Misschien domme vraag maar moet ik dan ook de telefoon aansluiten op de poort van phone 2?binky_nl schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:32:
[...]
Ik had het zelfde probleem , ga naar de instel pagina van de zyxel (de wizard) waar je telefoon activeert en plaats bij sip 1 ook een vinkje bij phone 2 .(hiermee activeer je de tweede phone poort , bij sip 2 alles uitlaten )
bij mij was de phone 1 uitgang brak en dit was de oplossing die telfort mij gaf en krijg binnen 5 werkdagen een nieuw modem thuis
Yes , anders functioneert het nog niet heb je nog steeds de zelfde situatie .Madone schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:13:
[...]
Misschien domme vraag maar moet ik dan ook de telefoon aansluiten op de poort van phone 2?
Probeer het maar eens uit en laat ff weten via dit forum of het probleem is opgelost.
Vergeet niet naar telfort te bellen en hun het probleem duidelijk te maken want zoals ik het lees en zelf heb meegemaakt heb je recht op een nieuw modem
succes
Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD
Thanks... trouwens jij hebt geen problemen meer gehad?binky_nl schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:30:
[...]
Yes , anders functioneert het nog niet heb je nog steeds de zelfde situatie .
Probeer het maar eens uit en laat ff weten via dit forum of het probleem is opgelost.
Vergeet niet naar telfort te bellen en hun het probleem duidelijk te maken want zoals ik het lees en zelf heb meegemaakt heb je recht op een nieuw modem
succes
Heb net de monteur op bezoek gehad om mijn lijn te 'testen en labellen'.
Is hij bezig bij mijn wandcontactdoos, heb ik even linesync. Hij alle chaos bij het ISRA in de meterkast opgelost (er heeft hier een echte doe-het-zelver gewoont met een voorliefde voor plakband).
En je raad het al, geen linesync meer.
Hij alles nogmaal bij langs maar zonder succes. Heeft een of ander nummer gebeld om te vragen of e.e.a. in de wijkcentrale geregeld is en dat is inderdaad allemaal geregeld, zit op het BBXL netwerk (Tiscali), aan de andere kant kon men zien dat het modem even online geweest is. Monteur adviseerde me de klantenservice maar te bellen en ging weg.
Ik bel de klantenservice, zegt die persoon aan de andere kant 'oh kan wel kloppen je abo wordt morgen pas opgeleverd' dan zal je lampje wel constant gaan branden, verder nog vragen, nee? Tot ziens. Nu zit ik in stap 4 dus e.e.a. kan natuurlijk kloppen.
Ik vraag me echter wel af, als ik even linesync had dan moet ik dat toch nu nog hebben? Is er iemand die e.e.a. kan bevestigen? Ik begin me al echt zorgen te maken dat straks e.e.a. veel problemen gaat opleveren waardoor het erg lang gaat duren voordat ik mijn ADSL kan gebruiken.
Is hij bezig bij mijn wandcontactdoos, heb ik even linesync. Hij alle chaos bij het ISRA in de meterkast opgelost (er heeft hier een echte doe-het-zelver gewoont met een voorliefde voor plakband).
Hij alles nogmaal bij langs maar zonder succes. Heeft een of ander nummer gebeld om te vragen of e.e.a. in de wijkcentrale geregeld is en dat is inderdaad allemaal geregeld, zit op het BBXL netwerk (Tiscali), aan de andere kant kon men zien dat het modem even online geweest is. Monteur adviseerde me de klantenservice maar te bellen en ging weg.
Ik bel de klantenservice, zegt die persoon aan de andere kant 'oh kan wel kloppen je abo wordt morgen pas opgeleverd' dan zal je lampje wel constant gaan branden, verder nog vragen, nee? Tot ziens. Nu zit ik in stap 4 dus e.e.a. kan natuurlijk kloppen.
Ik vraag me echter wel af, als ik even linesync had dan moet ik dat toch nu nog hebben? Is er iemand die e.e.a. kan bevestigen? Ik begin me al echt zorgen te maken dat straks e.e.a. veel problemen gaat opleveren waardoor het erg lang gaat duren voordat ik mijn ADSL kan gebruiken.
Zodra de monteur komt is het signaal al opgeleverd en moet het dus werken. Grote kans dat het dus nu stuk blijft.Gadgeteer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:55:
Heb net de monteur op bezoek gehad om mijn lijn te 'testen en labellen'.
Ik heb vandaag een brief gekregen van de KPN omdat ik mijn Planet abbo heb opgezegd, nu staat er in de brief dat de ADSL aansluiting buiten werking gesteld gaat worden, per 31-12-2007. Nu ga ik per 21-12 over naar Telfort.
Gaat dit goed? Ze kunnen het signaal bij telfort toch "niet afpakken"?
Gaat dit goed? Ze kunnen het signaal bij telfort toch "niet afpakken"?
Elect a clown, expect a circus.
Anoniem: 238633
Dit riekt naar het probleem dat ik ook heb. Vanaf 2005 ADSL op de lijn gehad van een andere provider. Op 30 november stond de migratie naar Telfort gepland, en sindsdien is de lijn dood. Er is momenteel een 10 dagen durend netwerk-onderzoek gaande.trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:50:
[...]
Zodra de monteur komt is het signaal al opgeleverd en moet het dus werken. Grote kans dat het dus nu stuk blijft.
Vandaag de modem binnen gekregen. Meteen aansluiten natuurlijk. Nu gaat het power lampje netjes branden en het dsl lampje ook constant groen. Maar internetten kan ik nog niet (officieel pas over op 21-12 dus het kan kloppen dat het nu nog niets doet).
Heb ik gewoon pech en moet ik wachten tot de 21e?
Ik kan wel in de modem komen via het ip adres.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Anoniem: 179986
als je op de status pagina van de router een extern ip adres ziet staan dan hoor je te kunnen internetten, anders heb je inderdaad pechanconakip schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:15:
Vandaag de modem binnen gekregen. Meteen aansluiten natuurlijk. Nu gaat het power lampje netjes branden en het dsl lampje ook constant groen. Maar internetten kan ik nog niet (officieel pas over op 21-12 dus het kan kloppen dat het nu nog niets doet).
daar is nog geen extern ip-adres. Helaas, dan nog maar even verder met mijn 3mb lijntje van IPB.Anoniem: 179986 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:17:
[...]
als je op de status pagina van de router een extern ip adres ziet staan dan hoor je te kunnen internetten, anders heb je inderdaad pech
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Dat is toch geen pech? Je weet toch dat de aansluitdatum de 21e is?anconakip schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:15:
ja dat klopt. Maar als ik het eerder had kunnen gebruiken was het mooi geweest.Slasher schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:20:
[...]
Dat is toch geen pech? Je weet toch dat de aansluitdatum de 21e is?
Dat dacht ik ook en die #$%#$%@ helpdesk wil vandaag nog niets voor me doen. Denken daar dat de kaboutertjes het vannacht gaan fixen. Ik vermoed dat e.e.a in mijn wandcontactdoos niet goed zit, daar was hij mee bezig en toen was er linesync. Later ging hij bij ISRA bezig en het was weg. Had ook iets over ander aderpaar, ik vermoed dat daar e.e.a. in terug te vinden is maar dat zootje in mijn wandcontactdoos is niet echt duidelijk.trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:50:
[...]
Zodra de monteur komt is het signaal al opgeleverd en moet het dus werken. Grote kans dat het dus nu stuk blijft.
zie daar 2 keer oranje, een witte, een blauwe en een niet geisoleerde kabel. Geen idee wat waarbij hoort
Heb in een eerder deel een soort gelijk verhaal gelezen.Kokkers schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:44:
[...]
Helaas ook bij een 2e medewerker hetzelfde verhaal. Ik heb onderstaande mail via het klantenservice webformulier naar Telfort gestuurd.
[...]
Daar had men toen het idee om een ADSL only abonnement van Het Net te nemen, want die konden wel op een adres leveren waar Telfort het niet kon.
Voordeel: je zit niet een jaar vast aan een telefoon of internet abonnement.
Het Net is per maand opzegbaar, dus na een maand vraag je gewoon Telfort aan.
Dit staat bij Het Net:
Onbezorgd internetten zonder vaste lijn en met maandcontract!
Belt u alleen mobiel en wilt u onbezorgd en voordelig internetten? Kies dan voor Instap Surfen zonder vaste telefonie. Hiermee kunt u eindeloos internetten, chatten en mailen voor een laag bedrag per maand en heeft u geen apart telefonieabonnement nodig. Nu tijdelijk 12 maanden voor slechts € 18,95 per maand! Daarnaast heeft u bij Instap Surfen zonder vaste lijn geen jaarcontract maar een maandcontract en zit u dus nergens aan vast!
