Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:44
Heephstan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Tja.. Nut... Jij snapt net zo goed als ik dat het niet echt "nuttig" is :o ... Maar een Note 9 als zakelijke telefoon is geen probleem terwijl je het ook allemaal perfect af kunt met een budget smartphone van 2 jaar terug...

Ik leg het wel even langs mijn unitmanager..
:+

Als jij kan aantonen dat een smartwatch jou helpt tijdens meetings en werken (agendamanagement) dan is het geoorloofd.
Een printer voor thuis mag namelijk ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 16:11
Spullen voor je gezondheid mag ook. Zie het als een sportswatch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-04 09:36
Heephstan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:31:
Weet iemand of het mogelijk is met je persoonlijk budget een smartwatch te kopen? Als telefoons, laptops en tablets mogen is een smartwatch niet ver gezocht toch...?
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat een smartwartch geen enkel probleem is. Je betaalt echter wel belasting over hetgeen je declareert, en als je "rood staat" op je budget moet je over 4% van dat bedrag belasting over betalen. (fictieve rente over genoten voordeel wegens renteloze lening van je werkgever)
Alleen een telefoon plus een hoesje is onbelast, maar als je een andere telefoon wilt of uit dienst gaat, moet je over een percentage van de declaratie van je vorige telefoon belasting betalen. Dat percentage hangt af van hoe lang geleden je de vorige telefoon hebt gekocht.
Daar kan Sogeti niks aan doen, dat is de Belastingdienst die het niet leuk vindt als werkgevers netto vergoedingen geven.
Zorg er trouwens voor dat je ALTIJD iets rood staat in je budget als je je aan het oriënteren bent op een andere werkgever, want op het moment dat je je ontslag indient vervalt een positief saldo onmiddellijk en worden nog niet verwerkte declaraties niet meer in behandeling genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
Je zegt eigenlijk dat het niet mogelijk is om fiscaal vriendelijk een smartwatch te kopen. Dit in tegenstelling tot een laptop of smartphone die wel worden geaccepteerd als zakelijke uitgaven/investeringen en dus belastingvrij kunnen worden gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickymoon
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-05-2020
Iemand enig idee welk via welke provider Sogeti hun assessments afneemt? De website van HelloTest zegt dat ze gebruikmaken van Ixly, link ziet er ongeveer zo uit: sogeti.ttotp.nl. Kan iemand dit bevestigen? Dan kan ik gerichter gaan oefenen

Thanks!

[ Voor 42% gewijzigd door trickymoon op 13-11-2018 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1243252

Vraag van een nieuweling per 1 oktober: Kan iemand mij vertellen wat Sogeti verstaat onder een facturabel uur? Ik ben benieuwd hoe vaak de Prestatienormbeloning wordt uitgekeerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 1243252 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:40:
Vraag van een nieuweling per 1 oktober: Kan iemand mij vertellen wat Sogeti verstaat onder een facturabel uur? Ik ben benieuwd hoe vaak de Prestatienormbeloning wordt uitgekeerd. :)
Dat klinkt als een uur wat ze kunnen factureren naar hun klanten!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:41:
[...]

Dat klinkt als een uur wat ze kunnen factureren naar hun klanten!
Dan is het weer de vraag wanneer ze iets facturabel vinden. Is alleen je werk doen voldoende of meten ze je prestaties op basis van bepaalde KPI's voor ze iets uitkeren? Ik neem dan ook aan dat je alleen een beloning krijgt als je bij een klant zit en niet als je nog een aantal introductiecursussen volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Anoniem: 1243252 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:48:
[...]
Ik neem dan ook aan dat je alleen een beloning krijgt als je bij een klant zit en niet als je nog een aantal introductiecursussen volgt.
Dat klopt, je krijgt een bonus(je) als je facturabele uren maakt bij een klant. Niet over uren die je besteedt aan zelf ontwikkeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 24-09-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
Anoniem: 1243252 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:40:
Per bonusdragend uur ontvang je een uitkering van 0,75% van je prestatienormbeloning.
Het uitkeringspercentage is zo gekozen dat de prestatienormbeloning op jaarbasis volledig wordt uitgekeerd als je gemiddeld 133 uur per maand facturabel bent ingezet.
Het prestatieloon over de facturabele uren in maand A wordt berekend en vastgesteld in maand B en uitgekeerd in maand C.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nnoitra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:54:
[...]

Per bonusdragend uur ontvang je een uitkering van 0,75% van je prestatienormbeloning.
Het uitkeringspercentage is zo gekozen dat de prestatienormbeloning op jaarbasis volledig wordt uitgekeerd als je gemiddeld 133 uur per maand facturabel bent ingezet.
Het prestatieloon over de facturabele uren in maand A wordt berekend en vastgesteld in maand B en uitgekeerd in maand C.
Dank voor de uitleg _/-\o_

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-06 18:15
Ik heb mijn aanbieding binnen.

Kan iemand mij een voorbeeld geven welke auto's je kunt leasen tot de gestelde grens van 1000 euro? en welke bijtelling etc hierbij komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Phyrozi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:39:
Ik heb mijn aanbieding binnen.

Kan iemand mij een voorbeeld geven welke auto's je kunt leasen tot de gestelde grens van 1000 euro? en welke bijtelling etc hierbij komt?
Gefeliciteerd.

Je kunt tegenwoordig alleen hybride of full electric leasen. Bovendien alleen Europese merken.

Bijtelling is afhankelijk van je keuze auto en kun je zelf berekenen. Voor €1000 kun je volgens mij een prima auto van 45k van leasen. Daar komt dan nog wel bijtelling bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
@Muta dankjewel! Ja, hiervan ben ik op de hoogte. Zowel bijtelling als hybride/EV is geen probleem.

Ik ben een late student, dus start als YP nu en mijn aanstaande vrouw is al wat ouder. Met oog op kindertjes willen we graag een grotere auto. Gelukkig kan dat met twee inkomens :)

Bedankt voor de info!

[ Voor 6% gewijzigd door Phyrozi op 26-11-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Phyrozi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:14:
@Muta dankjewel! Ja, hiervan ben ik op de hoogte. Zowel bijtelling als hybride/EV is geen probleem.

Ik ben een late student, dus start als YP nu en mijn aanstaande vrouw is al wat ouder. Met oog op kindertjes willen we graag een grotere auto. Gelukkig kan dat met twee inkomens :)

Bedankt voor de info!
Als je trouwens een specifiek model op t oog hebt kan ik in het leaseportaal voor je kijken hoe duur het ongeveer zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
@Muta Bedankt voor het aanbod! Mijn schoonzuster werkt bij Cap. Die hebben hetzelfde aanbod denk ik?

Ik neem het aanbod van Sogeti niet aan. Ik heb elders een prachtig aanbod gekregen (beter) voor een baan wat mij ook leuker lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05
Phyrozi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:34:
@Muta Bedankt voor het aanbod! Mijn schoonzuster werkt bij Cap. Die hebben hetzelfde aanbod denk ik?

Ik neem het aanbod van Sogeti niet aan. Ik heb elders een prachtig aanbod gekregen (beter) voor een baan wat mij ook leuker lijkt.
Klopt, keuze van automerken is nu gelijk met Cap. Grootste verschil met Cap is, dat bij Sogeti je een ongelimiteerd aantal privékilometers hebt en bij Cap dat gelimiteerd op 1000km per maand.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Ik ben benieuwd naar de werkervaringen bij Sogeti, vooral in de richting van functioneel beheer?
En hoe zit het met de salaris(groei) voor een medior bied Sogeti een goed toekomstperspectief.

[ Voor 4% gewijzigd door xtaix op 08-02-2022 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sogeti is een prima springplank voor werkervaring en certificaten (let wel op de amortisatie), maar een beetje leuke salarisgroei zul je elders moeten zoeken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
xtaix schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:21:
Ik ben benieuwd naar de werkervaringen bij Sogeti, vooral in de richting van functioneel beheer?
En hoe zit het met de salaris(groei) voor een medior bied Sogeti een goed toekomstperspectief.
Kan je daar wel iets over zeggen. :) Ik ben zelf ook wel begonnen als (medior) functioneel beheerder bij Sogeti, maar 3 jaar geleden de overstap gemaakt naar het testvak. Qua (groei in) beloningsbudget zijn er waarschijnlijk betere partijen, daar ga ik zeker niet over liegen. Hoe het zit met groei in salaris binnen de Cap Groep, is best een complex verhaal.

Heb verschillende FB-opdrachten (ook toen ik al bij de test unit zat) gedaan bij voornamelijk de Rijksoverheid. Soms was het gebruikersbeheerder en het ondersteunen van de gebruikersorganisatie, en soms zat je op het tactisch niveau (als je het BisL-boek) er bij pakt. Ik ken collega's die als FB'er doorgegroeid zijn naar een senior rol, maar ook richting Business analist, Product Owner, Scrum Master en zoals ik de testkant. Of als je naar Vianen kan en mag.. aan de andere kant van de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smint
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-04-2022
Zijn de salarissen van traineeships omhoog gegaan? Ik zie dat ze nu 3.5k bieden voor alle traineeships.
https://www.sogeti.nl/vacatures/traineeship-testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Smint schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:32:
Zijn de salarissen van traineeships omhoog gegaan? Ik zie dat ze nu 3.5k bieden voor alle traineeships.
https://www.sogeti.nl/vacatures/traineeship-testen
3450 salaris inclusief mobiliteitsvergoeding van 710 én vakantiegeld.
Klinkt mij dus meer als een dikke 2500 salaris per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Beloningsbudget voor de YP's is inderdaad iets omhoog gegaan. Maar als je het mobiliteitsbudget en vakantiegeld eraf haalt, blijft er inderdaad nog zo'n 2500 over. Maar goed, met €710 budget en een hybride, plug-in hybride of ev te leasen wordt een flinke uitdaging :)

In de parkeergarage van Vianen zijn er inmiddels zat laadpalen geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik begin binnenkort bij sogeti en vroeg me af hoe dat nou werkt met de flexregeling en wat dat fiscaal inhoudt als je geen rijbewijs hebt en alleen gebruik maakt van de OV. Wordt de gemaakte kosten van de NS business card van je bruto mobiliteitsbudget dan afgehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
Wat ik van een niet-leaserijder begreep is het volgende. Het gaat niet van je bruto mobiliteitsbudget af, maar van je beloningsbudget. Als je bijvoorbeeld 100 euro declareert, gaat er 100 bruto af van je bruto salaris en krijg je dat dan weer 100 netto weer terug op je salaris.

Als je het echt zeker wilt weten, vraag het even na bij je toekomstige career manager of bel HR, die kunnen dat nog beter uitleggen. En uiteraard welkom bij Sogeti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redy
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Wat zijn tegenwoordig de populaire lease auto's bij Sogeti? Wat rijdt het meeste rond in de vloot?
Ik probeer alvast uit te zoeken hoe ik mijn mobiliteitsvraagstuk ga aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Redy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:11:
Wat zijn tegenwoordig de populaire lease auto's bij Sogeti? Wat rijdt het meeste rond in de vloot?
Ik probeer alvast uit te zoeken hoe ik mijn mobiliteitsvraagstuk ga aanpakken.
Geen idee. Maar de leaseregeling is sinds vorig jaar veranderd naar minimaal hybride. Ik weet al helemaal niet wat sindsdien de top 10 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Wat de top 10 is weet ook niet, maar sinds de nieuwe leaseregeling is het wel allemaal plug-in hybride of volledig elektrisch. In het leaseportaal van Alphabet kon je zien welke auto's de afgelopen tijd het vaakst samengesteld zijn.

Niet helemaal representatief, maar een blik op de parkeergarage in Vianen de parkeerplaats wel een aantal ID.3 (inclusief de mijne :) ), Enyaq, ID.4, Niro's, een paar Inoiq5's / EV6's (die hadden geluk, want Kia en Hyundai's mogen niet meer..) Ook nog de Corsa-e, maar er stonden nog genoeg Cactussen :)

[ Voor 5% gewijzigd door PB1983 op 13-05-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02

Martinspire

Awesomeness

Door de brandstofprijzen wordt het ook wel interessanter. Maar doorgaans is wat er goedkoop is, wel veel te zien. Ik denk dat nu je geen apart potje hebt, mensen ook eerder geneigd zijn om zo goedkoop uit te zijn.

Al is de vraag hoe lang ze de huidige kilometers (en het hele systeem) blijven hanteren. Ik zou zelf nu kiezen om het uit te laten betalen en zelf wat te private leasen om zo veel minder kilometers en brandstof te moeten toevoegen aan de maandelijkse lasten. Plus je kunt zelf kiezen waar je je winterbanden wilt monteren. De lokale bandenboer is veel beter dan de profiles en kwikfits, maar daar mag je niet langs.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Martinspire schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:56:
Door de brandstofprijzen wordt het ook wel interessanter. Maar doorgaans is wat er goedkoop is, wel veel te zien. Ik denk dat nu je geen apart potje hebt, mensen ook eerder geneigd zijn om zo goedkoop uit te zijn.

Al is de vraag hoe lang ze de huidige kilometers (en het hele systeem) blijven hanteren. Ik zou zelf nu kiezen om het uit te laten betalen en zelf wat te private leasen om zo veel minder kilometers en brandstof te moeten toevoegen aan de maandelijkse lasten. Plus je kunt zelf kiezen waar je je winterbanden wilt monteren. De lokale bandenboer is veel beter dan de profiles en kwikfits, maar daar mag je niet langs.
Voor onderhoud moet je dus ook naar de Euromasters/Profiles, behalve voor je EV's, dan mag je nog naar de garage.

Daarnaast meen ik mij te herinneren dat er vorig jaar gesproken werd, om eind 2021 nog eens te kijken of de max km nog verder te verlagen. Ik zou zelf liever zien dat je als Sogetist het kilometrage (of per jaar) zelf zou kunnen kiezen. Heb het 'geluk' dat mijn huidige klant prima met de fiets te doen is. Dus ging nog voor COVID van 30k per jaar naar 12k

Eens kijken of Mobiliteitsbudget straks weer een item gaat worden bij SogetiTV :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redy
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Geeft mij een beter idee van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickv95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-04 23:23
Hallo allemaal, Ik online te kijken naar verschillende traineeships en mijn oog viel op die van sogeti. Weet iemand hoeveel ervaring je moet hebben voor bijvoorbeeld een traineeship als: Traineeship Data Engineering of kun je bij deze traineeships instappen zonder enige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Nu weet ik het niet helemaal bij het traineeship van Data Engineering zeker. Wat ik wel vanuit de traineeship van Quality Engineering en Testing weet, dat (IT-)werkervaring niet altijd gevraagd wordt, wel affiniteit met IT. Lopen genoeg collega's rond die het traineeship rond, die vanuit een andere sector, het testvak zijn ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 09:48
mickv95 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:55:
Hallo allemaal, Ik online te kijken naar verschillende traineeships en mijn oog viel op die van sogeti. Weet iemand hoeveel ervaring je moet hebben voor bijvoorbeeld een traineeship als: Traineeship Data Engineering of kun je bij deze traineeships instappen zonder enige ervaring?
Hoi Mick, je kunt deze traineeships starten zonder werkervaring - dus direct na je opleiding. Uiteraard helpt het wanneer je tijdens jouw opleiding wat relevante opdrachtervaring hebt opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Hallo allen,

Weet iemand van jullie of de traineeships alleen te volgen zijn vanuit een fulltime (40u) aanstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Trusten schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:01:
Hallo allen,

Weet iemand van jullie of de traineeships alleen te volgen zijn vanuit een fulltime (40u) aanstelling?
Net nog even gekeken in de arbeidsvoorwaarden. Beter gezegd lees ik geen uitzondering voor de traineeships dat alleen een traineeship in fulltime dienstverband kan plaatsvinden.

