Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ach, het kan erger, het zou een fiat Pinda kunnen zijn.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Netto maandlasten berekening van ING liet mij dit zien. Maar bij Directlease krijg ik ook een andere berekening terug, maar die is ook weer verschillend van jouw berekening. :D

Maar goed het blijft een goeie indicatie denk ik.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 30-08 12:43
En wanneer je dan ik dienst bent niet direct een auto bestellen maar even op het prikbord kijken.
Daar bieden Sogetisten hun auto's met lopend leasecontract aan ter overname.
Als je nog niet weet wat je wil is dat een mooie tijdelijke oplossing (kortere resterende looptijd) en het is doorgaans net iets goedkoper omdat elk jaar de leasetarieven voor een nieuw contract weer wat omhoog gaan. Uiteraard staat mijn auto ook op dat prikbord :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Philip J. Dijkstra schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:28:
Uiteraard staat mijn auto ook op dat prikbord :)
I see ;)
Ik keek er bijna elke dag wel even, maar ik heb toch een nieuwe auto besteld.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Jojk schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:00:

.....
Zoals gezegd heb ik alleen maar een opsomming van alle bedragen en daarover een korte uitleg. Vooral die lease-auto is voor mij heel onoverzichtelijk, want wat gaat dat mij per maand kosten? Dat is natuurlijk afhankelijk van welke auto je kiest, maar dan zou ik graag een soort Sogeti-rekenmodel zien. (Overigens, het gaat me niet om de auto, voordat daar weer een discussie over komt...)
Vraag anders een bruto/netto berekening op bij je contactpersoon / recruiter....
Die kunnen dit dan voor je maken.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Jojk schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

Waarschijnlijk zou ik een lease-auto gaan rijden met bijtelling (bij voorkeur veertien procent).
Reken met het idee dat je ook 20 of 25 procent moet kunnen ophoesten. De overheid kan die percentages zomaar omgooien, dat staat namelijk los van je contract.
Zoals gezegd heb ik alleen maar een opsomming van alle bedragen en daarover een korte uitleg. Vooral die lease-auto is voor mij heel onoverzichtelijk, want wat gaat dat mij per maand kosten? Dat is natuurlijk afhankelijk van welke auto je kiest, maar dan zou ik graag een soort Sogeti-rekenmodel zien. (Overigens, het gaat me niet om de auto, voordat daar weer een discussie over komt...)
Nog steeds is dat een heel algemeen rekensommetje. Gewoon een invuloefening, die voor iedere leaserijder ongeacht werkgever een kwestie van invullen is. Overigens, je hebt nog tijd zat, want je krijgt in de proeftijd toch alleen de keuze voor een huurauto, en in 2 maanden heb je ruimschoots de tijd om je te verdiepen in hoe het exact zit.
Ik heb wel een excelsheet waarmee ik altijd mijn berekeningen maak. DM me even als je hem wilt hebben.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
Ook in ben uitgenodigd voor een kennismakings en selectiebijeenkomst bij Sogeti voor een functie van YP.

Er wordt in dit topic veel gesproken over het startsalaris(bedragen van 1800 - 2175 euro komen voorbij), de mobiliteitsvergoeding(675 - 810 euro) en ik kan dus een redelijke inschatting maken van wat ik de eerste tijd netto ga overhouden.

Uitgaande van bijvoorbeeld een Peugeot Blue lease Exec.(818 euro) en een startsalaris van 2000 euro houd ik er volgens loonwijzer.nl 1273,42 euro netto aan over.

Wat me niet echt duidelijk wordt is hoe ontwikkeld het salaris zich? Natuurlijk zal dit afhankelijk zijn van eigen inzet/motivatie/ontwikkeling maar wat kan een gemiddelde YP verwachten na bijvoorbeeld 2 of 5 jaar? Is het redelijk om bij een startsalaris van 2000 euro na 2 jaar 2200 euro en na 5 jaar 2400 euro bruto te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
RookieRooster schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:11:Wat me niet echt duidelijk wordt is hoe ontwikkeld het salaris zich? Natuurlijk zal dit afhankelijk zijn van eigen inzet/motivatie/ontwikkeling maar wat kan een gemiddelde YP verwachten na bijvoorbeeld 2 of 5 jaar? Is het redelijk om bij een startsalaris van 2000 euro na 2 jaar 2200 euro en na 5 jaar 2400 euro bruto te verwachten?
Ik verwacht niet dat je startsalaris (maandsalaris excl. vakantiegeld en bonus) op €2000 zal zitten. Maar zulke stijgingen (€200 in 2 jaar) mag je zeker verwachten, zelfs als je matig presteert. Let wel, dit is onder voorbehoud dat er niet weer iets gebeurt als een crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
celshof schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:26:
[...]
Ik verwacht niet dat je startsalaris (maandsalaris excl. vakantiegeld en bonus) op €2000 zal zitten
Kan inderdaad best dat het lager uit zal vallen, was ook meer een gemiddelde naar aanleiding van de genoemde bedragen in dit topic. Investeren in jezelf is leuk maar er moet natuurlijk wel een kans zijn op rendement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:16
Als YP heb je de eerste 3 jaar, om 't half jaar een financiele beoordeling.
6x dus. Daarna stijg je (zoals alle andere professionals, staf en management) gewoon 1x in t jaar.

Bij zo'n YP-financiele beoordeling ga je best minimaal 50 euro per keer stijgen.
100 euro in een jaar is dus wel te verwachten.
(en als je goed presteert zou het ook nog wel 150 euro ofzo per keer kunnen zijn... 300e per jaar :P )

Als YP krijg je dus goede kansen om te stijgen qua salaris
Moet je natuurlijk ook wel wat laten zien ;) Je best doen bij de klant, YP leertrajecten en cursussen, jezelf ontwikkelen... gewoon je manager tevreden houden :)
RookieRooster schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:11:
Uitgaande van bijvoorbeeld een Peugeot Blue lease Exec.(818 euro) ....
misschien overbodig, maar heb je ook rekening gehouden met de bijtelling?

Tijdens de YP basisopleiding heb je nog geen optie op leaseauto, daarna (ben je ook door je proeftijd en) kun je gaan bestellen.
Mijn eerste salaris met ingehouden bijtelling viel toch wel even tegen hoor...
Had er toen niet helemaal aan gedacht hoeveel 22% (nu 25%) zou zijn, en dus eraf zou gaan. :)
NIet dat het nou zó heul veel lager was en er niks meer overbleef, maar het scheelt toch weer, zeker op je YP-startsalaris

[ Voor 35% gewijzigd door Chillz op 30-08-2010 00:42 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
Yep, ik heb de gegevens van Leaseplandirect(Peugeot 308 Blue lease: cataloguswaarde € 26000, leaseprijs € 818, bijtelling 20%) verwerkt in de berekening op loonwijzer, en kom dan op een bijtelling van € 433 per maand(26000 * 20% / 12) wat neer komt op een kleine € 200 netto

Nog een vraag, als je geen leaseauto rijd, kan je dan het mobiliteitsbudget(stuk dat overblijft na declaratie kilometers) optellen bij het brutosalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
RookieRooster schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:02:
[...]

Nog een vraag, als je geen leaseauto rijd, kan je dan het mobiliteitsbudget(stuk dat overblijft na declaratie kilometers) optellen bij het brutosalaris?
In een bruto-netto berekening moet je dergelijke bedragen opgeven als "vergoeding belast". Het is namelijk wel onderdeel van je belastbaar inkomen maar niet van je SV-loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:18
Sogetist in spé meldt zich!
Gistermiddag heb ik een getekend contract op de post gedaan!
Per 1 oktober ga ik aan de slag als functioneel beheerder, divisie ESE, kantoor Amersfoort.
Tijdens mijn afstudeerproject heb ik me veel beziggehouden met functioneel beheer en ik kijk er dan ook naar uit om er verder in te groeien!

Nu alvast dromen over die mooie leaseauto...en Amerika natuurlijk :P ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

badkuip schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:25:
Sogetist in spé meldt zich!
Gistermiddag heb ik een getekend contract op de post gedaan!
Per 1 oktober ga ik aan de slag als functioneel beheerder, divisie ESE, kantoor Amersfoort.
Tijdens mijn afstudeerproject heb ik me veel beziggehouden met functioneel beheer en ik kijk er dan ook naar uit om er verder in te groeien!