Laat eens weten of dit wel kan.
Wellicht kunnen dan meer mensen met het zelfde probleem hiervan mee profiteren..
Nou zeker, mijn overstap staat toevallig ook gepland voor de 21e en het liefste zou ik ook vandaag het modem omprikkenanconakip schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:32:
[...]
ja dat klopt. Maar als ik het eerder had kunnen gebruiken was het mooi geweest.
quote:bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:00:
[...]
Je verliest wel je telefoonnummer dat je nu hebt. Als je binnen hetzelfde netnummer gebied verhuisd tenminste, als je naar een ander netnummer gebied verhuist moest je sowieso een ander nummer natuurlijk.
Je kan wel nummers meenemen van aanbieder naar aanbieder, maar niet een nummer van een ander adres meenemen naar een nieuwe adres door een nieuwe aanbieder. Dus verhuizen van nummer en tegelijk van aanbieder wisselen kan volgens mij niet.
Snoes schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:07:
[...]
Verhuisdatum; ervan uitgaande dat ik mijn huis de komende maand niet verkoop, heb ik het idee gelijk over te gaan met de overgangsdatum van Planet - Telfort. Mocht ik het huis eerder verkopen zal ik misschien eerder over moeten, maar daar ga ik voor als nog niet van uit.
Het abonnement loopt op 28-02-2008 af.
Trolleystad antwoorde:
Dan kun je het beste op je nieuwe adres Telfort aanvragen en op je huidige adres je Planet internet opzeggen. Indien je je telefoonnummer wilt porteren moet je eerst Telfort aanvragen en er voor zorgen dat ze het nummer porteren (als je via Planet IPB belt). Je hebt dan misschien een maand extra abonnementskosten, maar je hoeft geen € 59,- verhuiskosten te betalen.
VRAAG:
Ik heb nog steeds niets aangevraagd of opgezegd, maar gelet op bovenstaande antwoorden komt bij mij de vraag boven; is het nu wel of niet mogelijk om het telefoonnummer over te nemen. (tussen haakjes, ik denk erover om per 1-2-2008 Telfort af te nemen in mijn nieuwe woning.)
Wat kan de oorzaak zijn van het verschil in download snelheid tussen normaal en newsserver?
Newsserver is meer dan 2x zo snel
Newsserver is meer dan 2x zo snel
Anoniem: 239738
Heb vandaag de Telefoon ook geactiveert gekregen
Kan wel uitbellen, maar mensen met een@Home telefoon kunnen mij niet bellen,ben dan in gesprek.Mijn abonnement is 31 december 2007 afgelopen, Zou het zo zijn, zolang de lijn nog werkt bij @home dat ze via @home mij niet kunnen bellen?
Telfort heeft mijn nummer overgenomen van @HOme.
Met een gewone KPN telefoon kunnen ze me wel bellen.
Verder werkt het allemaal goed
Kan wel uitbellen, maar mensen met een@Home telefoon kunnen mij niet bellen,ben dan in gesprek.Mijn abonnement is 31 december 2007 afgelopen, Zou het zo zijn, zolang de lijn nog werkt bij @home dat ze via @home mij niet kunnen bellen?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 239738 op 06-12-2007 17:01 ]
Re-reply van xs4all over opzeggen:
Raar verhaal. Kennelijk werkt zeuren toch oid?Geachte abonnee,
Dank u voor uw e-mail en uw interesse voor de diensten van XS4ALL. Onze excuses voor de late reactie op uw e-mail.
volgens mij is nu ook alles geregeld en wij wachten de 21ste december af.
Hebt u verder nog vragen dan vernemen we dit graag.
Met vriendelijke groet,
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Oke nu ben ik kwaad!
2 weken geleden KPN gebeld om mijn abonnement op te heffen. Blijkbaar is dit niet gelukt want ik kreeg geen brief, blijkt het een zakelijk nummer te zijn en dat ze dus maar niets deden.
Heb zojuist KPN klantenservice (zakelijk) aan de lijn en mij werd verteld dat de lijn niet kan worden verwijderd zonder dat telfort ook eraf gaat?
Ik dit onzin en moet ik het gewoon doorzetten?
/edit
ik krijg morgen ADSL van Telfort over ISDN.
Of kan je telfort bellen aanvragen en als je dat hebt weer telfort bellen afzeggen?
2 weken geleden KPN gebeld om mijn abonnement op te heffen. Blijkbaar is dit niet gelukt want ik kreeg geen brief, blijkt het een zakelijk nummer te zijn en dat ze dus maar niets deden.
Heb zojuist KPN klantenservice (zakelijk) aan de lijn en mij werd verteld dat de lijn niet kan worden verwijderd zonder dat telfort ook eraf gaat?
/edit
Of kan je telfort bellen aanvragen en als je dat hebt weer telfort bellen afzeggen?
[ Voor 14% gewijzigd door Tarry op 06-12-2007 17:08 ]
Er is nog een andere truc, een beetje smerig maar werkt waarschijnlijk wel.R2L schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:34:
[...]
Heb in een eerder deel een soort gelijk verhaal gelezen.
Daar had men toen het idee om een ADSL only abonnement van Het Net te nemen, want die konden wel op een adres leveren waar Telfort het niet kon.
Voordeel: je zit niet een jaar vast aan een telefoon of internet abonnement.
Het Net is per maand opzegbaar, dus na een maand vraag je gewoon Telfort aan.
Dit staat bij Het Net:
Onbezorgd internetten zonder vaste lijn en met maandcontract!
Belt u alleen mobiel en wilt u onbezorgd en voordelig internetten? Kies dan voor Instap Surfen zonder vaste telefonie. Hiermee kunt u eindeloos internetten, chatten en mailen voor een laag bedrag per maand en heeft u geen apart telefonieabonnement nodig. Nu tijdelijk 12 maanden voor slechts € 18,95 per maand! Daarnaast heeft u bij Instap Surfen zonder vaste lijn geen jaarcontract maar een maandcontract en zit u dus nergens aan vast!
Laat eens weten of dit wel kan.
Wellicht kunnen dan meer mensen met het zelfde probleem hiervan mee profiteren..
Ik ben hier 2 jaar geleden bij Demon ook mee weg gekomen.
Als je telefonisch een BelBudget abonnement aanvraagt dan wordt de lijn inclusief telefoonnummer redelijk snel in orde gemaakt (vorige keer binnen een week). Je krijgt eerst het geheel opgelevert en het contract krijg je achteraf pas opgestuurd.
Op het moment dat je je vaste nummer van KPN hebt vraag je DSL aan.
Het contract stuur je vervolgens nooit retour waardoor KPN het geheel weer ontbindt.
Ik weet niet 100% zeker of dit nog werkt en netjes is het niet maar als de procedures me geen alternatief geven...
Lol heb het nu werkend, blijkbaar zijn die monteurs ook niet allemaal getest op kennis..Gadgeteer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:33:
[...]
Dat dacht ik ook en die #$%#$%@ helpdesk wil vandaag nog niets voor me doen. Denken daar dat de kaboutertjes het vannacht gaan fixen. Ik vermoed dat e.e.a in mijn wandcontactdoos niet goed zit, daar was hij mee bezig en toen was er linesync. Later ging hij bij ISRA bezig en het was weg. Had ook iets over ander aderpaar, ik vermoed dat daar e.e.a. in terug te vinden is maar dat zootje in mijn wandcontactdoos is niet echt duidelijk.
zie daar 2 keer oranje, een witte, een blauwe en een niet geisoleerde kabel. Geen idee wat waarbij hoort
Hij had e.e.a niet goed aangesloten... dan kun je wachten wat je wilt..
Snelheid valt me wel tegen (woon ver van centrale, weet niet hoever maar wel ver. Ook is ie sneller dan mijn @home en kost hetzelfde dus mag niet zeiken)
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 30 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 46 db
Volgens mij zou ik zo ongeveer 2,17 km van centrale zitten als ik 30 deel door 13.8. De rest van deze waardes zeggen me weinig maar mijn modem traint laag in: 3499 kbps / 810 kbps
Zou e.e.a. nog te verbeteren zijn door thuis e.e.a. aan te passen?
