Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.187 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

N0stradamus schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:15:
[...]

Da's een goeie. Gelijk gedaan en dit is het resultaat:

kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes possibly
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 possibly possibly
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 no no
<knip>

En dit is het resultaat van mijn buurman 4 meter verderop....
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 yes yes

Zowiezo 12Mbit dus, en mogelijk 16Mbit bij mij. Maar bij mijn buurman zijn beide gewoon mogelijk. Nee, dit komt niet overeen met de snelheidscheck van Telfort (die gaf 7mbit aan, precies wat ik nu heb)
Ik blijf het raar vinden....
Hier idemdito, kom niet verder als 16000 terwijl bij zowel de buren links als rechts van mij 20000 wel mogelijk is, heel vreemd.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
Nou...

Werd vanavond gebeld door KPN, kunnen ze pas vanaf 8 jan. langs komen om de lijn te testen (had dus nog geen KPN lijn)
Ben dan niet thuis, heb het dus maar naar 11 Jan. laten zetten.

Maar klopt het nu dat er mensen zijn die al voor dat de KPN monteur langs is geweest een signaal had op de lijn?

Anders bij 2 weken zonder internet!!! ;(

Ik hou dat wel vol, maar met een studerende vriendin is dat niet echt handig!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 19:51
mike4y schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:06:
[...]

Jawel met mijn mobiel (sorry geintje :-))

Ik weet niet hoeveel tijd er over heengaat na porteren
Maar als je alle instellingen in je modem zet blijft het modem het proberen (tenminste bij mij wel)
Vandaag overgezet van KPN naar Telfort vastbellen en alles werkt. Het aanmelden ging in een keer goed.

Ook mijn oude Homevox 1-3 centrale werkt gewoon zoals vanouds. Heb de splitter ook maar verwijderd.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Sinds 17 december van XS4All overgegaan op Telfort 20 Mbit.
Opzich de de switch op de dag zelf zonder problemen, wel jammer dat we er op de 14e uit lagen vanwege een overactieve monteur. Dit werdt de 15e gelukkig weer recht getrokken.

Vooralsnog zijn we wel tevreden. Daar waar de 12 Mbit van XS4All niet stabiel was (veel disconnects en reconnects) en eigenlijk alleen stabiel was op +/- 8 Mbit/1bMit, halen we met Telfort 14519 kbps / 1103 kbps. Natuurlijk is slechts 3 dagen niet echt representatief, maar voorloig niet slecht. Wat me wel opvalt is dat Trillian aan t miepen is. Trillian zelf draait goed, alleen de email check van hotmail staat altijd op 0 (ookal zijn er 6 mails binnen) en gmail check loopt gewoonweg niet (rood kruisje door de email :( ). Dit is onhandig maar niet essentieel. Mbv nntp verkeer trek ik de max. capaciteit van t nntp abo dicht (10 Mbps), dus ook daar geen klagen. T multi pc modem was voor de € 30 extra geen foute keuze, scheelt een extra adapter in de meterkast en qua setup is de Zyxel goed te doen.

De toekomst zal leren of t zo goed blijft.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
trolleystad schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:34:
[...]

Hoop mensen zien GoT als een soort online helpdesk geval. Heel handig voor deze mensen, irritant voor ons. De naam van dit forum klopt mijn inziens dan ook niet meer.
Ik zeg >> naar de HK :)

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
[...]

<knip>

Zowiezo 12Mbit dus, en mogelijk 16Mbit bij mij. Maar bij mijn buurman zijn beide gewoon mogelijk. Nee, dit komt niet overeen met de snelheidscheck van Telfort (die gaf 7mbit aan, precies wat ik nu heb)
Die check geeft bij mij precies hetzelfde resultaat...

Kleine update: vandaag kwam er iemand van KPN op het werk langs, ivm aanschaf nieuwe telefooncentrale. Ik heb even met die man staan praten, en mijn situatie uitgelegd. Hij stelde dat KPN inderdaad met tabellen werkt, en dat ze inderdaad de ADSL-verbinding zo instellen dat hij maximaal stabiel blijft. Dat ze daarbij heel wat snelheid verliezen in de lijn, daar zitten ze minder mee bij KPN... Maar hij zou een lijnmeting op mijn verbinding laten uitvoeren, en mij laten weten of er niks aan te doen was... wordt dus weer vervolgd.

Maar het lijkt er dus inderdaad op dat KPN bij een bepaalde afstand tot de centrale de verbinding vast instelt op ADSL2 met een max. snelheid van 8 Mb/s. Maar uit jouw verhaal, met je beide buren, blijkt dus toch dat het ook anders kan. Lijkt mij stug dat jij via een veel langere lijn verbinding maakt naar de centrale, dan de buren links en rechts van je.

Ik heb eerder het idee dat het een beetje aan de interpretatie ligt van de betreffende monteur die de verbinding in de centrale instelt. Jammer voor ons dus, tot iemand een 'mannetje' bij KPN vind die dat kan en wil veranderen... |:(

Pech voor KPN dat ik niet snel op geef... >:)

Tot nu toe heeft niemand mij nog een uitleg kunnen geven waarom ik, met mijn lijnwaarden waar nog genoeg 'rek' in zit met Noise Marges van 11 dB en een Download Attenuation van 28 dB, niet op ADSL2+ mag verbinden.

En als KPN dat doet omdat nog niet alle kaarten geupgrade zijn naar ADSL2+ in de telefooncentrale, dan vind ik dat een heel erg slap excuus. Helemaal omdat KPN al bekend heeft gemaakt niets meer gaat investeren in ADSL2+. Met andere woorden: mijn snelheid zal niet eerder omhoog gegaan, dan tot de telefooncentrale is omgebouwd naar VDSL. Ik zie het heel simpel: de DSLAM in de centrale kan het, anders zou ik niet op ADSL2 kunnen verbinden, het modem kan het, Telfort kan het, dan wil ik gewoon dat ze me geven wat er mogelijk is. Al moet ik er voor naar het Telfort of KPN-hoofdkantoor rijden, interesseert me niks. Ik wil het, ik wil het, ik wil het ;)

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Hebben jullie er ook last van dat de modem nauwelijks te bereiken is als je met 10mbit+ zit te downloaden? Dat doe ik nu vanaf newsservers namelijk en de modem reageert gewoon nauwelijks meer. De cpu useage stond ook op iets van 92%. Vond dit nogal appart.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:08
Ik heb sinds vandaag ook Telfort 20 Mbit ADSL met de draadloze modem. Het enige waar ik last van heb is dat het draadloze signaal heel zwak is. Wanneer ik mijn laptop naast de modem houd heb ik 4 van de 5 streepjes ontvangst en 1 verdieping erboven heb ik nog maar 1 of 2 streepjes (de PS3 zegt dat het signaal 15% is). Ik woon in een oude bovenwoning met houten vloeren dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast geeft het wlan van mijn onderburen een 100% signaal. Ik heb inmiddels al het kanaal gewijzigd en via telnet configuratie het zendvermogen op standje max (19 dB) gezet. Niets lijkt te helpen.

Ik heb de helpdesk nog niet gemaild, maar ik vroeg mij af of er iemand is die deze problemen herkent?

bla-di-bla

• Pantagruel
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

pingkiller schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:43:
Hebben jullie er ook last van dat de modem nauwelijks te bereiken is als je met 10mbit+ zit te downloaden? Dat doe ik nu vanaf newsservers namelijk en de modem reageert gewoon nauwelijks meer. De cpu useage stond ook op iets van 92%. Vond dit nogal appart.
De Zyxel P-2602H-D1A alhier is met 9 a 10 Mbit nntp verkeer goed bereikbaar. CPU usage van modem/router schommelt tussen de 40 a 55%.
Controleer es of je niet je logging te strak hebt staan waardoor de router zich t schompes werkt, is maar een idee.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Alex) schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:58:
Nou, dan zal ik mijn ervaringen ook maar eens posten:

Heb sinds afgelopen weekend thuis Telfort Internet + Bellen, heb een downtime gehad van + 30 seconden. QuickNet (vorige provider) zou afgelopen zijn per 30/11 en Telfort zou pas op 3/12 gaan leveren, maar vrijdagavond (rond 1.30) was ineens de verbinding weg ("The connection to Windows Live Messenger was lost, restoring connection in 0:15")... daarna weer online. Ik merkte pas dat ik over was toen ik op een website zag "Your IP:" gevolgd door een voor mij onbekend IP-adres. Hostname die eindigde op .telfort.nl verklapte alles :+

Modem was 2,5 week eerder binnengekomen (multi-pc met VoIP), die hebben we meteen geconfigureerd en ingezet, werkte perfect met onze oude 8 Mbit-verbinding van QuickNet, we kregen zelfs een snellere verbinding (9,2 Mbit down / 1,2 Mbit up), helemaal prima dus.

De verbinding zelf is lekker snel (~1,9 MB/s down) en er zijn zo te zien geen poorten geblokkeerd. Ik kreeg mijn Exchange-server eerst niet aan de pruttel via Telfort's SMTP-server, maar uiteindelijk ontdekte ik dat mijn MX-record fout was. Zonder een juist MX-record accepteert de SMTP-server het dus niet.

Het modem heeft 2 nadelen, vind ik: trage configuratiepagina's en een korte DHCP-leasetijd (8 uur).
Kan ik hieruit opmerken dat je een vaste hostname hebt bij telfort? wel interessant aangezien ik een mailserver wil draaien en hoorde dat er geen vast ip is.

mijn T.net systeemspecspagina

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
RRX schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:00:
[...]

Kan ik hieruit opmerken dat je een vaste hostname hebt bij telfort? wel interessant aangezien ik een mailserver wil draaien en hoorde dat er geen vast ip is.
Nee, je ipadres wordt obv DHCP uitgegeven.
Enkel zal het waarschijnlijk niet voorkomen (of nauwelijks) dat je ip gewijzigd wordt. Enkel bij het uitschakelen van je modem voor lange tijd zou 't zich ook kunnen voordoen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16

Entity

9000rpm

Hmmz, deze week zou mijn Direct ADSL + KPN belbudget omgezet worden naar Telfort Internet + Telefonie. Kom ik gisteren thuis, is de Direct ADSL verbinding weg. Ik sluit vervolgens het Telfort modem aan: geen ADSL signaal :( Kabels/splitters enz. gecontroleerd, modem in de meterkast aangesloten, maar niks helpt, geen ADSL signaal. Ik test vervolgens of m'n analoge lijn wel is omgezet: niet dus, deze werkt nog gewoon 8)7

Kom ik vanochtend op m'n werk, check m'n email, krijg ik een mailtje van Telfort: Gefeliciteerd, uw internetverbinding is geactiveerd! Nou, niks van te merken...

Vanmiddag als ik thuis kom nog maar eens proberen en anders de helpdesk maar bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

21 december vandaag dus zou het opgeleverd worden, gister ging het signaal de lijn af.

Waardes: ADSL2PLUS DSL Up 16232 kbps / 1031 kbps

Komt aardig overeen met de snelheidscheck!

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:24
Pantagruel schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:54:
[...]

De Zyxel P-2602H-D1A alhier is met 9 a 10 Mbit nntp verkeer goed bereikbaar. CPU usage van modem/router schommelt tussen de 40 a 55%.
Controleer es of je niet je logging te strak hebt staan waardoor de router zich t schompes werkt, is maar een idee.
Bij mij ook hetzelde als ik download via nieuwsgroepen via de nieuwsserver eweka is ook nauwlijks mogelijk om op internet te gaan. Ook is de verbinding een tijdje stabiel maar ook er komen toch ook vaak flinke terugval pieken en momenten dat de draadloze verbinding weg valt.
Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Sjowhan schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:24:
[...]

Nee, je ipadres wordt obv DHCP uitgegeven.
Enkel zal het waarschijnlijk niet voorkomen (of nauwelijks) dat je ip gewijzigd wordt. Enkel bij het uitschakelen van je modem voor lange tijd zou 't zich ook kunnen voordoen.
Heb die van mij gewoon via Dyndns.org draaien, in je modem zit al de mogelijkheid om dit in te stellen en je hoeft dus alleen nog maar een account op de website aan te maken...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fv12 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:08:
[...]

