[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke prijzen daar bij Progress, ik zal eens informeren wat ze onder die aan huis garantie verstaan, ze zijn namelijk geen officele dealer, vraag me af of ze dan dezelfde service kunnen leveren.

Nu met de nieuwe modellen op komst wordt de PY70 ook wel erg aantrekkelijk qua prijs, een Full HD plasma voor 1350,-.
Bij de Oosterburen is die al 1200,-

Het wordt steeds ingewikkelder wat je nou het beste kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het verbruik van de Full HD pana's vind ik aan de hoge kant maar is dat het maximaal of gemiddeld verbruik?

Heb net een 50" TV getekend op de muur en die is misschien toch wat aan de grote kant om naar te kijken vanaf 2m85 (heb ik ook even gemeten :P ). Zeker omdat ik een 50" HD ready wil (het verbruik vind ik wel belangrijk en dan is pixels tellen niet echt intressant :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:52
Chevy454 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:53:
Het verbruik van de Full HD pana's vind ik aan de hoge kant maar is dat het maximaal of gemiddeld verbruik?

Heb net een 50" TV getekend op de muur en die is misschien toch wat aan de grote kant om naar te kijken vanaf 2m85 (heb ik ook even gemeten :P ). Zeker omdat ik een 50" HD ready wil (het verbruik vind ik wel belangrijk en dan is pixels tellen niet echt intressant :+
Verbruik wat door 'n fabrikant opgegeven wordt is altijd 't maximale opgenomen vermogen...bij 'n plasma is dit verbruik nooit constant omdat dit afhankelijk is van 't weergegeven beeld ;)

Zelf heb ik 'n 42-PY70 op 'n krappe 3m afstand hangen en eigenlijk is de 42" dan aan de te grote kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
ik heb even gemeten, ik zit op 3.75 tot 4.25 van me tv, dus dan lijkt me 42 wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Technics SA-DA8 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:33:
Verbruik wat door 'n fabrikant opgegeven wordt is altijd 't maximale opgenomen vermogen...bij 'n plasma is dit verbruik nooit constant omdat dit afhankelijk is van 't weergegeven beeld ;)
Dat weet ik en daarom dat ik vroeg of het maximaal of gemiddeld vermogen is ;)
Zelf heb ik 'n 42-PY70 op 'n krappe 3m afstand hangen en eigenlijk is de 42" dan aan de te grote kant.
Nog iemand die het me afraad. Is 50" dan echt zoveel groter?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

Chevy454 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:40:
Rare vraag voor een Chevy,

bigger is better :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[...]

Tsjah, die 8 inch groter is natuurlijk wel een diagonaal... Blijft al met al wel een aardige berg extra oppervlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
[...]

[...]

Ik ga binnenkort ook een andere TV aanschaffen en twijfelde ook tussen 42" en 50". Zag laatst de 50" van Samsung staan boven een TH-42PY70. Was wel erg groot, maar je hoort dan ook weer zeggen, het went wel. Kijk je naar de rekenregels (2,5 x de diagonaal), dan kom je uit op:
42 inch: 2, 5 x 106 = 265 ofwel 2 meter 65 cm
46 inch: 2,5 x 116 = 290 ofwel 2 meter 90 cm
50 inch: 2,5 x 126 = 315 ofwel 3 meter 15 cm
In feite kan dus alledrie, maar het blijft een kwestie van persoonlijke smaak. Voor film is 50" heel mooi, maar voor TV lijkt me dit inderdaad wat minder. Ik probeer mezelf nog even te bedwingen en wacht/hoop op de 46", die zit er mooi tussenin. Veel succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nou heeft ook zo zijn voordelen hoor, de verwarming hoeft niet meer aan en je wordt lekker bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
aKra schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:20:
Hoe zit het met de mogelijkheid (en vooral kwaliteit) om de PC aan te sluiten aan de PY70/PZ70?

Want ik wilde eerst voor de Samsung LE40F86BD gaan voor de hoge kwaliteit om op de PC aan te kunnen sluiten, maar, dit is wel een LCD scherm en ik ben erg bang voor ghosting e.d. en wil toch blijven bij een van mijn eerste keuzes de PV70 maar omdat deze geen Full HD is (en lage resolutie) ben ik bang voor slechte PC kwaliteit en gezeur.

Dus, wie heeft wat meer informatie? (gewoon over de D-Sub aansluiting heb ik het dan over).

En dan nog meteen een vraagje, er staat duidelijk dat de contrast lager is van de PY700/PZ700 maar dan is dat toch juist niet beter? Een hogere contrast laat mooiere wit/zwart zien dan toch? Of is er toch iets waarvoor ik iets dieper in de buidel moet voor deze TV?
Ik gebruik mn TH50PV70 als scherm voor mn xbox360 en als monitor voor mn pc. Ik vind de vga-beeldkwaliteit niet mooi (zowel xbox360 alsook pc) en de breedbeeldverhouding lijken niet te kloppen, maar ik heb mn pc aangesloten via dvi-hdmi en dat is prachtig.
Wel n overscan maar die kan je voor t grootste gedeelte eruit halen via t service-menu (echt niet moeilijk). Daarna via de hd instellingen van de videokaart compenseer je t laatste beetje van de overscan en is t beeld perfect passend.
Zwart is bij mij echt zwart (en kamer is zeer donker) en wit is spierwit.
Echter, aangezien de prijzen nu zo gedaald zijn zou ik nu wel voor n full hd gaan oa vanwege 1:1 weergave.
Ook al zie ik nog steeds geen verschil in beeldkwaliteit tussen n py en mn pv (en ik zie veel in hd, xbox360 staat via hdmi op 1080p met games en ik heb ook n hd-dvdspeler en er komt binnenkort n blu-rayspeler), verwacht ik dit wel te zien met die nieuwe full hd's vanwege t veel hogere contrast (eerst zien natuurlijk).

edit: de grootte van t scherm in verhouding tot de kijkafstand:
ligt er sowieso aan wat je erop gaat kijken. 2.85 mtr icm 50 inch is aan de grote kant wanneer je tv gaat kijken, 42 inch is dan perfect.
Ik zit op 2mtr van mn 50 inch, maar ik doe alleen hd gaming en hd films en dan is dit prachtig. En pixels tellen? Echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 24-02-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:08:
edit: de grootte van t scherm in verhouding tot de kijkafstand:
ligt er sowieso aan wat je erop gaat kijken. 2.85 mtr icm 50 inch is aan de grote kant wanneer je tv gaat kijken, 42 inch is dan perfect.
Ik zit op 2mtr van mn 50 inch, maar ik doe alleen hd gaming en hd films en dan is dit prachtig.
Ik wist dat jij een 50" had en jij zegt dus ook dat 42" voor gewoon TV kijken meer geschikt is maar voor films waar het bioscoop gevoelt telt dat 50" beter is.
En pixels tellen? Echt niet.
Met ongeveer 3m van dat scherm zou dat niet mogen nee :P Maar in de Mediamarkt waar ik de 50PV70 heb kunnen aanschouwen vond ik op 2m ook nog geen pixel :)

Maar moet jij nog met de resolutie van de pc spelen? Kan je die niet gewoon op 1360x768 via DVI -> HDMI aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
SixCore schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Ik ga binnenkort ook een andere TV aanschaffen en twijfelde ook tussen 42" en 50". Zag laatst de 50" van Samsung staan boven een TH-42PY70. Was wel erg groot, maar je hoort dan ook weer zeggen, het went wel. Kijk je naar de rekenregels (2,5 x de diagonaal), dan kom je uit op:
42 inch: 2, 5 x 106 = 265 ofwel 2 meter 65 cm
46 inch: 2,5 x 116 = 290 ofwel 2 meter 90 cm
50 inch: 2,5 x 126 = 315 ofwel 3 meter 15 cm
In feite kan dus alledrie, maar het blijft een kwestie van persoonlijke smaak. Voor film is 50" heel mooi, maar voor TV lijkt me dit inderdaad wat minder. Ik probeer mezelf nog even te bedwingen en wacht/hoop op de 46", die zit er mooi tussenin. Veel succes met je keuze.
Ik heb voor 42" gekozen (al dan geen panasonic). Alles wat daarna komt vind zowel ik als mijn vriendin te groot worden. Het domineert dan de huiskamer teveel. 42" vind ik ik de perfecte maat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-09 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:09:
Als ik mijn 37PV70 aanzet (half jaartje oud) zie ik op het beeld horizontale strepen die later (minuut ofzo) weer verdwijnen. De bron maakt hietbij niet uit, dat doet ie zowel bij mijn satellietontvanger als bij een DVD.

Is dit een bekend probleem waar ik mee terug moet?
Iemand?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Chevy454 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:30:
[...]
Maar moet jij nog met de resolutie van de pc spelen? Kan je die niet gewoon op 1360x768 via DVI -> HDMI aansturen?
Dat kan inderdaad. Heb ik ook gedaan via DVI-HDMI op mijn 42PV70.
Ik had eerst 1280x720 (720p), maar 1360x768 geeft een net iets scherper resultaat.
De TV geeft in dat geval trouwens 1080P aan i.p.v. 720P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
supersatan schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:41:
Dat kan inderdaad. Heb ik ook gedaan via DVI-HDMI op mijn 42PV70.
Ik had eerst 1280x720 (720p), maar 1360x768 geeft een net iets scherper resultaat.
De TV geeft in dat geval trouwens 1080P aan i.p.v. 720P.
Heb je dan nog last van overscan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overscan heb je altijd, tenzij je rommelt in de service menu dan wel 1-op-1, pixelmapping of hoe het ook mag heten per merk aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn de officiele specs van de 37 "

http://www.produkte.panas...0@41@@@@@TH-37PX80E@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=

Edit : link werkt niet, sorry

produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=5@-@1@13@40@41@@@@@TH-37PX80E@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=

bovenstaand helemaal kopieren en dan in je explorer www. typen en bovenstaand erachter plakken, dit werkt wel.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
zie wijsneus hieronder :+

[ Voor 136% gewijzigd door Chevy454 op 25-02-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Panasonic TH-37PX80E

Zo kan het ook hoor... :+

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 20:52

aKra

Intentionally left blank.

Begin toch wel weer te twijfelen voor een LCD, want die TH-42PY70 verbruikt wel een hoop stroom tegenover een LCD!

Frickin' hell, ik schrok toch wel toen ik serieus aan het lezen was vannacht in bed... Een LCD met 240 Watt Full HD en die Panasonic 494 Watt (beiden maximaal)!

En het verschil tussen de TH-42PY70 en TH-42PY700 is vooral de 3e HDMI aansluiting, iets ander design, en een andere engine die slechter 24p pakt als ik het goed heb begrepen... Wat raar dat Panasonic dat model dan ingevoerd heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg es uit dan hoe je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:55:
[...]

Ik gok dat als je in plaats van een 'Quick Reply' kiest de normale 'Reply' functie neemt en dan op de 'ketting' drukt dat je aardig op weg komt ;) (selecteer dan eerst de tekst waar de link onder moet komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:55:
[...]

Klik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:54:
Begin toch wel weer te twijfelen voor een LCD, want die TH-42PY70 verbruikt wel een hoop stroom tegenover een LCD!

Frickin' hell, ik schrok toch wel toen ik serieus aan het lezen was vannacht in bed... Een LCD met 240 Watt Full HD en die Panasonic 494 Watt (beiden maximaal)!
Ik denk dat die Panasonic gemiddeld rond de 300W zal uitkomen, de LCD zal altijd 240W gebruiken dus ZO immens groot is dat verschil ook weer niet. In de hier laatst aangekaarte Duitse review zie je bij de specs ook 280W staan. Wellicht bedoelen ze daarmee wel het gemiddelde verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:20:

Het wordt steeds ingewikkelder wat je nou het beste kunt kopen.
Vind ik niet, ik wacht op zeker op de 80 lijn, het mindere design ten spijt. De 70 serie verdwijnt van de markt, en zal zeker niet voor bodemprijzen weggegeven worden, anders zou het een ander verhaal zijn. Maar de veel hogere contrastwaardes en meer grijstinten voor hetzelfde geld, en de betere 24p (voor wat dat ook waard mag zijn) en de 3 hdmi's, en iets zuiniger, dan ga ik toch voor de 80 serie....makkelijke keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 25-02-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:54:
In het geval van LCD spreek je niet over maximaal, maar continue verbruik. Donkere of heldere scenes, een LCD verbruikt altijd evenveel. Een plasma daarentegen gebruikt alleen bij een spierwit scherm die maximaal aangegeven hoeveelheid stroom. In de praktijk, waar heldere en donkere beelden elkaar afwisselen, zal het gemiddelde stroomverbruik uiteindelijk niet veel verschillen met LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:18:
[...]

In het geval van LCD spreek je niet over maximaal, maar continue verbruik. Donkere of heldere scenes, een LCD verbruikt altijd evenveel.
Is dat zo? LCD's hebben tegenwoordig toch dynamisch contrast, waardoor de sterkte van de backlight (en dus het verbruik) varieert al naar gelang er donkere of juist heldere beelden zijn. Of zit het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chevy454 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:30:
[...]

Ik wist dat jij een 50" had en jij zegt dus ook dat 42" voor gewoon TV kijken meer geschikt is maar voor films waar het bioscoop gevoelt telt dat 50" beter is.

[...]

Met ongeveer 3m van dat scherm zou dat niet mogen nee :P Maar in de Mediamarkt waar ik de 50PV70 heb kunnen aanschouwen vond ik op 2m ook nog geen pixel :)

42 inch voor normaal gebruik, dus ook tv kijken, lijkt me op 3 meter ideaal. Desnoods ga je met gamen iets naar voren zitten.

