[MMORPG] Lord of the Rings Online: deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.032 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41
Ik heb mijn Huntertje inmiddels naar lvl24 geduwd, en ik blijf me verbazen over de gruwelijke power wat een Hunter heeft als de mobs nog op afstand zijn. Zelf tot 5 lvl's hoger (non-elite) mobs knal je er uit (6 lvl's hoger is vrijwel niet te raken dus DF).

Nu weet ik wel dat ik een 'wat bovengemiddelde' gear heb, maar ik 'schiet' beduidend sneller door de lvl's heen dan met burg en tank.

Wat bepaald niet snel gaat is farm-craften, dat is werkelijk om te huilen zo traag. Alhoewel je geen craft-quests hoeft te doen dus zo weer tijd terugwint :+

Tijdens een cash-run in CD, incusief Mordirith himself terwijl ik die quest niet eens heb en ondanks het feit dat 'ie twee keer resette :X toch een hele leuke drop gehad :Y

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CQHYHtexJ1xfhAysieUY5LgI/full.jpg

Ook al is 'ie niet beter dan het arsenaal aan wapens wat ik al heb:
Unique daggers ftw! *O* :D
En het staat zo cool om met mijn burg slechts met daggers rond te lopen 8)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10

Woohooo

Smilie, James Smilie

Wat een uitermate triest spel is dit zeg.

Vandaag die demo gedownload en 7 dagen trail gespeeld.
Echt gewoon een copy/paste van World of Warcraft wat gameplay betreft.

Weer questjes doen, om de 2 levels skills kopen met je geld, beesten slopen en actie moment zijn gewoon exact hetzelfde als WoW en nog maar niet over de hotkeys en de skillnamen te hebben waarvan de helft ook copy/paste is..

Exit game, uninstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:35
Woohooo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:17:
.......
.......
Weer questjes doen, om de 2 levels skills kopen met je geld, beesten slopen en actie moment zijn gewoon exact hetzelfde als WoW en nog maar niet over de hotkeys en de skillnamen te hebben waarvan de helft ook copy/paste is..
Dat is nou een MMORPG

en over de hotkeys....dat zijn de meest logische knoppen er voor waarschijnlijk

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter

Exit game, uninstall.
Het is fijn dat je een gefundeerde mening kunt geven over een spel, daarbij alle feiten kennende omtrent MMORPGs en waar ze vandaan komen. Vooral ook je overduidelijk talent om topicwaarschuwingen te missen en verder ook in zeer rijk taalgebruik wat duidelijk blijk geeft van intelligentie ons kan vertellen dat je liever WoW speelt. Prima, mag je hier verder. Doei!

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Exit game, uninstall.
Idd, welkom bij MMORPG games kerel. Ik vond de actie helaas niet hetzelfde als WoW, voelde langzamer aan. En bij LOTRO gebruikte ik steeds maar 2 spells (worden later vast meer).

Alleen LOTRO heeft toch een hoop andere dingen hoor, vooral het verhaal is een stuk beter. De deeds/housing etc etc.

Dus even iets verder kijken dan je neus lang is ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog even online geweest, althans ik dacht dat het even was maar zat zo maar weer 3 uur te spelen :) Kan me inmiddels goed voorstellen dat je later in een spel maar wat blij bent als je een eigen paard hebt. Mijn schoenen beginnen inmiddels aardig te slijten door het heen en weer rennen tussen de lonelands, Bree en Threstlebridge.
Gisteren wel met een goede fellowship na alle orc's half-orc's dourhand dwarfs en ander ongedierte nu ook trolls aan mijn lijstje met badguys toegevoegd. Leek een slecht idee om de 24 en 25 elite gasten aan te vallen met 2 champions een hunter en mijzelf allemaal zo tussen level 22-24. Maar zolang je er maar 1 tegelijkertijd kwaad maakt was het eigenlijk prima te doen. Gevolg was 14 trolls minder, na afloop veel cheers en een gele quest om in te leveren. :9
Ik ben nog wel op zoek naar een plek waar het nodige silver is te vinden. Als prospecter ben ik al aardig op weg, maar heb nog het nodige te minen om mijn jeweller skills naar een hoger level te tillen. Iemand goede suggesties, want in de lonelands komt ik vooral veel rich iron en gold tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exit game, uninstall.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha !!!

En WoW is een kopie van Everquest...whats your point :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Nou gisteren even op Laurelin PvMP gedaan met mijn nieuwe weaver. Was een beetje later op de avond en volgens mij hadden de creep net Lug verloren. Erg handig aangezien mijn green dot verder nog geen maps heeft en al de freep zich in grams kwamen aanbieden om gewebbed te worden. Ik moet wel zeggen dat er wel onzettend veel freeps waren, sommige creep in ooc dachten dat op een gegeven ogenblik meer dan 100 freeps in de moors waren.

Was leuk om het verschil te zien met snowbourn, ben er maar een uurtje geweest dus kan het echt duiden wat er anders is, maar het voelde wel anders. De infame vloeide ook rijkelijk, in een uurtje toch halvewege rank 1 gekomen.
Op een gegeven zelfs moment nog een hobit guardian gewebbed }) had helaas alleen nog maar een 8 sec web. Volgens mijn nog een soort protest actie gezien van een aantal freeps, ze kwamen in een rijtje naar grams lopen om vervolgens afgeslacht te worden 8)7 Moest me echt beheersen om me er niet op te storten O-)

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knowuse schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:33:
Nou gisteren even op Laurelin PvMP gedaan met mijn nieuwe weaver. Was een beetje later op de avond en volgens mij hadden de creep net Lug verloren. Erg handig aangezien mijn green dot verder nog geen maps heeft en al de freep zich in grams kwamen aanbieden om gewebbed te worden. Ik moet wel zeggen dat er wel onzettend veel freeps waren, sommige creep in ooc dachten dat op een gegeven ogenblik meer dan 100 freeps in de moors waren.

Was leuk om het verschil te zien met snowbourn, ben er maar een uurtje geweest dus kan het echt duiden wat er anders is, maar het voelde wel anders. De infame vloeide ook rijkelijk, in een uurtje toch halvewege rank 1 gekomen.
Op een gegeven zelfs moment nog een hobit guardian gewebbed }) had helaas alleen nog maar een 8 sec web. Volgens mijn nog een soort protest actie gezien van een aantal freeps, ze kwamen in een rijtje naar grams lopen om vervolgens afgeslacht te worden 8)7 Moest me echt beheersen om me er niet op te storten O-)
Hahahaha, ja! Daar was ik onder andere ook bij ;) Was wel lachen gisterenavond. We hebben in +/- 30 minuten tijd TA, LUG en Dar platgestampt. Hierna met onze raid, zo dicht mogelijk bij elkaar te paard, op creeps capital afgestormd om te kijken hoe ver we konden komen :), was erg lachen!

Helaas waren er een hoop freeps die hierna dicht bij de creep capital gingen campen, we hebben meerdere malen gevraagd in ooc om dit niet te doen, dus sorry creeps. We stonden met onze raid (die voornamelijk bestond uit Northwind Free Company) bij Lug op de muur te wachten op inkomende creeps, je moet ze een beetje ruimte geven vindt ik. Misschien heb je me wel gezien? Marscha, sta meestal vooraan in de rij :P.

En ja, er waren zeker een hoop freeps aanwezig, en dit zal denk ik alleen maar erger worden na book 12, met de nieuwe pvp armor rewards. ( die onder andere afhankelijk zijn van rank ).

Gisteren ook nog de snowtroll deed in sarnur afgemaakt yay !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer een redelijk goede dag gehad. Nagi en ik gingen samen weer verder door Evendim. We hadden bijna alles gedaan wat we op dit moment konden doen, maar er moest nog wat kleine dingen worden gedaan.

Als eerste trokken we op pad om Thauk de Vile Warg te vinden. Dit creatuurt teisterde Ost Forod en er was dan ook een prijs op zijn hoofd geplaatst. Met mijn level 37 was Thauk toch best een riskante onderneming. Nagi gaf me nog een kopje voor we op pad gingen en ik heb haar maar niet verteld dat Thauk een hele grote hond-achtige was.

Voordat we er uberhaupt konden komen stonden er eerst nog een behoorlijk aantal beren en "normale" wargs in de weg. Nagi is gelukkig niet heel bang uitgevallen en deze dieren waren dan ook snel lynxvoer. Toen kwamen we bij de ingang van de plek waar deze gevaarlijke warg zich moest bevinden. Een reeks irritante goblins kwam ons al tegemoet, Nagi vind ze maar smerig smaken, maar een flinke dreun met haar voorpoten doet vaak ook al heel wat. Een van de wat kleinere goblins ging zelfs met 1 klap neer. Nadat we ons een weg gebaand hadden door wat goblin restanten zag ik in de verte Thauk staan. Nagi keek me aan met een blik alsof ze zeggen wilde: "Je wil toch zeker niet serieus dat ik dat creatuur van dichtbij ga bekijken he?" Ik gaf haar een bemoedigend knikje en de dappere Nagi ging ondanks haar eigen tegenzin op pad. Door de schaduwen besloop ze Thauk die haar helemaal niet bemerkte tot ze hem vol in zijn nek beet. Een minuutje later kwam Nagi spugend vanwege de smerige smaak van dit dier, triomfantelijk terug. Weer een gevaar weggewerkt.

Op de terugweg nog een aantal herten, beren en wargs van het leven beroofd en snel door naar Rowena Parker die ons van Thauk had verteld. Na de prijs in onvangst te hebben genomen, hoorden we ineens het gewenste geluid...we waren level 38 geworden.

Next challenge please! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Voor de duidelijkheid ik speel helemaal geen WoW.
Heb WoW 1jar geleden, 2maanden gespeeld.

En mijn punt is dat ik op zoek ben naar een vernieuwende MMO, en niet een copy van een spel wat 4 jaar oud is.

[ Voor 38% gewijzigd door Woohooo op 30-01-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

The End

!Beginning

*knip* Als je op een (idd niet zo nette) reactie niets te zeggen hebt, doe dat dan ook niet.

OT: Nog steeds geen release date voor book 12... Ben erg benieuwd naar de veranderingen.

[ Voor 72% gewijzigd door TheZeroorez op 30-01-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohooo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:36:

En mijn punt is dat ik op zoek ben naar een vernieuwende MMO, en niet een copy van een spel wat 4 jaar oud is.
Ik denk dat je het punt een beetje mist... Een MMO zal altijd lijken op een andere MMO. Als iets goed is, ga je toch ook niet alles wat goed is wegsodemieteren alleen maar omdat een ander spel ook al zoiets had?

De opzet van een MMO is het uitvoeren van quests om zo beter te worden en te levellen. Toch? LOTRO heeft goede elementen genomen van andere games en die zoveel mogelijk verbeterd. Dat het idee hetzelfde is, mag toch logisch heten, anders was het geen MMORPG meer, maar een ander genre.

Een copy van WoW kun je dit nauwelijks noemen. Als het dan toch al een copy ergens van is, dan zou ik kijken naar de voorgangers van WoW, want ook die game was verre van vernieuwend (enige verschil was dat het toegankelijker was) een game als DaoC, EverQuest, of nog ouder Ultima Online.

Ik heb zelf ook even WoW geprobeerd en dat spel kon me simpelweg niet boeien. Niet omdat ik dat niet wilde, maar omdat de cartoony stijl mij totaal niet ligt. Welk spel je wel leuk vind, zal persoonlijk blijven. LOTRO heeft voor mij het grote voordeel dat ik al helemaal nut was op het gebied van LOTR, en dan is het natuurlijk geweldig om jezelf in Middle Earth te begeven en zelf te doen waar je over gelezen hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Woohooo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:36:

Ik speelde een dikke 10 jaar geleden MUDs, text RPGs. Dit zijn de voorlopers van hedendaagse MMORPGs. Daar werd ook met quests en mobs grinden gewerkt om omhoog te levelen. Is alles dan ineens een rechtstreekse kopie van MUDs? Is elk spel niet in feite een kopie van een voorloper in een genre, en uiteindelijk niet van Pong? Nee dus.

Elk hedendaags spel, zonder uitzondering, heeft elementen die zijn "gejat" (zoals jij het uitdrukt) van eerdere games. Waarom? Omdat die elementen werken! Waarom het wiel opnieuw uitvinden als je het ook kan doorontwikkelen met rubber banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ook niet waarom veel mensen WoW zien als een mmorpg basis, aangezien zij zeker niet de grondleggers zijn. De enige reden waarom zoveel wow leden heeft is door de cartoon look, die ook een hele hoop kinderen van 5-15 jaar aantrekt.

Everquest b.v. trekt een veel volwassener publiek aan, net als lotro. Kijkend naar de eerste reactie van ***** in dit forum wordt dit leeftijdsverschil nog eens bevestigd.

Wil je een ander soort van mmorpg ervaring, dan zou je het al iets oudere spel Eve online, of Tabula Rasa kunnen proberen. Met ,het nog uit te komen, Age of Conan en Warhammer online zal de mmorpg "look" niet totaal verschillend gaan worden. Ook meer van hetzelfde maar dan een beetje anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer ook dat mijn mooie raportage erdoor de mist in is gegaan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:10:
Beetje jammer ook dat mijn mooie raportage erdoor de mist in is gegaan.. :P
Hoezo ? Ik heb hem uiteraard gelezen :D, errug leuk geschreven weer !

Wat ik zelf momenteel een van de leukere dingen vindt is toch de moors, en niet zozeer door het pvp'n, maar meer omdat ik in deze zone veel meer het gevoel heb echt in de lotro omgeving te zitten.

Strijden met vele andere Free people tegen de griezelige Orcs-spiders-Wargs ! Gisteren ook weer met , denk ik, 2 volledige raids.... 48+ paarden, en dan STAMPEE!!! Het mooie is dan om gewoon dwars door de creep groep heen te rennen, niet stoppen bij de eerste creep, lekker de creep raid in de chaos laten verspreiden, en ze dan 1 voor 1 de grond in stampen, muahahahaha.

Leuk zijn ook om echte taktieken uit te voeren, net als gisteren kwamen de creeps de hele tijd van de zelfde kant richting Lug, wij wisten dat lug geen gevaar liep, genoeg freeps aanwezig, dus zijn we een beetje omgelopen om zodoende de creeps te flanken. Dus bij hun eerstvolgende aanval (wij stonden verscholen achter een heuveltje) liepen we met een boog om hun heen om zodoende achter ze te verschijnen. Voila, creeps ingesloten, chaos, muchos creeps dead ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

MueR schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:42:
[...]
Elk hedendaags spel, zonder uitzondering, heeft elementen die zijn "gejat" (zoals jij het uitdrukt) van eerdere games. Waarom? Omdat die elementen werken! Waarom het wiel opnieuw uitvinden als je het ook kan doorontwikkelen met rubber banden?
Natuurlijk heeft iedere RPG dingen die een andere RPG heeft puur naar gameplay, maar bij LOTR is de gehele gameplay naar mijn idee precies hetzelfde als WoW/Everquest/whatever wat voor mij en denk ik vele andere een hele goeie reden is om dit spel niet te spelen.

Er zullen vast wel leuke dingetje in dit spel zijn waar ik nooit achter kom maar als de eerste indruk erg slecht is denk ik niet dat dit spel een alternatief biedt (waar sommige naar opzoek zijn) t.o.v. WoW wat nu de halve wereld nog speelt.

Now flame me })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Wat ik niet begrijp is waarom je in een LotRO-topic, dat loopt voor de mensen die het spel enthousiast spelen, dit soort posts gaat plaatsen.

Wat wil je hiermee bereiken? Net zoveel als wanneer je in het WoW-topic begint te brullen dat WoW zo'n goede game is.

Maargoed, ik als jou was zou ik nu niet meer verder gaan trollen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen reden om me naar jouw niveau te verlagen, voor flamen moet je in het wow topic wezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:46:
Snap ook niet waarom veel mensen WoW zien als een mmorpg basis, aangezien zij zeker niet de grondleggers zijn. De enige reden waarom zoveel wow leden heeft is door de cartoon look, die ook een hele hoop kinderen van 5-15 jaar aantrekt.
Heb je daar toevallig cijfers van? Ben wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van een WoW speler, ik heb onderhand met een hoop nederlandse spelers gespeeld maar nooit last gehad van spelers onder de 15 :).

Maar goed, LOTRO topic alleen heb ik daar niets over te zeggen :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:20:
Heb je daar toevallig cijfers van? Ben wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van een WoW speler, ik heb onderhand met een hoop nederlandse spelers gespeeld maar nooit last gehad van spelers onder de 15 :).

Maar goed, LOTRO topic alleen heb ik daar niets over te zeggen :p.
Nee, ik heb daar geen cijfers van, is ook niet nodig aangezien je cijfers heel makkelijk kan manipuleren. Ik ga gewoon uit van mijn eigen ervaringen, ken namelijk wel wat mensen ( In Nederland en US). Veel kinderen van de spelers van eq2 speelden wow, dat trok die kids wat meer aan.

En dat is ook helemaal niet erg, ieder zijn eigen ding, wow is gewoon niets voor mij. Maar dat is voor mij geen reden om dan in het wow topic een domme post te plaatsen in de vorm van " wow suks, Tis a Kopy van EQ2, eq2 is Ubah ! >:) "

En dat is blijkbaar het verschil tussen een eq2/lotro speler en een wow speler 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Leuk zijn ook om echte taktieken uit te voeren, net als gisteren kwamen de creeps de hele tijd van de zelfde kant richting Lug, wij wisten dat lug geen gevaar liep, genoeg freeps aanwezig, dus zijn we een beetje omgelopen om zodoende de creeps te flanken. Dus bij hun eerstvolgende aanval (wij stonden verscholen achter een heuveltje) liepen we met een boog om hun heen om zodoende achter ze te verschijnen. Voila, creeps ingesloten, chaos, muchos creeps dead ;)
Als ik dit zo lees dan is LOTRO zich aan het ontwikkelen tot een MMORTS ;)
Ik heb her en der wat gelezen over de strijd tussen de creeps en freeps. Is het voor nuttig om alvast als creep rond te gaan rennen? Maw heeft dat invloed op je andere character, of is het gewoon puur voor de lol?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:06:
Als ik dit zo lees dan is LOTRO zich aan het ontwikkelen tot een MMORTS ;)
Ik heb her en der wat gelezen over de strijd tussen de creeps en freeps. Is het voor nuttig om alvast als creep rond te gaan rennen? Maw heeft dat invloed op je andere character, of is het gewoon puur voor de lol?
Sommige doen het voor de lol, maar ik weet ook dat er mensen zijn die gewoon fulltime een creep spelen, die doen zo goed als niets met hun normale karakters. Hun doel is hun creep zo hoog mogelijk te ranken, en daarbij dus hun creep sterker en sterker maken.

Er zitten wat creeps bij die gewoon heel lastig zijn neer te halen, zo sterk zijn ze. Het heeft verder geen invloed op je normale karakter, buiten het feit dat de tijd die je in de creep stopt uiteraard niet meer in je freep stopt :P, en daarmee misschien indirekt je freep niet optimaliseerd.

Het voordeel van de creep zijde is, dat iedereen met een freep die minimaal level 10 is, een monster kan aanmaken, bij de freep zijde moet je toch echt eerst je karakter levelen tot +/- level 47+ om van nut te zijn in de moors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Woohooo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:13:
[...]

Natuurlijk heeft iedere RPG dingen die een andere RPG heeft puur naar gameplay, maar bij LOTR is de gehele gameplay naar mijn idee precies hetzelfde als WoW/Everquest/whatever wat voor mij en denk ik vele andere een hele goeie reden is om dit spel niet te spelen.

Er zullen vast wel leuke dingetje in dit spel zijn waar ik nooit achter kom maar als de eerste indruk erg slecht is denk ik niet dat dit spel een alternatief biedt (waar sommige naar opzoek zijn) t.o.v. WoW wat nu de halve wereld nog speelt.
http://javairasfolly.jandell.net/?page_id=377,

goed te relateren naar WOW vs Lotr,

1. Uiterlijk, Wow is cartoon, Lotr probeert meer "echt" te zijn.

2. Verhaal lijn: Wow heeft er geen, (geintje), wow heeft heel weinig, pas sinds de uitbreiding van BC is er een beetje verhaal lijn in gekomen maar zit er niet een grote lijn in het spel, allemaal kleine korte verhaaltjes, tegenover LotR, dat gebruik maakt van Epic quests, deze epic quests (zo'n 10 per boek, 11 boeken (afaik;))) zijn 1 hele lange verhaallijn, de quests die daarnaast lopen spelen zich dan ook vaak af over meerdere levels en gaan dieper in op verhaal en hebben daadwerkelijk een betekenis.

hier een directie quest uit de post hierboven:
4th - But Blizzard thought to make this style of MMORPG first.

I have heard an accusation levelled at Mythic that they only went after the WarHammer IP once they saw how sucessful WOW was. This is not true.

Mythic have being trying to get the IP for WarHammer, around the time they had first launched DAOC, but nobody was willing to finance the concept.

“All you have to do is look at the fantasy role-playing books, the fantasy battle books, they published a book called World of Warhammer long before World of Warcraft came out. So we’ve always known there is a hell of a lot of potential there. But we were never able to hook up. I mean you look at where we are now. When we did Camelot … at the time we spoke to them about doing an MMO, based on Warhammer, they already had a deal, and we had no money.“

Mark Jacobs http://pc.gamezone.com/news/04_17_06_11_29AM.htm

Mark Jacobs may not have been the first person to think of making this style of MMORPG, but he did think of it well before he had heard of anything to do with WOW.
Zoals hij aangeeft, en ook wat MueR zecht, WoW is for the masses, WoW heeft bewezen dat een MMO in de style van WoW werkt, het spreekt mensen aan, de grote reden waarom WoW deze grote playerbase heeft ontvangen is omdat het al een goeie ondergrond had met Warcraft I, II en III, waardoor de eerste 500.000 mensen speelden, het geld voor veel reclame, waardoor nog eens 500.000 mensen kwamen, en toen was het wachten op Mond-op-Mond reclame, dit principe werkte fantastisch in 2004 (geloof ik? release ergens in februari), omdat toen de markt voor MMO's nog zeer klein was, (ga nu eens naar mmorpg.com en zie de honderden mmos die er zijn). tegenwoordig moet je je beter profileren, zoals LOTR doet met de boeken, maar het grootste deel toch wel dankzij de films. Op dit punt schorten de spellen die voor WoW uitkwamen, niet genoeg reclame, geen geschiedenis in de verhaal lijn.

Game play -

ook zoals in de link word gezegd, het is zo verschikkelijk anders,

Wow: Mage(puur magie), hunter (met pet), druid (shapeshifter), warlock (demon aanhangertje), warrior (Big bear), priest (healer, magie), shaman (totem oproeper), paladin (holy knight), en nog meer

LOTR: Lore-master (de enige in het spel die magie echt onder de knie heeft maar naast magie ook gebruik maakt van pets), Hunter (ranged dps, no pet), Captain (Leider, inspiratie voor zijn medespelers), Guardian (Big bear), minstrel (healer, met zijn instrumenten, zing moet in, trouw aan lore), en nog meer.

Zoals je zit zitten er wel duidelijk verschillen in, om de duidelijkste te noemen:
WOW = FANTASIE
LotR = een beetje fantasie.

Lotr is natuurlijk een fiction verhaal, dat blijkt uit het boek en de film, maar is wel gebasseerd op de wereld zoals wij die kennen, (vergelijk het maar met het leger en je ziet (bijna) alle classes terug komen).

---
9/10 dingen die hier staan zijn van de link bovenaan, alleen omgezet tot een verhaal van LoTr vs WoW ipv. War vs Wow. Dit is te betrekken op alle MMO's.
---

ps. afaik de allereerste MMORPG was Neverwinter Nights (uit 1991), dus wow heeft een goeie 13 jaar gehad om alles te stelen >:)

<hr>

Overigens, nog steeds niks gehoord van clikc and buy, kan dus al sinds donderdag niet meer spelen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Laatst online: 24-08 03:25
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:32:
[...]

