Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 27] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.228 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Bertus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:44:
[...]

Ook castrol?

Degene waar de het blok van lkapot gingen:

2x bij dezelfde persoon binnen 5000km
1x bij iemand die een HF heeft met 67000km op de klok en er nu 1000 km mee gereden heeft

En zo zijn er nog wel wat meer verhalen :)
Nope, Selenia. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

-Sander-

///M Powerrrrrr

In alle keren dat ik de olie vervangen heb gaat er lekker weer 10w40 in. Iets anders begin ik niet aan.. zijn de motoren niet gewend dus doen we ook niet.

Iets met wat de boer niet kent, krijgt de motor niet :P

[ Voor 16% gewijzigd door -Sander- op 15-01-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Laatste dagen al minder remdruk dus dacht, volgende week effe ontluchten... rij ik net weg, ALLE remdruk weg.

Dus heb maar effe met een ANWB gast mijn LV remleiding afgedopt en remvloeistof bijgevuld, dan morgen effe naar Falco.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Alfa_146 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:58:
In alle keren dat ik de olie vervangen heb gaat er lekker weer 10w40 in. Iets anders begin ik niet aan.. zijn de motoren niet gewend dus doen we ook niet.

Iets met wat de boer niet kent, krijgt de motor niet :P
Mijn blok is kapot gelopen met nieuwe Shell 10w40 olie, dus er valt eigenlijk niks zinnigs te zeggen wat nou de beste keuze is.
Ik ga het op advies van Auto Christiano nu met 10w60 doen iniedergeval.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 11:31

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bertus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:44:
[...]

Ook castrol?

Degene waar de het blok van lkapot gingen:

2x bij dezelfde persoon binnen 5000km
1x bij iemand die een HF heeft met 67000km op de klok en er nu 1000 km mee gereden heeft

En zo zijn er nog wel wat meer verhalen :)
Dit vind ik altijd moeilijke verhalen. Als butje na het hele kleppen verhaal gewoon slootwater als olie zou gebruiken was het blok alsnog weer in de soep gelopen. Dus ja of dit helemaal aan de olie wijten is?

En die ander, 1000 km gereden? Weet hij veel wat er is gebeurt voordat hij hem gekocht heeft. Misschien had de verkoper wel een speciale reden. Het kan natuurlijk goed wat je zegt, maar om dat nou aan de olie te wijten?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
AkroBatik schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:00:
[...]

Dit vind ik altijd moeilijke verhalen. Als butje na het hele kleppen verhaal gewoon slootwater als olie zou gebruiken was het blok alsnog weer in de soep gelopen. Dus ja of dit helemaal aan de olie wijten is?

En die ander, 1000 km gereden? Weet hij veel wat er is gebeurt voordat hij hem gekocht heeft. Misschien had de verkoper wel een speciale reden. Het kan natuurlijk goed wat je zegt, maar om dat nou aan de olie te wijten?
Ik begrijp wat je bedoeld, maar het blijft erg toevallig, en constant dezelfde soort schade (nokkenassen) met dezelfde schade... dat ga je je toch afvragen

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Bertus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:05:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld, maar het blijft erg toevallig, en constant dezelfde soort schade (nokkenassen) met dezelfde schade... dat ga je je toch afvragen
De Alfa 16v's hebben voornamelijk schade onderin (krukas lager ) en niet bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ga ik naar Falco omdat ik verwacht dat ik dan een italiaan meekrijg, maar neeeee, het is half opel en ik krijg nog een frickin Opel Agila mee ook

:r !!!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bertus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:34:
Ga ik naar Falco omdat ik verwacht dat ik dan een italiaan meekrijg, maar neeeee, het is half opel en ik krijg nog een frickin Opel Agila mee ook

suzuki wagon air+ bedoel je :+

overigens: het kan altijd erger...

met je dikke C klasse naar de Merceders dealer gaan en een smart mee krijgen...
als je die dag 350 kilometer maken gaat _o-

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 16-01-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bertus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:34:

Heet wss met het bedrag te maken wat je betaald voor de auto :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Bel-Ray heeft er ook een handje van om nokkenassen te slijten.
Vergis me, weleens gehoord dat bel-ray weleens pitting in de nokkenas wil veroorzaken maar of dat ook echt klopt :?

Heb me wel door een tuner laten vertellen wat voor rampzalige gevolgen eurol in een racemotor had, dat wil ik wel geloven :P

[ Voor 104% gewijzigd door Clithopias op 16-01-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
AkroBatik schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:43:
[...]

Heet wss met het bedrag te maken wat je betaald voor de auto :)
Alsof hun dan weten...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik bedoel eigenlijk wat je voor de huur/leen auto betaald :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 13:02

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja, wat is gangbaar eigenlijk?