Situatie:
ISRA in meterkast. Daarvandaan een kabel naar de wandcontactdoos in woonkamer (ongeveer 3 meter gok ik, loopt ondergronds). Daarvandaan een standaard telefoonkabel van ongeveer 1,8meter naar het modem en daarvandaan wireless naar PC.
[ Voor 25% gewijzigd door Gadgeteer op 06-12-2007 17:35 ]
Door 'm aan te zetten?
Wel met de juiste instellingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Zondagskindje op 06-12-2007 17:42 . Reden: ietsje aangevuld ]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Misschien is er maar 1 aderpaar aanwezig in je woning en is die gewoon nog technisch of administratief bezet door de vorige bewoner?Kokkers schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:57:
[...]
Niet relevant lijkt mij, over het huisnummer van mijn nieuwe adres kan geen misverstand bestaan.
Er is simpelweg niets veranderd en huisnummer toevoegingen kennen ze niet in de straat waar ik woon.
Ik schreef eerder:
Ik heb een eigen huisnummer zonder toevoeging en mijn woning is 6 jaar geleden gebouwd. De meterkast in mijn nieuwe woning is prima in orde, alle aansluitingen (inclusief KPN afmontage) zijn aanwezig. De 'boor-mal' voor het KPN Experia modem van de vorige bewoner hangt zelfs nog in de meterkast. Dat het niet mogelijk zou zijn mijn woning aan te sluiten gaat er bij mij niet in.
Dan is er geen vrij aderpaar en kan er ook niet aangesloten worden natuurlijk. Er zijn meer redenen dat het niet kan, geen lijn vrij kan ook naast geen lijn aanwezig.
Door de nummer portering die waarschijnlijk bij @home of bij KPN vandaan komt (?) kan het zijn dat je vanaf sommige aanbieders niet te bereiken bent nog. Als een nummer van aanbieder veranderd wordt dat door de nieuwe aanbieder 'rond gestuurd' zodat iedereen weet waar gesprekken voor dat nummer naartoe moeten gaan.Anoniem: 239738 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:58:
Heb vandaag de Telefoon ook geactiveert gekregen
Als dat ergens niet direct verwerkt wordt kunnen mensen van die aanbieder je niet bereiken omdat ze het gesprek de verkeerde kant op sturen
Die attenuation downstream delen door 13.8 is het, dan kom je op 46 / 18.8 = 3.3kmGadgeteer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:27:
[...]
Lol heb het nu werkend, blijkbaar zijn die monteurs ook niet allemaal getest op kennis..
Hij had e.e.a niet goed aangesloten... dan kun je wachten wat je wilt..
Snelheid valt me wel tegen (woon ver van centrale, weet niet hoever maar wel ver. Ook is ie sneller dan mijn @home en kost hetzelfde dus mag niet zeiken)
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 30 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 46 db
Volgens mij zou ik zo ongeveer 2,17 km van centrale zitten als ik 30 deel door 13.8. De rest van deze waardes zeggen me weinig maar mijn modem traint laag in: 3499 kbps / 810 kbps
Zou e.e.a. nog te verbeteren zijn door thuis e.e.a. aan te passen?
Situatie:
ISRA in meterkast. Daarvandaan een kabel naar de wandcontactdoos in woonkamer (ongeveer 3 meter gok ik, loopt ondergronds). Daarvandaan een standaard telefoonkabel van ongeveer 1,8meter naar het modem en daarvandaan wireless naar PC.
[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 06-12-2007 17:42 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
okay.. maar ik lees dat verschillende mensen de modem opniuew intrainen maar dat is dus gewoon aan en uitzetten
voor 'intrainen':
Maintaince -> Diagnostics -> DSL Line -> Reset ADSL Line
correct me if i'm wrong
Maintaince -> Diagnostics -> DSL Line -> Reset ADSL Line
correct me if i'm wrong
[ Voor 11% gewijzigd door KennieNL op 06-12-2007 17:43 ]
3.3KM. Dan mag ik niet klagen waarschijnlijk. Hmm of dit of me scheel betalen aan @home voor een sneller abo. Grr Openglas ligt op enkele meters van mijn huis alleen ik kan er niets meebjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:40:
[...]
Misschien is er maar 1 aderpaar aanwezig in je woning en is die gewoon nog technisch of administratief bezet door de vorige bewoner?
Dan is er geen vrij aderpaar en kan er ook niet aangesloten worden natuurlijk. Er zijn meer redenen dat het niet kan, geen lijn vrij kan ook naast geen lijn aanwezig.
[...]
Door de nummer portering die waarschijnlijk bij @home of bij KPN vandaan komt (?) kan het zijn dat je vanaf sommige aanbieders niet te bereiken bent nog. Als een nummer van aanbieder veranderd wordt dat door de nieuwe aanbieder 'rond gestuurd' zodat iedereen weet waar gesprekken voor dat nummer naartoe moeten gaan.
Als dat ergens niet direct verwerkt wordt kunnen mensen van die aanbieder je niet bereiken omdat ze het gesprek de verkeerde kant op sturen
[...]
Die attenuation downstream delen door 13.8 is het, dan kom je op 46 / 18.8 = 3.3km
Is dit ook als het niet optimaal aangesloten is? Nee toch?bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:40:
Die attenuation downstream delen door 13.8 is het, dan kom je op 46 / 18.8 = 3.3km
Constructies waar kabel van IS/RA ondergronds naar een WCD lopen willen nog wel eens problemen geven. Je kan kijken waar het modem op intraint als je het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aansluit.
Kan ik proberen, wordt wel kabels knippen en kijken hoe ik e.e.a. weer verbind. Zal er eens tijd voor vrijmaken binnenkortSuperseb schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:59:
[...]
Is dit ook als het niet optimaal aangesloten is? Nee toch?
Constructies waar kabel van IS/RA ondergronds naar een WCD lopen willen nog wel eens problemen geven. Je kan kijken waar het modem op intraint als je het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aansluit.
Vandaag is bij mij/ons Telfort actief. Het zou eigenlijk morgen opgeleverd worden. Detail: Ik had geen enkele internet aansluiting meer sinds een halfjaar. Begin van de week (drie weken na bestelling) het modem in huis gekregen. Ik had gegokt dat de standaard modems nog op waren dus gehoopt op een multipc modem. Helaas...
Maar niet getreurt, ik had tot begin dit jaar een uitstekend functionerend draadloos netwerk. Nadat ik gister (woensdag) de brief met inloggegevens had gekregen getracht e.a. voorelkaar te boksen. Helaas, de netwerkkaart in de laptop bleek defect. Gebeld met Telfort om de modeminstellingen te krijgen en zonder enig probleem gekregen (wel na aangeven defect aan laptop). Dus de Linksys ingeplucht ipv Zyxel en gaan! Registratie ging goed. Herstart modem had helaas geen effect. Wellicht toch de lijn niet opgeleverd of wat dan ook, in iedergeval geen ADSL signaal op de Linksys. Vandaag de Zyxel weer ingeplugd en daar wel ADSL en Internet signaal. Vervolgens de Linksys weer aangekoppeld en gaan!
Ik ben weer helemaal blij met eigen internet. Afgelopen jaar legaal van de buurman afgetapt, maar niets is prettiger dan je eigen internet.
Oftewel, misschien moet om het signaal 'te bevestigen' te Zyxel tussen de stappendoor worden ingeplugd, maar direct op de Linksys werkt uitstekend!
Maar niet getreurt, ik had tot begin dit jaar een uitstekend functionerend draadloos netwerk. Nadat ik gister (woensdag) de brief met inloggegevens had gekregen getracht e.a. voorelkaar te boksen. Helaas, de netwerkkaart in de laptop bleek defect. Gebeld met Telfort om de modeminstellingen te krijgen en zonder enig probleem gekregen (wel na aangeven defect aan laptop). Dus de Linksys ingeplucht ipv Zyxel en gaan! Registratie ging goed. Herstart modem had helaas geen effect. Wellicht toch de lijn niet opgeleverd of wat dan ook, in iedergeval geen ADSL signaal op de Linksys. Vandaag de Zyxel weer ingeplugd en daar wel ADSL en Internet signaal. Vervolgens de Linksys weer aangekoppeld en gaan!
Oftewel, misschien moet om het signaal 'te bevestigen' te Zyxel tussen de stappendoor worden ingeplugd, maar direct op de Linksys werkt uitstekend!
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:40:
Door de nummer portering die waarschijnlijk bij @home of bij KPN vandaan komt (?) kan het zijn dat je vanaf sommige aanbieders niet te bereiken bent nog. Als een nummer van aanbieder veranderd wordt dat door de nieuwe aanbieder 'rond gestuurd' zodat iedereen weet waar gesprekken voor dat nummer naartoe moeten gaan.
Hoe lang duurt zoiets,voordat het wel lukt?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 239738 op 06-12-2007 19:07 ]
Omdat er ADSL nu bijgezet wordt kan er even niets anders gebeuren. Maar als je ADSL is aangesloten kan je gewoon bij KPN je ISDN telefonie opzeggen zonder problemen. Dat dan ook je ADSL verdwijnt was alleen vroeger met mxstream aansluitingen waar inderdaad ADSL & Telefonie een binding hebben (je krijgt daar dan ook een ISP en ADSL-deel factuur gescheiden met zo'n aansluiting waar dat bij is).Tarry schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:05:
Oke nu ben ik kwaad!
/edit
Linksys even de laatste software (firmware) erop zetten, dan is het een stuk trefzekerder waarschijnlijk in gebruik.BakkieDoen schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:33:
Vandaag is bij mij/ons Telfort actief. Het zou eigenlijk morgen opgeleverd worden. Detail: Ik had geen enkele internet aansluiting meer sinds een halfjaar. Begin van de week (drie weken na bestelling) het modem in huis gekregen. Ik had gegokt dat de standaard modems nog op waren dus gehoopt op een multipc modem. Helaas...
Maar niet getreurt, ik had tot begin dit jaar een uitstekend functionerend draadloos netwerk. Nadat ik gister (woensdag) de brief met inloggegevens had gekregen getracht e.a. voorelkaar te boksen. Helaas, de netwerkkaart in de laptop bleek defect. Gebeld met Telfort om de modeminstellingen te krijgen en zonder enig probleem gekregen (wel na aangeven defect aan laptop). Dus de Linksys ingeplucht ipv Zyxel en gaan! Registratie ging goed. Herstart modem had helaas geen effect. Wellicht toch de lijn niet opgeleverd of wat dan ook, in iedergeval geen ADSL signaal op de Linksys. Vandaag de Zyxel weer ingeplugd en daar wel ADSL en Internet signaal. Vervolgens de Linksys weer aangekoppeld en gaan!Ik ben weer helemaal blij met eigen internet. Afgelopen jaar legaal van de buurman afgetapt, maar niets is prettiger dan je eigen internet.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Vandaag door KPN gebeld, woensdag komt de monteur langs in mijn (nog niet bewoonde) woning. Dus nog even en ik heb ook Telfort in huis.
Kan ik dalijk zonder internet verlies verhuizen naar mijn eigen huis
Tsja, helaas... Dat gaat niet meer.. Niet meer beschikbaar voor de mijne. Halfjaar geleden geprobeerd. Ik zal zo nog een poging wagen.[b][message=29216953,noline]
Linksys even de laatste software (firmware) erop zetten, dan is het een stuk trefzekerder waarschijnlijk in gebruik.
15 november besteld.
zaterdag 1 december modem in huis
woensdag 5 december kwam de KPN monteur de boel aansluiten/testen.
De Zyxel basic modem aangesloten.
Geactiveerd via de internetsite , de kabel direct op mijn MacBook aangesloten.
Daarna de kabel in mijn Airport Express geplugd , en mijn iMac & MacBook waren klaar om het internet op te gaan.
Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik de remote desktop functie van mijn Media Centre weer activeer.
Die Zyxel modem heeft ongeveer 70.000 opties.
Ps, met dank aan de KPN monteur Ed Luitjes.
Hij was zo'n volhouder en weigerde te accepteren dat ze moesten graven en lassen.
Na 1 1/2 uur ging hij pas weg.
Toen het werkte
zaterdag 1 december modem in huis
woensdag 5 december kwam de KPN monteur de boel aansluiten/testen.
De Zyxel basic modem aangesloten.
Geactiveerd via de internetsite , de kabel direct op mijn MacBook aangesloten.
Daarna de kabel in mijn Airport Express geplugd , en mijn iMac & MacBook waren klaar om het internet op te gaan.
Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik de remote desktop functie van mijn Media Centre weer activeer.
Die Zyxel modem heeft ongeveer 70.000 opties.
Ps, met dank aan de KPN monteur Ed Luitjes.
Hij was zo'n volhouder en weigerde te accepteren dat ze moesten graven en lassen.
Na 1 1/2 uur ging hij pas weg.
Toen het werkte
[ Voor 15% gewijzigd door weeraanmelden op 06-12-2007 19:57 ]
Anoniem: 239531
ik heb het zelfde probleem, ik heb net Telfort gebeld met de vraag hoe dat kan, ik moest in de modem bij phone naar advanced de instelling van DTMF veranderen naar FSK dan zou het probleem opgelost zijn, maar helaas het probleem heb ik nog.Anoniem: 239738 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:52:
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:40:
ik ga zo nog maar een keer bellen.
gr,
Hans
Ja mensen die met KPN telefoon bellen geen probleem.Anoniem: 239531 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:58:
[...]
ik heb het zelfde probleem, ik heb net Telfort gebeld met de vraag hoe dat kan, ik moest in de modem bij phone naar advanced de instelling van DTMF veranderen naar FSK dan zou het probleem opgelost zijn, maar helaas het probleem heb ik nog.
ik ga zo nog maar een keer bellen.
gr,
Hans
Alleen als ze met @Home telefoon bellen.
Als je wat weet meld het dan ff.
thx
Wanneer kan je trouwens bij je instellingen en mailboxen ? Ik heb hier een brief van telfort met logingegevens, maar die is denk ik alleen voor internet, ik kan er nu namelijk niet mee inloggen. Kan je pas bij je e-mail wanneer je verbinding ook daadwerkelijk word opgeleverd?
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Bij mij had ik achteraf beredeneerd een 'opgeleverde lijn' toen ik de brief in huis had. Webmail.telfort.nl al geprobeert? En uiteraard connect.adslvandaag.nl eerst gebruiken voor er überhaubt iets gebeurd, (overbodige info).pingkiller schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:22:
Wanneer kan je trouwens bij je instellingen en mailboxen trouwens? Ik heb hier een brief van telfort met logingegevens, maar die is denk ik alleen voor internet, ik kan er nu namelijk niet mee inloggen. Kan je pas bij je e-mail wanneer je verbinding ook daadwerkelijk word opgeleverd?
Mijn opmerking over de firmware update van mijn Linksys neem ik terug. Die is wel degelijk nog verkrijgbaar en gaat er binnenkort op.
Mijn internetsnelheid ligt overigens wel aan de lage kant vind ik persoonlijk, ca. 5Mb/s.
Ik heb nog geen opgeleverde lijn he, alleen die brief. Op die brief word echter nergens gesproken over een wachtwoord voor de website, waar kan ik dat vinden?BakkieDoen schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:32:
[...]
Bij mij had ik achteraf beredeneerd een 'opgeleverde lijn' toen ik de brief in huis had. Webmail.telfort.nl al geprobeert? En uiteraard connect.adslvandaag.nl eerst gebruiken voor er überhaubt iets gebeurd, (overbodige info).
Is je linksys modem wel ADSL2+ compatible?BakkieDoen schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:32:
[...]
Mijn internetsnelheid ligt overigens wel aan de lage kant vind ik persoonlijk, ca. 5Mb/s.
Al iemand portforwarding aan de praat?
Ik heb de multipc modem, en de Linksys WRT54G als AP.
Heb de poorten voor mijn Utorrent geforward, en wijziginen in de firewall en nat table gedaan, maar het komt er niet door, iemand nog tips, of iemand die het werkend heeft gekregen?
Ik heb de multipc modem, en de Linksys WRT54G als AP.
Heb de poorten voor mijn Utorrent geforward, en wijziginen in de firewall en nat table gedaan, maar het komt er niet door, iemand nog tips, of iemand die het werkend heeft gekregen?
Ik denk dat ik even in de war ben ivm mijn enthousiasme dat internet het doet! Er is een bevestigingsbrief en een brief met gebruiksgegevens. Ik dacht dat je die laatste bedoelde, maar blijkbaar niet. Sorry, verkeerd begrepen. Als je de brief met gebruiksgegevens hebt, dan kun je wel webmailen etc.pingkiller schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:36:
[...]
Ik heb nog geen opgeleverde lijn he, alleen die brief. Op die brief word echter nergens gesproken over een wachtwoord voor de website, waar kan ik dat vinden?
Er schieten nu hele nare woorden in mijn mond...trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:36:
[...]