Nu alvast dromen over die mooie leaseauto...en Amerika natuurlijk :P ;) ;)
Hier hetzelfde, ik begin ook per 1 oktober maar dan bij SC als test engineer. Dus ik neem aan dat wij samen naar Amerika gaan? Weet jij (of iemand anders) al wanneer dat precies is?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Jojk schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:03:
[...]

Hier hetzelfde, ik begin ook per 1 oktober maar dan bij SC als test engineer. Dus ik neem aan dat wij samen naar Amerika gaan? Weet jij (of iemand anders) al wanneer dat precies is?
Ook gefeliciteerd dan!
Ik ga van 23 oktober tot en met 13 november naar Amerika.
Ik heb begrepen dat er één lichting Sogetisten per maand naar de US gaat, dus grote kans dat we elkaar dan ontmoeten!
We'll keep in touch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mag ik 1 algemene tip geven? Wacht met bestellen van je leaseauto op je eerste opdracht. Het kan heel goed zijn dat de opdracht dicht bij huis is. Beetje zonde van je geld enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Falcon schreef op maandag 06 september 2010 @ 02:14:
Mag ik 1 algemene tip geven? Wacht met bestellen van je leaseauto op je eerste opdracht. Het kan heel goed zijn dat de opdracht dicht bij huis is. Beetje zonde van je geld enzo ;)
Dank, ik zal het onthouden :)
Wat is trouwens de dressing code in de proefperiode?
Netjes in pak of volstaat jeans met een overhemd ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37
Gewoon in pak komen, en een stropdas paraat hebben..
Ik heb een docent mee gemaakt die je 'verzocht' om het 'lokaal' te verlaten als je in jeans aan kwam zetten of als je je niet had geschoren...
:)

[ Voor 7% gewijzigd door Nnoitra op 06-09-2010 17:04 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

badkuip schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:21:
[...]

Dank, ik zal het onthouden :)
Wat is trouwens de dressing code in de proefperiode?
Netjes in pak of volstaat jeans met een overhemd ook?
Mij is gezegd dat je niet in compleet pak hoefde te komen, maar dat er wel verwacht werd dat je een pantalon met overhemd en stropdas droeg. Volgens mij is dat bijna hetzelfde als een pak, maar goed, het bijpassende jasje kun je dus eventueel thuis laten hangen B)

Zijn er hier nog meer mensen die beginnen per oktober? Kunnen we mooi carpoolen (vanuit Arnhem :p )

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Een pak en een nette broek + overhemd (eventueel met jasje) is toch echt een stap verschil in netheid.

Nu zou ik persoonlijk liever in pak zonder stropdas gaan dan zonder pak maar met stropdas.
(ik hou niet van stropdassen)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
qadn schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:43:
Een pak en een nette broek + overhemd (eventueel met jasje) is toch echt een stap verschil in netheid.

Nu zou ik persoonlijk liever in pak zonder stropdas gaan dan zonder pak maar met stropdas.
(ik hou niet van stropdassen)
Ik weet niet hoe dat met YP's zit verder, maar ik heb bij Sogeti welgeteld 1 dag een pak gedragen, en dat was bij mijn sollicitatie. Bij vrijwel alle opdrachten waar ik als IS-er tot nu toe ben binnengestapt voor een intake, was ik zwaar overdressed geweest met een pak. Gewoon een fatsoenlijke broek met een gestreken overhemd was bij mij altijd voldoende. Maar goed, dat is altijd in goed overleg gegaan met de relatiemanager. Die kent de klant.

De hoogste pakkendichtheid die ik meemaak, is meestal als ik in Vianen op het hoofdkantoor kom :)

Maar goed, nu is de infrastructuurwereld ook wel weer een beetje anders.

Iemand naar huis sturen omdat ie tijdens een interne cursus geen pak aan heeft, zou ik aankaarten bij de UM. Het is geen schooltje, een dergelijke docent blaast IMHO iets te hoog van de toren. Ik zou het persoonlijk niet accepteren, je bent gewoon collega's.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 06-09-2010 22:45 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:27

BM

Moderator Spielerij
Pak? Tijdens sollicitatie had ik er nog geen. Enkel pak gedragen tijdens de 3-daagse introductie, en bij de presentaties in Amerika. Verder niet. Ja, bij intakes bij klanten, maar op kantoor nooit eigenlijk. Wandel daar gewoon in spijkerbroek en t-shirt binnen, of dat nu Den Bosch of Vianen is. Nooit commentaar op gehad, ook van docenten niet trouwens.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Laatst online: 02-06-2022
RookieRooster schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:02:
[...]

Yep, ik heb de gegevens van Leaseplandirect(Peugeot 308 Blue lease: cataloguswaarde € 26000, leaseprijs € 818, bijtelling 20%) verwerkt in de berekening op loonwijzer, en kom dan op een bijtelling van € 433 per maand(26000 * 20% / 12) wat neer komt op een kleine € 200 netto

Je vergeet alleen dat je bij je leasebedrag van het leasebedrijf nog een brandstofbedrag van tussen de 200-300 euro mag optellen welke vanuit Sogeti zelf komt.

Even gekeken op de brandstofapplicatie: 253 euries. Leasebedrag bij ING carlease is 713 dus totaal kom je dan op een bedrag van 963 euro. Dat komt neer op een netto bedrag van 270 euro.

Overigens declareer je dan geen verdere bezinekosten en rij je gewoon ombeperkt kilometers in binnen- en buitenland. Mocht je goedkoper leasen dan je mobiliteitsbudget dan kom de rest idd bruto bij je salaris.

[ Voor 10% gewijzigd door rove op 08-09-2010 08:45 ]

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het is al vaker aangegeven, maar hou er rekening mee, dat je eigenbijdrage dus van je brutoloon afgaat en voor 4 jaar dat bedrag niet kun gebruiken voor hypotheekaanvragen/leningen. Gewoon even een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Falcon schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:46:
Het is al vaker aangegeven, maar hou er rekening mee, dat je eigenbijdrage dus van je brutoloon afgaat en voor 4 jaar dat bedrag niet kun gebruiken voor hypotheekaanvragen/leningen. Gewoon even een tip :)
Is dat zo en waar kan ik de bron vinden? Want ik lever vanmiddag gewoon mijn werkgeversverklaring in met daarin mijn brutosalaris daarin verwerkt. En daarop staat niet dat ik een eigenbijdrage hebt aan mijn lease-autootje :).

Wil het vanmiddag nog wel even navragen bij de hypotheekadviseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om dat niet te doen, dan kun je het betaalde bedrag aan eigen bijdrage bij de belastingaangifte weer afrekken van de bijtelling (brutosalaris). Hoewel ik ook ergens heb gezien dat dit officieel niet meer toegestaan wordt door de belastingdienst.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Hallo,

Ik heb net even dit topic zitten doorlezen en over het algemeen komt Sogeti mij als positief naar voren toe.

Even een kleine situatieschets:

Ik werk nu +/- 4 jaar in de ICT. Systeembeheerder op het vlak van zowel Windows als Linux. Alleen heb ik voor windows op dit moment alleen mijn MCSA 2003 en bijna m'n MCSE 2003.

Nu mijn vraag: Is het nuttig te solliciteren bij Sogeti, en moet ik dan toch voor een Young professional traject gaan of voor het gewone professional traject?

edit: Heb alleen een relevante MBO opleiding gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Newjersey op 09-09-2010 11:45 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Als jij 4 jaar relevante werkervaring kunt overleggen en toelichten zou ik niet weten waarom je nog als YP binnen zou komen :)
Ben zelf ook met enkel MBO op zak bij Sogeti binnen gekomen, en dat was geen enkel probleem. Als je de tests gewoon haalt word daar verder niet (zwaar) naar gekeken is mijn ervaring.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Hoe zit Sogeti met werk in het Zuid-Westen van Nederland .. dus zeg maar onder de rook van Rotterdam..? Zeeland, Noord-West Belgie, West Brabant...?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
avotar schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:21:
Hoe zit Sogeti met werk in het Zuid-Westen van Nederland .. dus zeg maar onder de rook van Rotterdam..? Zeeland, Noord-West Belgie, West Brabant...?
Het is goed zoeken in die hoek. De meeste ICT onder de rivieren zit toch het meest rond Eindhoven, 's-Hertogenbosch, en dan verder in Zuidlimburg.
Volgens mij zit er vooral industrie in de beoogde hoek, en daar is doorgaans niet zo veel ICT werk te vinden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Aansluitend op Mistraller
Het ligt er ook een beetje aan welke divisie/ welke tak van sport

Ik zit zelf op opdracht in Tilburg. Weet dat er in Tilburg (en omstreken) nog wel een aantal klanten meer zitten.
(oa Politie MWB, ROC, Interpolis, Ericsson...)