Ik heb nu bij AlfaNord met moeite een leenauto kunnen meekrijgen, een gare 164 waar vanalles en nogwat aan mankeerde.

Geven de meeste bedrijven zomaar een auto mee? En wat als ze 4 klanten hebben die hun auto moeten achterlaten, krijgen die dan alle 4 een leenauto?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
ing._Buttje schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:33:
Geven de meeste bedrijven zomaar een auto mee? En wat als ze 4 klanten hebben die hun auto moeten achterlaten, krijgen die dan alle 4 een leenauto?
Als ik kijk wat jij voor kapitalen bij ze kwijt bent, hadden ze je wel wat fatsoenlijkers mee mogen geven. Zonder bijkomende kosten. Heb ik ook gehad toen ze eens voor 2500 euro hebben vertimmerd aan m'n ex-156.

Bij normalere zaken zoals een onderhoudsbeurt is het gebruikelijk dat je een bepaald bedrag betaalt voor een leenauto als je die nodig hebt. (of je leasemaatschappij betaalt het :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 17-01-2008 09:36 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
ing._Buttje schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:33:
Ja, wat is gangbaar eigenlijk?

Ik heb nu bij AlfaNord met moeite een leenauto kunnen meekrijgen, een gare 164 waar vanalles en nogwat aan mankeerde.

Een leenauto is een extra service (als ze die bieden). Maar ze hoeven absoluut geen leen (of klein betaalde huur) auto mee te geven.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mn vader komt bij de citroen dealer ook aanrijden in een xantia break en krijgt een c1 mee. Wel gratis en spiksplinter nieuw, maar niet de zelfde klasse. Voor zoiets moet je bij vw kijken. Rijd je een passat, krijg je een passat. Staat wel wat tegenover.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
je krijgt iig nog een vrij moderne auto mee... vaders bracht zn 2 maanden oude corolla verso naar lokale garage en kreeg een oude afgetrapte 205 mee... je zou je wagen maar zakelijk gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Had laatst een roze 145 boxer mee die bij ieder drempel lichter werd. :P Was blij toen de GTV een nieuwe koppeling had.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 10-06 22:33

Twhomp

Stayin' Alive

Mwoah, over die leenauto's:
Het ligt aan de situatie.

Heb je een nieuwe auto, vol in de garantie? Dan hoort een goede, vergelijkbare leenauto wel bij een goede service. Het hoeft niet, maar je slaat als garage/dealer zo'n pleefiguur als je dat niet doet, dat het praktisch een moetje is.

Kom je aan met je tweedehands of oudere wagen (ik mik dus op de geen-garantie-meer en niet of het een oud barrel is): Nee, dan hoeft het niet.

Mooi voorbeeld:
Ik kom langs de garage: rare tik. Blijkt er een draagarm vervangen moeten worden en een band blijkt op klappen (een ei, mazzel dat ze het op tijd vonden). Auto moet dus blijven staan. Die keer ben ik opgehaald door een vriend en heb de volgende dag de (rechtstreekse) bus genomen. Niks aan de hand.

Tweede keer: distributiewissel. Van te voren afspraak gemaakt. Auto 2 dagen kwijt (hij had het druk, matste me met de werkuren en ik had nog _veel_ meer werk er aan laten doen). Maar hem toen wel een leenauto gevraagd: kreeg een barrel mee, maar was er wel erg blij mee.

Ik vind het dus geven en nemen: geef je veel (nieuwe auto in garantie: dan heb je er stiekem ook voor betaald) = leenauto. Goedkope reparatie = geen leenauto.

Maar het eisen van een nette, gelijkwaardige leenauto? Ik zou me kapot schamen als ik dat zou doen. Dan parkeer ik m liever om de hoek als ik naar klanten moet (of meld dat het een leenauto is).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Twhomp schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:41:
Mwoah, over die leenauto's:

[...]

Dan parkeer ik m liever om de hoek als ik naar klanten moet (of meld dat het een leenauto is).
:+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
En toen hadden we xenon in de V6 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfaromeo156club.nl/img4/1331/v2_1331_1200761014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.alfaromeo156club.nl/img4/1331/v2_1331_1200761028.jpg

(is een HiD setje).

@Alfisti: Inderdaad via de inkoopactie van de club 8)

[ Voor 14% gewijzigd door mjszwo op 19-01-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gister even de olie van de 156 laten wisselen, tot grote vreugde stond er nog een 156 :P Een nog volledige technisch originele Alfa 156 challenge *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alfisti/DSC00377.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alfisti/DSC00376.JPG

Fijne upgrade Caponi _O Setje uit de inkoopactie bij de 156 club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk een zelfdimmende binnenspiegel voor de 156 gekocht :). Komt wel van een Lancia aangezien ze op de 156 niet zijn geleverd, maar het zou moeten passen.
En dat voor 35 euro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Zo, mijn bella is weer helemaal top.

Ik had mijn rechterband stukgereden op een overstekende stoeprand (en ik was niet de enige :( ) en één of andere *insert favourite expletive here* had mijn rechterbuitenspiegel eraf gerost.

Dus rondje bandenboer+garage gedaan. Velg was nog goed, 2 nieuwe bandjes (61% korting, lekkere marge zit er op banden, heb ze op inkoop meegekregen), gratis uitlijnen (bleek niet nodig, klap heeft niks ontzet) en een andere buitenspiegel gehaald en erop gezet (helaas ben ik daar al handig in :') ).

Ondanks het bijna-voor-niks toch 170 eurootjes down the drain. Maar het had makkelijk 2 keer zo duur kunnen zijn. Weten waar je moet zijn loont.

Maar wel 'grappig' ;( om de balans op te maken: in 18k kilometer rijden met mijn 155:

- 4x Dunlop SP Sport 9090 bandjes opperdepop in 5k kilometers
- 4x Firehawks SZ80's foetsie in 13k kilometers
- 2x Bridgestone RS02 nieuw op
- 2x buitenspiegel gevandaliseerd

Dus per 1,8k kilometers moet ik een band kopen à gemiddeld 75 euro en per 9k kilometers een nieuwe buitenspiegel. Banden kosten dus 4 cent per kilometer en het privilege hebben van buitenspiegels kost een halve cent per kilometer.

Ja, NU snap ik dat men zegt dat Alfa's zo duur zijn in onderhoud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Jeuj, vandaag met broertje achterremblokjes vervangen :Y)

Voorts ook even auto afgelopen tbv APK keuring. In totaal 3 afkeurpuntjes en 1 adviespuntje gevonden. Kapotte mistlampglas rechtsvoor, ontbrekende bumperreflector linksachter en versleten kogel van bovenste draagarm rechtsvoor. Verder zijn rubbers van stabilisatorstangen aan de voorzijde aan vervanging toe. Ik heb gelijk de onderdelen besteld bij Tuynder en dan gaan we de bella de volgende zaterdag weer fixen. De maandag daarop kan ze door de APK heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Twhomp schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:17:
Zo, mijn bella is weer helemaal top.
..
Ja, NU snap ik dat men zegt dat Alfa's zo duur zijn in onderhoud :+
Tja, dat van die banden ben je zelf ook bij natuurlijk, als jij banden wilt met veel grip slijten ze harder als je wat sportiever door de bocht knalt. Ik rij op Michelin Premacy HP's en die zijn nu in 15k op grofweg de helft van hun profiel en bieden genoeg grip. Meer grip kan wel maar dan ben je inderdaad in 5K door een setje banden heen en dat is toch niet echt gratis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Sick Nick schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Tja, dat van die banden ben je zelf ook bij natuurlijk, als jij banden wilt met veel grip slijten ze harder als je wat sportiever door de bocht knalt. Ik rij op Michelin Premacy HP's en die zijn nu in 15k op grofweg de helft van hun profiel en bieden genoeg grip. Meer grip kan wel maar dan ben je inderdaad in 5K door een setje banden heen en dat is toch niet echt gratis :p
Mwoah: het was meer tongue-in-cheek: ik heb 8 banden vervangen, maar niet 1 ervan versleten: 2 kapot gereden, de 2 die erbij horen ben je dan ook kwijt en 2 ervan waren gecupt (of hoe je dat schrijft). Dus ik begon met 4 nieuwe banden en nu heb ik die weer na 18k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
Godverre! Die vent die diagnose gesteld heeft :( Met zijn 20 jaar Alfa ervaring... gister de nokkenassen vervangen. Hels karweitje waar gelukkig Kevin en Rene van de ARTC bij hielpen. Auto starten... eeet rst heel mooi en netjes, en na een paar minuten was daar de tik weer. Honderden euro's uitgegeven omdat die vent zo zeker was van zijn zaak, blijkt het een drijfstanglager te zijn :(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zo dat is zuur. Dus je was met je nokkenassen al halverwege en nu mag je weer precies te zelfde opnieuw gaan doen :/

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Da's zaads Erwin -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Nou idd, geld voor nieuwe nokkenassen, klepstoters en overige onderdelen, zit je al op de helft voor een heeel leuk goed blok :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Phydomir

Dennis

tijd dat de no cure no pay mentaliteit de auto wereld binnenkomt!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Twhomp schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:17:
Ik had mijn rechterband stukgereden op een overstekende stoeprand (en ik was niet de enige :( ) en één of andere *insert favourite expletive here* had mijn rechterbuitenspiegel eraf gerost.
Whaha.. die ken ik. :P
Eind 2006 met een rijtje anderen een tractor inhalend, doemde ineens een 'vluchtheuvel' op. Zo snel mogelijk naar rechts gestuurd, maar *klonk* met linkervoorwiel er overheen. Band plat en deuk in velg. Gelukkig was het met het leaseautootje. (eigen risico viel nog mee..)
De auto achter me ging er volledig overheen en had 3 of 4 banden plat.
Ik kon gelukkig na monteren van het reservewiel verder rijden. Hij heeft er vast nog even gestaan. :P

Ter verdediging kan ik alleen aanhalen dat het over een net 'gerenoveerde' 80 km/h weg ging zonder verlichting en ook zonder blauw bordje met witte pijl op de heuvel. Natuurlijk blijft het gewoon stom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hyp Hyper schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:51:
[...]

Whaha.. die ken ik. :P
Eind 2006 met een rijtje anderen een tractor inhalend, doemde ineens een 'vluchtheuvel' op. Zo snel mogelijk naar rechts gestuurd, maar *klonk* met linkervoorwiel er overheen. Band plat en deuk in velg. Gelukkig was het met het leaseautootje. (eigen risico viel nog mee..)
De auto achter me ging er volledig overheen en had 3 of 4 banden plat.
Ik kon gelukkig na monteren van het reservewiel verder rijden. Hij heeft er vast nog even gestaan. :P

Ter verdediging kan ik alleen aanhalen dat het over een net 'gerenoveerde' 80 km/h weg ging zonder verlichting en ook zonder blauw bordje met witte pijl op de heuvel. Natuurlijk blijft het gewoon stom. :)
Oh man, ja, je bent vooral boos op jezelf. Ook al heeft de gemeente lopen blunderen.
In mijn geval was het in Rotterdam: zo'n mini-vluchtheuvel naast het fietspad. Meer een opstaande stoeprand die meteen weer afloopt het asfalt in. Klein stukje doorgetrokken witte streep ervoor: meer viel er niet te voorspellen.
Ware het niet dat die strepen niet te zien zijn in de regen. En er dus opeens letterlijk in het donker een stoeprand oversteekt. Zag m net te laat.
Anderen ook: terwijl ik sta te kutten rijden er nog 3 overheen, dus dat komt neer op 1 per kwartier. Maar ja: ik heb low-profile sportbanden, dus daar sta je.

Zit vast een garage daar om de hoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hyp Hyper schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:51:
[...]

.. en ook zonder blauw bordje met witte pijl op de heuvel. Natuurlijk blijft het gewoon stom. :)
Och, ook al staat er zo'n bord wil het nog welleens mis gaan hoor O-)

Ik was eens een keertje achter Alfa_33 (jajah, goede oude tijd!) aan het aan jakkeren, ging die lullo ineens met een zigzag beweging rechts om een middenberm-heuveltje heen. Ik zo van :?

.. best onnozel als je zo hem ineens rechts van de middenberm rijden ziet terwijl jij er links langs rijdt :/

En mazzel dat er niets aan kwam ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Nieuwe motor al gekocht, een 2.5 V6 12v met 190.000km op de klok. Motor haal ik woensdag op, en begin dan direct met demonteren. Het onderblok wordt volledig naar "0" gereviseerd. Heb geflowde koppen, welke ook gereviseerd zijn, van nog geen 15.000km oud van Harry van de artc overgekocht. De 3.0 Fase 2 stokken worden hierin gemonteerd. De gang zit er al lekker in, nu op korte termijn even een goed bedrijf tegen een goede prijs tbv de revisie van het onderblok vinden :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

jeuh .. klinkt goed d:)b

wel een onwijs geneuzel zo zeg .. jeetje :/

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-01-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

We staan al op 2 verangingsblokken in dit topic. Het wachten is op specht! Wat een gezeik he :/

[ Voor 3% gewijzigd door AkroBatik op 21-01-2008 16:58 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
AkroBatik schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:57:
We staan al op 2 verangingsblokken in dit topic. Het wachten is op specht! Wat een gezeik he :/
Die heeft beter nieuws denk ik tegen het einde van de week :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ephymerous schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:47:
Heb geflowde koppen, welke ook gereviseerd zijn, van nog geen 15.000km oud van Harry van de artc overgekocht die vroeger van Alfisti geweest zijn
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:27

-Sander-

///M Powerrrrrr

ing._Buttje schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:27:
[...]

Och, ook al staat er zo'n bord wil het nog welleens mis gaan hoor O-)

Ik was eens een keertje achter Alfa_33 (jajah, goede oude tijd!) aan het aan jakkeren, ging die lullo ineens met een zigzag beweging rechts om een middenberm-heuveltje heen. Ik zo van :?

.. best onnozel als je zo hem ineens rechts van de middenberm rijden ziet terwijl jij er links langs rijdt :/

En mazzel dat er niets aan kwam ook :+
Huh, normaal ben jij degege die altijd alles vergeet maar dit is mij niet bij gebleven hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op weg naar Surhuisterveen, jij in de 33 (of 145?!) en ik in de 90. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Die zijn door Harry toch nog eens helemaal gereviseerd? Misschien heb ik het verhaal wel verkeerd begrepen. Ze zijn iig zo goed als nieuw, en door H&S laten flowen bij dat bedrijf van de voorjaarsmeet toch? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ephymerous schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:27:
[...]

Die zijn door Harry toch nog eens helemaal gereviseerd? Misschien heb ik het verhaal wel verkeerd begrepen. Ze zijn iig zo goed als nieuw, en door H&S laten flowen bij dat bedrijf van de voorjaarsmeet toch? :)
Yep, en als het de koppen zijn van zijn oude 2.5 dan heb ik ze destijds laten reviseren en grotere inlaat kleppen ingezet. H&S heeft dit allemaal geregelt bij Henk Mannessen, ik heb er een paar duizend kilometer mee gereden en toen is het blok onderin stuk gegaan waarna ik de auto aan Harry heb verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Alfisti schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:44:
[...]

Yep, en als het de koppen zijn van zijn oude 2.5 dan heb ik ze destijds laten reviseren en grotere inlaat kleppen ingezet. H&S heeft dit allemaal geregelt bij Henk Mannessen, ik heb er een paar duizend kilometer mee gereden en toen is het blok onderin stuk gegaan waarna ik de auto aan Harry heb verkocht.
Reed jij met originele stokken, of met spider stokken? Hoe vond jij de winst tov origineel? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ephymerous schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:21:
[...]

Reed jij met originele stokken, of met spider stokken? Hoe vond jij de winst tov origineel? :)
Spider stokken, liep als een malle ook in de hogere toeren waar een normale 155 V6 toch vaak inkakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
effe als update:

Degene waarvan de nokken kapot waren bleek een rotte oliepomp te hebben.

Hij gaat nu ws OF een v6 12v uit een Spijder inbouwen of weer een gefohnde 2.0

[ Voor 3% gewijzigd door Bertus op 21-01-2008 22:15 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

AkroBatik schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:57:
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/blokwissel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/blokwissel2.jpg

Blokwissel is in volle gang... met een beetje mazzel is alles donderdag klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Vette shit Rainier! d:)b

Om het topique wat op te vrolijken wat pics van de GTV van broerlief, gaat nog naar de grond eind van de maand ;)

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.230/169000001-169050000/169008401-169008500/169008487_6_BsL3.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.230/169000001-169050000/169008401-169008500/169008486_6_krzt.jpeg

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Blokwissel heeft wat vertraging opgelopen, er waren problemen met de aircosteun en de juiste multiriem/pouli's.
Vandaag een andere aircosteun en aircopomp gescoord.... dus zaterdag en evt maandag moet het gefixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ephymerous schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:12:
Vette shit Rainier! d:)b

Om het topique wat op te vrolijken wat pics van de GTV van broerlief, gaat nog naar de grond eind van de maand ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
vet :P

maar moet ie nog lager? Is toch mooi zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ing._Buttje schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:25:
[...]

vet :P

maar moet ie nog lager? Is toch mooi zo :?
Voor mag ie echt wel een cm of 4... net een terrein auto zo ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb echt een hekel aan verlagen. Vriend van mij heeft dat ook en komt nauwelijks meer een drempel op. Het is leuk, kicke en stoer maar ik zou het niet snel op mn auto vrotten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ligt eraan:

Ik heb mijn 155 verlaagd naar de waarden die Alfa zelfs ook hanteerde: ik ben van een normale versie naar sportveren gegaan (ik ging de dempers vervangen, meteen ook maar de veren vervangen (kon cheap aan 155 sportveren komen).

Dat is 2 cm t.o.v. standaard. Het is een subtiel verschil, maar wel mooier. En _nergens_ last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijne was dus al standaard 1,5 cm verlaagd en ook nergens last van met drempels, nu is ie in totaal 4 cm verlaagd dmv Apex veren, en heb nog steeds nergens last van.
Ga natuurlijk wel gewoon rustig over de drempels, als ik daar snel overheen wilde dan had ik wel een tractor gekocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
AkroBatik schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:36:
Ik heb echt een hekel aan verlagen. Vriend van mij heeft dat ook en komt nauwelijks meer een drempel op. Het is leuk, kicke en stoer maar ik zou het niet snel op mn auto vrotten.
En _dat_ snap ik dus niet... mijne is min veelsteveel verlaagd, en ik kom gewoon overal overheen :?

In combinatie met rondom koni's, de billstein draagarmen, en 1,5% negatief camber stuurt dat echt als een idioot _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 26-01-2008 19:26 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:24:
[...]

En _dat_ snap ik dus niet... mijne is min veelsteveel verlaagd, en ik kom gewoon overal overheen :?

In combinatie met rondom koni's, de billstein draagarmen, en 1,5% negatief camber stuurt dat echt als een idioot _/-\o_
Hardenberg is ook zo plat als het kan :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Mijn 156 is met sportpakket uitgerust, oftewel 2,5cm verlaagd. Ook heb ik meteen een aluminium bodemplaat gemonteerd. Daar ben ik hier in Eindhoven wel blij mee, anders was al wel tig mijn carterpan naar zijn grootje.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

meen je dat? :? Heb met mijn 156 nog nooit de grond geraakt da's ook wel een verademing na de 90 :D

Maar ik heb er dus niets onderdoor lopen. Ik neem aan dat ie met zo'n aluminium bodemplaat toch dichter bij de grond komt te liggen en je er dus ook eerder tegenaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Bij mij is het nog vreemder; m'n vorige 156 1.8TS was 4cm verlaagd en ik kwam overal overheen, en m'n huidige 156 2.5 V6 met sportpakket verlaging ("maar" 2,5cm) raakt regelmatig de grond bij drempels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Met mijn JTD en Sportpakket ook nergens last van, maar ik heb dan ook (nog) geen bodemplaat

Overigens gister de automatisch dimmende binnenspiegel gemonteerd in mijn 156, werkt echt super!

[ Voor 4% gewijzigd door Rev! op 27-01-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Caponi schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:02:
Bij mij is het nog vreemder; m'n vorige 156 1.8TS was 4cm verlaagd en ik kwam overal overheen, en m'n huidige 156 2.5 V6 met sportpakket verlaging ("maar" 2,5cm) raakt regelmatig de grond bij drempels e.d.
die 2.5 V6 drukt natuurlijk wel een beetje meer door op die voorwielen hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Rev! schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:44:
Met mijn JTD en Sportpakket ook nergens last van, maar ik heb dan ook (nog) geen bodemplaat

Overigens gister de automatisch dimmende binnenspiegel gemonteerd in mijn 156, werkt echt super!
Kossta? :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
ing._Buttje schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:05:
[...]

die 2.5 V6 drukt natuurlijk wel een beetje meer door op die voorwielen hé :P
Klopt, maar de 1.8 stond na de verlaging een stuk lager dan m'n huidige V6. Het is niet dat ik alleen bij drempels de grond raak; hier in de wijk heb je een aantal dichtgemaakte bussluizen waarbij ik de verhoging aantik als ik er recht overheen hobbel (zonder inveren). Dat ging met de vorige 156 wel gewoon goed.

Nu moet ik met 2 wielen over de verhoging rijden, zullen de draagarmen vast fijn vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Caponi schreef op maandag 28 januari 2008 @ 05:54:
[...]

dichtgemaakte bussluizen ..
:X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
AkroBatik schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:36:
Bij mij in de buurt hebben we een paar flinke drempels op de kruispunten. Als ik de straat in kom rijden en er komt net zo'n Sjonnie met zo'n super verlaagde Golf om de hoek zetten, kan ik rustig de auto aan de kant zetten en wat koffie gaan inschenken, want voorlopig kan ik dan niet doorrijden.
Die figuren gaan dan zo breed mogelijk de drempel op en af en dat ook nog eens in een tergend laag tempo. Soms met een open raampje om te luisteren of ze echt niks horen schuren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
En dat noemen ze 'mooi'

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb het idee dat de standaard veren van de 156 echt slecht zijn. Maarja, als ik dat ook nog moet gaan vervangen, blijf je bezig he. De drempels hier zijn ook wel achterlijk hoog, als ik met mijn mountainbike rijd kom ik hier standaard los van de grond. Voor een meter of 2...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Hyp Hyper schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:33:
[...]

Bij mij in de buurt hebben we een paar flinke drempels op de kruispunten. Als ik de straat in kom rijden en er komt net zo'n Sjonnie met zo'n super verlaagde Golf om de hoek zetten, kan ik rustig de auto aan de kant zetten en wat koffie gaan inschenken, want voorlopig kan ik dan niet doorrijden.
Die figuren gaan dan zo breed mogelijk de drempel op en af en dat ook nog eens in een tergend laag tempo. Soms met een open raampje om te luisteren of ze echt niks horen schuren. 8)7
Die gasten hebben vaak bumpers met een gigantische overhang. Met normale bumpers heb je daar echt niet veel last van hoor. Zodra ik mijn lesterlipje onder de voorbumper monteer kan ik amper meer over drempels... vandaar ook een meeting gevalletje ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ja.. die giga bodykits zullen ook niet meehelpen idd.

Ik denk dat ik moet gaan verhuizen naar een andere buurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het is wel een feit dat een 156 (en een 166, en een Lybra en een Thesis ondanks z'n computergestuurde dempers) enorm doorslaan op drempels. Weet niet waar het aan ligt, maar ik ergerde me er destijds ook groen en geel aan. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld een Peugeot 307. Daarmee kun je serieus hard over drempels :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
als ik IETS te hard over een hogere drempel ga klapt mijn 147 ook op de grond van voren.. elke keer weer klote als dat (perongeluk) gebeurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met de 90 tutti originale ging ik 70-80 over hele achterlijke drempels (Nij Beets voor de bekenden) .. maar met de 156 vind ik 40 toch een beter gangetje en dan is het nog niet comfortabel.
Nu zullen die dingen dat ook wel nooit worden hoor, achterlijke dingen in de weg ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hyp Hyper schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:33:
goh O-)

dejavú :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Van de week even mooie foto's maken en dan wil ik van aspirant leden naar meelopers geplaats worden :P

Ik heb wel alfa ruitenwisserbladen :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
ing._Buttje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:41:
Met de 90 tutti originale ging ik 70-80 over hele achterlijke drempels (Nij Beets voor de bekenden) ..
Was het niet een keer gelukt om op een boerenlandweggetje met de tutti originale 90 de boel (tot een paar keer aan toe :X) aan de grond te rijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

:+ jouw opmerkingen erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Maat van me :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Heren ...

Wie kan eens wat meer vertellen over de 1998 156 1.6TS 16v @ G3 met 182.000km op 't klokje.
(nee, is niet voor mij. Dat vermogen te wensen over laat weet ik ook, maar is minder interessant. D'r moet ongeveer 150/200km per dag mee gereden worden en dat is 95% snelweg)

60k km distributie & draagarmrubbers als gevoelig punt kon ik op komen, daarna weet ik 't ff niet.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. lagers en koppakking (veel rpm's).

Ow je vroeg niet naar de most-likely-cause-of-death :P

[ Voor 45% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-01-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
95% van de tijd wordt er gewoon 120km/u mee gereden ... gewoon normaal accelereren.

(die lagers en koppakkingen heb ik nog nooit voor elkaar gekregen trouwens)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. en het was niet voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Soulfly schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:55:
Heren ...

Wie kan eens wat meer vertellen over de 1998 156 1.6TS 16v @ G3 met 182.000km op 't klokje.
(nee, is niet voor mij. Dat vermogen te wensen over laat weet ik ook, maar is minder interessant. D'r moet ongeveer 150/200km per dag mee gereden worden en dat is 95% snelweg)

60k km distributie & draagarmrubbers als gevoelig punt kon ik op komen, daarna weet ik 't ff niet.
Ondergewaardeerde auto met dat blok, doet weinig onder voor de 1.8. Zet er een sportonderstel op en je hebt een erg lekker sturende auto die graag toeren maakt.

Controlepunten bij alle 156 TS'en: versleten draagarmen, thermostaat, koelventilator weerstanden en radiateur, stappenmotor (schommelend toerental), extreem gevoelige airbagcomputer (vooral de eerste modellen, startkabels = einde oefening), LMM, BDP sensor, bij de eerste LPG pomp: zo goed als zeker aan vervanging toe.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Slopen van de 146 vordert al aardig.
Morgen weer verder slopen, en nog even wat sloopvelgjes scoren bij een groen artc/scarb clublid. :P
155 is nog steeds niet klaar..... maarrrr vanaf maandag heb ik sowieso weer een 155 ongeacht of de mijne klaar is of niet. O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/onderdelen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/onderdelen3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/onderdelen2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Mijn motorwissel ook in volle gang :)

Heb alweer 2? weekjes terug een 2.5V6 met een kilometerstand van tegen de 2 ton gekocht. De koppen er vanaf gedraaid en het onderblok naar Geuzendam gebracht. Hoor binnenkort wat er precies aan moet gebeuren om er een "0" blok van te maken :)

Wat de plannen zijn, hangt nog af van wat zaken zijn;
* Gerebuild onderblok...
* Geflowde koppen van Harry (en daarvoor van Richard) voorzien door H&S van 3.0 12v kleppen ed om een betere flow te creeren.
* Nokkenassen uit een Spider 3.0 12v (Er is hier een maar, ik weet een setje te liggen, is ongeveer 2 weken terug bevestigd maar kan deze persoon wegens familie omstandigheden niet bereiken. Lukt dit niet komen er voorlopig fase 2 stokken in)
* BMC CDA om de V6 ook in de hogere toeren te voorzien van voldoende lucht.
* Nadat de hele boel draait en ingereden is, een chip op maat.

Deze setup op advies van Hilbert (van H&S), moet zo een heel fijn lopende V6 gaan worden. Ik probeer morgenvroeg weer achter de spider stokken aan te bellen (Keep my fingers crossed) :)

Wat er verder gebeurt is tot nu, afgelopen donderdag heb ik samen met Matthieu het blok uit de auto gehaald. Wij vonden het nogal een klus omdat wij natuurlijk niet weten hoe het e.e.a. zit. Maar het is allemaal goedgekomen :)

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.60/179700001-179750000/179741401-179741500/179741401_5_hMPH.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.60/179700001-179750000/179741301-179741400/179741400_5_7Idl.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.60/179700001-179750000/179741301-179741400/179741399_5_qvHL.jpeg

Auto stond tussen fijn boxer gezeldschap! 33, 2x sudsprint (waarvan 1 in opbouw als semiracer) en een sud (welke ook in de toekomst door Matthieu als semiracer wordt opgebouwd)

De motor ligt nu bij mijn opa en oma in de schuur, ik zal deze binnenkort eens uit elkaar trekken en fijn foto's maken van de schade :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Goed bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

En deze vent is minder goed bezig :(

http://www.vkmag.com/vide...ar_een_wil_is_is_een_weg/

Wat een rukker. Waarom heeft die vent een Alfa? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
OMG :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Een nekschot is nog te goed voor die gast. :X

Wij hebben er een nieuwe aanwinst bij overigens.

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155_8v1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155_8v2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155_8v3.jpg

Tijdelijke auto voor mijn pa (en mij, tot ik mijn 155 weer heb.....).
Tis een 1.8 8v ts, van eerste eigenaar, dealeronderhouden en altijd binnen gestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Twhomp schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:25:
En deze vent is minder goed bezig :(

http://www.vkmag.com/vide...ar_een_wil_is_is_een_weg/

Wat een rukker. Waarom heeft die vent een Alfa? :'(
Hahaha wat een lutser :')

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Specht schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:13:

Tis een 1.8 8v ts, van eerste eigenaar, dealeronderhouden en altijd binnen gestaan. :)
Zeker ook nog van een oud vrouwtje geweest? ;)

Zie ik daar een brillenvakje en een radio met bandjes? :X

Maar ze zit zo te zien goed in haar vel. Nog plannen mee of puur als bij-bella? :+
Echt hè?! Op 51 seconden zie je m nog er tegenaan trappen. Op dat moment had ie beter moeten weten. Daarvoor had ie het al kunnen weten dat die plank dat niet ging dragen, maar goed: niet iedereen is even slim.

En toch proberen :(

Zo te zien zijn ze daar aan het werk. Hij had een stapel balken neer moeten leggen als vulling en misschien dan pas die plaat erop. Sowieso is een Alfa heel slecht in deze situaties.
Ik weet nog wel dat ik achter een vrachtwagen vastzat die aan het uitladen was. Iedereen kon over die gele busbaanstenen heen om om te rijden, maar de Alfa's niet. Wel grappig: staat er een rij Alfa's :D :+

[ Voor 49% gewijzigd door Twhomp op 04-02-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Twhomp schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:43:
[...]

Zeker ook nog van een oud vrouwtje geweest? ;)

Zie ik daar een brillenvakje en een radio met bandjes? :X

Maar ze zit zo te zien goed in haar vel. Nog plannen mee of puur als bij-bella? :+
Van een oud echtpaar ja, beide rond de 70 jaar inmiddels, de man ging nu een 166 3.0 v6 rijden. :o :P
Zitten idd een brillenbakje en een vooroorlogse radio in, die trek ik er nog een keer uit voor iets beters. ;)
Verder heel weinig tuningsplannen, tenzij mijn pa er echt voor langere tijd in blijft rijden, maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Specht schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:13:
Een nekschot is nog te goed voor die gast. :X

Wij hebben er een nieuwe aanwinst bij overigens.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tijdelijke auto voor mijn pa (en mij, tot ik mijn 155 weer heb.....).
echt een mooie wagen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

w0000t proteo rosso d:)b toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Rosso Proteo idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Specht schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:25:
Van een oud echtpaar ja, beide rond de 70 jaar inmiddels, de man ging nu een 166 3.0 v6 rijden. :o :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/166.jpg

Ook van een ouder echtpaar, komt al een paar jaar bij ons in de straat. Ik vind het zo'n geweldige wagen, vooral als ze zachtjes grommend wegrijdt.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.