[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 76 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.830 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 20:06
is er iemand die weet hoe lang de hd 3870 is en waar ik ergens op internet lengtes van ATi kaarten kan vinden, want ben al eventjes aant zoeken zonder resultaat.

Ik vindt dat ze deze info tegenwoordig toch wel wat duidelijker mogen vermelden, want dit is toch ook een factor die zwaar begint door te wegen :P

edit: heb de asus versie besteld... Ik was eerst was aant twijfelen tussen sapphire en asus, maar ben toch maar eens voor asus gegaan, kwestie van eens wat anders te nemen :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door SkyLar- op 27-11-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Als je even had gezocht in Deel 75. :) >> De HD3870 is 9 inch lang (22,5cm) :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 20:06
Xadeon schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:12:
Als je even had gezocht in Deel 75. :) >> De HD3870 is 9 inch lang (22,5cm) :)
had ik gedaan kreeg er ook hits in maar vond het nog niet =/, misschien over het hoofd gezien. Sorry hiervoor maar toch bedankt : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06
Hekking schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:31:
Hacku, Wil je is voor me kijken welke revisie je hebt op GPU-Z ? / En hoe hoog ze klokken nattuurlijk :P
Lol dan kan i ze niet meer verkopen. Hij heeft die dingen voor zijn winkel. En uit seal halen en dan verkopen is niet echt netjes :) Laat staan overclocken en dan verkopen....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
boesOne schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:21:
[...]
rlkz, zou je willen posten of je 3850 werkt op PCIe1.0a? Ik denk dat veel mensen benieuwd zijn naar de resultaten :) ik wel..
Werkt vooralsnog perfect! :)

Inmiddels mijn 32" LCD ook via HDMI aangesloten, beetje spelen met de input daarvan, maar inmiddels heb ik een aardig strak beeld. HD encoding ben ik op dit moment nog een beetje mee aan het spelen.

* rlkz gaat weer even verder...

[edit]Quicktime mov 1080p trailer, cpu usage 0% 8)

[ Voor 4% gewijzigd door rlkz op 27-11-2007 22:08 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
UHmm Via via nog snel een 8800 GT kunnen krijgen. Heb ik tenminste een pc die ik kan opleveren. Ik haal die GT denk ik terug zet de HD3870 als die binnen zijn er in. En dan ga ik de 8800 GT eens goed vergelijken met de 3870 die ik ook binnen krijg.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Astennu schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:57:
UHmm Via via nog snel een 8800 GT kunnen krijgen. Heb ik tenminste een pc die ik kan opleveren. Ik haal die GT denk ik terug zet de HD3870 als die binnen zijn er in. En dan ga ik de 8800 GT eens goed vergelijken met de 3870 die ik ook binnen krijg.
Wat heb JIJ iets groens aangeraakt!?! :P
Waar gaat dat heen met deze wereld 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Astennu schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:57:
Ben erg benieuwd naar een vergelijking, keep us posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

dreameater schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:59:
[...]

Idd OMG Afbeeldingslocatie: http://forum.beyond3d.com/images/smilies/new/runaway.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dreameater schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:59:
[...]

Ja ik weet het 8)7 Eerst een Intel cpu nu weer een nVidia vga kaart het gaat echt nergens meer over...... |:( Weet ook niet waar ik last van heb. Maar ik denk dat het komt doordat ik de teleurstellingen zat ben. Elke keer is het weer wat. HD2900 XT viel helemaal tegen qua performance. De HD370 was ook niet wat we er van verwachte. En Phenom hetzelfde. Wat die verwachting geschept heeft weet ik niet. Maar ik kan in ieder geval op dit mobo geen SLi. Dus als die 8800 GT niet snel genoeg is moet ik toch wisselen. En ik ga het gewoon maar eens testen. De HD3870 blijft ook hier dus als ik die prettiger vind gaat die er in. En zijn beide erg gewild dus kwijtraken is geen prob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-02 23:00

BarrY A.

Two strokes never die...

Astennu schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:24:
[...]

Ja ik weet het 8)7 Eerst een Intel cpu nu weer een nVidia vga kaart het gaat echt nergens meer over...... |:( Weet ook niet waar ik last van heb. Maar ik denk dat het komt doordat ik de teleurstellingen zat ben. Elke keer is het weer wat. HD2900 XT viel helemaal tegen qua performance. De HD370 was ook niet wat we er van verwachte. En Phenom hetzelfde. Wat die verwachting geschept heeft weet ik niet. Maar ik kan in ieder geval op dit mobo geen SLi. Dus als die 8800 GT niet snel genoeg is moet ik toch wisselen. En ik ga het gewoon maar eens testen. De HD3870 blijft ook hier dus als ik die prettiger vind gaat die er in. En zijn beide erg gewild dus kwijtraken is geen prob.
Ik voel wel met je mee...

Ik heb precies hetzelfde, draai nu nog steeds met s939 opty 170. Maar ik zit tog sterk over een x48 mobo te denken. Tog heb ik een 3870 besteld, ik hoef geen high-end rommel als een GTX of Ultra. Maar als het zo doorgaat komt er een tijd dat... ik ook groene vingers krijg... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Die laat je dan maar in de tuin... :P

Weet iemand misschien wanneer de eerste 790 matx plankjes verwacht worden? Ik ben bezig met een nieuw systeem, maar ik kon nog maar weinig vinden hier over.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-02 23:00

BarrY A.

Two strokes never die...

DrumandBass schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:42:
Die laat je dan maar in de tuin... :P

Weet iemand misschien wanneer de eerste 790 matx plankjes verwacht worden? Ik ben bezig met een nieuw systeem, maar ik kon nog maar weinig vinden hier over.
phiew... 790 is een high-end chipset...dan moet je denk ik nog ff geduld hebben voordat ze die op een matx plakken!! Maar het fijne weet ik er ook niet van.

Wat die groene vingers betreft: zodra ik een tuin heb, bestraat ik dat gelijk!! >:) >:) >:)

zo...gelijk misverstanden de wereld uit helpen!! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

@ Astennu

Ik ken dat probleem, maare laten we hopen dat de R680 het wel het goede voorbeeld gaat geven, die 8800 Ultra is wel ergh oud maar die is nu nog steeds de snelste dat gek duur geval.

Toch presteerd de HD 3870 helemaal niet zo slecht als men de TS leest, in velegames vaak sneller als een 8800GT als soms sneller als een GTX en Ultra, drivers kunnen die kaart alleen beter maken, althans die RV670's zijn ook maar net op de markt ;)

Maargoed aan de andere kan laat ik alles links leggen ik wil gewoon een goede vervanger van em twee R580's en de R600 is het toch niet geworden voor de RV670 hetzelfde, nu maares kijken wat 680 gaat doen, zo niet tevreden dan maar op naar R700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HD3870 is een zet in de goede richting. AA performance is alleen jammer anders was het een echte knaller geweest. Maar ik ga het zelf eens testen. Als het verschil klein is houd ik de ATi kaart gaat de GT in de verkoop.

