Thanks (en ook de anderen).Haay schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:54:
[...]
Ik had min of meer dezelfde overweging. Alleen SD materiaal (DVDs, Digitenne, Nintendo Wii), gemiddeld op 3 meter afstand, geen HD afspeel apparatuur en voorlopig ook geen plan daarvoor, beeldkwaliteit ERG belangrijk, stroomverbruik ook wel een beetje interessant...
Mijn keuze is dus gevallen op de Panasonic 37PV70 die nu een kleine 2 weken bij ons in de huiskamer staat. En ik ben er ERG gelukkig mee! Prachtige beeldkwaliteit welke vanaf de bank aan de zijkant net zo mooi is als wanneer je er recht voor zit, prima zwartwaarde, geen ghosting bij snelle bewegingen, rustig vloeiend beeld... En die beeldkwaliteit is voor mij toch wel het belangrijkste argument. Ik wil me niet ergeren aan storende zaken in het beeld, wat ik bij LCD wel zie.
Ik heb al wel een paar keer wat image retention gezien, als we bv. een tijdje een 4:3 TV zender op hadden staan, en je daarna heel vaag in het beeld ziet waar de zwarte balken aan de zijkanten waren. Maar als je de TV dan ff op ruis (sneeuw) beeld zet, dan is dat in no-time verdwenen. Zit natuurlijk nog in de 200 uur inspeel periode, maar zolang ik niet de hele dag een 4:3 beeld opzet maak ik me geen zorgen om inbranden.
Qua plasma lijkt mij iderdaad de 37PV70 voor mij de beste optie. Waar ik echter niemand over hoor zijn de Bravia schermen. Ik ben al een paar keer in de winkels wezen kijken en het valt me altijd op dat de kwaliteit van die schermen toch erg goed is. Hier moet ik wel direct bij zeggen dat dit dan meestal de HD demo filmpjes zijn en dat ik zelden een plasma en bravia naast elkaar heb kunnen vergelijken.
Als ik eenmaal echt op jacht ga wil ik wel met wat DVD's op jacht gaan. Ik wil iig The Matrix meenemen vanwege de donkere en snelle openingsscene. Zijn er nog andere films die jullie aanraden (ik heb een collectie van 300 DVD's dus kans is reeel dat ik hem wel heb).
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2