MacBook (1e gen.) had verkleuring topcase, scheurtjes in de bottom case en scherm/deksel zat scheef (hinges). Apple Care gebeld (online gekocht), problemen uitgelegd en alles viel onder garantie, dichtstbijzijnde AASP LJS in Den Haag. Ik daar naar toe, onderdelen niet op voorraad, kon wel een tijdje duren, afgesproken dat zij me zouden bellen als ze die onderdelen binnen hadden (dan zou ik mn MacBook komen brengen. Na een paar weken niets gehoord te hebben, zelf gebeld. Ze hadden de onderdelen niet besteld omdat ze niet zeker wisten of het wel allemaal binnen de garantie viel. Ik nogmaals uitgelegd, garantienummer van Apple Care doorgegeven (waar overigens zeiden dat LJS nooit contact had gezocht etc...) en na een week werd ik gebeld: de onderdelen zijn binnen. Ik dus mn MacBook daarna toe brengen. Word ik de volgende dag gebeld: ja sorry foutje, toch niet binnen, we hebben ze nu besteld. Kon nog wel een paar weken duren dus ik hem weer opgehaald (2x 30 min. nutteloos in de auto). Geen excuses, niks. Na een tijd weer niets gehoord te hebben zelf maar weer eens bellen: o ja, we hadden u gebeld (niets ingesproken op voicemail en niet meer teruggebeld), die topcase is binnen hoor (de rest niet besteld). Weer moeilijk gedoe over garantie en onbeschoft te woord gestaan. Apple Care maar gebeld dat LJS 3x fout zat en onbeschoft deed en afgesproken hem ergens anders te laten repareren, het duurde inmiddels ook al een maand (Card Service heeft hem uiteindelijk opgehaald). O ja, de week nadat hij door Card gerepareerd was werd er nog gebeld door LJS dat ze alles binnen hadden. Gezegd dat ik het inmiddels ergens anders had laten doen vanwege hun slechte service - hoorn werd op de haak gegooid aan de andere kant. Schoolvoorbeeld slechte service en exit LJS voor mij.
Ik koop mn Apple spullen sindsdien alleen nog maar online. Als je dan problemen krijgt is Apple zelf ten minste je leverancier en eindverantwoordelijk voor de garantie. Tot nu toe bij Apple Care altijd netjes geholpen en bij offline winkels slecht en langzaam (bij X-Alt was de belofte voor het vervangen van een scherm een paar dagen, werd op twee dagen na 2 maanden). Een relatief eenvoudige computerreparatie moet binnen een week of twee kunnen imho.