Ik wou net zeggen.. Volgens mij is dit wel een aardig lijstje voor in de startpost.
Sorry, ik las het verkeerd. Nu zie ik inderdaad dat de MTK nauwkeuriger is.
8 dagen opslagruimte vind ik niet zo heel veel. Ik ga bijna 4 weken door de VS reizen en om nou verplicht iedere 8 dagen een internetcafé te zoeken vind ik niet ideaal. Ik snap sowieso niet waarom ze dat geheugen niet veel groter maken, dat kost toch niets meer tegenwoordig?
Ik zou misschien kunnen kijken of er een mogelijkheid bestaat om de data tussendoor naar mijn Windows Mobile toestel te kopieeren, maar ideaal vind ik dat niet.
8 dagen opslagruimte vind ik niet zo heel veel. Ik ga bijna 4 weken door de VS reizen en om nou verplicht iedere 8 dagen een internetcafé te zoeken vind ik niet ideaal. Ik snap sowieso niet waarom ze dat geheugen niet veel groter maken, dat kost toch niets meer tegenwoordig?
Ik zou misschien kunnen kijken of er een mogelijkheid bestaat om de data tussendoor naar mijn Windows Mobile toestel te kopieeren, maar ideaal vind ik dat niet.
Testje van GPSPassion:mithras schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:33:
[...]
MTK = zuinig, Sirf = nauwkeurig. De MTK II zit daar ergens tussenin waarschijnlijk (maar verder geen idee).

Nauwkeurigheid van de MTK is dus niks mis mee
Dan zet je het loggen toch gewoon op 10sec. Dan doe je 16 dagen, dus halfweg van je vakantie 1 keer leeghalen. Lijkt me niet echt rampzalig, internet ga je waarschijnlijk toch wel even opzoeken als tweaker zijndeposttoast schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:44:
Sorry, ik las het verkeerd. Nu zie ik inderdaad dat de MTK nauwkeuriger is.
Ik begrijp ook niet waarom ze het geheugen zo klein maken, 128MB kost absoluut niks meer en daar doe je een half jaar mee als je wil.
Je kan natuurlijk ook op zoek naar een logger met een SD-kaartje erin. Ze bestaan, maar ik ken ze niet.
[ Voor 55% gewijzigd door Fire69 op 22-01-2009 10:53 ]
Dan blijft wel de vraag of je die data er makkelijk af kunt halen zonder bijbehorende software. Enne: ik probeer tijdens het reizen juist zo min mogelijk achter computers te zitten, maar misschien ben ik gewoon geen echte TweakerFire69 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:47:
[...]
Testje van GPSPassion:
[afbeelding]
Nauwkeurigheid van de MTK is dus niks mis mee
[...]
Dan zet je het loggen toch gewoon op 10sec. Dan doe je 16 dagen, dus halfweg van je vakantie 1 keer leeghalen. Lijkt me niet echt rampzalig, internet ga je waarschijnlijk toch wel even opzoeken als tweaker zijnde
Ik begrijp ook niet waarom ze het geheugen zo klein maken, 128MB kost absoluut niks meer en daar doe je een half jaar mee als je wil.
Je kan natuurlijk ook op zoek naar een logger met een SD-kaartje erin. Ze bestaan, maar ik ken ze niet.
Zonder software kan je enkel de loggers leeghalen die via USB als mass storage device werken, of met een SD-kaartje.posttoast schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:09:
[...]
Dan blijft wel de vraag of je die data er makkelijk af kunt halen zonder bijbehorende software. Enne: ik probeer tijdens het reizen juist zo min mogelijk achter computers te zitten, maar misschien ben ik gewoon geen echte Tweaker
Als je je WM-toestel toch meehebt op vakantie, zou ik gewoon via BT747 's avonds op hotel het toestel leegtrekken.
Nep-Tweaker!¨:P
Verwijderd
Vandaag even die Nokia Sports Tracker op mijn N82 geinstalleerd, werkt als een zonnetje, kan hem zo exporteren naar KML of GPX, en tis nog gratis ook 
Voor de Mac even die PhotoGPSEditor gedownload, morgen even een tracklogje maken terwijl ik ergens foto's ga maken, en dan taggen, kijken of het werkt
En dan als even kan een PHP pluginnetje schrijven voor mijn gallery
Echt super grappig dit, topic zit ook boordevol info! En nog gratis ook
Voor de Mac even die PhotoGPSEditor gedownload, morgen even een tracklogje maken terwijl ik ergens foto's ga maken, en dan taggen, kijken of het werkt
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:01:
Vandaag even die Nokia Sports Tracker op mijn N82 geinstalleerd, werkt als een zonnetje, kan hem zo exporteren naar KML of GPX, en tis nog gratis ook

Al eraan gedacht om gewoon een nieuw SD kaartje van 2gig a 8euro erin te stoppen? Dan heb je geen computer nodig.. Blijft nog wel dat je een logger met SD mogelijkheid nodig hebt..posttoast schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:09:
[...]
Dan blijft wel de vraag of je die data er makkelijk af kunt halen zonder bijbehorende software. Enne: ik probeer tijdens het reizen juist zo min mogelijk achter computers te zitten, maar misschien ben ik gewoon geen echte Tweaker
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 15:28 ]
Ja, maar die loggers zijn weer een stuk duurder. Of heb jij er eentje gezien die goed en betaalbaar is?Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:09:
[...]
Nokia sports tracker is halverwege tochtje van anderhalf uur gestopt met loggen... Lekker onbetrouwbaar
Die site van hun is trouwens ook praktisch onbereikbaar zo traag..
[...]
Al eraan gedacht om gewoon een nieuw SD kaartje van 2gig a 8euro erin te stoppen? Dan heb je geen computer nodig.. Blijft nog wel dat je een logger met SD mogelijkheid nodig hebt..
Staat gewoon in dit topic, bijvoorbeeld deze post:angel00008 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:34:
weet iemand of je ook de iphone kan gebruiken voor geotaggen ?
heb al eve lopen zoeken bij de store maar kon niets duidelijks vinden..
als iemand wat weet lemme know dan ga ik ook eens proberen te geotaggen
Tom in "Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar..."
Ik wil jullie nog even bedanken voor de info tot nu toe.. Jullie raden het al, ik heb gister een GPS logger gekocht. Het is de Qstarz BT-Q1000 P geworden. De lange accu tijd en het grote geheugen gaven de doorslag.. Daarbij had ik hem ook voor een mooie prijs. Voor €48,- heb ik hem thuis, direct via een reseller van Qstarz welke dus via Ebay handelt.
Zo gauw ik hem binnen heb en de nodige ervaring heb opgedaan laat ik jullie wel weer even weten hoe hij bevalt. Nu maar hopen dat ik hem voor 6 februari binnen heb zodat ik hem mee de pistes op kan nemen.
Tot slot alleen nog de vraag of je ook info als aftanden en snelheden al kunt zien zonder internet verbinding?