En CJ heeft voor zijn X1950 XT 256MB ook een 6800 kaart gehad dus zo raar is het niet om de kaart in ieder geval te testen heb nog niet gezegd dat hij mijn main kaart wordt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 28-11-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 09:01

Krizzie

Progressive Music \o/

Astennu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:05:
HD3870 is een zet in de goede richting. AA performance is alleen jammer anders was het een echte knaller geweest. Maar ik ga het zelf eens testen. Als het verschil klein is houd ik de ATi kaart gaat de GT in de verkoop.

En CJ heeft voor zijn X1950 XT 256MB ook een 6800 kaart gehad dus zo raar is het niet om de kaart in ieder geval te testen heb nog niet gezegd dat hij mijn main kaart wordt ;)
CJ is dan ook niet zo kieskeurig als jij bent. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik denk dat iedereen wel eens van de "verboden vrucht" heeft geproefd :P Zelf heb ik ook een 8600GT genomen omdat een 2600XT minderwaardig was. En ik moest het op single-slot houden. Ondertussen is er nog steeds geen wow-kaart uit in single-slot formaat, dus ik wacht nog even met upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheebster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Hacku schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:02:
Ik heb 3870 kaarten van Gigabyte binnen :) Maar die zijn redelijk duur (~15 euro duurder).
Hoe presteren ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229615

Phuncz schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:14:
Ondertussen is er nog steeds geen wow-kaart uit in single-slot formaat, dus ik wacht nog even met upgraden.
Misschien is de 3850 wat voor jou? single slot, rend rondjes om de 8600GTS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:14:
Ik denk dat iedereen wel eens van de "verboden vrucht" heeft geproefd :P Zelf heb ik ook een 8600GT genomen omdat een 2600XT minderwaardig was. En ik moest het op single-slot houden. Ondertussen is er nog steeds geen wow-kaart uit in single-slot formaat, dus ik wacht nog even met upgraden.
De HD3850 en 8800 GT zijn beide singel slot. En de HD3850 kost minder dan 150 euro en heeft ongeveer 85% van de snelheid die een HD2900 XT heeft ( dit op 1920-1200 op lagere reso's is het verschil kleiner ) Dus ik denk dat dat best een leuke kaart voor je kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Nog maar een keer een linkje naar mijn HD3870 probleem topic aangezien er hier meer mensen zitten die al ervaringen hebben met de kaart en misschien niet zo snel in de lijst van topics gaan lopen spitten:

Deathscythehell in "HD3870: Driver wil niet correct installe..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:17
Je kan toch de 3850 en de 3870 in crossfire zetten ? Weet iemand waar ik hier een review van kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183377

Ik ben ook bezig met het samenstellen van een nieuw systeem (voor mezelf), aan te kopen rond januari/februari met die nieuwe processoren. Echter vraag ik me nog af of er iemand hier een iets betere 'schatting' heeft van de release van de R680, naast "Q1 2008". Is dit meestal 'eind Q1, begin Q2', of zal het net zoals met de vooruitgeschoven 3870 wel eens eerder kunnen uitvallen?

Op dit moment heb ik namelijk een HD3870 in het geplande systeem zitten, maar als één of eventueel twee maanden daarna de R680 erbij komt met 1,7x de performance voor een prijs die niet 2x zo hoog is... Het is natuurlijk altijd een oplossing om even een oude kaart erin te dumpen (X800 van iemand lenen ofzo) voor die paar maandjes, maar dat is ook zo zonde in een gloednieuw systeem ^^.

Blijven toch hele bedragen die je aan zo'n PC uitgeeft, dus vandaar deze vragen, ik hoop dat ik hiermee in dit topic niet verkeerd zit.

P.S.: Verder nog complimenten voor de altijd nette start post CJ, volg het topic al wel wat maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Taenadar schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:24:
Je kan toch de 3850 en de 3870 in crossfire zetten ? Weet iemand waar ik hier een review van kan vinden?
Jep dit kan. Het is niet het meest efficiënte omdat de ene kaart meer kan verwerken dan de ander maar het kan wel en het zal ook wel sneller zijn dan 2x HD3850.
Anoniem: 183377 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:47:
Ik ben ook bezig met het samenstellen van een nieuw systeem (voor mezelf), aan te kopen rond januari/februari met die nieuwe processoren. Echter vraag ik me nog af of er iemand hier een iets betere 'schatting' heeft van de release van de R680, naast "Q1 2008". Is dit meestal 'eind Q1, begin Q2', of zal het net zoals met de vooruitgeschoven 3870 wel eens eerder kunnen uitvallen?

Op dit moment heb ik namelijk een HD3870 in het geplande systeem zitten, maar als één of eventueel twee maanden daarna de R680 erbij komt met 1,7x de performance voor een prijs die niet 2x zo hoog is... Het is natuurlijk altijd een oplossing om even een oude kaart erin te dumpen (X800 van iemand lenen ofzo) voor die paar maandjes, maar dat is ook zo zonde in een gloednieuw systeem ^^.

Blijven toch hele bedragen die je aan zo'n PC uitgeeft, dus vandaar deze vragen, ik hoop dat ik hiermee in dit topic niet verkeerd zit.

P.S.: Verder nog complimenten voor de altijd nette start post CJ, volg het topic al wel wat maanden.
De R680 is niet veel meer dan 2x HD3870 op een kaart. Dus afhankelijk van wat AMD met de driver doet wordt dit een succes of niet. HD3870 laat nu al mooie winst zien in games. Maar soms heb je geen winst in games omdat de Driver het spel nog niet kent. Ik denk dat een R680 ongeveer even snel zal zijn misschien iets sneller of iets trager dan 2x HD3870 in CF. Zelf zou ik gewoon een HD3870 pakken als je die kunt krijgen en tegen de tijd dat de HD3870 X2 komt even de reviews bekijken. Ik denk dat er dan ook wel een review tussen zal zitten die die X2 vergelijkt met HD3870 in CF. Mocht dat verschil klein zijn kun je ook nog voor een 2e kaart gaan.

[ Voor 70% gewijzigd door Astennu op 28-11-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan hou ik het bij de HD3870. Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Astennu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:48:
[...]

Jep dit kan. Het is niet het meest efficiënte omdat de ene kaart meer kan verwerken dan de ander maar het kan wel en het zal ook wel sneller zijn dan 2x HD3850.
Aha dan moet ik maar even een review zoeken want ik weet niet hoelang het nog duurt voordat mijn videokaart eindelijk word geleverd. De rest is allemaal op voorraad. Het blijft wachten op mijn Sapphire HD3870.