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 22:01
Valt er binnen Sogeti nog wat te verwachten qua inflatie maatregelen? Vrijwel iedereen die ik ken heeft (relatief) hoge opslagen en cash bonussen ontvangen als gedeeltelijke verzachting, maar vanuit mijn team hoor ik zachtjes dat ik er bij Sogeti niet op hoef te rekenen.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47

Rmg

Zeewolf schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:36:
Valt er binnen Sogeti nog wat te verwachten qua inflatie maatregelen? Vrijwel iedereen die ik ken heeft (relatief) hoge opslagen en cash bonussen ontvangen als gedeeltelijke verzachting, maar vanuit mijn team hoor ik zachtjes dat ik er bij Sogeti niet op hoef te rekenen.
Quarterly update van afgelopen woensdag even terug kijken.

• PB1983
Reken er helaas maar niet op, misschien wordt er volgende week wel iets geroepen in SogetiTV

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 22:01
Rmg schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:48:
[...]
Quarterly update van afgelopen woensdag even terug kijken.
Hoe vind ik dat terug? Op einstein of in mijn mailbox kan ik niks vinden. Tenzij je de loonbanden bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 16:11
Ik wil solliciteren bij Sogeti voor een medior functie (3 jaar ervaring). Welke klanten heeft Sogeti voornamelijk(overheid, banken, gemeenten?). Ben ook benieuwd op welke salarisrange kan ik rekenen en leasebudget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
De meeste banken en Rijksoverheid (en onderliggende agentschappen/uitvoeringsorganisaties) en de gemeenten zijn in ieder geval klanten van Sogeti, maar zo beetje alles komt wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Laatst online: 31-05 16:11
PB1983 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:17:
De meeste banken en Rijksoverheid (en onderliggende agentschappen/uitvoeringsorganisaties) en de gemeenten zijn in ieder geval klanten van Sogeti, maar zo beetje alles komt wel voorbij.
Aha oke, mag je dan ook bepaalde sectoren afwijzen voor een opdracht als je die sector niet interessant vindt?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

BMS080 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:34:
[...]

Aha oke, mag je dan ook bepaalde sectoren afwijzen voor een opdracht als je die sector niet interessant vindt?
Je kunt enigszins zelf sturen, door actief contact op te nemen met de sales van de sectoren die je interessant vind. Zo lang je niet te lang op de bank zit, kun je nog wat sturen in wat je wilt doen/waar je naar toe wilt. Daarbij hangt het er ook wel een beetje vanaf wat voor werk je doet, welke grade je zit, dat soort spul. Maar als je eenmaal op intake gaat, word er wel verwacht dat je daar aan de slag gaat als je de opdracht aangeboden krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 10-11-2022 00:13 ]

• PB1983
Je kan/mag altijd je opdrachtvoorkeuren aangeven, weet wel dat Sales/Planning daar soms geen rekening mee houden. In dat geval stem het altijd af met je career manager. Heb je bijvoorbeeld (morele of religieuze) bezwaren, of een thuissituatie die vraagt om een opdracht direct bij huis, is dat altijd bespreekbaar.

Toen mijn vrouw hoogzwanger was en ik aangeboden bij een klant werd en de reistijd boven exclusief files meer dan een 1 uur was, gelijk bij mijn career manager aan de bel getrokken. 10 minuten later was het geregeld. Een dag later op aangeboden bij een ministerie op 3 kwartier fietsen.

En zoals @Gropah al zei, Een goede band met de Sales in de sectoren of organisaties die je interessant vindt, zorgt er voor dat ze je snel vinden als je opdracht een keer afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Column
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-01 12:28
Beste allen,

Ik heb een vraag over de HBO eis van Sogeti. Ik ben onlangs benaderd door een recruiter van Sogeti en heb daar een fijn gesprek mee gehad. We kwamen tot de conclusie dat het traineeship tot cyber security specialist een goede optie is, gezien ik al wat certificering heb (net+, sec+, CISSP examen net gehaald), maar werkervaring nog ontbreekt.

Nu is er gekozen om niet verder te gaan vanwege het ontbreken van een afgerond HBO diploma, ondanks dat sommige van mijn certificering op master niveau geraamd wordt. Ik ben in mijn 2e helft 30 en ondanks dat deeltijd bachelor studie op de planning staat, verwacht ik niet op korte termijn een HBO diploma te hebben.

Is dit een harde eis, of zijn er nog andere manieren om het gemis van een HBO te compenseren?

[ Voor 11% gewijzigd door Column op 12-11-2022 10:24 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Column schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:20:
Beste allen,

Ik heb een vraag over de HBO eis van Sogeti. Ik ben onlangs benaderd door een recruiter van Sogeti en heb daar een fijn gesprek mee gehad. We kwamen tot de conclusie dat het traineeship tot cyber security specialist een goede optie is, gezien ik al wat certificering heb (net+, sec+, CISSP examen net gehaald), maar werkervaring nog ontbreekt.

Nu is er gekozen om niet verder te gaan vanwege het ontbreken van een afgerond HBO diploma, ondanks dat sommige van mijn certificering op master niveau geraamd wordt. Ik ben in mijn 2e helft 30 en ondanks dat deeltijd bachelor studie op de planning staat, verwacht ik niet op korte termijn een HBO diploma te hebben.

Is dit een harde eis, of zijn er nog andere manieren om het gemis van een HBO te compenseren?
HBO is geen absolute eis, ik heb er ook 10 jaar gezeten zonder HBO. (eerder de uitzondering die de regel bevestigd, ken nog 2 anderen binnen het bedrijf die niet aan deze eis voldoen, en ik ken heeeel veeel mensen ;) ).
Afhankelijk welke kant je op wilt binnen cyber security, hebben ze ook nog assessments die je kan doen binnen Sogeti waar ze je kennis testen, zonder HBO zullen ze waarschijnlijk iets strenger zijn. Vraag naar dit soort mogelijkheden om je kennis en kunde te bewijzen.

Het 1 en ander is ook een beetje afhankelijk van de bank op dit moment en waar de klanten op dit moment om vragen.
Sommige functies vragen gewoon HBO als kandidaten, en als je dat niet hebt dan maak je geen kans. En zit Sogeti met iemand die ze moeilijker kunnen inzetten.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:51
als hierboven ^
In de tijd dat ik bij Sogeti werkte ook een aantal collega's meegemaakt zonder HBO.