Edit: Die eerste zin nijgt naar een geboorte kaartje tekst
Zo gauw ik hem binnen heb en de nodige ervaring heb opgedaan laat ik jullie wel weer even weten hoe hij bevalt. Nu maar hopen dat ik hem voor 6 februari binnen heb zodat ik hem mee de pistes op kan nemen.
Tot slot alleen nog de vraag of je ook info als aftanden en snelheden al kunt zien zonder internet verbinding?
Edit: Die eerste zin nijgt naar een geboorte kaartje tekst
[ Voor 5% gewijzigd door fabulaus op 26-01-2009 00:01 . Reden: Oeps! ]
dat begrijp ik dus ook nog steeds niet, tis eigenlijk erg weinig ruimte die er in die dingen zitten, en ook nog niet de mogelijkheid om ze via usb mass storage te benaderen en leeg te trekken.Fire69 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:47:
[...]
maar kleine ruimte dwingt je wel weer om wat 'schonere' logs te maken. mijn eerste weekje met logger weg, heb ik hem toen op 6 seconden gezet en dat ding continue aan laten staan, kreeg dus erg veel punten op plekken waar we overnacht hebben, nutteloze informatie dus.
nog een vraagje:
ik ga over paar weekjes met wintersport, en wil de logger (iblue 747) ook meenemen. eerst snelweg en daarna de pistes, denk dat ik hem ga instellen op 'om de 20 meter'. om op de snelweg krijg ik dan punten om de seconde.
weet iemand hier een oplossing voor?
zou misschien de interne interval van het ding lager kunnen zetten.
of weet iemand hier een tooltje om de logs een beetje op te schonen?
[ Voor 20% gewijzigd door GoVegan op 26-01-2009 12:02 ]
Als je overnacht, lijkt het me logisch dat je hem dan uitzet. 
Ten eerste omdat je veel kans hebt dat je geen ontvangst meer hebt (afhankelijk van je budget, logeer je in de kelder of in het penthouse
).
Ten tweede, als je wel ontvangst hebt, is gps zo onnauwkeurig dat waneer je op een vaste plek blijft staan, je toch naar alle kanten rare sprongen maakt
Ten eerste omdat je veel kans hebt dat je geen ontvangst meer hebt (afhankelijk van je budget, logeer je in de kelder of in het penthouse
Ten tweede, als je wel ontvangst hebt, is gps zo onnauwkeurig dat waneer je op een vaste plek blijft staan, je toch naar alle kanten rare sprongen maakt
is wel zo handig ja, maar het was mee luiheid.Fire69 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:00:
Als je overnacht, lijkt het me logisch dat je hem dan uitzet.
We waren toe in de zomer vakantie met de camper weekje weg, dat ding ligt voorin, aangesloten aan de accu.
Misschien handig om een laptop mee te nemen om er zeker van te zijn dat je geheugen niet vol raakt, te backuppen voor het geval je hard onderuit gaat en zodat je hem ter plaatse anders in kan stellen. Anders zou ik hem eerder op een tijd interval zetten dan afstand want op de snelweg is 20 meter natuurlijk niets. En op de piste krijg je denk ik een enorme aaneensluiting van zig-zag lijntjes door het slalommen want ook daarvoor geld dat 20 meter niet echt veel is.GoVegan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:57:
[...]
nog een vraagje:
ik ga over paar weekjes met wintersport, en wil de logger (iblue 747) ook meenemen. eerst snelweg en daarna de pistes, denk dat ik hem ga instellen op 'om de 20 meter'. om op de snelweg krijg ik dan punten om de seconde.
weet iemand hier een oplossing voor?
zou misschien de interne interval van het ding lager kunnen zetten.
of weet iemand hier een tooltje om de logs een beetje op te schonen?
Ik ga zelf ook over 2 weken op wintersport en denk er aan om hem in te stellen op om de 5 seconden of zelfs nog langer. Dit geeft een prima beeld op de snelweg (om de +/- 200 meter een log bij 140km/h) en op de piste geeft dit een mooie vloeiende lijn (om de 40 meter een log bij 45km/h, ik heb echter geen idee hoe hard ik gemiddeld ski).
Mocht er echter iemand zijn die een beter idee heeft hiervoor dan hoor ik het graag. Tevens nog even de vraag of het ook mogelijk is om off-line je log gegevens te analyseren op snelheid, afstand en wellicht zelfs om deze globaal in google earth te zien. Dit dus zonder internet verbinding voor een MAC.
GPX EditorGoVegan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:57:
[...]
[] weet iemand hier een tooltje om de logs een beetje op te schonen?
Link op eerste pagina (v1.22) linkt naar laatste versie (1.26)
WTracks: online GPX-editor.
Van beide weet ik niet of ze een beetje behoorlijk werken
[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 26-01-2009 13:54 ]
Ik merk dat een aantal mensen problemen denken te hebben met de accuduur van de De Holux M241.
Ik heb er 3 weken mee in Noorwegen geweest en een pak AA-oplaadbare batterijen. Deze waren 255 mAh en was eigen nog iets van 2300. Maar na 3 weken lopen die dingen al aardig wat leeg maar ik mocht niet klagen.
Ik zette de Holux om 9 uur 's ochtends aan en 's avonds op 10-11 uur weer uit. Dus das toch meer dan 12 uur. Ik gebruikte bluetooth dus helemaal niet. In de nieuwe versie van firmware (1.12) kan dit uit. Ik moet nog proberen hoelang de AA-batterij dan meegaat. Ik hoop dat zo snel mogelijk te laten weten.
Enne nauwkeurig was die. Google maps had de route behoorlijk goed op de weg staan. Soms week hij der een paar meter vanaf.
Ik heb er 3 weken mee in Noorwegen geweest en een pak AA-oplaadbare batterijen. Deze waren 255 mAh en was eigen nog iets van 2300. Maar na 3 weken lopen die dingen al aardig wat leeg maar ik mocht niet klagen.
Ik zette de Holux om 9 uur 's ochtends aan en 's avonds op 10-11 uur weer uit. Dus das toch meer dan 12 uur. Ik gebruikte bluetooth dus helemaal niet. In de nieuwe versie van firmware (1.12) kan dit uit. Ik moet nog proberen hoelang de AA-batterij dan meegaat. Ik hoop dat zo snel mogelijk te laten weten.
Enne nauwkeurig was die. Google maps had de route behoorlijk goed op de weg staan. Soms week hij der een paar meter vanaf.
Klaas
Waar vind je de Qstarz 1000X voor zo weinig geld? Ik kan hem alleen vinden voor €104.fabulaus schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:49:
De Qstarz is normaal een stuk duurder (€90 - €120), dus van €50,- is zeker geen sprake voor een nieuwe. De Holux staat me een beetje tegen wat betreft de accu tijd van 12 uur (fabrieksopgave) dit vind ik wat kort. Ik was nu alleen nog naar Specs van de iBlue aan het kijken en zag dat de 747 eigenlijk exact hetzelfde is als de Qstarz BT-Q1000 alleen dan voor de helt van het geld, klopt dit?
