Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.170 views sinds 30-01-2008

• biwitch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb eind november ADSL aangevraagd.
Als de monteur is komen kijken, wanneer zou je ongeveer internet kunne hebben.
Spreken we dan over dagen, weken ?

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52

ykz

by my zat er 2-3 weken tussen aanvraag en oplevering

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Superseb schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:17:
Om even hierop te reageren, je hebt een aanvraag gedaan voor ADSL op een kale lijn en vind het slordig dat er geen splitter bij zit?
In het splitter pakket zit ook de telefoonstekker+aansluiting die ik nodig heb om de modem aan te sluiten op mijn ISRA punt, dat het pakket door telfort "splitterpakket" wordt genoemd kan ik ook niks aan doen.

Dus, inderdaad slordig.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:45

franssie

Save the albatross

trolleystad schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:12:
[...]

En dan nog zegt dat niks over de prestaties bij iemand anders. Met die wildgroei aan andere draadloze netwerken en andere draadloze apparatuur die op dezelfde frequentieband werkt kan het al heel snel afgelopen zijn met de draadloze pret.
nou - het draadloze modem is echt erg sterk. Ik ben gebeld door iemand honderden meters verderop die zei op mijn netwerk te zitten. Dat is bij mijn vorige twee APs nog niet gebeurd. En ook achter in de tuin nu goede ontvangst.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 13-12-2007 13:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
trolleystad schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:24:
Ik heb zoiets al eerder meegemaakt. Niet zelf gelukkig. Was iemand die liet zijn UPC telefoonnummer naar Tiscali porteren. Iedereen die toen bij UPC nog telefonie had kon hem niet meer bellen. Tiscali kon niets doen. Via UPC is het uiteindelijk recht gezet. En aangezien tiscali telfort is denk ik dat er weinig veranderd is. Maar we zien wel. Houd ons op de hoogte!
UPDATE
Ze hebben de logs bij me in de modem aangezet en de persoon met IPB heb ik me laten bellen. Het blijkt dat het modem wel de inkomende call registreert want ze konden me precies het nummer vertellen van de persoon die IPB heeft met het tijdstip. Nou zoals bekend is de tweede lijn aan de slag dus maar afwachten.

Trouwens erg vriendelijke helpdesk en meteen iemand aan de lijn, mag ook wel eens genoemd worden :9

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb van Xs4all een brief ontvangen waarin spijt wordt betuigt dat de afzegging mislukt is. :')
U hebt onlangs uw abonnement bij XS4ALL opgezegd en een overstap naar een andere internetaanbieder in gang gezet. Uw opzegging is echter bij ons niet goed verwerkt waardoor ten onrechte abonnementsgeld van uw rekening is afgeschreven.

We betreuren dit zeer en willen dit graag corrigeren.

[...]
Ik krijg nu het geld terug vanaf het moment dat mijn Telfort lijn actief is. Ik krijg blijkbaar dus de maand november (deze is namelijk wel betaald) teruggestord, voor de maand december kreeg ik een rekening (is onbetaald) aangezien toen de automatische incasso werd stop gezet, dus dat laat ik zo voor wat het is :p Ik ben er wel blij mee, dit bespaard weer een hoop geregel. :)

Het is wel apart. De aansluiting van Telfort ging niet 100% smooth (ik zat op ADSL2 ipv ADSL2+) en het opzeggen van Xs4all ook niet. Maar het lijkt erop dat beiden problemen keurig opgelost zijn of worden :Y)

🌞🍃

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Datafeest schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:47:
Ik heb van Xs4all een brief ontvangen waarin spijt wordt betuigt dat de afzegging mislukt is. :')

Het is wel apart. De aansluiting van Telfort ging niet 100% smooth (ik zat op ADSL2 ipv ADSL2+) en het opzeggen van Xs4all ook niet. Maar het lijkt erop dat beiden problemen keurig opgelost zijn of worden :Y)
Hoe is dat ADSL2 ipv ADSL2+ opgelost als ik vragen mag?

Elect a clown, expect a circus.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Slasher schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:51:
[...]

Hoe is dat ADSL2 ipv ADSL2+ opgelost als ik vragen mag?
Belangrijk is ook de vraag wat geeft de snelheids indicatie op de Telfort website. Als die hoger is dan 8Mb zal het ADSL2+ moeten zijn, is hij 8Mb of lager is het ADSL2 of ADSL sowieso.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:07
verdikkeme

vandaag modem ontvangen en brief met gegevens.
zou volgende week pas worden aangesloten,toch maar aangesloten en meteen dsl signaal.
browser opstarten,aktiveren en bijna 1900 KB strak.

klasse telfort.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:35

Damian

Insane Obtrusion

jejeh schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:33:
verdikkeme

vandaag modem ontvangen en brief met gegevens.
zou volgende week pas worden aangesloten,toch maar aangesloten en meteen dsl signaal.
browser opstarten,aktiveren en bijna 1900 KB strak.

klasse telfort.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
mooi, dan zal ik hem vandaag of morgen ook wel krijgen.

Enig idee hoe laat je pakketje werd bezorgd ?

Ik ben vandaag en morgen de hele dag aan het werk, en er is niemand thuis. Ik wil eigenlijk de modem wel voor het weekend hebben..

Hoe zit dat eigenlijk, als je niet thuis bent, dan krijg je zon briefie dat u niet thuis was blabla, kan je hem dan ook op zaterdag van het postkantoor halen???

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22
Damian schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:10:
[...]

mooi, dan zal ik hem vandaag of morgen ook wel krijgen.

Enig idee hoe laat je pakketje werd bezorgd ?

Ik ben vandaag en morgen de hele dag aan het werk, en er is niemand thuis. Ik wil eigenlijk de modem wel voor het weekend hebben..

Hoe zit dat eigenlijk, als je niet thuis bent, dan krijg je zon briefie dat u niet thuis was blabla, kan je hem dan ook op zaterdag van het postkantoor halen???
Bij mij is het modem bij de buren bezorgd toen ik niet thuis was, en dat is bij veel anderen uit dit topic ook zo gegaan. Dus waarschijnlijk kan je je modem bij 1 van je buren ophalen.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ja dat kan. Bij mij hebben ze hem bij de buren afgeleverd.

