Nounou, ik heb er weken over gedaan om een schijf te testen. Verschillende CD's verprutst met H-Util erop, opstart CD's die niet fatsoenlijk werken etc. etc. Het is eindelijk gelukt door een USB-stick bootable te maken via een zeer handig programma wat HP ooit heeft uitgebracht samen met de files van een win98 bootdisk. Daarbij heb ik de FDD versie van ES-Tool geplaatst en dat werkte.
Ik had 1 schijf uit mijn raid1 setup (1TB) welke errors vertoonde. 4 uur getest en wat bleek: Geen errors! Pfft.
Nou, mijn RAID1 setup meldde toch echt wat anders en die schijf wilde gewoon niet meer werken. Nu lijkt hij het opeens weer perfect te doen. HD Tune resultaten (bench en error test) laten hetzelfde zien als mijn andere wel goed werkende schijven. Ik heb nog 2 andere 1TB's ter vergelijking. Ik hoor ook geen gekke geluiden uit de schijf komen. Er lijkt dus niks aan de hand te zijn.
Aan de ene kant denk ik, ik ga de schijf weer volop in gebruik nemen, maar het vertrouwen is stiekem een beetje weg en 1TB aan data is behoorlijk wat. Ik kan hem ook niet retourneren, want er is geen error code en hij lijkt nu ook weer perfect te werken.
Ik neem de gok wel en zet er alleen films op. Mijn documenten en foto's vind ik te belangrijk om kwijt te raken. Ik had in die tussentijd al een nieuwe 1TB aangeschaft, dus mijn raid setup draait gelukkig alweer een tijdje.
Waar kan ik deze firmware downloaden? De enige link uit dit topic is dood.
Ik had 1 schijf uit mijn raid1 setup (1TB) welke errors vertoonde. 4 uur getest en wat bleek: Geen errors! Pfft.
Nou, mijn RAID1 setup meldde toch echt wat anders en die schijf wilde gewoon niet meer werken. Nu lijkt hij het opeens weer perfect te doen. HD Tune resultaten (bench en error test) laten hetzelfde zien als mijn andere wel goed werkende schijven. Ik heb nog 2 andere 1TB's ter vergelijking. Ik hoor ook geen gekke geluiden uit de schijf komen. Er lijkt dus niks aan de hand te zijn.
Aan de ene kant denk ik, ik ga de schijf weer volop in gebruik nemen, maar het vertrouwen is stiekem een beetje weg en 1TB aan data is behoorlijk wat. Ik kan hem ook niet retourneren, want er is geen error code en hij lijkt nu ook weer perfect te werken.
Ik neem de gok wel en zet er alleen films op. Mijn documenten en foto's vind ik te belangrijk om kwijt te raken. Ik had in die tussentijd al een nieuwe 1TB aangeschaft, dus mijn raid setup draait gelukkig alweer een tijdje.
Lees ik het topic nog eens door over firmwares ... De schijf van hierboven heeft ook nog de 1AA01112 firmware als enige van alle HD's. De rest heeft 1AA01113. Toeval ?ing._Buttje schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:43:
Kan iemand mij hier aan firmware versie 1AA01113 helpen voor mijn HD103UJ ?
Net die ene schijf met versie 1AA01112 valt net uit mijn array..
Waar kan ik deze firmware downloaden? De enige link uit dit topic is dood.
[ Voor 15% gewijzigd door Smarron op 08-03-2009 13:35 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-