[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.173 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Shiver23 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Voor dat geld heb je ook een PZ70 (Full-HD).
Dat is appels met peren vergelijken. Jij hebt t over een internetprijs, hij over winkelprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

bramberk15 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:01:
[...]

Dat is appels met peren vergelijken. Jij hebt t over een internetprijs, hij over winkelprijzen.
Het blijft dezelfde tv. Dus naar mijn idee vergelijk je appels met appels.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 20:18

EgoPro

Time is an illusion.

Berichtje van Pana nederland
Geachte heer,

Zelf verwachten wij de nieuwe modellen plasma en lcd televisies midden maart binnen te krijgen, de toestellen zullen dan begin april voor de consument bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Shiver23 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:14:
[...]

Het blijft dezelfde tv. Dus naar mijn idee vergelijk je appels met appels.
Je baseert je vergelijking op prijs, maar voor mensen die perse bij een fysieke winkel willen kopen gaat de prijs van 1300 voor een pz70 niet op. Maar goed, on-topic.

Weet iemand of de PV80 een anti-reflectielaag krijgt net als de huidige Full HD schermen? Of blijft het hetzelfde als bij de PV70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramberk15 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:27:
[...]Weet iemand of de PV80 een anti-reflectielaag krijgt net als de huidige Full HD schermen? Of blijft het hetzelfde als bij de PV70.
Meen gelezen te hebben dat, als deze erop zat, er wel aanpassingen gedaan zouden zijn ivm de wat mindere ervaringen bij de vorige serie. Maar waar ik dat nou vandaan had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind Maart/Begin April ga ik eindelijk verhuizen, en het ideale moment voor een nieuwe tv (eindelijk die 200 (*edit* ;-> )kg zware breedbeeld het huis uit!). Komt dus ook erg mooi uit dat dan zo'n beetje de nieuwe serie Pana's verwacht wordt.
Het wordt iig een 42" en Full HD, dus als ik het goed heb de keuze tussen de TH-42PZ80U en de
TH-42PZ85U (weet alleen nog niet precies wat het verschil is).
Het liefst wil ik dan ook mijn dvd speler, dvd recorder en 5.1 surround set vervangen. Hoort natuurlijk niet helemaal in dit topic thuis, maar heeft iemand een goeie suggestie van een all-in-one oplossing hiervoor?

*edit* Verschil tussen PZ80 en PZ85 zit hem vlg mij alleen in het feit dat de PZ85 een PC Input heeft (RGB-VGA) en een iets hoger native contrast ratio (30000:1 ipv 20000:1). Waarsch niet echt de moeite voor mij

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc P schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:54:
[...]

Dank, daarna kleine klikker de klik gedaan naar de Nederlandse site waar hij voor 1145,00 staat ook met levertijd 4 weken.
Is wel het Duitse model met DVB-T Tuner. Het Nederlandse model zou de PV80 moeten worden. Of die ook een tuner heeft weet ik niet.

In ieder geval het wachten waard gezien de prijzen.

En dit zijn ook de eerste prijzen, dat zal nog wel wat gaan zakken als die beter verkrijbaar is.
Ik denk dat je straks de 37" onder de 1000 euro in een gewone winkel (officiele panasonic dealer) kunt kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10 13:51

psy

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:41:
Eind Maart/Begin April ga ik eindelijk verhuizen, en het ideale moment voor een nieuwe tv (eindelijk die 20kg zware breedbeeld het huis uit!). Komt dus ook erg mooi uit dat dan zo'n beetje de nieuwe serie Pana's verwacht wordt.
20kg...lijkt me dat een beetje CRT veel zwaaarder is hoor. Een 42 inch plasma gaat ook vlot tegen 40kg :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn 81cm crt was in iedergeval 53 kilo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:03:
Mijn 81cm crt was in iedergeval 53 kilo... ;)
Haha, ok, typefoutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 13:29

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:26:
[...]
Meen gelezen te hebben dat, als deze erop zat, er wel aanpassingen gedaan zouden zijn ivm de wat mindere ervaringen bij de vorige serie. Maar waar ik dat nou vandaan had :?
Ik heb er ook al naar lopen zoeken op de duitse website. Niet dat ik enig idee heb hoe dat in het duits heet maar kon het er niet echt uit opmaken. Is voor mij (en vele andere denk ik) wel een belangrijk argument....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:31:
[...]

Ik heb er ook al naar lopen zoeken op de duitse website. Niet dat ik enig idee heb hoe dat in het duits heet maar kon het er niet echt uit opmaken. Is voor mij (en vele andere denk ik) wel een belangrijk argument....
Alle modellen staan ook al op de Amerikaanse website (.com) dus misschien dat je daar wat info kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www2.panasonic.com...11002_7000000000000005702

hier zie je bijv. staan :
New Anti-Reflective Filter

Bij de aankondiging van deze modellen kwam het ook aan bod, wat het precies inhoudt mag joost weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ja het lijkt er idd op dat ook het scherm vd PV80 een anti-reflectielaag bevat. Ook zie ik staan dat de PV80 geen PC-input heeft. Dit is wel belangrijk voor de mensen die twijfelen tussen de PV70 en de PV80 en van plan zijn een pc/laptop eraan te hangen, via VGA. Verder is het grootste verschil natuurlijk het contrastratio 15000:1 tov 10000:1. Zie nu dat de PZ80 ook geen pc-input heeft, enkel de PZ85.

