[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.141 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:02:
[...]

Dan heb je dit nodig:
...

De (male) tulpjes stop je achterin je 42PV70 bij de audio-out en je koptelefoon stop je in de female jack. Dingetje kost je €1,20 bij Electronica-Online. Heb daar al meerdere keren kabeltjes en verloopjes e.d. besteld en het wordt altijd netjes en snel afgehandeld.
(te vinden bij Kabel & Konnektor --> Audio Kabels --> Jack Kabels).
Vriendelijk bedankt voor je reactie, ik ga gelijk even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

* LuCarD heeft gisteren een 42PY70 besteld :)

Maar ik heb nu een klein vraagje wat voor een beugel moet daar nou bij? Hij moet namelijk aan de muur maar ik wil niet een beugel die alleen in het midden vast zit. Ik wil graag een beugel die het gewicht verdeelt over een groter gedeelte. Hij hoeft niet te draaien of te kantelen.

Verder heb ik een playstation 3, maar wat voor een HDMI kabel heb je daarvoor nodig?
deze? http://www.allekabels.nl/...HDMI-naar-HDMI-Kabel.html

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Deddiekoel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:49:
Gisteren met de MM BTW actie een 37PV70 aangeschaft voor uiteindelijk 848 euro.
Ben vanuit Den Bosch eerst naar Breda gereden maar daar wassie 1132. Ik had hem in R'dam gezien voor 949 en dus ben ik door gereden. Uiteindelijk bleek hij daar nu 999 maar met de korting kwam ik uit op 848. Kan hem pas over twee weken ophalen maar ben er erg mee in mijn nopjes!
Feli, mooie deal!

Hier in Amsterdam Bijlmer was die 1010 na korting, vond ik niet interessant. Naar Rotterdam rijden wist ik niet, en is me ook wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat dit al eerder is gevraagd maar ff geen zin om al de topics door te bladeren.......

Als ik mijn plasma aanzet schakelt hij niet gelijk op hdmi maar op av, hoe kan ik dit wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:05:
Misschien dat dit al eerder is gevraagd maar ff geen zin om al de topics door te bladeren.......

Als ik mijn plasma aanzet schakelt hij niet gelijk op hdmi maar op av, hoe kan ik dit wijzigen?
Heb je al in de openings post gekeken? :X :X :X :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdGnoj schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:14:
Tijdens het calibreren is de contrastwaarde zo absurd hoog, dat ik de knoopjes op het witte overhemd niet kan herkennen. Als ik sleutel aan de contrastwaardes verandert het beeld natuurlijk wel, maar het blijft een soort van overbelicht scherm, Vergelijk het maar met een goedkoop lcd scherm, de zelfde “verwassen” kleuren.

Het rood vind ik op de een of andere manier ook niet geweldig. Het knalt nu niet direct van het scherm. Korton, ik weet nu niet of ik zo verwend ben geweest met de Philips en me teveel heb voorgesteld van deze Panasonic, of dat ik misschien een defect toestel heb.
Het zelfde vind ik ook van mijn py700 en ben hier al een tijdje mee bezig beeld is op zich prima hoor maar als je goed op de details let merk je dat soort dingen toch op. Ik heb van het weekend de pioneer op proef gehad en had deze langs mijn Panasonic staan (prima service trouwens bij de Harense smid kreeg hem zomaar op proef) Wat meteen opviel was dat het beeld van de pioneer schokkerig is met horizontale en verticale camera bewegingen, De Panasonic heeft hier weer geen last van.Van alles geprobeerd maar het schokken blijft. Dit vind ik erg hinderlijk. Met de standaard instellingen is het beeld ten opzichtte van de pana vrijwel gelijk en daar waar de pana beter is in het weergeven van de grijs details is de pioneer weer beter in het wit detail en zwart is ook prima van de pioneer, maar mijn pana doet hier weinig voor onder.
En het grote voordeel van de pioneer is het prof. instelmenu / beeldverbetering. Waar je zelf de kleuren apart kunt inregelen en zodoende een groot voordeel halen uit de tv (meer scherptediepte en gezichtdetails etc.) Dit vind ik een groot + punt van de Pioneer.
Echter door het schokken en de slechte geluid kwaliteit ten opzichtte van de Panasonic, Laat ik liever een keer mijn pana. isf kalibreren waarmee ik het zelfde hoop te bereiken als met de instellingen van het Pioneer menu.

Zoals ik al schreef kun je door de kleuren apart te regelen veel meer uit het toestel halen dus morgen komt Frank langs om mijn pana te isf te kalibreren ben zeer benieuwd naar het resultaat.
En laat het morgen zeker nog weten. ''Ik heb alvast een paar foto's van een dvd gemaakt om te kunnen vergelijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

MikeyMan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:04:
Kans dat daar voldoende volume uitkomt is nihil, tenzij je er een koptelefoonversterker achter hangt...
mjah, of knetterhard. Ik zou het niet durven zeggen eigenlijk. Niet regelbaar. Dat dan weer wel :P/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de ISF calibratie Aarts007, zeker omdat jij vergelijkbare problemen hebt als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wanneer de TH-46PZ80 in Nederland op de markt komt.
De 46" en de hoge contrastratio spreken me erg aan. Ik hoop dit toestel (moet het natuurlijk nog wel eerst zien) snel uitkomt tegen een redelijke prijs, zoniet dan hoop ik dat de TH-50PY70 in prijs zal dalen, dan koop ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
LuCarD schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:35:Maar ik heb nu een klein vraagje wat voor een beugel moet daar nou bij? Hij moet namelijk aan de muur maar ik wil niet een beugel die alleen in het midden vast zit. Ik wil graag een beugel die het gewicht verdeelt over een groter gedeelte. Hij hoeft niet te draaien of te kantelen.
Zie mijn eerdere post ComaKip in "[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modelle..."
Deze beugel verdeelt het gewicht goed. Het muurgedeelte (het deel dat je aan de muur bevestigd) is min of meer even breed als mijn 37PV70. Hierin zitten verschillende sleuven waarin je bouten kan draaien. Je kan zelf kiezen waar (en hoeveel, vier minimaal) je deze bouten plaatst. Ik zelf heb er vier aan de bovenkant (waar de grootste krachten op komen) en twee aan de onderkant. De beugel zit dus met zes bouten in de muur gemonteerd. M'n buren waren er denk ik niet zo blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:01:
[...]
Zoals ik al schreef kun je door de kleuren apart te regelen veel meer uit het toestel halen dus morgen komt Frank langs om mijn pana te isf te kalibreren ben zeer benieuwd naar het resultaat.
En laat het morgen zeker nog weten. ''Ik heb alvast een paar foto's van een dvd gemaakt om te kunnen vergelijken".
Nou vandaag is mijn plasma dan gekalibreerd en ik snap niet dat ik dit niet eerder heb laten doen!
Al 3 maanden lang zit ik toch wel om de 2 dagen weer een keer in het gewone menu de zaak bij te regelen omdat ik niet steeds niet tevreden was.Ook zei ik vaak tegen mensen dat een gewone tv nog altijd het mooiste beeld gaf, nou daar ben ik nu dan eindelijk van teruggekomen.
Frank vroeg me meteen al of er al iemand in het servicemenu had zitten klooien want er klopte niet veel van.Vooral de kleuren rood en blauw klopte niet.
Hij heeft de stand cinema gebruikt om te kalibreren en de instellingen zijn ook doorgevoerd naar de andere standen (ik kijk nu uiteraard in de stand cinema)
Het wit is nu ook wit in de warm stand en niet gelig zoals eerst, en de details springen er veel beter uit, ook de kleur blauw is nu lichter van kleur dit is vooral goed te zien bij bv de reclame van discovery "die blauwe achtergrond". Ook de witte tekst in rode vlakken is nu veel rustiger en niet zo schreeuwend als eerst.