(Wat de postbode bij mij meestal doet trouwens omdat ik echt onwijs veel online shop maar dat terzijde)

Wel prettig, kan je hem dezelfde avond gewoon bij de buren ophalen. Waarom ze zijn gestopt met het 's avonds aanbieden van de pakjes is mij echt een raadsel, TPG komt echt zo vaak voor niets 8)7

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hachy schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:30:

Wel prettig, kan je hem dezelfde avond gewoon bij de buren ophalen. Waarom ze zijn gestopt met het 's avonds aanbieden van de pakjes is mij echt een raadsel, TPG komt echt zo vaak voor niets 8)7
ja dat snap ik ook niet, volgens mij werken 90% van de mensen overdag

Verwijderd

Slasher schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:34:
[...]

ja dat snap ik ook niet, volgens mij werken 90% van de mensen overdag
Ja, of die ene keer dat je er toevallig wel bent komen ze net langs als je even een boodschap aan het doen bent. Gelukkig komen ze nog maar 2 keer langs i.p.v. 3 zodat je zelf eerder je pakketje kan ophalen op het postkantoor.

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik word gek.. Sinds gister (12-12-2007) is mijn telfort lijn geactiveerd. Overzetting is perfect verlopen. Vandaag geprobeerd mijn belbudget abbo bij KPN op te zeggen omdat ik die niet meer gebruik. KPN vraagt mij.. zit hier ADSL op.. Ja, want dat wordt geleverd door Telfort over kaal koper. KPN klantenservice zegt dus dat na het opzeggen van de telefoonlijn ook de ADSL signaal van de lijn verdwijnt. Ik heb dit ook besproken met Telfort en die zeggen dat ik het gewoon kan opzeggen. Nu toch maar m'n nummer opgezegd bij KPN. Wat is nu de waarheid ? Ik krijg hier geen duidelijkheid over of is de klantenservice van KPN niet op de hoogte van de abbo's van Telfort? Of zit ik dadelijk op 1-1-2008 zonder signaal?

[ Voor 3% gewijzigd door super_dirk op 13-12-2007 15:53 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) kan KPN niet jouw telfort lijn er af halen

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
Slasher schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:56:
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) kan KPN niet jouw telfort lijn er af halen
Klopt helemaal.
Enkel de provider waar je een actieve adsllijn hebt lopen kan een sloop van het ADSL-signaal aanvragen.

Je kan dus 'gewoon' bij KPN de opzegging indienen voor betreffende adsl-abonnement.

http://specs.tweak.to/5253

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
nou, Ik had orange adsl over een isdn met telefoon van kpn. Had mijn isdn lijn opgezegd.

Beiden (kpn/orange) hou er rekening mee dat dan je adsl ook weg is.

Dit bleek niet zo te zijn. Bellen bellen bellen naar helpdesk waar ze alletwee zeggen, dat het kan niet maar is toch zo en we weten niet hoe we het moeten oplossen. Dit terzijde.

KPN kan dit dus wel

www.weitjerock.com

• Martinus
  • Laatst online: 14-09 10:26
arutten schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:25:
Ik had 19 november Internet van Telfort aangevraagd. Gisteren e-mail ontvangen dat alles gereed was. Uurtje geleden alles aangesloten: duurde even voordat ik m.b.v. de IE het internet kon activeren. Tot nu toe erg blij: Newsleecher haalt een snelheid van 2,05 MB/s :P . Ben eindelijk van @Home af: max. 900 kb/s (Newsleecher) en € 47,95 :( per maand.
hoe heb je opgezeggd? en heb je reactie van athome gekregen?

ik heb via het web opgezegd maar hoor niks.

no comment

• hepabolu
  • Laatst online: 23-02-2023
@Klein_Kipje: bedoel je nou dat je toch je ADSL-verbinding kwijtgeraakt bent na opzegging van ISDN?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Martinus schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:42:
[...]

hoe heb je opgezeggd? en heb je reactie van athome gekregen?

ik heb via het web opgezegd maar hoor niks.
Ik heb ook via het web opgezegd, en ik kreeg een email als bevestiging.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:48
franssie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:34:
[...]

nou - het draadloze modem is echt erg sterk. Ik ben gebeld door iemand honderden meters verderop die zei op mijn netwerk te zitten.
Euh, zou je niet even WPA(2) aanzetten? 8)7

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Wobcat
  • Laatst online: 09-09 09:16
Hier ook een overstap van xs4all --> telfort.

Afgelopen zondag de aanvraag/opzegging in orde gemaakt, wil per 01-02-'08 over van xs->telf.
Vandaag brief van xs4all, en één gedeelte springt er echt uit: " We wachten op bericht van onze netwerk partner. Dat bericht wordt verstuurd zodra uw nieuwe provider uw opdracht tot verhuizing van de adsl aansluiting in behandeling heeft genomen. Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe provider. Vanaf het moment dat wij dit bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van 1 maand in en start de werkelijke migratie."
Uhm, dacht het niet... Ik heb een contract met xs4all, ik zeg (ruim op tijd) op, het zal wel allemaal goedkomen gezien de tijd die er tussen zit, anders wordt het storneren.....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Verwijderd

hallo vandaag is er een monteur van kpn langs geweest. Die kwam langs om de lijn door te meten en die concludeerde dat de kabel te kort/kapot was. Dus de kabel moet gemaakt geworden. Dus mijn vraag wie draait er voor kosten op??

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Nou ik ga het ook maar eens proberen, moet zeggen dat de verkopers aan de lijn nog wel wat te leren hebben.... Ik had mijn adres doorgegeven, maar gevraagd of de modem op een ander adres kon worden afgeleverd omdat ik er de aankomende tijd niet erg veel ben. Was geen probleem.
Vervolgens komt mijn overeenkomst via de email binnen en staat daar het aflever adres!

Ik bellen met de klantenservice, wordt me verteld dat ze dit niet kunnen veranderen en dat ik een nieuwe aanmelding moet doen en dan die andere uiteindelijk maar afzeggen. Na wat gezeur is het dan toch omgezet. Nu maar zien hoe snel het allemaal geregeld is.

To dare is to do

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Over 3 weken zit ik op IPB van Telfort maar nu gebruik ik het Zyxel draadloos modem alvast voor m'n ADSL abbo bij Planet.

Wat ik nooit met m'n SMC draadloos modem had (4 jaar trouwe dienst): dat de PC geen verbinding kan maken met het modem. Dat gebeurde net voor het eerst. Mijn netwerk was zichtbaar bij Draadloze Netwerken (draai trouwens XP) maar als ik opdracht geef tot verbinden zie ik dat indicatiebalkje heen en weer lopen- zonder resultaat.
Alleen een herstart (van m'n PC) hielp. Ik hoop dat dit niet een voorbode is van mijn introductie tot IPB bij Telfort begin januari...

Waar kan dit aan liggen?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Muhahaha, kwam net thuis en toen stond het pakketje voor de deur te wachten.

Aansluiten maar meteen gedaan, echter geen DSL lampje :/

Ik hoop dat dat nog komen gaat, opleverdatum is 21 december, op een kale lijn.

Had er al een DSL lampje moeten zijn of kan het wel kloppen dat die er nog moet komen?