Bij mij ook hetzelde als ik download via nieuwsgroepen via de nieuwsserver eweka is ook nauwlijks mogelijk om op internet te gaan. Ook is de verbinding een tijdje stabiel maar ook er komen toch ook vaak flinke terugval pieken en momenten dat de draadloze verbinding weg valt.
Iemand hier een oplossing voor?
Idem ditto hier. Twee http-download naast elkaar van een 1000mb.bin testbestand, en de Zyxel loopt in de 100%. Webinterface is dan niet meer bereikbaar, en bij voortdurende 100% heb ik ook eens reboots gehad. Geen logging aan staan, alleen WIFI.

Ik heb de load van de Zyxel iets naar beneden gebracht (10%) door een apart access point eraan te hangen. Maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
De mails naar het telfort adres worden inmiddels niet meer gebounced maar ik kan nog niet inloggen op dat mailadres. Het is me overigens nogsteeds niet duidelijk met welk wachwoord dat moet. Op de brief staat achter 'internet wachtwoord' volgens mij het wachtwoord dat ik moet gebruiken, maar ik weet dat niet zeker.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 20:01
pingkiller schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:36:
Op de brief staat achter 'internet wachtwoord' volgens mij het wachtwoord dat ik moet gebruiken, maar ik weet dat niet zeker.
mijn hoofdaccount werkt met dat desbetreffende wachtwoord,verder aangemaakte mailboxen doen het nog niet.via webmail werken die boxen overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 1 week tijd 2 aansluitingen meegemaakt, bij m'n vader en bij mezelf. Beiden kwamen we van Internetplusbellen van KPN. Alles is vlekkeloos verlopen, op de beloofde aansluitdag 's-ochtends om 8.30 IPB eraf en aansluiten maar. Telefoon werkte ook meteen. Email en toegang tot telefoonbeheer via web volgden later op de dag. Snelheid is als verwacht, m'n vader 0,8 mb, ik 1,6 mb (op vaste aansluiting) en 1,2 mb (draadloos op laptop)

Ik heb 2 vragen:

- Als ik download op usenet heb ik 2 methodes om de snelheid te meten: Hetgeen Grabit aangeeft en hetgeen het geinstalleerde DU-meter aangeeft. Hier zit echter consequent een behoorlijk verschil in. Grabit geeft zo in doorsnee 1,6 Mbit aan, terwijl dit bij DU-meter gelijktijdig 1,3 Mbit is. Iemand een idee welke nu het meest betrouwbaar is?

- Te pas en te onpas zie je hier die tabellen verschijnen met waardes uit het modem (noise margin etc.). Ik zal even blind zijn maar kan het nergens ontdekken. Ik neem aan dat ik ze via adsl-modem en dan advanced settings ergens moet kunnen vinden. Maar waar *precies?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:27:

- Als ik download op usenet heb ik 2 methodes om de snelheid te meten: Hetgeen Grabit aangeeft en hetgeen het geinstalleerde DU-meter aangeeft. Hier zit echter consequent een behoorlijk verschil in. Grabit geeft zo in doorsnee 1,6 Mbit aan, terwijl dit bij DU-meter gelijktijdig 1,3 Mbit is. Iemand een idee welke nu het meest betrouwbaar is?
Kijk liever naar DU-meter, die geeft aan wat de snelheid is op je netwerk verbinding. Grabit zou wel eens de werkelijke snelheid aan opgeslagen bytes/s kunnen aangeven en de usenet + IP headers niet meetellen.

Kan het zijn dat je een verschil ziet tussen MB/s en Mb/s tussen beide? Dan kan het ook een hele goede verklaring zijn voor het grote verschil. Ik vermoed dat Grabit je 1,6MegaByte/s aangeeft en DU-meter je dan 13Megabit/s aangeeft.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Nog een probleempje met het modem; Bij het ophalen van de serverlijst van cod4(met 1.4 update) heeft de modem 100% cpu useage waardoor de verbinding even niet werkt. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainstorm schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:43:
[...]

Momenteel sta ik al enkele dagen in stap 3. Tot mijn verassing ontving ik vandaag een doos van telfort, met hierin het (wireless) modem. In vijf minuten aangesloten en tot mijn verbazing gaat het DSL lampje branden en kan ik internetten. Nice :)
waanneer heb je het aangevraagd? want ik heb op 5 dec aangevraagd en zit nog steeds in stap 3. En heb verder behalve bevestigingsbrief niks ontvangen van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 15:03

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik heb op 29-11 besteld en gisteren het modem e.d. ontvangen. Er komt op 08-01 een monteur langs van KPN. In de brief staat dat ik op 09-01 wordt aangesloten.

Kan ik voor die tijd echter testen of mijn aansluiting in de woonkamer (die volgens mij op het IS/RA punt of hoe dat ook heet is aangesloten) goed werkt. Ik heb het modem er op aangesloten, maar het DSL lampje niet gaat branden. Of gaat dit zowiezo pas branden als de monteur geweest is?

Ik heb nu @Home en heb hiervoor op dit adres geen telefoon/internet via KPN of iets dergelijks gehad.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
stickyfish schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:01:
Ik heb op 29-11 besteld en gisteren het modem e.d. ontvangen. Er komt op 08-01 een monteur langs van KPN. In de brief staat dat ik op 09-01 wordt aangesloten.
Ok.
Kan ik voor die tijd echter testen of mijn aansluiting in de woonkamer (die volgens mij op het IS/RA punt of hoe dat ook heet is aangesloten) goed werkt
Nee.
Ik heb het modem er op aangesloten, maar het DSL lampje niet gaat branden.
Logisch.
Of gaat dit zowiezo pas branden als de monteur geweest is?
Ja.
Ik heb nu @Home en heb hiervoor op dit adres geen telefoon/internet via KPN of iets dergelijks gehad.
ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraag:

vandaag zou mijn verbinding moeten worden overgezet van KPN direct-adsl naar Telfort. Tot op heden internet ik nog steeds met KPN. Kan iemand me vertellen toe hoelaat de verbinding kan worden overgeprikt, en wat een normaal tijdstip ongeveer is daarvoor?

En trouwens, mocht er iets fout zijn gegaan, hoe hoor ik dat dan? Want ik kan nog niet in mn Telfort webmail.

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:17:
Even een korte vraag:

vandaag zou mijn verbinding moeten worden overgezet van KPN direct-adsl naar Telfort. Tot op heden internet ik nog steeds met KPN. Kan iemand me vertellen toe hoelaat de verbinding kan worden overgeprikt, en wat een normaal tijdstip ongeveer is daarvoor?

En trouwens, mocht er iets fout zijn gegaan, hoe hoor ik dat dan? Want ik kan nog niet in mn Telfort webmail.

Bvd!
De monteurs werken van 9 tot 5, net als de meeste nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42

Damian

Insane Obtrusion

trolleystad schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:17:
[...]

Ok.

[...]

Nee.

[...]

Logisch.

[...]

Ja.

[...]

ok.
Trolley heeft daar ff niet gelijk. Ik zat in dezelfde situatie als jij, en mijn DSL lampje ging ook ineens 3 dagen voor opleverdatum werken, en ik had nog geen KPN monteur gezien...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toad schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:40:
Hoe gaat de overgang van KPN bellen naar Telfort internetbellen met nummerbehoud precies in z'n werk?

Ik heb Telfort Internet + bellen. Internet doet het per 17 december en ik heb vandaag de opzeggingsbrief van KPN gehad dat morgen, 20 december, ons nummer wordt overgedragen aan Telfort.

Kan ik Telfort bellen pas activeren als KPN het heeft overgedragen? Als dat zo is, zal dan op enig moment bellen met KPN niet meer gaan en moet ik het dan gaan activeren?

Ik weet dan natuurlijk nooit het exacte tijdstip van overgang en omdat ik pas 's-avonds thuis ben is het mogelijk dat gedurende uren niet meer gebeld kan worden.

Ik heb nu al geprobeerd Telfort telefonie te activeren, maar ik krijg een foutmelding.

Wie heeft ervaring met deze overgang met nummerbehoud?
Ik kreeg per 11 december het internet aan de praat. Maar tot 19 december bleef mijn KPN belbasis gewoon actief, dus naast de Telfortlijn. Kreeg het VOIP-gebeuren dus ook niet aan de praat in het modem, het activeren gaf een foutmelding. Kreeg de 18e een brief van KPN dat belbasis per 19 december werd opgeheven. En inderdaad, vanaf de 19e kon ik dus niet meer bellen...

De hele splitter-rimram ertussenuit gehaald, het modem rechtstreeks in de varkenssnuit-aansluiting op de muur gestopt en mijn telefoon in het modem gestopt bij phone1. Vervolgens de boel activeren via adsl-modem interface. Nou, niks werken dus...

De 20e via m'n GSM gebelt met Telfort en het probleem uitgelegd. Werd me verzocht de resetknop met een paperclip zo'n 20 seconden ingedrukt te houden tot de lampjes op het modem uit gingen. Na het opnieuw opstarten van het modem nog voor één seconde de resetknop ingedrukt zodat de helpdeskmedewerker op het modem kon inloggen. Et voila, bellen lukt nu dus wel.

Dus om een antwoord te geven op je vraag: ja, Telfort bellen kan je pas activeren als het KPN-bellen er mee stopt. Ik kon dus een dag niet bellen of gebeld worden, iedereen kwam direct in de voicemail terecht van Telfort. Bij mij was het dus nog iets gecompliceerder omdat er een helpdeskmedewerker aan te pas moest komen om het bellen bij mij aan de praat te krijgen. Normaal gesproken moet je dat zelf kunnen doen. Ik kon dus ook pas het tweede toestel toevoegen na de actie van de helpdeskmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Damian schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:20:
[...]

Trolley heeft daar ff niet gelijk. Ik zat in dezelfde situatie als jij, en mijn DSL lampje ging ook ineens 3 dagen voor opleverdatum werken, en ik had nog geen KPN monteur gezien...
Ik heb wel gelijk. Wat ik duidelijk wilde maken is dat je DSL lampje het niet uit zichzelf doet, pas nadat er signaal op staat. In 99 van de 100 gevallen is dat op de dag dat de monteur komt. Dit wijkt soms af omdat mensen die ene dag niet kunnen en de monteur eerder/later laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Damian schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:20:
[...]

nee die heb je ook niet nodig ( kpn monteur) die regelen het in de centrale! Ze luisteren bbijvoorbeeld gewoon even of ze jouw telefoon kunnen 'horen' en hup kruisdraden aansluiten en je hebt ook ADSL ;) ( of ze checken iig of er sync uit de colo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
[...]

<knip>

ga er vanuit dat je bij possibly 12000 op iets van 10000 uitkomt! Ik schat dat jij max 13-15 mbit gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
freedzed6 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:47:
[...]

ga er vanuit dat je bij possibly 12000 op iets van 10000 uitkomt! Ik schat dat jij max 13-15 mbit gaat halen.
Bij possibly kan het ook gewoon niet bestelbaar zijn gemaakt door KPN. Je moet denk ik andersom denken bij zo'n postcode check. Ze geven hier direct de antwoorden van KPN misschien wel terug en dan zou possibly wel eens 'misschien bestelbaar' kunnen betekenen.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 21-12-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 21:47
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:45:
[...]

waanneer heb je het aangevraagd? want ik heb op 5 dec aangevraagd en zit nog steeds in stap 3. En heb verder behalve bevestigingsbrief niks ontvangen van Telfort.
3 december. Het pakket was blijkbaar op de 19e voor het eerst door TPG aangeboden (maar toen niet thuis). Overigens heb ik nog niet de brief met mijn inloggegevens ontvangen.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik wil net Telfort gaan bellen om te vragen of alles ok is, heb ik geen kiestoon meer...
Ik zit wel op KPN direct-adsl, maar de telefoon werkt niet meer terwijl die pas 4 werkdagen later zou moeten migreren.

Dit is niet goed, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Laatst online: 16:25
"Verstuur de brief pas als je in stap 4 bent" (Overstappen vanaf ADSL)
Wat is precies stap 4?