Edit: Lees net nog wat reviews en wanneer je ook de hoogte aan zet blijkt het dat je nog (maar) 60.000 punten overhoud. Komt dit overeen met jou bevindingen?
Edit 2: Alle antwoorden ondertussen na grondige research zelf gevonden. Ik moet nu de afweging maken tussen de Qstarz 1000 via marktplaats voor €45 en het topmodel Qstarz 1000X voor €88.
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Op Ebay.. Combinatie van concurerende prijs en een lage Pond. KLIK!
Verwijderd
ik fotografeer in Canon Raw CR2 formaat. Nu de Gistec Phototrackr DPL 700 incl. de pro- software aangeschaft om de juiste locatie vast te leggen. Na het koppelen van de foto's met de GPS coordinaten wordt e.e.a. zichtbaar in oa. Google maps. Tot zover prima. Echter bij het inzoomen van de goede thumpnails krijg ik slechts een groenachtig wazige vergroting te zien. Wie weet hiervoor een oplossing?
bvd
Jos van der Heide
bvd
Jos van der Heide
70£ is volgens mij 75€?fabulaus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:45:
Op Ebay.. Combinatie van concurerende prijs en een lage Pond. KLIK!
Ik reken de verzendkosten ook mee aangezien deze sterk uiteenlopen. En de verzendkosten zijn hier 13 pond dus dat vind ik wel noemenswaardig om dan mee te rekenen.
Hetzelfde gold voor de, door jou geadviseerde, iBlue 747.. Hij kost inderdaad €55,- maar hier komt nog 14 euro overheen aan verzendkosten (belachelijk duur voor verzending binnen Nederland).
Zal wel aan mij liggen, maar ik volg je niet. 
Qstarz kost 70 + 13 £ => 88€
iBlue kost dan 55 + 14€ => 69€
Hoe kom je dan aan die 45€?
(Verzending is idd belachelijk duur ja, en het duurde bij mij ook nog eens 3 weken voor ik hem binnen had. NL => BE, kan je't geloven. Al mijn spul uit Hong Kong heb ik op een week met gratis verzending
)
Qstarz kost 70 + 13 £ => 88€
iBlue kost dan 55 + 14€ => 69€
Hoe kom je dan aan die 45€?
(Verzending is idd belachelijk duur ja, en het duurde bij mij ook nog eens 3 weken voor ik hem binnen had. NL => BE, kan je't geloven. Al mijn spul uit Hong Kong heb ik op een week met gratis verzending

Haha ik denk dat je even een deel gemist hebt of dat je het niet helemaal goed gelezen hebt. Ik maak namelijk onderscheid in een (tweedehandse) Qstarz BT-Q1000 van €45,- en een nieuwe BT-Q1000 "X" wat het allernieuwste (top)model is van Qstarz welke idd incl verzending €88,- kost.
En tjah waar die verzendkosten op gebaseerd zijn?? Als je op Ebay een bepaald artikel zoekt krijg je de meest uiteenlopende verzendkosten terwijl deze toch allemaal gelijk zouden moeten zijn mi.
En tjah waar die verzendkosten op gebaseerd zijn?? Als je op Ebay een bepaald artikel zoekt krijg je de meest uiteenlopende verzendkosten terwijl deze toch allemaal gelijk zouden moeten zijn mi.
Ow, op die manier 
Mja, dat systeem met die verzendkosten vind ik vaak gewoon misleiding.
Laatst een horloge gekocht, veiling gewonnen à 1€. Verzending... 9€.
Mja, dat systeem met die verzendkosten vind ik vaak gewoon misleiding.
Laatst een horloge gekocht, veiling gewonnen à 1€. Verzending... 9€.
Misschien ligt 't aan mij maar ik krijg uit jouw verhaal totaal geen duidelijkheid over de batterijduur. "Een pak batterijen" en "3 weken Noorwegen"... ?klaasopurk schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:36:
Ik merk dat een aantal mensen problemen denken te hebben met de accuduur van de De Holux M241.
Ik heb 't vorige week al een keer gevraagd maar geen antwoord gekregen, ik kan het ook niet in de Holux manual vinden: zit er in de M241 een functie dat hij zichzelf uitschakelt als ie een bepaalde tijd niet wordt gebruikt (als je slaapt bijv.) en weer automatisch inschakelt als je gaat bewegen? (zoals de Gisteq DPL 700 dit doet)
offtopic
[ Voor 93% gewijzigd door ThunderNet op 27-01-2009 08:40 ]
Oeps vergeten er bij te zetten dat ik 's ochtends er 1 batterij in deed. Dus elke dag wel een nieuwe. Ik heb het geprobeerd 2 dagen op 1 batt maar dat lukte dus niet. Hij stopte toen na 3 uur. Dus 15a16 uur is z'n beetje het max met bluetooth aan. (toen was firmware nog niet om dat uit te zetten).catchingfire schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 07:01:
[...]
Misschien ligt 't aan mij maar ik krijg uit jouw verhaal totaal geen duidelijkheid over de batterijduur. "Een pak batterijen" en "3 weken Noorwegen"... ?
Ik heb 't vorige week al een keer gevraagd maar geen antwoord gekregen, ik kan het ook niet in de Holux manual vinden: zit er in de M241 een functie dat hij zichzelf uitschakelt als ie een bepaalde tijd niet wordt gebruikt (als je slaapt bijv.) en weer automatisch inschakelt als je gaat bewegen? (zoals de Gisteq DPL 700 dit doet)
Klaas
Verwijderd
Grmbl, ben ik net helemaal enthousiast geworden over de GNC-35 (slaat coördinaten op in de EXIF), lees ik in alle reviews dat de kabel te lang is en de bevestiging fragiel.
Ik snap niet dat fabrikanten daar zelf niet over nadenken.
Ik heb zojuist een AGL 3080 aangeschaft, voornamelijk in verband met de simpelheid van het apparaat en het feit dat ik geen drivers nodig heb (aangezien ik alleen maar Apples in huis heb staan). Daarnaast kan ik hem als het goed is instellen dat hij niet iedere seconde update waardoor ik vrij lang zonder PC kan.
Ik zal een deze dagen mijn bevindingen met jullie delen
.
Ik zal een deze dagen mijn bevindingen met jullie delen
Paar stukjes uit een review:

Mixed feelings bij deze
The AGL3080 is a driverless GPS logger, which means it mounts as a USB external drive.
The AGL3080 takes 3 AAA batteries for about 15 hours of use per charge

128mb of flash memory
Mixed feelings bij deze
Alle reviews gaat uit van de eerste softwareversie, de nieuwste hoort energiezuiniger te zijn en bied ook de mogelijkheid om om de 5 of 10 seconden te updaten in plaats van iedere seconden. Waardoor ik vermoed dat hij wellicht iets langer op de batterij meegaat. Maar waar het mij vooral om te doen is; dit ding gewoon een maand bij mij kunnen hebben zonder dat ik een PC nodig heb om zijn geheugen op te schonen (afhankelijk van de instellingen).
Volgens de handleiding moet hij zelfs 3,833 uur, wat neerkomt op 150 dagen kunnen recorden (update interval van 10 seconden met enkel RMC data).
Volgens de handleiding moet hij zelfs 3,833 uur, wat neerkomt op 150 dagen kunnen recorden (update interval van 10 seconden met enkel RMC data).
[ Voor 14% gewijzigd door Icey op 27-01-2009 12:31 ]
Voor de phototrackr lite gebruikers (DPL700): welke batterijen gebruiken jullie? Oplaadbare of wegwerp, en met welke hebben jullie de beste resultaten?
Hi Ha Hopjesvla
Is het niet zo dat je beter van die batterijen kunt gebruiken met een hoge Mah? 2700 ofzo? Neem aan dat die langer mee gaan?
De Lite gebruikt een AA batterij, (dus 2700 mAH is mogelijk)
Heb het eerst met 2500mAh FameArt batterijen geprobeerd, maar deze pakte hij helemaal niet (hoewel ik toch zeker weet dat ze vol waren)...strange...
Heb het eerst met 2500mAh FameArt batterijen geprobeerd, maar deze pakte hij helemaal niet (hoewel ik toch zeker weet dat ze vol waren)...strange...
Hi Ha Hopjesvla
Ik weet niet of jullie dit interessant vinden, maar vandaag in de aanbieding:
http://www.dagactie.nl/website/index.php
Een iGotU
Specificaties
* Afmetingen: 44,5 x 28,5 x 13 mm
* Gewicht: 20g
* Ingebouwde SiRF StarIII low-power chipset
* Ingebouwde GPS patch antenne
* Interne 230mAh Lithium-ion batterij
* Programmeerbare log interval: 1 sec - 60 minuten
* Ingebouwde oplaadbare 230mAh Lithium-ion battery
(30 uur achtereenvolgens gebruik bij log interval van 15 seconden)
* Ingebouwd flash geheugen (tot 65.000 GPS coordinaten, genoeg voor 30 dagen opname tijd bij log interval van 15 seconden en 8 uur gebruik per dag)
* 2 LED's voor tracking en batterij/oplaad status indicatie
* Gemiddele acquisitie tijd voor koude start start: < 60 sec., warme start: < 38 sec.
* USB 1.1 interface voor aansluiting op PC
* Operationele temperatuur: -10 to + 60 graden Celsius
* FCC/CE/RoHS gecertificeerd
http://www.dagactie.nl/website/index.php
Een iGotU
Specificaties
* Afmetingen: 44,5 x 28,5 x 13 mm
* Gewicht: 20g
* Ingebouwde SiRF StarIII low-power chipset
* Ingebouwde GPS patch antenne
* Interne 230mAh Lithium-ion batterij
* Programmeerbare log interval: 1 sec - 60 minuten
* Ingebouwde oplaadbare 230mAh Lithium-ion battery
(30 uur achtereenvolgens gebruik bij log interval van 15 seconden)
* Ingebouwd flash geheugen (tot 65.000 GPS coordinaten, genoeg voor 30 dagen opname tijd bij log interval van 15 seconden en 8 uur gebruik per dag)
* 2 LED's voor tracking en batterij/oplaad status indicatie
* Gemiddele acquisitie tijd voor koude start start: < 60 sec., warme start: < 38 sec.
* USB 1.1 interface voor aansluiting op PC
* Operationele temperatuur: -10 to + 60 graden Celsius
* FCC/CE/RoHS gecertificeerd
[ Voor 72% gewijzigd door NaN op 30-01-2009 12:40 ]
Nieuw 60 euri. dus 10 euri korting. (excl. verzendkosten)
http://www.digitrading.nl...t_info.php?products_id=72
http://www.digitrading.nl...t_info.php?products_id=72
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Kan iemand mij op weg helpen met BT747? Ik gebruik het op de mac en kan al conecten met mijn Qstarz BT-Q1000P maar er zijn zoveel verschillende opties dat ik geen idee heb wat ik nu moet doen?
Tja, er zijn inderdaad zoveel opties dat wij je onmogelijk kunnen vertellen wat je nu moet doen, zonder dat jij ons vertelt wat je juist wil doen. 
Settings aanpassen van je logger? Je log er af halen? Log omzetten naar gpx/kml/... ?
Settings aanpassen van je logger? Je log er af halen? Log omzetten naar gpx/kml/... ?
Om te beginnen zou ik graag willen weten in welk formaat ik de logs het beste op kan slaan om ze te gebruiken in google earth. Voor de rest kom ik er wel redelijk uit met de handleiding.Fire69 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:41:
Tja, er zijn inderdaad zoveel opties dat wij je onmogelijk kunnen vertellen wat je nu moet doen, zonder dat jij ons vertelt wat je juist wil doen.
Edit: Wat veeeeel verschillende opties!!!
Tevens ben ik nog benieuwd welk programma ik het best kan gebruiken om foto's te verbinden aan de GPS coordinaten en waarmee ik mijn gemiddelde snelheid, topsnelheid, hoogte en totale afstand kan aflezen. Dit alles (natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door fabulaus op 01-02-2009 13:01 ]
Heel onbeleefd maar ik doe even een kick'je.. Ik ga namelijk vrijdag op vakantie en ben toch echt nog even opzoek naar deugdelijke software om mijn wonder apparaatje te kunnen bedienen.
Wat voor software bedoel je? Voor op je PDA, Mobiel, Laptop o.i.d? Gebruik bt747 of het standaardprogramma van je gps.fabulaus schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:01:
Heel onbeleefd maar ik doe even een kick'je.. Ik ga namelijk vrijdag op vakantie en ben toch echt nog even opzoek naar deugdelijke software om mijn wonder apparaatje te kunnen bedienen.
Formaat voor Google Earth lijkt me logisch dat dat KML of KMZ is?fabulaus schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:01:
Echter, als je ook je foto's wil taggen, gebruik je best GPX omdat daar de meeste tag-software mee overweg kan.
Voor de Mac, geen idee welke soft je daarvoor hebt, ik gebruik een echte computer... (JK
Hier zijn nog mac-users, dus die zullen wel suggesties hebben.
Voor de Mac zou je bv. HoudahGeo kunnen gebruiken
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ja, die zocht ik, maar ik zat met Gouda in mijn hoofd, en daar kon Google niet echt iets mee!
Ik gebruik voor op de Mac http://www.earlyinnovations.com/gpsphotolinker/
De afgelopen dagen vooral bezig geweest met het binnen halen van coordinaten vanaf mijn Qstarz BT-Q1000P naar mijn mac. Vooralsnog is dit mij alleen gelukt met Mac Travel Recorder. BT747 haalt wel een bestandje binnen maar wanneer ik dit vervolgens wil gaan converten naar een gangbaar formaat (KMZ of GPX) dan gebeurt er niets. Volgens mij gaat het binnenhalen prima alleen bij het converten gaat er iets fout. Ik heb al verschillende tutorials en websites geraadpleegd en alle instellingen overgenomen maar het mag niet baten. Om straks verder te kunnen werken met photoGPSeditor en/of GPSPhotoLinker dan heb ik wel een goed werkende BT747 nodig. Kan iemand mij op weg helpen met de instellingen.
Edit: Tevens de vraag wat de nauwkeurigste logs oplevert.. wanneer ik 1. 14 uur op de snelweg rijd en 2. wanneer ik ga skien?
Edit: Tevens de vraag wat de nauwkeurigste logs oplevert.. wanneer ik 1. 14 uur op de snelweg rijd en 2. wanneer ik ga skien?
[ Voor 7% gewijzigd door fabulaus op 05-02-2009 18:36 ]
Verwijderd
op http://www.gps-info.nl/geotaggen.php staat een overzicht met diverse programma's.
ik gebruik zelf robogeo.
ik gebruik zelf robogeo.
Verwijderd
Ik ga in Maart naar de USA toe, en wil graag gaan geotaggen tijdens mijn vakantie.
Heb geen idee wat voor een GPS Logger ik nodig heb in combinatie met mijn Panasonic DMC-TZ5.
Het hoeft van mij geen super uitgebreid ding te zijn, beetje standaard loggen en thuis syncen met mijn foto's, dat moet ie uiteindelijk doen.
Budget is tot ongeveer €100 (ik weet niet of dat dit ruim genoeg is).
Heb geen idee wat voor een GPS Logger ik nodig heb in combinatie met mijn Panasonic DMC-TZ5.
Het hoeft van mij geen super uitgebreid ding te zijn, beetje standaard loggen en thuis syncen met mijn foto's, dat moet ie uiteindelijk doen.
offtopic:
1000ste post!
1000ste post!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 09:38 ]
Ik ga zelf ook in maart naar de VS, maar ben er ook nog niet uit (heb wel het hele topic al doorgespit). Lastig om een goede keuze te maken...Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:
Ik ga in Maart naar de USA toe, en wil graag gaan geotaggen tijdens mijn vakantie.
offtopic:
1000ste post!
offtopic:
Waar ga je heen in de VS?
Het bin-bestand kan je dus volledig binnenhalen?fabulaus schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:09:
De afgelopen dagen vooral bezig geweest met het binnen halen van coordinaten vanaf mijn Qstarz BT-Q1000P naar mijn mac. Vooralsnog is dit mij alleen gelukt met Mac Travel Recorder. BT747 haalt wel een bestandje binnen maar wanneer ik dit vervolgens wil gaan converten naar een gangbaar formaat (KMZ of GPX) dan gebeurt er niets. Volgens mij gaat het binnenhalen prima alleen bij het converten gaat er iets fout. Ik heb al verschillende tutorials en websites geraadpleegd en alle instellingen overgenomen maar het mag niet baten. Om straks verder te kunnen werken met photoGPSeditor en/of GPSPhotoLinker dan heb ik wel een goed werkende BT747 nodig. Kan iemand mij op weg helpen met de instellingen.
Wat doe je daarna? Klikken op het formaat waar je log naar moet omgezet worden?
Je vergeet toch niet je date-range juist in te stellen? Standaard staat de 'from' en 'to' datum op de huidige dag. Als je dus die dag niets gelogged hebt, gaat hij ook geen gpx/kml/... kunnen maken.
Welk fototoestel je nodig hebt doet er in principe niet toe.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:
offtopic:
1000ste post!
Je moet gewoon zien wat je eisen/omstandigheden zijn.
- Kan je'm elke avond in het stopcontact steken? (USA, dus ik veronderstel van wel)
- Kan je onderweg je logger leeghalen of mag je log-interval redelijk groot zijn zodat je hem niet moet leeghalen?
- ...
Ik ben uiterst tevreden over mijn iBlue 747. Mensen met een Qstarz meestal ook.
Prijs is onder de 100€, dus dat zit al goed.
[ Voor 68% gewijzigd door Fire69 op 11-02-2009 09:47 ]
Verwijderd
Ik heb eens gekeken naar die iBlue 747, en denk dat ik die maar eens koop.Fire69 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:44:
Ik ben uiterst tevreden over mijn iBlue 747. Mensen met een Qstarz meestal ook.
Prijs is onder de 100€, dus dat zit al goed.
Ziet er verder goed uit. Hoe zit het met de batterij als ik de interval op 20 of 30 seconden zet?
Geen idee op 20 of 30 seconden, de mijne staat op 5 seconden (of minder zelfs, weet niet juist meer) en die houdt het 25u full-time uit. 
Ik weet eigenlijk niet of dat interval verschil maakt voor de batterij, het ding staat toch aan voor de ontvangst, dus wat vaker of minder vaak wegschrijven zal niet veel maken, denk ik.
Ik weet eigenlijk niet of dat interval verschil maakt voor de batterij, het ding staat toch aan voor de ontvangst, dus wat vaker of minder vaak wegschrijven zal niet veel maken, denk ik.
Verwijderd
Ik denk dat die iBlue verders wel goed is. Schijnt dat de chipset die er in zit beter is dan de SIRFstar III chipset.posttoast schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:43:
[...]
Ik ga zelf ook in maart naar de VS, maar ben er ook nog niet uit (heb wel het hele topic al doorgespit). Lastig om een goede keuze te maken...
offtopic:
Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, hij was volgens mij €60 ofzo (even op Google zoeken).
offtopic:
Denver, Colorado
Denver, Colorado
Het nadeel van die iBlue vind ik de beperkte opslag (waar ze sowieso allemaal last van hebben). Ik ga bijna vier weken weg en neem geen laptop mee. Ik wil dus 4 weken kunnen loggen, als het even kan een beetje nauwkeurig. Tja, dat wordt al snel lastig volgens mij. Ik heb nog geen betaalbare tracker gevonden waarin je bijvoorbeeld een SD kaartje kunt proppen (4GB voor een tientje, dat zou wel perfect zijn natuurlijk).
Waarschijnlijk kom ik dan uit op de Qstarz BT-Q1000X, maar zou ik daar genoeg aan hebben?
Waarschijnlijk kom ik dan uit op de Qstarz BT-Q1000X, maar zou ik daar genoeg aan hebben?
offtopic:
Ah, dat verklaart je ondertitel! Ik ga zelf naar Arizona, Nevada en California
Ah, dat verklaart je ondertitel! Ik ga zelf naar Arizona, Nevada en California
Ik heb net de ganse qstarz-site afgezocht, maar ze reppen met geen woord over het aantal MB dat in dat ding zit?
[edit]
Net het ganse internet afgestruimd (
), maar ik kan dus echt niet vinden hoeveel MB erin zit?
[edit]
Net het ganse internet afgestruimd (
[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 11-02-2009 12:25 ]
Die van mij komt vandaag binnen. Ben heel benieuwd. Volgens mij kan hij tot 200.000 waypoints opslaan.Fire69 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:21:
Ik heb net de ganse qstarz-site afgezocht, maar ze reppen met geen woord over het aantal MB dat in dat ding zit?
Verwijderd
dan heb je niet goed gezochtFire69 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:21:
[edit]
Net het ganse internet afgestruimd (), maar ik kan dus echt niet vinden hoeveel MB erin zit?
heeft me 4 minuutjes gekost om dit te vinden:
4MB flash memory for data logging, with 16 bytes binary data per record that stores up to 250K
Misschien dat ik er ergens overheen gelezen heb in de afgelopen 31 pagina's, maar ik heb nog een tip voor goede (gratis!) log software.
In de startpost staat nog
- output in .kml format
- output in .gpx format
Tevens kan het programma al tijdens het loggen je route mooi plotten op een kaart. Je maakt hiervoor screenshots (tot max 512 verschillende) in google earth, en zet ze in de program directory op je windows mobile device. Het programma kiest zelf automatisch de meest geschikte kaart, afhankelijk van je tourte (afstand), en zoom- en detailniveau instellingen.
Het kostte mij geen enkele moeite om een mooi plotje in Google Earth te maken, of met Geosetter foto's te taggen. Een aanrader.
In de startpost staat nog
Dat mag wat mij betreft wel geupdate worden. Ik gebruik sinds kort "GPS cycle computer"; onder andere te vinden op xda-developers. Gratis programma, en ik ben er super tevreden mee. Het draait (in ieder geval) onder Windows Mobile 6, op mijn Touch Pro. Het heeft veel handige functies, maar voor het loggen zijn dit toch wel de belangrijkste:Alleen het loggen van je daadwerkelijke route blijkt toch te moeten met betaalde software"
- output in .kml format
- output in .gpx format
Tevens kan het programma al tijdens het loggen je route mooi plotten op een kaart. Je maakt hiervoor screenshots (tot max 512 verschillende) in google earth, en zet ze in de program directory op je windows mobile device. Het programma kiest zelf automatisch de meest geschikte kaart, afhankelijk van je tourte (afstand), en zoom- en detailniveau instellingen.
Het kostte mij geen enkele moeite om een mooi plotje in Google Earth te maken, of met Geosetter foto's te taggen. Een aanrader.
Waar heb je dat gevonden dan!?Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:01:
[...]
dan heb je niet goed gezocht
heeft me 4 minuutjes gekost om dit te vinden:
[...]
Niet dat het er veel toe doet, de iBlue747 heeft ook 4MB geheugen, dus de meerwaarde van die Qstarz hangt zwaar van de prijs af.
Verwijderd
Heb inmiddels de GiSTEQ DPL700 PhotoTrackr gekocht via Marktplaats.
Accuduur is wel stukken minder dan bijvoorbeeld de iBlue, maar voordeel is wel dat er AA batterijen in gaan. Althans dat vindt ik een voordeel.
Specs: http://www.gisteq.com/PhotoTrackr/PhotoTrackrDPL700.php
Accuduur is wel stukken minder dan bijvoorbeeld de iBlue, maar voordeel is wel dat er AA batterijen in gaan. Althans dat vindt ik een voordeel.
Ik zou het persoonlijk een nadeel vinden, zeker in de US. Het is niet alsof je daar dagen lang zonder electriciteit zit. 
Nu moet je weer lopen klooien met een sloot nieuwe batterijtjes. Of een oplader, dat heb je bij de iBlue-achtigen ook, maar da's maar zo'n klein usb-ladertje, neemt veel minder plaats in.
Nu moet je weer lopen klooien met een sloot nieuwe batterijtjes. Of een oplader, dat heb je bij de iBlue-achtigen ook, maar da's maar zo'n klein usb-ladertje, neemt veel minder plaats in.
Het zou wel makkelijk zijn als die fabrikanten een tabel op hun site hadden waarin je kunt zien hoeveel dagen je kunt tracken op welke gevoeligheid (5 sec = 3 weken, dat werk). Ik vind het erg lastig vergelijken nu.
Daar ben je dan nog niet veel mee.
Wat wordt er gelogged? HDOP, VDOP, NSAT, speed, height, long, lat, ...
Snappie?
Wat wordt er gelogged? HDOP, VDOP, NSAT, speed, height, long, lat, ...
Snappie?
Tja, lastig zeg. Het lijkt erop dat wat ik wil (ongeveer 12 uur per dag 4 weken loggen, zo nauwkeurig mogelijk, zodat ik bij terugkomst mijn route terug kan zien en kan zien waar mijn foto's genomen zijn) simpelweg niet mogelijk is... (zonder tussendoor het geheugen te wissen dus).
Ikzelf heb sinds een weekje of 2 de AGL 3080, nog geen tijd gehad om hem goed te testen maar met zijn 128MB geheugen wellicht net even iets interessanter. Volgens de handleiding moet hij zelfs 3,833 uur, wat neerkomt op 150 dagen (continu!) kunnen recorden (update interval van 10 seconden met enkel RMC data). Als je ervoor kiest om de gegevens iedere seconde weg te schrijven word dat natuurlijk wel minder... En als je naast de RMC data (Latitude, Longitude, Speed, Angle) nog meer gegevens wilt hebben (Hoogte, Precisie, aantal satellieten etc) lever je ook ruimte in.
Echter, aangezien deze unit geen drivers nodig heeft zou je hem in theorie aan een datatank kunnen hangen, net zoals je fotocamera...
Echter, aangezien deze unit geen drivers nodig heeft zou je hem in theorie aan een datatank kunnen hangen, net zoals je fotocamera...
Wel na een tijdje testen ben ik tot de volgende conclusie gekomen over de batterijduur van de Holux M241.
Ik heb eerste de nieuwe firmware geladen. Versie 1.12. Daarna via instellingen bluetooth uitgezet. Vervolgens getest met eneloop en Lenmar 2700 batterijen.
Met de eneloop komt de logger uit op 14 uur en soms meer.
Met de lenmar 2700 (volgens de IPC-1 lader 2640) kwam deze 22 uur.
Met de lenmar 2700 weer opgeladen en tijd(1.5 week) laten liggen kwam deze 19 uur.
De instellingen waren verder alsvolgt: elke 10 sec loggen.
Ik vind het een zeer nette score voor deze logger. Wanneer je goede batterijen meeneemt kan de logger een dag opnemen als je tijdens je slapen niet wilt loggen.
Ik heb eerste de nieuwe firmware geladen. Versie 1.12. Daarna via instellingen bluetooth uitgezet. Vervolgens getest met eneloop en Lenmar 2700 batterijen.
Met de eneloop komt de logger uit op 14 uur en soms meer.
Met de lenmar 2700 (volgens de IPC-1 lader 2640) kwam deze 22 uur.
Met de lenmar 2700 weer opgeladen en tijd(1.5 week) laten liggen kwam deze 19 uur.
De instellingen waren verder alsvolgt: elke 10 sec loggen.
Ik vind het een zeer nette score voor deze logger. Wanneer je goede batterijen meeneemt kan de logger een dag opnemen als je tijdens je slapen niet wilt loggen.
Klaas
ik doe ongeveer 1,5 dag met de Gisteq (op 10 sec. loggen)dat zal omgerekend ongeveer 20-24 uur continue loggen zijn. Dit met gewone Duracell batterijen.Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:25:
Heb inmiddels de GiSTEQ DPL700 PhotoTrackr gekocht via Marktplaats.
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
Ik heb hem net per post ontvangen. Ga hem meteen even testen!Hopjesvla79 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:46:
[...]
ik doe ongeveer 1,5 dag met de Gisteq (op 10 sec. loggen)dat zal omgerekend ongeveer 20-24 uur continue loggen zijn. Dit met gewone Duracell batterijen.
Het mooie van de Gisteq DPL700 is dat ie in een soort van sleep-mode gaat als ie x minuten (kun je instellen) niet beweegt. Dus je hoeft 'm niet continu uit te zetten als je ergens gaat eten, gaat slapen, of whatever gaat doen wanneer ie toch niet hoeft te loggen. Dat scheelt aanzienlijk in accuduur.Hopjesvla79 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:46:
ik doe ongeveer 1,5 dag met de Gisteq (op 10 sec. loggen)dat zal omgerekend ongeveer 20-24 uur continue loggen zijn. Dit met gewone Duracell batterijen.
Verwijderd
Nadeel is dan weer dat hij maar 15 uur op 3AA batterijen meegaat. Zit zelf namelijk te kijken naar een apparaatje dat 2-3 weken kan loggen en lang met een batterij gaat, aangezien ik niet echt dicht bij een stopcontact zit en graag niet honderden batterijen meesleep in mijn rugzak.Icey schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:56:
Ikzelf heb sinds een weekje of 2 de AGL 3080, nog geen tijd gehad om hem goed te testen maar met zijn 128MB geheugen wellicht net even iets interessanter. Volgens de handleiding moet hij zelfs 3,833 uur, wat neerkomt op 150 dagen (continu!) kunnen recorden (update interval van 10 seconden met enkel RMC data). Als je ervoor kiest om de gegevens iedere seconde weg te schrijven word dat natuurlijk wel minder... En als je naast de RMC data (Latitude, Longitude, Speed, Angle) nog meer gegevens wilt hebben (Hoogte, Precisie, aantal satellieten etc) lever je ook ruimte in.
3 weken zijn 21 dagen, honderden batterijen is dus wat overdreven lijkt me. 
Je gaat geen enkele logger vinden dat het 3 weken uit houdt op 1 lading, dus als je geen stopcontacten ter beschikking hebt om op te laden zijn batterijen je enige optie.
Je kan dan wel zoeken achter eentje die het 24u uit houdt ipv 15u, maar zo verschrikkelijk veel gaat dat aan het aantal mee te nemen batterijen niet veranderen natuurlijk...
Je gaat geen enkele logger vinden dat het 3 weken uit houdt op 1 lading, dus als je geen stopcontacten ter beschikking hebt om op te laden zijn batterijen je enige optie.
Je kan dan wel zoeken achter eentje die het 24u uit houdt ipv 15u, maar zo verschrikkelijk veel gaat dat aan het aantal mee te nemen batterijen niet veranderen natuurlijk...
Verwijderd
Heb mijn GiSTEQ DPL700 vandaag getest, en vindt hem erg praktisch!
Het apparaatje is erg klein, en kun je feitelijk gewoon in je jas- of broekzak steken.
De software is erg eenvoudig in het gebruik, en spreekt voor de rest voor zich.
Het apparaatje is erg klein, en kun je feitelijk gewoon in je jas- of broekzak steken.
De software is erg eenvoudig in het gebruik, en spreekt voor de rest voor zich.
Verwijderd
nee 3 weken zijn 45 batterijen. En dat is best een gewicht en neemt best een boel ruimte in je rugzak in.Fire69 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:12:
3 weken zijn 21 dagen, honderden batterijen is dus wat overdreven lijkt me.
Ik heb begin deze week de Qstarz bt-q1000x gekocht en ik ben er zeer over te spreken. Snelle fix (binnen 30 sec koude start) en het resultaat is een mooie strakke log, zonder rare uitschieters. Hij kan 200.000 waipoints loggen en de accu houdt het 45 uur uit en is compatible met Nokia telefoons, zodat je hem daarin kan opladen, wat weer laders scheelt. Het enige minpunt is de prijs (€ 109). Al met al toch zeker aan te raden!
[ Voor 0% gewijzigd door manusjevanalles op 16-02-2009 17:20 . Reden: Typefouten ]
Ja, ik heb het opgezocht: de iBlue kan 125,000 waypoints opslaan, de Qstarz er 200.000. Best wel een verschil. Ook de accu houdt het 2 à 3x zo lang uit. Maar de Qstarz is wel 2x zo duur.Executor16 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:05:
Zijn er nog andere verschillen tussen de Qstarz en de iBlue naast het aantal waypoints?
Dus voor hetzelfde geld kun je ook 2 iBlue's kopen waarmee je dan 250k waypoints kan opslaan en bijna even lang mee gaat als een Qstartz. Daarnaast als er 1 kapot gaat je nog 1 backup hebt
Maar goed met 2 dingen zeulen is ook niet alles haha
Kan iemand deze prutser helpen rekenen? Stel: ik koop die Qstarz met 200.000 waypoints en ga 3 weken en 5 dagen op reis door de VS. Hoe nauwkeurig kan ik dat ding dan laten tracken zodat ik hem kan gebruiken zonder dat ik hem tussendoor moet legen? Het zou natuurlijk helemaal tof zijn als ik ook de vliegreis zou kunnen tracken.
Als je hem de hele tijd aan hebt, dus ook in de nacht.posttoast schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:44:
Kan iemand deze prutser helpen rekenen? Stel: ik koop die Qstarz met 200.000 waypoints en ga 3 weken en 5 dagen op reis door de VS. Hoe nauwkeurig kan ik dat ding dan laten tracken zodat ik hem kan gebruiken zonder dat ik hem tussendoor moet legen? Het zou natuurlijk helemaal tof zijn als ik ook de vliegreis zou kunnen tracken.
En als je dan elke 10 seconden iets meet dan zit je op 224.640
Maar aangezien je ook slaapt heb je zeker genoeg aan 200.000
's nachts lijkt me overdreven inderdaad (want ik ben zeker van plan te slapen), dus dat klinkt goed. Welke berekening heb je hier precies op los gelaten? Ik begreep eerder in dit topic namelijk dat je per x seconden niet 1 ding opslaat, maar meerdere zaken (snelheid, hoogte, positie) en dat het daardoor dus sneller gaat dan je denkt.
[ Voor 37% gewijzigd door posttoast op 17-02-2009 22:52 ]
Dat weet ik niet, ik heb alleen maar 1 waypoint per 10 seconden gedaan.posttoast schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:51:
's nachts lijkt me overdreven inderdaad (want ik ben zeker van plan te slapen), dus dat klinkt goed. Welke berekening heb je hier precies op los gelaten? Ik begreep eerder in dit topic namelijk dat je per x seconden niet 1 ding opslaat, maar meerdere zaken (snelheid, hoogte, positie) en dat het daardoor dus sneller gaat dan je denkt.
