Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
@gohan
Ik hoop het voor je. Ik zit 5 meter van mijn buurman verwijderd en haal minder dan de helft van zijn snelheid.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Nieuw kabeltje op het ISRA-punt aangesloten en mijn lijnsnelheid is omhoog geknald van ca 8 mbit/s naar 14,5 mbit/s. Jammer genoeg loopt er naar het ISRA-punt ook een vrij oude kabel, zou maar al te graag die zooi laten vervangen door wat nieuwers. Maar ach ben wel tevreden met de huidige snelheid ook al lijkt me er nog wel meer ruimte om snelheid te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Ericr schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:26:
Jammer genoeg loopt er naar het ISRA-punt ook een vrij oude kabel, zou maar al te graag die zooi laten vervangen door wat nieuwers.
Voor je isra is de kabel van kpn (die dikke blauwe). En dat die oud zijn maakt niet uit, ze zijn beter dan wat jij zomaar even in de winkel koopt.
Is het geen blauwe kabel, dan is dat ding waarvan jij denkt dat het je isra is, het isra niet.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 23-12-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
job schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:28:
[...]

Voor je isra is de kabel van kpn (die dikke blauwe). En dat die oud zijn maakt niet uit, ze zijn beter dan wat jij zomaar even in de winkel koopt.
Is het geen blauwe kabel, dan is dat ding waarvan jij denkt dat het je isra is, het isra niet.
Dan zou ik geen ISRA-punt hebben, lijkt me vreemd. Dit is een doosje met PTT er op, geplaatst in de meterkast. Kabel verdwijnt daarna uit mijn zicht maar bevind zich gelet op de situatie van de meterkast zeker niet ergens in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
N0stradamus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:36:
[...]

Ik gok met pokeren. Ik gok niet met overstap naar een andere ISP die adverteert met TOT 20MBit en dan mij een 30% lagere snelheid geven dan mijn vorige ISP. Dat is misleidende verkoop. Ik vind het raar dat er mensen zijn die dit zouden accepteren. Er wordt nergens uitgelegd dat omdat Telfort te weinig geld heeft geinvesteerd in de centrales, men een langzamere snelheid kan behalen dan wat men nu heeft. Niemand die dat redelijkerwijs zou kunnen verwachten.
dikke ellende idd! Tele2 heeft dit iig niet meer zo! Maar goed wat er aan de hand is je DSLAM profiel is gewoon niet in orde. Je hebt waarschijnlijk een ADSL1 profiel ( G DMT ADSL2 zal die wel zeggen oid ) en deze gaan idd tot 8 mbit! Telfort blijven bellen of ze dit aub kunnen aanpassen naar ADSL2+
en of ze ook de configuratie willen 'saven' ;). BTW je kan aan de dB waardes HEEL duidelijk zien dat jouw verbinding ZEKER niet wide open staat want dan gaat ie richting de 6 dB SNR! Je line sync is dus duidelijk gecapped ( profiel dus weer). Ik weet verder niet of het verder op in het netwerk ook nog gecapped wordt ( Interfaces ) maar goed blijven klagen en dat is ook zeker je recht! 9 mbit minder is NIET normaal!

[ Voor 16% gewijzigd door freedzed6 op 23-12-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08
Iemand al ervaring met een fax en voip van telfort?

Ik zelf wil een cannon met G3 gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
AndreStarTrek schreef op zondag 23 december 2007 @ 01:52:
Iemand al ervaring met een fax en voip van telfort?

Ik zelf wil een cannon met G3 gaan gebruiken.
Werkt prima, zowel verzenden als ontvangen.
Ik gebruik zelf dan niet het Telfort modem als router/voip ATA. Maar een Linksys ATA.
Maar zal niks moeten uitmaken. Telfort VoIP + Fax = werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
N0stradamus schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:13:
@gohan
Ik hoop het voor je. Ik zit 5 meter van mijn buurman verwijderd en haal minder dan de helft van zijn snelheid.
Haalt de buurman ook echt die snelheid of zit je alleen maar met de snelheidscheck op de site te spelen? Want dat laatste heeft geen enkele zin.

In mijn geval geeft de check op de site 13 Mbit/s aan, maar ik kom met het ZyXEL modem niet verder 7250 en met mijn Speedtouch 716v5 WL niet verder dan 7750. In beide gevallen (ook met mijn Speedlinq lijn die er nog tot 1 maart ligt) is de download attenuation ca. 40 dB en de koperlengte dus 2.5 tot 3 km.

In jouw geval op dik 2 km afstand (aantal dB demping gedeeld door 13.8) zou je rond de 10 Mbit (= intrainsnelheid dus 8.5 Mbit netto snelheid bitwise) uit moeten komen, dus volgens mij is er niets aan de hand en zou het mij verbazen als ze er wat aan gingen doen, nog even los van de juridische aspecten (die ik al noemde) waarbij je geen poot hebt om op te staan.

Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/ko/2003/16/adsl2_ris_8.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 23-12-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
THE_BASE schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:27:
[...]

En daar denkt die medewerker niet over door? :/
Bij mobiel bieden ze ook internet aan, via UMTS/HSDPA. Vandaar dat er misschien verwarring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ericr schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:34:
Dan zou ik geen ISRA-punt hebben, lijkt me vreemd. Dit is een doosje met PTT er op, geplaatst in de meterkast. Kabel verdwijnt daarna uit mijn zicht maar bevind zich gelet op de situatie van de meterkast zeker niet ergens in mijn huis.
Ik heb hier ook 10 doosjes in huis waar ptt op staat, dus dat zegt niets. :)
Nee, waarschijnlijk komt de ptt kabel dan waarschijnlijk binnen in een kruipruimte oid.
En vandaar is een gewone kabel gelegd naar je meterkast.
Ik ken jou huis niet, dus misschien praat ik onzin.

Maar ptt/kpn gebruikt van die dikke blauwe kabels naar de huizen toe. In het isra punt komt dat ding binnen. Het kan zijn dat de laatste meter van de kabel enigzins gestript is, dan zou de kabel die binnenkomt grijs kunnen zijn. Maar dat is nog steeds geen lullig kabeltje en het verschil met een telefoonkabeltje is duidelijk te zien.

Ik zou gewoon zeggen, werkt het.. blijf er vanaf :).

[ Voor 3% gewijzigd door job op 23-12-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Ik heb het idee dat mijn Zyxel draadloos modem regelmatig eruit knalt als ik zwaar zit te downloaden- het modem kan dan geen verbinding meer maken met de PC. Alleen een herstart helpt.

Herkent iemand dit? Kan het downloaden van grote bestanden uit nieuwsgroepen er de oorzaak van zijn dat het modem 'verstopt' oid en eruit vliegt?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 08:00
Nou ik zit vol spanning te wachten op 8 januari. Het zit namelijk zo:

Ergens in oktober telfort aangevraagd (huidige provider is tele2). Na het aanmelden via de site heb ik meteen de telco telco portatie brief verstuurd naar tele2. Ik wist niet dat ik eigenlijk moet wachten totdat ik in stap 4 zat. Maar goed, ik krijg netjes de brieven en pakket binnen van Telfort. Per 21 december zou ik overgaan naar telfort. Na enkele weken niks gehoord van tele2 over de opzegging van het abonnement. Dus heb ik maar gebeld op 10 december en de medewerker van tele2 heeft maar zelf het abonnement gestopt omdat de aanvraag ergens was geparkeerd volgens hem. Opeens komt er een brief binnen op 12 december van KPN met daarin: per 8 januari zal uw adslaansluiting buiten dienst worden gesteld. Aaaah, daar heb ik niet om gevraagd. Weer naar tele2 gebeld om de sloop te annuleren, volgens de medewerker van tele2 maakte dit niks uit want ik zat toch al per 21 december bij telfort. Nou dan maar wachten tot 21 dec. En inderdaad ik heb opeens internet van telfort. Maar ik vertrouwde het nog steeds niet dus ik belde vandaag KPN. Ik kreeg een aardige man aan de lijn van de afdeling opzegging. En hij verteld dat er inderdaad een sloop moet worden uitgevoerd omdat ik ook het nummer laat overnemen door telfort. Dus volgens hem is er niks aan de hand.

Moet ik mij nu zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
job schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:47:
[...]

Ik heb hier ook 10 doosjes in huis waar ptt op staat, dus dat zegt niets. :)
Nee, waarschijnlijk komt de ptt kabel dan waarschijnlijk binnen in een kruipruimte oid.
En vandaar is een gewone kabel gelegd naar je meterkast.
Ik ken jou huis niet, dus misschien praat ik onzin.

Maar ptt/kpn gebruikt van die dikke blauwe kabels naar de huizen toe. In het isra punt komt dat ding binnen. Het kan zijn dat de laatste meter van de kabel enigzins gestript is, dan zou de kabel die binnenkomt grijs kunnen zijn. Maar dat is nog steeds geen lullig kabeltje en het verschil met een telefoonkabeltje is duidelijk te zien.

Ik zou gewoon zeggen, werkt het.. blijf er vanaf :).
Heb het daadwerkelijke ISRA-punt al gevonden, zit weggewerkt in de muur van de meterkast. Van daaruit loopt er ook een weggewerkte kabel omhoog en omlaag naar de meterkasten van de buren. Vanuit het weggewerkte ISRA-punt komt wel een oud verrot kabeltje maar daar kan ik niet bij omdat het ISRA-punt zonder breekwerk niet te openen is. De kabel naar het ISRA-punt is vrij dik, dus dat zal wel waarschijnlijk wel die dikke blauwe kabel zijn.

Er is overigens wel duidelijk een keer gewerkt aan dat ISRA-punt of er is een poging toe ondernomen. Doosje zelf mist een schroefje en is niet al te netjes afgewerkt.

Of dat verrotte kabeltje van 15 cm het verschil gaat maken betwijfel ik, daar ga ik dus zelf maar niet verder aan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In november telofrt aangevraagd met als overstap datum 17 december. Krijg alle spullen vrij snel. Ik ben overgestapt van internetplusbellen naar Telfort. Heb niks opgezegd bij kpn. Toen ik thuis kwam 17 december was mijn experiabox zijn internet kwijt. Dus de zyxel aangesloten. Tot mijn verbazing werkt de telefoon ook al. Ik had nummerbehoud aangevraagd.

Ik zit 2,7km van de centrale en was benieuwd naar de snelheid. Het modem was op 11606 kbps / 1154 kbps getraint. Alleen heb ik het probleem van een klapperende lijn. Overdag om de 10 a 15 minuten en 's nachts om de 50minuten. Dat zie ik in de log files.
Via telnet wan adsl perf zie ik veel errors. Dit is het resultaat na de logs gewist te hebben en na 30minuten:
near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved:5493
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 103
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 10
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
Error second in 15min : 20
Error second in 24hr : 55
Error second after power-up : 55
NM_Error second in 15min : 0
NM_Error second in 24hr : 0
NM_Error second after power-up : 0
adsl-mode>

Heb het modem verplaats naar het israpunt en heb het probleem nog steeds. Ik heb het Zyxel P-2602R-D1A. Bij de oudere Zyxel kun je nog wel eens wat tweaken met telnet wan adsl maxtonelimit 10 echter dit kan in dit modem niet.

Mijn waardes van het modem zijn:
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c dd de ee ff ff fe ff fe ee dd ca 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db
tone 32- 63: 00 24 67 79 99 aa ab bb bb cc cc cc cc dc dd cd
tone 64- 95: dd dd cc cc cc cc cc cb ac cc cc cc aa cc cb bb
tone 96-127: b8 9b bb bb bb 9a bb bb bb 98 ab bb bb bb ab bb
tone 128-159: bb bb 98 ab bb bb ba 9b bb bb ba 88 aa ba 99 a9
tone 160-191: 9b ba ba a9 88 aa a8 aa aa aa aa ab aa aa aa aa
tone 192-223: aa 2a aa aa aa aa aa aa aa 99 aa aa aa a9 9a 99
tone 224-255: a9 99 99 99 99 89 99 99 99 99 99 99 88 89 88 96
tone 256-287: 07 99 9a 99 99 99 aa 99 a9 99 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 99 98 78 88 88 78 88 88 87 77 77 77 76 77 77
tone 320-351: 77 76 77 66 76 67 67 66 65 55 53 45 44 55 55 55
tone 352-383: 42 44 23 42 34 44 44 43 24 32 34 34 44 44 44 43
tone 384-415: 44 33 33 33 33 33 33 33 22 32 23 33 22 22 22 22
tone 416-447: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 11 11 11 10 11
tone 448-479: 11 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Zal van de week maar een bellen, op mijn vraag via het webformulier heb ik nog geen antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VideoWolf schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:28:
Ik heb het idee dat mijn Zyxel draadloos modem regelmatig eruit knalt als ik zwaar zit te downloaden- het modem kan dan geen verbinding meer maken met de PC. Alleen een herstart helpt.

Herkent iemand dit? Kan het downloaden van grote bestanden uit nieuwsgroepen er de oorzaak van zijn dat het modem 'verstopt' oid en eruit vliegt?
Bij ons ist iets anders. Draadloos hier ook uit en de pc's kunnen niet verbinden, maar hier wordt er niks gedownload. Als draadloos uitvalt kan de pc met lan verbinding ook niet in het modem komen, maar moet het modem eerst uit gezet worden. Heb jij ook dat een pc met lanverbinding ook niet meer kan internetten als draadloos uit valt?
Reactie van de helpdesk op mijn mail was dat ik toch weer moest bellen, dat ze dit niet per mail afhandelen. ...tja.. beetje logisch ook wel. Maar dan moet ik steeds vertellen wat ik allemaal heb gedaan al.... en wat er precies gebeurd... dan is een mail toch handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadje
  • Laatst online: 15-05 22:36
mijn zoon is overgestapt van kpn planet naar telfort.

ik heb hetnet als provider.

ik kan hem nu niet meer bellen op zijn vaste telefoon!

weet iemand inmiddels hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepabolu
  • Laatst online: 23-02-2023
Speed24 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:32:
[...]
Ik heb gezocht naar noise in dit topic:

[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29264926

[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29265590

Of je gebruikt deze calculator:
http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx
Uit: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29224919

Verder kan het geen kwaad om in je huis ook alle aansluitingen te controleren, even kijken of alle draadjes goed aangesloten zitten en er geen losse contactjes zijn.

Verder is een 2 á 3 MBit verschil relatief weinig, het is niet zo dat je maar halve snelheden haalt t.o.v. anderen op die afstand. Het hangt ook af van andere factoren als kwaliteit van kabels, maar ook van de route die de kabels volgen onder de grond (BBNED/KPN afstands-schattingen zijn hemelsbreed, kabels volgen ondergronds echter vaak de grotere straten).
Dank je wel voor de info. De eerste links had ik al gevolgd, maar de interpretatie die je eronder geeft had ik zelf niet zo bedacht. Ik denk/vrees dat er hier in huis nog wel iets veranderd kan worden, maar na 6 (!) weken zonder internet ben ik even niet zo happig op een rigoreuze wijziging met het risico dat het niet meteen goed werkt.
Met deze opmerkingen kan ik tenminste bepalen of ik al dat werk (ISRA punt veranderen, NT1-kastje verplaatsen, ZyXEL verplaatsen, kabels trekken) de moeite waard vind om er nog 2 tot maximaal 3 a 4 MBit uit te peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:59
Wie heeft er nog meer problemen met zijn Telfort Internet verbinding? Op 1 december zou ik van KPN IPB naar Telfort Internet overgeschakeld worden, maar op deze datum is alleen mijn KPN lijn afgeloten. Ik zit dus al bijna 4 weken zonder Internet en Telefoon.

Elke 2 dagen heb ik telefonisch en via e-mail een klacht hierover ingedient bij Telfort, maar hier krijg ik elke keer hetzelfde antwoord: uw storing is in behandeling bij de technische afdeling en zij nemen contact met u op. Tot op heden niets gehoord.

Zelf heb ik al het modem meerdere malen gereset en verschillende kleuren draadjes van de telefoonaansluiting aansluiting verwisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
draadje schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:37:
mijn zoon is overgestapt van kpn planet naar telfort.

ik heb hetnet als provider.

ik kan hem nu niet meer bellen op zijn vaste telefoon!

weet iemand inmiddels hoe dat komt?
Ja je Quantum Flux Capacitor is waarschijnlijk niet in array en daardoor is de data-flow onderbroken.

Als dit niet behulpzaam was kan je wellicht ook iets meer informatie te posten over je probleem dan "Het werkt niet". Het is hier Tweakers.net en niet helldesk.com

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:16:
[...]

Welkom. Laat het groeten maar achterwege (is GoT policy). Voor je vraag zie de topicstart (veelgestelde vragen: is dus de bedoeling dat die niet nog eens 20x beantwoord moeten worden in het topic zelf). Nieuw zijn is geen excuus om niet eerst eens om je heen te kijken hier (m.n. de topicstart).
Sorry maar kan echt niet vinden of je een draadloze router kunt koppelen aan het standaardmodem en dus geen 70 euro betaalt voor het draadloze modem. Deze vraag is nog niet eerder gesteld en heb alle 4 de delen doorgelezen dus het verwijt dat ik niet om me heen heb gekeken leg ik naast me neer. Iemand anders een link waar het staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:41:
[...]

Sorry maar kan echt niet vinden of je een draadloze router kunt koppelen aan het standaardmodem en dus geen 70 euro betaalt voor het draadloze modem. Deze vraag is nog niet eerder gesteld en heb alle 4 de delen doorgelezen dus het verwijt dat ik niet om me heen heb gekeken leg ik naast me neer. Iemand anders een link waar het staat?
Volgens mij kan dat wel.... maar een alles-in-één ding is natuurlijk handiger.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Natuurlijk kan dat! Het is een standaard router met LAN-poorten, en daar kun je een standaard AccessPoint op aansluiten. Is het een router, of alleen een access-point?

Als het een router is, zul je zelf wel iets aan IP-adressering moeten doen (bijvoorbeeld 192.168.1.* doorlussen naar 192.168.2.* of een ander IP-segment).

Als het een accesspoint is, dan heb je geen probleem. Aansluiten maar.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

[...]

Onderstaande komt letterlijk uit de topicstart. Lijkt toch verdacht veel op jouw vraag. Maar je kunt waarschijnlijk ook wel je eigen router configureren voor gebruik met Telfort, dus zonder de zyxel te gebruiken (hier levert Telfort echter geen ondersteuning op). Of heb je een router zonder ingebouwd modem? Dan kan het natuurlijk niet.