Is je linksys modem wel ADSL2+ compatible?

Het is de WAG54G V.2 Ik heb geen idee of dit een ADSL2+ modem is. Hij doet het wel. Lokaal netwerksnelheid is prima van woonkamer tot zolder (2e verdieping).
Na even googlen lees ik dat de WAG54G geen ADSL2+ modem is. Dus je haalt er maximaal 8 mbit uit. Met een firmware update kan het naar ADSL2 of misschien zelfs ADSL2+. Volgens mij custom firmware ergens. Ik zou toch de ZyXEL gaan gebruiken als ik jou was.BakkieDoen schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:54:
[...]
Er schieten nu hele nare woorden in mijn mond...Nooit aan gedacht.
Het is de WAG54G V.2 Ik heb geen idee of dit een ADSL2+ modem is. Hij doet het wel. Lokaal netwerksnelheid is prima van woonkamer tot zolder (2e verdieping).
Anoniem: 77240
Dank voor je reactie. Mijn testmethode was een betaalde usenetserver met alle lijnen open, dat zou toch maximaal moeten zijn.trolleystad schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:14:
[...]
Zoals je zelf al aangeeft traint je modem in op 10 mbit downstream. Dat je 8 mbit haalt ligt waarschijnlijk aan je testmethode. Test a.u.b. niet via sites als www.speedtest.net , die geven een onbetrouwbare uitslag. Op jouw verbinding is de cap niet van toepassing.
Waarom haal je dan maar 10 mbit? Het kan zijn dat de lijn langer is dan wat de postcode check verwacht. Kijk eens naar je DSL waardes. Deel de Downstream attenuation door 13,8 en dan weet je ongeveer hoe lang de lijn in het echt is.
De waardes: 37db / 13,8 = 2,7 km, dan klopt de grafiek ineens een stuk beter. Vlak bij m'n huis wordt een nieuwe woonwijk gebouwd, wie weet bouwen ze er ook gelijk een nieuwe centrale bij
Reken daar maar niet op. Analoge telefonie verdwijnt langzamerhand, dus KPN gaat echt niet investeren in zoiets. Voor telefonie voldoen centrales die ver weg staan. ADSL presteert helaas minder op grote afstanden. Met VDSL gaan we er wel op vooruit, dus kijk daar maar naar uitAnoniem: 77240 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:49:
Vlak bij m'n huis wordt een nieuwe woonwijk gebouwd, wie weet bouwen ze er ook gelijk een nieuwe centrale bijAch. 10Mbit is ook leuk.
En die linksys daar achter zetten als alleen router? Kan dat? Had ik wellicht toch de draadloze optie moeten kiezen.trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:36:
[...]
Na even googlen lees ik dat de WAG54G geen ADSL2+ modem is. Dus je haalt er maximaal 8 mbit uit. Met een firmware update kan het naar ADSL2 of misschien zelfs ADSL2+. Volgens mij custom firmware ergens. Ik zou toch de ZyXEL gaan gebruiken als ik jou was.
Anoniem: 179986
Hoezo gaan we er op vooruit met VDSL ? De snelheid knalt op z'n hoge snelheid omlaag naar mate de afstand langer wordt, dan valt het met adsl2+ nog verschrikkelijk mee. Top hoor, al die 6000 dsl vormen die na zo'n korte afstand al waardeloos worden. Daar hebben ze over nagedacht!trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:04:
[...]
Reken daar maar niet op. Analoge telefonie verdwijnt langzamerhand, dus KPN gaat echt niet investeren in zoiets. Voor telefonie voldoen centrales die ver weg staan. ADSL presteert helaas minder op grote afstanden. Met VDSL gaan we er wel op vooruit, dus kijk daar maar naar uit
Op wikipedia staat nog dat KPN vanaf het vierde kwartaal van 2006 gaat testen met VDSL2 maar er is ondertussen nog geen moer gebeurd. Moedeloos word ik ervan.
Anoniem: 192551
Ik ben van plan om telfort aan te vragen. Heeft iemand hier een migratie gemaakt bij tele2 vandaan. ik ben benieuwd of het goed ging. Zit namelijk zelf bij tele2.
zie dit topic en de voorgaande
Genoeg informatie van mensten met tele2.
Zelf even de search hierbovenaan gebruiken... je meent toch niet echt serieus dat we speciaal voor jou een samenvatting moeten maken toch
.
Genoeg informatie van mensten met tele2.
Zelf even de search hierbovenaan gebruiken... je meent toch niet echt serieus dat we speciaal voor jou een samenvatting moeten maken toch

[ Voor 57% gewijzigd door job op 06-12-2007 23:57 ]
De Linksys WAG54G ondersteunt gewoon ADSL2+, ik heb hem zelf nl. ook.(Tweakdsl)trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:36:
[...]
Na even googlen lees ik dat de WAG54G geen ADSL2+ modem is. Dus je haalt er maximaal 8 mbit uit. Met een firmware update kan het naar ADSL2 of misschien zelfs ADSL2+. Volgens mij custom firmware ergens. Ik zou toch de ZyXEL gaan gebruiken als ik jou was.
Zie ook deze link naar het gegevensblad van de Linksys site:
http://www-nl.linksys.com...y=true&lid=7619822737B100
Ik adviseer idd ook om de firmware upgrade te doen, maar dat kan gewoon vanaf de Linksys site.
Ok, ik ben nu ook in de lucht via Telfort. Aanvankelijk leek het dat ik 'slechts' op 8Mb aangesloten was, maar dat bleek een restant (?) van mijn oude verbinding te zijn. Ik moest 'm op aderpaar 2 aansluiten en nu train ik op 19440, dus vrijwel de volledige 20Mb. Op zich wel raar dat ik op aderpaar 1 nog steeds aangesloten lijk op de 8Mb BBNed verbinding. Ik krijg alleen geen IP adres enzo, maar het modem identificeerde het wél als een ADSL aansluiting.
Het ziet er dus allemaal erg goed uit. Ik ga nu even testen met Nuria.
[edit]
Hmmm...Nuria meet 11-15Mb. Downloaden via Eweka gaat met +/- 20Mb...
Het ziet er dus allemaal erg goed uit. Ik ga nu even testen met Nuria.
[edit]
Hmmm...Nuria meet 11-15Mb. Downloaden via Eweka gaat met +/- 20Mb...
[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 07-12-2007 01:22 ]
Is het niet mogelijk een gewenste aansluit datum op te geven wanneer het gaat om een "overstap van Kabel", dus een nieuwe verbinding?
Bij een kennis wil ik Telfort + Bellen bestellen en als aansluitdatum halverwege Februari 2008. Maar kan dat nergens aangeven bij de aanvraag. Voor de bevestigende stap had ik maar afgesloten. Ik neem aan dat je het pas kan kiezen nadat je je aanvraag heb bevestigd.
Bij een kennis wil ik Telfort + Bellen bestellen en als aansluitdatum halverwege Februari 2008. Maar kan dat nergens aangeven bij de aanvraag. Voor de bevestigende stap had ik maar afgesloten. Ik neem aan dat je het pas kan kiezen nadat je je aanvraag heb bevestigd.
Deze truc lijkt mij redelijk risicovol.Kokkers schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:16:
[...]
Er is nog een andere truc, een beetje smerig maar werkt waarschijnlijk wel.
Ik ben hier 2 jaar geleden bij Demon ook mee weg gekomen.
Als je telefonisch een BelBudget abonnement aanvraagt dan wordt de lijn inclusief telefoonnummer redelijk snel in orde gemaakt (vorige keer binnen een week). Je krijgt eerst het geheel opgelevert en het contract krijg je achteraf pas opgestuurd.
Op het moment dat je je vaste nummer van KPN hebt vraag je DSL aan.
Het contract stuur je vervolgens nooit retour waardoor KPN het geheel weer ontbindt.
Ik weet niet 100% zeker of dit nog werkt en netjes is het niet maar als de procedures me geen alternatief geven...
Telefoongesprekken worden tegenwoordig vaak opgenomen en zijn dus ook rechtsgeldig...
Men zou je dus zomaar aan je jaarcontract kunnen houden ook al stuur je niets terug...
Je kunt alleen een datum kiezen als je van een ADSL provider naar ADSL provider overstapt. In alle andere gevallen wordt het z.s.m. opgeleverd, dus gewoon 2 á 3 weken voor de gewenste datum bestellen en het komt wel goed.The Conman schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:32:
Is het niet mogelijk een gewenste aansluit datum op te geven wanneer het gaat om een "overstap van Kabel", dus een nieuwe verbinding?
Hebben huizen altijd 2 aderparen? Hoe zit dat precies?mphilipp schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:44:
Ok, ik ben nu ook in de lucht via Telfort. Aanvankelijk leek het dat ik 'slechts' op 8Mb aangesloten was, maar dat bleek een restant (?) van mijn oude verbinding te zijn. Ik moest 'm op aderpaar 2 aansluiten en nu train ik op 19440, dus vrijwel de volledige 20Mb. Op zich wel raar dat ik op aderpaar 1 nog steeds aangesloten lijk op de 8Mb BBNed verbinding. Ik krijg alleen geen IP adres enzo, maar het modem identificeerde het wél als een ADSL aansluiting.
Nee niet alle huizen hebben 2 aderparen. Sommige hebben er maar 1, sommige kunnen er 1 bijkrijgen door laswerkzaamheden te laten plaatsvinden, en sommige hebben er nog veel meer, soms tot 30 aderparen.Slasher schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:30:
[...]
Hebben huizen altijd 2 aderparen? Hoe zit dat precies?
volgens mij heb jij het nieuws niet goed gevolgd, KPN zit nu naar alle wijkverdelers glasvezel te leggen, waardoor afstand tussen het huis en KPN kleiner wordt.. dus ja we gaan er op voorruit.Anoniem: 179986 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:38:
[...]
Hoezo gaan we er op vooruit met VDSL ? De snelheid knalt op z'n hoge snelheid omlaag naar mate de afstand langer wordt, dan valt het met adsl2+ nog verschrikkelijk mee. Top hoor, al die 6000 dsl vormen die na zo'n korte afstand al waardeloos worden. Daar hebben ze over nagedacht!Petje af.
Op wikipedia staat nog dat KPN vanaf het vierde kwartaal van 2006 gaat testen met VDSL2 maar er is ondertussen nog geen moer gebeurd. Moedeloos word ik ervan.
KPN verwachtte in 2009(correct me if i'm wrong) klaar zijn met het aanleggen van deze glasvezel lijnen.. dus ja ze hebben er over nagedacht
Hier na meer dan een week nog steeds geen telefonie, afgelopen woensdag maar eens gebeld naar Telfort..
Ja hoor foutje.. Ow wij dachten dat u een vaste lijn had, u had een nummer over Voice over IP? hmm das niet goed gegaan, moeten we opnieuw indienen bij KPN. Kan 10 werkdagen duren...
Jemig leek allemaal zo netjes te gaan, baal er een beetje van
Onderstussen al meer dan een week zonder telefoon. Overgang van IPB KPN -> Telfort gaat dan toch niet zo lekker...
Ja hoor foutje.. Ow wij dachten dat u een vaste lijn had, u had een nummer over Voice over IP? hmm das niet goed gegaan, moeten we opnieuw indienen bij KPN. Kan 10 werkdagen duren...
Jemig leek allemaal zo netjes te gaan, baal er een beetje van
[ Voor 10% gewijzigd door ThaDude op 07-12-2007 10:14 . Reden: typo ]
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
OFF TOPIC:KennieNL schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:03:
[...]
volgens mij heb jij het nieuws niet goed gevolgd, KPN zit nu naar alle wijkverdelers glasvezel te leggen, waardoor afstand tussen het huis en KPN kleiner wordt.. dus ja we gaan er op voorruit.
KPN verwachtte in 2009(correct me if i'm wrong) klaar zijn met het aanleggen van deze glasvezel lijnen.. dus ja ze hebben er over nagedacht
Gewoon nieuwsgierig.. Houdt dit in theorie in dat mensen die verder van de centrale zitten ook hogere snelheden gaan krijgen en wat kun je dan aan snelheid verwachten? Zijn daar ook mooie grafiekjes van
Even een update over alle vragen die witteveder (ik dus) in deel 3 dit forum in geholpen had:
vast bellen deed het eerst niet, bellen naar de helpdesk leverde op dat mijn account niet helemaal goed aangemaakt was (stond op hold) en na 2 dagen werkte alles goed.
de usb wireless receiver van speedtouch 121g heb ik de deur uitgedaan. Wisselvallig k.t ding dus.. ik heb een linksys wireless pci kaartje gekocht, 29.95 bij bekende winkel en deze levert mij wireless mijn maximale snelheid op.
vast bellen deed het eerst niet, bellen naar de helpdesk leverde op dat mijn account niet helemaal goed aangemaakt was (stond op hold) en na 2 dagen werkte alles goed.
de usb wireless receiver van speedtouch 121g heb ik de deur uitgedaan. Wisselvallig k.t ding dus.. ik heb een linksys wireless pci kaartje gekocht, 29.95 bij bekende winkel en deze levert mij wireless mijn maximale snelheid op.
bij thuiskomst (uit India) werkt mijn telefoon van KPN niet meer, de Budgetphone migratie was gelukt, ik ben nu ook van mijn belbudget lijn af
(ik had alloeen Telfort iNet)
Ik gebruik de vaste telefoon weinig dus heb nu een abo voor 5 eur per maand waar ik meer kan gaan bellen en goedkoper uitben.
Dit is wel een voordeel tov Alice, zo is het nog goedloper als je niet veel belt (en bij voipbuster heb je geen uitgaande caller ID, dat is voor mijj geen optie want vind ik onbeleefd).
Ook net gebeld door een enquete bureau in opdracht van XS4all met wat nette vragen over waarom ik wegging. Aangegeven (naar werkelijkheid) dat ik erg tevreden was over xs4all maar dat ze echt veel te duur waren geworden en dat als ze hun prijzen weer markt conform hebben ik best wel terug wil (wat waar is - had ik ook in mijn aangetekende aardige opzegbrief gezet- ik heb ook geen maand extra hoeven te betalen? misschien helpt aardig zijn wel
).
Ik gebruik de vaste telefoon weinig dus heb nu een abo voor 5 eur per maand waar ik meer kan gaan bellen en goedkoper uitben.
Dit is wel een voordeel tov Alice, zo is het nog goedloper als je niet veel belt (en bij voipbuster heb je geen uitgaande caller ID, dat is voor mijj geen optie want vind ik onbeleefd).
Ook net gebeld door een enquete bureau in opdracht van XS4all met wat nette vragen over waarom ik wegging. Aangegeven (naar werkelijkheid) dat ik erg tevreden was over xs4all maar dat ze echt veel te duur waren geworden en dat als ze hun prijzen weer markt conform hebben ik best wel terug wil (wat waar is - had ik ook in mijn aangetekende aardige opzegbrief gezet- ik heb ook geen maand extra hoeven te betalen? misschien helpt aardig zijn wel
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hall allemaal,
vandaag pakket met modem en handleiding ontvangen. voorheen had ik IPB van planet, daarvoor ISDN met adsl. ik heb dus volgends mij een annex b lijn. Omdat ik zeker wil zijnb dat ik het juiste modem heb gekregen, probeer ik dit te achterhalen. op het modem staat P-2602r-d1a. weet iemand of deze annex a of annex b geschikt is? op de site van Zyxel kom ik er niet zo 123 uit, wel zie ik dat er ook een P-2602r-d3a is. hoop dat iemand me uit de onzekerheid kan helpen.
thanks
Robbie
vandaag pakket met modem en handleiding ontvangen. voorheen had ik IPB van planet, daarvoor ISDN met adsl. ik heb dus volgends mij een annex b lijn. Omdat ik zeker wil zijnb dat ik het juiste modem heb gekregen, probeer ik dit te achterhalen. op het modem staat P-2602r-d1a. weet iemand of deze annex a of annex b geschikt is? op de site van Zyxel kom ik er niet zo 123 uit, wel zie ik dat er ook een P-2602r-d3a is. hoop dat iemand me uit de onzekerheid kan helpen.
thanks
Robbie
zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSLMadone schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:22:
[...]
OFF TOPIC:
Gewoon nieuwsgierig.. Houdt dit in theorie in dat mensen die verder van de centrale zitten ook hogere snelheden gaan krijgen en wat kun je dan aan snelheid verwachten? Zijn daar ook mooie grafiekjes van
tevens is vandaag mn verbinding opgeleverd.. 1 week tevroeg maarja
volgens de afstandstesten op sites zat ik op 700-800, maar als ik het bereken met de formule zit ik op 1.3 KM.. en hier haal ik 18Mbit/1Mbit op
Anoniem: 32279
Ik zit bij XS4all en mijn abonnement moet verplicht blijven lopen tot 30 januari 2008 (ik ben van xs4all naar xs4all only gegaan en moest een nieuw jaarcontract aangaan).
Per 30 januari heb ik Telfort aangevraagd (overname van lijn en ik zit nu in stap 3).
Ik wil liever niet net als iedereen een maand teveel aan xs4all betalen (dus in februari 2 abonnementen).
Nu ben ik van plan om nu al mijn xs4all op te zeggen en niks te melden over de overname. Telfort sluit mij dan toch gewoon aan op de 30e? Of duurt het dan opeens langer of krijg ik bericht dat het niet meer kan? Telfort heb ik namelijk gemeld dat ik al adsl heb...
Ik vind het niet erg om een week geen internet te hebben, maar 3 weken of langer vind ik teveel. Is het verstandig om bovenstaande te doen en zo niet, waarom dan niet?
Per 30 januari heb ik Telfort aangevraagd (overname van lijn en ik zit nu in stap 3).
Ik wil liever niet net als iedereen een maand teveel aan xs4all betalen (dus in februari 2 abonnementen).
Nu ben ik van plan om nu al mijn xs4all op te zeggen en niks te melden over de overname. Telfort sluit mij dan toch gewoon aan op de 30e? Of duurt het dan opeens langer of krijg ik bericht dat het niet meer kan? Telfort heb ik namelijk gemeld dat ik al adsl heb...
Ik vind het niet erg om een week geen internet te hebben, maar 3 weken of langer vind ik teveel. Is het verstandig om bovenstaande te doen en zo niet, waarom dan niet?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-12-2007 12:38 ]
[quote]robbie171 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:31:
Ik kom van InternetPlusBellen van KPN ook ISDN en heb een annex-a (pots) modem gekregen en het werkt perfect hier. Bij mij staat het boven op de doos van het modem wat voor modem het is.(pots of isdn)
Ik kom van InternetPlusBellen van KPN ook ISDN en heb een annex-a (pots) modem gekregen en het werkt perfect hier. Bij mij staat het boven op de doos van het modem wat voor modem het is.(pots of isdn)
Als je nu een werkend POTS modem hebt (dus heb je analoog) lijkt me het raar dat Telfort je weer op ISDN gaat zetten ipv POTS? Warschijnlijk gaat juist een ISDN modem niet werken?Klankima schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:54:
[quote]robbie171 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:31:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het is in jouw geval verstandig om de OP te lezen. Daar staat je antwoord letterlijk in. Daarnaast is jouw vraag in de vorige delen tig keer behandeld.Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:34:
KNIP
[ Voor 7% gewijzigd door Azqi op 07-12-2007 13:11 ]
Je hebt 2 keuzes. Of je bestelt het draadloze modem en doet je router weg of je bestelt het basismodem en je sluit daar je router op aan.Anoniem: 244254 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:25:
Een vraagje;
Ik wil telfort adsl met bellen erbij. Welke modem moet ik nou bestellen van Telfort zodat ik middels een vaste utp kabel mijn pc kan blijven gebruiken en draadloos mijn laptop? Ga ik mijn router nog nodig hebben?En uiteraard moet ik ook kunnen bellen middels telfort ermee!
Alvast thanx voor jullie antwoord!
Ik lees ook zoveel problemem met Planet opzeggen, terwijl ik er een paar jaar geleden geen enkel probleem mee had. Ik heb ook gezegd dat ik heel tevreden over ze was, maar dat ze gewoon te duur waren en dat het gras bij de buren net iets groener was.franssie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:24:
Ook net gebeld door een enquete bureau in opdracht van XS4all met wat nette vragen over waarom ik wegging. Aangegeven (naar werkelijkheid) dat ik erg tevreden was over xs4all maar dat ze echt veel te duur waren geworden en dat als ze hun prijzen weer markt conform hebben ik best wel terug wil (wat waar is - had ik ook in mijn aangetekende aardige opzegbrief gezet- ik heb ook geen maand extra hoeven te betalen? misschien helpt aardig zijn wel).
Ik heb het vorig jaar nog gedaan. Ik wilde Orange ADSL inclusief telefonie, maar die konden alleen op een bestaande lijn leveren. Dus ik heb telefonische belbudget aangevraagd. Toen ik het contract kreeg en de voorwaarden las (jaarcontract, niet tussentijds op te zeggen of over te nemen) heb ik de zooi weer opgezegd. Geen probleem en geen kosten. Maar ik geloof niet dat hij al was aangesloten (zat maar een paar dagen tussen).R2L schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 02:11:
[...]
Deze truc lijkt mij redelijk risicovol.
Telefoongesprekken worden tegenwoordig vaak opgenomen en zijn dus ook rechtsgeldig...
Men zou je dus zomaar aan je jaarcontract kunnen houden ook al stuur je niets terug...
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dus je had een belbudget met daarover heen Telfort internet? En nu heb je je KPN nummer laten overnemen door Budgetphone? Interessant. Zoiets wil ik ook gaan doen als ik straks Telfort ADSL heb. Heb je van te voren nagevraagd of je ADSL lijn bleef bestaan als je het KPN abbo eronderuit haalt? Of heb je gewoon gegokt dat het goed zou gaan?franssie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:24:
bij thuiskomst (uit India) werkt mijn telefoon van KPN niet meer, de Budgetphone migratie was gelukt, ik ben nu ook van mijn belbudget lijn af(ik had alloeen Telfort iNet)
Dat is wel aan te zetten hoor, alhoewel ik moet zeggen dat het niet super betrouwbaar is (uitgaande caller ID werkt soms niet).bij voipbuster heb je geen uitgaande caller ID, dat is voor mijj geen optie want vind ik onbeleefd
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dit staat in de openingspost duidelijk aangegeven. Ik zou die eens lezen.weet je ook misschien of op die draadloze modem evengoed OOK een utp kabel kan worden aangesloten omdat ik mun pc niet draadloos wil en mun laptop wel ...
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
Dat gaat altijd goed (als de monteur in de centrale zijn werk goed doet). ADSL en Telefoonsignaal wordt in de wijkcentrale met kruiskabels en een splitter samengevoegd. Als je je telefoon opzegd blijft het ADSL signaal er gewoon op staan. Alleen jaren geleden toen je bij een aantal providers ook een deel aan KPN moest betalen (dit niet verwarren met de huidige doorberekening lijnhuur), toen werd het DSL signaal er ook af gehaald, maar dat is al lang niet meer zo.RichieB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:53:
Dus je had een belbudget met daarover heen Telfort internet? En nu heb je je KPN nummer laten overnemen door Budgetphone? Interessant. Zoiets wil ik ook gaan doen als ik straks Telfort ADSL heb. Heb je van te voren nagevraagd of je ADSL lijn bleef bestaan als je het KPN abbo eronderuit haalt? Of heb je gewoon gegokt dat het goed zou gaan?
ja dat kanAnoniem: 244254 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:57:
[...]
weet je ook misschien of op die draadloze modem evengoed OOK een utp kabel kan worden aangesloten omdat ik mun pc niet draadloos wil en mun laptop wel ...
Ik kom van InternetPlusBellen van KPN ook ISDN en heb van Telfort een annex-a (pots) modem gekregen en het werkt perfect hier.robbie171 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:31:
Bij mij staat het boven op de doos van hetTelfort modem wat voor modem het is.(pots of isdn)
(Franssie zo is het misschien duidelijker ik had de quote er tussen uit gehaald om de vraag in te korten waar door het net 1 vraag was)
Anoniem: 244254
bedankt voor je antwoord
[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 244254 op 08-12-2007 08:18 ]
Dan bestel je toch een monteur? Kost je een paar tientjes maar kan je wel werken?Anoniem: 244254 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:31:
Ik ben niet heel erg technisch op dit gebied namelijk en wil niet dagen lopen klooien om het werkend te krijgen
Als je niet heel erg technisch bent hoor je niet op dit forum thuis. DoeiAnoniem: 244254 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:31:
[...]
zo duidelijk kon ik het niet vinden, ook na het lezen van de handleidingen maak ik het nog niet echt op zeg maar. Maar ik kan dus mijn router achter een standaard modem van telfort plaatsen begrijp ik. Krijg ik dan geen last met ingewikkelde instellingen of zal ie meteen goed lopen? Ik ben niet heel erg technisch op dit gebied namelijk en wil niet dagen lopen klooien om het werkend te krijgen

Voor mensen die nog een heel klein beetje 'technisch' zijn: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
[ Voor 5% gewijzigd door Dolan op 07-12-2007 15:45 ]
Staat in de startpost....Anoniem: 244254 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:45:
[...]
ahaa ook een idee maar in dat geval kan ik ook direct een draadloos modem nemen ipv de monteur voor die paar tientjes meer, dan zal er zowieso geen probleem ontstaan ...
Na aansluiting van telfort telefonie kan ik neem ik aan kpn vaste lijn opzeggen, moet ik nog ergens specifiek op letten bij het opzeggen zodat mijn telfort telefonie wel blijft werken?
Dit heeft totaal niks met slim zijn te maken. Het gaat er om dat dit forum ooit voor tweakers onder elkaar was. Op een gegeven moment kreeg men door dat de mensen hier verstand van zaken hebben en werdt het forum bestormd door 'digibeten' die zelf geen moeite doen om iets uit te zoeken. Sindsdien worden alle simpele vragen hier gedumpt en dan is het: "Tweakers, zoek het maar uit, ik hoor wel van jullie!".Anoniem: 244254 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:49:
[...]
sorry dat niet iedereen zo slim is als jij bent, ik heb wel "dommere" vragen voorbij zien komen, bedankt voor je hulp
Nee, als ik niet zie dat iemand zelf een beetje onderzoek gepleegd heeft ben ik niet erg behulpzaam op een forum. Dus houd a.u.b. je commentaar voor je.
[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 07-12-2007 15:55 ]
ik heb gisteren niet meer terug gebeld naar Telfort omdat ik geen tijd had, ik ben net thuis en kom te de ondekking dat de telefoon nu goed werkt, de mensen die mij niet konden bereiken heb ik net aan de lijn gehad.Anoniem: 239738 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:03:
[...]
Ja mensen die met KPN telefoon bellen geen probleem.
Alleen als ze met @Home telefoon bellen.
Als je wat weet meld het dan ff.
thx
Dus ik denk dat het toch met de migratie te maken heeft en dat je enig geduld moet hebben.
gr,
Hans
yep, ik had xs4all + MXStream + KPN BelBudget (bb)RichieB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:53:
[...]
Dus je had een belbudget met daarover heen Telfort internet? En nu heb je je KPN nummer laten overnemen door Budgetphone? Interessant. Zoiets wil ik ook gaan doen als ik straks Telfort ADSL heb. Heb je van te voren nagevraagd of je ADSL lijn bleef bestaan als je het KPN abbo eronderuit haalt? Of heb je gewoon gegokt dat het goed zou gaan?
[...]
toen
1) Telfort -exclusief telefonie aangevraagd, =
2) Na de Telfort migratie: Telfort + KPN bb (dus ex mxstream en ex xs4all)
3) budgetphone (BPh) portering aangevraagd (ze wisten niet dat het kon en waarschuwden me nog - echt een uitstekende service en ik heb ze dan ook net gemaild dat het gelukt is)
4) van KPN bevestiging gehad per brief dat het abonnement per 5 december stopt, Bph stuurde kort daarna een mail met de inlog gegevens
5) 5 december (volgens afspraak) ging de KPN lijn eruit
6) Bph instellen op de Zyxel en bellen maar!
7) caller ID werkte niet - 1 mailtje en een half uur later antwoord dat het zou moeten werken, en het werkte!
en ja, ik heb een beetje gegokt
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 07-12-2007 18:58 . Reden: ietsje duidellijker misschien ]
Voor mensen die benieuwd zijn of het beeindigen van IPB bij overstap naar Telfort goed gaat zonder IPB daarbij op te zeggen (zoals vermeld in startpost).
Dat gaat goed. Ik ben 3 dec overgegaan en heb vandaag (7 dec) een brief gehad van KPN dat mijn IPB per 4 dec beeindigd is. Dit is precies zo gegaan zoals de Helpdesk van de KPN dit mij verteld heeft.
Dat gaat goed. Ik ben 3 dec overgegaan en heb vandaag (7 dec) een brief gehad van KPN dat mijn IPB per 4 dec beeindigd is. Dit is precies zo gegaan zoals de Helpdesk van de KPN dit mij verteld heeft.
Nu een vraag mijn kant.
Ik heb in de zyxel router (die van Telfort dus) onder andere poort 443 (HTTPS) opgezet. Alle andere poorten die ik open heb gezet zijn toegankelijk alleen poort 443 kan ik extern geen toegang toe krijgen.
Wat is hier niet goed? Via mijn experiabox had ik wel toegang en aan de pc is niets veranderd
Ik heb in de zyxel router (die van Telfort dus) onder andere poort 443 (HTTPS) opgezet. Alle andere poorten die ik open heb gezet zijn toegankelijk alleen poort 443 kan ik extern geen toegang toe krijgen.
Wat is hier niet goed? Via mijn experiabox had ik wel toegang en aan de pc is niets veranderd
Weet iemand hoe ik mijn psp aan de praat krijg?, ik heb het mac adres in de modem ingevoerd, maar hij geeft constant aan netwerksleutel verkrijgen dat doet hij een tijdje en dan houdt het op.
gr,
Hans
gr,
Hans
Anoniem: 242248
Beste, Mahazi.
Het kan zijn dat de netwerksleutel te lang is, waardoor de PSP een time-out geeft.
Mischien kan je je netwerksleutel veranderen in een kortere en probeer dan opnieuw verbinding te maken. Ook kan het zijn dat het type beveiliging niet word ondersteunt.
Groetjes,
Bram
Het kan zijn dat de netwerksleutel te lang is, waardoor de PSP een time-out geeft.
Mischien kan je je netwerksleutel veranderen in een kortere en probeer dan opnieuw verbinding te maken. Ook kan het zijn dat het type beveiliging niet word ondersteunt.
Groetjes,
Bram
Waarom ga jij (en andere) eigenlijk met hun telefonie naar Belbuget? Volgens mij is het bijna even duur namelijk?franssie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:38:
en ja, ik heb een beetje gegoktmaar ik dacht dat als je telfort ex telefonie kan hebben dat het ook via BPh zou moeten werken- en ik heb het natuurlij kook eens in dit topic gevraagd en (ik dacht van bjck) kreeg ik antwoord dat het zou (moeten) werken.
Oke, hier werkt het nog niet. Zal dan nog maar ff wachtenAnoniem: 239531 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:04:
[...]
ik heb gisteren niet meer terug gebeld naar Telfort omdat ik geen tijd had, ik ben net thuis en kom te de ondekking dat de telefoon nu goed werkt, de mensen die mij niet konden bereiken heb ik net aan de lijn gehad.
Dus ik denk dat het toch met de migratie te maken heeft en dat je enig geduld moet hebben.
gr,
Hans![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heb ik ook geen last van @Home bellers. lol
We zullen zien. Ik moet de snelheid wat uitgebreider testen.Azqi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:35:
[...]
De Linksys WAG54G ondersteunt gewoon ADSL2+, ik heb hem zelf nl. ook.(Tweakdsl)
Zie ook deze link naar het gegevensblad van de Linksys site:
http://www-nl.linksys.com...y=true&lid=7619822737B100
Ik adviseer idd ook om de firmware upgrade te doen, maar dat kan gewoon vanaf de Linksys site.
Wat ik in de opening post heb gevonden is dat de afstand van IS/RA punt naar modem zo kort mogelijk moet zijn. Dat heb ik dus niet. Ik heb hem na mijn aansluiting in mijn woonkamer pas gesplit. Afstand IS/RA (in meterkast) tot huiskamer is ca. 3 meter aan telefoonkabel. Zou dat echt veel uitmaken? Ik kan het me haast niet voorstellen.
Anoniem: 244295
Heb tot nu toe alles gevolgt hier. Ook de stap genomen om Telfort + bellen aan te vragen.
26/11 bevestiging Telfort, vanmiddag al in stap 4. Krijg dus binnenkort de spulletjes al binnen.
Nu alleen nog helemaal wachten tot 22/02/08. Wel lekker de tijd om Planet IPB op te zeggen (voor 18/01/08)
Vraag me nu alleen af: wanneer gaat de garantieperiode van je modem in? Als je het binnen hebt of als je activeert?
26/11 bevestiging Telfort, vanmiddag al in stap 4. Krijg dus binnenkort de spulletjes al binnen.
Nu alleen nog helemaal wachten tot 22/02/08. Wel lekker de tijd om Planet IPB op te zeggen (voor 18/01/08)
Vraag me nu alleen af: wanneer gaat de garantieperiode van je modem in? Als je het binnen hebt of als je activeert?
Dit topic is gesloten.