Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Ik vind dat een beetje vreemde redenatie. JE gaat er gewoon heen, doet je best en ziet wel wat je scoort. Als Sogeti vind dat jij te laag scoort dan denk ik niet dat jullie bij elkaar passen.

Ben benieuwd of ik nog reactie krijg op een mailtje aan recruitment. Ik heb een voorzichtige poging gedaan om een salarisindicatie te krijgen voor de functie die ik zag staan. In het verleden heb i namelijk al veel te vaak behoorlijk tijd verdaan aan sollicitatie's waar het uiteindelijke aanbod bedroefend laag was.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBommer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 15:39
@pim89: Ik heb 9 dagen geleden de test gemaakt. (en gelukkig ook gehaald en aangenomen). Ook ik had me voorbereid via testen op 123test.nl en intermediair. Toch vond ik het niveau in de daadwerkelijke sogeti testen veel hoger liggen dan op 123test.nl en intermediair.

Toch kan ik het aanraden om van te voren te oefenen omdat je enig sinds al thuis bent in de logica achter de testen. Bij mij heeft het zeker geholpen.

@Wijnands: Het salaris van een YP staat meerdere malen vermeld in dit topic. Kwestie van terug lezen. Mocht je instromen als professional dan wordt dit volgens mij gedaan op individuele basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat ik iets te oud ben om voor de Y in YP te kwalificeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:04

RvL

FirePuma142 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:56:
Voor zover ik weet geldt alleen voor de divisie High Tech dat zij niet in pak op het hoofdkantoor hoeven te verschijnen. Bij de klant is het advies: Klant +1.

Let wel! Dat geldt alleen na vaste indiensttreding, na de eerste 2 maanden. Overigens kun je een van onze recruiters gerust vragen welke kleding gewenst is, ze bijten niet en geven je graag antwoord. Mocht je dat op prijs stellen kan ik ook voor je informeren.
Wij van HT hoeven inderdaad niet in pak te komen. Dat is ons voorrecht om het zo maar te zeggen :P Het vloekt ook erg met soldeerbouten en oscilloscopen ;)

Tijdens mijn sollicitatie had ik overigens netjes een pak aan en ook bij iedere intake trek in netjes een pak incl. wurgtouw aan.

@Wijnands
Je bent natuurlijk zo jong als je jezelf voelt, maar je valt inderdaad niet meer binnen de leeftijdcategorie van de YP's ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RvL op 10-06-2010 15:26 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:35
Wijnands schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:33:
Ik denk dat ik iets te oud ben om voor de Y in YP te kwalificeren. ;)
Mmm, dat zal best meevallen. Uiteindelijk gaat het toch om wat je kunt en om geld: lever jij meer op dan wat je kost. Als het antwoord ja is, maakt je leeftijd niks uit. Bovendien is discriminatie op leeftijd simpelweg verboden, dus daarop word je nooit afgewezen.

Bedrijven zeggen soms wel: wij denken niet dat u in het team past. Nou, dat is dan een gemiste kans voor dat bedrijf, niet voor mij. Op naar de volgende! Zelf ben ik pas begonnen toen ik al 45 jaar was. Als starter dus, of als YP. Daarentegen was ik al met computers bezig (Sinclair Spectrum 48k) toen degene die me uiteindelijk een kans gaf nog niet eens geboren was. Daar heeft ie geen spijt van gekregen.
djidee schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:54:
Hoe zit dat met de pakmans uithangen in de testhoek? En met de beschikbaarheid van testwerkzaamheden in het noorden.
Hoe het nu is weet ik niet, wel dat de concurrentie twee jaar geleden nog testers zocht in Leeuwarden.

Wat kleding betreft: bij een sollicitatie zou ik altijd minimaal jasje/dasje aantrekken, ongeacht de functie. Dus zelfs als je als vuilnisman solliciteert. Achteraf heb ik wel eens gehoord dat ik het geworden ben omdat ik als enige van de sollicitanten een dasje had, het ging toen om een vakantiebaan als bandenmonteur. Afhankelijk van de functie kun je dat ook combineren met een (designer)spijkerbroek, in ieder geval schoon, zonder rafels, scheuren en gaten. Het heeft ook met respect te maken voor het bedrijf en je gesprekspartner.

Maar ja, dat is uitsluitend mijn mening. Laatst las ik ergens dat Steve Jobs (die van Apple) bij een bedrijf binnenstapte. Ongeschoren, in t-shirt en met blote voeten in sandalen. Hij weigerde weg te gaan als ze hem geen baan gaven. Die is uiteindelijk nog vrij aardig terecht gekomen.

[ Voor 40% gewijzigd door grun93 op 10-06-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zie 't wel, ik wacht eerst 's even een paar dagen af of er uberhaupt reactie komt op mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

grun93 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:53:
[...]

Mmm, dat zal best meevallen. Uiteindelijk gaat het toch om wat je kunt en om geld: lever jij meer op dan wat je kost. Als het antwoord ja is, maakt je leeftijd niks uit. Bovendien is discriminatie op leeftijd simpelweg verboden, dus daarop word je nooit afgewezen.

Bedrijven zeggen soms wel: wij denken niet dat u in het team past. Nou, dat is dan een gemiste kans voor dat bedrijf, niet voor mij. Op naar de volgende! Zelf ben ik pas begonnen toen ik al 45 jaar was. Als starter dus, of als YP. Daarentegen was ik al met computers bezig (Sinclair Spectrum 48k) toen degene die me uiteindelijk een kans gaf nog niet eens geboren was. Daar heeft ie geen spijt van gekregen.
Ik denk dat Wijnands niet zozeer vindt dat hij te oud is, maar dat hij al veel ervaring heeft waardoor hij niet in het YP-profiel past.
grun93 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:53:
[...]
Maar ja, dat is uitsluitend mijn mening. Laatst las ik ergens dat Steve Jobs (die van Apple) bij een bedrijf binnenstapte. Ongeschoren, in t-shirt en met blote voeten in sandalen. Hij weigerde weg te gaan als ze hem geen baan gaven. Die is uiteindelijk nog vrij aardig terecht gekomen.
Ja leuke anekdote, maar voor elke Steve Jobs-achtige die je op die manier binnenhaalt, zit je met een hele kudde slonzen opgescheept.

[ Voor 22% gewijzigd door Canaria op 10-06-2010 16:21 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Canaria schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:16:
Ik denk dat Wijnands niet zozeer vindt dat hij te oud is, maar dat hij al veel ervaring heeft waardoor hij niet in het YP-profiel past.
O, op die manier. Ja, dat kan, maar van de andere kant, beter teveel ervaring dan te weinig, lijkt me? Ik denk dat het ook mogelijk is dat iemand best bereid is een stapje terug te doen, inclusief terugval in salaris, om opnieuw te beginnen in een andere richting als hij niet tevreden is over de huidige werkgever/het huidige carrierepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Chillz schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:13:
[...]

Nee hoor, ik werk al voor Sogeti ;)

[...]

Eigenlijk zou het me meer dan logisch lijken dat je voor je sollicitatie in pak komt.
Tja, IS en HT, daar zitten dan in verhouding dan wel de grootste "nerds". Vaak ziet men dit ook snel als de groep waar bv de meer systeem- of netwerkbeheerders bij zitten. En ga maar in veel bedrijven kijken, ook daar zitten die niet in pak :)

Maar ze snappen hopelijk toch ook wel dat je in pak beter overkomt bij zo'n eerste kennismakings gesprek...

[...]

Yep.
Tijdens de basisopleiding komen veel YP's 2/3 maanden lang elke dag in pak.
Dat is omdat ze op kantoor moeten zijn, waar dus ook klanten rond kunnen lopen. Maar ook gewoon om een stukje gewenning te vormen voor het dragen van een pak.

Verder is het op Sogeti kantoor maar net afhankelijk van je functie (zoals eigenlijk ook in opdracht): Ben je in je dagelijkse werk met de klant bezig; of heb je op kantoor kans dat je die daar tegenkomt; dan kan je er voor de algemene uitstraling beter net bij lopen.
Zit je op kantoor maar kom je geen klanten tegen, dan kun je best in je spijkerbroek komen, doet niemand moeilijk over (zolang het geen heel erg kloffie is natuurlijk :P )
Ik ben zelfs in februari op intake geweest bij een klant waar specifiek verzocht NIET in pak te verschijnen. Werd niet gewaardeerd. Nu ik er 3 maanden zit kan ik me ook voorstellen waarom: ik heb in al die tijd nog nooit iemand hier in pak gezien :|

Nog bijzonderder detail: mijn sollicitatie heb ik niet eens in pak gedaan, ik had niet eens een pak. Had een supernette nieuwe spijkerbroek, overhemd met een donker jasje erover en een paar nette donkerbruine schoenen. Was geen probleem, test gedaan, test gehaald, aanbod gehad, aanbod afgewezen omdat ik nog eerst moest afstuderen en dat zelfs toen ook nog geregeld bij Sogeti. en nu werk ik er al bijna 2 jaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 10-06-2010 16:47 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
grun93 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:36:
[...]

O, op die manier. Ja, dat kan, maar van de andere kant, beter teveel ervaring dan te weinig, lijkt me? Ik denk dat het ook mogelijk is dat iemand best bereid is een stapje terug te doen, inclusief terugval in salaris, om opnieuw te beginnen in een andere richting als hij niet tevreden is over de huidige werkgever/het huidige carrierepad.
Ik ben best tevreden over mijn carrierepad. Ik heb een gezin te onderhouden dus ik kan me gewoon geen substantiele teruggang in salaris veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wijnands schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:00:
Ik ben best tevreden over mijn carrierepad. Ik heb een gezin te onderhouden dus ik kan me gewoon geen substantiele teruggang in salaris veroorloven.
Ik val je niet aan, toch, of wel? In ieder geval is dat niet mijn bedoeling. Maar als je iets schrijft als "ik geef mijn werkgever nog een laatste kans" dan heb ik daar niet echt het beeld bij van een tevreden werknemer, maar meer van iemand die bezig is om zich heen te kijken. Begrijp me goed, daar is niks mis mee.

Van de andere kant heb ik begrip voor werkgevers die jou niet kennen, dus eerst even de kat uit de boom kijken. Mijn ervaring is dat je meestal een stapje terug moet doen, om daarna twee vooruit te maken.

Mijn beste advies op dit moment is om gewoon te blijven zitten waar je zit. Geloof me, ik weet waarover ik het heb. Stel dat je aangenomen wordt door een andere werkgever maar je wordt in de proeftijd ontslagen. Kun je dan nog de hypotheek betalen en je gezin onderhouden? Je krijgt wel WW maar die is maar 70%... Stuur me een PM (adres staat in mijn profiel) als je details wilt weten.