Of misschien toch maar tweedehands goedkoop kaartje zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
@Vigilante888:
Enige tijd terug had je van een bron vernomen dat de R680 (HD3870 X2) een vermoedelijke performance had van: 1,7 x R600 CF perfomance.
Had die bron zich vergist in de vermoedelijke performance, daar de R680 in feite 2xRV670 is? Of zal de R680 veel méér bevatten dan 2xRV670 specificaties?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 16:43
Astennu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:48:
[...]

De R680 is niet veel meer dan 2x HD3870 op een kaart.
zou die geen ander (langzamer) geheugen krijgen ?.. 1800mhz oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
mensen die nog een 3870 zoeken
http://cgi.ebay.nl/BRAND-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem ,jammer dat ie in amerika is,komen dan nog extra belasting enzo bij....

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mr. Detonator schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:28:
[...]

zou die geen ander (langzamer) geheugen krijgen ?.. 1800mhz oid ?
Zou kunnen dat die X2 inderdaad GDDR 3 heeft. Maar goed hij kan wel intern op de kaart met de andere kaart praten. Dus er zijn voor en nadelen. Ik denk dat het elkaar niet veel zal schelen. Mits de clocks van de core gelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 28-11-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Zo toch maar de jetway besteld bij dollarshop waar hij nu op voorraad is. Helaas kan ik nog niet betalen want zit op me werk.. :(

Ik zal ook wat bevindingen posten als ik alles binnen heb.

Lijkt me niet dat ze opeens weer terug gaan naar GDDR3. De 3870 word ook al geleverd enkel met GDDR4 geheugen. Waarom dan opeens weer een stap terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
On stock ? meteen kijken :P als die ze nog hebben bestel ik er meteen 4.

Edit 3 besteld nog 2 over :) 2 voor de klanten 1 voor me pa en gebruik ik zijn kaart wel om te testen. Bevalt de HD3870 bestel ik er wel een bij :)

[ Voor 51% gewijzigd door Astennu op 28-11-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Ja onstock :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ja zag het. Kan ik snel ff een CF test doen. Mja heb alleen geen games meer op me pc staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:19:
. Mja heb alleen geen games meer op me pc staan 8)7
Moet je wat van mij lenen, hier staat 100 GB aan games :D

Heb nog wat met UT3 zitten testen, maar snap er niks meer van. Op 1900x1440 loopt het soms smooth as heaven, veel smoother nog dan de Ultra voor het gevoel, maar het volgende moment zit ik op 35 fps.

Er zit iets niet goed in de driver, maar deze kaarten in CF hebben ongelooflijk veel potentie. Ik hoop echt dat cat 7.12 hier verandering in brengt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:30:
[...]

Moet je wat van mij lenen, hier staat 100 GB aan games :D

Heb nog wat met UT3 zitten testen, maar snap er niks meer van. Op 1900x1440 loopt het soms smooth as heaven, veel smoother nog dan de Ultra voor het gevoel, maar het volgende moment zit ik op 35 fps.

Er zit iets niet goed in de driver, maar deze kaarten in CF hebben ongelooflijk veel potentie. Ik hoop echt dat cat 7.12 hier verandering in brengt.
Ghehe :D

Heb perongeluk een foutje gemaakt waardoor ik 800 GB data kwijt was :P misschien is de 200 gb aan games nog te redden maar dat is nog niet gelukt :P

Maar inderdaad CF heeft veel potentieel ik verwacht dan ook veel van de nieuwe drivers die voor de X2 uitkomen want zoals het op dit moment is zou de X2 kaart afgemaakt worden door de te slechte drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:36:
[...]

Ghehe :D

Heb perongeluk een foutje gemaakt waardoor ik 800 GB data kwijt was :P misschien is de 200 gb aan games nog te redden maar dat is nog niet gelukt :P

Maar inderdaad CF heeft veel potentieel ik verwacht dan ook veel van de nieuwe drivers die voor de X2 uitkomen want zoals het op dit moment is zou de X2 kaart afgemaakt worden door de te slechte drivers.
Holy.. :o

Ik vermoed dat ATI het even niet meer kan bijbenen. Er zijn veel nieuwe games bijgekomen de laatste tijd. Het feit dat er een X2 komt zie ik ook als positief, nu komt dual GPU veel meer in de schijnwerpers en zullen de resorces veel meer op CF gericht worden.

Als CF werkt, is het max. 1,5 maal sneller dan m'n Ultra (Oblivion, R6V, bv) . Misschien UT3 zodra CF stabiel word in perf.
Hopelijk komt de Dx10 patch snel uit en kunnen we eens kijken hoe de shader AA het hier in doet, al is UT3 geen echte dx10 game geloof ik

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:55:
[...]

Holy.. :o

Ik vermoed dat ATI het even niet meer kan bijbenen. Er zijn veel nieuwe games bijgekomen de laatste tijd. Het feit dat er een X2 komt zie ik ook als positief, nu komt dual GPU veel meer in de schijnwerpers en zullen de resorces veel meer op CF gericht worden.

Als CF werkt, is het max. 1,5 maal sneller dan m'n Ultra (Oblivion, R6V, bv) . Misschien UT3 zodra CF stabiel word in perf.
Hopelijk komt de Dx10 patch snel uit en kunnen we eens kijken hoe de shader AA het hier in doet, al is UT3 geen echte dx10 game geloof ik
Hm is het voor mij misschien dan toch interessant om 2x 3870 in CF te nemen? Krijg deze week nog mn X38-DS5 mobo binnen... Dus met volle PCI-E 2.0 lanes.. Mijn 1e plan was om te wachten met mijn 2900XT op de R680 volgend jaar. Problemen zijn: Slechte levertijd en beschikbaarheid van de 3870 en buiten dat zijn ze niet echt 'denderend' snel (ok het zijn midragen, i know)... Ik zelf denk dat ik beter mn 2900XT kan houden tot de X2 uitkomt...

Het moet 1920x1200 gaan draaien op hoge/hoogste settings (AA is geen MUST, niet 'echt' nodig op zo'n reso). Daarom vraag ik me af of die CF 3870 dat wel aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja Die HD3870 zal over een week of 2 echt wel beter leverbaar zijn. Je kunt denk ik ook prima wachten want een HD2900 XT is snel genoeg. Maar heeft het nut ? ik bedoel denk je echt dat ide HD3870 X2 30% sneller is dan een HD3870 crossfire setup ? ik niet ik denk max 5-10% verschil. En ik gok ook dat gezien de cooling de Crossfire setup nog wel eens stiller kan zijn dan de X2 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:36

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

iemand die misschien een linkje heeft naar een vista 32bit mobility driver, heb op me flaptoppie nog altijd 7,2 draaien en kan niet echt iets nieuwers vinden, dus iemand met een tip?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

peakaboo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:08:
[...]

Hm is het voor mij misschien dan toch interessant om 2x 3870 in CF te nemen? Krijg deze week nog mn X38-DS5 mobo binnen... Dus met volle PCI-E 2.0 lanes.. Mijn 1e plan was om te wachten met mijn 2900XT op de R680 volgend jaar. Problemen zijn: Slechte levertijd en beschikbaarheid van de 3870 en buiten dat zijn ze niet echt 'denderend' snel (ok het zijn midragen, i know)... Ik zelf denk dat ik beter mn 2900XT kan houden tot de X2 uitkomt...

Het moet 1920x1200 gaan draaien op hoge/hoogste settings (AA is geen MUST, niet 'echt' nodig op zo'n reso). Daarom vraag ik me af of die CF 3870 dat wel aankan...
Het ligt eraan wat je gaat spelen, CF is (nog) zeer grillig bij nieuwe games. Maar zonder AA heb je aan je 2900XT ook wel genoeg denk ik.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 09:01

Krizzie

Progressive Music \o/

een 2900XT trekt 1920 1200 ook nog goed hoor, UTengine based games lopen als een trein op max settings (16x AF 0x AA) CoD4 liep ook lekker. (alleen de demo getest though)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

sain onez schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:25:
iemand die misschien een linkje heeft naar een vista 32bit mobility driver, heb op me flaptoppie nog altijd 7,2 draaien en kan niet echt iets nieuwers vinden, dus iemand met een tip?!
Wordt tijd om een brilletje te kopen?
http://support.ati.com/ic...nowledge&questionID=26978

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 09:36

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dat had ik ook al gezien ja, maar via de notebookleveranciers krijg je ook geen uptodatete drivers...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
@ Astennu:
Ja daarom en dan zijn we alweer dichterbij de nieuwere kaarten.. Een 2900XT is idd nog vrij snel, alleen crysis draait op 1920x1200 very high (tweaked config) rond de 15 fps.. tja, en de rest gaat goed tot uitstekend (bij UT3 engines). Dat is dus de vraag, heeft het nut om nu of straks te upgraden aangezien er misschien net veel winst is op de prestaties... Naja het X38 bordje is er al bijna dus vanaf daar heb ik nog wel wat mogelijkheden in CF (of X2 in CF :O)

@ edward2:
Mja ik speel gewoon eigenlijk vast op m'n native reso van 1920x1200, games die ik nu speel zijn Crysis, Gear of War, COD4 (SP), Moto GP3 (lol), Company of Heroes OF, NFS pro street en World in Conflict. Tja en straks? Weet niet wat er nog voor games uitkomen aangezien er nu al een massive load aan games is vrijgegeven. AA is idd niet echt een must op die reso.

@ Krizzie:
Idd hij trekt het goed, en ook idd de UT3 based games vind deze kaart zeer leuk, COD4 op mijn reso met 16x AF en 4x AA kreeg ik iets van 45 fps gemiddeld en in heavy fights ietsje eronder rond de 40, nooit onder de 35 iig.

Om er even aan toe te voegen, misschien is het beter om te wachten totdat er echt een top high end kaart uitkomt die alles aankan. Ik ben van plan om mid 2008 een PS3 te kopen (erbij of ipv de PC weet ik nog niet :O) puur vanwege Gran Turismo 5, en ook wel GTA4 in 1e instantie. Heb al een X38-DS5 gekocht en ook een 2e Hitachi 500GB erbij (dus samen 1TB) en die ga ik ook nog raid draaien. Qua kracht zit ik niet slecht, alleen m'n videokaart is niet de beste en die wil ik wel, van ATI :D. Vandaar dat ik aan het rekeken ben wat de mogelijkheden zijn, maar vooralsnog ziet het er somber uit omdat er niet echt een patserkaart van ATI komt binnenkort, die echt superieure prestaties neer gaat zetten. Misschien maar hopen op drivers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

peakaboo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:26:
@ edward2:
Mja ik speel gewoon eigenlijk vast op m'n native reso van 1920x1200, games die ik nu speel zijn Crysis, Gear of War, COD4 (SP), Moto GP3 (lol), Company of Heroes OF, NFS pro street en World in Conflict. Tja en straks? Weet niet wat er nog voor games uitkomen aangezien er nu al een massive load aan games is vrijgegeven. AA is idd niet echt een must op die reso.
Ik weet wel dat GOW nog beroerd draait op CF met de huidige drivers, zie de review van driverheaven.net
Die heb ik al weer uitgespeeld en eraf gehaald, dus geen eigen ervaringen.

COD4, draait hier heel wisselvallig, sommige stukken erg goed, dan weer die rare drops.

Crysis laat ik hier voorlopig liggen, misschien dat ik me tezijner tijd eens verdiep in de "dx10" in dx9 tweaks verdiep.

UT3 krijg ik hier maar niet goed draaien, misschien maar eens een reinstall doen.. maar Oblivion en eindelijk Stalker (ingame AF is 300% sneller dan CCC AF !!!) draaien hier wel geweldig.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131236

Ik heb 4 3870 kaarten van shaphire besteld en worden morgen binnen verwacht.
Heb een msi mobo en de 9500+ dus dan is de spider compleet.
Zit alleen even te zoeken hoe de verschillende bridge's moeten worden aangesloten, bij het mobo zitten namelijk ook al weer langeren die een slot over slaan.
Oja en het geheel gaat in een cm stacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik neem aan dat je die 4 in CF wilt laten draaien? Houdt er dan wel rekening mee dat CrossFire X4 pas medio Januari ondersteund gaat worden in de drivers. In de first post staat een plaatje van hoe de connectors aangesloten moeten worden in X4.

Dan iets anders. Expreview heeft scores gelekt van de RV620, de 55nm DX10.1 opvolger van de RV610.

De RV620Pro draait op 525Mhz core en heeft een 64-bit memory interface. Deze scoort 1514 in 3DM06
De HD2400Pro op 525Mhz core met ook een 64-bit memory interface en hetzelfde systeem scoort: 1123 in 3DM06.

Ter vergelijking, de rechtstreekse tegenhanger, de G98 - GF8400GS, scoort 1236 punten. De G98 is echter gemaakt op het 65nm proces en is een stuk groter dan de RV620.

http://en.expreview.com/?p=56

Volgens de reviewer is dit het teken dat de efficientie verbeterd is binnen de nieuwe core.

[ Voor 55% gewijzigd door CJ op 28-11-2007 18:59 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 20:32
Volgens mij is dit nog niet eerder gepost, altijd moeilijk te zeggen in dit topic :D
http://www.driverheaven.net/reviews/3870-XXX/mixed.php

HD2900XT en HD3870 MIXED in CROSSFIRE!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/reviews/3870-XXX/pictures/OtherUsedPics/Size.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/reviews/3870-XXX/pictures/OtherUsedPics/deviceman.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/reviews/3870-XXX/flashers/MCFCOD4/cod4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/reviews/3870-XXX/flashers/MCFWIC/wic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Het lijkt wel alsof de CPU de limiterende factor was in de bovenste test: CF schaalt meer dan 2x in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
WTF!? Als dat zo is prik ik er dalijk op mn X38-DS5 bordje een 3870 gewoon bij, naast mn 2900XT... Maar die FPS wat je daar haalt average bij COD4 haal ik met een single 2900XT? Maar ehm als dit werkt, en je een leuke boost krijgt wil ik dit wel proberen hoor...

Maakt het verder nog uit of je een Asus dan combineert met een Jetway ofzo? Aangezien die bij dollarshops als enige regelmatig op voorraad komt...

Edit: Bij PC megastore komt de sapphire vrijdag binnen, als je reserveert heb je er misschien een. Kzal eens mailen.

Edit2: Heb dollarshops ook gemaild, krijg ik nog wat over terug...

[ Voor 39% gewijzigd door peakaboo op 28-11-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Sapphire kaarten komen eindelijk binnen druppelen. Kreeg vandaag een mailtje van Zercom dat m'n bestelling is verstuurd. En toch is dit eerder dan verwacht (slechts 12 dagen). Maar vraag me toch af waarom Asus en Sapphire vaak trager zijn met leveren? Zij zijn toch notabene de hoofdafnemers (grootste klanten) van ATI GPU's of niet?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214129

Modbreak:Lees te topicwaarschuwing :z

Daarnaast is dit met de search wel te vinden :)

[ Voor 81% gewijzigd door Pollewob op 29-11-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 02-06 23:23
Anoniem: 214129 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:51:
Even een offtopic vraagje :X :

Wanneer je een bestelling ( 3870 ) plaatst bij een winkel kan je die dan gewoon later weer annuleren en zit je aan geen voorwaarden vast ofzo?
Ik wil nml misschien bij verschillende winkels een bestelling plaatsen en dan kijken welke winkel het artikel het eerst op voorraad heeft en daar dan bestellen.
Wat vind je er zelf van? Ik vind het zelf niet erg sociaal en vriendelijk tegen over de winkels. Stel eens voor dat jij een winkel was en dat iemand het bij jouw zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:42
Xadeon schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:49:
Sapphire kaarten komen eindelijk binnen druppelen. Kreeg vandaag een mailtje van Zercom dat m'n bestelling is verstuurd. En toch is dit eerder dan verwacht (slechts 12 dagen). Maar vraag me toch af waarom Asus en Sapphire vaak trager zijn met leveren? Zij zijn toch notabene de hoofdafnemers (grootste klanten) van ATI GPU's of niet?
Misschien moet je dan de oorzaak van AMD zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
THE_FIREFOX schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:05:
[...]

Wat vind je er zelf van? Ik vind het zelf niet erg sociaal en vriendelijk tegen over de winkels. Stel eens voor dat jij een winkel was en dat iemand het bij jouw zou doen.
Maar het mag wel. Als jij een baan zoekt doe jij in principe hetzelfde hoor :) Overal solliciteren, en bij de beste aan het werk gaan. :9

Ik heb er zojuist 2 besteld bij PC Megastore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FiXeR.nl schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:08:
[...]
Overal solliciteren, en bij de beste aan het werk gaan. :9
Offtopic: En bij de beste hopen werk te krijgen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

The Source schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:08:
[...]

Misschien moet je dan de oorzaak van AMD zoeken?
Wil je dat even uitleggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online

[ Voor 85% gewijzigd door Pollewob op 29-11-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

[ Voor 110% gewijzigd door Pollewob op 29-11-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Bacosjaco schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:06:
[...]

Ook 1 besteld en bevestigd per mail door PCMegastore. ;)
Zeer hadden zeer snel terug gemailt op mijn vraag, _/-\o_ savonds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215511

[ Voor 87% gewijzigd door Pollewob op 29-11-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Voor degenen die het nog niet door hadden... Dit topic is niet om te melden dat je je HD3870 kaart binnen hebt of besteld hebt of om te melden bij welke winkel ze wel of niet leverbaar zijn... Het staat zelfs in de waarschuwing....

Heb je ervaringen met je HD3800 kaart en wil je die delen met anderen... That way please ----> Het HD38xx Ervaringen Topic :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 20:32
CJ, ouwe rot in het vak :D _/-\o_ , weet jij zo ook of het combineren van een R600 en RV670 ook officieel ondersteund zal worden of dat het per ongeluk mogelijk is met de huidige drivers? Het zou wel vet wezen als dit mogelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 25-05 16:43
dit nog niemand gepost ?

http://www.beyond3d.com/content/news/531

The report states that a resistor issue on 3870 models has caused a slight hiccup in supply, while that gets fixed at the board level. To compensate for the lack of supply, AMD are reportedly shifting the 3850/3870 production balance so that when boards do finally show up to buy, they're plentiful. RV670 production is hot to trot, TR say.

Anoniem: 131236

CJ schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:52:
Ik neem aan dat je die 4 in CF wilt laten draaien? Houdt er dan wel rekening mee dat CrossFire X4 pas medio Januari ondersteund gaat worden in de drivers. In de first post staat een plaatje van hoe de connectors aangesloten moeten worden in X4.
Plaatjes heb ik inmiddels gezien.
Klopt wil er 4 in CF gaan draaien.
Had eerst 2 2900xt's haalde 19500 in 3dmark06.
Van de drivers weet ik, maar dat is kwestie van wachten, komt vanzelf goed.
Of hopelijk dat er een beta driver uitlekt.
Heb ook al rechtstreeks contact gehad met amd via mijn werk.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Review roundup:

ATI FireGL V7600 (R600, 320 streamprocessors, 256-bit memory interface)
http://www.hothardware.co...ion_Graphics_Card/?page=1

Diamond HD3850/HD3870
http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1732_1.html

Diamond HD2900XT 1GB vs GF8800Ultra
http://www.chilehardware....mercado-200711201901.html

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Wel een erg knullige review van Motherboard.org. zeg. Naast dat ze "enigzins" oude DX9 games gebruiken (UT2K3 en RTCW!!!), gebruiken ze daar ook nog eens magische kaarten. Hoe hoger de reso's des te hoger de fps : 8)7

RTCW, HD3870, 1280x1024: 73 fps
RTCW, HD3870, 1680x1050: 90 fps

Bioshock DX10, 8800Ultra, 1280x1024: 75 fps
Bioshock DX10, 8800Ultra, 1680x1050: 95 fps

[ Voor 4% gewijzigd door Indy91 op 29-11-2007 08:20 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Astennu
Mr. Detonator schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:48:
dit nog niemand gepost ?

http://www.beyond3d.com/content/news/531

The report states that a resistor issue on 3870 models has caused a slight hiccup in supply, while that gets fixed at the board level. To compensate for the lack of supply, AMD are reportedly shifting the 3850/3870 production balance so that when boards do finally show up to buy, they're plentiful. RV670 production is hot to trot, TR say.
Dus alle kaarten die nu te koop zijn zijn dan wel gefixt neem ik aan ? anders is het mooie bale...
CJ schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:26:
Voor degenen die het nog niet door hadden... Dit topic is niet om te melden dat je je HD3870 kaart binnen hebt of besteld hebt of om te melden bij welke winkel ze wel of niet leverbaar zijn... Het staat zelfs in de waarschuwing....

Heb je ervaringen met je HD3800 kaart en wil je die delen met anderen... That way please ----> Het HD38xx Ervaringen Topic :)
Ey CJ wanneer wissel jij jou X1950 XT in voor zo'n lekker HD3870 kaartje :)

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 29-11-2007 08:58 ]

• Astennu
Tis wel offtopic maar vond het zo grappig toen ik dit las :D. Volgens mij zij CJ al een keer dat zo iets kon gebeuren:
Nvidia on Intel's hostile list

Nvidia got cocky and wanted to conquer the chipset world, and naturally Intel as a dominant predator in this world reacted and punished a plucky little Nvidia.

There is an interesting story that we heard more than once as it says that Intel „forgot“ to send the latest Penryn based Yorkfield samples to Nvidia and made some tweaks that made this CPU incompatible with the existing 680i and upcoming 780i motherboards. You probably heard before that Nforce 680i boards have problems with QX9650 CPUs and that they won’t work together.

When Nvidia got the samples, they learned that they will have to re-spin the chipset to make it work with upcoming quad core Yorkfield generation and earned itself a delay.

The launch had to be pushed for the very late December as it takes time to re-spin and fix the chipset but luckily all the 780i boards should work with Intel's 45 nanometre generation.

We are not sure if Nvidia can fix Nforce 680i and bring the support for Penryn to this chipset. The Core 2 Quad QX9650 really messed Nvidia's plans but Intel simply wanted to teach Nvidia who is the boss and wanted to sell as much X38 chipsets as possible and make its Q4 good.

Poor little Nvidia, but this might just be a blame shift getaway story. Anyhow it sounds interesting, even if only the parts are confirmed.
Intel heeft gewoon moeite gedaan om de nieuwe cpu's onbruikbaar te maken op nVidia moederborden en dat ze toch werken op hun eigen :) Dan moet je wel heel pissed zijn lijkt mij :P Licentie intrekken zou wel niet meer gekunt hebben anders hadden ze dat wel gedaan ?

Bron...?

Iets met zoutkorrels enzo.

Maar minder nforce chipsets = meer intel chipsets = meer crossfire :D

• Astennu
Fud zij dit. Klinkt erg logisch hoor. Intel is arrogant en nVidia is nog erger. Dus dat botst lekker. Maar Intel had nVidia eerst ook nodig om SLi voor zijn processors te krijgen want AMD had toen nog geen CF. En AMD had wel nVidia borden met SLi support dus AMD was toen het Ultimate game platform.

Anoniem: 107626

Astennu schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:13:
Intel heeft gewoon moeite gedaan om de nieuwe cpu's onbruikbaar te maken op nVidia moederborden en dat ze toch werken op hun eigen :) Dan moet je wel heel pissed zijn lijkt mij :P Licentie intrekken zou wel niet meer gekunt hebben anders hadden ze dat wel gedaan ?
Intel heeft gewoon nVidia geowned met deze actie. Even laten zien wie de baas is. _/-\o_
Sowieso zijn die 780i mobo's gedrochten. Je hebt gewoon een CPU koeler nodig op dat chippie om 'm een beetje koel te houden.
Hier nog wat 3850 kaartjes. Een passief gekoelde RV670 is geen slecht idee. Zet er een 120mm fan op en je hebt wat ruimte om te overclocken. >:)

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/7545/000647395tb5.jpg

• Astennu
Die passieve is die Artic cooler. Die zou ook makkelijk op een HD3870 kunnen. Toen kon je er ook een X1900 XTX mee coolen. Thermalright heeft ook nog een mooi passief coolertje.

En over die chipsets ik vind zo i zo dat die veel te veel stroom gebruiken. Alleen die AMD chipsets hebben maar een mini heatsink nodig om cool te blijven. Mijn X38 wordt ook al zo loei heet. En die heeft dan nog een aardige heatpipe constructie.

[ Voor 41% gewijzigd door Astennu op 29-11-2007 09:51 ]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Offtopic:
Dit noem ik niet ownen, dit is in mijn ogen nogal onhandig van Intel. Ze kunnen zichzelf hiermee in de vingers snijden. Daarnaast heb ik Nvidia als chipset maker toch iets hoger zitten dan Intel. Intel zou dan met een goeie serie chipsets moeten komen. Verder, duwen ze hiermee eigenlijk eigenhandig Nvidia meer in de richting van AMD. Niet dat ik dat zo erg vind, maar AMD krijgt hierdoor misschien wel een breder platform voor hun CPU's. Wat dan weer betekent dat Intel min of meer alleen komt te staan.
Uitgaand van een worst case scenario.

[ Voor 3% gewijzigd door Xadeon op 29-11-2007 09:56 ]

• Astennu
Xadeon schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:55:
Offtopic:
Dit noem ik niet ownen, dit is in mijn ogen nogal onhandig van Intel. Ze kunnen zichzelf hiermee in de vingers snijden. Daarnaast heb ik Nvidia als chipset maker toch iets hoger zitten dan Intel. Intel zou dan met een goeie serie chipsets moeten komen. Verder, duwen ze hiermee eigenlijk eigenhandig Nvidia meer in de richting van AMD. Niet dat ik dat zo erg vind, maar AMD krijgt hierdoor misschien wel een breder platform voor hun CPU's. Wat dan weer betekent dat Intel min of meer alleen komt te staan.
Uitgaand van een worst case scenario.
Uhmm sorry hoor maar de Intel chipsets zijn veel beter dan die van nVidia. Die van nVidia gebruiken net zo veel stroom als een cpu. Dat zegt al genoeg...... En Intel heeft denk ik iets van 85-90% van de chipsets voor hun eigen cpu's in handen. Komt weinig nVidia bij kijken. Percentage zou ook nog wel een 95% kunnen zijn. Echt geloof me Intel heeft daar helemaal geen last van. Zeker niet omdat hun wel crossfire van AMD mogen gebruiken.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Denk dat je hier een beetje overdrijft. Maar goed ieder zo zijn voorkeur. Persoonlijk vind ik de Nvidia chipsets beter. Ze doen dat al uitstekend sinds de NForce 1.Dit is nogal offtopic, laten we deze discussie maar laten voor wat het is. :)

• Astennu
Toch nog even een reactie. NF1 was niet speciaal. NF2 was een topper ja. NF3 was al minder NF4 was niet super speciaal en toen ging het bergafwaards. Het was niet vernieuwend meer. RD580 VS NF5-6 bv de RD580 was native 2x16 PCI-E. Nvidia had een losse chip nodig. Stroomverbruik van zo'n mobo met nVidia chip lag 70-80 watt hoger !!! dan die van AMD of Intel. Dus dit geeft wel wat aan. Ik heb de test al ik weet niet hoe vaak gepost waar dat gemeten is ( Anandtech dus geen slechte site ). En dat vind ik toch niet echt goed. De RD580 is ook een super overclocker. En doet niets onder voor de Nforce zelfde geld voor Intel. Dus in dat opzicht zijn die nVidia chipsets dus niet goed.

En overschat intel niet. Ze hebben van de VGA markt ook nog steeds iets van 80% in handen he (aleen maar door de IGP's die inderdaad op hun chipsets zitten en dit zijn dan alleen de borden met IGP er worden er ook super veel verkocht zonder IGP). En van die 20% heeft nVidia iets van 10-14% als ik me niet vergis.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 29-11-2007 10:22 ]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

offtopic:
De cijfers zijn mij niet bekend, al lijkt 70 watt wel heel erg overdreven. Verder relateer ik de kwaliteit van een chipset niet aan het energieverbruik, maar aan de prestaties + features. Maar dit is dus echt het laatste wat ik hierover kwijt wil.
:)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:07

boesOne

meuh

offtopic:
Nou.. NF4 was in zijn tijd heer en meester.. vooral op de DFI lanparty. Imho zijn de lanparty NF4 borden de beste die er waren voor S939.. hell, ze komen nu ook nog wel mee..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Astennu
Performance per watt is tegenwoordig een hot item en 70 watt meer is zeker wel veel voor een moederbord. En dan nog maar eens het plaatje met de resultaten dit is dan het Intel platform qua chipsets:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/dfird600p_12160631222/13738.png

De NF4 was zeker een goede chipset maar hij was eigenlijk hetzelfde als de NF3 alleen dan met PCIe. Via liet het toen afweten. AMD had alleen de RD480 die door de slechte SB450 niet echt interessant was. De RD480 zelf was heel goed heb em ook nog getest. Prettiger dan de NF4 alleen de SB was niet geweldig met de SB600 is dat weer recht gezet.

En 70 watt meer op jaarbasis is aardig wat extra kosten en milieu vervuiling dus als het niet nodig is omdat een andere chipset dezelfde prestaties levert tegen een lager verbruik waarom niet...

Het valt me trouwens op dat er erg veel vraag is naar de HD3870. Op een of andere manier had ik toch verwacht dat bijna iedereen voor die 8800 GT zou gaan. Maar blijkbaar niet. Ben ook benieuwd wat de prijs van die kaart gaat doen als hij over 2 weken goed leverbaar is.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 29-11-2007 11:08 ]

Een beetje rondvragen bij mijn (toegegeven, beperkte aantal) leveranciers leert dat er ONTZETTEND veel in preorder staan, veel meer dan 8800gt's. Daarnaast schijnen de 3850's het heel goed te doen bij plaatselijk PC boeren voor in de gamepc's.

Looks like ATi has a winner.

• Astennu
HD3850 is een super kaart voor een super prijs. 140 euro voor die performance is geweldig. HD3870 doet het ook erg goed mits je em voor 190 euro koopt is de prijs performance hoger dan de 8800 Gt van 230. Maar die laatste zie je meestal voor 250 verkocht worden. Als ze nu de drivers nog even iets beter kunnen maken dat je minder drops hebt in het algemeen is het helemaal geweldig.

• Taenadar
De 3850 is idd een prima kaartje voor een normaal gezin om mee tegamen. Deze zullen niet gamen op 1920 x 1200 of wat t ook mag zijn.

• Astennu
Uhmm de meeste kunnen prima gamen op een HD2600 of HD2400 HD3850 is echt overkill voor de meeste want die weten niet eens hoe ze die settings veranderen dus gamen op default 800x600 medium.

Maar dit maakt goede prestaties in goedkope pc's mogelijk ja :)

Ik heb er echt al zoveel verkocht.... bijna iedereen die een 8600 GTS wilde hebben, maar hem stiekem toch te zwak vond nam toch de hd3850. De 8800GT vinden ze gewoon te duur dan.

Ik ben echt heel erg plezierig verrast met de 38xx serie :)

• Astennu
8600 GTS is even tuur als de HD3850 of iets goedkoper maar de HD3850 is 3x zo snel je zou stom zijn als je dan de 8600 GTS neemt. Ook de 8800 GT is beter qua prijs prestatie.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

AMD heeft met de HD3800 serie twee kaarten gepositioneerd in een segment dat tot die tijd nog erg zwak vertegenwoordigd was. Zowel de 8600GTS als de HD2600XT GDDR4 maken niet bepaald indruk, omdat nVidia en AMD gewoon teveel rekeneenheden hebben weggesneden (tov de highend). En blijkbaar is de markt voor 150-200 toch behoorlijk groot, gezien het succes van de X1950 Pro (en later de X1950XT) een tijdje geleden.

Nou is het voor nVidia moeilijk om hier tussen te komen, omdat de G92 te duur is om in grote volumes in het <200 segment te gooien. Hier heeft AMD dus echt een overwinning in handen, niet in absolute performance, maar wel in sales.

Ik laat die HD3870 voorlopig maar mooi even aan me voorbij gaan, meerwaarde boven HD2900XT is te klein en bovendien zou ik dan veel moeten afschrijven op mijn Crossfire setje. Spellen draaien nog steeds mooi op crysis na. Het is te hopen dat AMD volledige support gaat geven aan Intel voor Quad-CF op X38/X48 moederborden. Een opstelling van twee R680's zie ik namelijk wel zitten ;)

Goud is geen geld

• Astennu
Alleen jammer dat AMD in het high end segment niets heeft. Net even de eerste review van de nieuwe 8800 GTS 512MB bekeken. Ding is toch weer 10-20% sneller dan de GT. Dit keer met 128 Shaders 65 core 1625 shader clock en 1980 voor het geheugen.

Performance zat dicht op de Ultra XXX edition van XFX. In andere gevallen krijg ik het idee dat hij soms wat bandbreedte te kort komt omdat het verschil met de GT dan maar iets van 10% is.

Maar toch leuke kaart maar die zal wel in het 300-350 euro segment komen. Trouwens wel grappig is dat hij in load 43 watt meer gebruikt dan de GT aardig veel als je het mij vraagt. En echter verder overclocken deed de kaart niet 720 was de max en dat halen de GT's ook.

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/88gtsg92_g_04.gif

HD3870 doet het soms erg goed TOV de GT en de HD2900 XT. Alleen soms scoort hij weer gelijk aan de HD2900 XT. Ik vraag me toch echt af waaraan dit ligt. CJ jij een idee ? Krijg soms het idee dat er veel meer in zit maar je krijgt het niet altijd te zien ?

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 29-11-2007 13:24 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Astennu schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:26:
HD3850 is een super kaart voor een super prijs. 140 euro voor die performance is geweldig. HD3870 doet het ook erg goed mits je em voor 190 euro koopt is de prijs performance hoger dan de 8800 Gt van 230. Maar die laatste zie je meestal voor 250 verkocht worden. Als ze nu de drivers nog even iets beter kunnen maken dat je minder drops hebt in het algemeen is het helemaal geweldig.
Je prijzen kloppen toch niet echt hoor, heb net een EVGA 8800GT voor 237 besteld (en dat is 10 jaar garantie dus niet echt te vergelijken met de 2-3j op de gewone merken) daarnaast nog een 210€ voor een jetway. Beide kaarten zijn vorige week besteld en toevallig vandaag en gisteren verstuurd.

De prijs voor een 8800GT ligt dus op een 210-220 en voor de 3870 zie ik meestal een 200

De 3850 is idd wel goed, heb nog niet veel 8800GT met 256MB te koop gezien tegen 170 (maar wel al enkele), maar eens die er komen ...

• Astennu
k995 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:53:
[...]

Je prijzen kloppen toch niet echt hoor, heb net een EVGA 8800GT voor 237 besteld (en dat is 10 jaar garantie dus niet echt te vergelijken met de 2-3j op de gewone merken) daarnaast nog een 210€ voor een jetway. Beide kaarten zijn vorige week besteld en toevallig vandaag en gisteren verstuurd.

De prijs voor een 8800GT ligt dus op een 210-220 en voor de 3870 zie ik meestal een 200

De 3850 is idd wel goed, heb nog niet veel 8800GT met 256MB te koop gezien tegen 170 (maar wel al enkele), maar eens die er komen ...
Aha heb er ook veel gezien van 250/260. Die van mij zelf was 229 euro. Mijn HD3870 had ik voor 189 euro. Dus vandaar maar de prijzen van de GT zijn dus aan het dalen.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Ja denk het ook, moest de GT idd 250 zijn geweest had ik wel ATI genomen, spijtig dat beide zo slecht te krijgen zijn voor deftige prijzen (180 en 200 €)

• peakaboo
  • Niet online
frankknopers schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:12:
Ik laat die HD3870 voorlopig maar mooi even aan me voorbij gaan, meerwaarde boven HD2900XT is te klein en bovendien zou ik dan veel moeten afschrijven op mijn Crossfire setje. Spellen draaien nog steeds mooi op crysis na. Het is te hopen dat AMD volledige support gaat geven aan Intel voor Quad-CF op X38/X48 moederborden. Een opstelling van twee R680's zie ik namelijk wel zitten ;)
Same here, ik wacht het nog even af maar wellicht hier ook een R680 CF >:) X38-DS5 is morgen binnen whoo hoo.

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 02-06 23:23
k995 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:02:
Ja denk het ook, moest de GT idd 250 zijn geweest had ik wel ATI genomen, spijtig dat beide zo slecht te krijgen zijn voor deftige prijzen (180 en 200 €)
Ik vind de levertijden opzich mee vallen. Ze hebben die van mij zonet verzonden. Het heeft bij mij dan 9 dagen geduurt en dit voor een sapphire HD3870. Ik vind dit meer dan redelijk. (Vorige videokaart duurde bij mij 2 weken en die was al een tijdje uit)

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Modbreak:lees topicwaarschuwing

[ Voor 82% gewijzigd door dion_b op 30-11-2007 23:51 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 21:05
mmm ik game erg vaak en heb sinds kort Cod 4 leuk maar mijn videokaart kan het niet meer bijbenen dat is een 1950PRO. Ik wil het liefst altijd alles op high en wil verlopig er mee vooruit kunnen. Maar twijfel nog tussen een 3850 of een 3870.
En kan dat op een voeding van 430 watt van coolermaster?

Zelf denk ik een 3870 kan ik wat langer mee vooruit en op een reso van 1440x900 is een goede kaart wel een vereiste >:)

[ Voor 17% gewijzigd door the squaler1 op 29-11-2007 18:37 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• peakaboo
  • Niet online
Ati tool beta 3 is uit voor de liefhebbers... Krijg zelf nog geen 3d clocks in beeld met die versie.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

peakaboo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:41:
Ati tool beta 3 is uit voor de liefhebbers... Krijg zelf nog geen 3d clocks in beeld met die versie.
Wel lekker dat er eindelijk een goede app is om de fan speeds van je HD2900XT makkelijk aan te kunnen passen en dat het blijvend is :P De fan op 31% is soms best irritant als je wat aan het lezen bent en je zit ernaast, en op 25% is hij volledig stil. 8)

Heb je misschien bij Settings onder "HD2000 Overclocking" iets aangepast bij "ATI automatic clock switching"?

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 29-11-2007 19:50 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• peakaboo
  • Niet online
MensionXL schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:48:
[...]

Wel lekker dat er eindelijk een goede app is om de fan speeds van je HD2900XT makkelijk aan te kunnen passen en dat het blijvend is :P De fan op 31% is soms best irritant als je wat aan het lezen bent en je zit ernaast, en op 25% is hij volledig stil. 8)

Heb je misschien bij Settings onder "HD2000 Overclocking" iets aangepast bij "ATI automatic clock switching"?
Mja daar gebruikte ik de vorige versie puur voor. Alleen zie ik nu eigenlijk geen verbetering... Anyways bij auto clock sw. heb ik de middelste aangeklikt (zo stond ie ook). Net ff die andere geprobeerd maar maakt geen verschil, krijg steeds die 2d mode clocks...

• Astennu
Dikke lol eindelijk goede support van de HD2xxx kaarten in ATi tool is de HD3xxx uit en werkt weer niet helemaal goed :P Hopelijk kan wizzard wat tijd vinden om snel met ene fix te komen.

Edit: Wizzard meld dat de HD3870 wel zou moeten werken met ATi tool beta 3. Kan iemand even kijken of je inderdaad de voltages kunt zien in die tool. Core voltage moet iets van 1.3xx volt zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 29-11-2007 21:20 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:

- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten