Nickname does not reflect reality
Anoniem: 131051
Lees jij eigenlijk wel wat er staat? Ik had in eerste instantie ook een samsung A656 op m'n lijstje staan, omdat een vriend dat scherm ook heeft en het 'niet al te duur was' en goed presteert. Daarna zag ik de panasonic prijzen: 2" groter, full HD, net even duur of zelfs goedkoper (1000 euro)Metaalhoofd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:53:
[...]
Op basis van welke documentatie trek jij de conclusie dat Samsung weinig waar voor je geld biedt?
Ik kan hier zo diverse reviews neerplempen waarin de Samsungs goed beoordeeld worden, doch (op een enkel review na) de Panasonic's/Pioneers nog wel betere tv's gevonden worden. Deze merken zijn echter 50-150% duurder voor een tv met dezelfde formaat en nagenoeg dezelfde specs (en je zou je kunnen afvragen of ze dan ook 50-150% beter zijn) dus kan iedereen tot de conclusie komen dat Samsung wel veel waar voor je geld geeft.
Pioneer is idd 'iets' duurder, maar zeker geen 50". 50-70% misschien, en ja, dat is dan voor meer vermogende klant die zichzelf graag eens verwent en het beste van het beste koopt zonder daar al te veel bij na te denken.
Zoals al gezegd: PX80: 820 euro (bij jullie waarschijnlijk 780 of zo) en PZ81: 1000 euro. En dat is dan voor het 'o zo dure' panasonic plasma scherm. Geloof me, niemand die meer op z'n budget en uitgaven let dan ik. Dus ik ga niet zomaar 1000 euro uitgeven als ik niet zeker wist dat het niet het goedkoopste scherm was met de beste features.
Om alles in perspectief te plaatsen. Een samsung 42A656 zou voor mij pas interessant worden rond de 780-800 euro tov de 1000 voor de 42PZ81. Dat is ongeveer het gat waarvoor ik de 'nadelen' zou negeren en toch de lcd kopen, want alles heeft z'n prijs.
samsung geeft waar voor je geld, pana geeft meer waar voor je geld. Iedereen blij?Brad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:02:
[...]
Over dingen lezen die er niet staan gesproken, mijn god. Waar staat dat hij dát beweert dan!?
Kieskeurig.nlPinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:01:
[...]
Waar haal jij die cijfers toch vandaan?
Kijk naar de prijzen van 50 inch Full HD tv's
Samsung PS50A550: vanaf 1149,- met tientallen aanbieders waar de tv minder dan 1200 kost
Panasonic TH50PZ80E vanaf 1698. 47,8 % duurder dan de Samsung
Panasonic TH50PZ800 een enkele aanbieder die hem voor 1685 aanbied, terwijl alle concurrenten hem hoger dan 2000 euro prijst. 74% duurder dan de Samsung
Pioneer PDP-LX5090 prijzen beginnen rond de 3000 euro 161% duurder dan de Samsung
Het feit dat hij telkens 'bewijzen' wil zien dat Samsung veel waar voor je geld bied. Zijn doorvraag gedrag geeft mij de indruk dat hij het er TOTAAL niet mee eens isBrad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:02:
[...]
Over dingen lezen die er niet staan gesproken, mijn god. Waar staat dat hij dát beweert dan!?
Herstel: Samsung geeft waar voor je geld, Pana geeft meer waar voor je veel meer geld. Pioneer geeft je veel meer waar voor je belachelijk ontiegelijk veel meer geldBatsu schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:10:
[...]
samsung geeft waar voor je geld, pana geeft meer waar voor je geld. Iedereen blij?
Samsung LCD vs Panasonic Plasma is natuurlijk een geheel ander verhaal dan een Samsung Plasma vs Panasonic Plasma.Anoniem: 131051 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:10:
[...]
Lees jij eigenlijk wel wat er staat? Ik had in eerste instantie ook een samsung A656 op m'n lijstje staan, omdat een vriend dat scherm ook heeft en het 'niet al te duur was' en goed presteert. Daarna zag ik de panasonic prijzen: 2" groter, full HD, net even duur of zelfs goedkoper (1000 euro)
Pioneer is idd 'iets' duurder, maar zeker geen 50". 50-70% misschien, en ja, dat is dan voor meer vermogende klant die zichzelf graag eens verwent en het beste van het beste koopt zonder daar al te veel bij na te denken.
Zoals al gezegd: PX80: 820 euro (bij jullie waarschijnlijk 780 of zo) en PZ81: 1000 euro. En dat is dan voor het 'o zo dure' panasonic plasma scherm. Geloof me, niemand die meer op z'n budget en uitgaven let dan ik. Dus ik ga niet zomaar 1000 euro uitgeven als ik niet zeker wist dat het niet het goedkoopste scherm was met de beste features.
Om alles in perspectief te plaatsen. Een samsung 42A656 zou voor mij pas interessant worden rond de 780-800 euro tov de 1000 voor de 42PZ81. Dat is ongeveer het gat waarvoor ik de 'nadelen' zou negeren en toch de lcd kopen, want alles heeft z'n prijs.
Aangezien Samsung geen full hd 42" Plasma levert kan je ze natuurlijk pas goed vergelijken als je tv's van dezelfde grootte als uitgangspunt neemt (50" Samsungs vs 50" Panasonic vs 50" Pioneers)
[ Voor 5% gewijzigd door Metaalhoofd op 20-10-2008 16:20 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-10-2008 16:27 ]
van toepassing op 42 inch! (HD ready)Metaalhoofd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:19:
Herstel: Samsung geeft waar voor je geld, Pana geeft meer waar voor je veel meer geld.
de fullHD's van Panasonic zijn wat prijziger dat klopt, maar krijgen wel hele goede reviews. De top na pioneer (welke het dubbele kost)
[ Voor 23% gewijzigd door Batsu op 20-10-2008 16:27 ]
jaja interessante tv,samen met de samsung ps50a756 (of 656, nog goedkoper zelfs)Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:24:
Volgens mij biedt in de 50" (plasma)klasse Samsung meer waar voor je geld dan Panasonic als ik de reviews moet geloven. Hoewel een TH50PZ800 voor EUR 1685 is ook niet verkeerd! Wist niet dat die inmiddels al zo goedkoop was...
aangezien het 'internet warenhuis' de enige winkel is die hem voor minder dan 2000 euro aanbied, vraag ik me wel enigszins af of dat geen foutje is van hun.Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:24:
Volgens mij biedt in de 50" (plasma)klasse Samsung meer waar voor je geld dan Panasonic als ik de reviews moet geloven. Hoewel een TH50PZ800 voor EUR 1685 is ook niet verkeerd! Wist niet dat die inmiddels al zo goedkoop was...
En het mooiste is nog dat die PS50A550 er in de Cnet review gemiddeld wat beter uitkwam dan de PZ85 (op zwartwaarden na), en in bepaalde opzichten gelijk aan of zelfs beter uitkwam dan de Pioneer LX5080.Metaalhoofd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:19:
Herstel: Samsung geeft waar voor je geld, Pana geeft meer waar voor je veel meer geld. Pioneer geeft je veel meer waar voor je belachelijk ontiegelijk veel meer geld
Je verklaarde 1 post geleden nog "ik zal nooit iets anders aanschaffen dan plasma".Anoniem: 131051 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:10:
Ik had in eerste instantie ook een samsung A656 op m'n lijstje staan
Die A656 LCD stond dus op het lijstje om hem er sowieso weer af te gaan strepen als ik 't goed begrijp?
De A656 LCD is goedkoper dan de PZ80/81 plasma's. Hij is zelfs goedkoper dan de PZ8's.Daarna zag ik de panasonic prijzen: 2" groter, full HD, net even duur of zelfs goedkoper (1000 euro)
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Nu ik weet wat ik weet, en gekocht heb wat ik gekocht heb, en met de prijzen zoals ze nu zijn, nee.Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:54:
Je verklaarde 1 post geleden nog "ik zal nooit iets anders aanschaffen dan plasma".
Die stond er in eerste instantie op omdatDie A656 LCD stond dus op het lijstje om hem er sowieso weer af te gaan strepen als ik 't goed begrijp?
- Een vriend ook dat scherm had. Ik ben daar vaak ps3 gaan spelen en had verder geen echt negatieve opmerkingen over het beeld. (alhoewel ik me wel lichtjes stoorde aan de bleeding en het onscherpe bij snelle blu ray acties. Bleeding viel enkel op in ps3 menu btw. Verder was het display lichtjes flets en overscherp, maar ik ben nog sportief genoeg om dat toe te schrijven aan verkeerde instellingen). Verder prima tv, geen commentaar.
- Omdat ik me helemaal heb laten beïnvloeden door alle onzin FUD tav plasma's in dit topic. (gelukkig heb ik m'n eigen gezond verstand gebruikt)
- Omdat ik toch ergens het stroomverbruik en het gebruik als pc display in het achterhoofd hield. Die twee, uiteindelijk niet zo belangrijke, voordelen heb ik weggestreept tvv de panasonic.
Redenen waarom hij het niet gehaald heeft:
- Die rode glans stoort me
- Ontwerp voor mij echt niet mooier dan de pana (dat zegt genoeg)
- 40" ipv 42"
- Stroomverbruik 130 vs 200 watt (na consideratie geen dealbreaker)
- Zwart, lichte bleeding en input lag
- Prijs gelijk aan wat ik betaald heb voor de PZ81, dus case closed
Kijk, dit is Nederland: Pricewatch: Samsung LE40A656 en ik ben Belg. Redcoon is 'not an option'. Geen 'over the counter' contact, geen afhaalmogelijkheid. Enkel bereikbaar via telefoon of mail, niet mijn manier van zaken doen.De A656 LCD is goedkoper dan de PZ80/81 plasma's. Hij is zelfs goedkoper dan de PZ8's.
Geen enkele onlineshop is een optie wat mij betreft. Maar goed, ik heb dus exact 1000 euro betaald voor m'n PZ81 (full hd plasma). Hiervoor vind je in België geen 40A686. Net nog een één gezien in promotie voor 1050 ongeveer. Ben ik alsnog goedkoper uit. (al moet ik wel zeggen dat de 686 niet die rode glans had, dus het was toch even slikken, maar die promotie was er nog niet toen ik m'n pana bestelde, en het is nog steeds niet goedkoper)
Dus 'get your facts straight' en wie koopt nu nog een PZ8

Maar goed, hiermee heb je dus de werkelijke prijzen, verder ga ik niet meer reply'en op jouw posts, dus doe er mee wat je wil.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 20-10-2008 17:14 ]
Over verkeerd interpreteren gesproken, pffff. De Panasonic 85 en 800 stónden ook eerst (als énige zelfs!) op mijn lijstje om te kopen, echter is het alsnog een Pioneer geworden, omdat *ik* die het prijsverschil (ruimschoots) waard vond.Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:54:
[...]
Je verklaarde 1 post geleden nog "ik zal nooit iets anders aanschaffen dan plasma".
Die A656 LCD stond dus op het lijstje om hem er sowieso weer af te gaan strepen als ik 't goed begrijp?
Die Panasonics stonden er echter niet op om meteen te gaan schrappen. Hoe kunnen mensen toch zo selectief/verkeerd blijven lezen?! Het is mij echt een raadsel gewoon.
Ach zo?Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:15:
@Alvi: We hebben het nu over de 656 Samsung plasma´s, niet de LCD´s.
Dacht al even dat ik selectief blind wasCheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:54:
De A656 LCD is goedkoper dan de PZ80/81 plasma's. Hij is zelfs goedkoper dan de PZ8's.
Dan nog is er geen vergelijking mogelijk, want voor zover ik weet heeft samsung geen 42" full HD plasma's, terwijl de PZ wel in 42" smaak bestaat, en dus full HD is
En ik had het wél over een LCD (die op mijn final short list stond, en die werd afgestreept ten voordele van de panasonic, iets wat sommigen blijkbaar moeilijk kunnen slikken)
Ik ga in elk geval niet over één nacht ijs bij dergelijke aankopen. Muis of toetsenbord is easy peasy vergeleken met dit...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 20-10-2008 17:21 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-10-2008 17:28 ]
Qwoot:Brad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:14:
Over verkeerd interpreteren gesproken, pffff.
Valt erg weinig verkeerd aan te interpreteren lijkt meIk ben net zo min plasma fanboy als dat ik playstation fanboy ben. Maar ik zal nooit iets anders aanschaffen dan plasma en een playstation.
Jup, en de Pioneer LX6090 stond ook eerst op mijn lijstje om te kopenDe Panasonic 85 en 800 stónden ook eerst (als énige zelfs!) op mijn lijstje om te kopen, echter is het alsnog een Pioneer geworden, omdat *ik* die het prijsverschil (ruimschoots) waard vond.
Die Panasonics stonden er echter niet op om meteen te gaan schrappen. Hoe kunnen mensen toch zo selectief/verkeerd blijven lezen?! Het is mij echt een raadsel gewoon.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
en hij krijgt verdomd goede reviews waarbij aangegeven wordt dat de panas dikke concurrentie hebben!Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:23:
Uh, het loopt allemaal nu wat door elkaar. Handig dat Samsung zowel plasma als LCD dezelfde serienummers geeft! Maar de discussie waarin ik me mengde ging het over 50" plasma´s en daar is Samsung goed bezig met de 656 serie. Mindere zwartweergave dan Pana, maar wel betere kleuren, goedkoper en Full-HD (kan bij 50" geen kwaad, hoewel het overrated is). Aangezien Pana geen 50PX80 levert, heeft Samsung hier eigenlijk geen concurrentie.
Daar ben ik het wel mee eens. Als ik nu voor een 50" zou shoppen (plasma uiteraard) dan zonder twijfel een samsung.Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:23:
Uh, het loopt allemaal nu wat door elkaar. Handig dat Samsung zowel plasma als LCD dezelfde serienummers geeft! Maar de discussie waarin ik me mengde ging het over 50" plasma´s en daar is Samsung goed bezig met de 656 serie. Mindere zwartweergave dan Pana, maar wel betere kleuren, goedkoper en Full-HD (kan bij 50" geen kwaad, hoewel het overrated is). Aangezien Pana geen 50PX80 levert, heeft Samsung hier eigenlijk geen concurrentie.
Anoniem: 277459
alvast bedank
Irrelevante en onzinnige reply. Ben niet anders gewend echter. Mijn genoemde Panasonics waren op dat moment de tv's waar ik uit zou gaan kiezen. De 6090 heb jij nooit overwogen omdat het a) geen Samsung is en b) geen "normaal" geprijsd model. Dus waarom je deze opmerking maakt ontgaat mij dan ook geheel.Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:25:
[...]
Jup, en de Pioneer LX6090 stond ook eerst op mijn lijstje om te kopen
Without a doubt 46 inch. Van (te) klein krijg je altijd spijt. Als je ruimte, en het budget, hebt voor een 46" gewoon die nemen.Anoniem: 277459 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:38:
welke raden jullie aan 42 inch of 46 inch.
[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 20-10-2008 17:45 ]
Ach ja, daarom dat die Pioneer dé referentie is voor zowat alle professionelen die werkzaam zijn in de home cinema wereld.Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:54:
[...]
En het mooiste is nog dat die PS50A550 er in de Cnet review gemiddeld wat beter uitkwam dan de PZ85 (op zwartwaarden na), en in bepaalde opzichten gelijk aan of zelfs beter uitkwam dan de Pioneer LX5080.

En stop nu eens met een "budget" plasma te vergelijken met een "high end" plasma.
Kortom: Samsung is een goed low budget merk voor plasma en (het volgende geef ik zonder problemen toe) een zeer goede speler op de lcd-markt.
[ Voor 12% gewijzigd door PinkPanther1970 op 20-10-2008 18:42 ]
Ja hoor, ik heb hem wel degelijk 'overwogen'. Stond dus op mijn lijstje. Lijstjes zijn populair tegenwoordig... ook bij mensen die feitelijk al eerder een besluit hebben genomen over wat ze gaan kopen en nog op zoek waren naar argumenten daarvoorBrad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:43:
Irrelevante en onzinnige reply. Ben niet anders gewend echter. Mijn genoemde Panasonics waren op dat moment de tv's waar ik uit zou gaan kiezen. De 6090 heb jij nooit overwogen omdat het a) geen Samsung is en b) geen "normaal" geprijsd model. Dus waarom je deze opmerking maakt ontgaat mij dan ook geheel.
Of eventueel als je er de ruimte voor hebt past de 50" Samsung PS50A550 / PS50A650 ook in je budget... zijn beide ook goedkoper dan de 46" PZ85 (de 50" A550 is zelfs 100 euro goedkoper dan de 42" PZ85).Anoniem: 277459 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:38:
Kijk afstand plasma of lcd we zitten op 3 meter van de huidige tv willen een nieuwe tv kopen de panasonic th-42pz85 of de th-46pz85 we kijken alleen maar tv via ziggo standaard decoder welke raden jullie aan 42 inch of 46 inch.
Voor reviews zie een aantal posts hierboven. I.i.g. veel plezier met je keuze
Maar het mooie is nou juist dat ze op zwartwaarden en antireflection na zo goed vergelijkbaar zijn... kleurechtheid en ruisonderdrukking zijn zelfs beter op de SamsungPinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:40:
Ach ja, daarom dat die Pioneer dé referentie is voor zowat alle professionelen die werkzaam zijn in de home cinema wereld.![]()
En stop nu eens met een "budget" plasma te vergelijken met een "high end" plasma.
Semi "high-end" performance voor een "budget" prijs dus. Wat wil een mens nog meer?
[ Voor 18% gewijzigd door Cheetah op 20-10-2008 18:45 ]
Full Specz
Nogmaals, stop de Samsung 5-reeks gelijk te stellen met de Panasonic PZ-reeks.Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:41:
[...]
Of eventueel als je er de ruimte voor hebt past de 50" Samsung PS50A550 / PS50A650 ook in je budget... zijn beide ook goedkoper dan de 46" PZ85 (de 50" A550 is zelfs 100 euro goedkoper dan de 42" PZ85).
Voor reviews zie een aantal posts hierboven. I.i.g. veel plezier met je keuze
Als je absoluut moet vergelijken, moet je de 6-reeks van Samsung nemen (en dan spreken we plots over andere prijzen).
Hou bij dit alles ook rekening (aangezien jij blijkbaar graag procentjes vergelijkt) met het aanzienlijke meerverbruik van Samsung toestellen t.o.v. Panasonic (tot 60% meer).
Nou heb je me me laten verslikken in mijn glaasje wijn....Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:41:
[...]
kleurechtheid en ruisonderdrukking zijn zelfs beter op de Samsung
De reden dat de ruisonderdrukking zogenaamd beter is op de Samsung komt omdat het detail van de Samsung veel slechter is en dus een waziger beeld geeft.
BTW: op een goed scherm heb je trouwens geen ruisonderdrukking nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door PinkPanther1970 op 20-10-2008 18:50 ]
Dat gelijkstellen heb ik niet gedaan, dat heeft o.m. Cnet reviews gedaan, en volgens mij wordt dat ook gedaan in diverse andere reviews. De 5 serie is qua specs trouwens ook 1-op-1 vergelijkbaar met de PZ80.PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:44:
Nogmaals, stop de Samsung 5-reeks gelijk te stellen met de Panasonic PZ-reeks.
Als je absoluut moet vergelijken, moet je de 6-reeks van Samsung nemen (en dan spreken we plots over andere prijzen).
Gezien ik 600 Euro uitspaar op aanschaf wil ik best 30 Euro per jaar extra aan stroom betalenHou bij dit alles ook rekening (aangezien jij blijkbaar graag procentjes vergelijkt) met het aanzienlijke meerverbruik van Samsung toestellen t.o.v. Panasonic (tot 60% meer).
Bron? Eerder genoemde reviews zeggen heel wat anders namelijk.PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:47:
Nou heb je me me laten verslikken in mijn glaasje wijn....
De reden dat de ruisonderdrukking zogenaamd beter is op de Samsung komt omdat het detail van de Samsung veel slechter is en dus een waziger beeld geeft.
Maar ik sta altijd open voor wat professionele onderbouwing van je argument, zodat we er zeker van zijn dat we het over feiten hebben en niet over ongefundeerde vooroordelen. Bring on the reviews
BTW: op een goed scherm heb je trouwens geen ruisonderdrukking nodig.
Nou, dan verklaar je bij deze alle plasma's tot slechte schermen, inclusief alle pioneers. Ze hebben namelijk allemaal ruisonderdrukking, en de meeste pioneers ruizen wel degelijk, en niet zo'n klein beetje. Op <1,5m vind ik het zelfs storend.
[ Voor 36% gewijzigd door Cheetah op 20-10-2008 18:58 ]
Full Specz
En altijd kom je op de proppen met datzelfde cnet review.Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:50:
[quote]PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:44:
[...]
Dat gelijkstellen heb ik niet gedaan, dat heeft o.m. Cnet reviews gedaan, en volgens mij wordt dat ook gedaan in diverse andere reviews. De 5 serie is qua specs trouwens ook 1-op-1 vergelijkbaar met de PZ80.
Het raakt afgezaagd...
Heb je echt niets anders?
Anoniem: 24317
Ik ben op zoek naar een LCD TV voor mijn studentenkamer. De kijkafstand bedraagt ongeveer 2 meter tot max 3 meter (als ik hem omdraai en uit bed kijk). Een 32 inch lijkt mij in dit geval ruim voldoende (en ook nog groot zat voor toekomstige woonruimte.
Nu heb ik een budget van tussen de 500 en 600 euro en dat moet neem ik aan wel lukken.
Wensen:
- HD
- minimaal 2 x scart
- minimaal 2 x HDMI
- Beetje snel zappen
- Liefst met DVB
Strak uiterlijk.
Iemand tips waar ik absoluut naar moet kijken?
That Video & HD TV magazine zegt o.a.:Cheetah schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:50:
[...]
Bron? Eerder genoemde reviews zeggen heel wat anders namelijk.
Maar ik sta altijd open voor wat professionele onderbouwing van je argument, zodat we er zeker van zijn dat we het over feiten hebben en niet over ongefundeerde vooroordelen. Bring on the reviews
"Picture not very bright!"
"HD Doesn't look especialy sharp!"
"Very average sonics!"
"Motion handling issues!"
"Occasional low traces of that old plasma bubear fizzing dot noise!"
En HDTVorg: "A decent all round budget performer which not surprisingly is off the pace of the best." (let op het woordje "budget").
[ Voor 10% gewijzigd door PinkPanther1970 op 20-10-2008 19:05 ]
Deze site wordt beschouwd als dé referentie voor reviews en wat zij te zeggen hebben over de Panasonic-modellen die volgens jou inferieur zijn aan de Samsungs.
Ja hoor, eerder vandaag ook al, maar speciaal voor jou in de herhaling:PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:55:
En altijd kom je op de proppen met datzelfde cnet review.
Het raakt afgezaagd...
Cnet, UltimateAV Mag, HomeTheatreMag en de gebruikers
Maaruh, ik kom tenminste op de proppen met bronnen voor wat ik beweer, nog afgezien van dat ik het panel hier zelf heb staan.
Waar zijn jouw bronnen? Want die bewering van je over matige scherpte t.o.v. pioneer wordt fel tegengesproken door de 3 bovengenoemde professionele reviews, en de gebruikers, mezelf incluis.
Link a.j.b, zodat we het voor onszelf kunnen lezen... het hele artikel wel te verstaan in plaats van de out-of-context stukjes die je nu even goed uitkomen?PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:01:
That Video & HD TV magazine zegt o.a.:
"Picture not very bright!"
"HD Doesn't look especialy sharp!"
"Very average sonics!"
"Motion handling issues!"
"Occasional low traces of that old plasma bubear fizzing dot noise!"
En HDTVorg: "A decent all round budget performer which not surprisingly is off the pace of the best." (let op het woordje "budget").
En tuurlijk is het budget. Het kost 1/3 van die Pioneer. Dat het budget priced is wil niet zeggen dat het budget performt. Volgens de reviews waarnaar ik hierboven link (en naar mijn eigen ervaring) doet het dat namelijk helemaal niet
[ Voor 30% gewijzigd door Cheetah op 20-10-2008 19:19 ]
Full Specz
http://plasmatvbuyingguid...-vs-samsung-pn50a650.htmlPinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:55:
En altijd kom je op de proppen met datzelfde cnet review.
Het raakt afgezaagd...
Maar hier wordt de 650 vergeleken met de PZ85. Volgens Cheetah is de 5 serie vergelijkbaar met de 6 serie. Wat ik begrijp is dat de 7 serie vergelijkbaar is met de 6 serie en de 7 serie is volgens trustedreviews een stuk beter dan de zeer teleurstellende 5 serie. Cnet is echter weer een andere mening toegedaan. Het wordt dus eens tijd dat ook HDTVtest de 6 en-of 7 serie test.
En dat is inderdaad een juistere vergelijking.Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:14:
[...]
Maar hier wordt de 650 vergeleken met de PZ85. Volgens Cheetah is de 5 serie vergelijkbaar met de 6 serie.
Wat Cheetah zegt, klopt niet. De 5-serie is niet vergelijkbaar met de 6-serie.
For Panasonic it’s two steps down from the top of the lineup while for Samsung, it’s only one. The Samsung PN50A650 ($2300) is typically around $100 to $200 more than the Panasonic TH-50PZ85 ($2100).
Och, je wil gebruikerservaringen?
Hier zijn er 104 bladzijden vol (ietsje meer dan de fanboys die op amazon posten en waar de posts worden gefilterd want het is en blijft een site die de dingen verkoopt): http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1011420
Nee, inderdaad niet joh, precies net zoals de PZ80 totaal niet vergelijkbaar is met de PZ85 toch?PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:11:
En dat is inderdaad een juistere vergelijking.
Wat Cheetah zegt, klopt niet. De 5-serie is niet vergelijkbaar met de 6-serie.
Ze verschillen maar liefst 100hz, een anti-glare screen een HDMI poort en wat andere kleine details van elkaar
Cnet PN50A650 review:
We expected the Samsung PN50A650 to perform very much like the excellent PN50A550 we reviewed earlier, and that's pretty much what happened. The 650 delivered acceptable black levels, although they were not on a par with the best plasmas from Panasonic and Pioneer. Color accuracy was its major strength. We were also guardedly impressed by the 650's improved anti-glare screen.
Maar als je helemaal safe wil zitten is de PS50A656 ook nog een roteind goedkoper dan de 50PZ85 hoor.
Ik vroeg om reviews die je beweringen onderbouwen, niet om een vage verwijzing naar een thread op een ander forum.PinkPanther1970 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:14:
Och, je wil gebruikerservaringen?
Oh, ok, so lets get this straight:Hier zijn er 104 bladzijden vol (ietsje meer dan de fanboys die op amazon posten en waar de posts worden gefilterd want het is en blijft een site die de dingen verkoopt): http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1011420
1. Cnet en de andere reviewsites die de Samsung plasma's een goede beoordeling geven zijn omgekocht door Samsung (dat beweerde je eerder in de thread al)
2. Degenen die op Amazon.com positieve reviews posten over het scherm, vaak na zelf goed vergeleken te hebben wat uit veel van die reviews wel blijkt, zijn fanboys (ondanks diversen gericht vermelden dat het hun eerste Samsung plasma, of zelfs hun eerste Samsung is). Kortom: we hebben daar dus 57 reviews, waarvan 55 fanboys, en van de 2 die de TV een slechte beoordeling geven heeft eentje hem nog niet (slechte beoordeling van de vervoerder niet de TV) en klaagt de ander over PIP en 't feit dat de A550 duurder is dan de A450 (de A550 zelf vind ie 4 sterren). Maar dat brengt ons meteen op het derde punt natuurlijk:
3. Amazon verwijderd volgens jou de negatieve gebruikerservaringen bij de TV's, anders had die A550 er immers nooit zo positief uit kunnen komen nietwaar. Moet je me toch echt een keer uitleggen hoe dit en dit toch ooit heeft kunnen gebeuren.
En die beschuldigingen allemaal zonder een milligram onderbouwing van wat dan ook, zodat jij 'ongestoord' je ongefundeerde vooroordelen over de Samsung A-series plasma TV's kunt blijven spuien?
Goed. Weet je wat ik vermoedelijk ga doen? Niet meer met jou in discussie gaan
[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 20-10-2008 21:41 ]
Full Specz
Als men een plasma wil kopen prima, als men een pana wil en daar meer voor wil betalen..prima..
1150 euro blijft ihmo veel "bang" voor the buck voor een 50" plasma. Vroeger betaalde je hier een gigantisch bedrag voor, en nu heb je voor iets meer als 1000 euro een gigantisch scherm in huis.
De "videofielen" en de mensen die hoge eisen aan hun beeld/tv stellen pakken toch lekker een duurder scherm? Ik ga er in iedere geval geen 50 --> 42 maat voor inleveren, of veel meer bij betalen.
Ik en vele andere zijn al tevreden met een oude tv en gaan al vooruit op een nieuwe plasma.. waarom moeten ze dan meteen top of the line hebben?
ik denk dat dit topic binnenkort op slot gaat als jullie zoveel zand naar elkaar gooien.. laat iedereen nou zijn of haar mening hebben en laat dat gewoon lekker rusten als je er niet mee eens bent?
Het lijkt de onderbouw wel hiero, waarom moet er altijd iemand gelijk krijgen? Als je er niet eens bent.. boeiend, lekker laten gaan, kost je alleen maar overbodige energie..
Just my 2 cents..
[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 20-10-2008 21:08 ]
========================================
Tsja, dat brengt me altijd weer terug bij die legendarische XKCD strip

(off-topic: klopt het dat firefox de avatars op GoT niet laat zien? IE en Chrome geven ze wel goed weer)
Ik overweeg serieus dit topic dicht te gooien omdat het onderhand totaal niet meer gezellig is en alles alleen maar wordt herhaald

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Denk bij een vervolg wel om een goede topicstart.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor de discussie omtrend de keuze tussen een Plasma of LCD televisie. Het gaat om de voor- en nadelen van beiden technieken. Het is geen topic voor concrete "wat-moet-ik-kopen"-vragen. Let hier a.u.b. op.