Ik ben zeer blij dat ik heb laten doen en als ik nu van boven weer beneden kom denk ik elke keer weer ,wat een beeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ook bij mij lijkt het alsof iemand in het servicemenu heeft zitten rotzooien. De stand Cinema heeft bij mij ook een bruin/gele tint, terwijl rood naar rood/paars/bruin neigt. De stand dynamisch is helemaal verschrikkelijk. Het lijkt nog het meest op een overbelichte film. Ik zit er stevig aan te denken deze tv maar weer in te ruilen bij MM, maar gelukkig heb ik twee weken bedenktijd. Kortom, ik weet nog niet wat ik hiermee aan moet, maar ik ben niet gelukkig met deze tv.

Mooi voor je dat de calibratie bij jou geslaagd is aarts007. Veel plezier met je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Waar had je die calibratie laten doen? door een bedrijf of gewoon een kennis?
Want dit klinkt namelijk erg interessant en ik ben ook geinteresseerd om dit te laten doen als ik zou je post lees!

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
RJ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:55:
Want dit klinkt namelijk erg interessant en ik ben ook geinteresseerd om dit te laten doen als ik zou je post lees!
http://www.isfcalibraties.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Calibratie klinkt interessant, maar ik vind de kosten nogal stevig (200 euro).
Ik ben dan ook benieuwd welk beeld mijn PV70 gaat produceren.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:59:
Kan iemand mij vertellen wanneer de TH-46PZ80 in Nederland op de markt komt.
De 46" en de hoge contrastratio spreken me erg aan. Ik hoop dit toestel (moet het natuurlijk nog wel eerst zien) snel uitkomt tegen een redelijke prijs, zoniet dan hoop ik dat de TH-50PY70 in prijs zal dalen, dan koop ik deze.
is het nieuwe model.. misschien dat ie ergens rond april zo uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RJ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:55:
Of kijk hier eens een keer http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jopwelling schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:14:
weet niet of dit off topic is maar vooruit;

kennen jullie het volgende probleem; je zit lekker (god od war 2) op de ps2 te spelen en denkt...had ik maar een groter scherm gekocht.

ik heb de 37pv70

ben zeer teveden maar een 42 inch zou toch wel lekker zijn.

Nu zijn er vast mensen op het forum die een 42 inch hebben en een 50 inch willen. En er zijn ook vast mensen die nog een plasma aan willen schaffen en een 37 inch overwegen. Wel; ik wil dus eigenlijk wel een 2e hands 42pv70 kopen. Wie helpt mij verder?
Is inderdaad veel prettiger spelen, moet wel toegeven dat de 37" scherper oogt
Zou hem nieuw kopen als ik jou was, zo duur is hij niet meer. Of iemand zoeken die de 42" verkopen wil die de 50" hebben wil. GOD OF WAR2 rulezzzz
Heb zelf eerst 4 weken de 37" gehad maar vond het te klein en heb toch maar een 42" genomen! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cevel op 05-02-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

cevel schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:09:
[...]

Is inderdaad veel prettiger spelen, moet wel toegeven dat de 37" scherper oogt
Zou hem nieuw kopen als ik jou was, zo duur is hij niet meer. Of iemand zoeken die de 42" verkopen wil die de 50" hebben wil. GOD OF WAR2 rulezzzz
Heb zelf eerst 4 weken de 37" gehad maar vond het te klein en heb toch maar een 42" genomen! :)
Ik heb serieuze interesse in een 37 inch, dus mocht je nog groter willen sta ik klaar om hem evt. over te nemen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik heb serieuze interesse in een 37 inch, dus mocht je nog groter willen sta ik klaar om hem evt. over te nemen d:)b
Hmm, ik wil ook van 37 naar 42 inch. Heb een 37pv70 van maart 2007 dus met nog ruim een jaar garantie en volledig ingespeeld. Denk erover om 'm op marktplaats te zetten voor zo'n 800 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigSurf schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:41:
[...]

Hmm, ik wil ook van 37 naar 42 inch. Heb een 37pv70 van maart 2007 dus met nog ruim een jaar garantie en volledig ingespeeld. Denk erover om 'm op marktplaats te zetten voor zo'n 800 euro..
800? Die is nieuw misschien een heeeel klein beetje duurder. Ik heb mijn 42 inch (42pv70) voor onder de 1000 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

@ BigSurf; kan je me misschien even contacten op dieselpower_nl (a|t) hotmail...
Misschien kunnen we tot een deal komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

He ik kom er maar niet uit. Ik wil de TH-42PV70 aanschaffen. Maar ik zit met vervoer. Hij moet rechtop vervoerd worden, klopt dat? En zo ja:

WIE weet hoe groot (hoog) die doos is? Past hij in een (grote) auto/station?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

spaceboy schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:34:
He ik kom er maar niet uit. Ik wil de TH-42PV70 aanschaffen. Maar ik zit met vervoer. Hij moet rechtop vervoerd worden, klopt dat? En zo ja:

Het is een flinke doos en moet inderdaad rechtop worden vervoerd. De zoekfunctie zal je bij de exacte afmetingen brengen maar ik heb de TV in mijn 307SW prima kunnen vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JPS schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:36:
[...]

Het is een flinke doos en moet inderdaad rechtop worden vervoerd. De zoekfunctie zal je bij de exacte afmetingen brengen maar ik heb de TV in mijn 307SW prima kunnen vervoeren.
Nou, dat is het grappige, ik kan die maten dus ECHT niet vinden. Ik heb zelfs al (een kwartier in de wachtrij) met Panasonic Nederland gebeld, die wisten het ook niet.

