Ja, zo denk ik er ook over, liefst zou ik van de fabriek direct kopen, maarja dat mag wettelijk niet. En hoe goed die betere hifizaak is, mag je ook afwachten, die hebben vaak de hoogste marge, bijna misdadig op hun high end spul. Ik heb vaak bij ze gekocht, maar nog nooit meegemaakt hoe goed hun garantieplan is. Bij een tv van ronde de duizend ben ik toch wat huiverig om met een internetwinkel in zee te gaan. Tot zeg 700 zou ik daar niet zoveel moeite mee hebben.M@cer schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:15:
[...]
Gelukkig zijn er nog van dat soort mensen zoals jij, dan kunnen die mensen ook nog eten... Aan mij verdienen ze al jaren niks meer..
Als ik het al in de winkel zou kopen, zou ik het bij een Hifi speciaalzaak kopen en zeker niet bij Expert, De Block of andere prutwinkels met verkopers die je alleen maar dingen aansmeren waar ze veel provisie op krijgen.
Kloppen de specs van de TH-46PZ80B in deze excel-sheet waarbij een Contrast Ratio staat van 30,000:1 of is er een typefoutje in geslopen? Op de amerikaanse site staat namelijk 20,000:1.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:32:
[...]
...jazeker, 100hz double scan zelfs
(zie excel sheet: http://uploads.avforums.c...opy%20of%20UKspec_PDP.xls )
Zie: http://www2.panasonic.com...11002_7000000000000005702
Helaas, de PZ850 is waarschijnlijk alleen voor de US. Ik heb hem hier ook niet in de pressreleases zien staan.M. Mulder schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:38:
[...]
De PZ850 wordt het vlaggenschip, want dit wordt de IP variant. Potentie wellicht tot browsen op het internet op je plasma![]()
Met PZ850 kun je i.i.g. Youtube filmpjes en Picasa webalbums bekijken.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik kocht mijn Pana Plasma 3 jaar terug voor 3500 euro bij plasmavisie en zou het zonder een moment twijfel zo weer doen.Sjah schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:47:
[...]
Ja, zo denk ik er ook over, liefst zou ik van de fabriek direct kopen, maarja dat mag wettelijk niet. En hoe goed die betere hifizaak is, mag je ook afwachten, die hebben vaak de hoogste marge, bijna misdadig op hun high end spul. Ik heb vaak bij ze gekocht, maar nog nooit meegemaakt hoe goed hun garantieplan is. Bij een tv van ronde de duizend ben ik toch wat huiverig om met een internetwinkel in zee te gaan. Tot zeg 700 zou ik daar niet zoveel moeite mee hebben.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik gebruik mn plasma al als monitor bij t internetten, erg handig (en groot).M. Mulder schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:38:
[...]
De PZ850 wordt het vlaggenschip, want dit wordt de IP variant. Potentie wellicht tot browsen op het internet op je plasma![]()
Met PZ850 kun je i.i.g. Youtube filmpjes en Picasa webalbums bekijken.
Draadloos toetsenbord en muis en klaar. Wil nooit meer anders!
Verwijderd
Heeft iemand de nieuwe 42PX80 (of de andere nieuwe modellen) al ergens in een winkel gezien?
Hij is her en der op internet verkrijgbaar, maar ik wil hem graag in het echt zien en vergelijken met de concurrentie.
Als iemand hem al gespot heeft, graag reactie!
Hij is her en der op internet verkrijgbaar, maar ik wil hem graag in het echt zien en vergelijken met de concurrentie.
Verwijderd
Ik heb er een staan in m'n salonVerwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:57:
Heeft iemand de nieuwe 42PX80 (of de andere nieuwe modellen) al ergens in een winkel gezien?
Misschien kan je wat hoge kwaliteit foto's maken van de voorkant e.d., daar zullen een hele hoop mensen wat aan hebben gok ik...Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:05:
[...]
Ik heb er een staan in m'n salon, maar daar heb je wrs niet zo veel aan...
Intentionally left blank.
Ik heb hem gezien in de Vandenborre (Roeselare) en was zeer te spreken over beeld (op basis daarvan ook besteld) en dat is dan nog niet eens in optimale omstandigheden. Was BluRay speler op aangesloten en 300 eens getest, vooral voor de judder en zwartwaarden en beide zagen er prima uit.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:57:
Hem de tv uiteindelijk gekocht bij screenz.be voor 1.099€ incl muurbeugel + verzendkosten. Ik heb momenteel een Pioneer 436FDE (+- 2j oud) en zal vergelijking met deze toch allesbehalve crappy plasma posten zodra ik de tv binnen heb (ofwel zaterdag als ik 'm zelf haal of woensdag als ze 'm moeten brengen)
[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 06-03-2008 16:30 ]
Verwijderd
Ik heb m (PX80) sinds gisteren ook staan. Zaaalige tv. Zelfs de voet valt relatief mee
Op de voet na is het uiterlijk zo neutraal als maar kan: "pianolak" omkaderd, 5cm breed, de boxen (super geluid trouwens) zijn quasi onzichtbaar geïntegreerd in de onderkant. Ik heb de PV70 een paar keer zien spelen bij vrienden en ik heb de indruk dat de 80 uitgerust is met een betere anti-reflex laag - zelfs met daglicht nauwelijks reflectie.
Helaas geen camera beschikbaar, dus je zal je fantasie moeten gebruiken. De foto's die hier al gepost zijn geven wel een goed beeld hoor.
Op de voet na is het uiterlijk zo neutraal als maar kan: "pianolak" omkaderd, 5cm breed, de boxen (super geluid trouwens) zijn quasi onzichtbaar geïntegreerd in de onderkant. Ik heb de PV70 een paar keer zien spelen bij vrienden en ik heb de indruk dat de 80 uitgerust is met een betere anti-reflex laag - zelfs met daglicht nauwelijks reflectie.
Helaas geen camera beschikbaar, dus je zal je fantasie moeten gebruiken. De foto's die hier al gepost zijn geven wel een goed beeld hoor.
De PV70 heeft geen anti-reflectielaag. Dus vandaar....Kun je een inschating geven in hoeverre het verhoogde contrast zich in werkelijkheid verhoudt tov de PV70?Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:28:
Ik heb m (PX80) sinds gisteren ook staan. Zaaalige tv. Zelfs de voet valt relatief mee![]()
Ik heb de 42PX80 gezien in de MediaMarkt Antwerpen. Ziet er netjes uit alleen die voet is zo treurig. En ik zat weer te turen naar een gameboy scherm naar mijn gevoel 
De prijs was wel goed, 1150 meen ik. In de Saturn van Antwerpen zou de de 42PZ80 voor 1591 (ofzoiets) te bestellen zijn. Denk dat ik toch voor 42" Full HD ga.
De prijs was wel goed, 1150 meen ik. In de Saturn van Antwerpen zou de de 42PZ80 voor 1591 (ofzoiets) te bestellen zijn. Denk dat ik toch voor 42" Full HD ga.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Goedenavond,
Sinds kort de 37PV70F in bezit. Digitaal TV van @home. Aansluiting via scart omdat de decoder geen hdmi aansluiting heeft.
Het probleem: uit de luidsprekers komt een constante ruis. Dit is heel irritant en lijkt me niet juist.
Wat is hier de oorzaak van en hoe kan ik het verhelpen?
Bedankt voor jullie input!
Harry
Sinds kort de 37PV70F in bezit. Digitaal TV van @home. Aansluiting via scart omdat de decoder geen hdmi aansluiting heeft.
Het probleem: uit de luidsprekers komt een constante ruis. Dit is heel irritant en lijkt me niet juist.
Harry
Verwijderd
Ik heb hem net vanavond gekocht in Groningen. Wordt morgen afgeleverd en geinstalleerd.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:57:
Het beeld dat ik zag in de winkel was fantastisch!
Verwijderd
Je moet je decoder zo instellen dat hij PCM geluid uitstuurt, lijkt erop dat hij dolby digital stuurt en dat kan je TV niet.phlinx schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:16:
Goedenavond,
Harry
Waar heb je hem weg, zit in groningen kan ik morgen ff hem in het echt aan schouwen.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:27:
[...]
Ik heb hem net vanavond gekocht in Groningen. Wordt morgen afgeleverd en geinstalleerd.
Het beeld dat ik zag in de winkel was fantastisch!
Verwijderd
Kan een van de verse eigenaars van de 42PX80 me vertellen wat de hartafstand van de gaten voor de ophanging is?
VESA 600mmx400mm of 800mmx400mm bijvoorbeeld? Ik wil graag weten welke beugel ik moet bestellen.
Heeft iemand een tip voor een voordelige vaste beugel met zo min mogelijk afstand tot de muur?
VESA 600mmx400mm of 800mmx400mm bijvoorbeeld? Ik wil graag weten welke beugel ik moet bestellen.
Heeft iemand een tip voor een voordelige vaste beugel met zo min mogelijk afstand tot de muur?
Wordt het geen tijd voor een "Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2008"-thread?
Verwijderd
Vraagje over de VGA aansluiting van de 70/700. Is de aansluiting van het geluid daarbij een 3.5mm plug of zijn dat twee gewone (rood/witte) audio ingangen?
Verwijderd
.. |sWORDs| is wat stilletjes imolapino schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:37:
Wordt het geen tijd voor een "Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2008"-thread?
Zoals eerder gesuggereerd wellicht:
(her)noem de 2007 modellen : [Plasma] Panasonic, de 7, 70 en 700 serie tv-modellen
en de 2008 modellen; [Plasma] Panasonic, de 8, 80 en 800 serie tv-modellen
vanavond de 37PX80E in MM Oostende gekocht (1099 euro)
Ben nu al een 2-tal maanden aan het rondkijken op internet en in de winkels en
was al lang van plan om de 37PV70 aan te schaffen (momenteel 974 euro). Begon dan vanavond in MM te twijfelen om eventueel de 42 te kopen die 1049 euro stond.
Tot ik de nieuwe px 80 eens goed bekeek, die stond toevallig bijna naast de pv70 (nog 1 er tussen)
Had de indruk dat de px scherper beeld had, en minder reflecties.
De verkoper raadde me ook de px aan (dezelfde die me gans in het begin van mijn zoektoch direct Pana aanraadde (was toen eigenlijk op zocht naar Philips).
Thuis gekomen, was het eerst wennen aan het verschil van beeld met mijn Philips Matchline CRT (die eigenlijk dubbel zoveel kostte in de tijd). Mijn vrouw vond eerst dat onze ouwe beter beeld gaf. Maar ik moest (en moet) nog goochelen met de instellingen. Voorlopig staat alles ongeveer in 50%.
En we zijn blij dat we de 42 niet genomen hebben! Het verschil tussen 66 en 94 cm is dus echt groot als je maar 2.5 - 3 meter van je scherm afzit.
Nu nog kijken voor een kastje, want hij staat te hoog (onze kast is 85 cm hoog) en muurbevestiging.
Ook de TV zelf ziet er véél beter uit dan op foto, vooral de voet is zo erg nog niet.
De onderste rand heeft een mooie ronding
het lukt me niet om nu nog enkele deftige foto's te nemen
Nu nog eens beginnen rond kijken voor een home cinema, dacht aan Harman Kardon Cinelife 200.
bestee,
Michel
Ben nu al een 2-tal maanden aan het rondkijken op internet en in de winkels en
was al lang van plan om de 37PV70 aan te schaffen (momenteel 974 euro). Begon dan vanavond in MM te twijfelen om eventueel de 42 te kopen die 1049 euro stond.
Tot ik de nieuwe px 80 eens goed bekeek, die stond toevallig bijna naast de pv70 (nog 1 er tussen)
Had de indruk dat de px scherper beeld had, en minder reflecties.
De verkoper raadde me ook de px aan (dezelfde die me gans in het begin van mijn zoektoch direct Pana aanraadde (was toen eigenlijk op zocht naar Philips).
Thuis gekomen, was het eerst wennen aan het verschil van beeld met mijn Philips Matchline CRT (die eigenlijk dubbel zoveel kostte in de tijd). Mijn vrouw vond eerst dat onze ouwe beter beeld gaf. Maar ik moest (en moet) nog goochelen met de instellingen. Voorlopig staat alles ongeveer in 50%.
En we zijn blij dat we de 42 niet genomen hebben! Het verschil tussen 66 en 94 cm is dus echt groot als je maar 2.5 - 3 meter van je scherm afzit.
Nu nog kijken voor een kastje, want hij staat te hoog (onze kast is 85 cm hoog) en muurbevestiging.
Ook de TV zelf ziet er véél beter uit dan op foto, vooral de voet is zo erg nog niet.
De onderste rand heeft een mooie ronding
het lukt me niet om nu nog enkele deftige foto's te nemen
Nu nog eens beginnen rond kijken voor een home cinema, dacht aan Harman Kardon Cinelife 200.
bestee,
Michel
Hmm, ik zie bij bobshop de TH-42PZ85(E) voor 1599 staan. Nog niet leverbaar uiteraard, maar ik hoop dat het een goede indicatie geeft van de prijs. Ik zou er ook wel 5jr garantie bij willen, maar om daar nou 200E voor te betalen...

Even een vraagje er staat bij dat nieuwe Panasonics (model 42pz85e..ik wacht daarop namelijk) 24p Cinematic View (ofzoiets hebben) maar op amerikaanse site hebben ze alleen 24p PLayback (2:3). Zou dat hetzelfde zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door Xoxol op 07-03-2008 06:00 ]
V-Strom 650
Neen dat is niet hetzelfde.Xoxol schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 06:00:
Even een vraagje er staat bij dat nieuwe Panasonics (model 42pz85e..ik wacht daarop namelijk) 24p Cinematic View (ofzoiets hebben) maar op amerikaanse site hebben ze alleen 24p PLayback (2:3). Zou dat hetzelfde zijn?
24p Cinematic Playback is de weergave van de originele 24p of een veelvoud (48, 72) daarvan en dus geen judder.
24p Playback(2:3) is het herberekenen van de 24 frames naar het aantal wat de tv toont en dus een 3:2 pulldown en dus judder mits je daar gevoelig voor bent.
Ik blijf het toch verschrikkelijk jammer vinden dat de nieuwe modellen er niet gewoon uit gaan zien zoals deze
http://www.panasonic.com/business/plasma/plasmas.asp
Dit zijn de G10 panelen zo te zien, maar dan waarschijnlijk de types voor bedrijven zonder tuner?
Wat een prachtige lijnen, helemaal zoals ik het graag zou zien!
[ Voor 21% gewijzigd door Ferry34 op 07-03-2008 09:57 ]
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:31:
[...]
.. |sWORDs| is wat stilletjes imo...
Zoals eerder gesuggereerd wellicht:
(her)noem de 2007 modellen : [Plasma] Panasonic, de 7, 70 en 700 serie tv-modellen
Morgen maak ik de nieuwe.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:32:
[...]
...jazeker, 100hz double scan zelfs
(zie excel sheet: http://uploads.avforums.c...opy%20of%20UKspec_PDP.xls )
Misschien een tip voor het aankomende nieuwe topic, om het onderscheidt te maken in de 'oude' en nieuwe modellen, en het feit dat er geen 'het grote [...] topic' meer mag zijn waarin alles in 'verdwijnt';
...of uiteraard iets in die richting.
[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 07-03-2008 10:14 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
*spraakloos*Ferry34 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:45:
Wat een prachtige lijnen, helemaal zoals ik het graag zou zien!
Zo moest Pana ze idd gaan uitbrengen
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Bij zo'n advies zou ik direct er een op internet bestellen...EgoPro schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:22:
"Mss eens een netfilter proberen geeft veel meer verbetering dan calibreren"
Bedankt voor je reactie.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:03:
[...]
Je moet je decoder zo instellen dat hij PCM geluid uitstuurt, lijkt erop dat hij dolby digital stuurt en dat kan je TV niet.
Ik heb alleen nog een van de eerste decoders. Die keuzemogelijkheid zit er nog niet eens op. Ik heb wel gekeken of surround uitstaat. Dit is het geval.
Het stomme is dat hij ook niet altijd ruist. Ik heb geen patroon kunnen ontdekken.
Heb toch maar even panasonic gebeld over model 42pz85e.... Aan de overkant van de lijn werd gezegd dat moellen 85 allemaal 1:1 24p hebben en dat model 80 en lager allemaal 2:3 hebben. En eind maart zouden we het allemaal in de winkels moeten spotten. Nog even afwachten dus.
V-Strom 650
Een netfilter?Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:02:
[...]
Bij zo'n advies zou ik direct er een op internet bestellen...
Ben er nog niet geweest maar volgens de website van Correct hebben ze de meeste nieuwe modellen al staanVerwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:57:
Verwijderd
Vanmiddag nog met Correct aan de lijn gehangen ivm met de Full HD's. Die hebben ze voorlopig nog niet, de HD Ready's heb ik niet naar gevraagd.
Kan écht niet wachten op de PZ80/85
Kan écht niet wachten op de PZ80/85
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 18:43 ]
Verwijderd
helaas, daarvoor ken ik de 70 niet genoeg. heel mooi contrast, levensechte kleuren ook. een dag en nacht verschil met het afgebleekte lcd-beeld. maar daar moet ik op dit forum niemand meer van overtuigen denk ikbramberk15 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:32:
[...]
De PV70 heeft geen anti-reflectielaag. Dus vandaar....Kun je een inschating geven in hoeverre het verhoogde contrast zich in werkelijkheid verhoudt tov de PV70?

Als je op kieskeurig gaat zoeken naar dit model, begin je al de nodige hits te krijgen. De goedkoopste aanbieder zit nu op 1481,95. Die prijs is 170 euro meer dan de goedkoopste 42PY70.Xoxol schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:43:
Heb toch maar even panasonic gebeld over model 42pz85e.... Aan de overkant van de lijn werd gezegd dat moellen 85 allemaal 1:1 24p hebben en dat model 80 en lager allemaal 2:3 hebben. En eind maart zouden we het allemaal in de winkels moeten spotten. Nog even afwachten dus.
Nee dat lijkt me niet neeVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:18:
[...]
helaas, daarvoor ken ik de 70 niet genoeg. heel mooi contrast, levensechte kleuren ook. een dag en nacht verschil met het afgebleekte lcd-beeld. maar daar moet ik op dit forum niemand meer van overtuigen denk ik
Verwijderd
Ik heb net de PV70 in actie gezien met analoge beelden en de 42PV70 ontgoochelde me wel een beetje... Ik had zin om op +- 3 m kijkafstand een 42" te plaatsen, maar het beeld was gewoon korrelig! (in tegenstelling tot de bluray beelden die ik al had gezien in verschillende grote(re) zaken, logisch dat het er goed uitzag...)
De 37" van pana zag er daarentegen wel veel beter uit qua beeld. De speciaalzaak waar ik ging raadde ook Sanyo & Samsung aan. Van Sanyo vind ik weinig terug, maar ze hebben ook een 42" Full HD voor 1300 € en het beeld was heel goed!
Enige ervaringen bij jullie van analoog beeld en vs Sanyo ?
De 37" van pana zag er daarentegen wel veel beter uit qua beeld. De speciaalzaak waar ik ging raadde ook Sanyo & Samsung aan. Van Sanyo vind ik weinig terug, maar ze hebben ook een 42" Full HD voor 1300 € en het beeld was heel goed!
Ben zelf van plan om binnen 3 weken een 50Py70 te halen, maar die zijn al echt schaars aan het worden. De mediamarkt hier had er vandaag nog maar 1.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
Niet meteen ervaring met Sanyo, maar ik wil er geld op leggen dat die het niet beter doet dan Panasonic. Wil je zuiver naar (analoge) tv kijken, blijf dan bij je CRT... Flatscreen tv's (plasma en lcd) zijn gewoon niet gemaakt om naar crappy input te kijken. Vraag aan om het even wie die recent een nieuwe tv heeft gekocht, en als ze analoog kijken gaan ze zeggen hoe teleurgesteld ze zijn met het onzuivere beeld. Je kan niet anders dan je erbij neerleggen, of een digitaal abonnement nemen. Embrace the futureVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:00:
Ik heb net de PV70 in actie gezien met analoge beelden en de 42PV70 ontgoochelde me wel een beetje... Ik had zin om op +- 3 m kijkafstand een 42" te plaatsen, maar het beeld was gewoon korrelig! (in tegenstelling tot de bluray beelden die ik al had gezien in verschillende grote(re) zaken, logisch dat het er goed uitzag...)
Dat komt dan toch echt door de slechte kabel in die winkel hoor. Digitale televisie is bij dit soort grote tv's sowieso een must. Daarom zag de 37 er waarschijnlijk beter uit, tv-signaal teveel gesplitst.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:00:
De 42 en de 37 PV70 zijn echt de besten in hun klasse hoor, twijfel daar niet aan. Daar kan een Samsung met moeite aan tippen.
Dat Sanyo wordt genoemd in die zaak verbaast me zeer. In 2 jaar forums volgen over hdtv's heb ik nog nooit iemand gehoord die een Sanyo hdtv heeft, werkelijk nog nooit.
Gewoon digitale televisie nemen, als blijkt dat t beeld thuis niet goed genoeg is. Maar een Sanyo of Samsung zal zeker geen mooier plaatje weergeven.
Verwijderd
bij plasmadiscount.nl staat de 42py70 voor 1346 (kaal?). Maar enfin, het kleine prijsverschil met 42pz85 lijkt mij, gezien de specs, geen issue.ymmv schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:00:
[...]
Als je op kieskeurig gaat zoeken naar dit model, begin je al de nodige hits te krijgen. De goedkoopste aanbieder zit nu op 1481,95. Die prijs is 170 euro meer dan de goedkoopste 42PY70.
Ben vandaag nog ff bij MM geweest. Mja bij plasma is wit meer grijs dan bij LCD. Maar andere kleuren oogen weer echter.... dan ga je toch twijfelen
V-Strom 650
JIj hebt een MM waarbij de tv's zo zijn afgesteld dat je een fatsoenlijke vergelijkig kunt maken ?
Verwijderd
Ik heb hem gekocht bij botman beeld en geluid. Aan het zuiderdiep.Tito129 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:06:
[...]
Waar heb je hem weg, zit in groningen kan ik morgen ff hem in het echt aan schouwen.
Succes!
Ik moet toegeven dat op mijn PV70 wit ook niet echt super wit is. Maar goed, dat prefereer ik nog altijd boven waardeloos zwart/grijswaarden. Wanneer kijk je nu naar een bijna wit scherm? Ik kom het alleen tegen bij sommige opstart logo's van games en bij reclame. Wanneer heb je goede zwartwaarden nodig? Bijna altijd, in ieder geval als je film liefhebber bent want er zijn nu eenmaal erg veel goede, duistere films.Xoxol schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 04:03:
Ben vandaag nog ff bij MM geweest. Mja bij plasma is wit meer grijs dan bij LCD. Maar andere kleuren oogen weer echter.... dan ga je toch twijfelen
Bovendien zou ik het wit nog wel wat witter kunen maken, want ik kijk nu met een contrast van 45% ofzo. Maar daar heb ik geen behoefte aan, zie de bovenstaande redenatie.
Hmm zal daar strax ook eens gaan kijken, ben erg benieuwd naar het toestel in actieVerwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 08:25:
[...]
Ik heb hem gekocht bij botman beeld en geluid. Aan het zuiderdiep.
Succes!
Wat mij betreft denk ik dat als je TV wit niet goed weergeeft je toch nog eens goed naar je instellingen moet kijken; of eventueel je TV kunt laten calibreren? Op mijn Panny (de budget 37PV7) is wit echt wit, met het contrast nog onder de 50% doet een fel witte scene (poolsneeuw) bijna pijn aan de ogen...bramberk15 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 09:23:
[...]
Ik moet toegeven dat op mijn PV70 wit ook niet echt super wit is. Maar goed, dat prefereer ik nog altijd boven waardeloos zwart/grijswaarden. Wanneer kijk je nu naar een bijna wit scherm? Ik kom het alleen tegen bij sommige opstart logo's van games en bij reclame. Wanneer heb je goede zwartwaarden nodig? Bijna altijd, in ieder geval als je film liefhebber bent want er zijn nu eenmaal erg veel goede, duistere films.
Bovendien zou ik het wit nog wel wat witter kunen maken, want ik kijk nu met een contrast van 45% ofzo. Maar daar heb ik geen behoefte aan, zie de bovenstaande redenatie.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Mmm ik draai: Cinemastand, kleur:warm. Contrast 45% Maar zoals gezegd, ik heb niet het idee dat het creme is ofzo maar het zou witter kunnen.
Kleuren op warm zou inderdaad het dichtst bij een gecalibreerd scherm liggen, maar dat vind ik zelf ook niet mooi; bij mij staat kleur op normaal. Contrast ook op ongeveer 45%.bramberk15 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:15:
Mmm ik draai: Cinemastand, kleur:warm. Contrast 45% Maar zoals gezegd, ik heb niet het idee dat het creme is ofzo maar het zou witter kunnen.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Verwijderd
Bij mij haal ik het beste wit resultaat als ik mijn games speel, dan staat ie op dynamisch
met vrij hoge contrastwaardes. Bij gewoon tv kijken staat ie op normaal, want ik vindt die cinema warm combinatie echt niet mooi hoor.
Verwijderd
Mensen kunnen vallen voor LCD onder showroomlicht. Als je echter s'avonds thuis in een sfeerverlichte kamer zit te kijken zijn de rollen omgedraaid, dan doet dat superheldere wit van LCD pijn aan je ogen en onnatuurlijk aan, plasma is dan precies goed.Xoxol schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 04:03:
Verwijderd
voor de liefhebber die niet kan wachten een (echt) plaatje van de nieuwe (full hd) serie te zien

uiteraard wel onthouden dat de gemiddelde japanner een stukje kleiner is

uiteraard wel onthouden dat de gemiddelde japanner een stukje kleiner is

Verwijderd
ben nu al tijdje aan het kijken voor een pana en twijfel nu tussen de nieuwe PX80 of de 'oudere' PZ70E.
op pixmania staat er een zeer aantrekkelijke aanbieding van de PZ70E
http://www.pixmania.be/be...pz70e-plasma-televis.html
de px is is natuurlijk wel hd ready en de PZ full hd maar vraag mij gewoon af ofdat er veel verschil is tussen de oude en de nieuwe modellen?
op pixmania staat er een zeer aantrekkelijke aanbieding van de PZ70E
http://www.pixmania.be/be...pz70e-plasma-televis.html
de px is is natuurlijk wel hd ready en de PZ full hd maar vraag mij gewoon af ofdat er veel verschil is tussen de oude en de nieuwe modellen?
De PX80 is op alle fronten beter dan de PZ70, except.......resolutie & maybe 24p support
Dus wel op:
-contrast
-grijswaarden
-beter anti-reflectiescherm
Kortom, het ligt er vooral aan hoever je van je scherm gaat zitten en welke schermmaat je wilt. Ik neem aan 42" aan de hand v/j linkje. Dan moet je dus eigenlijk minder dan 1,5 a 2 meter van je scherm gaan zitten om het verschil tussen 720p en 1080p te zien.
Dus wel op:
-contrast
-grijswaarden
Kortom, het ligt er vooral aan hoever je van je scherm gaat zitten en welke schermmaat je wilt. Ik neem aan 42" aan de hand v/j linkje. Dan moet je dus eigenlijk minder dan 1,5 a 2 meter van je scherm gaan zitten om het verschil tussen 720p en 1080p te zien.
Verwijderd
nuja de PZ70 is full hd en dat zal je wss wel merken met blueray maar momenteel kijk ik meestal SD en stream ik naar mijn xbox 1 met component.
maakt het dan een verschil uit?
maakt het dan een verschil uit?
Wat wil je precies nog meer horen? Bram heeft je de verschillen al verteld. Dat verschil in resoluties valt wel mee in de praktijk (ook met Blu Ray). De rest zal ook wel loslopen.
Kies zelf wat je belangrijk vindt. Ik proef dat voor jou de specificatie FullHD een belangrijk iets is. Ik ben zelf wat pragmatischer ingesteld en vind die niet zo belangrijk. Jij wel: Koop dan gewoon die PZ 70...
Kies zelf wat je belangrijk vindt. Ik proef dat voor jou de specificatie FullHD een belangrijk iets is. Ik ben zelf wat pragmatischer ingesteld en vind die niet zo belangrijk. Jij wel: Koop dan gewoon die PZ 70...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
En moet ik een audi A3 of een BMW 1 serie kopen?
Ik zou de PX80 kopen, een ander de PZ70. Aan die vraag hier stellen heb je echt niets.
Kort gezegd: Beslis zelf, net zoals iedereen
.
Ik zou de PX80 kopen, een ander de PZ70. Aan die vraag hier stellen heb je echt niets.
Kort gezegd: Beslis zelf, net zoals iedereen
[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 08-03-2008 17:10 ]
Mmm hij is toch wel een stuk mooier dan eerst gedacht. Geloof ook dat in het begin de gebogen rand aan de onderkant wit gemarkeerd was. Kan ook fotobedrog zijn geweest. Maar dit ziet er netjes uit, alleen wel belachelijk hoog opgehangen maar dat zal wel een reden hebben.
Oja en @thewitten: volgens mij heeft JvS gelijk dat ie 'proeft' dat je naar Full HD neigt. Prima, maar vraag je wel even af hoever je van je scherm gaat zitten. Dat is echt relevant. Veel mensen die nu een tv kopen denken maar een ding: Full HD!! Er komen zelfs 32" full HD schermen....hoe dicht moet je er dan op zitten??
Maar goed, sommige mensen kicken nu eenmaal op cijfers!! Om even in de auto's te blijven: er is geloof ik ook een Golf type 4 of 5 met 650pk!! Top Gear reed ermee afgelopen seizoen ofzo. Als je naar de cijfers kijkt denk je: whao VET die zal wel super rijden!! Helaas, dit bleek niet helemaal het geval.....Oftewel cijfers zeggen niet zoveel, het gaat om je eigen kijkervaring
Oja en @thewitten: volgens mij heeft JvS gelijk dat ie 'proeft' dat je naar Full HD neigt. Prima, maar vraag je wel even af hoever je van je scherm gaat zitten. Dat is echt relevant. Veel mensen die nu een tv kopen denken maar een ding: Full HD!! Er komen zelfs 32" full HD schermen....hoe dicht moet je er dan op zitten??
Maar goed, sommige mensen kicken nu eenmaal op cijfers!! Om even in de auto's te blijven: er is geloof ik ook een Golf type 4 of 5 met 650pk!! Top Gear reed ermee afgelopen seizoen ofzo. Als je naar de cijfers kijkt denk je: whao VET die zal wel super rijden!! Helaas, dit bleek niet helemaal het geval.....Oftewel cijfers zeggen niet zoveel, het gaat om je eigen kijkervaring
[ Voor 56% gewijzigd door bramberk15 op 08-03-2008 17:53 ]
Verwijderd
en wat heeft de afstand van je scherm erme te maken?
heb je slechter beeld als je kijkt naar sd beelden met een full hd?
heb je slechter beeld als je kijkt naar sd beelden met een full hd?
Verwijderd
Als je dicht op je fullhd scherm zit, zie je pas de voordelen (details) van fullhd. Zit je er dus verder vanaf dan valt dit voordeel eigenlijk weg, en ben je prima af met hdready. Omgekeerd geldt dus ook dat als je veraf zit, maar toch wilt genieten van fulldh, je dan dus logischerwijs een groter scherm moet aanschaffen om de fulhd details ook daadwerkelijk te zien. Zo simpel is het eigenlijk...Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:11:
en wat heeft de afstand van je scherm erme te maken?
Daarnaast, als je geen fulldh bronnen hebt (Blu-ray) dan is er imo helemaal al geen reden voor aanschaf van fulldh. Kijk dan ook nog es eigenlijk voornameijk SD materiaal, dan wordt de keus van hdready wat mij betreft alleen maar versterkt (en is dan eigenlijk de enige optie imo)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 18:24 ]
Verwijderd
ja kan der wel inkomen in je logica, ik zit ongeveer op 3 meter van mijn tv.
ik had graag een een review gezien van de G11 panelen ivg met de G10 maar vind niks direct
ik had graag een een review gezien van de G11 panelen ivg met de G10 maar vind niks direct
Verwijderd
Niet helemaal met je eens. Je vergeet de game consoles
. Als je veel gamed op een Xbox360 of PS3 zoals ik, wil je eigenlijk gewoon Full HD. Want hoewel ik zéér te spreken ben over m'n PV70, mis ik gewoon details tov van Full HD bij het gamen, logisch gezien de resolutie. Ik heb ook een Full HD LCD gehad. Maar ik ben misschien een gevalletje apart, ik kijk veel digitaal SD TV, plus ik game veel 
Daarom ga ik ook de gok nemen met een PZ85, in de hoop dat ook SD digitaal TV goed te kijken valt. Ik denk bijna van wel.
Daarom ga ik ook de gok nemen met een PZ85, in de hoop dat ook SD digitaal TV goed te kijken valt. Ik denk bijna van wel.
Verwijderd
...inderdaad, gamen was ik nog vergeten (doe ik zelf nauwlijks, vandaar).
Met die aanvulling van jou kan iedereen nu bepalen wat z'n 'gebruik-gedrag' is voor de aanschaf van het juiste (Full of Ready) model
Met die aanvulling van jou kan iedereen nu bepalen wat z'n 'gebruik-gedrag' is voor de aanschaf van het juiste (Full of Ready) model
Waarom hangt iedereen z'n tv toch zo hoog zodra ze een platte tv hebben???
Af en toe zie ik bij ons in de wijk tv's bijna tegen het plafond hangen..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Het geeft dat typische bioscoopgevoel als je op de 1e rij zit...M@cer schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:05:
Geen idee. Schijnt cool te staan ofzoM@cer schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:05:
voor de burenM@cer schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:05:
en het dievengilde
hello tweakers,
goed ik heb dus een hele tijd in de dilemma gezeten waar velen in zitten. namelijk plasma of lcd. en nu neig ik na leeswerk en na wat gesprekken met mensen toch naar plasma. met name door de betere kleuren, contrast, en minder wazigheid bij snelle bewegingen zoals bij sport.
ik ben eigenlijk op zoek naar een tv waar ik alles een beetje kan, gamen, tv kijken en blurays kijken. nu als student heb ik niet zo heel veel geld. maar omdat ik toch nog een beetje in de resolutie waan zit wil ik ten minste een panatje hebben die op zn minst wel 1366x768 aan reso weergeeft.
een 37 tot 42" lijkt me prima maar liever niet te groot.
nu weet ik dat er nieuwe schermen uitkomen binnenkort. en mijn vraag is of er iemand mij een scherm aan kan raden. voor een richtprijs van 750-800 euro.
ik heb al zitten zoeken en kom alleen maar schermen tegen met resos van 1024x768 of full hd's. die wil ik beide eigenlijk liever niet, de een door net iets te lage reso en de andere door het stroomverbruik en de kleine schermgrootte.
hopelijk kan iemand me een beetje helpen want kan geen scherm vinden die aan deze eisen voldoet.
goed ik heb dus een hele tijd in de dilemma gezeten waar velen in zitten. namelijk plasma of lcd. en nu neig ik na leeswerk en na wat gesprekken met mensen toch naar plasma. met name door de betere kleuren, contrast, en minder wazigheid bij snelle bewegingen zoals bij sport.
ik ben eigenlijk op zoek naar een tv waar ik alles een beetje kan, gamen, tv kijken en blurays kijken. nu als student heb ik niet zo heel veel geld. maar omdat ik toch nog een beetje in de resolutie waan zit wil ik ten minste een panatje hebben die op zn minst wel 1366x768 aan reso weergeeft.
nu weet ik dat er nieuwe schermen uitkomen binnenkort. en mijn vraag is of er iemand mij een scherm aan kan raden. voor een richtprijs van 750-800 euro.
ik heb al zitten zoeken en kom alleen maar schermen tegen met resos van 1024x768 of full hd's. die wil ik beide eigenlijk liever niet, de een door net iets te lage reso en de andere door het stroomverbruik en de kleine schermgrootte.
hopelijk kan iemand me een beetje helpen want kan geen scherm vinden die aan deze eisen voldoet.
Ja... Daar gaat niemand je mee kunnen helpen ook. Je stelt zelf een eis van een hoge resolutie (zonder te zeggen waarom, alleen omdat "je wel een beetje resolutie wilt hebben") en komt dan met de uiterste onderkant van een budget cvan 750 euro aan...
De enige optie is: Lees je wat meer in in resoluties en afstanden en kies OF voor een LCD met een hogere resolutie OF voor een Plasma met 1024x768.
De enige optie is: Lees je wat meer in in resoluties en afstanden en kies OF voor een LCD met een hogere resolutie OF voor een Plasma met 1024x768.
Denk dat je moet kijken naar de pv7, zit niet veel anders op voor dat geld, 1024 ja, maar das prima, laat je niet gek maken door je eigen vage ideeen.
budget kan eventueel wel wat hoger... want zo'n tv gaat lang mee maar dan moet het wel een goede tv zijn.
waar ik steeds mee zit is dat bij 1024x768 de pixels dus niet vierkant zijn maar rechthoekig. plus je 1024 is dus niet eens genoeg om de volledige breedte van je 720p op tv te krijgen...
waar ik steeds mee zit is dat bij 1024x768 de pixels dus niet vierkant zijn maar rechthoekig. plus je 1024 is dus niet eens genoeg om de volledige breedte van je 720p op tv te krijgen...
Ik snap echt niks van de prijsstelling van de px8 die ik nu op kieskeurig zie, zeg 979, terwijl de px80 voor 950 bij redcoon staat. Zo koopt geen hond die px8. Hij moet gewoon net als de pv7 200 euro goedkoper, ik had hem op het oog, maar niet op deze manier. Ze zullen gedacht hebben, die px8 ziet er even goed uit zowat als de px80, komop we vragen hetzelfde. Terwijl die qua specs toch echt een stuk minder is dan de px80.
En welk effect heeft dat in de praktijk? Lees de topics door en maak je niet zo druk om getallen en specificaties. Dit is echt al 10tallen keren in dit topic langsgekomen. Stel jezelf de vraag: Is dit nadelig voor de beeldkwaliteit? En lees het antwoord in de vele vele mensen die inmiddels ervaring hebben met TVs met die resolutie.dangerpaki schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:13:
Of maak je er wel druk om en verhoog je budget...
Enig idee wat voor kleur dat is? Lijkt op beige ofzo? Of is het zilver en verkleurd door het licht?Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:37:
voor de liefhebber die niet kan wachten een (echt) plaatje van de nieuwe (full hd) serie te zien
[afbeelding]
Zag op een paar Japanse sites een zilveren versie.
[afbeelding]
Kwam op een Duitse site een zilveren versie van de TH-42PV7F/S tegen, maar ik heb nog nooit een Plasma in een andere kleur dan zwart gezien...
Iemand idee of deze S-versies ook in Nederland verkocht gaan worden? Vind ik mooier dan zwart en binnen nu en 2 mnd wil ik een full-HD kopen
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Die zilveren is niet verkeerd zeg, op die japanse site... 
En andere kleur dan zwart, zilver was zo een beetje de standaard in de nu alweer verouderde 2006 lijn hoor.
[beetje offtopic] http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=743
BBC HD gaat dus misschien in de hdtv paketten bij de kabelaars komen, dat is dus echt een zender die ik wel wil, en aanschaf van zo'n abo de moeite waard maakt he.
En andere kleur dan zwart, zilver was zo een beetje de standaard in de nu alweer verouderde 2006 lijn hoor.
BBC HD gaat dus misschien in de hdtv paketten bij de kabelaars komen, dat is dus echt een zender die ik wel wil, en aanschaf van zo'n abo de moeite waard maakt he.
[ Voor 88% gewijzigd door Sjah op 08-03-2008 23:43 ]
Verwijderd
http://www.hardware.info/...C_breidt_HDTV_aanbod_uit/Sjah schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:51:
Langzaam aan begint het ergens op te lijken

Ik hoop nu eigenlijk écht op een sneeuwbaleffect, als van de zomer de Publieke Omroep ook in HD gaat uitzenden. Als de verschillende omroepen in ons land het over bepaalde zaken eens kunnen gaan worden, is het Ministerie van Economische Zaken bereid de subsidie pot er bij te gaan pakken, wat zou betekenen dat HD nu echt eens van de grond kan gaan komen in NL.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 00:42 ]
Ik heb hier thuis aan de muur een hele mooie zilveren hangen. (met dunne omlijsting)curry schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:48:
[...]
Kwam op een Duitse site een zilveren versie van de TH-42PV7F/S tegen, maar ik heb nog nooit een Plasma in een andere kleur dan zwart gezien...

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 09-03-2008 01:32 ]
Verwijderd
Zover ik heb kunnen vinden is het aantal grijswaarden bij beide gelijk (4096). Het contrast ratio verschilt wel degelijk pz70 = 10.000 | px80 = 15.000 | pz80 = 20.000 | pz85 30.000. Maar wat zegt dit nou eigenlijk? Is het een absolute eenheid in lux oid, of het aantal gradaties? En zijn de verschillen zo groot als de gatallen of valt dit in de praktijk wel mee?bramberk15 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:31:
De PX80 is op alle fronten beter dan de PZ70, except.......resolutie & maybe 24p support
Dus wel op:
-contrast
-grijswaarden
Deze waarden zijn dan nog eens 'native' daarnaast is er nog een 'dynamic' contrast ratio met waarden van 1.000.000 : 1. Iemand die mij daar wat duidelijkheid in kan scheppen??
bij voorbaat dank!
Onder uit hangen, lekker in een Corbusier LC4 hoorM@cer schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:05:
Ga eens naar de winkel en kijk. Je zult geen verschil zien van je normale kijkafstand. Ga je met een vergrootglas kijken dan zie het natuurlijk wel maar dat is niet realistisch. Het enige waar ik wel een "klein" probleem mee heb is het feit dat je, wegens die 4:3 resolutie, wat problemen hebt met het aansluiten van een HTPC. Met welk signaal en/of aanpassingen je dat scherm moet aansturen ben ik nog aan het nalezen op GoTdangerpaki schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:13:
Mmm volgens mij heb ik dat al een keer tegen je vermeldt, maar dat kan ook iemand anders geweest zijn. Er zijn geen 42" plasma's met een 1366x768 resolutie. Dan krijg je meteen een 50".dangerpaki schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:31:
hello tweakers,
42" is er in 1024x768 (HDReady) of 1920x1080 (FullHD). Er is wel een philips plasma, 42", met een resolutie van 1280x1024 geloof ik, en nog wat oudere plasma's met een resolutie van 1024x1024 meen ik.
Waar het op neer komt is dat met jou budget je of voor een goedkope 37" FullHD gaat, of voor een 37" of 42" plasma met een HDready resolutie. Ik zou een 37" Full HD afraden, op dat budget, dus dan blijft een HDready plasma over.
We zitten nu in 2008 en we zijn inmiddels over de 1000 posts heen, lijkt me dus dat er een nieuw topic mag komen met een nieuwe topic titel 
Als iemand zich groepen voelt om een nieuwe TS te maken: graag! Meld dat dan wel eerst even bij een van de mods, zodat we dubbele topics kunnen voorkomen
'T gaat hier verder: Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie
Als iemand zich groepen voelt om een nieuwe TS te maken: graag! Meld dat dan wel eerst even bij een van de mods, zodat we dubbele topics kunnen voorkomen
'T gaat hier verder: Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie
[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 09-03-2008 15:28 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de nieuwe Panasonic tv-modellen en nieuwsberichten over deze nieuwe modellen. Berichten m.b.t. aanbiedingen horen hier niet thuis.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de nieuwe Panasonic tv-modellen en nieuwsberichten over deze nieuwe modellen. Berichten m.b.t. aanbiedingen horen hier niet thuis.