Even een updateje van bovenstaande:JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:36:
Heb mezelf deze week een 37PX80 aangeschaft via Redcoon. Alles prima in orde met het apparaat zover, maar die draaiende fans (2 stuks?) maken me helemaal gek. Ze maken een hoog geluid en ook ietwat snerpend (iets wat mee resoneert?). Okee, qua aantal decibellen zal het wel meevallen en ze maken minder lawaai dan de Zalman in mijn pc, maar het lukt me gewoon niet meer om dit geluid te negeren. De tv harder zetten om het ventilatorgeluid te verdoezelen is geen optie want wij "kijken" graag op laag volume.
Is dit geluid normaal? Had elders op dit forum iets gelezen over stickers plakken om het geluid te verminderen maar waar zou ik die dan moeten plakken? Waar zijn die ronde doppen voor die op de achterkant zitten, zit daar misschien de fan-as in?
Ik heb de tv teruggestuurd naar Redcoon en inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen. Deze is gelukkig een heel stuk geruislozer dan de eerste. Nog steeds niet helemaal stil, maar dat zal de plasma buzz zijn. Ben blij dat ik 'm omgeruild heb.
Echter meteen diende zich een nieuw probleem aan: in de glasplaat van de nieuwe tv zit een soort luchtbelletje (het lijkt op een waterdruppeltje) waardoor je de achterliggende plasma-pixels sterk uitvergroot ziet in het belletje. Ik overweeg om dit exemplaar ook retour te sturen. Aan de andere kant, het gaat slechts om één belletje redelijk aan de zijkant v/h scherm, dus waar praten we over....
Anoniem: 100386
Iemand al gezien wat ie vindt van deze instellingen ? Ben ook benieuwd naar reacties/instellingen van anderen overigens !Anoniem: 100386 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:03:
[...]
Ik denk dat ik mijn 2 "favoriete" instellingen nu vast heb staan.
De aanpassingen van contrast/helderheid/scherpte zijn gerekend vanaf Neutraal, waarmee ik dus "in het midden" / 50% of whatever bedoel !!
Stand: Cinema
Kleurbeheer: Uit
Temperatuur: Warm
Scherpte: Neutraal
Kleur: minus 2 stapjes
Helderheid: plus 3 stapjes
Contrast: plus 9 stapjes
Stand: Normaal
(hetzelfde als hierboven, behalve)
Kleur: Neutraal
Temperatuur: Normaal
Bij de verschillende ingangbronnen;
DVD/Blu-ray:
xvColor: uit, NR: uit, Kleurbeheer: uit.
Bij TV:
NR: Minimum, 3D-comb: aan
De ECO-stand heeft overigens automagisch dezelfde instellingen als "normaal" (of was het cinema), en wordt na aanpassing redelijk bruikbaar als de zon vol in je huis schijnt.
Ik heb een Full HD PZ85 in mijn bezit maar ik kan echt geen beeldscan in het 'setup' menu vinden, dat is het vreemde.Ferry34 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:34:
[...]
Ik weet niet welke tv je hebt. Als je n full hd hebt, dan moet je de overscan uit kunnen zetten in het gewone beeldinstellingenmenu.
Als je een hdready scherm hebt zoals ik, dan zet je de resolutie op 1280x720 als je m aansluit met dvi-hdmi.
Je moet daarna de overscan eruit halen via de instellingen van je videokaart.
Bij n Nvidia doe je het zo:
- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen
Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat. (dit verschijnt alleen bij hdmi)
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.
Dat is alles.
Ik weet ook hoe je de overscan in t servicemenu er voor n groot gedeelte uit kunt halen, maar alleen voor de pv70 modellen. Ik weet niet of er een verschil zit met de 8 serie.
De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.
Nu kom je in het servicemenu.
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.
Je moet dit voor iedere input apart doen.
Let wel, dit is op eigen risico! Veel mis kan er echter niet gaan. Je moet niets anders veranderen natuurlijk.
En eh, iedereen moet zn tv instellen naar eigen smaak hoor, maar een plasma op dynamisch zetten is nogal vloeken in de kerk. Nooit zal deze setting worden gebruikt bij een calibratie.
En hetgeen wat je uitlegt heb ik al eens gedaan, maar nog steeds kan ik dan GoT niet lezen omdat alles over pixels verspreid is. Dus niet 1:1 pixel mapping.
Intentionally left blank.
Waar je over praat is een productie fout. Voor een tv van zoveel geld zou dat niet mogen. Ik zou hem terug sturen.JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:26:
[...]
Even een updateje van bovenstaande:
Ik heb de tv teruggestuurd naar Redcoon en inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen. Deze is gelukkig een heel stuk geruislozer dan de eerste. Nog steeds niet helemaal stil, maar dat zal de plasma buzz zijn. Ben blij dat ik 'm omgeruild heb.
Echter meteen diende zich een nieuw probleem aan: in de glasplaat van de nieuwe tv zit een soort luchtbelletje (het lijkt op een waterdruppeltje) waardoor je de achterliggende plasma-pixels sterk uitvergroot ziet in het belletje. Ik overweeg om dit exemplaar ook retour te sturen. Aan de andere kant, het gaat slechts om één belletje redelijk aan de zijkant v/h scherm, dus waar praten we over....
Spielerei...
Ik heb dit vandaag even getest, maar kon geen enkele zender vinden.Pymle schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:37:
[...]
Ik ben er intussen uit hoe het zit (in ieder geval op de 42PX80). De antenne-ingang heeft een dubbele functie. Enerzijds gebruik je hem om je kabelaansluiting aan te hangen. Als je die echter uit je aansluiting in de muur trekt, kun je dezelfde kabel gebruiken als antenne voor de DVB-T.
Als de coaxkabel dus los aan de TV aangesloten is, kun je FTA zenders zonder problemen ontvangen. Je hebt verder niets nodig.
Moet die coax een bepaalde lengte hebben of zo?
Met een usb dvb-t ontvangertje kan je hier normaal wel een aantal zenders ontvangen.
bij MM Arnhem komende week de 42PZ8 voor 1299,-. voor diegene die het interesseert.
[ Voor 27% gewijzigd door supercop7373 op 13-07-2008 22:16 ]
Anoniem: 218954
Sinds enige tijd heb ik opgemerkt dat het beeld op mijn 46PZ85 soms 'verschoven' is...
Ik kijk via een samsung 360 digitale hd ontvanger, en merk dat bij sommige kanalen bovenin een 'zwart-witte' stippellijn te zien is die onregelmatig knippert, het lijkt een beetje op de rand van een fotongatief (alsof je naar de rand van de filmrol zit te kijken). Maar wat ik nog irritanter vind is dat ik vrijwel op alle zenders aand e rechterzijde van mijn beeld een rand van ongeveer een halve cm zwart heb, alsof het beeld teveel naar links is verschoven! Bij een volledig donker beeld is daar ook een soort lichte streep te zien die lijkt op de weerschijn die een LCD tv aan de onderkant heeft
Omdat het niet bij alle zenders optreedt lijkt het me niet in de tv te zitten, maar aan de andere kant is het misschien een instelling op xde tv zodat deze het signaal beter omzet ofzo. Iemand suggesties?
Ik kijk via een samsung 360 digitale hd ontvanger, en merk dat bij sommige kanalen bovenin een 'zwart-witte' stippellijn te zien is die onregelmatig knippert, het lijkt een beetje op de rand van een fotongatief (alsof je naar de rand van de filmrol zit te kijken). Maar wat ik nog irritanter vind is dat ik vrijwel op alle zenders aand e rechterzijde van mijn beeld een rand van ongeveer een halve cm zwart heb, alsof het beeld teveel naar links is verschoven! Bij een volledig donker beeld is daar ook een soort lichte streep te zien die lijkt op de weerschijn die een LCD tv aan de onderkant heeft

Omdat het niet bij alle zenders optreedt lijkt het me niet in de tv te zitten, maar aan de andere kant is het misschien een instelling op xde tv zodat deze het signaal beter omzet ofzo. Iemand suggesties?
even een andere bron aansluiten die fullhd beeld geeft en kijken of je de problemen nog steeds houdt. als dat zo is dan kan het aan de tv liggen als je dan wel goed beeld krijgt dan moet je eens kijken of je met de instellingen van je kastje kan gaan spelen. het snelste is natuurlijk backtracking: even kijken welke instellingen je de laatste tijd allemaal gewijzigd hebt en deze weer herstellen en kijken wat je dan aan beeld krijgtAnoniem: 218954 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:
Sinds enige tijd heb ik opgemerkt dat het beeld op mijn 46PZ85 soms 'verschoven' is...
Ik kijk via een samsung 360 digitale hd ontvanger, en merk dat bij sommige kanalen bovenin een 'zwart-witte' stippellijn te zien is die onregelmatig knippert, het lijkt een beetje op de rand van een fotongatief (alsof je naar de rand van de filmrol zit te kijken). Maar wat ik nog irritanter vind is dat ik vrijwel op alle zenders aand e rechterzijde van mijn beeld een rand van ongeveer een halve cm zwart heb, alsof het beeld teveel naar links is verschoven! Bij een volledig donker beeld is daar ook een soort lichte streep te zien die lijkt op de weerschijn die een LCD tv aan de onderkant heeft![]()
Het lijkt er op dat je overscab hebt uitgezet, dan kan je zo'n randje krijgenAnoniem: 218954 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:
Ik kijk via een samsung 360 digitale hd ontvanger, en merk dat bij sommige kanalen bovenin een 'zwart-witte' stippellijn te zien is die onregelmatig knippert, het lijkt een beetje op de rand van een fotongatief (alsof je naar de rand van de filmrol zit te kijken). Maar wat ik nog irritanter vind is dat ik vrijwel op alle zenders aand e rechterzijde van mijn beeld een rand van ongeveer een halve cm zwart heb, alsof het beeld teveel naar links is verschoven! Bij een volledig donker beeld is daar ook een soort lichte streep te zien die lijkt op de weerschijn die een LCD tv aan de onderkant heeft![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!
Offtopic reacties zullen verwijderd worden.
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!
Offtopic reacties zullen verwijderd worden.