Uit de topic start:

:? Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 13:02
[...]

NIET vinden ?? zie

--------------------------------------------------------------------------------
quote:
hjs schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:20:
[...]

Werd niet vaak toch het 4-poorts modem geleverd omdat er een tekort is van het basis modem?
(maar het blijft dan een gok natuurlijk, het tekort zal maar net over zijn )
Ik heb vorige week gewoon het standaard modem gekregen (1 poort).
Maar het is zoals trolleystad al zei
quote:
trolleystad schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:11:
[...]

Das gewoon een router + 4 poorts switch... Dus router functie uitgooien en alles aan de ZyXEL over laten. (Zie startpost). Dan lukt het vast wel.
zie eventueel ook:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
rick77 schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:57:
[...]
• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)
Nou ...

Je moet wel zeker weten dat je geen 2 apparaten met hetzelfde IP-adres op je subnet hebt zitten.

Vooral 192.168.1.254 is nogal populair dus ik heb mijn Telfort ZyXEL modem naar 192.168.1.253 moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 19:51
Ik heb nu Telfort en kom van UPC dat ik per 1 januari 2008 heb opgezegd. Ik heb tweemaal gebeld omdat ik die opzegging niet helemaal vertrouwde. Die man van de UPC verzekerde mij dat mijn abo(classic) per 1-12008 wordt opgezegd.

Wat schertst mijn verbazing dat op 21 december gewoon weer het geld voor UPC internet voor januari 2008 is afgeschreven middels automatische incasso. Wat een tent is die UPC eigenlijk?

Hebben meer mensen ervaring hiermee en hoe hebben jullie dat opgelost?

Ik ga die UPC incasso maar laten storneren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Badtothebone schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:54:
[...]

Je hoeft het niet schriftelijk op te zeggen, telefonisch moet geen probleem zijn. Ik had ook 2 weken gelden mijn UPC internet opgezegd en het werd mij verteld dat een paar dagen voor of na 1 januari een bevestiging zou krijgen met doos om de modem terug te sturen.

Voor de zekerheid belde ik afgelopen vrijdag op en het staat echt in het systeem dat ik heb opgezegd. De aardige man van de opzeg afdeling zei dat ik geen zorgen moest maken :)
Bij mij is UPC internet voor de maand januari 2008 op 21 december gewoon weer afgeschreven, terwijl ik tweemaal gebeld heb om op te zeggen.Mij werd verzekerd dat het goed zat. Niet dus.

Is bij jou wel de incasso van UPC gestopt?

Die ga ik morgen eens even bellen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik probeer voipbuster werkend te krijgen in de zyxel modem maar tot op heden wil het maar niet lukken.. modem blijft op Not Register staan.

Modem staat in routerstand

Number niks ingevulde omdat ik geen inbound nummer heb
SIP Local Port 5060
SIP Server Address sip.voipbuster.com
SIP Server Port 5060
REGISTER Server Address sip.voipbuster.com
REGISTER Server Port 5060
SIP Service Domain sip.voipbuster.com
Send Caller ID vinkje uit

User Name voipbuster username ingevuld
Password voipbuster password

Verder in de advanced setup niks gewijzigd.

Iemand tips?

Via m'n pda met SJphone werkt het wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:23
super_dirk schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:12:
Ik probeer voipbuster werkend te krijgen in de zyxel modem maar tot op heden wil het maar niet lukken.. modem blijft op Not Register staan.

Modem staat in routerstand

Number niks ingevulde omdat ik geen inbound nummer heb
SIP Local Port 5060
SIP Server Address sip.voipbuster.com
SIP Server Port 5060
REGISTER Server Address sip.voipbuster.com
REGISTER Server Port 5060
SIP Service Domain sip.voipbuster.com
Send Caller ID vinkje uit

User Name voipbuster username ingevuld
Password voipbuster password

Verder in de advanced setup niks gewijzigd.

Iemand tips?

Goed dat je eerst hebt geprobeerd te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

franssie

Save the albatross

super_dirk schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:12:
<snip>
'Number' is je gebruikersnaam dacht ik,
Service Domain kan je ook eens zonder sip. proberen

succes!

^^ met hierboven, dan had je dit zelf kunnen vinden - niet zo moeilijk (trolleystad moet je bedanken voor de pica)
Afbeeldingslocatie: http://www.digiron.nl/voipbuster.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door franssie op 23-12-2007 23:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Toad schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:41:
[...]

Bij mij is UPC internet voor de maand januari 2008 op 21 december gewoon weer afgeschreven, terwijl ik tweemaal gebeld heb om op te zeggen.Mij werd verzekerd dat het goed zat. Niet dus.

Ik heb geen automatisch incasso bij UPC, ik betaal hun liever gewoon handmatig ;-) Mijn laaste rekening was voor periode 1/12 t/m 31/12 en die heb ik betaald. Mocht er volgende maand nog een rekening voor UPC Internet in mijn brievenbus vallen dan betaal ik het gewoon niet.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Toad schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:41:
[...]

je hoeft niet te bellen, kost waarschijnlijk ook weer geld, bel de bank ff voor het te laten storneren en klaar ben je, dan moeten ze de administratie bij UPC in orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Badtothebone schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:29:
[...]

Ik heb geen automatisch incasso bij UPC, ik betaal hun liever gewoon handmatig ;-) Mijn laaste rekening was voor periode 1/12 t/m 31/12 en die heb ik betaald. Mocht er volgende maand nog een rekening voor UPC Internet in mijn brievenbus vallen dan betaal ik het gewoon niet.
Ik denk dat ik die automatische incasso machtiging ook maar ga stoppen, want hier heb ik geen vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:57:

Heb het modem verplaats naar het israpunt en heb het probleem nog steeds. Ik heb het Zyxel P-2602R-D1A. Bij de oudere Zyxel kun je nog wel eens wat tweaken met telnet wan adsl maxtonelimit 10 echter dit kan in dit modem niet.
Volgens ZyXEL.nl support site is de 2602 serie te stabiliseren door:
Prestige 660, 661, 662 of 2602 :
Op deze modellen kan hetzelfde effect worden bereikt met recente Firmware en het commando wan adsl driver upmaxbits X,
waarbij X een waarde tussen 0 en 15 heeft. Het is op deze modellen ook mogelijk de downloadsnelheid te beperken met het commando wan adsl driver dnmaxbits X
Zie http://www.zyxelsupport.nl/a006.html

Zie [Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3
telnet naar je modem
kies optie 24
kies optie 8
klop in : wan adsl driver upmaxbits <waarde>

probeer van hoog naar laag te werken, begin eens met 10 en werk omlaag.
net zo lang tot je lijn stabiel is.
Unquote

Volgens bovenstaande kun je een ZyXEL 2602 met veel re-trains stabiel krijgen door de upmaxbits waarde te tweaken.

Heeft iemand hier ervaring meee?
Wat stelt de upmaxbits waarde X voor (X loopt van 0-15)??
(ik ben nog niet geport naar Telfort, kan zelf nog niets testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of mijn vraag in het goede topic duw, maar ik kon niks vinden over dit in de SP.

Ik heb momenteel kabel internet, de snelheid hangt bij kabel internet vooral af van bijvoorbeeld drukte op de lijn. Nu had ik 2 jaar geleden een keer een aantal dagen geen internet, en kwam toevallig langs mijn oude basisschool. Daar waren ze druk bezig met allerlei busjes van @home, en na het vragen aan de monteur kwam ik er achter dat dat de wijkcentrale voor mijn woonwijk was. Deze was op amper 500 meter van mijn woonhuis. De monteur legde mij uit dat vanuit deze wijkcentrale naar een hoofdcentrale 10-15km verderop wordt doorverbonden en zodoende een maximale snelheid van (toendertijd) 15Mbit kon worden gehaald.

Nu is de snelheid van ADSL voornamelijk beinvloedbaar door de afstand naar de hoofdcentrale. Hiervan weet ik ook dat deze in het centrum van mijn woonplaats ligt (Weert) en dat ik er 2,2km vanaf woon. Wanneer ik dit fiets is dit 3,4km. Nu heb ik dus kans dat de afstand in het gunstigste geval 2,2km is, of 3,4km.

Kan het ook zo zijn dat dit de 'hoofdcentrale' is zoals bij het @home verhaal in het begin van mijn vraag. Dus dat vanaf deze centrale een verbinding loopt naar een wijkcentrale en vanaf daar naar mijn huis. In die zelfde wijkcentrale waren ze laatst ook bezig met allerlei KPN monteurs.

Nogmaals, ik kon het niet vinden in de SP, en ik heb gezocht op google, maar ik vond niet bepaald veel informatie. Behalve dat het wel kan zijn in grote steden...en laat Weert nu niet echt een grote stad zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:23:
Ik weet niet of mijn vraag in het goede topic duw, maar ik kon niks vinden over dit in de SP.

Ik heb momenteel kabel internet, de snelheid hangt bij kabel internet vooral af van bijvoorbeeld drukte op de lijn. Nu had ik 2 jaar geleden een keer een aantal dagen geen internet, en kwam toevallig langs mijn oude basisschool. Daar waren ze druk bezig met allerlei busjes van @home, en na het vragen aan de monteur kwam ik er achter dat dat de wijkcentrale voor mijn woonwijk was. Deze was op amper 500 meter van mijn woonhuis. De monteur legde mij uit dat vanuit deze wijkcentrale naar een hoofdcentrale 10-15km verderop wordt doorverbonden en zodoende een maximale snelheid van (toendertijd) 15Mbit kon worden gehaald.

