Heeft ook een computer!
Correctamundo.
Alleen nu die andere proteo rosso nog terug op de oprit... want die rijd toch wel een stukje beter en vlotter dan deze 8v.
Hoewel deze zeker niet slecht presteert, inhalen gaat best vlot, en ook met deze alfa zit je snel genoeg op rijbewijsbedreigende snelheden.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Clithopias schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:42:
[...]
[afbeelding]
Ook van een ouder echtpaar, komt al een paar jaar bij ons in de straat. Ik vind het zo'n geweldige wagen, vooral als ze zachtjes grommend wegrijdt.

ow en btw ..
update

Donderdag krijgt ze nieuwe sapjes en dan mag ze 't weekeinde weer op-en-neer Zeeland snorren
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Beterrrr! Kan niet wachten tot ik dat kan posten... kan het gas er weer flink op! Voordat er weer allemaal olie aan gaat koekening._Buttje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:15:
[...]
![]()
ow en btw ..
update
![]()
de 156 heeft net 1000 succesvolle kilometers achter de rug
![]()
![]()
Donderdag krijgt ze nieuwe sapjes en dan mag ze 't weekeinde weer op-en-neer Zeeland snorren
XXXVI
Ik had in een ander topic gelezen over dat het een smeirge gasklep kan zijn, maarja, voordat ik alles uit elkaar trek wil ik het even zeker weten. Volgende week krijgt hij toch extreem groot onderhoud. Paar nieuwe stukjes plaat inlassen, nieuwe bougies en dan misschien dit oplossen.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Stappenmotor is inderdaad helemaal naar zijn grootje. Maar als je die wilt vervangen, moet je toch meteen distributie-wissel doen? en die ligt er net een half jaar op (20000km), dus dat is wel jammer dan.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Stappenmotor zit op het lucht inlaat traject
[ Voor 8% gewijzigd door Harry op 08-02-2008 11:27 ]
BMW 535D
Oeps, my bad, inderdaad. Nokkenasversteller is naar de knoppen. Dieselend geluid bij het starten voor ongeveer 5 senconden.Soulfly schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:26:
k0ewl: ben jij niet in de war met de nokkenas versteller
Stappenmotor zit op het lucht inlaat traject, no problemo dus.
Dus volgend weekend gewoon gasklephuis losmaken en schoonmaken. Daarna de stappenmotor meteen vervangen en klaar is Jaap?
/me morgen weer op-en-neer zeeland frut in z'n bella
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Stappenmotor kan je ook even flink reinigen, heeft hier al 2x goed geholpen! Nokkenas verteller kan veeel ergerk0ewl schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:34:
[...]
Oeps, my bad, inderdaad. Nokkenasversteller is naar de knoppen. Dieselend geluid bij het starten voor ongeveer 5 senconden.
Dus volgend weekend gewoon gasklephuis losmaken en schoonmaken. Daarna de stappenmotor meteen vervangen en klaar is Jaap?
XXXVI

@BalusC: Zou je de startpost willen updaten met de eerste foto? Degene die er nu nog in staat, is m'n vorige 156
[ Voor 13% gewijzigd door mjszwo op 09-02-2008 17:42 ]

Het vervoer van vandaag, de GTV van broerlief... de 2.0 16v doet het makkelijk

De motor zoals eruit gehaald vorige week

Doel van vandaag was het inspecteren van de nokkenassen, heb ze er direct maar helemaal uitgehaald... hier de nokkenas tandwielen eraf

Motortje zonder nokkenassen, tandwielen in het kader van alles bij elkaar houden maar weer aan de nokkenassen gezet

Bij thuiskomst maar even een fototje gemaakt hoe treurig het is onder de kap!
As week krijg ik het onderblok in onderdelen terug, gepolijst, gespoeld en gecleaned. Tevens zijn de cilinders opgeruwd. En worden uiteraard alle lagers, pakkingen, keerringen, zuigerveren ed vervangen. Het puzzelen kan beginnen, waarvan binnenkort foto's
XXXVI
ziet er erg gaaf uit compleet zwart, zit eraan te denken om mijn hart ook zwart te maken
weet iemand ook waar je die "shades" voor een 156 kunt krijgen?
Ik heb ze via een inkoopactie via de 156 Club. Ze zijn toen besteld bij OE Sunshades.Rev! schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:39:
http://auto.marktplaats.n...9mqA%3D%3D&fta_ind=4&fs=1
ziet er erg gaaf uit compleet zwart, zit eraan te denken om mijn hart ook zwart te maken
Ze zijn wel reteduur als je ze los wilt bestellen. De machine die de shades maakt moet compleet worden ingestelt. En de verzendkosten zijn ook niet mis, vandaar dat een vrachtwagenchaffeur van de club die dingen vanuit Engeland heeft meegenomen.
Deze auto is tever "getuned" of niet ver genoeg.Rev! schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:39:
http://auto.marktplaats.n...9mqA%3D%3D&fta_ind=4&fs=1
.
.
AkroBatik schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:22:
[...]
Deze auto is tever "getuned" of niet ver genoeg.

