[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.175 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

_serial_ schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:21:
Ik heb in october een nieuwe witte macbook gekocht, en heb ook met het nieuwe model last van "discoloration" op de palmrest (waar is dat ding anders voor).

nog meer mensen die dit hebben met het nieuwe model ?

en nog tips ? anders dan meteen apple inschakelen?
Voor zover ik weet is het probleem alleen opgetreden bij de allereerste macbooks en in die generatie ook gefixed. De verkleuring die die macbooks hadden was dat de palmrest verkleurde naar een soort oranje kleur.

Voor de moderne macbooks geldt dat de palmrest natuurlijk gewoon lichtgrijs is en dingen als huisvet en vieze handen de palmrest donkerder maken. Dit is echter gewoon met wat schoonmaakmiddel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109358

Mijn MacBook uit januari 2007 had ook last van verkleuringen, en zou officieel al buiten de serie die last had van verkleuringen vallen. Na een bezoekje aan de reparateur is mijn topcase gewoon onder garantie vervangen. Ik zou wel eerst proberen of het niet vuil is en je het gewoon schoon kunt maken, zoals hiervoor genoemd.

Mijn MacBook mag zo te zien ook nog net binnen de garantie een reparatietje. Mijn nieuwe topcase (paar weken oud) heeft nogal problemen met de muisknop. Er zit erg veel speling in en de knop reageert niet altijd. De origami-oplossing helpt weinig. Dit is al m'n tweede topcase met dit probleem...

Verder heb ik last van een witte vlek op mijn scherm (vooral zichtbaar op een lichtgrijze achtergrond en als je iets van opzij kijkt). Het lijkt erg op een vingerafdruk, maar is echt niet schoon te poetsen. De plek zit boven het touchpad als de MacBook dicht zit, dus ik denk niet dat het door druk van het toetsenbord komt. Het lijkt erg op dit PowerBook-probleem. Iemand hier ervaringen mee, en wordt dit door Apple binnen garantie gedekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 00:54

_serial_

and there was silence

Anoniem: 37864 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:16:
[...]
Voor de moderne macbooks geldt dat de palmrest natuurlijk gewoon lichtgrijs is en dingen als huisvet en vieze handen de palmrest donkerder maken. Dit is echter gewoon met wat schoonmaakmiddel te verwijderen.
Oké ik heb vrijwel altijd schone handen, maar huidvet kan het natuurlijk ook zijn.

Welk schoonmaak middel zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:38
Ik was regelmatig mijn handen als ik aan de MacBook ga werken :o Maar toch is na al die tijd aan de rechterkant een donkere vlek ontstaan. Heb er al regelmatig overheen gevreven met een vochtige doek maar schoon kreeg ik het niet. Na een jaar zit hij ook onder de kleine krasjes, toch zonde. Maar het blijft een gebruiksproduct natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

DaFrenk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:03:
Ik was regelmatig mijn handen als ik aan de MacBook ga werken :o Maar toch is na al die tijd aan de rechterkant een donkere vlek ontstaan. Heb er al regelmatig overheen gevreven met een vochtige doek maar schoon kreeg ik het niet. Na een jaar zit hij ook onder de kleine krasjes, toch zonde. Maar het blijft een gebruiksproduct natuurlijk ;)
Eens dat het een gebruiksproduct is, maar iets dat zo een donkere vlek heeft na 3 maanden niet heel erg intensief gebruik zou niet mogen, na een 1.5 jaar zou ik je gelijk geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

_serial_ schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:53:
[...]

Eens dat het een gebruiksproduct is, maar iets dat zo een donkere vlek heeft na 3 maanden niet heel erg intensief gebruik zou niet mogen, na een 1.5 jaar zou ik je gelijk geven :)
Als je het er met schoonmaken niet af krijgt gewoon terug gaan naar Apple en een nieuwe topcase eisen je hebt tenslotte garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik heb wel een tijdje geleden hier op de frontpage gelezen dat apple een grote bestelling heeft staan van 13" led-backlit displays.
Maak er van wat je wil :)

Het kan betekenen dat ze een MBP op 13" maken (aangezien de mbp led displays heeft) of dat ze de macbook gaan upgraden met led displays. De nieuwe apple expo is niet veraf meer, dus dat beetje wachten kan geen kwaad denk ik.

Ik zie trouwens ook niet in hoe ze hun bestaande aanbod kunnen verbeteren. Dit is de culminatie, het eindpunt als je wil, van een evolutie naar de perfecte computers (en reeds 'so far ahead' op de rest). De iMac is net vernieuwd, en de laptops zijn reeds wat ze moeten zijn.

Marginale updates qua specs zitten er misschien in, maar goed, hoe boeiend is dat :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

_serial_ schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:53:
[...]

Idd. Zelf heb ik AppleCare, en hoef ik dan ook mijn handen niet meer te wassen. Een topcase vervangen is zo gepiept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:05:
Ik heb wel een tijdje geleden hier op de frontpage gelezen dat apple een grote bestelling heeft staan van 13" led-backlit displays.
Maak er van wat je wil :)

Het kan betekenen dat ze een MBP op 13" maken (aangezien de mbp led displays heeft) of dat ze de macbook gaan upgraden met led displays. De nieuwe apple expo is niet veraf meer, dus dat beetje wachten kan geen kwaad denk ik.

Ik zie trouwens ook niet in hoe ze hun bestaande aanbod kunnen verbeteren. Dit is de culminatie, het eindpunt als je wil, van een evolutie naar de perfecte computers (en reeds 'so far ahead' op de rest). De iMac is net vernieuwd, en de laptops zijn reeds wat ze moeten zijn.

Marginale updates qua specs zitten er misschien in, maar goed, hoe boeiend is dat :O ;)
Dit is een nieuw gerucht, ultra portable Macbook + nieuw display die ook als dockingstation voor je macbook dient.

Link
Concept plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

_O- This patent was filed quite some time ago: on July 3, 2006 _O-

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:07:
[...]

_O- This patent was filed quite some time ago: on July 3, 2006 _O-
Zo dus jij wist er al van burne :)

Maarja voordat je een patent een product is ben je wel een paar jaartjes verder soms, we weet het bij Macworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Tja, er wordt echter ook vaak maar even vergeten dat tussen de aanvraag en het bekend worden van die aanvraag er ook al een jaar of meer aan af is gegaan. Wanneer een aanvraag is gedaan zegt dus niets over hoe oud of nieuw een gerucht is. Punt in deze (geruchten nieuwe Macbook) is echter dat ze inmiddels al praktisch vanaf het begin van de Macbook dit gerucht in het leven hebben geroepen (als het al niet langer is; as in: zo'n beetje vanaf de eerste tabletpc's). Anyway, geruchten zijn geruchten dus je moet jezelf niet rijk gaan rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Idd. Zelf heb ik AppleCare, en hoef ik dan ook mijn handen niet meer te wassen. Een topcase vervangen is zo gepiept. :)
ook applecare hier

ik zal ze ook eens bellen, aangezien ze niet op mail reageren..(machouse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb laats een dvi converter gehaald voor mijn apple, zodat ik deze kon aansluiten op mijn 22 inch scherm wat ik normaal voor mijn desktop gebruik. Ik vind het erg prettig om vanuit mijn bed films te kijken en op die manier is de afstandsbediening ook erg handig.

Nu is het zo dat als ik mijn macbook dichtklap het beeld van het tweede beeldscherm wegvalt. Eigenlijk logisch, maar het kleine scherm van mijn macbook brandt nu nutteloos. Ik klap hem nu meestal zo ver mogelijk dicht zodat hij net niet "op zwart gaat".

Ik heb nog gezocht of er toevallig een antwoord te vinden was, maar ik kon er niets op vinden. Is het mogelijk om dit uit te zetten, zodat ik mijn macbook dicht kan klappen maar het beeld op de tweede monitor wel gewoon te zien blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vennox
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 18:53
dan moet je een toetsenbord of muis inpluggen (nadat je de macbook hebt dichtgeklapt), dan springt enkel het externe scherm tevoorschijn zonder dat het interne scherm aanstaat, het appeltje gloeit ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door vennox op 04-01-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Ah reply van machouse:
Momenteel geeft Apple officieel aan dat er wel macbook modellen zijn die een mogelijke verkleuring vertonen en het probleem is doorgaans alleen op te lossen door een vervanging van de topcase, hiervoor kunnen wij een nieuwe topcase bestellen en op afspraak deze voor je inbouwen.
Wil je de topcase vervangen hebben? Dat lijkt me in dit geval de beste en enige oplossing
Ik ga dat even overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91034

Is het eigenlijk normaal dat zoveel programma's er uit klappen onder Leopard? Heb een nieuwe macbook maar om de haverklap crasht er weer iets. Echt stabiel lijkt het allemaal niet te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Anoniem: 91034 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:52:
Is het eigenlijk normaal dat zoveel programma's er uit klappen onder Leopard? Heb een nieuwe macbook maar om de haverklap crasht er weer iets. Echt stabiel lijkt het allemaal niet te zijn?
Nee dat is niet normaal, en ook niet mijn ervaring met Leopard op een 2e generatie MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Is hier iemand die een extern scherm van 1920x1200 gebruikt met de laatste versie van de MacBook?
Hoe zijn de effecten / overgangen op het externe scherm en wordt je MacBookje er een stuk warmer door?

Zit hard te twijfelen tussen een MB en een MBP.

Waar ik een beetje over struikel is de resolutie van beide schermen. Moet nog in de winkel goed gaan kijken naar beide modellen, maar wil eerst me huiswerk vooraf goed gedaan hebben. Zal de MB(P) vooral gaan gebruiken als tikBook. Internet, mail, msn en wat coden. Af en toe een beetje Photoshoppen. Hoe vinden jullie de resolutie bevallen icm met het 13,3 inch scherm?

Een MBP heeft een (iets) hogere resolutie, maar kost ook een stuk meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 20:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anoniem: 109556 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:17:
Is hier iemand die een extern scherm van 1920x1200 gebruikt met de laatste versie van de MacBook?
Hoe zijn de effecten / overgangen op het externe scherm en wordt je MacBookje er een stuk warmer door?
De effecten werken allemaal uitstekend, alleen als je veel vensters open hebt en dan Exposé gebruikt gaat het even niet zo vloeiend, maar de snelheid en bruikbaarheid gaat er niet op achteruit, ook full-screen video werkt gewoon.
Zit hard te twijfelen tussen een MB en een MBP.

Waar ik een beetje over struikel is de resolutie van beide schermen. Moet nog in de winkel goed gaan kijken naar beide modellen, maar wil eerst me huiswerk vooraf goed gedaan hebben. Zal de MB(P) vooral gaan gebruiken als tikBook. Internet, mail, msn en wat coden. Af en toe een beetje Photoshoppen. Hoe vinden jullie de resolutie bevallen icm met het 13,3 inch scherm?

Een MBP heeft een (iets) hogere resolutie, maar kost ook een stuk meer..
De resolutie is wel OK, de kleurechtheid en helderheid is een ander verhaal. Voor serieus photoshoppen moet je echt een extern scherm gebruiken, maar dat geldt eigenlijk ook wel voor de Macbook Pro.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is serieus Photoshoppen? Kijk, wat ik meestal doe ik wat plaatjes resizen, contrast aanpassen en dat soort _simpele_ dingetjes. Gebruik het niet voor professionele doeleinden.

Krijg steeds meer de neiging naar de zwarte MB. Vooral vanwege het compacte formaat en het voor de rest een prima machine is met mooie specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wel even wachten tot Macworld er waren namelijk geruchten dat Apple een zooitje 13 inch LED schermen had besteld, misschien zijn ze wel voor de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
vennox schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:20:
dan moet je een toetsenbord of muis inpluggen (nadat je de macbook hebt dichtgeklapt), dan springt enkel het externe scherm tevoorschijn zonder dat het interne scherm aanstaat, het appeltje gloeit ook niet.
Ok, bedankt voor de tip Ik laat de externe muis altijd insteken. Ik zal het straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 20:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anoniem: 109556 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:44:
Wat is serieus Photoshoppen? Kijk, wat ik meestal doe ik wat plaatjes resizen, contrast aanpassen en dat soort _simpele_ dingetjes. Gebruik het niet voor professionele doeleinden.

Krijg steeds meer de neiging naar de zwarte MB. Vooral vanwege het compacte formaat en het voor de rest een prima machine is met mooie specs.
Dat is inderdaad vrij simpel, de helderheid van het scherm is sterk afhankelijk van de kijkhoek, voor dingen zoals contrast kun je het histogram gebruiken om toch een goede indruk te krijgen van de helderheid van de afbeelding. Echt aan de slag gaan met kleuren voor drukwerk is een ander verhaal.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste applegebruikers

Ik ben eigenlijk een ontzettende windows gebruiker.
gebruik bv windows vista X64 zonder problemen (als je maar een snel systeem hebt werkt het top)
maar wil er nu een macbook bij kopen voor onderweg.

Ik gebruik me onderweg notebook maar voor een paar dingen.
Internet/mail/serie's/foto's (adobe cs3)/messasing
Daarom leek me een macbook wel mooi

Nu zat ik te denken aan de middelste, die van 1249 met een c2d t7500 (2.2) 1gb en 120gig
Omdat ik daar ook windowsXP fatsoenlijk op kan draaien mocht dit toch onverwacht nog ergens voor nodig zijn

alleen nu had ik een vraagje:

Wat is het verschil tussen de middelste en de duurste ?
ze hebben bijde een t7500/1gb/dvdRW/leopard alleen de duurdere heeft 160gig ipv 120gig
zijn er verder nog verschillen ? want 200euro voor 40gig is wel erg duur natuurlijk

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:06:
Beste applegebruikers

Ik ben eigenlijk een ontzettende windows gebruiker.
gebruik bv windows vista X64 zonder problemen (als je maar een snel systeem hebt werkt het top)
maar wil er nu een macbook bij kopen voor onderweg.

Ik gebruik me onderweg notebook maar voor een paar dingen.
Internet/mail/serie's/foto's (adobe cs3)/messasing
Daarom leek me een macbook wel mooi

Nu zat ik te denken aan de middelste, die van 1249 met een c2d t7500 (2.2) 1gb en 120gig
Omdat ik daar ook windowsXP fatsoenlijk op kan draaien mocht dit toch onverwacht nog ergens voor nodig zijn

alleen nu had ik een vraagje:

Wat is het verschil tussen de middelste en de duurste ?
ze hebben bijde een t7500/1gb/dvdRW/leopard alleen de duurdere heeft 160gig ipv 120gig
zijn er verder nog verschillen ? want 200euro voor 40gig is wel erg duur natuurlijk
Ik weet niet exact welke middelste en duurste jij bedoeld, maar volgens mij is de ene wit en de duurdere zwart. Die +/- 150 euro extra zit hem in het Premium gedeelte.

Verder kan ik je verklappen dat je Windows XP niet nodig gaat hebben. Ik gebruik mijn Macbook op dezelfde manier, en alles onder OS X werkt prima. De kleine dingetjes die onder OS X misschien niet super gaan doe ik op mijn desktop computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:08:
[...]

Ik weet niet exact welke middelste en duurste jij bedoeld, maar volgens mij is de ene wit en de duurdere zwart. Die +/- 150 euro extra zit hem in het Premium gedeelte.

Verder kan ik je verklappen dat je Windows XP niet nodig gaat hebben. Ik gebruik mijn Macbook op dezelfde manier, en alles onder OS X werkt prima. De kleine dingetjes die onder OS X misschien niet super gaan doe ik op mijn desktop computer.
Nee denk het ook niet,
maar als ik bij me vriendin ben en ik wil eens een filmpje leechen via nieuwsgroepen, dan ben ik zo gewend aan ftd+newsbin+Winrar+quickpar dat ik dat mogelijk ga missen,
voor de rest heb ik al perfecte vervangers gevonden.

mijn keus zou uitgaan naar de
c2d T7500/1gb/120gig/dvdRW voor 1249,- en bestel ik zelf 2x2gb extra (2x512 eruit)

maar er is er ook een c2d t7500/1gb/160/dvdRW voor 1449,-

die 2 bedoelde ik.

wat houd het premium gebeuren in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19:06

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Donstil schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:37:
[...]

wat houd het premium gebeuren in ?
Hij is zwart en heeft een grotere disk. Verder is het precies dezelfde machine.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mm die kleur doet me weinig,

grotere disk is handig, maarja moet je er gewoon wat minder opzetten.

en voor die 200euro kan je een VEEL snellere/grotere disk kopen hier op de price watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Anoniem: 91034 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:52:
Bij mij draait ook alles prima, heb nog geen serieuze crashed meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:52:
mm die kleur doet me weinig,

grotere disk is handig, maarja moet je er gewoon wat minder opzetten.

en voor die 200euro kan je een VEEL snellere/grotere disk kopen hier op de price watch
Dat klopt, echter heeft die hard-disk geen Apple garantie. Bij een probleem met je hardware zal dan al snel naar de harddisk gewezen worden. :)

Overigens heb je voor de Mac ondermeer NZBDrop en SABnzbd, en voor de nabewerking MacPar Deluxe voor het parren en rarren.

En FTD is bagger, maar dat is mijn mening.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 05-01-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:37:
[...]

maar als ik bij me vriendin ben en ik wil eens een filmpje leechen via nieuwsgroepen, dan ben ik zo gewend aan ftd+newsbin+Winrar+quickpar dat ik dat mogelijk ga missen,
voor de rest heb ik al perfecte vervangers gevonden.
Ik gebruik Openftd/Binsearch+Unison+Unarchiver/Stuffit Expander+Macpardeluxe en dat werkt wel redelijk aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vind FTD toch best lekker werken,
oke niet voor alles, maar er zijn aardig wat dingen die je zo 123 kan vinden op FTD maargoed dat is wel erg offtopic

dat MACpar deluxe ga ik even uitzoeken.
en als leecher kwam ik Igrabnews tegen, Freeware en zag er best makkelijk uit

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 06-01-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Mocht je ooit buiten FTD je eens in nieuwgroepen / releases verdiepen, zul je zien dat het enorme rotzooi is, en dat iedereen het eigenlijk alleen maar voor de kuddo's doet.

iGrabnews is voor zover ik het zelf getest heb niet compatible met Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 14:37

Flipm0de

geen

een vriend verteld me dat hij het tegenwoordig doet met Alt.binz via WINE. Alt.binz is voor mij wel hét leechprogramma, checkt alles, en unrart het meteen waar je wilt.

WINE zal de mac ers hier wel bekend voorkomen

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik zie hier allemaal brakke (bizar veel handelingen verrichten) en non-native (Wine) oplossingen voorbij komen, maar er is ook SABnzbd(Plus) voor OS X. Een webinterface en een queue directory, automatisch parren en unrarren. Is stabiel, makkelijk te installeren ( :+ ) en trekt je lijn vol. :)

edit:
Als er behoefte aan is schrijf ik vanavond wel even een korte walkthrough. :Y

[ Voor 12% gewijzigd door Jungian op 06-01-2008 14:24 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 07:14
Jungian schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:52:
edit:
Daar houd ik me voor aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie hier allemaal brakke (bizar veel handelingen verrichten) en non-native (Wine) oplossingen voorbij komen, maar er is ook SABnzbd(Plus) voor OS X. Een webinterface en een queue directory, automatisch parren en unrarren. Is stabiel, makkelijk te installeren ( :+ ) en trekt je lijn vol. :)

edit:
Bedankt voor de link, eindelijk een goede port. Degene die ik op het moment heb draaien is wel erg letterlijk overgekopieerd, en komt standaard met de Nova template, in plaats van de veel betere standaard template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
edit:
Graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Toch schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:35:
Daar houd ik me voor aanbevolen :)
Hier kunnen jullie hem vinden.

* Jungian gaat verder met z'n stageverslag.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

grrr was in het weekend in Maastricht en even buurten bij de Mac store daar (izivi?). Wil ik een ...2TVout kopen en die hadden ze wel. Ik pakte er een van het rek (had in mijn hoofd miniDVI naar TVout). Vroeg nog specifiek of het de goede was voor een nieuwe macbook en ja dat was zo. Kom ik thuis (inmiddels in Utrecht). Is het miniVGA naar TVout... Hmmmzzz hoe kom ik daar nou weer van af. Ga niet speciaal daarvoor naar m'stricht terug. Zelf slecht gekeken, maar ook slecht van de overigens zeer aardige mensen daar.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jungian schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:57:
[...]

[...]

Hier kunnen jullie hem vinden.

* Jungian gaat verder met z'n stageverslag.
super Bedankt

als ik morgen me macbook heb (enige kans tot aanschaf hier in het dorp is een dixons winkel)
ga ik het proberen,

Ik sloot me windows notebook altijd met VGA aan op me LCD tv (vga>vga met losse audio)

Kan een nieuw macbookje 1366x786 aan ?
of beter nog FullHD via Minidvi>HDMI liefst met geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:16:
[...]

super Bedankt

als ik morgen me macbook heb (enige kans tot aanschaf hier in het dorp is een dixons winkel)
ga ik het proberen,

Ik sloot me windows notebook altijd met VGA aan op me LCD tv (vga>vga met losse audio)

Kan een nieuw macbookje 1366x786 aan ?
of beter nog FullHD via Minidvi>HDMI liefst met geluid
Een MiniDVI naar HDMI omvormstuk bestaat helaas niet, wel een MiniDVI naar DVI, en vervolgens naar HDMI. Geluid gaat dan apart via de digitale output van de Macbook, aangezien de videokaart van de Macbook geen audio-output ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ooh dat is jammer want me HDMI poorten hebben geen extra sound ingang op me tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Donstil schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:34:
ooh dat is jammer want me HDMI poorten hebben geen extra sound ingang op me tv
Wel, het idee achter HDMI is beeld en geluid in 1 stekkert. Laptop doet ecter alleen beeld, je zal dus zelf voor de audio moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gecombineerde optische digitale geluidsuitvoer/koptelefoonaansluiting, gecombineerde optische digitale geluidsinvoer/lijningang, microfoon, luidsprekers
Gaat over de MacBook..

Optisch via een mini-jack stekker? Ben ik het spoor kwijt of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:27:
[...]

Gaat over de MacBook..

Optisch via een mini-jack stekker? Ben ik het spoor kwijt of wat?
Dat gaat prima, een kwestie van dit type stekker in de Macbook prikken:

Afbeeldingslocatie: http://i6.ebayimg.com/01/i/06/16/77/2d_1_b.JPG

De Macbook schakelt dan vanzelf over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow prima, goed om te weten!

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Is het eigenlijk mogelijk om audio via verschillende kanalen af te spelen? Bijvoorbeeld iTunes muziek via de 3mm jack op externe speakers en OSX systeemgeluiden via de ingebouwde speakers van de MacBook? En dan bedoel ik zonder Airport Express/Airtunes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vroeg me trouwens af,

Ondersteund MacOSX SSD drives ?

en dan bedoel ik niet kan je het er op installeren, maar bedoel ik is het er voor geschikt,
dus kan macOSX er direct van booten , dit ivm de data die niet in stappen beschikbaar is maar direct

Vista is hier bv niet op berekend, dus leverd het amper verschil op.
hoe zit dat met leopard

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 07-01-2008 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 22:18

tweakerbee

dus..?

Vista is hier bv niet op berekend, dus leverd het amper verschil op.
hoe zit dat met leopard
Vista heeft Prefetch/SuperFetch. De sustained transferrate van een SATA schijf is hoger dan die van een SSD. Ik neem aan dat Leopard een vergelijkbare functie heeft.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WinningLOSER schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:44:
Is het eigenlijk mogelijk om audio via verschillende kanalen af te spelen? Bijvoorbeeld iTunes muziek via de 3mm jack op externe speakers en OSX systeemgeluiden via de ingebouwde speakers van de MacBook? En dan bedoel ik zonder Airport Express/Airtunes ofzo.
Yep, dat kan. En met een programmaatje van Rogue Amoeba kun je dat zelfs per app anders doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Hoedje schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:43:
[...]

Je kan gewoon de monitor aansluiten middels de mini-DVI connector (je moet een verloopstukje kopen). Het werkt dan prima en je hebt geen last van enige vervorming.
Ik ben ook aan het nadenken over een macbook. Middelste of bovenste model.
Macbook pro vind ik wat aan de dure kant.
Nou hoor ik van anderen dat de grafische performance sterk achteruit gaat wanneer je er een tweede monitor aanhangt. Bijvoorbeeld een 22" 1680x1050 ofzo. Dit komt dan omdat het grafische geheugen gedeeld geheugen is met het werk geheugen.

In hoeverre is dit op waarheid berust? Werkt Expose nog gewoon vloeiend met twee monitoren?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

KnoppenSpook schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:26:
[...]

Ik ben ook aan het nadenken over een macbook. Middelste of bovenste model.
Macbook pro vind ik wat aan de dure kant.
Nou hoor ik van anderen dat de grafische performance sterk achteruit gaat wanneer je er een tweede monitor aanhangt. Bijvoorbeeld een 22" 1680x1050 ofzo. Dit komt dan omdat het grafische geheugen gedeeld geheugen is met het werk geheugen.

In hoeverre is dit op waarheid berust? Werkt Expose nog gewoon vloeiend met twee monitoren?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik heb nergens last van als ik mijn 20" breedbeeld (1680*1050) op mijn MacBook aansluit.
Cd2 1.83 Ghz , 1.5 GB , instapmodel feb 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 07 januari 2008 @ 02:16:
Ondersteund MacOSX SSD drives ?

en dan bedoel ik niet kan je het er op installeren, maar bedoel ik is het er voor geschikt,
dus kan macOSX er direct van booten , dit ivm de data die niet in stappen beschikbaar is maar direct
Een SSD heeft een standaard s-ata interface en wordt door OS X als een normale s-ata harde schijf gezien. Hier een blog post van iemand die een ssd in zijn MBP heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weeraanmelden schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:35:
[...]

Ik heb nergens last van als ik mijn 20" breedbeeld (1680*1050) op mijn MacBook aansluit.
Cd2 1.83 Ghz , 1.5 GB , instapmodel feb 2007.
Maar is dat in clamshell mode of als tweede monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Anoniem: 37526 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:10:
[...]

Maar is dat in clamshell mode of als tweede monitor?
Als hoofdmonitor & de MacBook voor iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19:06

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:25:
[...]

Dat klopt, echter heeft die hard-disk geen Apple garantie. Bij een probleem met je hardware zal dan al snel naar de harddisk gewezen worden. :)
De harddisk is in de MacBook een zogenaamd user-replacable part, dus je mag er gerust een andere disk in plaatsen. Een FUD reply zoals de jouwe is dus een klein beetje overtrokken. Zolang de disk doet aan de door Apple duidelijk gedefinieerde eisen betreffende interface en formaat, zullen ze echt niet zeuren.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
:9
Deephouse schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:48:
[...]

Een SSD heeft een standaard s-ata interface en wordt door OS X als een normale s-ata harde schijf gezien. Hier een blog post van iemand die een ssd in zijn MBP heeft gebouwd.
Op papier zou een besturingssysteem in een paar seconden kunnen starten als het van SSD start
alleen je systeem moet dit wel ondersteunen.

Daar doelde ik eigenlijk op, het werkt wel als " normale" hdd maar dan heb je weinig prestatiewinst tov 7200rpm (snelheid gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ik ontdekte vandaag opeens kleine scheurtjes aan de linkerzijde van de MacBook. Dus aan de kant met de aansluitingen. Het zit aan de hele zijkant, allemaal kleine scheurtjes. Viel me vandaag ineens op omdat ik hem even goed aan het bekijken was.

Toch slecht :N Maar ja, op zich is dat te verwachten van een gebruiksproduct. Alleen het is Apple.. die moet altijd mooi glimmen en krasvrij zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaFrenk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:10:
Ik ontdekte vandaag opeens kleine scheurtjes aan de linkerzijde van de MacBook. Dus aan de kant met de aansluitingen. Het zit aan de hele zijkant, allemaal kleine scheurtjes. Viel me vandaag ineens op omdat ik hem even goed aan het bekijken was.

Toch slecht :N Maar ja, op zich is dat te verwachten van een gebruiksproduct. Alleen het is Apple.. die moet altijd mooi glimmen en krasvrij zijn :P
Scheurtjes of krasjes? Krasjes heb ik in anderhalf jaar tijd al over de complete behuizing mogen ontvangen, ondanks mijn secondskin en zorgvuldig gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Nee, echt scheurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou ik toch eens naar de winkel gaan, voordat het uitscheurt en je zijkant bloot ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Anoniem: 37526 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:28:
[...]

Dan zou ik toch eens naar de winkel gaan, voordat het uitscheurt en je zijkant bloot ligt...
Helaas, de bottomcase valt niet onder Apple garantie. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 22:15
Mochten er mensen op het moment een MacBook willen kopen, hoewel ik me dat niet kan voorstellen gezien de keynote van 14 Januari. Bij RAF hebben ze op het moment wel een intressante aanbieding. De zwarte MacBook voor €1199,00. Scheelt toch weer flink wat eurie's. Een per klant :).

http://www.raf.nl/documents/Week_01_Parool.pdf

[ Voor 0% gewijzigd door Jappo112 op 07-01-2008 17:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
DaFrenk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:44:
[...]

Helaas, de bottomcase valt niet onder Apple garantie. :'(
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Geen idee, dat werd mij verteld in de winkel.

En als het toch zou zijn, mijn garantie is helaas al voorbij. Hij is al meer dan een jaar oud inmiddels.

[ Voor 23% gewijzigd door DaFrenk op 07-01-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaFrenk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:41:
[...]

Geen idee, dat werd mij verteld in de winkel.

En als het toch zou zijn, mijn garantie is helaas al voorbij. Hij is al meer dan een jaar oud inmiddels.
En het zijn van dit soort scheurtjes:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.digitaleportfolio.nl/albums/userpics/10001/apple_macbook_scheur.jpg

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Jappo112 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:48:
Mochten er mensen op het moment een MacBook willen kopen, hoewel ik me dat niet kan voorstellen gezien de keynote van 14 Januari. Bij RAF hebben ze op het moment wel een intressante aanbieding. De zwarte MacBook voor €1199,00. Scheelt toch weer flink wat eurie's. Een per klant :).

http://www.raf.nl/documents/Week_01_Parool.pdf
Wanneer je doorzoekt op de RAF site zie je dat er een typo in de folder moet staan. Want in de webshop betreft het de OUDE zwarte macbook, nl. de 2.16ghz met de 64MB shared mem video.
Zie: http://www.raf.nl/webshop..._387_389&products_id=9907

[ Voor 6% gewijzigd door lexuzu op 07-01-2008 18:59 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Anoniem: 37526 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:54:
[...]

[afbeelding]

?
Wat me opvalt aan de foto is dat ook bij deze macbook het afsluitende plastic van de bottom case aan de bovenkant ook niet helemaal netjes aansluit. Nu zie ik bij mijn macbook (week oud) ook dat het niet overal even netjes aansluit. Hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
[...]

[afbeelding]

?
Ja, maar nog lang niet zo erg. Het zijn bij mij kleine horizontale scheurtjes.
uiterlix schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:08:
[...]

Wat me opvalt aan de foto is dat ook bij deze macbook het afsluitende plastic van de bottom case aan de bovenkant ook niet helemaal netjes aansluit. Nu zie ik bij mijn macbook (week oud) ook dat het niet overal even netjes aansluit. Hebben meer mensen hier last van ?
Dat heb ik ook gehad na een reparatie. Even mee terug gegaan en in een paar minuten was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Heb toch maar even gebeld met Apple, kreeg een vriendelijke brabander aan de lijn en die heeft even overlegd. Het zal onder de garantie gerepareerd worden, echter moet nog even vastgesteld worden dat het geen kwestie is van val-schade ofzo.

Ben benieuwd. Maar weer mee langs gaan dus. Zucht.

Ik zie @ iFixIt dat het wel een enorme klus is om de bottomcase te vervangen. Zal die leuk vinden :+

[ Voor 15% gewijzigd door DaFrenk op 07-01-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163039

hoe doe ik insert op mac? ben in windows wat in word aan het typen maar schrijf letters weg en kan het niet vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 163039 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:38:
hoe doe ik insert op mac? ben in windows wat in word aan het typen maar schrijf letters weg en kan het niet vinden op google.
Waarschijnlijk op dezelfde manier als waarop je het aangezet hebt. Standaard staat het uit namelijk... Denk eens diep na of je geen vreemde toetsen of toetscombinaties hebt ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
uiterlix schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:08:
[...]

Dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn, ik vind het slordig afwerken om heel eerlijk te zijn. Overigens is het niets om je druk over te maken want het is alleen de toplaag van het toetsenbord welke niet netjes aan sluit. Het enige nadeel wat er van heb ondervonden is dat er zooi onder gaat zitten maar das makkelijk te verwijderen met een plastic tandenstokertje zo eens in de zoveel weken ;)

Overigens valt een bottom case gewoon onder de garantie... die van mij is al 2 keer vervangen door pple. Ervaring leert echter wel dat shops er zich graag onderuit lullen met "het is geen garantie". Gewoon Apple bellen dus en een case nummer aan laten maken, vervolgens afgeven bij een premium reseller en hem er veel succes mee wensen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Reind schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:38:
[...]

Overigens valt een bottom case gewoon onder de garantie... die van mij is al 2 keer vervangen door pple. Ervaring leert echter wel dat shops er zich graag onderuit lullen met "het is geen garantie". Gewoon Apple bellen dus en een case nummer aan laten maken, vervolgens afgeven bij een premium reseller en hem er veel succes mee wensen.
Vroegen ze jou ook of de reseller moest kijken of het geen valschade was?

Tja, mijn garantie was al 20 dagen voorbij. Maar toch willen ze de bottom case nog laten repareren. Da's dan wel weer netjes.

Kan me wel voorstellen dat een reseller dat zegt, want het is me nogal een klus om die bottomcase te vervangen. Maar goed, ik ga hem morgenvroeg daar afgeven. Ben nu zo gewend om op de PC te werken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jappo112 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:48:
Mochten er mensen op het moment een MacBook willen kopen, hoewel ik me dat niet kan voorstellen gezien de keynote van 14 Januari.
Doel je hier op de Schermen die apple heeft ingekocht met led verlichting ?
ik heb namelijk vandaag mijn macbook online gekocht via de macstore, dus er zijn mensen die ze nog inkopen nu :D

Aangezien deze generatie macbookjes (santa rosa) er nog niet zo heel lang zijn (toch?), kan ik me niet voorstellen dat er iets enorm revolutionairs aangekondigd gaat worden,

mogelijk Led backlight maar kwa snelheid kan ik het me zo 123 niet voorstellen,

(aangezien ik er direct 4gb in prik, en een 160gig 7200rpm plaats)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 07-01-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 17:36

4POX

Everybody is wired

[...]

[afbeelding]

?
Hee, Ik ken die foto.

Die Bottomcase is een erkent probleem door Apple. De ene winkel repareert het niet . De andere wel. ligt aan de expertise van het bedrijf. Ik heb een overzicht op mijn weblog staan -> Apple macbook problemen - Mijn Tijdlijn

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176731

hey jongens.

hoe zit het met de garantie als je de macbook op internet besteld? Kan je dan gewoon langs een apple reseller voor reparatie enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Anoniem: 176731 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:36:
hey jongens.

hoe zit het met de garantie als je de macbook op internet besteld? Kan je dan gewoon langs een apple reseller voor reparatie enzo?
Ja hoor, dat is geen probleem. Je hebt in principe wereldwijde garantie op je MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
4POX schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:34:
[...]

Hee, Ik ken die foto.

Die Bottomcase is een erkent probleem door Apple. De ene winkel repareert het niet . De andere wel. ligt aan de expertise van het bedrijf. Ik heb een overzicht op mijn weblog staan -> Apple macbook problemen - Mijn Tijdlijn
Dan zal dat ook wel de reden zijn waarom Apple toch aangaf het te willen repareren ook al is de garantie 20+ dagen voorbij. Ik heb hem vanmorgen direct ingeleverd bij de APR. Hij herkende het probleem.

Gisteren werd me verteld door de technische dienst daar dat het niet onder de garantie zou vallen, Apple zegt gelukkig anders. Hoop alleen dat hij hem toch wilt repareren, anders ben je mooi de lul :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wat op de Macbook de bottle-neck is van het mounten van een FAT32 filesystem afkomstig van een USB-stick?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 08-01-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

Maartenvs

For Sale

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:56:
Weet iemand wat op de Macbook de bottle-neck is van het mounten van een FAT32 filesystem afkomstig van een USB-stick?
De snelheid van je stick. Kort maar krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:56:
Gaat je MacBook hangen dan? Vreemd. Ik mount al heel lang USB sticks. Al zie ik in Windows dat hij enkel 'FAT' is, niet FAT32. Of dat moet hij niet als zodanig weergeven dat weet ik niet.

Wel wordt ik gek van al die .Bestandsnaam files en .DS_STORE bestanden. Het geheugenkaartje van m'n camera staat er ook vol mee. Kan je dat uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maartenvs schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:09:
[...]

De snelheid van je stick. Kort maar krachtig.
En dat is juist het vreemde. Onder OS X doet hij er ongeveer 5 seconden over om het filesystem te mounten, maar onder Vista is het letterlijk instant. Erg vervelend als je snel bestanden over wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 21:32
Reind schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:38:
[...]

Dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn, ik vind het slordig afwerken om heel eerlijk te zijn. Overigens is het niets om je druk over te maken want het is alleen de toplaag van het toetsenbord welke niet netjes aan sluit. Het enige nadeel wat er van heb ondervonden is dat er zooi onder gaat zitten maar das makkelijk te verwijderen met een plastic tandenstokertje zo eens in de zoveel weken ;)

hehe ik had hetzelfde probleem golvende topcase en scheuren in bottomcase, apple opgebeld. gezegd dat ik wederom het probleem van scheurtjes in mijn bottomcase had (klopt ook, nl 2e keer) en nu ook dat de topcase niet netjes aansluit op de bottomcase. Ze gaven me zonder problemen een case nummer. Htr Veenendaal opgebeld omdat zij de vorige keer het ook netjes hadden gerepareerd, kan hem vrijdag langsbrengen en smiddags weer meenemen scheelt me 2x reizen. Apple bedankt voor de goede service :D me loves mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15
Kan iemand me vertellen hoe je makkelijk ruimte vrij kan maken op de Mac? Ik vind het namelijk erg lastig om te vinden hoe groot bepaalde programma's en mappen zijn, want ik heb het gevoel dat veel dingen 'hidden' zijn. Het gaat om een MacBook met 60gig HD waar nog maar 2gig vrij is en veel meer dan wat mp3's en Logic 7 met bestanden staat er niet op.

Hoe speur je b.v. makkelijk grote bestanden op?

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 11-01-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo mijn splinternieuwe macbook krijgt gelijk een nieuwe bovenkant (van de basis) met keyboard etc. Die enter hing schuin en ze kregen hem in de store ook niet recht. In bestelling nu. Beetje balen maar ik ga me er te veel aan ergeren op termijn.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MailMan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:38:
Kan iemand me vertellen hoe je makkelijk ruimte vrij kan maken op de Mac?
Whatsize

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als alternatief is Disk Inventory X een heel mooi programma, inclusief grafische weergave. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:26:
[...]

En dat is juist het vreemde. Onder OS X doet hij er ongeveer 5 seconden over om het filesystem te mounten, maar onder Vista is het letterlijk instant. Erg vervelend als je snel bestanden over wilt zetten.
Da's gewoon een event-based gebeuren dat er even over doet om uit te vogelen wat er gebeurt, hoe 'ie dat af moet handelen, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156238

MailMan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:38:
Kan iemand me vertellen hoe je makkelijk ruimte vrij kan maken op de Mac? Ik vind het namelijk erg lastig om te vinden hoe groot bepaalde programma's en mappen zijn, want ik heb het gevoel dat veel dingen 'hidden' zijn. Het gaat om een MacBook met 60gig HD waar nog maar 2gig vrij is en veel meer dan wat mp3's en Logic 7 met bestanden staat er niet op.
Een erg handige manier om snel ruimte op de harde schijf van je Macbook vrij te maken is Xslimmer:

http://www.xslimmer.com/

Dit programma verwijdert bij Universal binaries de niet relevante code, voor een Macbook is dat het PowerPC gedeelte. Scheelt al snel 30% - 50% per applicatie.

Als je tijdens het proces een externe harde schijf aan je Mac koppelt, wordt van elke gestripte applicatie back-up gemaakt, dus je loopt weinig risico.

Daarnaast is Onyx erg handig voor het opruimen van caches e.d.:

http://mac.softpedia.com/get/System-Utilities/OnyX.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:38

Shrien

frequent snoozer

Vraagje.
Ik heb een macbook, en voor die macbook heb ik een miniDVI naar DVI kabel gekocht.
Nu had ik voor een beamer aansluiting een VGA aansluiting nodig voor de macbook. Dus koop ik een DVI naar VGA converter. Pakt de beamer 'm niet..
Toen met een miniDVI naar VGA kabel van iemand anders geprobeerd en toen werkte het wel.

Is mijn converter crap ? Of werkt het hele converter idee niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
4POX schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:34:
[...]

Hee, Ik ken die foto.

Ik heb jouw tijdlijn even gelezen, maar ben je zelf niet woest geworden? Het is toch van de zotte dat je dure apparaat ongeveer 5 (als ik het goed heb) vertoont?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

wat een kansloos verhaal over de macbook zeg, dat ligt niet aan de machine, maar aan de gebruiker. :9 kijk voor de gein eens hoe de macbook eruit ziet. je ziet het voornamelijk goed met de nieuwe accu erin, de bottom is helemaal zwart zo smerig hij is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Anoniem: 156238 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:20:
[...]

Een erg handige manier om snel ruimte op de harde schijf van je Macbook vrij te maken is Xslimmer:

http://www.xslimmer.com/

Dit programma verwijdert bij Universal binaries de niet relevante code, voor een Macbook is dat het PowerPC gedeelte. Scheelt al snel 30% - 50% per applicatie.

Als je tijdens het proces een externe harde schijf aan je Mac koppelt, wordt van elke gestripte applicatie back-up gemaakt, dus je loopt weinig risico.

Daarnaast is Onyx erg handig voor het opruimen van caches e.d.:

http://mac.softpedia.com/get/System-Utilities/OnyX.shtml
Prachtig prgm, dank u. Heeft 800mb vrijgemaakt op mijn schijf...

BTW, is Onyx al compatibel met Leopard? Bij mij crasht hij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156238

Anoniem: 91491 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:20:
Prachtig prgm, dank u. Heeft 800mb vrijgemaakt op mijn schijf...

BTW, is Onyx al compatibel met Leopard? Bij mij crasht hij...
De nieuwe versie van OnyX zou volgens de website compatible moeten zijn met Leopard, maar zelf draai ik de versie voor Tijgertje, dus ik kan niet uit ervaring spreken.

Je hebt de versie voor 10.5 gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:09:
[...]

wat een kansloos verhaal over de macbook zeg, dat ligt niet aan de machine, maar aan de gebruiker. :9 kijk voor de gein eens hoe de macbook eruit ziet. je ziet het voornamelijk goed met de nieuwe accu erin, de bottom is helemaal zwart zo smerig hij is :'(
Mijn Macbook heeft altijd op tafels gestaan (en dan altijd met de secondskin tussen de Macbook en tafel), in mijn rugtas met een secondskin en zeer minimaal op een spijkerbroek, en ik had exact hetzelfde toen na 10 maanden mijn accu werd vervangen. :)

Daarnaast is het een gebruikersvoorwerp.
Shrien schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:41:
Vraagje.
Ik heb een macbook, en voor die macbook heb ik een miniDVI naar DVI kabel gekocht.
Nu had ik voor een beamer aansluiting een VGA aansluiting nodig voor de macbook. Dus koop ik een DVI naar VGA converter. Pakt de beamer 'm niet..
Toen met een miniDVI naar VGA kabel van iemand anders geprobeerd en toen werkte het wel.

Is mijn converter crap ? Of werkt het hele converter idee niet ?
De Mini-DVI naar DVI converter kan geen analoog signaal aan, waardoor een converter niet gaat werken. Je zult dan voor de Mini-DVI naar VGA converter moeten gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 11-01-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:38

Shrien

frequent snoozer

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:42:
[...]
De Mini-DVI naar DVI converter kan geen analoog signaal aan, waardoor een converter niet gaat werken. Je zult dan voor de Mini-DVI naar VGA converter moeten gaan.
Maar het gaat hier dus om een miniDVI naar DVI met een DVI naar VGA convertertje eraan hangend..

[ Voor 29% gewijzigd door Shrien op 11-01-2008 17:18 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.