Opzegbrief pas versturen als bevestiging Telfort binnen is?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doane schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:32:
Wat is precies stap 4?

Orderstatus van je aanvraag, via de Telfort website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Doane schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:32:
Wat is precies stap 4?

Als je na een week of 4 in status stap 4 van je aanvraag bent is de overstap ingepland op de lijn. Dan kan je veilig de brief versturen naar je huidige ISP zonder dat ze de overstap meer in de war kunnen schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Nou, net wederom gebeld met Telfort. Ik kreeg bevestigd dat ik op een 8Mbit profiel zat en de telfortmedewerker snapte ook niet waarom. Hij heeft zelf de Telfort check gedaan voor mij en mijn buurman en zag inderdaad het verschil van 7mbit en 16mbit. Hierna is hij gaan praten met de technische dienst. Hij kwam terug met het verhaal dat er niets aan te doen was. Verteld dat ik dat gewoon niet snap en dat ik van een snellere verbinding afkom dan wat ik nu haal. Hierna is hij nog eens gaan praten met de TD, maar wederom was er niets aan te doen. De TD vertelde hem dat ik de snelheidscheck had moeten doen en ik krijg wat er daar vermeld stond. Ik vertelde hem dat de uitleg die bij de check staat het heeft over externe factoren zoals drukte, kwaliteit en afstand. Aangezien ik al een snellere verbinding had, klopt die text niet. Het gaat hier om een tabelletje die mij op het verkeerde profiel gooit. Dit vind ik dus misleidend. Ik had die check na mijn bestelling gedaan, aangezien ik volledig 10Mbit haalde en ik mij dus niet zo'n zorgen maakte om mijn snelheid. Als je verkoopt met tot 20mbit verwacht je niet LANGZAMER te zijn dan je vorige verbinding.
Het maakte allemaal niet uit. Er wordt niets aan gedaan. Op mijn vraag waarom mijn mail van 2 weken geleden niet is beantwoord kreeg ik alleen maar "ja, dat horen wij vaker, dat mail niet wordt beantwoord"...
Hierop gezegd dat ik mijn abonnement per direct weer ga opzeggen. Oplevering is vandaag en dan moet ik volgens mij binnen 7 dagen kunnen opzeggen (wet kopen op afstand, maar moet ik nog even uitzoeken hoe en wat....). Tevens zal ik een klacht richting Telfort, naar de consumentenbond en naar Kassa. Misschien nog wat andere lokaties/instanties. Ik snap best dat het soms niet in een keer perfect gaat, maar deze onwil van de TD is onacceptabel. :(

Telfort internet 20 Mb heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de prak­tijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tus­sen huis en wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snel­heden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:04:

Hierop gezegd dat ik mijn abonnement per direct weer ga opzeggen. Oplevering is vandaag en dan moet ik volgens mij binnen 7 dagen kunnen opzeggen (wet kopen op afstand, maar moet ik nog even uitzoeken hoe en wat....)
Dat kan dus niet meer, dat kun je doen 7 dagen na ontvangst van de bevestigingsbrief van je bestelling. Je kunt nu wel opzeggen, maar dan moet je het hele jaar betalen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Slasher schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:08:
[...]

Dat kan dus niet meer, dat kun je doen 7 dagen na ontvangst van de bevestigingsbrief van je bestelling. Je kunt nu wel opzeggen, maar dan moet je het hele jaar betalen.
Je kan ze misschien wel -aangetekend- 'even' in gebreke stellen dat ze hun dienst zonder opgaaf van reden verslechterd hebben en dat dat door jou als een eenzijdige wijziging wordt gezien. Dit kan dan voor jou reden zijn om op te zeggen (ik zou wel even de voorwaarden van hun goed doorlezen om je juiste formulering te zoeken - de juiste woorden zijn dan even belangrijker dan betekenissen).

/edit: zoals trolleystad al opmerkt - als je nooit sneller gehad hebt van Telfort maar die oude snelheid haalt bij een ander netwerk dan ben ik bang dat je met 8mbit zal moeten leren leven en kan je het beste hun leven zo zuur maken dat ze je alsnog op een ADSL2+ kaart zetten (is meer werk dan een tebelletje aanpassen lijkt me) of dat ze je eruit gooien - dan kan je Alice nemen = BBNed. Of toch een jaar wachten en 8mbit uitzingen.

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 21-12-2007 15:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Laat me raden, je komt van een BBned aansluiting en zit nu op een KPN aansluiting (qua DSL netwerk dan) en in de modem staat ADSL2 ipv ADSL2PLUS? :) Dan kun je gaan krabben, bijten en gillen wat je wilt, maar sneller ga je niet krijgen. Ook het abonnement om deze reden ontbinden kan niet. Er wordt nergens een snelheid gegarandeerd, alleen een maximum. Vergelijken met een provider op een ander DSL netwerk met andere kaarten in de centrale heeft weinig nut.

Info over ADSL2 vs. ADSL2PLUS gebeuren:

Clicky click

[ Voor 7% gewijzigd door Dolan op 21-12-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
trolleystad schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:37:
[...]

Laat me raden, je komt van een BBned aansluiting en zit nu op een KPN aansluiting (qua DSL netwerk dan) en in de modem staat ADSL2 ipv ADSL2PLUS? :) Dan kun je gaan krabben, bijten en gillen wat je wilt, maar sneller ga je niet krijgen. Ook het abonnement om deze reden ontbinden kan niet. Er wordt nergens een snelheid gegarandeerd, alleen een maximum. Vergelijken met een provider op een ander DSL netwerk met andere kaarten in de centrale heeft weinig nut.

Info over ADSL2 vs. ADSL2PLUS gebeuren:

Clicky click
Ze adverteren met "tot 20mbit" (afhankelijk van afstand, kwaliteit en drukte), ik kom van sneller, mijn buurman krijgt sneller, er is geen technische beperking.... Dan stop ik met krabben, bijten en gillen en ga ik over op ontbinding van contract, klagen bij kassa, consumentenbond en alle andere lokaties waar ik op kan komen. Om de bureaucratische onwil om even dat lijntje om te zetten naar ADSL2PLUS en om de misleidende verkoop argumentatie.

Na jouw edit met de link naar ADSL2 en ADSL2PLUS verschillen... heb je mijn andere posts gelezen? De centrale is geschikt, mijn buren (LINKS EN RECHTS) halen sneller, er staat gewoon wat fout in een stom tabelletje....

[ Voor 8% gewijzigd door N0stradamus op 21-12-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey! Een mede ex-homer

Ik heb vorige week zaterdag ook de overstap gemaakt naar Telfort, na een heleboel jaartjes tevreden bij @home te zijn geweest maar wegens het grote prijsverschil 69,95 tegen 29,95 ook de overstap gemaakt. Ik ben nog bij stap 1, maar ik heb tot 1 februari de tijd dus het moet lukken. Zijn er speciale zaken waar ik aan moet denken tijdens deze overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:42:
[...]
er staat gewoon wat fout in een stom tabelletje....
Uiteraard. Het is gewoon een tabelletje en Telfort is te lui om dat om te zetten. In fact, alle internet service providers pesten klanten graag. Want dat doen ze! 's ochtends komen de medewerkers het werk binnen... "Goeiemoggol!" etc... Waar zullen we vandaag een storing maken? How about.... *gooit pijltje naar landkaart* Den Haag! Jaaaa Den Haag! Veel inwoners, die gaan allemaal bellen! Kassa! >:) >:)

En nu gaan we een klantje treiteren. Jan! Zwengel je random klantcode generator maar aan. *ratel ratel ratel* Klant 283921! En dat is: Truus uit Hendrik ido Ambacht! Wat zullen we vandaag doen? E-mail blokkeren? Neeh, dat hebben we gisteren al gedaan. Snelheid omlaag? Ja goed plan! Even kijken hoe ze reageert! :P
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:15:
[...]

Hey! Een mede ex-homer

Ik heb vorige week zaterdag ook de overstap gemaakt naar Telfort, na een heleboel jaartjes tevreden bij @home te zijn geweest maar wegens het grote prijsverschil 69,95 tegen 29,95 ook de overstap gemaakt. Ik ben nog bij stap 1, maar ik heb tot 1 februari de tijd dus het moet lukken. Zijn er speciale zaken waar ik aan moet denken tijdens deze overstap?
Wat dacht je van de startpost lezen? Daar staat alles eigenlijk al in. En van kabelinternet naar ADSL is eigenlijk niet echt een overstap zoals je dat bij DSL diensten bedoelen. Je vraagt gewoon een nieuwe dienst aan en je zegt het oude op.

[ Voor 29% gewijzigd door Dolan op 21-12-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
trolleystad schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:16:
[...]
Uiteraard. Het is gewoon een tabelletje en Telfort is te lui om dat om te zetten. In fact, alle internet service providers pesten klanten graag. Want dat doen ze! 's ochtends komen de medewerkers het werk binnen... "Goeiemoggol!" etc... Waar zullen we vandaag een storing maken? How about.... *gooit pijltje naar landkaart* Den Haag! Jaaaa Den Haag! Veel inwoners, die gaan allemaal bellen! Kassa! >:) >:)

En nu gaan we een klantje treiteren. Jan! Zwengel je random klantcode generator maar aan. *ratel ratel ratel* Klant 283921! En dat is: Truus uit Hendrik ido Ambacht! Wat zullen we vandaag doen? E-mail blokkeren? Neeh, dat hebben we gisteren al gedaan. Snelheid omlaag? Ja goed plan! Even kijken hoe ze reageert! :P
Hmmm, je sarcasme vind ik niet echt geplaatst. Je doet net of ik achterlijk ben en als je dat vind is dat best hoor, maar dit is niet de plek om dat te uiten. stuur me maar een pm ofzo met je uitlatingen zodat de rest van de serieuze mensen daar geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:42:
[...]

Ze adverteren met "tot 20mbit" (afhankelijk van afstand, kwaliteit en drukte), ik kom van sneller, mijn buurman krijgt sneller, er is geen technische beperking.... Dan stop ik met krabben, bijten en gillen en ga ik over op ontbinding van contract, klagen bij kassa, consumentenbond en alle andere lokaties waar ik op kan komen.
Je vergeet nog Tros Radar, Vermist (voor alle bytjes die je nu mist). het A-team (voor als je er echt niet uit komt met Telfort) en Zeg 'ns AAA (voor de onverhoopte gevolgen).

Het is vervelend voor je hoor, ik zou ook best balen. Maar wat kan jij je druk maken om 0,2 Mbit wat je nu mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:42:
[...]
Je vergeet nog Tros Radar, Vermist (voor alle bytjes die je nu mist). het A-team (voor als je er echt niet uit komt met Telfort) en Zeg 'ns AAA (voor de onverhoopte gevolgen).

Het is vervelend voor je hoor, ik zou ook best balen. Maar wat kan jij je druk maken om 0,2 Mbit wat je nu mist.
0,2Mbit???? ik ben zowiezo 3Mbit omlaag in verhouding met mijn vorige abbo en mijn directe buren halen 9Mbit meer. NEGEN Mbit en niet 0,2...
Ik vertaal mijn Telfort internet ervaring. Da's ook de topic titel. Het komt niet vaak voor, maar er zijn meer mensen met dezelfde problemen. Dus best interessant voor mensen om dit te lezen. Hoe handelt Telfort dit soort klachten af? Wat kan er nog aangedaan worden als blijkt dat Telfort totaal niets meer doet? Dat soort dingen lijkt mij interessant om te weten in een Telfort Internet Ervaringen topic.
Moet ik stoppen hierzo met mijn verhaal? Zo ja, vind ik het best. In korte tijd zijn er al 2 mensen die rare opmerkingen maken over mijn verhaal, wat ik eigenlijk niet snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Ik heb nu Speedlinq en Telfort naast elkaar draaien (1e en 2e paar)

Een hoop problemen gehad met Speedlinq, maar nu is opeens mijn profiel in de centrale van 992.5 ADSL2+ teruggezet naar 992.3 ADSL2 waardoor hij een stuk stabieler geworden is, believe it or not!

Telfort draait ook op 992.3 ADSL2 van het begin, een paar dagen geleden.

Ik heb op beide lijnen ca. 40 dB demping, dus fysiek is alles hetzelfde.

Resultaten:

Speedlinq op KPN netwerk met Speedtouch 716WL v5 en firmware 5.4.0.14: 7750 kbps

Telfort (ik denk op Tiscali netwerk?) met Zyxel P-2602R-D1A en firmware 3.40: 7250 kbps

Draai ik de lijnen om (beiden zijn toch 0.34 ENET ENCAP LLC UBR) dan zijn de resultaten omgedraaid.

Conclusie: Het modem bepaalt dus de intrainwaarde!

En o ja, met de Speedtouch kun je DMT gebruiken om de SNRM ietsje terug te schroeven. Ik kom dan tot 7999 of 8000 en de lijn blijft nog redelijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als N0stradamus een goede snelheid zou kunnen halen dan moeten kpn en telfort niet zeuren en de bende aan hun kant gewoon goed instellen. Lijken wel UPC praktijken hier, wat een waardeloze helpdesk/service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Ik ben bang dat je niets te willen hebt. Telfort wil je wel helpen is gebleken uit je postings maar KPN is gewoon niet van plan om daar iets aan te doen. Volgens KPN zit je op het maximaal haalbare gezien de stabiliteit van het signaal. Helaas een foute gok genomen.

Misschien is in het verleden jouw kabel in grond een keer kapot geweest en slecht gerepareerd.

KPN is groot en log en gaat voor zekerheid. Dit om zoveel mogelijk problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Maar volgens mij lees ik niet extra veel klachten over telfort.
Is het een goede keuze om over te stappen naar telfort +telefonie?
Ik maak nu gebruik van de prijsverhoging van upc om van dat contract af te komen. Op 1 jan heb ik geen internet meer, is telfort een goeie keuze? Kwa prijs ok, maar levertijd, service??
2 weken lees ik...in de kerst periode waarschijnlijk iets langer :(
services ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vreemd, vandaag dus de overstap (inet+tel). De kiestoon viel zo rond half 3 weg vanmiddag. Ik belde, want dit vondt ik vreemd. Toch bleek dit normaal te zijn. Maar ik kon volgens de medewerker niet meteen internetten (dat klopt, ik zit nog steeds op KPN). Pas als het internet wegvalt kan ik pas naar Telfort natuurlijk.

Daarbij kan ik dus de eerstkomende 4 (werk?)dagen niet bellen. Morgen mocht ik terugbellen als het internet het nog steeds niet deed.

Klopt dit allemaal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:17:
Als N0stradamus een goede snelheid zou kunnen halen dan moeten kpn en telfort niet zeuren en de bende aan hun kant gewoon goed instellen. Lijken wel UPC praktijken hier, wat een waardeloze helpdesk/service.
Vind ik dus ook. De helpdesk is wel vriendelijk, maar over hun competentie kan ik nog niet veel zeggen. Service daarentegen is op dit moment missing in action.
Athome schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:20:
Ik ben bang dat je niets te willen hebt
Ben ik ook bang voor, maar ik blijf voorlopig proberen. Nee heb ik.... nu die ja krijgen... anders switchen en klagen.

Een mail gestuurd naar Telfort (Ik heb een paar telfort mail adressen gebruikt) en de Telfort Klantenservice (customerservice@telfortmail.nl) reageerde met een mail dat er binnen 2 werkdagen gereageerd wordt. Dat zou al beter zijn dan de nu inmiddels verstreken 2 weken na invullen van hun webform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met het doorverhuizen van de Telfort verbinding? Ik ga per 2 januari ergens anders wonen (ik woon anti kraak) en kom in een ander kantoorpand terecht. Weet iemand of er bij een verhuizing weer een kpn monteur langs komt (komen nogal veel telefoonlijnen binnen)? weet iemand hoe lang zo'n verhuizing gemiddeld duurt (heb het vandaag pas door kunnen geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Volkert schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:14:
Telfort draait ook op 992.3 ADSL2 van het begin, een paar dagen geleden.
Hoe kan Telfort nou op ADSL2 verbinden terwijl je via Speedlinq wel een ADSL2+ verbinding had? Wat geeft deze check voor "KPN Wholesale" voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:58:
[...]

0,2Mbit???? ik ben zowiezo 3Mbit omlaag in verhouding met mijn vorige abbo en mijn directe buren halen 9Mbit meer. NEGEN Mbit en niet 0,2...
Ik vertaal mijn Telfort internet ervaring. Da's ook de topic titel. Het komt niet vaak voor, maar er zijn meer mensen met dezelfde problemen. Dus best interessant voor mensen om dit te lezen. Hoe handelt Telfort dit soort klachten af? Wat kan er nog aangedaan worden als blijkt dat Telfort totaal niets meer doet? Dat soort dingen lijkt mij interessant om te weten in een Telfort Internet Ervaringen topic.
Moet ik stoppen hierzo met mijn verhaal? Zo ja, vind ik het best. In korte tijd zijn er al 2 mensen die rare opmerkingen maken over mijn verhaal, wat ik eigenlijk niet snap.
Hoop dat het een steun voor je is; ik vind je posts relevant, interessant, begrijp je frustratie volkomen en vind hem terecht.

Hoop dat het op de 1 of andere manier goed komt. Laat vooral je ervaringen hier weten!!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrrrrrrrrr, ik woon boven een winkel, dus 1 isra punt, 2 aderparen. En wat doet KPN? Ons nummer is nu van de winkel, en het nummer van de winkel gaat nu naar ons. Internet is opgeleverd (ws. beneden dus...) en ik zit boven nog met KPN direct-adsl.

Is het nou zo moeilijk. Ok ok, we hebben hetzelfde huisnummer (toevoeging niet geregistreerd), maar de namen verschillen wel! En ik had nog 10x gebeld met KPN en Telfort, maar het zou allemaal goed gaan. NIET DUS!

Morgen moet ik dus aan de winkel uitleggen waarom ze niet meer bereikbaar zijn. Iemand een idee hoe ik dit snel oplos? Ik heb namelijk zelf ook een -nu onbereikbaar- bedrijf.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 19:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 21:16

Entity

9000rpm

Entity schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 07:29:
Hmmz, deze week zou mijn Direct ADSL + KPN belbudget omgezet worden naar Telfort Internet + Telefonie. Kom ik gisteren thuis, is de Direct ADSL verbinding weg. Ik sluit vervolgens het Telfort modem aan: geen ADSL signaal :( Kabels/splitters enz. gecontroleerd, modem in de meterkast aangesloten, maar niks helpt, geen ADSL signaal. Ik test vervolgens of m'n analoge lijn wel is omgezet: niet dus, deze werkt nog gewoon 8)7

Kom ik vanochtend op m'n werk, check m'n email, krijg ik een mailtje van Telfort: Gefeliciteerd, uw internetverbinding is geactiveerd! Nou, niks van te merken...

Vanmiddag als ik thuis kom nog maar eens proberen en anders de helpdesk maar bellen...
Om mezelf maar ff te quoten (aangezien het topic vrij hard gaat), vandaag de helpdesk 20 minuten aan de lijn gehad (à 0,30ct per minuut...), alle standaard dingetjes doorlopen (had ik allemaal al geprobeerd, maar goed, ik dacht laat ik maar niet moeilijk doen), maar geen signaal. De telefoon doet het inmiddels ook niet meer. Telfort gaat KPN inschakelen... Kan 5 werkdagen duren. Dat is $#%@% januari... Ik had nog aan een backup plan zitten denken (@home proefabo), maar da's nu waarschijnlijk toch te laat...

Ik hoop dat ik mazzel heb en komende week weer internet heb, nu rij ik zo nu en dan langs m'n ouders om daar ff m'n mail te lezen en ff de forums te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Laatst online: 16:25
bjck schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:38:
[...]

Als je na een week of 4 in status stap 4 van je aanvraag bent is de overstap ingepland op de lijn. Dan kan je veilig de brief versturen naar je huidige ISP zonder dat ze de overstap meer in de war kunnen schoppen.
Dank! Wat ik ook niet kan vinden is hoe groot de mails/attachments mogen zijn, inkomend en uitgaand.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chunyu schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:34:
Ik maak nu gebruik van de prijsverhoging van upc om van dat contract af te komen. Op 1 jan heb ik geen internet meer, is telfort een goeie keuze? Kwa prijs ok, maar levertijd, service??
services ok?
doen,
ik ben dik tevreden
internet 2MByte/s download (is 20MBit/s)
telefoon (voip) werkt goed
naadloze overstap van planet naar Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Help!!!! schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:59:
[...]

Hoop dat het een steun voor je is; ik vind je posts relevant, interessant, begrijp je frustratie volkomen en vind hem terecht.

Hoop dat het op de 1 of andere manier goed komt. Laat vooral je ervaringen hier weten!!
Dank voor je steun en ik denk ook dat ik geheel naar dit topic aan het posten ben.

Nieuw probleem
Mijn huidige verbinding is dus 7mbit. Deze haal ik ook met de verschillende snelheidstests die er zijn.
Nu heb ik een Eweka account (sinds vandaag...) maar daar haal ik maar 2,5Mbit (320Kilobyte per seconde). Ik gebruik newsleecher met 8 verbindingen tegelijk. Als ik hem instel op 4 verbindingen komt het ook uit op 320KB/s.
Hiervoor had ik dus SpeedXS met 10Mbit en had deze verbinding ook opgezet met het huidige Wireless Zyxel Telfort modem. Hier haalde ik gewoon mijn 10Mbit/s en nu dus nog maar 2,5Mbit. CPU Usage is 27%. Als ik de snelheidstest doe terwijl ik aan het downloaden ben geeft ie 610KByte/s (+ 320 = 930 = 7.4Mbit/s).
Maar weer eens wat mailtjes dichten...
Nog meer balen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:43:
[...]

Dank voor je steun en ik denk ook dat ik geheel naar dit topic aan het posten ben.

Nieuw probleem
Mijn huidige verbinding is dus 7mbit. Deze haal ik ook met de verschillende snelheidstests die er zijn.
Nu heb ik een Eweka account (sinds vandaag...) maar daar haal ik maar 2,5Mbit (320Kilobyte per seconde). Ik gebruik newsleecher met 8 verbindingen tegelijk. Als ik hem instel op 4 verbindingen komt het ook uit op 320KB/s.
Hiervoor had ik dus SpeedXS met 10Mbit en had deze verbinding ook opgezet met het huidige Wireless Zyxel Telfort modem. Hier haalde ik gewoon mijn 10Mbit/s en nu dus nog maar 2,5Mbit. CPU Usage is 27%. Als ik de snelheidstest doe terwijl ik aan het downloaden ben geeft ie 610KByte/s (+ 320 = 930 = 7.4Mbit/s).
Maar weer eens wat mailtjes dichten...
Nog meer balen dus.
wat zijn je attenuation down waardes?
ook al geprobeerd de modem te resetten? (spanning van het modem halen)
welke snelheid traint je modem op in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat ik er gigantisch naast zit, maar ik meen in een ander topic gelezen te hebben dat in een wijkcentrale niet noodzakelijk voor elke netwerkaanbieder dezelfde apparatuur staat. Dus kan het dan best voorkomen dat (een abonnement over) BBNed op een adres wel ADSL2+ kan leveren, maar (een abonnement over) KPN niet. Kan zo gauw even niet terugvinden waar ik dit vandaan heb, mogelijk weet iemand die hier dieper inzit zo te vertellen of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nieuw probleem
.....
Volgens mij zit er inderdaad meer niet goed.
Ik zit ook bij Eweka en trek gewoon de volle 100% die ik intrain. (ook met 8 lijntjes)

Wat ik niet snap is dat je hier Telfort de schuld van geeft.
Zoals ook uit je postings naar voren komt en wat ik ook denk, zit het bij de KPN niet goed..
Zoals die tabel, die wordt volgens mij ingevuld door de KPN, en daar werkt Telfort dan mee, met hun snelheid check enzo. Voor de rest staat hun netwerk gewoon op 20Mbit. De tabel is waarschijnlijk afkomstig van metingen van de KPN.
De lagere snelheid kan dus best komen, door een beperking op de lijn, of dat de even nummers op die kaart zitten, en de oneven op een andere.

