[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm ja dat vergelijken werkt echt perfect! Was er maar een site waar het mogelijk is om alle soorten merken en typen zo overzichtelijk te vergelijken als op de panasonic site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:55:
Ik heb gister uieindelijk toch de TH-37PV70 gekocht,
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en of je dit type dan ook meteen meegenomen hebt?

Waarom ik dat vraag is het volgende;

16 januari is die van ons ter reparatie meegenomen door E-Care, ruim een week later (24-01) maar eens op hun site gekeken hoe ver de reparatie was, snapte er niks van dus maar de telefoon gepakt, krijg ik te horen dat ik een nieuw toestel krijg omdat ie niet te repareren is, gaat anderhalve week duren zeggen ze. 4 Februari maar weer gebeld, zelfde antwoord, anderhalve week(?) wachten, afgelopen vrijdag (08-02) maar weer gebeld en krijg daar weer hetzelfde antwoord te horen, dus ik de winkel waar ie vandaan komt maar gebeld, die hadden ze niet meer op voorraad en de beste man heeft met Panasonic contact opgenomen en die wisten te vertellen dat het nog een week á 10 dagen zou duren voor er weer een voorraad is. En als ze dan eindelijk binnen zijn dan gaan de garantie gevallen voor de nieuwe verkoop uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:15:
Mm ja dat vergelijken werkt echt perfect! Was er maar een site waar het mogelijk is om alle soorten merken en typen zo overzichtelijk te vergelijken als op de panasonic site!
Heb je uberhaubt al in de startpost gekeken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:09:
[...]
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en of je dit type dan ook meteen meegenomen hebt?
Ik heb hem gekocht en gelijk meegenomen bij de Mediamarkt in Utrecht, daar hadden ze er nog een paar op voorraad. Maar het klopt dat de 37PV70 op het moment slecht te leveren is, bij de meeste mediamarkten krijgen ze pas in maart weer nieuwe schermen aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
spaceboy schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:45:
Hier mijn first impressions van de TH-42PV70. Ik heb 'm net een paar uur. Heb 'm getest met:

- Wii (via component kabel)
- Xbox 360 (via hdmi)
- tv-signaal (Digitenne, via SCART)
- dvd (Pioneer dvd spelertje van 4 jaar oud, via SCART)

Ik vind de looks van het apparaat geniaal. Erg solide, mooie rand. Fijne afstandbediening. Makkelijke menu's. Moet wel zeggen dat mijn ouwe Loewe CRT tv een beter "bereik" had qua afstandbediening. Deze moet je toch wel enigszins richten.

Dan qua beeld, korte eerste indruk. Algemeen: DAMN wat groot. Ik zit er 2 / 2.5 meter vanaf, maar ik vind het niet TE groot. I love big. ;)

1. Wii ziet er superscherp uit. Niets meer aan doen. :-)

2. Xbox 360, waanzinnig. Echt, de letters in het menu spatten van je scherm. Had toch het idee dat mijn ouwe Loewe een hele goeie tv was, maar het is echt appels en peren om die te willen vergelijken. Heb 'n redelijk inferieur divx'je via Media Center gekeken en dat is een regelrechte bioscoop-ervaring (met superscherpe subtitles)

3. Tv / Digitenne. Dit valt me toch wat tegen. Zeker als letters in beeld staan (zat net even Journaal te kijken, als er dan tekst in beeld komt is dat niet scherp, en lijken er redelijk wat artifacts te zijn). Maar dit zal wel aan Digitenne liggen? Gelukkig kijk ik weinig tv.

4. DVD viel me ook tegen. Had even het dvd'tje van Heat opgezocht (met de beruchte shoot-out scene, waanzinnig geluid). Het beeld lijkt best wat ruis te hebben. Beetje alsof je een VHS band bekijkt zeg maar. Waar kan dit aan liggen? DVD zou in principe toch ook best scherp moeten zijn?

HDDVD / Blueray / PS3 heb ik (nog) niet dus kan ik helaas niet testen. Maar ben wel blij met puntje 1 en vooral 2 omdat ik die verreweg het meest gebruik.

Cijfer voor het apparaat (na een paar uur proberen dus) is een 8.0. Subject to change... ;)
Wat ik jou in dit geval wel kan aanraden is wat ikzelf ook heb bij mij, namelijk een HDD-DVD recorder met upscaling functie. Ik heb zelf de TH-37PV70 en hierop een Sony HDD-DVD recorder met upscaling functie aangesloten via HDMI. Ook heb ik Digitenne, welke dus op die recorder is aangesloten. Hiermee verbeter ik de punten 3. en 4. van jou aanzienlijk! Of ik nu Digitenne kijk of een DVD afspeel, die Sony recorder upscaled het naar 720p en dat verschil zie je absoluut, vergeleken met rechtstreeks aangesloten. Ik kan het heel goed vergelijken want ik heb ernaast nog een Pioneer DVD speler via component aangesloten welke een DVD op 576p doorgeeft. Maar dan zie je meer 'jaggies' (kartelrandjes bij schuine lijnen) dan als je hetzelfde bekijkt via de Sony recorder en geupscaled.

Helaas heeft m'n Panny maar één component aansluiting, waarop die Pioneer DVD speler al is aangesloten, zodat mijn Wii het helaas via de RGB-SCART aansluiting moet doen. Hmmmmm, bedenk me net... Wii aangesloten op m'n Sony recorder zodat die geupscaled wordt naar 720p ... Dat moet ik ook eens uitproberen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Haay schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:06:
[...]
Helaas heeft m'n Panny maar één component aansluiting, waarop die Pioneer DVD speler al is aangesloten, zodat mijn Wii het helaas via de RGB-SCART aansluiting moet doen. Hmmmmm, bedenk me net... Wii aangesloten op m'n Sony recorder zodat die geupscaled wordt naar 720p ... Dat moet ik ook eens uitproberen! :P
Wel hele gave tip. Probleem is wel dat ik net een component kabel voor m'n Wii heb gehaald. En dat ik naar rato meer met de Wii spel dan dat ik tv of dvd kijk. Ik kijk vrijwel alleen divx en ik game (Xbox / Wii). En helemaal omdat ik nog moet zien of HD-DVD een lang leven beschoren is, hou ik het even op mijn huidige setup.

Maar ik vind 't een interessante tip!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

spaceboy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:38:
[...]

Wel hele gave tip. Probleem is wel dat ik net een component kabel voor m'n Wii heb gehaald. En dat ik naar rato meer met de Wii spel dan dat ik tv of dvd kijk. Ik kijk vrijwel alleen divx en ik game (Xbox / Wii). En helemaal omdat ik nog moet zien of HD-DVD een lang leven beschoren is, hou ik het even op mijn huidige setup.

Maar ik vind 't een interessante tip!
HDD-DVD recorder. DVD recorder met harde schijf dus.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Shiver23 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:52:
[...]

