Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Nou is vanmorgen de kpn monteur langs geweest en werkt de verbinding eindelijk. Alleen geeft het modem aan dat het een ADSL2PLUS lijn betreft en staat er keurig dat ie een snelheid behaald van 15558/1124...alleen haal ik maximaal 4109 kbit aan download speed. Dit heb ik getest aan de hand van die grote download files via de telfort public ftp site en speedtest. Kom niet boven de 527 kb/s uit. Erg jammer aangezien wij het hier moeten delen met 6 personen en het modem veel meer kb aangeeft. Ook de postcode check geeft aan dat er maximaal 19 mbit te halen, maar ik haal dus maar 4?! Kabels etc heb ik allemaal gecontroleerd, ziet er allemaal prima uit...Hoe kan ik het sneller krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:10
t!n0 schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:46:
Nou is vanmorgen de kpn monteur langs geweest en werkt de verbinding eindelijk. Alleen geeft het modem aan dat het een ADSL2PLUS lijn betreft en staat er keurig dat ie een snelheid behaald van 15558/1124...alleen haal ik maximaal 4109 kbit aan download speed. Dit heb ik getest aan de hand van die grote download files via de telfort public ftp site en speedtest. Kom niet boven de 527 kb/s uit. Erg jammer aangezien wij het hier moeten delen met 6 personen en het modem veel meer kb aangeeft. Ook de postcode check geeft aan dat er maximaal 19 mbit te halen, maar ik haal dus maar 4?! Kabels etc heb ik allemaal gecontroleerd, ziet er allemaal prima uit...Hoe kan ik het sneller krijgen?
en je download via wireless of via utp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:41:

Zou het een idee zijn om bv adsl van kpn te nemen en het direct op te zeggen????
Dat kan niet, daar zit je een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:41:
Ok heb even een probleempje.
1 november sleutel van me huis gekregen, toen direct Alice aangevraagd. Dit was niet leverbaar op het adres met als reden dat er nog een oude lijn was( klopte ook de vorige bewoner was nog niet afgesloten).
Aangezien ik drama ervaringen met Alice heb gehad dacht ik , ik neem telfort. Dat komt bijna op het zelfde neer. Dus ik 20 november een telfort aanvraag gedaan. Krijg ik vandaag te horen dat het niet leverbaar is. Er dient wat gelast te worden omdat de centrale vol is ofzo..
Dat kost te veel en KPN wil dit niet doen.

Aangezien ik toch graag wil internetten+bellen voor een leuke prijsje( ben een echte hollander ;)) vroeg ik me af wat te doen? Iemand tips omdit alsnog werkend te krijgen?????

Zou het een idee zijn om bv adsl van kpn te nemen en het direct op te zeggen????
en wat is de reden dat de vorige bewoners nog steeds de lijn bezet houden?
en wat is de reden dat jij niet kan wachten tot ze de hun abo hebben opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
Ik heb net het mailtje ontvangen dat ik in de week van 20 december aangesloten wordt. Ik heb internet en bellen aangevraagd met nummerportering (bel nu via kpn).
Nu valt er alleen net een rekening van de kpn op de mat met abonnementskosten t/m 31 januari 2008.
Ik dacht dat de opzegging van kpn door telfort gebeurde? Of gaat dit ook nog gebeuren en krijg ik dan het teveel betaalde abonnementsgeld terug van kpn? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
t!n0 schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:46:
Probeer eens TCPoptimizer. Je hebt waarschijnlijk je TCP instellingen niet optimaal staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Slurf1 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:28:
Ik heb net het mailtje ontvangen dat ik in de week van 20 december aangesloten wordt. Ik heb internet en bellen aangevraagd met nummerportering (bel nu via kpn).
Nu valt er alleen net een rekening van de kpn op de mat met abonnementskosten t/m 31 januari 2008.
Ik dacht dat de opzegging van kpn door telfort gebeurde? Of gaat dit ook nog gebeuren en krijg ik dan het teveel betaalde abonnementsgeld terug van kpn? Iemand die hier ervaring mee heeft?
zucht
topics lezen is ook zoveel werk he...

Je krijgt vanzelf een brief dat je abo stop en eventueel teveel betaald geld wordt teruggestort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:20:
[...]

en wat is de reden dat de vorige bewoners nog steeds de lijn bezet houden?
en wat is de reden dat jij niet kan wachten tot ze de hun abo hebben opgezegd?
Hun abbo is opgezegt. Staat nu niks meer op de lijn. Alleen ze kunnen het nu niks doen omdat de centrale vol is ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Tarry schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:14:
[...]

Nou KPN zojuist opgezegd. Er werd me wel verteld dat ADSL zal komen te vervallen, naja daar snap ik niets van. Hebben we het dan nog over het vorige ADSL abonnement van InterNLnet? Maar dit kon ze me niet vertellen. Toch gewoon opgezegd. Kom op zeg 25 euro per maand.
Iemand anders ook deze ervaring?
Hopelijk merk ik niets en anders moet ik Telfort weer bellen of ze het willen aansluiten. 8)7
Dat is onzin, dat is alleen zo als je een mxstream aansluiting hebt. Dus een ADSL deel van je ISP factuur en een ADSL deel op de KPN factuur. Dat komt alleen nog voor voornamelijk bij Hetnet, Planet en XS4all zo'n situatie.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 10-12-2007 16:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb al weer enige tijd geleden mijn SpeedXS abbo (10Mbit) opgezegd en zal 21 december overgaan op Telfort.
Omdat ik de 10Mbit volledig haal, maakte ik mij niet zo druk om de snelheid. Kostenbesparing (kpn-loos) + kans op hogere snelheid was voldoende.... maar...
Nu heb ik de snelheidstest gedaan op de telfort site en die zegt dus doodleuk dat ik ongeveer 7Mbit zal gaan halen. Ik lees veel over het theoretische maximum van deze snelle snelheidstest en dat men niet moet klagen als het in praktijk lager uitvalt, maar deze situatie heb ik nog niet voorbij zien komen. Mijn prognose snelheid komt dus 30% lager uit dan wat ik nu daadwerkelijk haal.
De afstand naar de centrale is volgens tudelft 1741 meter en ik heb (met het inmiddels geinstalleerde zyxel modem) een attenuation downstream van 31 db waarmee ik volgens Andrew Furgusons uitkom op een theoretisch maximum van 16Mbit.
Heeft iemand al ervaring met soortgelijke situatie?

[ander topic]
Kun je ook je voicemail via de PC benaderen?

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
N0stradamus schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:36:
Ik heb al weer enige tijd geleden mijn SpeedXS abbo (10Mbit) opgezegd en zal 21 december overgaan op Telfort.
Omdat ik de 10Mbit volledig haal, maakte ik mij niet zo druk om de snelheid. Kostenbesparing (kpn-loos) + kans op hogere snelheid was voldoende.... maar...
Nu heb ik de snelheidstest gedaan op de telfort site en die zegt dus doodleuk dat ik ongeveer 7Mbit zal gaan halen. Ik lees veel over het theoretische maximum van deze snelle snelheidstest en dat men niet moet klagen als het in praktijk lager uitvalt, maar deze situatie heb ik nog niet voorbij zien komen. Mijn prognose snelheid komt dus 30% lager uit dan wat ik nu daadwerkelijk haal.
De afstand naar de centrale is volgens tudelft 1741 meter en ik heb (met het inmiddels geinstalleerde zyxel modem) een attenuation downstream van 31 db waarmee ik volgens Andrew Furgusons uitkom op een theoretisch maximum van 16Mbit.
Heeft iemand al ervaring met soortgelijke situatie?
't Kan zijn dat je nu op een ADSL2+ verbinding hangt bij Speedxs (via BBned volgens mij) en dat die centrale voor Telfort geen ADSL2+ apparatuur heeft op het KPN netwerk. De kans is klein dat je dat treft, maar 't kan voorkomen bij mijn weten.

Welke centrale is het?

Andere mogelijkheid is dat je dat als inschatting krijgt ivm lijn lengte en men ietwat voorzichtig is.
[ander topic]
Kun je ook je voicemail via de PC benaderen?
Je krijgt voicemail berichten in je mailbox als audio bestand.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 10-12-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Dennis-L schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:48:
[...]

en je download via wireless of via utp?
Ik maak gebruik van wlan, maar verbinding is uitstekend en 54 mbps...ff proberen met een kabeltje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
t!n0 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:41:
[...]

Ik maak gebruik van wlan, maar verbinding is uitstekend en 54 mbps...ff proberen met een kabeltje ertussen.
via WLAN haal je nooit de volle snelheid
probeer het inderdaad maar is met een gewoon utp kabeltje

ook al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaker besproken op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

t!n0 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:41:
[...]

/opgelost. 54Mbps is in de praktijk vaak (veel) lager.

/edit: Misschien moet deze vraag ook maar even naar de startpost. Is ook al zó vaak langsgekomen... :O

[ Voor 15% gewijzigd door Hachy op 10-12-2007 16:47 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
bjck schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:38:
[...]
't Kan zijn dat je nu op een ADSL2+ verbinding hangt bij Speedxs (via BBned volgens mij) en dat die centrale voor Telfort geen ADSL2+ apparatuur heeft op het KPN netwerk. De kans is klein dat je dat treft, maar 't kan voorkomen bij mijn weten.

Welke centrale is het?
[...]
Zoetermeer-Rokkeveen Roomwit 18 2718AR, daar zit de centrale.
Kun je ergens bekijken of deze centrale een ADSL2+ verbinding tussen Telfort en KPN heeft dan?
Je krijgt voicemail berichten in je mailbox als audio bestand.
Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit hier op zijn plaats is, maar moet het even van me afschrijven.

Waar ik een beetje bang voor was gebeurd dus vandaag. Gisteren hebben ze onderhoud gepleegd aan het servicegedeelte van de Plantet website (mijn gegevens, enz.)
Zit ik vanmorgen even snel te kijken wat er is veranderd; en ja hoor mijn einde contractsdatum. I.p.v. 28-02-2008 hebben ze er maar even snel 7-12-2008 van gemaakt :( . Stelletje .......vul maar in.

Sta inmiddels al op status 4 en had voor de zekerheid toch maar een schriftelijke opzegbrief de deur uitgedaan. Met hierin een mailtje van Planet. Hierin staat dat ik per 28-02-2008 kan opzeggen. Ook had ik maar (na diverse berichten hier, dat Planet zomaar je einde contractsdatum wijzigt) een printscreen gemaakt van 'mijn gegevens'. Deze heb ik er ook bijgedaan. Wat mij betreft is mijn contract per dan gewoon afgelopen.

Belde ik vanmorgen met Planet om op te zeggen (dacht eens kijken of ze naar de einde contractdatum kijken). Krijg ik als antwoord dat ik dat helemaal niet moet doen, maar dat Telfort dat moet doen. Dus als Telfort voor mij de lijn gaat overnemen dat dit meteen een opzegging inhoud. Als ik het dus nu telefonisch zou doen, ik de kans heb dat mijn telefoon het binnenkort niet meer gaat doen. :?
Ze kon me niets zeggen over hoe het kwam dat mijn einde contractdatum is gewijzigd. Laat het maar zo en wacht wel af. Ze krijgen van mij in ieder geval geen cent meer na 28-02-2008 :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Nog even een uitbreiding op mijn verhaal over die te lage prognose van telfort.
Ik heb even een straatje verderop geprobeerd, dit adres zit 80 meter dichterbij *dezelfde* centrale, maar haalt via de telfort site 16MBit t.o.v. mijn 7MBit.... 8)7
Hier snap ik dus niets van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
N0stradamus schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:00:
Ik heb even een straatje verderop geprobeerd, dit adres zit 80 meter dichterbij *dezelfde* centrale, maar haalt via de telfort site 16MBit t.o.v. mijn 7MBit.... 8)7
De afstand naar de centrale is dan een grens over blijkbaar. Die centrale (Ztm-Rok) wordt je aangesloten via KPN's ADSL netwerk omdat Tiscali er geen dekking heeft. Waarschijnlijk kom je dan tot 8Mb door de lijnlengte.

Die centrale is dus wel ADSL2+ inderdaad, maar je woont net te ver er vanaf.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 10-12-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
bjck schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:17:
[...]
De afstand naar de centrale is dan een grens over blijkbaar. Die centrale (Ztm-Rok) wordt je aangesloten via KPN's ADSL netwerk omdat Tiscali er geen dekking heeft. Waarschijnlijk kom je dan tot 8Mb door de lijnlengte.

Die centrale is dus wel ADSL2+ inderdaad, maar je woont net te ver er vanaf.
Mmm, die snap ik niet. Ik dacht zo simpel: Centrale heeft ADSL2+ voor telfort beschikbaar -> aansluiten en klaar... Mijn buurman die ik vanuit mijn huis kan zien en die op dezelfde centrale zit als ik kan wel via het Tiscali/Telfort worden aangesloten en ik niet... omdat ik 80 meter verderop zit? Hier zie ik de logica totaal niet van in, maar da's met wel meer dingen in het leven... Ik ga niet afwachten, ik wil wel eens weten wat telfort er zelf van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
N0stradamus schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:00:
Die snelheidscheck is niet zo betrouwbaar. Ik woon in een rijtjeshuis met een blok van ongeveer 20 woningen. Die halen volgens de check allemaal 15 Mbit. Alleen het huis van mijn buurman is een uitzondering. Die gaat volgens de check maar 7,5 Mbit halen.

Blijkbaar staat zijn huis verkeerd in de database. Bij verschillende providers blijft zijn maximaal haalbare snelheid 8 Mbit, heel vreemd is dat.

Ik heb trouwens ook een attenuation van 31 db en haal 10740 kbps. De meeste mensen die ik hier langs heb zien komen met dezelfde lijnlengte halen een nog iets hogere snelheid.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shokupan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08 23:33
alle telfort topics doorgespit maar ik kom er niet uit. Ik heb nu isdn telefonie, en internet via de kabel.
Als ik Telfort Internet + Bellen neem met nummerbehoud, wat krijg ik dan voor lijn?

Ze nemen de isdn lijn over begrijp ik, aangezien ik een 1,9 km van de wijkcentrale zit hoop ik dat telfort dan isdn omzet naar analoog / Annex A. Is dit scenario mogelijk denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Hachy schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:46:
/edit: Misschien moet deze vraag ook maar even naar de startpost. Is ook al zó vaak langsgekomen... :O
Vergeet het maar. Dit is niet Telfort specifiek maar 'common knowledge'. Ik ga niet de hele ADSL techniek en Ethernet en Wifi techniek en SIP en weet ik wat nog meer in de startpost uitleggen omdat de meeste mensen hier te lui zijn om zelf iets uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Oef he, sorry dat ik zoiets doms vroeg maargoed, was er niet mee bekend dat je via wlan geen volledige bandbreedte kunt benutten. Ik dacht meer logisch na, is de verbinding 54 mbps en het signaal uitstekened dan zal het wel goed zijn. Maar het is gefixt, heb er nu een kabeltje tussen gezet (wel het hele huis door) maar haal nu 1,6 MB/s :)

Dus iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers,

even over grote downloads en SIP tegelijk. Wanneer ik een testbestand download (1000mb.bin) en tegelijk ga bellen, dan hakkelt het telefoongeluid. Ik heb de fabrieksinstellingen (QoS) aanstaan (Zyxel P2602HW-D1A), met BandwithManagement uitgeschakelt.

Op advies van de helpdesk heb ik een Bandwith-Management-rule ingesteld voor Voip (SIP), met 100kb op de WAN-interface, met vinkje op 'Use maximum bandwith'. Nu heb ik geen problemen meer met dat hakkelende geluid terwijl ik download. Op de andere interfaces heb ik geen rule actief.

Echter, de downloadsnelheid is fors lager geworden. Van 1200 KB/s (let op de hoofdletter B ) naar 800KB/s, ongeacht of ik nu wel of niet aan het bellen ben. Dat is veel meer dan ik op grond van die 100Kb (let op, kleine letter b) zou verwachten.

Iemand die weet/kan verklaren waarom de downloadsnelheid zo fors wordt dichtgeknepen? Wanneer ik de bandwith-manager de-activeer, dan schiet de snelheid meteen weer omhoog van 800 KB/s naar 1200KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:15:
Echter, de downloadsnelheid is fors lager geworden. Van 1200 KB/s (let op de hoofdletter B ) naar 800KB/s, ongeacht of ik nu wel of niet aan het bellen ben. Dat is veel meer dan ik op grond van die 100Kb (let op, kleine letter b) zou verwachten.
Ik heb een dergelijke ervaring met de (alternatieve) firmware voor mijn Linksys router (DD-wrt). Ik heb ook eventjes gespeeld met een dergelijke rule en zag mijn downloadsnelheid enorm inzakken. Niet echt verder gezocht, maar ik blijf er maar verder vanaf.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:37:
[...]

Ik heb een dergelijke ervaring met de (alternatieve) firmware voor mijn Linksys router (DD-wrt). Ik heb ook eventjes gespeeld met een dergelijke rule en zag mijn downloadsnelheid enorm inzakken. Niet echt verder gezocht, maar ik blijf er maar verder vanaf.
Het is natuurlijk ook de vraag waarom ik uberhaupt de bandwith-manager moet gebruiken. Zou de default-QoS op VOIP het niet moeten regelen (ook al ken ik de beperkingen van QoS hierin)? Default settings: SIP en RTS beiden op 5.

Uiteraard kan ik ook de download-snelheid begrenzen aan de applicatieve kant. Maar eigenlijk wil ik dat mijn router dit oplost... ;)

Iemand die me kan vertellen of het mogelijk is om full te downloaden, en VOIP met QoS te prioriteren in de Zyxel? Zodat ik geen gehakkel meer heb?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Afgelopen zaterdag is mijn modem ook gearriveerd en woensdag komt een monteur langs van KPN. Ik heb nog geen bericht van Telfort met inlog etc. Komt dit altijd later?

Waar ik verder benieuwd naar ben: Ik heb een D-link WL routertje gewonnen (Wireless-N) met dito USB stick. Ben benieuwd of ik hiermee wel de volledige snelheid wireless kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Vandaag 4 Telfort helpdeskmedewerkers gesproken maar nix wijzer geworden.

Eerst kreeg ik iemand die slecht nederlands sprak en die mijn vragen niet leek te begrijpen. Desondanks antwoordde hij overal volmondig "ja" op terwijl ik "nee" verwachtte (maar dat even bevestigd wilde zien). Dat maakte me wantrouwend en ik besloot later nogmaals te bellen.

Vervolgens kreeg ik een juf die evenmin duidelijke antwoorden gaf, maar bovendien uitermate arrogant reageerde toen ik gericht doorvroeg. Er is weinig irritanter dan de combinatie van incompetentie en arrogantie! Het was duidelijk dat ze van me afwilde en verwees me door naar de technische afdeling (betaalnummer).

Daar wisten ze het ook niet en werd ik doorverwezen naar de administratie (eveneens betaalnummer). Daar liep ik uiteindelijk vast in een eindeloze lus van het keuzemenu.
Kortom een klassiek helpdesk horrorscenario waarin je alle kanten opgestuurd wordt behalve de goeie!

Mijn situatie:
Voor telefonie heb ik een isdn aansluiting al vanuit de tijd dat adsl nog helemaal niet leverbaar was. Later is hier (als maximum) adsl-lite beschikbaar gekomen over de adsl-lijn. Ik betaal zowel een bedrag aan kpn als aan xs4all hiervoor. Het werkt al jaren prima, maar de kosten voor het totaal zijn relatief hoog en en de snelheid laag (300 kB/s). Casema is een alternatief, maar ook relatief prijzig en telefonie van Casema werkt niet via een voip router (zodat ik mijn dect-centrale met 8 handsets niet kan blijven gebruiken).
Toen kwam ik de aanbieding van Telfort (20 Mbits adsl voor 19,95) tegen: da's een leuk prijsje; ik kan mijn telefoons blijven gebruiken en de snelheid zal ook wel verbeteren (ofschoon de snelheid van kabel wel niet gehaald zal worden). Ik wil mijn thuisnetwerkje verbinden via een Fritzbox 7170. Die kan adsl2+ aan, voip en heeft ook de mogelijkheid om bestaande isdn apparatuur te blijven gebruiken.

Vragen die ik nog heb (Ik heb weliswaar aanknopingspunten gevonden in het forum, maar blijf toch twijfelen):
(1) Als ik Xs4all opzeg, moet ik dan tevens adsl van KPN opzeggen of kom ik dan bij de overgang naar Telfort zonder verbinding te zitten? (ik verwacht dat ik beide moet opzeggen, maar twijfel)

ISDN telefonie wil ik nog even houden om eerst te zien of Telfort internet goed werkt. Als dat het geval is wil ik in een later stadium ook mijn isdn-lijn opzeggen en over voip gaan bellen.
Volgens Telfort kan ik voor telefonie ook later nog overstappen en daarbij mijn telefoonnummers (meervoud inderdaad) meenemen. Bij doorvragen bleek echter dat de medewerker überhaupt geen idee had wat een msn is! Veel vertrouwen heb ik dus niet in dat antwoord.

(2) Ik verwacht dat mijn isdn hoofdnummer geporteerd kan worden en dat ik voor overige nummers nieuwe moet aanvragen. Klopt dat?

The wise man doesn't give the right answers, he poses the right questions. (Claude Levi Strauss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:43:
[...]

Iemand die me kan vertellen of het mogelijk is om full te downloaden, en VOIP met QoS te prioriteren in de Zyxel? Zodat ik geen gehakkel meer heb?
Dit zou ik ook wel willen weten. Zojuist ook de Bandwith MGT geprobeerd, maar zelfs dit hielp niet (telefoon bleef hakkelen, gebruik volgens bandwidth monitor was continu 85kbps). Downloadsnelheid ging echter net zoals bij jou naar zo´n 800KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersatan schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:19:
[...]

Bij mij staat er:
Model Number: P-2602H-D1A (ander model??)
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)

Die van jou lijkt dus nieuwer. Is er een mogelijkheid om die firmware van jouw modem af te halen en ergens te posten?
De P-2602H-D1A is het modem met 4 Ethernet poorten, FW is AJZ.2 (conform Telfort site)
De P-2602R-D1A is het modem met 1 Ethernet poort, FW is ASG.0 (voor de R serie staat deze niet op de Telfort site).
Ik had al een draadloze router (Sitecom-WL153) met 4-poorts switch, dus het enkel-poorts ZyXEL ADSL modem is prima voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Na bijna 2 maanden Telfort ben ik er nog steeds tevreden mee, maar ik heb een probleempje met het modem (ZyXEL P-2602HW-D1A, firmware: V3.40AJZ.2). Na een aantal dagen werkt de inkomende nummerweergave niet meer. Het opnieuw aanmelden van mijn VoIP-account werkt niet, het resetten van het modem wel (uiteraard).

Misschien nog een vermelding waard: ik heb de nummerweergave omgezet van DTMF naar FSK voor beide telefoonpoorten, omdat ik een Duitse Siemens Gigaset heb die alleen FSK-nummerweergave ondersteunt.

Weet iemand waar dit door komt? Is het een bug in het modem?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Iemand hier mee bekend?

Ik ben overgestapt van IPB naar Telfort maar nu blijkt het dat mensen die nog steeds IPB hebben mij niet meer kunnen bellen. Ze krijgen dan een ingesproken bericht dat het nummer niet beschikbaar is. Andere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Iré Iveque schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:00:
Vandaag 4 Telfort helpdeskmedewerkers gesproken maar nix wijzer geworden.
<snip>
(2) Ik verwacht dat mijn isdn hoofdnummer geporteerd kan worden en dat ik voor overige nummers nieuwe moet aanvragen. Klopt dat?
Bij budgetphone kan je ze porteren (sorry dat ik steeds over budgetphone hier begin maar dat is de enige waar ik ervaring mee heb) dus zou dat bij Telfort ook moeten kunnen maar ik dacht dat ze het niet ondersteunden?
Verder heb je bij VOIP niet gelijk alle mogelijkeheden die IDSN biedt, hoeveel nummers heb je dan? Twee nummers kunnen er wel op het modem, meer niet (alhoewel mijn modem zelfs al instabiel werd toen ik twee nummers bij Budgetphone had ingesteld, het modem klapperde nogal heftig - continue reboot, met soft clients werkt het wel). Verder kan je inkomende nummers bundelen.
Nadeel schijnt te zijn dat faxen onder voip maar beperkt werkt en ik weet dat de meeste IDSN gebruikers juist een fax hebben (reden tweede nummer).

Maar voor het internet gedeelte is telfort een goede dienst. (besef wel dat als je op IDSN blijft je een lagere snelheid krijgt dan met POTS - ik denk dat je lijn altijd op IDSN blijft als je een gefaseerde migratie doet maar dat weet ik niet zeker).

dat was mijn wisselgeld, succes met je keuze.
Madone schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:36:
Iemand hier mee bekend?

Ik ben overgestapt van IPB naar Telfort maar nu blijkt het dat mensen die nog steeds IPB hebben mij niet meer kunnen bellen. Ze krijgen dan een ingesproken bericht dat het nummer niet beschikbaar is. Andere mensen hier last van?
Dat heb ik ook maar krijgen IPB klanten wel mijn voice mail (al heb ik geen telefonie van Telfort ben ik wel net naar VOIP gemigreerd)... echt irritant maar ik kijk het nog even aan, alleen mijn schoonouders bellen me vast 8)

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 10-12-2007 21:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Madone schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:36:
Iemand hier mee bekend?

Kan soms even duren voor specifieke partijen of vooral de oude partij waar je nummer vandaan komt.

Als een telefoonnummer wisselt van aanbieder (nummer portering) stuurt de nieuwe aanbieder een bericht naar alle andere met de melding dat gesprekken voor dat nummer nu naar die aanbieder moeten worden gestuurd. Alleen verwerkt misschien niet elke aanbieder dat helemaal direct en kan het een paar uur duren bijvoorbeeld.

Omdat je bij IPB vandaan komt is die dienst nog niet op de hoogte van de verandering blijkbaar en denkt dat je nummer daar nog actief is of niet bestaat meer. 'k Zou het een paar dagen geven, anders beide partijen eens bellen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52

ykz

23 nov. internet aangevraagd
26 nov. internetbestelling bevestigd
bevestigingsbiref gekregen
vandaag 10 dec. mail gekregen dat het zal worden geactiveerd in de week van 14 december, deze week dus.
maar heb nog niet de modem enzo binnen gekregen, dus dat wordt afwachten...

ondertussen zit ik stiekem op internet van een van myn buren :X
maar die wel ontzettend brak :|

[ Voor 15% gewijzigd door ykz op 11-12-2007 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
Verder heb je bij VOIP niet gelijk alle mogelijkeheden die IDSN biedt, hoeveel nummers heb je dan? Twee nummers kunnen er wel op het modem, meer niet (alhoewel mijn modem zelfs al instabiel werd toen ik twee nummers bij Budgetphone had ingesteld, het modem klapperde nogal heftig - continue reboot, met soft clients werkt het wel). Verder kan je inkomende nummers bundelen.
Nadeel schijnt te zijn dat faxen onder voip maar beperkt werkt en ik weet dat de meeste IDSN gebruikers juist een fax hebben (reden tweede nummer).
Ik heb nu 5 nummers, maar ik ben tevreden als ik het hoofdnummer (zakelijk) + één msn (privé) kan porteren. Mijn PIN-automaat heb ik een tijdje geleden al de deur uit gedaan en faxen is toch echt iets uit de vorige eeuw; die digibeten passen zich ook maar eens een keer aan. De 5e MSN fungeerde sowieso een beetje als reserve, voor tijdelijke acties. Als we altijd maar "backward compatible" zouden willen blijven zouden er modems moeten komen die morse of rooksignalen produceren _O- zie je het voor je?

De Fritzbox 7170 is overigens heel flexibel met voip. Hij heeft 3 analoge poorten en een S0 bus (voor isdn-apparatuur). Alleen al voor de S0 bus kun je 10 nummers van verschillende providers configureren die dan behandeld worden als msn's, dus zeer flexibel zijn toe te wijzen aan de 8 aanwezige handsets of groepen handsets. Dat alles in theorie vooralsnog, want zover ben ik nog niet.
(besef wel dat als je op IDSN blijft je een lagere snelheid krijgt dan met POTS - ik denk dat je lijn altijd op IDSN blijft als je een gefaseerde migratie doet maar dat weet ik niet zeker).
:o Oeps, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, daar had ik even helemaal niet aan gedacht. Dat is ook zo'n puntje waar de helpdesk je even op zou moeten wijzen. Maar ja, die kennis hebben ze duidelijk niet. Dat moet ik ook nog even uitzoeken en eventueel toch maar de overstap van zowel internet als telefonie in één keer doen. Iemand die hier meer over weet?

Overigens nog iets wat mij een beetje kopschuw maakt: als ik een postcodecheck uitvoer voor onze wijkcentrale zelf (1394GW - 1), dan krijg ik een haalbare snelheid van 7,5 Mbits. Aangezien de afstand hier geen rol speelt zou ik dan toch 20Mbits mogen verwachten? De enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat helemaal geen ADSL2+ geleverd wordt via deze centrale. Dan is het ook tamelijk misleidend om te adverteren met een snelheid "tot 20Mbits" als bij voorbaat zeker is dat dit niet gehaald gaat worden. Misschien ligt het aan mij, maar ik ging ervan uit dat ik een 20Mbits aansluiting zou krijgen waarvan de snelheid zou teruglopen naar gelang de afstand. OK, het staat er niet, maar suggestief vind ik het wel.

The wise man doesn't give the right answers, he poses the right questions. (Claude Levi Strauss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga begin januari verhuizen.

Een ideaal moment om Tiscali op te zeggen lijkt me. Ik zie in de SP dat dat kan (tot en met begin januari). En dan gewoon Telfort nemen op het nieuwe adres.

Of is het handiger om de ADSL lijn te verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Iré Iveque schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 01:18:
[...]
Overigens nog iets wat mij een beetje kopschuw maakt: als ik een postcodecheck uitvoer voor onze wijkcentrale zelf (1394GW - 1), dan krijg ik een haalbare snelheid van 7,5 Mbits. Aangezien de afstand hier geen rol speelt zou ik dan toch 20Mbits mogen verwachten? De enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat helemaal geen ADSL2+ geleverd wordt via deze centrale. Dan is het ook tamelijk misleidend om te adverteren met een snelheid "tot 20Mbits" als bij voorbaat zeker is dat dit niet gehaald gaat worden. Misschien ligt het aan mij, maar ik ging ervan uit dat ik een 20Mbits aansluiting zou krijgen waarvan de snelheid zou teruglopen naar gelang de afstand. OK, het staat er niet, maar suggestief vind ik het wel.
Ik volg je totaal niet met dat de afstand niks uitmaakt.... en ook niet dat het niet vermeld wordt.... als je de snelheidstest doet bijvoorbeeld, staat er vlak onder "Waarom is dit mijn maximale snelheid?" en als je daarop klikt krijg je:

Maximale snelheid
Telfort internet 20 Mb heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de prak­tijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tus­sen huis en wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snel­heden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

Dan nog hoeft die check niet te kloppen (lees mijn verhaal boven en lees trouwens het topic eens door...)

Als (voorlopig) laatste toevoeging aan mijn verhaal... ik heb mijn directe buur links en rechts geprobeerd. Rechts krijgt ook 7,5 Mbit, links 16. Nou breekt mijn klomp 8)7

Ik heb een mailtje gestuurd naar Telfort en gevraagd om uitleg... afwachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
@ Nostradamus:
Ik volg je totaal niet met dat de afstand niks uitmaakt.... en ook niet dat het niet vermeld wordt.... als je de snelheidstest doet bijvoorbeeld, staat er vlak onder "Waarom is dit mijn maximale snelheid?"
Dat zeg ik ook helemaal niet; je leest het -denk ik- niet goed. Ik doe een postcodecheck met het adres van de centrale zelf, alsof ik een aansluiting zou willen aanvragen op de bovenetage of zo. Kleiner kan de afstand niet zijn en dan mag je er toch vanuit gaan dat je dan de maximale snelheid haalt. Voor geen enkel adres in ons dorp wordt overigens een snelheid hoger dan 7,5Mbits aangegeven. Kennelijk is de maximale snelheid voor deze centrale dus slechts 7,5 Mbits. Probeer het zelf maar, het adres van de centrale is 1394GW - 1.
Deze snelheden liggen in de prak­tijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tus­sen huis en wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement.
"Externe factoren"? Bullshit!
Als nergens in de directe omgeving van de centrale een snelheid hoger dan 7.5Mbits haalbaar is, dan kan dat alleen maar te wijten zijn aan de snelheid van het abonnement. Als er een betere verklaring is wil ik die graag horen. Dikke kans dat er in ons dorp gewoon geen 20Mbits beschikbaar is en de reclame dus misleidend! (zijn er tweakers met postcode 1394 die ervaringen met Telfort kunnen melden?)

De aanbieding klinkt goed, maar bij nadere beschouwing ben ik alleen nog maar tegenargumenten tegengekomen. Ik sluit niet uit dat het goed kan gaan, maar ik ben toch wat huiverig mijn huidige abonnementen op te zeggen om met deze club in zee te kunnen gaan. Een goede manier om het plaatje compleet te krijgen is om ook nog even naar de helpdesk te bellen met een paar kritische vragen... :r

Je weet wat je hebt maar niet wat je krijgt... Vergeet niet dat afgelopen jaren al veel van die prachtige aanbiedingen uiteindelijk een poel van ellende bleken. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook! Voorlopig begin ik er nog maar even niet aan.

[ Voor 57% gewijzigd door Iré Iveque op 11-12-2007 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Planet he.. >:)
Hier is het inmiddels al (ook na de service-onderhoud) voor de 3e keer gewijzigd.
Dus precies hetzelfde.
Heb ze een mail gestuurd dat ik hier niet van gediend ben!
Ga vandaag de opzegbrief de deur uit doen. (Sta binnen 2 weken al op stap 4, terwijl ik pas op 20 Febr. over ga).
Ik ga ook maar alvast het nummer van de rechtsbijstand opzoeken, je weet maar nooit waar het nog goed voor is.. ;)
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:52:
Ik weet niet of dit hier op zijn plaats is, maar moet het even van me afschrijven.

Waar ik een beetje bang voor was gebeurd dus vandaag. Gisteren hebben ze onderhoud gepleegd aan het servicegedeelte van de Plantet website (mijn gegevens, enz.)
Zit ik vanmorgen even snel te kijken wat er is veranderd; en ja hoor mijn einde contractsdatum. I.p.v. 28-02-2008 hebben ze er maar even snel 7-12-2008 van gemaakt :( . Stelletje .......vul maar in.

Sta inmiddels al op status 4 en had voor de zekerheid toch maar een schriftelijke opzegbrief de deur uitgedaan. Met hierin een mailtje van Planet. Hierin staat dat ik per 28-02-2008 kan opzeggen. Ook had ik maar (na diverse berichten hier, dat Planet zomaar je einde contractsdatum wijzigt) een printscreen gemaakt van 'mijn gegevens'. Deze heb ik er ook bijgedaan. Wat mij betreft is mijn contract per dan gewoon afgelopen.

Belde ik vanmorgen met Planet om op te zeggen (dacht eens kijken of ze naar de einde contractdatum kijken). Krijg ik als antwoord dat ik dat helemaal niet moet doen, maar dat Telfort dat moet doen. Dus als Telfort voor mij de lijn gaat overnemen dat dit meteen een opzegging inhoud. Als ik het dus nu telefonisch zou doen, ik de kans heb dat mijn telefoon het binnenkort niet meer gaat doen. :?
Ze kon me niets zeggen over hoe het kwam dat mijn einde contractdatum is gewijzigd. Laat het maar zo en wacht wel af. Ze krijgen van mij in ieder geval geen cent meer na 28-02-2008 :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Rustig aan. Je zit waarschijnlijk op een ADSL1 centrale
Voorlopig begin ik er nog maar even niet aan.
Lijkt me idd beter, lees eerst eens wat voor je begint te blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Iré Iveque schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 03:55:
...Dikke kans dat er in ons dorp gewoon geen 20Mbits beschikbaar is en de reclame dus misleidend! ...
Hoezo misleidend? Telfort adverteert toch daadwerkelijk met de kreet "TOT 20Mbit". Hier voldoen ze aan. Hoe wrang het dan ook is dat je maar 7,5Mbit haalt, omdat het een ADSL1 centrale is.

Natuurlijk zeggen ze "tot", omdat ze weten dat ze niet overal ADSL2 hebben + dat niet iedereen binnen 250m van de centrale woont. Om die redenen hebben ze dan ook een snelheidscheck zodat je een indicatie kan krijgen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
En dit bewijst maar weer dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen ;)

@Ire: Als je centrale ADSL1 is heb je dus dikke pech. Misleidend is de reclame zeer zeker niet in mijn optiek. Als je nog argumenten hebt die jouw mening bevestigd hoor ik dat graag natuurlijk, maar wel graag op een nette toon. (Dus geen dingen als 'bullshit' en dergelijke. Wij gaan hier normaal met elkaar om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 15:50
Ik heb vandaag ook mijn aanvraag ingedient en me oude chello abbo opgezegd. In verband met de tariefswijziging per 1/1/2008 kreeg ik de mogelijkheid om chello stop te zetten. Scheelt me 10,- per maand aan kosten + daarnaast nog een keer 20Mbit ipv van 6Mbit.

Afstand tot de centrale is circa 1.000 meter. Ik weet alleen nog niet of het een 1 of 2 centrale is? Zijn er ook tweakers uit Leeuwarden (8921ER, bij het plein van de MediaMarkt) die hier ervaring mee hebben?

Hopenlijk komt alles op tijd binnen anders moet ik ook nog een paar dgn mee liften op de buren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 07:05:
Tja, Planet he.. >:)
Hier is het inmiddels al (ook na de service-onderhoud) voor de 3e keer gewijzigd.
Dus precies hetzelfde.
Heb ze een mail gestuurd dat ik hier niet van gediend ben!
Ga vandaag de opzegbrief de deur uit doen. (Sta binnen 2 weken al op stap 4, terwijl ik pas op 20 Febr. over ga).
Ik ga ook maar alvast het nummer van de rechtsbijstand opzoeken, je weet maar nooit waar het nog goed voor is.. ;)

[...]
Stond ook binnen 2 weken op 4. Moet ook nog wachten tot 22 febr. Ondanks het advies qua opzeggen niks te doen, toch een opzegbrief de deur uitgedaan. Heb geen zin om achteraf te horen: U heeft niet opgezegd. En ach, zogauw je op 4 staat kunnen ze niks meer met je lijn. Toch.... Zekerheid voor alles bij toekomstige ex-providers.

Wat ook heel toevallig is: mijn gewijzigde einde contractdatum is dezelfde als de datum dat ik het mailtje van Telfort kreeg betreffende mijn status 4, ingepland in de week van 22-02-08. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
rick77 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 07:48:
[...]

Rustig aan. Je zit waarschijnlijk op een ADSL1 centrale

[...]

Lijkt me idd beter, lees eerst eens wat voor je begint te blaten
En dan nog, ik zit ook op een centrale waar 8 MB het hoogst haalbare is. Weet niet wat voor abo hij nu heeft maar voor mij kon het er makkelijk uit. Denk ook niet dat Telfort het slecht doet in vergelijking met andere 8 MB abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:32:
En dit bewijst maar weer dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen ;)

@Ire: Als je centrale ADSL1 is heb je dus dikke pech. Misleidend is de reclame zeer zeker niet in mijn optiek. Als je nog argumenten hebt die jouw mening bevestigd hoor ik dat graag natuurlijk, maar wel graag op een nette toon. (Dus geen dingen als 'bullshit' en dergelijke. Wij gaan hier normaal met elkaar om).
Als je iets wilt hebben en het niet kan krijgen is dat frustrerend.

Al ben ik het wel met je eens dat we het op GoT netjes moeten houden en constructief in plaats van klaag-gezang wat weinig zinnigs bijdraagt en alleen maar stemming makerij is.
Zorg schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:42:
Ik heb vandaag ook mijn aanvraag ingedient en me oude chello abbo opgezegd. In verband met de tariefswijziging per 1/1/2008 kreeg ik de mogelijkheid om chello stop te zetten. Scheelt me 10,- per maand aan kosten + daarnaast nog een keer 20Mbit ipv van 6Mbit.

Afstand tot de centrale is circa 1.000 meter. Ik weet alleen nog niet of het een 1 of 2 centrale is? Zijn er ook tweakers uit Leeuwarden (8921ER, bij het plein van de MediaMarkt) die hier ervaring mee hebben?

Hopenlijk komt alles op tijd binnen anders moet ik ook nog een paar dgn mee liften op de buren ;)
In Leeuwarden zijn 3 centrales:

Leeuwarden-Aldlan (Lw-Aln)
Leeuwarden-Centrum (Lw-C)
Leeuwarden-Heechterp (Lw-Htp)

Dat postcode wat je noemt heeft huisnummers 2 t/m 34 en zit op Lw-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Super bedankt voor de reacite. Nummers zijn indd 2 t/m 34, oneven nummers hebben vreemd genoeg een andere postcode. Weet je misschien ook wat voor soort centrale het is?

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Lw-C Leeuwarden-Centrum Tweebaksmarkt 23 8911KW LEEUWARDEN 5800 058 Friesland Lw

Via: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

[ Voor 41% gewijzigd door Zorg op 11-12-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
t!n0 schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:37:
Oef he, sorry dat ik zoiets doms vroeg maargoed, was er niet mee bekend dat je via wlan geen volledige bandbreedte kunt benutten. Ik dacht meer logisch na, is de verbinding 54 mbps en het signaal uitstekened dan zal het wel goed zijn. Maar het is gefixt, heb er nu een kabeltje tussen gezet (wel het hele huis door) maar haal nu 1,6 MB/s :)

Dus iig bedankt!
Is jouw draadloze verbinding via een usb adapter? Dat had ik ook, kostte mij 50% van mijn maximale haalbare snelheid. Ik heb een pci wireless receiver gekocht (linksys), nu haal ik met gemak mijn maximaal haalbare snelheid draadloos. Oja mijn max snelheid is ~830kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Zorg schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:54:
Super bedankt voor de reacite. Nummers zijn indd 2 t/m 34, oneven nummers hebben vreemd genoeg een andere postcode. Weet je misschien ook wat voor soort centrale het is?

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Lw-C Leeuwarden-Centrum Tweebaksmarkt 23 8911KW LEEUWARDEN 5800 058 Friesland Lw

Via: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
ADSL 2+ centrale :-) huisnummer 23 zit ongeveer 300 Meter van centrale :-) dus 20Mbit word(mits kabel goed is ondergronds)ten volle benut.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

amdboy1983 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:33:
[...]

ADSL 2+ centrale :-) huisnummer 23 zit ongeveer 300 Meter van centrale :-) dus 20Mbit word(mits kabel goed is ondergronds)ten volle benut.
heb je een site met een bron en zo ja is die betrouwbaar?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 23:22
Sinds vorige week is mijn Telfort verbinding geactiveerd. Ik heb de standaard modem en heb daarachter een Apple Airport Extrem n hangen. De Zyxel staat momenteel in router functie en de AE in bridge modus. Ik snap alleen niet hoe ik op mjin Zyxel nu de NAT tabel moet instellen dat deze doorwijst naar specifiek PCs die aan mijn AE handen. Voorheen deed ik dit allemaal in mijn Speedtouch 517i.
Moet ik de Zyxel in bridged zetten en de Airport Extreme als Router, aangezien hier de kennis zit wat er allemaal aan het (draadloze) netwerk hangt?
Kan ik de Zyxel zonder problemen in bridged mode zetten zonder nog meer dingen te configureren en eventueel weer terugzetten naar Routing zonder instellingen kwijt te zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/11/thumb/aj42dx6hjv9zo1mvrou8z8fsq.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Prutsky op 11-12-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Slasher schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:44:
[...]

er is geen betrouwbare postcode check site.
ze kunnen immer onmogelijk van ALLE huizen in nederland de exacte lengte van het koperdraad weten...
het zijn schattingen....kan kloppen kan afwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Erwinh schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:52:
Kan ik de Zyxel zonder problemen in bridged mode zetten zonder nog meer dingen te configureren en eventueel weer terugzetten naar Routing zonder instellingen kwijt te zijn?
Ja dat kan, echter werken de telefoniepoorten van de ZyXEL dan niet meer. De poorten kun je instellen bij Network -> Nat.
[...]

Tiscali is leverbaar op jouw locatie, dus is het een ADSL2+ centrale. Het hele tiscali wholesale netwerk is namelijk ADSL2+. Die afstanden zijn inderdaad indicaties, vaak hemelsbreed gemeten dus het kan afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
[...]

Bron 100% betrouwbaar (eigen bron) bron=mijn werk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

trolleystad schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:18:
[...]

Ja dat kan, echter werken de telefoniepoorten van de ZyXEL dan niet meer. De poorten kun je instellen bij Network -> Nat.
[...]

Tiscali is leverbaar op jouw locatie, dus is het een ADSL2+ centrale. Het hele tiscali wholesale netwerk is namelijk ADSL2+. Die afstanden zijn inderdaad indicaties, vaak hemelsbreed gemeten dus het kan afwijken.
Volgens mij reageer jij op de verkeerde, bij mij is tiscali niet leverbaar :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle XS4All overstappers is er hoop:

Op 10 november heb ik XS4all opgezegd mbv de standaard brief van Telfort.
Ook ik kreeg het verhaal dat ze mijn contract pas stop gingen zeggen wanneer ze bericht kregen van telfort. Op 3 december ben ik overgegaan naar Telfort en heb toen meteen XS4all gebeld om te vragen wat de status was van het beeindigen van mijn contract. Ik vertelde ze dat ik ze aan hun eigen voorwaarden hield van 1 maand opzegtermijn en dus per 10 december "afgesloten" wilde zijn omdat ik binnen de maand opzegtermijn ben overgegaan en zij dus geen extra service (lijn aanhouden etc.) hoefden te bieden. Vandaag kreeg ik de bevestiging dat ik per 3 december ben afgesloten (werkte gewoon tot vandaag) en krijg een creditnota tot 3 december. Dus naadloos over zonder dubbele kosten.
Besef me net dat mijn opzegtermijn dus minder dan een maand is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
trolleystad schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:18:
[...]

Zolang ik bel abonnement heb bij Telfort heb ik geen probleem begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Erwinh schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:02:
[...]

Zolang ik bel abonnement heb bij Telfort heb ik geen probleem begrijp ik.
Kun je die vraag herformuleren? Ik snap je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
amdboy1983 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:33:
[...]

Huisnummer 23 van de tweebaksmarkt zit er ong. 300 meter vandaan? of huisnummer 23 van mijn straat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
trolleystad schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:06:
[...]

Kun je die vraag herformuleren? Ik snap je niet.
Jij schreef:
Ik begrijp nu dus dat ik mijn Zyxel zonder problemen van Router naar Bridged kan zetten (en mijn AE van bridged naar router).
Echter als ik in de toekomst ervoor kies om Telfort bellen te nemen, dan heb ik een probleem, om dat de Zyxel geen NAT tabel heeft en dus ook de juiste SIP poorten (5060?) forward? En dit insstellem op mijn AE gaat denk ik niet echt.
Hopelijk is het zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Erwinh schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:18:
[...]

Jij schreef:

[...]

Ik begrijp nu dus dat ik mijn Zyxel zonder problemen van Router naar Bridged kan zetten (en mijn AE van bridged naar router).
Echter als ik in de toekomst ervoor kies om Telfort bellen te nemen, dan heb ik een probleem, om dat de Zyxel geen NAT tabel heeft en dus ook de juiste SIP poorten (5060?) forward? En dit insstellem op mijn AE gaat denk ik niet echt.
Hopelijk is het zo duidelijk.
maar je kan wel forwards in de Xyztel (wie heeft die merknaam bedacht - kan het nog niet spellen) instellen als je deze in router laat staan en de AE in bridge. Alleen kan je dan denk ik geen harde schijf meer aan je AE hangen omdat deze dan geen IP meer heeft? (maar dat weet ik niet zeker) .
Die voip poorten zijn wel leuk als je eens met voipbuster etc wilt bellen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Klopt, de modem doet dan niks anders meer dan DSL signaal demoduleren naar Ethernet en dit doorgooien naar je router. Wat je het beste kan doen staat in de startpost onder FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepabolu
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02-2023
Vrijdag krijg ik, als alles goed gaat, mijn ADSL eindelijk opgeleverd. Nou heb ik al eens in de meterkast gekeken en mijn ISRA is zo'n lasdop met daaruit een draad die weer doorverbonden is met de kabel naar het NT1-kastje enz.
Ik weet inmiddels dat ik een tweede aderpaar heb (uit telefoontjes met helpdesks van Telfort en KPN) , en ik zie hier ook een 4-aderige draad uit de lasdop komen.
Wat ik graag wil weten: als blijkt dat het signaal er vrijdag niet op komt (tot nog toe is van alles fout gegaan), hoe kan ik dan testen of het signaal eventueel op het tweede aderpaar zit?

Uit opmerkingen hier begrijp ik dat ik de splitter dan aan het tweede aderpaar moet hangen, modem aan de splitter en laptop aan het modem. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ik heb sinds begin december Telfort internet + bellen. Ik ben tevreden, alleen heb ik een klein probleempje af en toe. Om de zoveel dagen gaat het browsen ineens erg traag. Foto;s op paginas openen erg langzaam. Terwijl de snelheid er eingelijk wel is, want in de achtergrond download ik normaal via torrent op hoge snelheid. ( en nee het komt niet door het downloaden).

En als ik dan de modem effe restart dan is het onmiddelijk verholpen en gaat alles weer goed. Dit fenomeen gebeurt om de 2-3 dagen met bijna enige regelmaat.

Nog iemand anders last van dit probleem of tenminste een idee in welke hoek ik het kan zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Laatst online: 05-09 22:52

ykz

ik had dat vroeger met andere providers ook, ik deed dan altyd een restart, maar verder weet ik ook niet hoe je het anders kan verhelpen.

[ Voor 25% gewijzigd door ykz op 11-12-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Ik wil over van KPN Direct ADSL naar Telfort. Nu weet ik dat jeDirect ADSL niet zelf op hoeft te zeggen (zelfde als IPB). Maar moet je nu wel tijdig je overstap inplannen om te zorgen dat KPN Direct ADSL minimaal een een maand voor je daadwerkelijke overstap een seintje krijgt (via de netwerkbeheerder KPN) i.v.m. de opzegtermijn van een maand? Of geldt de opzegtermijn niet bij deze overstap en kan je dus twee a drie weken voor de gewenste ingangsdatum Telfort aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
Als je iets wilt hebben en het niet kan krijgen is dat frustrerend.
Natuurlijk zeggen ze "tot", omdat ze weten dat ze niet overal ADSL2 hebben + dat niet iedereen binnen 250m van de centrale woont. Om die redenen hebben ze dan ook een snelheidscheck zodat je een indicatie kan krijgen.
graag op een nette toon. (Dus geen dingen als 'bullshit' en dergelijke. Wij gaan hier normaal met elkaar om).
moet hier een voorbeeld aan nemen zeker:
... lees eerst eens wat voor je begint te blaten
Ik ben inderdaad tamelijk gefrustreerd en ik weet prima waarover ik praat. Ik woon midden in de driehoek Amsterdam - Utrecht - Hilversum (dus niet bepaald een uithoek) en moet het al jaren doen met een adsl-lite verbinding. Toen iedereen al lang en breed op een permanente verbinding zat moest ik nog inbellen via isdn. Nu is er hier eindelijk Casema, maar daarbij kan ik mijn telefooncentrale met 8 handsets weer niet gebruiken (tenzij ik isdn handhaaf). Voor telecom ben ik dan in totaal meer dan 90 euro per maand kwijt; is toch pittig.

Dan zie je zo'n advertentie voor 20Mits van Telfort en dan blijkt ook dat weer een holle kreet te zijn.
Natuurlijk, ze zeggen er netjes bij dat het niet overal gehaald wordt. Persoonlijk vind ik echter dat je daarmee niet moet adverteren als het vaker niet dan wel gehaald wordt. Wij snappen hier dat het dan om een adsl1-centrale gaat, maar een dergelijk voorbehoud wordt op hun site helemaal niet gemaakt. In de toelichting bij de snelheidstest wordt gezegd dat het niet aan het 20Mbit-abonnement ligt maar aan externe factoren (zoals afstand) wanneer de 20Mbit niet gehaald worden. Dat is gewoon niet waar en dus misleidend! Dan kunnen ze ook wel adverteren met 1Gbit in de wetenschap dat dat alleen in de directiekamer gehaald wordt.

Tsja, en dan "bullshit". Sorry hoor, ik zal het nooit meer doen! :X
Maar ik vraag me toch af: luister je wel eens radio of tv, kom je wel eens in het verkeer, breng je je kind wel eens naar school, speel je wel eens een spelletje? Dan kom je nog wel andere woordjes tegen hoor! Als zedenprediker doe je dan vast geen oog meer dicht 's nachts O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat Email pas werkt nadat je je aangemeld hebt? M'n vader heeft sinds vandaag Telfort, maar ik ga het morgen pas installeren en dacht 'Vast even voor de test een Email sturen naar zijn opgegeven xxxxxx@telfort.nl adres'. Maar die krijg ik dus nog teruggebounced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Nu is er hier eindelijk Casema, maar daarbij kan ik mijn telefooncentrale met 8 handsets weer niet gebruiken (tenzij ik isdn handhaaf)
Dat is simpel op te lossen. Neem gewoon internet bij Casema. Koop een Fritz!box Fon ATA (evt op ebay duitsland). Porteer je nummer bijv. naar budgetpone (in) en neem voor uitbellen een Voipcheap account. Op de Fritz!box kun je analoog of ISDN aansluiten, soms zit er ook een S0 poort op als je centrale dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
Wortelstok schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:19:
[...]

Dat is simpel op te lossen. Neem gewoon internet bij Casema. Koop een Fritz!box Fon ATA (evt op ebay duitsland). Porteer je nummer bijv. naar budgetpone (in) en neem voor uitbellen een Voipcheap account. Op de Fritz!box kun je analoog of ISDN aansluiten, soms zit er ook een S0 poort op als je centrale dat ondersteunt.
Zo'n scenario had ik zelf ook min of meer bedacht: ik heb via Ebay duitsland afgelopen week een Fritzbox 7170 met S0-bus binnen gekregen die mijn isdn spulletjes ondersteunt. Daarbij ging ik er nog vanuit dat Casema telefonie gewoon met voip zou werken. Dat is echter niet het geval.

Ik zou zelfs nog kunnen overwegen om één nummer via de Casema modem te laten lopen en die dan vervolgens door te lussen met de POTS-ingang van de Fritzbox. De vraag is wat voor effect dit heeft op de geluidskwaliteit en extra diensten als nummerweergave (als het überhaupt al werkt). We raken nu wel off-topic geloof ik.

Ik ga eens even onderzoeken of het de moeite loont om isdn in te wisselen tegen budgetphone (de betrouwbaarheid van isdn is toch ook wat waard).
Als iemand ervaring heeft met bovengenoemde constructie, dan hoor ik het graag.

[ Voor 14% gewijzigd door Iré Iveque op 11-12-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Als iemand ervaring heeft met bovengenoemde constructie, dan hoor ik het graag.
Beide providers hebben een prima reputatie. Ik zit in een iets andere situatie, maar Voipcheap is bijvoorbeeld gewoon nooit down. Wat soms problemen geeft is het werken van je Fritz achter een kabelmodem (vooral ringtone bij inkomende calls). Maar dat kun je testen zonder je nummer eerst te transferreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
  • Laatst online: 13-09 22:37
Wij zitten er ook over te denken om over te gaan op Telfort.
We wonen in Ommen, en de meeste ADSL providers komen met de snelheidscheck niet verder dan 8mbit, en telfort haalt wel gewoon 20mbit.
Nu heb ik vanmiddag naar Telfort gebeld en, heel verrassend, hebben ze gezegd dat dit inderdaad de haalbare snelheid is.
Wat denken jullie, kan ik zometeen echt met 20mbit internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Rickm schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:00:
Wij zitten er ook over te denken om over te gaan op Telfort.
We wonen in Ommen, en de meeste ADSL providers komen met de snelheidscheck niet verder dan 8mbit, en telfort haalt wel gewoon 20mbit.
Nu heb ik vanmiddag naar Telfort gebeld en, heel verrassend, hebben ze gezegd dat dit inderdaad de haalbare snelheid is.
Ja het kan. Maar of je die snelheid ook daadwerkelijk haalt, weet je pas als je een abonnement hebt afgesloten.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
Maar ruim boven de 8mbit gaat wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Rickm schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:09:
Maar ruim boven de 8mbit gaat wel lukken?
Als we dat met zekerheid kunnen zeggen, dan zou ik morgen het winnende staatslot kopen.
Met andere woorden: niemand weet het totdat je het uitprobeert.
In ieder geval betaal je niet meer dan EUR.19,90 of 29,90 als je telefonie er bij neemt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Rickm schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:00:
Ik denk van niet, er kan niet zomaar opeens ander/korter/beter koper naar je huis lopen.

Maar de praktijk zal het uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
We gaan het maar gewoon proberen ;)
We hebben nu nog Planet ADSL over een ISDN lijn.
De ISDN gebruiken we eigenlijk helemaal niet, dus daar willen we vanaf.
Ik ben nog even aan het kijken hoe dit gedaan kan worden met zo min mogelijk downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik word pas eind januari gemigreerd naar Telfort, maar kreeg vandaag al mijn modempakket binnen. Die doos is echt supergroot. Lijkt net alsof er een hele pc in moet zitten. Doos mag van mij wel wat kleiner gemaakt worden. De bruin kartonnen doos zit het Zyxel modem in en de witte bevat de splitter en wat kabeltjes. Even voor de mensen die een blik willen wat je echt krijgt ;). Ik heb eeb simpel analoog modempakket, zonder telefonie.

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/4445/dscf0747ny1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/5038/dscf0752be6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/8503/dscf0757dd2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/9518/dscf0759jv9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:14:
Klopt het dat Email pas werkt nadat je je aangemeld hebt? M'n vader heeft sinds vandaag Telfort, maar ik ga het morgen pas installeren en dacht 'Vast even voor de test een Email sturen naar zijn opgegeven xxxxxx@telfort.nl adres'. Maar die krijg ik dus nog teruggebounced.
Duurde bij mij een dag of 2 a 3 na aansluiting voordat email ook werkte. Bij m´n buurman was dit ook zo, dus ga er vanuit dat dit de normale gang van zaken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:25:
Ik word pas eind januari gemigreerd naar Telfort, maar kreeg vandaag al mijn modempakket binnen. Die doos is echt supergroot. Lijkt net alsof er een hele pc in moet zitten. Doos mag van mij wel wat kleiner gemaakt worden. De bruin kartonnen doos zit het Zyxel modem in en de witte bevat de splitter en wat kabeltjes. Even voor de mensen die een blik willen wat je echt krijgt ;). Ik heb eeb simpel analoog modempakket, zonder telefonie.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn modem (wireless) ook vandaag binnengekregen. Mag ik nog ruim 2 maanden op zolder leggen tot 22 febr.
Dezelfde grote doos, allen bij mij zit het modem in een hele mooie doos van Zyxel. 't is maar dat je het weet. (kost je wel €70 zo'n hele mooooooiiee doos) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:52:

Ik heb net ook even de opzeg datum gecontroleerd van een vriend van mij bij Planet. Ik weet zeker dat het contact afliep begin april 2008. En ja je raad het al ook bij hem is de einde contract datum 07-12-2008. Wat een boeven bij Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:25:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ach, bij het verzenden van een pakket betaal je per gewicht, niet per formaat. Dus wat betreft Telfort maakt het weinig uit :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:14:
Heb ook nog een vraagje over Email... Heb het modem aangesloten (DSL doet het nog niet) en heb vadaag een brief gekregen dat e.e.a. 13 december wordt geactiveerd. Maar ik heb nog nergens een usercode en/of password voor gekregen... Ook niet voor het instellen van Vast Bellen. Wat is de procedure? Krijg je daar alsnog een brief over, of krijg je dat password op de één of andere manier in beeld als je internet activeert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Iemand die toevallig weet wat bedoelt wordt met Tenaamstelling telefoonlijn bij het overstap gebeuren?

Is dat gewoon me eigen naam of hun factuurkenmerk? Ik zie nergens op me huidige KPN rekening iets staan daarover..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanhs schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:51:
[...]

Ik heb ook een IPB aansluiting, maar als ik het ontvangen modem aansluit, blijft het DSL lampje uit, kan dit komen doordat ik een modem heb ontvangen voor POTS ipv ISDN wat ik had voordat ik naar IPB was overgegaan, of gaat het met dit modem ook gewoon werken?

Arjan
Ik ben van ISDN destijds ook overgegaan naar IPB. Dat je een ANNEX B modem krijgt is alleen nodig voor de periode voordat je volledig gemigreerd bent. De lijnspanning van ISDN is namelijk hoger en de modulatiefrequentie is anders. Als je eenmaal over bent op IPB heb je helemaal niets meer met ISDN te maken. Ik ben er zelf ook achter dat het Zyxelmodem niet reageert op het IPB signaal dus zal ook gewoon moeten wachten todat alles omgezet is naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
Bij het basismodem is het mogelijk twee telefoon poorten te gebruiken met slechts 1 sip account. Nu zou ik graag willen dat de telefoon alleen rinkelt op poort 1, en niet poort 2 waar een fax aan hangt. Kan dit?

Situatie:
code:
1
2
ZyXel 2602R -> p1 -> Telefoon
            -> p2 -> Fax

Telfort telefonie is trouwens vandaag pas geactiveerd hier. Heb nog geen test fax gestuurd maar moet volgens de helpdesk van Telfort wel kunnen.

/Edit: Inkomend faxen doen we niet aan. Is dus ook niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Napsju op 12-12-2007 00:22 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) :P :*) Telfort 20Mbit abbonnement!!!!! :*) :9 :*) _/-\o_

11 november opgezegd bij mijn ISP Fiberworld (verbinding was goed 8mbit voor 32 euri) klantenservice dmv ticketsysteem waar men heeeel erg slecht opreageerd. en 12 december zou dus mijn laatste dag zijn.

Telfort aangevraagd en de 11e december als overname datum ingeschoten.

Het gehele proces verloopt bij Telfort probleemloos (en zo hoort het ook.

Op 10 december had men echter de lijn al overgenomen en had ik dus een veel snellere lijn tot mijn beschikking. Alleen mijn email was nog niet geregeld, maar dat vond dus plaats in de nacht van 11 op 12 december. 's-ochtends een mail dat alles voor me klaar stond. En inderdaad alles werkt.

Ik heb een aantal overgangen van ISP naar ISP meegemaakt, maar deze punctualiteit slaat alles. Toppie gewoon, niets dan lof. Maandag had ik nog even de helpdesk gebeld, geen wachttijd en binnen 10 seconden had ik een medewerker aan de lijn, die wist waarover hij sprak.

Ben dus uiterst tevreden en ga genieten van een2 maal zo snelle verbinding voor 13 euri minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iré Iveque
:*) :P :*) Telfort 20Mbit abbonnement!!!!! :*) :9 :*) _/-\o_
Geluksvogel. Ik vind het niet eerlijk dat het voor sommigen zo makkelijk en zo goedkoop gaat terwijl anderen een lijdensweg moeten volgen voor een veelvoud aan poen. Ik zou het mezelf zó gunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Iré Iveque schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:26:
[...]

Geluksvogel. Ik vind het niet eerlijk dat het voor sommigen zo makkelijk en zo goedkoop gaat terwijl anderen een lijdensweg moeten volgen voor een veelvoud aan poen. Ik zou het mezelf zó gunnen!
Als het zo belangrijk is verhuis je toch naar een adres waar het wel beschikbaar is? :+

Maar even serieus, dit zul je altijd hebben. Hetzelfde heb je met glasvezel projecten. Dan schreeuwt ook iedereen moord en brand als het niet beschikbaar is op hun locatie. In eerste instantie was het ook de bedoeling dat alle centrales ADSL2+ zouden worden (voor zover ik begrepen heb), maar met de komst van VDSL heeft KPN besloten daar in te investeren en de ombouw stil te leggen. Dus over een paar jaartjes kun jij ook heel snel internet krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23
Settler schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:50:
Iemand die toevallig weet wat bedoelt wordt met Tenaamstelling telefoonlijn bij het overstap gebeuren?

Is dat gewoon me eigen naam of hun factuurkenmerk? Ik zie nergens op me huidige KPN rekening iets staan daarover..
Je moet daar je eigen naam invullen, maar wel exact zoals het op je telefoonnota staat. Dus inclusief alle voorletters, spaties hierin etcetera. Doe je dit niet, kan kan het porteren van je nummer mislukken.

Tenaamstelling is dus: op welke naam staat je telefoonnummer (meestal gelijk aan die van je factuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels ook over op Telfort. Vandaag komt KPN man nog even langs maar het functioneert nu al. De modem logt in op 18000 down, dus ik mag niet klagen. Nu het volgende; ik heb mijn draadloze router achter het modem hangen. Modem in poort 1 (niet wan), dhcp van wireless uitgeschakeld, en het werkt allemaal goed. Als ik met bekabelde pc download via bijvoorbeeld eweka haal ik ongeveer 1700-1800 kb/sec. Als ik echter draadloos ga, 54Mbit, dan haal ik net 500 kb/sec. Wireless router is een sitecom. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:41:
Ik ben inmiddels ook over op Telfort. Vandaag komt KPN man nog even langs maar het functioneert nu al. De modem logt in op 18000 down, dus ik mag niet klagen. Nu het volgende; ik heb mijn draadloze router achter het modem hangen. Modem in poort 1 (niet wan), dhcp van wireless uitgeschakeld, en het werkt allemaal goed. Als ik met bekabelde pc download via bijvoorbeeld eweka haal ik ongeveer 1700-1800 kb/sec. Als ik echter draadloos ga, 54Mbit, dan haal ik net 500 kb/sec. Wireless router is een sitecom. Iemand een idee hoe dit kan?
Paar pagina's terug is dit al aan bod gekomen. Al veel vaker zelfs. Draadloos is gewoon trager. De verbinding tussen je laptop/pc en router mag dan officieel wel 54mb/s zijn, maar een groot deel gaat op aan de foutcorrectie. Je zou kunnen proberen om met TCPoptimzer het iets hoger te krijgen, maar dat komt vaak niet verder dan 1200 mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Beetje offtopic misschien, maar vast niet door iedereen gezien nog:

De Australische wetenschapper Dr. John Papandriopoulos is bezig geweest met het terugdringen van de overspraak in koperen telefoonlijnen. Wanneer er minder overspraak is, kan er een snellere bestandoverdracht plaats vinden.

Het algoritme dat Papandriopoulos heeft ontwikkeld, zou de overspraak sterk terugdringen. Als de techniek wordt toegepast, zijn verbindingssnelheden tot 100 megabits per seconde mogelijk over een traditionele koperen telefoonlijn. Dat is vijf keer zo snel als het huidige maximum van 20 Mbps.

Of het idee helemaal werkt is nog niet zeker, maar wanneer het algoritme werkt hoeft niet iedereen een glasvezelkabel te hebben. De Amerikaanse DSL-Pionier John Cioffi ziet wel iets in het plan van John Papandriopoulos, hij heeft hem daarom ook een baan aangeboden

Bron: http://www.techzine.nl/nieuws/14224/ADSL-kan-vijf-keer-sneller.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Meer mensen met packetloss toevallig momenteel? Zit nu op 3-8%. Viel me op dat dit eerder in de week ook al eens was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
vandaag naar status 3 gegaan :-)

verwachte opleveringsdatum 27 december zoals het er nu uitziet gaat alles prima.
:P 20Mbit here i come :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:37
Heeft het zin en is het mogelijk om van Orange naar Telfort te gaan? Bij Orange haal ik 1,5mb/sec maar de telefonie werkt 9/10 x helemaal niet. Werkt de telefonie bij telfort wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Als het goed is wordt de 14e het internet bij ons thuis opgeleverd, met telefonie. Is het zo dat je nog 1 of andere brief moet krijgen met inlog gegevens? want dat moest namelijk bij kpn wel. Ik vind het een beetje vreemd dat ik nu nog steeds niet zo'n brief heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 07-09 10:46
funkylicious schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:56:
Heeft het zin en is het mogelijk om van Orange naar Telfort te gaan? Bij Orange haal ik 1,5mb/sec maar de telefonie werkt 9/10 x helemaal niet. Werkt de telefonie bij telfort wel goed?
Technisch gezien is Telfort gewoon Tiscali. En wat het telefoongedeelte betreft werkt deze bij Tiscali nagenoeg probleemloos.

Een paar jaar geleden had kassa een uitzending over VOIP bellen bij verschillende ISP (tijdens de begintijd van InternetPlusBellen). Tiscali was hier niet voor uitgenodigd. Dit door een hele simpele reden. Kassa had verhoudingsgewijs heel weinig klachten gekregen over Tiscali.

Dit is een paar jaar geleden. De meeste ISP hebben hun zaakjes nu vrij goed op orde. Tiscali had het toen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 07-09 10:46
Zjosh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:06:
Als het goed is wordt de 14e het internet bij ons thuis opgeleverd, met telefonie. Is het zo dat je nog 1 of andere brief moet krijgen met inlog gegevens? want dat moest namelijk bij kpn wel. Ik vind het een beetje vreemd dat ik nu nog steeds niet zo'n brief heb!
De brief moet je ongeveer gelijk gekregen hebben toen je de modem ook ontving (misschien zelfs bij je modem in)
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.