Ze kijken naar meer dan alleen dat. Voor een schoolverlater is het (vaak) een handig middel om kennis te toetsen. Maar naar gelang iemand langer van school is, gaan er toch andere dingen gelden; werkervaring, praktijkkennis, certificeringen, etc.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RxTweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:51
Ik lees veel over traineeships, is het ook mogelijk om als senior developer over te stappen en een salaris van circa 80k - 100k te ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RxTweak schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:38:
Ik lees veel over traineeships, is het ook mogelijk om als senior developer over te stappen en een salaris van circa 80k - 100k te ontvangen?
Voor die range kun je beter niet bij een (grote) detacheerder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Column schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:20:

Ik was er ook zo één zonder HBO, maar het maakt wel een verschil of je als trainee/young professional binnen stapt, of al wat ouder bent. Tweede helft 30 (ik ben er al voorbij inmiddels) wordt lastig denk ik.

• Genoskeh
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-04 16:18
Hallo mensen,

Ik ben in bezit van een bachelor Technische Bedrijfskunde (2021) en daarna heb ik een klein jaartje officieel gewerkt als parttime data analist (vooral wat klusjes met programma's zoals Excel, Excel VBA, Visio, Python en Power Automate). Technische Bedrijfskunde gestudeerd, maar waarom een IT-achtige baantje? Ik kwam er achteraf pas achter dat IT-vraagstukken mij meer interesseren dan technisch bedrijfskundige (Supply Chain, logistieke, inkoop etc.) vraagstukken.

Nu ben ik door een maatje van mij getipt met de door Sogeti aangeboden traineeship: 'IT Traineeship' in Groningen.
Dit traineeship sprak me aan, omdat er veel training/opleidingsmogelijkheden worden aangeboden en natuurlijk ook dat ik mezelf verder kan ontwikkelen op het gebied van IT (de arbeidsvoorwaarden klinken opzich ook wel aantrekkelijk).

Nu vraag ik mij af of het realistisch is om dit traineeship aan te gaan? Ik heb namelijk niet zoveel ervaring met programmeertalen. Wel heb ik met programmeertalen Python en Excel VBA gewerkt, maar daarmee hebben youtube en het internet mij vooral mee geholpen.
Daarnaast vraag ik mij ook af hoe jullie een 40-urige werkweek ervaren bij Sogeti? Hebben jullie nog tijd voor andere dingen, zoals sporten, uit eten, dagje weg, gamen etc.?

Alvast dank voor de moeite!

[ Voor 0% gewijzigd door Genoskeh op 29-12-2022 19:39 . Reden: Spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Zie dat de vacature wel heel breed is ingeschoten, maar kennis van programmeertalen is altijd mooi meegenomen, maar niet voor alle traineeships een pré.

Ben destijds begonnen met 40 uur, maar toen de kleine (nou ja, gaat over een paar maanden naar de basisschool) er kwam, naar 36 uur gegaan. Had ook met 40 uur genoeg tijd om te sporten, uit eten te gaan etc.

Echter had ik nog geluk met de dagelijkse reistijd naar de klant, maar ik wil je alvast waarschuwen detachering betekent wel soms pech met reistijd.

Ik ben niet zo bekend met de gemiddelde reistijd van de collega's van Noord-Oost, maar reistijd kost je wel vrije tijd. Anderzijds wordt er nog steeds thuis gewerkt, en is een paar keer per werk naar de klant niet echt een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
PB1983 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:03:
Zie dat de vacature wel heel breed is ingeschoten, maar kennis van programmeertalen is altijd mooi meegenomen, maar niet voor alle traineeships een pré.

Ben destijds begonnen met 40 uur, maar toen de kleine (nou ja, gaat over een paar maanden naar de basisschool) er kwam, naar 36 uur gegaan. Had ook met 40 uur genoeg tijd om te sporten, uit eten te gaan etc.

Echter had ik nog geluk met de dagelijkse reistijd naar de klant, maar ik wil je alvast waarschuwen detachering betekent wel soms pech met reistijd.

Ik ben niet zo bekend met de gemiddelde reistijd van de collega's van Noord-Oost, maar reistijd kost je wel vrije tijd. Anderzijds wordt er nog steeds thuis gewerkt, en is een paar keer per werk naar de klant niet echt een issue.
Noord-Oost probeert zoveel mogelijk de mensen in Noord-Oost te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
Hoe zit het tegenwoordig met YP lease auto's? Waar kun je uit kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zothor schreef op maandag 30 januari 2023 @ 01:52:
Hoe zit het tegenwoordig met YP lease auto's? Waar kun je uit kiezen?
Vroeger was er een specifieke YP auto, maar die was op een gegeven moment niet meer leverbaar (volgens mij omdat ze geen klant (meer) zijn). Er is een merkenbeleid van automerken die klant zijn van Sogeti (vooral Europese merken). Daarbij moet er hybride of elektrisch gereden worden. Je krijgt als YP een mobiliteitsvergoeding van 710 euro. Daar kun je een A of kleine B klasse auto mee leasen, maar dat is dan zonder bijtelling die er ook nog vanaf gaat. De (wat mij betreft) leukere auto's zitten zonder brandstof en zonder bijtelling op of over de grens van je leasebudget.

Leasen kan dus, maar ik zou er niet raar van op kijken als je na brandstof al buiten je mobiliteitsbudget gaat, en dan moet de bijtelling er ook nog af. Er word via een forum nog wel wat uitgeruild, dus dan zou je eventueel op den duur kunnen kijken of je goedkoper uit bent. Er is ook een poollijst, van auto's die eerder zijn ingeleverd om wat voor reden dan ook. Maar sinds de autotekorten, is die eigenlijk standaard leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Gropah schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Vroeger was er een specifieke YP auto, maar die was op een gegeven moment niet meer leverbaar (volgens mij omdat ze geen klant (meer) zijn). Er is een merkenbeleid van automerken die klant zijn van Sogeti (vooral Europese merken). Daarbij moet er hybride of elektrisch gereden worden. Je krijgt als YP een mobiliteitsvergoeding van 710 euro. Daar kun je een A of kleine B klasse auto mee leasen, maar dat is dan zonder bijtelling die er ook nog vanaf gaat. De (wat mij betreft) leukere auto's zitten zonder brandstof en zonder bijtelling op of over de grens van je leasebudget.

Leasen kan dus, maar ik zou er niet raar van op kijken als je na brandstof al buiten je mobiliteitsbudget gaat, en dan moet de bijtelling er ook nog af. Er word via een forum nog wel wat uitgeruild, dus dan zou je eventueel op den duur kunnen kijken of je goedkoper uit bent. Er is ook een poollijst, van auto's die eerder zijn ingeleverd om wat voor reden dan ook. Maar sinds de autotekorten, is die eigenlijk standaard leeg.
De mobiliteitsvergoeding en de kostencalculatie zijn (eindelijk) aangepast. Details volgen nog, maar 't zou binnenkort dan ook met terugwerkende kracht (1/1/'23) in moeten gaan

@Gropah Werd door het opperhoofd genoemd tijdens de online kickoff van laatst.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 31-01-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nnoitra schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:51:
[...]
De mobiliteitsvergoeding en de kostencalculatie zijn (eindelijk) aangepast. Details volgen nog, maar 't zou binnenkort dan ook met terugwerkende kracht (1/1/'23) in moeten gaan
Ik heb daar (nog) niets overgehoord, maar zou het goed snappen, dus ben benieuwd.

• vickvenom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-06 16:13
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs benaderd voor een mogelijke functie bij Sogeti. Ik heb al diverse berichten hierover op het forum gelezen, maar één aspect blijft voor mij onduidelijk. Excuseer me als dit een voor de hand liggende vraag is. Ik lees veel over het mobiliteitsbudget en de mogelijkheid om hiermee te leasen. Maar hoe zit het met benzine? Verstrekt Sogeti een tankpas, of wordt dit verrekend met het mobiliteitsbudget? Of is de tankpas volledig losstaand van het mobiliteitsbudget?

Want als ik zou leasen, dan zou ik de auto ook graag privé willen gebruiken. En ja weet niet hoe dat dan precies zit met benzine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
vickvenom schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:25:
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs benaderd voor een mogelijke functie bij Sogeti. Ik heb al diverse berichten hierover op het forum gelezen, maar één aspect blijft voor mij onduidelijk. Excuseer me als dit een voor de hand liggende vraag is. Ik lees veel over het mobiliteitsbudget en de mogelijkheid om hiermee te leasen. Maar hoe zit het met benzine? Verstrekt Sogeti een tankpas, of wordt dit verrekend met het mobiliteitsbudget? Of is de tankpas volledig losstaand van het mobiliteitsbudget?

Want als ik zou leasen, dan zou ik de auto ook graag privé willen gebruiken. En ja weet niet hoe dat dan precies zit met benzine.
Lease auto is inclusief brandstofpas (in het geval van benzine) en onbeperkt prive gebruik. Los daarvan is/wordt de policy dat alleen EV auto's gekozen kunnen worden.

• vickvenom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-06 16:13
hasseroderman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:12:
[...]

Lease auto is inclusief brandstofpas (in het geval van benzine) en onbeperkt prive gebruik. Los daarvan is/wordt de policy dat alleen EV auto's gekozen kunnen worden.
Ah thanks voor de snelle reactie!

Ja volgens mij is dat sowieso een beetje de tendens als het gaat om leaseauto's. Alles elektrisch. Of iedereen daar nou zo vrolijk van wordt... is een andere vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
Momenteel mag je nog kiezen uit mild of plug-in hybrides, en uiteraard EV's of op waterstof (daar hebben we er in ieder geval een van rond rijden) en maar uit een beperkte set van automerken. Daarvoor mag je Cap voor bedanken :X.

Daarnaast wordt er nog gerekend met een brandstoftoeslag die bovenop de leaseprijs komt. Als je dan bij de leasemaatschappij een offerte laat berekenen, komt de brandstoftoeslag er nog bij. Bij plug-in hybrides ligt het net even anders en heb daar in 2020 eens contact over gehad met onze afdeling Mobiliteit. Toen kwam Volkswagen met de ID.3 met een levertijd van 3 weken en 8% bijtelling, dus die keuze was vrij gemakkelijk.

Er staan inmiddels wel genoeg laadpalen in de parkeergarage van Vianen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 13:20
[...]

Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat de lease regeling van Sogeti zeer snel gelijk wordt getrokken met die van Capgemini. Daar is geen onbeperkt privé gebruik.

De leaseregeling van Capgemini is totaal krankzinnig. Als je een elektrische auto gaat rijden kan je zelfs op je eerste 15.000 zakelijke kilometers gaan bijleggen uit eigen zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
sunflame schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat de lease regeling van Sogeti zeer snel gelijk wordt getrokken met die van Capgemini. Daar is geen onbeperkt privé gebruik.

De leaseregeling van Capgemini is totaal krankzinnig. Als je een elektrische auto gaat rijden kan je zelfs op je eerste 15.000 zakelijke kilometers gaan bijleggen uit eigen zak.
Dat haal ik niet eens op jaarbasis zakelijk en privé bij elkaar opgeteld :o... Maar dat zou wel flink klote zijn, eens vragen bij een collega in de OR >:)

Ik heb het wel makkelijk gehad, vanaf mei 2019 tot en met maart 2023 een opdracht op fietsafstand had. Door COVID vanaf maart 2020 tot en met maart 2022, 4 keer naar de klant mocht. De laatste anderhalf jaar dan wel 1 of 2 keer in de week naar de klant toe..

Overigens, wat is jullie gevoel bij de verhuizing naar Leidsche Rijn. Ik denk dat het bij een aantal oudgedienden wat gevoeliger ligt. Ik zal Vianen wel gaan missen, maar toen ik bij Sogeti een jaar of 6 geleden begon werd er ook al soort van gezegd.. Het kan zijn dat we OOIT naar LR gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sunflame schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Bijleggen is alleen als je ‘te duur’ electrisch oplaad.
Wat inderdaad een idiote regeling is met de huidige stroom prijzen. (En die van het afgelopen jaar)

En de limitatie van 11k privé km’s oid maakt de lease daarbovenop nog onaantrekkelijker binnen Cap.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
PB1983 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:00:
Momenteel mag je nog kiezen uit mild of plug-in hybrides, en uiteraard EV's of op waterstof (daar hebben we er in ieder geval een van rond rijden) en maar uit een beperkte set van automerken. Daarvoor mag je Cap voor bedanken :X.

Daarnaast wordt er nog gerekend met een brandstoftoeslag die bovenop de leaseprijs komt. Als je dan bij de leasemaatschappij een offerte laat berekenen, komt de brandstoftoeslag er nog bij. Bij plug-in hybrides ligt het net even anders en heb daar in 2020 eens contact over gehad met onze afdeling Mobiliteit. Toen kwam Volkswagen met de ID.3 met een levertijd van 3 weken en 8% bijtelling, dus die keuze was vrij gemakkelijk.

Er staan inmiddels wel genoeg laadpalen in de parkeergarage van Vianen
Mild-Hybrid : Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, VW, Fiat, Jeep, Nissan.
Plugins & EV: + Citroen, Polestar, Volvo, Cupra, DS, Mini, Opel.
In de huidige lease portal staat het brandstof voorschot er al bij (al moet je voor plugins/EV's een excel sheet erbij pakken).

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 11-10-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Nnoitra schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Alfa Romeo, Audi, BMW, Mercedes, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, VW, Fiat, Jeep, Nissan.
In de huidige lease portal staat het brandstof voorschot er al bij (al moet je voor plugins/EV's een excel sheet erbij pakken).
Alfa's mogen helaas niet meer, maar het lijstje is niet helemaal compleet, ook Cupra, Smart, Mini, Citroen, DS, Opel. Volvo en Polestars
YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Wat inderdaad een idiote regeling is met de huidige stroom prijzen. (En die van het afgelopen jaar)
Lekker als je soms een fast chargers moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
PB1983 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Alfa's mogen helaas niet meer, maar het lijstje is niet helemaal compleet, ook Cupra, Smart, Mini, Citroen, DS, Opel. Volvo en Polestars
Alfa's zijn in de leaseportal nog steeds te selecteren ;)
Heb het lijstje aangepast; had in eerste instantie de plugins/EVs niet geselecteerd.
Point being: zo beperkt is het lijstje niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 11-10-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PB1983 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:02:
[...]
Lekker als je soms een fast chargers moet pakken.
Of op kantoor ;)
https://talent.capgemini.com/nl/news/35486

Ik hoop voor de Sogetisten dat ze hun eigen lease regeling houden iig.

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 11-10-2023 10:27 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

En de limitatie van 11k privé km’s oid maakt de lease daarbovenop nog onaantrekkelijker binnen Cap.
Was het maar zo...
Binnen Capgemini geldt de regel dat boven de 15.000 zakelijke km alles vergoed wordt ongeacht het bedrag = reeele laadkosten.

Voor de eerste 15.000 zakelijke km draai je dus zelf voor het overschot op.

De publieke laadpaaltarieven zijn gemiddeld 55 cent. Capgemini vergoed 28,8 cent.
Dat betekent een verschil van 26.2 cent in de medewerker zijn nadeel.

Volgens het mobility dashboard is mijn gemiddelde verbruik over de vorige periode 23,54 kwh/100 km
(overigens vindt Capgemini dat het normgebruik daar 18,4 kwh/100 is, maar ik zou graag iemand ontmoeten die dat haalt)

Dat wil dus zeggen dat ik over de eerste 15.000 km / 100 = 150 * 23.54 kwh = 3.531 * 26.2 cent = 92521.2 cent / 100 = EUR 925.12 teveel betaal over die eerste 15.000 km.

Dat is nog even zonder het gebruik van superchargers / snelwegladers want die gaan gemiddeld tegen de 89 cent per kwh.

Zelfs in het hele gunstige geval dat ik alleen maar zou thuisladen (doe het vooral niet op kantoor, want dan ben je de pineut...) tegen mijn huidige tarief (35 cent) kom ik uit op een:

15.000 km / 100 = 150 * 23.54 kwh = 3.531 * 6.2 cent = 21892.2 cent / 100 = EUR 218.92

Let op: Dit gaat dus NIET over mijn prive kilometers, maar over geld dat ik als medewerker moet toeleggen om naar klanten te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
Nnoitra schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:14:
[...]

Point being: zo beperkt is het lijstje niet.
Op Einstein staat Alfa Romeo's niet op het lijstje. Keuze is niet geweldig, maar had liever ook nog Toyota, Kia, Hyundai op het lijstje zien staan. Ik was zelf nog wel gecharmeerd van EV6
YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:19:
[...]

Of op kantoor ;)
https://talent.capgemini.com/nl/news/35486

Ik hoop voor de Sogetisten dat ze hun eigen lease regeling houden iig.
Holy moly, dan kan ik nog beter bij Fastned de auto opladen, of jullie de leaseregeling van Sogeti krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
PB1983 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Op Einstein staat Alfa Romeo's niet op het lijstje. Keuze is niet geweldig, maar had liever ook nog Toyota, Kia, Hyundai op het lijstje zien staan. Ik was zelf nog wel gecharmeerd van EV6
Ik mag aannemen dat de leaseportal keuze lijst de waarheid is, de selectie opties zijn namelijk specifiek geconfigureerd voor Sogeti en diens leasevoorwaarden.
De merken die jij mist staan tenslotte niet op de leaseportal lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Nnoitra schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Ik mag aannemen dat de leaseportal keuze lijst de waarheid is, de selectie opties zijn namelijk specifiek geconfigureerd voor Sogeti en diens leasevoorwaarden.
De merken die jij mist staan tenslotte niet op de leaseportal lijst.
Leaseportaal is ook de waarheid. Ik vind het alleen jammer dat de vrije keuze is komen te vervallen. Qua range zijn de Koreaanse merken in mijn ogen interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Ik vind LR op veel vlakken een vooruitgang, maar de kans om een vrije werkplek te vinden is wel een stuk kleiner geworden in vergelijking met Vianen. Toen in de tweede week QE&T op kantoor kwam, was er om 8:45 al geen normale werkplek meer te vinden. Afgelopen vrijdagmiddag ook wat rondjes moeten lopen voor een werkplek.

In de wandelgangen gehoord dat er wel wat extra werkplekken er gecreëerd gaan worden. Maar het is wachten tot een van onze collega's door een openstaande deur van die belhokjes heen loopt. >:)

En volgens mij vinden de collega's van Capgemini Invent het niet zo heel tof te vinden dat er Sogetisten op hun werkplekken zitten.. maar wel de latte hebben gevonden bij de Sogeti koffieautomaten :D

Ach ja, als ik rustig wil werken op een kantoor van Sogeti in plaats van thuis, ga ik wel naar Capelle a/d Ijssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Late reactie maar volgens mij is het nog niet genoemd. Een werkgever kan onbeperkt prive gebruik toestaan maar bij excessief privegebruik (in verhouding tot de bijtelling) kan de belastingdienst met een extra heffing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Frame164 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:45:
[...]

Late reactie maar volgens mij is het nog niet genoemd. Een werkgever kan onbeperkt prive gebruik toestaan maar bij excessief privegebruik (in verhouding tot de bijtelling) kan de belastingdienst met een extra heffing komen.
Lease wordt binnenkort gelijk getrokken met Capgemini. Dus helaas voor de Sogetisten ook geen onbeperkt privé gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52

FreakNL

Well do ya punk?

Frame164 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:45:
[...]

In theorie. In de praktijk gebeurt dit nooit. Want je hebt geen rittenregistratie bij meer dan 500km privé. Dus de belastingdienst heeft geen idee wat de verhouding zakelijk/privé is..

Overigens vind ik onbeperkt privé niet meer van deze tijd (milieu)

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 24-03-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

sunflame schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:33:
[...]

Lease wordt binnenkort gelijk getrokken met Capgemini. Dus helaas voor de Sogetisten ook geen onbeperkt privé gebruik.
En hoeveel mag je dan privé rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
FreakNL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:44:
[...]

En hoeveel mag je dan privé rijden?
Het budget privégebruik is gebaseerd op 11.500 privékilometers per jaar.

De budget privékilometers per periode worden als volgt bepaald: budget privé kilometers per jaar / 366 dagen * aantal dagen in periode.

Indien er dus een negatief verschil is betaal je deze kosten in de volgende periode verspreid over drie maanden af.

Het werkt ook de andere kant op… als je minder rijdt, dan krijg je dus geld terug!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik lees het alweer. Ze hadden er in mijn tijd al een handje van om arbeidsvoorwaarden zo ingewikkeld mogelijk te maken.

Wat is er mis met “gewoon” 12k privé per jaar??? Ipv dit ingewikkelde gedoe _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
[...]

Dat zou wel heel jammer zijn, maar het wordt inderdaad gelijk getrokken met het Mobility 3.0. Geen idee hoe en wat dat precies zal gaan inhouden, maar zo aan de vraagstelling te zien.. willen ze toch af van de leasebak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunflame
In de nieuwe wetgeving voor uitstootnormen gaat binnenkort gelden dat Capgemini ook verantwoordelijk is voor de uitstoot van privé voertuigen. Dat is nu dus nog niet zo.

Mensen uit de leaseauto jagen om dan aan je normen te voldoen of mensen die wel leasen enkel dure elektrische keuzes te geven is dan voor Capgemini wel een serieus probleem.

Ik voorzie juist dat leaseopties straks aantrekkelijker worden omdat ze simpelweg geen andere optie hebben om controle te voeren over de uitstoot voor de privé kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
sunflame schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:30:
In de nieuwe wetgeving voor uitstootnormen gaat binnenkort gelden dat Capgemini ook verantwoordelijk is voor de uitstoot van privé voertuigen. Dat is nu dus nog niet zo.

Mensen uit de leaseauto jagen om dan aan je normen te voldoen of mensen die wel leasen enkel dure elektrische keuzes te geven is dan voor Capgemini wel een serieus probleem.

