Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.182 views sinds 30-01-2008

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Athome schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:19:
Effe een vraagje tussendoor. Mijn schoonouders willen ook overstappen naar Telfort en heb een vraag met betrekking tot de bit-stream perikelen. Mijn schoonouders hebben nog een oudere vorm van ADSL bij XS4all. Het betreft een KPN-Deel en een XS4All deel naast het reguliere telefoonabonnement.
Als het goed is, is dit toch het oudere MX-stream waardoor overstappen niet een probleem hoort te zijn.

B.T.W
Ze wonen in Wijhe (8131)
Zal geen probleem moeten zijn. :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Effe voor mijn eigen kennis. Dit is toch een MX-stream lijn????

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:15
Zijn er toevallig nog mensen die voordat ze in stap 4 zaten hun huidige ISP hebben opgezegd en waarbij alles goed ging?

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Even een vraagje, ik heb Orange aangevraagd, zou het op 8 november moeten hebben gehad, werkt nog steeds niet. Ingebrekestelling gestuurd, vandaag is termijn afgelopen. Orange gebeld, maar zij zeggen dat ik moet wachten op een brief met daarin vervolg handelingen. Ik heb al aangegeven hiermee niet akkoord te gaan (termijn is al lang en breed verlopen).

Kan ik nu Telfort nemen en daar aangeven dat ze de lijn over moeten nemen van Orange, ongeacht de uitkomst van mijn dispuut met Orange? Want dat ik van Orange af ga komen staat vast, al moet ik er tot de dood toe vechten :D.

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
JohnStaakke schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:26:
Even een vraagje, ik heb Orange aangevraagd, zou het op 8 november moeten hebben gehad, werkt nog steeds niet. Ingebrekestelling gestuurd, vandaag is termijn afgelopen. Orange gebeld, maar zij zeggen dat ik moet wachten op een brief met daarin vervolg handelingen. Ik heb al aangegeven hiermee niet akkoord te gaan (termijn is al lang en breed verlopen).

Kan ik nu Telfort nemen en daar aangeven dat ze de lijn over moeten nemen van Orange, ongeacht de uitkomst van mijn dispuut met Orange? Want dat ik van Orange af ga komen staat vast, al moet ik er tot de dood toe vechten :D.
Rest In Peace.... O-)

Maar even ontopic: het is nooit verstandig om alvast een ander abonnement te nemen, voordat je gedoe bij de andere provider is opgelost. Voor hetzelfde geld zit je dan straks met 2 abonnementen te kijken... En ja, je kunt Orange dan niet betalen, en heel stoer gaan zitten volhouden. Maar waarschijnlijk trek jij dan aan het kortste eind, en wordt er een incassoburo op je dak gestuurd. Deze verhalen staan zelfs in dit deel al nader toegelicht. Mijn advies: doe nog maar ff niet, en wacht Orange ff af ;)

• JohnStaakke
Rolfy schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:30:
[...]

Rest In Peace.... O-)

Maar even ontopic: het is nooit verstandig om alvast een ander abonnement te nemen, voordat je gedoe bij de andere provider is opgelost. Voor hetzelfde geld zit je dan straks met 2 abonnementen te kijken... En ja, je kunt Orange dan niet betalen, en heel stoer gaan zitten volhouden. Maar waarschijnlik trek jij dan aan het kortste eind, en wordt er een incassoburo op je dak gestuurd. Deze verhalen staan zelfs in dit deel al nader toegelicht. Mijn advies: doe nog maar ff niet, en wacht Orange ff af ;)
Mja ik woon nu al meer dan 2 maanden hier en heb nog steeds geen Internet, ik wil er dus gewoon zo spoedig mogelijk vanaf. Maar advies is dus wachten? Dan wacht ik het af en zal ik Orange gaan stalken totdat ze het signaal eraf pleuren.

• Rolfy
JohnStaakke schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:32:
Mja ik woon nu al meer dan 2 maanden hier en heb nog steeds geen Internet, ik wil er dus gewoon zo spoedig mogelijk vanaf. Maar advies is dus wachten? Dan wacht ik het af en zal ik Orange gaan stalken totdat ze het signaal eraf pleuren.
Ummm... ik zeg je wat ik zou doen, maar dat moet natuurlijk iedereen voor zich weten. Als je erg zeker van je zaak bij Orange bent, kun je bij Telfort ADSL op een 2e aderpaar aanvragen. Mocht je geen werkend 2e aderpaar hebben, dan keurt Telfort die aanvraag zowiezo al af. Hoe dat precies in zijn werk gaat, staat uitvoerig beschreven door anderen die dit zo geregeld hebben. Zoeken op aderpaar in dit forum levert je vast veel informatie op.

En tja.. het risico dat Orange je aan je contract houd, loop je altijd. Ikzelf zou niks anders aanvragen voor ik van Orange zwart op wit zou hebben dat het contract ontbonden wordt. Maar misschien dat ik te voorzichtig ben.... _/-\o_

Succes in ieder geval! ;)

• JohnStaakke
Rolfy schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:42:
[...]

Ummm... ik zeg je wat ik zou doen, maar dat moet natuurlijk iedereen voor zich weten. Als je erg zeker van je zaak bij Orange bent, kun je bij Telfort ADSL op een 2e aderpaar aanvragen. Mocht je geen werkend 2e aderpaar hebben, dan keurt Telfort die aanvraag zowiezo al af. Hoe dat precies in zijn werk gaat, staat uitvoerig beschreven door anderen die dit zo geregeld hebben. Zoeken op aderpaar in dit forum levert je vast veel informatie op.

En tja.. het risico dat Orange je aan je contract houd, loop je altijd. Ikzelf zou niks anders aanvragen voor ik van Orange zwart op wit zou hebben dat het contract ontbonden wordt. Maar misschien dat ik te voorzichtig ben.... _/-\o_

Succes in ieder geval! ;)
Thanks. En dat Orange mij aan mijn contract zal houden nadat ze al 2 maanden geen internet kunnen krijgen, lijkt me een te verwaarlozen kans, want ik sta volledig in mijn recht (volgens de rechtsbijstand ;) ). Maar ik zal eens met Telfort bellen, misschien dat ze een antwoord kunnen geven op mijn vraag.

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Tegenwoordig is het zo dat een ISP je lijn niet meer mag blijven 'KAPEN" dit is iets dat de OPTA tegenwoordig heeft geregeld als ik me niet vergis. Dussuh lijn laten overzetten fysiek kan! Je hebt dan je nieuwe ISP. Echter het is wel zo dat je het administatief verder wel moet regelen(dubbele kosten, handtekening etc bij nieuwe ISP) Je oude ISP weet niet dat je weg bent dus ook hier moet je opzeggen ( met eventuele kosten indien binnen 1 jaar dat je weg gaat of andere 'voorwaardes' waaraan kosten nog zitten) . Dussuh als je buurman de eigennaar is van jouw lijn(je woont bij iemand in oid) en Orange , xs4all belt hem en meld meneer we hebben een leuke aanbieding kan het zo zijn dat opeens jouw Telfort niet meer werkt want hierop zit opeens een ander signaal ;)!

