[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:38
Maar als je het product bij een APR koopt en daar ook aanklopt voor garantie zijn ze meestal bereid om meer voor je te doen, omdat je het ook daar gekocht hebt.

Maar inderdaad, ze zullen het altijd wel innemen. Dat klopt.

[ Voor 22% gewijzigd door DaFrenk op 19-12-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
DaFrenk schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:26:
Ja, heb hem ook bij die APR gekocht. En ik hoor van verschillende mensen dat ze gewoon goed zijn met hun service. Zelf ook erg goede ervaringen mee.

Bij een APR kopen vind ik sowieso fijn omdat je gelijk de spullen kunt meenemen (mits op voorraad natuurlijk). En je hebt een aanspreekpunt voor problemen en in dit geval reparaties/garantie.

Blijkbaar sta je ook sterker als je zoals ik 1 dag over de garantie heen bent. Een maat van me had Apple gebeld met een probleem en die kreeg te horen dat zijn garantie verlopen was en dat ze niks meer voor hem konden doen.

Ow, en als je het slim aanpakt kan je bij een APR ook vast wel leuke kortingen regelen op accessoires :) Heb toen ik mijn MacBook kocht ook flink wat korting op een tas en andere zaken gekregen :)
Welke APR heb jen 'm gekocht, want niet alle APR's zijn even goed met het verlenen van service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ivizi Maastricht, voorheen Apple Centre Maastricht.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Woei!

* Jazzper heeft (zijn 1e) Macbook 13.3" 2.2Ghz white!

waar moet ik me melden om windows mensen te bashen? :+

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

YellowCube

Wait...what?

het two finger scroll systeem van de trackpad is best aardig, maar wat ik wel jammer vind is dat ze niet hetzelfde zoomsysteem als op de iPod Touch geimplementeerd hebben.
(dus door 2 vingers naar of van elkaar te bewegen in of uitzoomen).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 07:14
YellowCube schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:43:
het two finger scroll systeem van de trackpad is best aardig, maar wat ik wel jammer vind is dat ze niet hetzelfde zoomsysteem als op de iPod Touch geimplementeerd hebben.
(dus door 2 vingers naar of van elkaar te bewegen in of uitzoomen).
Wel als je ctrl+2 finger scroll doet.
Edit: iets te snel gelezen denk ik, het lijkt op het systeem van de iPod, maar is iets anders. Werkt overigens net zo goed

[ Voor 13% gewijzigd door GR1221 op 20-12-2007 15:30 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
Modbreak:Een groot aantal reacties zijn verwijderd. Als je iets ziet wat niet door de beugel kan, reageer daar dan niet op! Maar maak een topicreport aan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37

Flipm0de

geen

stel, er komt in januari een nieuwe submacbook, is het danin te denken dat de huidige macbooks in prijs worden verlaagd? Denk het haast niet, omdat de submacbook een 'nieuwe' productlijn is... Maar ik weet niet zo veel van apple's :S

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• DaFrenk
Tja, of het een nieuwe lijn wordt of een voortzetting van de MacBook of MacBook Pro lijn, dat is nog gokken. Mocht het dus een voortzetting worden, dan heb je kans dat de 'oude' generatie wel wat zal zakken. Maar dat zijn meestal geen hoge bedragen. Meestal zo'n 100 euro toch?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Flipm0de schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:24:
stel, er komt in januari een nieuwe submacbook, is het danin te denken dat de huidige macbooks in prijs worden verlaagd? Denk het haast niet, omdat de submacbook een 'nieuwe' productlijn is... Maar ik weet niet zo veel van apple's :S
Het gerucht gaat dat Apple 13.3" LED backlights zou hebben besteld. Dat kan (IMO) 2 dingen betekenen:
- een nieuw multi-touch tablet-achtig ding, dat dan boven de MacBook qua prijs komt
- gewoon een vernieuwde MacBook (die is immers ook 13.3")

Apple zal in de weken voorafgaand aan introducties ervoor proberen te zorgen dat ze zo klein mogelijke voorraden hebben. Je krijgt dan wel wat kleine acties bij Apple resellers, maar Apple houdt nooit echt groots uitverkoop. Ze moeten aan hun imago denken. Bij de introductie van de Intels werden de G4 Mini's ook nauwelijks goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 20-12-2007 23:02 ]

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:24
Volgens mij blijven de modellen bijna altijd dezelfde prijs. Apple vernieuwt altijd de specs, en de prijzen houden ze gelijk. Verwacht dan maar gewoon een inbetweener qua prijs.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo, vanavond mijn nieuwe macbook (13.3/white/2.2ghz/SD) opgehaald. Heb in het verleden wel wat macs gehad (mac classic, Performa 4400(scroll naar performa in deze shitlist haha) en een Powerbook 1600CS met OS9), maar nooit voor serieus gebruik. Nu een buitenkansje gehad er een te krijgen en ik wil geld terug! Van ene Bill G. Jaren een rad voor de ogen gedraaid en daardoor blind geweest voor OSX. Heb er nu een avond mee gespeeld en o-m-g hoe smooth alles.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Beste macbook gebuikers :)

Ik vroeg me af of jullie enige vorm van een protection shell/shield gebruiken voor de Macbook. Zelf heb ik het volgende gevonden, echter is dat uit Azië en naar mijn mening niet echt betrouwbaar (qua financiën dan he)

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcase.com.cn/images/upfile/200692217204765436.jpg

Echter om enige vorm van indicatie aan te geven, dan maar de retro versie :P

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcase.com.cn/images/upfile/20069201642829640.jpg

Hierboven zijn silicone skins. Juist die zoek ik, maar tot op heden heb ik alleen maar 1 fabrikant gevonden die ze verkoopt. Zelf ben ik niet z'n van de hard case protection, want vele userreviews vertellen mij dat de plastic protectielaag de notebook bekrast (door de spelling).

Ook nu even een apart kleurtje om het duidelijk op te laten vallen:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31fyG6TLtsL._SS400_.jpg

Dus beste gebruikers, hoe beschermen jullie die prachtige mac? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Rapatski schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:45:
he. weet iemand waar dat lampje op mn stekker voor is? Nu is ie oranje maar als ie helemaal is opgeladen wordt ie groen ;(
jorisandkaylas schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:53:
Om de status aan te geven van hoever hij is met het opladen, hetzelfde verhaal, staat waarschijnlijk ook in de handleiding.
Oranje = laden
Groen = klaar met laden
doh... gozer anders neem je die vraag effe serieus... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Rapatski op 21-12-2007 01:45 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 35475 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 01:05:
Beste macbook gebuikers :)

Ik vroeg me af of jullie enige vorm van een protection shell/shield gebruiken voor de Macbook. Zelf heb ik het volgende gevonden, echter is dat uit Azië en naar mijn mening niet echt betrouwbaar (qua financiën dan he)

[afbeelding]

Echter om enige vorm van indicatie aan te geven, dan maar de retro versie :P

[afbeelding]

Hierboven zijn silicone skins. Juist die zoek ik, maar tot op heden heb ik alleen maar 1 fabrikant gevonden die ze verkoopt. Zelf ben ik niet z'n van de hard case protection, want vele userreviews vertellen mij dat de plastic protectielaag de notebook bekrast (door de spelling).

Ook nu even een apart kleurtje om het duidelijk op te laten vallen:

[afbeelding]

Dus beste gebruikers, hoe beschermen jullie die prachtige mac? :)
Wat heb je liever, gehannis en een lelijke Macbook of gehannis en een Macbook met wat kleine krasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:36

4POX

Everybody is wired

Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.

Mijn pizza snijder is ook een mooi apparaat, maar die bescherm ik ook niet ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Rapatski schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 01:44:
[...]

[...]

doh... gozer anders neem je die vraag effe serieus... 8)7
Ach, van iemand die maar een 'Tikkelje scherp' is kan je zo'n vraag wel verwachten... (hint, je hebt nog ergens een 't' over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 14:16
Ik heb van het ene op het andere moment geen signaal op mijn TV meer via DVI-out -> HDMI tot voor kort was het nog mogelijk maar nu krijgt mijn Panasonic totaal geen signaal meer. Als ik hem dan omwissel met mijn ACD dan krijg ik op mijn ACD wel beeld (er wordt dus wel signaal doorgegeven). Iemand ervaringen hiermee of een oplossing ervoor, erg irritant, wil gewoon op mn tv mn series kunnen bekijken (iets wat tot voor kort gewoon mogelijk was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Oh man gisteravond mijn macbook opgehaald dus. Tot 03.00 lopen klooien (herstel: fluitend alles ontdekken zo simpel) maar wel de wekker vanochtend.. arg.

anyhoe, ik heb een vraag over 2 finger scroll
werkt als een charm echt (scrollen en klikken (ook rmuis). Wist je al dat je ook snel en langzaam kan scrollen? slechts met 1 vinger scrollen terwijl je de ander laat staan.

maar kan je ook iets instellen dat je a la de iphone kan zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Jazzper schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:16:
maar kan je ook iets instellen dat je a la de iphone kan zoomen?
Welkom in de MacBook familie :+

Als je ctrl indrukt en je gaat dan scrollen dan zoom je in. Niet hetzelfde idee als de iPhone, maar toch wel handig in sommige gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221317

DaFrenk schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:01:
[...]

Welkom in de MacBook familie :+

Als je ctrl indrukt en je gaat dan scrollen dan zoom je in. Niet hetzelfde idee als de iPhone, maar toch wel handig in sommige gevallen :)
Dit is niets speciaals van Mac hoor; dit kan ook op mijn Windoos-bak!

(en die zoom met mijn vingers op het touchpad werkt maar matig :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Anoniem: 221317 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:30:
[...]

Dit is niets speciaals van Mac hoor; dit kan ook op mijn Windoos-bak!
Zeg ik dat dan? :)

Overigens, in OS X zoomt echt het hele scherm in, dan wordt niet alleen de tekst groter van je browser oid zoals ik net in Windows zag.

[ Voor 24% gewijzigd door DaFrenk op 21-12-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hmz, volgens mij is er iets mis gegaan bij de reparatie vorige week. De topcase sluit niet goed meer aan op de rest van de case. Potverdomme, zo blijf ik heen en weer rijden met dat ding.

Vraag ik me nog iets af, is het normaal dat je de topcase kan indrukken? Dus dat het een doorbuigt zeg maar?

[ Voor 23% gewijzigd door DaFrenk op 22-12-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 19:43
oops

[ Voor 96% gewijzigd door straat op 22-12-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

klopt het dat op de macbook 13.3 white late 2007 de enter toets schuin ligt? De caps lijkt het ook te hebben (maar dan tegengesteld aflopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Volgens mij is dat niet zo bedoeld. Mijn enter toets lag ook schuin, maar na het vervangen van de topcase niet meer (om andere reden overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ik heb ook wel een enkele toets die scheef lijkt te staan. Maar ik dacht altijd dat dat door het intensieve typen kwam? Als ik er dan nog eens op druk dan staat hij gewoon weer recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbassiex
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2021
Jazzper schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:01:
klopt het dat op de macbook 13.3 white late 2007 de enter toets schuin ligt? De caps lijkt het ook te hebben (maar dan tegengesteld aflopend).
Ik heb ook late 2007 (oktober ongeveer). En mijn enter-toets ligt idd ook schuin, al is het een klein beetje. Was me nog nooit opgevallen totdat ik je post las :P. M'n tab heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Arghh ik was gisteravond bij mijn ouders thuis aan het werk en er stonden kaarsen op tafel. Tijdens het werken heb ik mijn MacBook een stukje naar voren geschoven, bleek dus dat het scherm boven zo'n kaars hing. Ik zag ineens een donker vlekje op het scherm en ik voelde dat het scherm heel heet was, klapte het scherm naar voren, zag ik dat er een deel van de kap is gesmolten! :'(

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v284/winningLOSER/PIC_0083.jpg

Het ergste is nog dat er ook een klein donker vlekje op het scherm zit. Het valt opzich wel mee, maar op een lichte achtergrond is het toch heel irritant. :/

Ik haat kerst :X

[ Voor 11% gewijzigd door WinningLOSER op 24-12-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

WinningLOSER schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:47:
Arghh ik was gisteravond bij mijn ouders thuis aan het werk en er stonden kaarsen op tafel. Tijdens het werken heb ik mijn MacBook een stukje naar voren geschoven, bleek dus dat het scherm boven zo'n kaars hing. Ik zag ineens een donker vlekje op het scherm en ik voelde dat het scherm heel heet was, klapte het scherm naar voren, zag ik dat er een deel van de kap is gesmolten! :'(

[afbeelding]

Het ergste is nog dat er ook een klein donker vlekje op het scherm zit. Het valt opzich wel mee, maar op een lichte achtergrond is het toch heel irritant. :/

Ik haat kerst :X
Ik kan niet anders zeggen dan pwned...

Da's lullig.
Kost je geld denk ik?
Of ben je ertegen verzekerd?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

auuuuuu! damn... dan zou ik echt heel heel hard balen. Defecte macbook opkopen? of tegen betaling door Apple laten fixen?

hier een kiekje van mijn return. Krijg de foto niet echt lekker maar irl zie je het echt duidelijk. Na de feestdagen maar even langs de A Mac

Afbeeldingslocatie: http://i265.photobucket.com/albums/ii234/jazzper_photos/IMG_6475.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar werkt je return-key verder nog wel goed? Want dan is er toch niks om je zorgen over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

die
werkt
prima

maar voor een design merk als apple en een som a raison de 1249 euro mag je toch wel een strak keyboard met rechtop staande toetsen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Anti-XP schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:02:
Da's lullig.
Kost je geld denk ik?
Of ben je ertegen verzekerd?
Ja dat gaat wel geld kosten waarschijnlijk. Misschien koop ik alleen een extern scherm erbij, hier valt op zich ook nog wel mee te werken.

Als ik een nieuw scherm in mijn MacBook moet laten zetten ben ik waarschijnlijk nog wel meer kwijt.

[ Voor 13% gewijzigd door WinningLOSER op 24-12-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:40:
die
werkt
prima

maar voor een design merk als apple en een som a raison de 1249 euro mag je toch wel een strak keyboard met rechtop staande toetsen verwachten?
Mijn beeldscherm staat met 2 graden scheef. Ik heb mij er een keer boos om gemaakt, maar nu is het een "och, jammer". Het zal voor een enkele enter-toets toch vast niet moeilijk om er overheen te stappen?

Ik wil je mening over deze toets nog wel eens horen als je accu er mee gekapt is, je logic-board twee keer vervangen moest worden, je topcase en scherm-bezel vergeeld zijn, je adapter twee maal vervangen is en je hardeschijf op het punt staat dood te gaan. Dan is een scheefstaande enter-toets opeens heel relatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Ik lees overal dat een hdd voor in een macbook maar 9,5mm hoog mag zijn, maar ik wil toch even melden dat ik er zonder problemen een grotere in heb kunnen stoppen... Hij is zeker 2 mm hoger en na het lossen van de schroefjes op de rechterzijkant en 1 in de accuruimte, wilde die er best in en werkt tot nu toe nog perfect...

vroeg me af of meerderen dit al geprobeerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

no offence verder, maar zo lust ik er nog wel een paar. Een vergeelde scherm bezel en 2 adapters is ook weer redelijk relatief ten opzichte van de oorlog in darfur, enge ziektes en de russen die komen.

ja tuurlijk is het maar een detail, maar als je dat ding 2 dagen hebt, nog naar plastic ruikt en bij Apple design (en perfectie) toch best wel een issue zijn stoor ik me wel aan de schuine enter hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:51:
no offence verder, maar zo lust ik er nog wel een paar. Een vergeelde scherm bezel en 2 adapters is ook weer redelijk relatief ten opzichte van de oorlog in darfur, enge ziektes en de russen die komen.

ja tuurlijk is het maar een detail, maar als je dat ding 2 dagen hebt, nog naar plastic ruikt en bij Apple design (en perfectie) toch best wel een issue zijn stoor ik me wel aan de schuine enter hehe
Apple heeft de laatste maanden erg hun best gedaan om de kwaliteit van de Macbook weer op niveau te krijgen, dat heeft ze erg veel mankracht en geld gekost, en dan vind ik niet dat het erg respectvol voor zowel Apple als de Apple Premium Reseller waar hij vandaant komt om over een klein defect als dit moeilijk te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33205

kan ik trouwens met mijn oplader uit mei 2006 kosteloos terug naar apple? Het is de "soms wel soms niet" laden situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:07
Anoniem: 37526 schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:04:
[...]

Apple heeft de laatste maanden erg hun best gedaan om de kwaliteit van de Macbook weer op niveau te krijgen, dat heeft ze erg veel mankracht en geld gekost, en dan vind ik niet dat het erg respectvol voor zowel Apple als de Apple Premium Reseller waar hij vandaant komt om over een klein defect als dit moeilijk te gaan doen.
Het is een commercieel bedrijf, geen goed doel of een vrijwilligers organisatie, er word dus aan een product verdiend. En dat product mag best in orde zijn.

Als je heel geirriteerd raakt door een scheve enter toets moet je even terug naar je aankooppunt. Echter de kans dat je de scheve enter houd blijft. Mijn macbook had het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:04:
[...]

Apple heeft de laatste maanden erg hun best gedaan om de kwaliteit van de Macbook weer op niveau te krijgen, dat heeft ze erg veel mankracht en geld gekost, [...]
Dat zou ik wel eens willen nalezen. Kun je de bron vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tranentrekker... Ik hoop dat Steve J genoeg geld over gehouden heeft na alle investeringen om zijn kalkoen te kunnen betalen morgen. Again, zo'n groot issue is het inderdaad niet en ipv alleen maar whinen ga ik er na de kerst ook weer even mee langs de shop, maar voor zo'n product mag je verwachten dat het goed is. Het is geen Acer of medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209445

Is het nu een goed moment om een nieuwe macbook te kopen of zitten er belangerijke upgrades aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

in nov net geupdate naar de huidige versie. Er zijn wel geruchten dat er in Q1 of Q2 2008 'iets' nieuws komt op basis van nieuwe 13.3" schermen. Dus of een upgraded MacBook of een nieuwe tablet achtige. Ik zou er gewoon nu lekker een kopen of onwijs lang wachten op het volgende apparaat (al dan niet 2e revisie daarvan hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.NCK schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:26:
[...]

Het is een commercieel bedrijf, geen goed doel of een vrijwilligers organisatie, er word dus aan een product verdiend. En dat product mag best in orde zijn.

Als je heel geirriteerd raakt door een scheve enter toets moet je even terug naar je aankooppunt. Echter de kans dat je de scheve enter houd blijft. Mijn macbook had het ook.
Apple is niet een willekeurig commercieel bedrijf, Apple is een beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:07
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:57:
[...]

Maar dan mag je alsnog kritisch zijn.... dat is net zoiets van de backlight knipperd, laat dat maar zo zitten ondanks dat je er last van hebt want het is van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Sinds dat ik Mac Os ge-upgrade heb naar Leopard, is mijn accu management een beetje door de war. Hij valt nu bij 6% spontaan uit terwijl hij bij tiger tot de nul procent ging en dan vervolgens ging in een soort van slapen, waardoor ik na het inpluggen van de kabel gewoon vrolijk verder kon. Nu moet ik hem opnieuw opstarten en ben ik alles weer kwijt.
Ik denk dat het komt doordat ik het niet meer gekalibreerd heb na de update. Ik heb hier helemaal niet aan gedacht. Opladen helemaal, leegmaken en weer opladen help niet, want dit is al een aantal keer gebeurt. Enig idee hoe ik hem weer normaal kan krijgen? 8)7

edit:

Oja en waarom kan ik niet meer verbinding maken met een door deze macbook vaak gebruikt wifi netwerk... Hij zei nu opeens dat hij niet overweg kon met deze beveiliging. Terwijl hij in Tiger altijd netjes verbinding heeft gemaakt met dezelfde beveiliging... beetje jammer.

Voor de rest top OS hoor Leopard. Ben honderd procent tevreden! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door souderkeamer op 26-12-2007 00:49 ]

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Jazzper schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:08:
auuuuuu! damn... dan zou ik echt heel heel hard balen. Defecte macbook opkopen? of tegen betaling door Apple laten fixen?

hier een kiekje van mijn return. Krijg de foto niet echt lekker maar irl zie je het echt duidelijk. Na de feestdagen maar even langs de A Mac

[afbeelding]
Mep er gewoon een x hard op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148651

[...]

Wanneer de kwaliteit structureel niet in orde is (nu waarschijnlijk niet het geval), wordt die beleving toch een stuk minder leuk, hè.
Tot nog toe ben ik na 1 à 2 maanden enorm tevreden met m'n Macbook. Maar dat er bepaalde dingen los zitten (linker zijwandje, bij middelste schroef) of bij anderen scheve toetsen, dat wil je en verwacht je natuurlijk niet. En kun je je twijfels gaan trekken bij die beleving. Overhead-kosten - productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237254

[...]

Omfg :') .

Of het nou een macbook is, of een laptop van de aldi van 500 euro, je betaald gewoon geld voor een goed product en dat hoor je dus te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

heb er al hard op gedrukt en gemept. Maar ding hangt erbij alsof hij stiekem bier loopt te tanken als ik er even niet ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb een paar films met volgende audio-codec: Nero HE-AAC 6ch ~192kbps

Weet iemand hoe ik deze in VLC kan afspelen, want nu krijg ik enkel stereo-geluid en geen Dolby Digital 5.1. Macbook is met optiche kabel verbonden, plus spdif-output is aangevinkt in VLC (ac3 DD5.1 werkt perfect).

Anoniem: 163039

Ik heb sinds kort bootcamp en parallels weggegooid maar er staat nog steeds een windows schijf op mijn bureaublad, en als ik die verwijder via media verwijderen komt die de dag erna weer op mijn bureaublad. Hoe kan die windows schijf helemaal weggooien en ervoor zorgen dat die gb's weer worden toegewezen aan mijn mac partitie?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Boot Camp starten en van je HD weer een partitie maken. Dit is ook terug te vinden in de handleiding van Boot Camp, die je als het goed is hebt uitgeprint :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Anoniem: 163039

Daedalus schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:17:
Boot Camp starten en van je HD weer een partitie maken. Dit is ook terug te vinden in de handleiding van Boot Camp, die je als het goed is hebt uitgeprint :)
iemand anders had bootcamp een paar maanden geleden voor mij geinstalleerd en ik heb het programma weggegooid uit mijn applications folder, dus ik meot het opnieuw installeren?

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Anoniem: 163039 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:21:
[...]

iemand anders had bootcamp een paar maanden geleden voor mij geinstalleerd en ik heb het programma weggegooid uit mijn applications folder, dus ik meot het opnieuw installeren?
Helaas, maar ja dat kun je opnieuw gaan doen.

Anoniem: 215679

ook ff voor de zekerheid..: heb je ook in hulpprogramma's gekeken voor bootcamp assistent?
anders toch ff opnieuw installeren, zo klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Uit mijn inmiddels anderhalf jaar oude MacBook komt sinds net een raar zoemend geluidje. Ik denk dat het de CPU fan is, de CPU is 65 graden en de fan schommelt steeds tussen 200, 2200 en 6200 RPM... Wat is nu het beste wat ik kan doen? Openschroeven en kijken of het echt de koeler is? :X of hoeveel zou zo'n reparatie bij Apple kosten want ik doe dit soort dingen toch niet zo graag met laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:31
Anoniem: 35517 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:13:
Uit mijn inmiddels anderhalf jaar oude MacBook komt sinds net een raar zoemend geluidje. Ik denk dat het de CPU fan is, de CPU is 65 graden en de fan schommelt steeds tussen 200, 2200 en 6200 RPM... Wat is nu het beste wat ik kan doen? Openschroeven en kijken of het echt de koeler is? :X of hoeveel zou zo'n reparatie bij Apple kosten want ik doe dit soort dingen toch niet zo graag met laptops...
Probeer eens eerst smcFanControl oid misschien is alleen je sensor gaar en regelt hij daardoor je fan minder goed gezien de schommelende RPM's. Zet hem met dat tooltje eens op een vast RPM en kijk of hij dat wel doet. Daarna kan je altijd nog ff schroeven of Apple contacten.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoekGTi schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:58:
[...]

Probeer eens eerst smcFanControl oid misschien is alleen je sensor gaar en regelt hij daardoor je fan minder goed gezien de schommelende RPM's. Zet hem met dat tooltje eens op een vast RPM en kijk of hij dat wel doet. Daarna kan je altijd nog ff schroeven of Apple contacten.
Ik dacht juist aan die schommelde rpm's dat er iets tussen de fan inzit wat de fan blokkeert. Maargoed ik heb nu de ventilatiegaten even goed "afgezogen" met de stofzuiger. Net maakte hij nog wel geluid maar heb nu smcFanControl geinstalleerd en m op 6200 RPM gezet en nu hoor ik niks raars meer... Ik hoop dat het ook zo gaat blijven. Bedankt voor de tip iig hier kan ik weer een en ander mee testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nog wel een vraagje over die fans. Mijn MacBook is doodstil, maar zodra ik iets cpu intensief wil gaat hij straaljager spelen. Op zich zeer logisch uiteraard. Veel power in kleine behuizing, etc etc. Echter een laf filmpje of simpel spelletje doet hem al stofzuigeren. Is dat nou nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Ik wil een tweede externe HD aansluiten op mijn MacBook, enige probleem alle (alle twee...) de usb-poorten zijn in gebruik.

Kan ik dit gewoon oplossen door een USB hub in 1 van de USB aansluitingen te doen en aan die HUB 2 externe schijven te hangen? Ik heb een idee dat dit de performance niet ten goede komt, of zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:30:
nog wel een vraagje over die fans. Mijn MacBook is doodstil, maar zodra ik iets cpu intensief wil gaat hij straaljager spelen. Op zich zeer logisch uiteraard. Veel power in kleine behuizing, etc etc. Echter een laf filmpje of simpel spelletje doet hem al stofzuigeren. Is dat nou nodig?
Flash filmpjes toevallig? Dat is omdat Adobe te lui is een fatsoenlijke flash plugin voor OS X te maken.
The_Cure schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:02:
Ik wil een tweede externe HD aansluiten op mijn MacBook, enige probleem alle (alle twee...) de usb-poorten zijn in gebruik.

Kan ik dit gewoon oplossen door een USB hub in 1 van de USB aansluitingen te doen en aan die HUB 2 externe schijven te hangen? Ik heb een idee dat dit de performance niet ten goede komt, of zit ik fout?
De performance mag je door tweeën delen, de Macbook levert 400 mbit per USB-poort op de Macbook zelf.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 28-12-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19:06

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

souderkeamer schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:43:
Sinds dat ik Mac Os ge-upgrade heb naar Leopard, is mijn accu management een beetje door de war. Hij valt nu bij 6% spontaan uit terwijl hij bij tiger tot de nul procent ging en dan vervolgens ging in een soort van slapen, waardoor ik na het inpluggen van de kabel gewoon vrolijk verder kon. Nu moet ik hem opnieuw opstarten en ben ik alles weer kwijt.
Ik denk dat het komt doordat ik het niet meer gekalibreerd heb na de update. Ik heb hier helemaal niet aan gedacht. Opladen helemaal, leegmaken en weer opladen help niet, want dit is al een aantal keer gebeurt. Enig idee hoe ik hem weer normaal kan krijgen? 8)7
open eens een terminal en typ:
pmset -g | grep hibernatemode

Post hier welke waarde je terugkrijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Whieee op 28-12-2007 20:19 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb 3? wat heb ik gewonnen? Ik vind die Mac modes sowieso maar eng. In windows deed ik hem op hibernate en dan was het klaar. Met mijn nieuwe macbook klap ik hem dicht of zet ik hem op sluimer en heb ik het idee dat hij zelf kiest wanneer hij in diepe slaap gaat terwijl hij lekker loopt te stomen tot die tijd in mijn skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:30:
Ik heb 3? wat heb ik gewonnen? Ik vind die Mac modes sowieso maar eng. In windows deed ik hem op hibernate en dan was het klaar. Met mijn nieuwe macbook klap ik hem dicht of zet ik hem op sluimer en heb ik het idee dat hij zelf kiest wanneer hij in diepe slaap gaat terwijl hij lekker loopt te stomen tot die tijd in mijn skin.
Je klapt hem dicht, hij schrijft zijn geheugen naar de hardeschijf, hij gaat in standby, en als de stroom echt te ver op is valt hij terug op hibernate. En stomen in de skin is geen enkel probleem, dat kan mijn Macbook tot acht uur lang volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jazzper schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:30:
wat je kan doen, is een 'schone reset'. Open een terminal en voer de volgende commands uit:
sudo pmset -a hibernatemode 0

en:

sudo rm -f /var/vm/sleepimage

Sluit nu je Mac af (Apple menu -> Shutdown), en nadat je Mac uit is gegaan haal je de accu eruit en trek je de magsafe adapter los. Houd nu 10sec de powerbutton ingedrukt, plaats daarna de accu en magsafe weer terug. Start nu de Mac op met cmd+option+P+R ingedrukt tot de Mac voor de 3e keer reboot. Laat de Mac doorbooten, en open wederom een terminal:

sudo pmset -a hibernatemode 3

Overigens heb ik zelf de hibernatemode op 0 staan, waarbij niets weggeschreven wordt naar disk. Je Mac gaat hiermee een stuk sneller in sleepmode, maar er is geen vangnet voor het geval dat de accu leeg raakt of eruit wordt getrokken. Ik vind dat persoonlijk geen probleem, maar wees gewaarschuwd mocht je het willen gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:54:
[...]

Flash filmpjes toevallig? Dat is omdat Adobe te lui is een fatsoenlijke flash plugin voor OS X te maken.

[...]

De performance mag je door tweeën delen, de Macbook levert 400 mbit per USB-poort op de Macbook zelf.
thnx voor je reactie. Maar komt een externe schijf aan de 400mbit? Stel een Externe schijf komt max aan de 200mbit, dan zou het geen performance problemen opleveren, toch?

Zijn er hier mensen die meerdere HD's aan hun MacBook hebben hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242419

Hoi

Er schijnen veel kortingen te worden gegeven de laatste dagen in MacBook land, waarschijnlijk vanwege verwachte wijzigingen in januari.

Mediamarkt amsterdam heeft er 1 te koop voor 899 las ik net ergens. Ik vroeg me af of als ik hier wat mee krijg ik gewoon langs een mac store kan in mijn lokale woonplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Denk niet dat ze bij een lokale APR wat met de prijs kunnen doen. MediaMarkt heeft gewoon heel slim een hoop oude-generatie MacBook's ingekocht en die bieden ze nu zeer goedkoop aan (let wel, dit is dus de generatie voor de huidige generatie MacBook's).

Een APR zal daar nooit onder gaan zitten, want dan zouden ze een MacBook met heel wat euro's verlies moeten verkopen.

Verkeerd gelezen! |:(

[ Voor 4% gewijzigd door DaFrenk op 29-12-2007 11:36 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
DaFrenk schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:20:
Denk niet dat ze bij een lokale APR wat met de prijs kunnen doen. MediaMarkt heeft gewoon heel slim een hoop oude-generatie MacBook's ingekocht en die bieden ze nu zeer goedkoop aan (let wel, dit is dus de generatie voor de huidige generatie MacBook's).

Een APR zal daar nooit onder gaan zitten, want dan zouden ze een MacBook met heel wat euro's verlies moeten verkopen.
Volgens mij is de vraag: "Kan ik langs de lokale APR als 'ie stuk is?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
The_Cure schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 02:47:
[...]

thnx voor je reactie. Maar komt een externe schijf aan de 400mbit? Stel een Externe schijf komt max aan de 200mbit, dan zou het geen performance problemen opleveren, toch?

Zijn er hier mensen die meerdere HD's aan hun MacBook hebben hangen?
Je moet het niet zo zien. USB 2 heeft in de praktijk genoeg bandbreedte voor zo'n 20-25 MB/s aan transfersnelheid. Elke externe hardeschijf haalt dit. Als je het vervolgens deelt met een usb hub, zal deze snelheid gehalveerd worden. Dat is alleen als beide schijven op hetzelfde moment bezig zijn natuurlijk. Probeer de andere via Firewire te verbinden, dat is zo'n 30 MB/s dedicated. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
.Alex schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:26:
[...]

Oh ja, stom! |:(

Uhm, dat gaat gewoon ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

.Alex schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:26:
[...]

In principe kan het, maar sta niet vreemd te kijken als een APR dan 'administratiekosten' in rekening brengt, aangezien je hem bij de MM gekocht hebt. In principe moet je voor garantie dus ook bij de MM aankloppen, die hem dan vervolgens weer opsturen naar Apple, of -gebeurt vaker- je van het kastje (de MM) naar de muur (de APR) sturen.

Ik koop daarom ook principieel mijn Apple spullen bij de APR waar ik ook heen ga als er iets mee mis is. De service is altijd prima dus dan mogen ze ook best geld aan me verdienen wanneer ik toch een nieuwe Mac aan ga schaffen. Persoonlijk (als ex-technicus bij een AC) vind ik de houding die de MM en Bijenkorf erop nahouden knap kansloos. Wel Apple spullen verkopen, maar wanneer er iets stuk is niet thuis geven en/of de klant in kwestie doorsturen naar de concurrent die de boel op mag gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whieee schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:38:
[...]

In principe kan het, maar sta niet vreemd te kijken als een APR dan 'administratiekosten' in rekening brengt, aangezien je hem bij de MM gekocht hebt. In principe moet je voor garantie dus ook bij de MM aankloppen, die hem dan vervolgens weer opsturen naar Apple, of -gebeurt vaker- je van het kastje (de MM) naar de muur (de APR) sturen.

Ik koop daarom ook principieel mijn Apple spullen bij de APR waar ik ook heen ga als er iets mee mis is. De service is altijd prima dus dan mogen ze ook best geld aan me verdienen wanneer ik toch een nieuwe Mac aan ga schaffen. Persoonlijk (als ex-technicus bij een AC) vind ik de houding die de MM en Bijenkorf erop nahouden knap kansloos. Wel Apple spullen verkopen, maar wanneer er iets stuk is niet thuis geven en/of de klant in kwestie doorsturen naar de concurrent die de boel op mag gaan lossen.
Ik zit nog erg te twijfelen .. ja wil macbook ... maar ik kan het mezelf nog niet helemaal verkpen... heb nog goede laptop ... Geef me nog eens een mooi excuus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246865

na wat wikken en wegen vanmiddag een macbook gekocht. bij het opstarten viel me op dat de koeling hoorbaar is op; het lijkt een beetje een zachte bromtoon. de eerste 5 a 10 minuten heeft ie staan blazen terwijl ik niets aan het doen was; misschien dat ie dan indexeert ofzo? ik vond dat wel een behoorlijk kabaal voor een laptop.

enfin tot nu toe bevalt het redelijk. uitpakken en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 246865 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:29:
na wat wikken en wegen vanmiddag een macbook gekocht. bij het opstarten viel me op dat de koeling hoorbaar is op; het lijkt een beetje een zachte bromtoon. de eerste 5 a 10 minuten heeft ie staan blazen terwijl ik niets aan het doen was; misschien dat ie dan indexeert ofzo? ik vond dat wel een behoorlijk kabaal voor een laptop.

Wanneer je Activity Monitor (/Applications/Utilities) start, kan je zien waar je Mac mee bezig is. Zelf heb ik Activity Monitor standaard hidden draaien, met het Dock icon ingesteld op 'CPU usage' zodat ik in 1 oogopslag kan zien wanneer mn Mac druk is. :)

Afbeeldingslocatie: http://whieee.nl/forumpics/actmon.png

[ Voor 3% gewijzigd door Whieee op 30-12-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Anoniem: 246865 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:29:

Waarschijnlijk was die herrie spotlight dat je harddisk aan het indexeren was. bij normaal gebruik zou de fan niet vaak moeten 'blazen'. Download anders even de widget 'istat pro' waamee je in een oogopslag in je dashboard de belangrijkste systeemonderdelen kan monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donaldo schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:51:
[...]

Waarschijnlijk was die herrie spotlight dat je harddisk aan het indexeren was. bij normaal gebruik zou de fan niet vaak moeten 'blazen'. Download anders even de widget 'istat pro' waamee je in een oogopslag in je dashboard de belangrijkste systeemonderdelen kan monitoren.
jups de herrie is redelijk weggebleven alhoewel het best een wat stillere fan had mogen zijn ... als m'n sony gaat blazen blijft het nog goed om aan te horen dat mac book is daar wat minder goed in. de macbook heeft na installatie nog maar 1 x geblazen en dat was bij het opstarten van windows xp... maar misschien is dat de opzet van apple ook :X
de fan is in de stilste stand nog wel iets hoorbaar; het is een wat irritante zoom als het stil is en je de laptop toch gebruikt. verder dik tevree!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 21:32
Jezus weer een haarscheurtje in de inkeping bij het openen van de macbook. Weet zo niet hoe ik het moet noemen maar weet wel dat schijnbaar de magneet te krachtig is. Want het is de 2e keer nu dat dit scheurtje onstaat en ik heb ook last van bobbels (grijze gedeelte op het witte). Vorige keer gerepareerd in veenendaal maar woon zelf in enschede, deze week Apple is bellen hoe ze het op gaan lossen. Iemand anders suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09

YellowCube

Wait...what?

mmmz, de "deksel" (scherm) van m'n MacBook zit er scheef op heb ik gemerkt. Als je 'm dichtklapt sluit de voorzijde rechts netjes op het ondergedeelte aan en links niet.
(van bovenaf gezien steekt de onderkant een halve cm uit).
Je kunt het als gevolg van wat speling op het linkerscharnierpunt wel rechtduwen, maar dan gaat het langzaam aan weer scheef. Ook iets wat me niet de bedoeling lijkt.
Binnenkort maar even bellen.

Maar verder bevalt het apparaat erg goed. Prima formaat, net scherm, snel zat.
Top dus.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

tom_aagten schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:42:
deze week Apple is bellen hoe ze het op gaan lossen. Iemand anders suggesties?
Apple bellen en vragen wat je moet doen. :+

Wat had je verwacht? Tips over hoe je je magneten minder sterk maakt? (In de kast leggen en twintig jaar wachten..) :+

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee, ik heb geleerd in dit topic dat je niet mag klagen over designfouten want apple heeft erg zijn best gedaan ;)

die fan maakt, als hij draait, echt een takkeherrie inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Alle fans draaien altijd zover ik weet. Alleen 1500 of 6000 rpm voor de cpu koeler maakt nogal wat :p
Ik ben wel benieuwd of de MB Pro dat met de aluninium behuizing beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Whieee schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:53:
[...]

Wanneer je Activity Monitor (/Applications/Utilities) start, kan je zien waar je Mac mee bezig is. Zelf heb ik Activity Monitor standaard hidden draaien, met het Dock icon ingesteld op 'CPU usage' zodat ik in 1 oogopslag kan zien wanneer mn Mac druk is. :)

[afbeelding]
Dan zou ik iStat eens proberen. Je hebt iStat als widget, maar ikzelf heb een hekel aan widgets en gebruik iStat menus. Prachtig stukje software.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Rapatski schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:13:
[...]

Dan zou ik iStat eens proberen. Je hebt iStat als widget, maar ikzelf heb een hekel aan widgets en gebruik iStat menus. Prachtig stukje software.
ik heb zelf ook istat pro als widget draaien, maar ik kan met Activity Monitor als dock icon zonder enkele moeite zien hoe het met de CPU load zit. Als ik meer info wil kan ik altijd Dashboard er nog bij pakken. ;) iStat Menus is leuk maar heb ik net als MenuMeters niet draaien. Mijn menubar is al vol genoeg ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 30-12-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Whieee schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:32:
[...]

ik heb zelf ook istat pro als widget draaien, maar ik kan met Activity Monitor als dock icon zonder enkele moeite zien hoe het met de CPU load zit. Als ik meer info wil kan ik altijd Dashboard er nog bij pakken. ;) iStat Menus is leuk maar heb ik net als MenuMeters niet draaien. Mijn menubar is al vol genoeg ;)
Er is nog een andere manier om er achter te komen dat je CPU bezig is, als je Macbook herrie begint te maken O-)

Maar even serieus, beide manieren werken goed. Ik gebruik zelf ook de iStat pro widget, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246865

Ik heb het gechecked notebook is niet echt ergens mee bezig. Bij de laagste stand van de ventilator geeft het ding een erg irritante bromtoon / zoem. Er stond al een topic op de mac forums over uit. Ik zit nu toch te twijfelen om hem terug te brengen .... Hier irriteer ik me teveel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Anoniem: 246865 schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:50:
Ik heb het gechecked notebook is niet echt ergens mee bezig. Bij de laagste stand van de ventilator geeft het ding een erg irritante bromtoon / zoem. Er stond al een topic op de mac forums over uit. Ik zit nu toch te twijfelen om hem terug te brengen .... Hier irriteer ik me teveel aan :(
Om te laten repareren of om geld terug te krijgen, want dat laatste gaat je waarschijnlijk niet lukken ;). En ik ben benieuwd of een reparatie je problemen gaat verhelpen. Heb je het geluid al kunnen vergelijken met andere MacBooks? Bijvoorbeeld die in de winkel waar hij gekocht is?
Dan kun je gauw genoeg merken of het ongewoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246865 schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:50:
Is het een vrij onregelmatige pieptoon? Misschien is het de "whine"? Want daar heb je iig geen garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Anoniem: 37526 schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:40:
Is het een vrij onregelmatige pieptoon? Misschien is het de "whine"? Want daar heb je iig geen garantie op.
Waarom heb je daar dan geen garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:14:
[...]

Ik dacht juist aan die schommelde rpm's dat er iets tussen de fan inzit wat de fan blokkeert. Maargoed ik heb nu de ventilatiegaten even goed "afgezogen" met de stofzuiger. Net maakte hij nog wel geluid maar heb nu smcFanControl geinstalleerd en m op 6200 RPM gezet en nu hoor ik niks raars meer... Ik hoop dat het ook zo gaat blijven. Bedankt voor de tip iig hier kan ik weer een en ander mee testen ;)
Helaas... Hij zoemt nog steeds en nu wil hij mbv smcFanControl ook niet meer op 6200 RPM gaan draaien. Ik ga als de winkels maar even iCentre Grote Markt(Haarlem) bellen want dit is toch wel erg raar en irritant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Voordat ik hier een aantal vragen ga plaatsen heb ik eerst een andere vraag.

Iemand _enig_ idee of er een nieuwe revisie van de MacBook aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 21:17

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik denk zelf helaas van niet. Tijdens de Macworld op 15 januari zal waarschijnlijk de MacBook Pro wel worden geupdate. De MacBook heeft in November al een update gehad, ik hoop natuurlijk dat die ook weer wordt vernieuwd met een dvd-brander voor de goedkoopste versie maar ik weet het niet zeker. Als er misschien een 13.3" MacBook Pro komt dan hoop ik dat de MBP een stuk goedkoper wordt. De MB was daarvoor in mei vernieuwd en daarvoor weer in november 2006.
Dus zelf denk ik dat er niet een belangrijke update voor de MB komt, maar toch weer rond mei zoals de vorige keren.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

De vraag wanneer er een nieuw model uitkomt is alleen in deel 10 al vele malen ter sprake gekomen. Een minimale hoeveelheid zoeken had de vraagsteller duidelijk kunnen maken dat niemand een zinnige voorspelling kan doen over het uitkomen van nieuwe modellen maar dat de consensus is dat het met een update in november toch minimaal tot mei zal gaan duren.

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 01-01-2008 21:42 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
Modbreak:Een aantal posts zijn verwijderd. Als je het ergens niet mee eens bent, ga dan niet offtopic reageren, maar maak een topicreport aan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 01-01-2008 21:46 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 00:54

_serial_

and there was silence

Ik heb in october een nieuwe witte macbook gekocht, en heb ook met het nieuwe model last van "discoloration" op de palmrest (waar is dat ding anders voor).

nog meer mensen die dit hebben met het nieuwe model ?

en nog tips ? anders dan meteen apple inschakelen?

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
beste mensen,

begin februari ga ik 3 maanden naar het buitenland voor stage. Nu ben ik van plan voor die tijd een laptop aan te schaffen..

Stel dat 15 januari nieuwe macbooks worden aangekondigd, hoe lang duurt het voordat ze in de Apple Store te vinden zijn? Als dat vlak na 15 januari is wacht ik nu nog liever met bestellen, zodat ik 'm voordat ik op stage ga nog kan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 14:27
rickertsnaak schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:38:
beste mensen,

begin februari ga ik 3 maanden naar het buitenland voor stage. Nu ben ik van plan voor die tijd een laptop aan te schaffen..

Stel dat 15 januari nieuwe macbooks worden aangekondigd, hoe lang duurt het voordat ze in de Apple Store te vinden zijn? Als dat vlak na 15 januari is wacht ik nu nog liever met bestellen, zodat ik 'm voordat ik op stage ga nog kan hebben :)
De Apple Store heeft ze over het algemeen direct na de aankondiging / presentatie online staan. Enige nadeel is dat het soms wel even kan duren voordat je 'm in huis hebt. Mijn ervaring tot dusver (met de aanschaf van een 5 tal macs) is dat je beter naar een lokale Apple toko kan om 'm daar op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickertsnaak schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:38:
beste mensen,

Macbooks met kleine upgrades zijn meestal vrij snel leverbaar, maar gloednieuwe producten zijn degene die voor problemen zorgen. Mijn build-to-order Macbook was gloednieuw, net uit, en heeft er ongeveer 5 weken over gedaan om mijn huis te bereiken (Apple Premium Reseller)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.