Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 80.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik heb geen avchd-mogelijkheid, ook IFC en zo vind ik nergens in het menu.
Blijkbaar verschillend de 81B en 81E toch redelijk op dat gebied.

[ Voor 47% gewijzigd door Fire69 op 30-06-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 08:38
Wordt de PZ81 verkocht in Nederland? Dat design vind ik nog wel redelijk voor een F-HD pana. De andere designs zijn echt om te janken jammer genoeg....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
PC: Don't buy the TH-42PX80U if you want to use it occasionally as a big monitor. It lacks an analog VGA input, and when we attempted to connect via HDMI, the results weren't pretty. The set didn't display the 1,024x768 signal properly, doubling the left side (so we saw our desktop icons on both sides of the screen), overscanning way too much, and introducing a line of vertical interference down the middle of the screen. Other resolutions were also too overscanned to be usable.

Dat stukje staat op cnet.com bij een 42px80. Ik zat er over te denken om dat scherm te kopen maar wil hem dus aan mijn pc hangen door middel van een dv-hdmi kabel. Maar als je dat stukje leest dan blijkt dat dus heel slecht beeld te geven. Hebben mensen die dat scherm hebben en met hdmi aan de pc hebben hangen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13987

Heb de afgelopen 2 weken ivm werkzaamheden aan m'n nieuwe huis m'n 42PX80E Panasonic als monitor gebruikt.
Heeft gewoon een VGA-ingang, en geeft prima beeld.
1680*1050 resolutie scalede hij keurig terug, kon dus HD content prima afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
feep schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:06:
PC: Don't buy the TH-42PX80U if you want to use it occasionally as a big monitor. It lacks an analog VGA input, and when we attempted to connect via HDMI, the results weren't pretty. The set didn't display the 1,024x768 signal properly, doubling the left side (so we saw our desktop icons on both sides of the screen), overscanning way too much, and introducing a line of vertical interference down the middle of the screen. Other resolutions were also too overscanned to be usable.

Dat stukje staat op cnet.com bij een 42px80. Ik zat er over te denken om dat scherm te kopen maar wil hem dus aan mijn pc hangen door middel van een dv-hdmi kabel. Maar als je dat stukje leest dan blijkt dat dus heel slecht beeld te geven. Hebben mensen die dat scherm hebben en met hdmi aan de pc hebben hangen daar ook last van?
Dat stuk gaat over een PX80U. In Europa krijg je een PX80E.
Daar zit wel een vga-ingang op. Nog niet getest wat het geeft, zou in principe gewoon goed beeld moeten geven.
Mensen hier die dit even kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

VGA op 1024x768 ziet er wel ok-ish uit, maar voor desktop-beeld kan je beter een full HD scherm halen ivm 1:1 pixelmapping. Echter voor display van films, foto's whatever is het prima geschikt.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06 11:17
Simpathy schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:34:
[...]

Dat engelse model lijkt er wel een stuk beter uit te zien op Review

Specificaties liegen er idd niet om, en heeft ook nog een paar extra aardige features, zoals afspelen van AVCHD vanaf SD. Bovendien een geintegreerde Freesat HD ontvanger. Zijn ze net mee begonnen in Engeland en het schijnt dat niet alle HD ontvangers dat ondersteunen. Leuk als je een schotel hebt hangen of er een overweegt.
die geintegreerde freesat hd tuner zou verdomd handig uitkomen. heb zelf wel een schotel en een linux receiver die niet hd ondersteunt. maar voor de freesat hd is het wel handig zo'n ingebouwd ding.
maar ja die freesat hd kanalen zijn niet heel veel speciaal, alleen af en toe wel mooi om het voetbal op bbc te zien das wel mooi dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Afgelopen vrijdag heb ik overigens samen met een vriend onze 46PZ85 tv's laten calibreren en ik kan alvast verklappen dat het resultaat hiervan echt verbluffend is. :*) _/-\o_ We hadden een busje gehuurd hiervoor, zodat we onze tv's staand in de doos konden vervoeren. De ISF calibratie is voor 80 euro per scherm echt geen geld. Details vallen nu meer op, kleuren zijn indrukwekkender en overall is het beeld gewoon een stuk beter. Absoluut een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
kingnbajam schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:48:
Afgelopen vrijdag heb ik overigens samen met een vriend onze 46PZ85 tv's laten calibreren en ik kan alvast verklappen dat het resultaat hiervan echt verbluffend is. :*) _/-\o_ We hadden een busje gehuurd hiervoor, zodat we onze tv's staand in de doos konden vervoeren. De ISF calibratie is voor 80 euro per scherm echt geen geld. Details vallen nu meer op, kleuren zijn indrukwekkender en overall is het beeld gewoon een stuk beter. Absoluut een aanrader dus.
En waar heb je die ISF calibratie laten doen?
Ik neem aan dat jullie erheen zijn gereden.

[ Voor 4% gewijzigd door tiepeks op 30-06-2008 18:14 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
oXygeN schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:35:
VGA op 1024x768 ziet er wel ok-ish uit, maar voor desktop-beeld kan je beter een full HD scherm halen ivm 1:1 pixelmapping. Echter voor display van films, foto's whatever is het prima geschikt.
Dat is mooi dat je er met films geen last van hebt. Voor mij is het niet belangrijk dat dat je een mooi desktop hebt. Ik kijk toch alleen films enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 22:43
Heb vandaag de PX80 binnen gekregen, wat een mooi ding, geweldig beeld ook door UPC digitaal HD, alleen raak je wel erg snel gewend aan de HD kanalen, daarna lijken de gewone zenders maar slecht.

Maar goed, ik heb in ons nieuwbouwhuis dus een mooie buis in de muur gehakt, waar alle kabels van de TV doorheen kunnen zodat ik de TV netjes aan de muur kan ophangen. Echter, het 220 snoer is te kort. Zou ik deze kunnen vervangen door een willekeurig computer netsnoer?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
tiepeks schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:14:
[...]

En waar heb je die ISF calibratie laten doen?
Ik neem aan dat jullie erheen zijn gereden.
Bij ITC Home Theater in Emmeloord (http://www.isfcalibraties.nl/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 11:03
pfff...Emmeloord dat ligt niet om de hoek en de kosten om het thuis te laten doen zijn wel erg hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MartijnA3 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:27:
Heb vandaag de PX80 binnen gekregen, wat een mooi ding, geweldig beeld ook door UPC digitaal HD, alleen raak je wel erg snel gewend aan de HD kanalen, daarna lijken de gewone zenders maar slecht.

Maar goed, ik heb in ons nieuwbouwhuis dus een mooie buis in de muur gehakt, waar alle kabels van de TV doorheen kunnen zodat ik de TV netjes aan de muur kan ophangen. Echter, het 220 snoer is te kort. Zou ik deze kunnen vervangen door een willekeurig computer netsnoer?
Zou ik niet doen. Tenminste, ik weet niet welk snoer de PX80 mee krijgt vanaf fabriek maar je zou er beter over kunnen denken om Panasonic te bellen en te vragen wat een alternatief is (of misschien hebben ze gewoon langere snoeren als compensatie).
Waar anders! ;)

Ik wacht er nog een maandje of 2 mee. Niet alleen vanwege de afstand maar ook omdat ik mijn PZ80 eventjes een tijdje wil laten draaien voordat Dhr. Doorhof er een goede calibratie van kan doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 260455 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:44:
Volgens mij is het zo dat je binnen 8 dagen je product kunt terug geven en je geld terug zou moeten krijgen zonder opgave van reden. Nu wil ik de tv niet terug geven, want het is een mooie tv, maar ik wil wel dat of die vlek verwijderd wordt, of ik wil een nieuw toestel.
Niet waar. Dat is enkel bij een koop op afstand, via internet bijvoorbeeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
MartijnA3 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:27:

Kijk eerst even of dit snoer op je pc werkt, je pc zal er heus niet aan kapot gaan als het niet de goede is, dan regelt de voeding het wel. Als je pc ermee werkt, kan je er eigenlijk van uitgaan dat het andersom ook werkt; een normaal netsnoer op je tv. Ik zou eigenlijk neigen ja te zeggen, als een snoer ergens op past is het normaal gesproken de goede, anders zouden alle kabels wel dezelfde aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zit nu analoog SD te kijken op de 42PZ81. Het valt me op dat er toch wel redelijk veel kartels te zien zijn (verschilt wel van de ene zender tot de andere)
Gaat dit nu met digitale SD-tv verminderen? Of ligt dit gewoon aan de PAL-resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fire69 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:58:
Ik zit nu analoog SD te kijken op de 42PZ81. Het valt me op dat er toch wel redelijk veel kartels te zien zijn (verschilt wel van de ene zender tot de andere)
Gaat dit nu met digitale SD-tv verminderen? Of ligt dit gewoon aan de PAL-resolutie?
Digitaal scheelt al een stuk maar ook niet alles. Ik heb zelf Casema (tegenwoordig Ziggo) op een cheap-ass decoder met RGB-SCART. Gisteren BBC2 (Top Gear) zag er allemaal zeeeer strak uit maar als ik dan naar Belgie1 kijk, valt me inderdaad op dat het niet echt mooi is. Misschien dat iets meer contrast en/of 100Hz-filter het oplost maar nog geen zin gehad om me in te verdiepen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Chevy454 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:35:
[...]
1,85 en 2,40 ben ik nog niet tegengekomen.
[...]
Pans Labyrinth is op 1,85:1 (IMDB: Tecnical) En er zijn er veel meer (IMDB: Search Tecnical). Van 2,40:1 zijn er ook meer: (IMDB: Search Tecnical)

Overigens wordt er een hele reeks gebruikt, zie IMDB: Search Aspect Ratios.

Wat imdb allemaal wel niet weet :P

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 01-07-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MAX3400 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:35:
[...]

Digitaal scheelt al een stuk maar ook niet alles. Ik heb zelf Casema (tegenwoordig Ziggo) op een cheap-ass decoder met RGB-SCART. Gisteren BBC2 (Top Gear) zag er allemaal zeeeer strak uit maar als ik dan naar Belgie1 kijk, valt me inderdaad op dat het niet echt mooi is. Misschien dat iets meer contrast en/of 100Hz-filter het oplost maar nog geen zin gehad om me in te verdiepen.
Daarom dat ik de vraag stelde, op Belgie1 (VRT heeft die zender ;) ) was het gewoon een blokjes-festijn. :/ Op VTM daarentegen was alles redelijk goed... Vreemd, want analoog zou toch overal hetzelfde moeten zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-06 19:48
Fire69 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:41:
[...]

Daarom dat ik de vraag stelde, op Belgie1 (VRT heeft die zender ;) ) was het gewoon een blokjes-festijn. :/ Op VTM daarentegen was alles redelijk goed... Vreemd, want analoog zou toch overal hetzelfde moeten zijn? :?
Volgens mij krijgen sommige zenders meer bandbreedte. Zo ziet film1 digitaal er veel beter uit als een andere zender. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat film1 goed bronmateriaal gebruikt en/of hun uitgaande lijn beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266550

Beste,
Ik ben hier eigelijk nieuw en heb al meer dan de helft van dit toppik gelezen...
Ben nu sinds een week ( nog maar 40 branduren) in het bezit van een pana PZ85 42' en ik moet zeggen dat dit een geweldig toestel is...
Maar tot mijn grote verbazing zijn er al problemen met dit scherm ... heb ongeveer 8 a 10 dode cellen!!! (er komen er percies nog dagelijks bij...) Wat toch eigelijk niet echt normaal is voor een panasonic scherm als ik dit hier zo lees.....

Ik heb dus contact genomen met de technishe dienst en die zouden mij een nieuw scherm komen leveren.... Hoop dat dit nu een goeike zal zijn....

Nu zou ik graag even de mening van andere mense hierover horen...
Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
supercop7373 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:00:
[...]

pfff...Emmeloord dat ligt niet om de hoek en de kosten om het thuis te laten doen zijn wel erg hoog
Daarom heb ik het ook samen met een vriend gedaan. Een busje huren was zo'n 90 euro, dus per persoon 45 euro. Tel daarbij op de 80 euro voor de calibratie en je betaalt per persoon 125 euro. Dat is nog altijd een stuk goedkoper dan de 200 euro die je betaalt voor een calibratie thuis, waar je ook nog eens langere tijd op moet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 266550 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:45:
Nu zou ik graag even de mening van andere mense hierover horen...
Mijn mening? Goede service!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266550

Devster schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:28:
[...]

Mijn mening? Goede service!
:) was eigelijk over de mening van de dode pixels.... :*)

Tahnks
Francois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 266550 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:45:
Ben nu sinds een week ( nog maar 40 branduren) in het bezit van een pana PZ85 42' en ik moet zeggen dat dit een geweldig toestel is...
Maar tot mijn grote verbazing zijn er al problemen met dit scherm ... heb ongeveer 8 a 10 dode cellen!!! (er komen er percies nog dagelijks bij...) Wat toch eigelijk niet echt normaal is voor een panasonic scherm als ik dit hier zo lees.....

Ik heb dus contact genomen met de technishe dienst en die zouden mij een nieuw scherm komen leveren.... Hoop dat dit nu een goeike zal zijn....
Klinkt alsof je een TV geleverd hebt gekregen die op maandagochtend na het EK van de Spaanse assemblage-lijn is afgekomen. Of de verkoper heeft eens gekeken hoe hoog de doos kon stuiteren in het magazijn... :X
Het hoort in ieder geval niet. En, gezien het feit dat ik bijna geen anderen heb gehoord over dode cellen (met uitzondering van Supercop (?), eerder in dit topic), denk ik dat je gewoon pech hebt gehad. Maar zoals je zelf al aangaf: de service is goed dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 07:17
MAX3400 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:02:
[...]

Zou ik niet doen. Tenminste, ik weet niet welk snoer de PX80 mee krijgt vanaf fabriek maar je zou er beter over kunnen denken om Panasonic te bellen en te vragen wat een alternatief is (of misschien hebben ze gewoon langere snoeren als compensatie).
Onzin al die kabels zijn allemaal dezelfde kabels, waarom zou je met zo'n kabel wel een 1000 watt voeding aan kunnen sturen maar geen 500 watt tv. Je denk toch zeker niet dat panasonic zelf kabels laat ontwikkelen voor bepaalde tv series.

Je kan elke willikeurige "computer" voedingskabel gebruiken die je maar kan vinden, ik heb wel eens hele dunne gezien, misschien moet je deze vermijden omdat deze misschien lichtwarm kunnen worden bij veel belasting maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, deze klikken wel mooi vast in de tv, dus het zou wel eens kunnen dat Panasonic ze speciaal voor hun plasma's laat maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 22:43
iceme schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:59:
[...]

Onzin al die kabels zijn allemaal dezelfde kabels, waarom zou je met zo'n kabel wel een 1000 watt voeding aan kunnen sturen maar geen 500 watt tv. Je denk toch zeker niet dat panasonic zelf kabels laat ontwikkelen voor bepaalde tv series.
Goed argument. :)

En ja, de kabel klikt wel vast, maar de stekker zal echt wel blijven zitten als de TV eenmaal aan de muur hangt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06 10:44
Pietervs schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:47:
[...]

Klinkt alsof je een TV geleverd hebt gekregen die op maandagochtend na het EK van de Spaanse assemblage-lijn is afgekomen. Of de verkoper heeft eens gekeken hoe hoog de doos kon stuiteren in het magazijn... :X
Het hoort in ieder geval niet. En, gezien het feit dat ik bijna geen anderen heb gehoord over dode cellen (met uitzondering van Supercop (?), eerder in dit topic), denk ik dat je gewoon pech hebt gehad. Maar zoals je zelf al aangaf: de service is goed dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen :)
Ik had ook dode pixels, 4 in totaal. Ik krijg maandag een nieuwe geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 22:45
Weet iemand wat goede instellingen zijn als je een mooi plaatje in de winkel wil produceren?
Ga 't weekend even kijken...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 19:23

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Menno1234 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:34:
Weet iemand wat goede instellingen zijn als je een mooi plaatje in de winkel wil produceren?
Ga 't weekend even kijken...
Beeld -> Cinema

Geeft wat mij betreft het beste beeld.. Maar dat is op mijn slaapkamer en niet in een tl-verlichte show-room.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Vind cinema ook het mooiste. Bij mij geen dode pixels, heb em nu een maand en geen klachten. Wil nog wel eens naar de kleuren instellingen kijken maar zou niet weten waar te beginnen.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik vind normaal het mooiste. Vind cinema wel nice maar wat te donker voor de lichte omgeving die wij hebben.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Cinema is wat donkerder inderdaad maar wel natuurlijker dan de andere instellingen vind ik. Heb het 5min op dynamisch geprobeerd, ik ging kapot...wat een vreselijk beeld :r Snel weer terug naar het rustige cinema. Het kijken naar een journaal oid op 42" valt me 100% mee trouwens, had verwacht dat t lelijk zou zijn en veels te groot maar dat gaat prima. De PZ85 geeft de newsticker van RTL7 trouwens perfect weer, geen enkele tv die ik dat heb zien doen bij de Scheer&Foppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223001

Welke type upscalende dvd speler raden jullie aan met een panasonic tv uit 2008? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Heeft iemand ervaring met deze upscalende dvd speler? Krijg maandag mijn nieuw panasonic tv binnen en wil er graag een nieuwe upscalende dvd speler bij. Kan over dit type alleen geen reviews/ ervaringen vinden? Wat zijn de voor en nadelen? Pakt hij alle schijfjes, ook back-ups etc?

Of raad iemand anders een andere type aan,. de Phi;ips 5990 of de Pioneer DV 400?

Deze panasonic kan ik wel met dezelfde afstandbediening besturen als men tv (viera link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223001

met deze bedoel ik de Panasonic s54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 223001 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:33:
Welke type upscalende dvd speler raden jullie aan met een panasonic tv uit 2008? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Heeft iemand ervaring met deze upscalende dvd speler? Krijg maandag mijn nieuw panasonic tv binnen en wil er graag een nieuwe upscalende dvd speler bij. Kan over dit type alleen geen reviews/ ervaringen vinden? Wat zijn de voor en nadelen? Pakt hij alle schijfjes, ook back-ups etc?

Of raad iemand anders een andere type aan,. de Phi;ips 5990 of de Pioneer DV 400?

Deze panasonic kan ik wel met dezelfde afstandbediening besturen als men tv (viera link)
Waarom niet gelijk Blu-ray die ook je dvd upscaled (of hoe je dat typt)
En met de speler van Panasonic kun je Viera link gebruiken.
Blu-ray DMP-BD30EG-K http://www.kieskeurig.nl/...8818BC12573F3004B32CF.htm
DVD-S100EG-K http://www.kieskeurig.nl/...5DB3BC125735A002CF1F7.htm

[ Voor 16% gewijzigd door hetnet op 04-07-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21173

Ik heb sinds 2 weken de 42pz85. Erg mooi toestel. Ik heb echter last van een zoemtoon.
Het is niet heel luid, maar het veranderd wel van intensiteit als ik bijvoorbeeld tussen inputs wissel of van zender. Ik dacht eerst dat het de ventilators waren of dat het uit de speakers kwam, maar daar lijkt het niet vandaan te komen. Het is ook niet zo logisch want zenders wisselen zou de frequentie van de brom niet moeten veranderen. Ik denk nu dat het geluid van het scherm zelf komt, of van de voeding.

Zouden andere mensen misschien eens hun oor bij hun 42pz85 kunnen houden in een stille omgeving en het geluid van de tv uit want ik weet niet of dit nu gewoon zo hoort of dat ik terug moet naar de winkel??? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58572

Heeft iemand de Panasonic TH-42PZ800? Bevalt deze plasma en hoe is het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:03

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Anoniem: 21173 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:18:
Ik heb sinds 2 weken de 42pz85. Erg mooi toestel. Ik heb echter last van een zoemtoon.
Het is niet heel luid, maar het veranderd wel van intensiteit als ik bijvoorbeeld tussen inputs wissel of van zender. Ik dacht eerst dat het de ventilators waren of dat het uit de speakers kwam, maar daar lijkt het niet vandaan te komen. Het is ook niet zo logisch want zenders wisselen zou de frequentie van de brom niet moeten veranderen. Ik denk nu dat het geluid van het scherm zelf komt, of van de voeding.

Zouden andere mensen misschien eens hun oor bij hun 42pz85 kunnen houden in een stille omgeving en het geluid van de tv uit want ik weet niet of dit nu gewoon zo hoort of dat ik terug moet naar de winkel??? Alvast bedankt!
Ik denk dat je last hebt van de zogeheten plasma buzz. Een (meestal lichte) brom die wat harder wordt bij helderder beeld (veel wit hoor je het meer). Bij de meeste plasma's hoor je dit licht (mijne ook), maar het is over het algemeen niet storend bij normaal gebruik, omdat het zo zacht wordt dat je het niet hoort.

Als de jouwe echt luidruchtig is, dan kun je hem ruilen denk ik zo. Zo af en toe zit er natuurlijk wel eens een mindere tussen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 15:34
50PZ80 woensdagavond geinstalleerd aan de 165 beugel van Vogels.
50" is groot. Ik vind het lekker groot, mijn vrouw vind het te groot. Maar ruilen gaan we'm niet doen.
Beugel installeren was makkelijker dan gedacht (Gyproc wand).
Probleem is wel dat je eingenlijk niet meer aan je kabels kan. Je moet dus eigenlijk met z'n drieen zijn om een kabel te hersteken of bij te steken (2 om het toestel vast te houden en een derde voor de kabel ;-)
Lord of The Rings bekeken (met de PS3 als 1080p upscaler) en,in vgl met m'n 32" Philips CRT was dit een redelijk indrukwekkende ervaring, zelfs met contrast en dergelijke <50% ingesteld.
De kinderen hebben Happy Feet gezien. En ik vond het wit (overvloedig aanwezig ;-) toch redelijk wit, zeker met de break-in instellingen.
Octava switch werkt ook (HDMI van Telenet Digicorder en van PS3; 1 HDMI naar TV, digital audio naar receiver), maar pas nadat ik had ontdekt dat het Sony HDMI kabeltje defect was en vervangen (was nochtans nieuw).

Zal eens kijken of ik een paar foto's kan maken/posten.

Marc

Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mvh9-3 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:27:
Beugel installeren was makkelijker dan gedacht (Gyproc wand).
Met hoeveel schroeven / bouten heb je die beugel vastgezet in de Gyproc? Heb je die rechtstreeks in een profiel kunnen schroeven of heb je daar Gyproc pluggen voor gebruikt (Zouden tot 100kg kunnen gaan per schroef maar of de wand dat houd is een andere zaak ;) ) Het is dat ik zelf binnenkort ook nieuwe gipsplaten ga steken in mijn kamer.

Ik denk er zelf wel aan om een 32" LCD (natuurlijk een pana ;) ) of een 37" plasma in de slaapkamer te plaatsen want 3m is echt net aan voor een 42 HD-R (welke ik nu heb in de woonkamer). Niet dat ik het erg vind, er zijn genoeg slaapkamers hier in huis :P
Zal eens kijken of ik een paar foto's kan maken/posten.

Marc
Waar blijven ze? :( :+

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 07-07-2008 12:35 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
We hebben eerst een gat gemaakt in de wand (daar moesten de kabels toch door). Door dat gat hebben we houten plankjes gestoken waar we de schroeven door de gyproc heen in vastschroefden.

In totaal zijn er zo 10 schroeven ingegaan (telkens 1 in de bovenste rij gaten en 1 in de onderste rij in hetzelfde plankje en dat dus 5 maal).

Marc

Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:27
Anoniem: 58572 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:34:
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar zie nog weinig PZ800 bevindingen...

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Marvie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:36:
[...]

Mijne komt hopelijk morgen binnen, ik zal dan mijn bevindingen posten :)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Laatst online: 25-01 08:04
Ik ben van plan de panasonic 42pz80 te kopen maar ik wil dit via het internet bestellen
Ik stond op het punt te bestellen bij goedkopen.nl, ik wilde toch zeker zijn dat ik garantie enz kreeg (zie Internetwinkel Verzenden Belgie 42pz80) want ik woon namelijk in belgie
Daar zegt iemand dat ik niet gebruik kan maken van een onsite garantie (omdat ik in belgie woon, is eig ook vrij logisch) maar heb ik dan gewoon geen garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mvh9-3 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:54:
We hebben eerst een gat gemaakt in de wand (daar moesten de kabels toch door). Door dat gat hebben we houten plankjes gestoken waar we de schroeven door de gyproc heen in vastschroefden
Oké :) Maar hoe dik is de gyproc bij jullie? enkel of dubbellaags met platen van 9 of 12.5mm dikte?
Wharfedale schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:01:
Daar zegt iemand dat ik niet gebruik kan maken van een onsite garantie (omdat ik in belgie woon, is eig ook vrij logisch) maar heb ik dan gewoon geen garantie?
Garantie heb je zeker maar geen on-site garantie. Je zult dan zelf de TV moeten inpakken, naar het postkantoor rijden, internationaal opsturen. Wachten... wachten... wachten en daarna komt je TV terug met de post / leverdienst.

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 07-07-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
12.5mm enkel

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
Zijn er hier eigenlijk belgen die via nederland hun tv hebben besteld? (Sorry voor offtopic)
Naar waar moet ik de tv dan opsture? Naar de winkel zelf? Of naar panasonic?

Zijn hier mensen die via iishop.be hebben besteld? Wat zijn de bevindingen qua garantie?

[ Voor 50% gewijzigd door Wharfedale op 07-07-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wharfedale schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:12:
Zijn er hier eigenlijk belgen die via nederland hun tv hebben besteld? (Sorry voor offtopic)
Shopping Forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 10:10
Marvie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:36:
[...]

Aantal pagina's terug staan mijn bevindingen van mijn pz800.
Met foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
.

[ Voor 98% gewijzigd door mvh9-3 op 07-07-2008 21:56 . Reden: problem solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[img]url-naar-foto[/]
Lijkt me niet zo moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
Foto's van de 50PZ80
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/wb2f13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/jgtzbp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/300zf3p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/14kwv0l.jpg

Marc
PS: tx Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gebruik je die haard ook, en is het dan niet vervelend om zo tv te kijken? :)

No problem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
Dat zullen we in de winter wel merken... }:O

Ik maak me meer zorgen over de kabeltjes die in een geisoleerde buis boven de haard lopen (in de gyproc constructie) naar rechts. Daar staan, in een nis, de receiver (denon 2805), de HD digicorder, de PS3, Eyehome, Octova, hoofdtelefoon, woofer, en zelfs een goeie oude VCR.

Dat is iets voor oktober of zo.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257391

Hangt je center speaker scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
nu niet meer ;)

3 kinderen zijn niet goed voor centre speaker horizontaliteit...

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:12

aKra

Intentionally left blank.

Eindelijk een HDMI -> DVI-D kabel (of andersom, hoe je het maar wilt zien ;)).

Maar ik krijg met mijn nVIDIA (8800 GT) drivers het niet voorelkaar om tekst netjes te krijgen op de plasma... Er wordt gesproken van 'beeldscan' in het menu, maar ik kan het niet vinden.

Navigeren door de servicemenu's is mij ook totaal niet duidelijk. Ik doe exact zoals geschreven maar ik blijf dezelfde mogelijkheid maar krijgen (H-POS/H-VER etc).

Iemand die mij kan helpen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo q
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 07:53
Heeft iemand toevallig nog die pdf of een link naar die pdf met het formulier dat je moet invullen voor die extra garantie in België? Ik heb o.a. voor die reden mijn televisie op tijd gekocht, maar moest dit formulier nog opsturen (tijd tot halverwege deze maand). Ik heb er natuurlijk niet aan gedacht dat ze het formulier van de site zouden halen zodra de actie afgelopen was...

Volledig on topic dan: Ik heb de 42PZ80 gekocht. Ik heb een tijdje getwijfeld om de 85 te nemen, maar de extra die daar op zit (Inteligent Frame) krijgt meestal toch negatieve commentaar.
Ik ben heel blij met de TV, maar ik kom dan ook van een 26" CRT scherm. Het enige waar ik mij wel aan stoor af en toe, is de groene tint die achterblijft bij snel bewegende zwarte zones. Zeker in games komt dit vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Formulier was voor het einde van de actie ook al niet af te halen. Je kreeg steeds een 'Wegens technische problemen, blablabla, gelieve het formulier bij uw dealer te vragen..." :)

[edit]
Ik zou trouwens maar snel zijn, moest ik jou zijn. Ze moeten het voor 15/07 binnen hebben, of je pakt ernaast.

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 08-07-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
Sorry voor de offtopic maar tis het enige toppic waarin deze winkel (iishop, discount online) wordt vermeld. Vrijwel niks gevonden over deze winkel buiten hier.
Goede winkel? Of beter bij redcoon bestellen?
iishop koopt in bij redcoon? Verschillende facturen enz voor de garantie? Klinkt allemaal vrij louche, ni

[ Voor 7% gewijzigd door Wharfedale op 08-07-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ziet er netjes uit :)

Maar hangt ie niet een beetje hoog? Of kijk je staand tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
Dat gebeurt... als ik aan het koken ben :Y)

Anderzijds, wat was het alternatief? Voor de open haard? 8)7

Door de kantelbare beugel valt het eigenlijk nog goed mee. Je kan zelfs redelijk onderuitgezakt nog goed kijken. En hij is nog niet maximaal gekanteld.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
mvh9-3 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:31:
Dat gebeurt... als ik aan het koken ben :Y)

Anderzijds, wat was het alternatief? Voor de open haard? 8)7

Door de kantelbare beugel valt het eigenlijk nog goed mee. Je kan zelfs redelijk onderuitgezakt nog goed kijken. En hij is nog niet maximaal gekanteld.

Marc
als je hem voor het haard hang hoef je in ieder geval niet moeilijk te doen met kabels weg werken :P

ziet er echt superstrak uit... ben zelf aan het denken aan een 46 inch. maar anderzijds is het wel een dure grap als student en wacht liever op de generatie met lager energieverbruik. dus zit nu toch te denken om tijdelijk een 37pv7 of liever 42pv7 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 22:45
Twijfel nog steeds tussen de 42px80 en de samsung le40a552.
Twijfel wordt vooral veroorzaakt door het design (ik vind de samsung mooier), maar de px80 is wel erg veel tv voor zijn geld...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:27
Kan iemand mij aangeven waar in de buurt van Hoofddorp ik de PZ800 in real life kan zien??

Ik kan hem nog nergens vinden....

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb nu iets meer dan een week de 42PZ80.
Ben net naar een filmpje aan't kijken via digitale TV (in SD), en nog steeds verwonder ik me over de ongelooflijke kwaliteit van het beeld :P
Wat dat ding van een gewoon PAL-signaal kan maken... niet normaal! Veel beter dan mijn CRT! _o_

Zo, dat moest ik even kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

aKra schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:19:

Maar ik krijg met mijn nVIDIA (8800 GT) drivers het niet voorelkaar om tekst netjes te krijgen op de plasma... Er wordt gesproken van 'beeldscan' in het menu, maar ik kan het niet vinden.

Navigeren door de servicemenu's is mij ook totaal niet duidelijk. Ik doe exact zoals geschreven maar ik blijf dezelfde mogelijkheid maar krijgen (H-POS/H-VER etc).

Ondertussen al wel wat gevonden dat je het beeld moet uitrekken met nVIDIA gebeuren (HDMI resize noemen ze het) maar dan kan ik nog steeds niet de tekst lezen. Het is gewoon onscherp en gerafeld. Op 1024x768 is alles perfect te lezen via de PC input.

Niemand inzicht? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 58572 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:34:
mn ouders hebben 'm, erg fijn scherm :)
gekocht bij de mediamarkt in Duitsland, aktie, 25% korting (toen Duitsland in de kwartfinale stond),
dus voor 1500 eu!!

Het geluid valt me nog wel mee, ik heb er nog niet veel naar gekeken, maar het viel me niet negatief op, zoals bij andere schermen weleens gebeurt. Beeld is gewoon prachtig, zelfs met de Dreambox 500+ die er nu aan hangt. Dat gaat binnenkort nog beter worden met een Kathrein 910 HD ontvanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116363

Ik ga nu snel (eindelijk) een plasma televisie kopen maar voordat ik dat doe wil ik nog zorgen dat alles is zoals ik wil. Kort overzicht situatie:

- Het is voor in de woonkamer, dus gebruik is voor televisie kijken, gamen en films kijken
- Mijn budget is ongeveer 900 euro (max. 950)
- De afstand van bank tot tv is 3 meter (misschien net ietsje meer maar het scheelt niet veel)
- Hij moet maximaal 37 inch zijn
- Ik wil best veel HD content gaan afspelen, Full-HD is op deze afstand niet duidelijk merkbaar dus ook niet de meerprijs waard. Wel wil ik dus genoeg mogelijkheden om HD af te spelen in goede kwaliteit en genoeg HDMI ingangen heb etc.
- Ik heb digitale televisie van UPC, nu nog gewoon normaal maar wil binnekort ook overstappen op het HD uitbreidingspakket. Is dat slim om bij UPC te doen of kan dat ook bij Ziggo (beetje off-topic misschien..)? Kwaliteit met digitale televisie is wel belangrijk.
- De mogelijkheid om mijn PC aan te sluiten is wel redelijk vereist, dat kan natuurlijk met een DVI->HDMI kabel, maar dat moet niet teveel problemen geven met resoluties etc.

Dat het een plasma wordt is dus wel al zeker, zeer waarschijnlijk een van Panasonic (vandaar :P). Nu wilde ik eerst de TH-37PX80 gaan bestellen, lijkt me een perfecte optie voor mijn eisen. Nu is mijn vraag dus of dat nog steeeds de beste keuze is. Ik zag net ook andere panasonic plasmas die ik niet eerder heb gezien:
- Panasonic Viera TX-37LXD85
- Panasonic Viera TX-37LZD80F

Wat is volgens jullie de beste keuze? En zijn deze Panasonic Plasma's op dit moment nog wel goed genoeg?

Als laatste vroeg ik mij een beetje af waar ik op moet letten bij het bestellen, dat ga ik wel via internet doen want dat scheelt gewoon een hoop geld. Ik wil een goede garrantie die binnen Nederland geld en misschien een uitbreiding van de garrantie, als ik daar geld voor moet neerleggen is dat geen probleem. Wat is een betrouwbare webwinkel waar ik de TH-37PX80 kan bestellen die een goede garrantie heeft, snel kan leveren en ook de mogelijkheid heeft om de garrantie uit te breiden?

Alvast heel erg bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Laatst online: 10-09-2023
Anoniem: 116363 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:16:
Dit zijn LCD-schermen 8)
Achter de beelddiagonaalaanduiding staat de eerste letter van het soort scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
Anoniem: 116363 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:16:
Ik ga nu snel (eindelijk) een plasma televisie kopen maar voordat ik dat doe wil ik nog zorgen dat alles is zoals ik wil. Kort overzicht situatie:

- Het is voor in de woonkamer, dus gebruik is voor televisie kijken, gamen en films kijken
- Mijn budget is ongeveer 900 euro (max. 950)
- De afstand van bank tot tv is 3 meter (misschien net ietsje meer maar het scheelt niet veel)
- Hij moet maximaal 37 inch zijn
- Ik wil best veel HD content gaan afspelen, Full-HD is op deze afstand niet duidelijk merkbaar dus ook niet de meerprijs waard. Wel wil ik dus genoeg mogelijkheden om HD af te spelen in goede kwaliteit en genoeg HDMI ingangen heb etc.
- Ik heb digitale televisie van UPC, nu nog gewoon normaal maar wil binnekort ook overstappen op het HD uitbreidingspakket. Is dat slim om bij UPC te doen of kan dat ook bij Ziggo (beetje off-topic misschien..)? Kwaliteit met digitale televisie is wel belangrijk.
- De mogelijkheid om mijn PC aan te sluiten is wel redelijk vereist, dat kan natuurlijk met een DVI->HDMI kabel, maar dat moet niet teveel problemen geven met resoluties etc.

Dat het een plasma wordt is dus wel al zeker, zeer waarschijnlijk een van Panasonic (vandaar :P). Nu wilde ik eerst de TH-37PX80 gaan bestellen, lijkt me een perfecte optie voor mijn eisen. Nu is mijn vraag dus of dat nog steeeds de beste keuze is. Ik zag net ook andere panasonic plasmas die ik niet eerder heb gezien:

Wat is volgens jullie de beste keuze? En zijn deze Panasonic Plasma's op dit moment nog wel goed genoeg?

Als laatste vroeg ik mij een beetje af waar ik op moet letten bij het bestellen, dat ga ik wel via internet doen want dat scheelt gewoon een hoop geld. Ik wil een goede garrantie die binnen Nederland geld en misschien een uitbreiding van de garrantie, als ik daar geld voor moet neerleggen is dat geen probleem. Wat is een betrouwbare webwinkel waar ik de TH-37PX80 kan bestellen die een goede garrantie heeft, snel kan leveren en ook de mogelijkheid heeft om de garrantie uit te breiden?

Alvast heel erg bedankt! :D
Welke van de 3 je moet kopen?
Ik zou zeker voor de px serie gaan.
Heb zelf de pz80 en die is echt geweldig, px is een iets kleiner broertje, maar kwaliteit moet nog steeds heel goed zijn.

Ik heb hem bij mokio.nl besteld.
Niet de allergoedkoopste webwinkel, maar heel betrouwbaar, goede garantie die uitbreidbaar is, goede service, en ga maar door.
Ik heb bewust iets meer uitgegeven ( ongeveer 50 ) om bij deze zaak te bestellen.
Heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

inXs

known as inXs

de 42pz80 eindelijk binnen. Zelfs de SD ontvangst (digitale TV Ziggo) ziet er toch erg goed uit, dat had ik niet verwacht. De kleuren zijn vooral erg prettig om naar te kijken. Uiteraard staat er ook een PS3 naast en ook de games en blu ray films zien er werkelijk haarscherp uit, ook de kleuren zijn perfect.

Mijn schoonouders hebben een full hd philipsx met ambilight (weet zo het type niet) en heb daar ook even alles bekeken, maar de panasonic staat toch echt wel zijn mannetje tov die tv, terwijl de philips stukken duurder is.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gisteren de tv eens op Eco gezet ipv Normal of Cinema. Ik vond dat er zo weinig kleur inzat op die 2 standen.
Maar waarom heet die stand eigenlijk Eco?
Dynamic is verschrikkelijk trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:16:
Dynamic is verschrikkelijk trouwens :P
Ik heb de tv op dynamic staan maar dan wel alles naar onder geschroefd. Meer zoals de normal mode. Volgens mij wordt er bij dynamic de lichtsensor gebruikt ofzoiets? Heb het ergens in de manual rond 3 uur in de ochtend / nacht gelezen dus kan wel onzin wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:25:
[...]
Volgens mij wordt er bij dynamic de lichtsensor gebruikt ofzoiets?
Da's bij de ECO-stand ;)

Ik denk dat ik mijn 2 "favoriete" instellingen nu vast heb staan.

De aanpassingen van contrast/helderheid/scherpte zijn gerekend vanaf Neutraal, waarmee ik dus "in het midden" / 50% of whatever bedoel !!

Stand: Cinema

Kleurbeheer: Uit
Temperatuur: Warm
Scherpte: Neutraal
Kleur: minus 2 stapjes
Helderheid: plus 3 stapjes
Contrast: plus 9 stapjes

Stand: Normaal
(hetzelfde als hierboven, behalve)

Kleur: Neutraal
Temperatuur: Normaal

Bij de verschillende ingangbronnen;
DVD/Blu-ray:
xvColor: uit, NR: uit, Kleurbeheer: uit.
Bij TV:
NR: Minimum, 3D-comb: aan

De ECO-stand heeft overigens automagisch dezelfde instellingen als "normaal" (of was het cinema), en wordt na aanpassing redelijk bruikbaar als de zon vol in je huis schijnt.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 10-07-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even gezocht. Eco gebruikt die sensor :)
Bij dynamic staat er gewoon bij dat je meer kleur hebt en cinema en normaal zijn voor verduisterde kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
:o :o
De ECO-stand heeft overigens automagisch dezelfde instellingen als "normaal" (of was het cinema), en wordt na aanpassing redelijk bruikbaar als de zon vol in je huis schijnt.
Dan moet ik nog maar eens gaan spelen met de instellingen _o- Hij staat nu op een (flink) teruggeschroefde dynamic modus. Maar een ISF calibratie moet ik toch eens laten uitvoeren. Maar wie doet dat in de regio van Maastricht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 10:20

Japser

Jeej!

Heeft iemand ervaring met het Panasonic model TH-42PZ8E ? een Full HD Plasma voor een zeer schappelijke prijs (971,- excl bij de Plasma Discounter te Duiven). Waarom is deze relatief goedkoper dan andere full HD schermen??

Contrast
20,000:1

Overige eigenschappen
100 Hz Double Scan
24p Playback
Digital Optimiser
3D Colour Management
Sub Pixel Control
Picture Overscan
Motion Pattern Noise Reduction
C.A.T.S. (Contrast Automatic Tracking System)
Video Noise Reduction
3D Comb Filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Heeft maar 1 HDMI input bijvoorbeeld ...

En de PZ80 is niet veel duurder, die zou ik gewoon pakken.

Je bedoelt deze shop trouwens?
http://plasmadiscount.nl/
Is wel redelijk goedkoop, €1216 voor de 42PZ80 (= €1022 excl btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w8andc
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
@Warfedale

Ik heb al enige tijd geleden de TH-50PZ800 van Panasonic besteld bij Discount Online ( iishop). Ze konden dit type met een zeer goede prijs ver onder de adviesprijs aanbieden. Daarnaast hebben ze ook een fysieke showroom in Tienen niet zo ver van waar ik woon. Dat is mooi meegenomen!

De contacten via GSM en email zijn tot nu toe zeer goed geweest. Gisteren terug contact opgenomen. Blijkt dat er wat beweging in de leveringen van de Panasonic plasma's aan het gebeuren is. Mijn exemplaar zou één van de volgende dagen er ook bij moeten zijn.

Dit betekent niet dat Ik toch ook enige bedenkingen gemaakt heb bij de werkwijze van iishop (Discount Online). De bestelbon werd opgemaakt onder de naam D'Heedene BVBA aan volledige adviesprijs. Op die bestelbon staat letterlijk vermeld "prijsreactie Redcoon". Op mijn vraag of dit dan via Nederland bij Redcoon wordt gekocht en de actie van Panasonic in België niet zou gelden, kreeg ik het antwoord dat het een Belgisch toestel is en dat de actie van 4 jaar garantie wel van toepassing is. Ik heb dan ook correct het formulier voor de actie en de bestelbon ontvangen. Omdat de toestellen op zich lieten wachten, was het voor Panasonic goed om de bestelbon mee te sturen. Het was geen probleem dat het serienummer er niet op stond omdat het gaat om een bestelbon en niet om een factuur. Het ingevulde formulier en de bestelbon werden reeds naar Panasonic verzonden. Wel nog niets vernomen via Panasonic.

Hoe het nadien met een echte factuur en de afgesproken prjis gaat afgehandeld worden is wel nog een raadsel. Er worden volgens mij wel een paar U-bochten gemaakt. Maar dat maakt mij niet uit.

Als het maar een volledig nieuw toestel is en alles voor de klant in orde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zoals ik hier ook al postte, mijn PZ80 (eigenlijk PZ81 8)7 ) komt ook van bij iishop.
Je krijg een factuur met de officiele prijs en een creditnota voor het prijsverschil :?
Mij is het al gelijk, zolang ik van Panasonic bevestiging krijg dat mijn 4 jaar (onsite!!) garantie in orde is.
Is dat niet zo, dan gaat er een klacht richting Panasonic over iishop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:15
aKra schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:19:

Ik weet niet welke tv je hebt. Als je n full hd hebt, dan moet je de overscan uit kunnen zetten in het gewone beeldinstellingenmenu.

Als je een hdready scherm hebt zoals ik, dan zet je de resolutie op 1280x720 als je m aansluit met dvi-hdmi.
Je moet daarna de overscan eruit halen via de instellingen van je videokaart.
Bij n Nvidia doe je het zo:

- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen

Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat. (dit verschijnt alleen bij hdmi)
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

Dat is alles.

Ik weet ook hoe je de overscan in t servicemenu er voor n groot gedeelte uit kunt halen, maar alleen voor de pv70 modellen. Ik weet niet of er een verschil zit met de 8 serie.

De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.
Nu kom je in het servicemenu.
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.

Je moet dit voor iedere input apart doen.
Let wel, dit is op eigen risico! Veel mis kan er echter niet gaan. Je moet niets anders veranderen natuurlijk.

En eh, iedereen moet zn tv instellen naar eigen smaak hoor, maar een plasma op dynamisch zetten is nogal vloeken in de kerk. Nooit zal deze setting worden gebruikt bij een calibratie.

[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 11-07-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 01:42

belblade

Belgian wacko

bij wehkamp staat de TH42-PZ80 voor 1099 euro, foutje of toch gewoon correct ?
iemand em daar besteld? leveren blijkbaar niet naar belgië :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
@belblade

Linkje? Want ik zie maar 4 Pana's en geen enkele is de 42-PZ80....

Never mind: heb topic in "aanbiedingen" gespot.

[ Voor 25% gewijzigd door Kreukeltje op 11-07-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

hmmm, staat blijkbaar op uitverkocht, geen idee meer hoe ik op die link ben geraakt ... via gewone zoektocht kom je er immers niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Laatst online: 28-06 07:54
JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:36:
Heb mezelf deze week een 37PX80 aangeschaft via Redcoon. Alles prima in orde met het apparaat zover, maar die draaiende fans (2 stuks?) maken me helemaal gek. Ze maken een hoog geluid en ook ietwat snerpend (iets wat mee resoneert?). Okee, qua aantal decibellen zal het wel meevallen en ze maken minder lawaai dan de Zalman in mijn pc, maar het lukt me gewoon niet meer om dit geluid te negeren. De tv harder zetten om het ventilatorgeluid te verdoezelen is geen optie want wij "kijken" graag op laag volume.

Is dit geluid normaal? Had elders op dit forum iets gelezen over stickers plakken om het geluid te verminderen maar waar zou ik die dan moeten plakken? Waar zijn die ronde doppen voor die op de achterkant zitten, zit daar misschien de fan-as in?
Even een updateje van bovenstaande:
Ik heb de tv teruggestuurd naar Redcoon en inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen. Deze is gelukkig een heel stuk geruislozer dan de eerste. Nog steeds niet helemaal stil, maar dat zal de plasma buzz zijn. Ben blij dat ik 'm omgeruild heb.

Echter meteen diende zich een nieuw probleem aan: in de glasplaat van de nieuwe tv zit een soort luchtbelletje (het lijkt op een waterdruppeltje) waardoor je de achterliggende plasma-pixels sterk uitvergroot ziet in het belletje. Ik overweeg om dit exemplaar ook retour te sturen. Aan de andere kant, het gaat slechts om één belletje redelijk aan de zijkant v/h scherm, dus waar praten we over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:03:
[...]
Ik denk dat ik mijn 2 "favoriete" instellingen nu vast heb staan.

De aanpassingen van contrast/helderheid/scherpte zijn gerekend vanaf Neutraal, waarmee ik dus "in het midden" / 50% of whatever bedoel !!

Stand: Cinema

Kleurbeheer: Uit
Temperatuur: Warm
Scherpte: Neutraal
Kleur: minus 2 stapjes
Helderheid: plus 3 stapjes
Contrast: plus 9 stapjes

Stand: Normaal
(hetzelfde als hierboven, behalve)

Kleur: Neutraal
Temperatuur: Normaal

Bij de verschillende ingangbronnen;
DVD/Blu-ray:
xvColor: uit, NR: uit, Kleurbeheer: uit.
Bij TV:
NR: Minimum, 3D-comb: aan

Iemand al gezien wat ie vindt van deze instellingen ? Ben ook benieuwd naar reacties/instellingen van anderen overigens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ferry34 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:34:
[...]

Ik weet niet welke tv je hebt. Als je n full hd hebt, dan moet je de overscan uit kunnen zetten in het gewone beeldinstellingenmenu.

Als je een hdready scherm hebt zoals ik, dan zet je de resolutie op 1280x720 als je m aansluit met dvi-hdmi.
Je moet daarna de overscan eruit halen via de instellingen van je videokaart.
Bij n Nvidia doe je het zo:

- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen

Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat. (dit verschijnt alleen bij hdmi)
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

Dat is alles.

Ik weet ook hoe je de overscan in t servicemenu er voor n groot gedeelte uit kunt halen, maar alleen voor de pv70 modellen. Ik weet niet of er een verschil zit met de 8 serie.

De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.
Nu kom je in het servicemenu.
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.

Je moet dit voor iedere input apart doen.
Let wel, dit is op eigen risico! Veel mis kan er echter niet gaan. Je moet niets anders veranderen natuurlijk.

En eh, iedereen moet zn tv instellen naar eigen smaak hoor, maar een plasma op dynamisch zetten is nogal vloeken in de kerk. Nooit zal deze setting worden gebruikt bij een calibratie.
Ik heb een Full HD PZ85 in mijn bezit maar ik kan echt geen beeldscan in het 'setup' menu vinden, dat is het vreemde.

En hetgeen wat je uitlegt heb ik al eens gedaan, maar nog steeds kan ik dan GoT niet lezen omdat alles over pixels verspreid is. Dus niet 1:1 pixel mapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:26:
[...]

Even een updateje van bovenstaande:
Ik heb de tv teruggestuurd naar Redcoon en inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen. Deze is gelukkig een heel stuk geruislozer dan de eerste. Nog steeds niet helemaal stil, maar dat zal de plasma buzz zijn. Ben blij dat ik 'm omgeruild heb.

Echter meteen diende zich een nieuw probleem aan: in de glasplaat van de nieuwe tv zit een soort luchtbelletje (het lijkt op een waterdruppeltje) waardoor je de achterliggende plasma-pixels sterk uitvergroot ziet in het belletje. Ik overweeg om dit exemplaar ook retour te sturen. Aan de andere kant, het gaat slechts om één belletje redelijk aan de zijkant v/h scherm, dus waar praten we over....
Waar je over praat is een productie fout. Voor een tv van zoveel geld zou dat niet mogen. Ik zou hem terug sturen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Pymle schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:37:
[...]

Ik ben er intussen uit hoe het zit (in ieder geval op de 42PX80). De antenne-ingang heeft een dubbele functie. Enerzijds gebruik je hem om je kabelaansluiting aan te hangen. Als je die echter uit je aansluiting in de muur trekt, kun je dezelfde kabel gebruiken als antenne voor de DVB-T.

Als de coaxkabel dus los aan de TV aangesloten is, kun je FTA zenders zonder problemen ontvangen. Je hebt verder niets nodig.
Ik heb dit vandaag even getest, maar kon geen enkele zender vinden.
Moet die coax een bepaalde lengte hebben of zo?
Met een usb dvb-t ontvangertje kan je hier normaal wel een aantal zenders ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 28-06 11:03
bij MM Arnhem komende week de 42PZ8 voor 1299,-. voor diegene die het interesseert.

[ Voor 27% gewijzigd door supercop7373 op 13-07-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218954

Sinds enige tijd heb ik opgemerkt dat het beeld op mijn 46PZ85 soms 'verschoven' is...
Ik kijk via een samsung 360 digitale hd ontvanger, en merk dat bij sommige kanalen bovenin een 'zwart-witte' stippellijn te zien is die onregelmatig knippert, het lijkt een beetje op de rand van een fotongatief (alsof je naar de rand van de filmrol zit te kijken). Maar wat ik nog irritanter vind is dat ik vrijwel op alle zenders aand e rechterzijde van mijn beeld een rand van ongeveer een halve cm zwart heb, alsof het beeld teveel naar links is verschoven! Bij een volledig donker beeld is daar ook een soort lichte streep te zien die lijkt op de weerschijn die een LCD tv aan de onderkant heeft 8)7

Omdat het niet bij alle zenders optreedt lijkt het me niet in de tv te zitten, maar aan de andere kant is het misschien een instelling op xde tv zodat deze het signaal beter omzet ofzo. Iemand suggesties? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Anoniem: 218954 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:
Sinds enige tijd heb ik opgemerkt dat het beeld op mijn 46PZ85 soms 'verschoven' is...
Ik kijk via een samsung 360 digitale hd ontvanger, en merk dat bij sommige kanalen bovenin een 'zwart-witte' stippellijn te zien is die onregelmatig knippert, het lijkt een beetje op de rand van een fotongatief (alsof je naar de rand van de filmrol zit te kijken). Maar wat ik nog irritanter vind is dat ik vrijwel op alle zenders aand e rechterzijde van mijn beeld een rand van ongeveer een halve cm zwart heb, alsof het beeld teveel naar links is verschoven! Bij een volledig donker beeld is daar ook een soort lichte streep te zien die lijkt op de weerschijn die een LCD tv aan de onderkant heeft 8)7

Omdat het niet bij alle zenders optreedt lijkt het me niet in de tv te zitten, maar aan de andere kant is het misschien een instelling op xde tv zodat deze het signaal beter omzet ofzo. Iemand suggesties? _/-\o_
even een andere bron aansluiten die fullhd beeld geeft en kijken of je de problemen nog steeds houdt. als dat zo is dan kan het aan de tv liggen als je dan wel goed beeld krijgt dan moet je eens kijken of je met de instellingen van je kastje kan gaan spelen. het snelste is natuurlijk backtracking: even kijken welke instellingen je de laatste tijd allemaal gewijzigd hebt en deze weer herstellen en kijken wat je dan aan beeld krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olden002
  • Laatst online: 11-06 19:34
Anoniem: 218954 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:

Het lijkt er op dat je overscab hebt uitgezet, dan kan je zo'n randje krijgen
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!

Offtopic reacties zullen verwijderd worden.