[ Voor 3% gewijzigd door freedzed6 op 27-12-2007 14:01 ]

Verwijderd

Nou vandaag was het signaal van internet weg volgens mn ouders. (terwijl de 28e de overstapdatum is)
Dus even de zyxel aangesloten en nu heb ik 6112 kbps / 896 kbps :/
Hiervoor had ik met planet 6000/768.
Beetje erg weinig naar mijn idee.
Is het de moeite om zelf in de zyxel de setup te doen om zo meer snelheid te krijgen?
En is het ook echt de moeite om de splitter te vervangen + de kabels?

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:09

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:35:
Nou vandaag was het signaal van internet weg volgens mn ouders. (terwijl de 28e de overstapdatum is)
Dus even de zyxel aangesloten en nu heb ik 6112 kbps / 896 kbps :/
Hiervoor had ik met planet 6000/768.
Beetje erg weinig naar mijn idee.
Is het de moeite om zelf in de zyxel de setup te doen om zo meer snelheid te krijgen?
En is het ook echt de moeite om de splitter te vervangen + de kabels?
Ga eerst eens activeren, had ik bij me ouders ook, na activatie netjes 21325 / 1106

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:36:
[...]

Ga eerst eens activeren, had ik bij me ouders ook, na activatie netjes 21325 / 1106
op die activatiesite neem ik aan?

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27

Dav0s

Hr?

Ja, daarvoor kloppen die snelheden volgens mij niet, die in het modem staan...

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:09

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:37:
[...]

op die activatiesite neem ik aan?
Ja eerst even activeren op die activatie pagina, en daarna je modem even van het stroom afhalen.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb sinds 1 december telfort inclusief vaste telefonie, maar heb best vaak last dat de telefoon niks doet. Soms midden in gesprek valt de verbinding weg, hebben meer mensen daar last van of moet ik het toch ergens bij mijn aansluiting zoeken?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Tjonge, ik las het wachtwoord dus gewoon verkeerd. Een grote letter leek een kleine letter, nu kan ik dus wel inloggen op mijn mail.Doh.

--edit--
Net post binnen gekregen: Xs4all wil dus alsnog nu pas opzeggen,dat kost me dus 1.5 maand dubbel. Wat een stelletje naaiers bij xs4all, servicegericht my ass.

[ Voor 38% gewijzigd door pingkiller op 27-12-2007 15:38 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:50:
[...]

Ja eerst even activeren op die activatie pagina, en daarna je modem even van het stroom afhalen.
Nou niks verandert na 5 keer :(
Na de 28e wat de echte opleverdatum is ga ik maar bellen.
Al die moeite om mn upload met 150kb omhoog te zien gaan 8)7

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
xminator schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:16:
Zijn er toevallig nog mensen die voordat ze in stap 4 zaten hun huidige ISP hebben opgezegd en waarbij alles goed ging?
Ja, ik heb mijn vorige provider opgezegd op de dag dat ik telfort aanvroeg. Dus zat nog niet eens in stap 1. Ging goed. Maar meld wel in je opzegbrief dat je opstapt en wilt dat de lijn overgenomen wordt.

Ik heb mijn vader ook overgehaald om telfort internet te nemen. Maar de oude provider wou ie opzeggen per brief, maar blijkbaar kwam de brief niet aan bij planetinternet. Right.. Dus hij heeft toen gebeld en kon gewoon telefonisch opzeggen. Bij Planet Internet, na paar minuutjes bevesting van opzegging per mail. Naja ik dacht dat het per brief moest maar blijkbaar niet. Het is eigenlijk ook onzin dat brief geblaat. En telefonisch opzeggen zou eigenlijk de manier moeten zijn van opzeggen.

/edit. O en die 1-pc modem is veel kleiner dan de multi-pc modem. Had ik niet gedacht. :)

en momenteel probeer ik mijn KPN ISDN vastelijn op te zeggen, maar wat moeilijk is dat. Ik ben al sinds 20 nov bezig en 11 dec weer een brief gestuurd en gisteren weer een fax. Pff! krijg je aan de telefoon te horen dat ze 10 dagen verwerkingstijd hebben. Waarvoor? geen idee... Kreeg niet eens bevestiging of de fax was aangekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarry op 27-12-2007 15:50 ]

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
Oke dat is mooi ;), ik had ook via telefoon opgezegd (planet). Lekker en snel gebeurd.

Hoop dat het goed gaat, ga pas overstappen rond de 28e van januari.

Verwijderd

Heb vandaag weer telfort gebeld maar het probleem is niet zo gauw op te lossen met xs4all klanten is bitstream kwestie.
Daarom xs4all per direct opgezegd en op 28 jan een nieuwe aanvraag doen bij telfort zit niks anders op.
Misschien een proefabo bij @home na 28 jan anders 3 weken zonder int.
Als ik een nieuwe aansluiting aanvraag bij telfort krijg je dan ook weer een bitstream geval snap hier de ballen niet van??

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28

Entity

9000rpm

Yes! Eindelijk, na 7 dagen downtime, weer internet vandaag, eindelijk. De omschakeling Direct-ADSL -> Telfort liep niet zo vlot als ik verwacht had helaas.

Gelukkig is het opgelost, nu alleen de telefonie nog aansluiten en testen...

Snelheid is in ieder geval goed: stabiel 840kB/sec vanaf een newsserver is niet slecht op een 8mbit verbinding denk ik!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 06:01
Hoi mede-Telfortjes,

Vorige week een woensdag mijn internet overgezet...........en vandaag mijn telefoon..........en raad eens..!!!!!!!!

Het werkt allemaal..........niks, nada, noppes problemen.

Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar voorlopig leveren ze keurig wat ik heb gevraagd en volgens afspraak.

Nu maar hopen dat het zo blijft ;)

• Jopperd
  • Laatst online: 01-06 08:00
Askjeeves schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:20:
Hoi mede-Telfortjes,

Vorige week een woensdag mijn internet overgezet...........en vandaag mijn telefoon..........en raad eens..!!!!!!!!

Het werkt allemaal..........niks, nada, noppes problemen.

Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar voorlopig leveren ze keurig wat ik heb gevraagd en volgens afspraak.

Nu maar hopen dat het zo blijft ;)
had je eerst telefoon van kpn? Zo ja, hebben ze bij jou eerst de lijn gesloopt?

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
ook bij mij was vandaag de grote dag
ik had maandag geen signaal meer op ipb, dus het zyxel modem maar aangesloten
en ja hoor het werkte allemaal met de snelheid wat ook postcodecheck liet zien
vandaag kwam ik thuis en brande ook de phone 1 , en kon ook bellen
webmail gecontroleerd en deze werkte ook
als het zo blijft dan heeft telfort er een tevreden klant bij.

jan

• Askjeeves
  • Laatst online: 16-09 06:01
Jopperd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:38:
[...]

had je eerst telefoon van kpn? Zo ja, hebben ze bij jou eerst de lijn gesloopt?
Euhmmm......ja, had eerst telefoon via KPN.

Denk niet dat deze lijn eerst gesloopt is. Ik kon vandaag nog wel bellen met KPN, maar aangezien er aangegeven was dat op 27 december mijn aansluiting buiten gebruik gesteld zou gaan worden, heb ik mijn telefoon aan het modem gehangen en via de interface geactiveerd.

Daarna kon ik gewoon bellen en gebeld worden. Of de KPN-lijn nog actief is, dat weet ik niet.

Nu nog wachten op de slotrekening van KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Askjeeves op 27-12-2007 20:25 ]

• Jopperd
Askjeeves schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:21:
[...]

Euhmmm......ja, had eerst telefoon via KPN.

Denk niet dat deze lijn eerst gesloopt is. Ik kon vandaag nog wel bellen met KPN, maar aangezien er aangegeven was dat op 27 december mijn aansluiting buiten gebruik gesteld zou gaan worden, heb ik mijn telefoon aan het modem gehangen en via de interface geactiveerd.

Daarna kon ik gewoon bellen en gebeld worden. Of de KPN-lijn nog actief is, dat weet ik niet.

Nu nog wachten op de slotrekening van KPN.
Nou.. ik heb dus een brief van KPN gekregen dat er een sloop staat aan te komen van mijn lijn, terwijl ik dit helemaal niet heb gevraagd. Ik heb gebeld naar KPN en die zeggen dat ze moeten slopen om het telefoonnummen naar telfort over te zetten :?
Dus ik denk dat dit goed fout gaat lopen. Ik heb al bij mijn oude provider meteen een annulering van de sloop gemeld maar tot op heden is er nog niks gebeurt. Morgen dan toch maar weer bellen, ik heb tot 1 jan de tijd.....

Verwijderd

uitvallen wifi en lanverbinding met wireless Zyxelmodem.

Wie heeft hier ook last van? Zodra de twee pc met wifi (xp) de internetverbinding kwijt raken (tegelijk)
kan ook de pc die via lan is aangesloten het modem niet meer bereiken. Inloggen op het modem lukt dan niet. Pas nadat het modem is uitgezet (en weer aan) kan er weer via lan ingelogd worden op het modem en kunnen de draadloze pc hun verbinding weer herstellen.
Letterlijk alleen na het uit/aanzetten van het modem dus. Lijkt erop dat dit 1x per dag of 1x per halve dag moet gebeuren.

Diverse dingen al geprobeerd. nieuwe software in de box (helpdesk bevestigd dat het de nieuwste versie is) complete reset van de box (met verlies van gegevens) alle pc gecontrolleerd of ze niet dezelfde pc naam hebben of fixt ip nr dat soort dingen.
Alles werkte met dezelfde instelling bij IPB KPN Experia jaren goed.
Nu met Telfort ook... voor een aantal uren....
De lampies op het modem geven ook niks bezonders aan bij de storing en telefonie ligt er dan uit. Bellen lukt niet, wel kiestoon maar na kiezennummer een dode lijn, en bij gebeld worden hoort de andere kant hem 1x overgaan en dan soort ingesprek. Vastzetten van wifi kanaal en veranderen van wifi kanaal.. niks lost het op.

Kan het zijn dat na het toekennen van de IP nr's (automatisch) door het modem, dit zonder dat de pc's uitgezet worden door het modem weer wordt aangepast?? Kan hier ergens iets zitten... dat hij zelf ineens de ipnr's kwijt raakt zonder dat de pc uit zijn gezet????

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 00:34 ]

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:12:
uitvallen wifi en lanverbinding met wireless Zyxelmodem.

..................yadayadayada .....

zelf ineens de ipnr's kwijt raakt zonder dat de pc uit zijn gezet????
Hier uitermate stabiel en modem is goed bereikbaar. Afgelopen week maar 1 keer het modem hoeven te resetten na eigen klooien (vpn bla bla bla) waarna het modem uitermate traag werd. Reset en settings teruggezet en daarna werkte ie weer als een tierelier. Qua config geen gekke dingen gedaan. Misschien is het handig de logs vast te leggen om te kijken wat er gebeurt. Kun je voor kiezen in de laatste tab van het logmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ook Telfort 20mb/s abonnement aangevraagd..! :)
maar ik wilde weten wanneer de einddatum was van mijn huidige Direct-ADSL lijntje van KPN.

Ik KPN bellen.
Krijg ik die service-desk medewerker aan de telefoon
Hem gevraagd wat mijn einddatum was en ook maar ff gevraagd of Telfort een dochteronderneming van KPN was. Bleek idd zo te zijn (wat ik al wist maar dacht ff KPN personeel testen :P )

Dus bevestiging gekregen en verteld dat ik wil overstappen naar Telfort.
En dat kon hij ook meteen regelen :)
Hoef verder niks te doen qua opzeggen, dat handelt KPN allemaal zelf af!

Heb nog ff doorgevraagd en blijkt dus dat die KPN service-desk medewerkers (niet allemaal is me verteld) Telfort internet mogen aanbieden! Hoe bedoel je overname... hahaha 8)

Hij kon mij ook de datum van migratie zeggen en dat is voor mij 25 januari :D
Ik kreeg gelijk een PDF-je met de overeenkomst per mail as we spoke, dus lekker snel en helder...

T was een fijn gesprek en alles is me duidelijk uitgelegd...

Na eerder de snelheid testen op Telfort.nl kwam ik tot max 17Mb/s op mijn adres en dat op 1600 mtr van de centrale (ADSL2+ centrale :*) )

Straks sneller internet voor minder geld!!

ben reuze benieuwd hoe zit dit verder gaat ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:00:
Na eerder de snelheid testen op Telfort.nl kwam ik tot max 17Mb/s op mijn adres en dat op 1600 mtr van de centrale (ADSL2+ centrale :*) )
Wacht nu eerst maar even af tot het fysiek allemaal aangesloten is.

Ik kom ook niet boven de 8 Mbps terwijl Telfort doodleuk praat over 13 Mbps.

Waarschijnlijk is de 1600 meter afstand ook wel ietsje meer dan 1600 meter koperdraad. Als je pech hebt kan het zelfs 2,5 km zijn en dan haal je de 10 Mbps ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 07:35:
[...]

Wacht nu eerst maar even af tot het fysiek allemaal aangesloten is.

Ik kom ook niet boven de 8 Mbps terwijl Telfort doodleuk praat over 13 Mbps.

Waarschijnlijk is de 1600 meter afstand ook wel ietsje meer dan 1600 meter koperdraad. Als je pech hebt kan het zelfs 2,5 km zijn en dan haal je de 10 Mbps ook niet.
ja ik moet zowieso afwachten welke ''echte'' snelheid ik ga halen

wist wel dat je nooit de opgegeven snelheid gaat halen hoor ;)

maarre, jij haalt maar 8Mb/s? :/
lijkt erop dat jij dan niet op een ADSL2+ kaart op de centrale zit aangesloten met die speeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na de Telfortaansluiting m'n Internet wachtwoord gewijzigd. Dat werkt overal, behalve bij 1 specifiek onderdeel: Rekeningoverzicht. Daar blijft het originele Internet wachtwoord, zoals opgestuurd per brief, actief. Mijn zelf aangemaakte wachtwoord werkt niet. Vraag ik bij rekeningoverzicht echter m'n wachtwoord op (wachtwoord vergeten?) dan krijg ik per Email wel m'n zelf aangemaakte wachtwoord opgestuurd.

Heel vreemd dus, het nieuwe wachtwoord werkt verder overal, incl. instellingen vast bellen. Heeft iemand meer deze rare ervaring en valt het op te lossen ? (het wachtwoord per brief kan ik echt niet onthouden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:25:
Ik heb na de Telfortaansluiting m'n Internet wachtwoord gewijzigd. Dat werkt overal, behalve bij 1 specifiek onderdeel: Rekeningoverzicht. Daar blijft het originele Internet wachtwoord, zoals opgestuurd per brief, actief. Mijn zelf aangemaakte wachtwoord werkt niet. Vraag ik bij rekeningoverzicht echter m'n wachtwoord op (wachtwoord vergeten?) dan krijg ik per Email wel m'n zelf aangemaakte wachtwoord opgestuurd.

Heel vreemd dus, het nieuwe wachtwoord werkt verder overal, incl. instellingen vast bellen. Heeft iemand meer deze rare ervaring en valt het op te lossen ? (het wachtwoord per brief kan ik echt niet onthouden...)
ik ben gisteren ook overgegaan naar telfort internet+bellen
ik neem aan dat ik ook in moet loggen met het zefde wachtwoord dat ik gebruikt voor webmail ?
maar bij mij lukt het ook niet bij telefoon instellingen
ik wacht nog even af mischien komt dat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Goed, Telfort besteld.

Was nog heel gezeur, we zitten momenteel bij Pilmo met ADSL en bellen. Het probleem is dat we ons nummer van onze oude woonplaats hebben meegenomen, dus we zitten met een 0251 regio nummer in Alkmaar (072). Hierdoor kon de order die in behandeling worden genomen door Telfort (of enig andere provider).

We hebben toch maar besloten Telfort te nemen alleen met een nieuw nummer.

Voor de snelheid heb ik goede hoop, we zitten op 1200 meter van centrale (meting door KPN monteur) en halen op onze huidige 8mbit verbinding altijd de limiet :*)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kreeg gister een brief van KPN dat mijn nummer overgaat naar een andere telefonie aanbieder, Telfort dus. Dit zou per 28-12 zijn, vandaag dus.

Kan dat in de loop van de dag nog gaan gebeuren? Ik krijg nu nog SIP registration failed

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 19:51
Slasher schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:36:
Kreeg gister een brief van KPN dat mijn nummer overgaat naar een andere telefonie aanbieder, Telfort dus. Dit zou per 28-12 zijn, vandaag dus.

Kan dat in de loop van de dag nog gaan gebeuren? Ik krijg nu nog SIP registration failed
Bij mij was op een gegeven moment de lijn dood. Daarna die registratie gedaan en toen werkte Telfort telefonie.

Kwestie van af en toe proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Toad schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:52:
[...]

Bij mij was op een gegeven moment de lijn dood. Daarna die registratie gedaan en toen werkte Telfort telefonie.

Kwestie dus van af en toe proberen dus.
Bij mij zit de telefoon al in het modem dus kan niet controleren of de bestaande KPN lijn dood is. Maar inderdaad kwestie van af en toe proberen. Ik leefde in de gedachte dat het om 0:00 gedaan zou zijn maar ik denk dat er iemand daadwerkelijk iets om moet prikken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27

Dav0s

Hr?

Het gebeurd inderdaad in de loop van de dag. Maar als het goed is gaat de telefoon automatisch werken als je wel de sip isntellingen er goed in hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ik lees veelal downtime tijden van 30-60 minuten. Bij mij ligt mijn oude abonnement (KPN ADSL-direct) er vanaf 9.30 uit, tot op heden geen signaal van Telfort. Ik wacht in spanning af!

EDIT:
En vanaf 12:00 online, 1600-1700kb/s down, 99kb/s up.

[ Voor 14% gewijzigd door Teleluvr op 28-12-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:25:

Heb ik ook al gemerkt. Ik heb hierover gebeld en bij de helpdesk was dit een onbekend probleem. De persoon aan telefoon heeft samen met mij het een en ander geprobeerd en vond het ook vreemd. Zij zou het probleem doorgeven aan de technische dienst. Dit is nu een kleine 2 weken geleden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds 6112 kbps / 864 kbps
Dat is wel erg weinig!
Waar kan ik het precies vinden wat ik zou moeten halen?
postcode is trouwens 3421XK21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:39:
Dat is wel erg weinig!
Op de site van Telfort zelf geeft 'ie 7.5 max aan, dus ik vrees voor je dat je het ermee moet gaan doen!

http://internet.telfort.nl/shop/index.html

Normaalgesproken moet je op deze site de afstand kunnen zien tot de centrale, maar die werkt niet met de door jou opgegeven postcode:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Volkert schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:46:
[...]

Op de site van Telfort zelf geeft 'ie 7.5 max aan, dus ik vrees voor je dat je het ermee moet gaan doen!

http://internet.telfort.nl/shop/index.html

Normaalgesproken moet je op deze site de afstand kunnen zien tot de centrale, maar die werkt niet met de door jou opgegeven postcode:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
Volgens de routeplanner is het 1,3 kilometer, maar ik denk dat je via ADSL bent aansloten en niet via ADSL2+, klopt dit? Dus over het KPN netwerk.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:52:
[...]

Volgens de routeplanner is het 1,3 kilometer, maar ik denk dat je via ADSL bent aansloten en niet via ADSL2+, klopt dit? Dus over het KPN netwerk.
KPN netwerk ja.
Volgens de modem:
- DSL Mode: ADSL_G.dmt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:03:
[...]

KPN netwerk ja.
Volgens de modem:
Dat KPN netwerk is maar tot 8Mbit.
In mijn modem staat er:
- DSL Mode: ADSL2PLUS

[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 28-12-2007 14:10 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:03:
[...]

KPN netwerk ja.
Volgens de modem:
Gebruik je wel het ZyXEL modem trouwens? De ZyXEL geeft het namelijk anders aan. Misschien heb je wel ADSL2+ daar, maar is je modem 'maar' ADSL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb alle Telfort topics doorgenomen alsmede de 427 pagina's tellende engelse gebruiksaanwijzing van het Zyxel modem, maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.
Het Zyxel modem ondersteunt 2 SIP providers. Momenteel bel ik via een ATA Linksys 3000 met Voipbuster naar alle vaste lijnen in Nederland en buitenlandse telefoonnummers (heb IPB van Planet).
Met Telfort wil 06, 08, 09, 112 en alle vaste lijnen in Nederland gaan bellen.
De buitenlandse nummers moeten via Voipbuster gebeld gaan worden. Ik wil 1 telefoon op phone 1 aansluiten.
Is dit met de Zyxel mogelijk of moet ik de Linksys blijven gebruiken of naar een ander ADSL Voip modem/router uitkijken (bv Fritzbox 7170).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik stap ook over.

24 december telfort aangevraagd, upc inmiddels opgezegd (februari). Na zes jaar klant bij upc is het gewoon tijd voor een goedkopere abonnenment en hogere snelheid. Mijn snelheid zal op ongeveer 11 mbit uitkomen. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:31:
[...]

Gebruik je wel het ZyXEL modem trouwens? De ZyXEL geeft het namelijk anders aan. Misschien heb je wel ADSL2+ daar, maar is je modem 'maar' ADSL1.
Zowel de zyxel als de speedtouch 516i (adsl2 geschikt) maakt geen verschil.
Overigens heb ik 2 soorten kabeltjes voor de modem->splitter.
De ene heeft iets minder aderparen.
4 tegenover 2 kleuren/aders; zou dat nog verschil kunnen maken als ik degene aansluit met 4 kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Zoals hierboven aangegeven ben je aangesloten via het KPN netwerk (geen Tiscali beschikbaar) en volgens deze site (http://www.unet.nl/?wholesale_check) is er op je adres alleen ADSL1 beschikbaar. Je kan dus zowieso maximaal 8Mbit halen (geeft de Telfort check ook weer). De rest van het verlies zit in de afstand tot de centrale of de kwaliteit van de kabels tot aan je huis/in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
rick77 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:10:
Zoals hierboven aangegeven ben je aangesloten via het KPN netwerk (geen Tiscali beschikbaar) en volgens deze site (http://www.unet.nl/?wholesale_check) is er op je adres alleen ADSL1 beschikbaar. Je kan dus zowieso maximaal 8Mbit halen (geeft de Telfort check ook weer). De rest van het verlies zit in de afstand tot de centrale of de kwaliteit van de kabels tot aan je huis/in je huis.
Eigenlijk is het toch van de zotte dat juist KPN, als eigenaar van het netwerk, heel veel aansluitingen heeft die nog niet ADSL2+ geschikt zijn.... terwijl de meeste andere providers wel ADSL2+ apparatuur beschikbaar hebben, en hogere snelheden leveren dan KPN zelf? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mbit verlies vind ik dan wel erg veel op die korte afstand.
Ik neem mn velies maar en wacht af hoe het gaat met glasvezel ofzo of wat ze ook gingen doen over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:39:
Dat is wel erg weinig!
Ik snap eigenlijk niet waarom je meer verwacht te krijgen?
De postcode check geeft duidelijk aan dat 7.5Mbit de max voor jou is.
Misschien dat je met betere bekabeling er nog een mbit bij kan krijgen, maar that's it.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 28-12-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Rolfy schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:13:
Eigenlijk is het toch van de zotte dat juist KPN, als eigenaar van het netwerk, heel veel aansluitingen heeft die nog niet ADSL2+ geschikt zijn.... terwijl de meeste andere providers wel ADSL2+ apparatuur beschikbaar hebben, en hogere snelheden leveren dan KPN zelf? |:(
Juist niet eigenlijk. Analoge telefonie en dus het hele kopergebeuren is niet meer winstgevend voor KPN. Ze zijn bezig met een 'All-ip' netwerk en VDSL uit te rollen. ADSL techniek zal dus niet meer heel lang gebruikt worden, dus ze halen de kosten er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Daar ik als datum 28-12 opgegeven heb , ben ik dus bezig geweest om de modem aan te sluiten.
Nu kom ik op een ding niet uit..

Mn huidige Siemens modem gebruikt alle drie aansluitingen van de splitter: LINE gaat naar de telefoon aansluiting aan de muur. ADSL gaat naar de modem net zoals de uitgang PHONE.

Met de Zyxel modem maak ik alleen gebruik van LINE en ADSL.
ADSL gaat als enige naar de modem.
Dat betekend dat de PHONE aansluiting van de splitter niet gebruikt wordt. Klopt dit??

Ik heb trouwens geen verbinding kunnen maken. Oude Abel verbinding is nog wel te gebruiken , dus ik denk dat Telfort nog niets overgezet heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door seninha op 28-12-2007 15:56 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:08
seninha schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:54:
Daar ik als datum 28-12 opgegeven heb , ben ik dus bezig geweest om de modem aan te sluiten.

Mn huidige Siemens modem gebruikt alle drie aansluitingen van de splitter: LINE gaat naar de telefoon aansluiting aan de muur. ADSL gaat naar de modem net zoals de uitgang PHONE.

Dat betekend dat de PHONE aansluiting van de splitter niet gebruikt wordt. Klopt dit??

Ik heb trouwens geen verbinding kunnen maken. Oude Abel verbinding is nog wel te gebruiken , dus ik denk dat Telfort nog niets overgezet heeft.
Als het om een overname gaat en je huidige verbinding is nog actief gaat Telfort nog niet werken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan

Pas zodra Abel uit de lucht is zit het Telfort signaal er op. Er kan maar 1 signaal tegelijk over je koper kabel. Als je geen vaste telefonie hebt van KPN mag die splitter er zelfs tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
trolleystad schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:38:
[...]

Juist niet eigenlijk. Analoge telefonie en dus het hele kopergebeuren is niet meer winstgevend voor KPN. Ze zijn bezig met een 'All-ip' netwerk en VDSL uit te rollen. ADSL techniek zal dus niet meer heel lang gebruikt worden, dus ze halen de kosten er niet uit.
Dat snap ik, maar in de jaren dat ADSL2+ het summum was, zou je verwachten dat KPN de eerste zou zijn om van deze ontwikkelingen gebruik te maken...

Nu zie je dat andere netwerken hogere snelheden halen op dezelfde afstand van de telefooncentrale, en via nieuwere protocollen verbinden dan KPN zelf. Dat zelfs terwijl KPN de mogelijkheid wel in huis heeft. Kijk naar mijn verbinding met mijn max. van 8 Mb/s op een lijn die zelfs qua de hardware die er aan de andere kant aan hangt, geschikt is om een ADSL2+ verbinding op te bouwen. En dan gewoon de snelheid laag houden... maja, bekend verhaal hoe ik daar over denk. >:)

Volgens mij moet het eerste abonnement van KPN met 20 Mb/s nog steeds op de markt komen?

Oh, als dat niet heel lang meer gebruikt zal gaan worden, en dan schat ik tot 2010-2011, ben ik toch wel benieuwd wat een provider als Telfort dan gaat doen met onze verbindingen?
Omzetten naar VDSL via het KPN-netwerk? Ben zowiezo trouwens benieuwd of dit via hetzelfde systeem gaat lopen zoals nu, dat andere providers weer eigen apparatuur in de wijkcentrales moeten gaan zetten? Lijkt mij niet, KPN zal dat nu toch beter aangepakt hebben, hoop ik?

Iemand enig idee hierover? Is helemaal niet meer zo ver weg als je denkt hoor, 2010... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als je straks gaat bellen via telfort, dan klopt dit :)

Je kan straks als je via telfort belt je splitter er net zo goed tussenuit halen.
Er staat namelijk dan geen telefoon signaal meer op je lijn, dus die hoeft er niet uitgefilterd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Gelukkig, ik heb net met Orange de account weten op te zeggen en ben gelijk Telfort aan gaan vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Moet er nog wat speciaals gebeuren voor de portering, ik zou vandaag mijn KPN nummer geporteerd krijgen naar Telfort, maar om 16:30 krijg ik nog steeds Sip Registration failed. Modem ook al een paar keer een reset gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

lol, vandaag eindelijk (?!) teruggebeld voor een ticket dat al twee en een halve maand openstond terwijl ik de bevestiging van de opzegging al binnen heb :+ (ik zit allang en breed bij Telfort).
De (vriendelijke) medewerker klonk een beetje hopeloos... ik ook :D

Verkeerde topic - sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 28-12-2007 16:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34
Doane schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:50:
Hoe groot mogen de mails/attachments bij Telfort zijn, inkomend en uitgaand?
Niet gevonden in de TS-info en niet op de Telfort-site.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Telfort is opgeleverd :)

Ff mijn waardes natuurlijk:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ff ff ff ff ee dd ba 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 31 db

Modem trained in op 14862 kbps / 1154 kbps

Telfort gaf aan 15 MB te kunnen leveren, dus ze zitten er bij mij niet ver vandaan.

Al met al zeer blij met de overstap, kom van DirectADSL van KPN af. Snelheid is vervijfvoudigd, kosten iets meer dan de helft. Hopelijk blijft de lijn stabiel draaien.

Wireless liet me wel even schrikken, snelheid van 600 KB/s ipv 1.4MB/s wired. Gelukkig even TCPOptimizer gedraaid, nu is wireless +- 1.2MB/s wat meer dan genoeg is :)

Weer een tevreden klant dus. Moet alleen modem nog op vaste plek gaan zetten, waar t lijntje wat metertjes langer is, hopelijk zie ik dat niet terug in de snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Even een vraagje:

ik heb de zyxel simpele modem (dus 1 ethernet aansluiting) met daarachter mijn WRT54G routertje van Linksys.
Deze laatste ingesteld als Access Point en het draait super. Alleen nu zit ik weer te #$#$% met Azureus.
Ik heb de juiste poort opengezet in mijn AP maar het werkt helaas nog niet. Ik krijg of een time out bij de test van de poort of ik krijg de melding dat toegang niet mogelijk is tot mijn ip:poortnummer.

Dit ip is overigens het ip van de modem (logisch ook wel, want hoe moet Azureus ruiken hoe ik de routering doe).
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en hoe heb je het simpel opgelost? Want het uitschakelen van beide firewalls (niet wenselijk...) helpt ook geen moer. Ook Windows Firewall uitgezet, nul op het request. Verder heb ik geen firewalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Klopt het dat vanaf het moment dat je 'normale' telefoonlijn het niet meer doet,je 4 werkdagen moet wachten voordat je kan internetbellen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor een ervaring posten:

ik had Telfort voor mijn ouders besteld, deze wonen bij de centrale in de straat. Nu ziet het er naar uit dat de centrale ADSL1 is, omdat we tot nu toe maximaal 1MB als download hebben gehaald. Nu kan ik dit nog niet hard maken omdat ik het verder nog niet heb uitgezocht. Het gaat om de centrale Hengelo Hasseler Es. Aan de andere kant is het niet heel erg omdat de snelheid alsnog 2 keer zo snel is als het bij @Home was en er een besparing is van iets van €15 per maand.

Installeren gaat vrij soepel, het is aansluiten en gaan met de banaan. Er was alleen wat gehannes bij het aansluiten van de splitter ivm een vaag ISRA punt. Draadloos werkt het tot nu toe goed. Nu zitten er bij mijn ouders soms meerdere labtops draadloos achter het Zyxel modem en dat loopt vlot, maar nu heb ik het netwerk dan ook met WEP beveiligd (was altijd al zo nl). Draadloos gamen werkt ook redelijk (ping van 80 a 100ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:57:

ik had Telfort voor mijn ouders besteld, deze wonen bij de centrale in de straat. Nu ziet het er naar uit dat de centrale ADSL1 is, omdat we tot nu toe maximaal 1MB als download hebben gehaald. Nu kan ik dit nog niet hard maken omdat ik het verder nog niet heb uitgezocht. Het gaat om de centrale Hengelo Hasseler Es. Aan de andere kant is het niet heel erg omdat de snelheid alsnog 2 keer zo snel is als het bij @Home was en er een besparing is van iets van €15 per maand.

Installeren gaat vrij soepel, het is aansluiten en gaan met de banaan. Er was alleen wat gehannes bij het aansluiten van de splitter ivm een vaag ISRA punt. Draadloos werkt het tot nu toe goed. Nu zitten er bij mijn ouders soms meerdere labtops draadloos achter het Zyxel modem en dat loopt vlot, maar nu heb ik het netwerk dan ook met WEP beveiligd (was altijd al zo nl). Draadloos gamen werkt ook redelijk (ping van 80 a 100ms).
Hengelo Ov-Hasseler Es is geschikt voor ADSL2+, ik zit namelijk zelf ook op die centrale en train in op 18101 kbps op een koperafstand van 1666 meter. (attenuation downstream: 23 db)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart, misschien kwam het omdat ik draadloos testte, maar ik zal het komend weekend wel even testen en kijken of ik dan meer dan 8 Mbit haal. Maar ja ik heb het verder ook niet helemaal uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Als je dus op http://www.unet.nl/?wholesale_check de check doet zie je dus wat je maximale verbinding kan zijn? Want dat zou betekenen dat ik 20mbit aankan, aangezien de site dit weergeeft:

kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 yes yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:57:

1 megabit of megabyte?
Je notatie zegt 1 megabyte, wat dan aardig rap is (meer dan 10Mbit).
Testen doe je overigens door een groot testbestand van een snelle server te downloaden: ftp://ftp.telfort.nl/pub/test (telfort ftp is rete traag nu, dus geen handige test).
http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

Maar op welke snelheid is je modem ingetraind? Daar kan je zien hoe snel je maximaal zou kunnen downloaden :)

[ Voor 5% gewijzigd door job op 28-12-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Slasher schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:34:
Moet er nog wat speciaals gebeuren voor de portering, ik zou vandaag mijn KPN nummer geporteerd krijgen naar Telfort, maar om 16:30 krijg ik nog steeds Sip Registration failed. Modem ook al een paar keer een reset gegeven
kom je van ipb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Doane schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:19:
[...]

Niet gevonden in de TS-info en niet op de Telfort-site.
Ik denk dat weining mensen het hier zullen weten.
Het is dan door telfort niet bekend gemaakt.

Heb ik voor jou 2 oplossingen:
- Zelf testen (5 megabyte gaat in elkgeval nog goed (zowel versturen als ontvangen)).
- Zoeken of het voor tiscali wel bekend is. Internet via telfort is namelijk gewoon een tiscali verbinding.

Bestanden van 5 megabyte zijn sowieso een beetje onzin (laat staan grotere).
email is nooit voor dat soort groottes ontworpen. Grote bestanden zet je mooi ergens online.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 28-12-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:29:
1 megabit of megabyte.
Je notatie zegt 1 megabyte, wat dan aardig rap is (meer dan 10Mbit).
Testen doe je overigens door een groot testbestand van een snelle server te downloaden: ftp://ftp.telfort.nl/pub/test

Maar op welke snelheid is je modem ingetraind? Daar kan je zien hoe snel je maximaal zou kunnen downloaden :)
Volgens mij ben ik vrij consequent in het hanteren van de juiste B's. Na het aansluiten haalde een van mijn broertjes maximaal 1MB (oftewel 8Mbit), nu heb ik dit verder niet uitgezocht, dat ga ik dit weekend doen om te kijken wat de modem binnenkrijgt e.d. De prioriteit lag op het werkend krijgen en dat was goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je mag van mij best na het weekend wachten :)
Maar een test is 2 minuten te doen.
Pak even een groot bestand van een snelle server: http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
(telfort ftp is traag merkte ik zonet, dus vandaar een andere link).
En in je modem kan je zo zien hoe snel je modem intraint.

Ohja, met 8 Mbit/s haal je geen 1 MB/sec. Daar gaat nog aardig wat vanaf vanwege de overhead.
En ja, draadloos testen is ook geen goede methode.. dat kan afhankelijk van de signaal sterkte de verbinding uiteraard nog een stuk vertragen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 28-12-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Of die site helemaal klopt is ook maar de vraag.
Mijn beiden buren kunnen volgens de site max 8 mbit krijgen en ik max 6 mbit.

Ben vandaag trouwens over gezet op telfort en train nu in op 6 mbit met een attenuation downstream van 35 db op een ADSL2 verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 28-12-2007 21:42 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Op basis van een aantal ervaringen hier (inclusief die van jou nu... "ik max 6 mbit", "train nu in op 6 mbit") heb ik het idee dat KPN op basis van het tabelletje van deze site het profiel in de centrale instelt. Dit is echter gebaseerd op enkele ervaringen hier en zeker ben ik hier allerminst van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Nee "gewoon van KPN"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

rick77 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:50:
Op basis van een aantal ervaringen hier (inclusief die van jou nu... "ik max 6 mbit", "train nu in op 6 mbit") heb ik het idee dat KPN op basis van het tabelletje van deze site het profiel in de centrale instelt. Dit is echter gebaseerd op enkele ervaringen hier en zeker ben ik hier allerminst van.
Wat bedoel je? Dat kpn hier meeleest en de centrale instelt a.d.v. wat wij hier rapporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Kan maar zou het niet logischer andersom zijn? We denken 8 mbit, maar als bij oplevering blijkt dat we max 6 halen update we de database naar 6 voor dat huisnummer. /edit hmm lees je post nog een keer en snap wat je bedoeld, dat is inderdaad ook een hele logische optie /edit

Aan de andere kant mijn officiële opleverdatum is 1/1/08 dus zal tzt mijn modem nog eens resetten.
Want met een attenuation downstream van 35 db op een ADSL2 verbinding zou je wellicht nog wat sneller kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 28-12-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Uit de ervaringen die ik tot nu toe heb met de Telfort helpdesk, en KPN zelf, ben ik inderdaad bang dat je gelijk hebt. Onbegrijpelijk waarom KPN dit via ogenschijnlijk veel te krap opgestelde tabelletjes doet, terwijl bijvoorbeeld het Tiscali netwerk de instelling overlaat aan de onderhandeling tussen modem en DSLAM. Ik zie overal gebruikers die tot 2x de snelheid halen dan ik via KPN op Telfort, met dezelfde intrainwaarden.

Overigens heeft KPN mij wel verteld dat Telfort dit (als klant van KPN) kan laten veranderen door KPN, en de instellingen dusdanig door KPN kan laten instellen zodat het onderhandelen over het gebruikte protocol en de max. snelheid wel weer aan het modem en de DSLAM worden overgelaten... maar deze opdracht moet vanuit Telfort gegeven worden, die omzetting van de instellingen krijg je als Telfort-abonnee niet voor elkaar als je KPN hiervoor benadert.

Het wordt hoog tijd dat Telfort die opdracht gaat doorvoeren, als je het mij vraagt.
Maarja, tot nu toe heb ik ze zo ver nog niet kunnen krijgen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
job schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:14:
[...]

Wat bedoel je? Dat kpn hier meeleest en de centrale instelt a.d.v. wat wij hier rapporteren?
Als dat zou kunnen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Nou in dat geval !

Beste anonieme Kpn dude.

Ik kan die HDDVD's nog net niet live streamen derhalve graag mijn snelheid aanpassen.
Ik heb attenuation downstream van 1 db op een ADSL2+ verbinding. Echt waar!

KTHNXBAAI! :+

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 28-12-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
dan kan het 1 tot 4 dagen duren , zoals in de brief staat.
dus even geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

pa3fap schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:37:
[...]

dus even geduld
Mjah, ik kreeg gister een brief dat het per 28-12 geporteerd zou worden en ik heb de splitter er aangehangen en de telefoonlijn was dood.

De 4 dagen zijn al verstreken, maar goed ik wacht maandag nog wel even af, wellicht heeft KPN laat op de dag de portering gedaan en telfort het maandag pas in orde kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
Slasher schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:49:
[...]

Mjah, ik kreeg gister een brief dat het per 28-12 geporteerd zou worden en ik heb de splitter er aangehangen en de telefoonlijn was dood.

De 4 dagen zijn al verstreken, maar goed ik wacht maandag nog wel even af, wellicht heeft KPN laat op de dag de portering gedaan en telfort het maandag pas in orde kan maken.
ik heb precies hetzelfde, gister een brief van kpn gekregen dat de 28 het nummer overging. Vanmiddag ging de lijn dood en tot op heden kan ik nog niet activeren. Oh en nog iets geks, van Tele2 krijg ik opeens een mailtje dat er onlangs een verhuisbericht van mij is ontvangen. Ik heb hun nooit wat gestuurd. En daar zijn ook nog extra kosten aan gebonden. Ik weet wel, ik stap nooit meer over naar een andere provider, wat een gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
pa3fap schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:37:
[...]

dus even geduld
Ja vanaf de datum dat het internet werd geleverd. En dat is vorige week al gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als er met die 4 dagen werkdagen bedoel worden, dan kan het nog wel even duren.

Zaterdag,zondagen en feestdagen tellen niet mee.
Zo te zien ben je per 21 dec aangesloten op telfort.
1 dag later is dan vanwege het weekend maandag 24. Kerstdagen tellen niet mee.
27 dec 2 dagen later, 28 dec 3 dagen. 31 dec 4.
Het is nu net een rottige periode om de haast te hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 29-12-2007 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Jopperd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:39:
[...]

Ja vanaf de datum dat het internet werd geleverd. En dat is vorige week al gebeurd
bij mij stond het volgende activivatie vastbellen 27 dec [bij overstap vanf een vastelijn van kpn komen hier 4 WERKDAGEN bij . ik ben op de datum overgegaan maar kwam van ipb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
job schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:39:

nou het is toch nog goed gekomen, vanmorgen ging de telefoon dus het werkt :*)
Nu de sloop van het signaal op 8 januari nog zien te annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

job schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:14:
[...]

lol, dat zou wat zijn.Voor de duidelijkheid: KPN schijnt een tabelletje met max waardes per adres te hebben op basis waarvan het DSLAM profiel wordt ingesteld. De site van unet.nl lijkt dit tabelletje weer te geven. Waar de waardes in het tabelletje op gebaseerd zijn (bijv. buren aan beide zijden die een hogere max hebben) is mij echter volledig onduidelijk. Misschien zijn er op bepaalde lijnen in het verleden problemen met klapperende verbindingen geweest, waarop KPN het profiel heeft aangepast. Denk in ieder geval dat KPN hiermee een stroom aan klachten wil voorkomen. Misschien worden de lijnen die nu gelimiteerd zijn wel enorm instabiel als ze wide-open worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3fap schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:10:
[...]

bij mij stond het volgende activivatie vastbellen 27 dec [bij overstap vanf een vastelijn van kpn komen hier 4 WERKDAGEN bij . ik ben op de datum overgegaan maar kwam van ipb
Ik kom ook van IPB vandaan, van KPN. De datum van overgang: 31-12-2007. Vanaf 28-12-2007 geen IPB meer maar dsl signaal van Telfort (volgens site zou ik op bijna max snelheid uit moeten komen en ik haal nu 1,63 MB/sec. Niet slecht!). Mijn telefoon werkt sinds 28-12 niet meer. Als je belt kom je direct in de voicemail uit. Wat me opvalt is dat de voicemail al sinds een maand verzonden wordt vanuit een ander postbus: [autoFwd@ipvoicemail.com], voorheen [VoiceMailinEmail@KPNPlanet.nl].

Als ik zelf wil bellen krijg ik tonen die veel lijken op de tonen die je hoort als je telefoon doorgeschakeld staat. Het lijkt er nu op dat mijn telefoon dus direct doorgeschakeld staat naar voicemail. Ik kan daar niets aan veranderen, hen al van alles geprobeerd met ## en codes.

Het PHONE lampje op het modem is nog dood en registeren lukt dus ook niet. Ik heb zelf het vermoeden dat ik met telefonie moet wachten tot 31-12-2007!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Doerak553 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:36:
Ik heb alle Telfort topics doorgenomen alsmede de 427 pagina's tellende engelse gebruiksaanwijzing van het Zyxel modem, maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.
Het Zyxel modem ondersteunt 2 SIP providers. Momenteel bel ik via een ATA Linksys 3000 met Voipbuster naar alle vaste lijnen in Nederland en buitenlandse telefoonnummers (heb IPB van Planet).
Met Telfort wil 06, 08, 09, 112 en alle vaste lijnen in Nederland gaan bellen.
De buitenlandse nummers moeten via Voipbuster gebeld gaan worden. Ik wil 1 telefoon op phone 1 aansluiten.
Is dit met de Zyxel mogelijk of moet ik de Linksys blijven gebruiken of naar een ander ADSL Voip modem/router uitkijken (bv Fritzbox 7170).
Zelf heb ik soortgelijke situatie en heb 2 SIP account ingesteld, eentje in SIP1 voor Telfort en eentje in SIP2 voor Voipbuster.
Phone1 ingesteld op SIP1 voor inkomend en uitgaande gespreken en Phone2 ingesteld op SIP1 voor inkomende gespreken en op SIP2 voor uitgaande gespreken.
Bij Mijn Telfort (onder Instelling Vast Bellen) heb ik voor 'Bellen naar internationale nummers' uitgezet zodat ik alleen via Voipbuster hiervoor bel. De ATA Linksys SPA3000 heb ik nu over, dus als iemand belangstelling heeft, mag die gewoon bieden? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dragonballz op 29-12-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

job schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:39:

Ik rekende 21 december ook mee dus dan had het gister moeten werken, maar toen ik vanmorgen mijn bed uitstrompelde en keek op het modem zag ik het lampje van Phone1 branden en ik had een kiestoon! :)

Dus nu is alles voor elkaar, lekkere downloadsnelheid 16.5 Mb en gratis bellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Laatst online: 09-09-2024
dragonballz schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:38:
[...]

Zelf heb ik soortgelijke situatie en heb 2 SIP account ingesteld, eentje in SIP1 voor Telfort en eentje in SIP2 voor Voipbuster.
Phone1 ingesteld op SIP1 voor inkomend en uitgaande gespreken en Phone2 ingesteld op SIP1 voor inkomende gespreken en op SIP2 voor uitgaande gespreken.
Bij Mijn Telfort (onder Instelling Vast Bellen) heb ik voor 'Bellen naar internationale nummers' uitgezet zodat ik alleen via Voipbuster hiervoor bel. De ATA Linksys SPA3000 heb ik nu over, dus als iemand belangstelling heeft, mag die gewoon bieden? ;)
Betekend deze instellingen (phone 1 + 2) dat je ook 2 telefoons het aangesloten op respectievelijke phone 1 en phone 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Iemand ervaring met het aansluiten van hun eigen modem ipv de Zyxel?
Ik probeer momenteel een Linksys (WAG200G, routermodem) aangesloten te krijgen door de instellingen van de Zyxel te gebruiken, maar tot op heden zonder succes! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopperd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:39:
[...]

ik heb precies hetzelfde, gister een brief van kpn gekregen dat de 28 het nummer overging. Vanmiddag ging de lijn dood en tot op heden kan ik nog niet activeren.
Vanaf het moment dat de lijn van de kpn 'dood' gaat, duurt het 4 werkdagen voordat je telefoon via het modem weer werkt. (zelf ervaring mee)
Dus 4 werkdagen zonder telefoon moet je sowieso op rekenen.
Dit staat geheel los van het moment dat internet via je modem werkt.

edit:
Ik zie dat het bij je werkt vanaf vandaag. Sorry voor overbodig bericht, maar laat dit maar staan voor andere ter informatie :-)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:30:
[...]

Ik kom ook van IPB vandaan, van KPN. De datum van overgang: 31-12-2007. Vanaf 28-12-2007 geen IPB meer maar dsl signaal van Telfort (volgens site zou ik op bijna max snelheid uit moeten komen en ik haal nu 1,63 MB/sec. Niet slecht!). Mijn telefoon werkt sinds 28-12 niet meer. Als je belt kom je direct in de voicemail uit. Wat me opvalt is dat de voicemail al sinds een maand verzonden wordt vanuit een ander postbus: [autoFwd@ipvoicemail.com], voorheen [VoiceMailinEmail@KPNPlanet.nl].

Als ik zelf wil bellen krijg ik tonen die veel lijken op de tonen die je hoort als je telefoon doorgeschakeld staat. Het lijkt er nu op dat mijn telefoon dus direct doorgeschakeld staat naar voicemail. Ik kan daar niets aan veranderen, hen al van alles geprobeerd met ## en codes.

Het PHONE lampje op het modem is nog dood en registeren lukt dus ook niet. Ik heb zelf het vermoeden dat ik met telefonie moet wachten tot 31-12-2007!
als er op jou brief staat Activatiedatum vastbellen 31-12-2007 , dan zul je denk ik nog even moeten wachten tot maandag
het verhaal wat je verteld hier boven , zo is het bij mij ook gegaan mijn datum was 27 dec
ik had ook 2 dagen er voor dsl van telfort en op en op 27 dec rond 12.00 uur telefoon en email
en je krijgt op die datum ook nog een email van tefort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Momenteel heb ik een KPN Belbasis abo & XS4ALL ADSL basic abo.

Beide abo's wil ik opzeggen, daarna resteert imo een "kale" lijn. Klopt dit?

Daarna wil ik Telfort ADSL zonder telefonie ad. EUR 19.95 p/mnd aanvragen. Het klopt toch dat ik geen KPN Bel abonnement nodig meer heb om dit te kunnen doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 29-12-2007 14:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Help!!!! schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:58:
Momenteel heb ik een KPN Belbasis abo & XS4ALL ADSL basic abo.

Beide abo's wil ik opzeggen, daarna resteert imo een "kale" lijn. Klopt dit?

Daarna wil ik Telfort ADSL zonder telefonie ad. EUR 19.95 p/mnd aanvragen. Het klopt toch dat ik geen KPN Bel abonnement nodig meer heb om dit te kunnen doen?
Dat klopt!

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.