aKra schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:19:
Eindelijk een HDMI -> DVI-D kabel (of andersom, hoe je het maar wilt zien

).
Maar ik krijg met mijn nVIDIA (8800 GT) drivers het niet voorelkaar om tekst netjes te krijgen op de plasma... Er wordt gesproken van 'beeldscan' in het menu, maar ik kan het niet vinden.
Navigeren door de servicemenu's is mij ook totaal niet duidelijk. Ik doe exact zoals geschreven maar ik blijf dezelfde mogelijkheid maar krijgen (H-POS/H-VER etc).
Iemand die mij kan helpen?

Ik weet niet welke tv je hebt. Als je n full hd hebt, dan moet je de overscan uit kunnen zetten in het gewone beeldinstellingenmenu.
Als je een hdready scherm hebt zoals ik, dan zet je de resolutie op 1280x720 als je m aansluit met dvi-hdmi.
Je moet daarna de overscan eruit halen via de instellingen van je videokaart.
Bij n Nvidia doe je het zo:
- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen
Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat. (dit verschijnt alleen bij hdmi)
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.
Dat is alles.
Ik weet ook hoe je de overscan in t servicemenu er voor n groot gedeelte uit kunt halen, maar alleen voor de pv70 modellen. Ik weet niet of er een verschil zit met de 8 serie.
De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.
Nu kom je in het servicemenu.
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.
Je moet dit voor iedere input apart doen.
Let wel, dit is op eigen risico! Veel mis kan er echter niet gaan. Je moet niets anders veranderen natuurlijk.
En eh, iedereen moet zn tv instellen naar eigen smaak hoor, maar een plasma op dynamisch zetten is nogal vloeken in de kerk. Nooit zal deze setting worden gebruikt bij een calibratie.
[
Voor 25% gewijzigd door
Ferry34 op 11-07-2008 15:41
]