[ Voor 8% gewijzigd door bramberk15 op 20-02-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit* Verschil tussen PZ80 en PZ85 zit hem vlg mij alleen in het feit dat de PZ85 een PC Input heeft (RGB-VGA) en een iets hoger native contrast ratio (30000:1 ipv 20000:1). Waarsch niet echt de moeite voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:48

Het wordt iig een 42" en Full HD, dus als ik het goed heb de keuze tussen de TH-42PZ80U en de
TH-42PZ85U (weet alleen nog niet precies wat het verschil is).
PY is ook Full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Amerikaanse site
http://www2.panasonic.com...11002_7000000000000005702

Staat de 42py70 maar dan de 2008 versie er niet tussen. Met welke type wat op de Amerikaanse site staat kan je deze vergelijken? De TH-42PZ85U of de TH-42PZ80U? Ben benieuwd wat de prijs in Nederland is van de vervanger van de 42py70...

Zou de prijs van de oudere versie 42py70 de komende maand nog sterk dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TH-42PZ700U TH-42PZ77U hebben beide een G10 Progressive 1080p HD Plasma Display Panel

TH-42PZ80U TH-42PZ85U hebben beide een G11 Progressive 1080p HD Plasma Display Panel

24p Cinematic Playback
24p Playback(2:3)

Weet iemand wat het verschil tussen deze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24p Playback is met de judder die niet iedereen ziet. 24p Cinematic Playback is vloeiende weergave van 1080p24 materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Volgens die Amerikaanse site zit 24p Cinematic Playback niet op de TH-42PZ80/85U? Ik dacht juist dat het daar wel op zou zitten... zou jammer zijn.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zou ook voor de 85 "gaan" omdat ook die óók volgens de (eerdere) aankondigingen Cinematic Playback zou hebben. Nu die het niet heeft zal het toch de 800-serie moeten gaan worden, jammer genoeg. Ik vond de 85-serie nu juist ook het mooiste om te zien. Erg jammer inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gemiste kans weer..

ik wilde ook voor de PY85 gaan, wtf...

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Power Consumption 573 W voor de PZ80 |:(
Ben blij dat ik de PV70 hebt gekocht _/-\o_

Verwijderd

Van de nieuwe serie is er dus geen een Pana met het nieuwe G11 Progressive panel icm
24p Cinematic Playback
24p Playback(2:3)!

Zou wel een beetje vreemd zijn natuurlijk

• psy

psy

supersatan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:25:
Power Consumption 573 W voor de PZ80 |:(
Ben blij dat ik de PV70 hebt gekocht _/-\o_
Je kan niet zomaar de power consumption van een model voor de amerikaanse martkt van 120V vergelijken met een europees 230V model.

De 42pz700 in de US:
Power Supply AC 120 V, 60 Hz
Power Consumption 580 W, 0.2 W (standby)

De 42py700 in NL:
Voeding AC 220 - 240 V, 50 Hz
Energieverbruik 486 Watt

Da's een enorm verschil van bijna 100 Watt terwijl dit technisch gezien vrijwel identieke panel's zijn.

Verder is de PV70 geen full-hd, de PZ80 wel.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 21-02-2008 12:59 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
psy schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:57:
[...]

Verder is de PV70 geen full-hd, de PZ80 wel.
Dat klopt, maar is in mijn geval niet ineressant. Ik zit meer dan 1,5 meter van m'n scherm af 8)

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 13:16
Ook ik ben aan het verhuizen en wil een nieuw scherm aanschaffen, uiteraard een pana.
Raak alleen een beetje de weg kwijt. Misschien dat jullie me kunnen adviseren

Paar puntjes die van belang kunnen zijn:

- Zit op meer dan 2m afstand.
- Heb nog normale kabel tv signaal maar wil misschien digitaal nemen
- Full HD of niet, geen idee of het echt merkbaar is voor wat ik erop afspeel (DVD, TV)
- 70 of 80 serie.
- Budget 1000 euro (op dit moment)

Ik las hier ergens dat de PV70 niet meer leverbaar is (uitverkocht) welke wel mijn keus was tot nu...

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:17
[b][message=29642125,noline]Pi
Niet over twijfelen, is echt een wereld van verschil op plasma/lcd

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Pixxa schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:22:
Ook ik ben aan het verhuizen en wil een nieuw scherm aanschaffen, uiteraard een pana.

- Full HD of niet, geen idee of het echt merkbaar is voor wat ik erop afspeel (DVD, TV)
- 70 of 80 serie.

Ik las hier ergens dat de PV70 niet meer leverbaar is (uitverkocht) welke wel mijn keus was tot nu...
Hoe ver zit je dan van het scherm af? Hoe dichterbij, hoe meer detail je kan zien, waardoor Full HD misschien wel uit zou kunnen maken.
Ik zit op 3m afstand en dan vind ik HD Ready prachtig beeld geven.

En zoals hiervoor vermeld, digitale tv geeft een beter beeld dan gewone kabel.

Met 1000 euri budget zit je prima met de 42PV70, bij Wehkamp is hij gewoon nog te bestellen en volgens de site direct leverbaar (ik heb mijn Panny daar ook weg):

http://www.wehkamp.nl/w2/...=N15&ArtikelNummer=713726

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 16:58 ]

Verwijderd

Pixxa schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:22:

- 70 of 80 serie.

Nou da's toch makkelijk :

De 37 en de 42 inch zijn beide rond 1000 euro (de 37" wordt in Duitsland al voor 903 euro aangeboden).

http://www.idealo.de/prei...-th-42px80-panasonic.html
http://www.idealo.de/prei...-th-37px80-panasonic.html

De 37 inch zal een iets beter beeld geven simpelweg omdat die kleiner is.

Het verschil met Full HD in deze maten zie je bijna niet.

En ja digitaal zul je wel moeten anders is je beeld echt bagger. De kabelmaatschappijen knijpen namelijk het analoge signaal flink af, om het verschil met digitaal groter te maken zodat wij als consumenten massaal gaan overstappen.
Als je digitaal gaat neem dan wel een HDTV decoder met HDMI uitgang, de HDMI levert het beste beeld op je Plasma. De gewone decoders hebben geen HDMI maar alleen Scart en da's duidelijk mindere kwaliteit.