Nee de Pana is kieskeurig met resoluties over hdmi, hij accepteert alleen 480i/480p/576i/576p (die zijn nutteloos natuurlijk) en dan 720p/1080i en 1080p.
Mn pc zet ik dus op 1280x720 en daarna compenseer ik in de videokaartinstellingen de overgebleven overscan. Met 2 schuifjes in beeld, horizontaal en vertikaal, maak je t bureaublad precies passend.
De resolutie wordt dan 1256x704 en dat geeft een prachtig plaatje.
De xbox360 met hd-dvdspeler worden met 1080p aangestuurd.

Ik ben toch wel benieuwd naar die nieuwe modellen hoor. Toch vind ik vooral die ronde gebogen grijze lijn heel lelijk, je zou m bijna gewoon zwart verven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is, zitten er bij de nieuwe modellen al enkele zuinige.

Panasonic halveert energieverbruik plasma-tv's
Geschreven door Marc Aniba
Wednesday 06 February 2008
Aankomende lente zal Panasonic een nieuwe Plasma TV introduceren welke de helft aan stroom verbruikt dan de huidige generatie plasma televisies. De fabrikant verwacht dat tegen 2009 elke plasma TV evenveel stroom zal verbruiken als LCD TV`s
De plasma televisie staat al jaren in de schaduw van de LCD televisie. Fabrikanten schroeven de productie van plasma tv's terug, of stoppen zelfs helemaal met de productie. Dit omdat het relatief hoge stroomverbruik van de plasma televisies veel kopers afschrikken. Sommige fabrikanten zijn echter nog steeds bezig met de ontwikkeing van plasma tv's, wat begin januari leidde tot de 'Neo PDP'-technologie van Panasonic.

Deze tecnhniek zal zorgen voor een verbeterd rendement van de belichting bij een plasma tv, en dus zal het stroom verbruik worden gereduceerd. Het eerste model dat met deze technologie is uitgerust, zal vanaf de lente te koop zijn. "We zijn van plan de line-up daarna uit te breiden zodat het energieverbruik van alle modellen tegen 2009 op het niveau van lcd-tv's ligt", aldus Toshihiro Sakamoto, president van Panasonic AVC Networks.

De technologie is niet alleen van belang voor betere verkopen van plasma televisies, want steeds meer landen stellen steeds strengere eisen aan het verbruik van apparatuur. De EU zou zelfs overwegen om het maximaal toegestane verbruik van plasma-schermen gelijk te trekken met dat van lcd-tv's. "Producten die niet voldoen aan de gestelde standaard mogen dan niet meer worden verkocht in Europa", aldus Masaaki Fujita, vice-president van de plasma-bedrijfstak van Panasonic.

Bron: http://www.lcd-info.nl/in...&task=view&id=97&Itemid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Ferry34 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:36:
Mn pc zet ik dus op 1280x720 en daarna compenseer ik in de videokaartinstellingen de overgebleven overscan. Met 2 schuifjes in beeld, horizontaal en vertikaal, maak je t bureaublad precies passend.
De xbox360 met hd-dvdspeler worden met 1080p aangestuurd.
Waarom gebruik je geen DVI -> HDMI-kabel? In dat geval stuur je gewoon de volle 1920x1080 resolutie naar je tv. Heb je meteen 1:1 pixelmapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:46:
Als het goed is, zitten er bij de nieuwe modellen al enkele zuinige.
Neen, de nieuwe zuinige modellen worden pas in de nieuw op te zetten fabriek gemaakt, ál deze modellen komen pas in 2009 uit. Dat het nú wordt geïntroduceerd is inderdaad waar. Er zijn al demo filmpjes op het internet te zien waarbij je de huidige en nieuwe tv's naast elkaar ziet met onder de nieuwe de besparing in procenten. Bij gelijkmatige brightness (nieuwe is zelfs brighter) was er inderdaad een besparing van de helft te zien. Alleen nog even wachten, dat is het enige nadeel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemeen 42pv70 vraagje: Wat doet de energiebesparingsoptie eigenlijk? In de handleiding is hierover niet veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:34:
Hier zijn de officiele specs van de 37 "

http://www.produkte.panas...0@41@@@@@TH-37PX80E@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=

Edit : link werkt niet, sorry

produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=5@-@1@13@40@41@@@@@TH-37PX80E@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=

bovenstaand helemaal kopieren en dan in je explorer www. typen en bovenstaand erachter plakken, dit werkt wel.
Specs van de 42" zijn ook al op de Duitse site te bekijken in het overzicht van plasma modellen. Er vallen me 2 dingen op:

24p Playback für ein authentisches Filmerlebnis en + 1080p 24Hz (HDMI)

Klinkt alsof deze modellen 1080p24 signaal zonder 3:2 pulldown kunnen wergeven, maar zal eerder betekenen dat ze het signaal kunnen verwerken. Te meer daar er al twijfel over bestaat of de pz85 dat wel kan.

De adviesprijzen zijn al erg scherp, 1099 voor de 37" en 1199 voor de 42". Bij de voorgangers was dat nog resp. 1399 en 1599. Zou volgens mij betekenen dat de dat de winkelprijzen van de 42pz80/85 bij de introductie rond de 1500 a 1600 liggen. Of hoop ik dat alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben toch wel benieuwd naar die nieuwe modellen hoor. Toch vind ik vooral die ronde gebogen grijze lijn heel lelijk, je zou m bijna gewoon zwart verven :|
Die sierlijn is gewoon zwart, dat die soms zilver lijkt komt door de flits van het fotografereren.

Wat betreft 24p, volgens een bezitter van de PX80 kan die dat 1:1 weergeven.
Staat trouwens ook in de specs. : + 1080p 24Hz (HDMI)

In deze forumthread staat veel info er zijn al mensen die hem thuis hebben staan :

http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-3593-31.html

Is wel Duits.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit weekend maar eens kijken bij de duitse MM's of die er al staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
Waarom zijn de nieuwe Pana's in Duitsland al wel te verkrijgen maar hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
HansH schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:45:
Waarom zijn de nieuwe Pana's in Duitsland al wel te verkrijgen maar hier niet?
De voorraad in NL moet nog verpatst worden.
ymmv schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:58:
Waarom gebruik je geen DVI -> HDMI-kabel? In dat geval stuur je gewoon de volle 1920x1080 resolutie naar je tv. Heb je meteen 1:1 pixelmapping.
Hij heeft de 50PV70 met een reso van 1366 x 768, hoe wil je dan 1:1 pixelmapping doen ? ;)
42 inch voor normaal gebruik, dus ook tv kijken, lijkt me op 3 meter ideaal. Desnoods ga je met gamen iets naar voren zitten.
Ik game niet ;) Of je moet het modelleren met NX5.0 als gamen zien (lijkt soms ook wel gewoon op knopjes rammen :X )

Maar ik twijfel zelf nog over 50". Heb voor de gein even een plaat genomen en de afmetingen van die kast uitgezet: die is nogal aanwezig in de woonkamer _o- Gisteren heb ik nog wel even naar de wereld draait door gekeken (tijdens het zappen) en ik kan me wel iets voorstellen dat het bij 50" te groot is. Maar toch.... :D
Ik wil een HTPC met mediaportal gebruiken, zijn de menu's dan nog duidelijk leesbaar? Internet surfen via de TV doe ik niet aan :) En met de gedacht dat 50" heel misschien te groot gaat zijn overweeg ik nog een 42" full hd

[ Voor 92% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben die 50 inchers wel een 1366 resolutie?
Dacht dat ze allemaal 1024x768 hadden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:37:
[...]
Wat betreft 24p, volgens een bezitter van de PX80 kan die dat 1:1 weergeven.
Staat trouwens ook in de specs. : + 1080p 24Hz (HDMI)
Die gebruiker ziét dan geen judder. De PX80 "doet" gewoon aan 3:2 pulldown. Althans, volgens de specs (1080p 24Hz zegt niéts, dat betekent alleen dat ie dat signaal accepteert) van Panasonic en de handleiding van de PX80. Alleen versies met Cinematic Playback doen aan 2:2. Dat heeft een PX80 niet. Mooi voor die bezitter dat hij er dus niet vatbaar voor is, maar wat 'ie vertelt is dus niet waar.

Edit: Echter wat er dan weer in dat forum staat doet vermoeden dat Panasonic het zelf ook niet meer weet, nu is 24p Playback opeens OOK hetzelfde als Cinematic Playback:

"Hinter 24p Playback verbirgt sich die Fähigkeit einer authentische Wiedergabe von 24p Signalen mit Verdoppelung bzw. Vervierfachung der Bilddarstellung zur Verringerung von Nachzieh- bzw. Ruckeleffekten."

Dit geloof ik echter pas als ECHT bekend is hoe het nu zit. Voorlopig denk ik echter niet dat een PX80 ook beschikt over een 2:2, 3:3 etc. weergavetechniek. Dat ie niet zichtbaar juddert is natuurlijk alsnog mogelijk ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Redcoon zegt al over 1 week verzendklaar...

Maar ik ga denk ik toch nog steeds voor een Full HD plasma (TH-42PY70) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Er ontstaat bij mij nu enige verwarring... Kan je op een HDready pv80 nu beter met 1080P aansturen, dat kan je tv toch niet aan? Ik heb een nieuwe DVDspeler met 720P hdmi, die ook nog 1080i kan uitsturen, upscalen dus. Kan ik nu best 1080i gebruiken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Downscalen is makkelijker voor een televisie dan upscalen, dus ik denk dat 1080i/p aansturen beter is omdat hij dan details toch beter kan weergeven gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16
aKra schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:06:
Downscalen is makkelijker voor een televisie dan upscalen, dus ik denk dat 1080i/p aansturen beter is omdat hij dan details toch beter kan weergeven gok ik.
Hoe kom je hierbij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Chevy454 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:09:
Maar ik twijfel zelf nog over 50". Heb voor de gein even een plaat genomen en de afmetingen van die kast uitgezet: die is nogal aanwezig in de woonkamer _o-
Ik heb gister met A4'tjes de maat van een 42" gemaakt en die aan de muur (slaapkamer) gehangen :P Ben toen op bed gaan liggen om te kijken of het wel kan qua kijk-afstand. En ja het kan wel :), volgens mij kan ik dan ook nog de ondertiteling lezen wanneer ik me lenzen uit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mr_Dark schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Ik heb gister met A4'tjes de maat van een 42" gemaakt en die aan de muur (slaapkamer) gehangen :P Ben toen op bed gaan liggen om te kijken of het wel kan qua kijk-afstand. En ja het kan wel :), volgens mij kan ik dan ook nog de ondertiteling lezen wanneer ik me lenzen uit heb.
Zijn een hoop A4'tjes hé :P Maar vanaf welke afstand heb jij dat beoordeeld? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Volgens mij in een van de eerdere topics gelezen voor mijn zoektocht naar meer details/gebruikerservaringen van de de TH-42PY70... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Laatst online: 14-09 09:28
Sjah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:00:
Er ontstaat bij mij nu enige verwarring... Kan je op een HDready pv80 nu beter met 1080P aansturen, dat kan je tv toch niet aan? Ik heb een nieuwe DVDspeler met 720P hdmi, die ook nog 1080i kan uitsturen, upscalen dus. Kan ik nu best 1080i gebruiken... :?
Omdat een PV80, net als een PV70, over een 1080p processing chip beschikt. Daardoor is het mogelijk om een 1080p bron in deze resolutie te sturen. Dan hoeft de plasma het enkel down te scalen naar zn native resolutie van 1024x768. Dit is beter dan een 1080p bron, dus bv bluray, eerst laten downscalen naar 720p, de plasma dan een 720p signaal voeden wat vervolgens weer wordt geupscaled naar de native resolutie van de plasma. Of vergeet ik nu iets?

Mmm het uiterlijk van de PV(PX)80 ziet er in real life toch best goed uit. Was eerst flink tegen maar nu ik de foto's zie op het duitse forum ben ik wat milder ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door bramberk15 op 26-02-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

Weet iemand of de 37PV70 uberhaubt nog leverbaar wordt??
Zit nu al 4 weken te wachten tot de MM te Ede eens een keertje levert. :(
Elke keer komen ze volgende week binnen.
Ben bang dat als ik annuleer ik hem helemaal nergens meer krijg...
ja de PV80 maar die is gelijk weer duurder....

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Bij progress.nl staat de 37PX80 inmiddels voor 950,- en de 42PX80 voor 1030,- (daarvan is de prijs dus al weer iets gestegen).

Trouwens ('t is geen Panasonic) een 50" plasma voor 999,- euro, is dat niet ontzettend goedkoop? En bij de MM Almere staat een 42" Samsung voor 699,- euro. Ik heb zo het gevoel dat plasma's nog wel een eindje gaan dalen in prijs. :D

[ Voor 29% gewijzigd door mvdklip op 26-02-2008 20:23 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Laatst online: 10-09 11:43
bramberk15 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:51:
[...]

Omdat een PV80, net als een PV70, over een 1080p processing chip beschikt. Daardoor is het mogelijk om een 1080p bron in deze resolutie te sturen. Dan hoeft de plasma het enkel down te scalen naar zn native resolutie van 1024x768. Dit is beter dan een 1080p bron, dus bv bluray, eerst laten downscalen naar 720p, de plasma dan een 720p signaal voeden wat vervolgens weer wordt geupscaled naar de native resolutie van de plasma. Of vergeet ik nu iets?

Mmm het uiterlijk van de PV(PX)80 ziet er in real life toch best goed uit. Was eerst flink tegen maar nu ik de foto's zie op het duitse forum ben ik wat milder ingesteld.
Dit is ook mijn ervaring met mijn Panasonic 37" plasma: de beste beeldkwaliteit krijg je als je een zo hoog mogelijke resolutie naar het scherm stuurt. Mijn satellietontvanger staat daarom op 1080i (gaat niet hoger) en mijn PS3 op 1080p(bij Bluray weergave).

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Haagtechno, de NL leverancier voor Panasonic modellen, kan de PV70 niet meer leveren. De levering vanuit Japan is gestopt en de nieuwe modellen komen er aan.

Wanneer die exact komen is nog onduidelijk, maar mijn winkel leverancier (waar ik een PV70 had besteld) had het al over beter en goedkoper. Dus dat komt overeen met de scherpe prijzen die hier worden genoemd.

Hetzelfde verhaal geldt voor de PY70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Chevy454 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:39:
[...]

Zijn een hoop A4'tjes hé :P Maar vanaf welke afstand heb jij dat beoordeeld? :)
12 A4'tjes :+ (kwam wel 1cm te kort op de hoogte). Ik heb gekeken van een kleine 3 meter, het scherm hangt aan de ene muur en ik lig met m'n hoofd tegen de andere kant.

Het lijkt misschien wel groot, maar je moet je ook wel bedenken dat het niet allemaal beeld is, je heb natuurlijk een (kleine) rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
tijd voor een "[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2008 - deel 1" topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
jalumsx schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:30:
[...]

Dit is ook mijn ervaring met mijn Panasonic 37" plasma: de beste beeldkwaliteit krijg je als je een zo hoog mogelijke resolutie naar het scherm stuurt. Mijn satellietontvanger staat daarom op 1080i (gaat niet hoger) en mijn PS3 op 1080p(bij Bluray weergave).
Ik weet niet of de resolutie van 1080i de juiste keuze is bij satelliet. Dit omdat het enige 'zwakke' punt van de panasonic hd(ready) plasma's de deinterlacing capaciteiten zijn. Zijn het trwns native 1080i uitzendingen, of is het geupscalde SD. Want het heeft alleen 'zin' om een hoge resolutie te sturen als het ook native deze resolutie heeft. Maar je hebt wel gelijk wat betreft Bluray, ik merk ook dat 1080p Bluray via de PS3 scherper is dan 720p. Leuk testje is om in de playstation store een film trailer te downloaden, twee keer, zowel in 720p als 1080p. Dan zie je het verschil, hoewel het wel miniem is moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
bramberk15 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:44:
[...]

Want het heeft alleen 'zin' om een hoge resolutie te sturen als het ook native deze resolutie heeft.
Niet bij mij (SD) DVDspeler, die kan 720p uitsturen/upscalen, en dat is beter dan uitsturen op SD resolutie en de pv70 zelf het upscalen naar zijn native resolutie te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Laatst online: 10-09 11:43
bramberk15 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:44:
[...]

Ik weet niet of de resolutie van 1080i de juiste keuze is bij satelliet. Dit omdat het enige 'zwakke' punt van de panasonic hd(ready) plasma's de deinterlacing capaciteiten zijn. Zijn het trwns native 1080i uitzendingen, of is het geupscalde SD.
Allebei. In Europa zijn er momenteel native alleen 1080i HD uitzendingen te ontvangen(ik ontvang onder meer BBC-HD). Los daarvan doet mijn satelliet receiver(een Kathrein UFS910) het upscalen van SD materiaal een fractie beter dan de TV het zelf doet, en van deïnterlacing artifacts heb ik totaal geen last.
Ik ben er veel mee aan het experimenteren geweest, en ieder keer moet ik weer tot de conclusie komen dat SD beeld er het beste uitziet als ik de sat-receiver laat upscalen naar 1080i.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

jorammeke schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:52:
Weet iemand of de 37PV70 uberhaubt nog leverbaar wordt??
Zit nu al 4 weken te wachten tot de MM te Ede eens een keertje levert. :(
Elke keer komen ze volgende week binnen.
Ben bang dat als ik annuleer ik hem helemaal nergens meer krijg...
ja de PV80 maar die is gelijk weer duurder....
Als of ze zitten mee te lezen.. / Als of je het over de duvel hebt...
Krijg net een telefoontje dat de tv klaar staat om op te halen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een 70 dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Devilsown schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:44:
Haagtechno, de NL leverancier voor Panasonic modellen, kan de PV70 niet meer leveren. De levering vanuit Japan is gestopt en de nieuwe modellen komen er aan.

Wanneer die exact komen is nog onduidelijk, maar mijn winkel leverancier (waar ik een PV70 had besteld) had het al over beter en goedkoper. Dus dat komt overeen met de scherpe prijzen die hier worden genoemd.

Hetzelfde verhaal geldt voor de PY70.
Zou wel vreemd zijn als de PY70 ook al niet meer leverbaar is. De 80-Full-hd's komen namelijk pas later als ik me niet vergis.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
Heb nu een 3 tal maanden mijn plasma type 50PZ70 en plots begon vandaag mijn beeld rood te worden en te vervormen met flikkeringen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mr_Dark schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:52:
12 A4'tjes :+ (kwam wel 1cm te kort op de hoogte). Ik heb gekeken van een kleine 3 meter, het scherm hangt aan de ene muur en ik lig met m'n hoofd tegen de andere kant.

Het lijkt misschien wel groot, maar je moet je ook wel bedenken dat het niet allemaal beeld is, je heb natuurlijk een (kleine) rand.
Natuurlijk heb je die rand nog maar die 10cm ofzo (denk ik?) is verwaarloosbaar als het ding 120cm breed is (50"), 12A4'tjes vallen nog wel mee voor 42" na te bootsen :+

Maar ik ga eerst naar een tv/radio speciaalzaak dan naar de MM. Door die riante ruimtes lijken die 50" tv's net een postzegel. Bij de speciaalzaak waar ik eerst was geweest zag ik ook een Pio 50" en het eerste wat ik dacht was: DJEZUS, dat is te groot omdat de muur waarop hij gemonteerd stond klein was. Terwijl ik bij een andere zaak een pio 60" zag en dat vond ik weer kunnen door de ruimte. 50" is te groot en 60" is weer ideaal 8)7

Kortom: als ik dat gevoel na een uur nog heb dan ben ik zeker dat het geen 50" gaat worden. Ik ga dan eens vragen om een half uur film en een half uur documentaire te kijken. Dan weet ik wat ik zo ongeveer kan verwachten van een dergelijk groot scherm.

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een paar bladzijden van een krant aan elkaar geplakt tot ik het formaat had van de 37". Deze op mijn 70 cm CRT 'geplakt' (door de statische elektriciteit bleef hij mooi hangen). Dat is al een aardig formaat zeg, zeker in vergelijking tot mijn huidige tv.
Ik twijfel al enig tijd tussen de 37" en 42", en omdat ik voor de PX80 ga, kan ik nog wat langer twijfelen. Toch denk ik dat ik voor de 37" ga, ookal hoef je voor die €100 meer de 42" niet te laten staan. Ik kijk namelijk vooral SD materiaal, gewoon (digitale) tv. DVD's kijk ik niet vaak, en gamen doe ik niet. Voor mijn kijkafstand van ongeveer 3 meter (2.80 tot 3.30 om precies te zijn) lijkt me de 37" al groot genoeg. Bovendien vrees is dat een grotere te dominant aanwezig is in de woonkamer. In de winkel vind ik alleen de 37" vrij klein, en de 42" ook goed vanaf 3 meter...) Echter, thuis schijnt de tv voor het gevoel groter uit te vallen. Maar ja, in mijn vriendenkring heb ik niemand met een 42". Dus voorlopig wordt het de 37". Voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:42:
Echter, thuis schijnt de tv voor het gevoel groter uit te vallen. Maar ja, in mijn vriendenkring heb ik niemand met een 42". Dus voorlopig wordt het de 37". Voorlopig...
Ik zou nooit voor 37" gaan. Je went snel aan grootte en die 5" meer maakt niet echt uit. Al zal je wel voor je gevoel een gigantische TV hebben aangekocht. In het begin vond ik 82cm (32") ipv 70cm (27") gigantisch maar nu denk ik dat een 32" een gameboy scherm is vanop de zelfde kijkafstand.

Echter zit ik nu noodgedwongen naar een 70cm te turen zoals jij en ik ken het gevoel van gigantisch wel. Maar 37" zou ik niet nemen, ik weet dat ik er spijt van zou krijgen. Maar het hangt ook vooral af van je kijkgedrag. Gewoon af en toe het journaal of iedere avond een DVD maakt wel veel uit. Als je af en toe het journaal kijkt dan lijkt me 42" wel een te grote aanpassing / gewenning.

Ik zou dus gewoon in een "normale" zaak kijken waar de ruimtes niet te groot zijn. Ik word er ook niet wijs uit zoals je merkt en daarom dat ik dus eens in een "gewone" zaak ga kijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk inderdaad vooral veel 'gewone' programma's, jounaal, actualiteiten maar ook voetbal, en zoals gezegd weinig DVD's. Maak ik neem je advies over en ga eens kijken in een wat kleinere winkel. Tot op heden steeds de MM. De 42" is inderdaad maar 10 cm breden en 6 cm hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje. Wat vindt jij van SD kwaliteit op ongeveer 3 meter op een 42"'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu ook een plasma, en met wat ik hier gelezen heb, er zijn hier nogal wat pagina's over de Panosonic, weet ik dat het ook een 42" moet wezen. Zit op ong. drie meter, en kijk hoofdzakelijk gewoon tv, en dus binnenkort ook opnames met de digicorder gemaakt,
Wij hebben al de 8000home cinema van Cineos Philips en binnenkort komen ze een digicorder van telenet plaatsen, zodat we dan ook digitaal signaal binnenkrijgen.
Ik heb hier een massa pagina's doorbladerd, en ik denk voor een pano TH 42 PV70 F voor 1049 € te gaan, maar toen ik vandaag al eens een zoektocht deed, zag ik er een zoals bovenstaande, maar met de toevoeging achteraan FA, wat bedoelen ze daarmee, de prijs is, 799 €.
Wat ik ook nog niet weet, ze staan op een voet, moet je dan nog iets bijkopen, want bij ons moet hij aan de muur komen, en daaronder de Philips HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ymmv schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:58:
[...]

Ik gebruik juist n dvi-hdmikabel omdat de vga niet zo'n mooi beeld geeft.
Alleen bij aansluiting met hdmi krijg je bij de nvidia videokaart de optie te zien waarbij je t beeld mooi passend krijg door de overscan te compenseren.
Mn pv70 heeft n 1366x768 resolutie. De py full hd's hebben volgens mij al n 1:1 pixelmapping optie en dan had ik dit niet hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@ roy, waar zag je die voor 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:25:

Ik heb hier een massa pagina's doorbladerd, en ik denk voor een pano TH 42 PV70 F voor 1049 € te gaan, maar toen ik vandaag al eens een zoektocht deed, zag ik er een zoals bovenstaande, maar met de toevoeging achteraan FA, wat bedoelen ze daarmee, de prijs is, 799 €.
Wat ik ook nog niet weet, ze staan op een voet, moet je dan nog iets bijkopen, want bij ons moet hij aan de muur komen, en daaronder de Philips HC.
Die van 799 zal wel n pv7 zijn en geen pv70. De 7 is n low-budget model met bijv maar 1 hdmi en andere componenten (minder contrast).
Die laatste letters zijn toch de landcodes dacht ik?
Ik zou nu voor zo'n 80 gaan als ik jou was, de nieuwe modellen dus.
Je moet nog wel n muurbeugel erbij kopen als je m wilt ophangen .(bij de prijsonderhandeling erbij nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan, maar dan hebben ze het wel verkeerd opgeschreven, want ik heb gewoon het prijsettiket overgeschreven, oja, dat was vandaag in de krefel.
De 80 hebben er ook, maak die kost dan 1199, wel met drie hdmi, voor wat dit ook mag dienen?
En landcodes las hier al dat E voor duitsland zou zijn, F ?, FA ?, moeilijk ...
Nu, als die 80 de meerprijs waard is, kan dat natuurlijk ook voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ferry34 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:50:
[...]

Ik gebruik juist n dvi-hdmikabel omdat de vga niet zo'n mooi beeld geeft.
Alleen bij aansluiting met hdmi krijg je bij de nvidia videokaart de optie te zien waarbij je t beeld mooi passend krijg door de overscan te compenseren.
Mn pv70 heeft n 1366x768 resolutie. De py full hd's hebben volgens mij al n 1:1 pixelmapping optie en dan had ik dit niet hoeven doen.
Nogmaals; ik dacht dat die hdready schermen een resolutie hadden van 1024x768 en niet 13xx x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:55:
Dat kan, maar dan hebben ze het wel verkeerd opgeschreven, want ik heb gewoon het prijsettiket overgeschreven, oja, dat was vandaag in de krefel.
De 80 hebben er ook, maak die kost dan 1199, wel met drie hdmi, voor wat dit ook mag dienen?
En landcodes las hier al dat E voor duitsland zou zijn, F ?, FA ?, moeilijk ...
Nu, als die 80 de meerprijs waard is, kan dat natuurlijk ook voor mij.
Als ik jou was zou ik voor de 80 gaan, hoger contrast, dus beter zwart/wit, wat ook doorwerkt in een betere kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:02:
Nog een vraagje. Wat vindt jij van SD kwaliteit op ongeveer 3 meter op een 42"'?
Ik heb laatst een Pana TH-42PY70 op 2,5 meter gezien. Als je een goed TV-signaal hebt is 3 meter dus een prima afstand. Ben zelf ook van plan om een 42 of een 46(als die gauw komt) te kopen, 37" vond ik te klein (verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je sixcore, had ondertussen al die FA opgesnord:
http://www.panasonic.be/s...enu/1250303_l6/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
MikeyMan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:30:
[...]

