Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 94 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.298 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Mario en Sonic net op verjaardag gespeeld. Vond eigenlijk alleen hoogspringen en hardlopen echt leuk. Graphics vielen me erg tegen (mischien komt het omdat ik nu ook een ps3 heb), maar ik vond alles er nogal kaal en ongeinspireerd uitzien.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117508

iNSaNe-oNe schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:10:
[...]

Laat me raden: je kan je F-Zero save niet kopiëren of verplaatsen? Dat is een bekend 'probleem'. Of herkent het spel je hele kaartje niet?
Dat laatste want hij kon nadat hij was afgezet en weer opnieuw was aangezet geen data vinden. Hindert niet, want ik heb gewoon een originele gehaald en die werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Mm.. ik zou denken dat dat automatisch wel goedgaat.
Kan je wel surround krijgen via alleen die twee audiokabeltjes van de componentkabel dan?

[edit]
Ok, zo te zien wel:
http://www.dolby.com/consumer/technology/prologic_II.html

Nooit geweten :) Ik ga het eens proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Syntagma op 16-12-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
monnick schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:17:
[...]

Ik zou toch voor een beschadigde disc gaan? Of is Mario Kart misschien een PAL spel en Sunshine een NTSC spel? Andere mogelijkheden kan ik niet bedenken aangezien de Wii zonder problemen alle GC spellen zou moeten afspelen.
Ik heb overigens gisteren op bol.com een Piranha memorycard en GC-controller gekocht zo dat ik ook nog eens wat gamecube spelletjes kan inhalen. :)
Nee,hij zat er niet verkeerd om in :)
En als ik de disk bekijk zie ik geen noemenswaardige krasjes.
En het is een PAL versie.

Vanavond kwam een vriend langs met nog wat spelletjes waaronder Rayman.
Deze gaf ook kuren met opstarten.
Ik kreeg steeds de medling dat er een probleem was en ik de disk er uit moest halen en mijn systeem moest resetten.
Ik kreeg deze melding alleen weg door de stroom er geheel af te halen.
Na veel poetsen werd de dvd wel geaccepteerd.
Is de Wii zo gevoelig met het aflezen of moet ik me gaan afvragen of mijn Wii wel presteert zoals het zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Vaag dingetje wat ik met mijn goed werkende (5 dagen oude) wii had: de eerste 3 keer bij opstarten vlogen er allemaal witte snippertjes (qua grootte gelijk aan een halve rijstkorrel) uit de dvd la? Spellen deden het wel gewoon en hij is er nu mee gestopt (met het spugen van witte snippertjes). Heb nog wel zitten schudden en heb gemerkt dat als je je wii schud hij de verbinding met je internetverbiding kwijtraakt ( :+ ), maar er kwam niks meer uit?

Vaag... de wii zat namelijk in een zakje en dat was heel bij het uitpakken? Afijn, hij werkt dus niks aan de hand.

Heb nog wel vragen:

- Is de wii browser de aanschaf waard of gebruiken jullie hem niet. Ik twijfel, heb geen laptop en pc staat op zolder, maar gebruiken jullie het nog veel of is het een leukigheidje voor even?

- Ik heb een 2 gig kaartje erbij gekocht (dacht dat ik dit nodig had om games op te slaan). Maar mario (enige spel dat ik heb) slaat de save files op op de wii zelf. Als ik de save file verplaats, dan kan ik niet verder in mario met mijn save file? Wat kan je met dat geheugenkaartje doen afgezien van foto's erop zetten (wat ik nooit ga doen omdat mijn digitale camera xd kaarjes en compact flash heeft en ik die ook met een kabeltje kan aansluiten op de tv)?

- lezen jullie het nieuws of het weerbericht wel eens? Ik vond het leuk, maar na een paar keer gebruiken kijk ik er niet meer naar...

- wat hebben jullie met de gamecube gedaan die nu immers niet meer nodig is? Mijn vrouw wil hem weggeven, maar ik wil de spellen wel houden. Maar wat heeft iemand aan een gamecube zonder games en joystick en memorykaart? Niks toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 16-12-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Syntagma schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:24:
[...]

Mm.. ik zou denken dat dat automatisch wel goedgaat.
Kan je wel surround krijgen via alleen die twee audiokabeltjes van de componentkabel dan?

[edit]
Ok, zo te zien wel:
http://www.dolby.com/consumer/technology/prologic_II.html

Nooit geweten :) Ik ga het eens proberen.
Inderdaad. Niet verwarren dus met Dolby Digital, dat is een signaal dat de versterker herkent. Dolby Pro Logic (II) is een modus die je versterker zelf uitgeeft. Dolby Pro Logic II is een "verzonnen" 5.1 upmix van een analoog, stereo signaal. Dolby Pro-Logic 1 was een analoge upmix naar 5.0, waar de achterspeakers zelfs nog een mono signaal voortbrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Anoniem: 32279 schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:35:
- Is de wii browser de aanschaf waard of gebruiken jullie hem niet. Ik twijfel, heb geen laptop en pc staat op zolder, maar gebruiken jullie het nog veel of is het een leukigheidje voor even?

- lezen jullie het nieuws of het weerbericht wel eens? Ik vond het leuk, maar na een paar keer gebruiken kijk ik er niet meer naar...

- wat hebben jullie met de gamecube gedaan die nu immers niet meer nodig is? Mijn vrouw wil hem weggeven, maar ik wil de spellen wel houden. Maar wat heeft iemand aan een gamecube zonder games en joystick en memorykaart? Niks toch?
Ik zou geen geld over hebben voor de browser. Het weerkanaal wordt nooit gebruikt hier in huis, en de gamecubes staan in de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pewwy schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:42:
[...]

Ik zou geen geld over hebben voor de browser. Het weerkanaal wordt nooit gebruikt hier in huis, en de gamecubes staan in de slaapkamer :)
Idem hier. Beide Cubes staan op zolder niets te doen, ja, te retro-en bij de overige consoles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Exorcist schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:37:
[...]

Inderdaad. Niet verwarren dus met Dolby Digital, dat is een signaal dat de versterker herkent. Dolby Pro Logic (II) is een modus die je versterker zelf uitgeeft. Dolby Pro Logic II is een "verzonnen" 5.1 upmix van een analoog, stereo signaal. Dolby Pro-Logic 1 was een analoge upmix naar 5.0, waar de achterspeakers zelfs nog een mono signaal voortbrachten.
Ok, thanks voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Pewwy schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:42:
[...]

Ik zou geen geld over hebben voor de browser.
Ik wel. Werkt vrij handig, redelijk snel en youtube filmpjes kijken op je tv is gewoon leuk. 500 punten is niet veel, en samen met SMB3 de beste besteding ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:35
Het weerkanaal gebruik ik ook nooit, maar het internetkanaal vind ik af en toe toch wel behoorlijk handig. Ff snel wat nieuws of m'n mail checken. Of het vervoer op 9292ov.nl als je weg moet, gaat sneller dan m'n computer opstarten. Idem voor saldo checken bij de Postbank.

Ook zijn er tig Flash games voor de Wii, alhoewel ik daar zelf niet zo fanatiek mee ben.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 17-12-2007 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 14:20
Ik denk ook niet dat ik het internetkanaal ga aanschaffen. Heb nu even het nieuws- en weerkanaal bekeken. Op zich leuke features, en het is wel handig om even snel iets op te zoeken, maar als je echt wilt internetten kruip je toch wel achter de PC met toetsenbord en muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:43

Snippertje

Light up your life

Ik gebruik het internetkanaal het meest van alles :P Beetje youtube filmpjes kijken en spelletjes doen, ook gebruik ik hem icm met een tobo :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 105012 schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:05:
[...]

Ik wel. Werkt vrij handig, redelijk snel en youtube filmpjes kijken op je tv is gewoon leuk. 500 punten is niet veel, en samen met SMB3 de beste besteding ervan.
Ik moet zeggen dat de browser bij mij af en toe tergend langzaam is. Dat terwijl onze laptop het met hetzelfde draadloze signaal van een stuk verder weg, veel en veel sneller is. Zeker met het kijken van youtube filmpjes is het soms echt een drama.

Nu moet ik wel toegeven dat ik regelmatig internet met de Wii, maar voor echt comfortabel internet zul je toch achter de PC moeten kruipen. Eigenlijk zou ik het als volgt zeggen, heb je een eigen PC in de buurt staan waar je altijd achter kan, dan zou ik nooit betalen voor die browser. Heb je dat niet, dan is de Wii een leuk alternatief.

Overigens is het voor het uitzoeken van vakanties e.d. wel ideaal. Lekker vanuit de bank de browser op de tv centraal in de kamer. Dan hoef je niet met zijn allen achter een monitor te kruipen :).

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

ik heb geluk gehad ben pas geleden verhuisd en had nog geen internet.
toevalig kon de wii wel een onbeveiligd signaal op pikken en mijn pc niet.
ik kon toen gelukkig via de wii mijn rooster op halen.
toen gebruikte ik hem nog behoorlijk.
nu heb ik gewoon internet via pc.
en ik chek alleen af en toe het weer kanaal even en mijn wii points meer niet :P

-(off-topic)-
het spijt me om te zeggen maar die waarschuwing meldingen onderaan begint me een beetje te iriteren.
niet iedereen komt dagelijks op dit forum en die willen gewoon een vraag stellen over de wii.
over wii point of beschikbaarheid van de wii.
maar daar mogen we blijkbaar geen antwoord op geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het internet kanaal op de Wii is inderdaad velen malen langzamer dan bijv. FF of IE op de computer. Ik denk echter niet dat dit door de internetverbinding komt maar eerder door de hardware van de Wii. Desondanks vind ik het toch leuk om af en toe even te kunnen internetten op de Wii. YouTuben op de Wii is toch wel leuker dan op de PC. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:50
melly schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:15:
[...]
Vanavond kwam een vriend langs met nog wat spelletjes waaronder Rayman.
Deze gaf ook kuren met opstarten.
Ik kreeg steeds de medling dat er een probleem was en ik de disk er uit moest halen en mijn systeem moest resetten.
Ik kreeg deze melding alleen weg door de stroom er geheel af te halen.
Na veel poetsen werd de dvd wel geaccepteerd.
Is de Wii zo gevoelig met het aflezen of moet ik me gaan afvragen of mijn Wii wel presteert zoals het zou moeten?
Als die games wel gewoon normaal bij je vriends wii worden afgelezen niet zonder het poetsen enzo, zou dat kunnen betekenen dat de lezer in je wii niet helemaal zuiver is. Je zou voor de zekerheid ook gewoon met nintendo kunnen bellen en vragen wat ze ervan vinden. Maar dan moet je natuurlijk eerst weten of het aan de games ligt of aan je wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijn89 schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:17:
[...]

Als die games wel gewoon normaal bij je vriends wii worden afgelezen niet zonder het poetsen enzo, zou dat kunnen betekenen dat de lezer in je wii niet helemaal zuiver is. Je zou voor de zekerheid ook gewoon met nintendo kunnen bellen en vragen wat ze ervan vinden. Maar dan moet je natuurlijk eerst weten of het aan de games ligt of aan je wii.
nog even een tip gebruikt geen schoonmaak cd.
omdat bij sommige schoonmaak je een schoonmaak goedje bij moet gebruiken.
het is niet zo verstandig omdat de vloeistof dan in de wii kan lopen.
1 keer is niet zo erg maar als er meer vloeistof in loopt kan hij defect raken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Anoniem: 215024 schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:31:
nog even een tip gebruikt geen schoonmaak cd.
omdat bij sommige schoonmaak je een schoonmaak goedje bij moet gebruiken.
het is niet zo verstandig omdat de vloeistof dan in de wii kan lopen.
1 keer is niet zo erg maar als er meer vloeistof in loopt kan hij defect raken :/
Zoiezo hoort dat niet nodig te moeten zijn bij een gloednieuwe wii. Dus nogmaals als het niet aan de games ligt ligt aan je wii... Voor de rest zou ik het niet weten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ook bizar, heb sinds woensdag een Wii en wil net beschermhoesjes bestellen bij Nintendo. Krijg ik te horen dat mijn serienummer al gebruikt is of dat ik het verkeerd in type :? Dat laatste is zeker niet het geval, dus dan moet een Bart Smit medewerker mijn serial al hebben gebruikt..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97872