Wat ik niet snap is dat mensen nog zitten te denken een 70 serie model te kopen. De nieuwe zijn goedkoper en naar ik mag aannemen ook beter.
Ik was zelf in een winkel vanmiddag en de meneer wilde me nog 1 van zijn resterende PV70's aansmeren, natuurlijk voor een superprijs van maar 930 euro. Hij beweerde zelfs dat Panasonic niet met een 37 inch PV80 komt, en als dan pas in september en deze zou dan 400 euro duurder zijn.
Waarschijnlijk moeten ze de laatste nog snel kwijt ofzo. Dus laat je niks wijsmaken door de moderne verkopers, die lullen alleen maar voor hun eigen portemonee.

Als je Duits kunt lezen dan staat hier de eerste test van de 42 inch :

http://av-magazin.de/Einl...nic_TH-42PX80.2082.0.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 17:26 ]

Verwijderd

Erg nette review, komt er super uit! Nu nog even wachten wat zijn grotere fullhd broers gaan doen en wat die gaan kosten en kopen die hap! :-)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:05:
[...]

Wat ik niet snap is dat mensen nog zitten te denken een 70 serie model te kopen. De nieuwe zijn goedkoper en naar ik mag aannemen ook beter.
Ik was zelf in een winkel vanmiddag en de meneer wilde me nog 1 van zijn resterende PV70's aansmeren, natuurlijk voor een superprijs van maar 930 euro. Hij beweerde zelfs dat Panasonic niet met een 37 inch PV80 komt, en als dan pas in september en deze zou dan 400 euro duurder zijn.
Waarschijnlijk moeten ze de laatste nog snel kwijt ofzo. Dus laat je niks wijsmaken door de moderne verkopers, die lullen alleen maar voor hun eigen portemonee.

Als je Duits kunt lezen dan staat hier de eerste test van de 42 inch :

http://av-magazin.de/Einl...nic_TH-42PX80.2082.0.html
Zo gek vind ik dat helemaal niet. Een toestel dat zich in het afgelopen jaar echt heeft bewezen en lyrische reakties heeft veroorzaakt is niet opeens waardeloos omdat er een nieuw model op de markt verschijnt. Zeker als je zo'n toestel voor de genoemde prijs kunt kopen. heb je t.o.v. de 80 serie ook nog eens ruim 200 euro korting. Je hoeft nje niet altijd mee te laten slepen door nieuwe dingen hoor. Daarnaast moet je van het design van de 80 serie houden.

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Damn ik zag eerst nog een new 37 inch model staan, denk dat 42 inch te groot is, zit max 2,5 meter maybe van het scherm af.

Verwijderd

[...]

Als je digitaal gaat neem dan wel een HDTV decoder met HDMI uitgang, de HDMI levert het beste beeld op je Plasma. De gewone decoders hebben geen HDMI maar alleen Scart en da's duidelijk mindere kwaliteit.
Opzich ben ik het met je hele verhaal eens, behalve dit stukje. Ik heb namelijk zelf een HDTV box gehad met HDMI aansluiting, en ik zag geen verschil of ik nu via HDMI keek of via Scart. Sterker nog, ik vondt Scart er bij de gewone kanalen zelfs beter uitzien. Loopt zelfs een poll over op Chelloo.com.

Begrijp me niet verkeerd, maar je wilt op deze manier iemand een HDTV box aanbevelen voor wat? Die paar HD kanalen die er in NL te zien zijn? De ' gewone' mediabox voldoet net zo goed, tenzij je perse die 4 HD kanalen wilt ontvangen.

Zolang je maar wel digitaal gaat kijken, want dan heb je alle 10 de Nederlandse kanalen in vloeiende 8mb bitrate. Dat is inderdaad een wereld van verschil met het analoge signaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 18:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:54:
[...]

Opzich ben ik het met je hele verhaal eens, behalve dit stukje. Ik heb namelijk zelf een HDTV box gehad met HDMI aansluiting, en ik zag geen verschil of ik nu via HDMI keek of via Scart. Sterker nog, ik vondt Scart er bij de gewone kanalen zelfs beter uitzien.
Heb je de HDTV decoder wel goed ingesteld, zodat die een 1080 signaal naar je TV stuurt ?
Als je het 576 signaal stuurt (zelfde als scart) zal je TV dit moeten upscalen.
Normaal gesproken scaled een decoder beter dan een TV, dus de decoder laten upscalen (kun je instellen) en je TV hoeft er niets meer mee te doen.
Theoretisch zou dan HDMI beter moeten zijn.

Ik las trouwens net dat Panasonic Nederland volgende week gaat beslissen welke lijn ze op de Nederlandse markt brengen.
De tot nu toe voorbij gekomen modellen zijn allemaal uit het buitenland. Dus zou best kunnen dat er geen 37 inch komt. Ook werd er vermeld dat ze pas in April op de Nederlandse markt komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 19:08 ]

Verwijderd

Ben nu alweer een tijdje terug naar een mediabox DVR, met Scart dus. Maar toen ik een HD box had, heb ik echt werkelijk alle signalen uitgestuurd om te vergelijken, maar ik zag écht geen verschil.

Ook ik stond er vreemd van te kijken, want je mag er inderdaad van uitgaan dan HDMI voor een beter signaal zou móeten zorgen. Helaas was dat in de praktijk bij mij niet het geval. Het kan natuurlijk ook aan UPC zelf liggen hoor, want er zijn meerdere klachten.

Het wachten is voor mij nu op de HD PVR box, die zou als het goed is voor het EK moeten uitkomen. Dan wil ik de overstap wel weer gaan maken.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Er van uitgaan dat HDMI een beter beeld geeft moet je zeker niet doen. Als je DVD speler een betere decoder heeft als je TV dan is het zo mogelijk dat gewoon analoog aansluiten een beter beeld geeft.

