Het probleem of de uitdagingen voor bedrijven met 100+ dat zij straks van alle medewerkers bij moeten gaan houden waarmee ((deel-)auto, (elektrisch) fiets, OV, brommer/scooter, hoe vaak, hoeveel km woon/werk en zakelijk gereisd gaat worden. Dus ook klant <> LR of tussen vestigingen van Sogeti. Goederenvervoer is overigens wel uitgesloten..Chromoris schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:17:
Ik vind het ook interessant om van de zijlijn te kijken wat men gaat doen.
Van wat ik zo lees in de nieuwe wetgeving/regelgeving zijn er een aantal uitzonderingen waarbij CO2 niet gerapporteerd hoeft te worden. Een ervan is als de km/reiskosten niet vergoed worden. Ik zie Sogeti/Cap het zo doen dat men geen reiskosten gaat vergoeden als de CO2 uitstoot ervan te hoog is. Dat bespaart lekker en kan netjes onder de mantel gedaan worden van vergroenen / voldoen aan verplichtingen.
Daarnaast gaat de handhaving via de Omgevingsdiensten.. en als er overheidsinstanties die behoorlijk onderbetaald en onderbemand zijn, zijn het de 29 Omgevingsdiensten wel.
Ik wens de afdeling van Cap/Sogeti Mobiliteit heeft veel succes met het invullen van dit formulier.
Dan zou het merkenbeleid een serieuze optie kunnen zijn. Ik zie genoeg interessante modellen buiten het merkenbeleid er aan komen.M0303 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:24:
[...]
Ik volg het traject ook en ben ook erg geïnteresseerd in de nieuwe regeling. Wat ik begrijp is dat er een gezamenlijk project loopt omdat beide organisaties toevalig op hetzelfde moment voor hetzelfde vraagstuk staan. Maar omdat de uitgangspositie en sfeer anders is, hoorde ik dat er zeker ook twee verschillende regelingen gaan komen. Af van de leasebak? Niets over gehoord. Hoop wel dat er iets betaalbaars komt op het gebied van EV
Maar verder is het wel leuk bij Sogeti
[ Voor 24% gewijzigd door PB1983 op 27-03-2024 14:21 ]
ID.3 1st Plus Mangan Grey