Toon posts:

Ervaring werken bij Sogeti Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste
Acties:
  • 353.847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:29
Heephstan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Tja.. Nut... Jij snapt net zo goed als ik dat het niet echt "nuttig" is :o ... Maar een Note 9 als zakelijke telefoon is geen probleem terwijl je het ook allemaal perfect af kunt met een budget smartphone van 2 jaar terug...

Ik leg het wel even langs mijn unitmanager..
:+

Als jij kan aantonen dat een smartwatch jou helpt tijdens meetings en werken (agendamanagement) dan is het geoorloofd.
Een printer voor thuis mag namelijk ook :p

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43
Spullen voor je gezondheid mag ook. Zie het als een sportswatch :)

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11-2021
Heephstan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:31:
Weet iemand of het mogelijk is met je persoonlijk budget een smartwatch te kopen? Als telefoons, laptops en tablets mogen is een smartwatch niet ver gezocht toch...?
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat een smartwartch geen enkel probleem is. Je betaalt echter wel belasting over hetgeen je declareert, en als je "rood staat" op je budget moet je over 4% van dat bedrag belasting over betalen. (fictieve rente over genoten voordeel wegens renteloze lening van je werkgever)
Alleen een telefoon plus een hoesje is onbelast, maar als je een andere telefoon wilt of uit dienst gaat, moet je over een percentage van de declaratie van je vorige telefoon belasting betalen. Dat percentage hangt af van hoe lang geleden je de vorige telefoon hebt gekocht.
Daar kan Sogeti niks aan doen, dat is de Belastingdienst die het niet leuk vindt als werkgevers netto vergoedingen geven.
Zorg er trouwens voor dat je ALTIJD iets rood staat in je budget als je je aan het oriënteren bent op een andere werkgever, want op het moment dat je je ontslag indient vervalt een positief saldo onmiddellijk en worden nog niet verwerkte declaraties niet meer in behandeling genomen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:31

t_captain

Moderator General Chat
Je zegt eigenlijk dat het niet mogelijk is om fiscaal vriendelijk een smartwatch te kopen. Dit in tegenstelling tot een laptop of smartphone die wel worden geaccepteerd als zakelijke uitgaven/investeringen en dus belastingvrij kunnen worden gekocht?

• trickymoon
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-05-2020
Iemand enig idee welk via welke provider Sogeti hun assessments afneemt? De website van HelloTest zegt dat ze gebruikmaken van Ixly, link ziet er ongeveer zo uit: sogeti.ttotp.nl. Kan iemand dit bevestigen? Dan kan ik gerichter gaan oefenen

Thanks!

[Voor 42% gewijzigd door trickymoon op 13-11-2018 21:18]

• FerryG90
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-11-2019
Vraag van een nieuweling per 1 oktober: Kan iemand mij vertellen wat Sogeti verstaat onder een facturabel uur? Ik ben benieuwd hoe vaak de Prestatienormbeloning wordt uitgekeerd. :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FerryG90 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:40:
Vraag van een nieuweling per 1 oktober: Kan iemand mij vertellen wat Sogeti verstaat onder een facturabel uur? Ik ben benieuwd hoe vaak de Prestatienormbeloning wordt uitgekeerd. :)
Dat klinkt als een uur wat ze kunnen factureren naar hun klanten!

• FerryG90
DennusB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:41:
[...]

Dat klinkt als een uur wat ze kunnen factureren naar hun klanten!
Dan is het weer de vraag wanneer ze iets facturabel vinden. Is alleen je werk doen voldoende of meten ze je prestaties op basis van bepaalde KPI's voor ze iets uitkeren? Ik neem dan ook aan dat je alleen een beloning krijgt als je bij een klant zit en niet als je nog een aantal introductiecursussen volgt.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:37
FerryG90 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:48:
[...]
Ik neem dan ook aan dat je alleen een beloning krijgt als je bij een klant zit en niet als je nog een aantal introductiecursussen volgt.
Dat klopt, je krijgt een bonus(je) als je facturabele uren maakt bij een klant. Niet over uren die je besteedt aan zelf ontwikkeling.

[Voor 7% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 24-09-2019 12:52]

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
FerryG90 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:40:
Per bonusdragend uur ontvang je een uitkering van 0,75% van je prestatienormbeloning.
Het uitkeringspercentage is zo gekozen dat de prestatienormbeloning op jaarbasis volledig wordt uitgekeerd als je gemiddeld 133 uur per maand facturabel bent ingezet.
Het prestatieloon over de facturabele uren in maand A wordt berekend en vastgesteld in maand B en uitgekeerd in maand C.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• FerryG90
Nnoitra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:54:
[...]

Per bonusdragend uur ontvang je een uitkering van 0,75% van je prestatienormbeloning.
Het uitkeringspercentage is zo gekozen dat de prestatienormbeloning op jaarbasis volledig wordt uitgekeerd als je gemiddeld 133 uur per maand facturabel bent ingezet.
Het prestatieloon over de facturabele uren in maand A wordt berekend en vastgesteld in maand B en uitgekeerd in maand C.
Dank voor de uitleg _/-\o_

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:37
Ik heb mijn aanbieding binnen.

Kan iemand mij een voorbeeld geven welke auto's je kunt leasen tot de gestelde grens van 1000 euro? en welke bijtelling etc hierbij komt?

• Muta
  • Niet online
Phyrozi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:39:
Ik heb mijn aanbieding binnen.

Kan iemand mij een voorbeeld geven welke auto's je kunt leasen tot de gestelde grens van 1000 euro? en welke bijtelling etc hierbij komt?
Gefeliciteerd.

Je kunt tegenwoordig alleen hybride of full electric leasen. Bovendien alleen Europese merken.

Bijtelling is afhankelijk van je keuze auto en kun je zelf berekenen. Voor €1000 kun je volgens mij een prima auto van 45k van leasen. Daar komt dan nog wel bijtelling bij.

• Phyrozi
@Muta dankjewel! Ja, hiervan ben ik op de hoogte. Zowel bijtelling als hybride/EV is geen probleem.

Ik ben een late student, dus start als YP nu en mijn aanstaande vrouw is al wat ouder. Met oog op kindertjes willen we graag een grotere auto. Gelukkig kan dat met twee inkomens :)

Bedankt voor de info!

[Voor 6% gewijzigd door Phyrozi op 26-11-2021 08:27]

• Muta
  • Niet online
Phyrozi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:14:
@Muta dankjewel! Ja, hiervan ben ik op de hoogte. Zowel bijtelling als hybride/EV is geen probleem.

Ik ben een late student, dus start als YP nu en mijn aanstaande vrouw is al wat ouder. Met oog op kindertjes willen we graag een grotere auto. Gelukkig kan dat met twee inkomens :)

Bedankt voor de info!
Als je trouwens een specifiek model op t oog hebt kan ik in het leaseportaal voor je kijken hoe duur het ongeveer zal zijn.

• Phyrozi
@Muta Bedankt voor het aanbod! Mijn schoonzuster werkt bij Cap. Die hebben hetzelfde aanbod denk ik?

Ik neem het aanbod van Sogeti niet aan. Ik heb elders een prachtig aanbod gekregen (beter) voor een baan wat mij ook leuker lijkt.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 22:49
Phyrozi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:34:
@Muta Bedankt voor het aanbod! Mijn schoonzuster werkt bij Cap. Die hebben hetzelfde aanbod denk ik?

Ik neem het aanbod van Sogeti niet aan. Ik heb elders een prachtig aanbod gekregen (beter) voor een baan wat mij ook leuker lijkt.
Klopt, keuze van automerken is nu gelijk met Cap. Grootste verschil met Cap is, dat bij Sogeti je een ongelimiteerd aantal privékilometers hebt en bij Cap dat gelimiteerd op 1000km per maand.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 20:21
Ik ben benieuwd naar de werkervaringen bij Sogeti, vooral in de richting van functioneel beheer?
En hoe zit het met de salaris(groei) voor een medior bied Sogeti een goed toekomstperspectief.

[Voor 4% gewijzigd door xtaix op 08-02-2022 16:22]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sogeti is een prima springplank voor werkervaring en certificaten (let wel op de amortisatie), maar een beetje leuke salarisgroei zul je elders moeten zoeken.

• PB1983
xtaix schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:21:
Ik ben benieuwd naar de werkervaringen bij Sogeti, vooral in de richting van functioneel beheer?
En hoe zit het met de salaris(groei) voor een medior bied Sogeti een goed toekomstperspectief.
Kan je daar wel iets over zeggen. :) Ik ben zelf ook wel begonnen als (medior) functioneel beheerder bij Sogeti, maar 3 jaar geleden de overstap gemaakt naar het testvak. Qua (groei in) beloningsbudget zijn er waarschijnlijk betere partijen, daar ga ik zeker niet over liegen. Hoe het zit met groei in salaris binnen de Cap Groep, is best een complex verhaal.

Heb verschillende FB-opdrachten (ook toen ik al bij de test unit zat) gedaan bij voornamelijk de Rijksoverheid. Soms was het gebruikersbeheerder en het ondersteunen van de gebruikersorganisatie, en soms zat je op het tactisch niveau (als je het BisL-boek) er bij pakt. Ik ken collega's die als FB'er doorgegroeid zijn naar een senior rol, maar ook richting Business analist, Product Owner, Scrum Master en zoals ik de testkant. Of als je naar Vianen kan en mag.. aan de andere kant van de gang :)

• Smint
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-04-2022
Zijn de salarissen van traineeships omhoog gegaan? Ik zie dat ze nu 3.5k bieden voor alle traineeships.
https://www.sogeti.nl/vacatures/traineeship-testen

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:03
Smint schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:32:
Zijn de salarissen van traineeships omhoog gegaan? Ik zie dat ze nu 3.5k bieden voor alle traineeships.
https://www.sogeti.nl/vacatures/traineeship-testen
3450 salaris inclusief mobiliteitsvergoeding van 710 én vakantiegeld.
Klinkt mij dus meer als een dikke 2500 salaris per maand.

• PB1983
Beloningsbudget voor de YP's is inderdaad iets omhoog gegaan. Maar als je het mobiliteitsbudget en vakantiegeld eraf haalt, blijft er inderdaad nog zo'n 2500 over. Maar goed, met €710 budget en een hybride, plug-in hybride of ev te leasen wordt een flinke uitdaging :)

In de parkeergarage van Vianen zijn er inmiddels zat laadpalen geplaatst :)

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Ik begin binnenkort bij sogeti en vroeg me af hoe dat nou werkt met de flexregeling en wat dat fiscaal inhoudt als je geen rijbewijs hebt en alleen gebruik maakt van de OV. Wordt de gemaakte kosten van de NS business card van je bruto mobiliteitsbudget dan afgehaald?

• PB1983
Wat ik van een niet-leaserijder begreep is het volgende. Het gaat niet van je bruto mobiliteitsbudget af, maar van je beloningsbudget. Als je bijvoorbeeld 100 euro declareert, gaat er 100 bruto af van je bruto salaris en krijg je dat dan weer 100 netto weer terug op je salaris.

Als je het echt zeker wilt weten, vraag het even na bij je toekomstige career manager of bel HR, die kunnen dat nog beter uitleggen. En uiteraard welkom bij Sogeti :)

• Redy
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Wat zijn tegenwoordig de populaire lease auto's bij Sogeti? Wat rijdt het meeste rond in de vloot?
Ik probeer alvast uit te zoeken hoe ik mijn mobiliteitsvraagstuk ga aanpakken.

• Muta
  • Niet online
Redy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:11:
Wat zijn tegenwoordig de populaire lease auto's bij Sogeti? Wat rijdt het meeste rond in de vloot?
Ik probeer alvast uit te zoeken hoe ik mijn mobiliteitsvraagstuk ga aanpakken.
Geen idee. Maar de leaseregeling is sinds vorig jaar veranderd naar minimaal hybride. Ik weet al helemaal niet wat sindsdien de top 10 is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB1983
Wat de top 10 is weet ook niet, maar sinds de nieuwe leaseregeling is het wel allemaal plug-in hybride of volledig elektrisch. In het leaseportaal van Alphabet kon je zien welke auto's de afgelopen tijd het vaakst samengesteld zijn.

Niet helemaal representatief, maar een blik op de parkeergarage in Vianen de parkeerplaats wel een aantal ID.3 (inclusief de mijne :) ), Enyaq, ID.4, Niro's, een paar Inoiq5's / EV6's (die hadden geluk, want Kia en Hyundai's mogen niet meer..) Ook nog de Corsa-e, maar er stonden nog genoeg Cactussen :)

[Voor 5% gewijzigd door PB1983 op 13-05-2022 08:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 21:40

Martinspire

Awesomeness

Door de brandstofprijzen wordt het ook wel interessanter. Maar doorgaans is wat er goedkoop is, wel veel te zien. Ik denk dat nu je geen apart potje hebt, mensen ook eerder geneigd zijn om zo goedkoop uit te zijn.

Al is de vraag hoe lang ze de huidige kilometers (en het hele systeem) blijven hanteren. Ik zou zelf nu kiezen om het uit te laten betalen en zelf wat te private leasen om zo veel minder kilometers en brandstof te moeten toevoegen aan de maandelijkse lasten. Plus je kunt zelf kiezen waar je je winterbanden wilt monteren. De lokale bandenboer is veel beter dan de profiles en kwikfits, maar daar mag je niet langs.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB1983
Martinspire schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:56:
Door de brandstofprijzen wordt het ook wel interessanter. Maar doorgaans is wat er goedkoop is, wel veel te zien. Ik denk dat nu je geen apart potje hebt, mensen ook eerder geneigd zijn om zo goedkoop uit te zijn.

Al is de vraag hoe lang ze de huidige kilometers (en het hele systeem) blijven hanteren. Ik zou zelf nu kiezen om het uit te laten betalen en zelf wat te private leasen om zo veel minder kilometers en brandstof te moeten toevoegen aan de maandelijkse lasten. Plus je kunt zelf kiezen waar je je winterbanden wilt monteren. De lokale bandenboer is veel beter dan de profiles en kwikfits, maar daar mag je niet langs.
Voor onderhoud moet je dus ook naar de Euromasters/Profiles, behalve voor je EV's, dan mag je nog naar de garage.

Daarnaast meen ik mij te herinneren dat er vorig jaar gesproken werd, om eind 2021 nog eens te kijken of de max km nog verder te verlagen. Ik zou zelf liever zien dat je als Sogetist het kilometrage (of per jaar) zelf zou kunnen kiezen. Heb het 'geluk' dat mijn huidige klant prima met de fiets te doen is. Dus ging nog voor COVID van 30k per jaar naar 12k

Eens kijken of Mobiliteitsbudget straks weer een item gaat worden bij SogetiTV :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redy
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Geeft mij een beter idee van de mogelijkheden.

• mickv95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-08-2022
Hallo allemaal, Ik online te kijken naar verschillende traineeships en mijn oog viel op die van sogeti. Weet iemand hoeveel ervaring je moet hebben voor bijvoorbeeld een traineeship als: Traineeship Data Engineering of kun je bij deze traineeships instappen zonder enige ervaring?

• PB1983
Nu weet ik het niet helemaal bij het traineeship van Data Engineering zeker. Wat ik wel vanuit de traineeship van Quality Engineering en Testing weet, dat (IT-)werkervaring niet altijd gevraagd wordt, wel affiniteit met IT. Lopen genoeg collega's rond die het traineeship rond, die vanuit een andere sector, het testvak zijn ingegaan.

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:04
mickv95 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:55:
Hallo allemaal, Ik online te kijken naar verschillende traineeships en mijn oog viel op die van sogeti. Weet iemand hoeveel ervaring je moet hebben voor bijvoorbeeld een traineeship als: Traineeship Data Engineering of kun je bij deze traineeships instappen zonder enige ervaring?
Hoi Mick, je kunt deze traineeships starten zonder werkervaring - dus direct na je opleiding. Uiteraard helpt het wanneer je tijdens jouw opleiding wat relevante opdrachtervaring hebt opgedaan.

• Trusten
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Hallo allen,

Weet iemand van jullie of de traineeships alleen te volgen zijn vanuit een fulltime (40u) aanstelling?

• PB1983
Trusten schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:01:
Hallo allen,

Weet iemand van jullie of de traineeships alleen te volgen zijn vanuit een fulltime (40u) aanstelling?
Net nog even gekeken in de arbeidsvoorwaarden. Beter gezegd lees ik geen uitzondering voor de traineeships dat alleen een traineeship in fulltime dienstverband kan plaatsvinden.

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-02 10:14
Valt er binnen Sogeti nog wat te verwachten qua inflatie maatregelen? Vrijwel iedereen die ik ken heeft (relatief) hoge opslagen en cash bonussen ontvangen als gedeeltelijke verzachting, maar vanuit mijn team hoor ik zachtjes dat ik er bij Sogeti niet op hoef te rekenen.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38
Zeewolf schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:36:
Valt er binnen Sogeti nog wat te verwachten qua inflatie maatregelen? Vrijwel iedereen die ik ken heeft (relatief) hoge opslagen en cash bonussen ontvangen als gedeeltelijke verzachting, maar vanuit mijn team hoor ik zachtjes dat ik er bij Sogeti niet op hoef te rekenen.
Quarterly update van afgelopen woensdag even terug kijken.

• PB1983
Reken er helaas maar niet op, misschien wordt er volgende week wel iets geroepen in SogetiTV

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-02 10:14
Rmg schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:48:
[...]
Quarterly update van afgelopen woensdag even terug kijken.
Hoe vind ik dat terug? Op einstein of in mijn mailbox kan ik niks vinden. Tenzij je de loonbanden bedoeld?

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01 21:34
Ik wil solliciteren bij Sogeti voor een medior functie (3 jaar ervaring). Welke klanten heeft Sogeti voornamelijk(overheid, banken, gemeenten?). Ben ook benieuwd op welke salarisrange kan ik rekenen en leasebudget?

• PB1983
De meeste banken en Rijksoverheid (en onderliggende agentschappen/uitvoeringsorganisaties) en de gemeenten zijn in ieder geval klanten van Sogeti, maar zo beetje alles komt wel voorbij.

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01 21:34
PB1983 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:17:
De meeste banken en Rijksoverheid (en onderliggende agentschappen/uitvoeringsorganisaties) en de gemeenten zijn in ieder geval klanten van Sogeti, maar zo beetje alles komt wel voorbij.
Aha oke, mag je dan ook bepaalde sectoren afwijzen voor een opdracht als je die sector niet interessant vindt?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

BMS080 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:34:
[...]

Aha oke, mag je dan ook bepaalde sectoren afwijzen voor een opdracht als je die sector niet interessant vindt?
Je kunt enigszins zelf sturen, door actief contact op te nemen met de sales van de sectoren die je interessant vind. Zo lang je niet te lang op de bank zit, kun je nog wat sturen in wat je wilt doen/waar je naar toe wilt. Daarbij hangt het er ook wel een beetje vanaf wat voor werk je doet, welke grade je zit, dat soort spul. Maar als je eenmaal op intake gaat, word er wel verwacht dat je daar aan de slag gaat als je de opdracht aangeboden krijgt.

[Voor 8% gewijzigd door Gropah op 10-11-2022 00:13]

• PB1983
Je kan/mag altijd je opdrachtvoorkeuren aangeven, weet wel dat Sales/Planning daar soms geen rekening mee houden. In dat geval stem het altijd af met je career manager. Heb je bijvoorbeeld (morele of religieuze) bezwaren, of een thuissituatie die vraagt om een opdracht direct bij huis, is dat altijd bespreekbaar.

Toen mijn vrouw hoogzwanger was en ik aangeboden bij een klant werd en de reistijd boven exclusief files meer dan een 1 uur was, gelijk bij mijn career manager aan de bel getrokken. 10 minuten later was het geregeld. Een dag later op aangeboden bij een ministerie op 3 kwartier fietsen.

En zoals @Gropah al zei, Een goede band met de Sales in de sectoren of organisaties die je interessant vindt, zorgt er voor dat ze je snel vinden als je opdracht een keer afloopt :)

• Column
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-01 21:12
Beste allen,

Ik heb een vraag over de HBO eis van Sogeti. Ik ben onlangs benaderd door een recruiter van Sogeti en heb daar een fijn gesprek mee gehad. We kwamen tot de conclusie dat het traineeship tot cyber security specialist een goede optie is, gezien ik al wat certificering heb (net+, sec+, CISSP examen net gehaald), maar werkervaring nog ontbreekt.

Nu is er gekozen om niet verder te gaan vanwege het ontbreken van een afgerond HBO diploma, ondanks dat sommige van mijn certificering op master niveau geraamd wordt. Ik ben in mijn 2e helft 30 en ondanks dat deeltijd bachelor studie op de planning staat, verwacht ik niet op korte termijn een HBO diploma te hebben.

Is dit een harde eis, of zijn er nog andere manieren om het gemis van een HBO te compenseren?

[Voor 11% gewijzigd door Column op 12-11-2022 10:24. Reden: aanvulling]

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:05

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Column schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:20:
Beste allen,

Ik heb een vraag over de HBO eis van Sogeti. Ik ben onlangs benaderd door een recruiter van Sogeti en heb daar een fijn gesprek mee gehad. We kwamen tot de conclusie dat het traineeship tot cyber security specialist een goede optie is, gezien ik al wat certificering heb (net+, sec+, CISSP examen net gehaald), maar werkervaring nog ontbreekt.

Nu is er gekozen om niet verder te gaan vanwege het ontbreken van een afgerond HBO diploma, ondanks dat sommige van mijn certificering op master niveau geraamd wordt. Ik ben in mijn 2e helft 30 en ondanks dat deeltijd bachelor studie op de planning staat, verwacht ik niet op korte termijn een HBO diploma te hebben.

Is dit een harde eis, of zijn er nog andere manieren om het gemis van een HBO te compenseren?
HBO is geen absolute eis, ik heb er ook 10 jaar gezeten zonder HBO. (eerder de uitzondering die de regel bevestigd, ken nog 2 anderen binnen het bedrijf die niet aan deze eis voldoen, en ik ken heeeel veeel mensen ;) ).
Afhankelijk welke kant je op wilt binnen cyber security, hebben ze ook nog assessments die je kan doen binnen Sogeti waar ze je kennis testen, zonder HBO zullen ze waarschijnlijk iets strenger zijn. Vraag naar dit soort mogelijkheden om je kennis en kunde te bewijzen.

Het 1 en ander is ook een beetje afhankelijk van de bank op dit moment en waar de klanten op dit moment om vragen.
Sommige functies vragen gewoon HBO als kandidaten, en als je dat niet hebt dan maak je geen kans. En zit Sogeti met iemand die ze moeilijker kunnen inzetten.

Gewoon sebastiaan

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
als hierboven ^
In de tijd dat ik bij Sogeti werkte ook een aantal collega's meegemaakt zonder HBO.

Ze kijken naar meer dan alleen dat. Voor een schoolverlater is het (vaak) een handig middel om kennis te toetsen. Maar naar gelang iemand langer van school is, gaan er toch andere dingen gelden; werkervaring, praktijkkennis, certificeringen, etc.

Leeg - Sinds 20180907

• RxTweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Ik lees veel over traineeships, is het ook mogelijk om als senior developer over te stappen en een salaris van circa 80k - 100k te ontvangen?

• FirePuma142
  • Niet online
RxTweak schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:38:
Ik lees veel over traineeships, is het ook mogelijk om als senior developer over te stappen en een salaris van circa 80k - 100k te ontvangen?
Voor die range kun je beter niet bij een (grote) detacheerder kijken.

• FirePuma142
  • Niet online
Column schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:20:

Ik was er ook zo één zonder HBO, maar het maakt wel een verschil of je als trainee/young professional binnen stapt, of al wat ouder bent. Tweede helft 30 (ik ben er al voorbij inmiddels) wordt lastig denk ik.

• Genoskeh
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-01 15:53
Hallo mensen,

Ik ben in bezit van een bachelor Technische Bedrijfskunde (2021) en daarna heb ik een klein jaartje officieel gewerkt als parttime data analist (vooral wat klusjes met programma's zoals Excel, Excel VBA, Visio, Python en Power Automate). Technische Bedrijfskunde gestudeerd, maar waarom een IT-achtige baantje? Ik kwam er achteraf pas achter dat IT-vraagstukken mij meer interesseren dan technisch bedrijfskundige (Supply Chain, logistieke, inkoop etc.) vraagstukken.

Nu ben ik door een maatje van mij getipt met de door Sogeti aangeboden traineeship: 'IT Traineeship' in Groningen.
Dit traineeship sprak me aan, omdat er veel training/opleidingsmogelijkheden worden aangeboden en natuurlijk ook dat ik mezelf verder kan ontwikkelen op het gebied van IT (de arbeidsvoorwaarden klinken opzich ook wel aantrekkelijk).

Nu vraag ik mij af of het realistisch is om dit traineeship aan te gaan? Ik heb namelijk niet zoveel ervaring met programmeertalen. Wel heb ik met programmeertalen Python en Excel VBA gewerkt, maar daarmee hebben youtube en het internet mij vooral mee geholpen.
Daarnaast vraag ik mij ook af hoe jullie een 40-urige werkweek ervaren bij Sogeti? Hebben jullie nog tijd voor andere dingen, zoals sporten, uit eten, dagje weg, gamen etc.?

Alvast dank voor de moeite!

[Voor 0% gewijzigd door Genoskeh op 29-12-2022 19:39. Reden: Spellingsfout]

• PB1983
Zie dat de vacature wel heel breed is ingeschoten, maar kennis van programmeertalen is altijd mooi meegenomen, maar niet voor alle traineeships een pré.

Ben destijds begonnen met 40 uur, maar toen de kleine (nou ja, gaat over een paar maanden naar de basisschool) er kwam, naar 36 uur gegaan. Had ook met 40 uur genoeg tijd om te sporten, uit eten te gaan etc.

Echter had ik nog geluk met de dagelijkse reistijd naar de klant, maar ik wil je alvast waarschuwen detachering betekent wel soms pech met reistijd.

Ik ben niet zo bekend met de gemiddelde reistijd van de collega's van Noord-Oost, maar reistijd kost je wel vrije tijd. Anderzijds wordt er nog steeds thuis gewerkt, en is een paar keer per werk naar de klant niet echt een issue.

• Nnoitra
PB1983 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:03:
Zie dat de vacature wel heel breed is ingeschoten, maar kennis van programmeertalen is altijd mooi meegenomen, maar niet voor alle traineeships een pré.

Ben destijds begonnen met 40 uur, maar toen de kleine (nou ja, gaat over een paar maanden naar de basisschool) er kwam, naar 36 uur gegaan. Had ook met 40 uur genoeg tijd om te sporten, uit eten te gaan etc.

Echter had ik nog geluk met de dagelijkse reistijd naar de klant, maar ik wil je alvast waarschuwen detachering betekent wel soms pech met reistijd.

Ik ben niet zo bekend met de gemiddelde reistijd van de collega's van Noord-Oost, maar reistijd kost je wel vrije tijd. Anderzijds wordt er nog steeds thuis gewerkt, en is een paar keer per werk naar de klant niet echt een issue.
Noord-Oost probeert zoveel mogelijk de mensen in Noord-Oost te houden ;)

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:26
Hoe zit het tegenwoordig met YP lease auto's? Waar kun je uit kiezen?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zothor schreef op maandag 30 januari 2023 @ 01:52:
Hoe zit het tegenwoordig met YP lease auto's? Waar kun je uit kiezen?
Vroeger was er een specifieke YP auto, maar die was op een gegeven moment niet meer leverbaar (volgens mij omdat ze geen klant (meer) zijn). Er is een merkenbeleid van automerken die klant zijn van Sogeti (vooral Europese merken). Daarbij moet er hybride of elektrisch gereden worden. Je krijgt als YP een mobiliteitsvergoeding van 710 euro. Daar kun je een A of kleine B klasse auto mee leasen, maar dat is dan zonder bijtelling die er ook nog vanaf gaat. De (wat mij betreft) leukere auto's zitten zonder brandstof en zonder bijtelling op of over de grens van je leasebudget.

Leasen kan dus, maar ik zou er niet raar van op kijken als je na brandstof al buiten je mobiliteitsbudget gaat, en dan moet de bijtelling er ook nog af. Er word via een forum nog wel wat uitgeruild, dus dan zou je eventueel op den duur kunnen kijken of je goedkoper uit bent. Er is ook een poollijst, van auto's die eerder zijn ingeleverd om wat voor reden dan ook. Maar sinds de autotekorten, is die eigenlijk standaard leeg.

• Nnoitra
Gropah schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Vroeger was er een specifieke YP auto, maar die was op een gegeven moment niet meer leverbaar (volgens mij omdat ze geen klant (meer) zijn). Er is een merkenbeleid van automerken die klant zijn van Sogeti (vooral Europese merken). Daarbij moet er hybride of elektrisch gereden worden. Je krijgt als YP een mobiliteitsvergoeding van 710 euro. Daar kun je een A of kleine B klasse auto mee leasen, maar dat is dan zonder bijtelling die er ook nog vanaf gaat. De (wat mij betreft) leukere auto's zitten zonder brandstof en zonder bijtelling op of over de grens van je leasebudget.

Leasen kan dus, maar ik zou er niet raar van op kijken als je na brandstof al buiten je mobiliteitsbudget gaat, en dan moet de bijtelling er ook nog af. Er word via een forum nog wel wat uitgeruild, dus dan zou je eventueel op den duur kunnen kijken of je goedkoper uit bent. Er is ook een poollijst, van auto's die eerder zijn ingeleverd om wat voor reden dan ook. Maar sinds de autotekorten, is die eigenlijk standaard leeg.
De mobiliteitsvergoeding en de kostencalculatie zijn (eindelijk) aangepast. Details volgen nog, maar 't zou binnenkort dan ook met terugwerkende kracht (1/1/'23) in moeten gaan

@Gropah Werd door het opperhoofd genoemd tijdens de online kickoff van laatst.

[Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 31-01-2023 15:02]

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nnoitra schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:51:
[...]
De mobiliteitsvergoeding en de kostencalculatie zijn (eindelijk) aangepast. Details volgen nog, maar 't zou binnenkort dan ook met terugwerkende kracht (1/1/'23) in moeten gaan
Ik heb daar (nog) niets overgehoord, maar zou het goed snappen, dus ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee