Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.161 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:34:
Ik zit bij XS4all en mijn abonnement moet verplicht blijven lopen tot 30 januari 2008 (ik ben van xs4all naar xs4all only gegaan en moest een nieuw jaarcontract aangaan).

Per 30 januari heb ik Telfort aangevraagd (overname van lijn en ik zit nu in stap 3).

Ik wil liever niet net als iedereen een maand teveel aan xs4all betalen (dus in februari 2 abonnementen).

Nu ben ik van plan om nu al mijn xs4all op te zeggen en niks te melden over de overname. Telfort sluit mij dan toch gewoon aan op de 30e? Of duurt het dan opeens langer of krijg ik bericht dat het niet meer kan? Telfort heb ik namelijk gemeld dat ik al adsl heb...

Ik vind het niet erg om een week geen internet te hebben, maar 3 weken of langer vind ik teveel. Is het verstandig om bovenstaande te doen en zo niet, waarom dan niet?
Als je van XS4all naar XS4 all only gaat krijg je geen nieuw jaarcontract. Uit de FAQ van xs4all:

"Als ik overstap, krijg ik dan een nieuw jaarcontract bij XS4ALL?

Nee, u krijgt geen nieuw jaarcontract, u dient wel akkoord te gaan met nieuwe aanvullende voorwaarden."
http://www.xs4all.nl/alle...ang/adsl/faq_overstap.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

franssie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:24:
...
Dit is wel een voordeel tov Alice, zo is het nog goedloper als je niet veel belt (en bij voipbuster heb je geen uitgaande caller ID, dat is voor mijj geen optie want vind ik onbeleefd).
...
Dat kan wel, alleen dan wel met een 06nummer.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jan groen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:00:
[...]
Waarom ga jij (en andere) eigenlijk met hun telefonie naar Belbuget? Volgens mij is het bijna even duur namelijk?
een paar redenen (ik denk trouwens dat je budgetphone bedoeld?)

1) Budgetphone laat je registreren vanaf elk netwerk - afgelopen week met mijn prepaid nummer lekker voor weinig gebeld vanaf mijn laptop toen ik in India zat (is NL-NL en niet India-NL)
2) Budgetphone heeft een opzegtermijn van 1 maand, als het niet werkt kan ik altijd nog naat Telfort (of een ander)
3) Ik bel weinig vast maar wil wel mijn nummer houden, dat heb ik nu voor 5 euro per maand ipv 10, ik heb uitgerekend dat die extra 5 euro voor onbeperkt bellen in NL ca 4 uur bellen inhoud, dat red ik echt niet dus ben ik gewoon goedkoper uit zo - wel Hollander he? Anders was ik ook wel bij XS4All gebleven :+
RC2 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:35:
[...]
Dat kan wel, alleen dan wel met een 06nummer.
Ja - en dan heb ik alleen een pre-paid nummer nodig voor inkomend verkeer inderdaad, maar ik bel weinig, en wilde mijn 'oud-KPN' nummer houden omdat er wel mensen zijn die mij daar op bellen en een portering naar een pre-paid lukt niet denk ik (maar misschien kan dat wel). Het nadeel van geen vast nummer is dat je de mensen met een pre-paid 06 of slecht abonnement erg snel op kosten jaagt om jou te bellen want dat vind ik ook niet zo netjes, dan had ik wel een 0900 nummer genomen, dat kan tegenwoordig ook en dan verdien je zelfs aan de gesprekken maar zo interessant ben ik ook weer niet aan de telefoon :z )

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 07-12-2007 21:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbie171
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Klankima schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:24:
[...]

Ik kom van InternetPlusBellen van KPN ook ISDN en heb van Telfort een annex-a (pots) modem gekregen en het werkt perfect hier.
Bij mij staat het boven op de doos van hetTelfort modem wat voor modem het is.(pots of isdn)

(Franssie zo is het misschien duidelijker ik had de quote er tussen uit gehaald om de vraag in te korten waar door het net 1 vraag was)
Hey Franssie,

dus even samengevat: je had voor heen een experiabox voor een isdn lijn, en nu heb je een doos gekregen met een zyxel waar pots op staat. bij mij staat er dus niets op, maar het is type: P-2602r-d1a. Het zou wel appart zijn als een pots modem nu gaat werken, dit zou betekenen dat ik in de openbare telefooncentrale op een andere poort zou worden aangelosten, kan dat? Is er ook iemand die type P-2602r-d3a heeft, ben benieuwd of dit voor een isdn poort is.

gr.
Robbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:55:
Ik ben van plan om telfort aan te vragen. Heeft iemand hier een migratie gemaakt bij tele2 vandaan. ik ben benieuwd of het goed ging. Zit namelijk zelf bij tele2.
Ja ik.
Ik was (ben) zonnet/versatel/tele2 klant (via kpn lijn).

Datgene wat Telfort moest doen is prima verlopen, behalve dan het adres wat ze in de opzegbrief hebben staan van tele2. Daar staat adres in Groningen in maar dat moet volgens tele2 een adres in Assen zijn. Ik heb inmiddels twee brieven gestuurd (laatste aangetekend) en meerdere malen gebeld.
Echter geen bevestiging ontvangen. Gaat dus moeizaam. Ik heb me voorgenomen om na de contracttermijn , incl. opzegmaand, de betaling stop te zetten.

Mocht je meer info willen dan laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

robbie171 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:18:
[...]

Hey Franssie,

dus even samengevat: je had voor heen een experiabox voor een isdn lijn, en nu heb je een doos gekregen met een zyxel waar pots op staat. bij mij staat er dus niets op, maar het is type: P-2602r-d1a. Het zou wel apart zijn als een pots modem nu gaat werken, dit zou betekenen dat ik in de openbare telefooncentrale op een andere poort zou worden aangesloten, kan dat? Is er ook iemand die type P-2602r-d3a heeft, ben benieuwd of dit voor een isdn poort is.

gr.
Robbie
nee, ik had xs4all over POTS- ik reageerde alleen op het bericht dat achteraf gecombineerd bleek te zijn uit twee berichten (dat stuk van Klankima).
Het gaat erom of je nu POTS of ISDN hebt, gebruik je nog een ISDN (T1 was dat dacht ik maar ik heb heel lang geen ISDN meer) kastje voor je modem zitten, ? dat is natuurlijk niet meer relevant want als ik het goed heb zat het kastje achter de splitter?
Op mijn doos staat ook niet veel om eerlijk te zijn, ik denk dat die Klankima je beter kan helpen omdat ie ook ISDN +IPB had (maar eigenlijk heeft ie dat al gedaan)?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 07-12-2007 21:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar... Ik krijg vandaag een mail dat in de week van 13 december m'n internet wordt geactiveerd. Maar ik heb nog geen modem mogen ontvangen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ik moet gaan internetten zonder modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:36:
Raar... Ik krijg vandaag een mail dat in de week van 13 december m'n internet wordt geactiveerd. Maar ik heb nog geen modem mogen ontvangen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ik moet gaan internetten zonder modem...
als je een speedtouch 716v5 hebt (zoals ik - wist ik veel dat ik die kon upgraden naar ADSL2+ met nieuwe firmware had ik geen wireless router ad EUR 70 gekocht) dan kan je dus je firmware upgraden :$

In elk geval even bellen met de helpdesk, ik had mijn modem tegelijkertijd met de afwijzing maar ze sloten me wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:36
jan groen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:00:
[...]
Waarom ga jij (en andere) eigenlijk met hun telefonie naar Belbuget? Volgens mij is het bijna even duur namelijk?
Omdat een nummer om gebeld te worden bij Belbudget maar 10 euro per jaar kost. Het bellen kan je gratis doen naar vaste nummers en 12cpm naar GSM via een Betamax kloon zoals webcalldirect.com of nonoh.net.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:36:
Je abonnement wordt pas echt geactiveerd als je hem aansluit en via je browser op de activatieknop klikt.

Maar waarschijnlijk komt je modem vandaag of morgen.. vraag voor de zekerheid ook even bij je buren of hij daar niet is afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkieDoen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-08-2022
BakkieDoen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:17:
[...]

We zullen zien. Ik moet de snelheid wat uitgebreider testen.
Wat ik in de opening post heb gevonden is dat de afstand van IS/RA punt naar modem zo kort mogelijk moet zijn. Dat heb ik dus niet. Ik heb hem na mijn aansluiting in mijn woonkamer pas gesplit. Afstand IS/RA (in meterkast) tot huiskamer is ca. 3 meter aan telefoonkabel. Zou dat echt veel uitmaken? Ik kan het me haast niet voorstellen.
Firmware update gedaan. Ik vreesde een downgrade maar ging van .109 naar .15. Nadat de update voltooit was even getest of alles nog functioneel was, en ja dus. Vervolgens router ca 5 min uitgezet. Hij is nu weer actief en ook Nuria draait al weer een tijdje. Nuria laat geen verbeteringen zien. Ik zit nu toch echt aan de afstand naar het IS/RA punt te denken. Iemand een idee hoe veel invloed dat heeft? Ik verwacht ook wel dat mijn 'veroudere' laptop (volgens mij was deze 600Mhz) enige invloed heeft, maar volgens mij heeft dat niet heel erg veel invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:58
RichieB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:42:
[...]

Omdat een nummer om gebeld te worden bij Belbudget maar 10 euro per jaar kost.
Volgens mij kost dat 10,50 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Athome schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:55:
Nu een vraag mijn kant.

Ik heb in de zyxel router (die van Telfort dus) onder andere poort 443 (HTTPS) opgezet. Alle andere poorten die ik open heb gezet zijn toegankelijk alleen poort 443 kan ik extern geen toegang toe krijgen.

Wat is hier niet goed? Via mijn experiabox had ik wel toegang en aan de pc is niets veranderd
Ik heb het al gevonden. Op een 1 of andere manier. Bleek poort 443 op de PC in de firewall toch niet open te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Hoe zit het nu precies met het aanvragen van Telfort in een huis waar nog geen KPN lijn actief is? Mijn zus wilt namelijk Telfort aanvragen, maar ze hebben geen KPN Telefoonlijn actief en willen dit ook niet (gezien de kosten).

Het is onbekend of de vorige bewoners een telefoonlijn actief hebben gehad.

Is er een manier om voor het bestellen erachter te komen of Telfort opgeleverd kan worden?

Deze vraag stel ik omdat ik toch verschillende verhalen lees hierover. Telfort beloofd het een, users hier zeggen vaak wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
franssie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:32:
[...]
ik denk dat die Klankima je beter kan helpen omdat ie ook ISDN +IPB had (maar eigenlijk heeft ie dat al gedaan)?
Ik heb de ZyXEL P-2602HW-D1A Wireless modem erbij genomen, en daar staat op de verpakkings doos van het modem, dus niet de doos van Telfort dat het een pots modem is. OP de boven kant,
met een V in het vakje van pots of isdn en nog een paar mogelijkheden

Ik kom van InternetPlusBellen van KPN over ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

AvanCade schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:32:
Hoe zit het nu precies met het aanvragen van Telfort in een huis waar nog geen KPN lijn actief is? Mijn zus wilt namelijk Telfort aanvragen, maar ze hebben geen KPN Telefoonlijn actief en willen dit ook niet (gezien de kosten).
Ik heb net Telfort aangesloten gekregen zonder dat ik een KPN lijn heb. Ik was nl 2 jaar geleden al overgestapt naar Casema kabelinternet en bellen. Nu heb ik Telfort internet zonder bellen. Gaat dus prima. Kwestie van de aanvraag juist indienen. En goed in de gaten houden wat er op je bevestiging staat enzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbie171 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:18:
[...]

Hey Franssie,

dus even samengevat: je had voor heen een experiabox voor een isdn lijn, en nu heb je een doos gekregen met een zyxel waar pots op staat. bij mij staat er dus niets op, maar het is type: P-2602r-d1a. Het zou wel appart zijn als een pots modem nu gaat werken, dit zou betekenen dat ik in de openbare telefooncentrale op een andere poort zou worden aangelosten, kan dat? Is er ook iemand die type P-2602r-d3a heeft, ben benieuwd of dit voor een isdn poort is.

gr.
Robbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook, kwam (ooit van ISDN) naar IPB met de experiabox met VOIP (ISDN!!) en nu een D1A modem gekregen. Ik ga next week over naar Telfort met een analoog modem (vraag in deel 3 al gesteld). Het is nog steeds 1 raadsel, is de lijn nog steeds vanuit de centrale ISDN based (DSLAM op ISDN poort) of ga ik nu fysiek over naar analoog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Nog even een update over het probleem qua snelheid omdat ik via het KPN-netwerk op Telfort ben aangesloten:

- aansluiting op een ADSL2+ centrale;
- mijn ZYxel 2602 maakt slechts op ADSL2 verbinding;
- ik heb slechts een verbinding heb van 7996 down en 1023 up, ADSL1 waardes dus;
- ik op 2005 meter van de telefooncentrale zit volgens att. downstream en div. postcode-checks;
- ik dus niet echt blij ben aangezien er technisch met 28dB downstream attenuation meer snelheid uit mijn verbinding te halen moet zijn.

Vandaag werd ik teruggebeld door Telfort, iemand die voor mij heeft uitgezocht waarom ik slechts 8 Mb/s haal en maar op ADSL2 intrain via Telfort, terwijl verderop in de straat 12-16 Mb haalbaar is.

Zijn uitleg:

- mijn telefoonlijn zou via een andere lus naar de telefooncentrale lopen, waardoor de daadwerkelijke lengte tot de telefooncentrale een stuk langer zou zijn, ong. 3 km. Verderop in de straat is de afstand tot de centrale korter omdat dit via een andere lus gaat. Vreemd verhaal, maar goed, het zou kunnen. 28 dB demping op een lengte van 3 km. is dan verdomd goed te noemen, zou ik zo zeggen. 28:13,8 is nl. rond de 2000 meter. Maar goed.

- het probleem zit hem bij KPN. Zij kennen geen Wide-Open policy: zij doen een lijnmeting, en via een tabel zetten ze de maximale snelheid vast. Mijn verbinding is dus inderdaad gecapt op 8Mb/s.

- ik kan lullen als Balkenellende, over dat ik hier gebruikers zie met dezelfde demping op de lijn, maar die toch veel hogere snelheden halen dan ik, dus dat ik dat dan ook zou moeten kunnen halen.
Heel verhaal kreeg ik toen te horen over kwaliteit van de verbinding, maar als ik dan vraag hoe het dan kan dat anderen met dezelfde intrainwaardes wel hogere snelheden halen, krijg ik geen duidelijk antwoord. De intrainwaardes geven toch de kwaliteit van de verbinding weer, of ik snap het niet helemaal, dan hoor ik dat graag?

- Het tiscali/telfort netwerk wordt niet meer uitgebreid. Als je nu op een gecapte verbinding zit via KPN op Telfort, zal de verbinding dus ook nooit sneller worden. KPN zal de cap er niet af halen, simpelweg omdat volgens hun tabellen er op een stabiele verbinding niet meer snelheid mogelijk is.

Volgens Telfort is de maximaal haalbare snelheid op ADSL2, 8 Mb. Geen 12 Mb, nee, 8, misschien 9. En omdat 9 Mb op ADSL2 al niet meer stabiel zou zijn, wordt de lijn gecapt op 8 Mb.

Het instellen van een ADSL2+ profiel voor mijn verbinding, zou geen nut hebben, ook dan haal ik niet meer dan 8 Mb. Yeah, right, dat geloof ik dus echt niet. Die mooie grafiekjes in de openingspost kunnen misschien laboratorium tests zijn waar je niet in de praktijk van uit mag gaan, maar ik zie hier genoeg gebruikers die vele hogere waarden halen op ADSL2+ met 28 dB attenuation downstream. Maar nogmaals, zou kunnen dat dit ook betrekking heeft op de marges die er nog zijn op mijn lijn. Laat het me weten als dit inderdaad zo is ajb.

Volgens de uitleg van Telfort, zou het verhaal dat telefooncentrales die nog niet compleet omgebouwd zijn naar ADSL2+, dat de ADSL2+ kaarten dan gecapt worden op 8 Mb/s en ADSL2, zoals in de opening van dit topic staat, niet kloppen. Eerlijk gezegd vind ik dat een geloofwaardiger verhaal, dan dat er technisch niet meer uit mijn verbinding te halen zou zijn. De kwaliteit van een ADSL lijn blijkt toch uit alle waardes die het modem meet tijdens het intrainen? En mijn waardes zijn toch niet dusdanig slecht dat er niet meer mogelijk is?

Het komt er dus op neer, dat KPN de lijnsnelheid gewoon begrenst heeft op 8 Mb/s. Dit omdat dit in hun tabellen als de technisch hoogst haalbare stabiele snelheid staat aangegeven. Telfort kan hier niets aan doen, men heeft overleg gehad met afdeling Netwerkbeheer van KPN, maar zij weigeren er iets aan te veranderen, omdat de lijn daar niet stabiel genoeg voor zou zijn.

Voor de echte kenners hierzo: is dit nou een hoop gelul, of klopt dit verhaal nou echt?
Ik zal voor de zekerheid mijn waardes nog even weergeven, voor hetzelfde geld lees ik de waardes verkeerd...

intrainsnelheid: 7996 kbps / 1023 kbps
DSL Mode: ADSL2

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 28 db

Klopt het inderdaad dat ik met deze waardes aan de grens van de haalbare snelheid zit?
En dan bedoel ik bv. qua noise margins, want dit schijnt er ook mee te maken te hebben?

Ik heb ondertussen aardig wat gelezen over ADSL techniek, maar dit was mij nog niet helemaal duidelijk... in de noise margins zou wel te lezen zijn hoeveel 'rek' er nog in de lijn zit qua snelheid, of heb ik dit verkeerd begrepen? En zit er dan bij mijn lijn gewoon niet genoeg marge om op ADSL2 of 2+ over te gaan op een hogere snelheid? Dan zou ik het standpunt van KPN nog verdedigbaar vinden... en anders moeten ze niet zo lullig doen en die cap van de lijn af halen.

Wel vertelde de man van Telfort mij dat hij zich kon voorstellen dat ik niet tevreden was met het resultaat van het onderzoek, maar dat dit de eerste keer was dat Telfort dit onderzocht heeft, en dat dit gewoon de grenzen zijn die KPN gesteld heeft. Ik zou zo graag iemand van KPN Netwerkbeheer willen spreken hierover. Ik heb al flink wat rondgevraagd en rondgebeld, maar niemand kan me hier een duidelijk antwoord op geven.

Ik weet dat € 19,95 niet veel is voor een verbinding van 8 Mb/s, ik kom zelf van een vergelijkbare verbinding af op het @home netwerk, waar ik € 47,95 per maand betaalde.