Sowieso vreselijk. En áls je al zover gaat.. zorg er dan voor dat je genoeg power onder je kont hebt om al die 'extra's' waar te maken. Dus niet een 1.8'je.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
normaal stuur/normale gordels en stoelen en de taartschep weg en je hebt een vette bak
vandaag ook weer eens foto's gemaakt

inside

Een turbo zal wel voor het een en ander aan vuurwerk gaan zorgen though....Hyp Hyper schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:48:
[...]
Sowieso vreselijk. En áls je al zover gaat.. zorg er dan voor dat je genoeg power onder je kont hebt om al die 'extra's' waar te maken. Dus niet een 1.8'je.
Imho mooiste interieur voor een 156.Rev! schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:16:
zit een turbo op he?
normaal stuur/normale gordels en stoelen en de taartschep weg en je hebt een vette bak
vandaag ook weer eens foto's gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
inside
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie Bella.
Zal ook even wat pics plaatsen van de mijne, ik heb immers alfa romeo ruitenwissers (daarmee bedoel ik bladen, niet het schokkende effect
Van de week even aan de slag met een of andere hippe camera, kijken of het wat wordt als het zonnetje schijnt.
[ Voor 65% gewijzigd door AkroBatik op 10-02-2008 17:47 ]
.

He, wat een mooie autoAkroBatik schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:43:
[...]
Een turbo zal wel voor het een en ander aan vuurwerk gaan zorgen though....
[...]
Imho mooiste interieur voor een 156.
Mooie Bella.
Zal ook even wat pics plaatsen van de mijne, ik heb immers alfa romeo ruitenwissers (daarmee bedoel ik bladen, niet het schokkende effect)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Van de week even aan de slag met een of andere hippe camera, kijken of het wat wordt als het zonnetje schijnt.
Heeft ook een computer!
En jij maakte een opmerking tegen Sander over verlagen e.d.Alfisti schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:23:
Gisteren een setje verlagingsveren van Eibach opgehaald, deze worden ergens de komende weken gemonteerd en dat is ook hard nodig![]()
![]()
![]()
![]()
BMW 535D
.
Een 1.8 16v met turbo pompt er als het goed is een pktje of 190-200 uit.... kortom hier in dit alfatopic is er behalve de 3.0 en 3.2 v6en niemand die zo'n 1.8je bijhoud.Hyp Hyper schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:48:
[...]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Zie bijna alleen maar foto's van lege motor ruimte's en losse motorblokken.

Zeg dat nou niet.Sick Nick schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:23:
Die van mij loopt gelukkig nog perfectDus niet elke 2.0 16v TS klapt uit elkaar gelukkig
Ik ben benieuwd of mijn 2.0 blok het een tijdje vol gaat houden straks, als die ombouw ooit nog af komt that is....

Oh.. hij is met turbo. Dat had ik niet gezien omdat ik sterretjes zag door de vreselijke extra's.Specht schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:59:
[...]
Een 1.8 16v met turbo pompt er als het goed is een pktje of 190-200 uit.... kortom hier in dit alfatopic is er behalve de 3.0 en 3.2 v6en niemand die zo'n 1.8je bijhoud.
Okay, maar knalt ie dan nóg sneller uit elkaar dan een niet geblazen 1.8?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ondertussen heeft het 2.0 blok van mij al 213000km gelopen en hij doet het nog perfect. Alleen ook even een riem wat meer spannen. Die was er nieuw opgezet, maar niet helemaal strak gespannen. Beetje een piep nu.
en 100% origineel!! Roest? Nog nooit van gehoord (eind 96 btw).
Geen gekke blokken die VM dieselswessel99 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:06:
Mijn 155 2.5TD ondertussen 349dkm op de klok and still going strong... geen olieverbruik, heeeeel licht oliezweten maar geen lekken.. mag in m'n handjes klappen
en 100% origineel!! Roest? Nog nooit van gehoord (eind 96 btw).
[ Voor 86% gewijzigd door AkroBatik op 11-02-2008 12:20 ]
.
Alfa_146 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:21:
Tjee, zijn er hier nog wel Alfa's die rijden..
Zie bijna alleen maar foto's van lege motor ruimte's en losse motorblokken.

