Wat ga je eigenlijk doen daar BalusC? Werken? Langdurig vakantie vieren? Alfa dealerschap opzetten?
Zo zag de 156 er vanmiddag uit 

En na afloop

En na afloop

Was ik ook niet van plan alleen blijven er steeds minder leuke over in NL helaas en wou echt heeel graag een proefrit maken dit weekend ...Specht schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:38:Fijn laten staan dat ding, bij de aankoop van zo'n auto lijkt het me sowieso verstandig om niet meteen de eerste de beste die je tegenkomt te kopen.
HELAASIk weet niet of ze hem nog hebben, maar een hele tijd terug stond in Eindhoven bij Driessen nog een hele mooie rode 156 GTA.
Probleem is op en neer rijden naar Duitsland elk weekend terwijl je :En desnoods haal je er een uit het buitenland? In Duitsland zijn de GTA's sowieso goedkoper, en heb je volgens mij ook meer keuze.
Succes ermee.
1. Geen eigen auto hebt die voor je klaar staat.
2. Omgeving Rotterdam woont ...
In ieder geval bedankt voor jullie input
/EDIT : LOL @ Hierboven
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
iesss njiize.Alfisti schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:47:
Zo zag de 156 er vanmiddag uit
[afbeelding]
En na afloop
[afbeelding]
Ben vanmiddag ook goed bezig geweest, mooi en onzichtbaar
Verder de 155 nog even "snel" gewassen en een fotoshootje gedaan in de buurt.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Yup dat vond ik ook, komt van mijn 1.8 af, heb ik tijdens de motorombouw over laten zetten.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Ik wil ook een bmc. Maar hijs is zo duur!Specht schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:21:
[...]
iesss njiize.
Ben vanmiddag ook goed bezig geweest, mooi en onzichtbaarair intake systeempje gebouwd vanaf de bumper (naast mistlamp) naar het BMC CDA luchtfilter toe, zodat ie mooi koude lucht aanzuigt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo zou het bij mij er uit zien.
.
Goed alle marktplaats sites in de gaten houden. 
Ik heb de mijne voor 100 euro minder dan de nieuwprijs, en laatst kwam er nog eentje voor maar 70 euro voorbij.
En via via uit amerika laten opsturen als gift kan ook aardig schelen, maar dan moet je wel net iemand kennen die daar woont.
Ik heb de mijne voor 100 euro minder dan de nieuwprijs, en laatst kwam er nog eentje voor maar 70 euro voorbij.
En via via uit amerika laten opsturen als gift kan ook aardig schelen, maar dan moet je wel net iemand kennen die daar woont.
Ziet er weer fijn uit Rainier
Ziet er toppie uit Rainier en Richard!
Heb ook een BMC CDA besteld... de 80-180 versie... is "ff" 250euro aftikken
Heb ook een BMC CDA besteld... de 80-180 versie... is "ff" 250euro aftikken

XXXVI
Mja, voor mijn auto is er een complete kit voor de BMC die dus precies tussen de aanzuigbuis en de inlaat past (een kleinere versie ook als die specht heeft) Maar die zal ik natuurlijk nooit tegenkomen op marktplaats.
Zoiets is natuurlijk ook intressant voor een fractie van de prijs. Alleen de bmc ken ik en weet ik dat die goed is.
Zoiets is natuurlijk ook intressant voor een fractie van de prijs. Alleen de bmc ken ik en weet ik dat die goed is.
.
Het is precies wat je zegt, ik was altijd sceptisch en opzoek naar alternatieven. Echter wil ik nu wat goeds en aangezien ik toch al veelsteveel geld aan zo'n motor uitgeef (het valt vies tegen qua kosten) wil ik niet het risico nemen met een (veel) slechter alternatief te gaan rijdenAkroBatik schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:12:
XXXVI
Oke, even mijn frustraties kwijt van zater- en zondag. Zaterdagochtend, 8 uur. Ik ga naar mijn garage en pak het stuk ijzer wat ik gekocht had van Alfastrada. Dit is de nieuwe bumperhouder. Andere was zo krokant dat toen ik de wielkastbekleding eraf haalde, de steun al half mee kwam 
Was er dus met plakband ofzo iets opgeplakt en dat plakband ging er niet af. Ik heb toen na veel dingen geprobeerd te hebben het plakband er maar af geschuurd. 1 uur verder was de hele steun mooi blank (terwijl hij dus al gespoten was voor die tijd). Zink spray erop gedaan (3 lagen). Alles ging goed. Ik was blij.
Toen de spiegels. Ik haal mijn spiegels er netjes af en keek nog even op internet hoe ze nou precies uit elkaar moesten. Je moet dus vanuit het kapje onderin de spiegel, het glas van de spiegel los maken van de motoriek. Prima, probeer ik een klipje los te maken, knapt dat klipje af! Ik schelden als een dolle natuurlijk. Nouja, dan maar gewoon met ietwat groffer geweld gewoon de spiegel eruit drukken. Hij zei netjes klik en raakte los. Ik schuur de kappen en na met korrel 400 geschuurd te hebben, pak ik korrel 1200 nat en schuur ze lekker glad. Even ontvetten en toen plastic-primer erop gespoten (2 lagen). Dat weer iets opgeschuurd met 1200 nat. Toen kleurlak (3 lagen) en uiteindelijk blanke lak (2 lagen). 1 spiegel was klaar.
Toen de volgende. Spiegel los, schuren, ontvetten en gaan. Ik was bezig met de eerste laag, maar ik zag dat het al niet goed ging, de primer bleef niet zitten en reageerde helemaal met het plastic. Heeft er dus waarschijnlijk iemand heel fijn met siliconen pruttel op die spiegel staan smeren waardoor die lak dus niet pakt!@!#!#
Na vele uren schuur werk nog een keer geprobeerd. Het bleef zitten, gelukkig. Alleen was er aan de binnenkant nog een plek welke niet zo mooi was, maar ook na veel schuren op die plek bleef het maar terug komen. Na veel gescheld enz de hoop maar opgegeven en lekker laten zitten. Kleurlak erover en blanke lak. Klaar, ondertussen was het al 6 uur (ja, dat ging dus nergens over en ja ik heb die kap vaak opnieuw gedaan)
Volgende ochtend, ik wakker. Om 11 uur begonnen met monteren. Had ik beide spiegels eraan zitten, zag ik opeens dat 1 spiegel hier en daar nog wat geel was van de primer. Ik ben lichtelijk kleurenblind, dus dat soort dingen vallen mij niet op. Het was ook mijn vader die me erop wees. Ik die spiegel weer uit elkaar op dezelfde manier als die dag ervoor. Zet een beetje kracht op de spiegel. Krak! Gewoon een barst erin GVD! Ik balen als een stekker, auto uitschelden, je kent het wel
Nouja, toch maar verder gegaan en beetje opgeschuurd bijgespoten klaar. Tegen de avond de spiegels gemonteerd en ik ben alsnog redelijk tevreden met het resultaat. Als ik zelf weer vind dat ik genoeg geld heb gespaard breng ik ze wel een keer naar de spuiter. Ze zitten strak in de lak, maar ze zijn dof. Ik heb geprobeerd met commandant de glans te krijgen die ik wil, maar echt glimmen doen ze niet.
Het monteren van de bumpersteun ging gelukkig een stuk beter. Heb niet eens de bumper eraf moeten halen. Volgende week nog een stukje lassen aan de binnenkant van de wielkast wat de wielkastbekleding vasthoud en dan is de Alfa weer roestvrij.
Maargoed, de barst in de spiegel is niet ernstig. Doordat ze verwarmd zijn zit er nog een soort van folie achterop die het allemaal netjes bij elkaar houdt. Ik heb foto's gemaakt maar de batterijen waren tijdens het schieten op en het heeft alleen maar plaatjes van binnen opgeleverd die niet bijster scherp zijn, maar wel kunnen. Tevens liggen ze nog in Denekamp en zal ik mijn moeder wel vragen of ze die niet even op kan sturen per e-mail zodat ik ze hier kan tonen.
Al met al wel een geslaagd weekend op de barstende spiegel na. Volgende week stukje lassen. Daarna moeten de remschijven vervangen worden. Dan ga ik ook de remklauwen schilderen. Tot die tijd ga ik gewoon genieten van Bella.
Fototje:

