5 Inch ~ 12,7 CM.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:50:
Ik heb met veel plezier dit topic tot nu toe gade geslagen
In tegenstelling tot een aantal mensen hier zie ik door dit topic eindelijk de bomen door het bos weer een beetje op het gebied van "plasma of lcd".
Ik ga binnenkort ook zo'n fijn plat schermpje aanschaffen, welke ik vooral ga gebruiken om SD-content op te bekijken (televisie + dvd's).
Als ik puur naar de cijfers en voordelen/nadelen kijk is een plasma hier beter voor geschikt ivm snellere reaktie tijd, betere kleur weergave en hogere contrastwaarde.
Dat beetje meer energieverbruik boeit me niet en het 'inbranden' ben ik ook niet bang voor, ik heb echt het idee dat mensen er (onterecht) veel te angstig voor zijn.
Een full-HD scherm lijkt mij op dit moment overkill, aangezien er op dit moment nauwelijks aan HD-content valt te komen, hetzij via regulier tv kijken, hetzij dvd's etc.
Blu-ray en HD-DVD staan nog in de kinderschoenen, er is in principe nog geen officiele standaard voor HD-content wat schijfjes betreft (neigt naar Blu-ray).
HD-content ziet er ook prima uit op een HD-ready scherm, dus mijn keuze is gemaakt wat betreft plasma of lcd.....
Nu moet ik nog bepalen hoe groot ik mijn plasma scherm wil hebben.
Ik heb al aardig wat gelezen over de Panasonic schermpjes en tot nu toe heb ik eigenlijk niks negatiefs over deze schermen gelezen.
Ik zat in eerste instantie te denken aan de 37PV70, maar ben ook wel benieuwd naar hoe groot het scherm is bij 42"....dit kan ik het beste bekijken bij een electronica zaak, maar is het verschil tussen een 37" en 42" erg groot?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.