Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 27] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 19.891 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-03 18:02
quote:
GA!S schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:23:
De SW is gekocht, binnenkort hier te zien. ;)
Pics en specs!

Mijn bella heeft ondertussen 223000 kilometer gelopen en daar komen er als het goed is nog wel een hele bak bij als het aan mij ligt. Elke dag weer genieten als ik erin stap. Als ik even reken met een gemiddelde benzine prijs van 1.45 ondertussen, dan heb ik er de afgelopen 10 maand voor (schrik niet) 4350 euro aan benzine ingegooid :X

Hopelijk ga ik weer terug naar Twente zodat hij het wat rustiger aan kan doen op zijn oude dag :>

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 11:57

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Waar tank jij in godsnaam? Die prijs heb ik al een flinke tijd niet meer betaald.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
quote:
AkroBatik schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:06:
Waar tank jij in godsnaam? Die prijs heb ik al een flinke tijd niet meer betaald.
Ik zeg ook gemiddeld.. nu zitten ze op 1.55 en ik tankte ook nog toen er 1.35 betaald moest worden voor een liter euro 95.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-03 21:28

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
Alfisti schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:49:
* Alfisti had er niet zo veel zin an om eerlijk te zijn

ben lekker thuis blijven BBQ'en :P
Het is ook niet meer wat het geweest is, tenminste, volgens mij en een paar andere oud-gedienden-van-dit-topic.

Toen in 2003 deze organisator het evenement overnam is een stuk van de oude beleving verloren gegaan, wel jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:37
quote:
Soulfly schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:40:
[...]

Het is ook niet meer wat het geweest is, tenminste, volgens mij en een paar andere oud-gedienden-van-dit-topic.

Toen in 2003 deze organisator het evenement overnam is een stuk van de oude beleving verloren gegaan, wel jammer.
Klopt en er zijn heel veel klachten, neem bijv. het transponder verhaal waardoor er voor de Artc een hele hoop baantijd verloren is gegaan :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

quote:
Zwarte 156 1.8 16v SW van 2002, fase 2 dash, 17"TI velgen, beige stoffen bekleding.Familiebakkie voor mijn vriendin. Punto werd te klein met de kinderwagen en in mijn GTV past nog geen fles bier.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank HF
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
quote:
ephymerous schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:21:
[...]

Klopt en er zijn heel veel klachten, neem bijv. het transponder verhaal waardoor er voor de Artc een hele hoop baantijd verloren is gegaan :X
ja, ik heb maar 4 rondes kunnen rijden :(

Laten ze lekker optieften met die transponders :/

"Mijn gehoor en alertheid zijn als een 360 graden radar om me heen en beweeg me zo door het verkeer dat ik niet perse gezien hoef te worden." © by Knightwolf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
GA!S schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:27:

Zwarte 156 1.8 16v SW van 2002, fase 2 dash, 17"TI velgen, beige stoffen bekleding.Familiebakkie voor mijn vriendin. Punto werd te klein met de kinderwagen en in mijn GTV past nog geen fles bier.
Cool :)

Heeft jouw GTV geen dashboardkastje :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

quote:
BalusC schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:18:
[...]

Cool :)

Heeft jouw GTV geen dashboardkastje :?
Past bij mij geen kinderwagen in hoor. 8)7

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
  • Laatst online: 12:53

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

feli @ GA!S :> *O*

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
De 1.8? Gewaagd!

Klinkt verder als een mooie auto, feli!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online
quote:
GA!S schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:25:
[...]

Past bij mij geen kinderwagen in hoor. 8)7
Ik heb het over de fles bier :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
quote:
Rev! schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:49:
De 1.8? Gewaagd!

Klinkt verder als een mooie auto, feli!
Mag ik weten wat daar gewaagd aan is? Weet niet of je het blok zelf bedoeld of wellicht de inhoud (dat hij bijv. net te weinig pit heeft voor die auto..).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

tis geen stumper hoor :)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 30-03 20:39

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
osc4r schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:11:
[...]

Mag ik weten wat daar gewaagd aan is? Weet niet of je het blok zelf bedoeld of wellicht de inhoud (dat hij bijv. net te weinig pit heeft voor die auto..).
Luchtinlaat aanpassen, k&n filtertje erin, squadrachip en je houd een standaard 2.0 16v met 2 vingers in de neus makkelijk bij. :)

• hexagram
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Nee precies, dat idee had ik zelf dus ook.. Vandaar dat ik ook niet snap waar het 'Gewaagd!' op slaat, en vandaar ook mijn vraag :).

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb gekeken voor een V6, maar die zijn echt zeldzaam geworden. Had al de grootste moeite om een fatsoenlijke 1.8 met nog geen 100.000 op de klok te vinden. Motor is prima vol te houden, met 145 PK kom je goed mee in het verkeer. Voor het betere gooi-en-smijt-werk is er de GTV.
Luchtinlaat, filter en chip komen er niet, het is niet mijn dagelijkse auto en het verschil is in de marge. Zeker vergeleken met de V6 in de GTV. Heb nog proefgereden met een 1.8 met Novitec uitlaatsysteem, vond het maar een onding. Takke herrie de hele tijd, prestaties zijn hetzelfde en je krijgt een irritante resonantie in het interieur bij tussenacceleraties op de snelweg. Ik kan een lekkere sound prima waarderen, maar dit was Sjonnie-style ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet geluid.

GA!S wijzigde deze reactie 21-05-2008 07:14 (7%)

de betaler vervuilt

• Rev!
  • Niet online
quote:
osc4r schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:12:
Nee precies, dat idee had ik zelf dus ook.. Vandaar dat ik ook niet snap waar het 'Gewaagd!' op slaat, en vandaar ook mijn vraag :).
Slaat niet op de snelheid, maar meer op het feit dat er elke week wel eentje voorbij komt op het 156 forum met kapotte lagers

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dealerauto met 1 jaar volledige garantie, als ze stuk gaan mogen ze dat per direct doen van mij.

de betaler vervuilt

• k0ewl
quote:
Rev! schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:40:
[...]

Slaat niet op de snelheid, maar meer op het feit dat er elke week wel eentje voorbij komt op het 156 forum met kapotte lagers
Mhh, maar hoeveel hebben die ondertussen wel niet gelopen. Juist omdat ze bij veel km-ers goedkoper worden om aan te schaffen en dan die sjonnies zo'n ding ophalen. Veelal zijn die sjonnies hun golf gewend en dan hoef je geen olie peil te controleren etc. Wees er 1 keer te laat mee en het is zover.
Ik controleer elke week alle vloeistofpeilen van de Alfa. Behalve de versnellingsbakolie, want dat is teveel werk. Moet nog wel een keertje binnenkort.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
Rev! schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:40:
[...]

Zijn niet alleen de 1.8jes hoor die kapot lopen.
Denk dat het eerder een algemene 16v kwaal is dat kapotlopen op de lagers, komt namelijk zo vaak en willekeurig voor dat er geen peil op te trekken is.
Laatst bij de 155club nog iemand die een compleet gereviseerd 2.0 blok had welke na een paar weken alweer kapot liep...

• k0ewl
Gaan ze me weer bang lopen maken... Damnit, misschien toch maar een lease Alfa dan binnenkort ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Gister een mini-meeting gehad :), ging vooral om de foto's. Helaas staat alleen deze tot nu toe online

http://img32.picoodle.com/img/img32/4/5/24/f_DSC2137aam_73fa385.jpg

Trouwens er waren daar 6 auto's, en 3 daarvan hadden 17 speedlines. erg weird :P

Rev! wijzigde deze reactie 25-05-2008 17:30 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Toffe foto. 8)
Maybe volgende keer ff je kenteken verwijderen? Had ik wel gedaan denk ik, bij 156 ziet dat er nou eenmaal stukken beter uit. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Eigenlijk wel he, totaal niet aan gedacht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online
Of een 18.2 nemen O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09-08-2019
quote:
Specht schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:47:
Laatst bij de 155club nog iemand die een compleet gereviseerd 2.0 blok had welke na een paar weken alweer kapot liep...
Dat zegt meer over degene die ermee bezig is geweest dan over het blok.

Maarja, imho moet er iemand een keertje kijken waarom ze precies kapot lopen en er eventueel een modificatie voor verzinnen. Komt vaker voor dat derden een fout van de fabrikant uit het ontwerp halen, met Harley blokken als extreem voorbeeld :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Probleem is heel simpel: te weinig olie en te weinig koeling.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
quote:
Specht schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:47:
[...]

Zijn niet alleen de 1.8jes hoor die kapot lopen.
Denk dat het eerder een algemene 16v kwaal is dat kapotlopen op de lagers, komt namelijk zo vaak en willekeurig voor dat er geen peil op te trekken is.
Bedoel je die van Marcel of van Michel? Bij Michel hebben ze verkeerde bougies gebruikt, met als gevolg dat stukjes metaal rond zijn gaan kijken in de kop ;)

Die van Marcel is verhaal apart, die bouwt iedere week bijna een motor op bij Madeno, en uiteraard zijn eigen loopt weer kapot bij 3000 km :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
ephymerous schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:52:
[...]

Bedoel je die van Marcel of van Michel? Bij Michel hebben ze verkeerde bougies gebruikt, met als gevolg dat stukjes metaal rond zijn gaan kijken in de kop ;)

Die van Marcel is verhaal apart, die bouwt iedere week bijna een motor op bij Madeno, en uiteraard zijn eigen loopt weer kapot bij 3000 km :X
Geen idee welke het was. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
het is eindelijkl zover; krukaslagers eruit
http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=48286.0

Misschien moet Alfa ook een interval invoeren voor krukaslagers, om de 150k vervangen :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

De mijne heb ik bij OMG Occasion Motoren Centre vandaan. Te Hoogvliet.

http://www.omc-engines.nl/gfx/shared/header/omcbase.jpg
http://www.omc-engines.nl/img/home/inlineEngine_NL.gif

www.omc-engines.nl

Heel veel succes/sterkte. 't Is een klote gewaarwording :'(

edit: dan hoef ik jou ook geen sterkte te wensen :P

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 27-05-2008 21:21 (49%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
quote:
Rev! schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:02:
het is eindelijkl zover; krukaslagers eruit
http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=48286.0

Misschien moet Alfa ook een interval invoeren voor krukaslagers, om de 150k vervangen :')
Dat wordt reviseren... als je het zelf doet valt het best mee qua kosten! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Tis niet mijn topic hoor, ik heb een Diezelll. Als ik weer benzine neem en een 156, word zowiezo geen 4 cilinder, zou ik niet aandurfen.

Vond de titel wel pakkend :P

• k0ewl
Ik zag nog een mooie V6 staan in Oldemarkt. Een 3.0 door Savali getunede 156 V6 met ongeveer 240pk. Heb er even een mailtje aan gewaagd om te kijken wat er aan scheelt. Als ik morgen of overmorgen goed nieuws krijg over nieuw werk kon ik hem wel eens op gaan halen. :9

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Pfff mijn 155 doet er alles aan om de vooroordelen op mijn werk/stage over Alfa weer te bevestigen.
Is nu al de 3e keer dit jaar dat de startmotor er geen zin an heeft... mag ik weer gaan uitleggen waarom ik te laat ben. :X

• k0ewl
Mhhh... de V6 was al verkocht :(

Beetje centjes sparen dan maar en hopen dat mijn TS niet vast-, droog-, heet of gewoonweg kapotloopt 8)7

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
Specht schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:23:
Pfff mijn 155 doet er alles aan om de vooroordelen op mijn werk/stage over Alfa weer te bevestigen.
Is nu al de 3e keer dit jaar dat de startmotor er geen zin an heeft... mag ik weer gaan uitleggen waarom ik te laat ben. :X
Ding even laten reviseren dan...

.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
AkroBatik schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Ding even laten reviseren dan...
Dat is het plan ja. :')
Verder maar thuis gebleven vandaag, de bussen reden niet meer na 9:00 vanwege de stakingen. |:(

edit
http://www.italiaspeed.com/2008/cars/alfa_romeo/05/prodrive_brera/gallery/110.jpg

Hmm zo zwaar is de brera dus ook weer niet. :P
Check ook het filmpje.
http://www.italiaspeed.co.../prodrive_brera/2805.html

Specht wijzigde deze reactie 28-05-2008 14:38 (31%)

• Peter1
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13-10-2011

Peter1

Powered by ignorance

Ik kwam maandag nog een 8C Competizione tegen op Nederlands kenteken.
Blijft toch een mooi gezicht, dat de prijzen maar net zo mooi mogen kelderen als van de SZ, dan weet ik wel wat hier over een paar jaar voor de deur staat. ;)

http://www.driving-fun.com - Fun is not a straight line

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Een SZ kost anders nog genoeg :/

• k0ewl
Mijn Bella staat te koop op de clubpagina, ik wil een V6 :D

• Rev!
  • Niet online
Staat bij Savali een hele mooie V6, zal even de link zoeken

linken kan niet, kut flash.

maar http://www.samvanlingen.nl/#/savali-select-occasions/ en dan deze:
ALFA ROMEO 156 2.5 V6 24V DISTINCTIVE TI

Rev! wijzigde deze reactie 29-05-2008 16:11 (55%)

• k0ewl
quote:
Rev! schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:09:
Staat bij Savali een hele mooie V6, zal even de link zoeken

linken kan niet, kut flash.

maar http://www.samvanlingen.nl/#/savali-select-occasions/ en dan deze:
ALFA ROMEO 156 2.5 V6 24V DISTINCTIVE TI
Ja das leuk en aardig, maar een beetje aan de prijs denk je ook niet? Zoveel geld heb ik nu ook weer niet over :p

Ik heb zelf een leuke V6 gespot uit 2000 met 150000 op de teller. Lederen interieur en is al verlaagd tot een hoogte die ik mooi vind. Daarnaast zet ik mijn huidige koplampen met xenon en de radio over. Er zit op dit moment een houtinleg in, en dat vind ik zelf niet zo mooi.

Die ik heb gezien is trouwens wel dezelfde kleur.

linkje:
http://meereboer-koster.o...rraad/details/?id=1346695

Dat scherm gaat er dan waarschijnlijk uit als het er niet netjes inzit. De radio met cd wisselaar gaat er ook uit, want dat vind ik ook niets. Eerst maar eens die van mij zien te verkopen, want inruil viel me een beetje tegen. Hij wilde er maar 3000,- voor geven. Dat vind ik veel te weinig voor zo'n goedlopende bella als die van mij.

• Rev!
  • Niet online
Mooi ding, alleen dat scherm en hout kunnen echt niet idd :P.

Bij inruil moet je wel reeel blijven, die van jou toch al 220k gelopen ofzo? Die gast moet hem ook weer kwijt kunnen met enige winst, ik denk niet dat hij er veel meer dan 4000 voor zal vangen.

• k0ewl
quote:
Rev! schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:25:
Mooi ding, alleen dat scherm en hout kunnen echt niet idd :P.

Bij inruil moet je wel reeel blijven, die van jou toch al 220k gelopen ofzo? Die gast moet hem ook weer kwijt kunnen met enige winst, ik denk niet dat hij er veel meer dan 4000 voor zal vangen.
Daarom, maar als hij er 4000 voor kan vangen, dan kan ik dat ook. Het is altijd meer dan de inruilprijs. Zo simpel is het ook wel weer. Daarnaast heb ik er veel onderhoud aan gepleegd en rijdt hij zo weer 30.000km voordat er weer wat aan gedaan moet worden. Enige wat niet goed is, is de nokkenasversteller. Maar die ga je niet eerder doen dan bij de volgende distributiewissel natuurlijk.

Wat ik er aan gedaan heb de laatste 30.000 kilometer:
Onderhoud gedaan:
- Distributie riem vervangen
- Multiriem vervangen
- Waterpomp vervangen
- Olie filter vervangen
- Voorruit vervangen
- Airbag ECU vervangen
- Deurvanger vervangen
- nieuwe rubbers bij ramen
- Zimmerman geventileerde en geperforeerde remschijven voor
- Ferodo DS2500 remblokken rond om.
- Nieuwe 100.000km bougies bij 220.000

Volgens mij is dat voldoende voor een leuk bod. Daarnaast ziet het interieur er echt als nieuw uit!

k0ewl wijzigde deze reactie 29-05-2008 16:35 (3%)

• Rev!
  • Niet online
Heb je nu ook leer dan? Dat van die V6 zeg er niet echt lekker uit....

deze dan, hoef je ook niks bij te leggen
http://www.marktplaats.nl...-5-v6-24v.html%3Fxref%3D1

Mijn wens om een 156 V6 te gaan crossen word zo ook bijna werkelijkheid trouwens :X

Rev! wijzigde deze reactie 29-05-2008 16:51 (66%)

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Beetje raar dat de km-stand nergens wordt genoemd .. !?