Ik voorzie juist dat leaseopties straks aantrekkelijker worden omdat ze simpelweg geen andere optie hebben om controle te voeren over de uitstoot voor de privé kilometers.
Met die regeling in het achterhoofd (rapportageverplichting werkgevergebonden mobiliteit.. iets met een opdracht O-) ) zag ik ook wel dat die enquête daar op was gemaakt. Of elektrisch moet veel aantrekkelijker gemaakt worden, of je zal zien dat heel veel collega's dan toch een oude tweedehands benzine gaan rijden. Vragen over of het OV of deelvervoer geen betere optie zou zijn.

Ook het fietsen van een lease werd een serieuze optie, maar heb van een aantal collega's al verhalen gehoord dat je beter de fiets zelf kan kopen.

Mobiliteit en Sogeti is en blijft altijd een dingetje. Het viel mij op dat het dit jaar niet eens ter sprake kwam bij de kick-off. Of ik heb niet goed geluisterd :)

[ Voor 6% gewijzigd door PB1983 op 25-03-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0303
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-04-2024
PB1983 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:17:
[...]

Dat zou wel heel jammer zijn, maar het wordt inderdaad gelijk getrokken met het Mobility 3.0. Geen idee hoe en wat dat precies zal gaan inhouden, maar zo aan de vraagstelling te zien.. willen ze toch af van de leasebak.
Ik volg het traject ook en ben ook erg geïnteresseerd in de nieuwe regeling. Wat ik begrijp is dat er een gezamenlijk project loopt omdat beide organisaties toevalig op hetzelfde moment voor hetzelfde vraagstuk staan. Maar omdat de uitgangspositie en sfeer anders is, hoorde ik dat er zeker ook twee verschillende regelingen gaan komen. Af van de leasebak? Niets over gehoord. Hoop wel dat er iets betaalbaars komt op het gebied van EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-06 22:08
Ik vind het ook interessant om van de zijlijn te kijken wat men gaat doen.

Van wat ik zo lees in de nieuwe wetgeving/regelgeving zijn er een aantal uitzonderingen waarbij CO2 niet gerapporteerd hoeft te worden. Een ervan is als de km/reiskosten niet vergoed worden. Ik zie Sogeti/Cap het zo doen dat men geen reiskosten gaat vergoeden als de CO2 uitstoot ervan te hoog is. Dat bespaart lekker en kan netjes onder de mantel gedaan worden van vergroenen / voldoen aan verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Chromoris schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:17:
Ik vind het ook interessant om van de zijlijn te kijken wat men gaat doen.

Van wat ik zo lees in de nieuwe wetgeving/regelgeving zijn er een aantal uitzonderingen waarbij CO2 niet gerapporteerd hoeft te worden. Een ervan is als de km/reiskosten niet vergoed worden. Ik zie Sogeti/Cap het zo doen dat men geen reiskosten gaat vergoeden als de CO2 uitstoot ervan te hoog is. Dat bespaart lekker en kan netjes onder de mantel gedaan worden van vergroenen / voldoen aan verplichtingen.
Het probleem of de uitdagingen voor bedrijven met 100+ dat zij straks van alle medewerkers bij moeten gaan houden waarmee ((deel-)auto, (elektrisch) fiets, OV, brommer/scooter, hoe vaak, hoeveel km woon/werk en zakelijk gereisd gaat worden. Dus ook klant <> LR of tussen vestigingen van Sogeti. Goederenvervoer is overigens wel uitgesloten..

Daarnaast gaat de handhaving via de Omgevingsdiensten.. en als er overheidsinstanties die behoorlijk onderbetaald en onderbemand zijn, zijn het de 29 Omgevingsdiensten wel.

Ik wens de afdeling van Cap/Sogeti Mobiliteit heeft veel succes met het invullen van dit formulier. >:)
M0303 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:24:
[...]

Ik volg het traject ook en ben ook erg geïnteresseerd in de nieuwe regeling. Wat ik begrijp is dat er een gezamenlijk project loopt omdat beide organisaties toevalig op hetzelfde moment voor hetzelfde vraagstuk staan. Maar omdat de uitgangspositie en sfeer anders is, hoorde ik dat er zeker ook twee verschillende regelingen gaan komen. Af van de leasebak? Niets over gehoord. Hoop wel dat er iets betaalbaars komt op het gebied van EV
Dan zou het merkenbeleid een serieuze optie kunnen zijn. Ik zie genoeg interessante modellen buiten het merkenbeleid er aan komen. :X

Maar verder is het wel leuk bij Sogeti :) Vond de 1 april grap ook wel heel komisch :)

[ Voor 24% gewijzigd door PB1983 op 27-03-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
[...]

Nee, dat is blijkbaar niet het geval. Het onderzoek wat gedaan is wel gezamenlijk, omdat beide bedrijven met hetzelfde vraagstuk zitten, wat is het beleid omtrent mobiliteit? Sogeti en Cap houden hun eigen regelingen, we moeten als Sogetisten (en onze collega's van Cap die hier lekker meelezen *; ) gewoon nog even geduld hebben, wat de daadwerkelijk invulling gaat zijn.

Er gaan dus wat broodje apenverhalen rond door LR, dus die kastjes en beperking van privé (en buitenlandse) kilometers zijn echt niet aan de orde voor de Sogetisten. Ik had dus in eerste instantie een flinke aanname gedaan dat deze gelijk gaat worden en dat het leasen niet meer attractief gemaakt zou worden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door PB1983 op 15-04-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
PB1983 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:49:
[...]

Nee, dat is blijkbaar niet het geval. Het onderzoek wat gedaan is wel gezamenlijk, omdat beide bedrijven met hetzelfde vraagstuk zitten, wat is het beleid omtrent mobiliteit? Sogeti en Cap houden hun eigen regelingen, we moeten als Sogetisten (en onze collega's van Cap die hier lekker meelezen *; ) gewoon nog even geduld hebben, wat de daadwerkelijk invulling gaat zijn.

Er gaan dus wat broodje apenverhalen rond door LR, dus die kastjes en beperking van privé (en buitenlandse) kilometers zijn echt niet aan de orde voor de Sogetisten. Ik had dus in eerste instantie een flinke aanname gedaan dat deze gelijk gaat worden en dat het leasen niet meer attractief gemaakt zou worden.

***members only***
We zullen het zien... Ik denk dat als het niet nu is, dan is het wel volgend jaar.
Sogeti gaat meer en meer op in Capgemini. Dat gaat op voor HR, travel, mobiliteit, arbeidsvoorwaarden, etc.

Het zal mij uiterst verbazen als er over 10 jaar uberhaupt nog een label Sogeti bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Als ik heel realistisch ben, zie ik dat ook wel gaan gebeuren. Ik zou echt het wel oprecht jammer vinden als het label zou verdwijnen en mogelijk tot een hoog verloop gaan leiden. Anderzijds met de samenwerking (ook bij het binnenhalen van nieuw business), de samenvoeging van business processen en arbeidsvoorwaarden ook niet meer dan logisch.

En ik zag al wat Cap collega's van een opdracht rondhangen op de vierde en zeiden, "Zo, het is best gezellig hier op de vierde geworden" :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

[...]

Dat is onjuist. In het mobiliteit 3.0 project wordt de regeling voor Sogeti en Capgemini niet samengebracht. Over een eventuele beperking op het privé kilometers in de nieuwe leaseregeling is nog geen klinkende uitspraak gedaan, echter de geluiden die momenteel rondgaan wijzen erop dat dat niet afgeschaft zal worden.

Dus nee, we hoeven straks als Sogetisten geen zwart kastje in de auto te hebben om onze bewegingen te registreren.