Nogmaals; ik dacht dat die hdready schermen een resolutie hadden van 1024x768 en niet 13xx x768
50" HDready plasma's hebben over het algemeen een 1366x768 reso. 1024x768 is voor de 42".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Panasonic PY700 gehaald. Geweldig ding, ik heb nu net 10 uurtjes gebrand. Ik gebruik de Break-in dvd maar als het scherm bijvoorbeeld helemaal wit is zie ik bijna in t midden een verticale lijn die heel ietsjes donkerder is dan de rest van het scherm. Je moet af en toe wel een btje je best doen om het te zien maar bijvoorbeeld tijdens voetbalwedstrijden wanneer de camera draait zie je het. Heeft dit ermee te maken dat het fosfor nog instabiel is? Ik heb pas 10 uurtjes erop zitten. Wat zou dit kunnen zijn en kan het op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb bijna heel Nederland afgebeld en wat wijzer geworden mbt. de TH-42PY70... Deze is nog wel op voorraad bij Panasonic maar niemand wilt hem meer bestellen omdat ze verwachten dat Panasonic het als een restpartijtje snel gaat wegdoen omdat Duitsland natuurlijk de nieuwe al levert...

Ik heb met een Scheer & Foppen gesproken en deze wilde het scherm voor € 1.399,- leveren (of misschien goedkoper zelfs) als ik 11 anderen kan vinden die het scherm willen kopen dan doen ze een grotere bestelling.

Iemand geinteresseerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Laatst online: 05-02-2023
aKra schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:30:
Ik heb bijna heel Nederland afgebeld en wat wijzer geworden mbt. de TH-42PY70... Deze is nog wel op voorraad bij Panasonic maar niemand wilt hem meer bestellen omdat ze verwachten dat Panasonic het als een restpartijtje snel gaat wegdoen omdat Duitsland natuurlijk de nieuwe al levert...

Ik heb met een Scheer & Foppen gesproken en deze wilde het scherm voor € 1.399,- leveren (of misschien goedkoper zelfs) als ik 11 anderen kan vinden die het scherm willen kopen dan doen ze een grotere bestelling.

Iemand geinteresseerd? :+
Als ik jou was zou ik gewoon naar die grote AV zaak in Amsterdam gaan, waar je m voor dezelfde prijs kunt krijgen. Check de info op kieskeurig

Ik wacht nog even op de nieuwe modellen die hopelijk niet heel veel duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Jep het is de 37pv70.
Gisteravond ff gauw opgehaald en aangesloten.
Met mce ff de 720p topgear polar race bekeken en..... wauw. :9~
Analoge kabel (upc) ziet er naar mijn idee nog best redelijk uit, schotel is natuurlijk nog een stuk beter. Zit zelf ong. 2,5 mrt van de tv.

vanaaf verder spelen, had gister maar 10 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Simpathy schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon naar die grote AV zaak in Amsterdam gaan, waar je m voor dezelfde prijs kunt krijgen. Check de info op kieskeurig

Ik wacht nog even op de nieuwe modellen die hopelijk niet heel veel duurder worden.
De RAF bedoel je denk ik, die heeft geen "in doos" modellen meer.

Alleen nog maar modellen die 2-3 maanden elke dag 9-10 uur gedraaid hebben.

Panasonic meldt dat 1 mei de TH-42PY85 wordt geintroduceerd & geleverd gaat worden.

Het magazijn heeft nog +/- 250-500 stuks staan voor heel Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
aKra schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:28:
[...]

Panasonic meldt dat 1 mei de TH-42PY85 wordt geintroduceerd & geleverd gaat worden.
Melden ze dat aan jou? Enig idee wat ze zeggen over de 42PV80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Nee, daar heb ik ook dan niet naar gevraagd...

Ik heb het gehoord via via (inkoop van ketens) en deels direct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een 42" bestellen maar door die introductie van de nieuwe modellen, die blijkbaar op zeer korte termijn in nederland komen, heb ik nog een beetje twijfels of ik niet wat langer moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:17:
Ik heb de Panasonic PY700 gehaald. Geweldig ding, ik heb nu net 10 uurtjes gebrand. Ik gebruik de Break-in dvd maar als het scherm bijvoorbeeld helemaal wit is zie ik bijna in t midden een verticale lijn die heel ietsjes donkerder is dan de rest van het scherm. Je moet af en toe wel een btje je best doen om het te zien maar bijvoorbeeld tijdens voetbalwedstrijden wanneer de camera draait zie je het. Heeft dit ermee te maken dat het fosfor nog instabiel is? Ik heb pas 10 uurtjes erop zitten. Wat zou dit kunnen zijn en kan het op te lossen zijn?
Ow god, niet om je bang te maken maar dit lijkt op vertical banding. Ik heb dit ook gehad bij een Toshiba Full HD LCD. Alleen ik had een aantal verticale lijnen, die juist lichter waren. Geloof me, als je weet dat die lijn er eenmaal zit, ga je je er dood aan ergeren. Ik had die Tosh op Marktplaats gezet toen, kon het niet meer aanzien. Misschien dat het bij een Plasma nog wegtrekt, dat weet ik niet.

Maar als ik jou was, zou ik snel de winkel inlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik had geen zin meer in het eeuwige gezeul, daarnet dus bij de Scheer & Foppen besteld voor € 1.507,- inclusief Vogels EFW 6305 beugel & verwijderingsbijdrage.

In de winkel viel het beeld me toch nog wat tegen, maar bij de Expert waar ik ook geweest was zag het er wel beter uit... Nadat ik de winkel was uitgelopen belde de Harense Smid nog dat die hem ook voor € 1.399,- konden leveren en die zou ik dan sneller in huis gehad hebben (kon ik hem morgenmiddag ophalen) maar nu wordt het scherm gewoon netjes bezorgd, 1 maand als periode dat als hij elders goedkoper opduikelt (in de aanbieding) dat ik dan het verschil terug krijg best wel netjes voorelkaar zeg maar.

Nu hopen dat het beeld thuis een stuk beter is dan het daar in de winkel was, maar dat scherm was niet lekker meer met 2 hele lijnen bovenin uitgevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
[quote]thierry1967 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:57:
Heb nu een 3 tal maanden mijn plasma type 50PZ70 en plots begon vandaag mijn beeld rood te worden en te vervormen met flikkeringen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Niemand een idee wat dit kan zijn?
Het is nu over maar maar toch heb ik het vandaag nog eens gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:50:
[...]