HDD-DVD recorder. DVD recorder met harde schijf dus.
Ah. Ja. Blind me. Zelfde verhaal blijft gelden: ik kijk vrijwel geen tv. En nog minder fysieke dvd's. Iets opnemen van tv heb ik werkelijk voor het laatst in 2004 gedaan. Niet relevant dus. ;) Blijft een vrij kostbare investering die -erger nog- mijn enige component-ingang inpikt...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren bij m'n schoonouders een loewe lcd geinstalleerd... Opzich viel het me helemaal niet tegen, afgezien van de matige zwartwaardes..
Alleen; die loewes hebben wel een ingebouwde dvb decoder, die geschikt te maken is voor de kabel... En dat is toch wel verdomd handig...

Toch wel heel erg jammer dat panasonic dat niet aanbiedt...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 10-02-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:57
Ik heb onlangs een 42PY70 gekocht en aan de muur gehangen. Waarmee maken jullie het scherm mee schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
De 37PV7 (dus niet 70) staat nu voor 699,- bij de Block:
http://www.block.nl/pls/e..._from=EMAIL&xi_order=MERK

[ Voor 4% gewijzigd door mvdklip op 11-02-2008 08:57 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Dat is op zich niet bijzonder voor de 7....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:52
caRe.Ghost schreef op maandag 11 februari 2008 @ 06:58:
Ik heb onlangs een 42PY70 gekocht en aan de muur gehangen. Waarmee maken jullie het scherm mee schoon?
Heb hetzelfde model en heb er 'n spray voor die ik bij de betere pc zaak haal (informatique/computerland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu had ik nog een Cambridge 5.1 setje staan, wat ik op de PV70 wil aansluiten. Het probleem is alleen dat ik 3 stekkers heb en er op de tv maar 2. Of vergis ik me nu ? Want ik zou het leuk vinden als ik alle 3 de stekkertjes van de 5.1 set kan gebruiken, zodat alle boxen goed werken.

De tv heeft btw clinch stekkertjes nodig en de 5.1 set mini jack.

[ Voor 10% gewijzigd door BladePHQ op 12-02-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
Technics SA-DA8 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:13:
[...]

Heb hetzelfde model en heb er 'n spray voor die ik bij de betere pc zaak haal (informatique/computerland)
Dankje, ik ga deze week nog even zo'n busje met spray en een microvezeldoekje ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56
BladePHQ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:26:
Nu had ik nog een Cambridge 5.1 setje staan, wat ik op de PV70 wil aansluiten. Het probleem is alleen dat ik 3 stekkers heb en er op de tv maar 2. Of vergis ik me nu ? Want ik zou het leuk vinden als ik alle 3 de stekkertjes van de 5.1 set kan gebruiken, zodat alle boxen goed werken.

De tv heeft btw clinch stekkertjes nodig en de 5.1 set mini jack.
Ik denk dat je Cambridge 5.1 input heeft, dus LR Front, LR Back en Center/Subwoofer (3 stekkers dus). Dit gaat niet zonder meer werken op je Pana, die heeft immers alleen L + R. Er moet dus iets van de Dolby Surround Decoder tussen die L + R omzet in 5.1 prologic (II)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Sjah schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:08:
Dat is op zich niet bijzonder voor de 7....... ;)
Ach, op internet vind je hem wel voor die prijs inderdaad, maar in de winkel kost ie meestal 100,- euro meer.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caRe.Ghost schreef op maandag 11 februari 2008 @ 06:58:
Waarmee maken jullie het scherm mee schoon?
Om te voorkomen dat je vroeg of laat een krasje tegenkomt op je mooie pianolak, en daar
helemaal gek van wordt, kun je het beste van meet af aan een schuursponsje gebruiken. Een krasje meer of minder maakt dan niet meer uit. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Is er een optie om te kijken wat de speelduur is van een 42pv70 ?
Dit omdat een winkel hem nu aanbied die 3 weken opgehangen is geweest in de showroom maar de showroom nu totaal gaat verbouwen en ze hem nu vlug kwijt willen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
harley schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:55:
Is er een optie om te kijken wat de speelduur is van een 42pv70 ?
Dit omdat een winkel hem nu aanbied die 3 weken opgehangen is geweest in de showroom maar de showroom nu totaal gaat verbouwen en ze hem nu vlug kwijt willen.
klepje open doen en de -V in houden en dan de afstandsbediening 3x de 0 invoeren.

Dan krijg je een menuscherm en zie je rechts staan hoeveel uur hij heeft staan branden.

Verwijderd

Héél goed nieuws voor de 2008 modellen die Cinematic Playback ondersteunen: dat is dus wél 48Hz playback van 24fps bronnen! Dus geen judder meer, gewoon zoals het hoort:

Wordt het wachten alsnog beloond ;-) (bron)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/panasonic.jpg

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zie die 2008 Panasonic 42" full hd inmiddels wel als hoofdkandidaat voor mijn nieuwe TV op papier voldoet het ding aan al mijn eisen behalve stroomverbruik. Maar om nu nog langer te wachten zie ik ook niet zitten. :p

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• MrDry
  • Registratie: December 2001

MrDry

Desperados!

Help!!!! schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:02:
Ik zie die 2008 Panasonic 42" full hd inmiddels wel als hoofdkandidaat voor mijn nieuwe TV op papier voldoet het ding aan al mijn eisen behalve stroomverbruik. Maar om nu nog langer te wachten zie ik ook niet zitten. :p
Tja,,,moeilijk. Wilde eerste de 42PV70...nu eigenlijk de 42PY70 (toch maar toekomstgericht full-hd) en nu krijg ik weer de neiging om te wachten op de 2008 modellen. Alleen zo komt er nooit een nieuwe TV in huis 8)7

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Die twee/drie maandjes wachten kan toch wel? Al zijn de nieuwe in het begin natuurlijk weer (te) duur en ga je dan wachten tot de prijzen zakken. En tegen die tijd ben je weer bijna een jaar verder en staat de nieuwe serie weer op stapel ;-)

Als de 2008 serie (85) goed is ga ik gewoon zo'n ding halen. Ik "moest" een judderfree-24p-tv hebben, zodra er een (goede) test is geweest van de nieuwe serie en de prijs is acceptabel komt die er. Je kan niet eeuwig blijven wachten hoor.

• Sjah
iemand een goei link waar dat 24p judderfree wordt uitgelegd, want het ontgaat me een beetje..

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Het word al uitgelegd op die afbeelding een paar postjes omhoog. Filmbeelden hebben 24 frames per seconde. Omdat dat niet past in 60 beelden per seconde van een tv-signaal worden de losse frames herhaald in een 2-3 cadans. Het ene frame wordt dan 2 keer herhaald, het andere frame 3 keer. Die onregelmatigheid zorgt ervoor dat je schokjes ("judders") krijgt die vooral merkbaar zijn als een camera van links naar rechts gaat.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

En daar heb je dus al je hele leven last van! Dit zie je namelijk dus met alle NTSC films die je op een TV of PC beeldscherm (CRT, Plasma, TFT) bekijkt en sowieso met alle films die je op een TFT scherm (60Hz) kijkt.

Mocht je daar nu geen last van hebben, maak je dan ook niet al te druk om judder op een Plasma!

Judder is de nieuwe Hype! :P

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 14-02-2008 14:55 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sjah
Aah ok, want NTSC is 24 frames, en europese films zijn 30, klopt toch? Wanneer zie ik dan NTSC, als ik bij de videotheek huur? Oja, bij downloaden heb je natuurlijk weleens NTSC, stom stom...