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:07
Damian schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:48:

Had er al een DSL lampje moeten zijn of kan het wel kloppen dat die er nog moet komen?
bij mij vandaag pakket binnen en gaan met die banaan.
had meteen verbinding
zou eigenlijk pas volgende week online moeten zijn.

Verwijderd

Wobcat schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:18:
Hier ook een overstap van xs4all --> telfort.

Afgelopen zondag de aanvraag/opzegging in orde gemaakt, wil per 01-02-'08 over van xs->telf.
Vandaag brief van xs4all, en één gedeelte springt er echt uit: " We wachten op bericht van onze netwerk partner. Dat bericht wordt verstuurd zodra uw nieuwe provider uw opdracht tot verhuizing van de adsl aansluiting in behandeling heeft genomen. Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe provider. Vanaf het moment dat wij dit bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van 1 maand in en start de werkelijke migratie."
Uhm, dacht het niet... Ik heb een contract met xs4all, ik zeg (ruim op tijd) op, het zal wel allemaal goedkomen gezien de tijd die er tussen zit, anders wordt het storneren.....
Ik ga xs4all mooi niet melden dat ik overstap, ik zeg gewoon het abonnement op. We zien wel, ik wacht tot ik in stap 4 zit en dan zeg ik het op, volgens mij zit ik dan het veiligste.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
Damian schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:48:
Muhahaha, kwam net thuis en toen stond het pakketje voor de deur te wachten.

Aansluiten maar meteen gedaan, echter geen DSL lampje :/

Ik hoop dat dat nog komen gaat, opleverdatum is 21 december, op een kale lijn.

De opleverdatum is 21 december, en vandaag is het de 13de. In dit topic is meerdere malen melding gemaakt dat het eerder kan werken, maar als het niet zo is betekent dat je nog gewoon even af moet wachten.

• hepabolu
Voor iedereen die het weten wil: ik heb een DSL signaal. Joepie, eindelijk, na 6 weken zonder. Da's behoorlijk afzien hoor.

Ik heb net mijn snelheid bekeken: 15512 kbps / 1031 kbps, ADSL2PLUS

Wat ik nu graag wil weten is: zijn dit zo'n beetje de maximaal haalbare waardes voor mij of zou het hoger moeten zijn?

Hemelsbreed zit ik zo'n 1.2 en volgens routenet zo'n 1.3 km van de centrale af.

Alvast bedankt.

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: aa bb bb cc cc cc cc cc bb ba aa 98 75 40 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 21 db
tone 64- 95: 78 99 99 99 aa aa aa bb bb bb bb bb bb cc cc cc
tone 96-127: cb bb cc cb bc bc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa b2 a9 9a 9a a9 a9 9a 9a aa
tone 192-223: 99 99 99 a9 99 88 98 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 a9 a9 9a 9a aa 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99
tone 256-287: 5a 99 9a 99 aa 99 99 99 89 88 89 88 99 99 99 99
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 a9 a9 a9 aa 9a a9 a9 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 416-447: 99 99 89 99 98 99 99 99 98 99 99 99 89 98 88 88
tone 448-479: 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 66 66 66 66 66 66 66 66 66 54

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met reparaties aan de is/ra?? En wat is het tarief van een kpn monteur??

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
The Druid schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:28:
Xs4all users kunnen ook online checken of hun opzegging al binnen is btw:

https://oms.xs4all.nl/adsl/bevestighop/

Hoef je niet te bellen elke dag :-)
En als je daarop inlogt, gaat je opzegtermijn pas in of niet?

Ik ben al in de 2e maand op telfort, maar iets horen van xs4all homaar. :(

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Klein_Kipje
hepabolu schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:43:
@Klein_Kipje: bedoel je nou dat je toch je ADSL-verbinding kwijtgeraakt bent na opzegging van ISDN?
@hepabolu.

Lang verhaal en eigenlijk bestemt voor het orange topic.

Even in het kort:

ik wilde naar orange adsl & telefonie ipv orange adsl en tel via kpn (isdn)

orange zei: kan niet over isdn. Ik vraag aan orange hoe lossen we dit op.
orange zei: Je zegt je isdn op en daarmee vervalt ook je adsl. Dan bel je ons en vraag je adsl & telefonie aan.

Zo gegzegd zo gedaan. Isdn opgezegd. Is ook gebeurt. Alleen adsl is niet weg. Ik bellen naar orange. Ja meneer dat had niet zo moeten gaan, het is blijkbaar verkeerd gegaan. Bij ons staat u nog in de admin als adsl over isdn. Wederom, hoe lossen wij dit op?.

Wij slopen voor u het adsl signaal. En u vraagt aan kpn een nieuwe analoge lijn aan. Oke

ik vraag bij kpn een nieuwe lijn aan. Dat kan meneer maar op uw kabel staat nog een adsl signaal. Nee hoor dat wordt er af gehaald. (niet dus) Ik bel orange. Jullie zouden toch mijn adsl signaal slopen ?. Ja hebben wij gedaan. In de admin staat geen signaal meer. Ja maar ik kan nog steeds internetten. Ja dat snap ik ook niet.

Op de dag dat kpn de nieuwe lijn installeert is ook mijn internet weg. Ik heb dus nu een nieuwe analoge lijn zonder adsl.

Ik bel naar Orange, ja, ik heb een analoge lijn. Zet er maar adsl & telefonie op.

Nee meneer, dat kan niet want u heeft nog een contract bij ons voor adsl over isdn.

Ik kwaad, ik herhaal bovenstaande, Nee meneer wij kunnen niks voor u doen. Vervolgens ben ik nog kwader geworden, heb ik per direkt opgezegd vanwege het niet kunnen leveren blabla.

Krijg ik twee weken later 2 brieven. eerst een bevestiging van de opzegging per direkt. (bye bye orange), Ten twee eentje van de technische dienst dat er geen adsl op mijn signaal zit en dat ze er gaan werken. Ploink ploink ploink.

Lang verhaal.

www.weitjerock.com

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

@hepabolu

Mijn informatie klopte dus :D

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Ben ik dan de enige die vanmiddag een storing te pakken had?
Telfort gebeld en daar wisten ze me te vertellen dat het een "landelijke" storing was, in ieder geval de noordelijke provincies.
Iets met het WBA of WPA netwerk???? zou probleem bij de kpn zijn.
Van 12.45 tot net over 17.00 geen signaal, rond 12.45 begon het internet lampje te knipperen en na het opnieuw uit en aanzetten van het modem een rood dsl lampje en geen telefoon.
En rood + geen telefoon bleef het dus meer dan 4 uur, alleen bij mij :?

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:38
Vraagje over de orderstatus.

Zou het bij mij een tijdje kunnen duren voordat ik naar status 2 en verder ga omdat ik pas in februari 2008 over ga?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• hepabolu
Klein_Kipje schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:27:
[...]

