[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.143 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JC schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:05:
[...]Dus toch een nieuw 37" plasma model?
...tja, weer precies hetzelfde verhaal als vorig jaar dus ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Ik heb de 37PV70 besteld. Het zou zo maar even kunnen duren voordat het nieuwe model leverbaar is ;)

@Slamaze: gunstige prijs i.c.m. een (internet)winkel met goede recensies is voor de 37PV70 bv. cameranu.nl. Daar kost deze tv momenteel 950 euro als je 'm komt ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
Had precies hetzelfde, dacht ook dat 50" super zou zijn, maar dan had ik hem wel HD willen hebben.
Maar dan was de prijs weer stukken hoger.
Toen bij de BCC de 42PV70 in de aanbieding, en die gekocht. (aangezien de MM hem in de aanbieding had voor 1000 euri)

Ben er super tevreden mee!!
Moest wel effe wennen aan de grootte (50" was denk ik te groot), aangezien mijn beeld bijna werd verdubbeld.

Heb er een samsung HD decoder bij voor @Home. Echt super beeld. Verder DVD ook super beeld.
Moet zeggen heb totaal geen spijt van mijn keus, en net wat je zegt, misschien over een paar jaar dan een 50" halen.

Heb DVD via (RGB)scart, en geeft al super beeld (HDMI zal wel strakker zijn)
Wachten is nog effe op mijn DVI -> HDMi kabel, maar als het mee zit komt ie deze week binnen.

PS3 zou ik ook voor HDMI gaan (maar als je een PS3 koopt, zou ik geen DVD speler kopen, aangezien de PS3 super kan upscalen ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door stimpyrulez op 22-01-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
RubenDJ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:30:
[...]

Direct onder het kopje "Instellen en Aansluiten" ;).

[...]

Mijn voorkeur gaat ook uit naar aansluiten via HDMI, en dat dan waarschijnlijk op een 42PV70, die volgens mij dus het best met 1280 x 720 kan worden aangestuurd. Wat bedoel je precies met "overscan" reduceren terwijl je alles beeldvullend hebt?
De overscan zorgt ervoor dat het beeld wordt uitvergroot verder dan de lijst van je tv (ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren). Je ziet hierdoor bijvoorbeeld je taakbalk nog maar voor 1/3 liggen, je kan er bijna niet meer bij met de muis.
In de instellingen van je videokaart, zoals ik het eerder stap-voor-stap heb uitgelegd, krimp je het beeld tot aan de rand van je tv, beeldvullend. Door de overscan was het beeld meer dan beeldvullend, het ging over de rand (waar je dat gedeelte van het beeld dus niet meer kan zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:13:
[...]

Don't bite the hand that feeds you. Als Monster adverteert in zo een blad dan krijgen ze geen slechte review....
Ook gewoon bij mensen thuis

johan.k: Superapparaat de beeldkwaliteit is ongelooflijk.
Eerst via een goedkope hdmi aangesloten daarna op aanraden van de winkel een MQ hdmi gekocht en meteen een wereld van verschil in beeldkwaliteit . (een paar weken in bezit)

http://www.kieskeurig.nl/...FAB49C1257353004B05FD.htm

En niet alleen artifacts, ook ruis en verlies van kleuren:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.750

J.A.F._Doorhof
All your base are belong to us

Re: Collectieve ervaringen met onze ISF calibraties.....
« Reply #751 on: December 21, 2007, 11:08:24 » Quote

--------------------------------------------------------------------------------
Tja, die kennen we
Zo werd ook gesproken over toslinks en coax digitale interlinks.

Probleem is dat je niet zoals met de normale analoge overdrachts kabels verschillende geleidings eigenschappen hebt die van invloed zijn op het geluid, ECHTER je hebt met digitaal wel degelijk te maken met problemen in de overdracht.

Dit zie je echter vaak niet terug in ANDERE kleuren of geluid maar meer in artifacts.
Zoals aangegeven bv lichte ruis in schaduw gebieden of langs hoog contrast vlakken, of een soort van ringing langs hoog contrast vlakken
. [/b]

En dan zijn er ook nog hdmi 1.0, 1.1 en 1.3 kabels, maar als je tv t niet kan laten zien dan zie je het verschil ook niet natuurlijk.

Bovendien is de ene persoon gevoeliger voor dit soort dingen dan anderen. Dingen als framedrops in games, 24p judder, ikzelf zie het niet. Een ander wordt er horendol van.
Maar het is wel allemaal te meten natuurlijk.

De calibratie bij mij is net gebeurd. De Pana's zijn zeker al behoorlijk goed, maar mn groen was niet goed. Alles zit nu wel binnen de goede marge.
Ik zag al verbetering in hd-dvd blood diamond en in xbox360 ace combat (meer diepte), maar ik ga er s rustig voor zitten.
De overscan is nu ook minder op de xbox360 en hd-dvd speler, maar volgens mij niet op de pc. Die staat ook niet op 1080, misschien is dat de reden.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 22-01-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Dat overscan heeft ook zijn voordelen ik zit hier nu naar een DVB-T tuner te kijken en bovenlangs het beeld zie ik een stukje teletekst.

En ook digitale signalen kennen overdrachtsproblemen (digitale jitter) en daar kunnen ook bitjes "omvallen". Dit is de reden waarom bijvoorbeeld cd-spelers een foutcorrectie hebben.

En tja euh als je een tijdje kijkt in mijn post historie, hoorde ik toen nog inderdaad bij "het maakt niets uit wat voor een kabel voor HDMI".

[ Voor 18% gewijzigd door EgoPro op 22-01-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56
Ferry34 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:59:
De overscan zorgt ervoor dat het beeld wordt uitvergroot verder dan de lijst van je tv (ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren). Je ziet hierdoor bijvoorbeeld je taakbalk nog maar voor 1/3 liggen, je kan er bijna niet meer bij met de muis.
Ik ben bekend met het fenomeen overscan, het was vroeger op mijn amiga zelfs een feature :o. Alleen dan scrollde het beeld mee met je muis.
In de instellingen van je videokaart, zoals ik het eerder stap-voor-stap heb uitgelegd, krimp je het beeld tot aan de rand van je tv, beeldvullend. Door de overscan was het beeld meer dan beeldvullend, het ging over de rand (waar je dat gedeelte van het beeld dus niet meer kan zien).
Aha, dat is dus kennelijk wat er in de OP bedoeld wordt met het instellen van de driver timings, alleen hoeft overscan niet per sé uit te staan op de tv als ik hoet goed begrijp.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:10:
[...]
Ook gewoon bij mensen thuis
Ook dat zegt natuurlijk echt helemaal niéts aangezien men met alles tevreden is of dingen ziet die er niet zijn. Daarom is een site als kieskeurig ook basically useless. Zo goed als elke tv geeft een "perfect" beeld. Een DVD speler van 49 Euro is ook "perfect", het speakersetje van Logitech van 69 Euro is "perfect".

Als iemand door een HDMI kabel wissel diepere/andere/betere kleuren ziet weet je al meteen genoeg. Dat is onmogelijk. Minder artefacts kan uiteraard wel. Echter is het in dit geval, net als met interlinks en andere vormen van kabels, in 99% van de gevallen gewoon mentaal. Maar ook dat is prima hoor, als jij tevreden bent met je aanschaf is dat toch mooi.

Staar je echter nooit blind op wat een ander zegt. Zo goed als iedereen, ik ook, probeert zijn aanschaf "goed te praten". Is gewoon menselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ook zijn er eigenlijk geen 1.0/1.x HDMI kabels, het enige wat kan is dat de hogere bandbreedte niet gegarandeerd wordt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08-2021
21x2 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:45:
Bedankt, ;)

Teletekst overzicht pagina is keurig met een zwarte achtergrond hierna wordt deze bijvoorbeeld bij pagina 101 blauw en dat blijft zo.
Is dat te veranderen.

Ik heb 1 zender erbij waarbij de ondertitel voor de helft wegvalt,hoe is dit te verhelpen?

21x2
Heren deskundigen a.u.b uw hulp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat teletekst gedoe is normaal. Dat heeft vrijwel elke moderne tv. Helaas, want het ziet er niet uit. Ga je dan naar pagina 200 wordt het bijv. een roodachtige achtergrond, 300 is dan weer groen etc. Zoiets uitzetten lijkt mij heerlijk maar ik denk niet dat dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken zou ik deze vraag niet stellen, maar na google afgezocht te hebben ben ik eigenlijk weinig testen tegen gekomen van bijvoorbeeld de 37PV70 / 42PV70 schermen.... weet iemand hier misschien een test op internet van deze schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ferry34 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:55:
[...]

Hartstikke mooi!

Je zou me erg helpen als je zou vertellen hoe je dit gedaan hebt.
Is dit de manier?

Eerst het servicemenu in, daarna op 1 drukken (op de afstandsbediening??), dan 3 en dan zie je "H amp"de horizontale naar -3 en dan ok drukken,
Daarna weer op 3 drukken waarna V moet verschijnen, met volume naar -3 en weer ok, daarna exit.

En lukt dit alleen met 1080p en i?
Zoals jij het zegt klopt het eigenlijk wel, naar het service menu, druk op 1 en daarna netzolang op 3 totdat h-amplitude verschijnt of v-amplitude wat eerder komt ;) maak hier -3 van en foila je overscan is aanzienlijk verminderd. Ik heb dit gedaan met een 720p signaal op de TV op avforums heb ik begrepend dat je het per input opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Ferry34 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:52:
[...]

Dat zie ik nergens staan, waar zie je dat?

Ik heb mn TH50PV70 gewoon via dvd-hdmi aangesloten en dat werkt prima. Moest wel in de instellingen van mn nvidia videokaart de overscan opheffen, anders zag ik de taakbalk bijna niet, maar dat is gewoon gelukt.
Ik kan gewoon alles beeldvullend bekijken. Ik wil echter wel s kijken of ik de overscan kan reduceren, want ik ben benieuwd of t beeld op de xbox360 daar nog beter van wordt.
Waar kan je die overscan regelen in de nivdia software ik sluit mijn laptop aan via dvi-hdmi aansluiting, ik heb de overscan in de tv verminderd maar ik kan niet vinden in de nvidia software waar ik het kan opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
iceme schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:56:
[...]

Waar kan je die overscan regelen in de nivdia software ik sluit mijn laptop aan via dvi-hdmi aansluiting, ik heb de overscan in de tv verminderd maar ik kan niet vinden in de nvidia software waar ik het kan opheffen.
Opheffen was niet het goede woor, compenseren is een betere term.

(je had al gedaan:
bureaublad, rechts klikken met de muis- nvidia control panel
klik video en televisie
ga naar formaat van het HDTV-bureaublad wijzigen
klik op bureaubladformaat wijzigen
zet dmv de schuifbalk de pijlen mooi in de hoek
minimaliseer het nvidia-blad om te checken en bij te stellen)

Als je in de nvidia controlpanel bij het scherm bent gekomen met het schuifje waarmee je de pijlen in de hoek precies op de goede plaats hebt kunnen zetten, dan is dat hetgene wat ik bedoelde.

Kijk voor de gein maar s wat voor resolutie je dan hebt, die is dan ineens een stukje kleiner dan die van het scherm en toch beeldvullend. De kaart krimpt het beeld dus eigenlijk teveel om de overscan te kunnen compenseren.
Ik heb nu een 1216x684 resolutie op mn 1366x768 scherm en t is precies passend.
Herstel: dit was voor de wijziging in het servicemenu
Nu is het 1264x712, toch een verschil! (dankzij jou trouwens, thanks) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 22-01-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:52
21x2 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Heren deskundigen a.u.b uw hulp :?
Dat de achtergrond van je teletext verandert in 'n andere kleur wil alleen maar zeggen dat je tv teletext level 2.5 ondersteunt.

Wat betreft je ondertiteling...probeer een de stand "16:9" of "juist" eens dat werkt beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:42:
Ook zijn er eigenlijk geen 1.0/1.x HDMI kabels, het enige wat kan is dat de hogere bandbreedte niet gegarandeerd wordt.
Ik heb eens een goedkope hdmi bij de lidl gekocht, mooi verguld etc en de kwaliteit zag er op zich prima uit, op de verpakking stond geschikt voor 1080i.
Toen ik mijn pana. plasma met dvdrecoder binnenkreeg natuurlijk alles gelijk aangesloten met deze hdmi kabel en een dvd opgezet. De eerste dvd perfect beeld, daarna een muziek dvd toen bleek dat af en toe het beeld wegviel "zwart" maar het geluid gewoon doorging (ongv. een seconde of nog wat) ik dacht wat raar.
Toen de Hdmi kabel aangesloten die bij mijn dvdrecorder zat en wat bleek nergens geen last meer van ik heb dit uiteraard nog eens gewisseld en inderdaad het probleem ontstond weer.
Ook eens de bit rate van de dvd's bekeken film lag rond de 2.63MBps en de muziek rond de 1.80 MBps.