Was er dus met plakband ofzo iets opgeplakt en dat plakband ging er niet af. Ik heb toen na veel dingen geprobeerd te hebben het plakband er maar af geschuurd. 1 uur verder was de hele steun mooi blank (terwijl hij dus al gespoten was voor die tijd). Zink spray erop gedaan (3 lagen). Alles ging goed. Ik was blij.
Toen de spiegels. Ik haal mijn spiegels er netjes af en keek nog even op internet hoe ze nou precies uit elkaar moesten. Je moet dus vanuit het kapje onderin de spiegel, het glas van de spiegel los maken van de motoriek. Prima, probeer ik een klipje los te maken, knapt dat klipje af! Ik schelden als een dolle natuurlijk. Nouja, dan maar gewoon met ietwat groffer geweld gewoon de spiegel eruit drukken. Hij zei netjes klik en raakte los. Ik schuur de kappen en na met korrel 400 geschuurd te hebben, pak ik korrel 1200 nat en schuur ze lekker glad. Even ontvetten en toen plastic-primer erop gespoten (2 lagen). Dat weer iets opgeschuurd met 1200 nat. Toen kleurlak (3 lagen) en uiteindelijk blanke lak (2 lagen). 1 spiegel was klaar.
Toen de volgende. Spiegel los, schuren, ontvetten en gaan. Ik was bezig met de eerste laag, maar ik zag dat het al niet goed ging, de primer bleef niet zitten en reageerde helemaal met het plastic. Heeft er dus waarschijnlijk iemand heel fijn met siliconen pruttel op die spiegel staan smeren waardoor die lak dus niet pakt!@!#!#
Na vele uren schuur werk nog een keer geprobeerd. Het bleef zitten, gelukkig. Alleen was er aan de binnenkant nog een plek welke niet zo mooi was, maar ook na veel schuren op die plek bleef het maar terug komen. Na veel gescheld enz de hoop maar opgegeven en lekker laten zitten. Kleurlak erover en blanke lak. Klaar, ondertussen was het al 6 uur (ja, dat ging dus nergens over en ja ik heb die kap vaak opnieuw gedaan)
Volgende ochtend, ik wakker. Om 11 uur begonnen met monteren. Had ik beide spiegels eraan zitten, zag ik opeens dat 1 spiegel hier en daar nog wat geel was van de primer. Ik ben lichtelijk kleurenblind, dus dat soort dingen vallen mij niet op. Het was ook mijn vader die me erop wees. Ik die spiegel weer uit elkaar op dezelfde manier als die dag ervoor. Zet een beetje kracht op de spiegel. Krak! Gewoon een barst erin GVD! Ik balen als een stekker, auto uitschelden, je kent het wel
Het monteren van de bumpersteun ging gelukkig een stuk beter. Heb niet eens de bumper eraf moeten halen. Volgende week nog een stukje lassen aan de binnenkant van de wielkast wat de wielkastbekleding vasthoud en dan is de Alfa weer roestvrij.
Maargoed, de barst in de spiegel is niet ernstig. Doordat ze verwarmd zijn zit er nog een soort van folie achterop die het allemaal netjes bij elkaar houdt. Ik heb foto's gemaakt maar de batterijen waren tijdens het schieten op en het heeft alleen maar plaatjes van binnen opgeleverd die niet bijster scherp zijn, maar wel kunnen. Tevens liggen ze nog in Denekamp en zal ik mijn moeder wel vragen of ze die niet even op kan sturen per e-mail zodat ik ze hier kan tonen.
Al met al wel een geslaagd weekend op de barstende spiegel na. Volgende week stukje lassen. Daarna moeten de remschijven vervangen worden. Dan ga ik ook de remklauwen schilderen. Tot die tijd ga ik gewoon genieten van Bella.
Fototje:

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
nice
wat een gedoe eej ..
mooie kleurval iig
waar ben je daar? Holland Signaal ofzoSpecht schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:21:
[...]
iesss njiize.
Ben vanmiddag ook goed bezig geweest, mooi en onzichtbaarair intake systeempje gebouwd vanaf de bumper (naast mistlamp) naar het BMC CDA luchtfilter toe, zodat ie mooi koude lucht aanzuigt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie kleurval iig
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Gewoon bij UPC op de hoek... geen idee wat ze daar precies doen, maar het lijkt me soort van datacenter waar ze binnenkomende satelietsignalen doorpompen naar de tv kabel.ing._Buttje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:41:
nicewat een gedoe eej ..
[...]
waar ben je daar? Holland Signaal ofzo
mooie kleurval iig
Heb expres niet hun logo's erbij gezet, dat verpest de foto namelijk.
Is dat in Helmond?Specht schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:35:
[...]
Gewoon bij UPC op de hoek... geen idee wat ze daar precies doen, maar het lijkt me soort van datacenter waar ze binnenkomende satelietsignalen doorpompen naar de tv kabel.
Heb expres niet hun logo's erbij gezet, dat verpest de foto namelijk.
* Twhomp heeft een beetje koppijn.
Dus om een frisse neus te halen ga ik straks lekker naar de wasbox de bella poetsen
Dus om een frisse neus te halen ga ik straks lekker naar de wasbox de bella poetsen
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Yup
Verwijderd
Sinds kort het probleem dat de electrische ramen (zowel links als rechts) heel erg moeilijk dicht gaan... tergend langzaam, en hij stop steeds, dan moet je echt 4-6 keer het knopje omhoog duwen zodat ie eindelijk dichtgaat. Ik heb al wat siliconenspray op de rubber gespoten, maar mocht niet baten...
Betekent dit dat er 2 nieuwe motortjes voor de ramen in moeten? en wat gaat dit dan kosten?
(gaat om een alfa 147 uit 2002 btw)
Betekent dit dat er 2 nieuwe motortjes voor de ramen in moeten? en wat gaat dit dan kosten?
@mthijz: Het kan ook nog in de knoppen zelf zitten (geen geweldig contact). Dit was bij oudere AR's nog wel eens het geval.
BMW 535D
Hmmmm.....

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=aLt3aXm-0Tc]

En voor wie nog niet overtuigd is ... Ja 't is echt Alfa_146

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=aLt3aXm-0Tc]

[ Voor 56% gewijzigd door Harry op 20-02-2008 20:17 . Reden: Toevoegingen ]
BMW 535D
Verwijderd
Ah, okay, en is dat iets dat ik zelf kan verhelpen dmv nieuwe knoppen?Soulfly schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:08:
@mthijz: Het kan ook nog in de knoppen zelf zitten (geen geweldig contact). Dit was bij oudere AR's nog wel eens het geval.
Uit elkaar halen & schoonmaken helpt wellicht ook al. (helpt dat niet, dan motortjes even doormeten)
BMW 535D
Zo van de week aardig ver gekomen al zeg ik het zelf met de opbouw van het onderblok. We moesten eventjes een paar dagen wachten omdat we de zuigerveren klem niet binnen kregen 
Maargoed, onderblok zit nu aardig in elkaar, wachten is even op de oliepomp maar dan kan ook de carterpan er weer onder. Zelf vanmiddag eventjes een "fijn" stukje beun gereedschap gemaakt met enkele ringen, en een pvc buis, om de cilinderbussen om hun plaats te houden en het heeft prima gewerkt.
Hopelijk zijn zaterdag de koppakking, de waterpomp en de oliepomp binnen om gemonteerd te worden. Dan kunnen we zaterdag echt opschieten!

Excuus voor de crappy phone pics!
Maargoed, onderblok zit nu aardig in elkaar, wachten is even op de oliepomp maar dan kan ook de carterpan er weer onder. Zelf vanmiddag eventjes een "fijn" stukje beun gereedschap gemaakt met enkele ringen, en een pvc buis, om de cilinderbussen om hun plaats te houden en het heeft prima gewerkt.
Hopelijk zijn zaterdag de koppakking, de waterpomp en de oliepomp binnen om gemonteerd te worden. Dan kunnen we zaterdag echt opschieten!

Excuus voor de crappy phone pics!
Omg! Mooie ride hoor Sander!Soulfly schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:16:
Hmmmm.....
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 20-02-2008 21:52 ]
XXXVI
En voor wie nog niet overtuigd is ... Ja 't is echt Alfa_146 Fiat_500Soulfly schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:16:
misschien kan BalusC wat "oude" contacten gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door Stefano op 20-02-2008 22:43 ]
Ik heb met mijn delta (98) precies het zelfde. op beide ramen. Maar ze lopen bij mij omhoog redelijk zwaar. Ik heb het hele raam mechanisme open gehad en ben er van overtuigd dat de motor + knoppen goed zijn en de geleiders heb ik schoon geprobeerd te maken zover als ik er bij kom maar dat mocht niet baten.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:56:
Sinds kort het probleem dat de electrische ramen (zowel links als rechts) heel erg moeilijk dicht gaan... tergend langzaam, en hij stop steeds, dan moet je echt 4-6 keer het knopje omhoog duwen zodat ie eindelijk dichtgaat. Ik heb al wat siliconenspray op de rubber gespoten, maar mocht niet baten...
Ow, en fiat_500 congrats!
.
Mooi, bestel ik bij deze aankomende zondag ff een proefritje, deal? 
Onwijs mooi wagentje .. erg goed gelukt! i.t.t. sommige andere auto's kuch .. kever ..
feli.1099

/me ook een bommetje heeft
Onwijs mooi wagentje .. erg goed gelukt! i.t.t. sommige andere auto's kuch .. kever ..

/me ook een bommetje heeft

[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-02-2008 06:59 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
ja en die ben je toch écht wel nodigephymerous schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:51:
Zo van de week aardig ver gekomen al zeg ik het zelf met de opbouw van het onderblok. We moesten eventjes een paar dagen wachten omdat we de zuigerveren klem niet binnen kregen
ook fijne nieuwe rubbers onder de bussen?Maargoed, onderblok zit nu aardig in elkaar, wachten is even op de oliepomp maar dan kan ook de carterpan er weer onder. Zelf vanmiddag eventjes een "fijn" stukje beun gereedschap gemaakt met enkele ringen, en een pvc buis, om de cilinderbussen om hun plaats te houden en het heeft prima gewerkt.
wat is er met de oliepomp? Wordt dat ook een nieuwe? Die dingen zijn toch redelijk robuust anders.Hopelijk zijn zaterdag de koppakking, de waterpomp en de oliepomp binnen om gemonteerd te worden. Dan kunnen we zaterdag echt opschieten!
hulde !
Ik ga ws een Fiat Punto 1.9 JTD kopen... Moet veel meer rijden voor de zaak en kan geen leaseauto krijgen...
Heeft ook een computer!
Christie?
Btw ... helemaal ontschoten (dacht er gisteravond pas veel te laat aan) ... maar beter laat dan niet:
/me * * GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !!! * * *gisteren
BMW 535D
Inrijden via Houten zet natuurlijk zoden aan de dijking._Buttje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 06:52:
Mooi, bestel ik bij deze aankomende zondag ff een proefritje, deal?
Fiat_500 op de koffie verwacht
Gaat de 90 weer rijden?
Hey jongens, ik ben aan 't kijken naar een nieuwe auto.. zo'n 156 vind ik erg mooi!
Paar kleine vragen: waarom is de afschrijving zo hoog van Alfa Romeo's? Slijt alles sneller, of wat? Een 156 met een kmstand van rond de 150k, is dit nog betrouwbaar bij een Alfa? Een Passat bijvoorbeeld gaat erg lang mee, is dit ook zo bij Alfa? Ik snap dat elke auto anders is, maar over 't algemeen gesproken!
Paar kleine vragen: waarom is de afschrijving zo hoog van Alfa Romeo's? Slijt alles sneller, of wat? Een 156 met een kmstand van rond de 150k, is dit nog betrouwbaar bij een Alfa? Een Passat bijvoorbeeld gaat erg lang mee, is dit ook zo bij Alfa? Ik snap dat elke auto anders is, maar over 't algemeen gesproken!
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Jeps heb een complete motorpakkingset, dus alle pakkingen/keerringen worden vernieuwd. Oliepomp zitten wat slijtage sporen op, heeft nog wel ruim voldoende druk als ik de revisie mag geloven. Echter trek ik eerst even de oude motor uit elkaar om die pomp te inspecteren. Ik heb zoiets, alles is nieuw, dus oliepomp moet ook zeer goed zijning._Buttje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 06:57:
[...]
ja en die ben je toch écht wel nodig
[...]
ook fijne nieuwe rubbers onder de bussen?
[...]
wat is er met de oliepomp? Wordt dat ook een nieuwe? Die dingen zijn toch redelijk robuust anders.
[...]
hulde !
Ja hoor, ligt ook aan de motorisering en je eigen rechtervoet, maar over het algemeen prima auto's hoor. Ze zijn er met ruim over de 3 ton, en niet alleen de dieselsKhaZ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:32:
Hey jongens, ik ben aan 't kijken naar een nieuwe auto.. zo'n 156 vind ik erg mooi!
[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 21-02-2008 10:17 ]
XXXVI
Het ligt inderdaad aan de motorisering. Over het algemeen valt het wel mee en zijn het prima auto's!KhaZ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:32:
Voor informatie over de aanschaf van een 156 kun je op de clubpagina van de 156-club kijken.
aankooptips
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Ik heb mijn 156 o.a. weggedaan vanwege de doorlopend hoge onderhoudskosten en diverse flinke pannegevallen.. en in dit topic lees je over meer gevallen van veel pech met vooral de TS motoren.KhaZ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:32:
De betrouwbaarheid zou ik niet op dezelfde hoogte als een Passat willen stellen. Misschien is een vergelijking met Franse auto's beter op zijn plaats.
Het Alfa rijden doe je meer met je gevoel dan met je verstand. Ze rijden super en zien er schitterend uit.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dealeronderhoud is inderdaad krankzinnig duur, maar dat ligt aan de merknaam. Als je het zelf doet met onderdelen via de groothandel (Tuynder, etc), dan is het verbazigwekkend goedkoop
Bijvoorbeeld zelf remblokken vervangen is ca 30 euro aan onderdeelkosten en bij de dealer is het in totaal ca 120 euro aan onderdeel- en montagekosten (resp ca 60 en 60 euro).
Afschrijving is de eerste jaren altijd hoog, maar daarna gaat het wel "normaal" mee met de concurrentie.
Afschrijving is de eerste jaren altijd hoog, maar daarna gaat het wel "normaal" mee met de concurrentie.
Als je benzine neemt zijn de 1.6 en V6 het betrouwbaarst, daarna de 1.8 en als minst betrouwbaar de 2.0.
Diesel is de 1.9 het betrouwbaarst gevolgt door de 2.4. Voor diesel zou ik kijken naar de 1.9 JTD 16V (140 of 150pk) erg fijne motor.
Diesel is de 1.9 het betrouwbaarst gevolgt door de 2.4. Voor diesel zou ik kijken naar de 1.9 JTD 16V (140 of 150pk) erg fijne motor.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Bij een TS moet je vooral letten op het volgende;Bartjeee schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:36:
Ik zit er aan te denken om een 147 te kopen als ik m'n rijbewijs heb. Mijn voorkeur gaat uit naar een 1.6. Zijn er nog belangrijke dingen waar ik op moet letten?
-Bougies (8 stuks) moeten reeds vervangen zijn bij rond 80.000km of 160.000km etc
-Distributieriem moeten reeds vervangen zijn bij rond 50.000-60.000km of 120.000 etc (3jaar)
-Nokkenas versteller (geen issue, auto klinkt alleen bij koude start als een diesel)
-Draagarmen
-Startmotor
-Olieverbruik
Dit zijn uit mijn hoofd de belangrijkste dingen..
Bij aanschaf is het natuurlijk het mooist als je de gehele historie kan achterhalen/op naslaan. Daarnaast is het handig dat je alle sleutels tot je beschikking hebt (2+1 moedersleutel en codekaart)
Overigens is de 1.6 TS 88kw (120pk) een fijne motor
I browse with Vivaldi
Ik zou zelf geen 1.6 nemen, je moet dat ding continue in toeren slingeren om echt vaart te maken, zeker bij inhalen. Draagarmen verhaal geld overigens ook voor de diesels
XXXVI
dank dankSoulfly schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 07:31:
Btw ... helemaal ontschoten (dacht er gisteravond pas veel te laat aan) ... maar beter laat dan niet:
/me * * GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !!! * * *gisteren
rStefano schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:22:
Inrijden via Houten zet natuurlijk zoden aan de dijk![]()
Fiat_500 op de koffie verwacht
.. en anders wil ik hem wel eens meenemen naar Zeeland @730km
'k Heb hem net gisteren weer voor een jaar geschorst.Gaat de 90 weer rijden?
Was ook nog eens een dag of 5 te laat .. dus met wat pech valt er nog zo'n blauwe envelop in de bus ook. De man bij het postkantoor dacht dat het misschien zo'n vaart niet zou lopen. We w88 af ..
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-02-2008 17:58 ]
Heeft dat bommetje van jou dan verband met Zeeland?ing._Buttje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:58:
.. en anders wil ik hem wel eens meenemen naar Zeeland @730km
Verwijderd
Wat is er mis met je Alfa in de toeren te slingeren? Als de motor warm is doe ik niks liever. lekker doortrekken tot 120 km/uur in de 3e versnelling.ephymerous schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:27:
Ik zou zelf geen 1.6 nemen, je moet dat ding continue in toeren slingeren om echt vaart te maken, zeker bij inhalen. Draagarmen verhaal geld overigens ook voor de diesels
Tot 120 maar? Bij mijn 1.8 ging ie makkelijk tot over de 140 in de 3.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:54:
[...]
Wat is er mis met je Alfa in de toeren te slingeren? Als de motor warm is doe ik niks liever. lekker doortrekken tot 120 km/uur in de 3e versnelling.

Even uit mijn hoofd de versnelling + max snelheid bij 6000-7000 rpm:
1e: 0 tot 65 km/h
2e 65 tot 110
3e: 110 tot 145
4e: 145 tot 180
5e 180 tot 230 oid?
Kortom ik blijf erbij, de 1.6 is poeptraag imho.
Van het 2.0 blok heb ik het nog niet getest overigens, ben nog steeds aan het inrijden namelijk.
Nog 1330 km cruisen voordat ik het weer aandurf om boven de 4000rpm te komen.
Het enige wat ik mis bij mijn 1.6TS (88kw) is het koppel onder de 4000rpm. Natuurlijk komt de auto wel vooruit, maar met zijn gewicht - ~1185kg - mept dat er wel in, dat merk je ook bij vroegtijdig schakelen. Hij moet dan echt diep uit de put weg komen. Ik hou mijn 146 dan ook vaak hoger in de toeren (4000+) om een beetje vlot mee te komen - uiteraard alleen met een warme motor. Nadeel is dat de benzinemeter ook sneller zakt, agh jah, het geluid maakt veel goed 
Daarin tegen zal mijn volgende Alfa wel beschikken over een 1.8/2.0 (TB), net dat beetje extra.
* rlkz heeft 156, GTV plannen voor medio volgend jaar
Daarin tegen zal mijn volgende Alfa wel beschikken over een 1.8/2.0 (TB), net dat beetje extra.
* rlkz heeft 156, GTV plannen voor medio volgend jaar
I browse with Vivaldi
Kan misschien aan GTA velgen komen, of zal ik mijn 17 inch selespeeds houden? Twijfel best wel 
Wat zeggen de alfisten?
Wat zeggen de alfisten?
Absoluut de Selespeeds houden!Rev! schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:43:
Kan misschien aan GTA velgen komen, of zal ik mijn 17 inch selespeeds houden? Twijfel best wel
Wat zeggen de alfisten?
oh jah voordat ik het vergeet, hij is weer gewassen
*ben te lui om een nette border te fixen
I browse with Vivaldi
1.6 red dat bijnaSpecht schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:57:
[...]
Tot 120 maar? Bij mijn 1.8 ging ie makkelijk tot over de 140 in de 3.![]()
Even uit mijn hoofd de versnelling + max snelheid bij 6000-7000 rpm:
1e: 0 tot 65 km/h
2e 65 tot 110
3e: 110 tot 145
4e: 145 tot 180
5e 180 tot 230 oid?
Kortom ik blijf erbij, de 1.6 is poeptraag imho.
Van het 2.0 blok heb ik het nog niet getest overigens, ben nog steeds aan het inrijden namelijk.
Nog 1330 km cruisen voordat ik het weer aandurf om boven de 4000rpm te komen.
mijn 1600 (zonder TS)
1e: 0-55
2e: 55-90
3e: 90-135
4e:135-175 (190 bij 7250 RPM)
5e: 175-210
Heeft ook een computer!
Bij 150k zijn ze net lekker ingereden. Heb er 3 gehad: 1.6 TS 16v naar 200.000 gereden, 1.8 TS 16v SW naar 255.000 gereden en een 2.0 TS 16v naar 285.000 gereden. Die laatste total loss gereden, is opgeknapt en rijdt nog altijd rond. Zal ruim over de 3 ton zitten nu, is al weer 2,5 jaar geleden.KhaZ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:32:
Ze zijn relatief simpel zelf te onderhouden, enige waar je op moet letten is dat ze nooit met te weinig olie worden gereden en dat de distributieriem op tijd wordt vervangen.
Al die spookverhalen die ik hier hoor over TS blokken is voor mij echt totaal onbekend. Heb de afgelopen 7 jaar een half miljoen kilometers met diverse TS 16v blokken gemaakt en welgeteld 1x een kapotte koppakking gehad als meest extreme reparatie (bij 250.000 KM met de 2.0 TS op gas). Verder uitsluitend regulier onderhoud en zorgen dat je warmtehuishouding op orde is.
En een passat is een treurige-ouwe-mannen-hok, alleen geschikt voor gefrustreerde lease-rijders die geen audi mogen rijden van de baas. Die reclame had niet treffender kunnen zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door GA!S op 21-02-2008 22:51 ]
de betaler vervuilt
Ik zie dat anders : Alles uit de VW fabrieken is gewoon een kever, maar dan anders en verder hebben ze in Duitsland 1 fatsoenlijk merk : BMWGA!S schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:43:En een passat is een treurige-ouwe-mannen-hok, alleen geschikt voor gefrustreerde lease-rijders die geen audi mogen rijden van de baas. Die reclame had niet treffender kunnen zijn.
Ow en ehh van Franse auto's moet ik niks hebben gewoon dus dat is lekker makkelijk
Italianen / Japanners / grote asociale USA bakken FTW !!
Ow en ehh diesels zijn traktoren
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Met of zonder pinkersnero355 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:55:
[...]
Ik zie dat anders : Alles uit de VW fabrieken is gewoon een kever, maar dan anders en verder hebben ze in Duitsland 1 fatsoenlijk merk : BMW
Ow en ehh diesels zijn traktoren
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
GA!S schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:43:
En een passat is een treurige-ouwe-mannen-hok, alleen geschikt voor gefrustreerde lease-rijders die geen audi mogen rijden van de baas. Die reclame had niet treffender kunnen zijn.

Het is dat ik mezelf er nu toe verplicht om wat te gaan sparen, anders was je al van het andere setje afgeweestRev! schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:43:
Wat zeggen de alfisten?
Ik moet namelijk volgende maand ofzo toch echt een grote beurt doen. Doe het wel zelf trouwens, fluitje van een cent denk ik. In ieder geval alle vloeistoffen en filters zelf doen en dan het mechanische laat ik wel doen. Zit eraan te denken om nog even te laten kijken naar de stappenmotor en nokkenasversteller. Helaas als de nokkenasversteller vervangen wordt, moet er weer een nieuwe distributieriem op, en die ligt er net 20.000km op.
Ah, ik zie de advertentie op het forum al staan. Geen geld in principe. Alleen nog een stel bandjes a 100-zoveel euro stuk

[ Voor 7% gewijzigd door k0ewl op 22-02-2008 09:45 ]
Hier heb ik ook lang mee gezeten en uiteindelijk geen spijt van gehad dat ik de selespeeds heb gehouden. Naarmate ik de GTA velgen langer en vaker zie vind ik ze steeds minder mooi worden. Daarentegen zijn 17" selespeeds echt de bom.Rev! schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:43:
Wat zeggen de alfisten?
Maarja, smaken en meningen verschillen
Ik moet dit toch eens checken dan, maar volgens mij gaat die van mij iig in 2 knap richting de 100. En dit uiteraard nog voor de begrenzer.Bertus schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:58:
[...]
1.6 red dat bijna
mijn 1600 (zonder TS)
1e: 0-55
2e: 55-90
3e: 90-135
4e:135-175 (190 bij 7250 RPM)
5e: 175-210
.
Keuze is zo te zien al voor me gemaakt, volgens mij zijn ze al wegBalusC schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:54:
[...]
Hier heb ik ook lang mee gezeten en uiteindelijk geen spijt van gehad dat ik de selespeeds heb gehouden. Naarmate ik de GTA velgen langer en vaker zie vind ik ze steeds minder mooi worden. Daarentegen zijn 17" selespeeds echt de bom.
Maarja, smaken en meningen verschillen
Mjah die van mij mag volgende week voor dezelfde dingen, ben benieuwd wat me dat ongeveer gaat kosten. Olie, nokkenasversteller, distrub, en controle naar de stappenmotor. Een aantal weken terug werd de motor gesmoord toen ik de koppeling liet opkomen in zijn 2, daarna is het gaskleppenhuis etc schoongemaakt, maar hij blijft soms nog even hangen in de toeren (1500-2000), ik ben benieuwd.k0ewl schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:44:
[...]
Het is dat ik mezelf er nu toe verplicht om wat te gaan sparen, anders was je al van het andere setje afgeweest
Ik moet namelijk volgende maand ofzo toch echt een grote beurt doen. Doe het wel zelf trouwens, fluitje van een cent denk ik. In ieder geval alle vloeistoffen en filters zelf doen en dan het mechanische laat ik wel doen. Zit eraan te denken om nog even te laten kijken naar de stappenmotor en nokkenasversteller. Helaas als de nokkenasversteller vervangen wordt, moet er weer een nieuwe distributieriem op, en die ligt er net 20.000km op.
Ah, ik zie de advertentie op het forum al staan. Geen geld in principe. Alleen nog een stel bandjes a 100-zoveel euro stuk
Overigens €100,- p/band? dure rubbers..
Jup, 100km/h in zijn 2 is geen probleem voor een 1.6TSAkroBatik schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:55:
[...]
Ik moet dit toch eens checken dan, maar volgens mij gaat die van mij iig in 2 knap richting de 100. En dit uiteraard nog voor de begrenzer.
I browse with Vivaldi
100 per nieuwe band is een lachertje.
Voor 225/45 ZR17 betaal je al gauw 200 per stuk. Gelukkig weet ik ze tweedehands met 6-7mm profiel te vinden voor 50 euro per stuk.
Voor 225/45 ZR17 betaal je al gauw 200 per stuk. Gelukkig weet ik ze tweedehands met 6-7mm profiel te vinden voor 50 euro per stuk.
Op die GTA's liggen normaal toch 215/45/17 ? Op internet betaal je trouwens voor een nieuwe set incl Michelin Potenza's 1150 euro. Ori GTA's wel te verstaan he.BalusC schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:58:
Ja, maar ik schakel op het moment waar ik volledig vermogen heb (tegen 6000 RPM)AkroBatik schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:55:
[...]
Ik moet dit toch eens checken dan, maar volgens mij gaat die van mij iig in 2 knap richting de 100. En dit uiteraard nog voor de begrenzer.
Dan kan ik tot 7300 RPM nog doorgaan.
Heeft ook een computer!
Mhh, op autobandenmarkt.nl -> Pirelli P Zero Nero voor 129,95 p/stBalusC schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:30:
Ach ja, 215 is wel een tientje of twee minder.
Dat zijn toch prima bandjes
waar?BalusC schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:58:
ik kan me vergissen maar mijn 147 1.6TS 88kw 120pk haalt echt geen 100km/h in de 2.rlkz schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:10:
[...]
[...]
Jup, 100km/h in zijn 2 is geen probleem voor een 1.6TS
en de 1.6 gaat ook niet 'over de 200' zoals ik hiervoor ergens las.
bij 195km/h is het echt wel afgelopen (ik heb het uiteraard over zuivere GPS snelheden, op de teller tikt ie de 200 wel aan ja)
100 echte kilometers is bij mij 108 op de teller ongeveer. dat redt de tweede versnelling echt niet
edit: of heeft een 146 een andere versnellingsbak? dat zou natuurlijk kunnen
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk op 22-02-2008 13:21 ]
Dat denk ik, aangezien zij beide een Lancia Delta rijden toch?G-PHREAK schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:19:
[...]
ik kan me vergissen maar mijn 147 1.6TS 88kw 120pk haalt echt geen 100km/h in de 2.
bij 195km/h is het echt wel afgelopen (ik heb het uiteraard over zuivere GPS snelheden, op de teller tikt ie de 200 wel aan ja)
100 echte kilometers is bij mij 108 op de teller ongeveer. dat redt de tweede versnelling echt niet
Volgens mij red ik de 100 in zijn 2 ook niet in mijn 156. Vind trouwens dat die wel een hele korte eerst en tweede versnelling heeft. Daarna zijn ze wel mooi lang.
[ Voor 6% gewijzigd door k0ewl op 22-02-2008 14:15 ]
Iedereen heeft het over tellersnelheden natuurlijk. Je gaat niet, terwijl je vol accelereert, op je gpsje kijkenG-PHREAK schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:19:
[...]
ik kan me vergissen maar mijn 147 1.6TS 88kw 120pk haalt echt geen 100km/h in de 2.
Ik heb ooit 213 op de teller gehad btw.
Heeft ook een computer!
De 147 veloce gaat volgens fabrieksopgave 195. Mijn ervaring is dat de fabrieksopgave voor topsnelheid vaak lager ligt dan de praktijk.G-PHREAK schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:19:
[...]
.
33, 75, 90, 145, 146, 147, 155, 156, 159, 164, 166 ...
@ symboolpolitiek
ing._Buttje schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:37:
33, 75, 90, 145, 146, 147, 155, 156, 159, 164, 166 ...@ symboolpolitiek
Nog een paar verse piccie's dan en ik ben weg 

[ Voor 19% gewijzigd door -Sander- op 26-02-2008 18:36 ]
Ik ga vandaag naar een 147/156/Punto/Stilo kijken 
Kans dat het een 147 word is ook behoorlijk aanwezig
Heeft ook een computer!
gister nog even getest (met goed warme motor uiteraard!)
de 2 gaat bij mij tot 95km/h op de teller. dan grijpt de revlimiter in
@hierboven, goede keus
de 2 gaat bij mij tot 95km/h op de teller. dan grijpt de revlimiter in
@hierboven, goede keus
[ Voor 9% gewijzigd door Luuk op 23-02-2008 15:21 ]
Lekker een 156 1.9 115 pk nemenBertus schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:27:
Ik ga vandaag naar een 147/156/Punto/Stilo kijken
.
Alfa_146 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
'k Vind hem écht gaaf! .. echt leuk gemaakt, een leuke auto
Best dat de 500 nog niet te koop was toen ik m'n GP kocht, zat anders met een twijfelgeval
Helemaal mee eens, betere opvolger van een fiat500 hadden ze niet kunnen maken. Zelfs dat positieve camber hebben ze gehouden
Wat een boel veel knoppen voor de verwarmingAlfa_146 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zien jullie dat trouwens, die italianen hebben de moeite genomen om het display te vertalen. In een duitse auto wordt je getrakteerd op schreeuwende duitse teksten.
[ Voor 10% gewijzigd door AkroBatik op 23-02-2008 16:47 ]
.
Geinig bakkie hoor! Wel een hoog Senseo gehalte in het interieur, maar dat kan ook komen omdat ik zelf de hele dag tegen good-old 1995 styling aan zit te staren.
de betaler vervuilt
@GA!S: Jij bent nog niet (toe aan) retro 
In het echt ziet het er toch allemaal nog net weer eventjes anders uit. (beter).
De toerenteller in de kilometerteller was even wennen, maar wat ik ook al tegen Sander gezegd heb: Top bakkie!
In het echt ziet het er toch allemaal nog net weer eventjes anders uit. (beter).
De toerenteller in de kilometerteller was even wennen, maar wat ik ook al tegen Sander gezegd heb: Top bakkie!
BMW 535D
Vandaag Ferodo blokken voor geplaatst, eerste indruk is in ieder geval erg goed. Veel meer power dan de originele blokken, heb de indruk dat ze wel even op temperatuur moeten komen.
de betaler vervuilt
DS2500?GA!S schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:30:
Vandaag Ferodo blokken voor geplaatst, eerste indruk is in ieder geval erg goed. Veel meer power dan de originele blokken, heb de indruk dat ze wel even op temperatuur moeten komen.
Feestje halverwege, komt goed uitSoulfly schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:07:
[...]
Even een verlaat muntje ...
Waar moeten wij ons aanmelden als getuige?
Gaaf gebakje.Alfa_146 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dingen blijven enorm opvallen, laatst nog een hele mooie zwarte met witte striping gespot met 17" sloffen eronder, dat staat echt bruut, tipje dus.
euhm .. een rotje dan ?Soulfly schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:07:
[...]
Even een verlaat muntje ...
Waar moeten wij ons aanmelden als getuige?
Nou ik ben ook weer blij.

Even in het kort het verhaal:
- Parkeerplaats gehuurd van woningbouwcorporatie (ivm verhuizing naar mijn eigen appartementje)
- In contract staat: vrije plaatskeuze in gehele parkeergarage.
- Zaterdag avond geparkeerd op een leuk plaatsje.
- Zondagmiddag: dikke deuk in de moterkap dus....
Wat bleek, volgens een bewoonster daar heeft iedereen "toch" zijn eigen plaats, en kennelijk stond ik dus op de plaats van een of andere mongool met een opel astra...
Kortom mongool van de opel is verdachte nummero1.... kenteken etc heb ik.... had vanmiddag al aangifte gedaan, en die ga ik morgen dus even laten aanpassen en die gast aansprakelijk stellen.
En tevens een heel onvriendelijk babbeltje maken bij de woningbouwcorporatie...
wordt vervolgd dus....

Zaterdag avond geparkeerd......

Zondag avond.... de auto die op de plaats staat waar ik dus gister stond.

Even in het kort het verhaal:
- Parkeerplaats gehuurd van woningbouwcorporatie (ivm verhuizing naar mijn eigen appartementje)
- In contract staat: vrije plaatskeuze in gehele parkeergarage.
- Zaterdag avond geparkeerd op een leuk plaatsje.
- Zondagmiddag: dikke deuk in de moterkap dus....
Wat bleek, volgens een bewoonster daar heeft iedereen "toch" zijn eigen plaats, en kennelijk stond ik dus op de plaats van een of andere mongool met een opel astra...
Kortom mongool van de opel is verdachte nummero1.... kenteken etc heb ik.... had vanmiddag al aangifte gedaan, en die ga ik morgen dus even laten aanpassen en die gast aansprakelijk stellen.
En tevens een heel onvriendelijk babbeltje maken bij de woningbouwcorporatie...
wordt vervolgd dus....

Zaterdag avond geparkeerd......

Zondag avond.... de auto die op de plaats staat waar ik dus gister stond.
Je hebt niet toevallig nog wat remvloeistof in je auto liggen???

iets met oog om oog, tand om tand... (niet zo extreem als dit, maar wij hebben hier ook zo'n heerlijke buur (inclusief familie) die maar niet wil begrijpen dat anderen last hebben van hun (ontbrekende) parkeerkwaliteiten of laksheid. Die zetten we dus ook af en toe klem zodat hij niet in zijn bedrijfswagen kan... (lullig als je `s morgens op tijd weg moet).
iets met oog om oog, tand om tand... (niet zo extreem als dit, maar wij hebben hier ook zo'n heerlijke buur (inclusief familie) die maar niet wil begrijpen dat anderen last hebben van hun (ontbrekende) parkeerkwaliteiten of laksheid. Die zetten we dus ook af en toe klem zodat hij niet in zijn bedrijfswagen kan... (lullig als je `s morgens op tijd weg moet).
BMW 535D
damm 
Alleen dat ga je toch nooit kunnen bewijzen hè...

Tja... ik krijg dat schade bedrag wel terug.... en zo niet, dan weet ik waar ik moet zijn zo gauw ik de adres gegevens heb.GoldenSample schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:40:
damm
je kan die opel eigenaar ook op heterdaad proberen te betrappen, gewoon je auto de volgende keer weer op 'zijn' plekje zetten en blijven posten (in een andere auto oid) tot hij terugkomt. met een beetje 'geluk' wil ie weer wat aan je auto slopen
waarna jij uiteraard binnen 2 sec. achter hem staat (wat je vanaf hier doet mag je zelf invullen)
waarna jij uiteraard binnen 2 sec. achter hem staat (wat je vanaf hier doet mag je zelf invullen)
[ Voor 9% gewijzigd door Luuk op 24-02-2008 23:42 ]
Wtf? Hij heeft gewoon met zijn blote vuist op je motorkap geslagen ofzo??

Nee, hij heeft er iets van een rubberen mat op gelegd en is er vervolgens op gaan springen....BalusC schreef op maandag 25 februari 2008 @ 06:33:
Wtf? Hij heeft gewoon met zijn blote vuist op je motorkap geslagen ofzo??
jaja zal ik maar eens gaan reageren hier, ik zit me rot te zoeken naar een 156 oid. ik heb nu vanaf januari mijn rijbewijs en ik moet er toch echt aan geloven een auto.
heeft er hier iemand een lijstje met punten waar je naar moet kijken bij een 156, en bij welke km stand moet je zon ding niet meer halen. jtd of gewoon bezinen
heeft er hier iemand een lijstje met punten waar je naar moet kijken bij een 156, en bij welke km stand moet je zon ding niet meer halen. jtd of gewoon bezinen
Kijk eens een (niet zo groot stukje) terug in dit topic voor gemengde reacties op een soortgelijke vraag?BurnerT schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:20:
jaja zal ik maar eens gaan reageren hier, ik zit me rot te zoeken naar een 156 oid. ik heb nu vanaf januari mijn rijbewijs en ik moet er toch echt aan geloven een auto.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dit topic is gesloten.