Sommige doen het voor de lol, maar ik weet ook dat er mensen zijn die gewoon fulltime een creep spelen, die doen zo goed als niets met hun normale karakters. Hun doel is hun creep zo hoog mogelijk te ranken, en daarbij dus hun creep sterker en sterker maken.

Er zitten wat creeps bij die gewoon heel lastig zijn neer te halen, zo sterk zijn ze. Het heeft verder geen invloed op je normale karakter, buiten het feit dat de tijd die je in de creep stopt uiteraard niet meer in je freep stopt :P, en daarmee misschien indirekt je freep niet optimaliseerd.

Het voordeel van de creep zijde is, dat iedereen met een freep die minimaal level 10 is, een monster kan aanmaken, bij de freep zijde moet je toch echt eerst je karakter levelen tot +/- level 47+ om van nut te zijn in de moors.
Monster play was ooit bedoeld om desteny point te kunnen verzamelen, die je dan weer kunt gebruiken voor je freep. Hierbij moet je denken aan moral, power, speed en hope buffs. Alleen zoals Tank-a-Holic al zegt begonnen mensen full time te creepen en begon Turbine monster play verder uit te bouwen.

Denk persoonlijk dat PvMP steeds belangrijker gaat worden als eind content. Zodra je een aantal toons naar 50 hebt geleveld kun je eigenlijk nog maar een aantal dingen doen: crafting, raiding, new content, role playing, deed grinding en PvMP. Persoonlijk doe ik alleen nog maar nieuwe content, raiding met mijn kin en (voornamelijk) MP.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Sja, wat doe je als een bevriende Loremaster om wat hulp vraagt bij z'n Turtle quest?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fEx0tWVbnYlRqcPE3pw3wMHS/full.jpg

Ow, ook een Ancient Turtle nodig?
:P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/svMuSsL2mRA1pI8YAPFybhU5/full.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Haal je lijken leeg, prutsert! :+

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 31-01-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Reken maar dat die Ancients leeg gingen (als ik toch bezig ben :+ ), maar het geeft mooi aan hoe snel zo kunnen respawnen. De gewone turtles haalden we niet allemaal helemaal leeg omdat anders de respawns iets te snel kwamen (voor een tweemans team) :+ :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjirp schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:13:
[...]

ps. afaik de allereerste MMORPG was Neverwinter Nights (uit 1991), dus wow heeft een goeie 13 jaar gehad om alles te stelen >:)
je weet dat de M in MMORPG staat voor "massive" ? die paar persistent world servertjes konden echt niet paar duizend man tegelijk online houden hoor. appels <=> peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Hey Rappel, we missen je op TS man, en jou ook Tjirp! Melden, en dat is een bevel! :+

Oh wat heb ik vanavond een leuke avond gehad. Eerst begon ik met het completen van een deed (Snow-beasts in de Misty Mountains). Na een minuutje of 15 (ik hoefde er nog maar 140), kon ik mijn Determination op 6 tellen.

Daarna besloot ik de Northern High Pass even in te duiken, waar ik het eerste deel van de Warg Slayer wilde halen. Het toeval wilde echter dat de 250XP die ik voor het completen van de deed kreeg net het laatste duwtje gaf, waardoor ik dus nu ook op Laurelin een level 50 heb (als eerste in de kinship :D en voor Jorgasme :P). De avond kon eigenlijk al niet meer stuk.

Daarna nog even Sarnur in gedoken, nog maar wat Dourhand Crests farmen, en ook daar had ik nog een deed open staan. Bij het aanschieten van een vogel daar kwam er tot mijn schrik ineens ook een goblin om de hoek rennen. Mijn schrik sloeg al snel om naar blijdschap toen ik zag dat het een shard dropper was, waardoor ik nummer 2 van het lijstje met te doden shard droppers in Sarnur mag strepen. Ook dropte hij erg leuke boots waar ik jammer genoeg niks mee kan. Enkele minuten later was ook de deed Master of Beasts af. Nu alleen nog Avenger of Sarnur [2/6] en Troll Kicker Advanced (nog zo'n 180) en dan is heel Ered Luin weer deed-vrij.

Terwijl ik verder ging in de Trollshaws met het opzoeken en doden van crawlers en wolves (en verder alles wat ik zag), werd er in GlobalLFF geroepen om mensen voor Bk8 chapter 5. Laat ik die nou nog hebben. Dus ik een reply gestuurd, kreeg prompt een invite van een level 50 burglar. Zij zou verder gaan zoeken naar mensen, dus besloot ik een rookpauze te pakken.
Bij mijn terugkomst zag ik een level 50 champion, 2 level 50 captains en een level 48 captain in onze groep erbij. Ik vroeg me even af of het zonder tank en minstrel wel kon, maar die 4 stukken wandelend schroot moesten maar genoeg klappen kunnen vangen. Daarbij zijn buffs van alledrie de banners ook wel prettig.
Enkele minuten later lag Mordirith dood aan onze voeten, en dat zonder tank of minstrel :D. Alleen jammer dat die trol van een Oakheart het weer moest verpesten. Dus ook de deed Shadows of Angmar Part 1 af.

Ik heb nog heel eventjes Giants staan mollen in Giant Valley. Het toppunt was toch wel een elite met 6800 morale doodmaken zonder 1 keer geraakt te worden. Hoge agility ftw!

Daarnaast heb ik in de Auction hall nog een leuke mace gekocht: Hausdrepa, als secondary weapon.

Al met al een zeer geslaagd avondje:
- Level 50 gehaald
- van 2 deeds de "final" af
- Shadows of Angmar 1 af
- MMS Warg Slayer part 1 af
- Leuke items gekocht
- Veel winst op de AH met pages en books, Very Shaggy Auroch Tails en nog wat junk

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 01-02-2008 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 02:54:
Hey Rappel, we missen je op TS man, en jou ook Tjirp! Melden, en dat is een bevel! :+
^_^ heb het beetje gehad met CM en LOTRO.
Komt door die kut transfer die nu al bijna maand geleden is. Heb zojuist aangevraagd om het terug te laten zetten en me geld terug te krijgen. Had in die tijd een nieuwe char tot 50 kunnen levelen.. achja.
Maar ik heb dus weinig zin om in te loggen maar dat komt wel weer hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Ik probeerde Rappel net toe te voegen aan mn friend list in-game, maar ik kreeg geen melding dat je character niet bestond. Wel iets van "Character could not be added".

Ik zie aan je myReact dat je weer bent overgelopen naar "de vijand"!

[ Voor 17% gewijzigd door MueR op 01-02-2008 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 03:59:
Ik probeerde Rappel net toe te voegen aan mn friend list in-game, maar ik kreeg geen melding dat je character niet bestond. Wel iets van "Character could not be added".

Ik zie aan je myReact dat je weer bent overgelopen naar "de vijand"!
behehe jij bent altijd zo anti-eehm-vijand ;)
misschien tijdelijk.. heb even geen zin in lotro door hun wanprestatie :/
hun service is gewoon weg poopoo, ingame brak, en account wise is het nog veel slechter.
Volgens mij willen ze me weg hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:19

TAA

Liever IRC

Zo! Gisteravond voor de derde avond op rij aan het deed grinden geweest... Nog 9 te gaan en dan zijn de slotted complete. Vooral de kill deeds zijn een aanslag op de beschikbare tijd van een Guardian, zelfs op lvl48. Vooral de lowlevel deeds komt veel aan op alleen doorploeteren. Wie heeft er nu zin om 200 bog-lurkers met 4k morale neer te halen?

Anyway, vanavond maar eens op zoek naar de 5 pages die ik nog mis en verder met Troll Kicker (hey Rhy!) en Bear Slayer (MMS); van beide nog een stuk of 100 nodig (adv). Zit nu op 6/6/5/6/6 dus het begint aardig in de richting te komen. Dit weekend nog eens GT en dan moet ik toch aardig richting 50 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

botoo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:03:
Sja, wat doe je als een bevriende Loremaster om wat hulp vraagt bij z'n Turtle quest?

[afbeelding]

Ow, ook een Ancient Turtle nodig?
>:) :P

[afbeelding]
Gisteren kreeg ik die quest voor de gewone turtles daar... ze waren weliswaar elite, 8k morale, maar een leveltje lager als mijn guardian... (lvl44 tegen lvl45)

De verleiding niet kunnen weerstaan, en toch maar even een pijl in zo'n schildpad geprikt om z'n aandacht te trekken >:)

Beest kwam gelijk hard op me afrennen, en hiuj dacht wel even makkelijk zo'n kleine dwerg met een te groot schild dood te meppen... Het heeft even geduurd, maar door lekker met m'n skills om te gaan, heb ik het voor elkaar gekregen om de schildpad naar de grond te werken, en had nog iets van 800 morale en een klein beetje power over. :P
Gaf wel weer een lekker gevoel, maar ik ga er geen 12 op deze manier neerleggen, de volgende keer zal ik even wat hulp inschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 02:54:

Daarna besloot ik de Northern High Pass even in te duiken, waar ik het eerste deel van de Warg Slayer wilde halen. Het toeval wilde echter dat de 250XP die ik voor het completen van de deed kreeg net het laatste duwtje gaf, waardoor ik dus nu ook op Laurelin een level 50 heb (als eerste in de kinship :D en voor Jorgasme :P). De avond kon eigenlijk al niet meer stuk.
Hey!! Ik had eergisteren nog 1 K nodig om 50 te worden, maar gisteren kwam een CoD4 tournament tussendoor in de huiskamer, dus die K kon ik niet completen hehe.

Maar gefeliciteerd Muer! _/-\o_

Ik til hem vanav naar 50, hoewel ik een Rift run heb vanav met mn minstrel om half negen.

Binnenkort als ik wat meer deeds op orde heb en mn armour optimaal heb stuur ik mn captain de Rift in. Behalve als we een minstrel tekort hebben zucht (eerlijk gezegd is mn drang om te healen minder geworden laatste tijd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:32:
[...]
Ik til hem vanav naar 50, hoewel ik een Rift run heb vanav met mn minstrel om half negen.
* MueR wil ook naar de Rift :|
Nog plek over voor een hunter die weet wat ie doet?

[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 01-02-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een mailtje van codemasters terug: Ze kunnen me character ook niet terugverplaatsen.
"They're looking into it with turbine"

:X

Heb dit topic aangemaakt:

http://community.codemast...php?p=3637229#post3637229

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:33:
[...]

* MueR wil ook naar de Rift :|
Nog plek over voor een hunter die weet wat ie doet?
Sorry man ik lees dit bericht veels te laat. Maar dan nog was het een full kin run helaas. Volgende keer hebben we weer een mixed one.

Daarbij heb ik gerolled voor de Rift Wandering gloves voor de minstrel. Ik won m op boss 3 en daarmee heb ik nu de gloves, leggins en boots Rift Wandering bij elkaar ( 3/6). Heb nu extra stats erbij zoals een tactical crit multiplyer, fate en dispeare shadow percentage.

Aankomende dagen boss 4 en dan Thrang ( op die laatste hebben we nu juiste taktiek dat we zonder wipe hem ook clearen. Tegenwoordig gaan alle bosses zonder wipes btw.

En dan wordt het toch echt een keer method voor the Balrog verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Ach, ben vanavond toch met een Rift run meegegaan. Nuin GIliath kinship organiseerde 2 raids. Ik ben meegegaan, en wat een avond weer. Vantevoren zeiden ze dat ze tot en met Thrang zouden gaan. Ik dacht "ja dat zal wel". Maargoed, geen locks, dus lekker mee gaan. Er werd vantevoren afgesproken dat iedereen maar met max 1 blauw barter item naar buiten zou gaan, dus dat was in ieder geval al positief.

De groep was verassend goed georganiseerd, dus ik had enige hoop niet te wipen. Na enkele minuten waren we dan ook volop bezig om Barz op zn muil te slaan. Tot dat punt was slechts een persoon doodgegaan; hij werd door een troll (de eerste die je tegenkomt) de afgrond in gemept. Shit happens.

Maar terug naar Barz. Zonder incidenten werd deze praatgrage gigant op zn knieën gedwongen. Tot onze vreugde dropte hij 2 gems voor de boots. Na een ronde vragen wie ze nodig had, bleken er maar 4 mensen te zijn die hem nog niet hadden, waaronder ik. Rollen dus. Ik rollde met 84 net onder de hoogste, dus ik verwachtte de 2e gem te krijgen. Helaas niet, nog een roll. Uiteraard roll je dan 4 :x Geen boots voor mij dus. Op naar Zurm dan maar, misschien daar nog.

Ook Zurm werd al snel aggressief tegen ons, nadat we zijn vervelende vriendjes uit de weg hadden geruimd. Maar goed georganiseerd als de groep was, werd dit niet een heel groot probleem. Ook hij mocht snel zn loot afgeven; 1 gem voor de boots, met nog 2 mensen die hem wilden hebben.
Rollen, spannend, spannend.. JA!!!! De hoogste :D Ik gelukkig, op naar Furz.

Furz ging (voor mij dan) wat minder. Om een of andere reden wist ik zelfs met mn Endurance stance (-20% threat) en threat reducing bow chant nog aggro te trekken van hem, zelfs met 2 tanks op hem. Toen ik een critical hit van 2700 morale kreeg was het dus snel over met me. Aangezien ik de enige DPSser (afgezien van een Champion) was, kreeg ik vrij snel een res van een van de drie captains, waardoor ik lekker verder kon met Furz afmaken. En ook hij ging plat. 1 gem voor de gloves.
De Loremaster die tevens raidleader was werd de gelukkige, hij hoeft nu nog maar 1 stukje van de set.

We waren ondertussen zo'n anderhalf uur verder, en iedereen had er volop zin in. De andere raid was reeds bij Zogtark, dus zijn we vlug doorgegaan naar hem. De Elder Fire Drakes vormden wel een hindernisje, aangezien er maar 1 persoon was die fatsoenlijk schade aan ze kon doen. Gevolg, heel de raid stond mij te buffen, healen en power te doneren. Best grappig.
Zogtark werd ondertussen door een tank bezig gehouden, maar de rest van de raid viel hem snel bij toen ik de drakes uit de lucht had. Na enige minuten lag ook hij dood aan de voeten. Resultaat: 2 gems voor de leggings.

Op naar nummer 5 dan maar. Ik werd op Darkling duty geplaatst, heel geestdodend werk. Tot mijn verassing zag ik ineens in mijn scherm verschijnen dat Narnulabat defeated was. Stond ik daar echt al zo lang continue op quick shot te rammen? Nou ja, hij dropte een gem voor de chest piece. Daar ging het om.

Door naar Shadow-Eater en Stone-Biter. De eerstgenoemde zouden we even naar 10k helpen om vervolgens Stonebiter dood te maken, en dan Shadow pas dood te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Deze twee lastposten waren zonder noemenswaardige incidenten verleden tijd.

Wie nu? Thrang. Zijn we daar al? Yup. Mooi. Eens kijken of ik wat mensen hier jaloers kan maken door hem in de eerste run dood te maken. Wij dus maar naar binnen. Een tank op de giant, de rest aan een van de trappen alles doodmaken, terwijl de Loremasters de andere trap gestund hielden tot wij aan onze kant klaar waren. En dan de andere kant.
Toen de Shamans kwamen hielden de tanks er 2 bezig, die elkaar constant aan het healen waren. Mooi, leaves 2 for us. We doken een hoek van in bij de trap, en de 2 shamans waren snel dood. De tanks brachten ons de andere 2 shamans, die ook snel om lagen.
"That's enough, I'll deal with you myself!" Daar was ie dan, Thrang.
De main tank ging even lekker aggro trekken, terwijl wij ons afzijdig hielden. Nadat de tank een minuutje of 5 met hem gespeeld had, ging de rest zich er mee bemoeien. Sneller dan ik me kon voorstellen hadden we hem ineens op nog maar 9k morale. Een minuutje later was ook Thrang dood.

Dus naast de Doom-Hunter's Boots kreeg ik ook nog eens meteen de titel Ruination of Thrang! Gaaf. Leuke avond geworden dus. Zondag gaan we die laatste lastpost even doodmaken, Thaurlach heet ie geloof ik.
Het enige waar ik niet zo blij over was: ik heb 3 keer de melding "MISSED" gezien op mn Heartseeker, terwijl de NPC in kwestie niet in exploit mode oid zat. Dat is wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed gedaan man en goed verhaal trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eigenlijk alweer overnieuw beginnen met LOTRO 2 weken geleden maar moest nog zoveel dingen kopen en nu ben ik blut en heb ik nog geen gamecard, maar wel ontzettend zin om LOTRO te spelen :p Ik ga in ieder geval een Lore Master weer maken, en op een drukke server. Laat nog van me horen als ik de Gamecard heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het spel sinds afgelopen week, met wisselende ervaringen. Dit is m'n allereerste RPG, dus misschien moet ik erg wennen, maar zo nu en dan zit ik toch met een gefronste blik naar m'n scherm te kijken. Ik ben een Hobbit en zit nog in The Shire: ik wordt echter niet goed van al dat heen en weer geloop. Ben je net aan de andere kant van de kaart geweest, kan je weer helemaal terug om twee seconden met iemand te praten om vervolgens bij een volgende opdracht weer de hele Shire door te lopen. Veel van de opdrachten bestaan in feite alleen maar uit LOPEN... De gevechten met meer dan 1 tegenstander lukken totaal niet. Ik heb de beste armour gekocht die ik maar kan krijgen (ben nu level 12, dus light) maar zodra twee vliegen me aanvallen ben ik het haasje. En dingen vinden is zonder hulp van internet onmogelijk. Zo moest ik een tas vinden ergens boven Needlehole (o.i.d.). Ja, goeiendag, zeg, dan moet je echt elke meter afspeuren van een gigagroot gebied! En vaak zijn de omschrijvingen waar je moet zoeken erg vaag en algemeen.

Het ziet er allemaal prachtig uit, en ik heb zo nu en dan ook echt plezier erin, maar ik vraag me af of ik iets mis... Al dat heen en weer geloop wordt na een paar dagen al vervelend.. laatst staan na een paar maand.

Nu net had ik een heel saaie quest gedaan die 25 minuten duurde (in een aparte sessie): je moest zo ongeveer de halve Shire aflopen om een boodschap door te geven. Na het volbrengen daarvan werd ik weer teruggebracht naar het eigenlijke spel. Dat liep toen vast. Na het herstarten kon ik helemaal opnieuw beginnen... Ja, de groeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:53

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Tsja, The Shire is niet het meest inspirerende gebied.Ik vond het nogal 'leeg', dwz weinig andere spelers. Overigens is een MMORPG niet goed te vergelijken met een single-player RPG als Neverwinter nights o.i.d.
Laat je niet afschrikken door een eventueel taai begin, het wordt echt leuker. Probeer een goed Kinship te vinden, met personen die je willen helpen, en ga zo snel mogelijk naar Bree. Daar is het drukker met meer Fellowship-zoekers.
Mocht je het desalniettemin niet kunnen waarderen, probeer dan eens een wat meer lineair RPG (zoals bovengenoemde, of Oblivion,of....). RPG's zijn uiteindelijk toch wel een érg leuk game-type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Hopelijk is één van de forumleden hier ook jeweller en kan die me helpen met een crafting quest waar ik problemen mee heb. Had dit weekend eindelijk genoeg zilveren versiersels gemaakt om na het voltooien van een crafting quest verder te kunnen met het echt interessante werk, goud en de betere juwelen. Ik moet daarvoor een white tree trincket (o.i.d.) maken voor en dronken dwerg inde forsaken inn ;) Kreeg keurig een brief mee waar ik de ingrediënten kan vinden. De 2 zilveren ignots en de gepolijste opaal had ik al, en na wat speurwerk had ik ook de dourhand dwarf gevonden die het laatste bezat (een of andere mould). Toen ik alles compleet had richting een workbench gegaan (de dwerg wil graag het eindproduct beoordelen voordat hij je verder inwijdt in de geheimen van een goede jeweller).
Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat ik geen recipe van een white tree trincket heb en het dus ook niet kan maken bij een workbench. In de brief van de dwerg staan alleen de ingrediënten. Iemand enig idee of ik er ook een recipe bij had moeten krijgen of dat ik op een andere plaats dit moet craften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Zo... het weekend zit er weer op... De geplande pages zijn allemaal binnen gekomen; vooral vrijdagavond was een waar feest. Samen met een kinsman een uurtje of anderhalf in Angmar rondgelopen en 10 page/book drops gehad. Leuk voor de centjes en m'n 2e book was ook klaar. M'n laatste book heb ik zaterdag / zondag gedaan; die 4 page drops kwamen wat langerzamer; ook dit keer weer behoorlijk wat andere pages.

Level 50 heb ik (net) niet gehaald; er staat nog 85k op de teller. Reden hiervoor is dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering een paar honderd dwarf iron opgezocht heb en hiermee Metalsmithing naar T5 heb getild. Mede behulp van een donatie uit de kin ook nog GM Prospector geworden. Wat duurt dat craften lang. Zeker als je ook nog 300 boiled pristine moet verwerken en 100 exceptional. Had eigenlijk al een tijdje niet meer gecraft dus dit was een leuke stap voorruit. Vooral Master Metalsmith scheelde een hoop ruimte (bank, housechest, mule) doordat ik in één keer 15 recipes kon toevoegen. Vandeweek eens grinden bij wat sharddroppers; heb al wat Ancient Steel tool recipes klaar liggen.

Vanavond met de kin naar Goblin Town; wellicht zit de 'ding' er in... En anders gaat die deze week zeker komen. Deeds op 6/6/6/6/6 dus daar moet ik ook nog aan gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:07:
Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat ik geen recipe van een white tree trincket heb en het dus ook niet kan maken bij een workbench. In de brief van de dwerg staan alleen de ingrediënten. Iemand enig idee of ik er ook een recipe bij had moeten krijgen of dat ik op een andere plaats dit moet craften?
Het recipe zou in je inventory moeten staan, heb bij mijn eerste crafting quest ook zeker 30 minuten gezocht naar het recept. ;)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freelance schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:14:
[...]

Het recipe zou in je inventory moeten staan, heb bij mijn eerste crafting quest ook zeker 30 minuten gezocht naar het recept. ;)
Dan vrees ik dat ik deze gewoon verkocht heb 8)7 Blijkbaar iets te graag muntjes willen verdienen. Nou ja dan cancel ik de quest en haal hem daarna weer opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar ging ik gisteren weer op pad met mijn trouwe lynx. In de trollshaws moest ik op zoek naar de Oned volgens Barachen. Hij zou ergens moeten uithangen in de buurt van Rivendell. Het zou wel een lastig iets worden, want deze Oned, was bepaald geen lieverdje. Nou vooruit, even wat vrienden bij elkaar rapen dan maar.

Na een paar minuten vragen of er andere mensen waren die deze Oned (of was het nou toch Onid, naja, maakt het uit) een paar stevige vragen moesten stellen, waren we met een groepje. Daar zaten echter wel een paar mensen bij die ook nog door Gloorfindel op pad waren gestuurd om in drie grotten een steen omhoog te houden. Nu had ik dat niet al te lang geleden gedaan dus ik vertelde al "er gebeurd niets als je dat doet hoor" maar koppig koppig...toch moesten ze het proberen.

Vooruit dan maar, dus een paar trollen een kopje kleiner gemaakt. Ineens kreeg ik een eretitel als trollenslachter van de Trollshaws (had ik er toch al behoorlijk wat gehad) Zo gezegd, zo gedaan en we konden gaan beginnen aan de speurtocht naar onze Oned. We verzamelden voor de ingang van de vallei waar deze kerel zich bevond en gingen naar binnen. Een aantal draakjes en wormpjes versperden de ingang, maar dat was ook maar van korte duur. In de verte zag ik hem al staan en kon nog net voorkomen dat een van de medequesters recht in de armen van 2 woodtrolls liep die daarvoor de smalle ingang stonden. Eentje werd door mij aan de grond genageld terwijl de andere erg snel werd geslacht. Een minuutje later was ook dit weer geregeld en transporteerde onze hunter ons weer terug, vlakbij Thorenhad. Hierna mochten we meteen door naar Rivendell om te praten met Elrond.

Elrond vertelde ons vervolgens dat Legolas wel wat hulp kon gebruiken en dat kon je wel zeggen..wat had die elf er een puinzooi van gemaakt zeg, overal corrupted undergrowth, woodtrolls en nog meer van die ongein.

Als een mes gingen we door deze begroeiing heen om al snel een eerste baas voor ons kiezen te krijgen. Deze maakte echter geen schijn van kans. Even elkaar instructies geven voor we Legolas lieten doorbanjeren, (die kijkt namelijk helemaal nergens naar, ook zijn eigen gezondheid niet) er was tenslotte nog meer. Onheilspellend vertelde Legolas ons dat er tussen ons en de belangrijkste Nemesis van het woud, er nog een aantal bomen en wat corrupted undergrowth zat die ons er niet door zouden laten.

Na ook deze bosjes te hebben gesnoeid kwamen we bij het laatste gevecht aan. Deze nemesis kon het uiteraard weer niet alleen en had twee ook best stevige hulpjes bij zich. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar een van die hulpjes had nogal grote poten ofzo...want zo had ik een volle morale bar, en zo was ik incappacitated. Helaas kon ik niet veel daar aan veranderen, maar ik had mijn werk al gedaan. Ik was de laagste qua level in ons groepje en ik moest dus een paar tellen wachten voor we de Nemesis toch hadden omgelegd. Ik werd weer revived en Legolas dankte ons hartelijk voor de hulp.

Ik had de afgelopen wat geluk gehad met wat Legendary pages en had het boek wat daarbij hoorde "Of Leaf and Twig" dus ook maar gekocht. Maar ja, ik heb er nog niks aan, want ik was nog maar level 38. Tijdens de quests had ik ook de laatste pagina te pakken gekregen. Na het praten met Legolas hoorde ik ineens het bekende geluidje...level 39. New deed, Of leaf and twig. Ik moest met Elrond gaan praten, en laat ik dat toch al hebben gemoeten. ;)

Na het praten met Elrond verdwenen er ineens 8 pagina's uit mijn inventory en was ik dus meteen 9200 XP rijker. (lekker begin van het nieuwe level :P) Jammer alleen dat ik nog tot level 41 moet wachten voor ik hem kan gaan gebruiken, ach...heb ik nog een paar andere traits te zoeken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Het begin is altijd lastig. Probeer gewoon wat samen te spelen met anderen. Op Laurelin kan je me wel een PM sturen, dan help ik je wel even.

psst... Tank-a-Holic, kom je nog een keer op TS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
@MUER
GRATS OP 50!!

ClickAndbuy zijn nog steeds aan het kutten,

Zoals aangeggeven heb ik vorige week donderdag te horen gekregen dat mijn betaling niet goed ging (10 dagen geleden dus). In het mailtje geven ze aan "Wij gaan het nog een keer afschrijven". Dus ik wachten, had ondertussen al salaris gehad,

krijg afgelopen vrijdag " het is ons weer niet gelukt" ik, wtf:s ze vragen mij contact met ze op te nemen,

ik bellen "Our lines are currently busy" (nederlands telefoonnummer, halfbrak/chinees engels). O nee, ze zitten toch niet in india...

Ik opgehangen en een mailtje gestuurd "Vreemd ja, kan ik anders miss met iDeal betalen".

Zaterdag mailtje van ClickAndBuy, ik denk, mooi eindelijk reactie. nee hoor
"Omdat wij 2 keer geengeld hebben kunnen afschrijven moet U een boete van 15 euro betalen blabla".Ik dus: DIKKE VINGER, Ik ga naar mijn rekening, en ja hoor, ze hebben helemaal niet geprobeerd geld af te schrijven (De 2e keer dan). Ik dus weer in de mail.

"Ik ga dit niet betalen omdat dit en dat en zus en zo, U kunt nog een keer proberen 12.99 af te schrijven, of om terug te komen op mijn vorige mail (zie bijlage). wil ik dit ook via iDeal betalen".

wacht nog steeds op een reactie.

enfin, 10 dagen zonder lotro, 10 dagen zonder reactie van hun (behalve wat automatische e-mails). en dus 10 dagen mezelf aan het oppeten.

ondertussen kan ik bij CM geen aparte betalingsmethode starten omdat clickandbuy dus bezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
@Tjirp erg triestig verhaal... ik zou er ook gek van worden, zeker nu ze ook nog eens met een boete komen aanzitten.
Hopelijk wordt het voor je rap opgellost en kan je zodra het tijd is dierct aan de gang met book12

Over book12 gesproken, ik was ff op de US site aan het kijken en kwam onderstaande tegen mbt (vooral RP) customization van je char:
Misschien leuk om info over book12 op te nemen in de start post(s)

Book 12: The Outfit System and Barbershops

In addition to bringing you the Month of the Guardian, the Month of the Burglar, the Month of the Champion, the Ettendeep, and Angmar Revisited, Book 12: The Ashen Wastes will also go down in history as introducing The Month of Avatar Customization - as we like to call these things here at Turbine.

Now, you might be asking yourself: "Why on Middle-earth would the devs be focusing on avatar customization when they've still got Mordor to build?!"

Well, anecdotally speaking, I can't recall a single Dev Chat (and as everyone who's had to wait while I typed up an answer knows, I've done a lot of them) where someone hasn't asked for additional character customization options. In fact, the request for just an option to toggle your shoulder armour off and on has come up in every one of our last 5 European Dev Chats (big shout-out to our Codemasters players here!).

We can take a hint, so we got to work.

But, we're not just giving you the option to toggle your shoulder (and glove) armour in Book 12 -- no, we're giving you more. Much more!

Book 12 introduces two brand new Avatar Customization features to LOTRO: The Outfit System, and Barbershops.

Here are the details:

The Outfit System

The goal of The Outfit System is fairly simple: Give players complete control over how they look in the game, without impacting the gameplay benefits they gain from their currently equipped items.

With that stated, let's start off with the image below - the "flash."

Afbeeldingslocatie: http://lorimages.level3.turbine.com/admin_files/28/20/78/71/2109.jpg

What you're seeing above is a single character showing off their three Outfits.
Now, as of Book 11 you already have your first Outfit. The Outfit System refers to that set of items you currently have equipped. That won't be changing at all.

What we're unveiling in Book 12 is the ability for you to define two additional cosmetic appearances, called Outfits, for your character. These Outfits will override the visual appearance of your base Equipment.

Now, it's important to emphasize that these additional inventories are only cosmetic, and that your Equipment will continue to be the only items affecting your stats. With that said, once Book 12 goes live it's really up to you as to how you want yourself to look in Middle-earth.

As long as you can wear it in your Equipment, you can wear it in an Outfit.

But How Does It Work?

That's another great question! Take a look at the screenshot below:

Afbeeldingslocatie: http://lorimages.level3.turbine.com/admin_files/96/85/63/81/2110.jpg

Once you've reached level 20, you'll have access to a few new tabs in your Character Journal which allow you to toggle between your base Equipment and both Outfits. In the screenshot you can see that the player is on their 1st Outfit. Any item they drag on the corresponding Outfit Slot will be equipped cosmetically, overriding the appearance of the item in their base Equipment slot, as you can see in the following screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://lorimages.level3.turbine.com/admin_files/65/84/27/10/2111.jpg

A few other things are also worth noting:
  • You must reach level 20 before you can use the Outfit System
    This is to prevent new players from accidentally equipping their armour cosmetically since, well, that would get ugly...
  • You must meet all of the Usage Restrictions of the items you are trying to equip cosmetically.
    For example, a Lore-master that can't wear Heavy Armour won't be able to equip Heavy Armour as an Outfit.
  • The Outfit System will be disabled in the Ettenmoors - and in all PvMP zones moving forward.
  • This is to prevent Guardians from masquerading as Light Armour wearers, since a player's silhouette is an important indicator, at range, of which class they are.
  • Equipping an item to an Outfit slot will still leave the item in your inventory.
    This will allow you to trade those items to other players, store them in your bank, etc., although items that bind will need to be bound to you before you can equip them into Outfit slots.
  • Book 12 is also introducing a large variety of cosmetic items including, but not limited to, backpacks, quivers, hauberks, and social clothes (dresses, tunics, shirts, pants, etc.).
Barbershops

Barbershops are the other major feature we're adding for The Month of Avatar Customization. Code-named "Floon's Baby," this feature will allow you change a subset of your avatar's hair and facial options for a small fee.

You can find your local Barber at the major social center nearest to you. Talking to one will allow you to change a variety of cosmetic settings for your avatar, as you can see in the following image.

Afbeeldingslocatie: http://lorimages.level3.turbine.com/admin_files/54/61/71/49/2108.jpg

As the screenshot suggests, you'll be able to change the following options:
  • Hair Style
    We are also adding new hair styles for all races and genders
    These will be available at Character Creation as well
    Floon went out of his way to get these in. :)
  • Hair Color
  • Facial Hair
  • Facial Detail 1
  • Facial Detail 2
    This is new for Book 12, and will allow you to pick a second Facial Detail for your character
    More props to Floon here!
Floon would like to point out that having both of these systems in place opens the door for us to make even more customization options for you in the future.

So there you have it - The Month of Avatar Customization, coming soon to a Book near you!

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Kan er iemand eens voor me kijken wat de verschillende lidmaatschappen nou precies kosten? Ik zie ze door mijn lifetime lidmaatschap niet op de Account page. De FAQ op de LOTRO website is echter antiek (Augustus).

De topicstart heeft op verzoek van een goed oplettende lezer tegenwoordig een overzicht met de prijzen. In het volgende deeltje zal de TS ook wat beter ingedeeld worden.

[ Voor 28% gewijzigd door MueR op 04-02-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
*diepe zucht*

Het is me *eindelijk* gelukt om een derde stuk Rift-gear te bemachtigen \o/
Wij gebruiken een licht aangepast D-Roll puntensysteem voor de drops bij raids. In het kort: je krijgt per raid-dag 100 punten die je kan gebruiken om een boss-drop te winnen door bv /roll 600 (als je 600 punten hebt). Degenen die dus vaak raiden krijgen op die manier een betere kans op een boss-drop dan iemand die toevallig een keertje meegaat. Als je iets wint, bv jouw roll is /roll(600) 324 dan vervallen je gerolde punten (afgerond naar boven 400) zodat in dit voorbeeld 200 punten blijven staan voor volgende kansen.
Max. aantal punten is gecapped op 1000. Krijg je het voor elkaar om 10 keer niets te winnen dan krijg je de elfde raid och geen punten meer erbij. Die 1000 punten had ik dus al een poosje . . .

'Probleem' met Rift-gear is dat het boa is en de Rift-bosses droppen altijd dezelfde jewels (in te wisselen voor gear bij class-barters). Nu had ik al een maand of drie 2 stukken (leggings en boots) dus hoefde ik daar nooit voor te rollen waardoor ik bij de eerste 4 bosses altijd maar één kans op een item had omdat ik de andere items al bezit (eerste twee bosses droppen hetzelfde). Juist die ene kans leek ik niet te kunnen verzilveren, ik kreeg het zelfs voor elkaar om met een roll van 1000 32 te gooien :( het is dan ook opgetekend dat ik het slechtste roll van het hele kinship :+

Eergisteren bij boss 3 deed ik een redelijke roll maar iemand anders net weer beter :'( , boss 4 was voor mij niet van toepassing maar doorgedrongen tot boss 5 Narnulabat gooide ik 342 en bleef daarmee tot mijn verbazing de hoogste.

Kortom: ik heb er een Thrill-Seekers chest-armour bij :D, niet het mooiste stuk (persoonlijk vind ik de Shadow-Stalker chest optisch mooier) maar als ik nu het vierde onderdeel te pakken krijg, bij voorkeur (en het makkelijkst) de gloves, dan gaat er een kist met set-bonussen open :Y

4 stuks Thrill-Seekers geeft niet alleen 10% disperse shadow chance maar ook -50% tricks power cost :Y)
Als ik de gloves te pakken krijg komt daat ook 50% search speed bij en 'disperse shadow' (kans om een deel shadow damage te absorberen) gedurende 15 min met een 1 uur cooldown, en juist die shadow grappen komen goed van pas bij de Balrog :Y)

Ook nog wat bezig geweest om mijn burgs virtues te optimaliseren/maximaliseren. Snowtrolls in Sarnur zijn inmiddels ook achter de rug (tijdrovend en saaaai!), nu alleen nog crawlers in Trollshaws, Fire Salamanders in Evendim en Warg in MM zodat mijn huidige build maxed is.
Die Snowtrolls lijken wel een beetje van nat karton gemaakt :+ we hadden er op een gegeven moment 6 tegelijk op ons dak (we waren met z'n drieën), maar veel schade doen ze niet (tenminste niet op mijn burg, die ze blijkbaar niet goed konden raken :P ) en wanneer de moralebar van de tank wat leeg werd hielp een groene conjunction hem er weer op. Het was natuurlijk ook wel makkelijk dat de derde van ons gezelschap een Captain was.

Het zal er natuurlijk ook wel iets mee te maken hebben dat mijn virtues al dermate hoog zijn dat mijn damage weerstand goed is en dat ze me ook niet makkelijk kunnen raken, maar het was best een poosje grappig om die Snowtrolls te trollen }> :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Grats botoo! 3 al, das nie slecht.

Ik ben de laatste tijd ook al druk bezig met mn traits. Justice heb ik maxed ondertussen op 9, Valour op 6 (kmoet trolls in MM nog en nog 50 trollen in Sarnur), Determination op 6 (deze moet naar 8). Idealism moet ik nog naar 8 tillen, en ook Wisdom moet nog 1 omhoog naar 7.
Eigenlijk moet ik verder ook Fidelity nog 1 omhoog helpen naar 7, als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Laatst online: 02-09 13:43
hmm is het nog mogelijk om een trialkey te krijgen? de link doet het niet meer als ik naar dowload now doorklik...
edit: laat maar, in IE doet ie het wel :P
edit2: hij haalt hem nu binnen op een steady 1083 kb/s, op welke server moet ik over 2 uurtjes gaan spelen? waar zitten de meeste nederlanders? ik heb geen zin om net als in WoW opgescheept te zitten met een stel chinese goldfarmers :P
ik denk dat ik een ministrel ga starten, ik heb nog nooit echt gehealed in een mmorpg :P

[ Voor 68% gewijzigd door Game Error op 04-02-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
DeHet gros van ons zit op Laurelin.

[ Voor 13% gewijzigd door MueR op 05-02-2008 02:26 . Reden: spelling.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Ben je net online, wordt je meteen gevraagd om mee te gaan de Rift in. Er stond nog een afspraak met een Balrog, die kreeg een grote mond en moest dus dood. Nou vooruit dan, omdat het moet :)

Bij de Balrog aangekomen eerst wat Darklings afgeschoten enzo, verder weinig bijzonders. Kom je uiteindelijk bij het grote gevecht aan, laat de hele raid je stikken! Wat krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.muer.nl/got/thumb_balrog.gif
Goede hunter als ik ben, heb ik hem dus maar alleen afgemaakt...

Nee, de raid was zich aan het bemoeien met de Ever Seer. Ik was er alleen om wat adds af te maken. Na een heftig gevecht waarin talloze hope potions zijn gesneuveld (wat een rotzak is het, hope dispellen), toch mn titel Vanquisher of Thaurlach kunnen claimen :) Niet slecht voor een eerste run :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard antwoord op mijn topic op het officiele LOTRO forum:

"We are currently looking into whether there is any way we can retrieve your character. "

_/-\o_

Zo gaan ze met je character om bij codemasters.
Wooo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na eergisteren te zijn gestegen van level 38 naar level 39, was gisteren de uitdaging om dan ook level 40 te gaan proberen te halen.

Book 4 had ik alweer gesloten en op de plank gelegd en Nagi wilde maar wat graag haar tandjes zetten in de Goblins, dwergen en al het andere gespuis van book 5. Beetje jammer dat we geen vriendjes meekregen, want dat hoofdstuk 1 nog wel te doen is snapt mijn neus ook, maar daarna heeft ook een vriendelijke oude Lore-Master wel wat hulp nodig. Nou vooruit, dat zou dan dus niet de reeks quests worden die me het nieuwe niveau zou doen bereiken.

Eens kijken wat we verder nog hadden. Bij Gloin's camp was me gevraagd om effe een bordje op te hangen vlakbij Hellegrod "Warning: Evil Men" nu ben ik de moeilijkste niet ook al is het een tering end lopen, dus ik nam het wel mee. Toen ik van Rivendell was afgekomen had ik bovendien nog twee vraagjes gehad. Of ik effe het aantal snowbeasts wilde verminderen en of ik even wilde zoeken naar trinkets tussen de poten van van die maffe beesten op hoge poten, dat moest te combineren zijn. En jawel hoor.

Al snel kwam ik de eerste trinkets tegen. Ik vulde er mijn zakken mee en pakte her en der nog wat verkoopbare spullen mee (voor MueR, ja, ik heb mijn lijken zo goed en zo kwaad als het ging geleegd...geloof me..het waren er nogal wat. :P) Af en toe liepen er nog wat evil broertjes en zusjes van Nagi voor onze voeten, die Nagi even liet merken dat ze zich niet zo moesten aanstellen.

Met de gevraagde trinkets op zak liep ik vervolgens een grote ijsvlakte op. En daar waren nogal wat snowbeasts en een berg wormen (level 43) Wat zijn die snowbeasts toch lelijk zeg, wat dat betreft hebben ze groot gelijk dat ze aggressief zijn geworden en humanitair als ik ben heb ik ze zoveel mogelijk uit hun lijden verlost. De beste man had er om 18 gevraagd, maar ik ben ietsje verder gegaan, stukkie of 50? Moeten ze tenslotte maar niet voor mijn voeten lopen.

Een goed half uur later was ik aan de overkant van de vlakte waar ik nog even zag dat er een opperworm door een gelijkgestemde avonturier werd geslacht. Heb even gekeken of de beste man hulp nodig had, maar het ging goed..op het randje. Daar was dan de bitter stair, ik zag een ideale plek om het bordje op te hangen, pakte de spijkers en spijkerde ze met een magische spreuk vast. Die gaan ze niet zomaar los krijgen.

Op de terugweg konden weer meerdere snowbeasts en wormen het niet laten een greep te doen naar mijn benen, naja..die dan maar ook slachten. En zo langzamerhand kwam level 40 al in de buurt. Nog wat kleine quests gedaan in Rivendell (flop, weer een deed uitgevoerd) Een beginnend scholar laten zien hoe een mooie vaas eruit ziet bijvoorbeeld ;) En daar was dan alweer level 40. Een nieuwe warding lore erbij: Warding Lore: Drakes, dat zal vast wel van pas gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
Goed nieuws voor de nieuwsgierige en testers onder ons... LOTRO Europe krijgt zo te zien een testserver (zoals in de US de Roheryn servers)

Topic op LOTRO Europe Forum

Join the Isengard Programme

We are now accepting open, active applications for people to join Turbine’s Isengard test server, so if you’re interested then now is the time to apply! Spaces will be extremely limited so when you apply please make sure you supply all the correct details and information to ensure you get the best possible assessment.
What is Isengard?

Isengard is the name of our Private Preview Server. Isengard players are able to experience new and revised content well in advance of its release to the public game servers. We're able to directly collect their feedback and comments on this new content and make the necessary and appropriate adjustments before it is updated onto our live worlds. Isengard players are the first people (after our internal QA department) to see changes made to the game and they are the first who get to voice their opinions about what they like and dislike. They are also bound to a Non-Disclosure Agreement.

LOTRO developers use this server to try out new changes, gather feedback, and make adjustments before pushing their changes to LIVE. Feedback from Isengard players can have a significant impact on future content.
So how do I apply!?

Participation in this Preview programme will require you to maintain an active The Lord of the Rings Online™: Shadows of Angmar™ account, and agree to a Non-Disclosure Agreement (which will be provided to you when you join). All applicants must be 18 years and older. If you're interested in participating, please send an e-mail to isengardeurope@codemasters.com and tell us a little bit about your LOTRO experience. You should include the following in this e-mail:

Name:
Date of birth:
Forum name:
Best forum post / bug submission:
Your own LOTRO experience:

Due to the nature of this programme, I'm afraid we can only invite people that have a good level of written English. Please send all of your responses in English, thank you.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Game Error schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:37:
hmm is het nog mogelijk om een trialkey te krijgen? de link doet het niet meer als ik naar dowload now doorklik...
Hmmz, ik probeer dus ook de Euro trial te downloaden, maar ik krijg gigantische problemen op http://www.codemasters.com/trylotro/ . Met Mozilla wordt ik continue geredirect tussen twee sites (een loop dus) en met Internet Explorer laadt ie geeneens. Ben ik de enige met deze problemen of...?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Nu online

The End

!Beginning

Snappie88 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:12:
[...]

Hmmz, ik probeer dus ook de Euro trial te downloaden, maar ik krijg gigantische problemen op http://www.codemasters.com/trylotro/ . Met Mozilla wordt ik continue geredirect tussen twee sites (een loop dus) en met Internet Explorer laadt ie geeneens. Ben ik de enige met deze problemen of...?
Bij mij doet hij het gewoon. Ik ben naar die link gegaan en heb op EU geklikt. Daarna kwam ik op deze site:
http://www.codemasters.com/trylotro/englishuk/index.php Misschien dat die het wel bij je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Gezien de grootte van de download is het niet verstandig dit met IE te proberen (de hires versie althans) ;) Eerst even een DL manager installen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de trail versie gedownload en kan nu 7 dagen gratis spelen. Moet ik straks wanneer de 7 dagen op zijn het spel kopen of kan ik alleen de gamecard kopen.

Het zal wel jammer zijn aangezien ik dan me character kwijt zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Nu online

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:54:
Ik heb de trail versie gedownload en kan nu 7 dagen gratis spelen. Moet ik straks wanneer de 7 dagen op zijn het spel kopen of kan ik alleen de gamecard kopen.

Alvast bedankt
Je moet het spel kopen en de key invullen bij je account. Je kan gewoon blijven spelen met je character. Daarnaast moet je maandelijks betalen.

Ik heb pas voor mijn vriendin een 2e lotro aangeschaft die (bij Dixons geloof ik) voor 25 euro in de winkel lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:54:

Alvast bedankt
1. je moet de officiele game kopen
2. je logt op de codematser site in en vult daar de key in
3. je kan doorspelen met je oude karakter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor jullie snelle reply's. Kan ik gelukkig verder questen met mijn character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
na twee dagen spelen vind ik het echt niks, geef mij wow, ookal ben ik daar ook op uitgespeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Game Error schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:24:
na twee dagen spelen vind ik het echt niks, geef mij wow, ookal ben ik daar ook op uitgespeeld....
Bedankt voor deze waardevolle en gefundeerde mededeling.
Vanaf Woohooo in "[MMORPG] Lord of the Rings Online: deel 5" kun je de reacties lezen die ook voor jou gelden, dan hoeven we het topic verder niet te vervuilen :w

Mocht je je niet aangesproken voelen dan verzoek ik je om topic waarschuwing aub even te lezen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n naam kan je ook niet van hem verwachten dat ie verstand heeft van games _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:51:
[...]

Met zo'n naam kan je ook niet van hem verwachten dat ie verstand heeft van games _O-
gelukkig heb ik dat wel, maar ik vind het gewoon niet lekker spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game Error schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:04:
[...]

gelukkig heb ik dat wel, maar ik vind het gewoon niet lekker spelen :P
Waarom geef je dan geen onderbouwend commentaar ? Wat voor toevoeging heeft jouw "vindt er niks aan" opmerking aan dit forum ?

En probeer wat opmerkingen te geven zonder een vergelijking te maken met wow, omdat ten eerste lotro geen wow is, en ten tweede omdat wow er een jaar na release ook niet uitzag zoals het er nu uitziet. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Don't feed the trolls Tank-a Holic.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:12:
[...]

Waarom geef je dan geen onderbouwend commentaar ? Wat voor toevoeging heeft jouw "vindt er niks aan" opmerking aan dit forum ?

En probeer wat opmerkingen te geven zonder een vergelijking te maken met wow, omdat ten eerste lotro geen wow is, en ten tweede omdat wow er een jaar na release ook niet uitzag zoals het er nu uitziet. Succes :)
ik bedoelde ook het helemaal niet zo, ik moet gewoon eerlijk zeggen dat het me allemaal wat te traag gaat, zo speelde ik bijvoorbeeld een ministrel, en het duurt echt eeuwen voordat je een vijand dood hebt, en als je een 2e erbij kwam, redde je het echt niet om ze beide te verslaan zonder alles uit de kast te halen. Daarnaast vond ik het ook superirritant dat niet alles goed opgeslagen werd, zo had ik een questje bijna afgerond, maar toen moest ik stoppen, met het gevolg dat ik vandaag weer alles opnieuw moest doen, vrij irritant.
en verder loopt het spel ook niet heel erg soepel, ik heb een redelijk goed systeem, maar als ik de graphics een beetje hoog probeer te zetten begin hij te schokken alsof hij crysis aan het spelen is.
en als laatste irriteerde het klik systeem mij ook, je moet overal op dubbelklikken om het op te pakken/te praten, maar dit zal vast wel aan te passen zijn?
en overigens ben ik ook helemaal uitgespeeld op WoW, ik heb het idee dat MMORPGs niet echt mijn genre meer is, ik moet maar eens verder gaan met guitar hero III :P

Ik wil overigens niemand beledigen hoor, ik kan me voorstellen dat dit best en tof spel is als je ver komt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Game Error op 05-02-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er maar niet inkomen... (sorry dat ik weer loop te zeuren... :) ) Ik loop de hele tijd rond en moet dan van de ene naar de andere persoon om wat door te geven of iemand opzoeken in een giga-groot bos of 24 wolven verslaan of 12 boars-heads verzamelen of... ik heb het idee dat ik alleen maar heen en weer loop... En dan loop je in een ander dorp toch maar weer naar iemand met een ring boven z'n hoofd en die vraagt of iemand op wilt zoeken in een giga-groot bos of 24 wolven wilt verslaan of 12 boars-heads wilt verzamelen of... En daar heb ik natuurlijk geen zin in, dus loop ik maar de bergen in, waar iemand staat die vraagt of ik iemand op wil zoeken in een giga-groot bos of 24 wolven wil verslaan of 12 boars-heads wil verzamelen of... En ondertussen denk ik: wat doe ik hier...

Ik vat het denk ik niet helemaal. Ik ben na een weekje spelen die quests al spuugzat. En craften vind ik ook tijdsverspilling omdat je alles ook gewoon kan kopen. Ja, ik val in herhaling, maar ik wil dit spel graag leuk vinden omdat ik LOTR-fan heb, maar... het voelt allemaal zo doelloos... en het duurt allemaal zo lang... Misschien ben ik gewoon geen type voor RPG's. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:53

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:09:
Ja, ik val in herhaling, maar ik wil dit spel graag leuk vinden omdat ik LOTR-fan heb, maar... het voelt allemaal zo doelloos... en het duurt allemaal zo lang... Misschien ben ik gewoon geen type voor RPG's. Jammer...
Probeer eens een Fellowship op te zetten, of erbij te komen als er hulp gevraagd wordt. Het samen spelen kan een verbetering zijn (al hangt het wel af van de kwaliteit van de medespelers.)

Op welke server zit je, en wat is je naam ? Misschien kan een van ons je een beetje verder helpen. Het zou zonde zijn om wegens opstartproblemen een goed gemaakt spel niet door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op Laurelin. Ik ben vanavond, na nog een half uurtje als Hobbit rondgehobbeld te hebben (om vervolgens lichtelijk gefrustreerd de computer uitgezet te hebben...), opnieuw begonnen als Elf Champion, genaamd Yarond: ik weet niet hoe het verder gaat, maar het begin is meteen stukken beter dan met de Hobbit...
Wat me opviel was dat de meeste opdrachten allemaal bij elkaar pasten: ik heb alle quests aangenomen en tot nu toe ook volbracht omdat ze bijvoorbeeld allemaal het zelfde gebied als doel hadden. Als Hobbit in The Shire was ik binnen no time het overzicht kwijt en had ik het idee dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd. Maar... misschien is dit gewoon het begin en doe ik dingen nu beter omdat ik als Hobbit wat ervaring heb en zou alles nu ook makkelijker zijn als ik weer als Hobbit Minstrel zou beginnen...

Ik moet wel zeggen dat het ook heerlijk is om als Champion de diverse vijanden redelijk vlot af te kunnen maken: dat was als Hobbit Minstrel een stuk lastiger! Ik had Minstrel gekozen omdat ik van muziek maken hou, maar dat slaat achteraf gezien (natuurlijk) nergens op. ;) Ik zal mijn beroep nu ook wat zorgvuldiger kiezen.

In ieder geval heb ik nu iets van anderhalf uur erg plezier gehad, veel meer dan tot nu toe met de Hobbit, maar ja, ik zit nog in de intro, dus... Ik weet niet of ik straks ook weer in The Shire kom (na het intro)? Zo ja, dan reis ik sowieso meteen door naar Bree. ;)

Ik let trouwens steeds op of ik een Fellowship kan joinen, maar dat heeft (denk ik) weinig nut als ik de bewuste queste niet in m'n log heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je komt als elf terug in het gebied rond Thorin's Hall....en daar kun je nog een tijdje door voor je naar Bree zult moeten, dan kom je wel door The Shire...maar je hoeft er natuurlijk niet te stoppen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32

Poekie McPurrr

Mreoww~

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 05:09:
Blizzard antwoord op mijn topic op het officiele LOTRO forum:

"We are currently looking into whether there is any way we can retrieve your character. "

_/-\o_

Zo gaan ze met je character om bij codemasters.
Wooo !
Ga weer ffxi spelen maf ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Misschien moet je even de rest van het topic lezen, dan had je geweten waarom Rappel een beetje sarcastisch doet. Hij is namelijk al ruim een maand zijn karakter kwijt door een "technical glitch", waar Codemasters niks aan schijnt te doen. Naar mijn mening is het zijn goed recht om een beetje pissig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24
ik heb wow gespeeld vanaf de US beta daarna van dag 1 dat wow life ging in de US en vervolgen na een jaar naar de euro server te gaan spelen ..ik was een totaly wow addict tot begin van deze maand dat ik echt genoeg had van de vanila epic....kindjes van 12 die alles verzieken..... afk bots....het steeds maar makkelijker worden van WoW(in 1 week 7000 goud verdienen zonder maar veel moeite te doen enz)...en dan nog eens te horen krijgen van je guild dat ik nog alleen kael'thras en vajh hoefde te killen voor black temple attunement ze doodleuk na 2 x proberen vashj te mollen(een gevecht dat ik toch al slecht kon omdat ze me te vaak op reserve lieten staan bij raids) dat ze geen zin meer hadden om nog meer keer te proberen om haar te mollen en dat ze geen attunemt meer doen en dus doodleuk BT zonder mij en wat ander leden.....in een guild waar ik meer dan 2 jaar alles voor heb gegeven..

unsubscribed world of warcraft... ik was genezen halleluja

ik ben vervolgen maar weer eens LOTRO gaan proberen wat ik al een paar keer had gedaan ik had al een account maar kon niet los komen van wow dus had ik die weer gesloten..

nu ben ik een lvl 28 minstrel en ik heb het reuze naar mijn zin

lotro is zo veel meer dan dat simpel gedoe ik WoW zo veel meer

zolang je niet als n Wow het doel heb zo snel mogelijk max lvl te berijken maar gewoon geniet van het spel, omgeving, de lore, de extra dingen zoals titles, traits die je kan verdienen en bvb zoiets geinig als fellowship moves getuigen van originaliteit van de maker van lotro om er iets van te maken dat zoveel meer is dan WoW.

ik speel nu ong 1 maand en nu komen de dingen naar boven waarom het spel zo anders is dan WoW maarja bij de meeste mmo's daar het wel iets langer dan 1 maand om het een beetje doorkrijgt

ok behalve dan WoW dat ik zo simpel dat zelf mijn dochter van 6 een warrior heeft van lvl 32........ _/-\o_ helemaal zelf geleveled behalve dan dat ik de skill tree punten verdeelde..

ik zou zeggen geeft het wat meet tijd en vooral niet rushen in lotro er is genoeg te doen en te zien :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Wie ben je dan en op welke server speel je? Wij kunnen nog wel een minstrel misgebruiken in de kinship :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Gisteravond een bewogen avond... met nog 4.459xp op de teller ben ik Eastern Malenhad ingerend en heb daar een stuk of 12 Tarkrîp naar de andere wereld geholpen.

Baruk Khazâd ai-mênu! Level 50!

Na de felicitaties uit de kin samen nog wat Buttons gezocht in Goblin Town en een berg Drummers om zeep geholpen. Daarna met de fellowship B7C8 afgerond; het wordt leuker en leuker...

Eind van de avond nog een uurtje of 2 doorgebracht in de Ettenmoors; mijn eerste keer daar voorbij de trappen. Er waren bergen Freeps op de been en ik heb meegeholpen om Elf Camp in te nemen. Leuke ervaring. Daarna een kleine tour gedaan door het hele gebied wat uiteindelijk eindigde in 5 retreats :D Denk dat ik me daar de nodige uurtjes ga vermaken.

Vanavond voor de eerste keer Carn Dûm in... het zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:14:
In ieder geval heb ik nu iets van anderhalf uur erg plezier gehad, veel meer dan tot nu toe met de Hobbit, maar ja, ik zit nog in de intro, dus... Ik weet niet of ik straks ook weer in The Shire kom (na het intro)? Zo ja, dan reis ik sowieso meteen door naar Bree. ;)

Ik let trouwens steeds op of ik een Fellowship kan joinen, maar dat heeft (denk ik) weinig nut als ik de bewuste queste niet in m'n log heb.
Goed om te lezen dat je het niet na 1x meteen opgegeven heb en dat je nu meer plezier in je karakter en het spel hebt.
Na de intro kom je in in het gebied van de elven en de dwergen terecht, nl Ered Luin. Probeer bij de keuze van je beroep straks iets te kiezen waarmee je producten kan maken die ook handig voor je eigen karakter zijn. (Kies dus geen tailor als je karakter in heavy armor rondloopt)
Zo nu en dan ontkom je er niet aan om nog steeds een flink stuk te lopen. Probeer dus je map waarmee je snel terug kan ook mee te laten schuiven met het gebied waar je de meeste quests aan het doen bent. Dit scheelt je toch weer 1 flinke wandeling per uur. Ook zullen er nog genoeg questst zijn waarbij je x aantal beesten moet slopen om y aantal items te verzamelen. Als zo'n quest je verveelt kan je altijd halverwege stoppen, wat anders gaan doen en later de quest weer oppakken. Zo verdeel ik dit soort zaken meestal over een paar avonden.

Natuurlijk is het bij het meedoen aan een fellowship handig als je de quest al hebt. Het is echter niet een vereiste en soms kunnen quests ook geshared worden door de leden van een fellowship. Het is echter in het begin helemaal niet verkeerd om toch met een fellowship mee te gaan als je de quest niet hebt. Zo leer je een beetje hoe vechten met een fellowship gaat en je deelt natuurlijk ook mee in de xp en de loot. (en je weet meteen waar je moet zijn als je de quest zelf doet)
Na Ered Luin kom je in Bree terecht. Aangezien dat makkelijk per paard vanuit Thorins Hall te bereiken is hoef je de hele Shire nog geen eens te zien ;) Voor de rest is er genoeg hulp te vinden van de bezoekers in het forum en ja, mocht je na een tijdje ook als elf er niets aan vinden dan zijn RPG's misschien niet jouw stijl, maar heb je het geprobeerd en kan je er een gefundeerde mening over geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Nu online

The End

!Beginning

Ik ben het wel met J van E eens. Ik heb in alle starters gebieden charachters aangemaakt. Rond lvl 9-10 heb ik alle quests van mijn Hobbit (in de Shire dus) gecancelled en ben naar Erid Luin gegaan. Ik vond het vreselijk saaie quests. Rennen, rennen en nog eens rennen.

De starters area van 'man' vind ik overgens de leukste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:36:
Na de intro kom je in in het gebied van de elven en de dwergen terecht, nl Ered Luin. Probeer bij de keuze van je beroep straks iets te kiezen waarmee je producten kan maken die ook handig voor je eigen karakter zijn. (Kies dus geen tailor als je karakter in heavy armor rondloopt)
Ha, da's mooi, Ered Luin. :) Ik vind het wel een sfeervolle omgeving! Kan natuurlijk ook zijn dat ik het leuk vind omdat het totaal anders is als The Shire. ;) En ik denk dat ik Armsman ga worden: erg voor de hand liggen maar gewoon wel logisch, denk ik.
Ook zullen er nog genoeg questst zijn waarbij je x aantal beesten moet slopen om y aantal items te verzamelen. Als zo'n quest je verveelt kan je altijd halverwege stoppen, wat anders gaan doen en later de quest weer oppakken. Zo verdeel ik dit soort zaken meestal over een paar avonden.
Nou, ten eerste ging dat nu al stukken beter omdat ik niet zo lang met elk beest bezig ben, dus dat scheelt al een HELE hoop, en bovendien kon ik nu de twee missies die ik op dit gebied had simpel doen terwijl ik op weg was naar een andere missie: zoals gezegd zijn (in ieder geval) de (eerste) missies schijnbaar beter op elkaar afgestemd.
Het is echter niet een vereiste en soms kunnen quests ook geshared worden door de leden van een fellowship. Het is echter in het begin helemaal niet verkeerd om toch met een fellowship mee te gaan als je de quest niet hebt. Zo leer je een beetje hoe vechten met een fellowship gaat en je deelt natuurlijk ook mee in de xp en de loot. (en je weet meteen waar je moet zijn als je de quest zelf doet)
Ooookay, goeie tip, dank je!
maar heb je het geprobeerd en kan je er een gefundeerde mening over geven :)
Inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
@J van E
Een Minstrel starten als eerste char is idd wat lastiger in het begin, als je dan ook in The Shire start kan ik me voorstellen dat je moe wordt van dat geloop.... MAAR Hobbits lopen nu eenmaal graag, ze eten graag, doen hun rustig leventje, etc etc... daarom denk ik dat in the shire wat meer loop quests zijn dan in de rest van de starting area's.

Daarnaast moet je je ook niet focussen op 1 quest, en dan de volgende.... je moet in een dorpje alle quests pakken, en de wildernis intrekken.... onderweg kom je dan vanalles tegen, en zo vul je je loop quests.... zo doe ik het in ieder geval. Ben ik klaar, map ik terug (of lopen als ik zin heb) en lever ik alle quests in 1x in... daarna trek ik naar het volgende dorpje....
Mijn eerste char was een hobbit burglar, en ik moet zeggen dat ik me mega heb geamuseerd in the shire.
Maar goed je loopt nu rond in Ered Luin, zeer mooi gebied, vergeet ook vooral NIET de epic proloog (quests wat vooraf gaan aan de book's) de doorlopen. Dit zijn de wat uitdagendere quests, en je hebt er een fellowship voor nodig.

Eergisteren me maar eens gezet voor de Cook-quests (killen van een Giant boar in Giant Valey)... aangezien ik pas lvl31 ben, zag ik het niet zo zitten om dat alleen te doen. Gelukkig had ik genoeg wargs gekilled, en kreeg ik een "Return to Rivendell" skill.... Nou dan ben je daar, en dan.... Dan maar de hulp gevraagd van een Kin mate, die toevallig in de buurt was (hij was lvl37)... rustig om de elite draken en worms heen gelopen en vervolgens had ik het spoor gevonden van deze reuzen big.... Ik moet wel zeggen dat de Kinmate de Big voor 75% af heeft gemaakt, maar goed, het been was binnen en het quest recepy kon gemaakt worden.
Gisteren dus mijn Artisan Cook voltooit en GM is halverwege :-).... wat is koken toch vrij vlot te levelen zeg (zeker als je dat vergelijkt met metalsmith :X .

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Zo heb ik gisteravond een poging gedaan om met een level 19 Loremaster de tier 4 quest van Scholar te doen. Dat is een item ophalen in West Angmar. Nou dat kan je echt vergeten he. Zelfs niet aggressieve beesten vinden dat je dood moet. Op level 19 is een klapje van een Auroch instant death :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu aan mijn vierde char, na 3 lvl 50's op laurelin, en met allen heb ik de Shire altijd overgeslagen. Mijn minstrel en captain zijn btw nooit echt in the Shire geweest. Alleen de hoofdroute voor het paard en vlakbij het mathon huis voor een enkele: ik moet met je praten quest.

Hoewel de hobbits best aardig zijn en leuke emotes hebben, vind ik dat hele gebied veel te gaap. Maar ik ben wel blij dat het gebied erin zit voor diegene die affiniteit hebben met Hobbits.

Het elven / dwarven gebied vind ik nog het leukst en je kan in dat gebied vrij hoog in level eindigen voordat je aan bree begint.

Volgende week ga ik trouwens voor het eerst Helegrod in. Na the Rift, ben ik wel toe aan iets nieuws. We hebben volgens de kin-website nu 19 aanmeldingen, dus dat wordt erg druk, maar leuk. De captain zal dan voor het eerst in een raid worden ingezet. De minstrel mag zich voorbereiden op meer Rift. Ik wil graag de armourpiece ontvangen, zodat ik 4 stukken Rift Wandering gear heb en dan 2 x extra stats zoals minder threat met de desperate heal ( Triumph) en 25% shadow dispeare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
MueR schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:21:
Zo heb ik gisteravond een poging gedaan om met een level 19 Loremaster de tier 4 quest van Scholar te doen. Dat is een item ophalen in West Angmar. Nou dat kan je echt vergeten he. Zelfs niet aggressieve beesten vinden dat je dood moet. Op level 19 is een klapje van een Auroch instant death :X
Hehe, laat ik nu met mijn lvl18 LM hetzelfde probleem hebben... die 4 boeken zoeken in the Lonelands lukte net (solo), maar dit wordt toch ff wachten totdat ik een hoger lvl heb bereikt.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Die Scholar quest is toch degene waarbij je een item op moet halen bij de Cairn of Honour? Die heb ik met mijn Hunter op lvl 14 of 16 gedaan. Ik had weliswaar hulp gekregen van een burglar 50 kennis die daar toevallig was, maar dat bleek niet nodig.

Er is een Angmar quest waarbij je ongezien iets op moet halen van die Cairn of Honour en ook dat is mogelijk, dus je kan ook als lager level die Scholar quest solo volbrengen. Je aggro-machine staat heus niet zo hoog dat alle mobs van heinde en verre op je afkomen.
Mijn burg-hulp heeft één mob uitgeschakeld terwijl ik al bij het item was, dat uitschakelen was niet eens nodig maar vergemakkelijkte de aftocht alleen.

Het item ligt aan de noordzijde van het vuur maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je uit de buurt van de mobs blijft.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

MueR schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 04:16:
Wie ben je dan en op welke server speel je? Wij kunnen nog wel een minstrel misgebruiken in de kinship :)
Je hebt een lvl 50 minstrel tot de beschikking... Mij dus :)

maarja aangezien dat we niets met elkaar doen heb ik het wel effe gehad met het spel...

Dus waarom heb je eigenlijk een minstrel nodig... Zodra we alles weer samen gaan doen ben ik weer van de partij...

Ik ben er wel weer als er nieuwe content is en/of we andere dingen gezamelijk gaan doen.. heb het wel effe gehad met alleen maar mensen omhoog levelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk was het niet zo handig om als Elf een Champion te beginnen... Dwarf (of Man) was logischer geweest, denk ik nu. Heb eigenlijk niet zo gelet op de stats waarmee je start. Aan de andere kant schijnt het minder uit te maken als je verder komt. Maar toch... Ik wordt wel moe van mezelf met al dat getwijfel...: anders toch maar Hunter....? Of Guardian...? En dan als Dwarf of man? Of.. En welk beroep...? Armourer of toch maar niet...?

Man, man, man, er zijn zoveel keuzes en combinaties mogelijk...!!! ;) Ik ben nog maar net begonnen als Elf Champion dus ik zou nog kunnen switchen. Aan de andere kant: ik neem aan dar er al heel veel Dwarf Champions zijn... dus da's misschien ook weer zo saai en voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:07:
Eigenlijk was het niet zo handig om als Elf een Champion te beginnen... Dwarf (of Man) was logischer geweest, denk ik nu. Heb eigenlijk niet zo gelet op de stats waarmee je start. Aan de andere kant schijnt het minder uit te maken als je verder komt. Maar toch... Ik wordt wel moe van mezelf met al dat getwijfel...: anders toch maar Hunter....? Of Guardian...? En dan als Dwarf of man? Of.. En welk beroep...? Armourer of toch maar niet...?

Man, man, man, er zijn zoveel keuzes en combinaties mogelijk...!!! ;) Ik ben nog maar net begonnen als Elf Champion dus ik zou nog kunnen switchen. Aan de andere kant: ik neem aan dar er al heel veel Dwarf Champions zijn... dus da's misschien ook weer zo saai en voor de hand liggend.
Stats zijn leuk, maar niet doorslaggevend. Veel belangrijker is hoe je ze gebruikt. En de vershcillen in de beginstats zijn op level 50 te verwaarlozen, alleen de racial traits zijn van waarde.

Maak anders voor jezelf een lijstje met je voorkeuren en dingen die je echt niet wil. Bijvoorbeeld, tank-minstrel en in de latere levels ook loremasters hebben een behoorlijk intensieve taak. Als tank zijnde (b.v.) kun je niet even slacken wanneer je een raidboss zijn agro moet behouden. Wanneer je een dps type speelt zoals b.v. de hunter of champion zal het niet opvallen of je 100% dps doet of een keer 80%.

Zoals al eerder is aangegeven is bv de minstrel niet degene met de hoogste dps en zal het killen langzamer gaan dan met bv een hunter, maar daarentegen zul je als minstrel zijnde zo goed als geen moeite hoeven te doen (zeker op de hogere levels) om een groep te vinden. Het heeft allemaal zijn voor en nadelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:00:
Die Scholar quest is toch degene waarbij je een item op moet halen bij de Cairn of Honour? Die heb ik met mijn Hunter op lvl 14 of 16 gedaan. Ik had weliswaar hulp gekregen van een burglar 50 kennis die daar toevallig was, maar dat bleek niet nodig.

Er is een Angmar quest waarbij je ongezien iets op moet halen van die Cairn of Honour en ook dat is mogelijk, dus je kan ook als lager level die Scholar quest solo volbrengen. Je aggro-machine staat heus niet zo hoog dat alle mobs van heinde en verre op je afkomen.
Mijn burg-hulp heeft één mob uitgeschakeld terwijl ik al bij het item was, dat uitschakelen was niet eens nodig maar vergemakkelijkte de aftocht alleen.

Het item ligt aan de noordzijde van het vuur maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je uit de buurt van de mobs blijft.
Ik kom Aughaire nauwelijks uit met mn LM. Zelfs de normaal gesproken niet aggressieve Aurochs vallen me aan. Ze hebben de manier waarop aggro wordt getrokken naar low-levels aangepast, waardoor je als level 19 in Angmar echt alles wat maar binnen 100m van je af staat je direct dood wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32

Poekie McPurrr

Mreoww~

MueR schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 01:36:
[...]

Misschien moet je even de rest van het topic lezen, dan had je geweten waarom Rappel een beetje sarcastisch doet. Hij is namelijk al ruim een maand zijn karakter kwijt door een "technical glitch", waar Codemasters niks aan schijnt te doen. Naar mijn mening is het zijn goed recht om een beetje pissig te zijn.
Daar ging m'n reply niet eens over joh.
En CM en mmo's is gewoon een ramp op support gebied.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:29:
[...]

Daar ging m'n reply niet eens over joh.
En CM en mmo's is gewoon een ramp op support gebied.
ja inderdaad, ze roepen ook steeds: we'll keep you posted on your status. Ik heb nog nooit een mail van hun ontvangen anders dan hun antwoord op een reactie van mij :'(

offtopic: poeeehoeeekie \o/ vast nog steeds aan het ffxi =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrccch waar blijft book12 nu ! Iemand al een datum gehoord? Ik had de update deze week eigenlijk wel verwacht, maar denk niet dat het gaat gebeuren. :(
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.