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 14-02-2008 15:22 ]

• ymmv
Sjah schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:01:
Aah ok, want NTSC is 24 frames, en europese films zijn 30, klopt toch? Wanneer zie ik dan NTSC, als ik bij de videotheek huur? Oja, bij downloaden heb je natuurlijk weleens NTSC, stom stom...
We hebben het over films en die zijn altijd 24 frames per second, onafhankelijk waar ze geproduceerd worden. Om die weer te geven op 60Hz NTSC-TVs worden die met de 2:3 pulldown weergegeven, op 50Hz PAL-TVs worden die 4% versneld afgespeeld (dus zonder judder!). Dankzij 60Hz LCD-HDTVs is judder ook op Europese TVs geintroduceerd,

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:54:
En daar heb je dus al je hele leven last van! Dit zie je namelijk dus met alle NTSC films die je op een TV of PC beeldscherm (CRT, Plasma, TFT) bekijkt en sowieso met alle films die je op een TFT scherm (60Hz) kijkt.

Mocht je daar nu geen last van hebben, maak je dan ook niet al te druk om judder op een Plasma!

Judder is de nieuwe Hype! :P
Dat vind ik wel zo'n enorm onzin argument. Judder op een 60 inch tv zal meer opvallen dan op een 19" monitortje.

Mijn eerste auto had geen ABS. En geen airco. En geen airbags. En bracht me *overal* waar ik moest zijn. Ik had geen last van het niet hebben van die dingen. Zou ik daarom DUS weer een auto moeten kiezen zónder die dingen? Is toch totaal irrelevant. Elke tv die dat niet heeft *mist* iets. Dat iemand het niet ziet komt waarschijnlijk omdat 'ie ze nooit naast elkaar heeft gezien. Het niet missen zegt dus werkelijk helemaal niets.

BluRay zal met een 1080p24 bron en zonder *goede* 24fps processing schokken. Er zijn tv's die dat opvangen zoals het hoort. Waarom zou je niet zo'n televisie kopen?

FullHD is ook zogenaamd overrated. Echter hoor ik weinig mensen dat zeggen die zo'n tv daadwerkelijk hébben. Het zijn voornamelijk de HD-Ready eigenaren die dat roepen. Er is *niets* mis met een goede FullHD buis mét native 24fps support áls de rest van de electronica ook goed is. Zo'n tv zal béter zijn dan een HD-Ready zonder die dingen. Zal 'ie ook duurder zijn? Vast wel. Als je dat er voor over hebt, prima toch.

Een 1920x1080 paneel met goede interne componenten is superieur aan een 1024x720 tv met dezelfde kwaliteit interne componenten, punt. Dat iemand het overrated of een hype vindt is prima hoor, maar doe niet alsof het zo goed als niets toevoegt aan de kwaliteit van een tv.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het doet geen afbreuk aan de kwaliteit. Maar het is zo dat iedereen elkaar zo ontzetten na papagaait. Mensen nemen liever een brakke cheap-ass FullHD LCD dan een PV70, omdat ze veel teveel waarde aan de specs hechten zonder te kijken wat belangrijk is: Hoe ziet het er uit en hoe loopt een film.

24p vind ik een nuttige toevoeging. Maar ik zou het alleen als must zien als je je tot dan toe geergerd hebt aan schokkerig beeld bij pannende camera's. FullHD is voor de sub 40" klasse gewoonweg niet nodig (het is zelfs op het projectiescherm niet hetgeen dat zonodig veel verbetering nodig heeft, contrast is dat eerder), tenzij je het als 42"computerscherm gaat gebruiken (en dan bedoel ik dus echt computergebruik, niet om films af te spelen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:59:
[...]Dat zal wel, want op www.panasonic.nl is al ruimte gemaakt voor de nieuwe schermen....
....volgens mij is het weer weggehaald....

Verwijderd

Op de duitse panasonic site staat een press release.
De 37 en 42 inch PX80 zullen als eerste verkrijgbaar zijn. Waarschijnlijk zeer binnenkort.

http://www.panasonic.de/presse/aktuell/ct_aktuell.aspx

Staan 2 persmededelingen over de nieuwe G11
' VIERA bringt 2008 Bewegung auf den Bildschirm ' en ' Plasma TV mit prominentem Vorgänger '

De 37 " wordt in japan verkocht tussen 160000 en 200000 yen da's tussen 1000 en 1200 euro.
Advies prijs zal dan wel 1299 worden.

Ik ga dus zeker nog even wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 19:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:27:
Op de duitse panasonic site staat een press release.
De 37 en 42 inch PX80 zullen als eerste verkrijgbaar zijn. Waarschijnlijk zeer binnenkort.
... ik zeg na de CeBit ;)

Zie tevens in die berichten de opvolging van V-real II.... V-Real 3. Was deze nog niet tegengekomen in een beschrijving. Tevens 100Hz Double Scan...

http://www.panasonic.de/p...c0a9736ea4fa&refer=recent ..voor verdere specs...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 19:43 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nogsteeds gekruiste vingertjes dat er een dvb-c ontvanger inzit ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:03:
[...]
....volgens mij is het weer weggehaald....
Ze lezen vast mee ;)

• iceme
^^^^^^^^^^
Wat hij zegt d:)b Ik zie het ook (bijna) niet :O

Verwijderd

Laat me raden, jouw tv doet aan 3:2 pulldown? En dús mis je het niet. Eigenlijk zouden ze gewoon moeten kappen met al die technologiën en lekker 1024x720 panelen blijven maken, we missen er namelijk niéts aan. Het is toch allemaal hype! 42PV7(0) FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Op een Iers forum is nieuws gepost over de nieuwe Panasonic-schermen door iemand die naar een Spaanse tradeshow was geweest:

DO NOT QUOTE ME ON PRICES!!! Ball park figures at this stage

all TVs feature Viera Link

First off, Plasma (UK model number in brackets)

4 different ranges

Starting with the best,

PY80 (PZ80)
available in 42" €1699 / 50" €2649 from May
FULL 1080p
VReal Pro 3 engine
100HZ double scanning
30,000:1 contrast ratio
up to 100,000 hours panel life
3 HDMI, 2 Scart, PC
24p compatible
V-Audio
SD card reader for pictures only
x.v.Colour
Eco mode

PY8 (NO UK equivalent)
42" 1599 / 46" €1999 May
FULL 1080p
VReal Pro 2 engine
100HZ double scanning
20,000:1 contrast ratio
2 HDMI, 2 Scart, PC
24p compatible
V-Audio
x.v.Colour
Eco mode

PV80 (PX80)
37" €1199 / 42" €1299 march/april
HD Ready (1080p compatible)
VReal Pro 3 engine
100HZ double scanning
15,000:1 contrast ratio
3 HDMI, 2 Scart, PC
V-Audio
24p compatible

PV8 (No UK equivalent)
42" €1199 march/april
HD Ready (1080p compatible)
VReal Pro 2 engine
100HZ double scanning
10,000:1 contrast ratio
V-Audio
2 HDMI, 2 Scart, PC
24p compatible

UK Models available WITHOUT tuners (no prices yet)

PZ800
42/50 june 58/65 september
1080p
Vreal Pro 3 engine
100HZ double scanning
Intelligent frame Creation
30,000:1 contrast
100,000 hours panel life
4 HDMI, 2 scart, pc
24p
V-Audio surround
SDHC Reader for picture & AVCHD video
x.v.Colour
Deep Colour
Digital Cinema Colour
Eco Mode

PZ85
42/46 april
1080p
Vreal Pro 3 engine
100HZ double scanning
Intelligent frame Creation
100,000 hours panel life
3 HDMI, 2 scart, pc
24p
V-Audio surround
SDHC Reader for pictures only
x.v.Colour
Deep Colour
Eco Mode

PZ81
42 july 46/50 august
1080p
Vreal Pro 3 engine
100HZ double scanning
100,000 hours panel life
3 HDMI, 2 scart, pc
FREESAT tuner (this thing is feckin savage http://www.freesat.co.uk/home.php)
24p
V-Audio
SDHC Reader for pictures
x.v.Colour
Deep Colour
Eco Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:32:
Laat me raden, jouw tv doet aan 3:2 pulldown? En dús mis je het niet. Eigenlijk zouden ze gewoon moeten kappen met al die technologiën en lekker 1024x720 panelen blijven maken, we missen er namelijk niéts aan. Het is toch allemaal hype! 42PV7(0) FTW!
Nogmaals, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat veel mensen elkaar napraten en veelteveel gefocussed zijn op specs. Vooruitgang is prima, maar soms zie ik mensen "moet 24p kunnen!" roepen, terwijl ze niet eens weten wat het is, laat staan wat de voordelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmm, aardige specs ook van die pv8... Als die weer zo goedkoop wordt, en vooral het design me nu wel bevalt, ga ik daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij Vanden Borre (enkel voor Vlamen beschikbaar 8) ) de PX 80 besteld voor 1199. Speciale actie heb ik me laten wijsmaken, omdat de PV70 niet meer leverbaar was. Had verwacht dat ze zou binnenkomen aan 1399, maar zelfs al wordt het 1299 zoals hierboven gequote toch wel leuke prijs.
En, best van al, ze zou nog voor het einde van deze maand -februari- geleverd worden. Als dat effectief lukt zal dat één van de eerste verkochte exemplaren in Europa zijn, bij mijn weten.

Mocht er interesse zijn post ik wat foto's bij levering, ben benieuwd hoe hij er uit zal zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:12:
Gisteren bij Vanden Borre (enkel voor Vlamen beschikbaar 8) ) de PX 80 besteld voor 1199. Speciale actie heb ik me laten wijsmaken, omdat de PV70 niet meer leverbaar was. Had verwacht dat ze zou binnenkomen aan 1399, maar zelfs al wordt het 1299 zoals hierboven gequote toch wel leuke prijs.
En, best van al, ze zou nog voor het einde van deze maand -februari- geleverd worden. Als dat effectief lukt zal dat één van de eerste verkochte exemplaren in Europa zijn, bij mijn weten.

Mocht er interesse zijn post ik wat foto's bij levering, ben benieuwd hoe hij er uit zal zien :P
Retorische vraag zeker... als je m binnen 2 weken al hebt zijn er nog niet veel foto's beschikbaar waarschijnlijk, dus graag.

Volg dit form al lange tijd, maar ik ben toch wel blij dat ik mijn geld heb besteed aan aan receiver, luidsprekers en een Wii, door twijfel over 37 of 42" en PV of PY.

Vind 1199,- een hele nette prijs, helemaal omdat een aantal Belgen hier klaagden over de hogere prijzen in Belgie. Ik ben benieuwd wat de 42py85 dan in NL moet gaan kosten. Als die ook redelijk betaalbaar is, gaat die het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Oei, dat zou dan wel eens goed nieuws kunnen zijn. Ik heb de 37pV70 bij de MM besteld maar heb nog steeds niets gehoord. Als hij idd niet meer leverbaar is dan wil ik best tegen een kleine meerprijs een 37PX80 in huis halen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:32:
Dat klopt mijn tv dus idd 3:2 pulldown. Maar een jaar geleden had nog niemand gehoord van 24p en nu is het ineens een must om te hebben. Ik begrijp dat gewoon niet. Jaren zijn er tv's verkocht zonder dat iemand zich er druk om maakte (ook fullhd's LCD's) En nu moet iedereen het hebben. Hoe slecht het soms ook geimplementeerd is. Als er maar 24p op de doos staat dan heb je een top tv. Kost dat dan € 400,- meer dan is het dat wel waard zo wordt er gedacht.

Ik wil er alleen mee aangeven dat het gewoon niet zo belangrijk is als er wordt gedacht. Ik zeg niet dat het overbodig is. zie mijn reactie met (bijna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen moet het hebben hoor. Ik denk dat 90% van de mensen er nog nooit van heeft gehoord. En da's prima. Want die kopen tóch een brakke LCD. Waarmee het niet onbelangrijk IS. Het IS gewoon onbegrijpelijk dat een topmodel plasma van een merk dat meedoet aan het BluRay consortium nú pas modellen gaat uitbrengen waar het in zit.

En een slechte 2:2, 3:3, 4:4 etc. "native" ondersteuning van 24p is er volgens mij niet hoor. Enkel digitale foefjes om het (nog) smoother te maken kunnen wisselen van kwaliteit. Dat zie je ook op bijv. de Kuro's, daar moet je ook al die meuk uitzetten. Al zullen er ook weer mensen zijn die het juist mooier vinden. Sommige films schokken uit hunzelf ook hoor, daar doet een 4:4 24p ondersteuning ook niets aan.

Het is zeer zeker enorm belangrijk aangezien een 60" schokkend scherm géén gezicht is. Dat "men" het niet miste is omdat men geen vergelijking had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ff een vraagje tussendoor: is de 37pv70 of de 42pv70 2 steile trappen op te slepen door een redelijk sterke vent? Is die doos hanteerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sjah schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:37:
Ff een vraagje tussendoor: is de 37pv70 of de 42pv70 2 steile trappen op te slepen door een redelijk sterke vent? Is die doos hanteerbaar?
Die doos van de 42pv70 is groot, maar niet onwijs groot. Hij past (i.t.t. tot wat mij herhaaldelijk door de mevrouw van de internet-shop werd verkondigt) wel in een grote auto (doos is 77cm hoog). Maar in je eentje naar boven slepen: that's NOT an option, geloof me. Horizontaal verplaatsen kan nog (vooral schuiven). Maar de trappen op, dat kun je echt schudden. Afgezien van het feit dat je best sterk moet zijn is de doos DAAR wel te groot voor. Misschien dat de 37pv70 iets beter te doen is, maar ik raad je toch echt aan om het met z'n 2en te doen. Je hebt er niets aan als die doos na anderhalve trap uit je handen klettert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gisteren bij Vanden Borre (enkel voor Vlamen beschikbaar 8) ) de PX 80 besteld voor 1199.
Welke schermgrootte? :)
Ben zelf in de markt voor een PV70 maar als de nieuwe uitkomt dan wil ik wel nog eventjes naar deze 70cm CRT kijken hoor :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik vind het echt jammer hoe panasonic er aldoor in slaagt het design zo totaal te verneuken. 2000 euro voor een 1080p 46" hiephoi plasma klinkt leuk in de oren maar niet als de onderkant er zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://images.panasonic.com/static/LargerPhoto/TH-46PZ85U_500.jpg

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, beetje jaren '80 design, die poot.

@spaceboy: ok tx. Ja de winkel die ik op oog heeft, heeft gratis bezorging boven 200, maar wel via TNT, en dat zijn mensen die zo een tv op je stoep plempen, en niet mee naar boven slepen. Natuurlijk heb ik vrienden ,maar die zitten net op hun werk op zo een bezorgdag, je kent het wel. Kan een buur vragen, of die TNT omkopen voor 5 euro. ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Sjah op 15-02-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:29:
[...]

Welke schermgrootte? :)
Ben zelf in de markt voor een PV70 maar als de nieuwe uitkomt dan wil ik wel nog eventjes naar deze 70cm CRT kijken hoor :+
42", de ideale afmeting :) . Ik was zelf ook al een tijd aan het kijken voor een PV70, het heeft niet veel gescheeld eind december toen die daalde tot 1099. Toch maar gewacht op het nieuwe model, ben ik achterafgezien blij om. Ik zou persoonlijk nu geen 7-reeks meer kopen, tenzij ze nog sterk in prijs zouden dalen. 100€ extra is niet veel en anders geef je veel geld uit aan een achterhaald toestel. tenslotte staat de technologie niet stil...

off-topic: kent iemand de ideale upscalende dvd-speler om hierop aan te sluiten? of toch maar bij scart blijven en wachten op blue-ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:23:
[...]
...
off-topic: kent iemand de ideale upscalende dvd-speler om hierop aan te sluiten? of toch maar bij scart blijven en wachten op blue-ray?
De Pioneer DV-400V misschien? leuke, upscalende speler voor niet veel geld, rond de 110-120 euro. Goede overbrugging totdat de HD-content spelers wat volwassener en goedkoper zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:23:
42", de ideale afmeting :) . Ik was zelf ook al een tijd aan het kijken voor een PV70, het heeft niet veel gescheeld eind december toen die daalde tot 1099. Toch maar gewacht op het nieuwe model, ben ik achterafgezien blij om. Ik zou persoonlijk nu geen 7-reeks meer kopen, tenzij ze nog sterk in prijs zouden dalen. 100€ extra is niet veel en anders geef je veel geld uit aan een achterhaald toestel. tenslotte staat de technologie niet stil...
Daarom dat ik nog ff wacht :) Maar over 2 maanden (ten laatste) moet er een nieuwe tv hier staan.
Pioneer DV-400 of 600. Ik ga zelf voor de 600 omdat die ook SACD enzo heeft. Als je dat niet belangrijk vindt: de 400 nemen en die extra centen in de knip houden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:35:
Ik vind het echt jammer hoe panasonic er aldoor in slaagt het design zo totaal te verneuken. 2000 euro voor een 1080p 46" hiephoi plasma klinkt leuk in de oren maar niet als de onderkant er zo uitziet:

[afbeelding]

:'(
Zouden ze er nou nog voor gezorgd hebben dat je met een simpele klik die lelijke onderspeaker "spoiler" er af zou kunnen klikken (zodat je evt zelf externe speakers zou kunnen gebruiken) dan zou het imo een geweldig design zijn.
Schijnt toch te moeilijk c.q. te duur te zijn, afklikbare speakers, het komt maar zelden voor dat tv-fabrikanten dit mogelijk maken.

En wat betreft die voet, tsja, ze moeten gedacht hebben "we zoeken de lelijkste voet die er bestaat". Mijn God, erger kan gewoon niet. Ik vind dit typisch zo'n voet die je onder de allergoedkoopste LCD PC monitoren ziet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:09:
[...]

En wat betreft die voet, tsja, ze moeten gedacht hebben "we zoeken de lelijkste voet die er bestaat". Mijn God, erger kan gewoon niet. Ik vind dit typisch zo'n voet die je onder de allergoedkoopste LCD PC monitoren ziet.
LOL idd. :o :)

Toch koop ik ws wel een panasonic uit de 2008 reeks. Je kunt hem immers altijd nog ophangen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:29:Pioneer DV-400 of 600. Ik ga zelf voor de 600 omdat die ook SACD enzo heeft. Als je dat niet belangrijk vindt: de 400 nemen en die extra centen in de knip houden.
...in dit topic [DVD spelers] DVD players met 1080p upscaling nog wat meer info en discusie daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips, excuses voor het afwijken van het onderwerp.

Lelijke voet trouwens, inderdaad. Maar een tv koop je niet om naartoe te kijken - toch niet op die manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:52
Vind de onderkant vd/ nieuwe pana modellen nog wel meevalllen.
Ok de huidige reeks ziet er beter uit maar zowiezo 'n zwarte rand ziet al vele malen beter uit als de grijze rand die ze voorheen gebruikten ;)
Eigenlijk mis ik nog steeds 1 functie op de pana's...en da's 'n "audio only" functie.
Als je dan bijv. 'n cd afspeelt en niet perse je home cinema set aan wilt zetten zou je 't scherm uit kunnen zetten en de muziek via de speakers van je plasma laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

iceme schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:24:
[...]

Dat klopt mijn tv dus idd 3:2 pulldown. Maar een jaar geleden had nog niemand gehoord van 24p en nu is het ineens een must om te hebben. Ik begrijp dat gewoon niet. Jaren zijn er tv's verkocht zonder dat iemand zich er druk om maakte (ook fullhd's LCD's) En nu moet iedereen het hebben. Hoe slecht het soms ook geimplementeerd is. Als er maar 24p op de doos staat dan heb je een top tv. Kost dat dan € 400,- meer dan is het dat wel waard zo wordt er gedacht.

Ik wil er alleen mee aangeven dat het gewoon niet zo belangrijk is als er wordt gedacht. Ik zeg niet dat het overbodig is. zie mijn reactie met (bijna).
Volgens mij is 24p bij ook iets dat alleen door de HD formaten wordt aangeboden en dus nieuw is.
En dus heb je het ook niet nodig als je geen BR of HDDVD speler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highlore
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 15:03
Op de amerikaanse website van Panasonic zijn de retail prijzen terug te vinden van de nieuwe 2008 serie. Als ik dat zo omreken naar euro's, lijkt het erop dat de prijzen voor deze plasma range in nederland ook wel zullen dalen ten opzichte van de oude serie, of heb ik het hier mis?