Ow god, niet om je bang te maken maar dit lijkt op vertical banding. Ik heb dit ook gehad bij een Toshiba Full HD LCD. Alleen ik had een aantal verticale lijnen, die juist lichter waren. Geloof me, als je weet dat die lijn er eenmaal zit, ga je je er dood aan ergeren. Ik had die Tosh op Marktplaats gezet toen, kon het niet meer aanzien. Misschien dat het bij een Plasma nog wegtrekt, dat weet ik niet.

Maar als ik jou was, zou ik snel de winkel inlichten.
Ja dat weet ik maar ik dacht dat dat alleen met LCD zo was. Ik had hiervoor de Sony 40W3000 gehaald. Ik heb hem 3x omgeruild maar telkens hetzelfde geouwehoer met die vertical banding die idd wat lichter was. Toen maar voor de oude vertrouwde Panasonic gegaan en ik moet zeggen dat ik énorm tevreden ben met de beeldkwaliteit op dit enig puntje na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:10:
[...]
Ja dat weet ik maar ik dacht dat dat alleen met LCD zo was. Ik had hiervoor de Sony 40W3000 gehaald. Ik heb hem 3x omgeruild maar telkens hetzelfde geouwehoer met die vertical banding die idd wat lichter was. Toen maar voor de oude vertrouwde Panasonic gegaan en ik moet zeggen dat ik énorm tevreden ben met de beeldkwaliteit op dit enig puntje na.
Dus dit is het vierde toestel met vertical banding? Is je aangesloten apparatuur wel goed??

Ik kom er bijvoorbeeld van de week achter waarom ik al zo lang slecht beeld heb. Maanden naar zitten kijken (ik kijk zo weinig, dus bellen stelde ik maar uit).
Mijn signaalversterker is kapot gegaan, net nadat casema mij per ongeluk 2 weken had afgesloten.
Ik nam aan dat dit nog niet helemaal goed was gegaan aangezien alle drie mn tv's een slecht beeld gaven.
Om uit te sluiten dat t aan de signaalversterker lag, heb ik de kabel die naar de tv in de slaapkamer er ingedaan en dat beeld was ook beroerd.

Wat blijkt: is mn signaalversterker kapot, maar toevallig ook de kabel van de videorecorder die aan de tv op de slaapkamer zit. Toen ik de tv uit mn huiskamer direct op de kabel aan had gesloten werd ik getrakteerd op een heel mooi en scherp beeld 8)7
Maanden naar n klote beeld zitten kijken |:(

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
iceme schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:52:
[...]

Zoals jij het zegt klopt het eigenlijk wel, naar het service menu, druk op 1 en daarna netzolang op 3 totdat h-amplitude verschijnt of v-amplitude wat eerder komt ;) maak hier -3 van en foila je overscan is aanzienlijk verminderd. Ik heb dit gedaan met een 720p signaal op de TV op avforums heb ik begrepend dat je het per input opnieuw moet instellen.
Bedankt, het is gelukt.
Dit is een super tip, die mag wat mij betreft wel in de startpost!!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Pensmaster-B schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:44:
tijd voor een "[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2008 - deel 1" topic?
Zodra er iets meer bekend is? Daarnaast zitten we bijna vol, nog een paar post en er komt toch een nieuw topic.
Kozz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:11:
[...]
Bedankt, het is gelukt.
Gaan we doen.

[ Voor 41% gewijzigd door |sWORDs| op 28-02-2008 12:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
[quote]Ferry34 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:36:
[...]
de Pana is kieskeurig met resoluties over hdmi, hij accepteert alleen 480i/480p/576i/576p (die zijn nutteloos natuurlijk) en dan 720p/1080i en 1080p.
quote]

Dit klopt niet!
Ik stuur 1360x768 naar de PV70 via HDMI, en dat werkt perfect (mooier dan 1280x720)

[ Voor 4% gewijzigd door supersatan op 28-02-2008 14:13 ]

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56
supersatan schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:12:
Ik stuur 1360x768 naar de PV70 via HDMI, en dat werkt perfect (mooier dan 1280x720)
Hoe perfect is dat? Kun je ook letters van stilstaand beeld (bijv. een internetbrowser) ook nog goed lezen? Ik weet dat het subjectief is, maar kun je misschien een iets betere omschrijving geven?

specs

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Voor de liefhebbers, een linkje naar Whathifi met informatie uit de Engeland:
http://whathifi.com/telev...ncluding-37in-plasma.aspx

• Chevy454
  • Niet online
In België is het begin al gemaakt

http://www.panasonic.be/s...enu/1271412_l6/index.html

• Ferry34
supersatan schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:12:
[quote]Ferry34 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:36:
[...]
de Pana is kieskeurig met resoluties over hdmi, hij accepteert alleen 480i/480p/576i/576p (die zijn nutteloos natuurlijk) en dan 720p/1080i en 1080p.
quote]

Dit klopt niet!
Hoe doe je dat dan? Bij mij gaat die van 1280x720 meteen naar 1600x nog wat. Ik krijg m niet op 1360x768.

• Ferry34
Kozz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:11:
[...]
Bedankt, het is gelukt.
Vind ik ook, heb er veel aan gehad. Nog mooier beeld nu!
Vergeet niet na beide keren op ok te drukken en doe t voor iedere hdmi input apart.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56
Ferry34 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:27:
[...]
Hoe doe je dat dan? Bij mij gaat die van 1280x720 meteen naar 1600x nog wat. Ik krijg m niet op 1360x768.
Een custom resolutie kun je maken met behulp van het gratis programma Powerstrip.

specs

• aKra

aKra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Jee! Zowel bij redcoon.nl als bij progress.nl ligt ie inmiddels "extern op voorraad" en is ie leverbaar met een kleine week. Redcoon rekent nu 1009,- euro voor de PV80 en Progress rekent 1034,- voor de PX80.

Die laatste is geen NL model, maar komt wel met DVB-T en 2 jaar aan huis garantie via Progress. De PV80 van Redcoon is wel een NL model, maar ik heb geen idee of daar officiele Panasonic (aan huis) garantie op zit. Waarschijnlijk niet.

[ Voor 51% gewijzigd door mvdklip op 29-02-2008 09:15 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
RubenDJ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:07:
[...]

Een custom resolutie kun je maken met behulp van het gratis programma Powerstrip.
Bij mij doet die t niet, ik kan de resolutie niet krijgen. Misschien omdat mn nieuwe htpc een onboard-video heeft.
Nou zou ik ook niet weten wat er nog beter moet worden aan mn beeld, dus heb powerstrip er maar weer vanaf gehaald.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de nieuwe Panasonic tv-modellen en nieuwsberichten over deze nieuwe modellen. Berichten m.b.t. aanbiedingen horen hier niet thuis.