Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Wellicht een tipje voor gebruikers van SIP via de Zyxel 2602 die meerdere telefoons op de Zyxel willen aansluiten:

Bij mij kwam het regelmatig voor dat de Zyxel een bezet-toon gaf via SIP, waardoor bellers meteen de voicemail kregen, en de telefoon bij mij niet over ging.

Ik heb 2 telefoons aangesloten op de Zyxel. Inkomend SIP via Budgetphone, uitgaand SIP via Poivy (is een voipbuster cloon met gratis sms-en).

Aangezien ik eerst @home bellen heb gehad, en op dat modem maar 1 telefoonaansluiting aanwezig was, had ik toen beide telefoons via een splitter op die telefoonaansluiting aangesloten.
Heeft altijd perfect gewerkt met @home telefonie.

Verder er niet bij nagedacht toen ik de Zyxel aansloot, dus ook op de Zyxel de beide telefoons op 1 telefoonaansluiting van de Zyxel aangesloten, met de telefoonsplitter. Telefoonstekkertje uit het oude modem, en in het nieuwe modem gestoken, klaar!

Blijkbaar kan de Zyxel hier niet goed tegen, want ondanks dat beide telefoons 'op de haak' lagen, kregen bellers toch regelmatig direct de voicemail, en gingen de beide telefoons niet over.
Af en toe werkte het wel, was dus vreselijk irritant.

Oplossing is simpel: beide telefoons afzondelijk in aansluitpunt 1 en 2 aansluiten.
En de telefoonlijn werkt weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
amdboy1983 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:48:
vandaag naar status 3 gegaan :-)

verwachte opleveringsdatum 27 december zoals het er nu uitziet gaat alles prima.
:P 20Mbit here i come :P
Wanneer heb je aangevraagd ?. Ik zou graag voor de 26ste aangesloten willen worden maar ben vandaag nog maar naar status 2 gegaan.

Ik heb 29-11 aangevraagd. Lege analoge lijn. (geen overstap)

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
amdboy1983 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:48:
vandaag naar status 3 gegaan :-)

verwachte opleveringsdatum 27 december zoals het er nu uitziet gaat alles prima.
:P 20Mbit here i come :P
Mmm hoe weet je wanneer het opgeleverd wordt??
Ik heb 22 Nov. aangevraagd, maar nog niks gehoord over opleverdata en zo. Heb je het via de telefoon aangevraagd of via internet?

Ik had hiervoor geen ADSL/KPN, dus dat moet nog gebeuren. Maar dat volk van de KPN is ook niet snel. Sta al een week in status 3, maar nog geen tel. gehad.
Hoop wel dat het voor 1 Jan goed is, aangezien dan mijn @home er mee stopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
stimpyrulez schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:02:
[...]

Ik heb 22 Nov. aangevraagd, maar nog niks gehoord over opleverdata en zo.
ik heb ook 22-11 aangevraagd,sta in status4 en op 18-12 komt kpn mannetje.
volgens telfort de volgende week up and running.
wel een kale lijn en geen telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49
Ik had 19 november Internet van Telfort aangevraagd. Gisteren e-mail ontvangen dat alles gereed was. Uurtje geleden alles aangesloten: duurde even voordat ik m.b.v. de IE het internet kon activeren. Tot nu toe erg blij: Newsleecher haalt een snelheid van 2,05 MB/s :P . Ben eindelijk van @Home af: max. 900 kb/s (Newsleecher) en € 47,95 :( per maand.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Weet iemand dit?

Ik kan me herinneren dat iemand in dit forum geen "in-gesprek" toon had, volgens mij heb ik dit dus ook niet. Wat is de oplossing om dit toch te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Madone op 12-12-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
arutten schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:25:
Ben eindelijk van @Home af: max. 900 kb/s (Newsleecher) en € 47,95 :( per maand.
ff een beetje off topic.
maar ook ik kom van @home.
gaan er veel lopen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

jejeh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:18:
[...]

ik heb ook 22-11 aangevraagd,sta in status4 en op 18-12 komt kpn mannetje.
volgens telfort de volgende week up and running.
wel een kale lijn en geen telefonie.
Ik ook :/

ook nog niets gehoord.

Wanneer heb jij je modem binnen gekregen??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik zit sinds vandaag aangesloten op Telfort. Hiervoor had ik Tweakdsl B10 en de hele omzetting is perfect gelopen zonder ook maar echte noemenswaardige downtime.

Ik zit ongeveer 580 meter van Rtd-Nrd centrale maar zag in de Zyxel dat ik dat de modem op 17564 down en 1121 up komt. Ik had eigenlijk meer verwacht omdat ik relatief dicht op de centrale zit. De splitter is er ook tussenuit. Wat kan ik doen om eventueel de snelheid nog iets te verbeteren?

ZyNOS Firmware Version : V3.40(ASG.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil jullie vragen om advies omdat ik op het moment niet (meer) weet wat ik aan mijn situatie kan doen.

Ik ben overgestapt van xs4all only naar telfort.
Ergens in oktober heb ik de aanvraag bij telfort ingediend en zoals zovelen ontving ik na de 7 dagen bedenktijd ontving ik de bevestigingsbrief van telfort. Als overstapdatum heb ik 1 december aangehouden.
Nadat ik ook het modempakket ontving en het ordernummer ben ik dagelijks gaan checken wat de status van de bestelling was. Vrij vlot (na een paar dagen) was de status op 3 gegaan maar toen de opleverdatum naderde bleef het op 3 staan.
M.b.t. de opzegging van xs4all had ik geinformeerd bij xs4all en zij vertelden mij dat het opzeggen kon starten zodra ik een bevestiging van de oplevering zou krijgen van telfort. Hierdoor zou ik ook de brief van xs4all krijgen die ik dan moest bevestigen.

So far so good...

Op 29 november was mijn status bij telfort ineens gewijzigd naar 4 en op 30 november had ik geen connectie meer via xs4all en na aansluiten van het telfort modem bleek dat ik was overgegaan.
Een brief met de bevestiging van telfort over de geplande opleverdatum had ik toen dus nog niet gehad. Die brief kwam op 5 december. Daarin stond vermeld dat ze (telfort) verwachtten mij op 30 november aan te gaan sluiten (dus in het verleden!) hetgeen inderdaad al was gebeurd.

Ik verwachtte dus ook spoedig een brief van xs4all te krijgen om de opzegging in gang te zetten. Toen ik die op de 7e nog niet had ben ik met xs4all gaan bellen om te informeren naar de status.
Vanaf dat moment is de 'nachtmerrie' begonnen:

xs4all helpdesk: nee meneer, wij hebben geen overname verzoek van uw nieuwe provider ontvangen en dus kunnen wij uw opzegging niet in behandeling nemen.
ik: hoe kan de nieuwe provider de lijn overnemen indien er geen toestemming (via KPN) aan jullie is gevraagd?
xs4all: dat kan dan ook niet, u bent niet overgegaan en u kunt ook nog niet opzeggen.
ik: kunt u checken bij KPN wanneer zij het overname verzoek hebben ontvangen?
xs4all: nee u moet bij uw nieuwe provider zijn, wij kunnen niets doen.

Vervolgens telfort gebeld (4x):

ik: xs4all geeft aan dat er nog geen overname verzoek is gedaan door jullie.
telfort: om een lijn te mogen overnemen *moeten* wij toestemming hebben verkregen van de oude provider (via KPN) en die hebben wij gehad.
ik: kunnen jullie dat bericht/signaal nogmaals naar xs4all sturen zodat ik eindelijk mag opzeggen?
telfort: nee, in ons systeem is de overstap al verwerkt, u moet bij xs4all zijn, wij kunnen niets voor u doen.

(na lang aandringen en smeken om hulp ontving ik 2 ID's die volgens telfort het bewijs vormen van de toestemming - een ServiceID en een InstanceID).

