[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.418 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Even een klein dingetje gemaakt, een zakmesje.

render:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/unekyOxuqCZ7pRlFiZo28iTS/thumb.jpg

foto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nGX9Kj2QM5oUVybAWXUNDJHm/full.jpg

Ik krijg alleen het realistisch benaderen van rvs niet voor elkaar zonder allemaal rare reflectie bijwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:53
Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a86/lowlifesociety/derek36copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a86/lowlifesociety/Brokestatus_GTI1.jpg

Echt of 3D, wie helpt me eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

echt

"photo by ... is ook een subtiele hint hehe ;)"

beetje googlen op zn naam laat ook snel wat golfjes zien etc.. although ik deze nog niet heb kunnen vinden..

http://img.photobucket.co...keStatus/DSC_0003copy.jpg
http://www.geocities.com/cannae667/CBS/LLR6.jpg "mm nummerplaat = zelfde"
http://www.geocities.com/cannae667/CBS/Kanc/IMG_3949.jpg
Ding bestaat dus gewoon ..

als ik naar de foto's kijk herken ik niet 1/2/3 echt punten waaruit je kunt opmaken dat het CG, anyway ockhams razor gaat hier wel overheen..

"All other things being equal, the simplest solution is the best."

voor degene onder mij..
mavi schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:50:
Nep, vooral het eerste plaatje lijkt nep. But I could be wrong.
Verduidelijk eens wat er nep aan lijkt dan ? ik zie nogsteeds gewoon een foto.. behalve dan dat degene die hem genomen heeft niet terug te zien is door de resolutie.. als ik ver genoeg kon inzoomen ben ik er van overtuigt dat er echt wel iemand met een camera staat @ de linker
voorkant.
Loderunner schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:20:
Ik zou zeggen nep, vanwege het zichtbare anti-aliasing langs de randen van de auto, met name de deur, bumper etc.
jij bent zeker de slimste thuis ?

das de rescaling van de foto door het forum.. copy die link eens vrolijk in je browser ?

[ Voor 224% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 31-12-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 15:30
Nep, vooral het eerste plaatje lijkt nep. But I could be wrong.

[ Voor 90% gewijzigd door mavi op 31-12-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 11:40
Ik zou zeggen nep, vanwege het zichtbare anti-aliasing langs de randen van de auto, met name de deur, bumper etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Loderunner schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:20:
Nee dat is geen anti-aliasing.
Dat komt gewoon door het verkleinen van de foto.

Maar ik durf ook niet te zeggen wat het is. Ik zie alleen te weinig waardoor ik zou denken dat het CG is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het plaatje is echt en gemaakt middels HDR (google maar even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:40:
Het plaatje is echt en gemaakt middels HDR (google maar even).
het is veel logischer dat die foto gewoon zo genomen is..

dat er vervolgens wat nabewerking aan toegekomen is dat ontken ik niet. zie bijv het hoge contrast in de wolken etc
-DG- schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:29:
[...]
Nee dat is geen anti-aliasing.
Dat komt gewoon door het verkleinen van de foto.
je was wat laat hehe :P

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 31-12-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
Mensen die bij een eerdere post gaan quoten op een latere post zijn inderdaad vervelend. :z

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 11:40
Anoniem: 30579 schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:46:

[...]

jij bent zeker de slimste thuis ?

das de rescaling van de foto door het forum.. copy die link eens vrolijk in je browser ?
Ik had em al in een apart venster geopend, zelfs dan nog zie ik het. En het is niet aanwezig in de rest vd afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

hij is nep want de gele lamp onderaan de voorkant van de auto klopt niet met de 'echte' foto :)
en het rood in de onderste foto is net iets te rood.
edoch niets dan hulde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464 schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:38:
hij is nep want de gele lamp onderaan de voorkant van de auto klopt niet met de 'echte' foto :)
en het rood in de onderste foto is net iets te rood.
edoch niets dan hulde _/-\o_
mwa de kleur van het rood kan zowiezo gefotoshopped zijn oid..
en de oranje lichten voorop doen mij eerder denken aan een aanpassing op de echte auto zelf.
het lijkt mij imo dat als iemand zo zn best heeft gedaan om die auto na te maken dat hij die fout nooit gemaakt had.

anyway, pas als ik een wireframe zie geloof ik dat dit een 3d model is anders blijf ik hoe dan ook bij mn standpunt dat het logischer is dat dit foto's zijn

nog iets verder gegoogled.

Afbeeldingslocatie: http://images.forum-auto.com/mesimages/191439/derekbgro6.jpg

hij zit er toch echt weer in ;) en je mooie onderlichten zijn hier wel goed

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 31-12-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Kijk anders even in de exif info van de eerste 2 platen en dan vooral de tijd waarop de foto's zijn genomen.. En ja exif info is te "vervalsen" maar tot welk doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:35:
Kijk anders even in de exif info van de eerste 2 platen en dan vooral de tijd waarop de foto's zijn genomen.. En ja exif info is te "vervalsen" maar tot welk doel?
kijk, handige tip ;)
Canon EOS DIGITAL REBEL XT.. het kan idd wel vervalst worden maar zoals jij al vermeld.. ik zie niet waarom.. degene die hem geschoten heeft, heeft zijn werk nooit willen voordoen als 3d model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Rrrrrrrrr, momenteel zover dat ik een hoofd op mijn lijf kan gaan zetten/plakken....
Bouwen jullie normaal verder? Of maken jullie apart een hoofd en welden die erop vast?