XXXVI
XXXVI
Ik heb weer internet op mijn kamerephymerous schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:21:
* ephymerous denkt dat er nog wel goede berichten komen vandaag van een niet nader te noemen persoon hier
En hier om de hoek woont iemand met een Alfa Giulia en die hoor/zie ik ook nog steeds regelmatig rijden.
Toch nog even een snel berichtje.
Blok loopt vooralsnog prima, multiriem piepte nog wat, maar dat lijkt inmiddels alweer weg.
Temperaturen en oliedruk is allemaal top, ben nog niet boven de 4500 rpm geweest, maar zelfs dan voel je al flink vermogen.
Even in het kort de "nieuwe" specificaties:
- 2.0 16v TS motor (duh)
- Squadra chip 2.0 16v
- BMC-CDA luchtfilter.
- 10W60 Selenia Racing olie.
- Nieuwe versnellingsbak olie
- Koppeling van 146 was nog "nieuw" en in prima staat, dus overgezet.
- Alle overige vloeistoffen vervangen.
- Distributieriemset compleet met diverse spanrollen + balansasriem (die kan er altijd nog keer af...)
- Nieuwe nokkenasversteller.
- Nieuwe Waterpomp.
- Nieuw Oliefilter.
- Nieuwe lagers.
En verder is alles gewoon heel netjes gemonteerd voor zover ik dat kan beoordelen.
Het heeft uiteindelijk wel even geduurd (te lang eigenlijk) voordat alles dus gerepareerd en overgezet was (zelfs nog wat hulp via het forum gekregen, waarvoor dank) en zelf ook nog op en neer geweest om een onderdeel bij Goos van Pelt te halen.
Maar goed de nachtmerrie van bijna 6 maanden 155-loos is nu definitief ten einde, en ik kan weer fijn de nederlandsche wegen "onveilig en wakker" maken.

Foto's gemaakt in Boxmeer (vlakbij mijn stage adres).
.
Moet de veerpootbrug nog even plaatsen enzo, maar ik kan al wel vast verklappen dat de kleppendeksel hetzelfde is gebleven.
Heb dit weekend is de GTV weer terug op zijn pootjes gezet en de Madeno veren weer vervangen voor de originele. Alleen deze keer met Bilstein dempers. Doet de auto veel meer recht voor dagelijks gebruik. De Madeno veren zijn leuk voor het circuit, maar dat gestuiter in de stad heb ik er niet voor over. Erg vervelend dat die auto's van zichzelf al zo fijn sturen, valt weinig meer aan te verbeteren.
de betaler vervuilt
Passen die veren goed onder een 2.0 16v?GA!S schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:56:
Nieuw in dit theater! De eerste verhoogde Alfa.
Heb dit weekend is de GTV weer terug op zijn pootjes gezet en de Madeno veren weer vervangen voor de originele. Alleen deze keer met Bilstein dempers. Doet de auto veel meer recht voor dagelijks gebruik. De Madeno veren zijn leuk voor het circuit, maar dat gestuiter in de stad heb ik er niet voor over. Erg vervelend dat die auto's van zichzelf al zo fijn sturen, valt weinig meer aan te verbeteren.
XXXVI
Pff, ik haat registreren. Zet hem dan op het scarb forum
Bevallen die bilsteins een beetje? Misschien een idee voor de delta.GA!S schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:56:
Nieuw in dit theater! De eerste verhoogde Alfa.
edit: laat maar, ik zie op de website van sandtler dat ze,ze wel hebben voor lada's maar niet voor lancia's
[ Voor 56% gewijzigd door AkroBatik op 13-02-2008 15:39 ]
.
Is wel aanrader...AkroBatik schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:36:
[...]
[...]
Bevallen die bilsteins een beetje? Misschien een idee voor de delta.
Heeft ook een computer!
Denk zelf dat de rubbers van de draagarmen voor zijn versleten en dat de remschijven ook aan het einde van hun latijn zijn. Ik lees ook veel verhalen over kromtrekkende remschijven bij 156's, dus ik wilde niet voor de orginele remschijven gaan.
Welke merken zijn uit te wisselen met de standaard remklauwen? Ik heb iets gelezen over Brakemax, maar volgens mij maakt Brembo ze ook ofniet? Nouja, iemand een idee aan wat voor prijskaartje ik dan moet denken voor nieuwe schijven? Kan ik meteen een paar RVS leidingen eraan maken.
Daarnaast ga ik van het weekend veel leuke dingetjes doen met mijn Bella. Spiegelkappen in kleur spuiten (Griogi Chiaro ofzoiets) en de spiegelhouders in een nieuwe matzwart jasje steken. Dan nog even de binnenkant van de wielkast lassen en een stuk bij de houders voor de bumper aanlassen.
Wilde ook nog even de remklauwen schilderen als de wielen er toch afzijn en het lassen is klaar. Meteen schilderen en dan de volgende dag de wielen er weer onder.
Mhhh, mooie auto's die Alfa's, maar als je er echt wat mee wilt kost het toch echt geld. OWja, moet ook nog een stel LEDjes in de stadslichten zetten. Met Xenon en dan van die gele bolletjes ernaast lijkt nergens op. Zijn er ook witte lichten voor in de mistlampen? Argh ik wil weer eens teveel...
Oh, ik wist niet dat dit leden-only was. Anyway, hier een kopieAkroBatik schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:36:
Te koop: Alfa 156 1.9 JTD SW 2001 als opknapper

In verband met emigratie verkoop ik mijn 156 1.9 JTD SW 2001. De auto is op 6 december 2003 gekocht bij Alfavedo als ex-lease auto. Ik heb er met groots plezier ruim 120.000km mee gereden. De auto heeft helaas wel een schadeverleden, de voorbumper is tot tweemaal toe in de prak gereden, de deur en de C-stijl rechtsachter ook en de achterzijde met kofferklep is ook ingeramd tijdens filerijden. Allemaal buiten mijn schuld om. De bumper is hersteld en de deur rechtsachter ook, echter de C-stijl en de achterzijde nog niet. De auto is door de blikschade in feite economisch total loss. Technisch is zij echter nog tip top in de orde. Ze heeft zelfs nog APK tot 13 februari 2009 (vandaag zojuist goedgekeurd).
Specs
• Merk/type: Alfa Romeo 1.9 JTD Sportwagon
• Bouwjaar: Februari 2001
• Kilometerstand: op het moment 237.107 (13 feb 2008)
• Kleur: Nero (601)
• Motor: 1910cc JTD Phase 2, 110pk/275nm, niet getuned, altijd onderhouden met originele Alfa onderdelen
• Topsnelheid (fabrieksopgave): 188km/u (210 op teller haalbaar).
• Acceleratie 0-100km/u (fabrieksopgave): 10,9 seconden
• Remmen: 281mm schijven voor en 251mm schijven achter
• Velgen en banden: 17 inch Selespeed velgen met Michelin Pilot Sport PS2 225/45 ZR17
• Accessories: airco, elektrische ramen voor (slingers achter), centrale vergrendeling met afstandsbediening (met apart knopje voor achterklep), géén radio
• Sportpakket: sportstoelen met zwart stoffen bekleding en in het rood gestikte "Alfa Romeo" merknaam op rugleuningen; carbonlook middenconsole; zwarte wijzerplaten met oranje verlichting; lederen stuur en pookknop; armsteun achter met een skiluik;
De aangebrachte modificaties zijn: (modificatiedatums tussen haakjes)
• Witte zijknipperlichten (25 december 2003)
• Originele GTA koplampen (3 april 2004)
• Wiechers veerpoorbrug voorin (ergens midden 2005)
• Originele GTA voorbumper (26 november 2005)
• Originele GTA voorschermen (26 november 2005)
• Sportpakket zijskirts verwijderd (26 november 2005)
• Rode Eibach 30mm verlagingsveren rondom (3 dec 2005)
• Originele GTA wielkuipen (20 januari 2007)
• 8cm zilveren Serpente stickers onder de zijknippers (20 januari 2007)
Belangrijkste onderhoudshistorie: (datum - kmstand - taak)
• 06-12-03 115.954 gekocht
• 20-01-04 119.829 distributie en multiriem vervangen
• 31-01-04 120.841 voorremschijven en voorremblokken vervangen
• 25-05-04 130.187 ABS sensor linksvoor vervangen
• 08-11-04 143.626 kleine beurt (alle filters)
• 08-01-05 147.686 achterremblokken vervangen
• 06-12-05 176.810 voorremblokken en achterschokdempers vervangen
• 23-12-05 177.513 kleine beurt (alle filters)
• 01-01-06 179.208 aandrijfhoezen, draagarmen en gloeibougies vervangen
• 03-06-06 191.868 nieuwe Halfords accu 12V/68A
• 06-10-06 199.158 multiriem vervangen (was kapot geknapt)
• 13-01-07 206.502 kleine beurt (alle filters, ruitenwisserbladen en de LMM)
• 29-01-07 208.350 aandrijfhoezen en draagarmen vervangen
• 10-03-07 211.671 BDP sensor vervangen
• 02-06-07 218.282 distributie vervangen
• 19-01-08 232.105 achterremblokken vervangen
• 02-02-08 236.248 draagarmen en stabilisatorstang vervangen
• 11-02-08 237.001 handremkabel liks vervangen
• 13-02-08 237.103 APK gekeurd
Huidige schade:
1) Onderkant C-stijl rechts (deur is al vervangen)
2) Ca. 20cm lang deukje+kras op kofferklep, precies tussen achterlichten, achterbumper zit ook onder krassen.
3) Kont is linksachter ca. 2cm ingedrukt (dit is naast de C-stijl schade de duurste grap). Jan (Giovanni op dit forum) heeft de kont al voor een groot deel uitgedeukt om de kofferklep weer sluitend te maken, want deze paste na de ongeluk niet meer in het slot (I love him!).
4) Handmatige vergrendeling van kofferklep is onklaar gemaakt, want deze springt anders weer open door een tik op de klep of door over een drempel te rijden. Klep gaat alleen via afstandbediening of via hefboom naast voorstoel open.
5) Dempers om kofferklep te openen/sluiten zijn stuk. Klep blijft alleen open door een ca. 80 cm lang stuk hout tussen klep en richel te plaatsen.
6) Airbagmodule is vermoedelijk aan vervanging toe. Kan niet meer gereset worden.
7) 1 velg (linksvoor) vertoont schade van agressief schoonmaakmiddel en 1 velg (rechtsachter) is vermoedelijk krom, er zijn daar trillingen te voelen bij 180+. Ze moeten alle 4 sowieso opnieuw gepolijst worden ivm ouderdom plus hier en daar klein beetje stoeprandschade.
Geen schade, maar wel een Alfa eigenaardigheidje om rekening mee te houden: wanneer je tijdens strenge vorst de handrem aantrekt terwijl de auto nog in contact staat, dan bestaat er gerede kans dat zekering nummer 8 uitklapt (gevolg: dashboard valt compleet uit, bepaalde verlichting en elektrische ramen vallen ook uit). Dit wijst op een kabelbreuk ergens, maar deze is nooit gevonden. Gewoon de zekering vervangen door een 10A of een 15A zekering en alles werkt weer
Foto's blikschade:
Onderkant C-stijl rechterzijde

Kofferklep

Vraagprijs:
1750 euro |
Marktwaarde in ongeschonden staat is c.a. 5750 euro. De materiaalkosten voor de schade is c.a. 1500 euro (kofferklep, kofferklepdempers, achterbumper en plamuur+verf voor C-stijl). De gereedschap/monteur/manuren kosten zijn c.a. 2500 euro (als je het door een bedrijf laat doen). De auto is in losse onderdelen verkoopbaar voor c.a. 3500 euro of misschien zelfs meer.
Je krijgt bij deze auto gratis een Michelin Premacy 215/45 R17 reserveband mee (c.a. 15.000km mee gereden als achterband, c.a. 6mm profiel over), een handvol lampjes, de originele oranje zijknippers en een handvol 15A zekeringen voor zekering nummer 8
Interesse?
Je kunt ten allen tijde langskomen voor een kijkje en een proefritje. Ik heb de auto zelf nog nodig tot en met 13 maart 2008. De auto kan pas op naam overgezet worden aan het einde van donderdag 13 maart 2008 of op vrijdag 14 maart 2008.
Ga eens een Jap rijden, daar kost alles pas veel geldk0ewl schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:24:
Mijn auto gaat binnenkort voor de grote beurt. Ik heb het idee dat het een dure grap wordt.
Denk zelf dat de rubbers van de draagarmen voor zijn versleten en dat de remschijven ook aan het einde van hun latijn zijn. Ik lees ook veel verhalen over kromtrekkende remschijven bij 156's, dus ik wilde niet voor de orginele remschijven gaan.
Welke merken zijn uit te wisselen met de standaard remklauwen? Ik heb iets gelezen over Brakemax, maar volgens mij maakt Brembo ze ook ofniet? Nouja, iemand een idee aan wat voor prijskaartje ik dan moet denken voor nieuwe schijven? Kan ik meteen een paar RVS leidingen eraan maken.
Daarnaast ga ik van het weekend veel leuke dingetjes doen met mijn Bella. Spiegelkappen in kleur spuiten (Griogi Chiaro ofzoiets) en de spiegelhouders in een nieuwe matzwart jasje steken. Dan nog even de binnenkant van de wielkast lassen en een stuk bij de houders voor de bumper aanlassen.
Wilde ook nog even de remklauwen schilderen als de wielen er toch afzijn en het lassen is klaar. Meteen schilderen en dan de volgende dag de wielen er weer onder.
Mhhh, mooie auto's die Alfa's, maar als je er echt wat mee wilt kost het toch echt geld. OWja, moet ook nog een stel LEDjes in de stadslichten zetten. Met Xenon en dan van die gele bolletjes ernaast lijkt nergens op. Zijn er ook witte lichten voor in de mistlampen? Argh ik wil weer eens teveel...

Nee klopt al heb ik nu mijn oog laten vallen op een kleinere (en nog veeel zuinigere) 1.9 JTD, zouden als het goed is ook zo ongeveer onverwoestbaar moeten zijn.AkroBatik schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:19:
congrats met je nieuwe apk
[...]
Geen gekke blokken die VM diesels
En dan in een klein fiat punto'tje van 2001...
Wel benieuwd of ik ga wennen aan het rijden in zo'n klein autotje ipv 1350kg 155 onder m'n kont... maarja een verbruik van 4l op 100km... kwijl!
Setje schijven kost in ieder geval een euro of 200 per as. Dan vraag ik me nog wel af of je ook meteen nieuwe remblokken nodig hebt, want die waren nog niet zo oud. De remleidingen doe ik er dan wel meteen bij met dot 5.1 olie erin, dat zijn de extra kosten dan ook niet meer.
Maargoed, even wat anders, waarom sta ik niet in de start-post?

Heb op het nurburgring forum wel eens gehoord over sandtler (http://www.sandtler.de of http://www.dutchpowertrading.nl) remschijven. Vraag me alleen af of het een beetje fatsoenlijke schijven zijn, voor daily use. Iemand ervaring? En weet iemand wat "mit ABE" betekent?k0ewl schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:24:
Mijn auto gaat binnenkort voor de grote beurt. Ik heb het idee dat het een dure grap wordt.
Mooie auto om schijt te hebben aan de "gebreken" en er gewoon 2 jaar veel in te rijden voor een schijntje.BalusC schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:14:
Woei, heb al een geinteresseerde. Die komt 20 feb even kijken en rijden en evt aanbetaling doen
Remolie en remslangen vervangen is wel een compleet andere handeling als de schijven vervangen. Dat de wielen en remklauwen er af liggen is ongeveer de enige overeenkomst.k0ewl schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:32:
Loop een beetje te loeren wat het zoal moet kosten, maar het valt nog mee. Als het toch vervangen moet worden, dan maar met goed spul.
Setje schijven kost in ieder geval een euro of 200 per as. Dan vraag ik me nog wel af of je ook meteen nieuwe remblokken nodig hebt, want die waren nog niet zo oud. De remleidingen doe ik er dan wel meteen bij met dot 5.1 olie erin, dat zijn de extra kosten dan ook niet meer.
Maargoed, even wat anders, waarom sta ik niet in de start-post?
[afbeelding]
[ Voor 37% gewijzigd door AkroBatik op 13-02-2008 17:42 ]
.

XXXVI
Waarom verbaast iedereen zich daar over? En belangrijker, hoe bevallen ze? Zie op autopartsonline dat een set voor mijn auto (geperforeerd) 110 euro kost. en 45 euro voor een setje textar blokken. Geen geld lijkt me.ephymerous schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:58:
Ik rijd met Brakemax schijven... iedereen verbaast zich erover. Schijnen veel bmw rijders mee te rijden
.
Wat dacht je van een zweed? Sleuteltje (niets fancy's ... gewoon een sleutel zonder chip e.d.) € 70,--Rev! schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:56:
Ga eens een Jap rijden, daar kost alles pas veel geld
(bij de dealert)
BMW 535D
Merk: Alfa Romeo (Do'h)
Type: 156
Motor: 2.0 TwinSpark
Bouwjaar: 1998
Kilometerstand: 213000km
Overig:
- Sportpakket 3 (dus: Lederen MoMo interieur, Carbon middenconsole, Zwarte wijzerplaten, lederen stuur en pook, armsteun achter + skiluik, GSM antenne en bedrading (allemaal weggehaald ex. antenne, nu met bluetooth in de radio), Zijskirts in kleur, 25mm verlaagd en 16" licht metalen velgen)
- Airco
- GTA-look koplampen
- Xenon (HiD)
- Aluminium bodemplaat
- JVC KD-BT1 autoradio
Onderhoud tot nu toe:
- Olie ververst
- Distributie riem vervangen
- Multiriem vervangen
- Waterpomp vervangen
- Olie filter vervangen
- Voorruit vervangen
- Airbag ECU vervangen
- Nieuwe achterband
- Deurvanger
- ...
Wat staat er van het weekend op de planning:
- Spiegelkappen in kleur mee spuiten
- Spiegelhouders nieuwe laag mat zwart
- Remklauwen schilderen
- Led stadslichten
- Plaatje aan de binnenkant van de wielkasten lassen
- 2 pilaren bij de voorbumper stuk bijaanlassen en behandelen. 1 ervan is een cm of 5 kwijt door rot. Bekend probleem bij de 156 en 147 enz.
Wat daarna nog op de planning staat (volgende maand ofzo, want grote beurt komt eraan):
- Bougies
- Remschijven (denk zelf nu aan EBC, veel goeds over gelezen)
- Remleidingen
- Oliefilter
- 4,5 liter 10W40 vol synteet
- Versnellingsbakolie
- Koelvloeistof
- vast nog wel meer, maar dat is nog even kijken
En toekomstplannen:
- Airco pomp revisie
- 17" GTA velgen
Zo, wat willen jullie nog meer weten?
Owja, hij rijdt nog steeds super! Hopen dat dat nog wel even een 100000km blijft. Ik ga hem ook niet meer verkopen, maar gewoon helemaal oprijden.
[ Voor 13% gewijzigd door k0ewl op 13-02-2008 18:42 ]
Inderdaad. Ik heb overigens weer 2 geinteresseerden bijAkroBatik schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:38:
Mooie auto om schijt te hebben aan de "gebreken" en er gewoon 2 jaar veel in te rijden voor een schijntje.

Vast ook wel veel mensen van de 156 club of niet? D'r zitten genoeg gekken tussenBalusC schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:00:
[...]
Inderdaad. Ik heb overigens weer 2 geinteresseerden bijAlle 3 hebben ze overigens aangegeven de auto te willen gebruiken als hobbyprojectje
Mijne heeft Sandtler schijven en Ferodo remblokken, werkt perfect samen, is geschikt voor straat als sportief (circuitgebruik), en gaat net zo lang mee, zo niet langer dan het standaard spul.AkroBatik schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:38:
[...]
Heb op het nurburgring forum wel eens gehoord over sandtler (http://www.sandtler.de of http://www.dutchpowertrading.nl) remschijven. Vraag me alleen af of het een beetje fatsoenlijke schijven zijn, voor daily use. Iemand ervaring? En weet iemand wat "mit ABE" betekent?
@BalusC:
Kun je de specs in de startpost van mijn 155 ook even veranderen naar 2.0 16v TS met chip?
[ Voor 8% gewijzigd door Specht op 13-02-2008 20:20 ]
Wel gaaf om de 156 net zo te gebruiken als de gasten van top gear die bmw 3serie gebruikte in de laatste reeks afleveringen.BalusC schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:00:
[...]
Inderdaad. Ik heb overigens weer 2 geinteresseerden bijAlle 3 hebben ze overigens aangegeven de auto te willen gebruiken als hobbyprojectje
Welke schijven heb je dan? En welke blokken? Ik vind de ferodo blokken toch best aan de prijs. Als ik dan kijk naar die textar blokken (volgens autoparts sportkwaliteit what ever dat ook mag voorstellen) dat scheelt toch serieus veel geld!Specht schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:44:
[...]
Mijne heeft Sandtler schijven en Ferodo remblokken, werkt perfect samen, is geschikt voor straat als sportief (circuitgebruik), en gaat net zo lang mee, zo niet langer dan het standaard spul.
.
Bedoel, een schijf is een schijf, face it. Zou eerder naar blokken dan naar de schijf zelf kijken.
BOMMETJE !!!

Old vs. New (of eigenlijk anders om, New vs. Old)

Specs: Fiat 500 1.2 8v Pop
Datum 1e toelating: z.s.m.
Eigenaar: Bijzonder vrolijk
nee, niet ikzelf!!
BMW 535D
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Velen binnen de 155 rijden met a-merk schijven, iedereen die met me mee reed (en dat zijn er inmiddels al een paar) verbazen zich over de remkracht. Doet niet of zeer weinig onder voor de gerenomeerde merken.AkroBatik schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:05:
[...]
Waarom verbaast iedereen zich daar over? En belangrijker, hoe bevallen ze? Zie op autopartsonline dat een set voor mijn auto (geperforeerd) 110 euro kost. en 45 euro voor een setje textar blokken. Geen geld lijkt me.
Let wel... ik heb geboorde brakemaxen, met de sportremblokken.
XXXVI
Raadplaatje?Soulfly schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:28:
[center]Ik zeg ...
BOMMETJE !!!
Eigenaar: Bijzonder vrolijkofftopic:
nee, niet ikzelf!!
Ik breek mijn hoofd, Klaas misschien?
[ Voor 10% gewijzigd door Stefano op 14-02-2008 11:28 ]
Heb jij die textar blokken van autopartsonline? Waarbij staat sport. Als ze jou goed bevallen bestel ik ze denk ik ook. Het spul is niet duur!ephymerous schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:27:
[...]
Velen binnen de 155 rijden met a-merk schijven, iedereen die met me mee reed (en dat zijn er inmiddels al een paar) verbazen zich over de remkracht. Doet niet of zeer weinig onder voor de gerenomeerde merken.
Let wel... ik heb geboorde brakemaxen, met de sportremblokken.
[afbeelding]
Je hebt hem je vrouw cadeau gedaan? Wel handig, als je op vakantie gaat, kan die zo achterin de zweed.
[ Voor 16% gewijzigd door AkroBatik op 14-02-2008 16:39 ]
.
Alfa_146 ?
Aangezien zijn 146 ernaast staat, en die ook te koop staat op het 145/6 clubforum?
@Specht: De 146 staat niet te koop @ 145/6 forum. Paar onderdelen wel, maar die had Sander al veel langer van zijn 146 gehaald. (Die rijd alweer een maand of wat (sinds z'n nieuwe stulpje zo ongeveer) weer tutti originale (en bevalt 'm prima). Tijdje geleden stonden zijn 17" velgen daar ook te koop... beeeeetje bij blijven he
[ Voor 9% gewijzigd door Harry op 14-02-2008 18:58 ]
BMW 535D
Klopt, niet duur en het remt icm de schijf hardstikke goed! Ook de fading ed tijdens het circuit rijden is prima in orde (zowel mijn ervaring, als van enkele Artc-ers die vaker circuit rijden dan ikAkroBatik schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:38:
[...]
Heb jij die textar blokken van autopartsonline? Waarbij staat sport. Als ze jou goed bevallen bestel ik ze denk ik ook. Het spul is niet duur!
Onderblok haal ik trouwens morgen op, koppen worden morgen gespoeld, en als het goed is ook de spider stokken morgen zu hause
[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 14-02-2008 19:36 ]
XXXVI
ROFL, zouden ze daar echt intrappen denk je ?
Je zou nu bijna denken dat het echt is haha!
Wat photoshop al niet kan doen..

Binnenkort komen de koppakkingset, de BMC CDA, de koppeling en de nieuwe waterpomp binnen
mmm, hier moet dus alles op, aan en in komen
Een van de geflowde inlaten van de cilinderkoppen
Ik heb vanmiddag ffies snel de Fase 2 stokken en de Spider stok vergeleken. De bolling, hoogte, dikte etc (exacte benamingen ken ik niet
XXXVI
Wat een genot straks een 0-motor te hebben. Heerlijk
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
en nee, ik ben het niet
[ Voor 26% gewijzigd door -Sander- op 16-02-2008 19:37 ]
.
Ben naar dit pareltje gaan kijken : Lief beestje O+
En na even erin gezeten te hebben en het een en ander gecheckt te hebben kwam een van die verkopers daar naar me toe en toen ik vroeg of ik een proefrit mocht maken was zijn eerste reactie :
"Ja maar ik wil het graag eerst over de financiën hebben" <= WTF ?!?! What happend to customer friendly service ??
Anyway toen maar nog wat gepraat over het een en ander en toen ik hem vroeg naar bepaalde details wist die vent ongeveer 0,0 over die auto te vertellen

Is dit normaal of ben ik gek/verwacht ik teveel ??
Ik vond die vent al eruitzien als een geldwolf die alleen $$$$ in zijn ogen heeft, maar dit was wel heel erg als je het mij vraagt... hij zou nog het een en ander uitzoeken, maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin in op deze manier

Gewoon verwachten dat iemand zoveel geld neertelt voor een auto en terwijl je er helemaal niks over weet te vertellen !! Prijs zou ergens rond de 17.000 € zitten trouwens, maar ook al heeft die beloofd om bij de dealer waar de auto is onderhouden het een en ander na te vragen zit ik HEEL ERG te twijfelen of ik hier nog iets mee moet doen.
Iemand die het een en ander kan toelichten ??
Verder nog de volgende minpunten aan de auto gevonden :
- Leer is beschadigd op verschillende plekken.
- Versnellingspook heel erg versleten bovenop.
- Knopjes op het stuur heel erg versleten.
- Koppeling voelde ERG zwaar aan : Hoort dit zo ?? Meestal wijst dit erop dat de koppeling vervangen moet worden binnenkort voor zover ik weet.
- Verder nog wat dingetjes waarover ik twijfel, zoals zitruimte/comfort tijdens het rijden wat ik dus niet heb kunnen testen ... wat zijn de afmetingen van de Alfa rijders over het algemeen ??
Erachter stond nog een GT 2.0 SeleSpeed heb ik heel even in gezeten : Dat dashboard kan echt niet in die auto en de stoelen waren best slecht kwa rugondersteuning vind ik.
Hopelijk hebben jullie wat handige input voor me
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
.
Fijn laten staan dat ding, bij de aankoop van zo'n auto lijkt het me sowieso verstandig om niet meteen de eerste de beste die je tegenkomt te kopen.
Ik weet niet of ze hem nog hebben, maar een hele tijd terug stond in Eindhoven bij Driessen nog een hele mooie rode 156 GTA.
En desnoods haal je er een uit het buitenland? In Duitsland zijn de GTA's sowieso goedkoper, en heb je volgens mij ook meer keuze.
Succes ermee.
Veren waren al verkocht voordat ik ze onder de auto uit had.ephymerous schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:17:
[...]
Passen die veren goed onder een 2.0 16v?
Bij mijn GTV is de koppeling + hulpkoppelingscylinder en daarna was het koppelen merkbaar lichter. Zeker weten doe je het pas na een proefrit (vol gas in hoge versnelling), maar ik vermoed dat ie aan vervanging toe is. Als de koppeling niet eerder gedaan is dan is 100.000 wel een normale stand voor vervanging.nero355 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:48:
- Koppeling voelde ERG zwaar aan : Hoort dit zo ?? Meestal wijst dit erop dat de koppeling vervangen moet worden binnenkort voor zover ik weet.
[ Voor 6% gewijzigd door GA!S op 17-02-2008 09:31 ]
de betaler vervuilt
Dit topic is gesloten.