Dus maar weer met xs4all gebeld:

ik: ik heb de volgende id's van telfort gehad waaruit zij opmaken dat het bericht echt naar jullie moet zijn gestuurd en ze hebben hierop toestemming gehad van jullie. M.a.w. jullie moeten weten dat de lijn werd overgenomen op 30 november.
xs4all: nee meneer, wij hebben geen overname verzoek gehad en kunnen dus niets doen
ik: dan zeg ik per direct nu mijn abonnement op bij jullie.
xs4all: dat kan niet, eerst moeten wij bla-bla etc.

(na dreigen en smeken stelde de man die ik sprak voor om nogmaals bij KPN te vragen om na te kijken of zij een verzoek hadden gehad).

xs4all: ik stuur een email naar kpn, we hebben nl net een nieuwe instructie gehad over hoe om te gaan met dit soort problemen met overstappers naar telfort en bel u daarna.
ik: u belt mij terug? op welke termijn mag ik dan rekenen?
xs4all: dat kan ik niet zeggen, binnenkort.
ik: er van uitgaande dat de overnamedatum geldt als opzegdatum (plus 1 maand dus) kan ik er van uitgaan dat deze datum dan op 30 november staat en niet 7 december?
xs4all: nee, als datum gaat gelden het moment dat wij de bevestiging van KPN krijgen dat de overname is aangevraagd en niet de datum waarop de overname heeft plaatsgevonden.
ik: hmm.. ik wacht maar weer af en hoop snel van u te horen... :(

Intussen is er bijna een week verstreken en heb ik (natuurlijk) nog niets gehoord.

Een probleem is natuurlijk dat telfort pas na de oplevering mij bevestigde dat ik per 30 november zou worden aangesloten. Anderzijds, ik als leek heb niet de ingangen noch het inzicht om deze deadlock op te lossen.
Maar het effect is in ieder geval dat ik nu en voor xs4all betaal maar los van mail etc er niks aan heb en ik daarnaast een abonnement heb lopen bij telfort (die prima bevalt overigens). Ik heb/had geen enkele moeite met wat overlap in de abo's en de bijbehorende kosten, maar ik kan volgens xs4all niet opzeggen, dus de overlap wordt een langdurige dubbele kosten. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Beide providers zeggen niets te kunnen doen, met andere woorden: i'm screwed.

Hebben jullie een suggestie wat ik hier nu het beste aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:28:
[...]

Had KPN gemaild en dit was idd. het antwoord (Direct ADSL niet zelf opzeggen) wat ik van hen kreeg. Maar je bent naar mijn weten de eerste die zijn (succesvolle) praktijkervaring hiermee post. Goed om te lezen.
Heb net ook maar even dezelfde vraag aan KPN gesteld per mail. Heb ik in ieder geval iets schriftelijks als het nu fout gaat met automatisch opzeggen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Damian schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:41:
[...]
Wanneer heb jij je modem binnen gekregen??
dat moet nog komen,aangezien ik hier veel positieve dingen hier over telfort zal dat wel voor de opleverings datum hier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepabolu
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:46:
Ik wil jullie vragen om advies omdat ik op het moment niet (meer) weet wat ik aan mijn situatie kan doen.

Ik ben overgestapt van xs4all only naar telfort
....
Automatische overschrijvingen van XS4ALL blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24

Ik ben overgestapt van xs4all only naar telfort.
Ergens in oktober heb ik de aanvraag bij telfort ingediend en zoals zovelen ontving ik na de 7 dagen bedenktijd ontving ik de bevestigingsbrief van telfort. Als overstapdatum heb ik 1 december aangehouden.
Nadat ik ook het modempakket ontving en het ordernummer ben ik dagelijks gaan checken wat de status van de bestelling was. Vrij vlot (na een paar dagen) was de status op 3 gegaan maar toen de opleverdatum naderde bleef het op 3 staan.
M.b.t. de opzegging van xs4all had ik geinformeerd bij xs4all en zij vertelden mij dat het opzeggen kon starten zodra ik een bevestiging van de oplevering zou krijgen van telfort. Hierdoor zou ik ook de brief van xs4all krijgen die ik dan moest bevestigen.

So far so good...

Op 29 november was mijn status bij telfort ineens gewijzigd naar 4 en op 30 november had ik geen connectie meer via xs4all en na aansluiten van het telfort modem bleek dat ik was overgegaan.
Een brief met de bevestiging van telfort over de geplande opleverdatum had ik toen dus nog niet gehad. Die brief kwam op 5 december. Daarin stond vermeld dat ze (telfort) verwachtten mij op 30 november aan te gaan sluiten (dus in het verleden!) hetgeen inderdaad al was gebeurd.

Ik verwachtte dus ook spoedig een brief van xs4all te krijgen om de opzegging in gang te zetten. Toen ik die op de 7e nog niet had ben ik met xs4all gaan bellen om te informeren naar de status.
Vanaf dat moment is de 'nachtmerrie' begonnen:

xs4all helpdesk: nee meneer, wij hebben geen overname verzoek van uw nieuwe provider ontvangen en dus kunnen wij uw opzegging niet in behandeling nemen.
ik: hoe kan de nieuwe provider de lijn overnemen indien er geen toestemming (via KPN) aan jullie is gevraagd?
xs4all: dat kan dan ook niet, u bent niet overgegaan en u kunt ook nog niet opzeggen.
ik: kunt u checken bij KPN wanneer zij het overname verzoek hebben ontvangen?
xs4all: nee u moet bij uw nieuwe provider zijn, wij kunnen niets doen.

Vervolgens telfort gebeld (4x):

ik: xs4all geeft aan dat er nog geen overname verzoek is gedaan door jullie.
telfort: om een lijn te mogen overnemen *moeten* wij toestemming hebben verkregen van de oude provider (via KPN) en die hebben wij gehad.
ik: kunnen jullie dat bericht/signaal nogmaals naar xs4all sturen zodat ik eindelijk mag opzeggen?
telfort: nee, in ons systeem is de overstap al verwerkt, u moet bij xs4all zijn, wij kunnen niets voor u doen.

(na lang aandringen en smeken om hulp ontving ik 2 ID's die volgens telfort het bewijs vormen van de toestemming - een ServiceID en een InstanceID).

Dus maar weer met xs4all gebeld:

ik: ik heb de volgende id's van telfort gehad waaruit zij opmaken dat het bericht echt naar jullie moet zijn gestuurd en ze hebben hierop toestemming gehad van jullie. M.a.w. jullie moeten weten dat de lijn werd overgenomen op 30 november.
xs4all: nee meneer, wij hebben geen overname verzoek gehad en kunnen dus niets doen
ik: dan zeg ik per direct nu mijn abonnement op bij jullie.
xs4all: dat kan niet, eerst moeten wij bla-bla etc.

(na dreigen en smeken stelde de man die ik sprak voor om nogmaals bij KPN te vragen om na te kijken of zij een verzoek hadden gehad).

xs4all: ik stuur een email naar kpn, we hebben nl net een nieuwe instructie gehad over hoe om te gaan met dit soort problemen met overstappers naar telfort en bel u daarna.
ik: u belt mij terug? op welke termijn mag ik dan rekenen?
xs4all: dat kan ik niet zeggen, binnenkort.
ik: er van uitgaande dat de overnamedatum geldt als opzegdatum (plus 1 maand dus) kan ik er van uitgaan dat deze datum dan op 30 november staat en niet 7 december?
xs4all: nee, als datum gaat gelden het moment dat wij de bevestiging van KPN krijgen dat de overname is aangevraagd en niet de datum waarop de overname heeft plaatsgevonden.
ik: hmm.. ik wacht maar weer af en hoop snel van u te horen... :(

Intussen is er bijna een week verstreken en heb ik (natuurlijk) nog niets gehoord.