Zit er een beetje mee te rotzooien :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 10:47
kan allebei. Ik maak mijn hoofden meestal appart, omdat je dan niet onnodig een hele lijf in je scene hebt.

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Ik heb een 3Ds max 2008 porbleem. Als ik 3ds max opstart krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i151.photobucket.com/albums/s142/Blaguy/Buttonproblemcopy.jpg
Er zitten geen plaatjes op de knoppen in de bovenste balk. De knoppen zelf doen het wel. Eerst had ik dit probleem niet, pas toen ik hem net opstartte gaf hij dit probleem. Weet iemand hoe het komt dat ze weg of zelfs hoe je het oplost?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
blaguy schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:47:
[afbeelding]
Er zitten geen plaatjes op de knoppen in de bovenste balk. De knoppen zelf doen het wel. Eerst had ik dit probleem niet, pas toen ik hem net opstartte gaf hij dit probleem. Weet iemand hoe het komt dat ze weg of zelfs hoe je het oplost?

Toevallig Vray geinstalleerd? Ik had hier een tijdje terug ook last van, zelfs opnieuw installeren lukte niet en een andere UI kiezen hielp ook niet. Maar ik had het wel op kunnen lossen, weet alleen niet meer hoe. Zoek anders op CGtalk of de autodesk discussion forums er naar.

@ lui die denken dat die auto een 3d model is
Wanneer je naar de site www.snapriot.com gaat zie je dat het een community is, die zich bezig houdt met het fotograferen van auto's. Ja de kleuren zien er veller dan normaal uit, maar Archetype heeft helemaal gelijk. Dat effect kun je bereiken door HDR foto's te schieten of de RAW te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Yanik schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:58:
[...]

Toevallig Vray geinstalleerd? Ik had hier een tijdje terug ook last van, zelfs opnieuw installeren lukte niet en een andere UI kiezen hielp ook niet. Maar ik had het wel op kunnen lossen, weet alleen niet meer hoe. Zoek anders op CGtalk of de autodesk discussion forums er naar.
toevallig wel ja. Ik ga meteen even kijken. Bedankt! :)

Dit werkte. Bedankt voor de tip.

[ Voor 12% gewijzigd door blaguy op 01-01-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
blaguy schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:47:
[afbeelding]

Had ik laatst ook, vaag probleem. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik het opgelost door bepaalde mappen van 3dsmax(met config files, etc?) te verwijderen in Application Data->Autodesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kayz schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:10:
[...]

Had ik laatst ook, vaag probleem. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik het opgelost door bepaalde mappen van 3dsmax(met config files, etc?) te verwijderen in Application Data->Autodesk
hoogstwaarschijnlijk de 3dsmax ini file gedelete die vervangt zichzelf met "standaard" informatie waneer deze niet bestaan als je max opnieuw boot, helaas aleen was het niet je max ini maar waarschijnlijk je reboot die het probleem oploste

tot nu toe blijft het resetten of switchen van je UI settings de enige manier om het "tijdelijk" op te lossen bij mij dan

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 01-01-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 20:17

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik wil een rode lucht als deze maken. Een Sunlight system lijkt me hiervoor handig (of anders Daylight). Onder wat voor omstandigheden komt er een dergelijke hemel in de zons-ondergang naar voren? Want als ik m'n daylight zo rond oktober in zonsop- of ondergang zet krijg ik niet meer dan hele lange schaduwen. Iemand enig idee? (gewone belichting nog liever eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

1 grote rode lamp en iets waar het licht tegen aan kan schijnen :) Dus een grote dome.
Ik zou gewoon zoiets als achtergrond pakken en een grote rood/oranje lamp op je scene zetten en een paar (stuk of 10 regelmatig verdeeld) donkerblauwe rondom je scene gericht op je scene met lage intensity en grote blur voor de schaduw(maps) :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar stel ik wil blijven clay-renderen, dan moet ik een skylight/GI aan houden. Hoe combineer ik die twee dan? Want dan krijg je een skylight EN een sterke rode lamp, of is dat niet de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 30579 schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:22:
mwa de kleur van het rood kan zowiezo gefotoshopped zijn oid..
en de oranje lichten voorop doen mij eerder denken aan een aanpassing op de echte auto zelf.
het lijkt mij imo dat als iemand zo zn best heeft gedaan om die auto na te maken dat hij die fout nooit gemaakt had.
Ik heb even wat plaatjes in HDR bij elkaar gezocht. Dat zijn gewoon echte foto's maar dan met een specifieke bewerking (kort gezegd, een veel groter bereik van licht naar donker, veel groter dan we thans gebruiken in reguliere fotografie en beeldschermen). Met een bepaalde verwerking krijg je dan een cartoon-achtig of CGI effect.
Hier
Hier
Hier

Dit zijn allemaal echte foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De David wat verder uitgewerkt, moet nog wat meer detail en dan gaat hij naar Zbrush.

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/3194/nieuwyo5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:22

MsG

Forumzwerver

Ik vraag me altijd af hoe je zoiets maakt. Je maakt handmatig al die vlakjes aan? In de hoop dat het er een beetje echt uitziet? Ik ben sketchup gewend, dus weet niet echt hoe je zoiets zou maken anders dan handmatig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe heb ik gewoon een box gemaakt voor de voeten, daarop weer een box voor het onderbeen enz. Deze in de goede stand gezet en daarna wezen opdelen, de nieuwe punten weer op de goede posities gezet enz. enz. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239946

hier nog een wipje van mijn laatste werk

http://features.cgsociety..._1199353913_submedium.jpg

bokskater schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:42:[/b]
De David wat verder uitgewerkt, moet nog wat meer detail en dan gaat hij naar Zbrush.