Nu is de snelheid van ADSL voornamelijk beinvloedbaar door de afstand naar de hoofdcentrale. Hiervan weet ik ook dat deze in het centrum van mijn woonplaats ligt (Weert) en dat ik er 2,2km vanaf woon. Wanneer ik dit fiets is dit 3,4km. Nu heb ik dus kans dat de afstand in het gunstigste geval 2,2km is, of 3,4km.

Kan het ook zo zijn dat dit de 'hoofdcentrale' is zoals bij het @home verhaal in het begin van mijn vraag. Dus dat vanaf deze centrale een verbinding loopt naar een wijkcentrale en vanaf daar naar mijn huis. In die zelfde wijkcentrale waren ze laatst ook bezig met allerlei KPN monteurs.

Nogmaals, ik kon het niet vinden in de SP, en ik heb gezocht op google, maar ik vond niet bepaald veel informatie. Behalve dat het wel kan zijn in grote steden...en laat Weert nu niet echt een grote stad zijn :9
Er zijn 2 telefooncentrales in Weert:

weert-centrum (Wt-c)
weert-dorplein (Wt-Dpn)

Zie http://www.adslcentrale.n...amic_content=mijncentrale

Maar geen idee op welke jij aangesloten bent... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Rolfy schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:47:
[...]

Er zijn 2 telefooncentrales in Weert:

weert-centrum (Wt-c)
weert-dorplein (Wt-Dpn)

Zie http://www.adslcentrale.n...amic_content=mijncentrale

Maar geen idee op welke jij aangesloten bent... ;)
Ook is het zo dat een @home centrale misschien heel ergens anders staat dan de HVD van KPN.
Gewoon even op die 'check' sites je postcode invullen en dan bidden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al voorbij gekomen in de postings of de vorige delen, maar goed hier toch mijn vraag:

Is het mogelijk om mijn huidige draadloze SpeedTouch modem te gebruiken (wat ik van KPN DirectADSL kreeg) voor Telfort ADSL zonder bellen? Ik heb ADSL over een analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:30:
Misschien is het al voorbij gekomen in de postings of de vorige delen, maar goed hier toch mijn vraag:
Zoek en gij zult vinden..
Is het mogelijk om mijn huidige draadloze SpeedTouch modem te gebruiken (wat ik van KPN DirectADSL kreeg) voor Telfort ADSL zonder bellen? Ik heb ADSL over een analoge lijn.
Waarom stel je de vraag dan als je niet zeker weet of het al voorbij gekomen is?! De zoek functie staat er niet voor de sier! Luie donder! Kijk, bovenin vind je een 'quicksearch'. Vul daar eens "speedtouch" in en laat 'm in dit topic zoeken. Is dat nou echt zo moeilijk?

En ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken. Jouw vraag wordt in de ALLEREERSTE post van dit topic beantwoord. Kijk maar eens bij "FAQ - Veelgestelde vragen".

@iedereen:

Ik word er onderhand zo moe van dat om de paar pagina's weer dezelfde vragen gesteld worden, zelfs dingen die in de startpost staan. Zullen we daar nu eens mee stoppen?

[ Voor 22% gewijzigd door Dolan op 24-12-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 08:00
Jopperd schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:41:
Nou ik zit vol spanning te wachten op 8 januari. Het zit namelijk zo:

Ergens in oktober telfort aangevraagd (huidige provider is tele2). Na het aanmelden via de site heb ik meteen de telco telco portatie brief verstuurd naar tele2. Ik wist niet dat ik eigenlijk moet wachten totdat ik in stap 4 zat. Maar goed, ik krijg netjes de brieven en pakket binnen van Telfort. Per 21 december zou ik overgaan naar telfort. Na enkele weken niks gehoord van tele2 over de opzegging van het abonnement. Dus heb ik maar gebeld op 10 december en de medewerker van tele2 heeft maar zelf het abonnement gestopt omdat de aanvraag ergens was geparkeerd volgens hem. Opeens komt er een brief binnen op 12 december van KPN met daarin: per 8 januari zal uw adslaansluiting buiten dienst worden gesteld. Aaaah, daar heb ik niet om gevraagd. Weer naar tele2 gebeld om de sloop te annuleren, volgens de medewerker van tele2 maakte dit niks uit want ik zat toch al per 21 december bij telfort. Nou dan maar wachten tot 21 dec. En inderdaad ik heb opeens internet van telfort. Maar ik vertrouwde het nog steeds niet dus ik belde vandaag KPN. Ik kreeg een aardige man aan de lijn van de afdeling opzegging. En hij verteld dat er inderdaad een sloop moet worden uitgevoerd omdat ik ook het nummer laat overnemen door telfort. Dus volgens hem is er niks aan de hand.

Moet ik mij nu zorgen maken?
Heeft niemand hetzelfde meegemaakt? Of wat hebben diegene gedaan die een opheffing adsl brief van knp hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zondag 23 december 2007 @ 08:36:
[...]

Haalt de buurman ook echt die snelheid of zit je alleen maar met de snelheidscheck op de site te spelen? Want dat laatste heeft geen enkele zin.

In mijn geval geeft de check op de site 13 Mbit/s aan, maar ik kom met het ZyXEL modem niet verder 7250 en met mijn Speedtouch 716v5 WL niet verder dan 7750. In beide gevallen (ook met mijn Speedlinq lijn die er nog tot 1 maart ligt) is de download attenuation ca. 40 dB en de koperlengte dus 2.5 tot 3 km.

In jouw geval op dik 2 km afstand (aantal dB demping gedeeld door 13.8) zou je rond de 10 Mbit (= intrainsnelheid dus 8.5 Mbit netto snelheid bitwise) uit moeten komen, dus volgens mij is er niets aan de hand en zou het mij verbazen als ze er wat aan gingen doen, nog even los van de juridische aspecten (die ik al noemde) waarbij je geen poot hebt om op te staan.

Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/ko/2003/16/adsl2_ris_8.gif
Duidelijker grafiek...
Afbeeldingslocatie: http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:11:
[...]

Volgens ZyXEL.nl support site is de 2602 serie te stabiliseren door:
Prestige 660, 661, 662 of 2602 :
Op deze modellen kan hetzelfde effect worden bereikt met recente Firmware en het commando wan adsl driver upmaxbits X,
waarbij X een waarde tussen 0 en 15 heeft. Het is op deze modellen ook mogelijk de downloadsnelheid te beperken met het commando wan adsl driver dnmaxbits X
Zie http://www.zyxelsupport.nl/a006.html

Zie [Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3
telnet naar je modem
kies optie 24
kies optie 8
klop in : wan adsl driver upmaxbits <waarde>

probeer van hoog naar laag te werken, begin eens met 10 en werk omlaag.
net zo lang tot je lijn stabiel is.
Unquote

Volgens bovenstaande kun je een ZyXEL 2602 met veel re-trains stabiel krijgen door de upmaxbits waarde te tweaken.

Heeft iemand hier ervaring meee?
Wat stelt de upmaxbits waarde X voor (X loopt van 0-15)??
(ik ben nog niet geport naar Telfort, kan zelf nog niets testen)
Dit heeft geholpen. Bedankt :)
wan adsl driver upmaxbits 13 gedaan. Aan de waardes te zien kan ik 14 ook nog wel proberen. De noise margin upstream zat tegen de 5dB aan zonder deze tweak.

noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc cc cc cc cc cc cc cc cc cb b9 74
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db
tone 32- 63: 00 24 56 77 79 99 9b bb bb bb cc cc dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd cc dd cb bd dd bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: ba bb bb bb bb bb bb bb bb 99 bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb 99 bb bb bb ba 9b bb bb b9 88 ab bb 99 a9
tone 160-191: 9b bb bb b9 99 bb b9 bb bb bb bb bb bb bb bb ab
tone 192-223: bb b2 ab aa 9a aa a9 aa 9a 99 a9 99 a9 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 78 95
tone 256-287: 07 99 99 83 99 99 99 99 97 77 79 98 97 79 97 87
tone 288-319: 88 88 77 77 66 75 22 57 76 41 56 75 77 76 77 76
tone 320-351: 67 65 56 55 54 15 55 45 55 35 53 45 44 55 55 54
tone 352-383: 53 54 30 53 44 44 44 44 43 44 44 34 43 32 43 22
tone 384-415: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 416-447: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 11 11 11 11 10 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
hoe lang duurt het voor ik internet heb als ik het nu bestel

en ik heb nog geen kpn aansluiting (aansluiting ligt er wel, maar geen abbo)

en kost mij de kpn aansluiting extra geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 20:07

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

justinnn schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:43:

Bij de meeste aanvragen duurt het ongeveer een maand voordat alles is verwerkt en je internet verbinding werkt. Nadat de monteur van KPN langs is geweest werkt je internet ook wel. Volgens mij kost de aansluiting van kpn geen extra geld.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Ja, is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

Lees eerst de eerste post even op de eerste pagina en stel dan de vragen die overblijven. Domme vragen bestaan niet, wel domweg vragen stellen..
justinnn schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:43:

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:03
Hoelang duurt het totdat ik in stap 4 zit? Want ik heb me net aangemeld en mijn contract bij planet eindigt om 29-01-08 waarvan ik dus een maand van te voren het brief moet opsturen.

In het opzeg brief staat dit:
Mijn abonnementsgegevens:
Gebruikersnaam
E-mailadres
Klantnummer

Wat moet ik bij het e-mailadres neerzetten? Mijn huidige email bij planet?

Of is het ook genoeg om alleen een belletje te plegen naar planet en dat ik het wil opzeggen?

[ Voor 11% gewijzigd door xminator op 24-12-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Zie de topicstart!!! Daar staat dit:
Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:03
Maar ik heb geen 6 weken de tijd ervoor.... ;)

Ik heb op de telfort site 28-01-08 aangegeven als datum dat het in moet gaan...

[ Voor 46% gewijzigd door xminator op 24-12-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hebben meer mensen problemen met uitgaand e-mailen.

Alles is juist ingesteld op mijn Mac, maar alleen inkomend gaat goed.

gebruikersnaam@telfort.nl
wachtwoord (is goed)
poort 25 (doet 'ie zelf)
SSL (aan of uit?)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:53
oke,

ik ben al een tijdje aan het meelezen en zie iets in het starttopic staan die ik niet helemaal snap.
ze hebben het daar over :

artech 521 switch

maar als ik dat bij goolge intik dan zie ik eerst dit topic 2x dan 2x tiscali forum en dan een verlopen marktplaats advertentie.

dus waar kan ik zo'n ding vinden want om nou 2 telefoons neer te zetten vind ik ook weer een beetje overdreven.
ik wil namelijk zelf mijn kpn houden voor het geval dat het modem het niet meer doet en zulk soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
ik heb op 5 december Telfort internet aangevraagd. Sinds 2wkn op stap 3. Dat zal het vanaf nu wel hard gaan hoop ik? Of hebben ze op het moment een beetje een achterstand vanwege de grote belangstelling?

Ik begrijp dat er tegenwoordig geen monteur van KPN meer langs moet komen? Er ligt hier wel een telefoonlijn, maar daar is nog nooit ADSL overheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Laatst online: 12-09 11:40
Dankje voor je aardige reactie... je zou ook een voorbeeld aan franssie kunnen nemen die wel gewoon de oplossing post. Ik had reeds gezocht en had nog geen goeie reactie gevonden.

Dit is geen aanval maar wilde dit toch even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ben op zich ook wel geïnteresseerd in een abonnement bij Telfort, zit alleen een beetje met de opzegtermijn. Bij Alice bijvoorbeeld maken ze reclame met het feit dat je iedere maand weg kunt als je dat wilt, hoe zit dit bij Telfort? Voel namelijk weinig voor een jaar lang vast zitten aan een ellendig abonnement (mocht dat het geval gaan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 19:22
die kpn monteur komt alleen kijken of het aderpaar werkt en dat is belachelijk, bij mij belde hij op of het ook werkte, en als het gewoon werkte kwam die niet, en dat deed het dus hij is niet geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door bastian433 op 24-12-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27

Dav0s

Hr?

TimMer schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:22:
Ben op zich ook wel geïnteresseerd in een abonnement bij Telfort, zit alleen een beetje met de opzegtermijn. Bij Alice bijvoorbeeld maken ze reclame met het feit dat je iedere maand weg kunt als je dat wilt, hoe zit dit bij Telfort? Voel namelijk weinig voor een jaar lang vast zitten aan een ellendig abonnement (mocht dat het geval gaan zijn).
Google? Telfort.nl?

Alleen aan het einde van de contractstermijn dus (volgens mij standaard 1 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
thefxr schreef op maandag 24 december 2007 @ 03:42:
[...]
je hoeft niet te bellen, kost waarschijnlijk ook weer geld, bel de bank ff voor het te laten storneren en klaar ben je, dan moeten ze de administratie bij UPC in orde hebben.
Dat heb ik ook gedaan.
Nooit meer iets van gehoord. Tot 4 jaar later: brief van de deurwaarder. Na verweer bleef het stil. Navraag na een jaar leerde dat ze geen zaken meer met upc wilde doen. Na weer drie jaar een eindfactuur vanwege conractbeëindiging. Bleek dat upc contract opzei wegens wanbetaling, zonder ooit eerder gewaarschuwd te hebben! En inderdaad, kabelsignaal werd afgesloten (en dat terwijl de storneringen betrekking hadden op chello).

Na inschakelen coax en rechtsbijstand lijkt het nu opgelost.

Bellen en mailen naar zowel upc als incassobureau helpt niet. Bij upc mogen ze niks, kunnen ze niks en vooral willen ze niks. Bij incassobureau wordt simpelweg niet eens gereageerd of zijn onbereikbaar.

Dus wees gewaarschuwd als je zomaar storneert. Tenzij je gen enkele upc dienst meer afneemt en deze in de toekomst )na verhuizing' ook niet meer nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op maandag 24 december 2007 @ 03:42:
En later inderdaad dikke ellende zoals de user hierboven al beschrijft. Ik heb hetzelfde meegemaakt, deurwaarder aan de deur, alle administratie meegegeven (ik stond in mijn gelijk) en een jaar niks meer van vernomen. Na een jaar weer een brief van de deurwaarder met dezelfde rekening! Ik bellen, wat bleek? UPC had het uitgezocht en vond dat ik geen gelijk had en wilde mij voor de rechter slepen... toen maar die ene maand abonnementgeld betaald alsmede deurwaarderskosten.

Zonde van het geld en volstrekt belachelijk, maar de ergernis die ik hier van kreeg was dusdanig dat betalen beter was voor mij dan naar de rechter te stappen om mijn gelijk te halen. Ik ben wekenlang boos geweest over een stomme 150 euro. Dus pas maar op met die UPC gasten, jaren later weten ze je opeens te vinden en dan heb je nog meer ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CasperBTU schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:13:
ik heb op 5 december Telfort internet aangevraagd. Sinds 2wkn op stap 3. Dat zal het vanaf nu wel hard gaan hoop ik? Of hebben ze op het moment een beetje een achterstand vanwege de grote belangstelling?
Ik heb het weken eerder aangevraagd en zit nog steeds in stap 3... misschien duurt het bij mij zo lang omdat ik mijn abonnement pas eind januari wil laten ingaan? Ik meen dat stap 3 ongeveer 4 weken duurt, maar het zal wel wat uitlopen door kerst e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
CasperBTU schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:13:

Ik begrijp dat er tegenwoordig geen monteur van KPN meer langs moet komen? Er ligt hier wel een telefoonlijn, maar daar is nog nooit ADSL overheen gegaan.
Ligt denk ik ook aan de datum die je hebt ingevuld per wanneer je over wilt gaan.
Ik heb het een dag later dan jou aangevraagt met als datum 3-1-2008 en zit in stap 4 en heb inmiddels het modem ook binnen.
Wel vaag is dat ik een mail kreeg dat mijn abo geactiveerd wordt in de week van 7 januari [een zondag].
Ik neem gewoon aan dat dat dus een week later is, immers is de zondag de eerste dag van de week.
Mijn abo bij hetnet loopt tot 3-2-2008, ik heb expres een maand overlapping genomen om niet zonder internet te zitten.
Telefonie is niet zo erg aangezien ik ergens een mobiel heb slingeren. :P
Een brief met login gegevens heb ik overigens nog niet ontvangen.

[edit]
Volgens mij is een monteur die langs komt standaard en af te bellen wanneer het werkt.
Staat wel ergens in dit of het vorige topic.

[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 24-12-2007 22:38 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
LoneRanger schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:36:
[...]

Ligt denk ik ook aan de datum die je hebt ingevuld per wanneer je over wilt gaan.
Ik heb het een dag later dan jou aangevraagt met als datum 3-1-2008 en zit in stap 4 en heb inmiddels het modem ook binnen.
Wel vaag is dat ik een mail kreeg dat mijn abo geactiveerd wordt in de week van 7 januari [een zondag].
Ik neem gewoon aan dat dat dus een week later is, immers is de zondag de eerste dag van de week.
Mijn abo bij hetnet loopt tot 3-2-2008, ik heb expres een maand overlapping genomen om niet zonder internet te zitten.
Telefonie is niet zo erg aangezien ik ergens een mobiel heb slingeren. :P
Een brief met login gegevens heb ik overigens nog niet ontvangen.

[edit]
Volgens mij is een monteur die langs komt standaard en af te bellen wanneer het werkt.
Staat wel ergens in dit of het vorige topic.
Ik wilde het z.s.m. in laten gaan aangezien UPC aan het kutten was. Kon alleen per 1-1-2008 opzeggen, moest anders wachten tot volgend jaar november ivm met zo'n kut-contract. Mja dat wordt enkele weken geen internet thuis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:16:
[...]

Ik heb het weken eerder aangevraagd en zit nog steeds in stap 3... misschien duurt het bij mij zo lang omdat ik mijn abonnement pas eind januari wil laten ingaan? Ik meen dat stap 3 ongeveer 4 weken duurt, maar het zal wel wat uitlopen door kerst e.d.
Tja, daar ben ik dus ook bang voor. Moet denk ik even op zoek naar een tijdelijke oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Laatst online: 13:55
Okay tijd voor een wat ander topic dan in welke stap we zitten en welke snelheid we halen.... :)

Ondertussen ben ik een week of 3 aangesloten op Telfort. Het werkt perfect en tijd voor een volgende stap. Installatie van VPN i.c.m. de mobiele laptop (en daarna de Tytn II) en de Zyxel P-2602HW-D1A. Na het gehele web afgezocht te hebben en vele probeersels (waaronder een gestresste modem) is het me nog niet gelukt de VPN connectie tussen laptop (vista) en de zyxel tot stand te brengen. Ik vraag me zelfs af of me dat wel gaat lukken want dat wat je op Vista moet instellen komt bij lange na niet overeen met wat je op de Zyxel moet instellen. Tenminste... daar lijkt het erg op en ik ben ook echt hartstikke stom natuurlijk. Wie is het al gelukt en kan wat richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:14:
[...]

En later inderdaad dikke ellende zoals de user hierboven al beschrijft. Ik heb hetzelfde meegemaakt, deurwaarder aan de deur, alle administratie meegegeven (ik stond in mijn gelijk) en een jaar niks meer van vernomen. Na een jaar weer een brief van de deurwaarder met dezelfde rekening! Ik bellen, wat bleek? UPC had het uitgezocht en vond dat ik geen gelijk had en wilde mij voor de rechter slepen... toen maar die ene maand abonnementgeld betaald alsmede deurwaarderskosten.

Zonde van het geld en volstrekt belachelijk, maar de ergernis die ik hier van kreeg was dusdanig dat betalen beter was voor mij dan naar de rechter te stappen om mijn gelijk te halen. Ik ben wekenlang boos geweest over een stomme 150 euro. Dus pas maar op met die UPC gasten, jaren later weten ze je opeens te vinden en dan heb je nog meer ellende.
Volgens de consumentenwet, geld er een verjaringstermijn van 2 jaar, dus daarna hebben ze echt pech, verder zal ik me nooit laten intimideren door een bedrijf, als ik weet dat ik gelijk heb, dan maar naar de rechter.
Waarschijnlijk zal die mij dan ook in het gelijk stellen en moet het bedrijf (UPC) alle kosten betalen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
swiebert schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:15:
Okay tijd voor een wat ander topic dan in welke stap we zitten en welke snelheid we halen.... :)

Ondertussen ben ik een week of 3 aangesloten op Telfort. Het werkt perfect en tijd voor een volgende stap. Installatie van VPN i.c.m. de mobiele laptop (en daarna de Tytn II) en de Zyxel P-2602HW-D1A. Na het gehele web afgezocht te hebben en vele probeersels (waaronder een gestresste modem) is het me nog niet gelukt de VPN connectie tussen laptop (vista) en de zyxel tot stand te brengen. Ik vraag me zelfs af of me dat wel gaat lukken want dat wat je op Vista moet instellen komt bij lange na niet overeen met wat je op de Zyxel moet instellen. Tenminste... daar lijkt het erg op en ik ben ook echt hartstikke stom natuurlijk. Wie is het al gelukt en kan wat richting geven?
volgens mij gaat dat niet samen op vista, lukt het wel in xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
thefxr schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:34:
[...]

volgens mij gaat dat niet samen op vista, lukt het wel in xp?
Niet geprobeerd.....In mijn tobbe drijft slechts Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Titusvh schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:00:
[...]
Dus wees gewaarschuwd als je zomaar storneert. Tenzij je gen enkele upc dienst meer afneemt en deze in de toekomst )na verhuizing' ook niet meer nodig hebt...
Zo denk ik er ook over.

Je kunt beter tegen je principe 50-100 Euro teveel c.q. ten onrechte betaald hebben dan dat je jarenlang onzekerheid en ge-OH erover hebt.

Daar is het leven veel te kort voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Als het goed is kan ik de 28ste over van Abel naar Telfort.
Nu is het zo dat ik het pakket van Telfort zeker al een maand in huis heb.
Op de Telfort pagina sta ik al meer dan 3 weken op stap 4.

Kan ik vrijdag (de 28ste dus) alles gewoon aansluiten en vanuit gaan dat ik gewoon internet heb of moet ik echt naar stap 5 bij Telfort???

Ben trouwen ook benieuwd of mn telefoon het ook doet (heb nu deze ook via Abel)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshepard
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-01-2023
Guys & Gal's

speciaal ff een profiel aangemaakt, om op dit topic te reageren, wat er allemaal voor staat weet ik niet precies die 4 delen met /offtopics ga ik niet helemaal door.

MAAR ik wou ff kwijt

voorheen : direct-adsl kpn .. iets van 69 of meer per maand.. was wel 12mbit maar had er maar 8 door de soho speedtouch die ze hadden geleverd..

nu telfort internet een paar dagen lopen voor 20 euries.. echt helemaal TOP

- zoals boven duidelijkgemaakt welke stappen het beste zijn. en thx voor de persoon die melde als tip om het aangetekend te versturen... heb totaal niks vernomen van kpn geen bevestiging . noppes. maar wel van telfort dat de lijn op afgespoken tijd omging..(brief gestuurd met hun template)
nu zyxel wel neit volle 20mbit maar wel 15560 kpps.. toch niet slecht.. je krijgt meer voor 40 minder..nu hopen dat het zo blijft en een beetje stabiel gata draaien..

o ps: mocht jeje eigen mail servert draaien.. voorheen de smarthost redirect van kpn was wel handig veel minder spam.. .. (of bijna niks) enige min puntje is dus dat je je spam filter wel weer flink moet aanpakken..

conclusie.. .. TOP voor het eerst in mijn 12 jarig automaiseringservaring met zakelijk en particuliere lijn omzettingen .. 0 problemen. :)

of was dit een toeval van een ongelovelijke RND()

Soulshepard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Over verhuizen tijdens een nog lopend contract vind ik nergens iets bij Telfort.

Weet iemand waar dat staat op hun site of hoe je dat met Telfort kunt regelen?

Lijkt me ook wel iets voor de StartPost.

Laat maar heb het toch gevonden :z

http://klantenservice.int...l/manual.aspx?nodeid=8775
Verhuizing Telfort internet- en vast bellen-abonnement
Samenvatting
Samengevat gelden voor een verhuizing (adreswijziging) de volgende richtlijnen:
Verhuistermijn 4-6 weken voor verhuisdatum
Manier van aanmelden Op Mijn Telfort. Hier kiest u voor "Verhuizen".
Verhuiskosten € 59,-

Voor wie is deze handleiding
Deze handleiding is van toepassing indien u momenteel beschikt over een Telfort internetabonnement en u gaat verhuizen naar een ander adres.

Let op! Heeft u ook een Telfort mobiel abonnement? Dan dient u de verhuizing tevens aan te melden op Mijn Telfort mobiel
Hoe werkt het?
U kunt uw huidige Telfort internetaansluiting meeverhuizen naar het nieuwe adres. Wij zorgen ervoor dat de internetaansluiting op uw oude adres wordt opgeheven, en dat de aansluiting op de door u gewenste datum (met inachtneming van de minimale meldingstermijn van 4 tot 6 weken) weer op het nieuwe adres wordt geactiveerd. Daarnaast zorgen wij er uiteraard voor dat alle gegevens in onze administratie worden gewijzigd.
Voorwaarden verhuizing
Telfort kan uw verhuizing alleen realiseren indien u aan de volgende voorwaarden heeft voldaan:

Geadviseerd wordt de verhuizing minimaal 4 weken voor de verhuisdatum aan ons doorgegeven Indien u uw huidige telefoonaansluiting meeverhuist naar uw nieuwe adres: De KPN telefoonaansluiting is op de gewenste verhuisdatum reeds actief op het nieuwe adres

Indien u niet aan bovenstaande voorwaarden heeft voldaan, dan kan Telfort geen naadloze verhuizing van uw internetaansluiting garanderen.
Indien de verhuizing niet voor de gestelde termijn van 4 weken bij ons bekend is, loopt u dus het risico dat u tijdelijk niet over uw internetverbinding kunt beschikken. Daarnaast is het van groot belang dat u zorgdraagt voor de verhuizing van uw KPN telefoonaansluiting. U dient dit tijdig af te stemmen met KPN. Ga voor informatie over het verhuizen van uw telefoonaansluiting naar of bel met de KPN Klantenservice via 0900-0244.
Uw telefoonlijn dient op de gewenste verhuisdatum van uw internetverbinding op het nieuwe aansluitadres actief te zijn. Als dit niet het geval is kan Telfort uw internetverbinding niet op uw nieuwe adres realiseren. Een verhuizing (het netnummer blijft gelijk) kan gewoon doorgevoerd worden met behoud van uw huidige Telfort telefoonnummer.
Verhuizing aanmelden
Voor het aanmelden van uw verhuizing gaat u naar Mijn Telfort Hier kiest u voor "verhuizen" en vul de gegevens van uw verhuizing in.
Telfort vast bellen meeverhuizen
Uw Telfort vast bellen-abonnement zal gelijktijdig met uw internetverbinding worden verhuisd. U kunt direct na de verhuizing weer gebruik maken van uw vast bellen-abonnement. Bij een verhuizing buiten uw regio (het netnummer wordt anders) kan uw Telfort vast bellen-abonnement met behoud van uw huidige Telfort telefoonnummer worden verhuisd. Omdat u naar een andere regio verhuist, heeft u namelijk een nieuw netnummer nodig. Uw internetverbinding wordt verhuisd, en u krijgt een nieuw Telfort telefoonnummer van ons. U ontvangt de benodigde activatiecodes om het vast bellen-abonnement te activeren. Kosten
Voor het verhuizen van uw internetverbinding brengt Telfort u eenmalig € 59,- in rekening. Het bedrag zal aan u gefactureerd worden middels de maandelijkse rekening

[ Voor 89% gewijzigd door Help!!!! op 25-12-2007 13:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34
Hoe groot mogen de mails/attachments bij Telfort zijn, inkomend en uitgaand?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
super_dirk schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:20:
Dankje voor je aardige reactie... je zou ook een voorbeeld aan franssie kunnen nemen die wel gewoon de oplossing post. Ik had reeds gezocht en had nog geen goeie reactie gevonden.

Dit is geen aanval maar wilde dit toch even kwijt.

[...]
/off topic sorry ..

Nou wat ik dan graag even kwijt wil is dat het UBER irritant is dat de zelfde vragen over en over worden gesteld en het hele topic dus volloopt met de zelfde vragen omdat mensen zelf niet (willen) zoeken.

Wellicht ben jij dus goed geholpen, echter voor het topic en het Tweakers forum in het grotere geheel heeft het constant herhalen van vragen tot gevolg dat topic(s) een nutteloze herhaling van zetten worden waarin de echt nuttige informatie ondersneeuwt.

Het lijkt hier soms wel een pro deo helpdesk geworden ipv een forum waarin Tweakers informatie uitwisselen, wat immers het doel is hier. Dus ik had liever gehad dat je vraagt was genegeerd. Want dat is beter voor jou, je leert nog eens wat, en beter voor je mede forum gebruikers want die zien alle nuttige informatie compact in een topic staan ipv jou vraag voor de 10e keer. Win-Win situatie voor ons allemaal. :)

/off topic sorry ..

[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 25-12-2007 14:45 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:37:
[...]

Zoek en gij zult vinden..

[...]

Waarom stel je de vraag dan als je niet zeker weet of het al voorbij gekomen is?! De zoek functie staat er niet voor de sier! Luie donder! Kijk, bovenin vind je een 'quicksearch'. Vul daar eens "speedtouch" in en laat 'm in dit topic zoeken. Is dat nou echt zo moeilijk?

En ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken. Jouw vraag wordt in de ALLEREERSTE post van dit topic beantwoord. Kijk maar eens bij "FAQ - Veelgestelde vragen".

@iedereen:

Ik word er onderhand zo moe van dat om de paar pagina's weer dezelfde vragen gesteld worden, zelfs dingen die in de startpost staan. Zullen we daar nu eens mee stoppen?
Pffffffffff. Zalig kerstfeest...

Maar bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

The Druid schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:41:
[...]

Nou wat ik dan graag even kwijt wil is dat het UBER irritant is dat de zelfde vragen over en over worden gesteld en het hele topic dus volloopt met de zelfde vragen omdat mensen zelf niet (willen) zoeken.
Veel voorkomende vragen horen dan ook in in TS of Faq opgenomen te worden met de veelvoorkomende oplossing of een link naar de oplossing, maar dat gebeurt ook niet echt.. het is natuurlijk normaal dat mensen met problemen hun vraag hier stellen..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
Ehm misschien een hele domme vraag hoor maar,
In de Topic start heb ik het stappenplan gelezen om de overstap zo spoepel mogelijk te laten verlopen.
Nu hebben wij er dus voor gekozen om over te stappen naar telfort plus telefonie, nu staat er in het stappenplan in de ts dat je pas op stap 4 de opzeg brief van je huidige abbo moet opsturen.
Maar waar vind ik die stappen ? dus: hoe weet je in welke stap je zit. :o

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Puch-Maxi schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:58:
Dus: hoe weet je in welke stap je zit. :o
Dat staat in de brief die je zsm ontvangt van telfort.
in de zin dat ze in de brief vertellen dat je op internet kan kijken voor je status.

edit: aah, zie boven mij voor de directe link.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 25-12-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
LoneRanger & Job bedankt voor jullie reply's :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathLaws
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Titusvh schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:00:
[...]

Dat heb ik ook gedaan.
Nooit meer iets van gehoord. Tot 4 jaar later: brief van de deurwaarder. Na verweer bleef het stil. Navraag na een jaar leerde dat ze geen zaken meer met upc wilde doen. Na weer drie jaar een eindfactuur vanwege conractbeëindiging. Bleek dat upc contract opzei wegens wanbetaling, zonder ooit eerder gewaarschuwd te hebben! En inderdaad, kabelsignaal werd afgesloten (en dat terwijl de storneringen betrekking hadden op chello).

Na inschakelen coax en rechtsbijstand lijkt het nu opgelost.

Bellen en mailen naar zowel upc als incassobureau helpt niet. Bij upc mogen ze niks, kunnen ze niks en vooral willen ze niks. Bij incassobureau wordt simpelweg niet eens gereageerd of zijn onbereikbaar.

Hmm, lijkt de belastingdienst wel :X Owéé als je maar wat open hebt staan of niet hebt betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
DeathLaws schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:47:
[...]

Hmm, lijkt de belastingdienst wel :X Owéé als je maar wat open hebt staan of niet hebt betaald...
sommige ziektekosten verzekeringen kunnen er anders ook wat van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ozziestroker1 schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:51:
oke,

ik ben al een tijdje aan het meelezen en zie iets in het starttopic staan die ik niet helemaal snap.
ze hebben het daar over :

artech 521 switch
..
Ik heb mijnes hier besteld. Hier staat de voorloper. (de 520, maar de 521 is daarvoor in de plaats gekomen)
Het ding werkt prima, laat mijn kpn lijn door en wanneer ik uit bel gaat dit standaard via VoIP, tenzei ik er #0 voor draai. Wanneer VoIP er uit ligt (niet in kan loggen oid) geeft hij dit netjes aan door een paar piepjes voor/tijdens het draaien zodat ik niet toch via KPN uitbel zonder t te weten. Bij stroom uitval valt i ook automatisch terug op KPN. Enige nadeel is dus dat er weer een adapter bij zit, verder top.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:52
ozziestroker1 schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:51:
artech 521 switch

maar als ik dat bij goolge intik dan zie ik eerst dit topic 2x dan 2x tiscali forum en dan een verlopen marktplaats advertentie.

dus waar kan ik zo'n ding vinden want om nou 2 telefoons neer te zetten vind ik ook weer een beetje overdreven.
Ik heb nog zo'n switch over. Stuur me je E-mail adres via Direct Message, dan komen we er vast wel uit.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
swiebert schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:15:

Klein kickje.... Niemand ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
swiebert schreef op woensdag 26 december 2007 @ 01:36:
[...]
Klein kickje.... Niemand ervaring.
Ik heb voldoende ervaring met VPN, zowel Microsoft als Cisco, en alles doet het prima. De ZyXEL passt het allemaal prima through om een lang verhaal kort te maken.

Maar waar wil je precies naar toe? Ik begrijp je situatie niet. En een laptop is toch altijd mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik snap het verhaal eigenlijk ook niet.
Waarom probeer je een verbinding te maken tussen de zyxel en je laptop?
De zyxel heeft geen vpn server, het heeft wel de vpn passthrough mogelijkheid.
Je zult dus wel een vpn server moeten hebben.

Maar vertel nou eens stap voor stap wat er nou mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Laatst online: 07:51
Kun je bij Telfort, net zoals bij Xs4All of KPN IPB, meerdere telefoonnummers aanvragen?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
job schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:34:
Ik snap het verhaal eigenlijk ook niet.
Waarom probeer je een verbinding te maken tussen de zyxel en je laptop?
De zyxel heeft geen vpn server, het heeft wel de vpn passthrough mogelijkheid.
Je zult dus wel een vpn server moeten hebben.

Maar vertel nou eens stap voor stap wat er nou mis gaat.
Okay,

Dank en denk dat het misverstand zich al ontrafelt/oplost (of niet). Volgens de specs kan de Zyxel VPN verbindingen aan zie de specs:
Virtual Private Network
* 5 IPSec VPN Tunnels (2 Concurrent VPN Tunnels)
* IKE and Manual Key Management
* AH and ESP Protocol
* DES/3DES and AES Encryption (S/W)
* SHA-1 and MD5 Authentication
* Tunnel and Transport Mode Encapsulation
* IPSec NAT Traversal
* NETBIOS Pass-through for IPSec

Hiernaar kijkend verwachtte ik dat ik via VPN vanaf het www mijzelf op mijn prive netwerk zou kunnen aanmelden (as if ik gewoon thuis aan het netwerkkabeltje hing) vanaf elke plek in de wereld waarbij de Zyxel als VPN server zou kunnen fungeren.

Na configureren van Vista en Zyxel kom ik vanaf de laptop (via het www) wel in de router echter krijg daar dan de volgende foutmelding:

90|12/23/2007 15:23:54 |192.*.*.* |192.*.*.*. |IKE|Send:[NOTFY:NO_PROP_CHOSEN]
91|12/23/2007 15:23:54 |192.*.*.* |192.*.*.*. |IKE|!! No proposal chosen

Na de reacties hierboven begrijp ik dat de zyxel dus slechts doorgeefluik is en niet als standalone vpn server kan dienen. Jammer- dat was juist de reden om voor de duurdere versie te gaan.

Mocht ik het helemaal mis hebben gehad(en eenider in verwondering achtergelaten hebben)-sorry. Snel weer verder met de discussie over 'ik zit in stap 4 en hoe lang duurt dat nog :) is veel belangrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Maandag Telfort besteld, nu wilde ik de opzeg brief voor Pilmo gereed maken kan ik geen contact krijgen met downloads.telfort.nl

Zou iemand de algemene opzeg brief (.doc bestandje) toevallig kunnen mirroren of mij kunnen mailen (zie msn adres in me profiel)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

osxy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:54:
Maandag Telfort besteld, nu wilde ik de opzeg brief voor Pilmo gereed maken kan ik geen contact krijgen met downloads.telfort.nl

Zou iemand de algemene opzeg brief (.doc bestandje) toevallig kunnen mirroren of mij kunnen mailen (zie msn adres in me profiel)
Check je mail :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op 10 dec telfort + bellen aangevraagd.
heb nu een abo bij xs4all gemigreerd vanuit demon
Op 24 dec een mail gekregen toen ik nog steeds in stap1 stond

Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Na enkele telefoontjes gevoerd te heben oorzaak bekend xs4all zou een kpn aansluiting zijn en
telfort kan deze niet omzetten naar een telfort aansluiting.
Wat mogelijk is mijn abo per direct af te laten sluiten (lijn te laten slopen ) en daarna als het signaal eraf is een nieuwe aanvraag te doen als zijnde een nieuwe aansluiting.
Dit betekent wekenlang geen int aansluiting.
Dit probleem is bekend zowel bij xs4all als bij telfort en andere providers en telfort zegt dat het zich voordoet bij iedereen die een aansluiting hebben waarbij de provider een kpn aansluiting gebruikt en telfort kan geen kpn aansluiting overzetten naar een kpn aansluiting.
Heb een aantekening gekregen bij telfort en moet morgen terugbellen en naar de netwerkbeheerder vragen waneer deze foutmelding is opgelost om alsnog een overstap aan te vragen.
Als dit enige tijd duurt is de enige oplossing de lijn te laten slopen en alles opnieuw aan te vragen.
Waarom kan kpn zijn eigen dochterondernemingen niet omzetten ??
Hebben hier meer mensen last van????
Zal niets anders opzitten dan alles te laten slopen en opnieuw aanvragen.
Weet iemand hier een antwoord op die met hetzelfde zitten?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:11:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang verhaal...
Volgens mij is dit al een keer aan de orde geweest... zoek eens naar mijn bijdragen o.v.v. consuwijzer.

[ Voor 87% gewijzigd door swiebert op 26-12-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Hier nogsteeds geen email. Morgen telfort maar eens bellen, ben echter bang dat ik morgen niet de enige ben die dat gaat doen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:53
RichieB schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:36:
[...]

Ik heb nog zo'n switch over. Stuur me je E-mail adres via Direct Message, dan komen we er vast wel uit.
oke maar hoe doe ik een direct message????

7(8)7

Verwijderd

Heb gezocht, maar heb er vast overheen gekeken....
Wil graag gebruik gaan maken van Telfort Internet+Telefonie. Nu wil ik 1 pc bedraad, en 2 laptops wireless aansluiten via het wireless Zyxel modem.
Als ik het topic goed heb gevolgd, is het handig het modem zo dicht mogelijk bij het punt van binnenkomen van het signaal te plaatsen, in mijn geval dus in de meterkast. Alleen, dan heb ik, uit ervaring, problemen met het wireless gebeuren, een heel zwak tot geen wireless signaal....
Wat raden jullie me dan aan om toch een zo goed mogelijk/sterk mogelijk wireless signaal te hebben?
Dit omdat ik ook heb begrepen dat het Zyxel modem ook - min of meer verplicht - als router moet blijven functioneren. Wilde mijn router gaan gebruiken voor de router functionaliteit, maar dat is dus niet handig, en om de router als access point te gaan gebruiken, na het doorlezen van de howto over hoe een router als access point te gebruiken, vind ik (terecht of onterecht) te problematisch.
Advies word zeer op prijs gesteld.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Acces point van een router maken, is zooooooooooo invoudig.

Je logt in, zet je wireless instellingen in de modem, beveiliging, kanaal.
Slaat dit op, dan zet je dhcp uit, en klaar :)

Oja voor mensen die nog willen weten wanneer ongeveer hun lijn omgezet gaat worden dan graag DM, kan mijn mail op dit moment niet lezen :)

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:11:
Heb op 10 dec telfort + bellen aangevraagd.
heb nu een abo bij xs4all gemigreerd vanuit demon
Op 24 dec een mail gekregen toen ik nog steeds in stap1 stond

Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.
[...]
Na enkele telefoontjes gevoerd te heben oorzaak bekend xs4all zou een kpn aansluiting zijn en
telfort kan deze niet omzetten naar een telfort aansluiting.
Wat mogelijk is mijn abo per direct af te laten sluiten (lijn te laten slopen ) en daarna als het signaal eraf is een nieuwe aanvraag te doen als zijnde een nieuwe aansluiting.
Dit betekent wekenlang geen int aansluiting.
Dit probleem is bekend zowel bij xs4all als bij telfort en andere providers en telfort zegt dat het zich voordoet bij iedereen die een aansluiting hebben waarbij de provider een kpn aansluiting gebruikt en telfort kan geen kpn aansluiting overzetten naar een kpn aansluiting.
Heb een aantekening gekregen bij telfort en moet morgen terugbellen en naar de netwerkbeheerder vragen waneer deze foutmelding is opgelost om alsnog een overstap aan te vragen.
Als dit enige tijd duurt is de enige oplossing de lijn te laten slopen en alles opnieuw aan te vragen.
Waarom kan kpn zijn eigen dochterondernemingen niet omzetten ??
Hebben hier meer mensen last van????
Zal niets anders opzitten dan alles te laten slopen en opnieuw aanvragen.
Weet iemand hier een antwoord op die met hetzelfde zitten?????
Dit probleem is al eens voorbij gekomen. Het lijkt alleen te gelden voor KPN Bitstream lijnen (je hebt waarschijnlijk xs4all only). Ik ga van KPN DirectADSL naar Telfort (beiden op KPN netwerk) en sta in stap 4. (Eerste kerstdag in stap 2 en sinds tweede kerstdag in stap 4. Dus ze werken er met kerst of het is volledig geautomatiseerd). DirectADSL werkt volgens mij via 'ADSL van KPN'/Mxstream en daar lijkt het probleem niet voor te gelden. Waarom het zo'n problemen geeft om een Bitstream lijn te verhuizen is mij ook een raadsel.

[ Voor 14% gewijzigd door rick77 op 27-12-2007 08:51 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Gisteren mijn modem ook aangesloten, en mijn WRT54GL met Tomato ingesteld als AP.
Voor de grap bij me ouders die nu ook Telfort met Vast Bellen hebben, mijn SIP gegevens in de modem gezet aldaar, en kon daar lekker bellen met mijn eigen nummer, echt ideaal :)

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:46
Nadat de lijn was opgeleverd en er gewoon verbinding (telefoon en internet) was geweest was het over met de pret. Alleen het DSL lampje brand nog Internet blijft op rood. Derhalve geen Internet en Telefoon meer vanaf 19 december. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Gewoon even tien werkdagen wachten alsof dat gewoon is. Lijkt werkelijk nergens op. Al diverse keren gebeld met Telfort schuiven de bal door naar KPN (ongelovelijk is nu één bedrijf) Dus maar weer verder afwachten. Meer mensen hier ervaring mee ????????????

• Dolan
mavical schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:48:
Nadat de lijn was opgeleverd en er gewoon verbinding (telefoon en internet) was geweest was het over met de pret. Alleen het DSL lampje brand nog Internet blijft op rood. Derhalve geen Internet en Telefoon meer vanaf 19 december. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Gewoon even tien werkdagen wachten alsof dat gewoon is. Lijkt werkelijk nergens op. Al diverse keren gebeld met Telfort schuiven de bal door naar KPN (ongelovelijk is nu één bedrijf) Dus maar weer verder afwachten. Meer mensen hier ervaring mee ????????????
Klinkt inderdaad als een oplevering die fout is gegaan. Het DSL ledje brand zeg je, dus er staat een signaal op. Het internet lampje brand rood, dus het modem verkrijgt geen IP adres. Het is mogelijk dat de KPN monteur die in de centrale is geweest om je om te zetten een foutje heeft gemaakt. Dit is waarschijnlijk "de bal doorschuiven naar KPN" zoals je dat noemt. Telfort dient nu bij KPN een verzoek in om deze fout te corrigeren. Dus je moet helaas even wachten.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Effe een vraagje tussendoor. Mijn schoonouders willen ook overstappen naar Telfort en heb een vraag met betrekking tot de bit-stream perikelen. Mijn schoonouders hebben nog een oudere vorm van ADSL bij XS4all. Het betreft een KPN-Deel en een XS4All deel naast het reguliere telefoonabonnement.
Als het goed is, is dit toch het oudere MX-stream waardoor overstappen niet een probleem hoort te zijn.

B.T.W
Ze wonen in Wijhe (8131)
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.