Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Alleen zijn ze door Super Mario Galaxy heen
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Anoniem: 214579
Anoniem: 31556
Het zijn gewone AA batterijen hoor die erin zitten. Zo'n lader + accu kan inderdaad ook, net wat je zelf wilt.Anoniem: 214579 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:34:
FF een vraagje tussendoor, ik heb sinds een week de Wii en mijn wii remote heeft nog 3 streepjes van de meegeleverde batterijen maar ik wil vast batterijen kopen voor als die standaard dingen van nintendo op zijn. Waar kan ik dan het best die batterijen kopen? en kan ik beter oplaadbare met zon lader? en zo ja waar moet ik die halen..ik weet genoeg winkels voor batterijen maar niet voor de wii remote, thanks in advance
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Anoniem: 214579
Anoniem: 93354
Bol.com had op dat moment voorraad en zou je volgende dag in huis hebben. Bestel gisteren is de levertijd 5-7 dagen, als je hem nu besteld 2-3 weken. Vraag me af binnen welke tijd ik hem nu krijg en of ik zal annuleren of niet. 2-3 weken zou wel erg lang zijn...
Ik krijg voor sinterklaas (zaterdagChrisM schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:34:
Ik heb overal (4 wiimotes, Gamecube controller, Wireless sensorbar) oplaadbare batterijen in van GP (2700 mAh). Die gaan best wel lang mee, maar toch heb ik nog een stuk of 8 vol opgeladen batterijen liggen voor het geval dat. Je moet dus gewoon AA batterijen hebben (en daar is maar 1 formaat van). Ik zou trouwens wel voor oplaadbare gaan, vooral als je hem veel gebruikt... anders betaal je je scheel aan die dingen.
Ik zit nou in de derde tier, zeg maar, ik vind het spel steeds beter worden. Ik ben ook al een aantal keer met mijn vriendin aan het knallen geweest, die is normaal niet zo van de schietspellen maar zo'n on rails shooter waarbij je echt moet mikken enzo vindt ook zij leuk.rajackar schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:47:
Zijn er verder nog liefhebbers van RE:UC eigenlijk?
Viel me op dat daar ook een code kaart bij zat voor sterren. Kennelijk gebeurt de distro toch door Nintendo in europa.
UC geeft ook een leuk stukje RE geschiedenis door al die filmpjes tussendoor en die files die je vindt enzo. Ik ben zo in de stemming dat ik gisteren de resident evil film ook maar weer eens heb gekeken :-)
Alleen crits scoren lukt nog nauwelijks, ik heb geloof ik 1 x een B gehaald doordat ik toevallig 3 keer een crit scoorde maar echt lukken wil dat niet. Iemand tips?
Ik heb een keer A gehaalt. Maar toen had ik ook maar 2 critic hits. En ik weet ook nog niet hoe. Maar idd. Het RE 3 stuk (heb tot nu toe alleen nog maar 3.1 gedaan) is echt vetJheroun schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:09:
[...]
Alleen crits scoren lukt nog nauwelijks, ik heb geloof ik 1 x een B gehaald doordat ik toevallig 3 keer een crit scoorde maar echt lukken wil dat niet. Iemand tips?
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Anoniem: 222867
Val gelijk met de deur in huis. Ik heb de nintendo64 (gehad), Gamegube nog steeds in bezit. Nu vind ik het heel vervelend (netjes gezegd), dat sinds de WII er in de normale speelgoedzaken ineens geen Gamecube spellen zijn. En eigenlijk uit principe niet de WII gekocht. En over stapt op het online gamen in WoW.
Je raadt het al... het begint toch te kriebelen. Alleen twijfel ik over de nieuwe controlers van de WII. Of ik dit allemaal wel zo geslaagd vind. De spellen zien er zeer gelikt uit. Maar om nu de andere 93 Topics te gaan lezen naar de ervaringen / reacties van de mede WII-spelers. Dan met name de iets oudere spelers. Kan iemand me zijn / haar ervaringen daar overmelden ???
Alvast bedankt. En alvast veel gameplezier.
Ben er namelijk een tijdje uitgeweest met mn Wii en het internet, dus kan zijn dat ik een hoop gemist heb
Moet zeggen, sinds ik Super Mario Galaxy gekocht heb ben ik wel weer helemaal into mn Wii.
Eindelijk beginnen (naar mijn mening) de echte goede spellen weer te komen!
Wat verwacht je van ons? Denk je dat mensen _in_ een wii topic negatief gaan praten over hun consoleAnoniem: 222867 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:26:
Kan iemand me zijn / haar ervaringen daar overmelden ???
Gewoon voor jezelf de keuze zetten, zijn er spellen die je wilt spelen. Kopen. Zo niet, niet.
@ meneer boven mij? Heb je al op de nintendo site gekeken?
[ Voor 11% gewijzigd door disjfa op 05-12-2007 11:32 ]
disjfa.nl
http://wii.nintendo.nl/RaseriaN schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:29:
Heb een beetje de topics doorgekeken, maar kan nergens meer terug vinden hoe je die prachtige beschermhoesjes kunt bestellen voor je Wii-motes.
Ben er namelijk een tijdje uitgeweest met mn Wii en het internet, dus kan zijn dat ik een hoop gemist heb
Moet zeggen, sinds ik Super Mario Galaxy gekocht heb ben ik wel weer helemaal into mn Wii.
Eindelijk beginnen (naar mijn mening) de echte goede spellen weer te komen!
-------
disjfa schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:31:
@ meneer boven mij? Heb je al op de nintendo site gekeken?
Urgh, dat het zo simpel zou zijn is een beetje te genant voor woorden..
Kon het op de hoofdpagina nergens terug vinden en heb eigenlijk niet echt ver gezocht daarna.
Toch bedankt!
Waarom geef je in hemelsnaam de wii de schuld van het verdwijnen van GC games? Dat komt door de winkels (die ze waarschijnlijk weghalen omdat ze toch voor geen meter verkopen en dan kan je die ruimte beter aan een ander systeem geven).Anoniem: 222867 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:26:
Goedemorgen.
Val gelijk met de deur in huis. Ik heb de nintendo64 (gehad), Gamegube nog steeds in bezit. Nu vind ik het heel vervelend (netjes gezegd), dat sinds de WII er in de normale speelgoedzaken ineens geen Gamecube spellen zijn. En eigenlijk uit principe niet de WII gekocht. En over stapt op het online gamen in WoW.
Je raadt het al... het begint toch te kriebelen. Alleen twijfel ik over de nieuwe controlers van de WII. Of ik dit allemaal wel zo geslaagd vind. De spellen zien er zeer gelikt uit. Maar om nu de andere 93 Topics te gaan lezen naar de ervaringen / reacties van de mede WII-spelers. Dan met name de iets oudere spelers. Kan iemand me zijn / haar ervaringen daar overmelden ???
Nee, dat komt eigenlijk door nintendo en hun beleidAnoniem: 93354 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:47:
[...]
Waarom geef je in hemelsnaam de wii de schuld van het verdwijnen van GC games? Dat komt door de winkels (die ze waarschijnlijk weghalen omdat ze toch voor geen meter verkopen en dan kan je die ruimte beter aan een ander systeem geven).
disjfa.nl
p.s. Toppic heet ook niet voor niets; "Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen..."
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 222867 op 05-12-2007 12:12 ]
Nouja, moet zeggen dat de controller in het begin even wennen is, vooral omdat je eerst alles met een pookje en/of met de vierpuntsdruktoets (scrabble woord!)hebt gedaan en nu dus moet richten om je cursor te bewegen. Later voelt dit erg natuurlijk aan en wil je gewoon weg niet anders meer dan de Wii-motes!Anoniem: 222867 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:07:
Ik had mijn vorige vraag misschien anders moeten formuleren. Zoals ik al aangaf begint het te "weer" te kriebelen. En twijfel alleen over de nieuwe controlers. Weet niet wat ik daar van moet vinden. Gezien de jongere gamers hier sneller "overheen" stappen. En was ik gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen van de iets "oudere" gamers. Er zijn diverse games die ik zo zou kopen, maar om zo effe 250 euro neer te leggen en mogelijk de WII stof te laten happen, ivm de controlers. Omdat het niet mijn ding blijkt te zijn. Beetje te veel van het goede. En verder niet in de vrienden/kennis-kring iemand die een WII heeft, zodat ik het zou kunnen testen. Vandaar mijn vraag.
p.s. Toppic heet ook niet voor niets; "Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen..."
En eventueel huren bij een of andere videotheek? Of is dat iets van 'vroegah' ?
Anoniem: 104593
Op de Wii kun je al je oude gamecube saves/controllers/spellen/accesoires gebruiken en sommige spellen draaien nog beter ook. De controls werken echt goed, in het begin had ik nog mijn bedenkingen, dat gezwaai, gezwiep e.d. en sommige third party games werken dan ook voor geen meter. Nintendo daarentegen bereikte met WiiSports eigenlijk al gelijk perfectie. Tevens is bij Zelda het richten bijvoorbeeld veel makkelijker met een Wii Remote dan heb ik het nog niet eens over de exclusieve Wii games zoals Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 etc. die je gewoon moet hebbenAnoniem: 222867 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:26:
Goedemorgen.
Haal dat ding gewoon
disjfa.nl
Zoals RaseriaN al aangeeft. In het begin is het erg wennen, doordat je moet richten op het scherm enzo. Maar zodra je bijv. een schietspel gespeeld met de remote/nunchuk controller dan wil je echt niet meer terug naar gamepad controller. Daarnaast kun je met spellen als super mario galaxy gewoon je armen ergens rusten waar jij dat wilt. Je speelt gewoon veel relaxer, vindt ik. Dat kan met een gamepad dan weer niet.
Dat kan met een gamepad niet, want dan moet je met 2 handen 1 ding vasthouden.
En de meeste spellen zijn vaak speciaal aangepast op de controller dus het speelt qua gameplay ook nog eens heel fijn.
Btw. mensen hier die Tomb Raider Anniversary op de Wii al gespeeld hebben? Zo ja, is dat een goed spel?
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 05-12-2007 12:30 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Crits zijn heel lastig idd ja. Maar dat maakt het wel leuk om te proberen er goed in te worden. Moet nu aan 3.3 beginnen. Idd is het 3e gedeelte erg vet. Vooral dat ondergrondse met de zaklampen. Heel erg stressen was dat.disjfa schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:12:
[...]
Ik heb een keer A gehaalt. Maar toen had ik ook maar 2 critic hits. En ik weet ook nog niet hoe. Maar idd. Het RE 3 stuk (heb tot nu toe alleen nog maar 3.1 gedaan) is echt vet
Ik vind de graphics voor wii begrippen trouwens ook dik in orde. Af en toe wat blurry textrues als iets heel dichtbij is maar voor de rest vind ik het erg mooi.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Maar ik vind het in iedergeval een super relaxd systeem, alleen jammer dat soms wat storing optreed als je bepaalde lampen naast je tv hebt staan etc.
Ik heb gisteren de TS nog bijgewerkt, vooral de 'must-haves' en 'leuke Wii games' aangepast naar wens. Volgens mij 'klopt' het zo beter in ogen van vele GoTters met Wii, want om nou Lego: Starwars bij leuke Wii games te laten staan vind ik raar, nooit iemand die een woord rept over dit spel in dit topic.fZeroNewbie schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:44:
ik zou in ieder geval zorgen dat je eerste spel, een goed wii spel is want red steel zal bijvoorbeeld niet iedereen weten te overtuigen. Wii sports, Excite Truck en uiteraard SMG spelen echt weg als boter voor de zon.
Maar ik vind het in iedergeval een super relaxd systeem, alleen jammer dat soms wat storing optreed als je bepaalde lampen naast je tv hebt staan etc.
Verder, ik heb nooit last gehad van storing met bijv. lampen of lichtintensiteit.
EDIT: @ hieronder: Done!
Nog even een klein aanpassingsvoorstel:monnick schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:00:
Ik heb gisteren de TS nog bijgewerkt, vooral de 'must-haves' en 'leuke Wii games' aangepast naar wens. Volgens mij 'klopt' het zo beter in ogen van vele GoTters met Wii, want om nou Lego: Starwars bij leuke Wii games te laten staan vind ik raar, nooit iemand die een woord rept over dit spel in dit topic.
Mario Kart Wii staat er al boven, dus die zou hier niet tussen moeten staan.Andere games om in de gaten te houden: Disaster: Day of Crisis, Donkey Kong Wii, Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors, Final Fantasy: The Chrystal Chronicles, Ghost Squad, Kirby, Mario Kart Wii, Medal of Honour: Heroes 2, Pro Evolution Soccer 8, Wii Music en Zelda: Link's Crossbow Training.
Ben overtuigd. En ga me maar eens orienteren welke games ik ga halen. Zelda zowieso.
Anoniem: 215024
je vergeet Super Smash Bros. BrawlChrisM schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:04:
[...]
Nog even een klein aanpassingsvoorstel:
[...]
Mario Kart Wii staat er al boven, dus die zou hier niet tussen moeten staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 05-12-2007 14:23 ]
De lampen storen dan de sensor bar. De sensorbar is tensotte niks anders dan 2 Infrarood (IR) bakens, dus als er IR licht van de gloeilamp komt kan dat storen.monnick schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:00:
[...]
Ik heb gisteren de TS nog bijgewerkt, vooral de 'must-haves' en 'leuke Wii games' aangepast naar wens. Volgens mij 'klopt' het zo beter in ogen van vele GoTters met Wii, want om nou Lego: Starwars bij leuke Wii games te laten staan vind ik raar, nooit iemand die een woord rept over dit spel in dit topic.
Verder, ik heb nooit last gehad van storing met bijv. lampen of lichtintensiteit.
EDIT: @ hieronder: Done!
Zouden eventuele links naar mods van de wii/gamcube ook passen in de startpost ?? Of valt dit buiten de scope van got en/of dit topic ?
Bijv:
[Wii] One cable to rule them all
[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 05-12-2007 14:49 ]
-------
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
De besturing op de Wii is gewoon perfect, beter hadden ze hem niet kunnen maken, alles klopt gewoon imho.
Volgens mij is de game nagenoeg hetzelfde als de PC versie met hier en daar een 'Wii-feature' puzzeltje. Zo moest ik met een kwastje (je Wii mote) een beeld schoonmaken zodat de symbolen tevoorschijn kwamen, vervolgens krijg je een papier te zien waar je de symbolen op kan 'overteken'. Stelt niet erg veel voor maar als klein extraatje is het wel geinig.
Voor de mensen die Anniversary niet op de PC gespeeld hebben is dit een erg leuke game denk ik zo. (mits je een beetje van het genre houdt natuurlijk
Conclusie: goede controls, de graphics zijn gewoon 'normaal' voor de Wii. Helaas nagenoeg dezelfde game als op de PC.
@ Mjl, ik ga dat soort meer technische onderwerpen niet in de startpost verwerken, we zitten hier wel is waar op GoT maar ik merk dat er niet zo veel animo is om te praten over mods etc voor de Wii.
[ Voor 7% gewijzigd door monnick op 05-12-2007 16:43 ]
Anoniem: 117981
Dan doe je toch iets verkeerd als niemand in je omgeving een Wii heeft, want heel Nederland is aan de WiiAnoniem: 222867 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:07:
Ik had mijn vorige vraag misschien anders moeten formuleren. Zoals ik al aangaf begint het te "weer" te kriebelen. En twijfel alleen over de nieuwe controlers. Weet niet wat ik daar van moet vinden. Gezien de jongere gamers hier sneller "overheen" stappen. En was ik gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen van de iets "oudere" gamers. Er zijn diverse games die ik zo zou kopen, maar om zo effe 250 euro neer te leggen en mogelijk de WII stof te laten happen, ivm de controlers. Omdat het niet mijn ding blijkt te zijn. Beetje te veel van het goede. En verder niet in de vrienden/kennis-kring iemand die een WII heeft, zodat ik het zou kunnen testen. Vandaar mijn vraag.
Anoniem: 224735
Anoniem: 219203
Is misschien alleen bij wereldwijde wedstrijden? Want de enige wereldwijde wedstrijd waar de uitslag van bekend is tot nu toe/waar we een herrineringsfoto van konden maken is Mario. Afwachten heAnoniem: 224735 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:33:
Een tijdje geleden vroeg ik me af waarom ik geen herrinering kon maken op mii-wedstrijdkanaal, toen zijden jullie omdat je alleen kan doen als je mii goed beoordeeld is. maar nu is hij dat en nu kan ik nog geen herrinering maken. dat vond ik joust zo leuk, nouja bedankt.
Er staat anders op hun eigen site dat alle 3 filialen en de postorder voorradig zijn met Mario Galaxy, en die site is meestal toch wel up-to-date.Grozno schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:52:
Ook Dimension Plus heeft de voorraad wel goed op orde, Wii's, Wii Play, Guitar Hero etc...
Alleen zijn ze door Super Mario Galaxy heen
Ik gebruik gewoon een lader en batterijen van de Hema, die werken prima en laden erg snel, worden ook vaak aanbevolen voor digitale cameras en komen daarvoor altijd heel goed uit de testen.Anoniem: 214579 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:34:
FF een vraagje tussendoor, ik heb sinds een week de Wii en mijn wii remote heeft nog 3 streepjes van de meegeleverde batterijen maar ik wil vast batterijen kopen voor als die standaard dingen van nintendo op zijn. Waar kan ik dan het best die batterijen kopen? en kan ik beter oplaadbare met zon lader? en zo ja waar moet ik die halen..ik weet genoeg winkels voor batterijen maar niet voor de wii remote, thanks in advance
Het is wel anders dan voorheen, maar werkt over het algemeen goed hoor, na een half uurtje ben je gewend. Het ligt meestal aan de developer van een game als het niet goed werkt.Maar doordat het zo nieuw is heb ik zelf na een jaar ook weer de behoefte om een PS3 te halen, niet omdat de besturing van de Wii slecht is ofzo, die is echt geweldig maar ik mis dat toch bij bepaalde games, die tot nu toe erg slecht naar de Wii zijn geport of nog niet in korte tijd gaan uitkomen, zoals Pro Evolution Soccer 2008 die pas in April ofzo naar de Wii komt, die heb ik nu op de PC maar niet alle spellen komen op de PC natuurlijk.Anoniem: 222867 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:26:
Goedemorgen.
Je ziet het ook vaak dat mensen (vooral gamers) een Wii en een PS3/Xbox 360 hebben, vooral natuurlijk omdat de PS3 en Xbox 360 hetzelfde soort console zijn en veel games hebben die op beide platformen uitkomen en dat de Wii toch vaker exclusives heeft.
En dat de Gamecube games er niet meer liggen bij sommige winkels komt omdat ze voor elke console maker (dus ook Nintendo) maar een beperkte schapruimte hebben, en met het groeiende aantal games voor de Wii en het aantal mensen dat de Wii heeft is het economisch niet aantrekkelijk meer Gamecube games in de schappen te zetten, maar ik denk toch dat je ze bijna overal nog kan bestellen.
Dat is onzin, winkels bestellen zelf hun voorraad, die laten niet door Nintendo bepalen wat er in de winkels ligt. Wel is het zo dat bedrijven als Nintendo mensen in dienst hebben die de hele dag met de winkels in contact zijn en ze advies geeft wat te bestellen en natuurlijk vooral de nieuwe producten aan proberen te smeren.disjfa schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:48:
[...]
Nee, dat komt eigenlijk door nintendo en hun beleidWinkels verkopen wat je hun levert.
Reageert nergens op, connectors zijn schoon, en de hals strakker de body in duwen helpt ook niet.
Dan moet ik dat hele pakket terugsturen naar bol, maar dan krijg je pas na 3 weken te horen...
Denk dat ik het maar gewoon terugstuur en meteen een nieuwe bestel, factuur is toch nog niet betaald...
Gewoon contact opnemen met BOL.com, waarschijnlijk kunnen ze hem direct ruilen indien vooradigBintmeister schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:56:
Gloeiende... Ik helemaal blij dat GH3 bij BOL.com niet pas na 2 a 3 weken binnen was, maar al na 3 dagen, is de gele fret-knop kapot..
Reageert nergens op, connectors zijn schoon, en de hals strakker de body in duwen helpt ook niet.
Dan moet ik dat hele pakket terugsturen naar bol, maar dan krijg je pas na 3 weken te horen...
Denk dat ik het maar gewoon terugstuur en meteen een nieuwe bestel, factuur is toch nog niet betaald...
Sinds Nintendo een nieuwe website heeft, kan ik nergens meer het "club nintendo" vinden. Ik wil graag mijn Wii / spellen registreren zodat ik van die Wii-points krijg.
Als ik dit op de huidige nintendo site doe, kan ik ten eerste nergens mijn Wii registreren en ten tweede denk ik niet dat ik daarmee wii-points krijg (wanneer ik een spel registreer).
Hoe doen jullie dit (of niet?) en heeft iemand een idee waar ik mijn Wii nu kan registreren zodat ik die 500 Wii-points toch nog krijg?
[ Voor 1% gewijzigd door Hoedje op 05-12-2007 20:31 . Reden: typen is wel moeilijk ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik zag hem vandaag toevallig liggen bij de Toy's R Us in Alkmaar en heb hem meegenomen, hij was 30 euro.monnick schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:03:
[...]
Links Crossbow Training komt volgens IGN pas de 7de uit dus weinig kan dat je hem NU al in de winkels kan kopen. Anders zouden we het ook vast wel gehoord hebben?
Ik heb zojuist een paar levels gespeeld en tot nu toe lijkt het een beetje op een wat uitgebreidere versie van duckhunt. Maar ik vind het op zich wel leuk.
Alleen ben ik er nog niet helemaal voor mezelf over uit of die zapper lekker werkt en of ik nou mijn linkerhand of rechterhand voor moet houden.
Eigenlijk wil ik gewoon een geweer wat ik tegen mijn schouder kan zetten maar als ze in Amerika al ophef maken over dat die zapper te veel op een pistool lijkt dan zal er wel nooit een echt goed geweer komen voor de Wii, in ieder geval niet van Nintendo.
Zo even kijken of RE:UC een beetje werkt met die zapper.
Anoniem: 117508
werkt de muis ook of gebruikt je tb+wiimote?Anoniem: 117508 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 03:49:
Tja, als je moeite hebt in slaap te vallen dan ga je wel eens wat doen om de verveling te verdrijven. Zodoende heb ik dus maar even mijn toetsenbord van mijn pc losgemaakt en in de Wii geplugd. Gewoon om te zien of het al een maal een beetje handig werkt. En dat doet het dus! Het is allemaal een beetje wennen en als je je de shortcuts kent dan kan je er eigenlijk best mee uit de voeten. Ik moet bekenen dat Nintendo me blijft verbazen hoe veelzijdig deze consule is. Nu is het natuurlijk gene vervanger van de pc voor serieus internet gebruik, maar voor wat recreatief forumen en wat youtube filmpjes kijken is het prima. Zijn er hier meer mensen die af en toe even internetten op de Wii?
Anoniem: 105012
Vrijwel altijd voor het slapen, of na het net wakker worden. Geen pc op de kamer, en met de ouders nog aan het slapen, moet ik wel. Ik moet zeggen dat het aardig werkt, en zeker met de handige shortcuts.Anoniem: 117508 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 03:49:
Tja, als je moeite hebt in slaap te vallen dan ga je wel eens wat doen om de verveling te verdrijven. Zodoende heb ik dus maar even mijn toetsenbord van mijn pc losgemaakt en in de Wii geplugd. Gewoon om te zien of het al een maal een beetje handig werkt. En dat doet het dus! Het is allemaal een beetje wennen en als je je de shortcuts kent dan kan je er eigenlijk best mee uit de voeten. Ik moet bekenen dat Nintendo me blijft verbazen hoe veelzijdig deze consule is. Nu is het natuurlijk gene vervanger van de pc voor serieus internet gebruik, maar voor wat recreatief forumen en wat youtube filmpjes kijken is het prima. Zijn er hier meer mensen die af en toe even internetten op de Wii?
Anoniem: 117508
Ik ben begonnen met het bekende "Pong" (tennis). En toen een Atari2600 gekregen. Deze heb ik trouwens nog steeds + alle spellen. Geen idee of die het nog doen. Hij gaat gewoon niet meer weg.Anoniem: 117981 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:12:
[...]
Ik zag dat je nog net iets ouder bent dan ik, maar toch reken ik mezelf voor het gemak maar even tot dezelfde generatie gamer (Ben met de MSX1 begonnen in de tijd van de NES).
Anoniem: 117981
Dan moet je zeker Wii play hebben, daar zit een prachtige hi-tech versie van Pong bij: http://www.playingzone.co...ion/wii_play_test_sc7.jpgAnoniem: 222867 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:51:
[...]
Ik ben begonnen met het bekende "Pong" (tennis). En toen een Atari2600 gekregen. Deze heb ik trouwens nog steeds + alle spellen. Geen idee of die het nog doen. Hij gaat gewoon niet meer weg.
Ik heb ook nog een Sinclair ZX spectrum, MSX 1&2 , 2 pong kastjes voor aan de TV, 2 C64s, Apple ///, etc thuis staan. Maar de MSX was echt het begin bij mij, ik zat op m' n 5e al te programmeren in Logo
Logo voor de Wii, dat zou nou cool zijn. Gebundeld met een mooi draadloos toetsenbordje dat je ook voor het internetkanaal kan gebruiken en dat andere mensen met de Wiimote je schildpad kunnen irriteren
Daar ben ik het niet mee eens, niemand in mijn directe omgeving (vrienden/familie etc) die ook een wii heeft. Ik ken maar 1 iemand met een wii maar dat is alles behalve een goede vriend. Hij is nogal vaagjes nl. Dat is trouwens uit een omgeving van 17-20 jarigen zeg maar (ben zelf nog 19 maar morgen 20Anoniem: 117981 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:12:
[...]
Dan doe je toch iets verkeerd als niemand in je omgeving een Wii heeft, want heel Nederland is aan de Wii
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Tja in vogelvlucht... zx spectrum, amiga 500...favoriete game daarop was toen "Speedball" en "BattleSquadron", daarna eigenlijk over op de pc. En pas "weer" verder gegaan bij de Atari Jaguar. Jammer genoeg geflopt. (althans in mijn ogen). Daarna de N64, deze heb ik toen verkocht bij Nedgame (apeldoorn) en hiervoor de Dreamcast gekocht. Die toen heel snel verkocht en een Gamecube gekocht. Tja... en nu echt wel zeker door met de WII.Anoniem: 117981 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:23:
[...]
Logo voor de Wii, dat zou nou cool zijn. Gebundeld met een mooi draadloos toetsenbordje dat je ook voor het internetkanaal kan gebruiken en dat andere mensen met de Wiimote je schildpad kunnen irriterenAch, dromen, zucht...
Speedball op de Amiga was echt een koningenspel! Kan dat niet opnieuw uitkomen voor de Wii met Wii-controls? Lopen met de nunchuck en gooien met de Wiimote.Anoniem: 222867 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:43:
Tja in vogelvlucht... zx spectrum, amiga 500...favoriete game daarop was toen "Speedball"
02. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 261,000 / NEW
Dat is van 2 dagen volgens het nieuwsbericht op gonintendo.
hahaha ik hoop het wel. maar een dikke schuimrubberlaag er omheen om de vervelende blauwen plekken te voorkomen....Oscar Mopperkont schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:16:
[...]
Speedball op de Amiga was echt een koningenspel! Kan dat niet opnieuw uitkomen voor de Wii met Wii-controls? Lopen met de nunchuck en gooien met de Wiimote.
Nextronics maar die is blijkbaar maar bagger.ChrisM schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:58:
Nyko heeft een wireless sensor bar (zie: http://www.nyko.com/nyko/products/?i=101)? Op netstroom ken ik geen...
+ voor die dingen moet je dan meer transport & douane betalen dan het kost.
Die nyko zijn niet breder btw, en ze zouden eigenlijk breder moeten zijn voor bij men projector.
Wat ik wel eens heb gedaan, is de sensorbar ophangen. Hij hangt dan dus voor je beeld, maar als je ver genoeg er vanaf staat/zit, zie je hem eigenlijk niet (je kijkt er als het ware doorheen). Maar ook dit vind ik nog geen superoplossing. Ik zoek dus verder!
Zelf 1 maken met wat ir ledjes ?? Best simpel, 2x4 leds op 4 oplaadbare penlites werkt bij mij perfect! Of anders de 5V van de USB gebruiken (wat komt er eigenlijk uit de sensorbar poort ?) ?dafz0r schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:55:
zijn er third party accessoire bedrijven (genre nyko) die a) brede wireless sensor bars en b) (brede) sensor bars die ook op netstroom gaan?
[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 06-12-2007 13:50 ]
-------
Het moet er ook nog wat uitzienmjl schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:49:
[...]
Zelf 1 maken met wat ir ledjes ?? Best simpel, 2x4 leds op 4 oplaadbare penlites werkt bij mij perfect! Of anders de 5V van de USB gebruiken (wat komt er eigenlijk uit de sensorbar poort ?) ?
Ik heb hem zo juist bij de bart smit gekocht.Anoniem: 182085 schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:59:
iemand de WII zapper al gespot? (ja, ik weet dat het de 7e pas uitkomt, maar nintendo spullen zijn vaak al een paar daagjes eerder te koop)
ZaanLan.nl
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 220439
Ik heb hier geen problemen met sensorbalk i.c.m. de beamer; reageert gewoon goed als jeChrisM schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:35:
Ah.. zo.. Ik ken je probleem. Ik projecteer ook altijd voor de Wii, maar met de sensorbar is het eigenlijk altijd gekloot. Want.. ook al heb je een bredere, je krijgt het nooit goed, omdat de Wii er niet vanuit gaat dat je "tv" zo hoog is (denk ik). Ik heb dus gewoon die van Nyko en die staat op een laag tafeltje... en iedereen weet dan wel dat je eerst moet richten op de sensorbar en vanaf daar je positie bepalen. Eigenlijk wel jammer, want je richt dus niet per se op het scherm... Het enige spel waar het kut bij is, is bij Wario Ware Smooth Moves, omdat daar positie nogal belangrijk is en je geen tijd hebt even rustig te bepalen waar je cursor is.
Wat ik wel eens heb gedaan, is de sensorbar ophangen. Hij hangt dan dus voor je beeld, maar als je ver genoeg er vanaf staat/zit, zie je hem eigenlijk niet (je kijkt er als het ware doorheen). Maar ook dit vind ik nog geen superoplossing. Ik zoek dus verder!
deze boven je scherm kan hangen.
Maar ja heb wel de wii in de buurt moeten plaatsen van het geprojecteerd scherm en een verlengkabel component moeten aanschaffen, maar dan heb je wel wat.
dus infeite zou een wireless sensorbar bovenop men scherm leggen genoeg moeten zijn?Anoniem: 220439 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:20:
[...]
Ik heb hier geen problemen met sensorbalk i.c.m. de beamer; reageert gewoon goed als je
deze boven je scherm kan hangen.
Maar ja heb wel de wii in de buurt moeten plaatsen van het geprojecteerd scherm en een verlengkabel component moeten aanschaffen, maar dan heb je wel wat.
Anoniem: 86399
Dat heb ik ook, sensorbalkje van 15,- euro bovenop mijn scherm. Werkt uitstekend.dafz0r schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:32:
[...]
dus infeite zou een wireless sensorbar bovenop men scherm leggen genoeg moeten zijn?
Hier begint zo de Wii Office party en ben dus op zoek naar de beste aanpak. Ik heb 3 Wii's, 3 Beamers, 1 wireless sensorbar en 2 wired bars.
Enige tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Beamer op een tafel, sensorbar er bovenopleggen. Niet vergeten aan te geven op je wii dat de semsorbar "onderaan" je scherm ligt. En stel de "omgevingslicht" functie in het wii menu even goed af!Deddiekoel schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:50:
Toevallig dat de discussie nu gaat over plaatsing van de sensor bar bij gebruik van een beamer.
Hier begint zo de Wii Office party en ben dus op zoek naar de beste aanpak. Ik heb 3 Wii's, 3 Beamers, 1 wireless sensorbar en 2 wired bars.
Bij een erg groot scherm kun je eventueel de sensorbar verlengen: neem de originele + de draadloze, scherm 1 van de uiteinden van beide bars af en leg ze naast elkaar (met de afgeschermde uiteinden naar elkaar toe). Ik neem tenminste aan dat je ook de originele sensorbar nog hebt van de 3e wii ?
[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 06-12-2007 16:25 ]
-------
dank alvast.
[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 224735 op 06-12-2007 16:44 ]
Anoniem: 220439
Aangezien het maar een tijdelijke locatie is kun je ook gebruik maken van theelichtjesDeddiekoel schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:50:
Toevallig dat de discussie nu gaat over plaatsing van de sensor bar bij gebruik van een beamer.
Heb ik ook een keer geprobeerd en werkt na de goede afstelling goed. Je moet ze
wel goed positioneren!
Europe - don’t shoot the messenger…no Brawl until after June
Europe…I really am sorry about this one. This may be the biggest delay “punch in the face” that Nintendo has handed out in awhile. Nintendo’s recent software release list didn’t even make mention of Super Smash Bros. Brawl, which made a few people nervous. I figured it wasn’t on there just to build a bit of suspense, and that the title would indeed hit sometime in February or March. A quick discussion with Nintendo of Europe has shown that that’s not the case.
A NoE rep has stated that Brawl will not be out in Europe until after Q2 2008. That means you’ll definitely be waiting until after June to get your hands on what could be the Wii’s biggest title yet. That is just a tad painful for people waiting for the title.
This is my open invitation to Europeans that want to Brawl. You can stay at the warehouse, rent-free, just to get some Brawl action. We’ll rotate you in and out on a weekly basis. You have to sleep in my basement…but come on, it’s Brawl!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Anoniem: 231322
HOE HEEFT DIT OOIT ZO VER KUNNEN KOMENEurope - don’t shoot the messenger…no Brawl until after June:
[...]
Europe…I really am sorry about this one. This may be the biggest delay “punch in the face” that Nintendo has handed out in awhile. Nintendo’s recent software release list didn’t even make mention of Super Smash Bros. Brawl, which made a few people nervous. I figured it wasn’t on there just to build a bit of suspense, and that the title would indeed hit sometime in February or March. A quick discussion with Nintendo of Europe has shown that that’s not the case.
A NoE rep has stated that Brawl will not be out in Europe until after Q2 2008. That means you’ll definitely be waiting until after June to get your hands on what could be the Wii’s biggest title yet. That is just a tad painful for people waiting for the title.
This is my open invitation to Europeans that want to Brawl. You can stay at the warehouse, rent-free, just to get some Brawl action. We’ll rotate you in and out on a weekly basis. You have to sleep in my basement…but come on, it’s Brawl!
Bron: IGN: Nintedo Reveals New Year Line-UpWiitoon volledige bericht
11th January
PDC World Championship Darts 2008
18th January 2008
Wii Chess
Zack and Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Donkey Kong Jet Race
25th January
Hamster Heroes
January
Kawasaki Jet Ski
Kidz Sports: International Football
Urban Extreme
NiGHTS: journey of Dreams
Ghost Squad
Last Ninja
15th February
Battalion Wars 2
29th February
No More Heroes
February
Call For Heroes: Pompolic Wars
EARACHE Extreme Metal Racing
Bleach
Kawasaki Snow Mobiles
London Taxi: Rush Hour
Pool Party
Destroy All Humans 3: Big Willy Unleashed
Spongebob: Atlantis Squarepantis
7th March
ATV Thunder Ridge Riders & Monster Trucks
The Wizard of Oz
28th March
Naruto Wii (tentative title)
March
Bomberman Land Wii
SEGA Superstars Tennis
Sonic Riders: Zero Gravity
MX vs ATV Untamed
Q1/Q2 2008
Harvest Moon Magical Melody
Q1 2008
Worms: A Space Oddity
PES 2008
Q2 2008
Mario Kart Wii
Spring 2008
Dancing stage HOTTEST PARTY
Iron Man
Deze wil ik zeker hebben, wel verrot dat Smash Bros. hier niet in februari/maart uit komt, wat is dat voor onzin. En nog steeds geen Fire Emblem, MOH:Heroes 2, Soul Calibur en en aantal andere games.Zack and Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Ghost Squad
Last Ninja
Battalion Wars 2
No More Heroes
SEGA Superstars Tennis
Mario Kart Wii
Precies het rijtje dat mij ook interesseert.Anoniem: 104593 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:22:
[...]
Deze wil ik zeker hebben, wel verrot dat Smash Bros. hier niet in februari/maart uit komt, wat is dat voor onzin. En nog steeds geen Fire Emblem, MOH:Heroes 2, Soul Calibur en en aantal andere games.

was eigelijk niet mijn vraag maja,Anoniem: 231322 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:11:
Jesjor »
spoiler:Er zijn in totaal 120 sterren te behalen met Mario. Echter kun je diverse sterren pas halen wanneer je Bowser hebt verslagen...en meer zeg ik lekker niet
--------------------------
Battalion wars 2 lijkt me wel aardig
Mario kart ook wel
Waarom geen super smash,
waarom geen wii fit!!
waarom geen medal of honour..
deze line up van Q1 valt me echt tegen, alleen batallion wars 2 is leuk, mario kart is Q2 en de rest is er allemaal niet
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 224735 op 06-12-2007 20:44 ]
Die vraag is 2 pagina's terug ook door mij gesteld en beantwoord. Vandaar dus...Anoniem: 224735 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:41:
[...]
was eigelijk niet mijn vraag maja,
Oeffff dat laatste was geen briljante deal.Anoniem: 222867 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:43:
[...]
Tja in vogelvlucht... zx spectrum, amiga 500...favoriete game daarop was toen "Speedball" en "BattleSquadron", daarna eigenlijk over op de pc. En pas "weer" verder gegaan bij de Atari Jaguar. Jammer genoeg geflopt. (althans in mijn ogen). Daarna de N64, deze heb ik toen verkocht bij Nedgame (apeldoorn) en hiervoor de Dreamcast gekocht. Die toen heel snel verkocht en een Gamecube gekocht. Tja... en nu echt wel zeker door met de WII.
De Dreamcast was werkelijk een geniale console, terwijl de cube slechts matig was.
maar ik bedoel of ik dan ook nog een doel heb of is het alleen nog maar een beetje sterren verzamelen, of gebeurt er nog iets?Tijn89 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:50:
[...]
Die vraag is 2 pagina's terug ook door mij gesteld en beantwoord. Vandaar dus...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 224735 op 06-12-2007 21:35 ]
Zoek het op (met de search), of vraag het desnoods in het Galaxy topic. Daarnaast is zo'n vraag natuurlijk simpel om op te zoeken op internet. Gamefaqs, IGN, Gamespot, al deze sites kunnen je helpen. Wij zijn tenslotte geen helpdesk
Anoniem: 136075
en whatever happened to Wii Music?! Leek me ook erg leuk!
Edit... ppff dan niet
*Over modden willen wij niks weten*. Wie is hier nu de tweaker dan?
[ Voor 81% gewijzigd door JanW23 op 06-12-2007 21:59 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 06-12-2007 21:59 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 06-12-2007 22:01 ]
Edit: of bedoelen jullie dat als ik nog een keer zie dat iemand over modden praat, dat ik dan i.p.v. reageren een topic report moet doen?
[ Voor 23% gewijzigd door danielkraak op 06-12-2007 22:08 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik zit er over na te denken om Brawl simpelweg te boycotten. Als Nintendo of Europe niet luisteren wil, dan moeten ze maar (in de portemonnee) voelen.Deddiekoel schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:09:
Djeez, ik heb meer en meer spijt dat ik geen US Wii heb. VC op 50hz met balken en grote titels die veeeeel later uitkomen (SPM, MP3 en nu Brawl). Had echt gedacht dat het nu allemaal wel goed zou zijn. Unglaublich...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik vind het ook onzin.MetroidPrime schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:11:
[...]
Ik zit er over na te denken om Brawl simpelweg te boycotten. Als Nintendo of Europe niet luisteren wil, dan moeten ze maar (in de portemonnee) voelen.

Dat bedoelt Terr idd.danielkraak schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:03:
Edit: of bedoelen jullie dat als ik nog een keer zie dat iemand over modden praat, dat ik dan i.p.v. reageren een topic report moet doen?
Deddiekoel schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:09:
Djeez, ik heb meer en meer spijt dat ik geen US Wii heb. VC op 50hz met balken en grote titels die veeeeel later uitkomen (SPM, MP3 en nu Brawl). Had echt gedacht dat het nu allemaal wel goed zou zijn. Unglaublich...
Ik zeg maar niet teveel, ik ben net zo teleurgesteld als jullie. Nintendo heeft duidelijk een wake-up call nodig.MetroidPrime schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:11:
[...]
Ik zit er over na te denken om Brawl simpelweg te boycotten. Als Nintendo of Europe niet luisteren wil, dan moeten ze maar (in de portemonnee) voelen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat zal wel niet meer gebeuren gok ik zoHoedje schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:19:
[...]
Ik zeg maar niet teveel, ik ben net zo teleurgesteld als jullie. Nintendo heeft duidelijk een wake-up call nodig.
[ Voor 60% gewijzigd door Vanitas op 06-12-2007 22:21 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik ga er gewoon vanuit dat ze brawl 'vergeten' zijn op de lijst te zetten. Hij komt in europa gewoon uit in februari. Daarbij, ik ben dan jarig dus ze moeten wel.
Agatha Christie - 15.01.2008
Alone in the Dark 5: Near Death - 03.03.2008
Bully: - 22.02.2008
Civilization Revolution - xx.04.2008
CSI - 17.01.2008
Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 3 - 10.01.2008
Fire Emblem Radiant Dawn: 14.03.2008
Geometry Wars: Galaxies - 16.01.2008
Godzilla: Unleashed - 01.02.2008
Ninja Reflex - 06.03.2008
Nitrobike - 17.01.2008
Sam & Max - 20.03.2008
Top Spin 3 - xx.03.2008
Dat brengt mijn eigen lijstje op:
Zack and Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 3
Fire Emblem Radiant Dawn
Geometry Wars: Galaxies
Nitrobike
Ghost Squad
Last Ninja
Battalion Wars 2
No More Heroes
SEGA Superstars Tennis
Mario Kart Wii
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 06-12-2007 23:45 ]
Als dat waar is zitten daar hele leuke games tussen. Top Spin, Sam & Max, Bully en Geometry Wars zijn games die ik erg interresant vind
Super Smash Bros. is ook echt een spel dat je gespeeld moet hebben voordat je het begrijpt. Als ik het mij goed herinner heb jij nooit een Gamecube gehad?Anoniem: 93354 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:37:
Brawl vind ik er eigenlijk helemaal niet zo interresant uitzien
Dat is grappig, want Sam & Max is nog niet eens officieel aangekondigd. Ik neem aan dat dit gewoon seizoen 1 op DVD zal zijn in plaats van via het winkelkanaal?Anoniem: 104593 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:43:
Sam & Max - 20.03.2008
Ik heb hem wel op de GC gehad, maar ook mij sprak het spel niet aan en ook mijn huisgenoten verklaarden mij voor gek dat ik dat spel geregeld had. Maar goed, smaken verschillen heMetroidPrime schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:01:
Super Smash Bros. is ook echt een spel dat je gespeeld moet hebben voordat je het begrijpt. Als ik het mij goed herinner heb jij nooit een Gamecube gehad?
Ik kan zelf zeggen dat de eerste keer dat ik ssb had gespeelt dit op een n64 is geweest. Op een beamer. Was echt supertof. Daarna had ik zelf een cube gekocht en later het spel gehaalt. Ik heb het spel series in totaal zo`n 20 minuten gespeelt en sindsdien zit hij in het hoesje.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:03:
[...]
Ik heb hem wel op de GC gehad, maar ook mij sprak het spel niet aan en ook mijn huisgenoten verklaarden mij voor gek dat ik dat spel geregeld had. Maar goed, smaken verschillen he
Het spel is achterhaald en er zijn beel betere fighters als een powerstone of een doa.
disjfa.nl
Dit topic is gesloten.
Vragen over de beschikbaarheid van de Wii of Wii-points (in welke zin van het woord dan ook) zijn niet de bedoeling!