Ter info dus:

TH-42PX80U $1200,--
TH-42PZ80U $1600,--
TH-42PZ85U $1800,--
TH-46PZ80U $2000,--
TH-46PZ85U $2200,--
TH-50PX80U $1700,--
TH-50PZ80U $2500,--
TH-50PZ85U $2700,--

Er zijn nog geen retail prijzen bekend van de 800/850 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

highlore schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:08:
Als ik dat zo omreken naar euro's, lijkt het erop dat de prijzen voor deze plasma range in nederland ook wel zullen dalen ten opzichte van de oude serie, of heb ik het hier mis?
...dat is vast een verschijnsel dat zich (gelukkig ;) ) elk jaar voordoet met
de introductie van verse modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer info uit Duitsland, adviesprijzen PV80 serie :

37": 1099€
42": 1199€
50": 1799€

10.3.2008 eerste levering 37" en 42".
31.3.2008 de 50".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dat zijn erg scherpe adviesprijzen. Meestal liggen de winkelprijzen ongeveer 10% lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bedoel je dan bij de retailwinkels, of de echt goedkope internetwinkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:51:

31.3.2008 de 50".
Dat ziet er goed uit! Ik hoop dat de PV70 idd niet meer leverbaar is want dan heb ik goede hoop dat ik voor de prijs van mijn PV70 een PV80 van de MM krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Probeer een goedkope Toshiba HD-DVD speler op de kop te tikken. met een beetje mazzel vindt je die tussen de 100 en 150 euro met 5 HD films. Het formaat gaat dan wel verliezen, maar volgens veel testen is dit echt een super speler voor je normale DVD's (ook wat betreft upscaling), vergelijkbaar met bv een denon speler..

Mooie prijzen trouwens voor de PV8 serie, hopelijk worden de prijzen van de PY8 serie net zo mooi.. Dan heb ik misschien wel een mooi doel voor mijn vakantiegeld :)

[ Voor 14% gewijzigd door M@cer op 18-02-2008 08:14 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
M@cer schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:13:
[...]

Probeer een goedkope Toshiba HD-DVD speler op de kop te tikken. met een beetje mazzel vindt je die tussen de 100 en 150 euro met 5 HD films. Het formaat gaat dan wel verliezen, maar volgens veel testen is dit echt een super speler voor je normale DVD's (ook wat betreft upscaling), vergelijkbaar met bv een denon speler..

Mooie prijzen trouwens voor de PV8 serie, hopelijk worden de prijzen van de PY8 serie net zo mooi.. Dan heb ik misschien wel een mooi doel voor mijn vakantiegeld :)
de 42pv70 is op dit moment niet meer te bestellen bij de leveranciers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Ik was van het weekend ff langsgelopen bij de lokale Plasma boer en daar had ik sterk de indruk dat de 42PY70 meer artifacts vertoonde dan de PV70 bij het weergeven van SD content. Dit had ik al eerder langs zien komen in het topic. Kan iemand dit verklaren?

Ik sta op het punt een 42" pana plasma aan te schaffen maar weet nog niet welke. Ik heb alleen SD content en dit zal komende jaren wel zo blijven maar om nu een HD-ready toestel te kopen gaat zo tegen mn gevoel in. Ben toch bang dat met 2 a 3 jaar HD content de standaard is en dan zit ik met een HD ready tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje een PV70 en ben erg tevreden. Ik heb een HD receiver van Indi en het beeld is echt super straks in HD (aangesloten via HDMI).

Nu heb ik ook een 360 aangesloten via VGA en nu vraag ik me af wat nu de ideale resolutie is. De resolutie van de plasma? Ik had de 360 eerst via component aangesloten en vond met HD content (zowel games als HD-DVD's op 720P) dat het beeld er veel strakker uitzag. Helaas heb ik mijn dvd-speler via de component aansluiting lopen, vga is momenteel de oplossing.

Zijn er nog andere instellingen in de plasma die ik kan maken in de pc mode die het beeld verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:51:

31.3.2008 de 50".
komt er dan een 37" pv80 uit ? daar ga ik dan voor !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al specs verschilllen tussen de Panansonic 42py80 en de 42py70?
Vind de 42py70 op dit moment met een prijs van 1430 euro erg interessant om te kopen. Scherpe prijs voor een plasma met zulke specs, en hoor ook nog eens overwegend erg goede verhalen van mensen die al enige tijd in het bezit zijn van dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Specs van hierboven:"

PY80 (PZ80)
available in 42" €1699 / 50" €2649 from May
FULL 1080p
VReal Pro 3 engine
100HZ double scanning
30,000:1 contrast ratio
3 HDMI, 2 Scart, PC
24p compatible
V-Audio
x.v.Colour
Eco mode

Verschillen: kan 24P afspelen. Een G11 paneel ipv G10. VReal 3 ipv 2 en volgens mij ook die 100Hz double scanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nou mijn toshiba wordt nou toch weer niet morgen omgeruild en nou ben ik het zat dus komen zehem maar ophalen.

Ik heb bij de BCC nog een showmodel TH42PV70 de verwachting is dat de nieuwe schermen 1199 gaan kosten en eind volgende maand pas leverbaar zijn vraag ik me af of het me dat waard is (200 euro verschil en ruim een maand wachten)
daarnaast heeft de MM nu een aanbieding met de 42PV7 voor 799 ik weet dat er verschil is in kleurgradaties en maar 1hdmi aansluiting. zie je dat kleurverschil terug of is dat geen 200 euro waard ? Ik wil maximaal 1000 euro uitgeven.

Ik gebruik hem vooral voor DVD en blu-ray + PS3 games vriendin vooral voor DVD en gewoon SD tv

[ Voor 40% gewijzigd door harley op 18-02-2008 15:49 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:35:
Nou mijn toshiba wordt nou toch weer niet morgen omgeruild en nou ben ik het zat dus komen zehem maar ophalen.

Ik heb bij de BCC nog een showmodel TH42PV70 de verwachting is dat de nieuwe schermen 1199 gaan kosten en eind volgende maand pas leverbaar zijn vraag ik me af of het me dat waard is (200 euro verschil en ruim een maand wachten)
daarnaast heeft de MM nu een aanbieding met de 42PV7 voor 799 ik weet dat er verschil is in kleurgradaties en maar 1hdmi aansluiting. zie je dat kleurverschil terug of is dat geen 200 euro waard ? Ik wil maximaal 1000 euro uitgeven.

Ik gebruik hem vooral voor DVD en blu-ray + PS3 games vriendin vooral voor DVD en gewoon SD tv
Bij Wehkamp kun je t/m vandaag een TH-42PV70 voor 1018 euro bestellen, misschien iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Er is tijdens het editen weer een stukje tekst weggevallen.

Die bij de BCC apart staat is dus een TH42PV70 en die mag ik voor 999 meenemen.
Dan heb ik hem dus morgen thuis staan en die 4 dagen speeltijd maakt me op zich niet uit mits hij onbeschadigd is en dat is hij voor zover ik heb gekeken.

Bij de wehkamp bestellen is maar weer afwachten waneer hij geleverd gaat worden en daar kan ik dus absoluut niet tegen, wachten. Dat is ook de reden dat de toshiba 42" full HD retour gaat die is defect en het omruilen is nu al meerdere malen uitgesteld.

[ Voor 30% gewijzigd door harley op 18-02-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:56:

Dan heb ik hem dus morgen thuis staan en die 4 dagen speeltijd maakt me op zich niet uit mits hij onbeschadigd is en dat is hij voor zover ik heb gekeken.
Hopen dat ze dat showmodel dan netjes hebben behandeld...heeft dat toestel niet op vol contrast etc gestaan om de overvloed aan licht in dat pand te compenseren? Misschien de hele tijd op 1 kanaal gestaan met logo? ;)

Ik denk dat ik toch liever voor een echt nieuwe zou gaan, dan maar een weekje wachten, zo lang hou ik het nog wel vol :)
Ben ondertussen mijn dvd collectie wat aan het uitbreiden, net Star Wars Trilogy voor 19,95 gekocht en Terminator 1 t/m 3, Ice Age 1+2 etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 00:56
Net als velen twijfel ik tussen een 42PV70 en een 42PY70 oftewel HD Ready of Full HD (of eventueel de 80 serie als ik nog lang twijfel ;)). Nu ben ik bezig om een mooie HTPC samen te stellen, die ik graag via HDMI aan wil sluiten. De Pana's ondersteunen via HDMI echter alleen de native HD resoluties, dus respectievelijk 1280x720 en 1920x1080.

De PV70 is met zijn resolutie van 1024x768 niet native aan te sturen zonder scaling en overscan correctie. Bij de PY70 zou dit wel moeten kunnen, met 1:1 pixelmapping. Nu is mijn vraag eigenlijk: hoe ziet het beeld er op een PY70 uit als je je 720p (of lager) video upscaled naar 1080p middels een HTPC? Ziet dat er nog goed uit of wordt dat eigenlijk teveel geïnterpoleerd met zichtbaar kwaliteitsverlies?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 11-09 14:05
RubenDJ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:51:
Nu is mijn vraag eigenlijk: hoe ziet het beeld er op een PY70 uit als je je 720p (of lager) video upscaled naar 1080p middels een HTPC? Ziet dat er nog goed uit of wordt dat eigenlijk teveel geïnterpoleerd met zichtbaar kwaliteitsverlies?
Dat ligt gewoon helemaal aan de software die je op je htpc gebruikt. Je blijft je panel op dat moment namelijk nog steeds native aansturen, alleen jouw htpc software voert dan de scaling uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
harley schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:56:

Bij de wehkamp bestellen is maar weer afwachten waneer hij geleverd gaat worden en daar kan ik dus absoluut niet tegen, wachten. Dat is ook de reden dat de toshiba 42" full HD retour gaat die is defect en het omruilen is nu al meerdere malen uitgesteld.
Ik heb er 20 euro meer voor betaald en die was splinter nieuw.

Ik zou NOOIT een showmodel nemen. Alleen al het idee dat hij gebruikt was zou het voor mij compleet verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Twynn schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:06:
[...]
Dat ligt gewoon helemaal aan de software die je op je htpc gebruikt. Je blijft je panel op dat moment namelijk nog steeds native aansturen, alleen jouw htpc software voert dan de scaling uit..
Dat snap ik, maar mijn vraag was nou juist of mijn beeld er dan slechter uit ziet op een PY70 dan op een PV70, omdat de PY70 een scherper beeld heeft die de onvolkomenheden beter weergeeft.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
RubenDJ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:37:
[...]

Dat snap ik, maar mijn vraag was nou juist of mijn beeld er dan slechter uit ziet op een PY70 dan op een PV70, omdat de PY70 een scherper beeld heeft die de onvolkomenheden beter weergeeft.
Scaling vind ook plaats op de PV70. Het gaat er niet om hoe veel er gescaled moet worden maar meer hoe rechtlijnig (gaat niet helemaal op, maar wel ongeveer) dit mogelijk is. Van 1280x720 naar 1024x768 (niet vierkant) is moeilijker dan van 1280x720 naar 1920x1080. Tevens is een PC beter in scaling dan een Panasonic.

Verder is dat scherpere beeld ook relatief aan de afstand. Op 3,5 meter is het verschil niet meer waarneembaar op een 42" en op 4,25 meter niet meer op een 50" .

1:1 Pixelmapping is een ander verhaal.

[ Voor 42% gewijzigd door |sWORDs| op 19-02-2008 12:23 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

1:1 pixelmapping is ook alleen strict noodzakelijk voor als je veel tekst van het scherm gaat lezen (hem als echte PC monitor gebruiken dus).

Voor (HD/TV/DVD) videoweergave doet het er niet toe of je een PC, een DVD speler, een HD decoder of een kabelaansluiting als bron gebruik. De discussie in hoeverre het zin heeft om echt voor full HD scherm te gaan staat hier dus los van (en is ook in dit topic al vele malen behandeld).

het zal altijd scalen en het ziet er gewoon vrij goed uit. De Panasonics met 1024x768 resoluties staan zelfs bekend om het feit dat ze zulk scherp beeld weergeven bij HD weergave. Dat gaat niet goed met slechte scalers.

Maar kijk gewoon in de winkel naar een HD bron naar de twee schermen en je weet of het voor jou zin heeft. Wees niet zo bang voor specs (en voor scalen), maar KIJk gewoon (we blijven het zeggen).
RubenDJ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:37:
[...]

Welke onvolkomenheden ben je bang voor? We hebben het hier niet over het scalen van een ruizig analoog kabelsignal. Heb je weleens foto's met een filter geresized op een monitor met een hoge resolutie waar je met je neus bovenop zat? heb je daar last gehad van de "onvolkomendheden"? Nee dus. Er is echt niets spannends aan dat scalen zolang het maar met een fatsoenlijk filtertje gebeurt.

Of heb je weleens een DVD of een DiVX gekeken op je LCD computerscherm op 1280x1024 (of hoge). Dat is ook FLINK scalen! Nog nooit mensen echt over horen klagen. Maak je er dus niet zo druk om.

Scalen van slecht analoog signaal op een hard weergevende LCD TV is iets heel anders...

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 19-02-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nou het is uiteindelijk geen panasonic geworden. de PV70 stond nog steeds te draaien in de winkel. Was vooraf nog eerst ff bij mediamarkt geweest en daar viel me al op de ik de kleuren en dan voornamelijk wit mooier vond op de samsung plasma schermen. de PV7 was ook echt wat doffer als de PV70 dus die viel ook al af (ook wegens maar 1 HDMI en wilde juist ook af van die schakelkastjes ertussen) Het is dus uiteindelijk een Samsung 42Q92 geworden was 100 euro goedkoper na wat lullen ook nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/samsungsetje.jpg

Foto maken is wel moeilijker bij zo'n spiegelend scherm moet nog ff juiste filter opzoeken om een mooie foto te maken maar het scherm is echt retescherp alleen wel donkerder als de LCD die hij vervangt maar ik denk dat dit 'savonds niet echt gaat opvallen (mischien juist wel rustiger want ik merkte de laatste week dat ik heel vlug vermoeide ogen kreeg bij tv kijken)

[ Voor 25% gewijzigd door harley op 19-02-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:30:
1:1 pixelmapping is ook alleen strict noodzakelijk voor als je veel tekst van het scherm gaat lezen (hem als echte PC monitor gebruiken dus).

[...]

het zal altijd scalen en het ziet er gewoon vrij goed uit. De Panasonics met 1024x768 resoluties staan zelfs bekend om het feit dat ze zulk scherp beeld weergeven bij HD weergave. Dat gaat niet goed met slechte scalers.