@hepabolu.

Lang verhaal en eigenlijk bestemt voor het orange topic.
Hmm, klinkt als mijn verhaal, alleen had ik er volgens hun signaal op zitten terwijl ik NIET kon internetten. Lijn was zo dood als een pier.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bull schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:00:

Zou het bij mij een tijdje kunnen duren voordat ik naar status 2 en verder ga omdat ik pas in februari 2008 over ga?
Hoe lang is het geleden dat je het aangevraagd hebt? het duurt namelijk 7 werkdagen ivm de "afkoelperiode"

• hepabolu
Jep, heel erg bedankt. Nu kon ik met een gerust hart opgeven dat ik vrijdag thuis werk.

• hepabolu
Slasher schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:02:
[...]

Hoe lang is het geleden dat je het aangevraagd hebt? het duurt namelijk 7 werkdagen ivm de "afkoelperiode"
Als je echt heel erg verlegen zit om een verbinding, willen ze wel eens de afkoelperiode eraf halen en zo alles weer een paar werkdagen opschuiven. Maar dan kun je ze ook niet meer annuleren.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:38
Slasher schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:02:
[...]

Vandaag 10 dagen geleden aangevraagd.

Het is gelukkig nog lang geen februari :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 13-12-2007 20:22 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Verwijderd

Xs4all Telfort migratie.

Op 6 december is mijn adsl lijn gemigreerd van xs4all naar telfort internet.
Op de 6 december was mijn status echter nog in stap 3.
Internet werkte direct probleemloos. 18600 down en 1131 up via de centraleNieuwegein Noord op een ADSL2+ verbinding. Afstand centrale 967 meter en postcode 3434VA.
Ik had niets van tevoren aan xs4all gemeld.
Vandaag een brief van XS4ALL ontvangen dat door een ADSL lijn migratie mijn ABO op 6 december was beeindigd en ik de rest van de maand december mijn ABO geld word gecrediteerd.

Dus geen paniek met XS4ALL het lijkt prima te verlopen met de migratie( nieuwe richtlijn !!! ).

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

smokesign schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:52:
Ben ik dan de enige die vanmiddag een storing te pakken had?
Nee
Telfort gebeld en daar wisten ze me te vertellen dat het een "landelijke" storing was, in ieder geval de noordelijke provincies.
Iets met het WBA of WPA netwerk???? zou probleem bij de kpn zijn.
Van 12.45 tot net over 17.00 geen signaal, rond 12.45 begon het internet lampje te knipperen en na het opnieuw uit en aanzetten van het modem een rood dsl lampje en geen telefoon.
En rood + geen telefoon bleef het dus meer dan 4 uur, alleen bij mij :?
Hier precies hetzelfde. Tsja wat zou een WBA zijn ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In het zuiden ook een storing met een rode internet lampje. tussen 14:00 en 16:00 een onstabiele lijn. Rond 17:00 totaal geen internet meer.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

He getver. In november aangevraagd, krijg ik vandaag te horen dat het pas in de week van 8 januarie in gaat, en daar kunnen ze wegens drukte niets aan doen. Beeste slechte start van ze om dat niet even aan te geven in een mailtje ofzo...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pentiummania schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:42:
[...]
Nee

[...]
Dat is het KPN netwerk waarvan gebruikt wordt ("Bitstream"), dus niet het Tiscali netwerk. Zelf zit ik daar ook op, en mijn verbinding heeft er rond 16.00 een tijdje uit gelegen (ik wist niet zeker of het door de modem kwam of door de lijn).

[ Voor 21% gewijzigd door kamerplant op 13-12-2007 21:10 ]

🌞🍃

• bjck
Pentiummania schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:42:

[...]
Dan gaat het om de lijnen aangesloten via het KPN ADSL netwerk bij Telfort. Men noemt het soms ook wel eens bitstream.

Blijkbaar dus een storing geweest zo te lezen op aansluitingen via KPN's netwerk bij Telfort.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 13-12-2007 21:42 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:02

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

De storing was iig niet in heel Nederland.
Mijn verbinding heeft er namelijk niet uit gelegen.
Omdat in Pijnacker geen Tiscali netwerk is, zit ik op het KPN netwerk.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:55
Nou, mijn internet is ook aan de praat... voor zover ik over aan de praat kan praten, om de 15 minuten knalt hij er helemaal uit en moet hij de dsl lijn weer vinden, en dan is het weer even goed. Ook hebben ze de administratie niet echt op orde bij telfort, want wij hebben namelijk nog steeds geen brief gekregen met daar in de gegevens die je moet invoeren bij je telefoon... Gaat weer lekker iig... Ik hoop niet dat dit netwerk altijd zo onstabiel is, want ik wordt hier niet vrolijk van... ben je een gesprek met iemand aan het voeren via msn, komt er in eens een stuk of wat berichten terug want je internet knalt er uit... Naja, ik hoop dat het morgen beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Laatst online: 03-09 19:43

gsm

Als alles goed gaat ga ik 31 december over van Wanadoo naar Telfort en volgens de brief van Telfort de laatste week van december.
Ik heb internet plus telefonie.
Over telefonie heb ik nog niets gehoord van KPN, ik heb wel de brief met inlog gegevens van Telfort ontvangen.
Krijg ik wel een bericht van KPN dat mijn abo stopt en wanneer zal dat zijn ?
Ga ik ook op 1 januari bellen met Telfort of wordt dat later ?
Kan iemand mij dat uitleggen ?

Bedankt
gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bull schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:00:

Op 27 Nov. aangevraagd, sta al een week in 4, en heb eergisteren de brief met gegevens ontvangen per post! (Ik ga pas 20 Febr. 2008 over).
Dus op het modem na, wat ik waarschijnlijk ook een dezer dagen zal krijgen, ben ik helemaal kompleet.

Off topic:
Deze is ook heel leuk... :(

Dit antwoord kreeg ik via mail van Planet op mijn vraag waarom "einde contract" bij "mijn gegevens" al 3 !!! keer gewijzigd is en dat ik daar niet van gediend ben:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Uit onze administratie is gebleken dat u abonnement InternetPlusBellen per 23 oktober 2007 is beëindigd en is omgezet in InternetPlusBellen Standard. Het eind datum wijzigt zich daarmee in 3 maart 2008.

Vertrouwende erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Ze zijn daar echt de weg kwijt..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 06:12:
[...]

Uit onze administratie is gebleken dat u abonnement InternetPlusBellen per 23 oktober 2007 is beëindigd en is omgezet in InternetPlusBellen Standard. Het eind datum wijzigt zich daarmee in 3 maart 2008.
u abonnement???
omgezet in???
het eind datum???
wijzigen in???

Cursusje inburgeren lijkt me wel handig voor deze persoon.
Naar Radar sturen deze prutsmail. Maakt me echt misselijk dit... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:22:
Heeft iemand ervaring met reparaties aan de is/ra?? En wat is het tarief van een kpn monteur??
Ik heb ergens gelezen dat het rond de 300-350 euro kosten om een monteur te laten komen. maar dat was voor het verplaatsen ervan.

Wat is er mis met je is/ra-punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mntr voor consument: 54 eus voorrijkosten + 9eus per 10 min. ligt fout bij kpn dan zijn de koste voor kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negative
  • Laatst online: 14-09 20:51
Ik kwam net deze site tegen: www.opzeggen.nu die hebben soort standaard formulieren die je kan invullen en die worden dan gestuurd naar je provider. Geld ook voor je telefoonabbonementen dus ik dacht dat is vast wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 11:48
Mijn lijn is vandaag opgeleverd. De overstap was van Tiscali naar Telfort (op Tiscali netwerk), dus geen centje pijn. Om middernacht precies trainde het modem opnieuw in. Het IP adres ging pas om 1:50 uur om (lease van 4 uur, dus renew om de 2 uur). Waardes zijn 19256 kbps / 1128 kbps met een noise margin van 7 db / 8 db (zit 528 van de centrale volgens de sites).

In sabnzbd is mijn record tot nu toe 1852 KB/s (14.5 Mbit/s). Niet slecht. :*)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette score Richie :9~

Helaas als ik mijn postcode invoer op de site van Telfort komt de meter op max 8 Mbit. We zullen dus nog wel een oude centrale hebben :'( (en dat voor 'n vinex locatie :| )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb antwoord van KPN mbt de vraag of het bij Direct-ADSL nodig is op te zeggen bij een overstap naar Telfort:
Geachte heer ,

Naar aanleiding van uw vraag over een overstap naar Telfort kunnen wij u als volgt informeren:

Wanneer u van uw huidige Internet Service Provider connected by KPN wenst over te stappen naar een Internet Service Provider van een andere Telecom Provider, dan adviseren wij u eerst de einddatum van uw ADSL-contract bij uw huidige Internet Service Provider op te vragen.

Als u aan uw minimum contractduur heeft voldaan en u wilt overstappen naar een andere telecomprovider, dan hoeft u bij een overstap uw abonnement op Internet van KPN niet op te zeggen. Uw nieuwe Internet Service Provider zal contact opnemen met KPN om het ADSL-signaal over te nemen. Zodra dit signaal is overgenomen stopt de facturering van uw abonnement automatisch.

Uw nieuwe Internet Service Provider kan u informeren over de mogelijkheden om over te stappen naar een ander netwerk. Om deze reden adviseren wij u voor meer informatie over de te volgen procedure, contact op te nemen met uw nieuwe Internet Service Provider.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

KPN
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hepabolu
Ik haal 15400/1031 kbps op een afstand van zo'n 1.3km (attenuation down 21 db) van de centrale. Uit eerder geposte waardes krijg ik de indruk dat ik wel hoger moet kunnen. Wie kan me vertellen hoe de verschillende waardes moeten zijn en/of hoe ze zich tot elkaar moeten verhouden om een optimale lijn te hebben? En waar zou de snelheid dan zo'n beetje moeten liggen? Ja, ik weet dat de kwaliteit van koperdraad invloed heeft, maar ik vraag me af of 18 of hoger niet logischer is op deze afstand.

Ik durf na 6 weken ellende (bellen waarom ik geen ADSL kan krijgen) niet zomaar aan het IS/RA punt (lasdop met een vage draad die eruit komt) te gaan sleutelen. Bovendien, als het maximaal haalbare maar weinig verschilt met wat ik nu heb, ga ik niet eens de moeite doen om te sleutelen.

bedankt.

O ja, ik heb ISDN met een gewoon KPN abo er nog overheen.

[ Voor 3% gewijzigd door hepabolu op 14-12-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers,

wie kan me het verlossende antwoord geven op de vraag of mijn modem 'stuk' (Zyxel 2602HW-D1A, POTS) is?

Met fabrieksinstellingen, bekabeld 1 PC aangesloten, download ik een groot testbestand (1000mb.bin). Deze download levert in het modem een CPU usage van 100% op, zodat ik niet meer de modem-webinterface kan benaderen en, erger, ook de telefoon het niet meer goed doet (de modem is immers non-responsive geworden).

Vraag: is het normaal dat wanneer je 1 groot bestand download (http download, via de browser, geen p2p), dat de cpu-usage van het modem op 100% staat? Ik heb wireless niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:14:
Tweakers,

wie kan me het verlossende antwoord geven op de vraag of mijn modem 'stuk' (Zyxel 2602HW-D1A, POTS) is?

Met fabrieksinstellingen, bekabeld 1 PC aangesloten, download ik een groot testbestand (1000mb.bin). Deze download levert in het modem een CPU usage van 100% op, zodat ik niet meer de modem-webinterface kan benaderen en, erger, ook de telefoon het niet meer goed doet (de modem is immers non-responsive geworden).

Vraag: is het normaal dat wanneer je 1 groot bestand download (http download, via de browser, geen p2p), dat de cpu-usage van het modem op 100% staat? Ik heb wireless niet geactiveerd.
Firewall of Content Scanning uitgezet en gekeken of het dan beter gaat?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:31:
[...]

Firewall of Content Scanning uitgezet en gekeken of het dan beter gaat?
Firewall staat aan, port forwarding (80) naar interne webserver.
Content scanning staat uit.

Ik heb de firewall even uitgezet, en dat scheelt 6 procent. Maar, dan staat-ie nog tegen de 100% aan te hikken. Dat lijkt me niet goed. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:08:
Ik heb antwoord van KPN mbt de vraag of het bij Direct-ADSL nodig is op te zeggen bij een overstap naar Telfort:

[...]

d:)b
Standaardmail, heb ik een tijdje geleden ook gevraagd aan KPN. Ik heb het er op gegokt dat het gaat zoals ze schrijven en per 28 januari 2008 een overstap aangevraagd van DirectADSL (dat 26 januari afloopt) naar Telfort.
(Ik ga pas als het eenmaal aangesloten is telefoon via Telfort overwegen. Eerst maar eens kijken hoe stabiel de ADSL verbinding is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
bjck schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:27:
[...]

Dan gaat het om de lijnen aangesloten via het KPN ADSL netwerk bij Telfort. Men noemt het soms ook wel eens bitstream.

Blijkbaar dus een storing geweest zo te lezen op aansluitingen via KPN's netwerk bij Telfort.
OK bedankt voor de reacties, was ik toch niet alleen met die problemen.
Blijf ik het toch niet netjes vinden dat er op de Telfort site niets over vermeld staat.
Via het 0900 telefoonnr. kwam alleen de melding dat er in Amerongen iets niet in orde was, terwijl de Telfort medewerker daarna mij dus wist te vertellen dat er iets met het WMA netwerk niet in orde was. Ook even aan hem verteld dat het vreemd is dat er geen melding gemaakt is op de site en via het nummer. Een storing van ruim 4 uur is toch geen kleintje waar geen melding van gemaakt "hoeft" te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

smokesign schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:31:
[...]

OK bedankt voor de reacties, was ik toch niet alleen met die problemen.
Blijf ik het toch niet netjes vinden dat er op de Telfort site niets over vermeld staat.
Via het 0900 telefoonnr. kwam alleen de melding dat er in Amerongen iets niet in orde was, terwijl de Telfort medewerker daarna mij dus wist te vertellen dat er iets met het WMA netwerk niet in orde was. Ook even aan hem verteld dat het vreemd is dat er geen melding gemaakt is op de site en via het nummer. Een storing van ruim 4 uur is toch geen kleintje waar geen melding van gemaakt "hoeft" te worden.
Dit vind ik op de site van telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Yep, verder niets over een WMA storing in de "noordelijke provincies". En ik woon niet in Amerongen........... maar in Rolde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met het aanmaken van extra e-mail adressen?
Ik heb er een aantal aangemaakt maar ik kan ze niet "poppen".
Ik kan wel inloggen via telfort webmail maar de accounts aanmaken in outlook express lukt niet.
Ik krijg dan de melding dat het wachtwoord onjuist zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52

ykz

ik las op de vorige pagina dat als je adsl over isdn hebt en isdn opzegt adsl ook weg is? of lees ik verkeerd?

maar wy hebben nu dus ook adsl over isdn, maar willen misschien later de isdn opzeggen, moeten we dan adsl naar een andere lijn overzetten ofzoiets?

ik heb geprobeerd deze vraag aan de klantenservice van telfort te stellen, maar ze antwoorden gewoon niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjosh schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:39:
Nou, mijn internet is ook aan de praat... voor zover ik over aan de praat kan praten, om de 15 minuten knalt hij er helemaal uit en moet hij de dsl lijn weer vinden, en dan is het weer even goed.
Zoiets heb ik nu ook, alleen niet om de 15 min. maar om de 2 sec. :S

Toch wel spannend, wie er nu eerder internet heeft, mijn zus of mijn studentenhuis. Mijn zus had ik 2 weken voor dat ik die van ons aanvroeg.

Maar zij had vorige week de pech dat het ISRA punt niet ok is... Zondag gebeld, vandaag belde KPN en vanmiddag komen ze langs, dus ben benieuwd of ik vanavond daar internet kan maken :+

In mn studentenhuis dus gister alles aangesloten, geactiveerd, ik kon google pingen, modem gereset..... en toen het 2 sec. verhaal. Verder kan ik wel dus ook op het modem komen... Request aangemaakt bij Telfort, nu maar weer 5 dagen wachten...

Dus... als het modem bij mn zus goed is, wint ze wel ;) anders... wordt het nog spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:47:
Heeft iemand ervaringen met het aanmaken van extra e-mail adressen?
Ik heb er een aantal aangemaakt maar ik kan ze niet "poppen".
Ik kan wel inloggen via telfort webmail maar de accounts aanmaken in outlook express lukt niet.
Ik krijg dan de melding dat het wachtwoord onjuist zou zijn.
Ik had hetzelfde probleem. Ik dacht voor de nieuwe mailboxen een wachtwoord opgegeven te hebben van 10 posities. Via de webinterface wordt dit bij registreren afgekapt op 8 posities. Blijkbaar geeft Outlook Express er wel 10 door en dat klopt dan niet met het wachtwoord van 8 posities wat geregistreerd is. 8)7

De webmail interface kapt ook af op 8 dus daar lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
ykz schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:55:
ik las op de vorige pagina dat als je adsl over isdn hebt en isdn opzegt adsl ook weg is? of lees ik verkeerd?

maar wy hebben nu dus ook adsl over isdn, maar willen misschien later de isdn opzeggen, moeten we dan adsl naar een andere lijn overzetten ofzoiets?

ik heb geprobeerd deze vraag aan de klantenservice van telfort te stellen, maar ze antwoorden gewoon niet :S
Tegen mij had de kpn gezegd dat als je de isdn opzegt het internet ook weg is. (alleen dat was niet zo en toen begon de ellende)

Je kan beter even naar KPN bellen met die vraag.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik ga ook over wat voor snelheid krijg je als je 43meter van de centrale afzit? :P

Getest op http://www.speedtest.nl/ADSL/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:25:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat het rond de 300-350 euro kosten om een monteur te laten komen. maar dat was voor het verplaatsen ervan.

Wat is er mis met je is/ra-punt?
In me huis kan ik nergens het isra punt vinden!! Want waar het wandcontactdoos zit komt er een paar snoertjes naar boven die op het wandcontactdoos zitten en daar niks geen mantel of watdan ook omheen plus de snoertjes zijn ook niet helaam koosjer meer. Dus volgens de monteur moet de kabel gemaakt worden?? Wat datdan ook precies inhoud. Waarschijnlijk ligt het aan de vorige bewoners maar dat weet ik niet zeker? Zou ik kpn aansprakelijk kunnen stellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 12:14
Vraagje...

Laatst een heel gezeur gehad met dat mijn huisnummer toevoeging niet goed was.
Nu keek ik bij de gegevens bij de orderstatus, en daar staat mijn huisnummer toevoeging niet genoemd.
(Deze zouden ze veranderd hebben van 'II' naar '2'.)

Klopt dit dat ik mijn huisnummer toevoeging niet zie, of ziet iemand hier misschien wel zijn huisnummer toevoeging (als die gene dat heeft).

Ik vraag dit maar even, of mijn onderbuurman krijgt straks een KPN man over de vloer, of ik kan weer is gaan bellen met telfort. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zag ik dat ik van orderstatus 3 teruggezet ben naar 1. Telfort gebeld, naar eigen zeggen door helpdeksmedewerker lopen ze daar momenteel ' als kipppen zonder kop rond' omdat er problemen zijn met migraties vanaf het KPN netwerk (ik heb overigens ADSL only van XS4all momenteel). Ze hebben geen idee hoe en wanneer het opgelost zou zijn. Ik werd aangeraden om in ieder geval mijn huidige provider te bellen om te regelen dat ik nog signaal hield (ik zou volgende week overgezet worden). Beetje minder dus allemaal :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:33:
Ik ga xs4all mooi niet melden dat ik overstap, ik zeg gewoon het abonnement op. We zien wel, ik wacht tot ik in stap 4 zit en dan zeg ik het op, volgens mij zit ik dan het veiligste.
Dit heb ik ook gedaan en werkt het beste. Gewoon in stap 4 aangeven dat je wil opzeggen, ik heb van de week een e-mail van xs4all binnen dat het abbo wordt beeindigd op 23 dec. Dit is dan precies een maand geleden toen ik xs4all heb opgezegd.

Overigens vandaag is de opleverdatum van Telfort internet en telefonie bij mijn ouders. Mijn vader belde al dat hij niet meer kon internetten via Xs4all. Dus dat betekent dat ik morgen maar eens de Telfort modem ga aansluiten.

Nu hebben ze ook Telfort telefonie aangevraagd, op dit moment doet de vaste telefoon lijn van KPN het nog gewoon. Zit hier altijd een overlap tussen, of kan het zijn dat die in de loop van de avond wordt afgesloten.

[ Voor 29% gewijzigd door Bram op 14-12-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bram schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:58:
[...]

Dit heb ik ook gedaan en werkt het beste. Gewoon in stap 4 aangeven dat je wil opzeggen, ik heb van de week een e-mail van xs4all binnen dat het abbo wordt beeindigd op 23 dec. Dit is dan precies een maand geleden toen ik xs4all heb opgezegd.
Ik heb ook het idee dat dit niet uitmaakt, ze halen gewoon de lijn er af. Klaar uit. Punt is wel dat je in stap 4 moet staan, anders kan je huidige ISP een sloop opdracht op de lijn zetten en dat kan je voorkomen dus door in stap 4 op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Bram schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:58:
[...]
Nu hebben ze ook Telfort telefonie aangevraagd, op dit moment doet de vaste telefoon lijn van KPN het nog gewoon. Zit hier altijd een overlap tussen, of kan het zijn dat die in de loop van de avond wordt afgesloten.
Nee, daar zit 4 dagen tussen! Dat zal ook in een brief van Telfort staan, zo is het hier ook geweest. Na 4 dagen regelmatig je telefoon checken en als die er niet meer is, telefoon aansluiten op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ykz schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:55:

Klein_Kipje schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:38:
[...]

Tegen mij had de kpn gezegd dat als je de isdn opzegt het internet ook weg is. (alleen dat was niet zo en toen begon de ellende)

Je kan beter even naar KPN bellen met die vraag.
Als je eenmaal Telfort Internet hebt kan je gewoon bij KPN je telefonie (analoog of ISDN) opzeggen. Dan blijft je ADSL gewoon liggen alleen.

Die melding van de helpdesk van KPN komt voort uit een oude gedachte van mxstream (planet internet bijvoorbeeld) waar je telefonie en ADSL gekoppeld is.

Overigens moet je niet:
  • Je telefonie niet opzeggen voordat je ADSL is geleverd compleet.
  • Je telefonie niet opzeggen als je het nummer wilt meenemen nog naar Telfort of een ander aanbieder. Dan gewoon je nummer laten overnemen en dan stopt het vanzelf bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet de kpn man toestemming geven aan telfort dat de lijn goed is?? Of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:20:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Ik dacht voor de nieuwe mailboxen een wachtwoord opgegeven te hebben van 10 posities. Via de webinterface wordt dit bij registreren afgekapt op 8 posities. Blijkbaar geeft Outlook Express er wel 10 door en dat klopt dan niet met het wachtwoord van 8 posities wat geregistreerd is. 8)7

De webmail interface kapt ook af op 8 dus daar lukt het wel.
Bedankt! Nu werkt het. Ik heb er kennelijk overheen gelezen dat je niet meer dan 8 karakters mocht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje,

Ik heb kabel internet van UPC maar wil wel overstappen en deze telfort internet lijkt me wel wat en ook nog goedkoop, maar ik heb ook UPC Telefonie, kan ik mijn telefonie gewoon behouden van UPC maar wel overstappen naar Telfort Internet aleen kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Laatst online: 03-09 19:43

gsm

Kan iemand nog even antwoorden op mijn vraag bovenaan de vorige pagina ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:47:
Een vraagje,

Ik heb kabel internet van UPC maar wil wel overstappen en deze telfort internet lijkt me wel wat en ook nog goedkoop, maar ik heb ook UPC Telefonie, kan ik mijn telefonie gewoon behouden van UPC maar wel overstappen naar Telfort Internet aleen kan dat?
Wat Telfort betref: natuurlijk kan dat! Dat zijn toch twee totaal verschillende dingen: telefonie over de kabel, en ADSL over de telefoonlijn.

Wat UPC betreft: volgens mij kun je alleen UPC-telefonie hebben wanneer je ook UPC-Internet afneemt. Dus dan nee, dat kan niet. Maar dit is dan weer off-topic voor dit forum-gedeelte.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Ik probeer een poort te forwarden naar een server, maar dan op een andere poort, publiek moet het bijvoorbeeld poort 50 zijn, maar intern poort 60, kan ik redirecten met het zyxel modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:01:
Wat UPC betreft: volgens mij kun je alleen UPC-telefonie hebben wanneer je ook UPC-Internet afneemt.
Volgens mij klopt dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

arjanhs schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:18:
Ik probeer een poort te forwarden naar een server, maar dan op een andere poort, publiek moet het bijvoorbeeld poort 50 zijn, maar intern poort 60, kan ik redirecten met het zyxel modem?
Ik krijg de hele portforwarding niet aan de praat in dat ruk ding.
Iemand dit al wel werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:36:
Net zag ik dat ik van orderstatus 3 teruggezet ben naar 1. Telfort gebeld, naar eigen zeggen door helpdeksmedewerker lopen ze daar momenteel ' als kipppen zonder kop rond' omdat er problemen zijn met migraties vanaf het KPN netwerk (ik heb overigens ADSL only van XS4all momenteel). Ze hebben geen idee hoe en wanneer het opgelost zou zijn. Ik werd aangeraden om in ieder geval mijn huidige provider te bellen om te regelen dat ik nog signaal hield (ik zou volgende week overgezet worden). Beetje minder dus allemaal :(
Blijf je op het KPN netwerk of gaat het echt alleen maar om migraties van het KPN naar het Tiscali netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hachy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:35:
Schaamteloze quote:

[...]

Vandaag dus aangesloten, 3 telefoons + fax op poort 1. Werkt prima incl nummerherkenning.
Dus aansluitfactor lijkt wel in orde.
Wou dat het bij mij ook zo simpel ging... Gisteren modem aangesloten, DSL werkt prima. Lekker snel internet, e-mail werkt echter nog niet. Mijn 'vaste telefonie' doet nog helemaal niks. Kan VOIP niet aanmelden via adsl-modem, krijg steeds 'failed' melding. Kan ook niet anders, want vreemd genoeg doen de telefoons het wél nog steeds gewoon over de KPN-lijn. Schijnt dus te kunnen: DSL van Telfort en telefonie van KPN over dezelfde twee draadjes... Vandaag maar eens gebeld met de klantenservice. "Hmmm, vreemd, tsja... telefonie is kennelijk nog niet overgezet. Ja, u moet maar even afwachten. Zodra u geen signaal meer hebt op uw telefoon, moet u hem maar op het modem aansluiten. Dan is de lijn overgezet." Ja, dat had ik ook al bedacht, de vraag is alleen WANNEER gaat Telfort of KPN de telefonie overzetten? Kon de Telfort medewerker geen antwoord op geven. Lekker vaag dus. Zal dus op z'n vroegst maandag gaan werken, het lijkt me sterk dat KPN in het weekend een lijntje overzet.

Meer mensen met deze ervaring?

[EDIT] Excuus, lees net hierboven dat er vier dagen tussen gaan zitten als je van KPN (analoog belbasis) naar Telfort vast bellen overstapt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:32:
[...]

Wou dat het bij mij ook zo simpel ging... Gisteren modem aangesloten, DSL werkt prima. Lekker snel internet, e-mail werkt echter nog niet. Mijn 'vaste telefonie' doet nog helemaal niks. Kan VOIP niet aanmelden via adsl-modem, krijg steeds 'failed' melding. Kan ook niet anders, want vreemd genoeg doen de telefoons het wél nog steeds gewoon over de KPN-lijn. Schijnt dus te kunnen: DSL van Telfort en telefonie van KPN over dezelfde twee draadjes... Vandaag maar eens gebeld met de klantenservice. "Hmmm, vreemd, tsja... telefonie is kennelijk nog niet overgezet. Ja, u moet maar even afwachten. Zodra u geen signaal meer hebt op uw telefoon, moet u hem maar op het modem aansluiten. Dan is de lijn overgezet." Ja, dat had ik ook al bedacht, de vraag is alleen WANNEER gaat Telfort of KPN de telefonie overzetten? Kon de Telfort medewerker geen antwoord op geven. Lekker vaag dus. Zal dus op z'n vroegst maandag gaan werken, het lijkt me sterk dat KPN in het weekend een lijntje overzet.

Meer mensen met deze ervaring?

[EDIT] Excuus, lees net hierboven dat er vier dagen tussen gaan zitten als je van KPN (analoog belbasis) naar Telfort vast bellen overstapt...
Staat toch ook in de brief die je gekregen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Totaalgeflipt schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:21:
[...]

Als je de firewall van het modem aan hebt staan, zal je het waarschijnlijk wel op twee plekken moeten openzetten. ^_^;;

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:43:
[...]

Staat toch ook in de brief die je gekregen hebt?
Heb net nog even alle brieven erbij gepakt, maar er staat werkelijk niets in over de oplevering/activering van de telefonie. Wel over de activering van internet. Het enige wat er staat over 'vast bellen' is dat ik het besteld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
zo heb nu ook Adsl van Telfort, net even bezig geweest via Nieuwsgroepen, en kom
uit op 21200 kbps strakke stabiele lijn down.

volgens de zyxel kon dat ook wel ongeveer kloppen

DSL Up 21382 kbps / 1154 kbps

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 4 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de fe ff ff ff ff df fe ed ca 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 13 db
tone 32- 63: 00 25 57 78 99 ab bc cd dd dd ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee dd ee de ee
tone 96-127: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ff ee ee ee ee ee
tone 128-159: ee ee ee ee ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: de dd dd 2d dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 224-255: dc cc dc cc cc dc cd cd dd dd dd cd cd dd dd dd
tone 256-287: 9d dd dd dd dd de ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 288-319: ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 384-415: cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 448-479: bb bb bb bb bb ab aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 480-511: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa

de centrale zit hemelsbreed zon 850m hier vandaan. kan je dat uit dit schema halen?
ik ben eigenlijk best tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Maakt het voor de snelheid van Telfort 20MB ook verschil als je het gebruikt in combinatie met een splitter en analoge KPN telefoon lijn?

Grtz T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:58
Ik heb al een hele tijd 12mbit adsl en telefonie via tiscali voor 35€ p/m. Nu gaat tiscali over in telfort, en zou er voor mij niks veranderen. Echter bied telfort wel 20mbit + telefonie aan voor 29,90€ p/m. Zjin er meer mensen die erover denken om toch maar actief over te stappen naar telfort, of zijn er redenen om dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:21:
[...]

Het forwarden werkt op zich wel, maar dan bijvoorbeeld alleen poort 80 publiek in de firewall van wan naar lan, en vervolgens een NAT rule die het naar het betreffende device stuurt, maar wil je onderweg het poort nummer wijzigen, dan lukt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Portforwarden werkt hier prima. Alleen ftp is een ramp. Wat ik ook doe, het is onmogelijk om een ftp-server op te zetten. Misschien heeft telfort poort 20/21 geblokkeerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de oplevering gehad van mijn abbo maar toch nog wel wat opmerkingen.
Vanaf 11.00 uur werdt mjn oude ipb van KPN afgesloten en heb ik de nwe telfortmodem eraan gehangen. Helaas geen signaal maar toch maar even gewacht. Om 16.00 uur nog niets en maar eens gebeld met de helpdesk. Kreeg ene Dennis aan de lijn die mij vertelde dat het wel tot 0.00 uur mogelijk was om aangesloten te worden. Om 21.00 uur nog maar eens gebeld en kreeg een uitstekende helpdeskmedewerker aan de lijn die het verhaal van Dennis onzin vond. We hebben samen het modem doorgenomen en na een reset en wat aanpassing van de helpdesk had ik zowaar verbinding. Bij een test met eweka had ik een downloadsnelheid van 1.9 mb/s TOP!!! Daarna probeerde ik mijn telefoonabbo aan te sluiten maar ik kreeg iedere keer de melding dat het mislukt was. Weer de helpdesk gebeld, die zagen dat mijn telefoonabbo gelockt was??? zij wisten ook niet waarom maar ik moest het de volgende dag nog maar eens proberen. Vanmorgen nogmaals geprobeerd en ja, het lukte!!(dacht ik)
Ik kan nu wel zelf bellen maar niet gebeld worden. Als ik mijn eigen nummer bel krijg ik de voicemail van mijn oude ipb verbinding. Weer gebeld met de helpdesk(Bas Huijsen) Inkomend telefoonverkeer was nog niet geregeld, zou pas maandag worden. Beetje raar want dit staat nergens vermeld als je van IPB af komt. Het zou direct 1 op 1 overgezet moeten worden. Zijn er meer mensen die hier las van hebben of soortgelijke ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Bellen komt altijd een paar dagen later.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.