Het gaat wel om centimeters, ik weet dat in mijn auto iets van 90cm past, maar 91cm zou dus killing zijn. Weet niet wat in die Peugeot past, maar ben toch wel benieuwd... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
je kan toch halfschuin erin doen, zal toch ongevaarlijk zijn, lijkt mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sjah schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:50:
je kan toch halfschuin erin doen, zal toch ongevaarlijk zijn, lijkt mij....
Ja, is it? Ik weet het niet. Misschien ben ik voor nix bang gemaakt, maar ik heb zoiets van "LIEVER geen risico met dat schermpje...". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

De 42PV70 is van zichzelf 102CM breed, de reden van het rechtop vervoeren is alleen i.v.m. de krachten die er op een plat liggende glasplaat komen, en verder beinvloed dit het presteren van de TV niet ofzo.

[ Voor 68% gewijzigd door EgoPro op 05-02-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 37 inch kreeg ik met de grootst mogelijke moeite rechtop mee in een Volvo 850 station. Ik weet niet in hoeverre de doos van een 42 inch hoger is. Aangezien ik zelf een 50 inch wil gaat die mooi bezorgt worden. Ga op dat soort bedragen echt niet besparen op een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Komt ie: 138 x 79 x 39 cm. Het is echt een grote doos hoor.

Edit: Ik heb hem door Mediamarkt laten brengen voor 22,50 Euro. Voor dat bedrag wordt de tv wel VERZEKERD vervoerd en wordt hij thuis voor je uitgepakt en op de definitieve plaats gezet. Was voor mij toch ook wel een overweging hoor.

[ Voor 66% gewijzigd door EdGnoj op 05-02-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

EdGnoj schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:16:
Komt ie: 138 x 79 x 39 cm. Het is echt een grote doos hoor.

Edit: Ik heb hem door Mediamarkt laten brengen voor 22,50 Euro. Voor dat bedrag wordt de tv wel VERZEKERD vervoerd en wordt hij thuis voor je uitgepakt en op de definitieve plaats gezet. Was voor mij toch ook wel een overweging hoor.
Thanks! Daar hebben we wat aan! :)
Ik denk toch ook maar over vervoeren, maar het klinkt alsof het gaat passen in de auto. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeg, maar je kunt dan met zo'n ding toch gewoon een stadsbus in?

Die zijn hoog zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Waar ik nog een beetje mee in m'n maag zit is het volgende:

Ik wil nog steeds de 42PV70 halen, maar gezien de belasting aangifte en vakantiegeld nog ff wachten :P Ik heb ergens gelezen (misschien wel in dit topic maar dat weet ik niet meer) dat eind deze maand, of in maart de nieuwe modellen van Panasonic gelanceerd worden op de markt. Dat zou dus betekenen dat Panasonic stopt met het produceren van de oude modellen en dat ik rond mei, wanneer ik dus die TV wil gaan halen, mis kan grijpen.

Heeft iemand enig idee hoe lang de 42PV70 nog in de winkels blijft liggen? Hoe is dat normaal gesproken geregeld met TV's?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
DenMan schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:04:
Dat zou dus betekenen dat Panasonic stopt met het produceren van de oude modellen en dat ik rond mei, wanneer ik dus die TV wil gaan halen, mis kan grijpen
Ben ook van plan om voor de PV70 te gaan maar zijn de nieuwe modellen dan duurder (TH-42PX80)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calvin&Hobbes schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:55:
[...]Ben ook van plan om voor de PV70 te gaan maar zijn de nieuwe modellen dan duurder (TH-42PX80)?
Uiteraard zullen de nieuwe modellen wat hoger geprijsd zijn als de bestaande modellen. Echter, elk jaar worden de nieuwe modellen weer wat goedkoper in de markt gezet als het jaar daarvoor. De modellen die eruit gaan (en dat zie je nu al een beetje) worden steeds scherper geprijsd, maar zullen niet binnen een paar dagen uit de schappen zijn als de 2008 modellen er zijn. Op het moment dat deze oudere modellen echter erg schaars worden, zullen de prijzen van de verse modellen ook weer zakken. En afgaande op vorig jaar wordt ervan uitgegaan dat na de CeBit (begin maart) de nieuwe modellen geintroduceerd gaan worden. Juist als de 2007 en 2008 modellen naast elkaar te verkrijgen zijn kun je zelf een keus maken of de prijzen van de 2008 wellicht wel meevallen (met de mooie en nieuwe specs) of dat je gaat voor het realtief goedkopere 2007 model (die natuurlijk niet ineens slecht zijn ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:53:
Zeg, maar je kunt dan met zo'n ding toch gewoon een stadsbus in?

Die zijn hoog zat ;)
Haha, en dan de laatste twee kilometer de tv even op je gemakje naar huis sjouwen zeker 8)7
Volgens mij kun je hem dan beter met de fiets komen halen. Doos op de pakjesdrager, even wachten op de eerste de beste windvlaag en naar huis zeilen. (Moet je wel een rugwind hebben of laten >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunky
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 21:51
kan iemand mij helpen met het volgende. ik wil een 37pv70 kopen, alleen moet hij midden in de kamer hangen aan het plafond. ik wil hem dus naar boven en beneden kunnen bewegen. het ophangen systeem moet een redelijk grote hoogte kunen overbruggen. zodat als je niet tv kijkt je gewoon door de kamer kan lopen zonder last te hebben van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrfunky schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:37:
kan iemand mij helpen met het volgende. [...]
...wellicht meer iets voor een apart topic over deze technische truuk imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
spaceboy schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:34:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
Panasonic Plasma PV70 afmetingen doos: L148cm X br40cm X H77cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:11:
Een 37 inch kreeg ik met de grootst mogelijke moeite rechtop mee in een Volvo 850 station. Ik weet niet in hoeverre de doos van een 42 inch hoger is. Aangezien ik zelf een 50 inch wil gaat die mooi bezorgt worden. Ga op dat soort bedragen echt niet besparen op een paar tientjes.
Hehe, ik heb het voor elkaar gekregen het 37" model rechtop in een golf 4 op de achterbank te plaatsen 8)7 . Het was wel even proppen maar uiteindelijk toch gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 42 inch PV7 is maar 799 euro bij de Mediamarkt. Voor dit geld koop je niks beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacht dat de hele lijn een stuk minder ging verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
De pv7 is zeker niet duur, maar en dit is het laatste wat ik erover zeg: hij is zo lelijk als de nacht qua vormgeving met een vies mat zwart, en heeft mindere specs. Ik heb hem bij de RAF zien spelen, beeld is op zich wel ok ja....

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 06-02-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:16:
De pv7 is zeker niet duur, maar en dit is het laatste wat ik erover zeg: hij is zo lelijk als de nacht qua vormgeving met een vies mat zwart, en heeft mindere specs. Ik heb hem bij de RAF zien spelen, beeld is op zich wel ok ja....
Ik vind 'em ook niet mooi qua design en er ontbreekt een VGA poort maar het beeld is super, doet echt niet onder dan al die andere Panasonic schermen van 1.000 - 2.000 euro imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een hele tijd te twijfelen ik een 42PV70 zal halen, of zal wachten tot de nieuwe modellen uitkomen. De voornaamste redenen waarvoor ik wil wachten zijn 1080p zijn en correcte 24hz ondersteuning.