[ Voor 18% gewijzigd door grun93 op 10-06-2010 18:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:07
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben bij sogeti als student? Frequentie van de meetings(en waar deze plaatsvinden) en de echte meerwaarde van het lid zijn als student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
grun93 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:23:
[...]

Ik val je niet aan, toch, of wel? In ieder geval is dat niet mijn bedoeling
Zo had ik het ook niet opgevat.
. Maar als je iets schrijft als "ik geef mijn werkgever nog een laatste kans" dan heb ik daar niet echt het beeld bij van een tevreden werknemer, maar meer van iemand die bezig is om zich heen te kijken. Begrijp me goed, daar is niks mis mee.
Ik ben over een aantal dingen ontevreden, niet over het werk wat ik gekozen heb op te doen. Ik denk echter dat het goed mogelijk is dat ik dit bij een ander bedrijf ook kan doen en waar ik misschien meer ontwikkelingsmogelijkheden en iets meer salaris en andere vormen van waardering kan vinden.
Van de andere kant heb ik begrip voor werkgevers die jou niet kennen, dus eerst even de kat uit de boom kijken. Mijn ervaring is dat je meestal een stapje terug moet doen, om daarna twee vooruit te maken.
Ik zit op dit moment een stuk lager dan verrweg de meeste mensen die hetzelfde werk doen als ik doe dus dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Mijn beste advies op dit moment is om gewoon te blijven zitten waar je zit. Geloof me, ik weet waarover ik het heb. Stel dat je aangenomen wordt door een andere werkgever maar je wordt in de proeftijd ontslagen. Kun je dan nog de hypotheek betalen en je gezin onderhouden? Je krijgt wel WW maar die is maar 70%... Stuur me een PM (adres staat in mijn profiel) als je details wilt weten.
De details van ontslagen worden in de proeftijd ken goed, als OR lid ontkom je daar niet aan tegenwoordig.

Ergens ben ik wel bang voor dat soort narigheid, aan de andere kant, als ik wacht tot deze zware tijden over zijn dan kan het heel goed dat ik dusdanig oud ben dat een overstap bijna niet meer te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wijnands schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:09:
Ergens ben ik wel bang voor dat soort narigheid, aan de andere kant, als ik wacht tot deze zware tijden over zijn dan kan het heel goed dat ik dusdanig oud ben dat een overstap bijna niet meer te doen is.
Bijna is niet helemaal. Ik weet wat je bedoelt, maar je leeftijd is gewoon een getal in je paspoort, toch? Ik ben al ruim over de 50 maar zeg gewoon tegen mijn buurman: he swa, wazzup? How's tha bitch? Hoe is het met moeder de vrouw betekent dat geloof ik. :) Daar bedoel ik eigenlijk mee dat niet iedere bejaarde het alleen maar heeft over dat het vroeger allemaal beter was, er zijn ook oudere jongeren die met hun tijd meegaan en zich overal bij aanpassen, ook al haak ik af als we gaan headbangen. ;)

In de Automatiseringsgids een tijd terug stond een artikel over die CEO van ik dacht Cendric, Sanderink ofzo heet ie, die zei dat hij rustig nog ervaren mensen van 55 aan zou nemen, want daar kon hij nog minimaal 10 jaar plezier van hebben. En zo is het maar net. Succes ermee verder.

[ Voor 12% gewijzigd door grun93 op 11-06-2010 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:37
grun93 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:54:
[...]

In de Automatiseringsgids een tijd terug stond een artikel over die CEO van ik dacht Cendric, Sanderink ofzo heet ie, die zei dat hij rustig nog ervaren mensen van 55 aan zou nemen, want daar kon hij nog minimaal 10 jaar plezier van hebben. En zo is het maar net. Succes ermee verder.
Klinkt natuurlijk symphatiek in een interview. Maar praten is makkelijker dan doen.

Is Centric echt zoveel anders dat de anderen?

[ Voor 44% gewijzigd door t_captain op 11-06-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 09:18
Ik ben bij Sogeti gaan werken juist omdat ik tijdens mijn sollicitatie "zoveel ouderen" zag rondlopen en die me allemaal overigens vriendelijk vroegen of ze mij konden helpen. Dat vond ik een prettige ervaring zo tijdens het eerste bezoek. Sogeti is erg sociaal en velen leveren op salaris in ja. Je kunt ontevreden zijn over de relatie met je directe manager of hoe "dingen gaan" binnen jouw divisie. De manager, daar kun je om een andere vragen (in principe no problemo). Het komt weinig voor, maar het mag en kan. De divisie, tja een bedrijf heeft nou eenmaal een visie / werkwijze. Daar heb je je aan te conformeren. Zelf ben ik niet zo van het klagen. Ik zeg het 1, 2 heeeeel misschien 3 keer. En daarna moet je een keuze maken. Iets anders doen of ergens anders gaan werken. Ergens anders kan zich vertalen in ander werk binnen de divisie, een andere divisie of een ander bedrijf. Mijn ervaring is dat Sogetisten Sogeti verlaten voor een bedrijfje bij hun in de buurt of voor veel meer geld. En ook hiervan zeg ik, komt weinig voor. Ik kom genoeg Sogetisten tegen met dezelfde (kleine) klachten als ik. Ben er nog geen één tegen gekomen die daarbij niet zei; maar wat een verademing vergeleken bij het/de vorige bedrijf/ven :+ . Sogeti is niet voor iedereen weggelegd. Maar dat geldt IMHO voor elk bedrijf.

En wat betreft in pak verschijnen. Voor mij persoonlijk een must. Zeker die eerste meeting. Dat komt echt niet goed als ik de eerste keer in spijkerbroek verschijn. Ik zit nu op een opdracht waar mij expliciet verboden is om in pak te verschijnen. Hiervoor was ik uitgeleend bij Capgemini.... Denk niet dat ik mijn opdracht had afgemaakt als ik daar was verschenen in de kleding die ik nu aan trek 8) .

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ashy schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:45:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben bij sogeti als student? Frequentie van de meetings(en waar deze plaatsvinden) en de echte meerwaarde van het lid zijn als student?
Ja ik heb ervaring hiermee, ben lid van de studentenunit geweest. Ik woon in het noorden van het land en had niet altijd de mogelijkheden om meetings etc bij te wonen, maar het geeft je wel toegang tot het intranet van Sogeti (einstein) en daar krijg je al veel van mee. Je kan dan goed nazoeken en meelezen over allerlei zaken binnen Sogeti. Ook een Sogeti mail adres helpt als je bv een stage wilt regelen en rechstreeks met mensen wil communiceren. Ik kreeg zelfs tijdens mn stage gewoon een toegangspasje waarmee ik op alle kantoren kon binnenkomen, ook handig. Meetings moet je dus helemaal zelf bekijken, maar ze zitten meestal in het midden van het land in de avond. En als je verder nog geen echt ervaring hebt binnen een bedrijf vond ik het erg handig: niets hoeft, alles mag!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik weet 't niet, als Sogeti's recruitment mensen zo lang doen over het beantwoorden van een mailtje... een sollicitant moet een goede eerste indruk maken maar een bedrijf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hoop vacatures nu bij Sogeti. Maar hoe ervaren de Sogetisten het op het moment? Veel bankzitters? Of zijn de meesten wel weer aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inmiddels zijn we een week verder en heb ik nog geen enkele reactie ontvange op mijn mail Valt me, om eerlijk te zijn, echt enorm tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Misschien eens achteraan bellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ja afhankelijk van je profiel/de functie wachten ze misschien zelfs tot je een keer besluit zelf initiatief te nemen en te bellen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Of ze durven/willen geen salarisindicatie afgeven.

Als je zou weten binnen welke functieniveau de functie valt, dan kun je op de loonschaal wel een salarisindicatie vinden. Wellicht dat iemand dat intern voor je kan controleren/navragen?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBommer
Zijn er nog meer mensen die 1 Juli starten bij SC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363448

Jup, ik begin ook op 1 Juli bij SC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Welkom beiden!

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:31:

Als je zou weten binnen welke functieniveau de functie valt, dan kun je op de loonschaal wel een salarisindicatie vinden. Wellicht dat iemand dat intern voor je kan controleren/navragen?
Als ze het niet willen vertellen is dat ook een antwoord.

Overigens heb ik nu wel contact, vermoed dat het gewoon druk is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363448

Dankje, ik heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBommer
Anoniem: 363448 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:08:
Jup, ik begin ook op 1 Juli bij SC!
Dan zullen we elkaar wel treffen in vianen. Nog meer aanstaande sogetisten die 1 juli beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58
Ik begin 1 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363614

zzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363614

Hallo,

Zijn er mensen die meer weten over de capaciteitentest van sogeti? Ik lees en hoor dat ze je op 4 punten toetsen en dat vooral de tijd lastig is. Zijn er mensen die weten wat voor score je minimaal moet halen om door te gaan naar de volgende ronde?

Nog tips iemand?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42
@ Frankie - Lees even een stukje terug ;) Het is hier pas nog over de tests gegaan

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58
Dat klopt, ik heb daar ook over gevraagd, en er werd mij terecht gezegd dat je gewoon die test moet maken, en als je het haalt haal je het, en als je het niet haalt niet. Zo simpel is het. Persoonlijk had ik niet zo veel moeite met de test, en wat tijd betreft al helemaal niet, maar ik heb begrepen dat sommige mensen wel moeite hebben met de tijd.

De punten waar ze je op testen zijn ook deels afhankelijk van de afdeling waar je binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 21:24
FirePuma142 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:56:
Voor zover ik weet geldt alleen voor de divisie High Tech dat zij niet in pak op het hoofdkantoor hoeven te verschijnen. Bij de klant is het advies: Klant +1.

Let wel! Dat geldt alleen na vaste indiensttreding, na de eerste 2 maanden. Overigens kun je een van onze recruiters gerust vragen welke kleding gewenst is, ze bijten niet en geven je graag antwoord. Mocht je dat op prijs stellen kan ik ook voor je informeren.
Wat betreft pakken; Ik ben nu bijna 5 jaar in dienst (IS). In de afgelopen jaren heb ik sporadisch een intake gedaan in pak. Vrijwel altijd overdressed. Dat geeft in mijn ogen wrijving in de IS wereld. Vaak wordt een schaap met 5 poten gezocht, en met een pak straal je die indruk blijkbaar niet zo uit. Nu houdt ik ook niet van pakken en dat komt dus goed uit. Bij de sollicitatie is het wel gewenst, maar ik zou er zelf nooit op selecteren. Ik zit nu alweer 1,5 jaar bij een grote nederlandse bank (een van de grote 5 zeg maar) waar ik nooit was binnengekomen als ik een pak had gedragen tijdens de intake. Dat bleek wel tijdens wandelgangengesprekjes, men houdt bij deze bank helemaal niet van pakken, vooral in de IT hoek in elk geval.
Vraag daarom een accountmanager goed uit wat voor kledingcultuur er heerst. Overdressed geeft vaak nog een slechter resultaat dan ietsje underdressed. Ik denk zelf dat je bij twijfel nog altijd het beste jasje-zonder-dasje kan gaan. Ben je overdressed dan is het jasje zo uit. (Zo sta ik nu ook op mijn CV) No way dat daar een dasje op komt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:49

Radjesh

hoi

Ik heb vanmiddag ook mijn CV en motivatie gemailed. Nu krijg ik binnen drie werkdagen reactie, dus ben benieuwd.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Donde schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:31:

Genoeg internen hier, dacht ik zo ;) Kan iemand een indicatie geven voor een medior test analist?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Mistraller schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:35:
[...]

Wat betreft pakken; Ik ben nu bijna 5 jaar in dienst (IS). In de afgelopen jaren heb ik sporadisch een intake gedaan in pak. Vrijwel altijd overdressed. Dat geeft in mijn ogen wrijving in de IS wereld. Vaak wordt een schaap met 5 poten gezocht, en met een pak straal je die indruk blijkbaar niet zo uit. Nu houdt ik ook niet van pakken en dat komt dus goed uit. Bij de sollicitatie is het wel gewenst, maar ik zou er zelf nooit op selecteren. Ik zit nu alweer 1,5 jaar bij een grote nederlandse bank (een van de grote 5 zeg maar) waar ik nooit was binnengekomen als ik een pak had gedragen tijdens de intake. Dat bleek wel tijdens wandelgangengesprekjes, men houdt bij deze bank helemaal niet van pakken, vooral in de IT hoek in elk geval.
Vraag daarom een accountmanager goed uit wat voor kledingcultuur er heerst. Overdressed geeft vaak nog een slechter resultaat dan ietsje underdressed. Ik denk zelf dat je bij twijfel nog altijd het beste jasje-zonder-dasje kan gaan. Ben je overdressed dan is het jasje zo uit. (Zo sta ik nu ook op mijn CV) No way dat daar een dasje op komt.
Ben nu 3 jaar in dienst en meteen bij mijn 1e opdracht mocht ik toch echt elke dag in pak verschijnen, dit bijna 2 jaar lang. Dit was ook een grote bank overigens. De 2 opdrachten daarna kon ik zo casual als wat komen maar het hangt natuurlijk ook wat van je functie af, als jij als teamleider ergens terecht komt zul je wat sneller een colbertje of iets dergelijks dragen dan als je een techneut bent.

Ik heb me er in ieder geval nooit aan kunnen storen, pakken dragen heb ik in die periode wel geleerd en als het wat meer casual is ook prima, ik probeer wel altijd met minimaal een kraagje op mijn werk te verschijnen (polo bijvoorbeeld).

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:52
Ik ben nu 4 bijna 5 jaar in dienst maar in nog geen enkelen van mijn 4 opdrachten heb ik elke dag in pak moeten werken. Zit nu bij een zorgverzekeraar in het noorden en daar zouden ze me juist vreemd aankijken als ik in pak aankom. Er zijn zelfs internen die gewoon in korte broek en slippers rondlopen hier :P

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snobbel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 18:45
Ik ga per 1 september beginnen bij Sogeti ESE in de functie als YP Projectmanagement Ondersteuning.
Heb er echt zin in en was benieuwd of er nog meer mensen op het forum zijn die dan starten :D

Kleine andere vraag: 8)7
Krijg je de eerste periode (vanaf 1 sept. dus) al een soort van huurauto of moet je zelf vervoer regelen tot na je proeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228854

snobbel schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:06:
Ik ga per 1 september beginnen bij Sogeti ESE in de functie als YP Projectmanagement Ondersteuning.
Heb er echt zin in en was benieuwd of er nog meer mensen op het forum zijn die dan starten :D
Jammer. Zonde van je tijd. Veel poeha en slechte kwaliteit van de interne opleidingen. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 228854 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:07:
[...]

Jammer. Zonde van je tijd. Veel poeha en slechte kwaliteit van de interne opleidingen. Sterkte!
Heb je je speciaal bij GoT aangemeld om dit te posten...? Tjonge.

Kleine andere vraag: 8)7
Krijg je de eerste periode (vanaf 1 sept. dus) al een soort van huurauto of moet je zelf vervoer regelen tot na je proeftijd?
Succes, en welkom! Gelukkig zijn de meeste andere YP's gewoon tevreden, dus het zal jou ook wel bevallen.
In de proeftijd krijg je, als je daarna wilt gaan leasen, eerst de mogelijkheid een huurauto te nemen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367453

Ik heel misschien bij ECM & Portals, alleen heb zelf nog een aanbod ook bij Capgemini. Bij beiden inmiddels door alle tests en sollicitaties heen gekomen, dus het is aan mij om een van de twee te kiezen. En ik zit al aardig te tobben.

In beide gevallen begin ik als YP bij ECM en Portals. Zoals anderen al hebben aangegeven, de mensen hier zijn heel positief over Sogeti maar ik ben zelf niet helemaal weg van het detacheringsaspect (maar heb totaal geen gronde om er tegen te zijn). Toch veel goede verhalen hier over Sogeti als bedrijf.

De vraag is nu; waarom Sogeti boven Capgemini? Iemand enige ervaring hiermee om de keuze iets makkelijker voor mij te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 14:08
Anoniem: 367453 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:20:
[...]
De vraag is nu; waarom Sogeti boven Capgemini? Iemand enige ervaring hiermee om de keuze iets makkelijker voor mij te maken?
Bij zowel Sogeti als bij Capgemini zal je met detachering te maken hebben. Ik snap jouw overweging om dit als mogelijk nadeel bij Sogeti en niet bij Capgemini te zien dan ook niet helemaal.

Om verder in te gaan op jouw vraag: na 4 jaar Sogeti (Software Control, ooit ook begonnen als YP) kan ik eerlijk zeggen dat ik nog geen dag spijt van mijn keuze gehad heb. Het vergelijk met Capgemini zou ik niet kunnen maken, aangezien ik daar geen werkervaring heb. Ik ben in het veld een enkele Cap 'collega' tegengekomen en ook zij waren positief over hun werkgever.

Misschien kan jij aangeven wat je belangrijk vind bij een werkgever. Wat zijn voor jou doorslaggevende zaken waarop je beoordeeld. Wellicht kunnen we (wat meer ervaren Sogetisten) jouw vraag dan wat makkelijker beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367453

goldcard schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:41:
Misschien kan jij aangeven wat je belangrijk vind bij een werkgever. Wat zijn voor jou doorslaggevende zaken waarop je beoordeeld. Wellicht kunnen we (wat meer ervaren Sogetisten) jouw vraag dan wat makkelijker beantwoorden.
Dat is ook voor mij lastig te zeggen, aangezien ik bij beiden positieve ervaringen heb over de mensen, het ontvangst en vooruitzichten die ze mij geven.

Maar hier zijn de punten waarop ik naar een werkgever heb gezocht;
  • innovativiteit -> ik wil mijn technisch creatieve ei kwijt door uitdagende problemen op te lossen (programmeur)
  • opleidingsmogelijkheden -> echt ergens waar ik professioneel kan groeien
  • op internationaal niveau opereren -> niet per se meteen op internationale projecten gezet worden, maar wel op den duur die mogelijkheid hebben
  • inspirerende werkomgeving
Dat laatste punt kwam niet zo sterk naar voren bij Sogeti, maar voor de rest lijken beide bedrijven het bovenstaande te bieden. Qua opleiding voelde ik mij iets gemakkelijker bij Sogeti, omdat daar echt het had al is uitgelegd (Ohio e.d.) en bij Cap dat nog allemaal een beetje vaag is (je gaat praten met de P-manager).

Sorry, dat het misschien niet zoveel duidelijker is, maar het is ook een lastig vraagstuk voor me. Het liefst zou ik gewoon bij beiden een maand beginnen en dan een beslissing nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snobbel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 18:45
http://www.nu.nl/werk-en-...geti-beste-werkgever.html

Capgemini is naar plaats 88 gedaald volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Anoniem: 367453 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:55:
[...]
  • innovativiteit -> ik wil mijn technisch creatieve ei kwijt door uitdagende problemen op te lossen (programmeur)
Sogeti wil (en is) op veel gebieden thoughtleader zijn. Dit komt m.i. ook naar voren in de oplossingen die we aan klanten bieden. De ruimte om innovatief bezig te zijn hangt echter ook voor een groot deel van de klanten af en in hoeverre ze bereid zijn meer te gaan met deze innovatie. Intern wordt er veel en actief aan product en dienstinnovatie gedaan.
  • opleidingsmogelijkheden -> echt ergens waar ik professioneel kan groeien
Die zijn zondermeer goed te noemen. Naast het Ohio traject kan je putten uit een ongelimiteerde keuze van opleidingen. Veel hiervan worden pro-actief gepland en kan je zo op inschrijven, anderen worden gepland wanneer er voldoende belangstelling voor is. Hier wordt eigen initiatief verwacht, maar dat resulteert dan ook vaak in het plannen van de cursus.
  • op internationaal niveau opereren -> niet per se meteen op internationale projecten gezet worden, maar wel op den duur die mogelijkheid hebben
Internationale projecten komen niet heel regelmatig langs, maar ze zijn er zeker. Sogeti heeft een breed internationaal netwerk van kantoren. In overleg met je directe (unit) manager zullen er vast opties zijn. Bij Sogeti is het vaak zo dat als je iets heel graag wilt, er een heleboel mogelijk is. Dat is dan uiteraard wel weer afhankelijk van wat je kunt en wat er in de markt mogelijk is.
  • inspirerende werkomgeving
Dat laatste punt kwam niet zo sterk naar voren bij Sogeti, maar voor de rest lijken beide bedrijven het bovenstaande te bieden.
Dat hangt uiteraard af van welke kantoor je van Sogeti al gezien heb. Het Cap kantoor in Utrecht is indrukwekkend, dat ben ik absoluut met je eens. Echter, als je bij Sogeti in dienst gaat zul je 95% van je tijd (zo niet meer) bij de klant doorbrengen. En daarbij heb je uiteraard klanten die meer inspirerend zijn dan anderen...

Ik hoop dat deze uitleg je een beetje verder helpt me je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
@Snobbel: uiteraard is dat ook een prima argument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mistraller schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:12:
[...]

Heb je je speciaal bij GoT aangemeld om dit te posten...? Tjonge.
Echt een top Sogetist. Een conclusie trekken en dan proberen de wijsneus uit te hangen.

Geregistreerd op 06 augustus 2007. Nee, ik heb daar niet speciaal een account voor aangemaakt. Slaap lekker verder. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 228854 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:00:
[...]

Echt een top Sogetist. Een conclusie trekken en dan proberen de wijsneus uit te hangen.

Geregistreerd op 06 augustus 2007. Nee, ik heb daar niet speciaal een account voor aangemaakt. Slaap lekker verder. :z
Je snapt uiteraard ook wel dat het een beetje raar overkomt dat je een totaal niet onderbouwde reactie plaatst, op een forum waar je nog nooit iets hebt gepost.

Een beetje Sogetist zoekt naar het naadje van de kous. Dus kom op, voor de draad ermee. Wat zit jou zo dwars dat je zo negatief bent?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zulke onderzoeken kan ik nooit zoveel mee. Vaak zie je dat de winnaar van vorig jaar, volgend jaar ineens op nummer 35 staat zonder een aanwijsbare reden. Volgens mij werken ze vaak met te kleine steekproeven waardoor de onderlinge verschillen tussen de top-50 statistisch niet significant zijn.
Datzelfde beeld zie je wanneer er in hetzelfde jaar 3 verschillende "beste werkgever" onderzoeken plaatsvinden, met 3 verschillende winnaars.

Ook niet heilig, maar wel goed voor de beeldvorming, vind ik de website www.companyrating.nl.

Bij de grotere werkgevers staan er meestal behoorlijk wat reakties en dan komt er i.h.a. wel een consistent beeld naar voren.

Algemeen beeld:
- werknemers van IT-bedrijven zijn gemiddeld niet zo heel gelukkig met hun werkgever
- vaak terugkerende zwakke beoordelingen voor beloning en werkdruk, vrijheid wordt vaak het hoogst gewaardeerd
- Sogeti en Cap doen het naar verhouding vrij goed in hun peer group (score 6.1/6.2; ter vergelijk Logica 5.0 Atos Origin 5.0 en Getronics 5.3)

- bij de hele grote IT bedrijven is men veel minder tevreden dan bij de kleinere en middelgrote (vergelijking: Uphantis 6.9, Avanade 8.5 -- bij Uphantis weerspiegelen de reakties nog de situatie voor de overname door Sogeti)

- bij de grote IT bedrijven is men duidelijk minder tevreden dan bij grote accountancy&consultancy bedrijven.
(KPMG 7.3, PWC 6.6, Ernst&Young 6.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben ook benaderd door Sogeti. (hoe spreek je het fonetisch eigenlijk uit?) Ik ben bijna afgestudeerd (over 2 weken) als Information Manager aan de Hogeschool Zuyd. Hiervoor heb ik MBO ICT gedaan. Ik kom in aanmerking voor een job bij Infrastructure Services. Wat houdt dit precies in?

Ik word binnekort uitgenodigd voor de selectiedag waarbij ik dus ook de capaciteitentest moet maken en als het goed is kreeg ik, als ik de test haal afcourse, daarna direct een aanbieding. Nu heb ik een paar vraagjes. Wat zijn de valkuilen waarop ik moet letten? Zijn mijn studies wel conform de richting IS? Hoeveel ga ik ongeveer verdienen? Ik las iets van rond de 2200euro bruto, klopt dit? Is de capaciteitentest erg moeilijk? De tests op Intermediar.nl en 123test.nl vind ik vrij gemakkelijk. Als ik ben aangenomen, zijn de eerste 2/3 maanden moeilijk te doorstaan?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:32
Ook ik begin in Augustus bij IS :) Kan niet wachten om lekker te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Techno Overlord schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:26:
Ik ben ook benaderd door Sogeti. (hoe spreek je het fonetisch eigenlijk uit?)
Soozjétie (op z'n frans dus)
Ik ben bijna afgestudeerd (over 2 weken) als Information Manager aan de Hogeschool Zuyd. Hiervoor heb ik MBO ICT gedaan. Ik kom in aanmerking voor een job bij Infrastructure Services. Wat houdt dit precies in?
IS houdt zich bezig met infrastructuur, dus alles wat zo'n beetje onder kantoorautomatisering valt, maar ook alles wat daar omheen ook maar enigszins mee te maken heeft. Ik ben zelf al weer een lange tijd webserver beheerder, met alles wat daar zo'n beetje onder valt (vmware esx, windows servers, linux servers, loadbalancers, firewalls, security, etc etc)

Een van mijn collega's heeft het nieuwe datacenter van de Rabo mee ontworpen. Ook dat is IS.
Over het algemeen heel erg breed dus.
Ik word binnekort uitgenodigd voor de selectiedag waarbij ik dus ook de capaciteitentest moet maken en als het goed is kreeg ik, als ik de test haal afcourse, daarna direct een aanbieding. Nu heb ik een paar vraagjes. Wat zijn de valkuilen waarop ik moet letten? Zijn mijn studies wel conform de richting IS? Hoeveel ga ik ongeveer verdienen? Ik las iets van rond de 2200euro bruto, klopt dit? Is de capaciteitentest erg moeilijk? De tests op Intermediar.nl en 123test.nl vind ik vrij gemakkelijk. Als ik ben aangenomen, zijn de eerste 2/3 maanden moeilijk te doorstaan?
De echte test is veel moeilijker. De gratis testjes zijn ook niet zo geweldig. Goed oefenen, maar ik denk zelf dat de meesten met HBO denk nivo op zich weinig problemen met de test zouden moeten hebben.
Zo op het eerste gezicht past jouw studie prima. Binnen IS heb je vaak het vraagstuk: Wie mag wat. Denk hierbij aan het inzien van bepaalde data zoals gevoelige logfiles zoals bij mijn huidige job, wie mag bepaalde tooling gebruiken, hoe regel je dat in, welke spullen zijn geschikt voor welke klant, etc etc.
Het salaris van Sogeti is niet de belangrijkste reden om voor het bedrijf te kiezen. Waar je zeker ook voor kiest is een bedrijf met heel erg veel keuzevrijheid in mobiliteitsregelingen, financiële regelingen, ontwikkelingspaden die je kan afwandelen, etc etc. Het mag allemaal, het hoeft niet. Juist die vrijheid en de prettige platte organisatie zijn in mijn ogen erg fijne zaken waarom je bij Sogeti zou kunnen gaan werken.
Hoe het concreet zit met YP salarissen durf ik je niet te zeggen. Ik heb daar destijds zelf heel open over gepraat, en een realistisch bedrag gevraagd, en gewoon gekregen. Nu kwam ik overigens wel als professional binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 29-07-2010 22:58 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35425

Ik heb een vraag m.b.t. dit bedrijf. Vorige week heb ik een assessment gehad voor tester en die heb ik ook voldoende gescoord, alleen de unit manager twijfelde en die stuurde mij door naar IS, daar helaas afgewezen omdat ik nog geen afgeronde HBO studie (volg een Technische Informatica opleiding) of MS certificaten heb behaald.

Nou zag ik op de site dat ze ook op zoek zijn naar mensen voor de afdeling High Tech. Iemand enig idee of je daar ook bepaalde certificaten voor behaald moet hebben. Ben namelijk erg enthousiast over het bedrijf geworden tijdens het kennismakingsgesprek en de presentatie van de recruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Uit de vacature voor een YP bij High tech:
Je hebt een (bijna) afgeronde technische opleiding op HBO-/WO niveau elektronica, elektrotechniek, technische informatica, technische computerkunde, technische of toegepaste natuurkunde;
Volgens mij ben je dus van harte welkom bij High Tech.

Er zijn er trouwens nog meer, kijk hier maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 14:28
Ik ben benaderd door Sogeti (High Tech) en met het risico dat ze hier meelezen (hoi :w) even wat vraagjes aan de mensen die er nu al zitten.

In principe begrijp ik uit de mail dat ze me als YP zien. Echter, ik heb zo'n vier jaar werkervaring op HBO niveau (eletrotechniek/embbedded systems) en daarnaast WO toegepaste wiskunde gedaan. Ik zit dan ook niet te wachten op een "lokkertje" als 3 weken studeren in OHIO, dat is wel echt de laatste reden waarom ik voor een bedrijf zou kiezen. Verder vind ik het salaris dat hier genoemd wordt voor starters laag, daar zit ik nu al ruim boven (zonder lease-auto, maar die heb ik nu dan ook niet nodig).

Tenslotte, het hele "sogetisten"-gedoe is wel zo niks voor mij. Ik bedoel, komop, het is geen studentenvereniging ofzo. Dit laatste puntje even terzijde :+

misschien is zo'n grote detacheerder gewoon niks voor mij

Oke, deze post is misschien niet echt een vraag, maar ik hoop dat er wat mensen zijn die hun meningen/ervaringen aangaande genoemde kunnen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat je benaderd wordt is op zich leuk. Ik zou sowiso netjes en positief reageren, misschien is het nu niks maar over een aantal jaren wel.

Verder.. ik zou gewoon de vraag stellen waarom ze je inschatten als YP en ik zou gewoon melden op welk salaris je nu zit.

Doet me er trouwens aan denken dat ik nog geen reactie heb gehad op m'n laatste mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 14:28
Wijnands schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:07:
Dat je benaderd wordt is op zich leuk. Ik zou sowiso netjes en positief reageren, misschien is het nu niks maar over een aantal jaren wel.

Verder.. ik zou gewoon de vraag stellen waarom ze je inschatten als YP en ik zou gewoon melden op welk salaris je nu zit.

Doet me er trouwens aan denken dat ik nog geen reactie heb gehad op m'n laatste mail.
Nouja, niet om arrogant te doen ofzo, maar dat sinds m'n CV online staat wordt ik bijna dagelijks een of meerdere keren "benaderd". Daarvan vindt ik dan ongeveer een derde interessant. Zo leuk is het dus niet :P

Verder zou ik *nooit* m'n huidige salaris voorleggen aan een potentiele werkgever. Of je zit hoger dan ze willen betalen --> je maakt niet eens meer kans op een gesprek, of je zit lager --> ze bieden minder dan ze anders zouden doen. Hoe dan ook, je hebt jezelf ermee. Los daarvan vind ik m'n huidige salaris prive, en hoewel ik er nooit geheimzinnig over doe met vrienden ofzo ga ik dat niet aan de eerste de beste recruiter vertellen die interesse in me toont.

Maar goed, netjes reageren ga ik natuurlijk sowieso doen, maar het zal wel een eerlijke reactie zijn. Alleen wat de reactie precies wordt, daar ben ik nog niet helemaal uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mistraller schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:56:
[...]

Soozjétie (op z'n frans dus)

[...]

IS houdt zich bezig met infrastructuur, dus alles wat zo'n beetje onder kantoorautomatisering valt, maar ook alles wat daar omheen ook maar enigszins mee te maken heeft. Ik ben zelf al weer een lange tijd webserver beheerder, met alles wat daar zo'n beetje onder valt (vmware esx, windows servers, linux servers, loadbalancers, firewalls, security, etc etc)

Een van mijn collega's heeft het nieuwe datacenter van de Rabo mee ontworpen. Ook dat is IS.
Over het algemeen heel erg breed dus.

[...]

De echte test is veel moeilijker. De gratis testjes zijn ook niet zo geweldig. Goed oefenen, maar ik denk zelf dat de meesten met HBO denk nivo op zich weinig problemen met de test zouden moeten hebben.
Zo op het eerste gezicht past jouw studie prima. Binnen IS heb je vaak het vraagstuk: Wie mag wat. Denk hierbij aan het inzien van bepaalde data zoals gevoelige logfiles zoals bij mijn huidige job, wie mag bepaalde tooling gebruiken, hoe regel je dat in, welke spullen zijn geschikt voor welke klant, etc etc.
Het salaris van Sogeti is niet de belangrijkste reden om voor het bedrijf te kiezen. Waar je zeker ook voor kiest is een bedrijf met heel erg veel keuzevrijheid in mobiliteitsregelingen, financiële regelingen, ontwikkelingspaden die je kan afwandelen, etc etc. Het mag allemaal, het hoeft niet. Juist die vrijheid en de prettige platte organisatie zijn in mijn ogen erg fijne zaken waarom je bij Sogeti zou kunnen gaan werken.
Hoe het concreet zit met YP salarissen durf ik je niet te zeggen. Ik heb daar destijds zelf heel open over gepraat, en een realistisch bedrag gevraagd, en gewoon gekregen. Nu kwam ik overigens wel als professional binnen.
De test was idd veel moeilijker! Ik heb het echt toch zeer goed gedaan terwijl ik dacht dat ik gefaald had en gelijk naar huis kon. Het was dus niet zo en ik had t juist heel goed gedaan. De cijferreeksen heb ik t slechtst op gescoord en de figuurreeksen het best. 90% goed zelfs! >:)

Ik heb vervolgens een gesprek gehad en dit verliep zeer positief. Ze hebben mij dan ook direct een contract aangeboden voor onbepaalde tijd. Ik ben zeer blij met de uitkomst! Ik kan het nog even niet bevatten maar dit zal in de loop van het weekend wel gebeuren denk ik....

In ieder geval 1 nieuwe Sogetist erbij! *O*

Edit:
Kan iemand me nog eens in het kort uitleggen hoe dat werkt met het flex-loon?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 14:48
Techno Overlord schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:11:
[...]

.....
In ieder geval 1 nieuwe Sogetist erbij! *O*

Edit:
Kan iemand me nog eens in het kort uitleggen hoe dat werkt met het flex-loon?
Welkom!!

Met flex-loon kan je bruto loon aanwenden voor netto bestedingen.
Oftewel daar betaal je geen loonbelasting over.

Stel je gaat 100 euro over het leasebudget heen, dan kan je die 100 euro "flexen".
Oftewel, bruto betalen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Flexloon kan je voor veel meer leuks gebruiken.

Als je een duurdere phone wilt dan de standaard vergoeding van 175, kan je rest dus via je bruto loon verrekenen. Zo pak je dus veel voordeel.
Apparatuur moet wel onder de 450 euro zijn, anders gelden er irritante regels (restwaarde aftrek, en uitkering per maand, gedurende 3 jaar) maar dat is voor veel zaken geen probleem.

Zo koop ik bij mijn leaseauto ook altijd zelf de accessoires die los bij de auto zitten, want dan zijn ze aan het eind van de termijn tenminste van mijzelf, terwijl de kosten gelijk blijven. Ik lachte me rot, zelfs het autostoeltje voor de kleine mocht ik flexen.
In het verleden mochten ook ziektekosten geflexed, maar met de komst van het nieuwe zorgverzekeringenstelsel is dat fiscaal niet meer toegestaan.

Je moet alleen in de gaten houden dat er een maximum is aan maandloon wat je erin mag storten, en daarnaast, dat het direct van invloed is op je afdracht van de sociale verzekeringen etc. Het geld is dus onzichtbaar geworden op je loonstrook, en dus ook niet op je jaaropgaaf. Arbeidsongeschiktheidsuitkering, etc kunnen evt lager uitvallen, en ook een hypotheekverstrekker kan moeilijk doen als je veel flexd.

Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.

Je kan je flexpot vullen met loon en met je bonusbedrag (bij voldoende facturabele uren).

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik snap t nog niet helemaal. Als het leasebudget bijvoorbeeld 810euro is en je kiest een auto van 900euro. Hoeveel kost je dat dan netto per maand extra en wordt ingehougen van je nettoinkomen dat wordt gestort?

Overigens, de auto's op de website directlease.nl... Komt het aanbod en de prijzen overeen met die van Sogeti? Hoe werkt het met die tankpas? Kan je gewoon onbeperkt km's per jaar maken zonder extra bij te moeten betalen?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Techno Overlord schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:22:
Ik snap t nog niet helemaal. Als het leasebudget bijvoorbeeld 810euro is en je kiest een auto van 900euro. Hoeveel kost je dat dan netto per maand extra en wordt ingehougen van je nettoinkomen dat wordt gestort?

Overigens, de auto's op de website directlease.nl... Komt het aanbod en de prijzen overeen met die van Sogeti? Hoe werkt het met die tankpas? Kan je gewoon onbeperkt km's per jaar maken zonder extra bij te moeten betalen?
Als de auto 900 per maand kost, dan zit je 90 euro boven budget.
Die 90 euro kan je flexen. Oftewel: deze wordt bruto van je loon ingehouden.
Hoeveel het je netto allemaal kost hangt af van je loon en dus belastingschaal.

Wat betreft de prijzen van directlease... geen idee. Ik denk dat het elkaar niet zoveel zal ontlopen. Bij Sogeti heb je keuze uit 3 leasemaatschappijen.

Tankpas werkt heel simpel: je tankt en gebruikt de tankpas om te betalen :)
Principe werkt hetzelfde als betalen met pin-pas alleen moet je nu als extra handeling je km stand invoeren in het betaal apparaat. De brandstof kosten zie jij niet terug, die komen voor rekening van Sogeti. Dus je hoeft niet met declaraties aan de slag te gaan.
De tankpas werkt door heel NL en ook in Europa (alleen niet bij alle tankstations, maargoed, die kosten kan je dan weer declareren)

Naar mijn weten is er geen restricitie op het aantal gereden prive km's.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zosas schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:22:
[...]

Als de auto 900 per maand kost, dan zit je 90 euro boven budget.
Die 90 euro kan je flexen. Oftewel: deze wordt bruto van je loon ingehouden.
Hoeveel het je netto allemaal kost hangt af van je loon en dus belastingschaal.

De brandstof kosten zie jij niet terug, die komen voor rekening van Sogeti. Dus je hoeft niet met declaraties aan de slag te gaan.
Alles wat je van jouw salaris in de flex stopt ben je 'kwijt'. Dat wil zeggen dat het invloed heeft op het aanvragen van een hypotheek, pensioen en eventuele uitkering. Je levert namelijk brutoloon in.

Brandstofkosten komen niet voor rekening van Sogeti maar betaal je gewoon zelf. De 810 euro is namelijk inclusief brandstofkosten. Je zult snel zien dat er niet zoveel overblijft om te leasen wat binnen de 810 euro blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

De een zegt wel en de ander weer geen brandstofkosten. Is dat het verschil als je kiest dat je er geen prive-km's mee rijdt of juist wel? Ik weet dat als je geen prive-km's rijdt je er max 500 per jaar mag doen. Als je wel besluit prive-km's te rijden dan zit je met de bijtelling.... correct me if I'm wrong though. ;)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Nee dat is niet het verschil.
Door alleen zakelijk te rijden, betaal je geen bijtelling over de auto.

Je krijgt van Sogeti een mobiliteitsvergoeding.
Als je gaat leasen dan bestaan de kosten van de auto uit: leasekosten + brandstof kosten.

Dus even een simpel voorbeeld:
Je least een auto en die kost aan leasebedrag 600 euro in de maand.
Daarnaast is de brandstoftoeslag 300 euro per maand
Totaal kost de auto: 600 + 300 = 900 euro per maand.
Dit is dan all-in: auto, brandstof, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, winterbanden etc.

Alles wat meer is dan je mobiliteitsvergoeding, moet je dus zelf bijleggen.... of je nu de auto alleen zakelijk of prive gebruikt.... daar zit geen onderscheid in.

[ Voor 21% gewijzigd door Valandil op 24-08-2010 10:11 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zosas schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:08:
[...]
Alles wat meer is dan je mobiliteitsvergoeding, moet je dus zelf bijleggen.... of je nu de auto alleen zakelijk of prive gebruikt.... daar zit geen onderscheid in.
Daar zit wel verschil in :)

Als je prive rijdt heb je een fiscale bijtelling in box 1 (o.b.v. cataloguswaarde en CO2-uitstoot). De eigen bijdrage wordt ten laste gebracht van de fiscale bijtelling, waardoor je in de meeste gevallen de eigen bijdrage "uit bruto" betaalt (zolang de eigen bijdarge de bijtelling niet overschrijdt).

Rij je alleen zakelijk m.b.v. een km-administratie, dan is er geen bijtelling om de eigen bijdrage mee te verrekenen. Dan gaat dus de hele eigen bijdrage ten laste van je nettoloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
t_captain schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:20:
[...]

Daar zit wel verschil in :)

Als je prive rijdt heb je een fiscale bijtelling in box 1 (o.b.v. cataloguswaarde en CO2-uitstoot). De eigen bijdrage wordt ten laste gebracht van de fiscale bijtelling, waardoor je in de meeste gevallen de eigen bijdrage "uit bruto" betaalt (zolang de eigen bijdarge de bijtelling niet overschrijdt).

Rij je alleen zakelijk m.b.v. een km-administratie, dan is er geen bijtelling om de eigen bijdrage mee te verrekenen. Dan gaat dus de hele eigen bijdrage ten laste van je nettoloon.
Check! scherp!! :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Is het dus mogelijk om bijvoorbeeld een VW Scirocco te rijden met een paar relaxte opties zonder dat je ver boven die 810euro uitkomt? Of is dat niet te doen icm brandstof ed.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat kun je echt vergeten. Alleen de Franse wagens en Koreaanse wagens komen in de buurt van 810,-. Dan heb ik het over het C-segment (Pro C'eed - Megane Coupé). Als je denkt aan VW Golf / Scirocco. 1-Serie, aangeklede Leon, dan kom je op minimaal € 950,- tot ergens in de € 1100,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55
LOL ... nee sorry dat gaat niet lukken. Voor dat bedrag moet je eerder denken aan een redelijk aangeklede polo, 207, ibiza.... of een kale 308, megane, golf, etc.

Een goede optie is om te kijken naar de 14% leaseauto's (civic, polo, fabia, etc). Dan hou je nog een leuk centje over in de maand.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Nuance:

Wacht de derde dinsdag van september af... Dan zijn het eerder 41% dan 14% wagens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Techno Overlord schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:30:
Is het dus mogelijk om bijvoorbeeld een VW Scirocco te rijden met een paar relaxte opties zonder dat je ver boven die 810euro uitkomt? Of is dat niet te doen icm brandstof ed.
Volgens mij kun je niet goedkoper rijden dan zelf een oude betrouwbare auto te kopen en dan een km vergoeding aan de baas te vragen. Als de kosten tenminste belangrijk zijn.

Met alle respect maar je vier vragen tot nu toe gaan allemaal over auto's? Kun je dan niet beter in een garage gaan werken? Je hebt net een nieuwe ICT werkgever en ik vind het eigenlijk vreemd dat je belangrijkste vragen gaan over auto's, terwijl dat in mijn beleving juist het minst interessante is. Het enige wat me belangrijk lijkt is een goeie kachel in de winter, een airco in de zomer en ruitenwissers als het regent. (Dit laatste omdat ik ooit eens een leaseauto meekreeg zonder die dingen, wel de stangen, maar geen wisserbladen). Voor de rest is een auto gewoon een stuk blik om van A naar B te rijden.
Sorry, maar je stelt helemaal geen vragen over het bedrijf, of je collega's, of de inhoud van je toekomstige functie en dergelijke. Ik wil eigenlijk niet zeuren en het zal best aan mij liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Het gaat toch over de ervaring bij werken bij Sogeti. Daar hoort dus een leaseauto bij. Ik ben al aangenomen en heb al eerder een goede indruk kunnen krijgen over het werk, de collega's, de klanten en de sfeer. Als ik daar meer over wilde weten dan vroeg ik het wel. Het gaat mij nu om de zaken zoals het flexloon, de normbonus en dus ook de mobiliteitsvergoeding. Het spijt me dat ik voor jou wat materialistisch overkom ofzo, ik zat echter gewoon met die vragen.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Leaseauto staat bij mij ergens bovenaan het lijstje met arbeidsvoorwaarden :) Waarom? Ik vind het fijn om in een fijne nieuwe auto te rijden en voor mij zijn de kosten voor zo'n ding enorm. Een leaseauto bied in beide gevallen een mooie uitkomst. Natuurlijk zal ook ik op termijn minder kwijt zijn aan een auto (goedkopere verzekering bijvoorbeeld door schadevrije jaren, niet meer tot risicogroep behoren, etc.). Maar dan zien we in de toekomst wel verder wat leaseauto's betreft.

Ik kan me dus heel goed voorstellen waarom een dergelijke arbeidsvoorwaarde belangrijk kan zijn voor iemand :) Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die het geen ruk kan schelen, vind ik ook prima, ieder z'n ding :)

Live and let live...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Techno Overlord schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:37:
Het gaat toch over de ervaring bij werken bij Sogeti.
Ja, klopt. Ik vind dat je daar nu juist niks over vraagt, alleen over het rijden van en naar het werk. Je mist de essentie van het ict vak imho. Het gaat juist niet over auto's, maar over ict.

Sorry, maar ik kreeg een dejavu gevoel toen ik je vragen zag. Zelf ben ik in de ict verzeild geraakt 12 jaar geleden, in 1998. In ons opleidingsklasje kregen we les in Networking Essentials, ITIL, NT4, Novell, klantgericht werken, telefoongesprekken, lastige gesprekken (uw hd is dood en u hebt geen backup, da's nou jammer), maar voor de rest toch vooral CBT over het OSI model en dergelijke. In mijn groep werd ook veel gekletst over leaseauto's, er was zelfs iemand die zei dat ie even naar de plee ging en vervolgens zag je hem pas na drie uur terug. Was ie even twintig kilometeter verderop een proefrit gaan maken. Begrijp je? Ik ben ergens bang dat jij ook zo iemand bent, dat je de ict vooral interessant vindt vanwege de leaseauto's, maar dan zit je verkeerd.

Wat ik dus vooral bedoel is dat niemand uit mijn voormalige klas die auto's belangrijker vond dan bitjes, dat ook overleefd heeft. In de periode 2000-2005 zijn ze allemaal ontslagen of hebben zelf iets anders gevonden, alleen de echte techneuten bleven over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sorry hoor, maar jij bent wel erg kortzichtig. Je stopt mij in een hokje bij mensen die geen passie voor ICT hebben omdat ik een aantal vragen stel over secundaire arbeidsvoorwaarden. 8)7 Je kent mij niet eens, je oordeelt wel. :O

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Techno Overlord schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:44:
Sorry hoor, maar jij bent wel erg kortzichtig. Je stopt mij in een hokje bij mensen die geen passie voor ICT hebben omdat ik een aantal vragen stel over secundaire arbeidsvoorwaarden. 8)7 Je kent mij niet eens, je oordeelt wel. :O
Vind je? Kan zijn, zoals ik al zei, bij jouw vragen krijg ik een bepaald deja vu gevoel. Stuur me over 10 jaar maar een DM, als je nog steeds in de ict werkt bied ik graag m'n excuses aan (en een goede fles wijn of iets anders naar jouw keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Als ik je vertel dat ik meer dan 100km moet verhuizen naar het onbekende. Ver weg van mijn dierbare familie en vrienden om een goede baan in de ICT te krijgen. Al vanaf mijn 6de bezig ben (C64) met het schrijven van van een telefoonboek in Basic. Mijn hele appartement nu zo in een promo over Domotica kan gezet worden. Ik tot mijn 29ste ICT gestudeerd heb, ben je dan gerust gesteld?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen voor een goede baan in de ICT moet je niet bij Sogeti zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Techno Overlord schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:04:
Als ik je vertel dat ik meer dan 100km moet verhuizen naar het onbekende. Ver weg van mijn dierbare familie en vrienden om een goede baan in de ICT te krijgen. Al vanaf mijn 6de bezig ben (C64) met het schrijven van van een telefoonboek in Basic. Mijn hele appartement nu zo in een promo over Domotica kan gezet worden. Ik tot mijn 29ste ICT gestudeerd heb, ben je dan gerust gesteld?
Voor mij hoef je het niet te doen, je doet dit voor jezelf, toch? Van mij hoef je je helemaal niks aan te trekken. Maar ergens ben ik toch blij dat je het nu tenminste over computers hebt en niet over auto's. :) Succes bij Sogeti.
Anoniem: 228854 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:07:
Ik vraag me af wat je precies met 'goede' bedoelt? Ik volg eigenlijk alle grote ict werkgevers, en Sogeti springt er positief uit qua bedrijfscultuur, tevredenheid onder de werknemers, opleidingsmogelijkheden e.d. Vergelijk het eens met Logica, Getronics, Atos Origin, enzovoort, ik heb een sterk vermoeden dat Sogeti wint. Misschien niet qua salaris, maar elke dag kaviaar gaat op den duur ook vervelen. Ik heb gewoon iedere maand 1500 euro nodig, de rest is op zich overbodig maar mooi meegenomen. Leuk werk in een collegiaal team vind ik oneindig veel belangrijker.

[ Voor 33% gewijzigd door grun93 op 24-08-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik volg het topic al een poos en mdelas plaatst steeds negatieve posts zonder enige onderbouwing. De kracht van een forum is juist om elkaar duidelijk te maken wanneer er problemen/knelpunten zijn zodat men daardoor meer inzicht krijgt en kan discusieren over het onderwerp "ervaring werken bij Sogeti".

Voor de rest voegen zijn posts helemaal niets toe, behalve de illusie proberen te wekken om Sogeti in een kwaad daglicht te stellen. Tenminste, dat ik idee heb ik.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Techno Overlord schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:17:
Ik volg het topic al een poos en mdelas plaatst steeds negatieve posts zonder enige onderbouwing. De kracht van een forum is juist om elkaar duidelijk te maken wanneer er problemen/knelpunten zijn zodat men daardoor meer inzicht krijgt en kan discusieren over het onderwerp "ervaring werken bij Sogeti".

Voor de rest voegen zijn posts helemaal niets toe, behalve de illusie proberen te wekken om Sogeti in een kwaad daglicht te stellen. Tenminste, dat ik idee heb ik.
Gaap :Z

Dit wordt mijn 5e post. Twee daarvan zou je als negatief kunnen bestempelen :Y)

Ik word een beetje moe van al dat hiep hiep hoera gedoe over Sogeti. Het lijkt wel alsof je niet mag zeggen dat Sogeti een middelmatig bedrijf is en niet anders is dan een Logica, Atos of een Ordina.

Voor jouw beeldvorming. Ik werk al een hele tijd bij Sogeti (voorheen Twinsoft). Jij komt net van school en zal ongetwijfeld heel erg enthousiast zijn over de verhalen die jij in 2 gesprekken voorgeschoteld hebt gekregen. In die gesprekken is jou verteld dat alles kan en alles mag. You are in control!

Sogeti is de afgelopen jaren veranderd. Het is niet meer het bedrijf wat ze jou voorgespiegeld hebben. Sogeti zal over een aantal jaren niet anders zijn dan Ordina, Logica, etc. Vorig jaar heb ik tientallen keren gehoord dat het een kwestie van tijd is dat Sogeti groter is dan Ordina.
De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn de afgelopen jaren fors minder geworden ten koste van de medewerkers. De persoonlijke aandacht van de managers is een stuk minder geworden (gaat om targets) en de kwaliteit van de opleidingen is om te huilen. Het merendeel van het zittend management zal het in het gewone bedrijfsleven niet redden. Het is oude jongens krentenbrood.

Voor jou maakt dat niets uit. Het merendeel van jouw posts gaat over de leaseauto. Natuurlijk het allerbelangrijkste wat er bestaat in het leven. Maar dat heeft grun93 je al proberen uit te leggen. Zoals jij mij uitlegt hoe een forum werkt zal ik jou uitleggen dat je jouw vragen in een arbeidsvoorwaardengesprek moet stellen. Een andere optie was dit fantastische forum te lezen. Ik zal voorbarig met mijn conclusie zijn als ik zeg dat je door het gamen daar te weinig tijd voor hebt :+

Wie weet ga jij je daar prima thuis voelen. Ik zou er niet 100 kilometer voor gaan verhuizen (zonder negatief te willen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hoor je mij ergens Sogeti de lucht in prijzen dan? Aan je relaas daar heb ik dus wel iets aan. Duidelijke mening/ervaring ipv losse one-liners. Het is toch logisch dat mensen het raar vinden dat je met alleen maar loze opmerkingen komt zonder onderbouwing. Dat zijn gewoon dikke flames. Je moet ook niet op de man af spelen, dat doe ik ook niet en komt vervelend over.

Ik stel gewoon een aantal vragen. Ik heb het tijdens de gesprekken gehad over oa de leaseauto maar wilde gewoon meer weten hoe het precies zat. Ook jij trekt conclusies aan de hand van de sumiere informatie die je over mij hebt. Je hebt zelfs de moeite genomen om op mijn profiel te klikken en te zien in welke topics ik vaak post. Kortzichtigheid ten top! Druk mij maar een stempel op het voorhoofd en plaats mij maar in je vele zelfbedachte hokjes! :O

En over dat verhuizen... Tja, ik was ook graag hier gebleven maar in Zuid-Limburg liggen de grotere ICT bedrijven niet bepaald om de hoek, laat staan dat je in aanmerking komt voor een goede ICT baan hier in de buurt met al die moordende concurentie van de pas afgestudeerden.

[ Voor 7% gewijzigd door Techno Overlord op 24-08-2010 22:35 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
@Mdelas Ik loop al 11 jaar mee in de ICT. 6 jaar daarvan bij Getronics, 5 jaar Sogeti. In die tijd heb ik met vele logicanen, ordinezen, cappers, en noem het maar op gewerkt. En in die tijd heb ik heel erg vaak moeten constateren dat Sogeti gewoon een prettig bedrijf is, waarbij uiteraard enerzijds gewoon geld verdiend moet worden, maar waar anderzijds de medewerker wel goed ondersteund wordt, vaak beter dan bij andere bedrijven.

Ik ben nu nog steeds blij dat ik bij Getronics weg ben, en bij Sogeti terecht ben gekomen. Na 11 jaar meen ik toch wel te mogen zeggen dat dat een teken is dat je bij Sogeti een fijne job kan hebben. Te meer omdat ik al vele malen een baan aangeboden heb gekregen vanuit andere hoeken.

Het werk wat je doet bij Sogeti is inderdaad niet anders dan andere detacheerders, het gaat om alles daaromheen. Ik vind dat Sogeti dat goed doet, beter dan anderen. Tuurlijk is Sogeti geen zaligmakend bedrijf, anders zouden we wel tienen scoren op de medewerkerstevredenheidsmetingen.

Je noemt opleidingen als groot minpunt. Ik ben het daarmee gedeeltelijk eens. Sogeti heeft als beleid om niet zomaar externe cursussen toe te staan. Als dat commerciëel belang in de weg staat wordt er vaak een uitzondering gemaakt. Daar heb je misschien niet altijd wat aan. Maar als ik bedenk dat ik bij Getronics voor mijn MCSE2000 destijds alle klassikale cursussen bij Azlan moest volgen, die belachelijk veel kosten, dan denk ik dat Sogeti helemaal geen rare keus maakt door een dergelijk leertraject intern aan te bieden. Maar goed, het is ook erkend dat er op dit gebied weer meer geïnvesteerd moet worden.

Wat ik verder als groot voordeel zie bij Sogeti is dat er getracht wordt om de administratieve rompslomp tot een minimum te beperken. Waar ik bij Getronics uren kwijt was aan formuliertjes, naar het hoofdkantoor voor een meeting met de unitmanager, etc, pakt Sogeti dit anders aan. Voordeel voor Sogeti is natuurlijk veel uren draaien, maar voor jezelf is het prettig dat je heel veel zelf in de hand hebt en kan regelen zonder gezeur. Ook positief is dat de regelingen in duidelijke begrijpbare taal is beschreven. Geen juristentaal zeg maar.

Sogeti is echter geen bedrijf waar je je loopbaan op een presenteerblaadje krijgt aangereikt. Je moet er wel zelf voor gaan, en ga je op je krent zitten, dan gebeurt er ook niet zoveel. Ga je er wel voor, dan wordt dat gewaardeerd en beloond.

Wat ik verder een enorm verschil vind vergeleken met andere grotere detacheerders, is dat er ondanks de grootte van het bedrijf toch steeds betrokkenheid met het bedrijf Sogeti is. Bij veel detacheerders mist die betrokkenheid. Zo kan je het aardigheidje op je verjaardag (en het aardigheidje op de verjaardag van je partner, je "Sogeti-verjaardag" etc) wel afschuiven als nep omdat het geautomatiseerd gaat oid. Uiteindelijk is het echter wel zo dat het management accoord geeft op het maken van dit soort kosten. En er heeft wel ooit iemand bedacht dat het goed is om dat soort dingen te doen. Ik waardeer dat.

Het is verder wel zo dat het gewoon moet klikken tussen jou en je werkgever. Jij hebt die klik niet gehad. Dat wil niet zeggen dat je daarom generaliserend moet doen over het hele bedrijf. Ik heb bij Getronics ook niet echt geweldige jaren gehad als starter, maar ik weet wel dat er massa's mensen zaten en zitten die Getronics gewoon een goede werkgever vinden. Die ga ik dan ook zeker niet neersabelen.

Bij het lezen van
Zie ik iemand die wrok koestert jegens Sogeti, en zich er niet bij neer kan leggen dat men nou eenmaal niet iedereen 100% tevreden kan houden. Als je niet tevreden bent, ga je gewoon weg, en begin je gewoon weer bij een ander bedrijf wat beter bevalt. Zo simpel is dat. Niets mis mee.

Over auto's en allerlei materialistische zaken; De vragen zijn inderdaad allemaal legitiem, ik denk echter wel dat ze in dit topic niet thuishoren, omdat ze niet echt Sogeti-specifiek zijn. Iedereen in de ICT is met auto's, telefoons ed. bezig.
Er is op dit gebied in elk geval wel te melden dat Sogeti een erg vrije regeling kent. De keuzevrijheid bv. op het gebied van mobiliteit is gewoon zeer ruim. Geen beperkingen van merk, dealer, of kilometerbeperkingen, brandstofkeuze, etc. Dat zie je gewoon niet zo vaak. Ook op andere gebieden zoals de flex is het prettig geregeld.
De keuzevrijheid heeft alleen één keerzijde die je vooral bij leaseauto's terugziet: de financiële voordelen van schaalgrootte zijn beperkter. Een getronics bijv. die een half wagenpark van Opel heeft rondrijden kan gewoon meer korting bedingen.
Om je nog een idee te geven van de kosten: Ik rij een Skoda Octavia Combi Greenline Businessline diesel voor €915,- Dat is een 20% bijtelling auto. Dat is naar mijn idee heel goed te doen. Maar daarvoor kan je misschien beter terecht in een topic als dit: Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Techno Overlord schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:32:
Ook jij trekt conclusies aan de hand van de sumiere informatie die je over mij hebt. Je hebt zelfs de moeite genomen om op mijn profiel te klikken en te zien in welke topics ik vaak post. Kortzichtigheid ten top! Druk mij maar een stempel op het voorhoofd en plaats mij maar in je vele zelfbedachte hokjes! :O

En over dat verhuizen... Tja, ik was ook graag hier gebleven maar in Zuid-Limburg liggen de grotere ICT bedrijven niet bepaald om de hoek, laat staan dat je in aanmerking komt voor een goede ICT baan hier in de buurt met al die moordende concurentie van de pas afgestudeerden.
Dat je profiel gegoogled wordt moet je maar aan wennen. Dat doet anno 2010 iedere personeelschef. Uiteraard heb ik ook aandachtig je Hyves foto bestudeerd, dat hoort gewoon bij het huiswerk. De moraal van dit verhaal: denk 10x na voordat je iets post en doe het dan uiteindelijk niet. Het internet heeft geen delete button en Google's cache vergeet niets, ook al word je 100 jaar. Vraag maar aan Manon Thomas. :)

Over verhuizen: ik ben geboren en getogen in Groningen (hence grun) maar heb desondanks wel langdurig in Duitsland en Midden-Nederland gewerkt. De baas: niet zeuren, daar heb je nu eenmaal die leasebak voor gekregen, niet om op zondag naar opoe te rijden. En gelijk had ie. Ik kreeg ook een dubbeltje per km trouwens, dat was toch al snel 1000 pegels aan het eind van de maand extra.(Grappig: ik haalde het ene jaar een splinternieuwe auto en kwam hem een jaar later inleveren omdat ie al 150.000 km gereden had). Desondanks was ik na een jaar of twee wel aardig geradbraakt (iedere dag om 06.00 naast je nest en pas om 19.30 thuis), dan maar geen geld en liever een baan om de hoek. Dat hoort ook bij dit vak.

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 25-08-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

:F We weten nu wel dat je een oude wijze ICT goeroe bent en al heeel veel ervaring hebt. Gefeliciteerd ermee |:(

OT:
Ik ben zeer gemotiveerd om aan de slag te gaan. Het verhaal van Mistrail klinkt mij dan ook als muziek in de oren. :Y

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Techno Overlord schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 03:04:
[...]

:F We weten nu wel dat je een oude wijze ICT goeroe bent en al heeel veel ervaring hebt. Gefeliciteerd ermee |:(

OT:
Ik ben zeer gemotiveerd om aan de slag te gaan. Het verhaal van Mistrail klinkt mij dan ook als muziek in de oren. :Y
Dat is ook de taak van Mistraller. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jouw lange verhaal. Interesseert mij geen bal verder maar leuk dat je daar veel werk aan besteed. Wrok koester ik niet. Weet niet hoe je daar bij komt. Sterker nog, jij bevestigt bijna alles wat ik aangeef. Alleen zwak je alles vervolgens af en gooit het op één hoop met de andere bedrijven. Grappig om te lezen.

(edit) Nog een aanvulling: Je vergeet te vertellen in welke situatie Getronics 5 jaar geleden zat. Getronics had in die tijd PinkRoccade overgenomen meen ik. Een aantal jaren later is Getronics weer overgenomen door KPN. Kan me voorstellen dat je het prettiger vindt om bij een bedrijf te werken waar dit soort zaken niet aan de orde zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 228854 op 25-08-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372494

Even een vraagje over een aanbod van Sogeti. Ik ben vorige week geweest voor zo'n intake. Enfin, test gehaald en gesprek gehad voor de functie van Test Engineer. Ik heb daarvoor een aanbod gehad (functieniveau P3) waarin ik 1800 euro bruto ga verdienen. In dit topic heb ik veel bedragen langs zien komen van 2175 of 1925, dus waarom biedt Sogeti mij dan maar 1800 euro?

Op de vraag wat ik ongeveer over zou houden per maand, was dat (inclusief leaseauto) rond de 1100 euro. Ik twijfel daarom nu heel erg over wat ik moet doen. Uiteindelijk is dat natuurlijk mijn eigen keuze, maar van 1800 euro bruto (plus vakantiegeld is het 1950 euro bruto/maand) of 1100 euro netto kan ik simpelweg mijn vaste lasten nauwelijks betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Techno Overlord schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 03:04:
:? Sorry? Even de beeldvorming bijstellen: ik ben een ervaren ict'er, klopt. Leeftijd is een getal in m'n paspoort, ik voel me in ieder geval niet oud. Maar ik meen nergens geclaimed te hebben heel erg goed te zijn, laat staan een goeroe. Dat ben ik ook niet. Ik pikte op tijd m'n certificaatjes mee, droeg m'n steentje bij aan het project en was vermoedelijk gewoon goed bezig zonder er echt uit te springen. Maar bedankt voor het compliment. Ik laat het hier verder bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52
Techno Overlord schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:32:
Hoor je mij ergens Sogeti de lucht in prijzen dan? Aan je relaas daar heb ik dus wel iets aan. Duidelijke mening/ervaring ipv losse one-liners. Het is toch logisch dat mensen het raar vinden dat je met alleen maar loze opmerkingen komt zonder onderbouwing. Dat zijn gewoon dikke flames. Je moet ook niet op de man af spelen, dat doe ik ook niet en komt vervelend over.

Ik stel gewoon een aantal vragen. Ik heb het tijdens de gesprekken gehad over oa de leaseauto maar wilde gewoon meer weten hoe het precies zat. Ook jij trekt conclusies aan de hand van de sumiere informatie die je over mij hebt. Je hebt zelfs de moeite genomen om op mijn profiel te klikken en te zien in welke topics ik vaak post. Kortzichtigheid ten top! Druk mij maar een stempel op het voorhoofd en plaats mij maar in je vele zelfbedachte hokjes! :O

Hiermee ben ik het oneens. In regio Maastricht heb ik onlangs een zeer goede baan bij een erg leuk doch klein bedrijf 'geregeld'. Verhuizen is echt niet nodig! Ik verhuis naar ZL voor mijn vriendin en de baan was makkelijk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 372494 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:44:
Even een vraagje over een aanbod van Sogeti. Ik ben vorige week geweest voor zo'n intake. Enfin, test gehaald en gesprek gehad voor de functie van Test Engineer. Ik heb daarvoor een aanbod gehad (functieniveau P3) waarin ik 1800 euro bruto ga verdienen. In dit topic heb ik veel bedragen langs zien komen van 2175 of 1925, dus waarom biedt Sogeti mij dan maar 1800 euro?

Op de vraag wat ik ongeveer over zou houden per maand, was dat (inclusief leaseauto) rond de 1100 euro. Ik twijfel daarom nu heel erg over wat ik moet doen. Uiteindelijk is dat natuurlijk mijn eigen keuze, maar van 1800 euro bruto (plus vakantiegeld is het 1950 euro bruto/maand) of 1100 euro netto kan ik simpelweg mijn vaste lasten nauwelijks betalen?
Ik zou zeggen, ga in onderhandeling. Als ze je meer willen bieden dan is het top, als ze het niet doen en jij kunt op die manier je vaste lasten niet betalen dan zou ik het niet doen als ik jou was.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 372494 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:44:

Mijn ervaring is dat er over het startsalaris niet te onderhandelen valt. Bij mij werd er gezegd dat het een take it or leave it aanbieding was.

Wat je natuurlijk wel kunt doen is zo snel mogelijk beginnen met cursussen en opleidingen om jezelf te verbeteren. Op die manier maak je progressie en daar kun je dan weer een hoger salaris aan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Brong:

Volgens mij vergeet jij hier iets :)

1.
Je hebt namelijk ook nog de mobiliteitsvergoeding van 7XX euro (810 voor lease btw), dit is dus 400 euro netto erbij. Alleen zal als je moet reizen er een bedrag van af gaan (van het bruto bedrag).

2. Resultaatbonus in het begin iets van 20 euro in de maand

3. Onkostenvergoeding van rond de 30 euro netto

4. En t/m p4 zal je elk half jaar een salarisverhoging tegemoet zien (als je presteert natuurlijk).. wat in totaal netto errug leuk kan op lopen.

Vergeet niet dat Sogeti 10.000 euro gelijk in je gaat steken. Je gaat 2 maanden op cursus, waarvan 3 weken in Amerika en je een telefoon + abbo krijgt (eerste 100 belminuten zijn prive gratis).

Alles bij elkaar zal je de eerste 2 maanden alleen wat krap kunnen komen zitten (geen recht op mobvergoeding en resultaatbonus volgens mij).

In totaal zit je dus (zonder gebruik te maken van je mob. vergoeding) op zo'n 1600 euro netto in de maand.

Dus ik denk dat jij nog niet het heel goed hebt doorgelezen :D

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Volgens mij weet jij er meer van, dus enlighten me ;)
Falcon schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:56:
@Brong:

Volgens mij vergeet jij hier iets :)

1.
Je hebt namelijk ook nog de mobiliteitsvergoeding van 7XX euro (810 voor lease btw), dit is dus 400 euro netto erbij. Alleen zal als je moet reizen er een bedrag van af gaan (van het bruto bedrag).
Waarschijnlijk zou ik een lease-auto gaan rijden met bijtelling (bij voorkeur veertien procent).
2. Resultaatbonus in het begin iets van 20 euro in de maand
Ik denk niet dat het de bedoeling is om die 20 euro te rekenen als vast inkomen. Als je het een keer niet haalt moet het natuurlijk niet betekenen dat je geen brood meer kunt kopen.
3. Onkostenvergoeding van rond de 30 euro netto
Klopt
4. En t/m p4 zal je elk half jaar een salarisverhoging tegemoet zien (als je presteert natuurlijk).. wat in totaal netto errug leuk kan op lopen.
Daar heb ik dus allemaal geen inzicht in, is ook niet echt over gesproken en ik heb er tijdens het gesprek niet aan gedacht. Ik heb alleen het aanbod met een opsomming van alle bedragen plus een uitleg daarover, ook verder niks over hoe dat leasen nou eigenlijk werkt en wat alles kost.
Vergeet niet dat Sogeti 10.000 euro gelijk in je gaat steken. Je gaat 2 maanden op cursus, waarvan 3 weken in Amerika en je een telefoon + abbo krijgt (eerste 100 belminuten zijn prive gratis).
Ja dat is ook zo, maar het gaat uiteindelijk ook bij mij om de knikkers. Ik wil me graag verder ontwikkelen, maar ondertussen moet ik wel alles kunnen betalen. Een voor mezelf toereikend telefoonabonnement heb ik al (plus telefoon) dus dat vind ik nauwelijks een voordeel.
Alles bij elkaar zal je de eerste 2 maanden alleen wat krap kunnen komen zitten (geen recht op mobvergoeding en resultaatbonus volgens mij).
Nee klopt, volgens mij krijg je wel reiskostenvergoeding van wat ik begreep. Kun je voor sommige mensen misschien bijna beter alvast een auto leasen, maar goed...
In totaal zit je dus (zonder gebruik te maken van je mob. vergoeding) op zo'n 1600 euro netto in de maand.

Dus ik denk dat jij nog niet het heel goed hebt doorgelezen :D
Zoals gezegd heb ik alleen maar een opsomming van alle bedragen en daarover een korte uitleg. Vooral die lease-auto is voor mij heel onoverzichtelijk, want wat gaat dat mij per maand kosten? Dat is natuurlijk afhankelijk van welke auto je kiest, maar dan zou ik graag een soort Sogeti-rekenmodel zien. (Overigens, het gaat me niet om de auto, voordat daar weer een discussie over komt...)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Falcon schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:56:
@Brong:
Da's niet helemaal correct. Als YP krijg je 5x halfjaarlijkse een verhoging en dan jaarlijks.
Dus niet alleen t/m P4 :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@stinger: You are correct! ..thanks! :)

@Jojk: Laten we de nummertjes er nog maar even inhouden ;)

1. Leaseauto of geen leaseauto zou ik persoonlijk (en uit eigen ervaring) pas besluiten nadat het duidelijk is waar je eerste opdracht zal zijn. Laat staan dat je op je eerste opdracht in 5 minuten er bent op de fiets vanaf huis, zit je toch met een leaseauto opgescheept en de kosten daarvan. Da wil je niet ;)

Voor een leaseauto berekening kan ik je alleen even een voorbeeld geven (er van uitgaande dat je er ook prive mee gaat rijden!). Bijvoorbeeld de goedkoopste Aygo (3drs 1.0 12V 50kW Acces):

Besteden leasebudget (incl. brandstof): 810
Leasebedrag (40.000KM en 4 jaar)(ING): 246
Brandstof: 297
Totaal: 543
Fiscalewaarde: Bijna 8.920 euro
Bijtelling: 14%
Eigen bijdrage: -267 (let op het - en kun je dus verrekenen met bijtelling)
Fiscale box: 42%
Winterbanden inbegrepen?: JA

Netto hou je dan nog 111 euro over van je mob. vergoeding en betaal je dus in totaal rond de 290 netto per maand aan je lease auto. (incl. brandstof (ook buitenland!), verzekeringen, winterbanden etcetra)

2. Je hebt gelijk aangaande deze bonus. Maar goed als YP moet je het hebben van de kleintjes en Sogeti heeft de crisis overleeft en hierdoor kan je wel zeggen dat wij deze bonus krijgen.

3. Mooi :)

4. Opzich zorgen die verhogingen wel voor een al leuke netto verhoging van rond de 100 euro na het eerste jaar dat je bij Sogeti zit. Ennuh wat Stinger dus zegt.

5. Ik heb mijn abbo aan iemand anders gegeven en die betaalt mij nu de helft van dat abbonement. Zo bespaar je toch al gauw 10 euro per maand. Alle kleine beetjes helpen :)

Ennuh mocht je nu op langer dan een uur met OV afstand zitten van Vianen, dan krijg je volgens mij de mogelijkheid om in het Valk hotel te zitten daar door de weeks met de daarbij horende overnachtingvergoedingen (30 bruto per nacht) en dinerkosten (20 netto) vergoedingen. Scheelt toch weer :)

6. Begreep ik al. Die informatie schoot bij mij ook wat te kort en daarom mijn reactie in dit topic.

Een YP-er wordt opzich redelijk betaald door Sogeti en als jij jezelf goed ontwikkeld en jezelf lekker gaat specialiseren (en dan heb ik het al over een 2 jaar) dan komt het uiteindelijk met het geld ook wel goed. Investeren in de toekomst en daarnaast volgens mij HET solide bedrijf in de IT-sector.

Succes met je keuze en mocht je nog meer info nodig hebben over bepaalde lease-auto's dan kun je mij dm-en, maar ook voor andere zaken is dat geen enkel probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 25-08-2010 22:47 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je voorbeeldberekening klopt niet, tenzij ik iets over het hoofd zie :)

Aygo: 8.920
Fiscale bruto bijtelling per jaar a 14%: 1248,8
Per maand bruto: 104,01
Netto per maand (42% belasting): 43,71

Eigen bijdrage bruto: -267,-
Netto eigen bijdrage 42%: 112,14

Totaal: 68,43 <- erbij.

Totaal rij je dan prive een auto en levert het geld op. Het echter wel om een Aygo ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste