Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 27] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.346 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Even een snelle lijst:
1. Controleer of de distributieriem op tijd vervangen is. Dit is bij de TwinSpark motoren rond de 60.000km
2. Luister tijdens de proefrit naar de draagarmen, zodra ze geluid maken enz is de kans groot dat ze vervangen moeten worden.
3. Zodra je de auto start, luister of hij een dieselend geluid maakt, dan is de nokkenasversteller kapot. Als je de distributieriem laat vervangen dit ook laten doen, omdat als je het los vervangt er ook nieuwe riemen op moeten.
4. Als de kilometerstand rond de 100.000km is moeten de bougies vervangen zijn.
5. Controleer dat het airbag-lampje na 5 seconden uitgaat. Dus hij moet punt 1 aan gaan bij het starten en dan 5 seconden blijven branden en dan moet hij uti gaan. Als hij blijft branden, kan het 2 dingen betekenen: de stekker onder de bijrijdersstoel zit los, of de airbag ECU is kapot.
6. Thermostaat. Dit is te testen door met een koude motor een stukje te gaan rijden totdat de wijzer van de watertemperatuur omhoog begint te komen (net boven de 50 graden). Wanneer je nu aan de bovenste slang van de radiateur voelt mag deze niet warm aanvoelen.
7. Raamrubbers zijn vaak gecorrodeerd. Niet moeilij kte vervangen, en niet schadelijk, het staat alleen niet netjes.
8. De spiegelhouders zijn van alluminium en willen daarom nog wel eens corroderen. Dit kun je gewoon schuren, goed behandelen en daarna opnieuw spuiten of door iemand anders laten behandelen. Ook een kleinigheid.
9. Als de voorruit vervangen is zijn er veel garages die niet goed hebben opgelet en daarbij met het snijedn een stukje lak raken, waardoor het dak kan gaan roesten.
10. Als je hard rijd en dan gaat remmen mag de auto/stuur niet beginnen te trillen. Dit wijst namelijk op kromme remschijven.

Ik ben vast nog wat vergeten, maar dit zijn toch wel specifieke dingen die over het algemeen voor de benzine TS Alfa's gelden. Vraag natuurlijk naar de onderhoudshistorie van de auto, dat zegt vaak veel over hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan.

Wat ik ook kan zeggen. Een Alfa is een liefhebbersauto. Er zien verschillende dingen die kapot gaat aan de auto wat bij een degelijke japanner niet kapot zou gaan. Daarentegen heb je wel een auto met een uitstraling en heel veel rij-plezier. Ik heb absoluut geen spijt van het feit dat ik mijn 156 gekocht heb. Blijf het een prachtwagen vinden.

Als je nog steeds op zoek bent, kun je een kijkje nemen op het forum van de Alfa 156 club. Daar staan ook wel 156-ers op aangeboden en dan zijn ze in ieder geval van een liefhebber geweest.
http://www.alfaromeo156club.nl/forum

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de mijne nog maar eens O+

Afbeeldingslocatie: http://afhaeker.net/~phreak/alfa/alfa147.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je frontje zit er nog in.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Specht schreef op maandag 25 februari 2008 @ 07:54:
[...]

Nee, hij heeft er iets van een rubberen mat op gelegd en is er vervolgens op gaan springen....
Toch geen rubbermat......

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/schade3.jpg

Naar aanleiding van extreme vergroting en wat spelen met kleuren in photoshop dit gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/schoen3.jpg

Als je goed kijkt staat er WISS... en dat lijkt op K-SWISS.
Dus maar is even op pad geweest in de stad met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/schoen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/schoen1.jpg

Schoen gevonden dus... :+
voetmaat is waarschijnlijk 40 ofzo... toch wat minder groot als ik in 1e instantie dacht.
Het zou dus ook kunnen dat het een kind (zoon) van de evt eigenaar van die opel kan zijn geweest, of het is gewoon zelf een klein ventje. :')

De geschatte schade is trouwens iets van 600 euro (nieuwe moterkap + spuiten), dat geld heb ik niet meer liggen na alle uitgaven en nieuwe vaste lasten sinds ik mijn appartement heb, kortom de schade zal op die persoon zelf verhaalt moeten worden.

Verder ben ik bezig met de woningbouwcorporatie om een andere parkeerplaats te regelen in een nieuwbouw complex er vlak naast...
Want in de huidige wil ik nu eigenlijk niet eens meer staan.

Heb vanavond de aangifte laten aanvullen... politie gaat er naar kijken, maar daar verwacht ik bar weinig van.

[ Voor 14% gewijzigd door Specht op 25-02-2008 21:50 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vooruit gang in zaak joran schoenen gevonden!
http://www.google.nl/sear...1&q=joran+k-swiss&spell=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Specht AR The Freeze in da house. :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Wow, goed speurwerk, Rainier. Hopelijk kan doet de plisie hier wat mee.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 25-02-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

omg .. goed speurwerk !!! d:)b

dus check die gast zijn schoenen eens ..

En sta je daar op eigen risico? Of is de garagehouder ook verzekerd?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Gast kwam toenstraks voorbij gereden trouwens, keek toevallig net uit het raam vanuit de keuken.

Maar wat belangrijker is:

Merk OPEL
Handelsbenaming ASTRA-G-CC; X1.8XE1
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)

Vervaldatum APK 17-11-2007
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 11-02-2004

BPM € 4342
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Nee

Onverzekerd en niet apk gekeurd..... hopenlijk dat de politie hierdoor nog wat geprikkeld wordt.
Maar het feit dat ie niet verzekerd en gekeurd is, en zijn achterlijke gedrag betreft mijn schade zegt misschien al genoeg over wat voor tuig het is. :X
ing._Buttje schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:24:
omg .. goed speurwerk !!! d:)b

dus check die gast zijn schoenen eens ..

En sta je daar op eigen risico? Of is de garagehouder ook verzekerd?
Volgens contract stond ik er op eigen risico.... maar zulke schade na 1 nachtje parkeren is natuurlijk belachelijk.
Dus feitelijk kan ik nergens de schade verhalen....

[ Voor 24% gewijzigd door Specht op 25-02-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

BurnerT schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:20:
jaja zal ik maar eens gaan reageren hier, ik zit me rot te zoeken naar een 156 oid. ik heb nu vanaf januari mijn rijbewijs en ik moet er toch echt aan geloven een auto.

heeft er hier iemand een lijstje met punten waar je naar moet kijken bij een 156, en bij welke km stand moet je zon ding niet meer halen. jtd of gewoon bezinen
Mijn 156 uit dit topic is nu te koop bij de garage http://voorraad.wheelerde...f21f/details/?sid=1231743
Prima auto, mankeert vrij weinig aan, 1 doorgebrand stadslicht lampje en het klepje van het zekeringkastje zit los. Verder wat kleine krasjes hier en daar, maarja daar ontkom je niet aan.
Distributie is bij 120k vervangen (huidige stand 160k), bougies rond de 140 vervangen. Nieuwe remschijven voor ook rond de 140, thermostaat vervangen rond de 140k. Dus dat lijstje met standaard alfa kwaaltje klopt wel redelijk goed ;)
Heb hem ingeruild voor een Audi.

[ Voor 12% gewijzigd door Devil op 25-02-2008 23:49 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:06
bedankt voor alle info! in april kom ik weer terug (vanuit zwitserland) en dan ga ik eens een gokje wagen test ritjes enzo

[ Voor 9% gewijzigd door BurnerT op 26-02-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Damn specht. Zo een schade heeft mn pa ook een keer gehad. 1000 €. gelukkig all-risk verzekerd maar het zijn de meest lelijke schade's bij een vriend van mij zijn ze over het dak gelopen. Dat is helemaal erg.

Sterkte en succes met de afwikkeling. Hoop dat je wat boven tafel krijgt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:50

KhaZ

Alfa Romeo

Bedankt voor de reacties een paar dagen terug! Ik ben wel erger gaan twijfelen :+. Van de een goede berichten, van anderen weer slechte berichten..

Maar de 156 blijft mooi, ik blijf hier even hangen als jullie 't niet erg vinden ;)

/me Bookmarkt topic

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Specht schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:08:
Gast kwam toenstraks voorbij gereden trouwens, keek toevallig net uit het raam vanuit de keuken.
Kan je mij even mailen.. ar33@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weten jullie nog punten aan de 147 JTD 8/16v waar ik op moet letten? :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Punten aan een JTD? Niks :P Gewoon checken of de onderhoudshistorie in orde is :) Elke 60k à 100k of 3 jaar moet de distributie gedaan zijn enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ja ik kon al niets bedenken, op BDP en LMM na.

Zaterdag bij deze kijken:
http://www.hhautos.nl/ind...ageID=103&occasion_id=742

En wat ik nog meer tegen kom :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met zon ruim budget zou ik wel voor een 156 gaan, maargoed een 147 is veel praktischer. Een 156 is eigenlijk helemaal niet praktisch: weinig ruimte achterin, kleine kofferbak, geen vakjes om spullen te droppen, geen bekerhouders, waardeloze brillenvakje,etc

toch is het een geweldige auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Bertus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:21:

Zaterdag bij deze kijken:
http://www.hhautos.nl/ind...ageID=103&occasion_id=742

En wat ik nog meer tegen kom :P
Voor dat geld kun je ook wel een mooiere rijden. Mijn broer heeft voor 9,5K een 2.0TS gekocht met 80.000km op de teller. Loopt als een tiet dat ding.

En natuurlijk ben ik het eens met de persoon boven mij. Alhoewel de kofferruimte best groot is. Kon er mijn elektronische drumkit in doos in kwijt. Maar ik ben dan ook een Mini gewend, misschien is het wel niet helemaal eerlijk dan. Wel irritant dat de stoelen niet neerklapbaar zijn.
Voor dat geld heb je trouwens bijna een GTA >:)

[ Voor 28% gewijzigd door k0ewl op 26-02-2008 21:02 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ja das leuk... maar ik wil percé diesel.

156 is ook duurder in wegenbelasting, groter, etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Bertus op 26-02-2008 21:07 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
groot? Volgens mij waren de kofferbakken van mij vorige auto's wel 2x zo groot :P (Primera en Laguna)
Niet neer klapbare achterbank moet je zien als een kenmerk van luxe, bij veel BMW's enzo kan het ook niet ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Rev! op 26-02-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

k0ewl schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:00:
[...]

Voor dat geld kun je ook wel een mooiere rijden. Mijn broer heeft voor 9,5K een 2.0TS gekocht met 80.000km op de teller. Loopt als een tiet dat ding.

En natuurlijk ben ik het eens met de persoon boven mij. Alhoewel de kofferruimte best groot is. Kon er mijn elektronische drumkit in doos in kwijt. Maar ik ben dan ook een Mini gewend, misschien is het wel niet helemaal eerlijk dan. Wel irritant dat de stoelen niet neerklapbaar zijn.
Voor dat geld heb je trouwens bijna een GTA >:)
Wel eens over na gedacht dat een benzine een stuk goedkoper is? Verder is een gta natuurlijk een heel stuk duurder en totaal geen optie voor iemand die naar een diesel kijkt.

De kofferbak van een 155 is trouwens een heeeeel stuk groter dan van de 156.

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 26-02-2008 21:10 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

AkroBatik schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:09:
[...]

Wel eens over na gedacht dat een benzine een stuk goedkoper is? Verder is een gta natuurlijk een heel stuk duurder en totaal geen optie voor iemand die naar een diesel kijkt.
Onderbouw gastank en gaan met dat ding.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bertus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:21:
Dat is niet meer dan normaal onderhoud. Die dingen gaan geen autoleven mee ;) BDP was bij mij rond 200k aan de 1e vervanging toe. De LMM moet ongeveer elke 100k vervangen worden. Maar beide betrekken ze geen serieuze schade aan de motor wanneer ze gaar zijn. In mijn geval, bij een gare BDP sloeg de motor gewoon af wanneer het opgewarmd is en stationair draait. Bij een gare LMM wilde de auto niet harder dan ~160kmpu.

Ohja, de gloeibougies moeten ook zo ongeveer elke 100k vervangen worden. Maar daar heb je een indicator voor op het dashboard. De motor start zonder die voorgloeidingen ook gewoon prima op.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 26-02-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Wist niet dat je persé een diesel wilde.
De 156 is trouwens net zo duur in de wegenbelasting als een 147. Totale gewicht scheelt maar 25 kilo ofzo. Een mooie 2.4 JTD, lijkt je dat niet wat? Gaat als de brandweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Rev! schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:07:
groot? Volgens mij waren de kofferbakken van mij vorige auto's wel 2x zo groot :P (Primera en Laguna)
Niet neer klapbare achterbank moet je zien als een kenmerk van luxe, bij veel BMW's enzo kan het ook niet ;)
Of een kenmerk van niet-gezinsauto's. :P
(daarvoor moet je maar de sportwagon nemen.. die is weer zo waardeloos als combi dat je hem beter als hatchback kan zien ;))

Een Alfa rijd je natuurlijk voor de rij-eigenschappen en styling. Niet voor de zo handig neerklapbare achterbank. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik begreep trouwens dat van de 156's de koppelingsplaten "zwevend" zijn, en dit een vrij dure aangelegenheid is om te vervangen (vaak ook slijtage aan het vliegwiel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

k0ewl schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:53:
Een mooie 2.4 JTD, lijkt je dat niet wat? Gaat als de brandweer rechtdoor in bochten!
:D

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

spuit11 :+

't is wel waar though :P

Ben zelf dík tevreden met de 1.8 met sportonderstel .. gaat tenminste vlot om de rotonde's en doet totaal niet moeilijk als je rap van richting wilt veranderen.

[ Voor 125% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-02-2008 14:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• k0ewl
ing._Buttje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:47:
spuit11 :+

't is wel waar though :P

Ben zelf dík tevreden met de 1.8 met sportonderstel .. gaat tenminste vlot om de rotonde's en doet totaal niet moeilijk als je rap van richting wilt veranderen.
Scheelt het zoveel in gewicht verdeling dan tussen de TS-en en de JTD's?
Ik zou toch zweren dat als je een 2.4 JTD uitrust met sportonderstel en je doet dit ook op een 2.0TS, dat je kwa gewichtsverdeling ongeveer op hetzelfde uitkomt. Oftewel je gaat net zo makkelijk/moeilijk de bocht om?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

1240kg vs. 1325kg dus 85 kilo zwaarder én allemaal voorin onder de motorkap. Da's best veel hoor.

'k Heb met beide varianten gereden, maar de 2.4 voelt gewoon vele malen logger in het vooronder. We hebben bij ons mooie bochtige weggetjes en natuurlijk gaat ie de bocht wel om, maar je voelt gewoon dat het niet zo soepel gaat als anders met de 1.8

[ Voor 56% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-02-2008 15:24 ]

• k0ewl
ing._Buttje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:13:
1240kg vs. 1325kg dus 85 kilo zwaarder én allemaal voorin onder de motorkap. Da's best veel hoor.

'k Heb met beide varianten gereden, maar de 2.4 voelt gewoon vele malen logger in het vooronder. We hebben bij ons mooie bochtige weggetjes en natuurlijk gaat ie de bocht wel om, maar je voelt gewoon dat het niet zo soepel gaat als anders met de 1.8
Dat is inderdaad best wel een fors verschil.

Ik zal van het weekend weer eens wat foto's maken van mijn Bella. Tis altijd zo'n gedoe om een paar mooie plaatjes te schieten. Vooral omdat het de laatste tijd zo grauw was ipv lekker kleurrijk buiten.

[ Voor 16% gewijzigd door k0ewl op 28-02-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ing._Buttje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:13:

2.4 JTD met schroefset hoekt best leuk hoor :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ook dan is het kut :P

1.9 ftw!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Nou we het toch over gewicht hebben moet ik wel zeggen dat ik die italianen best zwaar vind. Gelukkig hebben de italianenen meestal het vermogen om het te compenseren maar een golfje 1.6 (75 pk) 1000 kilo. Lancia delta 1.6 (103 pk) 1130 kilo! Alfa 1.6 boxer ook 103 pk en 1102 kilo. Scheelt dus minimaal 100 kilo en dat is best veel. Waar ligt dat aan?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
AkroBatik schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:11:
Nou we het toch over gewicht hebben moet ik wel zeggen dat ik die italianen best zwaar vind. Gelukkig hebben de italianenen meestal het vermogen om het te compenseren maar een golfje 1.6 (75 pk) 1000 kilo. Lancia delta 1.6 (103 pk) 1130 kilo! Alfa 1.6 boxer ook 103 pk en 1102 kilo. Scheelt dus minimaal 100 kilo en dat is best veel. Waar ligt dat aan?
Misschien o.a. doordat ze vanwege het flink grotere vermogen de gehele aandrijflijn zwaarder moeten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Copy en paste van artc155.nl:
De laatste loodjes betreffende het opbouwen van de motor, de kleppen moeten gesteld worden, en de riem(en) moeten er nog op. Verder zit de boel in elkaar :)

Echter wel tegen problemen aangelopen...
* Ombouw naar mechanische spanner, ik kon nergens het goede tapeind krijgen. Serge gaat voor mij eventjes kijken wat hij nog heeft liggen, en hopelijk wordt dat zo opgelost.

* Nergens kan ik klepstelplaatjes vinden! Met de plaatjes die ik had stonden ze veeeel te nauw (5 kon er amper door) gistermiddag nog eventjes naar Almelo gereden voor een bekertje vol plaatjes van Geuzendam. Maar zo komen we er ook niet (1: 55 wel/60niet, 2: 20 wel 25 niet, 3: 25 wel, 30 niet, andere kop nog niet gedaan) ben dus heftig opzoek naar klepstelplaatjes, alle adviezen meer dan welkom :)

De oude motor ook uit elkaar. Alle lagers waren beschadigd, en drijfstang lager van cilinder 1 was compleet foetsie :+ Misschien toch iets te lang mee doorgereden, foto's volgen nog :X ;)

Als het met het draadeind, en het kleppenstellen lukt gaan we 10 maart beginnen met het terugbouwen van de motor in de auto .O.
Gaat dus de goede kant op :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ephymerous schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:08:
Copy en paste van artc155.nl:

[...]

Gaat dus de goede kant op :)
Mooi zo. :)

Ook even een copy paste van artc155.
Update: Heb de naam en adresgegevens van die gast in handen gekregen.
Kerel heeft ook een leuk parrrrrrrrtyflock profieltje inclusief (lelijke) foto's, dus dat maakt "opsporing" helemaal easy...
Maarrr helaas nog niets van de politie gehoord, dus dat wacht ik eerst eventjes af.

Verder heb ik voor de 155 nu een parkeerplaats kunnen regelen voor een mooie prijs onder een nieuwe senioren flat.
Van de 50 beschikbare plaatsen zijn er nu iets van 10 bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

k0ewl schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:54:
[...]

Scheelt het zoveel in gewicht verdeling dan tussen de TS-en en de JTD's?
Ik zou toch zweren dat als je een 2.4 JTD uitrust met sportonderstel en je doet dit ook op een 2.0TS, dat je kwa gewichtsverdeling ongeveer op hetzelfde uitkomt. Oftewel je gaat net zo makkelijk/moeilijk de bocht om?
Probleem zit em in de neus, bij de JTD is die behoorlijk wat zwaarder dan bij de TS. Dit geldt ook voor de V6 hoewel ik daar weinig last van heb, de GTV is zo afgesteld dat ie achter uitbreekt. :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Even wat verse Alfa's in dit topic blazen. 8) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/1429/dsc1667aj1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/5686/dsc1669jr9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7695/dsc1686ik7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/31_01_2008/c214748364831012008233940_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/31_01_2008/c214748364831012008233940_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/31_01_2008/c214748364831012008233940_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/13_02_2008/c214748364813022008160055_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/13_02_2008/c214748364813022008160055_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/13_02_2008/c214748364813022008160055_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/19_02_2008/c214748364819022008180500_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/19_02_2008/c214748364819022008180500_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Die gast van die rode 8c heeft duidelijk zijn hypotheek niet in zijn huis gestopt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Alfa_146 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:11:
Even wat verse Alfa's in dit topic blazen. 8) _/-\o_

*plaatjes*
pff wat een alfa ook, lucky bastards die eigenaars :z

Ene morgen wordt mijn bolide onder handen genomen door de garage voor een grote beurt; vloeistofjes vervangen, distrubutieriem en nokkenasversteller oa, en dan kan mijn 146 er weer fris tegenaan. Alhoewel ik mijn dieseltje wel ga missen :')

Net goed voor de SCARB Drentherit as Zondag :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13

crashtestdummy

Ajoeto member

Specht schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:41:
[...]
Die gast van die rode 8c heeft duidelijk zijn hypotheek niet in zijn huis gestopt. :P
En investeren in een duidelijk leesbare nummerplaat vond-ie ook niet nodig :+

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
rlkz schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:23:

Net goed voor de SCARB Drentherit as Zondag :)
* ephymerous ook aanwezig! In een 75 1.8, nagenoeg standaart! :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

AAAA. Wat lelijk die gele plaat op die mooie kont :(

Waar ga je dat ding in godsnaam onderhouden. Denk dat de dorsnee alfa dealer daar weinig kaas van heeft gegeten.

[ Voor 52% gewijzigd door AkroBatik op 03-03-2008 18:38 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Tis een Maser onder de kap, dus onderhoud kost netzoveel als aanschaf ;)
Enige voordeel daarvan is dat ze altijd een lage km.stand zullen hebben.

Of de eigenaar had echt geld teveel :P

[ Voor 44% gewijzigd door -Sander- op 03-03-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:21:
[...]
* ephymerous ook aanwezig! In een 75 1.8, nagenoeg standaart! :)
Ah nice! Het wordt mijn eerste meeting/rit, ben benieuwd, wordt zeker gezellig/leuk :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 19:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

De 156 is een centimeter of drie / vier naar het asfalt gezakt :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alfisti/156JTD/156_met_eibach.jpg

( BalusC > mag deze in de startpost? O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Alfisti schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:56:

[afbeelding]

Nu nog een stel GTA koplampen en meegespoten spiegelkappen en hij is echt :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alfisti schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:56:

[afbeelding]

Tikt nogmaals op schouder.. ;)
Je kan het ook niet laten he..

Alfisti in "Alfa Romeo, post hier pics van Alfa \[Dee..."

"Ben wel een beetje klaar met het tunings gebeuren,..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Nee, het is een ziekte............... :')

GTA koplampen gaan ook nog komen, spiegels ook als het wat beter weer is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Hahaha, ik lach me rot ;)
Maar staat wel mooi zo!!

Hoe bevalt de 156 verder ?

[ Voor 22% gewijzigd door -Sander- op 08-03-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Alfisti: done :)
Alfa_146: heb je nou nog geen nickchange gevraagd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
rlkz schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:39:
[...]

Ah nice! Het wordt mijn eerste meeting/rit, ben benieuwd, wordt zeker gezellig/leuk :)
Je kan ons niet missen, 3 lange lui... waarvan ik de langste met mijn 2m04 ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:53:
[...]

Je kan ons niet missen, 3 lange lui... waarvan ik de langste met mijn 2m04 ;)
:)

Ben benieuwd hoe dat verloopt in mijn uppie, ik moet het morgen helaas doen zonder een persoonlijke TomTom. Geen tijd, AR niet hun ding of geen zin :N

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

@Fiat_500 > 156 bevalt prima, fijne moderne reiswagen _O_

Vandaag een meeting gehad met de 155 club bij Mannessen motoren revisie, erg boeiende en leerzame dag _O_ Foto's zijn hier te vinden: http://77.251.253.221/gal...main.php?g2_itemId=294488

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

k0ewl schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:00:Voor dat geld heb je trouwens bijna een GTA >:)
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan : Ben heel Nederland doorgecrosst op zoek naar een GTA en nog niet gevonden :(
Wat betreft =>
GA!S schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:24:
Onderbouw gastank en gaan met dat ding.
Zit ik ook weer te twijfelen of dat slim is : Heb een met LPG uitgeruste GTA bezocht en die heeft waarschijnlijk lekkage op de koppen : Er zat smerige olie in het koelingwater bakje :X :X :X

Ik begin echt wanhopig te worden ... nog 2 stuks te gaan en als die het ook niet echt helemaal zijn dan ga ik kappen met mijn GTA zoektocht en gewoon iets anders kopen desnoods non-Alfa }:|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heeft waarschijnlijk weinig met LPG te maken, maar meer met de rijstijl van de eigenaar. Omdat destijds de GTV's met LPG dun gezaaid waren ben ik in Duitsland gaan kijken en heb zelf voor inbouw gezorgd. Aanbod is echt veel groter, auto's zijn meestal goed onderhouden en barsten van de opties.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Volgende week eens bij deze kijken:

http://link.marktplaats.nl/153853273

Vind de kleur van het interieur wel gaaf ook :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Kennis van me heeft sinds een tijdje geleden z'n 146 ingeruild op een vergelijkbare 147 (maar dan benzine, progression uitvoering) met hetzelfde interieur.

Is een mooi interieur, doet wel wat gevoelig (voor vuil dan) overkomen, maar blijkt in de praktijk best mee te vallen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik heb nu ook 'ice' alcantara in mijn delta. Komen niet snel vlekken op iig :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Dat is het mooiste interieur dat er voor de 147 te krijgen is (persoonlijk), echt helemaal geweldig en past goed bij de Nero 601 exterieur kleur!
Het is wat gevoelig voor vlekken/vuil maar een beetje voorzichtig en zuinig ermee omspringen dan valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Doe mij maar zwart met rood leer. >:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Alfa_146 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:18:
Het is wat gevoelig voor vlekken/vuil maar een beetje voorzichtig en zuinig ermee omspringen dan valt het allemaal wel mee.
Dat met die gevoeligheid schijnt dus nog best wel mee te vallen als ik Appie mag geloven (je kent de 147 wel :) )

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
GA!S schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:25:
Doe mij maar zwart met rood leer. >:)
Dat is een beetje te pimp voor me denk ik :P

Sowieso vind ik leer niet echt fijn... te glad

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

grmpf .. mijn radiateur is lek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Heb ik ook gehad.. en doordat ik daarmee net iets teveel heb doorgereden (ik moet ook niet naar die ANWB klootzakken luisteren) ging daarna m'n koppakking eraan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:50

KhaZ

Alfa Romeo

Stel, ik ga bij een 2e hands auto kijken (156) en vind 'm tof, maar wil weten of er iets aan mankeert: dan wil ik graag een korte keuring doen bij een garage in de buurt van waar de auto staat/eigenaar woont. Ik woon een end weg van de auto.. zo'n 2 uur rijden. Hoe regel ik dan daar in de buurt een garage voor zo'n keuring, welke zoek ik uit, en maak ik een afspraak of niet? Hoe hebben jullie dit gedaan? :) Ik ken de omgeving daar niet..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
KhaZ schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:04:
Stel, ik ga bij een 2e hands auto kijken (156) en vind 'm tof, maar wil weten of er iets aan mankeert: dan wil ik graag een korte keuring doen bij een garage in de buurt van waar de auto staat/eigenaar woont. Ik woon een end weg van de auto.. zo'n 2 uur rijden. Hoe regel ik dan daar in de buurt een garage voor zo'n keuring, welke zoek ik uit, en maak ik een afspraak of niet? Hoe hebben jullie dit gedaan? :) Ik ken de omgeving daar niet..
Gewoon google maps pakken en een merkdealer daar in de buurt opzoeken. Dan eerst de auto warm rijden en vervolgens aan het einde van de testrit langs de dealer gaan.

Ik heb zel feen 156 bij mij uit de buurt geregeld en die bij mijn buurman op de brug gezet, dus voor mij was het niet echt een probleem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Net gisteren bij de APK geweest, en ondanks dat m'n bella 350dkm had gelopen niets dan complimentjes van de keurmeester (onafhankelijk keuringsstation). Qua ophanging etc perfect (moest ook wel, is nieuw), geen roest en hij zag zelden auto's die zo keurig waren in de roetmeting :-D, was volgens hem echt uniek. Ben vd winter nl ook toen ik een turboslang tegenkwam met een scheurtje erin de rest ook op valse lucht gaan controleren en is nu echt 100% luchtdicht, scheelt mega tegen roeten.

Enige minpunt (en afkeur!), er zaten haarscheurtjes (door hitte) in de voorschijven, dus net nieuwe schijven gehaald die vanavond gemonteerd worden en dan kan ie door naar de volgende eigenaar (http://link.marktplaats.nl/153950509), ik ben kleiner en zuiniger gaan rijden.

Maar tot ie verkocht is blijf ik hier lekker in rijden, het blijft echt een kanon op de snelweg, niet normaal. Ergens gaat ie ook wel met pijn in m'n hart weg, maar de portemonnee heeft in dit geval besloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
wessel99 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:32:
Net gisteren bij de APK geweest, en ondanks dat m'n bella 350dkm had gelopen niets dan complimentjes van de keurmeester (onafhankelijk keuringsstation). Qua ophanging etc perfect (moest ook wel, is nieuw), geen roest en hij zag zelden auto's die zo keurig waren in de roetmeting :-D, was volgens hem echt uniek. Ben vd winter nl ook toen ik een turboslang tegenkwam met een scheurtje erin de rest ook op valse lucht gaan controleren en is nu echt 100% luchtdicht, scheelt mega tegen roeten.

Enige minpunt (en afkeur!), er zaten haarscheurtjes (door hitte) in de voorschijven, dus net nieuwe schijven gehaald die vanavond gemonteerd worden en dan kan ie door naar de volgende eigenaar (http://link.marktplaats.nl/153950509), ik ben kleiner en zuiniger gaan rijden.

Maar tot ie verkocht is blijf ik hier lekker in rijden, het blijft echt een kanon op de snelweg, niet normaal. Ergens gaat ie ook wel met pijn in m'n hart weg, maar de portemonnee heeft in dit geval besloten :(
Balen man... Maar als hij nog zo in orde is, waarom dan wegdoen, zitten er binnenkort meer uitgaven aan te komen, of is het dat mooie blokje wat het nodige kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Nee meer gewoon maandlasten; ik rijdt zo'n 55dkm per jaar en dan is 1 op 12 met mijn rijstijl toch echt wel duur zeg maar met de stijgende dieselprijzen. Daarbij 306 euro per kwartaal wegenbelasting en dan schiet het op :(

Kon nu voor heel erg weinig een Fiat Punto 1.9 JTD op de kop tikken via een kennis waar ie weg ging dus dat gedaan en dus deze weg. Scheelt 150 euro per kwartaal wegenbelasting, en de punto trap ik tot max 1 op 17.5 en als ik als een bejaarde rijdt (vrijwel alleen maar snelweg) 1 op 23.... tel uit je winst.

Maargoed, nog eventjes genieten tot het afscheid. Het koppel van die 2.5 TD (meer dan geholpen doordat het een 4 cylinder is) en de fantastische roffel... gewoon geweldig! Die punto is met z'n 85 pk op 1000kg echt traag, terwijl de alfa "maar" 125 pk heeft. Ach ja, nu gewoon even verstandig zeg maar.

En qua onderhoud kun je niet echt veel meer krijgen op deze auto; blok is 100% fris en heeft geen distributieketting of riem, zelfstellende kleppen, koppeling, remmerij en onderstel is zo goed als, of zelfs nieuw (2.5 maand oud) dus dat gaat 'm ook niet worden. Puur gewoon de kosten, het is zeg maar een dure diesel (gewicht + verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Met gepaste trots hebben Matthieu en ik vanaaf de V6 weer lopend gekregen! Motortje lijkt zo mooi te lopen, rustig stationair ed. Morgen gaan de wielen er weer onder, bumpertje ed er voor en dan gaan we de eerste meters maken! *O*

Wat foto's van gister ;)

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2eelkx4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2wf00b6.jpg

*Duikt zo heeel voldaan het bed in :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Goed werk kerel, ben benieuwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Meteen ff die kleine inlaatbuisjes vervangen door de dikkere exemplaren.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ephymerous schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:30:
Met gepaste trots hebben Matthieu en ik vanaaf de V6 weer lopend gekregen! Motortje lijkt zo mooi te lopen, rustig stationair ed. Morgen gaan de wielen er weer onder, bumpertje ed er voor en dan gaan we de eerste meters maken! *O*

Wat foto's van gister ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

*Duikt zo heeel voldaan het bed in :+
fillumpjúúúh :P

Een erg heftig moment zo de eerste minuutjes als zo'n blok voor het eerst tot leven wordt gewekt :D

Goed werk man! Super! d:)b

edit:
de 156 heeft btw ook een nieuwe radiateur gekregen én een vers stel remblokken vóór, was ook wel nodig O-) .. maar damn heej, wat zijn die radiateuren duur! 185 euro excl. btw excl. ventilator :X

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-03-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ing._Buttje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:51:
[...]

edit:
de 156 heeft btw ook een nieuwe radiateur gekregen én een vers stel remblokken vóór, was ook wel nodig O-) .. maar damn heej, wat zijn die radiateuren duur! 185 euro excl. btw excl. ventilator :X
100 euro ex bij Koebergen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Alfisti schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:00:
[...]

100 euro ex bij Koebergen O-)
Dat vertel je nadat hij hem gekocht heeft :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

AkroBatik schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:03:
[...]

Dat vertel je nadat hij hem gekocht heeft :P
Sja, buttje gaat pas brullen als het er al in zit :P

* Alfisti kietelt de buttje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zo morgen even een kleine 450 km rondtoeren, eerst naar Eemnes (Hilversum) voor taxatiemeeting van de 155club waar de mijne getaxeerd gaat worden, daarna door richting nijmegen voor een veerpootbrug op te halen bij een 155clublid, daarna terug naar huis (Helmond) en met de auto van me pa richting grensovergang Hazeldonk (Breda) om wederom bij een clublid een motorkap en achterklep + u spoiler op te halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Alfisti schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:38:
[...]

Sja, buttje gaat pas brullen als het er al in zit :P

* Alfisti kietelt de buttje :>
O-)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
woei... ik heb eindelijk een goede peilstok ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:31:
Kan dat met een italiaanse auto? Die van mij is geen "pijl" op te trekken 8)7

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Als je d'r geen pijl op kan trekken ligt 't wellicht aan 't moment van pijlen...

Als niet alle olie onderin gezakt is, zal je een lagere hoeveelheid op je pijlstok vinden.
Beste moment is b.v. voor de eerste rit van de dag. Gelijk moment (sort of) en kan er ook geen verschil zijn (hooguit dat er minder olie in zit dan de vorige keer, wat dan ook geen goed teken is, maar nooit meer :) )

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik doe het eigenlijk altijd voor dat ik 's ochtends weg rij dus als hij een nacht heeft stil gestaan. Maar de olie zit eigenlijk over heel die veer heen en ik weet zeker dat er nit te veel in zit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Voor een betrouwbare oliemeting ook altijd even de pijlstok schoonmaken he... ;)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soulfly schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:38:
Voor een betrouwbare oliemeting ook altijd even de pijlstok schoonmaken he... ;)
O zal dat eens proberen 8)7.

Nee dan heeft hij het nog steeds :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:31:
Ja maar geen italiaanse peilstok.
Dus gauw wegwezen jij met die aziatische badkuip. :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
misschien istie wel made in italy... al denk ik eerder aan china ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
* BalusC is sinds eergister Alfist-af :/

Ik blijf dit topic uiteraard nog wel volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

dies oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

AkroBatik schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Dat loopt niet verkeerd he ;)
Nee, al vind ik hem vanaf 180 niet snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

dat ook :P
Timmert schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:52:
[...]

Nee, al vind ik hem vanaf 180 niet snel..
Terwijl hij toch knap rap op de 100 zit. Het lijkt wel of het goed gaat tot hij in 5 komt :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

En het filmpje is niet op de originele snelheid weergegeven :X

* Alfisti heeft ooit eens met de eigenaar gesproken

meen twee of drie procent hoger qua snelheid gezet.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.