Nu heb ik even wat research gedaan, en de HD-Ready lineup van 2008 is in Japan al gelanceerd. Via de website coneco.net (Japanse prijsvergelijker) heb ik de prijzen van de TH-42PX70 (hier de PV70) en de nieuwe (HD-Ready) TH-42PX80 vergeleken. De TH-42PX70 kost daar omgerekend 820 euro, en de TH-42PX80 kost daar 1190 euro. Dit is toch een prijsverschil van 370 euro, terwijl de px80 geen 1080p en geen 24hz ondersteuning heeft. Waarschijnlijk zullen dan de nieuwe Full-HD panasonics iets van 1600 of meer gaan kosten.

Aangezien mijn maximale budget echt zo'n 1200 euro is, ben ik toch meer geneigd nu een TH-42PV70 te halen. Zal ik hier dan verstandig aan doen? Dit is misschien ook voor meer mensen een beetje een dilemma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als die px80 geen 1080p en 24hz ondersteuning heeft, is de meerwaarde vrij bepert natuurlijk, afgezien van een ander design en -misschien- hogere contrastratio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

[quote] spaceboy schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:46:
[...]
Weet niet wat in die Peugeot past, maar ben toch wel benieuwd... :) [/quote]

De 307SW heeft een zee van ruimte. En helemaal als je de (losse) achterstoelen eruit haalt kun je ook flink de hoogte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog helemaal niet zeker of de duurste modellen wél 24Hz afspelen op 72/96Hz hoor... Dat er staat dat ze 24Hz Cinematic Playback hebben zegt vooralsnog niéts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:21:
[...]

Ik vind 'em ook niet mooi qua design en er ontbreekt een VGA poort maar het beeld is super, doet echt niet onder dan al die andere Panasonic schermen van 1.000 - 2.000 euro imo.
De laatste keer dat ik een PV7 naast een PV70 zag spelen zag ik duidelijk
minder schaduw-detail op de PV7 (=donkere gebieden op het scherm laten minder detail zien).
Kan een instelling geweest zijn, maar voor diegene die twijfelen tussen de 2 zeker
een punt waar ik nog even op zou letten.

(de specs laten er trouwens geen misverstand over bestaan, de PV70 kan meer
grijswaardes tonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:03:
Ik zit al een hele tijd te twijfelen ik een 42PV70 zal halen, of zal wachten tot de nieuwe modellen uitkomen. De voornaamste redenen waarvoor ik wil wachten zijn 1080p zijn en correcte 24hz ondersteuning.

Nu heb ik even wat research gedaan, en de HD-Ready lineup van 2008 is in Japan al gelanceerd. Via de website coneco.net (Japanse prijsvergelijker) heb ik de prijzen van de TH-42PX70 (hier de PV70) en de nieuwe (HD-Ready) TH-42PX80 vergeleken. De TH-42PX70 kost daar omgerekend 820 euro, en de TH-42PX80 kost daar 1190 euro. Dit is toch een prijsverschil van 370 euro, terwijl de px80 geen 1080p en geen 24hz ondersteuning heeft. Waarschijnlijk zullen dan de nieuwe Full-HD panasonics iets van 1600 of meer gaan kosten.

Aangezien mijn maximale budget echt zo'n 1200 euro is, ben ik toch meer geneigd nu een TH-42PV70 te halen. Zal ik hier dan verstandig aan doen? Dit is misschien ook voor meer mensen een beetje een dilemma :)
Ik heb ook lang met dat dilemma gezeten. Full HD of HD Ready / 24hz ondersteuning of niet. Maar gezien het grote aantal positieve berichten over de kwaliteit van de PV70, en het feit dat Full-HD op mijn kijkafstand (3.5 meter) weinig zin schijnt te hebben, heeft mij doen besluiten toch voor de PV70 te kiezen. Ik moet 'm nog kopen (zie m'n eerdere post dit topic :P) maar weet toch voor 99% zeker dat het 'm wordt :)

Ook het prijsverschil -zo'n 700 Euro- van het Full-HD model en HD-ready vind ik niet echt gerechtvaardigd. (voor mij persoonlijk dan) Ik ben wel een zeikerd wat betreft beeldkwaliteit, maar ik betwijfel of ik dat verschil ga zien, zeker gezien de meeste PS3 games toch voor 720p gemaakt zijn.

Het enige waar ik dan nog over zou twijfelen is de 24hz ondersteuning. Ik heb echter geen idee of ik er spijt van krijg als ik deze TV zonder die ondersteuning koop :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenMan schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Ik heb ook lang met dat dilemma gezeten. Full HD of HD Ready / 24hz ondersteuning of niet. Maar gezien het grote aantal positieve berichten over de kwaliteit van de PV70, en het feit dat Full-HD op mijn kijkafstand (3.5 meter) weinig zin schijnt te hebben, heeft mij doen besluiten toch voor de PV70 te kiezen. Ik moet 'm nog kopen (zie m'n eerdere post dit topic :P) maar weet toch voor 99% zeker dat het 'm wordt :)

Ook het prijsverschil -zo'n 700 Euro- van het Full-HD model en HD-ready vind ik niet echt gerechtvaardigd. (voor mij persoonlijk dan) Ik ben wel een zeikerd wat betreft beeldkwaliteit, maar ik betwijfel of ik dat verschil ga zien, zeker gezien de meeste PS3 games toch voor 720p gemaakt zijn.

Het enige waar ik dan nog over zou twijfelen is de 24hz ondersteuning. Ik heb echter geen idee of ik er spijt van krijg als ik deze TV zonder die ondersteuning koop :P
Ik ben vandaag weer naar de mediamarkt geweest om nog eens te gaan vergelijken. De 42PV70 zag er in principe weer goed uit. Maar heb ook nog naar LCD's staan kijken, en de Sony 40D3500 is ook een erg mooi scherm. Het zwart komt zeker in de buurt van plasma's, 1080p en 24hz ondersteuning. Maar hij is wel 200 euro duurder als de PV70 en plasma heeft toch nog wat warmere/vollere kleuren (wat meer de cinema look geeft) en op een 40" scherm is Full-HD toch te verwaarlozen?