Kan best zijn dat als hij 3 dingen op slaat dat hij maar 1 week ofzo mee gaat, daar heb ik geen ervaring mee.
Test anders even hoeveel data hij op slaat als je hem bijvoorbeeld een uur gebruikt, dan kun je wel berekenen hoe lang je er mee kunt.
Tja, dat is dus het punt: ik heb er nog geen en wil eerst even weten wat ik nu precies moet kopen.painkill schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:57:
[...]
Dat weet ik niet, ik heb alleen maar 1 waypoint per 10 seconden gedaan.
Kan best zijn dat als hij 3 dingen op slaat dat hij maar 1 week ofzo mee gaat, daar heb ik geen ervaring mee.
Test anders even hoeveel data hij op slaat als je hem bijvoorbeeld een uur gebruikt, dan kun je wel berekenen hoe lang je er mee kunt.
@jmachiels: wil jij voor mij (en voor andere geïnteresseerden uiteraard) eens kijken hoeveel waypoints je verstookt als je een uur lang iedere 10 seconden logt?
Ik weet niet of het wel handig is om het met waypoints te rekenen.
Maak gewoon het ding leeg, log 1 uur (of langer misschien, voor meer nauwkeurigheid) en kijk hoeveel percent van het geheugen vol is. Lijkt me wat minder rekenwerkt te vereisen
Maak gewoon het ding leeg, log 1 uur (of langer misschien, voor meer nauwkeurigheid) en kijk hoeveel percent van het geheugen vol is. Lijkt me wat minder rekenwerkt te vereisen
lijkt mij persoonlijk dat met een waypoint bedoelt wordt het geheel aan gelogde gegevens op dat moment, dus positie, tijd, datum en evt. hoogte.
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
geen idee of het hiet al gemeld is,
maar op samenkopen.net loopt er momenteel een actie voor iBlue 737 A+ GPS ontvangers voor 40€
bovendien kun je extra li-ion batterijen erbij kopen..
de 737 A+ blijkt een nieuw type 66 kanaals ontvanger te zijn van iBlue (voor zover ik het begrepen heb).
maar op samenkopen.net loopt er momenteel een actie voor iBlue 737 A+ GPS ontvangers voor 40€
de 737 A+ blijkt een nieuw type 66 kanaals ontvanger te zijn van iBlue (voor zover ik het begrepen heb).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 08:38 ]
Verwijderd
maar dat is toch geen logger?Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:37:
geen idee of het hiet al gemeld is,
vliegreis kun je denk ik ook vergeten. Ik heb het geprobeerd maar in een vliegtuig krijg je nooit een fixposttoast schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:51:
4x geprobeerd allemaal 0 resultaat
2x geprobeerd, ging perfectTHE_CR0SS schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:48:
[...]
vliegreis kun je denk ik ook vergeten. Ik heb het geprobeerd maar in een vliegtuig krijg je nooit een fix
4x geprobeerd allemaal 0 resultaat
Belangrijkste is dat je niet halfweg van je vliegreis denkt "He, laat ik even mijn rit loggen!".
Je moet zien dat je op de luchthaven al een goeie fix hebt, dan in het vliegtuig snel je logger tegen het raam houden (verticaal, | dus, niet --
Als je niet direct je fix terugkrijgt, gewoon volhouden, soms duurt het wel een paar minuten (en hopen dat het vliegtuig nog niet direct vertrekt
Erg leuk om te zien hoe je aan 900km/u over de wereldbol sjeest
Maar ik neem aan dat ik hem niet 12 uur tegen het raam hoef te houden?Fire69 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:05:
[...]
2x geprobeerd, ging perfect
Belangrijkste is dat je niet halfweg van je vliegreis denkt "He, laat ik even mijn rit loggen!".
Je moet zien dat je op de luchthaven al een goeie fix hebt, dan in het vliegtuig snel je logger tegen het raam houden (verticaal, | dus, niet --).
Als je niet direct je fix terugkrijgt, gewoon volhouden, soms duurt het wel een paar minuten (en hopen dat het vliegtuig nog niet direct vertrekt)
Erg leuk om te zien hoe je aan 900km/u over de wereldbol sjeest
Nee, eens ik een goeie fix had, heb ik gewoon het tafeltje naar beneden gelaten en hem daar op het randje gelegd, zo dicht mogelijk bij het raam. Ging supergoed. :-P
Dat was zelfs nog met mijn Adapt met Sirf III, ik gok dat het nu met de iBlue met Mediatek-chipset nog vlotter zou gaan
Dat was zelfs nog met mijn Adapt met Sirf III, ik gok dat het nu met de iBlue met Mediatek-chipset nog vlotter zou gaan
Uit een recent topic in LA en algemene activiteit in ons subforum Fotoworkflow (FGW) blijkt dat dit nog steeds relatief onbekend is en soms niet geheel duidelijk wat er nu precies onder de workflow valt, en wat er dus allemaal thuis hoort in FGW. We zullen de komende tijd wat actiever 'reclame' maken voor FGW zodat dit subforum net zo mooi kan bloeien als de rest van de fotografie fora. Onderdeel van deze 'campagne' is het verplaatsen van topics die momenteel ergens anders staan, maar eigenlijk beter in FGW passen. Dit topic valt daar ook onder. Bij deze dus een move naar FGW!
Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, stel die dan graag in een van de feedback topics of per DM. Niet in dit topic, om onnodige vervuiling te voorkomen
Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, stel die dan graag in een van de feedback topics of per DM. Niet in dit topic, om onnodige vervuiling te voorkomen
Weet iemand hoe je de bluetoothfunctie uit kunt schakelen op de BT-q1000X? Ik wil namelijk mijn vliegreis loggen, en dan mag bluetooth niet aan. In de handleiding staat niet hoe je bluetooth uit kunt schakelen.
Op de Qstarz/iBlue zit een knopje (Off, Log, Nav).
Off is uit (d'uh!
)
Nav is enkel via BT navigeren
Log is loggen, en als je via BT een connectie maakt ook navigeren.
Maw, zet hem op Log en je hebt standaard geen BT aan staan.
Off is uit (d'uh!
Lijkt mij dat je dan toch echt BT wel aan hebt, hoe wil je anders een verbinding maken?Fire69 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:57:
Op de Qstarz/iBlue zit een knopje (Off, Log, Nav).
Off is uit (d'uh!)
Niet moeilijk beginnen doen! 
BT staat idd wel aan, maar in een soort van slaapstand, gewoon om connecties te detecteren.
Helemaal uit kan hij inderdaad dus niet. Of je moet hem op Off zetten natuurlijk
BT staat idd wel aan, maar in een soort van slaapstand, gewoon om connecties te detecteren.
Helemaal uit kan hij inderdaad dus niet. Of je moet hem op Off zetten natuurlijk