Uiteraard kan het ook zo zijn dat KPN, Telfort een beetje tegen gaat werken. (teveel overstappers?)
Of inderdaad een (instelling) foutje van een KPN medewerker.

Dus het kan zo 'Jij' --> centrale --> KPN netwerk -- > Telfort netwerk
of zoals bij mij 'Ik' --> centrale --> Tiscali netwerk --> KPN netwerk --> Telfort netwerk
zijn.

Ik denk niet dat Telfort de KPN kan dwingen om bepaalde dingen aan te passen in de centrale.
Telfort 'huurt' gewoon de bestaande infrastructuur van de KPN, de KPN is hiervoor technisch verantwoordelijk.
Wat daarom wel misschien zal werken, is om direct bij de KPN aan te kloppen, om dit te laten uitzoeken.

Daarnaast zal het gelijk dreigen met kassa, consumentenbond, etc.. aldaar (en bijna overal), niet veel indruk maken. Eerder averechts werken.
Probeer gewoon (op een normale manier) voor elkaar te krijgen dat de KPN jouw lijn controleerd in vergelijking met je buren, en probeer ook een antwoord te verkrijgen bij de KPN, waarom dit dan minder is.
Hierna kan je altijd met KPN overleggen of dit op te lossen is.

Ik snap best dat je hierover gefrusteerd bent, en hoe lullig dit ook is, je behoort wel tot een klein gedeelte bij wie het niet goed werkt.
Dit hoort dus zeker in dit topic, maar alleen het direct flamen naar Telfort, vind ik een beetje 'kort door de bocht'.

p.s.
Zoals HVAC ook aangaf, post even de waardes van je DSL line.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
rick77 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:35:
[...]

Hoe kan Telfort nou op ADSL2 verbinden terwijl je via Speedlinq wel een ADSL2+ verbinding had? Wat geeft deze check voor "KPN Wholesale" voor je?
Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 yes no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Laatst online: 24-08 17:33
Vandaag een e-mail van Telfort gekregen.
Ik zit nu in stap 3 en 9 januari word mijn lijn opgeleverd (als alles goed gaat).

Vandaag ook het modem van TNT gekregen.

Alles verloopt netjes tot nu toe. Kpn heeft ook een brief gestuurd met een bevestiging van einde IPB.

Ik ben benieuwd hoe de overstap zal gaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:59
@Hutchy:
Telfort = KPN ;)
Klagen bij de KPN zal je echter niet ver brengen. Snelheidsindicatie op de Telfort site klopte gewoon. Gegokt en verloren is dan een beetje de samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny_B schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:04:
@Hutchy:
Telfort = KPN ;)
Klagen bij de KPN zal je echter niet ver brengen. Snelheidsindicatie op de Telfort site klopte gewoon. Gegokt en verloren is dan een beetje de samenvatting.
Telfort is een onderdeel van KPN (of is grootaandeelhouder), maar het netwerk en de centrale van de KPN, is de verantwoording van de KPN.
Of ga je ook Telfort bellen, als je problemen heb met je vaste telefoon lijn? (als je die nog hebt)

Snelheids meter bij Telfort is afhankelijk van de aangeleverde gegevens van de KPN.
Het kan altijd een fout hierin zijn, maar de enigste die hier de reden van kan geven, of wat aan kan doen, is de KPN.
(klagen zal ook niet helpen, maar de reden achterhalen, om te kijken of het een fout is, zal misschien wel helpen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:31:
[...]
Volgens mij zit er inderdaad meer niet goed.
Ik zit ook bij Eweka en trek gewoon de volle 100% die ik intrain. (ook met 8 lijntjes)
Ik heb inmiddels een downloadsnelheid van 833KByte/s. Oorzaak van de te lage downloadsnelheid:

[Schaammode]
Newsleecher SpeedLimit 25%
[/Schaammode]

Tijdens het gamen wil het wel eens helpen om je ping te verlagen als je de news-downloads verlaagd en die was ik vergeten terug te zetten. Ook ik maak fouten en die geef ik gewoon toe.
Wat ik niet snap is dat je hier Telfort de schuld van geeft.
Zoals ook uit je postings naar voren komt en wat ik ook denk, zit het bij de KPN niet goed..
Zoals die tabel, die wordt volgens mij ingevuld door de KPN, en daar werkt Telfort dan mee, met hun snelheid check enzo. Voor de rest staat hun netwerk gewoon op 20Mbit. De tabel is waarschijnlijk afkomstig van metingen van de KPN.
De lagere snelheid kan dus best komen, door een beperking op de lijn, of dat de even nummers op die kaart zitten, en de oneven op een andere.
<knip>
Het is geen schuldvraag. Ik heb een contract bij Telfort en ik heb een probleem met de levering van diensten in dat contract. Dat Telfort weer een contract heeft met leverancier XYZ zou voor mij niets moeten uitmaken. Telfort is degene die adverteerd met tot 20Mbit afhankelijk van kwaliteit lijn, afstand centrale en drukte op het internet. Telfort levert mij een langzamere lijn op dan de lijn die ik had. Het is ook de Telfort site die aangeeft dat mijn buren links en rechts wel de behaalde snelheid halen. Ik heb dus een probleem met mijn leverancier en niet met de leverancier van de leverancier.
Ik probeer het dus eerst via de officiele weg, dus Telfort. Hierna, of misschien nog tijdens probeer ik ook nog een weg bij KPN te vinden, zoals jij ook al aangeeft. Niet geschoten is altijd mis.
Daarnaast zal het gelijk dreigen met kassa, consumentenbond, etc.. aldaar (en bijna overal), niet veel indruk maken. Eerder averechts werken.
Probeer gewoon (op een normale manier) voor elkaar te krijgen dat de KPN jouw lijn controleerd in vergelijking met je buren, en probeer ook een antwoord te verkrijgen bij de KPN, waarom dit dan minder is.
Hierna kan je altijd met KPN overleggen of dit op te lossen is.

Ik snap best dat je hierover gefrusteerd bent, en hoe lullig dit ook is, je behoort wel tot een klein gedeelte bij wie het niet goed werkt.
Dit hoort dus zeker in dit topic, maar alleen het direct flamen naar Telfort, vind ik een beetje 'kort door de bocht'.
Ik heb deze zogeheten bedreigingen niet naar Telfort geuit. Ik meld hier wat mijn aankomende akties zijn en zal later raporteren in ditzelfde topic welke aktie nut heeft gehad om het voor mij en mogelijk andere mensen te verbeteren.
Mensen: Waaruit blijkt nou toch dat ik dit niet op een normale volwassen manier aan het oplossen ben? Ik ben allicht gefrustreerd, maar waaruit blijkt dat ik mijzelf niet zou kunnen beheersen in zowel mondelinge communicatie alsmede schriftelijke communicatie?
En ook het flamen van Telfort.... Waar heb je het over? Ik flame helemaal niet, ik heb een heel lang verhaal wat al weken terug begonnen is. Ik geef mijn ervaringen en ik geef mijn akties. Ik zeg niet dat Telfort niet goed is, ik zeg dat Telfort voor mij niet levert wat ik had verwacht en dat ik mijn abbo daarom stop wil zeggen. Ik zeg dat hun verkoopmethode inderdaad wel misleidend is, want het is niet de allen afstand en kwaliteit van de lijn zoals ze zelf aangeven. Het is ook wat voor apparatuur Telfort in de centrale heeft staan, wat voor tabelletje er voor de verbinding wordt gebruikt en mogelijk nog meer dan dat. Men moet erbij vermelden dat men mogelijk omlaag gaat in snelheid. Als je nu een 20Mbit abbo hebt bij een dure ISP voor 50 euro en je haalt bijvoorbeeld 17Mbit en je swicthed naar Telfort voor de besparing en je haalt maar 8mbit.... Dat verwacht je niet wat de afstand is niet groter en de kwaliteit van de lijn en het modem zijn niet veranderd... Daarom ga ik naar Kassa en de consumentenbond. Waar ben ik hier aan het flamen??? Telfort is geweldig voor meerendeels van de mensen, ook in mijn kennissenkring zitten er een paar en die zijn allemaal tevreden. Je hebt mij niet anders horen zeggen behalve vanaf vandaag en dat gaat alleen over mijzelf...
p.s.
Zoals HVAC ook aangaf, post even de waardes van je DSL line.
Mijn verhaal is langer dan mijn laatste post en gaat al weer 2 weken terug... jammer dat je de rest dan weer niet hebt gelezen... mijn attenuation downstream is 28db (=2000 meter en volgens Fergusons test: 17458Kbps lijnsnelheid en 15450Kbps downloadsnelheid)

Je argumenten en adviesen zijn goed bedoeld en dank daarvoor, maar lees eerst eens iemands totale verhaal alvorens conclussies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Nu online
[...]

[
Je bent ook niks verkeerds aan het posten, en dat zeg ik niet omdat ik toevallig in hetzelfde schuitje zit als jij... ik zou wel eens willen zien of diegenen die nu zijn overgestapt en lekker met ADSL2+ snelheden verbinden, hetzelfde zouden zeggen als ze max. 8 Mb/s zouden halen... maar goed. O-)

We moeten hiermee doorgaan tot er een belletje bij KPN en Telfort gaat rinkelen dat er ergens iets niet klopt.

Ik ben vanmiddag gebeld door iemand van KPN, naar aanleiding van mijn brief. Niet dat het veel gebaat heeft, maar dit is het verhaal wat ik kreeg:

Hij: Meneer, wij hebben een klachtbrief van u ontvangen. U haalt niet de snelheid die u beloofd is door Telfort, klopt dat?

Ik: Nee, klopt niet, zo heb ik dat niet geschreven, maar ik verbind met ADSL2 op een ADSL2+ centrale, en de snelheid is door KPN begrensd op 8 Mb/s, waardoor mijn snelheid een stuk minder is dan technisch mogelijk moet zijn.

Hij: Ok, dan kan het zo zijn dat nog niet alle kaarten in de centrale geupgrade zijn naar ADSL2+, zoals u in uw brief al schrijft. ...

Ik zeg dus: ja, dat is misschien wel zo, maar ik heb ook begrepen dat KPN en andere providers niet meer investeren in meer upgrades naar ADSL2+, in verband met de toekomstige VDSL. Dus die centrale zal nooit 100% ADSL2+ worden. Is het dan niet mogelijk om mijn kaart, die dus wel ADSL2+ geschikt is, op een ADSL2+ profiel te zetten?

Hij: Ummmm.... daarvoor moet u bij Telfort zijn. Maar hier kan wellicht wel een uitzondering voor gemaakt worden, in opdracht van Telfort.

Ik: nee, Telfort heeft een onderzoek gedaan, en de lijn wordt door KPN begrensd. Telfort kan hier niets aan doen, zeggen ze.

Hij: tja, dan houd het verhaal op he?

Ik: ik hoop van niet, want ik spreek nu toch met KPN Netwerkbeheer? Dan kunnen jullie het KPN profiel toch verhogen naar ADSL2+? Daarmee kan Telfort vooruit, aangezien zij beperkt worden door jullie?

Hij: nee, zo werkt dat niet. Telfort moet hiervoor opdracht geven, dat kunt u niet. U bent geen klant van KPN.

Ik: maar Telfort heeft al contact met jullie gehad, en daar is niks uitgekomen. Volgens KPN heeft dit te maken met de afstand tot de centrale, ADSL2+ zou niet mogelijk zijn. Maar dat klopt niet, ADSL2+ is op een afstand van 2 km zelfs in staat tot hogere snelheden dan 8 Mb/s.

Hij: ja, volgens mijn tabel zou u dan al gauw een snelheid van ong. 12 Mb/s moeten kunnen halen.
Ik zal eens een lijnmeting doen. Momentje.

Hij: sorry, ik kan geen lijnmeting doen op uw verbinding, daar heb ik een telefoonnummer voor nodig, en u hebt geen vast telefoonnummer, toch?

Ik: nee, dat klopt. Wel via VOIP. Maar daar kunt u zeker niks mee?

Hij: nee, het werkt niet. Heeft met privacy-gebeuren te maken, u bent geen klant van ons.

Ik: en nu? Kunt u de instellingen van de centrale dan wel wijzigen?

Hij: nee, dat kan ik niet.

Ik: kunt u me dan doorverbinden met iemand die dat wel kan dan?

Hij: nee, er is hier niemand die dat voor u kan regelen.

Ik: u bent toch van KPN Netwerkbeheer?

Hij: nee, ik ben van afd. klachtenbeheer consumenten kpn }:O

Lang verhaal kort: Telfort is de opdrachtgever en de klant van KPN, en alleen Telfort kan het logge apparaat van KPN in beweging krijgen. Ik kan me voorstellen dat Telfort hier op dit moment geen hoge prioriteit aan geeft, aangezien ze nog volop aan het opstarten en aan het groeien zijn. Heb ik ook helemaal geen probleem mee. Maar het moet een kleine moeite zijn voor Telfort om te bekijken hoeveel modems verbinding maken op ADSL2, en daar samen met KPN eens naar te gaan kijken, of ADSL2+ niet mogelijk is voor die verbindingen. Dan is iedereen tevreden.

Nu nog kijken of die man van KPN die op mijn werk is geweest, met een mogelijke oplossing kan komen. En anders kom ik weer bij Telfort terecht... |:(

Wordt vervolgd... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Johny_B schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:04:
@Hutchy:
Telfort = KPN ;)
Ik gok met pokeren. Ik gok niet met overstap naar een andere ISP die adverteert met TOT 20MBit en dan mij een 30% lagere snelheid geven dan mijn vorige ISP. Dat is misleidende verkoop. Ik vind het raar dat er mensen zijn die dit zouden accepteren. Er wordt nergens uitgelegd dat omdat Telfort te weinig geld heeft geinvesteerd in de centrales, men een langzamere snelheid kan behalen dan wat men nu heeft. Niemand die dat redelijkerwijs zou kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:30:
[...]

Mijn verhaal is langer dan mijn laatste post en gaat al weer 2 weken terug... jammer dat je de rest dan weer niet hebt gelezen... mijn attenuation downstream is 28db (=2000 meter en volgens Fergusons test: 17458Kbps lijnsnelheid en 15450Kbps downloadsnelheid)

Je argumenten en adviesen zijn goed bedoeld en dank daarvoor, maar lees eerst eens iemands totale verhaal alvorens conclussies te trekken.
Ik heb je eerdere post ook gelezen, aangezien ik dit wel iets aparts vind, en er volgens mij een oplossing voor moet zijn.
Ik kwam de 31 db tegen, en kwam hiermee op 2,2 kilometer van de centrale.
Ik zit op 24db en heb een intrain van gemiddeld 17 Mbit. Soms erboven soms eronder.

Maar was ook benieuwd naar je noise margins en output powers.
Daar uit blijkt misschien dat je een hele slechte lijn verbinding, naar de centrale hebt.

Conclusie trok ik niet (met dat flamen), was puur een advies om je pijlen op het juiste bedrijf te schieten. (anders zonde van de tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:30:
[...]

/ Vervelende realiteit mode aan
Ik begrijp het allemaal wel, maar ik snap het alleen niet zo goed. Ja je haalt idd niet het maximale haalbare uit je lijn maar het is niet zo dat je een internet verbinding hebt waarmee je niet behoorlijk kan gamen, surfen en dnl. Vanwaar dan die obsessie met de (max) snelheid ipv de focus op het feit dat je alles kan doen wat je wil doen voor Eur 20,00 per maand.
/ Vervelende realiteit mode uit

/Sarcasme mode aan
En ze moeten hangen aan de hoogste boom want volgens het grafiekje / website kan ik echt wel XX% meer snelheid halen en dan moeten ze dat ook leveren. Dan graven ze me koper lijn maar op over 2,2 KM of ze vervangen me centrale maar want ik betaald er voor dus ik heb er recht op !!!11oneone
/Sarcasme mode uit

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 21-12-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:36:
[...]

Ik gok met pokeren. Ik gok niet met overstap naar een andere ISP die adverteert met TOT 20MBit en dan mij een 30% lagere snelheid geven dan mijn vorige ISP. Dat is misleidende verkoop. Ik vind het raar dat er mensen zijn die dit zouden accepteren. Er wordt nergens uitgelegd dat omdat Telfort te weinig geld heeft geinvesteerd in de centrales, men een langzamere snelheid kan behalen dan wat men nu heeft. Niemand die dat redelijkerwijs zou kunnen verwachten.
Maar van tevoren is aangegeven dat de snelheid 7 Mbit zou zijn...Je had sneller en stapt toch over, dan neem je toch bewust, gebaseerd op de informatie van je nieuwe ISP de gok dat je nieuwe ISP dezelfde snelheid kan leveren als de oude tegen de door je nieuwe ISP verstrekte informatie in?

Misleidende verkoop is het pas als ze zeggen: We leveren 20 Mbit ongeacht de situatie.

Het is ook niet zo dat Telfort niet genoeg geld heeft om wijkcentrales aan te passen/upgraden; dit wordt simpelweg niet meer gedaan [alleen in hele speciale situaties]. Je bent geïnformeerd, gaat de wijziging toch doorvoeren en het valt tegen. Das een gevalletje pech hebben, maar Telfort aansprakelijk stellen? Ik denk niet dat dat logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:50:
[...]

Ik heb je eerdere post ook gelezen, aangezien ik dit wel iets aparts vind, en er volgens mij een oplossing voor moet zijn.
Ik zit op 24db en heb een intrain van gemiddeld 17 Mbit. Soms erboven soms eronder.

Daar uit blijkt misschien dat je een hele slechte lijn verbinding, naar de centrale hebt.

Conclusie trok ik niet (met dat flamen), was puur een advies om je pijlen op het juiste bedrijf te schieten. (anders zonde van tijd)
Mijn intraingegevens:

down/up: 7996/1023
verbinding via ADSL2

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db

noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db

Mijn conclusie:

In de noise margins zit ruimte genoeg om een snellere verbinding te krijgen;
28 dB attenuation downstream staat ongeveerd gelijk aan 2 km tot centrale;
Ik zie hier legio gebruikers die met dezelfde intrainwaardes tussen de 12 Mb/s en 16 Mb/s intrainen.

Volgens mij, maar misschien heb ik het mis, is uit de waardes van de Noise Margins en Attenuation Downstream te herleiden dat mijn verbinding niet slecht is, en aangezien ik dag in dag uit dezelfde waardes terugzie in mijn modem, ook na een herstart van het modem, heb ik ook geen last van ernstige storingen op mijn lijn. Ik zie het probleem dan ook niet waarom mijn modem niet op ADSL2+ zou 'mogen' of kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Nu online
Hier trouwens een vergelijkbare situatie, maar dan via een andere provider op het KPN netwerk.
Het is dus niet de eerste keer dat dit gebeurd is, iemand die op het KPN netwerk lagere snelheden haalt door een foute instelling in de telefooncentrale. Ook ADSL2, 8 Mb/s verbinding.

http://www.adslforum.nl/t...OPIC_ID=16389&whichpage=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Mjah, das niet echt een zelfde geval. Planet is namelijk Mxstream en Telfort niet dus het is toch echt een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Nu online
Johny_B schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:19:
Mjah, das niet echt een zelfde geval. Planet is namelijk Mxstream en Telfort niet dus het is toch echt een ander netwerk.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk... net als hier zijn daar meerdere gebruikers aan het woord.
Diegene die ik bedoelde heeft na de oplossing van zijn probleem, het probleem dat KPN gevonden heeft uitvoerig beschreven. Deze gebruiker zat niet op Mxstream, maar via XS4All op KPN:
Nou afgelopen zondagnacht 03:30 (nee ik stond er niet bij te kijken hoor haha) is dan eindelijk de lijn opengezet en komt er daadwerkelijk 12Mbit doorheen.

Afgelopen donderdag werd ik door de servicedesk van kpn gebeld met de mededeling dat ze de oorzaak van de vreemde storing hadden gevonden. Wat was er nou aan de hand?

Zoals al eerder verteld was de centrale wel op 12Mbit gezet, ging het intrainen ook goed maar kreeg ik niet meer dan 8Mbit door de lijn heen. Dat komt omdat KPN op 2 plaatsen de snelheid regelt. Verderop in het netwerk is ook een profiel te vinden waar dezelfde waarde in moet staan als wat je bij de dslam max mag halen.

Ten tijde van de automatische upgrades in december zijn alle 'fast' abonnees waarvan de centrale adsl2+ ready of near-ready was en het risicoprofiel groen is ingevuld automatisch voorzien van een FAST02 profiel. Dit profiel laat 12Mbit toe naar de centrale op jouw aansluiting. Het voorgaande 8Mbit profiel (FAST03) blijft gehandhaaft voor diegene waarvoor de centrale niet op korte termijn 2+ geschikt is of wanneer je lijn in risicoprofiel blauw zit wat een slechtere lijn betekent.

Wat bleek nou, op mijn profiel was GEEN risicocode ingevuld omdat ik al sinds 2000 klant ben en dat toen niet standaard was.... Gevolg was dus dat mijn profiel niet automatisch naar FAST02 ging en deze dus op FAST03 bleef (max 8Mbit) en ook het DSLAM profiel op mijn aansluiting op 8Mbit bleef. Na klagen van mijn kant hebben ze toen wel de DSLAM aangepast maar niet het klantprofiel omdat dit automatisch al goed moest zijn.

Deze situatie kan volgens KPN theoretisch niet voorkomen en dus hebben ze er 6 weken voor nodig gehad dit op te lossen.

Bij xs4all zijn ze zich niet bewust van deze klantprofielen maar het was wel xs4all die de opdracht moest gaan geven deze te wijzigen. Uiteindelijk heeft men dus vanuit KPN xs4all verzocht deze opdracht te geven waarna het allemaal in orde is gekomen.

Aan ieder die dus nog op een 992.3 7999Kbps connectie zit:

1: Vraag KPN welk risicoprofiel er aan jouw naam zit. Blauw betekent problemen en dus mogelijk de reden dat je nog op 8Mbit zit. Groen betekent OK en dus 2+ mogelijk.
Geen enkele code is niet goed!!!

2: Vraag KPN welk snelheidsprofiel er aan jouw naam zit. FAST03 betekent 8Mbit, FAST02 betekent 12Mbit.

3: Verzoek KPN om upgrade DSLAM profiel naar ASDL2+ 12Mbit.

4: Indien na oplevering ADSL2+ 12Mbit je nettosnelheid op de oude 8Mbit blijft hangen (830KB/s ipv 1245KB/s) zit je snelheidsprofiel nog op FAST03. Vraag de adsl servicedesk dit te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Dan heb ik misschien de posts van de verkeerde gebruiker gelezen, maar de situatie verschilt dan nog steeds: Ook in dit geval betreft het ADSL via Mxstream [XS4ALL met telefonie]. Telfort levert niet over dit netwerk en mensen van de helpdesk [van KPN/Het Net/ Planet] kunnen alleen tickets aanmaken voor gevallen die over het Mxstream netwerk lopen. Bij de Helpdesk van KPN kunnen ze je geen oplossing bieden door een ticket aan te maken als je ADSL van Telfort hebt. Dit moet je via Telfort regelen, zij kunnen wel een verzoek indienen bij een andere ingang van KPN. Nadruk op verzoek, omdat KPN an sich geen verplichting heeft een dergelijke aansluiting te leveren en omdat Telfort ook heeft gemeld dat ze niet in alle gevallen deze aansluitingen kunnen leveren. Driekwart van de tijd zegt een ISP ook dat ze het aan KPN hebben gevraagd en dat het niet mogelijk was, gewoon om de indruk te wekken dat het geprobeerd is en mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Johny_B schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:56:
[...]
Misleidende verkoop is het pas als ze zeggen: We leveren 20 Mbit ongeacht de situatie.

Het is ook niet zo dat Telfort niet genoeg geld heeft om wijkcentrales aan te passen/upgraden; dit wordt simpelweg niet meer gedaan [alleen in hele speciale situaties]. Je bent geïnformeerd, gaat de wijziging toch doorvoeren en het valt tegen. Das een gevalletje pech hebben, maar Telfort aansprakelijk stellen? Ik dnek niet dat dat logisch is.
Ieder verhaal heeft inderdaad 2 kanten.

Ik snap N0stradamus' teleurstelling op zich wel, maar aan de andere kant levert Telfort gewoon wat ze beloven, een verbinding tot 20 Mbit waarmee je kunt surfen, mailen en downloaden.

Zelfs al zou N0stradamus een rechtzaak beginnen, dan zou de rechter uiteraard in eerste instantie proberen te kwantificeren wàt de aanklager precies tekort komt.

Volgens mij is dit alleen een stukje vermeende extra bandbreedte dat de aanklager zou kunnen gebruiken om auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden.

Dan weet ik wel wat die rechter gaat oordelen.

Prettige wedstrijd dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 09:53
oke als ik de vaolgende waardes zie hoever zit ik dan ongeveer van de centrale af??

Upstream 1016 Kb
DownStream 16000 Kb
Afname Dichtbij : 22.9 (dB)
Ver weg : 5.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

ik zeg er wel bij dat nadat ik vandaag het modem een nieuwe reset heb gegeven hij zeker 500Kb lager intraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ozziestroker1 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:53:
oke als ik de vaolgende waardes zie hoever zit ik dan ongeveer van de centrale af??

Upstream 1016 Kb
DownStream 16000 Kb
Afname Dichtbij : 22.9 (dB)
Ver weg : 5.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

ik zeg er wel bij dat nadat ik vandaag het modem een nieuwe reset heb gegeven hij zeker 500Kb lager intraint.
[---------------------------------------------------] << zover

Of je neemt de moeite om het topic door te lezen en dan kom je tot de ontdekking dat je je downstream attenuation door 13,8 moet delen en dan weet je ongeveer hoe lang de lijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Ik snap sommige mensen echt niet hoor. Ik heb al verteld dat ik een snellere verbinding had en GEEN snelheidscheck in eerste instantie gedaan te hebben omdat ik al een goede snelheid had en kostenbesparend van KPN telefonie afwilde. Als dan na bestelling blijkt dat de snelheid lager is dan wat je had en ze adverteren met TOT 20MBit onder voorwaarde van KWALITEIT, AFSTAND en DRUKTE dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik voor mijn (maximaal) 9Mbit verschil moeite doe, toch? En dan is het toch ook niet meer dan logisch dat ik hier mijn verhaal vertel zodat mensen daar mee kunnen kijken en mogelijk hun voordeel daaruit kunnen halen? Wat ik met die snelheid doe, doet helemaal niet terzake. Of ik nu leech uit de niewsgroepen, HD-streams bekijk, veel demos download, dat moet allemaal niet uitmaken (hoewel ik ze wel allemaal doe...)
Het gaat erom dat ik een 30% langzamere snelheid behaal dan mijn vorige ISP en een 110% langzamere verbinding dan mijn buren enkele meters links en rechts van mij. Er klopt dus iets niet. Van 7 a 8 Mbit naar 16Mbit is geen klein verschil in mijn ogen.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:50:
[...]

Conclusie trok ik niet (met dat flamen), was puur een advies om je pijlen op het juiste bedrijf te schieten. (anders zonde van de tijd)
Die 31db was via mijn vorige provider, SpeedXS. Via Telfort heb ik een verbetering, het is nu dus 28db. Dit zijn de overige gegevens:

output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 28 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
kwa·li·teit (de ~ (v.), ~en)
1 bepaalde gesteldheid, hoedanigheid, mate waarin iets geschikt is om voor een bepaald doel gebruikt te worden => soort
2 goede eigenschap
3 hoedanigheid, functie
4 [spel] het verschil in waarde tussen bv. een toren en een paard of loper [in het schaakspel]

Jah ik heb www.vandale.nl erbij gehaald.

Ten eerste: je buren maken in deze zaak geen verschil. Andere aansluiting in wijkcentrale etc etc echt duizend redenen waarom het resulaat anders is.

Wat is er loos; Je hebt niet wat je wilt. Je wilt sneller, helaas niet te realiseren [kennelijk].

Buren hebben sneller; leuk voor ze, staat er ergens iets dat als de buren het beter getroffen hebben dat jij dan hetzelfde moet krijgen?

Je kan vragen aan je ISP of er iets te regelen is, is dat niet zo... Pech je bent met de voorwaarden akkoord gegaan. Er staat nergens dat er gegarandeerd wordt dat de prestaties hetzelfde blijven. Je bent omgezet, je kan niet verwachten dat bij een dergelijke wijziging de prestaties 100% hetzelfde blijven of 'alleen maar' beter worden. Het komt echt zo enorm vaak voor dat je buren toevallig op een andere centrale zitten...Pech echt serieus sorry, maar pech.

Jaja Telfort adverteert met een snelheid van TOT 20 Mbit...tot bewust met hoofdletters ;) Bij een wijziging van je abonnement houd je toch ook rekening met een wijziging van de functionaliteit?!?

Je kan simpelweg niet er vanuit gaan dat de wijziging alleen positief voor je uit zal gaan vallen. Als je niet van tevoren de postcodecheck hebt uitgevoer voor een schatting van je [mogelijke] snelheid dan ben je alleen zelf in gebreke gebleven.

Ik snap echt wel dat je teleurgesteld bent, maar als je iemand de schuld wilt geven... Waarom dan je ISP die eigenlijk alle goede info geeft? Bij een wijziging van je aansluiting kan je toch wel uitgaan van een wijziging van de prestaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
A ) De kwaliteit... de mate waarin mijn modem+lijn naar centrale+centrale geschikt is om het doel (downloaden op zo hoog mogelijke snelheid) is bewezen beter dan waar deze nu op ingesteld is.
B ) Mijn buren zitten op dezelfde centrale, met nagenoeg dezelfde lijnlengte
C ) Er wordt geadverteerd met Tot 20Mbit, met bepaalde afhankelijkheden. Deze afhankelijkheden zijn niet relevant voor het instellen op 8mbit, aangezien dezelfde lijn + modem + centrale al een betere verbinding tot stand heeft gebracht
D ) De centrale waar ik op aangesloten ben kan wel degelijk ADSL2PLUS verbindingen via Telfort maken, aangezien mijn buren wel een normale 16Mbit verbinding kunnen krijgen
E ) Bij een wijzing van een aansluiting, waarbij men adverteerd met een verbinding tot 20Mbit ga je er niet vanuit dat je snelheid omlaag gaat
F ) De ISP de schuld geven doe ik niet, ik leg mijn probleem voor aan mijn ISP, aangezien ik een overeenkomst met hun ben aangegaan en niet met KPN. (Zoals je kunt lezen bij andere, verwijst de KPN naar Telfort die de opdracht aan hun moet geven om mensen om te schakelen naar ADSL2PLUS)
G ) Ik snap niet dat jij zoveel tijd steekt in het trachten te demotiveren van mijn pogingen om een betere verbinding tot stand te brengen. Er zijn meer mensen in deze situatie en door mijn verhaal hier te posten en mogelijk ook een goede route voor een oplossing, worden er mensen geholpen. Tevens zou het kunnen zijn dat er nu mensen met een snelle verbinding eerst doorvragen bij Telfort, zodat ook zij niet voor verassingen komen te staan en een veel lagere snelheid halen.
Als ik nu een 20Mbit bij de concurrent had gehad had ik 16Mbit gehad (Alicecheck bijvoorbeeld). Stel dat ik overstap van Alice naar Telfort, dan ga ik van 16Mbit naar 8Mbit. Terwijl ze adverteren met dezelfde voorwaardes. Er klopt iets niet. En mensen moeten geinformeerd worden.

Ja ik ben teleurgesteld en ja ik vind het jammer dat ik die check niet eerst deed. Maar op mijn mail die ik verstuurd had met een vraag om uitleg is nooit een antwoord gekomen.
Ja ik blijf moeite doen om een oplossing te vinden, maar niet alleen voor mijzelf. Ik wil dat de procedures bij Telfort worden aangepast.
Nee ik ben niet achterlijk, er zal heel wat voor moeten gebeuren wil Telfort iets structureels aanpassen. Op een ander vlak (ziekenhuizen) ben ik 1,5 jaar bezig geweest om bepaalde procedures aan te passen. Het is een soortgelijke situatie, waarbij door bureaucratische regels en ondoordachte procedures een kleine groep mensen de dupe werd van een systeem. Dit systeem is nu aangepast. 1 man kan dingen veranderen. Dit is ook onrecht, bureaucratisch en ondoordacht en ik ga weer proberen om dit systeem aan te passen.
Wat mij alleen zo tegenvalt zijn alle demotiverende mensen die denken dat het nodig is om te moeten reageren met opmerkingen als Pech echt serieus sorry, maar pech. Je bent niet de enige die zulke uitlatingen doet, maar ik snap het niet. Dit is een topic met Telfort Internet ervaringen, niet een topic waar men mensen moet demotiveren die proberen hun gelijk te halen. Ja het is pech dat ik in deze situatie zit, maar daarmee is het nog niet afgelopen, ik denk dat ik in mijn recht sta. En dit forum lijkt mij de geschikte plek om dit verhaal en de voortgang van mijn akties te bespreken.
Er zijn zoveel mensen die zeiken over 0,2 of 0,3 mbit verschil. Ik zeik niet, ik meld mijn ervaringen en voortgang. En dan nog over minimaal 3Mbit tot maximaal 9Mbit verschil....
Zullen we nu ophouden met de [pech, had je maar dit.. of dat..., etc.] opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
@Nostradamus:
Ben het helemaal met je eens hoor. Ook ik heb me verdiept in deze topics, ook op andere fora
en heb al eea gepost (hieronder een overzichtje).
Telfort check gaf 16mbit aan, terwijl KPN wholsale aangeeft dat 20mb mogelijk moet zijn.
Toch haal ik maar 9mb (verschillende tests gedaan), dus met een verschil van 7 mb niet gering...
Dus ook ik zou graag ervaringen/tips zien/delen met anderen die voor een vergelijkbare situatie staan.

Gegevens:
Afstand tot centrale is 781 meter.Centrale is ADSL2+
Feitelijke snelheid: Download 9mb upload 0,8 mb
Telfort check: 16mb
Modem traint in op 11261 kbps / 1031 kbps op ADSL2+
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 31 db

Als ik deze calculator gebruik: http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx
Komen er devolgende waardes uit:
We estimate that if using a rate adaptive up to 8Mbps service your maximum line speed will be: 8128Kbps
If you are on a Max product, that uses the IP Profile system (sometimes called BRAS Data Rate) if you maintain the above line speed for 3 days or more your IP Profile would be set to: 7.15Mbps
If your service provider uses ADSL2+ we estimate you may manage line speeds of: 16102Kbps
With ADSL2+ the maximum IP throughput is likely to be around: 14250Kbps

Omdat ik een ADSL2+ connect heb zou ik niet onterecht mogen verwachten dat ik 16mb zou moeten kunnen halen, dus ik vermoed dat er een foute instelling is gedaan in de telefooncentrale :?

[ Voor 31% gewijzigd door gerbruggeman op 22-12-2007 06:20 ]

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbruggeman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 03:52:
@Nostradamus:
Ben het helemaal met je eens hoor. Ook ik heb me verdiept in deze topics, ook op andere fora
en heb al eea gepost (hieronder een overzichtje).
Telfort check gaf 16mbit aan, terwijl KPN wholsale aangeeft dat 20mb mogelijk moet zijn.
Toch haal ik maar 9mb (verschillende tests gedaan), dus met een verschil van 7 mb niet gering...
Dus ook ik zou graag ervaringen/tips zien/delen met anderen die voor een vergelijkbare situatie staan.

Gegevens:

Als ik deze calculator gebruik: http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx
Komen er devolgende waardes uit:
We estimate that if using a rate adaptive up to 8Mbps service your maximum line speed will be: 8128Kbps
If you are on a Max product, that uses the IP Profile system (sometimes called BRAS Data Rate) if you maintain the above line speed for 3 days or more your IP Profile would be set to: 7.15Mbps
If your service provider uses ADSL2+ we estimate you may manage line speeds of: 16102Kbps
With ADSL2+ the maximum IP throughput is likely to be around: 14250Kbps

Omdat ik een ADSL2+ connect heb zou ik niet onterecht mogen verwachten dat ik 16mb zou moeten kunnen halen, dus ik vermoed dat er een foute instelling is gedaan in de telefooncentrale :?
Euh....

Die genoemde URL berekent de snelheid voor een ADSL-verbinding, geen ADSL2+. Is dus waardeloos in dit geval.

En, met 31db heb je NOOOOOOOIT 781 afstand tot de centrale. Of anders gezegd: met 31db en dat is 2.5 km) heb je een normale intrainsnelheid (11Mb). 't Zou sneller kunnen, maar het is niet wereldschokkend afwijkend van wat je zou kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chunyu schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:34:
services ok?
Ik zou zeggen, lees de 4 topics gewoon door... Relatief gezien denk ik dat er weinig echte klachten zijn en dat het bij Telfort goed vertoeven is. En ja, natuurlijk, het kan weleens flink mis gaan, maar noem een provider waar dat niet bij gebeurt. En ja, natuurlijk, een aantal van die ontevredenen komen via Google speciaal op Tweakers uit om hier hun verhaal te spuien. Dat kan sowieso een scheef beeld geven altijd. Wat dat betreft valt het hier reuze mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mee eens. Ik loop hier al aardag wat jaartjes mee maar ik denk niet dat er ook maar 1 provider zo positief uit de bus komt bij introductie als Telfort.
Voor mij overigens genoeg reden om over 2 maandjes ook over te stappen naar Telfort bij mijn ouders, scheelt ze bijna 40 euro per maand (nu 35 voor Tweak en 30 voor KPN-telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Volkert schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:43:
[...]
Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 no no
Dit ziet er niet uit alsof je ADSL2+ over het KPN netwerk met Speedlinq gehad kunt hebben (is misschien een instelling in je modem geweest en nu je modem op ADSL2 staat maakt 'ie een stabieler verbinding met de DSLAM in de centrale?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
gerbruggeman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 03:52:
Gegevens:

9Mbit lijkt me wel iets weinig, maar je hebt voor een afstand van 781 meter wel een behoorlijk slechte waarde bij attenuation downstream staan. Een collega van mij had met een afstand van 300 meter naar de centrale een waarde van 41db en dus ook een bagger slechte verbinding. Na bijna een jaar uitzoeken bleek dat de telefoonbedrading in de liftschacht naast de stroomdraden van de lift hing. Door een of ander filter op die bedrading te plaatsen daalde deze waarde naar 13db. Externe factoren kunnen dus ook een rol spelen.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:07:
[...]
Die genoemde URL berekent de snelheid voor een ADSL-verbinding, geen ADSL2+. Is dus waardeloos in dit geval.
Als je op de link had gedrukt zie je toch duidelijk dat het voor zowel ADSL als voor ADSL2+ wordt berekend. Hij meldt ook in zijn verhaal de waardes voor ADSL2+ die van die site komen.
Voor de rest van je verhaal, externe factoren zoals ik net omschreven heb kunnen ervoor zorgen dat je zulke waardes haalt.

[ Voor 17% gewijzigd door N0stradamus op 22-12-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ben nieuw op dit forum dus als ik domme vragen stel excuus, maar heb het volgende niet kunnen vinden in de 4 delen over Telfort:

Ik vind het een mooie aanbieding maar draadloos internet is wel een vereiste. Mijn pc wil ik bedraad aansluiten en mijn laptop wireless.
Een wireless modem via Telfort kost 70 euro. Kan ik het gratis basismodem bestellen en dan mijn Linksys router hieraan koppelen zodat ik toch draadloos internet heb?
Ik bespaar dan 70 euro. Als het teveel gedoe is dan bestel ik gewoon het wireless modem.

Alvast bedankt voor een snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0stradamus schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:13:
[...]

9Mbit lijkt me wel iets weinig, maar je hebt voor een afstand van 781 meter wel een behoorlijk slechte waarde bij attenuation downstream staan. Een collega van mij had met een afstand van 300 meter naar de centrale een waarde van 41db en dus ook een bagger slechte verbinding. Na bijna een jaar uitzoeken bleek dat de telefoonbedrading in de liftschacht naast de stroomdraden van de lift hing. Door een of ander filter op die bedrading te plaatsen daalde deze waarde naar 13db. Externe factoren kunnen dus ook een rol spelen.

[...]

Als je op de link had gedrukt zie je toch duidelijk dat het voor zowel ADSL als voor ADSL2+ wordt berekend. Hij meldt ook in zijn verhaal de waardes voor ADSL2+ die van die site komen.
Voor de rest van je verhaal, externe factoren zoals ik net omschreven heb kunnen ervoor zorgen dat je zulke waardes haalt.
Prima, excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:07:
[...]Euh....
"If your service provider uses ADSL2+ we estimate you may manage line speeds of: 16102Kbps.
With ADSL2+ the maximum IP throughput is likely to be around: 14250Kbps"
En, met 31db heb je NOOOOOOOIT 781 afstand tot de centrale. Of anders gezegd: met 31db en dat is 2.5 km) heb je een normale intrainsnelheid (11Mb). 't Zou sneller kunnen, maar het is niet wereldschokkend afwijkend van wat je zou kunnen verwachten.
Je leest niet goed en baseert je bovendien niet op feiten.Lever liever een positieve bijdrage ipv demotiveren en ontkrachten.Er wordt veel geklaagd dat gebruikers hier de topics niet lezen.
Gebruikers die wel lezen en proberen zoveel mogelijk zelf uit te vogelen alvorens om aandacht te vragen worden vervolgens alsnog een koppie kleiner gemaakt.Mijn opmerking/vraag is zeer duidelijk:
"ook ik zou graag ervaringen/tips zien/delen met anderen die voor een vergelijkbare situatie staan."

EDIT:
@ Hoeven: Ok
@Nostradamus: Maar hoe kom ik daar achter, die externe factoren ?
Ik woon in een gewoon woonhuis en heb met liftschachten niets te maken.
Mijn verbindingen heb ik al 3x gecheckt/vervangen ISRA-punt op 1 meter van het modem etc/blabla...
N0stradamus schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:13:[...]9Mbit lijkt me wel iets weinig, maar je hebt voor een afstand van 781 meter wel een behoorlijk slechte waarde bij attenuation downstream staan. Een collega van mij had met een afstand van 300 meter naar de centrale een waarde van 41db en dus ook een bagger slechte verbinding. Na bijna een jaar uitzoeken bleek dat de telefoonbedrading in de liftschacht naast de stroomdraden van de lift hing. Door een of ander filter op die bedrading te plaatsen daalde deze waarde naar 13db. Externe factoren kunnen dus ook een rol spelen.
Ik weet niet hoe men hier tegen Nuria als testtool aankijkt, maar inmiddels heb ik via nuria eea getest:
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/3497/nuria2ue7.jpg
Als ik zo eea laat vergelijken valt de snelheid van mij verbinding reuze mee...
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/5931/nuriaul6.jpg
Zoals gezegd of dat represenatief is is nog maar de vraag
Via speedtest, wat men blijkbaar hier niet ziet zitten maar toch vrij aardig vergelijk geeft krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/173/speedtest1yo0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7246/speedtest2pg3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/8129/speedtest3jp8.jpg
Vergelijking met anderen geeft hier dus niet zo'n positief resultaat... 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door gerbruggeman op 22-12-2007 15:35 ]

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:39:
Beste Tweakers,

Ben nieuw op dit forum dus als ik domme vragen stel excuus, maar heb het volgende niet kunnen vinden in de 4 delen over Telfort:

Ik vind het een mooie aanbieding maar draadloos internet is wel een vereiste. Mijn pc wil ik bedraad aansluiten en mijn laptop wireless.
Een wireless modem via Telfort kost 70 euro. Kan ik het gratis basismodem bestellen en dan mijn Linksys router hieraan koppelen zodat ik toch draadloos internet heb?
Ik bespaar dan 70 euro. Als het teveel gedoe is dan bestel ik gewoon het wireless modem.

Alvast bedankt voor een snelle reactie!
Welkom. Laat het groeten maar achterwege (is GoT policy). Voor je vraag zie de topicstart (veelgestelde vragen: is dus de bedoeling dat die niet nog eens 20x beantwoord moeten worden in het topic zelf). Nieuw zijn is geen excuus om niet eerst eens om je heen te kijken hier (m.n. de topicstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mail gestuurd naar Telfort (Ik heb een paar telfort mail adressen gebruikt) en de Telfort Klantenservice (customerservice@telfortmail.nl) reageerde met een mail dat er binnen 2 werkdagen gereageerd wordt. Dat zou al beter zijn dan de nu inmiddels verstreken 2 weken na invullen van hun webform.
Ik heb laatst ook een mailtje naar dat adres gestuurd over het ingaan van de garantie van het modem, maar kreeg als antwoord:

Reactie (Bart) - 21/12/2007 14:46
Geachte heer/mevrouw xxxxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort en excuses voor onze late reactie.

De enige gegevens die ik in ons systeem bij uw nummer vindt, zijn die over een actieve belbundel van 230 minuten voor 2 jaar: looptijd 29 augustus 2007 tot 30 augustus 2008.

In het algemeen is het zo, dat de garantie van een product ingaat op de datum van aankoop van dat product. Over uw modem heben we geen gegevens in het systeem.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice.

Wij wensen u fijne feestdagen en een goed 2008!

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice Mobiel

:? :? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:12:
[...]

Ik heb laatst ook een mailtje naar dat adres gestuurd over het ingaan van de garantie van het modem, maar kreeg als antwoord:

Reactie (Bart) - 21/12/2007 14:46
Geachte heer/mevrouw xxxxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort en excuses voor onze late reactie.

De enige gegevens die ik in ons systeem bij uw nummer vindt, zijn die over een actieve belbundel van 230 minuten voor 2 jaar: looptijd 29 augustus 2007 tot 30 augustus 2008.

In het algemeen is het zo, dat de garantie van een product ingaat op de datum van aankoop van dat product. Over uw modem heben we geen gegevens in het systeem.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice.

Wij wensen u fijne feestdagen en een goed 2008!

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice Mobiel

:? :? :? :? :? :?
Joh, je mailt naar Telfort Mobiel in plaats van Telfort Internet. Geen wonder dat het dan fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
trolleystad schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:24:
[...]

Joh, je mailt naar Telfort Mobiel in plaats van Telfort Internet. Geen wonder dat het dan fout gaat.
En daar denkt die medewerker niet over door? :/

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:24:
[...]

Nee, ik heb naar het zelfde mailadres gemailed als die NOstradamus noemde (zie ook mail hieronder). Vandaar dat ik :? ben.

Van: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Verzonden: ma 17-12-2007 13:50
Aan: customerservice@telfortmail.nl
CC:
Onderwerp: garantie modem
Bijlagen:
Weergeven als webpagina

Geachte heer/mevrouw,

Ik wordt in de week van 22 februari 2008 aangesloten op bellen/internetten. Nu heb ik het installatiepakket al 2 weken in huis.
Aangezien het modem pas vanaf bovengenoemde datum in gebruik wordt genomen, mag ik er daarom ook vanuit gaan dat de garantieperiode ook ingaat vanaf de datum dat internet geactieveerd wordt?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijk groet,

xxxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo! Stap 1 doorlopen!!

Gelukkig alles optijd aangevraagd, zo te zien heb ik het ruimschoots voor 1 februari binnen. Ik was even bang dat mijn snelheid minder zou zijn naar het lezen van berichten van sommige GoT-ters, maar gelukkig hebben mijn buren ook ADSL en deze trekken 15Mbits. Ik ga er dus vanuit dat ik toch de 12Mbits wel moet kunnen halen...omdat mijn buren lekker 50 meter verderop zitten >:)

Tevens schijnt het, en dat hoorde ik via-via, dat de wijkcentrale hier wordt uitgebreid voor de nieuwe woonwijken. Ik ben benieuwd.

Ik kan NIET WACHTEN...(sorry voor de caps)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.