Dus een goede geschikte hdmi kabel is dus toch wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred46
  • Laatst online: 01-04 14:54
Pinin schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:25:
[...]

Wow, dat zijn nogal wat vragen.... denk ik, want het is nogal onduidelijk wat je vraagt :)

Ga jezelf een paar dingen afvragen
  • HDready of FullHD en waarom?
  • Hoe belangrijk is geluid uit de tv zelf, luister je altijd via versterker? dan heeft een pv700 weinig extra te bieden.
  • Calibreren zou ik Nog niet zo over nadenken.... heb je dat ooit met je oude tv gedaan???
  • Verder is het design ook een beetje anders, dat is persoonlijk.
  • Digitenne is beter dan analoog, maar minder dan digitaal via de kabel volgens mij.
  • Wachten op een nieuw model kan altijd, zelf vind ik het design van de nieuwe minder mooi, andere mensen vinden het juist wel mooier.
ps ik heb een vrij gewone 37pv70. heerlijk.
Vriendelijk bedankt voor je respons Pin Pin.
Sorry dat de vraag onduidelijk was.
Maar het is gewoon tv kijken en film kijken geen gamen.
De vraag was waar moet ik opletten.
MVG Fred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:37:
[...]

Ik heb eens een goedkope hdmi bij de lidl gekocht, mooi verguld etc en de kwaliteit zag er op zich prima uit, op de verpakking stond geschikt voor 1080i.
Toen ik mijn pana. plasma met dvdrecoder binnenkreeg natuurlijk alles gelijk aangesloten met deze hdmi kabel en een dvd opgezet. De eerste dvd perfect beeld, daarna een muziek dvd toen bleek dat af en toe het beeld wegviel "zwart" maar het geluid gewoon doorging (ongv. een seconde of nog wat) ik dacht wat raar.
Toen de Hdmi kabel aangesloten die bij mijn dvdrecorder zat en wat bleek nergens geen last meer van ik heb dit uiteraard nog eens gewisseld en inderdaad het probleem ontstond weer.
Ook eens de bit rate van de dvd's bekeken film lag rond de 2.63MBps en de muziek rond de 1.80 MBps.

Dus een goede geschikte hdmi kabel is dus toch wel van belang.
Staat er ergens dat een kabel niet stuk kan zijn? Ik heb het alleen over de verschillende HDMI standaarden en dat daar geen specifieke kabels voor gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:40:
[...]

Staat er ergens dat een kabel niet stuk kan zijn? Ik heb het alleen over de verschillende HDMI standaarden en dat daar geen specifieke kabels voor gemaakt worden.
We hebben het hier toch over eigen ervaringen. Die andere soms verder kunnen helpen.
Dit was mijn persoonlijke ervaring met een hdmi kabel die niet stuk was omdat twee van de zelfde soorten heb, en al helemaal niet negatief richting jouw bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:23:
[...]

We hebben het hier toch over eigen ervaringen. Die andere soms verder kunnen helpen.
Dit was mijn persoonlijke ervaring met een hdmi kabel die niet stuk was omdat twee van de zelfde soorten heb, en al helemaal niet negatief richting jouw bedoeld.
Het was ook meer een vraag, maar nu ik het nog eens lees staat het er misschien offensiever dan de bedoeling was. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
iceme schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:07:
Ik heb vanavond overscan wel verminderd op mijn 42pv70, ik heb h-amp en v-amp op -3 gezet dit hielp een behoorlijk stuk van 5% naar 2% ofzo. Dit werkt voor zover ik kan zien wel op de HDMI ingang en niet op de rgb scart! Echt weg gaat het gewoon niet. Maar dat hoeft ook niet van mij :) dit is al goed genoeg.
Via scart gaat het wel (AV)

Op av1 of 2 instellen,
Scart kabel uittrekken,
Service menu openen,
Waarden opzoeken h-amp en v-amp,
Scart terug insteken om beeld te hebben en instellen maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beste lui!

Ik heb een vraag wellicht kan iemand mij helpen.
De vraag zal reeds eerder gesteld zijn in de vorige topics of niet..

Het gaat om het volgende.

Heb zelf de 42PV70:

- Hoe is de ISF in te stellen?
- Heb via HDMI-HDMI van pc naar de plasma geen goed beeld.. ( overscan)
Hoe kan ik het beeld passend maken? heb eigenlijk alles al geprobeerd.
Ook heb ik NVIDIA geraadpleegd en ze hebben daar een ZIP file voor, even installeren en klaar... maar daar kwam ook ik niet uit. De bovenstaande handelingen in deze topic hebben mij niet geholpen met overscan.. wellicht zal er een andere oplossing zijn.
Als ik de PC aansluit met de VGA kabel dan is hebt beeld uitstekend.
Toch wil ik ze met HDMI aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Overscan compenseren via nVidia control panel werkt in de laatste drivers zowel onder XP als Vista. (Getest met 7150 en 8400GS) Voor ik de beeldscan (overscan) optie van mijn PY70 had gevonden heb ik het ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
cevel schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:12:
Beste lui!

Ik heb een vraag wellicht kan iemand mij helpen.
De vraag zal reeds eerder gesteld zijn in de vorige topics of niet..

Het gaat om het volgende.

Heb zelf de 42PV70:

- Hoe is de ISF in te stellen?
- Heb via HDMI-HDMI van pc naar de plasma geen goed beeld.. ( overscan)
Hoe kan ik het beeld passend maken? heb eigenlijk alles al geprobeerd.
Ook heb ik NVIDIA geraadpleegd en ze hebben daar een ZIP file voor, even installeren en klaar... maar daar kwam ook ik niet uit. De bovenstaande handelingen in deze topic hebben mij niet geholpen met overscan.. wellicht zal er een andere oplossing zijn.
Als ik de PC aansluit met de VGA kabel dan is hebt beeld uitstekend.
Toch wil ik ze met HDMI aansluiten..
Misschien effe een paar post's terug lezen?? :?
Zoals jij het zegt klopt het eigenlijk wel, naar het service menu, druk op 1 en daarna netzolang op 3 totdat h-amplitude verschijnt of v-amplitude wat eerder komt maak hier -3 van en foila je overscan is aanzienlijk verminderd. Ik heb dit gedaan met een 720p signaal op de TV op avforums heb ik begrepend dat je het per input opnieuw moet instellen.
en dan spelen met de waarden (zolang je niet op OK drukt blijven de oude instellingen bestaan ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 23-01-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Wanneer is die quote geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Dank je sWORDs,
Dit heb ik dus al gedaan alleen wordt er gesproken over een hogere resolutie terwijl die 42PV70 maar 1024*768 is. Ik zal er mee aan de slag. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben in de markt voor een nieuwe TV en in principe was ik uitgekomen op een Panasonic 37PV70.
Maar nu lees ik dat de PX80 serie aan de horizon gloort. Deze komt mid-feb in Japan op de markt. Kan iemand enige indicatie geven van wanneer deze dan in NL beschikbaar zouden komen?
TV is nl. voor mijn nieuwe huis waar ik pas eind feb in ga. Als deze TVs mid of eind maart op de markt komen wil ik op zich nog best even wachten.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal ergens in april zijn...
Hou er wel rekening mee dat die modellen vlak na de introductie weer wat duurder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
cevel schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:35:
Dank je sWORDs,
Dit heb ik dus al gedaan alleen wordt er gesproken over een hogere resolutie terwijl die 42PV70 maar 1024*768 is. Ik zal er mee aan de slag. Thnx
Mmmm heb ook een 42PV70, maar dacht dat de resolutie hoger was (1280x720).

ICEME had laatst zijn laptop er op aangesloten via HDMI, en de laptop (vista + nvidia driver) zag de TV als 1280x720.

Dus ging ervan uit dat de resolutie van de TV ook 1280x720 is. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
de.lesse schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:50:
[...]

Via scart gaat het wel (AV)

Op av1 of 2 instellen,
Scart kabel uittrekken,
Service menu openen,
Waarden opzoeken h-amp en v-amp,
Scart terug insteken om beeld te hebben en instellen maar _/-\o_
Ik kan niks anders zeggen als _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
stimpyrulez schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:20:
[...]

ICEME had laatst zijn laptop er op aangesloten via HDMI, en de laptop (vista + nvidia driver) zag de TV als 1280x720.

De resolutie van de tv is 1024x786 met rechthoekige pixels! Maar nou en het beeld is super d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
iceme schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:42:
[...]

De resolutie van de tv is 1024x786 met rechthoekige pixels! Maar nou en het beeld is super d:)b
jups dat klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
stimpyrulez schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:20:
[...]

De resolutie van mijn TH50PV70 is 1366x768, die van de 42PV70 is 1024x768.
Beide toestellen ontvangen deze resoluties niet via dv-hdmi, alleen bijv 720p of 1080i of p.(nog wel n paar lagere).
De tv scaled dit naar de eigen resolutie, maar dan dus met de overscan.
Met de instellingen in de videokaart zoals ik heb beschreven, kun je dit mooi compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
_/-\o_ THNX _/-\o_

vanaf de pc naar de plasma 1280*720 = dat zou beteken dat je aan beide zijde een kleine zwarte balk zou hebben ter compensatie.

je resolutie op 1024*768 = geen misvormin maar alles wat niet standaard op 16:9 / 16:10 gespeeld kan worden ziet er wat vager uit.. platter zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vóór aankoop van mijn 42PV70 ook gezocht naar testen van het betreffende toestel. Inderdaad niet of nauwelijks te vinden. Toen maar op de Duitse variant (de 71) gezocht). Zie hier een aantal links:

http://www.av-magazin.de/...nic-TH-42-PV7.1449.0.html

http://www.areadvd.de/har...panasonic_viera42_1.shtml

http://www.asbyon.com/scr...testberichte_th42pv71.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
Heb deze tv net een dag of twee in huis en ben heel erg te spreken over de kwaliteit, uiteraard naar TV signaal gekeken in de winkels maar met digitale tv (UPC in mijn geval) is prima kijken. Uiteraard is de Playstation helemaal een genot om naar te kijken.

Nu is het echter zo dat wanneer ik de ASPECT op auto heb staan hij wel automatisch 16:9 selecteert maar wanneer een uitzending 4:3 is wordt deze niet automatisch gezet en ik vind helaas ook geen instellingen hiervoor. Ik hoop dat iemand een tip hiervoor heeft aangezien mijn vorige tv dit wel kon en het mij erg goed beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
De TH-42PV70 staat trouwens voor 1018,- euro bij de Wehkamp. Best een nette aanbieding voor zo'n mainstream webwinkel, toch?

Oh enneh Wehkamp valt onder de laagste prijs garantie bij BCC, dus daar kun je hem nu weer voor net onder de 975,- euro halen als het goed is.

[ Voor 23% gewijzigd door mvdklip op 24-01-2008 16:12 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:41
Nu is het echter zo dat wanneer ik de ASPECT op auto heb staan hij wel automatisch 16:9 selecteert maar wanneer een uitzending 4:3 is wordt deze niet automatisch gezet en ik vind helaas ook geen instellingen hiervoor. Ik hoop dat iemand een tip hiervoor heeft aangezien mijn vorige tv dit wel kon en het mij erg goed beviel.
Zet ASPECT op 4:3. Op die manier wordt een 16:9 uitzending als zodanig herkent en correct weergegeven.
4:3 uitzendingen worden dan ook als 4:3 weergegeven. Krijg je wel 2 balken aan de zijkant, maar ik vind dat niet storend, ik wil gewoon het originele formaat zien.
Volgens mij zal bij elke andere instelling een 4:3 uitzending vervormt weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Bedankt voor de tip maar dit resulteert bij mij in hele smalle koppies bij een 16:9 uitzending, waarschijnlijk wordt dit gewoon niet automatisch ondersteund...

[ Voor 60% gewijzigd door Tovenaar op 24-01-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Excuses, het werkt wel degelijk, maar niet op AV1, na het verwisselen van AV1 en AV2 deed deze het wel, nogmaals bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik zit beetje met probleempje, Ik heb de panasonic TH-37-PV70 met een panasonic dvd speler erbij met HDMI. Echter als ik dvdtjes zit te kijken en ik heb het geluid over de stereo set en ik heb ook het geluid van de tv aan galmt het beetje net of ze niet gelijk lopen kwa geluid. Eentje loopt beetje voor/achter.

Wat is hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:24:
Hey mensen ik zit beetje met probleempje, Ik heb de panasonic TH-37-PV70 met een panasonic dvd speler erbij met HDMI. Echter als ik dvdtjes zit te kijken en ik heb het geluid over de stereo set en ik heb ook het geluid van de tv aan galmt het beetje net of ze niet gelijk lopen kwa geluid. Eentje loopt beetje voor/achter.

Wat is hier aan te doen?
[search=lipsync] of geluid via de tv naar de versterker laten lopen (alleen stereo).

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 25-01-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Zie hier de specs van de 2008 serie: http://www.htforum.nl/yab...261.msg1118849#msg1118849

Ik zie dat de PX80 2x een "D4" connectie heeft. Weet iemand wat dat is?

Ah, het is HD component input.

[ Voor 8% gewijzigd door Devilsown op 25-01-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Snap eigenlijk niet dat de nieuwe 42" zoveel meer verbruikt dan mijn 42PV70?

Dacht dat men juist bezig was om dit omlaag te brengen :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Devilsown schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:29:
Zie hier de specs van de 2008 serie: http://www.htforum.nl/yab...261.msg1118849#msg1118849

Ik zie dat de PX80 2x een "D4" connectie heeft. Weet iemand wat dat is?

Ah, het is HD component input.
is die px80 de nieuwe pv70 zeg maar? Minder mooi design....als ik naar die foto kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Pff ik ben blij dat mijn PV70 in bestelling staat ik kan er niks aan doen maar de strakheid is met de PX80 uit het design. Mijn laatste argument toen ik besloot de PV70 te kopen was het feti dat de PV70 aan de voorkant geen zilver/grijze randjes heeft en ook geen gebogen lijn over een comlpeet platte TV.
Mijn vorige beeldbuis TV (soy FQ86) had dit ook een kromme lijn en een volledig vlak scherm dit geeft geen rustige kijk beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Daar word ik inderdaad ook verdrietig van. Waarom die ellendige randen in een andere kleur en ook nog een niet strakke lijn? Alsof je naar een boze emoticon zit te kijken :(

Veel mensen willen net als ik, een dunne geheel zwarte lijst aan de muur hebben.
Het vreemde is: ze kunnen het wel bij Panasonic, kijk maar

http://www.engadget.com/2...nics-1-inch-thin-plasmas/

Klik meteen ff op de plaatjes, kan je het goed zien. Ik neem aan dat de tv-tuner een apart kastje zal zijn, beetje industrieel dit.
Zo wil ik ze hebben. (let op: 1 inch diep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles zal in een aparte kast moeten zitten, inclusief de aansluitingen, want ook daar is natuurlijk weinig ruimte meer voor op deze manier. De "nieuwe" Pioneer is 9mm dun, het kan dus nóg leuker.

Beiden zullen natuurlijk nooit in deze vorm de consument bereiken, het staat echter wel leuk, dat wel ja.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://uk.cinenow.com/vid...it-new-viera-plasma-range ...een filmpje van de CES pana modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
  • Laatst online: 30-08-2021
Media Markt berekend a.s Maandag geen BTW over ??? de advies prijs of de normale aanbiedings prijs.

Gr 21x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik vraag me af in welke ASPECT mode jullie de TV hebben staan.
Ik heb deze voornamelijk op "juist".

Heb namelijk gemerkt dat als ik deze op "auto" zet , Discovery channel extreem groot in beeld komt. Alsof het beeld op zoom gaat.
Als er in beeld twee ondertitelings regels komt dan is alleen de bovenste leesbaar.
Mar zet ik de TV op "juist" dan heb ik boven en onder on
geveer 2 cm ruimte welke niet gebruikt wordt.
Beeld is dus kleiner dan TV scherm :'(

Het vage is dat de "auto" stand soms wel goed werk maar soms dus niet .

Iemand anders die dit ook heeft (met een PV70)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n PV70 op 16:9 staan. Ik kijk wel digitaal via UPC waarbij de mediabox ook ingesteld staat op 16:9, ik weet niet of dat iets uitmaakt. De enigste kanalen waarbij mijn beeld verspringt naar Wide zijn de beide Belgische zenders en de BBC dacht ik, maar dat is een bekend probleem bij UPC. Maar altijd is de ondertiteling goed te lezen, ook 2 regels onder ekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
seninha schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 07:49:
Snap eigenlijk niet dat de nieuwe 42" zoveel meer verbruikt dan mijn 42PV70?

Dacht dat men juist bezig was om dit omlaag te brengen :?
Full HD vs HD ready. Meer puntjes om aan te sturen, meer puntjes die verbruiken. eerst lezen :Z

Ik was eergisteren gaan kijken voor de 42PV70 met mijn vader (het was namelijk voor hem), ziet hij toch geen 50" scherm staan zeker 8)7 Hij is nu aan het twijfelen over het formaat, net nu ik dacht eruit te zijn voor bij ons in de woonkamer _o- Als het aan mij ligt: 50PV70 en geen Full HD variant, als het full hd moet zijn ga ik over naar lcd wegens het stroomverbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 27-01-2008 10:44 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gisteren heb ik een Panasonic TH-37PV7F gehaald (699 euro bij Foka). Waar ik erg aan moet wennen is dat je het ziet dat de beeldkwaliteit wat minder is (analoog via Casema), binnenkort toch maar eens naar digitale TV gaan kijken.

Inmiddels weet ik overigens zeker dat er geen mogelijkheid is om zelf de firmware bij te werken.

Ik zie dat hier over de MediaMarkt-actie wordt gesproken. In het verleden was het zo dat ze de dag vooraf de prijzen even iets deden verhogen (zelf gezien :S), let er dus goed op als je daar gaat kijken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Chevy454 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:40:
[...]

Full HD vs HD ready. Meer puntjes om aan te sturen, meer puntjes die verbruiken.
Als je goed naar de lijst kijkt zul je zien dat het panel een resolutie heeft van 1024x768. Lijkt me GEEN Full HD
Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/img/49aae1b3c936f1898bccbbbdc10582d7/panasonic2008.JPG

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
seninha schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:41:
Als je goed naar de lijst kijkt zul je zien dat het panel een resolutie heeft van 1024x768. Lijkt me GEEN Full HD
[afbeelding]
I stand corrected :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2020
21x2 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:49:
Media Markt berekend a.s Maandag geen BTW over ??? de advies prijs of de normale aanbiedings prijs.

Gr 21x2
Over de prijs waarvoor ie in de winkel staat volgens mij.

Nadeel is dat ik gisteren mijn 42PV70 heb gekocht bij de MM en onderweg naar huis hoorde ik hun reclame over aanstaande maandag op de radio.

Beetje jammer dat de verkoper me daar niet op heeft gewezen. Maandag maar eens even langs bij de MM hoe ze dat gaan oplossen voor me.

Iemand enige ervaring met een soortgelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

martybro schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:22:
[...]

Over de prijs waarvoor ie in de winkel staat volgens mij.

Nadeel is dat ik gisteren mijn 42PV70 heb gekocht bij de MM en onderweg naar huis hoorde ik hun reclame over aanstaande maandag op de radio.

Beetje jammer dat de verkoper me daar niet op heeft gewezen. Maandag maar eens even langs bij de MM hoe ze dat gaan oplossen voor me.

Iemand enige ervaring met een soortgelijke situatie?
Volgens mij is MM zo'n toko waar je ev je geld retour kan krijgen wanneer je niet tevreden bent met je aankoop(uiteraard onder bepaalde condities). Moet je even kijken naar de verkoopvoorwaardes die je ongetwijfeld heb meegegrist onderweg naar de uitgang ;)

Gevonden op, je raadt het al, mm.nl

Altijd de laagste prijs! Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour.

[ Voor 16% gewijzigd door onsgeluk op 27-01-2008 11:32 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van de mediamarkt site:

Altijd de laagste prijs! Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Ja dat had ik idd ook al gelezen, ik neem aan dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

@martybro

Ik zou wel graag van je willen weten welke MM je bent geweest en welke prijs je betaald hebt.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
MM Maastricht 1099 Euro.

Hij is wel goedkoper te krijgen, ik zag dat wehkamp (jaja) hem tot maandag aanbied voor 1019.

Maar ik ga morgen eens contact zoeken met de betreffende MM en ik verwacht dat ze me de btw terug geven, wellicht dat ik ze anders de tv terug ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Je meent toch niet dat als je je BTW niet terugontvangt, dat je de TV terug gaat geven :?
Als dat zo is dan heb je je niet goed voorbereid.

Ik heb zelf 2 weken geleden bij BCC de TV voor €1049 meegenomen (advis was €1199 :) )
en ga echt niet terug geven omdat ik geen geld terugkrijg. Hij hangt mij te goed aan de muur :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@MartyBro: je bent toch akkoord gegaan met de prijs, moet je nu niet komen zeuren. Die laagste prijsgarantie is voor andere winkels die goedkoper zijn. Ik geef je weinig kans, ja kans op een frustrerende middag. That's life mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

ALs je vriendelijk aangeeft dat je ander de TV terug brengt en naar binnen gaat en een nieuwe haalt dan zijn ze vast toegevelijker.
Ik heb wel vaker succes met zulke dingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hee maar morgen dus @ alle MM zonder btw af te halen? Op wat voor prijs moet ik de 37pv70 schatten? Anders ga ik hem mooi halen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
EgoPro schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:19:
ALs je vriendelijk aangeeft dat je ander de TV terug brengt en naar binnen gaat en een nieuwe haalt dan zijn ze vast toegevelijker.
Ik heb wel vaker succes met zulke dingen gehad.
Haha, idd is mijn plan.

Ik hbe een weloverwogen keuze gemaakt en ben zeer tevreden na slechts 1 dag weliswaar, maar ze hadden het even mogen vermelden ( marketingtechnisch natuurlijk niet). Nee heb ik ja kan ik krijgen en het is me de moeite waard voor de btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Sjah schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:27:
Hee maar morgen dus @ alle MM zonder btw af te halen? Op wat voor prijs moet ik de 37pv70 schatten? Anders ga ik hem mooi halen... :9
Dat is een beetje raar, bij M Maastricht stonden zowel de 37 als de 42 PV 70 voor 1099, dus imo de 37 aan de dure kant. En zie site M, bij alle vestigingen morgen geen BTW op TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens... Zonder BTW is natuurlijk niet helemaal waar he... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mikeyman: leg uit.

Mart: 37 inch is dan idd totaal oninteressant bij MM.....dan zal ik voor de 42 inch moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Sowieso is volgens mij de 37" bestellen niet zo interessant (prijs/technisch) maar ja als ik zelf de 42" had moeten bestelllen dan had ik hierbij ook meteen een serre moeten laten bouwen en dan had mijn high end audiosetje ergens in een hoekje moeten staan.
Dus nee ik moet wel een 37" hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das al vaker langs geweest bij die aanbiedingen...
Veel mensen denken 19% korting te krijgen... Wat opzich ook vaak een beetje discutabel wordt geadverteerd... In werkelijkheid komt het neer op ongeveer 16% korting...

Veel mensen lijken hier overheen te kijken ;)

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 27-01-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok mikey: dus de pv70 42 inch zou zeg 924 worden dan. Da's interessant, maar aangezien ik hier iemand die al voor 950 ergens zag halen....val ik nou ook weer niet van mijn socket. 825, DAT zou een koopje zijn.

@ego: ik vind die 37 inch prijstechnisch wel interessant als het toch 150 zou schelen (wat het vaak niet doet). 42 inch vind ik wat groot, een beetje decadent, maar ruimte heb ik er wel voor, ruimte zat zelfs.....

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 27-01-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

MikeyMan schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:16:
Das al vaker langs geweest bij die aanbiedingen...
Tis niet alsof je 19% korting krijgt...
Komt neer op ongeveer 16% korting... Niet op 19%...
Ondanks al die discussies begrijp jij het dan ook niet. Je krijgt de BTW als korting en dat is 19% over een bedrag van 924.- ex BTW(in het geval van MM Maastricht).

Als je dat gaat terugrekenen kom je idd in de buurt van die 16% als je het perse als een gewone korting zou willen weergeven.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik snap het prima... Drukte me wat ongelukkig uit... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
@ Sjah Ik heb ok tijdje getwijfeld tussen 37 en 42 inch, 42 lijkt beetje decadent, maar is wel erg mooi om te zien imo. Eea natuurlijk afhankelijk ho ver je van je scherm af gaat zitten. Heb zelf de 42 gekozen, omdat ik anders spijt denk te krijgen van de "kleine"37 inch.

@ Mickeyman, idd je hebt gelijk, is niet de 19 % korting, maar als MM zo goed zou zijn om mij 175 euro retour te geven na gisteren, dan is het voor mij de moeite waard om het iig eens aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Sjah schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:20:
@ego: ik vind die 37 inch prijstechnisch wel interessant als het toch 150 zou schelen (wat het vaak niet doet). 42 inch vind ik wat groot, een beetje decadent, maar ruimte heb ik er wel voor, ruimte zat zelfs.....
Tja als de ruimte groot genoeg is dan zou ik lekker de 42 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, denk dat ik dat maar doe dan; welke bezorgkosten mag ik op rekenen bij MM (woon op 5 km van ze)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
FF vragen aan ze als je langs gaat, zal wel niet zo heel veel zijn.

Keep in mind dat ze dus morgen de BTW actie hebben he, levert je meer voordeel op dan het mij heeft gedaan afgelopen zaterdag :-(

Maar al met al is het de betaling wel waard, is gewoon kwalitatief goede TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup ik zal wel moeten vragen he? Staat niet veel over op hun website, net zoals er geen prijzen op hun website staan, of van ze op kieskeurig.nl te vinden zijn (doen ze vast expres, waarom?)

Maar als ze net zo achterlijke bezorgkosten als Ikea hebben, zeg maar meer dan 75, dan vreet dat ook weer aardig aan je voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik woon op 25 km van Mediamarkt Leeuwarden en heb vandaag al de 42PV70 besteld met de BTW aktie. In verband met de koopzondag is besloten de aktie vandaag al in te laten gaan.

Netto prijs, dus na aftrek van de korting was de prijs 1007,52 exclusief 8 euro verwijderingsbijdrage. De aangegeven originele verkoopprijs was 1199. (1199 x 0,84 is dus de genoemde 1007,52)

Bezorgkosten zijn 27,50 en hij wordt morgen al geleverd.

Edit: overigens was de 37PV70 exact even duur als de 42 inch

[ Voor 6% gewijzigd door EdGnoj op 27-01-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Sjah schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:36:
Yup ik zal wel moeten vragen he? Staat niet veel over op hun website, net zoals er geen prijzen op hun website staan, of van ze op kieskeurig.nl te vinden zijn (doen ze vast expres, waarom?)
Ze zetten geen prijzen op hun website omdat deze per vestiging soms enorm verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@martybro: wees niet bang, neem je kassabon mee en ga naar de infobalie. Daar krijg je contant je geld terug, daar doen ze helemaal niet moeilijk over.

@ iedereen: let er goed op dat de prijzen bij MM onderling varieren ivm het verzorgingsgebied van iets van 20 km (zie voorwaarden, geen zin om het op te zoeken). Anders zou MM Groningen concurreren met een aanbieding in Zeeland.... Reken ook niet met de laagste internetprijs, want een winkel is nooit zo goedkoop als internet. Tot slot worden de prijzen niet van tevoren kunstmatig verhoogd. De prijs die je de week ervoor betaalde, betaal je ook met de actie alleen dan met de BTW eraf.

Ikzelf heb in het verleden bewust een camera gekocht de dag voor de BTW actie zodat ik het product zeker zou hebben en heb de dag erna gewoon het prijsverschil terug gehaald. De camera was op dat moment de goedkoopste in de regio, maar niet zo goedkoop als de goedkoopste internetwinkel. Lekker belangrijk, het was een hele mooie prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Ik heb afgelopen weekend mijn 37PV70 aan de muur gehangen met behulp van deze wall mount. Ik heb hiervoor gekozen omdat deze wall mount er voor zorgt dat de Panasonic zeer dicht tegen de muur aan komt. Zelfs zo dicht tegen de muur dat de Scart stekkers bijvoorbeeld maar net passen.
Ik wil later deze week mijn Apple TV aansluiten middels HDMI. Bestaan er HDMI connectoren die haaks staan op de aansluiting van de TV? Zoals bijvoorbeeld bij sommige SATA kabels? Dit zou niet ruimte schelen maar het zal ook de spanning op de connector verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
ComaKip schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:54:
Ik heb afgelopen weekend mijn 37PV70 aan de muur gehangen met behulp van deze wall mount. Ik heb hiervoor gekozen omdat deze wall mount er voor zorgt dat de Panasonic zeer dicht tegen de muur aan komt. Zelfs zo dicht tegen de muur dat de Scart stekkers bijvoorbeeld maar net passen.
Ik wil later deze week mijn Apple TV aansluiten middels HDMI. Bestaan er HDMI connectoren die haaks staan op de aansluiting van de TV? Zoals bijvoorbeeld bij sommige SATA kabels? Dit zou niet ruimte schelen maar het zal ook de spanning op de connector verminderen.
www.allekabels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Die bestaan dus niet. Jammer. Ik heb wel een verloopstukje gezien, maar ik heb liever een gehele kabel zonder verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb mediamarkt maar even gebeld voor prijsonformatie, scheelt weer reisje naar de Bijlmer. De 42pv70 komt neer op 980, de 37pv70 komt neer op 1010 (meer dan de 42!). Ik vind het niet interessant genoeg, zie er vanaf (alhoewel dat ook te maken heeft met een belastingteruggave-geschil met belastingdienst |:( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
@ mig29

Idd je had gelijk, vandaag even gebeld en ik kon langs gaan om geld op te halen.

Al met al netjes geregeld door MM en ik heb mijn 42pv70 voor 924. :P

Moet wel mijn excuses aanbieden, vanwege het enigzins offtopic gaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:38
weet niet of dit off topic is maar vooruit;

kennen jullie het volgende probleem; je zit lekker (god od war 2) op de ps2 te spelen en denkt...had ik maar een groter scherm gekocht.

ik heb de 37pv70

ben zeer teveden maar een 42 inch zou toch wel lekker zijn.

Nu zijn er vast mensen op het forum die een 42 inch hebben en een 50 inch willen. En er zijn ook vast mensen die nog een plasma aan willen schaffen en een 37 inch overwegen. Wel; ik wil dus eigenlijk wel een 2e hands 42pv70 kopen. Wie helpt mij verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn nieuwe Panasonic 42PV70 ontvangen. Hij is in de plaats gekomen van mijn Philips 32PW9551 CRT tv. Mijn eerste ervaringen zijn niet zo heel geweldig. Zo vind ik de zwartwaardes in vergelijking met de CRT niet bepaald groots. Al het zwart lijkt eerder donkergrijs. Ik kijk m’n films meestal in het donker, dus dan valt dit extra op. Zelfs na snelle calibratie met de Monster calibratie dvd is het zwart niet echt verbeterd. (dvd over HDMI overigens). Overigens valt hiermee best te leven hoor, want de ontspiegeling is wel weer veel beter bij dit toestel, waardoor ik geen last meer heb van invallend licht op het scherm.

Ook heb ik mijn oude xbox met een Monster componentkabel aangesloten op deze tv (720P). Tijdens het calibreren is de contrastwaarde zo absurd hoog, dat ik de knoopjes op het witte overhemd niet kan herkennen. Als ik sleutel aan de contrastwaardes verandert het beeld natuurlijk wel, maar het blijft een soort van overbelicht scherm, Vergelijk het maar met een goedkoop lcd scherm, de zelfde “verwassen” kleuren.

Het rood vind ik op de een of andere manier ook niet geweldig. Het knalt nu niet direct van het scherm. Korton, ik weet nu niet of ik zo verwend ben geweest met de Philips en me teveel heb voorgesteld van deze Panasonic, of dat ik misschien een defect toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

jopwelling schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:14:
weet niet of dit off topic is maar vooruit;

kennen jullie het volgende probleem; je zit lekker (god od war 2) op de ps2 te spelen en denkt...had ik maar een groter scherm gekocht.

ik heb de 37pv70

ben zeer teveden maar een 42 inch zou toch wel lekker zijn.

Nu zijn er vast mensen op het forum die een 42 inch hebben en een 50 inch willen. En er zijn ook vast mensen die nog een plasma aan willen schaffen en een 37 inch overwegen. Wel; ik wil dus eigenlijk wel een 2e hands 42pv70 kopen. Wie helpt mij verder?
Misschien zijn er wel mensen die willen ruilen. Die de 42" toch te groot vinden? Je kan altijd een advertentie zetten op de bekende sites. Niet geschoten...

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

EdGnoj schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:14:
Vandaag heb ik mijn nieuwe Panasonic 42PV70 ontvangen. Hij is in de plaats gekomen van mijn Philips 32PW9551 CRT tv. Mijn eerste ervaringen zijn niet zo heel geweldig. Zo vind ik de zwartwaardes in vergelijking met de CRT niet bepaald groots. Al het zwart lijkt eerder donkergrijs. Ik kijk m’n films meestal in het donker, dus dan valt dit extra op. Zelfs na snelle calibratie met de Monster calibratie dvd is het zwart niet echt verbeterd. (dvd over HDMI overigens). Overigens valt hiermee best te leven hoor, want de ontspiegeling is wel weer veel beter bij dit toestel, waardoor ik geen last meer heb van invallend licht op het scherm.

Ook heb ik mijn oude xbox met een Monster componentkabel aangesloten op deze tv (720P). Tijdens het calibreren is de contrastwaarde zo absurd hoog, dat ik de knoopjes op het witte overhemd niet kan herkennen. Als ik sleutel aan de contrastwaardes verandert het beeld natuurlijk wel, maar het blijft een soort van overbelicht scherm, Vergelijk het maar met een goedkoop lcd scherm, de zelfde “verwassen” kleuren.

Het rood vind ik op de een of andere manier ook niet geweldig. Het knalt nu niet direct van het scherm. Korton, ik weet nu niet of ik zo verwend ben geweest met de Philips en me teveel heb voorgesteld van deze Panasonic, of dat ik misschien een defect toestel heb.
Weet je zeker dat de calibratie goed gegaan is?? Zelf ben ik ook overgestap van een Philips 28"CRT naar de 42PV70 , en maak ook gebruik van een Xbox ism XBMC en ik ben erg tevreden :)
En dat in de stand CINEMA met alles op ongeveer 50%

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
seninha schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:10:
[...]

Weet je zeker dat de calibratie goed gegaan is?? Zelf ben ik ook overgestap van een Philips 28"CRT naar de 42PV70 , en maak ook gebruik van een Xbox ism XBMC en ik ben erg tevreden :)
En dat in de stand CINEMA met alles op ongeveer 50%
Uiteindelijk ben ik vannacht tot 3 uur beziggeweest met instellen van deze tv. Op de componentingang heb ik uiteindelijk de dvd speler aangesloten en toen liet de tv zich m.b.v. de calibratie dvd wel behoorlijk goed instellen. Het lijkt er dus op dat de xbox (of xbox kabel natuurlijk) niet goed is. Ik ga nu XBMC opnieuw installeren en kijken hoe het dan gaat. Toch raar dat hier bij de Philips helemaal geen problemen mee gehad heb.

Het donkergrijs i.p.v. zwart probleem krijg ik niet helemaal weg, maar is wel een flink stuk verbeterd.

Ik zie in de startpost trouwens iets staan over het bijregelen van de rode kleur. Mede door de typfouten is dit voor mij niet duidelijk en durf ik hieraan niet te beginnen. Is het misschien mogelijk de werking van het servicemenu iets meer toe te lichten in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Ik zie in de startpost trouwens iets staan over het bijregelen van de rode kleur. Mede door de typfouten is dit voor mij niet duidelijk en durf ik hieraan niet te beginnen. Is het misschien mogelijk de werking van het servicemenu iets meer toe te lichten in de startpost?
Daar heb ik ook wel interesse in. Ik heb in het Service menu zitten bladeren, maar ik heb zo snel mogelijk ook weer de uitgang gezocht. De bediening van het Service menu is erg lasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Panny 42PV70 sinds een week in huis, topding! Maar wat me is opgevallen is dat er geen uitgang voor koptelefoon op de televisie zit. Ik heb op dit moment geen receiver oid aangesloten, wat is de beste manier om alsnog lekker TV te kunnen kijken zonder dat de hele buurt mee kan genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Gisteren met de MM BTW actie een 37PV70 aangeschaft voor uiteindelijk 848 euro.
Ben vanuit Den Bosch eerst naar Breda gereden maar daar wassie 1132. Ik had hem in R'dam gezien voor 949 en dus ben ik door gereden. Uiteindelijk bleek hij daar nu 999 maar met de korting kwam ik uit op 848. Kan hem pas over twee weken ophalen maar ben er erg mee in mijn nopjes!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:36:
Ik heb de Panny 42PV70 sinds een week in huis, topding! Maar wat me is opgevallen is dat er geen uitgang voor koptelefoon op de televisie zit. Ik heb op dit moment geen receiver oid aangesloten, wat is de beste manier om alsnog lekker TV te kunnen kijken zonder dat de hele buurt mee kan genieten?
Dan heb je dit nodig:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/1139.jpg

De (male) tulpjes stop je achterin je 42PV70 bij de audio-out en je koptelefoon stop je in de female jack. Dingetje kost je €1,20 bij Electronica-Online. Heb daar al meerdere keren kabeltjes en verloopjes e.d. besteld en het wordt altijd netjes en snel afgehandeld.
(te vinden bij Kabel & Konnektor --> Audio Kabels --> Jack Kabels).

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 29-01-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kans dat daar voldoende volume uitkomt is nihil, tenzij je er een koptelefoonversterker achter hangt...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de nieuwe Panasonic tv-modellen en nieuwsberichten over deze nieuwe modellen. Berichten m.b.t. aanbiedingen horen hier niet thuis.