Gizz schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:04:
Ook bizar, heb sinds woensdag een Wii en wil net beschermhoesjes bestellen bij Nintendo. Krijg ik te horen dat mijn serienummer al gebruikt is of dat ik het verkeerd in type :? Dat laatste is zeker niet het geval, dus dan moet een Bart Smit medewerker mijn serial al hebben gebruikt..
Zitten de hoesjes er al niet bij dan? Ik heb mijn Wii half november gekocht en daar zat al een hoesje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243325

Gizz schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:04:
Dacht dat alle nieuwe Wii's uitgeleverd worden met een beschermhoesje voor de remote.
Bij mij in ieder geval wel, zo ook bij de extra gekochte remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Maarre, als ik dus die audio-kabeltjes van de componentkabel aansluit op mijn Surround-receiver, krijg ik een soort nep-surround geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Anoniem: 97872 schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:18:
[...]

Zitten de hoesjes er al niet bij dan? Ik heb mijn Wii half november gekocht en daar zat al een hoesje bij.
Had ik ook met de nieuwe straps, niet met de hoezen.
Wat wel vreemd is want ik heb sinds dag 3 een wii ofzo.
Niemand die hem voor me heeft gehad en niemand die hem kon reggen, want toen kon je de straps nog niet bestellen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sangroid schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:22:
Maarre, als ik dus die audio-kabeltjes van de componentkabel aansluit op mijn Surround-receiver, krijg ik een soort nep-surround geluid?
DPL is geen nep-surround... Lees er eerst maar eens wat over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 97872 schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:18:
[...]

Nee, ik heb een kale afstandsbediening :) Het is een LEH138 Wii (niet super nieuw dus), de laatste die ze bij BS hadden dus hij het zal wel de onderste van een oude voorraad zijn oid.
ixl85 schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:24:
[...]
Niemand die hem voor me heeft gehad en niemand die hem kon reggen, want toen kon je de straps nog niet bestellen... :?
Jij hebt het probleem dus ook? Dan zal het wel een database probleempje zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Gizz op 17-12-2007 11:37 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
iNSaNe-oNe schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:43:
[...]

Krijgen we nu, naast het vragen over waar een Wii te krijgen/reserveren valt, ook vragen over verkrijgbaarheid van LCT&Zapper? Fraai... :(

FWIW: Ik heb hem oud-Hollandsch in een winkel gekocht, op de dag dat hij uitkwam. De MM in Zoetermeer. Nee, ze hadden afgelopen vrijdag geen voorraad. Wat heb je aan deze info? Juist: helemaal niets!
Well excuuuuuse me. Reden dat ik het vroeg en waarom in vind dat deze informatie wel nuttig is is om te weten of winkels de zapper uberhaubt in de schappen hebben liggen. Omdat het pakket een stukje groter is dan de gemiddelde game kost dit dus meer shelfspace en wellicht weerhoudt dit winkeliers ervan om de game in de schappen te leggen. Ik vrees nog steeds dat dit het geval is aangezien de MM toch wat meer shelfspace heeft dan een lokale FRS...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Er zijn trouwens weer wiipoints kaarten van 100 points beschikbaar op de site van nintendo.
Wel flauw dat je er maar 1 per dag mag halen

Ik lees net een paar pagina's terug dat ik daar niks over mag zeggen 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Mighty_Mike33 op 17-12-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Smoonshine

Feyenoord!!

Mighty_Mike33 schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:10:
Er zijn trouwens weer wiipoints kaarten van 100 points beschikbaar op de site van nintendo.
Wel flauw dat je er maar 1 per dag mag halen

Ik lees net een paar pagina's terug dat ik daar niks over mag zeggen 8)7
Je mag wel zeggen dat er weer wiipoints kaarten zijn. Dat is gewoon nuttige informatie. Het ging voornamelijk over vragen over wanneer ze weer beschikbaar zijn en de melding dat ze alweer op/er niet zijn. Even aangeven dat er weer points zijn vind ik persoonlijk geen probleen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:24

Tarin

Just plain weird.

Yep. Je mag overigens tegenwoordig nog maar 1 kaart per dag halen.. zo is het wel even sparen voor die hippe N64-game :P.

Ach, ik spaar nog even door, en haal wel een keer een goeie RPG van de SNES ofzo. Zouden ze Lufia er op gaan gooien?

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 17-12-2007 12:30 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97872

Telegraaf:

Nintendo loopt miljard mis door Wii-tekorten

AMSTERDAM - Volgens de New York Times loopt Nintendo $1,3 miljard (ongeveer €0,8 miljard) mis door de grote Wii-tekorten in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Om toch geld te kunnen verdienen in de drukke kerstperiode komt Nintendo nu met Wii-certificaten. Met een certificaat kan in januari een Wii opgehaald worden.

Nintendo heeft ook nog een nieuwe functionaliteit voor de Wii op stapel staan. Volgens Reggie Fils-Aime, president van Nintendo Amerika, wordt op dit moment hard gewerkt om voice-chatten tijdens het gamen mogelijk te maken. Multiplayermogelijkheden in Virtual Console-games hoeven we daarentegen voorlopig niet te verwachten. Nintendo ziet daar nog geen brood in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat stond vorige week ook al op t.net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227839

Vraagje van een totale Wii-NOOB :)

Mijn Mamsie en Papsie hebben een Wii.
Mijn Zussie en ik willen voor de kerst wat uitbreiding voor 'dat ding'
aan ze geven.

Wat is dan leuk om te geven ? Ze hebben een Wii en zo'n spelletje
met bowling en tennis.

Ik zat te denken aan een extra controller en een Mario-game ofzo ?

Of is een extra controller overbodig ? (Weet niets van de games
van een Wii of die wel met zijn 2en te spelen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou dan voor een extra controller en een party-game gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Anoniem: 97872 schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:31:
Telegraaf:

Nintendo loopt miljard mis door Wii-tekorten

AMSTERDAM - Volgens de New York Times loopt Nintendo $1,3 miljard (ongeveer €0,8 miljard) mis door de grote Wii-tekorten in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Om toch geld te kunnen verdienen in de drukke kerstperiode komt Nintendo nu met Wii-certificaten. Met een certificaat kan in januari een Wii opgehaald worden.

Nintendo heeft ook nog een nieuwe functionaliteit voor de Wii op stapel staan. Volgens Reggie Fils-Aime, president van Nintendo Amerika, wordt op dit moment hard gewerkt om voice-chatten tijdens het gamen mogelijk te maken. Multiplayermogelijkheden in Virtual Console-games hoeven we daarentegen voorlopig niet te verwachten. Nintendo ziet daar nog geen brood in.
Haha het is grappig hoe iedereen het er nu ineens over heeft hoeveel Sony gestegen is in verkopen en totaal niet meer over het succes van de Wii. "Om toch geld te kunnen verdienen" kom op zeg doe normaal. Deze maand gaat Nintendo 1.8 miljoen Wii's naar Amerika verschepen en verkopen. Super Mario Galaxy vloog alleen al afgelopen maand 1.12 miljoen keer over de toonbank. Vergeet daarnaast niet de DS die ontzettend goed verkoopt. Het verhaaltje dat third party games slecht verkopen is ook onzin, Guitar Hero, Mario & Sonic en Resident Evil verkopen als een tielerier. Als Nintendo's situatie problematisch was dan zou ik best met ze willen ruilen. De Wii is de snelst verkopende spelcomputer ooit. Nintendo hoopt in maart 17.5 miljoen Wii's te hebben verkocht(Er zijn slechts 21 miljoen Gamecube verkocht in 4 jaar). De Xbox 360 hing na een jaar zo rond de 6 miljoen en de Playstation 3 loopt al helemaal voor geen meter.
Anoniem: 227839 schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:44:
Vraagje van een totale Wii-NOOB :)

Mijn Mamsie en Papsie hebben een Wii.
Mijn Zussie en ik willen voor de kerst wat uitbreiding voor 'dat ding'
aan ze geven.

Wat is dan leuk om te geven ? Ze hebben een Wii en zo'n spelletje
met bowling en tennis.

Zo sla je twee vliegen in een klap:
Afbeeldingslocatie: http://www.benintendo.be/images/wp1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 17-12-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@ Rotterdammert, inderdaad, koop zoals NinteX ook al zegd WiiPlay, dan heb je een game-cd met veel mini-games zoals ze nu ook al hebben en een extra controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 227839 schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:44:
[...]

Extra remote(s) (eentje met Play erbij), kan je met z'n allen tennissen (en bowlen zonder constant de 'mote door te moeten geven, en afhankelijk van de doelgroep Mario Galaxy, Zelda of misschien Mario Party of Rayman.

Van de games die bij Play zitten is overigens vooral Tanks echt leuk, de rest is aardig voor een paar keer, maar niet superbijzonder.

[ Voor 14% gewijzigd door Tarin op 17-12-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:43
Wat voor batterijen gebruiken jullie eigenlijk? Is de aankoop van zo Charge Station + Accu de moeite waard? Zo ja van welk merk? Ik vind Big Ben, naast een goede naam voor een gaypornoacteur, altijd zo pauper klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 14:05
Afgelopen vrijdag LCT + zapper gekocht (voor de geïnteresseerden, bij de Toys 'r Us Alexandrium rotterdam) en ik moet zeggen dat dit een zeer vermakelijk spelletje is. Wel even flink wennen met die zapper in mijn klauwen, had in het begin wel wat richt-problemen.
Verder is het een degelijk stuk plastic wat lekker in de hand ligt (ook voor linkshandige mensen).
Nu nog maar eens op zoek naar RE:UC en wachten op Ghost Squad.....old school arcade-knallen!!

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Ik ben van plan zo'n Big Ben charger te kopen, ik haat batterijen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Wij hebben setjes GP in de 'motes zitten, 2100 en 2700's. Gaan lang zat mee, om de paar weken stop ik ze in de lader en na anderhalf uur zijn ze weer vol.
Zo'n charge station lijkt me niks, neemt alleen maar extra ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb ook een stuk of 20 oplaadbare batterijen liggen voor de hele zooi. :) Werkt goed... vooral als je altijd een paar reserve hebt (maar ze worden erg veel gebruikt bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

MikeyMan schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:27:
[...]

DPL is geen nep-surround... Lees er eerst maar eens wat over :P
Point taken. Ik heb het gelezen.

Mooi, vanavond weer even wat te experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684

owh please...We gaan het toch niet weeeer eindeloos hebben over wat voor batterijen we in de mote stoppen he.
en disjfa lees eens die waarschuwing hier onder

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 17-12-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:35:
owh please...We gaan het toch niet weeeer eindeloos hebben over wat voor batterijen we in de mote stoppen he.
ik geef het op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Waarom krijgen we nou niet meer 5 sterrenpunten op de nintendo website :? Ik vind dat wel heel erg stom hoor :( En komen er nou ooit nog eens punten op de punten site. Elke dag zijn ze op :(

* disjfa rent :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
debart heeft gelijk... Komt natuurlijk ook omdat er voor de rest weinig te zeiken of blij om te zijn is...

Overigens heeft Winning Eleven/Pro Evolution soccer een datum gekregen:February 21st, 2008 Het is mij alleen nog onduidelijk welk werelddeel dat betrefd :s
http://gonintendo.com/?p=31687

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Winning Eleven is de Japanse naam, dus neem aan dat het op Japan slaat?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Er stonden vanochtend dus dat er nog meer dan 200 cards van 100 punten waren. Die waren heel snel op. Toen stonden de kaarten van 1000 punten erop, ook meer dan 200. Maar die zijn ook alweer op. Dat terwijl die 4000 sterren kosten! Ik neem aan dat op een gegeven moment de sterrenvoorraden bij de meeste mensen op zijn.. Ik hoop dat Nintendo de virtual console spellen wat goedkoper maakt. Want 10 euro voor een N64 spel is nog best te doen, maar ik vind 5 euro voor een NES spel toch wel veel geld voor een beetje nostalgie. Hopelijk komt Super Mario RPG voor de SNES op de VC.
Dat de punten best duur zijn neemt niet weg dat ik Zelda:OOT en Mario Bros. 3 en Kirby's Adventure al gedownload heb :+ .
Hoop dat Kickle Cubicle er op komt te staan, das leuk voor de verloren momentjes.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
De Balance Board van WiiFit wordt alleen maar gaver: http://www.developmag.com...ess-to-Wiis-Balance-Board (Family Ski van Namco gaat hem ook ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
pelt schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:34:
Wat voor batterijen gebruiken jullie eigenlijk? Is de aankoop van zo Charge Station + Accu de moeite waard? Zo ja van welk merk? Ik vind Big Ben, naast een goede naam voor een gaypornoacteur, altijd zo pauper klinken.
Ik ruik mijn cue om weer te loftrompet af te steken over de Nyko chargestation (zal het kort houden)! Ding is namelijk top en is makkelijk in het gebruik. Te koop bij MM en livegamer.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:09

Sagat

Is pappa x2!

MaximusTG schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:34:
Dat de punten best duur zijn neemt niet weg dat ik Zelda:OOT en Mario Bros. 3 en Kirby's Adventure al gedownload heb :+ .
Hoop dat Kickle Cubicle er op komt te staan, das leuk voor de verloren momentjes.
Ik vind de vc nog steeds een super functie, tuurlijk kan je roms ook wel niet geheel officieel dl-en. Maar dit maakt het toch net iets leuker. (en de classic controller vind ik boven verwachting goed!).

Wat betreft de prijs, gewoon (user) reviews lezen. Na 1 review weet je niks, maar als je er een paar doorleest dan weet je echt wel of het spel iets voor je is.
Zie ook starpost - virtual console archive

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

ChrisM schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:49:
De Balance Board van WiiFit wordt alleen maar gaver: [..]
...alleen baart het mij 'zorgen' dat de balance board/Wii fit niet op de release lijst staan bij het 1e kwartaal.... Zullen we nog langer oeten wachten dan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zullen er wat zijn die dit niet kunnen waarderen.
Maar ik moest er wel om euh...lachen (?)

http://www.youtube.com/watch?v=hT97MWvnVLs

En een trailer van de nieuwe resident evil cgi film

http://www.filmtotaal.nl/...sident_Evil:_Degeneration

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 17-12-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:44

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 212684 schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:23:
Er zullen er wat zijn die dit niet kunnen waarderen.
Maar ik moest er wel om euh...lachen (?)

http://www.youtube.com/watch?v=hT97MWvnVLs
Ik moest (ondanks mijn christelijke opvoeding) lachen... :S

[ Voor 21% gewijzigd door spaceboy op 17-12-2007 18:29 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 19:58
ixl85 schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:24:
[...]
Wat wel vreemd is want ik heb sinds dag 3 een wii ofzo.
Wij hebben sinds dag 1 de Wii. Toen we de straps bestelden, bleken we gewoon krek dezelfde te krijgen. Of maw, zelfs op Launch day waren er al Wii's met de nieuwe straps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is een post met 2 inhoudelijke zaken.voor de mensen die er overheen lezen

hier heb ik toch iets vets over mario galaxy!

true or fake?

http://games.fok.nl/news.php?newsid=22454

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
en ook nog weer nieuwe street fighter 4 screens misschien ook wel wii!?

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/resources/2007/12/sfiv_leaks.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamert.nl/archives/images/SF4.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 17-12-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Weet iemand of de MediaMarkt in Eindhoven ze nog heeft, kan niet wachten om de mijne te halen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Er stonden vanochtend dus dat er nog meer dan 200 cards van 100 punten waren.
Rond welke tijd komen die cards eigenlijk online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Hmm het lijkt heel erg echt, maar of dat het is? Eerst bij meerdere mensen zien, dan geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 12:53
Hopelijk komt Super Mario RPG voor de SNES op de VC.
Dat zou wel tof zijn, ik heb het nooit kunnen spelen omdat ze het niet uitgebracht hebben in Nederland. En van importeren had ik nooit gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Je hóeft niet te reageren hoor ;)

Alleen heeft capcom naast deze screens een enorm embargo op deze game. Dus nog een paar weekjes wachten voor full on news :P

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2007 16:55 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga jij maar eens fatsoenlijk lezen, ipv een ander dat opdragen. En wel hier: Het algemeen beleid #reageren

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Foor iedereen die geen foklinkjes aanklikt :P

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2007 16:54 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UserNick8482 schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:10:
Weet iemand of de MediaMarkt in Eindhoven ze nog heeft, kan niet wachten om de mijne te halen. :9~
*Zucht* ik geef het op.

Iemand ngo ideen om dit topic uit het slop te halen?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 17-12-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:09

Sagat

Is pappa x2!

Anoniem: 104593 schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:44:
[...]

*Zucht* ik geef het op.

Iemand ngo ideen om dit topic uit het slop te halen?
Eind van het jaar betekent natuurlijk lijstjes! Nou denk ik dat een top van fave games nog al snel veranderd in een opsom topic. Maar misschien iets als leukste game, verrassendste game, en waar je het meest naar uit kijkt?

Ik zal zelf even aftrappen (hoewel mijn wii nog steeds in de winkel ligt :X )
1 goty: Mario galaxy, tot mijn grote spijt nog steeds niet gespeeld, maar hier ga ik zeer binnenkort verandering in brengen, zowel reviewers, als (casual) gamers irl op fora en in de vak & mainstream bladen, IEDEREEN is enthousiast.
2 verassing: wii board....vraag me nog steeds af of dit meer dan een gimmick gaat worden, maar qua orginaliteit kan niks hieraan tippen
3 waar kijk ik het meest naar uit: Mariokart wii! Gewoon mijn favo ninty franchise :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed idee:)

Beste Wii-Game: Zonder twijfel Super Mario Galaxy, zelden worden zulke goede games gemaakt. Ik was met Metroid Prime 3 al dik tevreden over de Wii line-up!
Grootste verassing: Het aanhoudende succes van de Wii, nog steeds overal uitverkocht, games zijn slecht te krijgen en het lijkt nog steeds alsof het ding net gelanceert is.
Kijk het meest uit naar: Smash Bros. Brawl

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 17-12-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Sagat schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:55:
[...]

Eind van het jaar betekent natuurlijk lijstjes! Nou denk ik dat een top van fave games nog al snel veranderd in een opsom topic. Maar misschien iets als leukste game, verrassendste game, en waar je het meest naar uit kijkt?

Ik zal zelf even aftrappen (hoewel mijn wii nog steeds in de winkel ligt :X )
1 goty: Mario galaxy, tot mijn grote spijt nog steeds niet gespeeld, maar hier ga ik zeer binnenkort verandering in brengen, zowel reviewers, als (casual) gamers irl op fora en in de vak & mainstream bladen, IEDEREEN is enthousiast.
2 verassing: wii board....vraag me nog steeds af of dit meer dan een gimmick gaat worden, maar qua orginaliteit kan niks hieraan tippen
3 waar kijk ik het meest naar uit: Mariokart wii! Gewoon mijn favo ninty franchise :)
Een lijstje van waar de wii nog is _O-

Ehm nee serieus....

Beste titel: Nog geen, SMG nog niet gespeeld, maar lijkt me niets. Vond Zelda:TP nog het leukst denk ik.
Verrassing: Ehm, Wii sports toch wel.
Kijk het meest uit naar SSB:B _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gedraag je.

[ Voor 93% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ok mijn lijst:

Favorite game: Super Mario Galaxy (not surprisingly, met MP3 als close second)
Grootste verrassing: Wii-wheel voor Mario Kart Wii (had geen 1st party stuurtje verwacht)
Kijk het meest uit naar: Mario Kart Wii! (en Super Mario Kart op de SNES)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Favo game: Mario Galaxy
Grootste verrassing: Hmmzzz, weet niet... had wel zoiets als het balanceboard verwacht. Niet dat ik het op die manier had verwacht ofzo... Het heeft me eerder verbaasd dat er dan toch een pc-game is uitgekomen die zelfs niet op een nasa systeem op ultra-high settings normaal kan lopen :+ Blijkt maar weer hoe fijn een console is ;)
Uitkijker: Ben ik hier nou de eerste? :o Smash Bros

@Debart: Ik had hem al gezien, maar was het alweer vergeten :p Doet me trouwens denken aan deze:
http://nl.youtube.com/watch?v=2cbdJeE-x6E

[ Voor 17% gewijzigd door Tijn89 op 18-12-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Favo "game": Endless Ocean
Kijk het meest uit naar: Mario Kart Wii (speel Mario Kart N64 en Double Dash al helemaal kapot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 12:53
Leukste game 2007: Super Mario Galaxy
Verrassendste game 2007: Nog niet gespeeld, maar ik vind het verrassend spel (als duiker zijnde), Endless Ocean
Kijk het meest uit naar: Mario kart Wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Januari begint overigens gelijk al goed wat games betreft:
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 11 januari 2008
Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure 18 januari 2008
Geometry Wars: Galaxies: 18 januari 2008
NiGHTS: Journey of Dreams 25 januari 2008
Ghost Squad 25 januari 2008
Donkey Kong Jet Race(deze is dan wat minder) 25 januari 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Leukste game voor mij: Resident evil umbrella chronicles. Ik houd zo erg van lightguns, zombies en RE dat het bijna ziek is, perfecte combo dus :D maar de leukste game voor iedereen denk ik MARIO!!!
Verrassendste game; Endless ocean + wii board
Most wanted: mario kart (met stuur)

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 18-12-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ok mijn lijstje ook dan ;)

Beste Wii-Game: Super Mario Galaxy, erg lekkere game!
Grootste verassing:
quote: NinteX
Het aanhoudende succes van de Wii, nog steeds overal uitverkocht, games zijn slecht te krijgen en het lijkt nog steeds alsof het ding net gelanceert is.
_/-\o_
Kijk het meest uit naar: Mario Kart Wii

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:03
Ben momenteel helemaal los aan het gaan op Zelda...
Naast Mario Galaxy vind ik dat toch de mooiste games voor het moment op de Wii.

Nu heb ik alleen een uitdaging in Zelda...moet namelijk Epona bedwingen, daar ze op hol is geslagen. Ik wordt alleen elke keer van het paard geflikkerd. Je moet met de nunchuk zorgen dat Link er niet afvalt, alleen ik krijg het niet voor elkaar...
Is iemand hier ook tegenaan gelopen? En wie heeft de tip om Epona op de juiste manier te temmen? :?

Edit:
hmm...ff verder zoeken dan mijn neus lang is:
spoiler:
Hold the direction of the Control Stick shown on the screen, and when it changes, immediately switch to the next direction. Do it quickly, or you'll fall off and have to try it
again by getting on Epona.

Eventually you'll see "Seize" appear onscreen. When you see this, press A to
tame Epona and gain control of her again. While on Epona, ride to the east and
out of the village.

[ Voor 32% gewijzigd door bvsteyn op 18-12-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 27-06 22:05
Voor die mensen die nog voor de kerst een Wii willen hebben en in de buurt van Nordhorn wonen
bij die mediamarkt liggen er nog een stuk of 8 ( vanochtend om 10.30 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt niet veel credits meer, dus ga dan ook niet zo op anderen die slecht posten in. Check anders even Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics (geldt grotendeels ook voor replies).

[ Voor 76% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nieuwe weekaanbieding bij Play-Asia: Naruto Shippuuden: Gekitou Ninja Taisen EX voor € 20,70. Eindelijk een afgeprijsde fighter voor de Wii.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Zal ik dan ook maar een overzichtje van mijn favo wii games posten, om het 'over games praten' maar een beetje op gang te houden? :P

Favo Wii game singleplayer: Super Mario Galaxy, Resident Evil 4 en The Godfather
Favo Wii game multiplayer: Mario Strikers Charged
Favo Wii party game: Wario Ware: Smooth Moves

Meest verrassende game: Tony Hawk's: Proving Ground (niemand vind hem leuk, maar ik vind het een echte oldskool TH game waarin je lekker met z'n 2en kan skaten 8))

Naar Super Smash Bros, Medal of Honor: Heroes 2 en Mario Kart kijk ik het meeste uit. SSB omdat ik Melee altijd bij een vriend speelde en dat was erg gaaf. Medal of Honor Heroes omdat ik dit de eerste echte online shooter is voor op de Wii en ik hoor er tamelijk goede reacties over. En Mario Kart, gewoon omdat dit een echte must-have is op een Nintendo console. Kan niet wachten!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvsteyn schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:53:

Nu heb ik alleen een uitdaging in Zelda...moet namelijk Epona bedwingen, daar ze op hol is geslagen. Ik wordt alleen elke keer van het paard geflikkerd. Je moet met de nunchuk zorgen dat Link er niet afvalt, alleen ik krijg het niet voor elkaar...
Is iemand hier ook tegenaan gelopen? En wie heeft de tip om Epona op de juiste manier te temmen? :?
ik heb er ook even over gedaan en die spoiler zegt het eigenlijk al.
het is gewooon ff telekens opnieuw proberen het gaat van zelf een keertje goed.
en dan krijg je een kleine cute scene dat je blijft zitten :P

mijn top 3
1. RE4
2. SMG
3. Zelda

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 18-12-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 17:56

fub

Mijn vrouw was nogal gecharmeerd van het golf-spelletje van Wii Sports, dus we hebben Tiger Woods '08 gekocht een tijdje geleden. Nu is ze de hele avond aan het golfen voor de TV... Een collega van ons golft "in het echt", dus toen die de verhalen hoorde werd hij wel erg nieuwsgierig. Gisteravond is hij langs geweest om een avondje te golfen met de Wii.

En hij vond het erg leuk! Naarmate de tijd verstreek werd hij steeds fanatieker. Hij kon ons nog wat uitleg geven over de verschillende clubs en soorten slagen, en toen hij wat handiger werd met het richten enzo kwamen zijn ballen echt een stuk beter te liggen. Ook de animaties konden zijn goedkeuring wel krijgen.

Of hij nou ook een Wii gaat aanschaffen, weet ik niet. Maar het voordeel van een Wii ten opzichte van een koude golf-course in de winter ontging hem niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn top-3:

- Super Mario Galaxy
- Ghost Squad
- Dance Dance Revolution Hottest Party

NTSC-J regio want import loont!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:08

13art

Moderator Mobile
De zoektocht voor ons is ook begonnen. Kijken of we een Wii kunnen vinden voor de kerst. Zal lastig worden denk ik. Met name mijn vriendin lijkt het wel leuk om een Wii in huis te hebben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:20
Best Wii games 2007: Super Mario Galaxy, zonder twijfel. Metroid Prime 3 volgt op respectabele afstand.
Grootste verrassing (game) 2007: Geen.
Kijk het meest uit naar: Het volgende project van Retro Studios (nieuwe IP)

Terugblik op het eerste jaar als Wii-bezitter:

Gaming heeft altijd een redelijke rol in mijn vrije tijd gespeeld. Al sinds de 8-bit dagen. Ik groeide, net zoals miljoenen anderen, op met de NES. Dit is waar iedereen zijn eerste kennismaking had met Mario en Zelda. Het is cliché inmiddels, maar Nintendo redde de hele industrie van een teloorgang na Atari's capriolen. De SNES volgde, en dit is waar ik uiteindelijk het meeste plezier aan heb beleefd. De SNES Super Mario Kart, Super Metroid, en Final Fantasy VI zijn spellen waaraan ik -- misschien niet meer geheel objectief -- met warme gevoelens aan terugdenk. De SNES was meer een evolutie dan een revolutie, maar dit was ook nodig. Metroid is daarbij het beste voorbeeld. Vol met bugs op de NES, terwijl de Super Nintendo versie ontzettend verfijnd was en bij uitstek een toonbeeld voor gamedesign. Zoals Retro eigenlijk al zei: "...And I think that Nintendo are masters of polish. They polish games and they're very well put together and they're extremely solid games and that's because there is a great deal of iteration after the point where most developers would say it's done...".

Toen kwam de Nintendo 64. En toen ging het flink mis. De keuze voor cartridges had desastreuze gevolgen voor third-party support. Squaresoft, Capcom, en Konami kozen voor de PSX. De machtsoverdracht was een feit. Hoewel Nintendo 64 uiteindelijk niet slecht verkocht is (in de orde van 33 miljoen), werd het volledig overrompeld door Sony. Toch kijken veel gamers met nostalgie terug naar Mario 64, Zelda: Ocarina of Time en Goldeneye 007. Voor mij waren dit leuke spellen om te spelen, maar een combinatie van overspannen verwachtingen, gebrek aan third party support (Final Fantasy in het bijzonder) en het 'been there, done that' gevoel zorgden er voor dat gaming niet meer voor mij was. Ik hield op met gamen, en nog drastischer, het volgen van de gameswereld.

Fast forward, eind 2006. Verhalen gaan rond dat de Wii overal uitverkocht is. De hype en buzz in de mainstream press is ongelooflijk. Hoe kan het nu dat games, dat voornamelijk in het ogen van de gemiddelde consument gezien wordt als bezigheden voor "nerds" of "geeks", nu plotseling gespeeld worden door huismoeders, of door oma's in het bejaardentehuis? Het lijkt er opeens op dat de Wii de facto niet meer kan ontbreken op elk feestje of sociale gelegenheid. Nieuwsgierigheid alom ook, vanuit mijn kant. Zo erg dat ik een impulse buy maakte en er op de valreep voor kerst nog een Wii weg wist te kapen.

In hindsight: Ik ben blij dat ik hem gekocht heb. Niet dat de software library over het algemeen zo geweldig is...Third-party software is nog mager (en dan druk ik mij nog voorzichtig uit). Er zit daarvoor veel te veel rotzooi tussen. En ik speel eigenlijk vrij weinig party games. Nintendo moet het, net als de vorige twee generaties, vooral hebben van de first-party software. In het afgelopen jaar hebben we (traditionele) games gehad zoals Twilight Princess, Metroid Prime 3, Super Paper Mario en Super Mario Galaxy. Deze lineup kan haast niet beter. Zelda en Metroid Prime 3 zijn niet revolutionair, maar desondanks toch een leuke ervaring voor mij geweest. Twilight Princess beviel mij zelfs beter dan Ocarina of Time. Deels omdat het meer 'polished' was, anderzijds omdat ik een lange gaming sabbatical heb genomen. Maar als er één reden is voor een traditionele gamer om een Wii te bezitten, dan is het Super Mario Galaxy wel. De gravity zet, letterlijk én figuurlijk, alles op zijn kop. Als je wat ouder wordt begin je game-design *an sich* meer te waarderen, en dit is waar SMG in uitblinkt. Ik moet teruggaan naar de 16-bit dagen, als ik een game wil opnoemen die net zoveel indruk op mij heeft gemaakt.

Het ander punt -- zoals Nintex al heeft genoemd -- is de voortdurende populariteit. Het blijft me verbazen hoe de buzz is blijven rondhangen in de menigte. Waar ik nog steeds niet aan kan wennen, is dat veel niet-gamers in mijn omgeving toch geïnteresseerd raken in gaming vanwege de Wii. Iedereen heeft dat hier kunnen herkennen. Eigenlijk is het zien spelen van je moeder al reden genoeg om een Wii te bezitten.

Op naar een goed 2008 voor Nintendo.

[ Voor 3% gewijzigd door Kajun op 18-12-2007 20:21 ]

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
Nu twijfel ik wel erg aan mijn idee om Excite Truck te halen, die leek mij nou juist zo leuk, maar Resident Evil klinkt ook goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UserNick8482 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:45:
Nu twijfel ik wel erg aan mijn idee om Excite Truck te halen, die leek mij nou juist zo leuk, maar Resident Evil klinkt ook goed. :D
Beide games zijn erg tof, ik zou zeggen kijk even op gametrailers.com de video reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Mijn top 3

1. Fifa 08 (mede door de superieure gameplay, en vette online mogelijkheden zoals het hoort)
2. Super Mario Galaxy
3. Resident Evil 4

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kajun schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:36:
Best Wii games 2007: Super Mario Galaxy, zonder twijfel. Metroid Prime 3 volgt op respectabele afstand.
Grootste verrassing (game) 2007: Geen.
Kijk het meest uit naar: Het volgende project van Retro Studios (nieuwe IP)

Terugblik op het eerste jaar als Wii-bezitter:
..........................................................................................................................
Op naar een goed 2008 voor Nintendo.
geweldig stukje text _/-\o_

je moet voor een game blad schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
UserNick8482 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:45:
Als RE4 een beetje het genre is waar je van houd moet je die zeker halen! Echt een enorm vette singleplayer, echt 1 van mijn lievelings games die ik in heel mijn leven gespeeld heb.
Excite Truck is ook een leuk spel om eens tegen elkaar te racen, ook een spel van kwaliteit. Het ziet er goed uit, er zijn leuke opties en de besturing en gameplay werken goed (al is het in het begin soms wel wat lastig :p ). Desondanks kan Resident Evil 4 je velen malen langer blijven vermaken als je het mij vraagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228989

Zo van de week Resident Evil - Umbrella Chronicles gehaald 'wat een spel zeg' en wat leent de Wii zich voor dit soort games :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit soort grapjes en dingetjes zijn meer iets voor de Tweakers Huiskamer, en als je daar nog niet in kunt hoef je niet de fora die voor discussie zijn te bespammen met deze onzin.

[ Voor 105% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:00:
[...]

Kan ik daar ook wii point voor kopen? :9
no comment :P No comment? No comment? Reageer dan ook NIET! Niemand verplicht je ertoe oid, en dit is géén HK.

nieuws: Square Enix brengt Japanse games naar Europa
lijkt me wel vet square brengt altijd vette spellen uit in japan, eindelijk kunnen wie hier in europa er ook van genieten :P

[ Voor 49% gewijzigd door TheZeroorez op 18-12-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228989

Waar zijn de tijden gebleven (SNES) met titels als:
Soul Blazer - Enix
Illusion Of Time/Gaia - Enix
Secret of Mana - Squaresoft
Secret of Evermore - Squaresoft
Chrono Trigger - Squaresoft
Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars - Nintendo
Dat waren rpg's euuhhh RPG's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Anoniem: 228989 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:19:
Waar zijn de tijden gebleven (SNES) met titels als:
Soul Blazer - Enix
Illusion Of Time/Gaia - Enix
Secret of Mana - Squaresoft
Secret of Evermore - Squaresoft
Chrono Trigger - Squaresoft
Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars - Nintendo
Dat waren rpg's euuhhh RPG's
Helemaal mee eens! Alleen golden sun op de GBA kwam nog in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stiekem hoop ik dat PLOK van de snesgauw in de vc komt.
Daar heb ik me vroegah goed mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 27-06 22:05
om spel gegevens opslaan maak je gebruik van een sd kaart aan hoeveel gb moet ik denken om even vooruit te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 11:57
Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:23:
Stiekem hoop ik dat PLOK van de snesgauw in de vc komt.
Daar heb ik me vroegah goed mee vermaakt.
Dat zou heel erg vet zijn, dat is er echt 1 waar ik het af en toe nog steeds over heb met een vriend. Goede tijden, diep in de nacht op de SNES Plokken.
mtenbos schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:01:
om spel gegevens opslaan maak je gebruik van een sd kaart aan hoeveel gb moet ik denken om even vooruit te kunnen
Er zit 512MB intern geheugen in de Wii, dat raakt niet zo heel gauw vol. Zelf heb ik er nog een 512MB SD kaartje in, maar die is compleet leeg. Ik denk niet dat je snel een SD kaartje nodig hebt, ook niet met veel savegames (had er voorheen meer dan 40 verschillende savegames van 40 verschillende spellen opstaan, en dan zit hij nog lang niet vol). SD kaart moet je denk ik meer zien als handig overzet medium voor savegames backuppen/foto's bekijken.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over de beschikbaarheid van de Wii of Wii-points (in welke zin van het woord dan ook) zijn niet de bedoeling!