Als de PV70 nou een resolutie had van 1280x720 of 1366x768 dan was de keuze snel gemaakt. Maar ik blijf een naar gevoel hebben bij die 1024x786 resolutie. En nu heb ik ook net de BTW actie gemist van de mediamarkt... moeilijk zeg die luxe problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
U-Nique, je moet je wel bedenken dat onder de felle TL verlichting bij Mediamarkt alles wat zwart is mooi lijkt hoor. Verschil tussen de winkel en thuissituatie met veelal gedimde verlichting is vaak erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:13:
[...]
Als de PV70 nou een resolutie had van 1280x720 of 1366x768 dan was de keuze snel gemaakt. Maar ik blijf een naar gevoel hebben bij die 1024x786 resolutie.
Dat gevoel had ik eerst ook wat jij nu hebt, maar die resolutie is echt geen enkel probleem! ik heb de PV70 en het is gewoon een top scherm. Laatst nog Ratatouille 1080p bron gekeken via mijn mediacenter echt geloof me daar valt je bek van open hoe scherp dat is. Resolutie op 42" scherm is prietpraat je hebt gewoon niet nodig! het verschil tussen 1024x786 en 1280x720 kun je niet zien. En al helemaal niet niet vanaf 3,5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Worden de nieuwe modellen eigenlijk wel 1366x768 dan? Voor het eerst dat ik dat zie joh, dat ze een rare resolutie hebben...

edit: zie net dat er maar 1 hd-ready op 42 inch komt... Staat 768p bij, dus zal wel 1366x768 zijn, lijkt me...

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 07-02-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:19:
[...]
....En afgaande op vorig jaar wordt ervan uitgegaan dat na de CeBit (begin maart) de nieuwe modellen geintroduceerd gaan worden.
Dat zal wel, want op www.panasonic.nl is al ruimte gemaakt voor de nieuwe schermen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.panasonic.nl/Products_Category.asp?M=602|601|4|1 ... in de linker kolom (ook via producten / plasma-LCD tv te bereiken) zie je een kopje "modellen 2008" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

iceme schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:02:
[...]

Dat gevoel had ik eerst ook wat jij nu hebt, maar die resolutie is echt geen enkel probleem! ik heb de PV70 en het is gewoon een top scherm. Laatst nog Ratatouille 1080p bron gekeken via mijn mediacenter echt geloof me daar valt je bek van open hoe scherp dat is. Resolutie op 42" scherm is prietpraat je hebt gewoon niet nodig! het verschil tussen 1024x786 en 1280x720 kun je niet zien. En al helemaal niet niet vanaf 3,5 meter
Is 1024x768 zo'n rare resolutie dan? Want het is mij ook wel eens opgevallen maar volgens mij is die resolutie vrij normaal. Of klets ik nu uit mijn nek?
Edit: Hmmm, ik klets. Bij LCD's is het iig niet zo...nu twijfel ik toch weer een beejte...

[ Voor 6% gewijzigd door Deddiekoel op 08-02-2008 09:21 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Deddiekoel schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:19:
[...]

Is 1024x768 zo'n rare resolutie dan? Want het is mij ook wel eens opgevallen maar volgens mij is die resolutie vrij normaal. Of klets ik nu uit mijn nek?
Niet voor een breedbeeld-TV, want 1024x768 is een 4:3-resolutie.
Pixels zijn dus niet vierkant, maar rechthoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:16:
Heb afgelopen zondag de PV7 (37") gekocht. Dit toestel vind ik qua vormgeving juist mooier dan de PV70. Ik houd niet zo van hoogglans zwart, maar da's een kwestie van smaak.

Qua specs zal de PV70 wel iets beter zijn, maar ik heb geen verschil kunnen ontdekken in de winkel. Vanavond ga ik de pv7 plaatsen en aansluiten, ben erg benieuwd hoe deze staat in mn lounge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:13:
[...]

Ik ben vandaag weer naar de mediamarkt geweest om nog eens te gaan vergelijken. De 42PV70 zag er in principe weer goed uit. Maar heb ook nog naar LCD's staan kijken, en de Sony 40D3500 is ook een erg mooi scherm. Het zwart komt zeker in de buurt van plasma's, 1080p en 24hz ondersteuning. Maar hij is wel 200 euro duurder als de PV70 en plasma heeft toch nog wat warmere/vollere kleuren (wat meer de cinema look geeft) en op een 40" scherm is Full-HD toch te verwaarlozen?

Als de PV70 nou een resolutie had van 1280x720 of 1366x768 dan was de keuze snel gemaakt. Maar ik blijf een naar gevoel hebben bij die 1024x786 resolutie. En nu heb ik ook net de BTW actie gemist van de mediamarkt... moeilijk zeg die luxe problemen :P
Laat je niet gek maken door specs en koop de tv met het mooiste beeld.
Kleur en zwartweergave en details in het zwart zijn belangrijker voor de beeldkwaliteit dan resolutie.
En dan is het in de winkel nog s veel te licht door alle lampen, de plasma zal bij je thuis een veel mooier beeld geven.

De btw-actie wordt nu ook door bcc en anderen gegeven. Bovendien, die 10-15% praat je er sowieso wel vanaf hoor! Daar houden ze echt rekening mee met de prijzen in de winkel. Het is helemaal niet de bedoeling dat je de prijs op het labeltje gaat betalen.

Ik kreeg n tijdje geleden van mn werk een formulier dat wij als werknemer van t bedrijf, een korting krijgen van 15% op bijna alle producten bij de Harense Smid :) . Het bedrijf heeft verder geen enkele band met de Harense Smid, dus ik neem aan dat veel bedrijven dat hebben gehad. De prijzen in de winkel zijn hier gewoon op berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren geprobeerd om mijn nieuwe Plasma tv ( Panasonic TH-42PY70) aan te sluiten op mijn pc. Heb er een speciale HD video kaart voor gekocht, een ATI HD 3870. Echter ik krijg dus echt nada beeld uit mijn pc. Gisteren een uur of 3 lopen puzzelen met allelei instellingen en ATI control centers, maar helaas geen resultaat. Video modes, resoluties, refresh rates, pal/ntsc instellingen allemala gechecked, en uitgeprobeerd, maar helaas. Mijn monitoren worden prima ondersteund door de videokaart (dvi naar dvi) Echter DVI naar HDMI ingang van mijn tv krijg ik niet aan de praat.

Ik begin dus een beetje het idee te krijgen dat het aan mijn TV ligt, zijn er speciale dingen die je moet doen om op de tv iets aan te zetten ofzo ? Ik kies als source ( av) en kies dan hdmi 1 of 2, echter bij beide krijg ik geen beeld. Als ik de pc aansluit op de PC ingang krijg ik wel beeld, maar geen HD . En dat is natuurlijk de bedoeling.

Iemand nog meer tips of trucs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:07:
Ik heb gisteren geprobeerd om mijn nieuwe Plasma tv ( Panasonic TH-42PY70) aan te sluiten op mijn pc. Heb er een speciale HD video kaart voor gekocht, een ATI HD 3870. Echter ik krijg dus echt nada beeld uit mijn pc. Gisteren een uur of 3 lopen puzzelen met allelei instellingen en ATI control centers, maar helaas geen resultaat. Video modes, resoluties, refresh rates, pal/ntsc instellingen allemala gechecked, en uitgeprobeerd, maar helaas. Mijn monitoren worden prima ondersteund door de videokaart (dvi naar dvi) Echter DVI naar HDMI ingang van mijn tv krijg ik niet aan de praat.

Ik begin dus een beetje het idee te krijgen dat het aan mijn TV ligt, zijn er speciale dingen die je moet doen om op de tv iets aan te zetten ofzo ? Ik kies als source ( av) en kies dan hdmi 1 of 2, echter bij beide krijg ik geen beeld. Als ik de pc aansluit op de PC ingang krijg ik wel beeld, maar geen HD . En dat is natuurlijk de bedoeling.

Dit is echt een probleem met je vga kaart en niet met je tv (of je poort moet toevallig kapot zijn) maar lijkt mij beter als je hier een apart topic voor opent ook in het juiste subforum. Ga je ook beter geholpen worden.

Back ontopic:

Ik zit nog heel erg te twijfelen of ik mijn50PY70 moet laten calibreren. Heb hem nog niet hoor, maar is toch wel 150 euro die ik wel ff mee moeten nemen in de begroting. Lees op dat ht forum dat veel mensen toch echt wel verschil zagen maar waren er ook een hoop die dat bijna niet zaggen.

Wat denken jullie? Heeft iedereen hier zijn nieuwe 42/50 PY/PV 70/700 laten calibreren?

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 08-02-2008 11:22 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17

Heb je je PC beeld wel gekloond? Of gewoon als dual view zetten?

Werkt bij mij prima (wel met nivdia kaart), gewoon dual view, kan dan de resolutie kiezen (720p en refreshrate op 60 Hz) en heb dan prima beeld.

Je en je moet de TV op de juiste ingang zetten (maar dat doe je wel).

Misschien dat het aan je kabel ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:22:
[...]

Heb je je PC beeld wel gekloond? Of gewoon als dual view zetten?

Werkt bij mij prima (wel met nivdia kaart), gewoon dual view, kan dan de resolutie kiezen (720p en refreshrate op 60 Hz) en heb dan prima beeld.

Je en je moet de TV op de juiste ingang zetten (maar dat doe je wel).

Misschien dat het aan je kabel ligt?
Beeld heb ik ook gecloned, heb wel vaker tv`s via allerlei manieren aangesloten op pc`s, ook bij vrienden van me die ook zo`n panasonic plasma hebben, maar die van mij wil niet :(.

Maar het vage is dat de monitoren prima worden aangestuurd op de max resolutie, maar mijn tv dus niet. Ik weet niet in hoeverre een dvi naar hdmi kabel slecht kan zijn, maar dit is wel een 7,5 meter lange kabel, maar ik neem eigenlijk aan dat dat geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:31:
[...]

Beeld heb ik ook gecloned, heb wel vaker tv`s via allerlei manieren aangesloten op pc`s, ook bij vrienden van me die ook zo`n panasonic plasma hebben, maar die van mij wil niet :(.

Maar het vage is dat de monitoren prima worden aangestuurd op de max resolutie, maar mijn tv dus niet. Ik weet niet in hoeverre een dvi naar hdmi kabel slecht kan zijn, maar dit is wel een 7,5 meter lange kabel, maar ik neem eigenlijk aan dat dat geen probleem zou moeten zijn.
Mijn DVI->HDMI kabel is 10m en werkt perfect, dus de lengte moet geen probleem zijn.

Maar een kabelbreuk of zo... dat zou je moeten uitsluiten.
Misschien dat je een kabel van vrienden kunnen lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:41:
[...]

Mijn DVI->HDMI kabel is 10m en werkt perfect, dus de lengte moet geen probleem zijn.

Maar een kabelbreuk of zo... dat zou je moeten uitsluiten.
Misschien dat je een kabel van vrienden kunnen lenen?
Ik ga vanavond even mijn pc op een plasma van een maat van me aansluiten. Zal ook even een extra kabel meenemen. Ik laat het wel weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Heb je ook geprobeerd om te beginnen met een lagere resolutie?
De tv zal via dvi-hdmi waarschijnlijk maar 2 resoluties accepteren en wel 1280x720 en 1920x1080.

Heb je beide hdmi-ingangen geprobeerd en heb je andere apparaten met hdmi waardoor je kan controleren of alles t wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 14-09 14:03
Ik heb ook enorm lopen klooien om beeld via DVI --> HDMI op mn plasma te krijgen. Wat de exacte oplossing is weet ik niet, maar wat bij mij hielp is de videokaart opnieuw plaatsen, opnieuw de kabel erin en eruit doen en de CMOS gereset. Opeens had ik beeld... en dat terwijl via VGA ik altijd gelijk beeld krijg.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb in dit topic al eens horen langskomen dat je beter met de VGA afbent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hier mijn first impressions van de TH-42PV70. Ik heb 'm net een paar uur. Heb 'm getest met:

- Wii (via component kabel)
- Xbox 360 (via hdmi)
- tv-signaal (Digitenne, via SCART)
- dvd (Pioneer dvd spelertje van 4 jaar oud, via SCART)

Ik vind de looks van het apparaat geniaal. Erg solide, mooie rand. Fijne afstandbediening. Makkelijke menu's. Moet wel zeggen dat mijn ouwe Loewe CRT tv een beter "bereik" had qua afstandbediening. Deze moet je toch wel enigszins richten.

Dan qua beeld, korte eerste indruk. Algemeen: DAMN wat groot. Ik zit er 2 / 2.5 meter vanaf, maar ik vind het niet TE groot. I love big. ;)

1. Wii ziet er superscherp uit. Niets meer aan doen. :-)

2. Xbox 360, waanzinnig. Echt, de letters in het menu spatten van je scherm. Had toch het idee dat mijn ouwe Loewe een hele goeie tv was, maar het is echt appels en peren om die te willen vergelijken. Heb 'n redelijk inferieur divx'je via Media Center gekeken en dat is een regelrechte bioscoop-ervaring (met superscherpe subtitles)

3. Tv / Digitenne. Dit valt me toch wat tegen. Zeker als letters in beeld staan (zat net even Journaal te kijken, als er dan tekst in beeld komt is dat niet scherp, en lijken er redelijk wat artifacts te zijn). Maar dit zal wel aan Digitenne liggen? Gelukkig kijk ik weinig tv.

4. DVD viel me ook tegen. Had even het dvd'tje van Heat opgezocht (met de beruchte shoot-out scene, waanzinnig geluid). Het beeld lijkt best wat ruis te hebben. Beetje alsof je een VHS band bekijkt zeg maar. Waar kan dit aan liggen? DVD zou in principe toch ook best scherp moeten zijn?

HDDVD / Blueray / PS3 heb ik (nog) niet dus kan ik helaas niet testen. Maar ben wel blij met puntje 1 en vooral 2 omdat ik die verreweg het meest gebruik.

Cijfer voor het apparaat (na een paar uur proberen dus) is een 8.0. Subject to change... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan ook aan de dvd liggen... Heat is al wat ouder natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Je moet echt de scart proberen te vermijden en een andere DVD speler kopen met HDMI of Component aansluiting... Dat zal echt een heel stuk schelen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

M@cer schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:18:
Je moet echt de scart proberen te vermijden en een andere DVD speler kopen met HDMI of Component aansluiting... Dat zal echt een heel stuk schelen.
Hmm... ik kijk vrij weinig dvd's, dus ik kan dan wellicht beter dvd's via m'n xbox kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Dat is inderdaad waarschijnlijk ook een oplossing...

Bij mij begint het nu toch ook wel weer te kriebelen.. Heb nu een TH-42PW7 (SD) van 3 jaar oud en ik ben nog elke dag blij met mijn aankoop.. Maar ik betrap mezef erop dat ik al regelmatig op kieskeurig zit te kijken naar een 50" full HD versie..

Eens even afwachten hoe de nieuwe 8* serie eruit ziet.. Ik zweer bij Panasonic Plasma, ik heb al een hoop tv's gezien, van LCD (heb zelf een 32" Sony op de slaapkamer) tot Pioneer Plasma, maar Panasonic springt overal bovenuit naar mijn mening..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Krijg morgen de TH-42PV70 binnen.

Heb vandaag een uur staan vergelijken en met instellingen staan spelen bij BCC (natuurlijk niet het beste licht) en ik vond de Panasonic er echt uitspringen. Wit was wit, zwart was zwart en de kleuren waren veel echter dan de andere plasma's die er naast stonden. Ook na veel gekloot met de instellingen.

Alles staat hier al klaar voor morgen ochtend (monsterkabels etc). Ik kan niet wachten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BladePHQ schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:39:
Krijg morgen de TH-42PV70 binnen.

Heb vandaag een uur staan vergelijken en met instellingen staan spelen bij BCC (natuurlijk niet het beste licht) en ik vond de Panasonic er echt uitspringen. Wit was wit, zwart was zwart en de kleuren waren veel echter dan de andere plasma's die er naast stonden. Ook na veel gekloot met de instellingen.

Alles staat hier al klaar voor morgen ochtend (monsterkabels etc). Ik kan niet wachten !!
Goed getimed, het hele weekend klooien met je nieuwe aanwinst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Deddiekoel schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:19:
[...]

Edit: Hmmm, ik klets. Bij LCD's is het iig niet zo...nu twijfel ik toch weer een beejte...
Lcd heeft vierkante pixels bij de hdready plasma met een formaat van 37" en 42" zijn ze rechthoekig, maar al zijn het driehoekjes wat boeit het het beeld is prachtig d:)b. Maar lees het topic eens door moet je eens kijken hoeveel positieve ervaringen zijn met pana plasma. We lullen echt niet uit onze nek hoor :P . Resolutie is niet zo belangrijk als het lijkt

[ Voor 14% gewijzigd door iceme op 08-02-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:36:
Dat is inderdaad waarschijnlijk ook een oplossing...

Bij mij begint het nu toch ook wel weer te kriebelen.. Heb nu een TH-42PW7 (SD) van 3 jaar oud en ik ben nog elke dag blij met mijn aankoop.. Maar ik betrap mezef erop dat ik al regelmatig op kieskeurig zit te kijken naar een 50" full HD versie..

Eens even afwachten hoe de nieuwe 8* serie eruit ziet.. Ik zweer bij Panasonic Plasma, ik heb al een hoop tv's gezien, van LCD (heb zelf een 32" Sony op de slaapkamer) tot Pioneer Plasma, maar Panasonic springt overal bovenuit naar mijn mening..
De TH-PW7 is de beste SD plasma ooit gemaakt (op een Fujitsu scherm na) en zelfs met HD materiaal is dit scherm perfect. En met SD materiaal (digitale TV, DVD) verslaat hij alle 720p/1080p plasmas, ook de Pioneer 508. Ook mijn 360 geeft een subliem plaatje.

/me bezit de 37 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:42:
[...]

Heb je ook geprobeerd om te beginnen met een lagere resolutie?
De tv zal via dvi-hdmi waarschijnlijk maar 2 resoluties accepteren en wel 1280x720 en 1920x1080.

Heb je beide hdmi-ingangen geprobeerd en heb je andere apparaten met hdmi waardoor je kan controleren of alles t wel doet?
Aangesloten op de tv van een maatje van me.. exact dezelfde tv.. Kabel van thuis meegenomen, pc meegenomen en..... Voilla beeld, nieteens wat hoeven te wijzigen in mijn pc. Nu is ook mijn tuner van mijn plasma van het pad af, het ding geeft horizontale strepen, dus hij is naar mijn mening kapot. Heb Panasonic gebeld, bellen binnen 48 uur terug voor een afspraak. Ben benieuwd. Waarschijnlijk maandagmorgen model ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
spaceboy schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:45:
Hier mijn first impressions van de TH-42PV70. Ik heb 'm net een paar uur. Heb 'm getest met:

- Wii (via component kabel)
- Xbox 360 (via hdmi)
- tv-signaal (Digitenne, via SCART)
- dvd (Pioneer dvd spelertje van 4 jaar oud, via SCART)

Ik vind de looks van het apparaat geniaal. Erg solide, mooie rand. Fijne afstandbediening. Makkelijke menu's. Moet wel zeggen dat mijn ouwe Loewe CRT tv een beter "bereik" had qua afstandbediening. Deze moet je toch wel enigszins richten.

Dan qua beeld, korte eerste indruk. Algemeen: DAMN wat groot. Ik zit er 2 / 2.5 meter vanaf, maar ik vind het niet TE groot. I love big. ;)

1. Wii ziet er superscherp uit. Niets meer aan doen. :-)

2. Xbox 360, waanzinnig. Echt, de letters in het menu spatten van je scherm. Had toch het idee dat mijn ouwe Loewe een hele goeie tv was, maar het is echt appels en peren om die te willen vergelijken. Heb 'n redelijk inferieur divx'je via Media Center gekeken en dat is een regelrechte bioscoop-ervaring (met superscherpe subtitles)

3. Tv / Digitenne. Dit valt me toch wat tegen. Zeker als letters in beeld staan (zat net even Journaal te kijken, als er dan tekst in beeld komt is dat niet scherp, en lijken er redelijk wat artifacts te zijn). Maar dit zal wel aan Digitenne liggen? Gelukkig kijk ik weinig tv.

4. DVD viel me ook tegen. Had even het dvd'tje van Heat opgezocht (met de beruchte shoot-out scene, waanzinnig geluid). Het beeld lijkt best wat ruis te hebben. Beetje alsof je een VHS band bekijkt zeg maar. Waar kan dit aan liggen? DVD zou in principe toch ook best scherp moeten zijn?

HDDVD / Blueray / PS3 heb ik (nog) niet dus kan ik helaas niet testen. Maar ben wel blij met puntje 1 en vooral 2 omdat ik die verreweg het meest gebruik.

Cijfer voor het apparaat (na een paar uur proberen dus) is een 8.0. Subject to change... ;)
Leuk dat je zo enthousiast bent, geniet van je aankoop!

Over digitenne hoor ik zelden iets goeds, de bandbreedte zou te laag zijn en dus is het beeld niet geweldig.
Dvd's vallen mij ook tegen, maar dit komt gewoon omdat de tv alles laat zien wat niet goed is in het aangeboden content. Hd-dvd of blu-ray op zo'n scherm is adembenemend. Ik heb zelf een hd-dvd speler, maar een blu-ray gaat er ook komen :)
Xbox360 is ook ongelooflijk mooi vind ik, op een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
offtopic: digitenne hebje eigenlijk een dikke buitenantenne op je dak voor nodig, zo een ouderwetse voldoet, maar wie heeft die NU nog staan? Dan zal je zelf het dak op moeten, ik heb daar geen zin in... Ben ik nou lui of dom, of heb ik gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al heb je een antenne op je dak staan zo groot als die van Lopik dan nog blijft
Digitenne bagger. Digitale kabeltelevisie providers hanteren een 3 á 4 maal hogere bitrate
dus véél betere kwaliteit dan Digitenne.

Digitenne is leuk als kwaliteit je niet interesseert en/of je zo weinig mogelijk wil betalen (of om mee
te nemen naar de camping), voor de rest moet je ergens anders wezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoe slecht dan, slecht maar nog altijd beter dan bijv. upc analoog :? En dan nog iets, ik hoor het verschil niet tussen 192k mp3 of lossless wat veel betere bitrate heeft..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Nou hij staat er !!
Mijn eerste indruk ? WOW !!

Ik heb prachtig beeld met casema digitaal (wel monster kabel er tussen) en welke Divx of dvd film ik ook speel, het beeld is super. Echt veel beter dan wat ik tot nu toe nog gezien heb bij mensen thuis.

Ben super blij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:21:
En dan nog iets, ik hoor het verschil niet tussen 192k mp3 of lossless wat veel betere bitrate heeft..... ;)
Als je het met audio gaat vergelijken dan is Digitenne MP3 op pak 'm beet 64k, digitale kabeltelevisie 256k. Tussen beide hoor/zie je heel goed het verschil.
Hoe slecht dan, slecht maar nog altijd beter dan bijv. upc analoog :?
Nee, nog slechter. Bij Digitenne kom je regelmatig compressieblokjes tegen en andere artifacts, en helemáál bij snelle bewegingen in het beeld. Zaken die je bij UPC analoog niet ziet. (mits je natuurlijk een fatsoenlijke analoge aansluiting hebt)

Als je een klein CRT tv'tje hebt zal Digitenne best om aan te kijken zijn, maar hang er geen grote flatscreen aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Dit viel mij ook op bij 2 vrienden van me (beiden met een 32 inch samsung). Digitenne zag er gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BladePHQ schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:48:
....

Ik heb prachtig beeld met casema digitaal (wel monster kabel er tussen) en welke Divx of dvd film ik ook speel, het beeld is super. ...
Maakt niet uit of het een monster kabel is of een lidl kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote Digitenne topic deel 5 ... voor verdere discussie hierover :) (...en voor kabels zijn er ook de nodige topics ;) ).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:19:
[...]
Maakt niet uit of het een monster kabel is of een lidl kabel ;)
Bij digitaal zou ik het het hier wel mee eens eens zijn, maar met analoog (lees scart) maakt een kwaliteitskabel echt wel verschil. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, alleen ligt dat aan het feit dat het een 21polige kabel is, waardoor je Scart-RGB krijgt en geen Scord-composite of Scart-Svideo signaal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:44:
[...]

Bij digitaal zou ik het het hier wel mee eens eens zijn, maar met analoog (lees scart) maakt een kwaliteitskabel echt wel verschil. :Y)
uiteraard bedoelde ik ook digitaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

Ik ben voornemens op de Panasonic TX-32LX70 de Panasonic home cinema set SC-PTX5EG-K aan te sluiten. De tv heeft 2 hdmi ingangen, de home cinema set 1.
Op deze combinatie wil ik graag een pc aansluiten middels een HDMI kabel.
Kan ik de audio van de pc op de tv aansluiten? Speelt de home cineme set alles af wat je op de tv aansluit?

___________________________*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koper137 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:29:
Op deze combinatie wil ik graag een pc aansluiten middels een HDMI kabel.
Kan ik de audio van de pc op de tv aansluiten? Speelt de home cineme set alles af wat je op de tv aansluit?
...er is een topic (zie de mooie uitgebreide openingspost, waar tevens misschien nog wel wat info voor je instaat mbt aansluiten ;) ) dat daar meer op aansluit: Aansluiten media juiste manier

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister uieindelijk toch de TH-37PV70 gekocht, mooi formaat en zeker mooi beeld zonder rare artifacten of dergelijke. Het verschil tussen HD-Ready en Full-HD is te verwaarlozen. Ik heb alleen wel last van een zoem / brom die ik ook 5 meter afstand nog steeds (al dan niet heel lichtjes) kan horen. Heb hier ook meerdere mensen gezien die daar ook last van hebben/hadden, zou er een grote kans zijn dat als ik hem omruil een exemplaar krijg die niet zo erg zoemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Er is hier ooit over het gezoem gesproken. Volgens mij kreeg de gene die dit had te horen (van een mede tweaker) dat deze niet moest zeuren omdat elk apparaat geluid maakt.

Nou, ik heb mn 42"al ruim 1 maand en heb godzijdank hier geen last van.
Zou er echt gek van worden.

Had het trouwens ooit met een CRT van Philips ook. Als ik thuis was van de avonddienst en de TV volume erg laag deed dan werd het geluid overstemd door het gebrom :(

Als ik jou was zou ik toch kijken of je kan ruilen (als je online gekocht heb , gewoon retouneren met reden dat deze niet bevalt)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is de Panasonic TH-42PY70 Plasma TV zie link:

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/panasonic-th-42py70-plasma-tv/

de (full HD versie) van de

Panasonic TH-42 PV 70 EH?

of zijn er nog meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:34:
Als ik het goed begrijp is de Panasonic TH-42PY70 Plasma TV zie link:

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/panasonic-th-42py70-plasma-tv/

de (full HD versie) van de

Panasonic TH-42 PV 70 EH?

of zijn er nog meer verschillen?
Ze zijn op de site van panasonic te vergelijken...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de nieuwe Panasonic tv-modellen en nieuwsberichten over deze nieuwe modellen. Berichten m.b.t. aanbiedingen horen hier niet thuis.