Een probleem is natuurlijk dat telfort pas na de oplevering mij bevestigde dat ik per 30 november zou worden aangesloten. Anderzijds, ik als leek heb niet de ingangen noch het inzicht om deze deadlock op te lossen.
Maar het effect is in ieder geval dat ik nu en voor xs4all betaal maar los van mail etc er niks aan heb en ik daarnaast een abonnement heb lopen bij telfort (die prima bevalt overigens). Ik heb/had geen enkele moeite met wat overlap in de abo's en de bijbehorende kosten, maar ik kan volgens xs4all niet opzeggen, dus de overlap wordt een langdurige dubbele kosten. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Beide providers zeggen niets te kunnen doen, met andere woorden: i'm screwed.

1) Het rekeningnr van xs4all blokkeren, ze hebben geen recht meer op geld, want je zit bij een andere adslprovider(telfort).
2)de connectie is op 30 nov opgeheven, in het slechtste gevral betaal je de mnd dec nog, in het gunstigste geval ben je administratief ook op 30 nov overgegaan en betaal je dec niet.
3) Brief en mail sturen dat je per de 30 nov opzegd, aangezien ADSL per die datum is overgegaan naar telfort, niet meer bellen, want dat helpt niks en je hebt ook geen bewijzen!
4)succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
trolleystad schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:51:
[...]

De verbinding tussen je laptop/pc en router mag dan officieel wel 54mb/s zijn, maar een groot deel gaat op aan de foutcorrectie.
Inderdaad de daadwerkelijke maximale doorvoer snelheid voor IP pakketten via een Wifi verbinding is 50% van de Wifi snelheid. Dus maximaal 27 Mbit/s = 3.4 MB/s. In de praktijk ligt het nog veel lager ivm storingen op het signaal zoals reflexie.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik had (ongeveer) hetzelfde probleem via orange. Kastje muur etc etc.

Heb op het laatst gewoon opgezegd per direct vanwege wanprestatie. Ja meneer u kunt wel opzeggen maar u moet wel het volle abbo nog betalen (7 maanden ofzo). Ikke gewoon zeggen, ik zeg nu op, en of jullie je geld krijgen zien we later wel.

Ik wil nog wel eens zien of ze een deurwaarder sturen en het voor de rechter laten komen terwijl ze weten dat ze niet helemaal goed zitten.

Je kan je Xs4all toch laten stoneren ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Rolfy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:43:
Wellicht een tipje voor gebruikers van SIP via de Zyxel 2602 die meerdere telefoons op de Zyxel willen aansluiten:

Bij mij kwam het regelmatig voor dat de Zyxel een bezet-toon gaf via SIP, waardoor bellers meteen de voicemail kregen, en de telefoon bij mij niet over ging.

Ik heb 2 telefoons aangesloten op de Zyxel. Inkomend SIP via Budgetphone, uitgaand SIP via Poivy (is een voipbuster cloon met gratis sms-en).

Aangezien ik eerst @home bellen heb gehad, en op dat modem maar 1 telefoonaansluiting aanwezig was, had ik toen beide telefoons via een splitter op die telefoonaansluiting aangesloten.
Heeft altijd perfect gewerkt met @home telefonie.

Verder er niet bij nagedacht toen ik de Zyxel aansloot, dus ook op de Zyxel de beide telefoons op 1 telefoonaansluiting van de Zyxel aangesloten, met de telefoonsplitter. Telefoonstekkertje uit het oude modem, en in het nieuwe modem gestoken, klaar!

Blijkbaar kan de Zyxel hier niet goed tegen, want ondanks dat beide telefoons 'op de haak' lagen, kregen bellers toch regelmatig direct de voicemail, en gingen de beide telefoons niet over.
Af en toe werkte het wel, was dus vreselijk irritant.

Oplossing is simpel: beide telefoons afzondelijk in aansluitpunt 1 en 2 aansluiten.
En de telefoonlijn werkt weer perfect!
Ehm, heeft dat niet met de aansluitfactor te maken ? Betekent dit dat de aansluitfactor van poort 1 van de zyxel zó laag is dat je er maar max 1 toestel op aan kunt sluiten ? In dat geval krijg ik vanavond een probleem, want mijn telefonie is vandaag overgegaan en die van mijn ouders ook. En beide hebben we meerdere toestellen dmv lasdoppen of splitters achter 1 telefoonkabeltje hangen.

Is hier iemand die dezelfde soort setup heeft? Dus meerdere analoge toestellen gesplitst, aan telefonie poort 1 van het zyxel modem ?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
jejeh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:12:
[...]

dat moet nog komen,aangezien ik hier veel positieve dingen hier over telfort zal dat wel voor de opleverings datum hier zijn.
En hoe kom je aan je opleverdatum dan??
Of noem je de opleverdatum de dag van dat de KPN langs komt?

Vind het bij mij wel lang duren voor dat volk eens belt.
Hoop eigenlijk wel dat ze voor nieuwjaar de boel hebben aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

stimpyrulez schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:18:
[...]

Of noem je de opleverdatum de dag van dat de KPN langs komt?

Vind het bij mij wel lang duren voor dat volk eens belt.
Hoop eigenlijk wel dat ze voor nieuwjaar de boel hebben aangesloten!
Ik heb net ff het complete proces van aanmelden nog ff doorgelopen (tot aan het laatste deel uiteraard) maar er word nergens een "gewenste opleverdatum" gevraagd. Ik heb dan in mijn geval een overstap vanaf @homo, zonder een bestaande telefoon abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
stimpyrulez schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:18:
[...]
dit is de mail die ik gisteren heb ontvangen :

Geachte heer blablabla,

Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer blablabla, zal worden geactiveerd in de week van 20 december 2007.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Damian schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:28:
[...]

Ik heb net ff het complete proces van aanmelden nog ff doorgelopen (tot aan het laatste deel uiteraard) maar er word nergens een "gewenste opleverdatum" gevraagd. Ik heb dan in mijn geval een overstap vanaf @homo, zonder een bestaande telefoon abbo.
zoals ik heb begrepen en gelezen wordt er niet naar een datum gevraagd als je lijn ongebruikt is.
wel als je wilt overstappen van een andere adsl provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

jejeh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:30:
[...]

dit is de mail die ik gisteren heb ontvangen :

Geachte heer blablabla,

Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer blablabla, zal worden geactiveerd in de week van 20 december 2007.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
ah ok, dat maakt het dan duidelijk :/

dan zijn ze dus bij Stimpy en mij een stuk trager als bij jou :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Klein_Kipje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:46:
[...]

Wanneer heb je aangevraagd ?. Ik zou graag voor de 26ste aangesloten willen worden maar ben vandaag nog maar naar status 2 gegaan.

Ik heb 29-11 aangevraagd. Lege analoge lijn. (geen overstap)
als je pcode en huisnummer hebt kan ik het nakijken voor jouw waneer de op adsl word gezet

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

amdboy1983 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:49:
[...]

als je pcode en huisnummer hebt kan ik het nakijken voor jouw waneer de op adsl word gezet
Ik kan het evt ook nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepabolu
@amdboy1983: hee, kan je dat voor mij ook doen? pc = 6225ER, nr=15

alvast heel hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

hepabolu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:55:
@amdboy1983: hee, kan je dat voor mij ook doen? pc = 6225ER, nr=15

alvast heel hartelijk dank.
Volgens mijn systeem Migratie 13-12-2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Sinds gisteren werkt het bij mij, geen enkel probleem. :)

Alleen lijkt de mail nog niet te functioneren, toch gebruik ik de gegevens uit de brief...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepabolu
@totaalgeflipt: hartelijk dank. Weet jij of dat in de ochtend is of in de avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Word niet verder vermeld.
Meestal wel in de loop van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
4522GZ 13

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik wil er best nog meer nakijken, maar dan mag je best even DM'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Damian schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:37:
[...]

ah ok, dat maakt het dan duidelijk :/

dan zijn ze dus bij Stimpy en mij een stuk trager als bij jou :/
MMm helaas moet ik dus die conclusie wel met je delen :S
Das mooi k*t. Maar ja... we zien wel.
Hoop alleen dat dat volk van de KPN dan wel een beetje aanmaakt, en niet nog effe een week opzich laten wachten, want dan wordt het wel 2de week januari gok ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Mag ik je vragen hoe je dit weet ?.

Trouwens bedankt voor dit. Ik wil(moet) weten of het voor kerstmis is geregeld anders moet mijn vriendin naar haar werk ipv thuiswerken en dat vind ze geen fijn vooruitzicht

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
super_dirk schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:44:
Ik zit sinds vandaag aangesloten op Telfort. Hiervoor had ik Tweakdsl B10 en de hele omzetting is perfect gelopen zonder ook maar echte noemenswaardige downtime.

Ik zit ongeveer 580 meter van Rtd-Nrd centrale maar zag in de Zyxel dat ik dat de modem op 17564 down en 1121 up komt. Ik had eigenlijk meer verwacht omdat ik relatief dicht op de centrale zit. De splitter is er ook tussenuit. Wat kan ik doen om eventueel de snelheid nog iets te verbeteren?

ZyNOS Firmware Version : V3.40(ASG.0)
Iemand die mij kant helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Klein_Kipje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:45:
Mag ik je vragen hoe je dit weet ?.

Trouwens bedankt voor dit. Ik wil(moet) weten of het voor kerstmis is geregeld anders moet mijn vriendin naar haar werk ipv thuiswerken en dat vind ze geen fijn vooruitzicht
Is het echt belangrijk?
Wacht even tot morgen, en vraag dan eens of hepabolu DSL signaal heeft.
Dan weet je of deze informatie klopt....

Echt inhoudelijk kan ik niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Kun je een Telfort modem ook gebruiken terwijl je nog een Planet ADSL verbinding hebt? M'n oude modem heeft het net begeven...

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-07 16:10
Het standaard eigenlijk, ervoor zorgen dat de lengte van de kabel tussen het IS/RA punt en het modem zo kort mogelijk is. Zeker zijn dat je op het ECHTE IS/RA punt zit en niet op een verlegt (en dus verlengt) punt.

En je kan je DSL waardes hier posten, daaruit kunnen we met een rekensom de echte afstand berekenen. Misschien is de waarde die je nu krijgt al het maximaal haalbare
VideoWolf schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:01:
Kun je een Telfort modem ook gebruiken terwijl je nog een Planet ADSL verbinding hebt? M'n oude modem heeft het net begeven...
Als het goed is wel, je moet alleen wel even de modem zodanig configureren zodat het modem het signaal van Planet 'snapt'. De Planet helpdesk (website) moet de benodigde informatie hebben voor je.

[ Voor 29% gewijzigd door Hooker op 12-12-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Laatst online: 19:17
VideoWolf schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:01:
Ja hoor, PPPoA VCMUX en je gegevens invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Superseb schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:02:
[...]

Sorry, ik heb al jaren geen modem meer aangeraakt... Instructions for Dummies, please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iré Iveque schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:34:
Dan zie je zo'n advertentie voor 20Mits van Telfort en dan blijkt ook dat weer een holle kreet te zijn. Natuurlijk, ze zeggen er netjes bij dat het niet overal gehaald wordt. Persoonlijk vind ik echter dat je daarmee niet moet adverteren als het vaker niet dan wel gehaald wordt. Wij snappen hier dat het dan om een adsl1-centrale gaat, maar een dergelijk voorbehoud wordt op hun site helemaal niet gemaakt. In de toelichting bij de snelheidstest wordt gezegd dat het niet aan het 20Mbit-abonnement ligt maar aan externe factoren (zoals afstand) wanneer de 20Mbit niet gehaald worden. Dat is gewoon niet waar en dus misleidend! Dan kunnen ze ook wel adverteren met 1Gbit in de wetenschap dat dat alleen in de directiekamer gehaald wordt.
Oud nieuws: Snelheid ADSL2+ is loze belofte voor groot deel Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

VideoWolf schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:12:
[...]

Sorry, ik heb al jaren geen modem meer aangeraakt... Instructions for Dummies, please!
Dit is toch een forum voor tweakers? ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjosh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:06:
Als het goed is wordt de 14e het internet bij ons thuis opgeleverd, met telefonie. Is het zo dat je nog 1 of andere brief moet krijgen met inlog gegevens? want dat moest namelijk bij kpn wel. Ik vind het een beetje vreemd dat ik nu nog steeds niet zo'n brief heb!
Ik vond dat ook tamelijk vreemd (zie een paar posts terug). Kreeg vorige week donderdag 6 dec. de brief dat ik in de week van 13 dec. word aangesloten, kreeg vrijdag 7 dec. het modem en vandaag, 12 dec. de brief (met usercode/wachtwoord) en daarin de mededeling dat e.e.a. 13 dec. word geactiveerd. Beetje krappe planning, maar die brief met inloggegevens krijg je dus nog... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
De afstand tussen de IS/RA is precies 10cm want dat heb ik als eerste getest en er zit geen splitter meer tussen..

De waardes uit m'n zyxel:

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bc dd dd dd ee ee fe dd dd dc b9 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 19 db
tone 32- 63: 00 35 78 99 ab bb bb cc cc dd cc cc dd dc dd dd
tone 64- 95: dd cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb aa aa aa 7a aa a9 68 99 99 99 aa
tone 160-191: 99 aa aa aa aa aa a7 9a aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa 9a aa aa aa aa a9 aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa aa a2 bb bb bb
tone 256-287: 6c cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc cc cc
tone 288-319: cc cc cc bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb ab bb bb ab ba ba bb bb bb bb ab bb bb bb
tone 352-383: bb ba a8 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 416-447: aa aa aa aa aa 9a aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 98 98 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 76 77 76 67 77 76 77 76 66 66 66 66 66 55

Ik hoop dat iemand me nog een tip kan geven zodat ik echt het maximale eruit kan halen.
Hooker schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:01:
[...]
Het standaard eigenlijk, ervoor zorgen dat de lengte van de kabel tussen het IS/RA punt en het modem zo kort mogelijk is. Zeker zijn dat je op het ECHTE IS/RA punt zit en niet op een verlegt (en dus verlengt) punt.

En je kan je DSL waardes hier posten, daaruit kunnen we met een rekensom de echte afstand berekenen. Misschien is de waarde die je nu krijgt al het maximaal haalbare

[...]

Als het goed is wel, je moet alleen wel even de modem zodanig configureren zodat het modem het signaal van Planet 'snapt'. De Planet helpdesk (website) moet de benodigde informatie hebben voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Slasher schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:29:
[...]

Dit is toch een forum voor tweakers? ;)
Ja, heb je gelijk in- ik ga hem helemaal pimpen- maar eerst ff aansluiten. Hoofdstuk 3 vermeldt dat ik de ethernetkabel moet aansluiten: op een draadloos modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:12
Op de telfort site staat dit over het draadloze modem:
Met het draadloos modem kun je met meerdere computers tegelijk draadloos op internet. De computers moeten uitgerust zijn met een interne of externe draadloze ontvanger. Naast de draadloze verbinding kun je maximaal 4 computers aansluiten via een (netwerk)kabel. Voor het draadloos modem heb je een geïnstalleerde ethernetkaart op je computer nodig. Deze ethernetkaart is in vrijwel alle computers standaard aanwezig. Het draadloos modem is geschikt voor snelheden tot 20 Mbit/s. Dit betekent dat het modem geschikt is voor alle internetabonnementen van Telfort.
Betekend dat dat dat modem wel de volledige 2000kb/s over het netwerk kan jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
De KPN monteur is zojuist lang geweest, en heeft de verbinding aangesloten en getest, het zyxel geeft aan dat ik op een ADSL2 centrale zit, echter blift de snelheid wel heel ver achtger, is namelijk 1541/260, nog langzamer dan ik had met IPB lite. Een groter probleem is echter dat ik geen IP adres krijg binnen het modem, dus geen internet verbinding, wat zou het kunnen zijn, en hoe zou ik het kunnen oplossen?

Het DSL lampje is groen, maar het internet lampje is oranje.

[ Voor 7% gewijzigd door arjanhs op 12-12-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

arjanhs schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:14:
De KPN monteur is zojuist lang geweest, en heeft de verbinding aangesloten en getest, het zyxel geeft aan dat ik op een ADSL2 centrale zit, echter blift de snelheid wel heel ver achtger, is namelijk 1541/260, nog langzamer dan ik had met IPB lite. Een groter probleem is echter dat ik geen IP adres krijg binnen het modem, dus geen internet verbinding, wat zou het kunnen zijn, en hoe zou ik het kunnen oplossen?

De KPN monteur is geweest, maar je hebt geen IP adres en dus geen verbinding, dat klopt dan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Slasher schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:18:
[...]

De KPN monteur is geweest, maar je hebt geen IP adres en dus geen verbinding, dat klopt dan toch niet?
Dat is ook mijn gedachte, maar er is wel een dsl verbinding, en dan is het voor hem natuurlijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Totaalgeflipt schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:51:
[...]

Is het echt belangrijk?
Wacht even tot morgen, en vraag dan eens of hepabolu DSL signaal heeft.
Dan weet je of deze informatie klopt....

Echt inhoudelijk kan ik niet gaan.
Kan je het alleen zien voor mensen die als een KPN lijn hebben? Of ook voor mensen waar de KPN het nog moet aansluiten?

Edit:
What the F*CK???
Had laatst mail gestuurd naar Telfort waarom het zo lang duurde dat ik van status veranderde (ruim 1.5 week), kreeg ik gister een net mailtje dat alles goed lijkt te gaan. Dat klopte ook, aangezien in ondertussen al van status was veranderd.

Zie ik nu net dat ik weer in status 1 sta :? 8)7
Hoe kan dat?? Hoop niet dat het weer van voor af aan begint!!

[ Voor 32% gewijzigd door stimpyrulez op 12-12-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

rick77 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:29:
Ik wil over van KPN Direct ADSL naar Telfort. Nu weet ik dat jeDirect ADSL niet zelf op hoeft te zeggen (zelfde als IPB). Maar moet je nu wel tijdig je overstap inplannen om te zorgen dat KPN Direct ADSL minimaal een een maand voor je daadwerkelijke overstap een seintje krijgt (via de netwerkbeheerder KPN) i.v.m. de opzegtermijn van een maand? Of geldt de opzegtermijn niet bij deze overstap en kan je dus twee a drie weken voor de gewenste ingangsdatum Telfort aanvragen?
Schopje. Iemand een idee hierover? M.a.w. moet ik nu aanvragen of kan ik wachten tot begin januari om eind januari over te stappen. ("Waarom zou je nog wachten?"... om de opties nog wat langer open te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 28-08 14:00

Ik denk dat je helaas het XS4ALL gebeuren binnen dit topic niet goed gelezen hebt. JIJ zegt gewoon op bij XS4ALL, dat heeft niets met Telfort te maken en XS4ALL heeft niets met Telfort te maken in deze. Vanaf het begin is hier gezegd dat je "het beste" kunt wachten tot je in de status 4 staat, dat was bij jou ineens heel snel maar DAT is de trigger waarop je de opzegging naar XS4ALL de deur uit kunt doen. Je hoeft niet nog eens te wachten op een bevestiging van de oplevering!
Als ik zie wat voor zooitje het bij mij is geweest ivm opzeggen dan denk ik dat je gewoon je eigen plan moet trekken. JIJ zegt schriftelijk op met een opzegtermijn van 1 maand, hopelijk heb je dat nu al gedaan, en na die maand betaal je gewoon niet meer. Machtiging intrekken bij je bank! Alle andere berichten die je krijgt van XS4ALL laat je aan je voorbij gaan. Daar heb ik zelf ook hier in dit topic over geschreven.
Leuk feit is dat ze je melden dat er speciale instructies zijn gekomen mbt opzeggingen naar Telfort!!

Als je het mij vraagt zitten ze behoorlijk met hun handen in het haar met die uitstroom naar Telfort. Ik heb uiteindelijk een brief gekregen met de datum 9 december, ze zullen het wel druk hebben dat ze ook op zondag nog moeten werken nu >:)
9 december was ook de dag dat mijn account niet meer werkzaam was.
Ze bevestigen de opzegging maar in de hele brief komt op plaatsen waar een datum gezet moet worden een leeg veld...........
Vandaag een nieuwe brief gekregen met dagtekening 11 december:

Onderwerl Stap nu over op onze verbeterde ADSL-dienst. Zonder extra kosten.

Geachte heer/mevrouw,

We nodigen u graag uit voor onze verbeterde ADSL-dienst die we van a tot z in eigen beheer hebben. We zijn trots op dit nieuwe ADSL (XS4ALL Only). Voor u betekent dat net even sneller internet, één factuur en één aanspreekpuntvoor al uw internetzaken.
En natuurlijk kunt u bellen via internet.
:? :?
19 november was ik al overgegaan naar Telfort
9 december was mijn account opgeheven
12 december krijg ik deze brief met mijn "oude" relatienummer en loginnaam.
Ze zijn compleet de weg kwijt daar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
stimpyrulez schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:28:
[...]

Edit:
What the F*CK???
Had laatst mail gestuurd naar Telfort waarom het zo lang duurde dat ik van status veranderde (ruim 1.5 week), kreeg ik gister een net mailtje dat alles goed lijkt te gaan. Dat klopte ook, aangezien in ondertussen al van status was veranderd.

Nou na effe lekker bellen met Telfort (moet zeggen, de 1ste keer ging erg snel), bleek dat ik was af gewezen op mijn huisnummer toevoeging, aangezien deze niet bij de KPN bekend was! Nee, logisch, ik geeft toch voor niets aan dat ik nog geen KPN lijn heb???
Maar ja, dan maar de KPN gebeld, die zei "u staat niet in het systeem 8)7 "..... lees zin hiervoor, en daardoor sta ik (heel logisch) niet in het systeem. Na veel geblaat, kon de aardig vrouw (die net haar avondeten aan het na binnen werken was volgens mij) mij vertellen dat de onder buren als toevoeging '1' hebben. En ik had dus 'II' opgegeven, want al mijn post krijg ik met 'II' en op mijn deur staat ook 'II'. Dus ja... wie heeft er gelijk.
Daarna maar effe weer met telfort gebeld (ja nu duurde het dus dik 5 min) en toen effe weer mijn zegje gedaan. Zegt de aardige jongen, "Ja dat zegt KPN altijd dat je niet in het systeem staat!!" Waarom laten ze mij bellen dan?? Maar ja, nu maar van de Hnr toevoeging een '2' laten maken, en hopen dat het nu wel goed gaat, en dat ik niet te veel vertraging heb opgelopen.

Het lompe aan dit alles is, KPN krijgt een aanvraag met Huisnummer toevoeging 'II' van mij binnen, is het dan zo moeilijk om even te kijken wat de omliggende huisnummers hebben, en daarmee aan de slag te gaan? Desnoods effe bellen (aangezien ze dat wel kunnen voor een afspraak) om toch even de juiste toevoeging te achter halen? |:(

kijk net effe vlug, maar sta wel gelijk op status 2 ;), das beter dan op 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

stimpyrulez schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:28:
[...]

Kan je het alleen zien voor mensen die als een KPN lijn hebben? Of ook voor mensen waar de KPN het nog moet aansluiten?

Edit:
What the F*CK???

Ik kan alles zien, maar plaats niet alles hier publiekelijk.
Dus stuur even een mailtje, mijn adres staat in mijn profiel, dan kan ik je alles vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hoi,

Sinds vandaag Telfort 20 mbit inc telefonie, (2 dagen voor de aangekondigde overstapdatum). En ik heb er een aantal vragen over:

- Klopt het dat ik geen telefonie heb tot de aangekondigde overstapdatum (a.s. vrijdag dus)? (op zich geen ramp, lekker rustig hier :D)
- Bij mij traint hij in op 18,7 mbit (zit 500-600 meter van central af, maar er liggen hier antiek kabels volgens mij nog van voor WOII) maar met wlan kom ik maar aan de 10 mbit download snelheid, met kabel haal ik de 15 mbit met gemak. Mijn pc staat 2 meter van het modem af (in vrij zicht, dus alleen maar lucht tussen de pc en het modem), hoe is dit te verklaren (en belangrijker, wat kan ik doen om het te verbeteren?)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Superseb schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:02:
[...]

Heb PPPoA en VC gevonden en gekozen in het modem. MUX zie ik niet..? Verder mijn username en wachtwoord ingevoerd. Het modem heeft een ADSL-verbinding en ik heb met 2 PC's verbinding met het modem. Alleen nog geen internet-toegang. Iemand de Gouden Tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ThaStealth schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:34:

- Klopt het dat ik geen telefonie heb tot de aangekondigde overstapdatum (a.s. vrijdag dus)? (op zich geen ramp, lekker rustig hier :D)
Lees de brieven eens die je hebt gekregen.... Duurt 4 werkdagen na overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Slasher schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:47:
[...]

Lees de brieven eens die je hebt gekregen.... Duurt 4 werkdagen na overstap
alleen als vanaf een vaste lijn van KPN of vanaf telefonie via kabel overgestapt word, ik had KPN IPB (had ik erbij moeten zetten sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag over het volgende scenario (waar de helpdesk van Telfort geen goed antwoord over kan geven).

Ik ga op 1 feb 2008 naar een nieuwe woning. Op 1 feb wordt daar door KPN de telefoonlijn aangesloten.

Kan ik nu Telfort aanvragen voor (dus op) 1 feb en zal dat ook allemaal goed gaan? Of moet ik een latere datum opgeven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

ThaStealth schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:34:
<snip> hoe is dit te verklaren (en belangrijker, wat kan ik doen om het te verbeteren?)
kabel trekken naar je PC? WLAN heeft beperkte snelheid - is eerder besproken overigens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Hooker schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:01:
[...]

Thanks. Oplossing uiteindelijk via de extra gegevens van Planet (vpi en vci waarden gecorrigeerd)

Die totale paniek die toeslaat als je 2 dagen geen internet verbinding meer hebt... dat is toch eigenlijk niet gezond!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
ThaStealth schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:50:
[...]

alleen als vanaf een vaste lijn van KPN of vanaf telefonie via kabel overgestapt word, ik had KPN IPB (had ik erbij moeten zetten sorry)
Gaat over op de afgespoken datum in de brief. Had ik ook, ging ook een paar dagen eerder over en geen telefoon. Je kan via mijn KPN nog wel je nummer door schakelen naar je mobieltje voor deze paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Klankima schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:12:
[...]

Gaat over op de afgespoken datum in de brief. Had ik ook, ging ook een paar dagen eerder over en geen telefoon. Je kan via mijn KPN nog wel je nummer door schakelen naar je mobieltje voor deze paar dagen.
nah, zolang ik maar weet dat ik em voor nu goed ingesteld heb (niet dat het wel mogelijk was maar ik iets niet goed ingesteld had).

Wlan is toch 54 mbit, telfort is toch 20 mbit (max). 34 mbit verlies over 2 meter vind ik wel wat veel (oke er gaat wel wat verlies met ecryptie gepaard, maar 34 mbit :/!?). Ondersteund het zyxel modem ook sneller varianten dan 54 G (N ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

MIjn lijn is vandaag opgeleverd...dit zijn mijn waardes (ik haal 13 Mbit)

output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ff fe ff ff ee dd ca 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 34 db
tone 32- 63: 22 46 79 99 ab bb cc cc dd cc cc cc cc cc cd dd
tone 64- 95: dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb aa ba aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 2a 99 98
tone 256-287: 09 aa aa a9 aa aa aa aa a9 9a aa 99 99 89 99 99
tone 288-319: 99 99 98 89 88 88 77 88 88 88 87 77 77 77 77 77
tone 320-351: 77 77 77 77 77 67 77 67 76 66 66 66 66 66 66 66
tone 352-383: 65 65 54 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44
tone 384-415: 44 34 44 43 33 44 33 33 33 33 33 33 33 33 33 23
tone 416-447: 33 33 32 33 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21
tone 448-479: 11 11 11 11 11 10 11 11 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Iemand die me hier iets over kan verduidelijken wat het betekent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Nou net met Telfort gebeld en ja de tweede lijn mag aan de slag. Ik heb het probleem nl. dat IPB-ers mij niet telefonisch kunnen bereiken. Ze krijgen dan een blikken dame die roept dat je 1888 mag bellen. Ze proberen het zo snel mogeljk op te lossen (5-10 werkdagen :o ).

Nah ja... ik houd u op de hoogte.

Mijn probleem met de ingesprekstoon is opgelost. Stond een vinkje verkeerd in mijn modem :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
Madone schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:42:
Nou net met Telfort gebeld en ja de tweede lijn mag aan de slag. Ik heb het probleem nl. dat IPB-ers mij niet telefonisch kunnen bereiken. Ze krijgen dan een blikken dame die roept dat je 1888 mag bellen. Ze proberen het zo snel mogeljk op te lossen (5-10 werkdagen :o ).
Hmm, kan ik je nu alvast uit de droom helpen, die tweede lijn kan hier niks mee waarschijnlijk. Die dame die de mensen krijgen te horen is van KPN (vandaar ook het 'aanbod' om 1888 te bellen). KPN IPB systeem vind dat het nummer niet meer bestaat en laat dat aan alle IPB'ers weten. KPN heeft dus de portering niet goed uitgevoerd en KPN moet het dus corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

trolleystad schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:46:
[...]

Hmm, kan ik je nu alvast uit de droom helpen, die tweede lijn kan hier niks mee waarschijnlijk. Die dame die de mensen krijgen te horen is van KPN (vandaar ook het 'aanbod' om 1888 te bellen). KPN IPB systeem vind dat het nummer niet meer bestaat en laat dat aan alle IPB'ers weten. KPN heeft dus de portering niet goed uitgevoerd en KPN moet het dus corrigeren.
Niet helemaal waar,

De 2e lijn van Telfort, zal wel op de een of andere manier contact hebben met KPN om dit soort problemen op te lossen, jij als klant hoeft hier niks voor te doen. Zij moeten het zover mogelijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Totaalgeflipt schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:58:
[...]

Niet helemaal waar,

De 2e lijn van Telfort, zal wel op de een of andere manier contact hebben met KPN om dit soort problemen op te lossen, jij als klant hoeft hier niks voor te doen. Zij moeten het zover mogelijk oplossen.
Ik heb zoiets al eerder meegemaakt. Niet zelf gelukkig. Was iemand die liet zijn UPC telefoonnummer naar Tiscali porteren. Iedereen die toen bij UPC nog telefonie had kon hem niet meer bellen. Tiscali kon niets doen. Via UPC is het uiteindelijk recht gezet. En aangezien tiscali telfort is denk ik dat er weinig veranderd is. Maar we zien wel. Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Xs4all users kunnen ook online checken of hun opzegging al binnen is btw:

https://oms.xs4all.nl/adsl/bevestighop/

Hoef je niet te bellen elke dag :-)

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
Maandag is ook mijn modempakket bezorgt bij de buren, alleen zonder splitterset. Opzich geen ramp want ik heb al mijn spullen nog van mijn vorige adsl abonnement, maar het is wel slordig.

Afijn, ik heb de boel aangesloten, maar ik zit alleen wel met een dilemma, ik heb een nieuw huis en de vorige bewoners waren nogal knutselaars. Ze hadden over het hele huis door patch kastjes voor telefoonaansluitingen zitten en op het ISRA punt zelf hadden ze nog een vertakking gebouwd. Ik heb de vertakking verwijderd, maar wel de huidige aansluiting behouden. Ik heb alleen nog geen DSL signaal, wat natuurlijk heel goed zou kunnen want in principe zegt telfort dat het uiterlijk de 20e wordt. Ik heb overigens telfort aangevraagd op een kale lijn (zat geen telefonie of adsl op).

Maar aangezien ik toch wel benieuwd ben, vraag ik me toch af of KPN een standaard kleur altijd aansluit, de situatie is bij mij als volgt: (foto wel genomen met een brakke telefoon)
Afbeeldingslocatie: http://xs322.xs.to/xs322/07503/DSC00174.jpg
Naast het onderste aangesloten paar, zijn er ook nog 4 kleuren met elk 2 paren, en nog een los wit/lichtbruin paar. Volgens de telfort handleiding moet je rood/blauw aansluiten, maar daar zijn er ook 2 van. Of kan ik maar beter wachten op de KPN monteur?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

23-11 aangevraagd
6-12 bevestiging lijn oke (was een sloop lijn van Orange)
11-12 modem binnen
12-12 brief binnnen

Spul aangesloten met mijn router achter de modem. Nou Windows belooft Plug en Play maar Telfort maakt het waar. PC zoek internet , activatiepagina "ben u dit ?" antwoord Ja effe opnieuw starten en tada internet. Geen code, geen login alles als een speer. Nou daar kan Orange nog een puntje aan zuigen.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:22
Nu krijg ik maandag de sleutels van mijn appartement en ik zie telfort opzich wel zitten. Het enige wat ik mij afvraag hoe het zit met de snelheid. orange en telfort geven allebei 20 mbits aan, maar alice daarentegen zegt 1 tot 4.... Ook op een speedtest site gaf er eentje aan dat het een adsl centrale is ipv adsl2+. Mijn postcode wordt 3561LH voor de mensen die het zich afvragen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Schaamteloze quote:
Hachy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:36:
[...]

Ehm, heeft dat niet met de aansluitfactor te maken ? Betekent dit dat de aansluitfactor van poort 1 van de zyxel zó laag is dat je er maar max 1 toestel op aan kunt sluiten ? In dat geval krijg ik vanavond een probleem, want mijn telefonie is vandaag overgegaan en die van mijn ouders ook. En beide hebben we meerdere toestellen dmv lasdoppen of splitters achter 1 telefoonkabeltje hangen.

Is hier iemand die dezelfde soort setup heeft? Dus meerdere analoge toestellen gesplitst, aan telefonie poort 1 van het zyxel modem ?
Vandaag dus aangesloten, 3 telefoons + fax op poort 1. Werkt prima incl nummerherkenning.
Dus aansluitfactor lijkt wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Slaapje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:11:
Nu krijg ik maandag de sleutels van mijn appartement en ik zie telfort opzich wel zitten. Het enige wat ik mij afvraag hoe het zit met de snelheid. orange en telfort geven allebei 20 mbits aan, maar alice daarentegen zegt 1 tot 4.... Ook op een speedtest site gaf er eentje aan dat het een adsl centrale is ipv adsl2+. Mijn postcode wordt 3561LH voor de mensen die het zich afvragen.
Waar kan je zien wat jouw centrale voor een aansluitingen heeft dan?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:22
http://pcdb.bbned.nl/

Als ik daar mijn huidige adres opgeef krijg ik:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Mijn nieuwe adres komt alleen adsl te staan...

Terwijl er op diverse andere sites wel staat dat er al adsl2+ is.. dus ik vind het allemaal een beetje verwarrend

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

stimpyrulez schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:10:
[...]

Nou na effe lekker bellen met Telfort (moet zeggen, de 1ste keer ging erg snel), bleek dat ik was af gewezen op mijn huisnummer toevoeging, aangezien deze niet bij de KPN bekend was! Nee, logisch, ik geeft toch voor niets aan dat ik nog geen KPN lijn heb???
Maar ja, dan maar de KPN gebeld, die zei "u staat niet in het systeem 8)7 "..... lees zin hiervoor, en daardoor sta ik (heel logisch) niet in het systeem. Na veel geblaat, kon de aardig vrouw (die net haar avondeten aan het na binnen werken was volgens mij) mij vertellen dat de onder buren als toevoeging '1' hebben. En ik had dus 'II' opgegeven, want al mijn post krijg ik met 'II' en op mijn deur staat ook 'II'. Dus ja... wie heeft er gelijk.
Daarna maar effe weer met telfort gebeld (ja nu duurde het dus dik 5 min) en toen effe weer mijn zegje gedaan. Zegt de aardige jongen, "Ja dat zegt KPN altijd dat je niet in het systeem staat!!" Waarom laten ze mij bellen dan?? Maar ja, nu maar van de Hnr toevoeging een '2' laten maken, en hopen dat het nu wel goed gaat, en dat ik niet te veel vertraging heb opgelopen.

Het lompe aan dit alles is, KPN krijgt een aanvraag met Huisnummer toevoeging 'II' van mij binnen, is het dan zo moeilijk om even te kijken wat de omliggende huisnummers hebben, en daarmee aan de slag te gaan? Desnoods effe bellen (aangezien ze dat wel kunnen voor een afspraak) om toch even de juiste toevoeging te achter halen? |:(

kijk net effe vlug, maar sta wel gelijk op status 2 ;), das beter dan op 1 :)
hmm lullig voor je :/

je liep in het zelfde schema als mij. Ik heb ondertussen een mailtje gehad van Telfort met als opleverdatum 21 december.

Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat, houd ons op de hoogte!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag omgeprikt, modem traint in op 20002[kbits/s] download op 1800[kbyte/s] :*)

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 6 db
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 16 db

ik ging van ADSL op 14[db] attenuation, naar ADSL2+ 20[dB] attenuation.
Hoe hoger frequentie dus meer demping, vandaar de 20[dB]
Resumé Oude situatie (ADSL) 14 [dB]/ 13.4 [dB/km]= ca. 1.044[m] tot centrale.
Nu (ADSL2+) attenuation downstream getal in [dB] delen door 19,15 en je weet de afstand in [km] met ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje, delen door moet zijn 15.3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Mijn rate: 16725 kbps / 1080 kbps. Als ik mijn waardes vergelijk met die van hierboven hoort dit toch sneller te zijn van 16725 kbps?

output power downstream: 10 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 0 db
attenuation downstream: 12 db

hoewel ik niet snap waarom die 2 van upstream 0 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet Telfort voor de opleverdatum al handelingen uitvoeren met de KPN lijn?

Ik ga namelijk verhuizen. Op dag T (eerste dag dat ik in huis woon) gaat KPN de telefoonlijn activeren (ik weet het nummer al, heb ik doorgegeven aan Telfort). Op dag T+1 heb ik Telfort aangevraagd.

Moeten zij voor dag T al iets doen wat kan botsen met het feit dat de lijn dan nog niet bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ADSL over ISDN-2, maakt dit nog iets uit.
Heb geen zin weken zonder Internet te zitten

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
defiant schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:59:
Maandag is ook mijn modempakket bezorgt bij de buren, alleen zonder splitterset. Opzich geen ramp want ik heb al mijn spullen nog van mijn vorige adsl abonnement, maar het is wel slordig.

Afijn, ik heb de boel aangesloten, maar ik zit alleen wel met een dilemma, ik heb een nieuw huis en de vorige bewoners waren nogal knutselaars. Ze hadden over het hele huis door patch kastjes voor telefoonaansluitingen zitten en op het ISRA punt zelf hadden ze nog een vertakking gebouwd. Ik heb de vertakking verwijderd, maar wel de huidige aansluiting behouden. Ik heb alleen nog geen DSL signaal, wat natuurlijk heel goed zou kunnen want in principe zegt telfort dat het uiterlijk de 20e wordt. Ik heb overigens telfort aangevraagd op een kale lijn (zat geen telefonie of adsl op).

Maar aangezien ik toch wel benieuwd ben, vraag ik me toch af of KPN een standaard kleur altijd aansluit, de situatie is bij mij als volgt: (foto wel genomen met een brakke telefoon)
[afbeelding]
Naast het onderste aangesloten paar, zijn er ook nog 4 kleuren met elk 2 paren, en nog een los wit/lichtbruin paar. Volgens de telfort handleiding moet je rood/blauw aansluiten, maar daar zijn er ook 2 van. Of kan ik maar beter wachten op de KPN monteur?
Rood+blauw komt het meeste voor, maar zo'n ISRA bundel als jij hebt is het zwart+transparant (zitten om elkaar gedraaid) als eerste aderpaar.De andere als hij is aangesloten is dan meestal de bruine+transparant.

(is een ouderwetse STAP58 bekabeling dit met draadomroep van vroeger, zat een draaiknop op ooit)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• stimpyrulez
Damian schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:57:
[...]

hmm lullig voor je :/

je liep in het zelfde schema als mij. Ik heb ondertussen een mailtje gehad van Telfort met als opleverdatum 21 december.

Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat, houd ons op de hoogte!!
Jeps zwaar ruk!! }:|
Maar hoop dat het allemaal dus nog voor het nieuwe jaar kan. Ze hebben het volgens mij wel snel aangepast, dus hoop dat de KPN er optijd mee is!

Maar ja, we wachten dan maar rustig af, kan me er wel druk om maken, maar daar schiet ik toch niks mee op. ;)

Edit:
Net effe gekeken, en sta al weer in status 3, dus hopen dat het nu wel goed gaat! :)

[ Voor 7% gewijzigd door stimpyrulez op 13-12-2007 08:10 ]

Verwijderd

Om m'n status in te zien heb ik m'n ordernummer nodig, maar dat stond nergens in een bevestigingsmailtje, ook niet in mijn overeenkomst :S

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Opletten tijdens het bestelproces, komt echt een keer voorbij. Geen idee of dit in je bevestigingsbrief (die met de 'ouderwetse' post komt) komt te staan. Ik heb gisteren ook pas aangevraagd (en heb wel m'n ordernummer opgeschreven).

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

arjanhs schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:14:

Ik had hetzelfde fenomeen toen ik de VCI per ongeluk op 35 had gezet. Deze moet op 34 staan. Al gechecked?

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:42:
Om m'n status in te zien heb ik m'n ordernummer nodig, maar dat stond nergens in een bevestigingsmailtje, ook niet in mijn overeenkomst :S
je krijg deze informatie bevestigd in de brief die in je bus valt, ik ben met je eens dat het vreemd is dat je in de mails die je krijgt geen ordernummer staat. Ik heb me na aanmelding ook suf lopen zoeken en kon pas de status bekijken na ontvangst van de brief.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Slasher schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:56:
[...]

je krijg deze informatie bevestigd in de brief die in je bus valt, ik ben met je eens dat het vreemd is dat je in de mails die je krijgt geen ordernummer staat. Ik heb me na aanmelding ook suf lopen zoeken en kon pas de status bekijken na ontvangst van de brief.
Vaag, de 2e email die ik kreeg bevatte mijn ordernummer, nog op dag van bestelling! Bevestigingsbrief heb ik trouwens nooit ontvangen.

• stimpyrulez
The_MAN schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:12:
[...]

Vaag, de 2e email die ik kreeg bevatte mijn ordernummer, nog op dag van bestelling! Bevestigingsbrief heb ik trouwens nooit ontvangen.
Had ik ook, mail met ordernummer en tevens de link om de orderstatus te controleren.
Misschien in je spamm map??

• Superseb
defiant schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:59:

Ik heb overigens telfort aangevraagd op een kale lijn (zat geen telefonie of adsl op).
Om even hierop te reageren, je hebt een aanvraag gedaan voor ADSL op een kale lijn en vind het slordig dat er geen splitter bij zit?

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Slaapje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:51:
http://pcdb.bbned.nl/

Als ik daar mijn huidige adres opgeef krijg ik:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Mijn nieuwe adres komt alleen adsl te staan...

Terwijl er op diverse andere sites wel staat dat er al adsl2+ is.. dus ik vind het allemaal een beetje verwarrend
Dit gaat over BBNed... en zegt dus niets over je telfort aansluiting. Telfort levert over Tiscali / BabyXL en indien Tiscali niet beschikbaar is over KPN. Is al heel vaak voorbij gekomen, dus wat beter lezen en de postcodechecks van Telfort / Tiscali gebruiken en dus niet die van bbned.

[ Voor 40% gewijzigd door Hachy op 13-12-2007 10:30 ]

Verwijderd

Superseb schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:17:
[...]

Om even hierop te reageren, je hebt een aanvraag gedaan voor ADSL op een kale lijn en vind het slordig dat er geen splitter bij zit?
Dan heb je geen splitter nodig

• Superseb
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:36:
[...]

Dan heb je geen splitter nodig
Juist, en daarom verbaast het mij dat hij dat slordig noemt :)

Verwijderd

Superseb schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:42:
[...]

Juist, en daarom verbaast het mij dat hij dat slordig noemt :)
Ja lezen is ook een kunst. Is meerdere keren voorbij gekomen in dit topic.
Zelf ik snap het nog met mij 60 jaar. lol

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:16
Ik heb het basismodem van Telfort en wil daar een eenvoudige switch op aansluiten om meerdere PC's op aan te sluiten. Heeft iemand ervaring met een switch van Sweex i.c.m. het standaardmodem ZyXEL 2602R?

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Ziet er wel goed uit, geen download limiet, modem kan static ip's assignen op basis van de mac. Heb eigenlijk nog maar 1 vraag, hoe houdt het modem zich onder p2p belasting? (vroeguh hadden ZyXELs hier nog wel een problemen mee, waren snel overbelast). Oh en heeft iemand de wireless versie en werkt het wireless gedeelte een beetje betrouwbaar? (ok, 2 vragen :) )

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Verwijderd

narcan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:54:
Ziet er wel goed uit, geen download limiet, modem kan static ip's assignen op basis van de mac. Heb eigenlijk nog maar 1 vraag, hoe houdt het modem zich onder p2p belasting? (vroeguh hadden ZyXELs hier nog wel een problemen mee, waren snel overbelast). Oh en heeft iemand de wireless versie en werkt het wireless gedeelte een beetje betrouwbaar? (ok, 2 vragen :) )
Ik ben positief verrast door het draadloze gedeelte van het modem.
Hij hangt bij mij op zolder en ik heb beneden 100% signaal bij 54Mb en dat terwijl ik betonnen vloeren heb.

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:10:
[...]

Ik ben positief verrast door het draadloze gedeelte van het modem.
Hij hangt bij mij op zolder en ik heb beneden 100% signaal bij 54Mb en dat terwijl ik betonnen vloeren heb.
En dan nog zegt dat niks over de prestaties bij iemand anders. Met die wildgroei aan andere draadloze netwerken en andere draadloze apparatuur die op dezelfde frequentieband werkt kan het al heel snel afgelopen zijn met de draadloze pret.

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 19:40
Kan je het kanaal niet veranderen dan? Kan ook aan andere randapparatuur liggen binnens-huis.

• Dolan
STIMPPYYY schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:16:
Kan je het kanaal niet veranderen dan? Kan ook aan andere randapparatuur liggen binnens-huis.
Jup, er zijn 13 kanalen beschikbaar. Maar die kanalen overlappen elkaar grotendeels. Dus praktisch kun je maar 3 verschillende kanelen hebben zonder last te hebben van andere apparatuur in de buurt als die dus op een ander kanaal zitten buiten het overlappende gebied.

Afbeeldingslocatie: http://www.melbpc.org.au/pcupdate/2404/2404article6-1.jpg

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
narcan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:54:
Draadloos werkt prima, internet downloads tot max 1.2MB/s op mijn verbinding (waar ik bekabeld max 1.6MB/s haal). Gewone (lokale, non-internet) transfer rate tot zo'n 2,1MB/s zoals ik gewend was bij 54Mbps wifi.
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.