HDMI is een mooi verkoop praatje maar hoeft zeker niks te betekenen.

[ Voor 15% gewijzigd door EgoPro op 21-02-2008 19:29 ]

• bramberk15
Zozo, de Duitse review is erg positief over de PV80. Bovendien kun je zien dat er dus WEL een VGA aansluiting op zit. Moet zeggen dat op de plaatjes daar, de PV80 er toch wel goed uitziet. Lijkt ook wel wat dunner tov de PV70.

Zie dat de 42PV80 nu €1029 is bij Redcoon. Nette prijs! Verder ook een 42PX71 voor €826!! Is wel de Engelse variant volgens mij, maar toch.

[ Voor 24% gewijzigd door bramberk15 op 21-02-2008 20:16 ]

• Ragnar9999
psy schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:57:
[...]

De 42py700 in NL:
Voeding AC 220 - 240 V, 50 Hz
Energieverbruik 486 Watt

Da's een enorm verschil van bijna 100 Watt terwijl dit technisch gezien vrijwel identieke panel's zijn.
De Duitse test hierboven vermeld een verbruik van 280W voor de 42PX80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 09:38

RedScorpion

is geen rooie rakker

Zelf van de week de Pv70 besteld, aangezien ik het model net iets mooier vind dan de Pv80. Al moet ik eerlijk zeggen dat als ik die review zo las dat ie er niet verkeerd uit ziet.

Moet maar afwachten of de Pv70 nog geleverd gaat worden, hoorde dat ze niet meer uitgeleverd zouden worden vanuit Pana. Maat van mij zei dit, toen hij vorige week zijne kreeg aangeleverd. Hij zou de laatste hebben uit de voorraad van zijn leverancier.

Mocht het idd niet zo zijn, ga ik gewoon die PV80 bestellen.

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Was gisteren naar de mediamarkt gegaan om een eventuele "goede" deal te kunnen doen. HA!!! :| Alleen de 50PV70 was er nog (waar niets mis mee is) maar die prijs was echt wel veels te hoog mijnsziens met het oog op de nakende release van de PV80.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

RedScorpion schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:39:
Zelf van de week de Pv70 besteld, aangezien ik het model net iets mooier vind dan de Pv80. Al moet ik eerlijk zeggen dat als ik die review zo las dat ie er niet verkeerd uit ziet.

Moet maar afwachten of de Pv70 nog geleverd gaat worden, hoorde dat ze niet meer uitgeleverd zouden worden vanuit Pana. Maat van mij zei dit, toen hij vorige week zijne kreeg aangeleverd. Hij zou de laatste hebben uit de voorraad van zijn leverancier.

Mocht het idd niet zo zijn, ga ik gewoon die PV80 bestellen.
Yep met dezelfde intentie zit ik ook te wachten, de PV70 is toch wat mooier qua looks en hij zal het grootste deel van de dag uitstaan dus het oog wil ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]
En ja digitaal zul je wel moeten anders is je beeld echt bagger. De kabelmaatschappijen knijpen namelijk het analoge signaal flink af, om het verschil met digitaal groter te maken zodat wij als consumenten massaal gaan overstappen.
Laat me niet lachen, dat is gewoon niet waar (of heb je hier een betrouwbare bron van?). Ik heb hier echt een ontzettend goed analoog beeld op een CRT tv. Dat LCD's en plasma's vaak minder goed beeld geven op een analoog signaal ligt gewoon aan het feit dat je in die gevallen twee omzettingen krijgt (digitaal->analoog->digitaal).
Als je daarentegen een digitale ontvanger gaat gebruiken heb je geen omzetting. Logisch dat het beeld dan beter is!
Ragnar9999 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:17:
[...]

De Duitse test hierboven vermeld een verbruik van 280W voor de 42PX80
De 42PX80 is dan ook een hd-ready tv, dus het is logisch dat die minder vebruikt :)

[ Voor 59% gewijzigd door psy op 22-02-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Dus advies is wachten op de TH42PV80? Als hij inderdaad rond dezelfde prijs hangt als zn voorganger is het denk ik wel de moeite waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 15:24
bramberk15 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:03:
Verder ook een 42PX71 voor €826!! Is wel de Engelse variant volgens mij, maar toch.
Kan iemand zeggen hoe het nou met de garantie zit op dat soort toestellen? En levert Panasonic uberhaupt onsite garantie op de toestellen die via Redcoon verkocht zijn?

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
EgoPro schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:01:
Yep met dezelfde intentie zit ik ook te wachten, de PV70 is toch wat mooier qua looks en hij zal het grootste deel van de dag uitstaan dus het oog wil ook wat ;)
Zit je ook grotendeels van de tijd thuis? :+ De voet van de PV80 is idd niet moeders mooiste maar ik denk dat ik toch vaker naar het beeld kijk dan naar de behuizing :P En als hij me echt de keel uithangt dan ga ik em ophangen met een Vogels steun. Moet alleen nog zien welke er geschikt is voor dat ding.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
psy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:23:
[...]

[...]

De 42PX80 is dan ook een hd-ready tv, dus het is logisch dat die minder vebruikt :)
Klopt, maar niet zoveel verschil .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 13:16
Even een vraag tussen door.
iemand ervaring met een Logitech Harmony en wisselen tussen Imput's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zag ik dat Polectro (in Amsterdam) de Panasonic Plasma TH 42 PV70 zondag a.s. aanbiedt voor 979 Euro. Leek me wel een goeie prijs, vandaar dat ik het even meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ragnar9999 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:40:
[...]

Klopt, maar niet zoveel verschil .....
De oude hd-ready '70' serie had ook een opgegeven verbruik van ~260Watt hoor. Dus niets nieuws onder de zon. Verder is het niet het daadwerkelijke vebruik maar een maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik kan niet kiezen!! Bah!

Daar we (vriendin en ik) over 2 weken in ons nieuwe huisje willen intrekken heeft ze me enig sinds verplicht om rond die tijd een tv aan de muur te hebben hangen..

80 serie leverbaar in april lees ik net, is te laat vrees ik...
Dus de vraag is of ik een PV70 zal nemen met een reso van 1024x768 of de PY70 met een reso van 1920x1080.. Met een schuin oog kijkend naar de toekomst denk ik toch aan de PY omdat ik vermoed dat ik wel HD content ga afspelen.. en daarbij is het prijs verschil van 300 euro wel te overleven.

Andere kant baal ik er enig sinds van dat ik een keuze moet maken aan de vooravond van de nieuwe line up. Voelt alsof je 'verouderd' spul koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe vriendin nemen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:34
Pixxa schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:50:

Daar we (vriendin en ik) over 2 weken in ons nieuwe huisje willen intrekken heeft ze me enig sinds verplicht om rond die tijd een tv aan de muur te hebben hangen..

Dus de vraag is of ik een PV70 zal nemen met een reso van 1024x768 of de PY70 met een reso van 1920x1080.. Met een schuin oog kijkend naar de toekomst denk ik toch aan de PY omdat ik vermoed dat ik wel HD content ga afspelen.. en daarbij is het prijs verschil van 300 euro wel te overleven.

Andere kant baal ik er enig sinds van dat ik een keuze moet maken aan de vooravond van de nieuwe line up. Voelt alsof je 'verouderd' spul koopt..
in deze wereld is dat bijna altijd zo, je wilt altijd een koopje voor het beste product, telkens komen er nieuwe uit en je moet maar net het geluk hebben dat je tegen iets aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
zo ook weer de wereld uit, heb de py70 besteld. bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:05:
Gisteren zag ik dat Polectro (in Amsterdam) de Panasonic Plasma TH 42 PV70 zondag a.s. aanbiedt voor 979 Euro. Leek me wel een goeie prijs, vandaar dat ik het even meld.
tx voor de attentmaking. Ik ga pas om uur of half 5, hopelijk zijn ze dan niet op......

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 22-02-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Misschien wel dat je het 'oude' model koopt, maar wel zeer goed getest, tried and tested!
Van de nieuwe modellen is nog weinig bekend.

Feli met je aanschaf!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024

Ik zit echt in precies dezelfde situatie.. Volgende week al komen al mn meubels en wil er niet veel later met mn vriendin in gaan trekken. Dan moet er toch ook een tv hangen. Denk dat ik ook de PY70 ga bestellen. Waar heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 22:41
Pixxa schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:27:
zo ook weer de wereld uit, heb de py70 besteld. bedankt voor de adviezen!
Gefeliciteerd en v/d PY70 ga je zeker geen spijt krijgen...heb 'm zelf al 'n maandje of 3 en uiterst tevreden over.
Zelfs 't analoge kabelsignaal wordt door de pana zeer goed verwerkt...haast geen beeldruis te zien op 3m afstand.
Of ik moet heel erg mazzel hebben met 't goede kabelsignaal wat binnenkomt bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15

Ja wat is wijsheid? Ten eerste neem ik aan dat je op een relatief kleine afstand van je tv gaat zitten anders zie je het verschil niet tussen 720p (hdready) of 1080p, <2 meter. Dat rechtvaardigt dan de Full HD. Wachten op de nieuwe generatie Full HD is geen optie omdat deze pas in Mei (?) geleverd worden.
Je hebt dus al de PY70 besteld, maar uit je post maak ik op dat je er voorlopig nog geen HD content op gaat afspelen. Mmm, was het niet verstandiger om dan een PV70 te kopen en van het verschil tussen de PV en de PY een PS3 te kopen zodat je NU Bluray's kunt bekijken en niet over .......maanden (jaren). Just a thought...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de 24p ondersteuning, met de ReClock directshow filter kan je 24p videomateriaal real-time "versnellen" inclusief geluid naar 25p. Van het versnellen zie of hoor je niets, maar het beeld word nu wel vloeiend zonder judder afgespeeld. Is natuurlijk alleen van toepassing als je je pana aan een computer hebt hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je dat gelezen dan? Mij is verteld dat de pv80 binnen twee week binnen is. (en dit kwam weer van een vertegenwoordiger van panasonic).
Ik hoop niet dat jij gelijk krijgt..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:21:
[...]

Waar heb je dat gelezen dan? Mij is verteld dat de pv80 binnen twee week binnen is. (en dit kwam weer van een vertegenwoordiger van panasonic).
Ik hoop niet dat jij gelijk krijgt..... ;(
Komt uit een ander forum, iemand had Panasonic gebeld :

Heb net met Panasonic gebeld om te vragen waneer de nieuwe modellen komen en te vragen wat de opvolger van de 50PV7 zal zijn.

Ze vertelden dat ze waarschijnlijk halverwege volgende week weten welke lijn ze gaan voeren. Zodra dit bekend is wordt het gelijk op hun site vermeld.
Volgens de telefoniste is het helemaal niet zeker of we wel dezelfde modellen krijgen als in Duitsland omdat deze een tuner zouden hebben en dit voor de Nederlandse modellen niet gewenst zou zijn.
De eerste uitlevering van de nieuwe modellen zal April zijn.

Blijft toch erg vaag waneer je ze kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd je op de hoogte, maar mn vorige week bestelde 42 pv80 moet tegen volgende vrijdag binnenkomen. Heeft Vanden Borre beloofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:22:
Ik houd je op de hoogte, maar mn vorige week bestelde 42 pv80 moet tegen volgende vrijdag binnenkomen. Heeft Vanden Borre beloofd :)
De info over de nieuwe Panasonics is zeer divers, vooral wat betreft levertijden. Laatst nog deze info gezien waarbij werd aangegeven dat we in Europa nog wel even konden wachten, zie link:
http://www.avblog.nl/panasonic-viera-in-2008/
Ik hoop zeer dat deze info is achterhaald en dat jij gelijk hebt, had bijna een nieuwe TV gekocht, maar wacht nu nog even met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SixCore schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:30:
[...]De info over de nieuwe Panasonics is zeer divers, vooral wat betreft levertijden.
Ach, tis een bericht van 7 januari, dus de info is inderdaad wellicht niet up-to-date meer voor nu...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
HD ready komt in maart (PV-PX))
Full HD wordt april/mei (PY-PZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ragnar9999 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:14:
Genoeg tijd om nog wat te sparen en er wat vakantiegeld tegenaan te gooien voor een Full HD dus :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Sjah schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:54:
[...]

tx voor de attentmaking. Ik ga pas om uur of half 5, hopelijk zijn ze dan niet op......
euh.. nevermind. Lees net topicwarning... alleen iets te laat... :(
Heb de prijs dan maar in de Pricewatch gegooid.

Sorry! :>

[ Voor 42% gewijzigd door Seraphus-Y op 23-02-2008 00:02 ]

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
BaZZeHH schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:39:
[...]

Ik zit echt in precies dezelfde situatie.. Volgende week al komen al mn meubels en wil er niet veel later met mn vriendin in gaan trekken. Dan moet er toch ook een tv hangen. Denk dat ik ook de PY70 ga bestellen. Waar heb jij hem besteld?
plasmadiscount.nl
bramberk15 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:11:
[...]

Ja wat is wijsheid? Ten eerste neem ik aan dat je op een relatief kleine afstand van je tv gaat zitten anders zie je het verschil niet tussen 720p (hdready) of 1080p, <2 meter. Dat rechtvaardigt dan de Full HD. Wachten op de nieuwe generatie Full HD is geen optie omdat deze pas in Mei (?) geleverd worden.
Je hebt dus al de PY70 besteld, maar uit je post maak ik op dat je er voorlopig nog geen HD content op gaat afspelen. Mmm, was het niet verstandiger om dan een PV70 te kopen en van het verschil tussen de PV en de PY een PS3 te kopen zodat je NU Bluray's kunt bekijken en niet over .......maanden (jaren). Just a thought...
uiteindelijk vind ik het zonde om een hd ready tv te kopen als er een grote kans is dat ik in de toekomst waarschijnlijk wel hd content zal afspelen. blueray of iets anders... maakt niet uit.
ben bang dat ik met de pv70 over 3/4 jaar te achterhaald ben maar dat weet je nooit.
precies.

[ Voor 86% gewijzigd door Tristan op 23-02-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de HD-ready (42px80) al gezien bij redcoon € 1029 en bij progress € 995,- . Betere specs, alleen geen Full-HD, dan de py(z)70. Ben erg benieuwd naar de Full-HD prijzen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

aKra

Intentionally left blank.

Hoe zit het met de mogelijkheid (en vooral kwaliteit) om de PC aan te sluiten aan de PY70/PZ70?

Want ik wilde eerst voor de Samsung LE40F86BD gaan voor de hoge kwaliteit om op de PC aan te kunnen sluiten, maar, dit is wel een LCD scherm en ik ben erg bang voor ghosting e.d. en wil toch blijven bij een van mijn eerste keuzes de PV70 maar omdat deze geen Full HD is (en lage resolutie) ben ik bang voor slechte PC kwaliteit en gezeur.

Dus, wie heeft wat meer informatie? (gewoon over de D-Sub aansluiting heb ik het dan over).

En dan nog meteen een vraagje, er staat duidelijk dat de contrast lager is van de PY700/PZ700 maar dan is dat toch juist niet beter? Een hogere contrast laat mooiere wit/zwart zien dan toch? Of is er toch iets waarvoor ik iets dieper in de buidel moet voor deze TV?

[ Voor 20% gewijzigd door aKra op 23-02-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:13:
[...]

Heb de HD-ready (42px80) al gezien bij redcoon € 1029 en bij progress € 995,- . Betere specs, alleen geen Full-HD, dan de py(z)70. Ben erg benieuwd naar de Full-HD prijzen :*)
Klopt, echter "Leveringsstatus: verzendklaar in 3 weken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
aKra schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:20:
Hoe zit het met de mogelijkheid (en vooral kwaliteit) om de PC aan te sluiten aan de PY70/PZ70?

Want ik wilde eerst voor de Samsung LE40F86BD gaan voor de hoge kwaliteit om op de PC aan te kunnen sluiten, maar, dit is wel een LCD scherm en ik ben erg bang voor ghosting e.d. en wil toch blijven bij een van mijn eerste keuzes de PV70 maar omdat deze geen Full HD is (en lage resolutie) ben ik bang voor slechte PC kwaliteit en gezeur.

Dus, wie heeft wat meer informatie? (gewoon over de D-Sub aansluiting heb ik het dan over).
Kwaliteit weet ik niet, de 42PY70 heeft ook een pc aansluiting
En dan nog meteen een vraagje, er staat duidelijk dat de contrast lager is van de PY700/PZ700 maar dan is dat toch juist niet beter? Een hogere contrast laat mooiere wit/zwart zien dan toch? Of is er toch iets waarvoor ik iets dieper in de buidel moet voor deze TV?
Waar staat dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel uitkijken, als je nu een PX model besteld krijg je een buitenlands model. En dat is zonder Nederlandse garantie. Dus geen monteur aan huis en als hij terug moet dan mag je hem zelf brengen.

De volledige garantie heb je alleen als je een Nederlands model koopt bij een officiele Panasonic dealer.

De Nederlandse modellen gaan waarschijnlijk PV en PY heten en hebben geen DVB-T tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan nu & dan een HD-DVD (rip) via de laptop op de PV80 te bekijken. Maakt het dan ook nog iets uit of je Full HD of HD Ready hebt? (sowieso was het verschil amper te merken met het blote oog volgens een engelstalige review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

aKra

Ragnar9999 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:52:
[...]

Kwaliteit weet ik niet, de 42PY70 heeft ook een pc aansluiting

[...]

Waar staat dat ?
Ja, inderdaad, dat weet ik ook, maar de kwaliteit is dan nog de vraag... Ik weet wel dat LCD goede kwaliteit kan weergeven omdat het bijna een TFT is natuurlijk. Maar plasma is wel andere techniek, en ik denk dan aan scalen etc.; daarom ervaring gezocht ;)

Onderandere in de startpost...

5.000:1 voor de PY700
10.000:1 voor de PY70

[ Voor 30% gewijzigd door aKra op 23-02-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Weet iemand hoeveel de 50PV80 zal gaan kosten? Ik was net naar de 70cm CRT aan het kijken en het kriebelt gewoon te hard om geen 50" te nemen. Maar met de afstand van nog geen 3m denk ik dat een 42" beter op zijn plek is.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 22:41
Chevy454 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:06:
Weet iemand hoeveel de 50PV80 zal gaan kosten? Ik was net naar de 70cm CRT aan het kijken en het kriebelt gewoon te hard om geen 50" te nemen. Maar met de afstand van nog geen 3m denk ik dat een 42" beter op zijn plek is.
Het blijft 'n gok maar ik denk dat de 50-PV80 'n gem. winkelprijs tussen €1700 en €1900 zal krijgen.
Voor 'n afstand van 3m ben je 't beste af met 'n 42"...zit zelf op 'n kleine 3m afstand van m'n 42-PY70 en dat vind ik persoonlijk nog net iets te dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit op 3.10 meter en ik vind 42" net kunnen. Groter zou ik persoonlijk dus niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Het ligt eraan wat je vooral gaat kijken. Kijk je voornamelijk TV (als in Ned2 etc) dan is een 42" voldoende. Kijk je voornamelijk films of game je veel, dan zou ik toch een 50" pakken voor een meer overweldigende "bioscoop" ervaring. Ik heb zelf nu bijna een jaar de 42" maar zou zeker voor een 50" gaan de volgende keer (nog liever een 60", zoals een Pio PDP-LX608D, alleen die prijs he €8000)

Weet wel dat hoe groter je gaat, hoe slechter SD materiaal er gaat uitzien.

[ Voor 9% gewijzigd door bramberk15 op 24-02-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik zit 3 tot kleine 4 meter van scherm af, en wilde gaan voor de 37, leek me genoeg. Maarja die is prijstechnisch stuk oninteressanter dan de 42, dus zou zonde zijn om niet de 42 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bramberk15 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:30:
Het ligt eraan wat je vooral gaat kijken. Kijk je voornamelijk TV (als in Ned2 etc) dan is een 42" voldoende.
Het is 50% TV / 50% DVD. Als het voornamelijk films zijn zou ik voor 50" gaan maar niet iedereen wilt het journaal op 50" zien :+
(nog liever een 60", zoals een Pio PDP-LX608D, alleen die prijs he €8000)
Zolang ik student ben wil ik daar niet eens aan denken :P
Weet wel dat hoe groter je gaat, hoe slechter SD materiaal er gaat uitzien.
Ja daar ben ik me van bewust en dat speelt ook wel een rol.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 24-02-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
He ik ben ook student!! Heb zelf een 42PV70 icm een PS3. Als ik je dan toch een tip mag geven, koop een 42PV80 ipv een 50PV80 en het verschil spendeer je aan een PS3. Kun je meteen Bluray kijken. De PS3 is een geweldig apparaat, mulitfuntioneel, en upscaled je dvd's ook nog eens super.

Enige nadeel van Bluray: je normale dvd's zien er ineens een stuk slechter uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bramberk15 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:28:
He ik ben ook student!! Heb zelf een 42PV70 icm een PS3. Als ik je dan toch een tip mag geven, koop een 42PV80 ipv een 50PV80 en het verschil spendeer je aan een PS3. Kun je meteen Bluray kijken. De PS3 is een geweldig apparaat, mulitfuntioneel, en upscaled je dvd's ook nog eens super.

Enige nadeel van Bluray: je normale dvd's zien er ineens een stuk slechter uit haha
Daar had ik aan gedacht maar er is slechts één probleem... ik speel geen spelletjes :P En om nou een PS3 te kopen voor die upscaling, denk het niet ;) Dan ga ik liever voor een HTPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Gaat de pv80 nou wel of niet 24p cinematic hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ok, maar die hebben dan dus 24p Playback(2:3) .Maar wat houdt dat dan in, want elke tv kan toch 24p afspelen, niet vloeiend.... Wat is er dan beter aan deze variant tov de pv70 die dit niet eens heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij de Full HD 42PY ook niet, wat ik erg vreemd zou vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Wacht nu maar heel even totdat de officiele europese specs bekend zijn. Wat tot nu toe bekend is, is vooral specs vanuit de US. Maar dat wil niet zeggen dat die hetzelfde zullen zijn in de EU. Ben het wel eens dat het raar zou zijn als alleen de PY85 en hogere modellen cinematic 24 zouden hebben en niet de PY80. Wat 24p Playback inhoudt is mij dan ook niet echt duidelijk, dat heeft mijn PV70 ook schat ik zo in alleen had het toen geen naam. Het kan ook een verbetering zijn, maar goed het blijft dus gissen (voorlopig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
bramberk15 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:44:
Wacht nu maar heel even totdat de officiele europese specs bekend zijn. Wat tot nu toe bekend is, is vooral specs vanuit de US. Maar dat wil niet zeggen dat die hetzelfde zullen zijn in de EU. Ben het wel eens dat het raar zou zijn als alleen de PY85 en hogere modellen cinematic 24 zouden hebben en niet de PY80. Wat 24p Playback inhoudt is mij dan ook niet echt duidelijk, dat heeft mijn PV70 ook schat ik zo in alleen had het toen geen naam. Het kan ook een verbetering zijn, maar goed het blijft dus gissen (voorlopig)
De oude 24P-support is eigenlijk gewoon een 3:2 pulldown om ervoor te zorgen dat 24 beelden in 60 frames passen. Bepaalde frames worden 3 keer achter elkaar weergegeven. andere 2 keer achter elkaar en dat zorgt voor kleine schokjes. Met Cinematic Playback worden alle frames een gelijk aantal keren weergegeven omdat er geen 60 frames worden weergegeven maar een veelvoud van 24 frames (bijv 48, 72 of 96) wat voor een vloeiender beeld moet zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals het er nu naar uitziet zal ook de 85-serie geen Cinematic Playback hebben hè. Pas vanaf de 800-serie zal met 48Hz (2:2 dus) het beeld vloeiend worden weergegeven. Althans, volgens de Amerikaanse specs dan. Zal hier echter heus wel overgenomen worden.

Als zelfs de 85-serie geen Cinematic Playback heeft zou ik dat echt bizar vinden. Op die manier word je dus basically "verplicht" voor een van de topmodellen te gaan. Uit financiël oogpunt niet vreemd natuurlijk. En aangezien "men" het toch niet weet kunnen ze een leuke budgetserie maken waar het niet op zit en een premium price vragen voor de mensen die "alles" willen. De Pioneer methode zeg maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:50:
Op die manier word je dus basically "verplicht" voor een van de topmodellen te gaan.
Voordat je zoiets doet zou je je kunnen afvragen of je er ooit last van hebt gehad dat het er niet op zat :)
Iemand hier last gehad van "judder" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Ragnar9999 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:27:
[...]
Voordat je zoiets doet zou je je kunnen afvragen of je er ooit last van hebt gehad dat het er niet op zat :)
Iemand hier last gehad van "judder" ?
Het gaat er ook om dat je films zo op de oorspronkelijke weergavesnelheid (=24 fps) kunt bekijken. Voor PAL zijn alle films eigenlijk versneld (4%) weergegeven. Een film als bijv. 2001 duurt met 24p enkele minuten langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Die 24p ondersteuning (middels 3:2 pull down of cinematic playback) is toch enkel "belangrijk" bij bluray / hd dvd films waarbij de film op 24p kan worden weergegeven? Bij films / DVD's welke in NTSC (vertragen) of PAL (versnellen) zijn heb je die toch niet nodig?

Of vergis ik me nu gruwelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 24-02-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Chevy454 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:55:
Die 24p ondersteuning (middels 3:2 pull down of cinematic playback) is toch enkel "belangrijk" bij bluray / hd dvd films waarbij de film op 24p kan worden weergegeven? Bij films / DVD's welke in NTSC (vertragen) of PAL (versnellen) zijn heb je die toch niet nodig?

Tja, ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies. Ik heb altijd begrepen dat fims hier voor de PAL standaard versneld (4%) worden weergegeven. Met een HTPC zou je de software dan toch kunnen "dwingen" om de originele 24 frames weer te laten geven? Veel downloads zijn volgens mij ook 24 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja, ik dacht dat je ntsc had, 23.97 fps ofzo, dan pal van 25 fps, en dan had je ook nog iets wat 30 fps had.. Ik geef grif toe dat ik lijd aan "klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Sjah schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:06:
Ja, ik dacht dat je ntsc had, 23.97 fps ofzo, dan pal van 25 fps, en dan had je ook nog iets wat 30 fps had.. Ik geef grif toe dat ik lijd aan "klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt"
Moet deze nog even nalezen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine

http://en.wikipedia.org/wiki/24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
ok, tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 15:24
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:14:
Wel uitkijken, als je nu een PX model besteld krijg je een buitenlands model. En dat is zonder Nederlandse garantie. Dus geen monteur aan huis en als hij terug moet dan mag je hem zelf brengen.
Ik vond dat een erg rare regeling van Panasonic, maar heb me net even ingelezen op panasonic.nl. Nu snap ik dat de Nederlandse importeur van Panasonic (Haagtechno BV) als aanvullende service aan huis garantie geeft om gezeul met >32" schermen te voorkomen. Dan is het wel begrijpelijk dat ze die aanvullende service niet willen geven op schermen die door een ander geimporteerd zijn. In dat geval val je dus terug op de normale garantie die via de winkelier verloopt. Dus in veel gevallen idd terug naar de winkel ermee.

Maar... bijv. progress.nl geeft wel weer standaard 2 jaar garantie aan huis, dus ook op PX modellen. Ik zat al een tijdje met deze vraag in m'n maag. Nu snap ik het, en hoop ik dat iemand anders ook iets heeft aan deze uitleg.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Chevy454 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:55:

Ook bij DVD's (NTSC) moe(s)t er een pulldown gebeuren, dus dat hebben we altijd al gehad en nog nooit een tv gehad die dit voor ons regelde en nee, nog nooit last van gehad.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de nieuwe Panasonic tv-modellen en nieuwsberichten over deze nieuwe modellen. Berichten m.b.t. aanbiedingen horen hier niet thuis.