Over het samengaan van Sogeti met Capgemini: in de verre toekomst kijken is lastig, maar afgezien van samenwerking / samensmelting op ondersteuningstaken als HR/financiele administratie/IT ondersteuning zal er de komende jaren geen fusie plaats vinden tussen beide bedrijven. Niet alleen in NL maar in alle andere landen waar Sogeti actief is, is het label Sogeti sterk en onderscheidend in de markt. Even beperken naar NL: de directie Sogeti NL ziet zeer zeker de meerwaarde van Sogeti en zet niet in op samensmelting van de bedrijven. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden dusdanig verschillend van elkaar dat er voor een eventuele samensmelting een flinke zak geld nodig is om alle 2k+ collega's via de beroemde U-bocht van Sogetisten naar Capgeministen over te catten.

Als je hier verder over wilt bomen kun je me een DM sturen.

[ Voor 38% gewijzigd door Nitroglycerine op 02-05-2024 10:28 ]

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Nitroglycerine schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:22:
[...]

Dat is onjuist. In het mobiliteit 3.0 project wordt de regeling voor Sogeti en Capgemini niet samengebracht. Over een eventuele beperking op het privé kilometers in de nieuwe leaseregeling is nog geen klinkende uitspraak gedaan, echter de geluiden die momenteel rondgaan wijzen erop dat dat niet afgeschaft zal worden.
Heb de communicatie nog in mijn email en op het intranet even teruggelezen, maar pas na de SoPodcast werd het duidelijk dat er twee individuele regelingen komen. Dat had wel duidelijker gecommuniceerd mogen worden, maar goed ik ben dat inmiddels wel gewend. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

PB1983 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Heb de communicatie nog in mijn email en op het intranet even teruggelezen, maar pas na de SoPodcast werd het duidelijk dat er twee individuele regelingen komen. Dat had wel duidelijker gecommuniceerd mogen worden, maar goed ik ben dat inmiddels wel gewend. :Y
Bij de OR zijn we al een tijdje gestopt met het toevoegen van "De or hecht grote waarde aan een tijdige, volledige en juiste communicatie over aanpassing X naar de collega's". Helaas is het communiceren een kunst die verbeteringen verdient. Het probleem hierin is vaak dat degene die de communicatie opzet een HR medewerker is die vanaf het begin tot het einde betrokken is bij de wijziging/introductie wat het opstellen van de communicatie die niets te vragen overhoudt bemoeilijkt. Daarnaast wordt HR en de business partners danig overvraagd.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunflame
Nitroglycerine schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:22:
[...]

Dus nee, we hoeven straks als Sogetisten geen zwart kastje in de auto te hebben om onze bewegingen te registreren.

Over het samengaan van Sogeti met Capgemini: in de verre toekomst kijken is lastig, maar afgezien van samenwerking / samensmelting op ondersteuningstaken als HR/financiele administratie/IT ondersteuning zal er de komende jaren geen fusie plaats vinden tussen beide bedrijven. Niet alleen in NL maar in alle andere landen waar Sogeti actief is, is het label Sogeti sterk en onderscheidend in de markt. Even beperken naar NL: de directie Sogeti NL ziet zeer zeker de meerwaarde van Sogeti en zet niet in op samensmelting van de bedrijven. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden dusdanig verschillend van elkaar dat er voor een eventuele samensmelting een flinke zak geld nodig is om alle 2k+ collega's via de beroemde U-bocht van Sogetisten naar Capgeministen over te catten.

Als je hier verder over wilt bomen kun je me een DM sturen.
Tsja… je kan jezelf ook voor de gek houden.
Iedereen ziet dit van mijlenver aankomen. Grote contracten worden door group al op naam van Capgemini gezet terwijl Sogeti ze uitvoert.
Alleen maar met oog om ooit het merk stil te laten verdwijnen.

Ik durf er gerust wat geld op in te zetten…
Ik snap dat de directie van Sogeti graag een andere waarheid ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fooos
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-04 16:22
Kan iemand mij uit leggen wat het grootste verschil is tussen Cap en Sogeti? Loop een beetje rond te kijken op beide websites naar een nieuwe uitdaging. Ik heb wel van een paar connecties gehoord dat ze eerder Sogeti aanraden dan Cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Sogeti is een stukje "kleiner".
Ze zitten tegenwoordig in hetzelfde pand, dus het kleinere gevoel gaat er wel een beetje af.

Voorheen waren er meer verschillen in arbeidsvoorwaarden en leaseregelingen, maar die lijken meer en meer te verdwijnen.

Sogeti en Capgemini hebben veel overlappende werkzaamheden / technologiëen. Sogeti is van oudsher sterker op het testing gebied. Verder lijkt het nu vooral meer een onderlinge afspraak wie welke klant bedient.

Onder de "One Capgemini" banner wordt er in principe dus niet met elkaar geconcurreerd.

Sogeti bedient in de praktijk de net iets kleinere contracten met meer losse inzet.
Capgemini zit voornamelijk in de hele grote contracten met meer project inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-06 22:34

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

A.d.h.v recente discussies over leasen bij Sogeti in dit topic vraag ik me wat verstandig is als (nieuwe) Young Professional bij Sogeti qua mobiliteit. Als iemand iets weet wat betreft de volgende vragen, zou ik dat zeer waarderen!

- voor het zakelijk leasen, kan je nog steeds onbeperkte privekilometers rijden?
- qua autokeuze, gaat mijn voorkeur naar een hybride, en wil ik het liefst zo goedkoop mogelijk rijden. Is het anno 2024 nog steeds interessant om zakelijk te leasen of is het verstandiger om het mobiliteitsbudget uit te laten keren en voor private lease te kiezen? Uiteraard met het risico dat bij langer woon-werkverkeer de brandstofkosten niet volledig gedekt worden.
- als je het mobiliteitsbudget (700-750 euro) laat uitkeren, wordt dit dan bruto of netto verrekend?

Erg bedankt!

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Er komt een nieuw lease / mobilitieitsplan voor Capgemini en Sogeti.
Ergens einde jaar zou die beschikbaar moeten zijn.

Daarvoor zou ik zeker GEEN lease aanraden via Capgemini/Sogeti.
Je bent gauw goedkoper uit bij bruto/netto verrekenen van je budget.

Je mobiliteitsbudget is bruto, maar wordt met km declaraties dus netto verrekend.
Als je het bij je salaris laat storten zonder km declaratie wordt het bruto gestort (en is dat dus zonde van het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-06 22:34

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

sunflame schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:47:
Daar ben ik zo langzamerhand ook op uitgekomen, bedankt voor je bericht! De bijtelling is ook niet mals aangezien ik niet iemand ben die veel privekilometers maakt.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Laatst online: 30-04 23:31
Heeft iemand nog wat oefen materiaal voor de assessment ?

Ik heb hem eerder gehaald jaren geleden, maar kan de oefen bladen niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
sunflame schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:47:
Er komt een nieuw lease / mobilitieitsplan voor Capgemini en Sogeti.
Ergens einde jaar zou die beschikbaar moeten zijn.

Je mobiliteitsbudget is bruto, maar wordt met km declaraties dus netto verrekend.
Als je het bij je salaris laat storten zonder km declaratie wordt het bruto gestort (en is dat dus zonde van het geld).
En op wat voor km-prijs kom je dan uit als je het declareert? (en is je auto verzekerd door de werkgever als je voor het werk op pad bent?)
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste