Ik heb thuis sinds een maand of 3 een Samsung HD502IJ, en mijn broertje ook. 500 gig schijven dus. Bij bijvoorbeeld het afspelen van bestanden die op deze harde schijven staan, begint de schijf hard te zoemen, afwisselend hard en zacht, waarbij de computerkast heerlijk meeresoneert. Als ik een trap(je) tegen de kast gaf hield het weer op, dus ik heb de Hd uit de kast gehaald en hier een fantastische oplossing voor bedacht: hij ligt nu bovenop de CD-speler, staande op viltjes.
Helaas heeft de HD op zichzelf al genoeg geluidspotentie, dus deze oplossing werkt ook niet meer. Het typische is, dat begint de schijf te resoneren, alleen het aanraken van de plastic rand om de schijf, al voldoende is om het geluid weer te laten stoppen.
Nu is geluid op zich niet zo'n ramp, maar ik ben bang dat dit voorbode is van een kapotte harde schijf, en aangezien het lage geluidsniveau van de schijf een aankoopreden is voor velen kan ik me niet voorstellen dat het geluid normaal is.
Er zijn geen bad sectors, en de snelheid van testen is tussen de 60-90 mb per seconde, wat volgens mij ook normaal is. Iemand een idee of dit een oplosbaar probleem is?
EDIT: even beter gescand met hd-tune, heb 1 blokje van 190 mb damaged, maar dit zal toch het geluid niet veroorzaken?
@hieronder:
Nou, tis ook niet zo dat ik dwars door de kastheentrap, een tikje met vinger is dus al voldoende. Zou het misschien zijn dat er fysiek bewegende delen in onbalans zijn oid. Dan kan ik hem beter terugbrengen naar de winkel, maar is deze klacht voldoende om een omruiling te mogen eisen?
[
Voor 15% gewijzigd door
Roytoch op 03-02-2009 14:34
]