Maar ik blijf het niet fair vinden als een of andere oetlul bij KPN heeft besloten om mijn lijn te cappen, terwijl er meer uit te halen zou zijn. Ook de Telfort medewerker noemde het Telfort netwerk Wide Open, maar Wide Open met halverwege een flessenhals waardoor de lijn een stuk langzamer wordt, is echt not funny.

Ik ben wel erg benieuwd hoe diegenen met ADSL-kennis hier tegenaan kijken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Nog even een tipje misschien: op zoek naar de betekenis van de Noise margin, ben ik deze ADSL calculator tegen gekomen. Aan de hand van je huidige snelheid, de downstream attenuation en de noise margin, rekent die calculator uit hoe hoog je maximaal haalbare snelheid zou zijn als je overstapt op een sneller netwerk, bijv. ADSL2+. Zie http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx

Als ik mijn waardes invul, kom ik op een max. haalbare snelheid van 17458Kbps met ADSL2+ uit.

Dat zou aardig overeen kunnen komen met wat ik andere gebruikers zie halen met dezelfde waardes als die mijn modem haalt bij het intrainen. Is dan toch kl*te dat KPN mijn lijn capt?

Op ADSL(1) kom ik op 8128Kbps uit. Lijkt meer op de waardes die ik haal op dit moment.

Ben overigens benieuwd wat de kenners van deze calculator vinden. Is dat ding bullshit, of kun je daadwerkelijk iets met de waardes die daar berekend worden, aangezien deze calculator rekening houd met je huidige noise margin, attenuation en huidige snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het draadloze ZyXEL 2602HW modem binnen en wordt binnenkort aangesloten. Op zich een fraaie uitvoering, vraag is alleen of zo'n toren ook praktisch is... In een kast of buro plaatsen is niet mogelijk. Of kun je ook zonder bezwaar het modem op z'n kant (horizontaal) plaatsen? Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolfy schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:47:
Nog even een tipje misschien: op zoek naar de betekenis van de Noise margin, ben ik deze ADSL calculator tegen gekomen. Aan de hand van je huidige snelheid, de downstream attenuation en de noise margin, rekent die calculator uit hoe hoog je maximaal haalbare snelheid zou zijn als je overstapt op een sneller netwerk, bijv. ADSL2+. Zie http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx

Als ik mijn waardes invul, kom ik op een max. haalbare snelheid van 17458Kbps met ADSL2+ uit.

Dat zou aardig overeen kunnen komen met wat ik andere gebruikers zie halen met dezelfde waardes als die mijn modem haalt bij het intrainen. Is dan toch kl*te dat KPN mijn lijn capt?

Op ADSL(1) kom ik op 8128Kbps uit. Lijkt meer op de waardes die ik haal op dit moment.

Ben overigens benieuwd wat de kenners van deze calculator vinden. Is dat ding bullshit, of kun je daadwerkelijk iets met de waardes die daar berekend worden, aangezien deze calculator rekening houd met je huidige noise margin, attenuation en huidige snelheid?
Nou, dat kan leuk worden.. >:) , vlgs. mij wonen wij ong. 4 km van elkaar af met de centrale in de Kloosterwandstr. precies in het midden.. ;)

Dit geeft op dit moment mijn Siemens Experia aan via Planet IPB:

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 3074 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 21 dB (downstream) / 26 dB (upstream)
Line attenuation: 23 dB (downstream) / 25 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Rond Febr. 2008 ben ik ook over naar Telfort, dus ik ben benieuwd. (Maar zoals je ziet, kom ik van 3 MB af, dus met die 8 ben ik ook al tevreden. Maar meer is altijd beter ja)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:02:
[...]
ik ook, kwam (ooit van ISDN) naar IPB met de experiabox met VOIP (ISDN!!) en nu een D1A modem gekregen. Ik ga next week over naar Telfort met een analoog modem (vraag in deel 3 al gesteld). Het is nog steeds 1 raadsel, is de lijn nog steeds vanuit de centrale ISDN based (DSLAM op ISDN poort) of ga ik nu fysiek over naar analoog??
Is inderdaad al besproken in vorige delen. Ikzelf ben van KPN IPB over ISDN naar Telfort (lees Tiscali) analoog gegaan. Mijn lijn is in de centrale dus omgeprikt. Volgens 'ons' word je van ISDN naar analoog omgeprikt als je van netwerk wisselt. Zit je ADSL bijv. nu al bij een Tiscali provider op ISDN, dan zal dat bij je overstap naar Telfort vrijwel zeker niet wijzigen. Kom je van een ander netwerk, dan wordt je verbinding omgeprikt naar analoog. Dit gaat echter niet op in geval je nu ADSL hebt via het KPN netwerk en er geen Tiscali netwerk beschikbaar is. Dan zul je bij de Telfort overstap gewoon op je KPN ISDN-lijn blijven. Let wel: dit is zoals men denkt dat het gaat en is nergens officieel bevestigd. Tot op heden lijkt het wel te kloppen en 't klinkt ook wel logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:51
Rolfy schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:04:
Volgens Telfort is de maximaal haalbare snelheid op ADSL2, 8 Mb. Geen 12 Mb, nee, 8, misschien 9. En omdat 9 Mb op ADSL2 al niet meer stabiel zou zijn, wordt de lijn gecapt op 8 Mb.

Het instellen van een ADSL2+ profiel voor mijn verbinding, zou geen nut hebben, ook dan haal ik niet meer dan 8 Mb. Yeah, right, dat geloof ik dus echt niet. Die mooie grafiekjes in de openingspost kunnen misschien laboratorium tests zijn waar je niet in de praktijk van uit mag gaan, maar ik zie hier genoeg gebruikers die vele hogere waarden halen op ADSL2+ met 28 dB attenuation downstream. Maar nogmaals, zou kunnen dat dit ook betrekking heeft op de marges die er nog zijn op mijn lijn. Laat het me weten als dit inderdaad zo is ajb.

Volgens de uitleg van Telfort, zou het verhaal dat telefooncentrales die nog niet compleet omgebouwd zijn naar ADSL2+, dat de ADSL2+ kaarten dan gecapt worden op 8 Mb/s en ADSL2, zoals in de opening van dit topic staat, niet kloppen. Eerlijk gezegd vind ik dat een geloofwaardiger verhaal, dan dat er technisch niet meer uit mijn verbinding te halen zou zijn. De kwaliteit van een ADSL lijn blijkt toch uit alle waardes die het modem meet tijdens het intrainen? En mijn waardes zijn toch niet dusdanig slecht dat er niet meer mogelijk is?

Het komt er dus op neer, dat KPN de lijnsnelheid gewoon begrenst heeft op 8 Mb/s. Dit omdat dit in hun tabellen als de technisch hoogst haalbare stabiele snelheid staat aangegeven. Telfort kan hier niets aan doen, men heeft overleg gehad met afdeling Netwerkbeheer van KPN, maar zij weigeren er iets aan te veranderen, omdat de lijn daar niet stabiel genoeg voor zou zijn.
Nou.... Ik werk bij Telfort ;) Maar wat betreft de wijkcentrale met adsl/adsl2/adsl2+ zouden ze wel eens gelijk hebben.
Sommige wijkcentralen die van ADSL1 afkomen worden langzamerhand geupgrade naar adsl2+ geloof ik. Terwijl dit gebeurd, wordt alles op adsl1 gehouden zodat niemand iets beter haalt dan de rest. Totdat het compleet is, en dan heeft iedereen adsl2+ (maar pin me er niet aan vast).

Tevens zijn de snelheden in theorie
ADSL1 = 8 Mbit
ADSL2 = 12 Mbit
ADSL2+ = 24 Mbit (maar eigenlijk 20 Mbit aangezien 24 gewoon bijna altijd onhaalbaar is)

[ Voor 53% gewijzigd door Beerkeeper op 08-12-2007 08:20 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Madone schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:05:
[...]
Hakkie... bedankt voor je reactie. Ga je nog actie ondernemen richting KPN?
[...]
Hakkie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:43:
[...]

Vandaag per post de bevestiging van KPN ontvangen dat IPB wordt opgeheven per 9 november. Ik ben op 5 november over gegaan naar Telfort en heb niet zelf opgezegd. Van KPN klantenservice had ik voor de overstap al vernomen dat ik maandelijks voor de 29ste kon opzeggen. In de brief staat verder dat binnen 2 maanden een eindrekening volgt 'van de nog openstaande of teveel betaalde kosten'. Het is dus nog niet duidelijk hoe wordt omgegaan met de opzegtermijn. Mijn IPB is begin 2006 van start gegaan. Als KPN moeilijk doet bestaat -ondanks de toezegging- de kans dat ik nog een paar maanden moet betalen. Nog even in spanning afwachten dus...
Nou, de spanning is er vanaf hoor! Gisteren kreeg ik van KPN het teveel betaalde IPB-geld teruggestort. Zoals hierboven al gedeeltelijk vermeld:
  • Zat ik op KPN IPB over ISDN.
  • Ben ik op 5 november probleemloos van KPN ISDN naar Tiscali analoog omgeprikt.
  • Werkte mijn telefonie DIRECT.
  • Heb ik NIET zelf opgegezegd bij KPN.
  • Ontving ik op 13 november een bevestiging van KPN dat IPB wordt opgeheven. Hierin stond ook dat de Experia Box en splitter retour gezonden moeten worden.
  • Kreeg ik op 7 december van KPN het teveel betaalde IPB teruggestort.
  • Kloppen mijn (tot op heden) beide Telfort facturen (zo te zien betaal je een maand vooruit).
  • Ben ik uitermate tevreden over de manier waarop deze overstap is verlopen, zowel technisch als administratief.
Telfort&KPN: _/-\o_ :*) _/-\o_ :*) _/-\o_ :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rolfy schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:47:
Ik ben geen kenner, maar ik weet uit de praktijk dat deze vrijwel altijd anders is dan de praktijk. Er zijn vast tal van andere factoren die een rol kunnen spelen die onmogelijk in zo'n calculator te integreren zijn. Zo'n berekening is net als een simulatie: het geeft je een aardig idee hoe het in de praktijk kan gaan werken. Maar een praktijktest is altijd nodig, want in real world gebeuren er altijd onverwachte dingen en/of hebben onverwachte zaken invloed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik jullie hulp willen met het behulp van het aansluiten van mijn internet. Gisteren kreeg ik het aansluitpakket. Volgens het boekje zou er een Splitter, telefoonaansluitdoosje, telefoonstekker en doosluskabels bij moeten zitten. Bij mij ontbreken er splitter en telefoonaansluitdoosje. Ik heb 2 weken geleden alleen internet aangevraagd dus GEEN telefonie. En hier bij mij thuis heb ik alleen IS/RA als hoofdstopcontact. Dus mijn vraag moet ik die splitter ook hebben omdat ik geen gebruik maak telefonie? En kan ik dus in de winkel een telefoonstekker kopen en dan van mijn IS/RA punt de telefoonstekker in mijn modem prikken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:09:
Graag zou ik jullie hulp willen met het behulp van het aansluiten van mijn internet. Gisteren kreeg ik het aansluitpakket. Volgens het boekje zou er een Splitter, telefoonaansluitdoosje, telefoonstekker en doosluskabels bij moeten zitten. Bij mij ontbreken er splitter en telefoonaansluitdoosje. Ik heb 2 weken geleden alleen internet aangevraagd dus GEEN telefonie. En hier bij mij thuis heb ik alleen IS/RA als hoofdstopcontact. Dus mijn vraag moet ik die splitter ook hebben omdat ik geen gebruik maak telefonie? En kan ik dus in de winkel een telefoonstekker kopen en dan van mijn IS/RA punt de telefoonstekker in mijn modem prikken??
Heb je KPN telefonie? Zo nee dan heb je geen splitter nodig en kan je gewoon je modem rechtstreeks aansluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08 11:47
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:09:
Bij mij ontbreekt zelfs de telefoonstekker.Alleen een RJ kabeltje en ethernetkabel(tje) erbij gekregen. Straks maar effe een stekker kopen voor de varkensneus.....

[ Voor 93% gewijzigd door appie39 op 08-12-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:10:
[...]

Heb je KPN telefonie? Zo nee dan heb je geen splitter nodig en kan je gewoon je modem rechtstreeks aansluiten.
idd geen telefonie. Dan maar effe koekeloeren in de winkel naar kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:58
RichieB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:42:
[...]

Omdat een nummer om gebeld te worden bij Belbudget maar 10 euro per jaar kost. Het bellen kan je gratis doen naar vaste nummers en 12cpm naar GSM via een Betamax kloon zoals webcalldirect.com of nonoh.net.
Helemaal duidelijk. Ik had het dus niet goed gelezen! Ik dacht dat het 10 euri per maand was. Ik ga mij er in verdiepen. Bedankt voor je tip en duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Kan iemand voor mij kijken wat voor een adapters er bij het multimodem en het wireless modem zitten?

Ik weet dat die van het basis modem 12v geeft, ik wil graag weten wat het bij de andere is. Heb op de Zyxel site gekeken, maar kan daar niets vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met aanvraag overstap tiscali naar telfort en dus niet afwachten tot na overname. Hoe snel gaat dit allemaal en is het inderdaad 4 tot 6 weken voordat ze je oversluiten.
Ik kan op 13 jan 2008 mijn abbo opzeggen bij tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dôh schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:40:
Kan iemand voor mij kijken wat voor een adapters er bij het multimodem en het wireless modem zitten?

Ik weet dat die van het basis modem 12v geeft, ik wil graag weten wat het bij de andere is. Heb op de Zyxel site gekeken, maar kan daar niets vinden. :(
De adapter voor het wireless modem geeft 18,0V, 1,0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Wat zijn de ervaringen met de geluidskwaliteit bij de verschillende codecs? G.711, G.729 enz
Of is gewoon een kwestie van uitproberen wat het beste werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolfy schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:04:
intrainsnelheid: 7996 kbps / 1023 kbps
DSL Mode: ADSL2

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 28 db

Klopt het inderdaad dat ik met deze waardes aan de grens van de haalbare snelheid zit?
En dan bedoel ik bv. qua noise margins, want dit schijnt er ook mee te maken te hebben?
Als ik kijk naar jou noise margins heb je inderdaad nog wel wat rek, en zou de verbinding sneller kunnen zijn. Pas als de noise margins in de buurt van 6dB komen is de rek er uit en wordt de snelheid beperkt door de kwaliteit van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:01
BakkieDoen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:50:
[...]
Firmware update gedaan. Ik vreesde een downgrade maar ging van .109 naar .15. Nadat de update voltooit was even getest of alles nog functioneel was, en ja dus. Vervolgens router ca 5 min uitgezet. Hij is nu weer actief en ook Nuria draait al weer een tijdje. Nuria laat geen verbeteringen zien. Ik zit nu toch echt aan de afstand naar het IS/RA punt te denken. Iemand een idee hoe veel invloed dat heeft? Ik verwacht ook wel dat mijn 'veroudere' laptop (volgens mij was deze 600Mhz) enige invloed heeft, maar volgens mij heeft dat niet heel erg veel invloed.
Volgens mij heeft het niet zoveel invloed, meer hoeveel overgangen je hebt. In de kabel zelf is er weinig verlies, maar daar waar het overgaat naar een nieuwe kabel (IS/RA > telefoon kabel > splitter > telefoonkabel) dat zijn de plaatsen die (naar mijn ervaring) gevoelig zijn voor verslechtering van het signaal.

Ik heb getest direct vanuit het IS/RA met 1 kabel (IS/RA > Modem) zonder overgang en haalde toen 12.6Mbit. Nu ligt er een telefoonkabel van 7,5m met 1 "overgang" en haal ik via wireless 12Mbit. Die .6 Mbit is eerder te wijten aan meerdere gebruikers op het wireless dan demping van het signaal.

Je kan proberen om het modem direct op het IS/RA punt aan te sluiten en daar direct je laptop aan om te kijken wat voor snelheden je dan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
anconakip schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:20:
[...]

daar is nog geen extern ip-adres. Helaas, dan nog maar even verder met mijn 3mb lijntje van IPB.
Ik heb ook een IPB aansluiting, maar als ik het ontvangen modem aansluit, blijft het DSL lampje uit, kan dit komen doordat ik een modem heb ontvangen voor POTS ipv ISDN wat ik had voordat ik naar IPB was overgegaan, of gaat het met dit modem ook gewoon werken?

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 09:55
raven22 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:16:
Wat zijn de ervaringen met de geluidskwaliteit bij de verschillende codecs? G.711, G.729 enz
Of is gewoon een kwestie van uitproberen wat het beste werkt?
Het veranderen van de volgorde waarin de codecs gekozen worden maakt niets uit. Toen ik nog Tiscali Telefonie had werd als ik naar een analoge lijn of mobiel belde altijd G.711a gekozen. Alleen modems onderling (dus van Tiscali naar TIscali) werdt het G.729 als ik die als primaire codec had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
arjanhs schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:51:
[...]

Ik heb ook een IPB aansluiting, maar als ik het ontvangen modem aansluit, blijft het DSL lampje uit, kan dit komen doordat ik een modem heb ontvangen voor POTS ipv ISDN wat ik had voordat ik naar IPB was overgegaan, of gaat het met dit modem ook gewoon werken?

Arjan
Als je van telfort een POTS modem hebt gekregen en je IPB werkt via ISDN, dan zal het DSL lampje inderdaad niet gaan branden. Maar waarom zou je de ZyXEL überhaupt aansluiten als je nog IPB hebt? Er staan echt geen 2 signalen op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:10:
Beste, Mahazi.

Het kan zijn dat de netwerksleutel te lang is, waardoor de PSP een time-out geeft.
Mischien kan je je netwerksleutel veranderen in een kortere en probeer dan opnieuw verbinding te maken. Ook kan het zijn dat het type beveiliging niet word ondersteunt.

Groetjes,
Bram
Bram , ik heb eens gekeken hoeveel posties de wpa key heeft en kom tot de conclusie dat de wpa key twee posities groter is dan voorheen, dus het zou best eens kunnen zijn dat de wpa key te groot is, omdat hij het wel deed op IPB van KPN.

gr,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
arjanhs schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:51:
[...]

trolleystad schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:13:
[...]

Als je van telfort een POTS modem hebt gekregen en je IPB werkt via ISDN, dan zal het DSL lampje inderdaad niet gaan branden. Maar waarom zou je de ZyXEL überhaupt aansluiten als je nog IPB hebt? Er staan echt geen 2 signalen op hoor.
Gewoon wachten inderdaad.

Dat je een POTS modem hebt gekregen klopt wel overigens, als je lijn is omgezet is het een annexA ADSL signaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:48:
[...]

Je abonnement wordt pas echt geactiveerd als je hem aansluit en via je browser op de activatieknop klikt.

Maar waarschijnlijk komt je modem vandaag of morgen.. vraag voor de zekerheid ook even bij je buren of hij daar niet is afgeleverd.
Precies! Daar lag 'ie dus sinds gisteren... Bedankt voor de tip! No stress, ik kan dus lekker gaan knutselen. Ik bewaar het maar even voor de zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
trolleystad schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:13:
[...]

Zou het niet zo zijn dat het ZyXEL modem ook het singaal van IPB kan gebruiken om een verbinding te leggen, of andersom?

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:10:
[...]

Heee, dat maakt het een stuk makkelijker denk ik. Ik heb nu nog KPN telefonie, maar heb dus Telfort Internet & Vast Bellen aangevraagd. Dat betekent volgens mij dat volgende week de stekker er bij KPN uit gaat en ik dus via m'n ontvangen Zyxel ga bellen. Dus als ik jouw reactie goed begrijp moet ik het modem rechtstreeks op de huidige KPN-doos zetten, de hele splitter-rimram vergeten en dan m'n toestellen op de Zyxel aansluiten. Begrijp ik je zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
arjanhs schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:49:
[...]

Zou het niet zo zijn dat het ZyXEL modem ook het singaal van IPB kan gebruiken om een verbinding te leggen, of andersom?
Dat zou normaal wel kunnen, alleen krijg je een ander ADSL signaal (POTS ipv ISDN) straks na de omzetting. Deze modems kunnen dus niet beide hetzelfde ADSL signaal oppikken omdat het type anders is.

En dan nog, dan zou je een ADSL signaal zien werkt het niet omdat de instellingen van beide modems ook verschillend zijn voor beide aanbieders/diensten.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:50:
[...]

Heee, dat maakt het een stuk makkelijker denk ik. Ik heb nu nog KPN telefonie, maar heb dus Telfort Internet & Vast Bellen aangevraagd. Dat betekent volgens mij dat volgende week de stekker er bij KPN uit gaat en ik dus via m'n ontvangen Zyxel ga bellen. Dus als ik jouw reactie goed begrijp moet ik het modem rechtstreeks op de huidige KPN-doos zetten, de hele splitter-rimram vergeten en dan m'n toestellen op de Zyxel aansluiten. Begrijp ik je zo goed?
Als je telefoon nummer is omgezet door Telfort vanaf KPN wel ja. Maar in de tussentijd (een paar werkdagen) heb je wel de splitter nodig om beide naast elkaar te kunnen gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 08-12-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Juist! vrijdag Telfort gekregen zoals beloofd. Binnen 5 min zaten we weer online. Ik was 1 keer naar de modem gebrowsed door 192.168.1.254 in te tikken in firefox. Maar nu lukt het niet meer.

Ik zag daar wel een downloadrate staan van 16Mbit. Is dit niet een beetje weinig voor een afstand van 261 meter? (volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm). Of moet ik die 2m kabel die ik van Telfort kreeg even resizen naar 10 cm?

En dan een 3de vraag. Maandag zeg ik KPN helemaal op, kan ik als hun signaal weg is die splitter er ook tussen uit halen? Hierboven al beantwoord.

/edit: zie doorgestreept

[ Voor 5% gewijzigd door Tarry op 08-12-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
franssie schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:07:
[...]

De adapter voor het wireless modem geeft 18,0V, 1,0A
Danku, nu nog alleen die van het multi modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:06:
[...]

Danku, nu nog alleen die van het multi modem.
Die van het multi modem is hetzelfde kwa volts en amperes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Tarry schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:59:
Juist! vrijdag Telfort gekregen zoals beloofd. Binnen 5 min zaten we weer online. Ik was 1 keer naar de modem gebrowsed door 192.168.1.254 in te tikken in firefox. Maar nu lukt het niet meer.

Ik zag daar wel een downloadrate staan van 16Mbit. Is dit niet een beetje weinig voor een afstand van 261 meter? (volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm). Of moet ik die 2m kabel die ik van Telfort kreeg even resizen naar 10 cm?

En dan een 3de vraag. Maandag zeg ik KPN helemaal op, kan ik als hun signaal weg is die splitter er ook tussen uit halen? Hierboven al beantwoord.

2 meter is opzich niet zo lang, maar korter is beter enzo :) Je kan het altijd proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:09
FoutTM schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:25:
[...]

2 meter is opzich niet zo lang, maar korter is beter enzo :) Je kan het altijd proberen ;)
ik heb mijne meteen afgeknipt tot paar cm en nieuwe rj45 jack opgeduwt :) (heb ISDN.. dus rj45 ;))

[ Voor 4% gewijzigd door KennieNL op 08-12-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Tarry schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:59:

het kan ook zijn dat je te dicht op de centrale woont
centrale gemiddeld zit daar 150 meter bekabeling als je erg dichbij woon kan modem powercutback gaan doen wat vermogen van modem minder word(waardoor minder effectief mb/s binnenkomen je modem traint dan lager in)je zou is kunnen testen idd door eerst kortere kabel te gebruiken word het slechter weet je dat je te dicht op de centrale woont probeer dan gewoon 5 a 10 meter kabel :P je zult zien dat het wonderen doet.

je zou kpn eens kunnen vragen hoever je precies van de centrale woont.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
amdboy1983 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:19:
[...]

het kan ook zijn dat je te dicht op de centrale woont
centrale gemiddeld zit daar 150 meter bekabeling als je erg dichbij woon kan modem powercutback gaan doen wat vermogen van modem minder word(waardoor minder effectief mb/s binnenkomen je modem traint dan lager in)je zou is kunnen testen idd door eerst kortere kabel te gebruiken word het slechter weet je dat je te dicht op de centrale woont probeer dan gewoon 5 a 10 meter kabel :P je zult zien dat het wonderen doet.

je zou kpn eens kunnen vragen hoever je precies van de centrale woont.
Jullie doen nu beide de enorm gevaarlijke en onwaarschijnlijke aanname dat die afstand ook klopt.

Minder dan 300meter kabel lengte vanaf de apparatuur in de centrale naar je huis/ISRA komt ook nauwelijks voor. Binnen een centrale heb je sowieso ook nog bekabeling wat tientallen meters veroorzaakt tot soms honderden meters wellicht op grote centrales.

En als zo'n site hemelsbreed kijkt kan het prima zijn dat de bundel waar je lijn in zit eerst nog langs je huis gaat naar een verdeelstation en vandaar met een lus langs je huis gaat pas. Heel goed mogelijk dat het zelfs 1000m is zo'n lijn.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 08-12-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:57:
[...]

En als zo'n site hemelsbreed kijkt kan het prima zijn dat de bundel waar je lijn in zit eerst nog langs je huis gaat naar een verdeelstation en vandaar met een lus langs je huis gaat pas. Heel goed mogelijk dat het zelfs 1000m is zo'n lijn.
Uit ervaring hier hetzelfde....
Hemelsbreed check gaf 630 mtr.
Maar modem gaf 23db, is zo'n beetje 1300 mtr. dus meer dan het dubbele.
Ik pak wel 16-17 mbit, dus dat is voor mij (over een voormalige isdn lijn) zeker acceptabel.

(Al ben ik er ook redelijk van overtuigd dat die voormalige isdn lijn, ook van invloed is op de 23db.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, heb voor 2 verschillende adressen telfort aangevraagd, 2 verschillende ervaringen, dus gesplitste post:

1. Telfort internet + vast bellen voor zus zonder bestaande telefoonlijn:
Nieuw huis... Dus... van de week had mn zus de kpn man al gemist (5 dec.), maar het was zo makkelijk, ik zou internet wel zelf aan kunnen sluiten volgens die meneer.
Kon ik het ik het is/ra punt niet vinden :X blijkt dat moeders er over heen heeft behangen, handige harries... en konden ze nergens het 'oude' afdekplaatje vinden... Dus, ik heb wel wat ervaring met IPB bij ouders... daar was is/ra punt makkelijk, maar hier moest ik dus eerst nog stopcontact regelen :x

Goed, uiteindelijk goede stekkers gekocht bij Gamma, ik had niets in de doos van telfort gekregen van splitter of ander telefoonzooi, behalve kabeltje voor modem, alles aangesloten... is het 18 uur en ik heb geen brandend of knipperend DSL lampje en dus ook geen Internet...

KPN gebeld, lijn is actief, dus zit bij Telfort, nou hopen dat het morgen wordt opgelost!

Zus had trouwens al wel mail gekregen, 6 dec. 'gefeliciteerd, uw telfort internetabonnement is geactiveerd', nou, volgens de lampjes 8 dec. nog niet dus... :(
Ook is nog niet bekend wat haar telefoonnummer gaat worden... en ze heeft nog geen vaste telefoon om het uit te proberen, blijft dus nog ff spannend!

Ook nog een goed bericht over Telfort!
Internet via kabel wat we altijd kregen via de universiteit wordt gestopt in januari, dus leek telfort me wel wat :) We hebben een vaste telefoonaansluiting en zouden we voor (gratis bellen) vaste telefonie en sneller internet evenveel kwijt zijn als nu, dus whoehoe!

2 weken geleden besteld ofzo, donderdagavond 20.30 kreeg ik mail '12 december wordt adsl geactiveerd, komende week krijgt u modem', vrijdag ochtend half 9 stond de postbode al aan de deur met het pakket :D

Daar zat trouwens dus wel splitter ed. in... terwijl ik zelfde is/ra punt heb als bij mn zus (behalve dat deze lijn wel actief (analoog) en er wel een afdeksel er op zit ;) ) Alleen nu ff kijken hoe we dit nu kunnen gaan splitten naar de telefoons op de kamers... ach ja, dat zien we dan wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:47:

Goed, uiteindelijk goede stekkers gekocht bij Gamma, ik had niets in de doos van telfort gekregen van splitter of ander telefoonzooi, behalve kabeltje voor modem, alles aangesloten... is het 18 uur en ik heb geen brandend of knipperend DSL lampje en dus ook geen Internet...
Voor de zekerheid...mocht ik je onderschatten..excuses :)

Waar jij het volgens mij over hebt is niet het ISRA punt, maar de telefoon aansluiting in de (huis) kamer. (of je moet je gangkast behangen hebben van binnen)

Het ISRA punt is het punt waar een dikke kabel je huis binnenkomt, dus uit grond, meestal in de gangkast.
Hiervan wordt deze gesplit naar normale telefoonkabel, gaat de muur in, en komt ergens in een kamer uit bij een wandcontact doos.

Vanuit het 'echte' ISRA punt gaan meerdere kabeltjes in het telefoon snoer. Meestal rood, blauw, oranje, wit en geel.
rood, blauw is eerste paar.
oranje, wit is 2de paar.
geel is aarde (deze wordt tegenwoordig nergens meer voor gebruikt...was voor hele oude toestellen)

In je wandcontactdoos heb je 4 'gaatjes' zitten.
Als je nu op de bovenste 2 gaatjes rood en blauw hebt, moet dat goed zijn. Oranje en wit horen dan op de onderste gaatjes.
Maar mischien hebben ze adsl op het verkeerde paar gezet. (daar is de kpn man voor nodig, om dat te checken)
Dan eens proberen door in de wandcontactdoos, oranje en en wit op de bovenste gaatjes te zetten.

Misschien helpt het, je weet het nooit..

p.s.
Bij internet + bellen, krijg je nooit een splitter.
Bellen gaat uiteindelijk ook via modem, dus splitter is nergens voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BakkieDoen schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:17:
[...]

We zullen zien. Ik moet de snelheid wat uitgebreider testen.
Wat ik in de opening post heb gevonden is dat de afstand van IS/RA punt naar modem zo kort mogelijk moet zijn. Dat heb ik dus niet. Ik heb hem na mijn aansluiting in mijn woonkamer pas gesplit. Afstand IS/RA (in meterkast) tot huiskamer is ca. 3 meter aan telefoonkabel. Zou dat echt veel uitmaken? Ik kan het me haast niet voorstellen.
Beetje late reactie, maar wanneer je een goede kabel gebruikt maakt het (bijna) geen verschil.
Ik heb ongeveer 15 meter cat5 kabel tussen modem en ISRA punt en het modem traint op de zelfde waardes in als wanneer ik het rechtstreeks op het ISRA punt aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:35:
[...]

Beetje late reactie, maar wanneer je een goede kabel gebruikt maakt het (bijna) geen verschil.
Ik heb ongeveer 15 meter cat5 kabel tussen modem en ISRA punt en het modem traint op de zelfde waardes in als wanneer ik het rechtstreeks op het ISRA punt aansluit.
Ik heb hier 3,5 meter tussen ISRA en modem zitten. Maakt hier ook niet uit als je de korte gebruikt die in de doos zat van Telfort of die ik zelf heb gemaakt 3,5m dus. Werkte allebei even snel. Geen snelheids verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:18:
[...]

Voor de zekerheid...mocht ik je onderschatten..excuses :)

Waar jij het volgens mij over hebt is niet het ISRA punt, maar de telefoon aansluiting in de (huis) kamer. (of je moet je gangkast behangen hebben van binnen)
Meestal komt het via de gangkast, dat klopt, maar vaak ook niet, zoals bij mij in mijn studentenhuis dus!
Dit is in de uiterste hoek van de woonkamer (bij mijn zus en bij mij) en aan de andere kant van de kamer komt de 'tv' kabel naar binnen.
Maar wat het is, waarom ik toch echt denk dat dit het isra punt is, is dat er daar dus ook een dikke kabel naar binnenkomt! (En ik nergens anders in het huis een telefoonaansluiting kan vinden ;) )

Mocht het vandaag toch niet opgelost worden, dan mag het mannetje van de kpn komen :)
p.s.
Bij internet + bellen, krijg je nooit een splitter.
Bellen gaat uiteindelijk ook via modem, dus splitter is nergens voor nodig.
Ik snap dat er bij mn zus geen splitter nodig is, ze heeft immers geen analogelijn, maar ik heb in mijn studentenhuis en bij mn ouders toch echt een splitter mee gekregen en kastjes waarmee ik contacten kan maken ;)
En ja, als de lijn klaar is, kan de splitter er tussen uit, heb wel wat ervaring hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Ik besta niet meer bij XS4all :)
Na 2 andere vage brieven krijg ik op 4 december een brief met als onderwerp
"Overstap internetprovider" (Let wel ik zit sinds 19 november al bij Telfort)
Wij zijn geïnformeerd over uw geplande overstap naar een andere internetprovider. U kunt deze overstap tot zeven dagen na de aanvraag annuleren bij de andere internetprovider. Bijvoorbeeld als u besluit bij XS4all te blijven en overstapt op een goedkoper ADSL abonnement 8)7

Let op: de beëindiging van uw ADSL-abonnement bij XS4ALL dient u te bevestigen met het formulier op www.xs4all.nl/bevestiging. Bij opzegging kunt u aangeven of u Pack wilt behouden

In de eerste brief van XS4ALL stond een zelfde advies over Pack.
Tot nu toe nog steeds geen schriftelijke/mail bevestiging gekregen dat mijn maand opzegtermijn ook inderdaad zou ingaan op 9 november tot 9 december zoals ik dat in mijn opzegbrief heb vermeld.
Ik heb ook NOOIT een link via de site van XS4ALL gebruikt zoals men aangeeft in de brieven, had ik dat gedaan dan was mijn opzegtermijn ingegaan op voorwaarden van XS4all.
Normaal wordt er op de 10e het abo bedrag afgeschreven, dus morgen mijn bankgegevens checken. Ze hebben al een intrekking machtiging van mij ontvangen.

Vandaag lukt het niet meer om in te loggen op mijn webmail account, mailtjes naar mijn oude xs4all adres komen nu ook terug, unknown user.
Kortom ik ben vanaf vandaag helemaal Telfort only _/-\o_

(moraal van dit verhaal, poot stijf houden en vasthouden aan je EIGEN opzegtermijn en je niet laten verleiden om later nog eens via de site op te zeggen/bevestigen zoals XS4All graag wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:40:
[...]

Uit ervaring hier hetzelfde....
Hemelsbreed check gaf 630 mtr.
Maar modem gaf 23db, is zo'n beetje 1300 mtr. dus meer dan het dubbele.
Ik pak wel 16-17 mbit, dus dat is voor mij (over een voormalige isdn lijn) zeker acceptabel.

(Al ben ik er ook redelijk van overtuigd dat die voormalige isdn lijn, ook van invloed is op de 23db.)
ADSL2+ gaat van 25 tot 2200 kHz, de demping is dan ook groter tov ADSL en ADSL2 (25-1100kHz) ofwel je kunt de 13,4 waarde niet meer gebruiken bij ADSL2+ voor afstandsbepaling tot de centrale. Hoe hoger de frequentie hoe groter de demping in een kabel leert ons de HF techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:
KPN mannetje moet toch een keer langskomen... ik mis wat aders in de ISRA bij mn zus... blauw en rood zag ik lopen, maar groen en oranje of geel (?) dus niet...
Helaas voor mn zus, duurt dus minstens nog een week voor ze internet heeft...

En waarschijnlijk dat ik dus in mn studentenhuisje sneller internet heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier toch heel verschillende dingen over het pakket wat je krijgt. De één krijgt wel de splitter enzo en de ander helemaal niks. Ik maakte vanochtend de doos open en daar zat dus keurig een modem in (helaas gewoon het 'single' modem... ze hebben kennelijk alles weer op voorraad) én een splitter en bijbehorende stekkertjes en snoertjes. En dat terwijl ik dus het gewone KPN belbasisabonnement om laat zetten naar Telfort Vast Bellen, waar je helemaal geen splitter voor nodig hebt. Maar goed, heb alles toch maar aangesloten omdat ik nu nog met KPN bel. Helaas nog geen DSL-signaal... Maar dat klopt waarschijnlijk ook, omdat ik nog geen brief heb gehad. Wel een mailtje met de boodschap dat e.e.a. in de week van 13 december operationeel wordt. Ik wacht dus verder af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:53:
Update:
KPN mannetje moet toch een keer langskomen... ik mis wat aders in de ISRA bij mn zus... blauw en rood zag ik lopen, maar groen en oranje of geel (?) dus niet...
Helaas voor mn zus, duurt dus minstens nog een week voor ze internet heeft...
Huh? Maakt dat wat uit dan? Twee draadjes (rood en blauw) zijn toch genoeg om het modem aan te sluiten? Ik heb ook nog wit en oranje, maar die zijn op mijn ISRA niet aangesloten... Volgens Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA) zijn rood en blauw ook genoeg:

"Er lopen meestal vier draden naar het IS/RA punt: rood (A-draad), blauw (B-draad), oranje en wit. Vroeger was het nodig dat al deze draden gebruikt werden, maar tegenwoordig worden alleen nog de rode en blauwe ader gebruikt. De oranje en witte draad kunnen worden aangesloten indien de klant een tweede telefoonlijn aanvraagt. Als er zich problemen voordoen met de telefoonaders, worden er wel eens andere combinaties gebruikt (bijvoorbeeld oranje en wit voor de eerste telefoonaansluiting in plaats van rood en blauw).

Standaard kunnen via de ISDN verbinding vier afzonderlijke telefoonnummers bellen of gebeld worden (over slechts twee aders)"

einde citaat...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Wij hebben al weer 2 weken internet via telfort.
Nu hebben we de laatste dagen een probleem, de DSL verbinding blijft telkens uitvallen.
Eerst dacht ik dat het door mijn torrents zou kunnen komen, maar nu blijkt uit de logs dat mijn line ook weg blijft vallen als ik er niet ben.
mijn log staat vol met :

1 12/09/2007 16:25:08 board 0 line 0 channel 0, call 649, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
2 12/09/2007 16:24:29 board 0 line 0 channel 0, call 641, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

iemand een idee hoe het komt dat mijn call's geterminate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gisteren de ZyXEL P-2602R-D1A analoog single-ports modem van Telfort.
Firmware versie is V3.40 (ASG.0) 10/26/2007 (26Oct2007 meen ik)

Dit lijkt een update tov de FW van de Telfort website
13/06/07 Analoog AJZ2D0 (13Juni2007_
zie http://klantenservice.int...ent/Firmware.aspx#faq7985

Welke firmware release hebben anderen met de door Telford geleverde ZyXEL P2602-D1A
geinstalleerd gekregen ?

(per abuis eerder deze vraag buiten dit topic gepost, sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Toch wel. Ik zit op aderpaar 2 aangesloten. Dus dat is draad 3/4 die binnenkomen op het ISRA punt. Op aderpaar 1 had ik een vaag ADSL signaal van mijn BBNed abo van 2 jaar geleden (8Mb).
Twee draden zijn dus idd genoeg, maar welke twee is een interessantere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
hallo,

ik heb nu een weekje internet van telfort, opzich bevalt het goed, alleen ik vind de snelheid wel een beetje aan de lage kant.

volgens die centrale site zit ik 1,4 km van de centrale af.

mijn modem traint in op 16849 kbps

ik download via usenet met 1,58 mb

dat zou dan tog wel wat meer moeten zijn toch ?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
rohit schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:01:
hallo,

ik heb nu een weekje internet van telfort, opzich bevalt het goed, alleen ik vind de snelheid wel een beetje aan de lage kant.

Hmmz, klopt toch? Modem traint in op ongeveer 16,8 megabit en je download met 1,6 megabyte per seconde. Elke tweaker hoort toch wel het verschil tussen bits en bytes te kennen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:16:
En dat terwijl ik dus het gewone KPN belbasisabonnement om laat zetten naar Telfort Vast Bellen, waar je helemaal geen splitter voor nodig hebt. Maar goed, heb alles toch maar aangesloten omdat ik nu nog met KPN bel.
Dus, zodra je DSL hebt, kan je de splitter er tussen uithalen en je telefoon direct aan je modem verbinden :)

Omdat mijn zus dus geen vaste lijn had, was er ook geen splitter nodig (maar een telefoonstekkertje kan wel handig zijn...)
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:18:
[...]
Huh? Maakt dat wat uit dan? Twee draadjes (rood en blauw) zijn toch genoeg om het modem aan te sluiten? Ik heb ook nog wit en oranje, maar die zijn op mijn ISRA niet aangesloten... Volgens Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA) zijn rood en blauw ook genoeg:
Dat klopt, behalve als kpn het signaal dus op de verkeerde draadjes zet... die er niet zijn... ofzo, dat begreep ik tenminste vanmiddag van de technische dienst van telfort.
Probleem ligt dus toch bij kpn en niet bij telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
quote: Trolleystad
quote:
rohit schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:01:
hallo,

Hmmz, klopt toch? Modem traint in op ongeveer 16,8 megabit en je download met 1,6 megabyte per seconde. Elke tweaker hoort toch wel het verschil tussen bits en bytes te kennen..
Hij bedoelt dat je met 1,4 km toch meer dan die ruime 16mbit moet kunnen krijgen.

[ Voor 79% gewijzigd door Athome op 09-12-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Athome schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:29:
[...]

Hij bedoelt dat je met 1,4 km toch meer dan die ruime 16mbit moet kunnen krijgen.
Dit heeft allemaal weer te maken met de daadwerkelijke afstand (de lijn), je aansluiting etc.
1.6mB/s is nog zo erg nog niet op 1,4km.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
vanmiddag de eerste storing gehad, die duurde 2 uurtjes, pc 6171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:41:

Welke firmware release hebben anderen met de door Telford geleverde ZyXEL P2602-D1A
geinstalleerd gekregen ?
Ter info: FW AJZ2D0 hoort bij de P-2602H-D1A
Telfort levert nu de P-2602R-D1A voor analoge lijnen, deze heeft FW ASG0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Zojuist de afschrijving & rekening bekeken van mijn nieuwe Telfort aansluiting aangezien ik de hoge kosten wat vaag vond.
Bleek wel te kloppen; schijnbaar willen ze 1 maand vooruit de abonnementskosten incasseren.

edit; ook handig trouwens, sturen ze het wachtwoord (als je deze opvraagt) naar je @telfort.nl adres, terwijl je misschien deze juist niet kan uitlezen :').
Zal ze daarop wijzen, dat ze bijv. beter dit wachtwoord naar het registratie-emailadres kunnen sturen.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjowhan op 09-12-2007 22:10 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verhuis begin april 2008 naar een nieuwe woning. We willen daar geen vaste telefoonlijn, maar natuurlijk wel internet. Is dit pakket van Telfort (20mb/ 19,95 euro) dan wel mogelijk voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:28:
[...]
Dat klopt, behalve als kpn het signaal dus op de verkeerde draadjes zet... die er niet zijn... ofzo, dat begreep ik tenminste vanmiddag van de technische dienst van telfort.
Probleem ligt dus toch bij kpn en niet bij telfort...
Nee, het klopt niet. Die Wikipedia auteur brengt het niet correct over. Ik vraag me af of ie het zelf wel goed begrijpt.

Er zijn 2 aderparen, de rode/blauwe zijn paar 1 en die andere twee vormen aderpaar 2. Het is geen kwestie van 'tegenwoordig wordt alleen rood/blauw gebruikt', maar dat men in principe een aansluiting op aderpaar 1 probeert te realiseren. Soms gaat dat niet of is het makkelijker op het op paar 2 te doen. Heeft dus ook niets te maken met 'iets verkeerd' doen ofzo.

Een beetje klok&klepel/internet napraterij/the holy WikiPedia syndroom zeg maar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:58:
Ik verhuis begin april 2008 naar een nieuwe woning. We willen daar geen vaste telefoonlijn, maar natuurlijk wel internet. Is dit pakket van Telfort (20mb/ 19,95 euro) dan wel mogelijk voor mij?
Voordat je hier je vraag stelt zonder vooronderzoek of whatsoever, zou ik je aanraden een postcodecheck te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 13:09
Ben op zoek naar tweak optie's voor mijn basis modem van zyxel :)

Met andere woorden zijn er mensen op dit forum die het een en ander hebben aangepast aan de instelling op dit modem waar door het nu nog beter loopt 8)

Misschien is er wel een tweak handleiding dat zou helemaal te gek zijn.

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:58:
JA heb ik ook :) en je betaalt gewoon 19,95 geen 10 euro aan kpn ofzo die zijn inbegrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Sjowhan schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:09:
Zojuist de afschrijving & rekening bekeken van mijn nieuwe Telfort aansluiting aangezien ik de hoge kosten wat vaag vond.
Bleek wel te kloppen; schijnbaar willen ze 1 maand vooruit de abonnementskosten incasseren.

edit; ook handig trouwens, sturen ze het wachtwoord (als je deze opvraagt) naar je @telfort.nl adres, terwijl je misschien deze juist niet kan uitlezen :').
Zal ze daarop wijzen, dat ze bijv. beter dit wachtwoord naar het registratie-emailadres kunnen sturen.
Is toch logisch? Heel veel mensen hebben gewoon hun e-mail adres in outlook ingevuld met vinkje aan bij wachtwoord onthouden. En je kunt meerdere e-mail adressen hebben bij Telfort. Als alle wachtwoorden naar het registratieadres worden gestuurd is het wel erg makkelijk om het wachtwoord van je ex-vrouw (als je net gescheiden bent ofzo) of van je kinderen op te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

trolleystad schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:47:
[...]

Is toch logisch? Heel veel mensen hebben gewoon hun e-mail adres in outlook ingevuld met vinkje aan bij wachtwoord onthouden. En je kunt meerdere e-mail adressen hebben bij Telfort. Als alle wachtwoorden naar het registratieadres worden gestuurd is het wel erg makkelijk om het wachtwoord van je ex-vrouw (als je net gescheiden bent ofzo) of van je kinderen op te vragen ;)
En als je geen outlook gebruikt maar bijvoorbeeld via de webmail? Dan kom je er dus niet bij als je het ww niet weet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Slasher schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:24:
[...]

En als je geen outlook gebruikt maar bijvoorbeeld via de webmail? Dan kom je er dus niet bij als je het ww niet weet.
En dan sturen ze het per ouderwetse brievenpost op voor je :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dolan op 10-12-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:04:
[...]

Omdat er ADSL nu bijgezet wordt kan er even niets anders gebeuren. Maar als je ADSL is aangesloten kan je gewoon bij KPN je ISDN telefonie opzeggen zonder problemen. Dat dan ook je ADSL verdwijnt was alleen vroeger met mxstream aansluitingen waar inderdaad ADSL & Telefonie een binding hebben (je krijgt daar dan ook een ISP en ADSL-deel factuur gescheiden met zo'n aansluiting waar dat bij is).

[...]
Nou KPN zojuist opgezegd. Er werd me wel verteld dat ADSL zal komen te vervallen, naja daar snap ik niets van. Hebben we het dan nog over het vorige ADSL abonnement van InterNLnet? Maar dit kon ze me niet vertellen. Toch gewoon opgezegd. Kom op zeg 25 euro per maand.
Iemand anders ook deze ervaring?
Hopelijk merk ik niets en anders moet ik Telfort weer bellen of ze het willen aansluiten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

trolleystad schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:30:
[...]

En dan sturen ze het per ouderwetse brievenpost op voor je :)
nou - dat schijnt het systeem niet aan te kunnen (volgens hun helpdesk). Ik heb al meerdere malen mijn wachtwoord opgevraagd (telefonsich) want die heb ik never nooit ontvangen maar dat lukt niet. Nou gebruik ik nooit de mail van de ISP (veels te lastig als je van ISP migreert) maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:41:

geinstalleerd gekregen ?

(per abuis eerder deze vraag buiten dit topic gepost, sorry)
Bij mij staat er:
Model Number: P-2602H-D1A (ander model??)
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)

Die van jou lijkt dus nieuwer. Is er een mogelijkheid om die firmware van jouw modem af te halen en ergens te posten?

[ Voor 8% gewijzigd door supersatan op 10-12-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik @home als provider, abonnement intensief 8Mbits, hiervoor betalen mijn ouders elke maand 47,95.

Omdat ADSL toch interresant begint te worden, willen wij gaan overstappen. Het liefst naar een provider met een telefonie abonnement en geen televisie. Onze keus is gevallen op telfort (jaarlijks 380Euro tegen 680Euro bij @home als we uitgaan van de zelfde verbinding)

Welke problemen kan ik allemaal tegen aanlopen, mijn abonnement bij @home loopt 1 februari af, maar ik kan best een week zonder internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:41:
Momenteel heb ik @home als provider, abonnement intensief 8Mbits, hiervoor betalen mijn ouders elke maand 47,95.

Omdat ADSL toch interresant begint te worden, willen wij gaan overstappen. Het liefst naar een provider met een telefonie abonnement en geen televisie. Onze keus is gevallen op telfort (jaarlijks 380Euro tegen 680Euro bij @home als we uitgaan van de zelfde verbinding)

Welke problemen kan ik allemaal tegen aanlopen, mijn abonnement bij @home loopt 1 februari af, maar ik kan best een week zonder internet...
Geen probleem
Kabel gaat via de coax kabel
ADSL via de koperdraadjes van je telefoon

Dus gewoon ADSL aanvragen en @home opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

/edit: Zie reactie Dennis-L

[ Voor 78% gewijzigd door Hachy op 10-12-2007 11:48 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:47:
[...]

Geen probleem
Kabel gaat via de coax kabel
ADSL via de koperdraadjes van je telefoon

Dus gewoon ADSL aanvragen en @home opzeggen
Wij hebben in de meterkast de hoofdleiding van de telefoon binnenkomen, echter door een of andere electricien zijn allerlei telefoonkabels doorgelust in een splitter. Deze dateert nog van de PTT tijd (18 jaar oud volgens het hoesje) wanneer ik telfort neem, moet deze er dan uit?

Wat mij ook bezighoud is de prijs? 29,92 inc telefonie het eerste jaar, maar wat het tweede jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:18:

Wat mij ook bezighoud is de prijs? 29,92 inc telefonie het eerste jaar, maar wat het tweede jaar?
Volgens mij hetzelfde?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Wij hebben in de meterkast de hoofdleiding van de telefoon binnenkomen, echter door een of andere electricien zijn allerlei telefoonkabels doorgelust in een splitter. Deze dateert nog van de PTT tijd (18 jaar oud volgens het hoesje) wanneer ik telfort neem, moet deze er dan uit?

Zelfde ;) is gewoon 1 vaste prijs. 29,90 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

[...]

Wat bedoel je met 'splitter' ? Een ADSL-splitter of gewoon een plastic doosje? Is dit dan wel je ISRA punt ? Waar gaan die 'allerlei' telefoonkabels naar toe ? Meerdere toestellen in huis ?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort inrternet loopt hier nu een ruime maand goed.
Ik zit nog met een belbudget abonnenment van de KPN.
Nu wil ik mijn KPN nummer laten porteren naar zo'n Budgetphone prepaid abo van 10 euro per jaar.

Gaat dit goed als ik me gewoon opgeef op de Budgetphone website en het verder afwacht?
Is er geen gevaar dat mijn hele lijn inclusief ADSL gesloopt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:20:
Telfort inrternet loopt hier nu een ruime maand goed.
Ik zit nog met een belbudget abonnenment van de KPN.
Nu wil ik mijn KPN nummer laten porteren naar zo'n Budgetphone prepaid abo van 10 euro per jaar.

Gaat dit goed als ik me gewoon opgeef op de Budgetphone website en het verder afwacht?
Is er geen gevaar dat mijn hele lijn inclusief ADSL gesloopt wordt?
Met een abbonement bij Bph gaat het goed (zie ook een van mijn eerdere posts) - of ze ook een prepaid kunnen porteren moet je Bph anders even vragen (info@..Bph...nl) dan kunnen ze je wek antwoord geven denk ik. Ja dat kan dus http://www.budgetphone.nl...t_info.php?products_id=39
Het lijkt mij dat het KPN niet uitmaakt waarnaartoe iets geporteerd wordt (prepaid of abbonement is tussen jou en budgedphone - hooguit dat het voor de gidsvermelding iets uitmaakt?) dus ik zie geen redenen waarom het niet zou kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 10-12-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Tja, als jij al niet weet hoe het aangesloten is weten wij dat ook niet :).
Ik zou zeggen bestel telfort. Als je de boel moet aansluiten open je een eigen topic.
En als je er dan nog niet uitkomt bestel je voor 50 euro een monteur die het voor je installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:26:
[...]

Met een abbonement bij Bph gaat het goed (zie ook een van mijn eerdere posts) - of ze ook een prepaid kunnen porteren moet je Bph anders even vragen (info@..Bph...nl) dan kunnen ze je wek antwoord geven denk ik. Ja dat kan dus http://www.budgetphone.nl...t_info.php?products_id=39
Het lijkt mij dat het KPN niet uitmaakt waarnaartoe iets geporteerd wordt (prepaid of abbonement is tussen jou en budgedphone - hooguit dat het voor de gidsvermelding iets uitmaakt?) dus ik zie geen redenen waarom het niet zou kunnen.
Ok, bedankt.
Ik heb ze een mailtje gestuurd hierover en meteen maar nummerportering plus pre-paid besteld.
Als ik antwoord van ze heb maak ik het geld wel over (20 euro).

(edit) Net antwooord van ze:
"Geachte heer, mevrouw

U kunt gewoon een portering naar pre-paid van 20 euro bestellen. U ADSL staat los van u telefoon en zal daarom blijven bestaan

Met vriendelijke groet,

De helpdesk
"

Gaat dus wel lukken!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb (had) nagenoeg hetzelfde; van de hoofdleiding naar een PTT-doos, waar het signaal vervolgens werd gesplitst naar drie verschillende toestellen die her en der in het huis over verschillende etages verspreid stonden. Dat is dus géén ADSL-spltter! Ik heb gewoon de hele handel gesloopt, vervolgens een verbinding van de hoofdleiding naar het modem gemaakt en op 2 van de drie 'losse' lijntjes een RJ11 stekkertje gemonteerd. Die twee stekkertjes vervolgens op 't modem (phone1 en phone2) aangesloten... Dat derde toestel gebruik ik niet, maar had ik eventueel nog parallel aan één van die andere lijntjes kunnen koppelen.

Dus ja, ik zou 'em eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb even een probleempje.
1 november sleutel van me huis gekregen, toen direct Alice aangevraagd. Dit was niet leverbaar op het adres met als reden dat er nog een oude lijn was( klopte ook de vorige bewoner was nog niet afgesloten).
Aangezien ik drama ervaringen met Alice heb gehad dacht ik , ik neem telfort. Dat komt bijna op het zelfde neer. Dus ik 20 november een telfort aanvraag gedaan. Krijg ik vandaag te horen dat het niet leverbaar is. Er dient wat gelast te worden omdat de centrale vol is ofzo..
Dat kost te veel en KPN wil dit niet doen.

Aangezien ik toch graag wil internetten+bellen voor een leuke prijsje( ben een echte hollander ;)) vroeg ik me af wat te doen? Iemand tips omdit alsnog werkend te krijgen?????

Zou het een idee zijn om bv adsl van kpn te nemen en het direct op te zeggen????
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.