[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.173 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die spellen werken niet op de integrated graphics kaarten, ook niet op de GMA X3100 dus.

Je krijgt waarschijnlijk geen reparatie of vervanging voor die vlekken aangezien het gewoon viezigheid is. Even poetsen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141680

Poetsen helpt niet, het is dit probleem: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

voor het vlekkenprobleem is dit misschien wel wat:
BookPad

lijkt me op zich niet onaardig.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Anoniem: 141680 schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:24:
Poetsen helpt niet, het is dit probleem: Link
Dan waarschijnlijk wel. Maar dat is niet zwart, maar geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 15:45

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

KunDun schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:31:
Trouwens nog een vraag waar ik hoop dat jullie een antwoord op hebben.
Toen ik gister mijn MacBook kocht bij de Aple Store in Alkmaar, werd mij verteld dat Leopard mij nog zou worden nagezonden. Best vreemd dat die nog niet geistalleerd was trouwens !
Weet iemand hoelang dat normaal gesproken duurt ?

Ben iig van plan ze morgen nog even te bellen hierover, aangezien ik online zie dat je de verzendkosten normaal gesproken moet betalen van 8,95 .
Dat is erg vreemd; ik heb sinds 5 december een nieuwe macbook, en daar staat 'gewoon' Leopard op geinstalleerd....
MrAcid schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:11:
[...]

Ik zal even voor je zoeken. Had er een site over gevonden eerst. Kom ik zo op terug.

Over dat nieuwe toetsenbord: er staat delete op maar ik neem aan dat dat backspace is..?
mijn bord heeft een backspace toets met een pijltje naar links erop.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
tweak_dude schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:22:
Maar expose voor vensters van applicaties mist. Verder wel aardig dat de functietoetsen voor leken duidelijker zijn.
Die mist helemaal niet.. je moet alleen de knop combineren met een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Een tijdje geleden mijn MacBook voor reparatie naar CardServices in Zwolle gebracht,

Bluetooth valt uit
Scheuren in de behuizing
Trackpad knop maakt krakend geluid

Ik haal hem op:

Nieuwe behuizing die kraakt als het deksel opengaat

Ik breng hem terug,
haal hem een week later weer op: alles prima.

Nu, anderhalve maand later:

Bluetooth valt uit
Knipperend beeldscherm
Afsluitproblemen in Leopard

Dat laatste heeft denk ik niet iets met de hardware te maken.

Ik heb nog garantie tot januari maar ik zit nu echt te denken om m'n macbook maar te verkopen. Heb er geen vertrouwen meer in.

Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met het laten repareren van een MacBook bij bovengenoemde zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:36

4POX

Everybody is wired

YellowCube schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:12:
voor het vlekkenprobleem is dit misschien wel wat:
BookPad

lijkt me op zich niet onaardig.
Gummetje, bij de betere kantoorhandel te krijgen voor 50 cent :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Anoniem: 55212 schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:44:
Een tijdje geleden mijn MacBook voor reparatie naar CardServices in Zwolle gebracht,

Bluetooth valt uit
Scheuren in de behuizing
Trackpad knop maakt krakend geluid

Ik haal hem op:

Nieuwe behuizing die kraakt als het deksel opengaat

Ik breng hem terug,
haal hem een week later weer op: alles prima.

Nu, anderhalve maand later:

Bluetooth valt uit
Knipperend beeldscherm
Afsluitproblemen in Leopard

Dat laatste heeft denk ik niet iets met de hardware te maken.

Ik heb nog garantie tot januari maar ik zit nu echt te denken om m'n macbook maar te verkopen. Heb er geen vertrouwen meer in.

Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met het laten repareren van een MacBook bij bovengenoemde zaak?
toon volledige bericht
Die van mij is ook een keer door Card gerepareerd, wel in Utrecht overigens. Behalve dat de topcase vervangen was door een Amerikaanse ipv een Nederlandse lay-out zonder dat te overleggen was er niet zo veel op aan te merken. Die reparatie was overigens voor zowel top- als bottomcase en de hinges. De MacBook werd toen opgehaald en weer teruggebracht ivm falende service elders, heeft bij Card anderhalve week geduurd bij elkaar. Bij andere Apple reparatiepunten heb ik slechtere ervaringen (LJS in Den Haag was het allerslechtst en ook X-Alt in Zoetermeer is niet echt een aanrader).

Bel AppleCare eens op voordat je hem wegbrengt en lag uit dat je MacBook niet aan je verwachtingen voldoet en te vaak in de reparatie moet. Vaak zijn ze wel bereid om tot een oplossing te komen die wat beter uitpakt voor jou dan rechtstreeks naar Card als je gewoon redelijk blijft aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
vertel eens over je slechte ervaringen bij LJS, ben er in geintresseerd aangezien dit mijn dichtsbijzijnde apple resellers is. Gelukkig nog nooit heen gehoeven met men macbook, maar je weet het nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
turrrbothijs schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:28:
vertel eens over je slechte ervaringen bij LJS, ben er in geintresseerd aangezien dit mijn dichtsbijzijnde apple resellers is. Gelukkig nog nooit heen gehoeven met men macbook, maar je weet het nooit
MacBook (1e gen.) had verkleuring topcase, scheurtjes in de bottom case en scherm/deksel zat scheef (hinges). Apple Care gebeld (online gekocht), problemen uitgelegd en alles viel onder garantie, dichtstbijzijnde AASP LJS in Den Haag. Ik daar naar toe, onderdelen niet op voorraad, kon wel een tijdje duren, afgesproken dat zij me zouden bellen als ze die onderdelen binnen hadden (dan zou ik mn MacBook komen brengen. Na een paar weken niets gehoord te hebben, zelf gebeld. Ze hadden de onderdelen niet besteld omdat ze niet zeker wisten of het wel allemaal binnen de garantie viel. Ik nogmaals uitgelegd, garantienummer van Apple Care doorgegeven (waar overigens zeiden dat LJS nooit contact had gezocht etc...) en na een week werd ik gebeld: de onderdelen zijn binnen. Ik dus mn MacBook daarna toe brengen. Word ik de volgende dag gebeld: ja sorry foutje, toch niet binnen, we hebben ze nu besteld. Kon nog wel een paar weken duren dus ik hem weer opgehaald (2x 30 min. nutteloos in de auto). Geen excuses, niks. Na een tijd weer niets gehoord te hebben zelf maar weer eens bellen: o ja, we hadden u gebeld (niets ingesproken op voicemail en niet meer teruggebeld), die topcase is binnen hoor (de rest niet besteld). Weer moeilijk gedoe over garantie en onbeschoft te woord gestaan. Apple Care maar gebeld dat LJS 3x fout zat en onbeschoft deed en afgesproken hem ergens anders te laten repareren, het duurde inmiddels ook al een maand (Card Service heeft hem uiteindelijk opgehaald). O ja, de week nadat hij door Card gerepareerd was werd er nog gebeld door LJS dat ze alles binnen hadden. Gezegd dat ik het inmiddels ergens anders had laten doen vanwege hun slechte service - hoorn werd op de haak gegooid aan de andere kant. Schoolvoorbeeld slechte service en exit LJS voor mij.

Ik koop mn Apple spullen sindsdien alleen nog maar online. Als je dan problemen krijgt is Apple zelf ten minste je leverancier en eindverantwoordelijk voor de garantie. Tot nu toe bij Apple Care altijd netjes geholpen en bij offline winkels slecht en langzaam (bij X-Alt was de belofte voor het vervangen van een scherm een paar dagen, werd op twee dagen na 2 maanden). Een relatief eenvoudige computerreparatie moet binnen een week of twee kunnen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen de de discussie hier beperken tot ervaringen met de MacBook? Als je je ervaringen met bepaalde winkels wilt delen kun je bij de Shopreviews terecht.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 16:16

eviltweaker

DDPEEKIW

Bij de Mediamarkt in Eindhoven is de Macbook met combodrive en GMA x3100 in de aanbieding voor 899 euro. toch maar 1 halen denk ik.

DDPEEKIW

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zo. dat is een mooie prijs zeg :)

ik volg de Macbook nu al een maandje intensief (forums en reviews etc), wil namelijk een notebook aanschaffen voor m'n stage binnenkort (en stiekem ook als desktop vervanger :P). Die 899,- Euro haalt me wel over de streep denk ik..

is die aanbieding alleen bij de MM in Eindhoven?

aanbieding is geldig tot 16-12 zie ik, tot aanstaande zondag dus. heb vrijdag en zaterdag geen tijd, wordt dus 2 uur heen en 2 uur terug met de trein naar Eindhoven op zondag dan. hopen dat het waard is :)

[ Voor 24% gewijzigd door rickertsnaak op 13-12-2007 22:29 ]

• MrAcid
  • Niet online
Voor de zekerheid: er zit dus een combodrive in, dat betekent: géén DVD's BRANDEN. Wel lezen. Mooie aanbieding trouwens alsnog!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
yeah vandaag voor elkaar gekregen wijn over me mac te morsen :'( :'(

<klik>
uit

toen de accu losgemaakt, netstroom eraf en laten drogen maar.. morgen van die kleine schroevedraaiertjes halen om hem maar uit elkaar te halen...

garantie maakt niet veel uit natuurlijk als ik hem wel of niet openmaak.
of ik breng hem gelijk naar een macshop

pfff.. waarom? ;( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:56

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

DARKLORD schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:40:
yeah vandaag voor elkaar gekregen wijn over me mac te morsen :'( :'(

<klik>
uit

toen de accu losgemaakt, netstroom eraf en laten drogen maar.. morgen van die kleine schroevedraaiertjes halen om hem maar uit elkaar te halen...

garantie maakt niet veel uit natuurlijk als ik hem wel of niet openmaak.
of ik breng hem gelijk naar een macshop

pfff.. waarom? ;( |:( |:(
Lekker zuur dit...

Garantie heb je niet meer. Je kan wel langs een APR gaan om je MacBook te laten maken, Uiteraard wel tegen kosten, Vaak geven ze geen garantie op de reparatie omdat het vloeistof schade betreft. Het kan namelijk zijn dat er op de langere termijn andere onderdelen slechter gaan functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 17:36

4POX

Everybody is wired

Hoe makkelijk is het om de cd/dvd drive in de mac te vervangen ? Mijn drive gaat langzaam stuk. NU is dat niet erg omdat ikdat ding hooguit twee keer per jaar gebruik. Maar lastig is het wel.

Ik weet niet of ik hem dan vervang voor een dvd brander of dat ik er weer een combo drive plaats.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Hij doet het weer!! :) Vandaag macbookje uit elkaar gehaald en alles beetje schoongemaakt. Was eigenlijk alleen op de plek van het geheugen naar binnen gekomen. Zou beetje zonde zijn anders omdat ik hem nog maar een maand heb :X

Alleen me accu is dood. Verder werkt alles gelukkig!! Weer een les op hardhandige wijze geleerd... Hij ruikt nu wel behoorlijk naar wijn maar als dat het enige is dan kan ik er wel mee leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93397

SjorsVN schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:38:
Is het aan te raden om te wachten tot januari met de aanschaf van een MB? Ik hoop stiekempjes er toch ook op dat de 'gewone' MB ook een LED scherm krijgt...Of denken jullie dat het niet zoveel uitmaakt of ik hem nu koop of in januarie/februari?
Ik heb deze site gevonden voor mensen die twijfelen of ze nu een MacBook moeten kopen, of wachten op een update: http://buyersguide.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Anoniem: 141680 schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:35:
2 vragen;

In de nieuwe macbook zit een nieuwe grafische kaart van 144 MB GMA X3100, "gedeeld met werkgeheugen".
Voordat iedereen begint te roepen dat het niet uitmaakt, ik zit nu met een 64 MB GMA 950 "gedeeld met werkgeheugen" kaartje. Op de site staat bij bijvoorbeeld C&C 3 dat de GMA 950 niet is ondersteund, over de GMA X3100 staat er niets, dus deze is ondersteund.
Maakt het dan toch uit ?

Ik heb de beruchte "pols afdrukken" op mijn macbook zitten. (zwarte vlekken onder het toetsenbord).
Krijg ik hier een nieuwe macbook of reparatie voor ? Mijn macbook valt onder de garantie.

(Deze vragen hebben inderdaad met elkaar te maken ;) )
Ik draai C&C3 via BootCamp op mijn MacBook 2.16, grafisch erg laag ingesteld, prima performance...

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
4POX schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:57:
Hoe makkelijk is het om de cd/dvd drive in de mac te vervangen ? Mijn drive gaat langzaam stuk. NU is dat niet erg omdat ikdat ding hooguit twee keer per jaar gebruik. Maar lastig is het wel.

Ik weet niet of ik hem dan vervang voor een dvd brander of dat ik er weer een combo drive plaats.
Niet de gemakkelijkste reparatie om zelf te doen, maar als je nauwkeurig bent en bijvoorbeeld deze guide gebruikt moet het wel te doen zijn. Drive kun je het goedkoopst op ebay krijgen (superdrive is model HL-data GWA-4080 of uj-857c). Let op dat je een 9,5mm hoge drive nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
Ben er voor mezelf 99% uit; dit weekend schaf ik een Macbook aan.

Nou ga ik 'm halen bij de MediaMarkt in Eindhoven, daar kost de SR Macbook nu t/m zondag 'maar' 899,- Euro. (dankzij eviltweaker dat ik dit weet :))

Is natuurlijk een hele mooie aanbieding, maar als men zo'n aanbieding doet krijg ik meestal het idee dat het mss gerepareerde cq oude macbooks zijn? Heb tijden geleden een nml een Xbox 360 gekocht in de vorm van een Limited Edition met spel, nou was deze 360 wel 'nieuw in doos' maar de productie datum was al bijna een jaar oud! Gwn een manier om van hun oude meuk af te komen, als je een losse xbox 360 kocht kreeg men wel een met de productie datum ergens in 2007.

Of denken jullie dat het gwn goede macbooks zijn maar dan in combinatie met een super aanbieding? ikzelf krijg zo m'n bedenkingen bij zoveel korting..

En nog een vraagje: ik heb al een tijdje een Ipod Nano (2nd gen) die ik gebruik op m'n Windows bak. Wordt de Nano gwn gedetecteerd op een Apple computer? Of moet ik 'm eerst formateren naar het bestands-systeem die MacOSX gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Let op bij Media Markt dat je een doos uitkiest die echt nog nooit open gemaakt is. Ik heb een tijdje geleden een MB teruggebracht naar MM en daar plakte de service-baliemedewerker een post-it briefje op met "image terugzetten, klaar voor verkoop". Ik had één en ander netjes ingepakt dus het viel allemaal niet zo op, maar het is maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:16
Deephouse schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:56:
Let op bij Media Markt dat je een doos uitkiest die echt nog nooit open gemaakt is. Ik heb een tijdje geleden een MB teruggebracht naar MM en daar plakte de service-baliemedewerker een post-it briefje op met "image terugzetten, klaar voor verkoop". Ik had één en ander netjes ingepakt dus het viel allemaal niet zo op, maar het is maar dat je het weet.
Ja wat dacht je dan, dat ze ze bij het grof vuil zette. Vaak gebeurt het zelfde met LCDs met dode pixels, dat vind ik erger...

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Je slaat de plank volledig mis, want ik bracht de MB terug juist vanwege een dode pixel.

En de medewerker van MM wierp één blik op (niet in!) de doos nadat hij de deksel omhoog had gedaan, deed hem toen weer dicht en plakte toen dat post-it briefje erop. Hij controleerde dus niet of alle kabels en andere accessoires aanwezig waren (en onbeschadigd) en hij controleerde ook de MB zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickertsnaak schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:17:
Is natuurlijk een hele mooie aanbieding, maar als men zo'n aanbieding doet krijg ik meestal het idee dat het mss gerepareerde cq oude macbooks zijn?
Dat type MacBook bestaat toch nog maar sinds november? Dus oud kan ie dan niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:58
Edit: Sorry, niet goed gelezen.

[ Voor 88% gewijzigd door JorisTheWise op 14-12-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Even over die aanbieding bij de mediamarkt.
Ik ben gisteren bij een vriend van me geweest die dat apparaat gekocht had. Na de doos opengemaakt te hebben zijn de kabels niet meer ingepakt, zijn ze brits en zit er een goedkope eurostekker bij. Dit was al redelijk verdacht. Toen het keyboard eens bekeken en zit er op de plaats van de 3 dus een pond teken. Verdere inspectie van de doos liet zien dat het om een GBR model macbook gaat. Weer een min puntje voor de mediamarkt. Na besloten te hebben om vandaag daarover te gaan klagen bij de mediamarkt toch maar doorgegaan met leopard installeren. Niks aan de hand zo leek het tot we bij de specificaties aankwamen. Er zit dus een GMA 950 in wat zou betekenen dat het dus een ouder model is wat ze verkopen onder de noemer nieuw. Op de apple site staat hoe je kan herkennen of het een end 2007 edition is en inderdaad de ventilatiegaten zijn anders.
In de flyer van de mediamarkt staat nadrukkelijk GMA X3100, dus lijkt me dat de mediamarkt die dan ook gewoon moet leveren. Nu komt het lastige deel. Voorafgaand aan het openen van de flyer staat: Zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden.Volgens mij is dit geen drukfout maar gewoon oplichterij. Dan nog iets wat erg frappant is. Het model-nummer wat getoond wordt in de flyer (MB 061 B/A) klopt wel met het geleverde product. De verkoper heeft nog nadrukkelijk gezegd, ja het is de laatste versie.
In hoeverre is de mediamarkt verplicht om alsnog hun belofte na te komen en de laatste versie te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Anoniem: 12052 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:00:
Ik ben gisteren bij een vriend van me geweest die dat apparaat gekocht had. Na de doos opengemaakt te hebben zijn de kabels niet meer ingepakt, zijn ze brits en zit er een goedkope eurostekker bij. Dit was al redelijk verdacht. Toen het keyboard eens bekeken en zit er op de plaats van de 3 dus een pond teken. Verdere inspectie van de doos liet zien dat het om een GBR model macbook gaat. Weer een min puntje voor de mediamarkt. Na besloten te hebben om vandaag daarover te gaan klagen bij de mediamarkt toch maar doorgegaan met leopard installeren. Niks aan de hand zo leek het tot we bij de specificaties aankwamen. Er zit dus een GMA 950 in wat zou betekenen dat het dus een ouder model is wat ze verkopen onder de noemer nieuw. Op de apple site staat hoe je kan herkennen of het een end 2007 edition is en inderdaad de ventilatiegaten zijn anders.
In de flyer van de mediamarkt staat nadrukkelijk GMA X3100, dus lijkt me dat de mediamarkt die dan ook gewoon moet leveren. Nu komt het lastige deel. Voorafgaand aan het openen van de flyer staat: Zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden.Volgens mij is dit geen drukfout maar gewoon oplichterij. Dan nog iets wat erg frappant is. Het model-nummer wat getoond wordt in de flyer (MB 061 B/A) klopt wel met het geleverde product. De verkoper heeft nog nadrukkelijk gezegd, ja het is de laatste versie.
In hoeverre is de mediamarkt verplicht om alsnog hun belofte na te komen en de laatste versie te leveren?
Toevallig X3100 in plaats van 950 in een folder zetten is geen druk- of zetfout, dat zou wel heel toevallig zijn. Ze moeten je gewoon de nieuwe leveren. Het typenummer van het nieuwste model is hetzelfde :-)

edit: Ze hoeven niet perse de Nederlandse versie te leveren volgens mij. Dat dan weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Dit gaat de mediamarkt gewoon onder 'druk en zetfouten' plaatsen... Er heeft dan volgens hun gewoon 'iemand een foutje gemaakt bij het overnemen van de specificaties'. Ga er van uit dat je 'm zonder problemen kan terugbrengen, maar dat een SR macbook bemachtigen daar niet gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

.Alex schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:10:
edit: Ze hoeven niet perse de Nederlandse versie te leveren volgens mij. Dat dan weer niet...
Dat hangt van de tekst van de advertentie af. Omdat er een Nederlands model is, en het in Nederland gebruikelijk is Nederlandse modellen te verkopen, is het zonder waarschuwing leveren van Britse modellen misleidend, maar niet echt genoeg om een serieus probleem mee te hebben. Het is enkel de opdruk van 1 toets. Van de andere kant: als ze vermelden dat het ding een GMA-X3100 heeft en er zit een GMA-950 in, mag je gewoon van ze eisen dat ze een model leveren wat voldoet aan de specificaties uit de advertentie. Als ze vinden dat dat een zetfout is mogen ze dat zelf aantonen. Dit is geen 'kennelijke fout' en ze kunnen zich dus niet beroepen op dat voorbehoud. (Daar waar een macbook voor 99 euro wel een kennelijke fout zou zijn..) Toevallig hebben ze een tiepfout gemaakt die het product een stuk aantrekkelijker maakt. Dat gelooft geen rechter.

Dit zou een leuke zijn voor een tweaker met een rechtsbijstandsverzekering.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:01:
Van de andere kant: als ze vermelden dat het ding een GMA-X3100 heeft en er zit een GMA-950 in, mag je gewoon van ze eisen dat ze een model leveren wat voldoet aan de specificaties uit de advertentie.
Mag je een ander model voor hetzelfde bedrag eisen? Of is het ook afgedaan als MM je geld teruggeeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
ahh dit meen je niet! :X

ik had al zo'n vermoeden dat er iets niet aan de haak was. Ik wil dus echt niet zo'n Brits model als die vriend van jou..

verdorie had zoveel zin om morgen een macbookje te halen .. :'(

enige wat ik kan doen is bellen morgen en vragen of dit verhaal bekend is bij hen, want wil het wel zeker weten allemaal voordat ik 2 uur ga zitten reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-06 06:21
Deephouse schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:13:
Je slaat de plank volledig mis, want ik bracht de MB terug juist vanwege een dode pixel.

En de medewerker van MM wierp één blik op (niet in!) de doos nadat hij de deksel omhoog had gedaan, deed hem toen weer dicht en plakte toen dat post-it briefje erop. Hij controleerde dus niet of alle kabels en andere accessoires aanwezig waren (en onbeschadigd) en hij controleerde ook de MB zelf niet.
Hier in Belgie was er een kleine rel daarover. Mensen kochten bvb een camera in mediamarkt en vonden de foto's erop van een ander, toen ging de bal aan het rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Dat de verkoper het bevestigd heeft kan je hierin ook verder helpen. Je hebt een heleboel mogelijkheden om de koop in ieder geval te ontbinden, of je kunt eisen dat ze een nieuwe leveren zou ik niet zo snel op gokken. Dat zullen ze namelijk niet snel doen omdat ze ze dan met verlies verkopen. Dus dan is het vooral een kwestie van hoever je wilt gaan om je gelijk te halen. Dat het modelnummer in de flyer klopt vergroot de mogelijkheid voor de MM om het op een fout van bijv. het reclamebureau te gooien en dan kun je helemaal fluiten naar een oplossing.

Voor jouw overweging: voor het oude model is het zelfs een nette prijs. Denk dat het daarom heel moeilijk wordt om per se een nieuwe te eisen (en ook te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198544

Dat het modelnummer in de flyer klopt vergroot de mogelijkheid voor de MM om het op een fout van bijv. het reclamebureau te gooien en dan kun je helemaal fluiten naar een oplossing.
Als het eerder was al aangegeven, houd de "zetfout" verdediging geen water bij de rechter. Verder, de MM is eigenlijk verantwoordelijk (aan de koper) voor de inhoud van de flyers, niet de reclamebureau. De MM kan bij de reclamebureau later een schadeclaim indienen maar de koper heeft niks ermee te maken volgens mij.

Uiteindelijk, het gaat over het principe van de consumenten recht en niet een specifieke klant. Daaroom is het niet goed om een passieve houding tegeover de MM te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
Het moge duidelijk zijn dat het allemaal weer kut is maar ik geloof anderzijds niet dat dit de plek is waar de discussie moet plaatsvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Anoniem: 198544 schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:19:
[...]

Als het eerder was al aangegeven, houd de "zetfout" verdediging geen water bij de rechter. Verder, de MM is eigenlijk verantwoordelijk (aan de koper) voor de inhoud van de flyers, niet de reclamebureau. De MM kan bij de reclamebureau later een schadeclaim indienen maar de koper heeft niks ermee te maken volgens mij.

Uiteindelijk, het gaat over het principe van de consumenten recht en niet een specifieke klant. Daaroom is het niet goed om een passieve houding tegeover de MM te adviseren.
Ik adviseer geen passieve houding aan te nemen, ik adviseer een realistische houding aan te nemen. Dat de verkoper in deze situatie de specificaties heeft bevestigd kan helpen, maar als ik het verhaal goed begrepen heeft de MacBook wel hetzelfde typenummer als diegene in de folder (terwijl de nieuwe MacBook een ander typenummer heeft). Ik geef hiermee aan dat ik denk dat de Media Markt wel degelijk kans heeft om het op druk- of zetfouten te gooien (mocht je het al zover willen doordrijven dat je voor een geschillencommissie/rechtbank door wilt laten gaan). Dan kom je hooguit ergens in het midden uit :).

Je kunt natuurlijk altijd wat dreigen en boos worden bij de Media Markt en je kunt iig wel je geld terugkrijgen, maar per se een nieuwe geleverd krijgen wordt heel, heel moeilijk. Dit omdat het consumentenrecht een stukje common sense ook niet uitsluit (300 euro goedkoper voor een net nieuw model, is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn).

En laten we het nu weer lekker over de MacBook hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37

Flipm0de

geen

Er zit dus een GMA 950 in wat zou betekenen dat het dus een ouder model is wat ze verkopen onder de noemer nieuw. Op de apple site staat hoe je kan herkennen of het een end 2007 edition is en inderdaad de ventilatiegaten zijn anders.
In de flyer van de mediamarkt staat nadrukkelijk GMA X3100, dus lijkt me dat de mediamarkt die dan ook gewoon moet leveren.
In de flyer die wij vandaag kregen, regio amsterdam, staat er weer wel op dat er een 950 inzit. Lijkt dus idd een fout te zijn geweest die ze hersteld hebben, blijft natuurlijk niet netjes naar jou toe. Geld terug lijkt me het eerlijkst.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:42
Die Mediamarkt heeft er niets mee maken. Het zijn allemaal aparte bv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
weet iemand waar die 5 lampjes op de batterij eigenlijk voor dienen. bij mij zijn er nu 4 aan en 1 knippert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Die zijn er toch voor om aan te geven hoeveel spanning er nog op je accu zit?
Dus hoevel procent hij nog opgeladen is. Tenminste dat begrijp ik uit de handleiding van de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Idd. Batterij-indicator. Meerdere lampjes aan + een knipperen == op aan het laden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 16:50
en druk je op het knopje onder de lampjes als je laptop bijv. uit staat dan kun je zien hoeveel stroom er nog in zit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mandarijntje op 16-12-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

he. weet iemand waar dat lampje op mn stekker voor is? Nu is ie oranje maar als ie helemaal is opgeladen wordt ie groen ;(

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Om de status aan te geven van hoever hij is met het opladen, hetzelfde verhaal, staat waarschijnlijk ook in de handleiding.
Oranje = laden
Groen = klaar met laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 19:57
hoe stug is de power-kabel van de macbook? Ik zie nu op apple.com dat de aansluiting aan de linkerkant van de macbook zit... nu zit ik meestal LINKS van een stopcontact dwz dat de kabel altijd een haarspeldbocht moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

soepel genoeg om een nette bocht te kunnen maken (vergelijk met een kabel aan een muis).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Die van de poweradapter naar de Macbook? Die is nog vrij stug, een haarspeldbocht is geen probleem, maar als je hem voor lange tijd zo zal houden zal er wel een knikje in je kabel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-10-2022
Mediamarkt heeft geen poot om op te staan. Het voorbehoud van zet- en drukfouten moet je wel heel erg ver oprekken wil je deze situatie daaronder schuiven.

Belangrijker is dat de verkoper tegen je bevestigd heeft dat het om het laatste model zou gaan. Afdeling 2, Titel 1, Boek 7 BW gaat over de koopovereenkomst. Belangrijk in dit geval is art. 17, conformiteit. In lid 2 van dat artikel is te lezen wanneer een zaak niet aan de overeenkomst voldoet:

7:17 lid 2 BW
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

of lid 3
Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.

Met andere woorden: als een verkoper zegt dat hij je het laatste model verkoopt en je vervolgens een oud model meegeeft, dan voldoet die computer niet aan de overeenkomst.

Dat betekent dat je Mediamarkt aan kan spreken tot 1) afgeving van het overeengekomene, 2) herstel of 3) vervanging. Art. 7:21 BW.

Wanneer de Mediamarkt daar in redelijkheid niet aan kan voldoen, mag je de koop ontbinden (geld terug) of de koopprijs verminderen (je houdt de laptop, maar krijgt achteraf korting). Art. 7:22 BW. Zover zal het echter niet komen, want het is voor Mediamarkt niet dermate moeilijk of kostbaar om je alsnog een Nieuwe Macbook te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we de discussie over de Mediamarkt willen verplaatsen naar SG en het hier weer gaan hebben over de MacBook?

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 17-12-2007 14:00 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, ik weet niet of dit hier helemaal thuishoort, maar ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige desktop:

core 2 duo 2.66ghz, 2gig geheugen, 500gig harde schijf, ati radeon x1950xt

Ik speel eigenlijk amper spellen, maar wel veel online poker, dus een redelijk snel systeem heb ik wel nodig. Ik had eerst een ibook erbij, maar die heb ik misschien 5 keer gebruikt in totaal, omdat je toch alles op je desktop doet. Vandaar dat ik mijn desktop wil verkopen, en voor een goede laptop wil gaan, mijn voorkeur gaat nu uit naar een tweedehands 15" macbook pro 2+ghz 2gig+ geheugen, omdat 15" mij wel een lekker formaat lijkt voor als ik hem niet aan mijn 23" acd heb hangen.

Echter 13" is natuurlijk weer een leuk formaat voor als ik hem meeneem naar het buitenland, echter iets lukt mij niet als ik de macbook van mijn broertje gebruik:

Als ik hem aansluit op een lcd tv, dan kan ik die niet als hoofdscherm gebruiken (door de klep dicht te doen), dat moet toch wel werken?

Nu zou mijn opstelling zo worden:

Macbook (pro) met extern scherm/muis/keyboard

En ik kijk ongeveer 2 keer in de week een tvserie vanaf mijn pc op een lcd tv, kan ik dan gewoon de dvi kabel van mijn monitor vervangen voor die van mijn lcd tv en veranderd de macbook(pro) dan naadloos van resolutie?
Het zou namelijk vervelend zijn als ik elke keer de boel weer moet calibreren als ik mijn macbook meeneem en ik hem thuis weer aansluit, of als ik een filmpje wil kijken op mijn pc.

Oh en nog een kleine algemene vraag: werkt een blackberry i.c.m. apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het switchen tussen diverse schermen gaat naadloos, ook als je je Macbook (Pro) dichtklapt. Wat Leopard enkel niet doet is de vensters in de breedte aanpassen op de schermresolutie aanpassen, maar dit is makkelijk zelf aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zal wel komen omdat ik er geen externe muis op aan gesloten heb dat hij dan in sluimerstand gaat. Maar goed naast het grotere scherm zijn er dus geen andere "grote" voordelen die ik over het hoofd zie? Want ik neem aan dat 2.4ghz ipv 2.2ghz niet zo'n groot verschil gaat maken, de videokaart natuurlijk wel, maar ja ik game amper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Klopt het dat als je een MacBook in de States koopt en daar geen AppleCare bij afsluit dat je dan bij garantie-perikelen terug moet naar de States? Als in : geen wereldwijde garantie zonder AppleCare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

catchingfire schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:58:
Klopt het dat als je een MacBook in de States koopt en daar geen AppleCare bij afsluit dat je dan bij garantie-perikelen terug moet naar de States? Als in : geen wereldwijde garantie zonder AppleCare?
Nee, dat klopt niet. Je kunt overal service krijgen van Apple Authorized Service Provider. Je krijgt als Hollander gewoon service op je in Zimbabwe gekochte Apple als je op vakantie bent in Male.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:31

Flappiewappie

Hier nog meer

StephaN900 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:12:
Zal wel komen omdat ik er geen externe muis op aan gesloten heb dat hij dan in sluimerstand gaat. Maar goed naast het grotere scherm zijn er dus geen andere "grote" voordelen die ik over het hoofd zie? Want ik neem aan dat 2.4ghz ipv 2.2ghz niet zo'n groot verschil gaat maken, de videokaart natuurlijk wel, maar ja ik game amper :).
Weet niet hoe het bij de pro zit, maar als je hem in clamshell wilt gebruiken (zo heet dat extern scherm + laptop gesloten) moet hij op netstroom zijn aangesloten. Anders kan je duwen en trekken wat je wilt maar dan doet ie het niet.

Gebruik met macbook hier trouwens met een 22 inch scherm om series ed. op te kijken. Werkt perfect. Vooral ctrl+scrollen is heerlijk vanaf de bank, lekker inzoomen en fullscreen youtube flimpjes :9

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
burne schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:15:
Nee, dat klopt niet. Je kunt overal service krijgen van Apple Authorized Service Provider. Je krijgt als Hollander gewoon service op je in Zimbabwe gekochte Apple als je op vakantie bent in Male.
Hmm... op het forum van onemorething.nl wordt hier
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1552120#1552120
stellig beweert dat je zonder AppleCare naar het land van aankoop terug moet met je MacBook voor garantiezaken. Met AppleCare zou de garantie-afhandelijk wereldwijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ja, dat doen mensen wel vaker. Onzin met grote stelligheid beweren.

http://store.apple.com/Ca...es/worldwidewarranty.html
Indien het product draagbaar is, hetgeen betekent dat het zelfstandig kan functioneren zonder elektriciteitssnoer, kunt u wereldwijd garantieservice verkrijgen. Service is echter beperkt tot de mogelijkheden die beschikbaar zijn in het land waar de service aangevraagd wordt. Indien het product niet draagbaar is, kan garantieservice beperkt zijn tot het land waar het product gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 04-06 13:41
Ik heb een 2 vreemde dingetjes in OSX 10.5.

Als eerste heb ik ineens een iSync icoon in mijn menubar die ik er niet weg krijg, dat is jammer want ik gebruik iSync zelden en stoor mezelf altijd aan onnodige icoontjes, weet iemand hoe ik deze weg kan halen?

Ten tweede zijn mijn F toetsen zich precies andersom gaan gedragen zonder dat ik in de software iets aangepast heb. Dit is niet iets 10.5 specifieks, want het werkte voorheen perfect in Leopard. Normaal kon ik dus F5 gebruiken om het geluid harder te zetten, en moest ik Fn+F5 doen om een browserscherm te refreshen.

Nu is het ineens anders, en moet ik Fn+F5 doen om het geluid harder te zetten, en F5 om een browserscherm te refreshen. Weet iemand toevallig hoe ik dit weer terug om kan draaien, ik heb namelijk niks bewust aangepast in mijn configuratie.

Alvast ontzettend bedankt!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Misschien een heel vreemde tip, maar kijk eens bij de toetsenbordinstellingen. :+ Het wordt nog net niet met neonverlichting aangegeven...

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XyritZz schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:55:
Ik heb een 2 vreemde dingetjes in OSX 10.5.

Als eerste heb ik ineens een iSync icoon in mijn menubar die ik er niet weg krijg, dat is jammer want ik gebruik iSync zelden en stoor mezelf altijd aan onnodige icoontjes, weet iemand hoe ik deze weg kan halen?

Ten tweede zijn mijn F toetsen zich precies andersom gaan gedragen zonder dat ik in de software iets aangepast heb. Dit is niet iets 10.5 specifieks, want het werkte voorheen perfect in Leopard. Normaal kon ik dus F5 gebruiken om het geluid harder te zetten, en moest ik Fn+F5 doen om een browserscherm te refreshen.

Nu is het ineens anders, en moet ik Fn+F5 doen om het geluid harder te zetten, en F5 om een browserscherm te refreshen. Weet iemand toevallig hoe ik dit weer terug om kan draaien, ik heb namelijk niks bewust aangepast in mijn configuratie.

Alvast ontzettend bedankt!
System Preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard > Use all F1, F2, etc. keys as standard function keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 04-06 13:41
Anoniem: 37526 schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:04:
[...]

System Preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard > Use all F1, F2, etc. keys as standard function keys.
Bedankt, precies wat ik zocht. Wel vreemd, want deze setting heb ik niet zelf aangepast.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 08:48

JnX

Ik ben van plan om binnenkort het geheugen van mijn MacBook 2,2Ghz te vervangen, maar twijfel nog tussen 2Gb en 4Gb. De prijs van het geheugen is op dit moment namelijk zo laag, dat 4Gb het overwegen waard is. Ik vraag me alleen nog twee dingen af:

* Is het prestatieverschil tussen 2Gb en 4Gb geheugen significant merkbaar of heeft het alleen zin als je een aantal ontzettend zware applicaties gebruikt?
* Ik heb gelezen dat de hoeveelheid geheugen invloed heeft op de batterijtijd. Is er een groot verschil in batterijtijd met 2Gb en 4Gb? Gaat het dan over minuten of meer richting een half uur / uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
JnX schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:00:
Ik ben van plan om binnenkort het geheugen van mijn MacBook 2,2Ghz te vervangen, maar twijfel nog tussen 2Gb en 4Gb. De prijs van het geheugen is op dit moment namelijk zo laag, dat 4Gb het overwegen waard is. Ik vraag me alleen nog twee dingen af:

* Is het prestatieverschil tussen 2Gb en 4Gb geheugen significant merkbaar of heeft het alleen zin als je een aantal ontzettend zware applicaties gebruikt?
* Ik heb gelezen dat de hoeveelheid geheugen invloed heeft op de batterijtijd. Is er een groot verschil in batterijtijd met 2Gb en 4Gb? Gaat het dan over minuten of meer richting een half uur / uur?
Ik heb niet het idee dat ik minder lang met m'n batterij kan (4GB) maar vind die 4GB juist wel erg handig met Parallels/Fusion. Dan komen die extra GB's toch van pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
JnX schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:00:
Meer geheugen is natuurlijk altijd fijn. Maar 4 Gb heb je nu eigenlijk alleen nodig als je veel applicaties tegelijk open hebt staan of geheugenvretende applicaties gebruikt. Je kunt met Activiteitenweergave of bijv. de iStat Pro widget downloaden en daarmee je geheugengebruik een beetje in de gaten houden. Vooral de ratio Page Ins/Page Outs is daarbij interessant. Kijk voor meer info ook eens naar dit topic: Rapatski in "[Geheugen] Geheugen upgrade tips & weetj...".
Dat is echt verwaarloosbaar klein (denk dus eerder aan minuten) en als het de harde schijf ontlast dan zul je eerder tijdwinst halen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

Maartenvs

For Sale

Ik heb zelf 3gb in mijn macbook zitten maar heb ik in gebruikstijd nog geen verschil gemerkt. Wel is het fijn als je met het adobe cs pakket werkt, dan loopt alles stukken beter. Het enige nadeel van veel geheugen is de tijd die je mac nodig heeft om te gaan slapen. Dit kan oplopen tot meer dan 60 sec. bij 4gb. Dus om die reden heb ik safesleep maar uitgezet en slaapt hij binnen 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik overweeg sterk de MacBook te kopen. En dan de medium (2.2Ghz). Ik twijfelde eerst omdat ik overal de GMA 950 zag en die leek me iets te zwak voor leopard (uit-de-duim-zuig-modus). Nu zit er dus een 3100 in. Leopard draait daar toch prima op? Nu las ik echter ook dat ze wilden upgraden binnenkort. Is het slim om te wachten of gaan met die banaan?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De GMA 950 doet Leopard prima, zolang je maar niet op een hogere resolutie dan het (edit: Interne) beeldscherm gaat werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 18-12-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Maar zijn die Late's ook al in NL goed verkrijgbaar? Ik zie dat ze hier in Utrecht bij de A Mac op de site staan. Hier nog even de bench tussen mid en late 2007 macbook: klik.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar natuurlijk, het is niet één of andere chingchong laptop! Zodra Apple ze aankondigd zijn ze zowel online als bij een APR (Apple Premium Reseller) direct te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:45:
De GMA 950 doet Leopard prima, zolang je maar niet op een hogere resolutie dan het beeldscherm gaat werken.
Dat klopt niet. Mijn Mac Mini heeft ook een GMA950, en ik heb er een 21" scherm op aangesloten met een resolutie van 1600x1200. Alles flitst over het scherm en zelfs HD video's in 720p worden probleemloos weergegeven. Kortom hoe kom je erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
Deephouse schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:36:
[...]

Dat klopt niet. Mijn Mac Mini heeft ook een GMA950, en ik heb er een 21" scherm op aangesloten met een resolutie van 1600x1200. Alles flitst over het scherm en zelfs HD video's in 720p worden probleemloos weergegeven. Kortom hoe kom je erbij?
Dan werkt je toch niet in een hogere resolutie dan het beeldscherm? Immers, je MacMini zelf heeft geen beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deephouse schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:36:
[...]

Op 1600 * 1200 en 1920 * 1200 gaan de grafische effecten van Leopard behoorlijk schokkend, op mijn Macbook. En tijdens de introductie zag ik iemand met spaces bezig zijn op een beeldscherm van 1680 * 1050, en dat ging ook niet al te vloeiend. Op 1280*800, dus het interne beeldscherm van mijn Macbook, gaat alles prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 18-12-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Tja dan zijn mijn ervaringen dus anders. Een Mini is eigenlijk een MB zonder scherm, en de Mini bij Machouse die op een 23" ACD was aangesloten vertoonde ook geen schokkerig beeld onder Leopard en die config heb ik daar toch uitgebreid getest. Dat was overigens wel een Mini op 2Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
.Alex schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:44:
[...]

Dan werkt je toch niet in een hogere resolutie dan het beeldscherm? Immers, je MacMini zelf heeft geen beeldscherm.
Het is hoger dan de interne 1200x800 van de MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deephouse schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:03:
Tja dan zijn mijn ervaringen dus anders. Een Mini is eigenlijk een MB zonder scherm, en de Mini bij Machouse die op een 23" ACD was aangesloten vertoonde ook geen schokkerig beeld onder Leopard en die config heb ik daar toch uitgebreid getest. Dat was overigens wel een Mini op 2Ghz.
Mijn Core Duo 2.0Ghz met Intel GMA 950 en 2GB geheugen gaat bij Spaces, Time Machine, Expose e.d. met een framerate van ongeveer 20 tot 25 FPS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Als ik te noobie gedraag hoor ik het graag, maar nog een aanvullende vraag:

Hoe functioneert WinXP op de nieuwe macbooks? flawless of 'aardig'. Ik zit namelijk in een werkomgeving met Win2003 SMB en Exchange op een domein hier. Gaat dat werken?
Ik kan echt niet hebben dat het niet werkt. Financiering is ook van mijn werk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:24:
Als ik te noobie gedraag hoor ik het graag, maar nog een aanvullende vraag:

Hoe functioneert WinXP op de nieuwe macbooks? flawless of 'aardig'. Ik zit namelijk in een werkomgeving met Win2003 SMB en Exchange op een domein hier. Gaat dat werken?
Ik kan echt niet hebben dat het niet werkt. Financiering is ook van mijn werk namelijk :)
Dat gaat met Leopard prima. Eerlijk is eerlijk, als je niet zonder je PrintScreen / Pause-Break toets kan, of als je persee gescheiden pijltjes en page-up / page-down toetsen wilt hebben, dan moet je er wel even een los keyboard aan hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 16-06 11:38
Nou, dit weekend ontdekte ik opeens dat de backlight van mijn MacBook heel snel begon te knipperen. Zul je net zien, 18 december vorig jaar had ik hem gekocht. Dus dacht dat ik vandaag nog nét binnen de garantie hem kon laten nakijken. Nee, gisteren is de garantie verlopen :{

Nu gaan ze proberen om het bij Apple toch voor elkaar te krijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie dat je als consument iig beschermd bent door de Europese en Nederlandse wet, die verplicht de verkoper defecten die niet ontstaan is door ondeugdelijk gebruik toch te repareren als zijnde garantie.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
DaFrenk schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:40:
Nou, dit weekend ontdekte ik opeens dat de backlight van mijn MacBook heel snel begon te knipperen. Zul je net zien, 18 december vorig jaar had ik hem gekocht. Dus dacht dat ik vandaag nog nét binnen de garantie hem kon laten nakijken. Nee, gisteren is de garantie verlopen :{

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie dat je als consument iig beschermd bent door de Europese en Nederlandse wet, die verplicht de verkoper defecten die niet ontstaan is door ondeugdelijk gebruik toch te repareren als zijnde garantie.

Apple doet meestal niet heel erg lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bij A Mac geweest. Aardige verkoper. Goed geëvangeliseerd. Nog even met de baas overleggen en weer een volgeling erbij gok ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wat zijn de verschillen tussen laatste generatie MacBook en ene laatste ? Wat ik zelf kon vinden was:

- ene laatste generatie max 2 GB RAM ( 4GB werkt zeker niet ?)
- Ene laatste generatie GMA 950 videokaart ipv een X3100 ( is de verschil groot ? Werkt vista een beetje soepel met GMA 950 ?

Zijn er andere verschillen die ik over het hoofd zie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Er zit een ander type processor in: de nieuwe Intel op het Santa Rosa platform. De generatie ervoor kan trouwens 3GB gebruiken maar er meer dan dat instoppen heeft geen zin. De nieuwste ondersteunt inderdaad tot 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:40:
[...]

Dat gaat met Leopard prima. Eerlijk is eerlijk, als je niet zonder je PrintScreen / Pause-Break toets kan, of als je persee gescheiden pijltjes en page-up / page-down toetsen wilt hebben, dan moet je er wel even een los keyboard aan hangen. :)
Een vriend van mij heeft een nieuwe Santa Rosa Macbook, en krijgt PageUp/PageDown/Home/End en Del helemaal niet aan de praat met Bootcamp, XP-SP2. De fn-pijltjes en backspace combinaties werken bij hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 07:14

Ik had ook een dergelijk probleem, maar bij mij was het LSVD(?)-kabeltje gebroken. Ook nadat de zogeheten garantie was verlopen. Ik had niet zoveel zin om bij de ASP te gaan zeuren over garantie, dus ik ga het gewoon betalen, maar daarna ga ik wel een brief sturen naar Apple, misschien dat ze een kleine tegemoetkoming kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Toch schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:41:
[...]

Ik had ook een dergelijk probleem, maar bij mij was het LSVD(?)-kabeltje gebroken. Ook nadat de zogeheten garantie was verlopen. Ik had niet zoveel zin om bij de ASP te gaan zeuren over garantie, dus ik ga het gewoon betalen, maar daarna ga ik wel een brief sturen naar Apple, misschien dat ze een kleine tegemoetkoming kunnen geven.
Aha! Dus ook dat hij heel snel flikkerde, niet echt knipperen.. maar ja.. lastig uit te leggen :P

Ik ben benieuwd wat het is. Ik hoop ook op een kabeltje, dan wil ik de kosten wel zelf betalen ja. Maar als er een hele nieuw backlight in moet van 200> euro, dan moeten we wel een deal sluiten. Ga dat niet geheel zelf betalen, wat volgens het consumentenrecht ook niet hoeft. Echter staat hij geloof ik op naam van mijn zaak.. dus da's minder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ik heb de laatste tijd een ergerlijk probleem met mijn MacBook. Bij het afspelen van muziek in iTunes, haperen liedjes behoorlijk frequent. Zelfs als ik niets doe en gewoon luister, hapert de muziek soms... Ik draai Leopard 10.5.1.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
.Arne schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:12:
Ik heb de laatste tijd een ergerlijk probleem met mijn MacBook. Bij het afspelen van muziek in iTunes, haperen liedjes behoorlijk frequent. Zelfs als ik niets doe en gewoon luister, hapert de muziek soms... Ik draai Leopard 10.5.1.
Check of er programma's op dat moment veel CPU innemen, misschien dat iets blijft hangen. Of een vage plugin voor iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
DaFrenk schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:25:
[...]

Aha! Dus ook dat hij heel snel flikkerde, niet echt knipperen.. maar ja.. lastig uit te leggen :P

Ik ben benieuwd wat het is. Ik hoop ook op een kabeltje, dan wil ik de kosten wel zelf betalen ja. Maar als er een hele nieuw backlight in moet van 200> euro, dan moeten we wel een deal sluiten. Ga dat niet geheel zelf betalen, wat volgens het consumentenrecht ook niet hoeft. Echter staat hij geloof ik op naam van mijn zaak.. dus da's minder :/
Ik had verschillende problemen, soms flikkerde hij inderdaad, soms was echter de hele onderste helft van het scherm zwart. Ik heb wel eens gehoord dat het de invertor-cable wordt genoemd. Of dat ook die LSDV-cable is weet ik eigenlijk niet. Overigens kostte het me 82 euro uurloon + 15 euro voor het kabeltje. Is op zich ook nog best aan de prijs. Geen idee hoe het zit met consumentenbescherming als je notebook op naam van je zaak staat, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

join the club..
[Macbook] Onrustig/flikkerend scherm

mijn macbook is hier al 3x voor weggeweest (nu 180 dagen UIT de garantie). De vierde keer heeft zich aangemeld (direct na de derde reparatie). Nette brief naar mijn dealer (die geen serviceprovider meer mag zijn) gestuurd die eea aan het navragen is bij apple europ.
Maar een bekend probleem. Ook bekend dat dit probleem slecht te verhelpen is. Reparaties bieden in meerdere gevallen GEEN oplossing...

zie ook dit:
surfpunk in "[Macbook] Onrustig/flikkerend scherm"

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hmm, ik ben benieuwd! Het dus een heel subtiel knippering.. dacht ook eerst dat het door een lamp kwam. Zo'n snelle flikkering was het namelijk ook. Maar zag het gisteren weer zonder dat er een lamp aan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

het begint met subtiel knipperen. eerst twijfel je nog aan je eigen ogen, daarna ga je er mee naar je dealer (bij mij binnen 4 maanden) waar het onreproduceerbaar is en je er nog niets mee kan. Eén voordeel, je hebt 3 mnd garantie op je reparatie en binnen die 3mnd komt het ook altijd weer terug...

Nu maar hopen dat je in de buurt van een ASP woont. Die van mij zit op minimaal 42km (enkele reis) weg (en in ik woon aan het randje randstad). Dat is dus 160km uit en thuis voor de reparatie waar ze tussen de 2 en 4 weken (als ze niet doorhebben dat je eigenlijk verlengde garantie hebt) voor nodig hebben.

Melden, en wel meteen... apple bellen en een casenummer laten maken en rap wegbrengen... (bij machouse bijv. kun je nog wel de afspraak maken (als ze het constateren) dat ze de onderdelen bestellen en contact met je opnemen als het binnen is en dan klaar terwijl je wacht vervangen...)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hij is al weggebracht naar een APR hier in de buurt. Maar ja, officieel gezien geen garantie meer. Nu hoor ik hier dat Apple soms wel coulant is. Dus ik hoop ook in dit geval, helemaal omdat het een bekend probleem is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Kreeg net telefoon, ik kan hem komen ophalen. Binnen de garantie gerepareerd :) En dat binnen één dag!

Ze hebben de "backlight cable" vervangen. Hij kon het probleem niet zien, maar hij heeft vergelijkbare gevallen gehad en daarbij lag het altijd daar aan. Ik ben benieuwd! Er zit dus 3 maanden garantie op de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37

Flipm0de

geen

DaFrenk schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:15:
Kreeg net telefoon, ik kan hem komen ophalen. Binnen de garantie gerepareerd :) En dat binnen één dag!

Ze hebben de "backlight cable" vervangen. Hij kon het probleem niet zien, maar hij heeft vergelijkbare gevallen gehad en daarbij lag het altijd daar aan. Ik ben benieuwd! Er zit dus 3 maanden garantie op de reparatie.
Mag ik vragen of je em ook bij die APR heb gekocht? Ik ben aan het twijfelen of ik em bij de online shop moet kopen op bij een APR, de online shop is wel een stuk goedkoper, en heeft nu de actie met een printer. Aan de andere kant is het altijd makkelijker een winkel binnenlopen voor garantie als je daar het product heb gekocht

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ja, heb hem ook bij die APR gekocht. En ik hoor van verschillende mensen dat ze gewoon goed zijn met hun service. Zelf ook erg goede ervaringen mee.

Bij een APR kopen vind ik sowieso fijn omdat je gelijk de spullen kunt meenemen (mits op voorraad natuurlijk). En je hebt een aanspreekpunt voor problemen en in dit geval reparaties/garantie.

Blijkbaar sta je ook sterker als je zoals ik 1 dag over de garantie heen bent. Een maat van me had Apple gebeld met een probleem en die kreeg te horen dat zijn garantie verlopen was en dat ze niks meer voor hem konden doen.

Ow, en als je het slim aanpakt kan je bij een APR ook vast wel leuke kortingen regelen op accessoires :) Heb toen ik mijn MacBook kocht ook flink wat korting op een tas en andere zaken gekregen :)

[ Voor 14% gewijzigd door DaFrenk op 19-12-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Iemand enig idee wat een Macbook 'europees toetsenbord' behelst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Flipm0de schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:23:
[...]

Mag ik vragen of je em ook bij die APR heb gekocht? Ik ben aan het twijfelen of ik em bij de online shop moet kopen op bij een APR, de online shop is wel een stuk goedkoper, en heeft nu de actie met een printer. Aan de andere kant is het altijd makkelijker een winkel binnenlopen voor garantie als je daar het product heb gekocht
als je online je MB koopt kun je ook gewoon naar een APR gaan voor reparatie hoor, kun je je garantie ook claimen etc
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.