Cheetah schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:47:
Nog afgezien daarvan is 'grootste kopen die je je kunt veroorloven' natuurlijk kulargumentatie. Ik kan me best een 60" veroorloven, maar vind dat 1.) veels te groot voor mijn interieur (tja), en 2.) naar verhouding veels te duur voor wat ik ermee 'win'.
Dat heb ik niet gezegd. Zo groot als in het budget past. Tuurlijk ga je geen 5000 euro uitgeven aan een scherm. Zelfs als ik er het geld voor had, zou dat gewoon decadent zijn. De toegevoegde waarde wordt te klein voor de exhuberante meerprijs die je er voor betaalt. En dat heb ik met alle hardware. Een grafische kaart die twee keer zo duur is, maar slechts tien procent beter maar toch het stickertje GTX of wat dan ook draagt komt er bij mij niet in.
Nu goed, tuurlijk heeft 37" bestaansrecht, als het budget maar een 32 of 37" toestaat, dan is dat de enige optie. En bij echt kleine ruimtes waar het fysiek niet past ook natuurlijk (maar dan heb je denk ik een ander probleem dan een flatscreen uitzoeken) Voor de rest, 1200 euro voor bvb 42" is niet echt overdreven, en als het past, waarom niet... Ik heb alleen moeite met toch de kleinste tv'tjes willen uitzoeken als je én de ruimte hebt én het geld, door allerlei vreemde redeneringen te verzinnen.
En @hierboven, beamer op 800*600 en 4 meter scherm is ook geen optie uiteraard, dus je hoeft niet zo te replyen... Het gaat hier over tv's, ik zou geen beamer willen. Lawaai, duur, beperkte levensduur lampen, matige beeldkwaliteit, matige resoluties, scherm nodig, verduisteren, enz... Voor wat, dan ga ik liever wat dichter bij een 50" tv zitten of zo...
Ik vraag mij af, zou iemand ooit al geprobeerd hebben 4 flatscreen tv's uit z'n behuizing te halen en aan elkaar te bevestigen en eventueel een andere aansturing te voorzien
Lijkt mij een goedkope manier om een 80" tv te maken 
Daar gaan we weer. Heb ik ook niet letterlijk zo gezegd dacht ik. Kan best dat het nog aanwezig is om met allerhande fancy sensoren te kunnen meten, maar als het mij niet stoort of als ik er mij niet druk over kan maken houdt het op, toch? IK moet er naar kijken...
Zoals ik al zei, ik heb met alle plezier blu ray's en ps3 gespeeld op die samsung 40" Full HD en heb me nergens aan gestoord. Ok, als ik er met m'n neus op ga zitten en ga beginnen miereneuken kan ik vast ook wel iets vinden (en dingen zoals bleeding en zwart merk je gemakkelijk op, maar dan nog stoorde me het niet echt, dat is iets wat je alleen in menu's en zo kan zien)
Fysieke grootte is voor mij het sleutelwoord (persoonlijk criterium). Een groot paneel heeft altijd een 'wow-factor'. Als er daarna acceptabel sport op kan gekeken worden (en snelle beelden) dan vind ik het best. (en nee, mainstream lcd's van een tweetal jaar terug zijn voor mij ook ondermaats) maar met de huidige 'truukjes' vind ik het allemaal best...
Op dit moment zou ik plasma-lcd 50-50 kans geven bij een aankoop. Met een lichte voorkeur voor plasma (als gevolg van een voorkeur die ik de voorbije jaren ontwikkeld heb)
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 18-07-2008 01:50
]