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-03 23:27

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is er ook maar enige kans dat een van jullie toevallig weet of iemand kent die een goed onderhouden en in staat verkerende 156 GTA in Sedan uitvoering verkoopt ??

Anders ben ik genoodzaakt om naar een Honda Accord 2.4 Executive uit te wijken en stiekem wil ik dat niet :/

* nero355 wordt er moe van om met goede hoop en enthousiasme naar een GTA te gaan kijken om vervolgens een bijna dooie motor te zien :(

/EDIT @ Hieronder : Teveel geld voor zo'n Km. stand ;) Maar bedankt voor de hulp !! Zal dit weekend maar wat fora aflopen, zodra ik er tijd voor heb. Marktplaats/de welbekende auto sites hebben niks opgeleverd tot zover helaas.

nero355 wijzigde deze reactie 29-05-2008 17:15 (21%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• k0ewl
quote:
Rev! schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:40:
Heb je nu ook leer dan? Dat van die V6 zeg er niet echt lekker uit....

deze dan, hoef je ook niks bij te leggen
http://www.marktplaats.nl...-5-v6-24v.html%3Fxref%3D1

Mijn wens om een 156 V6 te gaan crossen word zo ook bijna werkelijkheid trouwens :X
Die vertrouw ik niet echt. Er ligt een theedoek op de zitting en dat kan er wel eens op wijzen dat er een lek dak is. Daarbij is het zo dat deze door 2 verschillende personen aangeboden wordt. Dus dan krijg je sowieso getouwtrek.

Ik heb nu ook zwart MOMO leer erin ja. Waarschijnlijk ziet het er in het echt toch anders uit. Daarnaast lul ik nog wel een eind van de prijs af. Ik bedoel, als ik niets in te ruilen heb, ik neem de auto mee zonder rijklaarmaken en reken het handje contantje af, dan krijg je nog een hele boel voor elkaar. Maar eerst, mijn Bella de deur uit.

• Ikke!
  • Laatst online: 23-06-2015

Ikke!

aka Netfinity

quote:
nero355 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:00:

Anders ben ik genoodzaakt om naar een Honda Accord 2.4 Executive uit te wijken en stiekem wil ik dat niet :/
Zijn er maar 2 typen auto's te koop dan? :+

Je wilt toch vast liever een 156 non-GTA rijden dan een Honda?

Klik mee voor GoT!........

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-03 23:27

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Ikke! schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:32:
Zijn er maar 2 typen auto's te koop dan? :+

Je wilt toch vast liever een 156 non-GTA rijden dan een Honda?
Mja het gaat me om de motor en uitvoering eigenlijk : Als ik een non-GTA Alfa zou rijden zou ik altijd denken "Hmm... wat als ik een GTA had" en de Honda is een soort van GTA uitvoering zeg maar sinds er geen betere motor ervoor beschikbaar is ;)

Beide auto's hebben in principe wat ik zoek alleen word ik gewoon veel "zweveriger" als ik een Alfa zie dan als ik een Honda zie :+

Ik kan er ook niks aan doen dat ik het liefst een garage zou willen hebben van een paar voetbal velden groot met daarin alle auto's die ik leuk vind wereldwijd :P

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

k0ewl; Met een vraagprijs van die 156 is 't tegenbod van 3.000 helemala niet zo gek.
Alle waar naar z'n geld. Als jij (bij dezelfde aanbieder b.v.) een duurdere auto zou willen aanschaffen krijg je w.s. ook meer voor je huidige 156 terug.

Dat je er particulier wellicht meer voor kan krijgen is goed mogelijk. Je hebt er tegelijkertijd ook meer werk van. Dat je er onlangs veel onderhoud aan gepleegd hebt is leuk, maar prijstechnisch vaak maar bar weinig interessant.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
nero355 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:00:

Waarom 2 zo totaaaaaal verschillende auto's?

Alfa verbruikt significant meer, is kleiner, is veul sneller en totaal verschillend kwa styling en imago.

Als je op een verjaardag zit gaat het zo:

Ik heb een honda!

Joh verstandig.

Ik heb een Alfa!

Joh uhrm leuk, is ie al stuk? Stiekem zijn ze toch wel mooi eigenlijk :P

veel enters, maar goed :P

AkroBatik wijzigde deze reactie 29-05-2008 22:28 (3%)

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
quote:
Soulfly schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:22:
k0ewl; Met een vraagprijs van die 156 is 't tegenbod van 3.000 helemala niet zo gek.
Alle waar naar z'n geld. Als jij (bij dezelfde aanbieder b.v.) een duurdere auto zou willen aanschaffen krijg je w.s. ook meer voor je huidige 156 terug.

Dat je er particulier wellicht meer voor kan krijgen is goed mogelijk. Je hebt er tegelijkertijd ook meer werk van. Dat je er onlangs veel onderhoud aan gepleegd hebt is leuk, maar prijstechnisch vaak maar bar weinig interessant.
Klopt, dat weet ik zelf ook. Maar natuurlijk wil ik zo min mogelijk betalen. Maar wel een reeël bedrag natuurlijk. Laat ik eerst maar eens kijken wat mijn gebakje nog opbrengt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:18

-Sander-

///M Powerrrrrr

Bovendien heeft je Alfa al 220k+ gelopen en dat betekend vaak zowieso dat het de handel in gaat. En handels prijzen zijn laaaaaaag, op marktplaats krijg je alleen bepaalde typen bij de deur die gaan zeiken dat er een krasje ergens zit. En je dan 1500+ euro minder bieden..

Daarnaast is het voor een dealer/handelaar altijd vervelend als je hetzelfde type auto wilt inruilen.
Dat je dan al 3000euro geboden kreeg is erg netjes, persoonlijk zou ik dan met de man om de tafel gaan zitten en onderhandelen. Ook al kom je op 3500euro uit, tis toch 500 euro meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
quote:
Alfa_146 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:55:
Bovendien heeft je Alfa al 220k+ gelopen en dat betekend vaak zowieso dat het de handel in gaat. En handels prijzen zijn laaaaaaag, op marktplaats krijg je alleen bepaalde typen bij de deur die gaan zeiken dat er een krasje ergens zit. En je dan 1500+ euro minder bieden..

Daarnaast is het voor een dealer/handelaar altijd vervelend als je hetzelfde type auto wilt inruilen.
Dat je dan al 3000euro geboden kreeg is erg netjes, persoonlijk zou ik dan met de man om de tafel gaan zitten en onderhandelen. Ook al kom je op 3500euro uit, tis toch 500 euro meer.
Ook waar... zat ik zelf ook al aan te denken. Als ze alles wat ik niet wil aan de auto er al voor me uit halen en alles wat ik wel wil van mijn huidige Alfa overzetten in de nieuwe, hoor je mij niet klagen met 3500 euro. Ik bedoel, ik ga er wel 2 bouwjaren op vooruit, en 70000km. Dan vind ik zelf ook dat ik niet moet zeuren ;)

En daarbij heb je verder ook geen gezeur met de nieuwe eigenaar, want een auto garage weet wat ze kunnen verwachten.

k0ewl wijzigde deze reactie 30-05-2008 10:47 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Heel waarschijnlijk een EPS RVS katvervanger gekocht :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
quote:
Rev! schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:05:
Heel waarschijnlijk een EPS RVS katvervanger gekocht :*)
Weet je zeker dat die V6 katvervanger past op je 1.9? Las iets op het forum dat het misschien niet past?

Ah zie het, je hebt geluk dus :p Veel plezier ermee!

PS: Ik wil de V6, stomme belastingdienst, schiet eens op! En anders van het weekend nog even op en neer knallen naar Den Oever om te kijken >:)

k0ewl wijzigde deze reactie 30-05-2008 11:08 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ach ik moest toch naar hem toe voor wat andere dingen, dan bekijk ik dat wel ff. Maar volgens mij past het gewoon, heb ook een V6 demper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:28

KhaZ

Alfa Romeo

Klein beetje showen, ben tot aankoop van een 156 overgegaan:

http://khazar.nl/img/alfa156/02.jpg

Specs:

156 1.8 TS 16V Distinctive met TI pakket uit 2004. 131k op de tellert, ben benieuwd hoe hij gaat bevallen: ga 'm maandag ophalen *;

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Die velgen kunnen echt niet. Maar omdat ik al wat langer 156 rij, en ik de nieuwe rijders ook wat plezier gun, mag je ze komen ruilen :*)

Ziet er goed uit d:)b

mjszwo wijzigde deze reactie 30-05-2008 21:09 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Erg nice, we kunnen bijna wel een keer een GoT 156 meeting houden :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online
Mooie bak :) Voor het volgende deel moet trouwens maar iemand anders de huidige topicstart overnemen en onderhouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Prachtige wagen zeg :9~

Vind alleen van de post 2003 versie dat de kont verneukt is... sorry :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Caponi schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:08:
Die velgen kunnen echt niet.
overdrijven is ook een vak ..
quote:
Ziet er goed uit d:)b
dat bedoel ik! d:)b

feli *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Bedankt jongens :P

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• mjszwo
  • Niet online
quote:
ing._Buttje schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:33:
[...]

overdrijven is ook een vak ..
Sarcasme ;)

Aan m'n V6 gaan weer wat veranderingen plaatsvinden. Morgen GTA koplampen, en volgende week komen er Apex veren onder waardoor ze 3cm omlaag gaat. Voorlopig laat ik de sportpakketdempers er gewoon onder, even kijken hoe dat gaat. Misschien dat er alsnog Koni of Bilstein onder gaat.

Ohja, en 4x Pirelli P Zero Nero :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Aangezien mijn Alfa niet met zijn lichten knippert als je hem op slot zet of van het slot af haalt, heb ik een klein stuk C code geschreven voor een AVR microcontroller. Daarbij heeft het ook de functionaliteit om de fan aan te zetten zodra de auto van het contact afgaat. Dit omdat het nooit goed is om de auto meteen uit te zetten als je even flink getrapt hebt. Als je alleen even naar de super gereden bent is dit natuurlijk overbodig en daarom heb ik ook nog de functionaliteit erin gemaakt om onder het rijden de fan aan en uit te zetten. Als je hem dus van het contact haalt, slaat de fan aan voor de komende paar minuten, druk je ondertussen op de knop, gaat de fan gewoon weer uit en thats it.

Ik zal het van de week even proberen te testen, maar in de debugger lijkt het allemaal te werken. Als het werkt, zal ik er een printje van maken en een behuizinkje bijzoeken zodat iedereen het kan maken.

tot die tijd, hier de code:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
/* Include default libraries */
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <avr/io.h>
#include <avr/interrupt.h>
#include <util/delay.h>

/* Define program constants */
#define FAN_MINUTES 3
#define BLINK_OPEN  1
#define BLINK_CLOSE 2

int overflows;
int seconds;

/* Main function */
int main (void)
{

/* Initialize I/O Ports */
    /* Remote control (open) is on PB0 */
    /* Remote control (close) is on PB4 */
    // Are inputs, all i/o's are default inputs
    DDRB  = 0x00;
    PORTB = 0x00;

/* The output for the lights is on PC5 */
    /* The output for the fan is on PC2 */
    DDRC = 0x24;

/* Initialize Timer */
    /* We use timer 0 because we don't need a complex timer */
    /* Set default timer operation */
    TCCR0 = 0x00;

/* Set intial value */
    TCNT0 = 0x00;

/* Set timer overflow interrupt */
    TIMSK = 0x01;

/* We count the number of loops, not a specified value */

/* Initialize Interrupts */
    /* Interrupt for remote control is on interrupt 2, positive edge */
    /* Interrupt for contact switch is on interrupt 1, negative edge */
    /* Interrupt for button is on interrupt 0, positive edge */
    MCUCR &= 0xF0;
    MCUCR |= 0x0B;

MCUCSR &= 0x9F;

/* Set interrupts active */
    GICR &= 0x03;
    GICR |= 0xE0;

/* Enable interrupts */
    sei ();

/* Infinite loop */
    while (1) {}

}

/* Button pressed, switch fan on or off */
ISR(SIG_INTERRUPT0)
{
    //Pressed button
    //Check if the fan is on or off

if (!(PINC & 0x04))
      {
        //Fan was off, switch it on
        PORTC |= 0x04;
      }
    else
      {
        //Fan was on, switch it off and reset all the timers etc.
        //Turn the fan off
        PORTC &= 0xFB;

//Reset seconds and overflows
        overflows = 0;
        seconds   = 0;

//Turn off the counter and reset counter
        TCCR0 = 0x00;
        TCNT0 = 0x00;
      }
}

/* Contact is turned off, switch fan on */
ISR(SIG_INTERRUPT1)
{
    //Set timer and counters to default values
    TCNT0     = 0x00;
    overflows = 0;
    seconds   = 0;

//Turn on timer with prescaler 256
    TCCR0 = 0x04;
}

/* Doors are being opened or closed, blink! */
ISR(SIG_INTERRUPT2)
{
    volatile unsigned short blinks;
    volatile unsigned short blinked;

if (PORTB == 0x01)
      blinks = BLINK_OPEN;
    else
      blinks = BLINK_CLOSE;

for (blinked = 0; blinked < blinks; blinked++)
      {
        //Turn on       
        PORTC |= 0x20;

//Wait
        _delay_ms (500);

//Turn off
        PORTC &= 0xDF;

//Wait
        _delay_ms (500);
      }
}

/* Timer overflow occured. Count and check if wait time is passed */
ISR(SIG_OVERFLOW0)
{
    overflows++;

if (overflows == 15625)
      {
        overflows = 0;
        seconds++;

if (seconds == (60 * FAN_MINUTES))
          {
            //Turn the fan off
            PORTC &= 0xFB;

//Reset seconds
            seconds = 0;

//Turn off the counter and reset counter
            TCCR0 = 0x00;
            TCNT0 = 0x00;
          }
      }
}

PS: sorry voor de tech in dit topic, maar Alfa's willen nog wel eens warm lopen en dat de lichten niet knipperen is gewoon irritant. Vandaar dat ik het hier even post.

Als je interesse hebt als het een keer werkt voor een kant en klaar product, gooi me even een DM-tje en dan kijk ik wat ik kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-03 08:18
Heh, denk je hier iets over alfa's te lezen, is het net alsof je op je werk zit :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
quote:
Dupje schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:34:
Heh, denk je hier iets over alfa's te lezen, is het net alsof je op je werk zit :+
Nogmaals sorry..

BTW, als je vindt dat er iets niet netjes is, mag je dit ook gewoon melden in een DM natuurlijk :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online

Klikbaar :)

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Dit weekend weer ff naar Zeeland geweest heen en trug. Nog vanaf Utrecht tot Joure achter een Audi A4 (oid) aan gehangen met een gangetje van 150-160 .. en dat stukkie bij Lelystad (@Donkervoort) met 210* .. maar kon er niet voorbij komen :P

motorisch is de 156 iig tiptop! Dat blijkt .. d:)b

* 210 = 210 ± 5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
als die stomme suv ze deur open doet heeft ze meteen d'r eerste parkeerschade :X

voor de rest nice O+ O+ O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Leuk dat kleine kenteken, zou ik zelf ook gedaan hebben. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

wat zou het kosten als je er voorop géén kenteken op deed? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank HF
  • Niet online
geld

:+

"Mijn gehoor en alertheid zijn als een 360 graden radar om me heen en beweeg me zo door het verkeer dat ik niet perse gezien hoef te worden." © by Knightwolf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
ing._Buttje schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:59:
[...]

als die stomme suv ze deur open doet heeft ze meteen d'r eerste parkeerschade :X

voor de rest nice O+ O+ O+
Mja, dat lok je zelf uit door op het paddock bij CPZ te gaan parkeren :P Ik heb ook nog een 355 Challenge gespot :) Reed ook nog wat ander Alfa-achtigs mee, uit 1960 ofzo :) Maar daar weet ik niet precies van welke het is :P

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zie het topic bovenin m'n bookmarks staan, daarom een klein bericht: ik ga de wagen nu ophalen :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
quote:
KhaZ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:01:
Ik zie het topic bovenin m'n bookmarks staan, daarom een klein bericht: ik ga de wagen nu ophalen :*)
Jou zien we dus pas vanavond laat terug. Puur omdat het veels te leuk is dat rijden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Goed, ik zou dus gisteren gaan kijken naar een hele mooie V6, maar helaas kon de verkoper niet. Nu is hij plots vanochtend verkocht :( Ik baal als een stekker :(

Weet er iemand nog een mooie V6 te staan voor niet teveel geld? Eisen: Lederen interieur, +-150.000 op de teller. Die ik gezien had was iets van 5500 euro, dus daar in de buurt zou mooi zijn.

Maargoed, ik baal nog steeds als een stekker aangezien die eigenlijk precies was wat ik zocht :(

edit:
Damn it dubbelpost! :(

k0ewl wijzigde deze reactie 02-06-2008 15:39 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Kut streken zijn dat.... vast iemand die dan meer geld geboden heeft ofzo.
Heb hetzelfde gehad, via email de koop gesloten zelfs, en toen ook opeens bericht dat hij hem plotseling niet meer verkocht. :r

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
quote:
Specht schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:06:
Heb hetzelfde gehad, via email de koop gesloten zelfs, en toen ook opeens bericht dat hij hem plotseling niet meer verkocht. :r
Had nog geen koop gesloten, ik wil natuurlijk eerst weten hoe hij eruit ziet. Maar ik zou gaan kijken vorig weekend. Maar ik zit nogal volgeboekt en het is wel 200 kilometer rijden. Dus de dag dat ik kon, kon hij niet en nu zou ik donderdag gaan kijken. Te laat dus :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zie anders genoeg V6'en op MP? Ook in je budget

En waarom leer als eis? Je kan toch gewoon je huidige interieur houden? Zie je toch niks van terug bij de verkoop, heb je zelf al ondervonden...

Als je slim bent regel je een stoffen interieur voor je eigen auto, dat leer brengt los ook wel 600 euro op.

Rev! wijzigde deze reactie 02-06-2008 21:05 (83%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

quote:
Specht schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:06:
Via marktplaats verkoop ik anders ook uitsltuitend aan degene die als eerste met een zak geld voor mijn deur staat om de spullen op te halen. Heb al vaak genoeg meegemaakt dat potentiele 'kopers' niets van zich laten horen. Zeg het er trouwens wel expliciet bij zodat de koper weet wat ie kan verwachten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
GA!S schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:09:
[...]

Via marktplaats verkoop ik anders ook uitsltuitend aan degene die als eerste met een zak geld voor mijn deur staat om de spullen op te halen. Heb al vaak genoeg meegemaakt dat potentiele 'kopers' niets van zich laten horen. Zeg het er trouwens wel expliciet bij zodat de koper weet wat ie kan verwachten.
Ik was de enige "geinteresseerde" destijds, kerel had mij notabene teruggemailt dat ik zijn alfa mocht komen halen voor het bedrag wat ik geboden had, dus dinsdags afspraak gemaakt voor zaterdag.
Krijg ik vrijdagavond laat een email en zaterdag ochtend nog een smsje dat het niet doorging want hij wilde de auto ineens houden voor zijn dochter. :')
En had op email de bevestiging staan dat hij akkoord ging met mijn bod, kortom dat is een rechtsgeldige overeenkomst.
Juridisch gezien had ik het makkelijk kunnen winnen, maar om voor 500 euro zoveel moeite te gaan doen en dan vervolgens een gesaboteerde auto te krijgen oid had ik geen zin meer in.
Maar mocht je ooit iemand met de naam Ed tegenkomen met een rode 155 2.0 16v in Dordrecht en omgeving, dan mag je hem de groeten doen. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k0ewl
Nou, die Alfa die ik gezien had staat weer op marktplaats. Is dus gewoon opgekocht door een handelaar. Hij is wel meteen 1000 euro duurder. Maar ik ga alsnog wel even loeren donderdag denk ik :9

En mijn leer overzetten in deze kan niet, want deze heeft zij-airbags. Ik had hier zelf namelijk ook al aan gedacht. Het feit is dat de alfa's uit die jaren ook zij-airbags hebben, dus dan ben je fucked :p

Nouja, ik ga die kerel even bellen morgen en dan meteen even kijken wat er allemaal mis mee is.

Alfa 156 2.5 V6

edit:
Heb ook nog even het programma voor de lichten en fan getest

Test op STK500 board

k0ewl wijzigde deze reactie 03-06-2008 01:07 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
quote:
Op het eerste gezicht lijkt het wel een hele mooie 156, kleur is goed, juiste velgen etc. Ben benieuwd :)

[edit]kwam deze ook nog tegen, klik (alleen km op aanvraag..)

Ik heb ook weer iets leuks, sinds het water met bakken uit de lucht komt vallen, lekt mijn zonnedak ;(
Reed laatst bij ons de straat uit en wanneer ik op de rem trapte goot echt letterlijk het water naar binnen (water vliegt over opvang bak heen oid). Het lijkt erop dat de rubbers op het punt van vervangen staan, beetje ongelukkig...eerst nog maar even proberen met vaseline, uiteraard zuurvrij :Y)
Zaterdag misschien maar even langs een Webasto toko langsrijden, kijken wat die rubbers mogen kosten..

rlkz wijzigde deze reactie 03-06-2008 21:39 (9%)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Kijk ook eens naar de afvoerbuisjes... ;) Die kunnen verstopt zitten, geen afvoer = water in de nek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
quote:
rlkz schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:25:
[...]

Op het eerste gezicht lijkt het wel een hele mooie 156, kleur is goed, juiste velgen etc. Ben benieuwd :)

[edit]kwam deze ook nog tegen, klik (alleen km op aanvraag..)

Ik heb ook weer iets leuks, sinds het water met bakken uit de lucht komt vallen, lekt mijn zonnedak ;(
Reed laatst bij ons de straat uit en wanneer ik op de rem trapte goot echt letterlijk het water naar binnen (water vliegt over opvang bak heen oid). Het lijkt erop dat de rubbers op het punt van vervangen staan, beetje ongelukkig...eerst nog maar even proberen met vaseline, uiteraard zuurvrij :Y)
Zaterdag misschien maar even langs een Webasto toko langsrijden, kijken wat die rubbers mogen kosten..
Die wil ik evt nog wel voor je bekijken, is hier vlakbij

Ik verwacht geen Hoge KM stand bij Auto Sierro overigens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
k0ewl schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:08:

edit:

Test op STK500 board
ghehe .. nice. goed bezig! d:)b

* naar ict ontspoorde mts-e/hts-e'er is :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
Nou, die Alfa die ik gezien had staat weer op marktplaats. Is dus gewoon opgekocht door een handelaar. Hij is wel meteen 1000 euro duurder. Maar ik ga alsnog wel even loeren donderdag denk ik :9

En mijn leer overzetten in deze kan niet, want deze heeft zij-airbags. Ik had hier zelf namelijk ook al aan gedacht. Het feit is dat de alfa's uit die jaren ook zij-airbags hebben, dus dan ben je fucked :p

Nouja, ik ga die kerel even bellen morgen en dan meteen even kijken wat er allemaal mis mee is.

Alfa 156 2.5 V6

edit:

Test op STK500 board
Snap er geen zak van maar ik ben ook een nep tweaker :P

Waar laad je dat programma in dan?

Enne zou je niet voor deuren dicht een keer de knipper lichten laten branden voor een x aantal seconden. En bij open zoals je hebt een paar keer knipperen.

Bij mijn auto is het dus 1 keer lang is dicht en 2 keer wat korter is open.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
quote:

Alfa 156 2.5 V6

edit:

Test op STK500 board
Kan goed horen dat je uit Denekamp komt ;)

• k0ewl
quote:
Rev! schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:45:
[...]

Die wil ik evt nog wel voor je bekijken, is hier vlakbij

Ik verwacht geen Hoge KM stand bij Auto Sierro overigens
Die heeft ook al 220.000 op de teller dus. Maar het hele V6 plan is van de baan. Ik heb besloten om mijn geld in de zak te houden en mijn huidige bella van de steenslag te ontdoen en een setje nieuwe velgen met banden op zijn tijd. Bij deze weet ik precies wat er mis mee kan zijn en bij een nieuwe niet meer.

Tevens brengt hij naar mijn mening niet meer genoeg op om te verkopen. Ik bedoel, 3000 euro is niet veel voor een auto met zoveel opties. Ik kan nog een jaar rijden op de distributieriem en dan kan ik nog mooi wat centen sparen. Misschien zijn dan de GTA's wel wat gedaald in prijs ;)

Over het filmpje, hij knippert ook maar 1 keer bij op slot voor een seconde. Bij open knippert hij 2 keer een halve seconde. Ik kan dit gewoon instellen, dus als het te kort is, dan flash ik de microcontroller gewoon opnieuw en klaar is k0ewl.
Ben bezig met een onderdelen lijstje om alles op een probeerprintje te bouwen. Komt nog redelijk wat bij kijken aan relais trouwens. Ik had verwacht dat het wat minder zou zijn, maar er moet een hoog vermogen relais in voor de koeler en dan nog twee kleine relais voor de uitgang naar de knipperlichten en de uitgang naar het koelerrelais. Daarnaast voor de ingangen moet ik ook nog de 12V omzetten naar 5V en dat mag natuurlijk niet hoger worden wanneer de auto gestart is (de accu moet dan opladen en als het goed is, is de spanning dan ongeveer 14 volt). Dus ik denk weer een relais. Dan wel een miniatuurrelais zodat de behuizing wat kleiner kan blijven. Dan moet er nog een knopje op die ontdenderd moet worden (dus een kleine RC-schakeling) en moet de voeding er nog bij. Oftewel, er is nog genoeg te doen voordat het uberhaupt kan werken.
Morgen zal ik het een en ander wel bestellen bij conrad ofzo.

Ehm, what more to tell. Een V6 aanschaffen met een beetje normale kilometerstand is nog te duur als je al mijn huidige opties erop wil hebben.
quote:
ephymerous schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:50:
[...]

Kan goed horen dat je uit Denekamp komt ;)
Dat vat ik maar op als compliment. Daarbij vind ik dat mijn accent al minder overduidelijk is geworden :+

k0ewl wijzigde deze reactie 04-06-2008 01:02 (5%)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor:
http://gais.dyndns.org/var2/GTV/IMG_5558_1.JPG

Na:
http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-43.jpg

Ze is weer thuis. Compleet nieuw achterscherm en de bumper en zijkant zijn strak gemaakt (parkeerputjes) en gespoten.

de betaler vervuilt

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
k0ewl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:01:

Dat vat ik maar op als compliment. Daarbij vind ik dat mijn accent al minder overduidelijk is geworden :+
Mja niet als je uit het westen komt. Ik hoor alleen dan weer niet uit welk door je komt :P

.

• k0ewl
Gelukkig kom ik ook uit het oosten. Respect veur 't dialect! ;)

Hier even met de hardware architect gepraat en wordt nog een bak met relais regelen. Kijken of ik meteen na het werk nog even door kan. Zal wel mooi zijn als ik het morgenvroeg ofzo nog even kan testen voordat ik naar Texel ga...

Ik heb nodig:
3x relais met spoelspanning van 12V om de sensoren los te koppelen van de microcontroller
2x relais met spoelspanning van 5V om de uitgang van de microcontroller naar de knipperlichten en fan-relais te sturen
1x druktoets
1x high-power relais voor fan
1x ontdender circuitje voor druktoets
1x printplaatje
1x IC voetje, 40 pins voor uC
1x paar condensatoren om de uC netjes te laten lopen
1x vet grote elco om de spanningsval van de motor op te vangen
1x 7-pins grote schroefterminal

zoiets was het wel volgens mij. Totale kosten ongeveer een euro of 10-15 gok ik zo.

k0ewl wijzigde deze reactie 04-06-2008 11:35 (86%)

• ephymerous

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
GA!S schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:36:
Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Ze is weer thuis. Compleet nieuw achterscherm en de bumper en zijkant zijn strak gemaakt (parkeerputjes) en gespoten.
jeuh! *O* d:)b

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True