[...]
1:1 Pixelmapping en geen overscan is ook erg prettig bij de GUI's van HTPC app's. Alles is een stuk strakker.

De scaler is zeker niet slecht, maar het is geen HQV, ABT, PureVideo of Avivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Als ik het goed begrijp gaat de beeldkwaliteit van SD of 720p materiaal er dus niet al teveel op achteruit op een PY70 als je een HTPC gebruikt. Een full HD display brengt dus voor een HTPC meerdere voordelen, zoals 1:1 pixelmapping wat goed tot zijn recht komt bij full HD films, maar ook bij stilstaande beelden (internet of de menu'svan je mediacenter software). Daarnaast is er geen overscan correctie meer nodig. Dat rechtvaardigt in mijn ogen de meerprijs van een PY70.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
RubenDJ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:11:
Als ik het goed begrijp gaat de beeldkwaliteit van SD of 720p materiaal er dus niet al teveel op achteruit op een PY70 als je een HTPC gebruikt. Een full HD display brengt dus voor een HTPC meerdere voordelen, zoals 1:1 pixelmapping wat goed tot zijn recht komt bij full HD films, maar ook bij stilstaande beelden (internet of de menu'svan je mediacenter software). Daarnaast is er geen overscan correctie meer nodig. Dat rechtvaardigt in mijn ogen de meerprijs van een PY70.
Sterker nog, SD en 720p zijn naar mijn mening helemaal niet minder dan op de PV70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
harley schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:55:
Nou het is uiteindelijk geen panasonic geworden. de PV70 stond nog steeds te draaien in de winkel. Was vooraf nog eerst ff bij mediamarkt geweest en daar viel me al op de ik de kleuren en dan voornamelijk wit mooier vond op de samsung plasma schermen. de PV7 was ook echt wat doffer als de PV70 dus die viel ook al af (ook wegens maar 1 HDMI en wilde juist ook van die schakelkastjes ertussen) Het is dus uiteindelijk een Samsung 42Q92 geworden was 100 euro goedkoper na wat lullen ook nog.

[afbeelding]

Foto maken is wel moeilijker bij zo'n spiegelend scherm moet nog ff juiste filter opzoeken om een mooie foto te maken maar het scherm is echt retescherp alleen wel donkerder als de LCD die hij vervangt maar ik denk dat dit 'savonds niet echt gaat opvallen (mischien juist wel rustiger want ik merkte de laatste week dat ik heel vlug vermoeide ogen kreeg bij tv kijken)
Ik vond juist de Panasonic veel mooier. Ik vond ook dat de kleuren juist veel echter leken op die tv. Maar goed, smaken verschillen :D Goede keus hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoe zit het nu met de beschikbaarheid van de PV70 serie (met name de 37PV70)?
Heb nl. nog steeds niets van de MM gehoord en wil nu eigenlijk ook wel gewoon de PV80...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
Dan annuleer je de PV70 toch en wacht je op de PV80

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:01:
Hoe zit het nu met de beschikbaarheid van de PV70 serie (met name de 37PV70)?
Heb nl. nog steeds niets van de MM gehoord en wil nu eigenlijk ook wel gewoon de PV80...
Nadat de 37pv70 bij ons op 16 januari naar de reparateur is gegaan en nu 5x bellen later, de verkoper maar gebeld dat we het zat zijn afgehouden te worden heeft de beste man met Panasonic gebeld. Daarna belde hij ons terug met de mededeling dat ze vandaag bij Panasonic binnengekomen zijn en we dus binnen een week de nieuwe mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

M@cer schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:21:
Dan annuleer je de PV70 toch en wacht je op de PV80
Ik heb de PV70 al betaald...maar zit daar toch over te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:08:
Ik heb nu een tijdje een PV70 en ben erg tevreden. Ik heb een HD receiver van Indi en het beeld is echt super straks in HD (aangesloten via HDMI).

Nu heb ik ook een 360 aangesloten via VGA en nu vraag ik me af wat nu de ideale resolutie is. De resolutie van de plasma? Ik had de 360 eerst via component aangesloten en vond met HD content (zowel games als HD-DVD's op 720P) dat het beeld er veel strakker uitzag. Helaas heb ik mijn dvd-speler via de component aansluiting lopen, vga is momenteel de oplossing.

Zijn er nog andere instellingen in de plasma die ik kan maken in de pc mode die het beeld verbeteren?
ik vind ook, als groot xbox360-fan, de vga icm xbox360 niet de beste oplossing en zou deze absoluut op componenten aanluiten, desnoods met n splitter voor je dvdspeler.

Ik heb mn xbox360 op hdmi en ik heb net n nieuwe pc gekocht (zo'n shuttle-achtig ding met ramen en lampen) en heb mn vorige pc er nog ff aanhangen via vga, maar ook dat is niet geweldig mooi in tegenstelling tot hdmi.

Waarom gebruik je anders de hd-dvdspeler van je xbox360 niet om je dvdspeler af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de eerste, leuke prijs :

http://www.redcoon.de/ind.../Panasonic_TH_42_PX_80_E/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Dank, daarna kleine klikker de klik gedaan naar de Nederlandse site waar hij voor 1145,00 staat ook met levertijd 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:12:
[...]

ik vind ook, als groot xbox360-fan, de vga icm xbox360 niet de beste oplossing en zou deze absoluut op componenten aanluiten, desnoods met n splitter voor je dvdspeler.
...
Waarom gebruik je anders de hd-dvdspeler van je xbox360 niet om je dvdspeler af te spelen?
Bedankt voor je reactie. Een splitter zou idd een oplossing zijn, is alleen wel weer kwaliteitsverlies. De 360 gebruiken als dvd-speler is geen optie, maakt veel te veel lawaai en verbruikt veel te veel stroom(helaas).

Ik vind het alleen vreemd dat de Pana niet goed om kan gaan met het vga signaal (of het ligt aan de 360 instellingen..). Ik gebruik de resolutie van de Panasonic als output van de 360, zou de ideale resolutie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

|sWORDs| schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:18:
[...]

Sterker nog, SD en 720p zijn naar mijn mening helemaal niet minder dan op de PV70.
Het viel mij juist op dat dit in de winkel wel zo was. Je zag echt een hoop meer artifacts bij het zelfde signaal (gewoon kabel) op een PY70.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dat is idd een mooie prijs. Als ik em straks voor 1k3 in de winkel kan kopen dan ben ik gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Als ik mijn 37PV70 aanzet (half jaartje oud) zie ik op het beeld horizontale strepen die later (minuut ofzo) weer verdwijnen. De bron maakt hietbij niet uit, dat doet ie zowel bij mijn satellietontvanger als bij een DVD.

Is dit een bekend probleem waar ik mee terug moet?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Chevy454 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:51:
[...]

Dat is idd een mooie prijs. Als ik em straks voor 1k3 in de winkel kan kopen dan ben ik gelukkig :)
Voor dat geld heb je ook een PZ70 (Full-HD).

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de nieuwe Panasonic tv-modellen en nieuwsberichten over deze nieuwe modellen. Berichten m.b.t. aanbiedingen horen hier niet thuis.