[afbeelding]
[/quote]

ziet er goed uit :) alleen de voetjes zien nog wat "platjes" maar miss word dat opgelost met een mesh smooth :) good job iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Anoniem: 185122 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:42:

[afbeelding]
Weet je zeker dat hij er goed uitziet als je er een meshsmooth overheen doet? Ik herken het beeldhouwwerk nog niet eigelijk, alleen de pose. Ik zou nog wat meer tijd in je base model stoppen, zbrush kan altijd nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de reacties!

De voetjes moeten idd nog wat beter!

@Schuey:

Daar heb je eigenlijk wel weer helemaal gelijk in :Y !
Ik ben een beetje ongeduldig denk ik, zal je raad meenemen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Schuey schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Weet je zeker dat hij er goed uitziet als je er een meshsmooth overheen doet? Ik herken het beeldhouwwerk nog niet eigelijk, alleen de pose. Ik zou nog wat meer tijd in je base model stoppen, zbrush kan altijd nog ;)
Goede tip. Ik ben bezig met m'n eerste hoofd te maken. Ik raffelde een stap over waardoor ik later veer meer werk aan het tweaken moest besteden. Ik zal binnenkort wel een WIPje laten zien van het gezicht dat ik gemaakt heb. Ik ben wel benieuwd wat julie ervan vinden. :)
Anoniem: 185122 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:42:

[afbeelding]
Ik zie in het hoofd twee vijf-vlakken, soms geeft dat smooth problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door blaguy op 04-01-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Begonnen aan een squid, is voor in een level..
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/599/squidkm1.jpg

(het klopt dat de 2 uiteindes van de armen nog niet vastgemaakt zijn)
blaguy schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:24:
[...]
Goede tip. Ik ben bezig met m'n eerste hoofd te maken. Ik raffelde een stap over waardoor ik later veer meer werk aan het tweaken moest besteden. Ik zal binnenkort wel een WIPje laten zien van het gezicht dat ik gemaakt heb. Ik ben wel benieuwd wat julie ervan vinden. :)
Ik snap hoe verleidelijk het is verder te gaan dan nodig is! Zeker als je platen ziet van anderen die Zbrush en dergelijke programma's gebruiken is het geweldig, dat wil je zelf ook. Het is hetzelfde principe als nooit iets afmaken, in het eerste jaar of 2 dat ik met 3d bezig was maakte ik vanalles, maar niks af :{ Dat ga ik nu pas een beetje doorkrijgen dat ik dingen af moet maken :+

@bokskater
Mocht je binnenkort nog aan iets nieuws beginnen, pak dan een neutrale pose, dat is makkelijker om te doen. Als je die af is kan je hem altijd nog positioneren mbv bones :)

[ Voor 74% gewijzigd door Schuey op 04-01-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Schuey schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:11:
Begonnen aan een squid, is voor in een level..
[afbeelding]

(het klopt dat de 2 uiteindes van de armen nog niet vastgemaakt zijn)
_/-\o_

Ook zelf bedacht? :) Zo ja, dan dubbel _/-\o_ (eentje extra voor het idee, bovenop de uitwerking)
Krijgt hij ook nog zuignapjes?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Thx, niet zelf bedacht hoor, dat is mijn grote handicap, dat soort dingen lukt me nauwelijks, dat is als water knijpen uit een droge spons :+, iig dit was mijn reference:
Afbeeldingslocatie: http://www.book-fair.com/en/wordpress/wp-content/uploads/2007/10/giant-squid.jpg

Zuignapjes worden in de textures verwerkt mbv bumpmaps of normal maps, maar dat komt over een paar weekjes, eerst alle modellen afronden voor het level.

@apnia
de onderkant blijft onder water, dus dat is een gapend gat :P

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 04-01-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

tooof! dig je squid schuey! Lekker paars met een grote gele vogelbek d'r onder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

@schuey
Voor wat voor'n level en in wat voor een spel ga je die inktvis gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Level wat iemand heeft gedesigned voor Banjo-Kazooie voor op de Xbox 360, het blijft (gelukkig) bij een basic design en wordt niet ingame getest.. Mja mocht de texture van die inktvlip nu onverwacht moddervet uitpakken enzo, kan hij altijd nog een plekkie krijgen op mijn portfolio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Voor de 3D contest ghetto heb ik wat aardige 3D max ervaring opgedaan. De deadline was alleen iets te vroeg voor mij dus heb ik er nog wat aan gemoddeld. Hier is het resultaat: C&C welcome!!

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/ghettoday.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/ghettonight.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ziet er vetjes uit, vooral die laatste :) Die eerste straalt nog niet echt een warm gevoel uit in een italiaans plaatsje oid (wat de gebouwen wel suggereren volgens mij). De texture op de grond, die stenen, is dat geen standaard 3dsMax texture? Zo ja, zou ik hem toch veranderen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 05-01-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:36:
Voor de 3D contest ghetto heb ik wat aardige 3D max ervaring opgedaan. De deadline was alleen iets te vroeg voor mij dus heb ik er nog wat aan gemoddeld. Hier is het resultaat: C&C welcome!!

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg leuk! Alleen die lens effect bij de nacht versie mag er eigelijk wel uit. Een beetje glow is wel leuk. Bij de dag versie mag van mij de lucht wel een beetje meer donker blauw. En bij de nacht versie gewoon donker. Maar voor de rest toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mooie plaatjes.. Maar wat stoort aan beide is de combinatie van harde en zachte schaduwen. Bij dat avond-shot is de schaduw op dat bord rechts echt keihard, terwijl er nauwelijks licht op schijnt (randen worden harder naarmate de lichtbron zich dichterbij bevindt). In die tweede heb je hetzelfde op de ramen (hard) en dan een gefeatherde schaduw van de linker gebouwen.

En dat doek wat aan de waslijn hangt lijkt het net alsof daar een gigantisch iemand z'n tanden in heeft gezet ;)

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind 't een van de mooiere shots die ik de laatste tijd hier gezien heb, netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
Hallo allemaal, ik kijk hier al een tijdje toe omdat ik het erg leuk vind om te zien wat voor prachtige 3dmodellen iedereen weer maakt. In een ver verleden heb ik wel eens meegedaan aan de 3d contest (volgens mij was het de 2e versie, met vliegmachines in ieder geval), maar het is bij die ene keer gebleven.
De afgelopen tijd ben ik echter weer met 3d bezig, ik ben namelijk met een aantal studievrienden bezig om een game te maken. Daarvoor ben ik bezig een eigen bestandsformaat te maken, dat geexporteerd kan worden vanuit Blender. Dit formaat bevat op het moment (uiteraard) alle vertices, normals (face of vertex normals), materialen (met enkele shading parameters), textures (alleen van plaatjes) met hun uv texture parameters, de blending methode en blending invloed. Er moet nog meer in het bestand komen, zoals Armature en animatie daarvan en ook gegenereerde textures staan nog op mijn verlanglijstje.

Gisteren heb ik eens een wat uitgebreider model gemaakt in Blender om de exporter voor dit bestandsformaat en de bijbehorende fileloader te testen. Hieronder het model zoals door Blender gerenderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/blender_small.png

Zoals je ziet zijn de belichting en de materials op het moment nog behoorlijk simpel gehouden. Daarnaast, gezien ik nog lerende ben met Blender zitten er hier en daar ook wat teveel (understatement ;)) triangles in. Het hekje bovenop bevat bijvoorbeeld al 14.000 triangles. Toen ik de trap onderaan toevoegde snapte ik het al iets beter: 6.000 triangles. Maar hier is dus nog wel wat progressie van mijn kant mogelijk ;).

Nu een screenshot van hoe hetzelfde model, geexporteerd vanuit Blender naar mijn bestandsformaat en ingeladen in de fileloader eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/pics/fileloader_small.png

De belichting is hier nog iets simpeler dan in Blender. Er is slechts één licht met per pixel diffuse en specular shading. Er zijn geen schaduwen geimplementeerd (ook niet echt belangrijk voor een fileloader). De textures (met een maximum van 4 textures die gemapped kunnen worden), worden keurig geblend met het materiaal en belichting vind pas plaats nadat alle textures met het ondergrond materiaal geblend zijn. Om dit te bereiken heb ik een fragment shader geschreven die de verschillende textures blend (precies zoals dat in Blender ook ingesteld kan worden) met het materiaal en vervolgens de belichting erop toepast.

Hoewel dit model niet erg geschikt is voor ingame beelden (veel te veel triangles) en er aan het model, de materials, texturing en belichting nog heel veel te verbeteren valt, ben ik tot dusver toch erg tevreden met het resultaat. Dit model is een mooie test voor mijn exporter/bestandsformaat/fileloader. Daarnaast was het erg leuk om te maken en zo wat meer ervaring op te doen met Blender. Wellicht dat er binnenkort nog wel eens wat meer werk van mij voorbij komt.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 10:43
Dit is een kort filmpje waar ik in de kerstvakantie aan heb gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/poster_small.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DarthSjaak op 08-01-2008 13:16 ]

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
geweldig, da's het enige wat ik ervan kan zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 20:01
Ik zit met een probleempje in Fume FX, hopelijk heeft iemand hier er ervaring mee:
Ik heb een tutorial gevolgd om cigaretten rook te maken. Nu is de rook wel te zien via het preview venster van FumeFX zelf, maar als ik 3ds max laat renderen zie ik de rook niet. Bij de andere tutorials ging het wel gewoon goed.
In de viewport zie ik de rook (voxels) ook gewoon zoals het hoort...
Iemand enig idee voor een oplossing?

zucht; hoewel de preview het anders liet zien was de rook bij de render zwart... net als mn achtergrond :z

[ Voor 12% gewijzigd door Menesis op 06-01-2008 20:12 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
lol, dit heb ik inderdaad ook al meegemaakt.

heb fumeFX momenteel niet geinstalleerd staan, het is een erg mooie plugin... maar de preview klopt niet altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

DarthSjaak schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:26:
Dit is een kort filmpje waar ik in de kerstvakantie aan heb gewerkt.

[afbeelding]
Best wel heel erg super vet :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx for alle opmerkingen en kritiek!!! hier nog wat reply:

@Schuey Ja dat is een standaard 3d texture op de grond. Maar ik heb niks tegen standaard 3d textures, Er zitten er nog een paar in.

@robin222 Glow is inderdaad better maar word niet ondersteund door Mentalray las ik in de help file, dus helaas.

@apNia Harde en zachte schaduwen worden berekend door 3d zelf. soft shadows staan aan zoals je kunt zien. Wanneer ze hard en zacht worden berekend 3d max zelf.
En dat laken ziet er inderdaad raar uit in de dagversie. In de nacht versie is het ineens wel goed (terwijl het precies de zelfde mesh is). Maar ik heb het maar zo gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Na een hele tijd weer eens verder gegaan met mijn lego scene. Oftewel 1 model ervan:
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/surface_explorer.jpg

Het is de Surface Explorer (boxnr 6880). Ik heb deze ook nog in de kast staan :) Het enige wat ik nog moet maken eigenlijk is de steeksleutel die in de houder onder de schotelantenne komt te zitten.

Hier zie je wat ik voor de rest al heb gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/lego8_forum.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103066

Hallo

Ik ben niet zeker dat mijn vraag hier thuishoort maar ik vermoed van wel.
In het andere geval: mijn excuses.

Ik probeer dit object te renderen in 3dMAX De bedoeling is een metaalglans te verkrijgen.
Nu ziet het er al metaalachtig uit, maar er zitten toch heel wat vreemde reflecties op, het is precies ruis.

Ik heb mij gebaseerd op enkele chroom tutorials, maar hoe ik ook met de
instellingen speel, er blijft een soort ruis opzitten. Met het model is volgens mij niks verkeerd.

Misschien een noob vraag, maar weet iemand hoe dit komt?

Indien nodig wil ik mijn instellingen posten...
Afbeeldingslocatie: http://atelierdeknock.be/fre.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat komt denk ik doordat in je raytracing niet anti-aliased word. Ligt aan je renderer waar die instelling zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
met de standard 3ds max scaline kun je (global) supersampling aanzetten, kan ergens bij de renderinstellingen of in de material editor bij het materiaal zelf.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103066

Ik gebruik de standaard renderer.
Volgens mij heeft het ook iets met die AA te maken.
Waar kan ik deze instelling terugvinden? Ik heb alle kadertjes al overlopen.
Global supersampling staat reeds aan zie ik hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben even bezig met een bootje in het n00bprogramma Sketchup:

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/7528/boot1nx0.png
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/2658/boot2zz8.png

Iemand enig idee hoe ik bij plaatje 2 die punt van die boot maak? Follow me werkt niet met 2 variabele plekken (namelijk de puntiger wordende punt en ook nog de ronder wordende voorkant). Ik kom er niet echt uit.

[ Voor 1% gewijzigd door MsG op 08-01-2008 22:27 . Reden: check images 8)7 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:26:
Ik ben even bezig met een bootje in het n00bprogramma Sketchup:

[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik bij plaatje 2 die punt van die boot maak? Follow me werkt niet met 2 variabele plekken (namelijk de puntiger wordende punt en ook nog de ronder wordende voorkant). Ik kom er niet echt uit.
Hier is een boeg tutorial.
http://bbs.keyhole.com/ub.../Number/436359/page//vc/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Heeft iemand hier misschien een antwoord op? Ik zit hier met een blueprint met aardig gedetailleerde textures. Elke afbeelding is 3500 bij 3500. Als ik vervolgens de 'show map in viewport' aanklik wordt alleen de eerste texture zichtbaar in de viewport. Bij elke map die ik erna aanklik blijven de textures onzichtbaar. Zou het kunnen zijn dat er een maximum is aan geheugen gebruik door textures?
Mijn grafisch kaart heeft 256mb en mijn bestanden zijn elk +/- 1mb. Dat zou dan toch goed moeten gaan?!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@HawVer:

Welke grafische kaart heb je? Bij veel oudere kaarten heb je nog een limiet van 2048x2048 pixels voor je textures. Je kan het ook zelf nakijken met de OpenGL Extensensions Viewer, op de "Extensions" tab onder "Capabilities", "Implementation specifics" en dan "Various limitations". "Max texture size" geeft dan de maximale grootte aan.
Dit is dan specifiek voor OpenGL, maar het gaat hier om limieten waar D3D waarschijnlijk ook last van zal hebben (ze gebruiken dezelfde hardware).

Die 1mb bestandsgrootte zou ik me niet teveel op verkijken. Afbeeldingen van 3500 x 3500 pixels en dat met 32 bits per pixel zullen in het geheugen tientallen mb's in beslag nemen. Tel daar dan ook nog eens alles op dat gebruikt wordt voor de framebuffer en ander buffers (als je Vista gebruikt wordt er geloof ik ook nog wat gereserveerd?) en je loopt al snel tegen het eind van het beschikbare geheugen aan.

Heb je al geprobeerd om de textures de helft kleiner te maken?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Stukfruit schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 04:06:
@HawVer:

Welke grafische kaart heb je? Bij veel oudere kaarten heb je nog een limiet van 2048x2048 pixels voor je textures. Je kan het ook zelf nakijken met de OpenGL Extensensions Viewer, op de "Extensions" tab onder "Capabilities", "Implementation specifics" en dan "Various limitations". "Max texture size" geeft dan de maximale grootte aan.
Dit is dan specifiek voor OpenGL, maar het gaat hier om limieten waar D3D waarschijnlijk ook last van zal hebben (ze gebruiken dezelfde hardware).

Die 1mb bestandsgrootte zou ik me niet teveel op verkijken. Afbeeldingen van 3500 x 3500 pixels en dat met 32 bits per pixel zullen in het geheugen tientallen mb's in beslag nemen. Tel daar dan ook nog eens alles op dat gebruikt wordt voor de framebuffer en ander buffers (als je Vista gebruikt wordt er geloof ik ook nog wat gereserveerd?) en je loopt al snel tegen het eind van het beschikbare geheugen aan.

Heb je al geprobeerd om de textures de helft kleiner te maken?
He, bedankt voor je uitgebreide antwoord, zodra ik thuis ben ga ik het allemaal eens op mijn gemak uitproberen. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Heeft er soms iemand alle materials van vray-materials.de nog staan? De site is down...
Zouden ze down blijven?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240541

Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:36:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind hem echt geweldig weet je dat, alleen ik vroeg me af hoe dit er in wat warmer geelig licht zuit zou zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240541 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:36:
[...]

Ik vind hem echt geweldig weet je dat, alleen ik vroeg me af hoe dit er in wat warmer geelig licht zuit zou zien?
Lijkt me ook leuk. Ik heb hem nu gerenderd met standaard mr sunlight. Als iemand mooie instellingen weet voor warm licht render ik hem nog een keer. Ik heb zelf wel eens wat geprobeerd maar dat werd meestal vies bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230220

Ik ben nu photoshop aan het leren en probeer ook 3d te doen, heb eerst autocad geprobeert, alleen ik kon hier helemaal niet uit wijs worden, sketchup pro nu ook geprobeert (trial), gaat allemaal stuk makkelijker, alleen renderen is niet echt zo mooi:
Hoe haal ik die lijnen er uit? En is er nog echt iets, ik zag iemand met vray, werkt dat goed?
Sketchup is een noob programma, welke is misschien beter ( ben ook noob in 3d hoor)
Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/7513/wichersonvy7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/3474/wichersonyb3.jpg
p.s. stelt 2 kerstbomen op zijn kop voor, remake van een logo en is er ook een manier op een spiegeling te doen ofzo?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 230220 op 09-01-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230220 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:00:
Ik ben nu photoshop aan het leren en probeer ook 3d te doen, heb eerst autocad geprobeert, alleen ik kon hier helemaal niet uit wijs worden, sketchup pro nu ook geprobeert (trial), gaat allemaal stuk makkelijker, alleen renderen is niet echt zo mooi:
Hoe haal ik die lijnen er uit? En is er nog echt iets, ik zag iemand met vray, werkt dat goed?
Sketchup is een noob programma, welke is misschien beter ( ben ook noob in 3d hoor)
[afbeelding]

p.s. stelt 2 kerstbomen op zijn kop voor, remake van een logo en is er ook een manier op een spiegeling te doen ofzo?
SketchUp werkt heerlijk, het is net paint in 3d..
Die stippel lijntjes haal je weg door Hidden Geometry aan te vinken onder View.
Spiegelbeeld maken.
Alles selecteren, Ctrl c Ctrl v (copy/paste), rechtermuisknop, Flip Along - Blue Direction, nog even netjes op elkaar zetten en je hebt een soort van spiegeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 217897 op 09-01-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Daarbij moet wel gezegd worden dat je soms nog witte lijnen ziet ipv de normale lijnen. Echt renderen kan niet in Sketchup, daarvoor kan je Kerkyhea of Vray gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230220

http://img231.imageshack.us/my.php?image=wichersonzv6.jpg
bedankt, heb nu mooi, alleen shadows maken hem heel lelijk, kan dat?
En vray, maakt er gewoon een nieuw plaatje van zonder dingen te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230220 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:20:
http://img231.imageshack.us/my.php?image=wichersonzv6.jpg
bedankt, heb nu mooi, alleen shadows maken hem heel lelijk, kan dat?
En vray, maakt er gewoon een nieuw plaatje van zonder dingen te veranderen?
Dat ligt er aan hoe je je schaduw hebt ingesteld, je kan de hoeken veranderen waaronder het licht moet invallen.
En met renederen, ik gebruik Kerkythea, sla je eerst je model op, die word dan geopend in Kerkythea.
Je originele model blijft onberoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Zo; na wat tutorials is hier dan mn eerste eigen 3d vuurtje!
http://www.youtube.com/watch?v=CjpAsKRVwzQ
Hierna ga ik me aan een echte video wagen die ik ga voorzien van een fijne CG explosie })

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vray is ook een aanrader, en is gewoon in sketchup zelf te gebruiken. PM maar voor details.

Als je het mooiste uit sketchup zelf wilt halen moet je view > edges en profiles uitzetten, dan ziet het het er het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:32:
Hierna ga ik me aan een echte video wagen die ik ga voorzien van een fijne CG explosie })
Mooi gemaakt :9 !!

Bak jij gewoon met ruwe olie ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ah misschien was dát het probleem met die oliebollen! ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

`Vind er uit zien als een of ander chemisch brandje, wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
Die keuken is wel realistisch zeg.. :-P

Mooi vuur, wel een beetje walmend voor een vlam in de pan, maar toch. Als je een auto laat exploderen kun je dit vuur goed voor de banden gebruiken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

voor een pan is het een te 'rustig' en te groot vuur en de rook is te zwart haha... maar verder erg mooi. voor rubber, olie en dergelijken is het perfect! ziet er leuk uit

welk dingetje/programmatje/pluginnetje heb je hiervoor gebruikt?

[ Voor 39% gewijzigd door Tjeemp op 10-01-2008 00:41 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189019

Tjeemp schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:40:
[...]

voor een pan is het een te 'rustig' en te groot vuur en de rook is te zwart haha... maar verder erg mooi. voor rubber, olie en dergelijken is het perfect! ziet er leuk uit

welk dingetje/programmatje/pluginnetje heb je hiervoor gebruikt?
Ziet er uit als FumeFX. Wel tof, maar in deze setting misschien niet het meest realistische beeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Yep fumefx, maar ik had niet echt naar reference materiaal gekeken wat betreft die pan. Heb nu wel even zitten kijken op youtube en kwam bij een topgear aflevering terecht haha.
En inderdaad het vuur mag wat wilder met wat midner zwarte rook zo te zien :)
http://youtube.com/watch?v=cauSPcA1z5c

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 10-01-2008 11:18 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-05 18:22
Ik ben de laatste tijd bezig met character animation.
Klik!
De robot is een character van mij, het roze character is gemaakt door een vriend van me. De pose is van mij.
All made with blender 2.45.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ik heb een mailtje terug van de HKU! :)
Bevestiging dat ik me heb aangemeld voor Game Design and Development. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, en ik aangenomen word.
Iemand anders nog meer druk met aanmelden hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 115073 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:13:
Ik heb een mailtje terug van de HKU! :)
Bevestiging dat ik me heb aangemeld voor Game Design and Development. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, en ik aangenomen word.
Iemand anders nog meer druk met aanmelden hier?
Toevallig ben ik vanochtend nog een tijd bezig geweest met de toelatings opdracht :P
Ook GDD :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248358

Hey! Ik ben nog maar een klein half jaar bezig met 3D, dus ik voel me nog echt een noob. Ik wil zoveel mogelijk bijleren, dus hoop ik op een beetje feedback van experts als jullie! ;)

Ik ben bezig met mijn portfolio-site. Wegens gebrek aan inspiratie, en omdat ik enkele eerder gemaakte models kon re-usen, heb ik een woonkamer als onderwerp genomen...

Er zijn echter nog een heleboel dingen waar ik niet 100% mee tevreden ben:

(1) De rendertijd! Dit loopt op tot 3 - 4 uur! Best vervelend :'(

(2) Ik heb leaking light, en weet totaal niet waarom. Je ziet het vooral op de 2de render, onderaan het raam. De raamkozijnen zitten nogthans IN de muur, dus er kan toch geen spleet tussen zijn?

(3) Soms zien de muren er wat vlekkerig uit. En het marmer ziet er zo... "plat" uit van dichtbij.

(4) Mijn gordijntjes zijn veel te stijf en hebben niet genoeg leven, maar ik weet niet zeker hoe ik dat erin kan brengen.

- render 1

- render 2

- render 3

Alle commentaar is in elk geval welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bij de meeste renderers heb je de mogelijkheid om een skylight portal ofzo te maken, rond je raam in dit geval. Dan geef je aan waar het licht doorheen moet vallen (en waar niet), zodat het niet van alle kanten hoeft te worden berkent, aangezien daar toch alleen muren zijn.
Je kan je settings dan wat lager zetten met kortere rendertijd maar betere kwaliteit tot gevolg. Misschein lost het ook die leaking lighting op.
Bij vray kun je zon portal maken via t create pannel > lights > tabje vray > VRay Light
en dan moet je Skylight Portal aanvinken en dat ding om je raam heenzetten.

Gordijnen> noise modifier op doen ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 10-01-2008 16:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248358

Vergeten te vermelden welk programma ik gebruikt heb. Het is in 3DS Max, met Mental Ray. Kan je daar ook die "portal" gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ongetwijfeld, maar ik weet zelf neit hoe. Maar het staat vast en zeker ergens in de help file, of op google ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
aegis3d schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:26:
Ik ben de laatste tijd bezig met character animation.
Klik!
De robot is een character van mij, het roze character is gemaakt door een vriend van me. De pose is van mij.
All made with blender 2.45.
Ziet er geinig uit, je ziet echter nog wel wat polygonen hoekjes bij de robot.
Maare; bij character animation verwacht ik wel bewegend beeld he ;)
Heb je alles al gerigd enzo?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
Menesis schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:34:
[...]

Ziet er geinig uit, je ziet echter nog wel wat polygonen hoekjes bij de robot.
Maare; bij character animation verwacht ik wel bewegend beeld he ;)
Heb je alles al gerigd enzo?
er staat al een korte animatie op m'n youtube account: Klik!
Alles is geriged, en die hoekje zijn de belichting/shader.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Zo dat is idd kort, de credits duren nog langer :D
Ik denk dat je de animatie van de arm wat moet versnellen, nu lijkt het niet echt alsof er wat kracht achter zit.

[ Voor 53% gewijzigd door Schuey op 10-01-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

aegis3d schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:58:
[...]

zo.. 2s animatie en 20s aftiteling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
aegis3d schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:58:
[...]

Nee ik zie heus wel wat de shader is en wat de contouren van polygonen zijn ;) (hoewel je dat in het filmpje niet ziet vanwege de lagere resolutie, maar zeker wel bij het plaatje)
Bij die ronde delen kun je de poly's nog zien. Verder is de verhouding animatie/credits enigszins vreemd te noemen :D

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 11-01-2008 02:28 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb een kleine cloth test gemaakt voor mn contest entry, let nog niet op de slordigheid van de laatste seconden ik heb een noise controller op de wind strength en een noise controller op de Z as staan waardoor de wind wegvalt halverwege.

Dit is dus meer een soort van pre-viz render via 3dsmax
http://www.navalart.net/_scene.avi

voor een render van het schip zelf zie :
http://www.navalart.net/images/soleil/Wip06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248468

Waarschijnlijk niet zoals alle plaatjes hier. Maar hier een rendering van een schoolproject van mij gemaakt in Revit Architecture. Waar de render machine van accurender in zit.

opmerkingen zijn altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.laadjeplaatje.nl/bestanden/dekkersjors/renderinginhollandhaarlem1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij is redelijk kaal.. wat gordijnen/planten/fietsen oid zou niet mis zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 248468 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:20:
Waarschijnlijk niet zoals alle plaatjes hier. Maar hier een rendering van een schoolproject van mij gemaakt in Revit Architecture. Waar de render machine van accurender in zit.

opmerkingen zijn altijd welkom.

[afbeelding]
Haha cool, dat is in Haarlem toch? Woon ik vlakbij :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248468

@ Archetype: De indeling van het terrein en de school is al bestaand en dus redelijk kaal daar was weinig aan te doen.

@ Menesis: Dat is inderdaad een rendering van Hogeschool INHOLLAND Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 248468 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:07:
@ Archetype: De indeling van het terrein en de school is al bestaand en dus redelijk kaal daar was weinig aan te doen.
Mag ik het adres van de persoon die daar dan al het onkruid weghaalt? Ik ken wat mensen die graag van zijn/haar diensten gebruiken zouden willen maken :P

offtopic:
Je kan het trouwens ook een render (de afbeelding) noemen ipv rendering. Dat laatste is eigenlijk dat wat je renderer (het programma) doet wanneer je het programma laat renderen (maken van de afbeelding aan de hand van de ingegeven data), maar dan in het Engels (een taal).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
Acid_Burn schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:04:
[...]

zo.. 2s animatie en 20s aftiteling :D
Beetje vreemd he.. ;)

Ik ben nu meerdere van die kleina animaties aan het maken en wou die als 1 geheel op youtube zetten, maar om toch wat te laten zien had ik deze er maar alvast opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb een nieuw hoofd gemaakt, al een flinke verbetering t.o.v. de oude:

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/835mb88.jpg

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mijn 3d geklooi zit er voorlopig op, tijdens het updaten van mijn bios is mijn laptop vastgelopen en die doet nu helemaal niets meer. :(
Maar tegen de tijd dat ie het weer doet is dit programma misschien wel freeware geworden en word het 3d modelleren wel HEEL makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 217897 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:03:
Nou mijn 3d geklooi zit er voorlopig op, tijdens het updaten van mijn bios is mijn laptop vastgelopen en die doet nu helemaal niets meer. :(
Maar tegen de tijd dat ie het weer doet is dit programma misschien wel freeware geworden en word het 3d modelleren wel HEEL makkelijk.
Ik zou dat programma alleen al willen voor camera tracing; het lijkt me veel makkelijker dan boujou!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het was een tijdje stil rondom mijn gefreubel in SketchUp. Had ook nog wat andere dingen lopen maar ben afgelopen week bezig geweest met mijn verwarming. Die zijn lelijk maar goed, bepalen wel redelijk hoe het er verder uit ziet. Dus vond dat ze erin moesten.

Ik heb die overigens zo gemaakt dat elke verwarming (qua hoogte, bij mij 40/60 en 80 cm) bestaan uit 3 componenten. Links/Midden/Rechts. Op die manier heb je in no-time weer verwarming gefixt.

Grootste uitdaging waar ik vandaag aan begonnen ben was het maken van de stoelen bij mijn eettafel. Die zijn nogal lastig omdat er een paar vlakken inzitten die van recht naar hol lopen, een buizenframe wat ook alles behalve een vierkant is. Kortom, ik dacht dat het me niet zou lukken maar ben zelf al redelijk tevreden. Misschien ga ik ze nog een keer tweaken zodat de zitting uiteinden minder recht zijn.

Kijk ze en als ik het nodig vind geef ik nog wel een opmerking tussen alle plaatjes door...

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/huis45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/huis46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/huis47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/huis48.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel02.jpg
^Begin gemaakt met de zitting, die voor gebogen is en achter weer recht.

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel07.jpg
^Een hoop gefreubel en kopietjes verder, hier was ik ongeveer 3,5 uur mee bezig

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel03.jpg
^Stoel compleet maar nog met vray plastic materiaal

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel09.jpg
^De stoelen geparkeerd in mijn woonkamer

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel10.jpg
^Stoelen rond de eettafel

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel11.jpg
^Testje met nieuw materiaal, nav gemaakte foto van de stoffering

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel12.jpg
^Wat verder getweakt en qua kleur aangepast, moet zeggen, erg realistisch qua kleur

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.fizion.nl/stoel13.jpg
^Nog een bovenaanzichtje van het gefreubel van me :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248785

Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus ten eerste; hallo allemaal.

Ik ben bezig met wat 3D stuff, dus dit leek me wel een goed topic om eens wat te posten. Ik heb ook nog een vraagje, dus hopelijk kan iemand mij daarbij helpen.

Renders:

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.ontwerpzaamheden.nl/random/dreamwish1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.ontwerpzaamheden.nl/random/dreamwish2.jpg

Polymodelling met 3ds max en gerenderd met Vray Adv 1.5 RC3

Door de HDRI belichting verschijnen er op de doppen van de potjes vieze vlekken, ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Ik heb al verschillende combinaties van Multiplier en Gamma instellingen geprobeerd, maar het wil maar niet echt weggaan. Hopelijk heeft iemand hier een suggestie wat ik hier aan kan doen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.