Meer richting het zuid-westen wordt het wel minder.
Ik geloof dat de West-Brabantse gemeenten (Breda, Etten-Leur, Roosendaal, Bergen op Zoom) klant zijn of waren. Daarbij per plaats misschien nog een paar sporadische klanten. Maar niet echt veel dus (zoals hierboven gezegd, veel industrie)
In Zeeland is het aantal Sogeti klanten volgens mij echt nog minimaler. Ze zullen er zijn (Westerschelde Tunnel bv) maar echt niet veel.
Je moet dan echt geluk hebben wil je perse daar op opdracht komen te zitten... ;)

Noord-West België niet echt een idee van. Maar dat zou ook onder Sogeti Belgie vallen he...
Daar heeft Sogeti NL eigenlijk heel weinig te zoeken.
Het wil zo soms nog wel ns voorkomen dat er wat 'uitgeleend' wordt, maar dat zal ook echt niet vaak zijn.
(heb zelf ook wel ns aangegeven dat Belgie - Antwerpen ofzo - voor mij geen probleem zou zijn, maar daar is ook nog niks mee gebeurd, heb ook nog niemand meegemaakt bij wie het het geval was)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

mierenfokker schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:05:
[...]

Is dat zo en waar kan ik de bron vinden? Want ik lever vanmiddag gewoon mijn werkgeversverklaring in met daarin mijn brutosalaris daarin verwerkt. En daarop staat niet dat ik een eigenbijdrage hebt aan mijn lease-autootje :).

Wil het vanmiddag nog wel even navragen bij de hypotheekadviseur.
Canaria schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:13:
[...]

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om dat niet te doen, dan kun je het betaalde bedrag aan eigen bijdrage bij de belastingaangifte weer afrekken van de bijtelling (brutosalaris). Hoewel ik ook ergens heb gezien dat dit officieel niet meer toegestaan wordt door de belastingdienst.
Zoals wordt aangegeven door Canaria, is er pas sprake van eigen bijdrage, als je over je mob.vergoeding heen gaat (brandstofvoorschot + leasebedrag). Zolang je binnen je mob.vergoeding blijft (810 incl. brandstof) heb je hier niet mee te maken.

Sorry voor de onduidelijkheid! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in de omgeving van Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
avotar schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:21:
Zoals gezegt, er is wel werk te vinden in Brabant, maar je moet er wat geluk mee hebben. Ik woon zelf in de buurt van Tilburg, en ben ingezet in Capelle a/d IJssel. Verder tot nu toe eigenlijk altijd opdrachten die minimaal 90km rijden waren. (tijdje op kantoor Den Bosch als uitzondering). Risico van detacheringswerk zeg maar :)
In de buurt van Rotterdam en Den Haag moet genoeg te vinden zijn lijkt me. :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Chillz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:03:
...
Het wil zo soms nog wel ns voorkomen dat er wat 'uitgeleend' wordt, maar dat zal ook echt niet vaak zijn.
(heb zelf ook wel ns aangegeven dat Belgie - Antwerpen ofzo - voor mij geen probleem zou zijn, maar daar is ook nog niks mee gebeurd, heb ook nog niemand meegemaakt bij wie het het geval was)
Ik heb al eens 3 dagen in een hotel in Brussel gezeten voor een migratie-tje waarbij Sogeti Be graag iemand uit NL wilde hebben, omdat we daar op het NL kantoor het kunstje ook al hadden uitgevoerd.

Verder heb ik binnen een opdracht een aantal keren in Duitsland, België vertoefd, en het zag er op den duur naar uit dat ik misschien ook naar Rusland mee moest/mocht. Maar dat ging niet door, wat ik overigens niet zo erg vond. Maar goed, dat was dus bij een NL opdrachtgever, waar ik voor de klanten van dát bedrijf weer verder reisde.

@samsamsam
Beetje een open deur...meeste kantoorbedrijvigheid zit in de randstad, en laat Den Haag daar nu net midden in liggen. Vul zelf maar in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 14-09-2010 14:51 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Hoe zit het qua opdrachten/klanten in de regio Alkmaar/Hoorn/eo bij Sogeti?

En hoe is de verdeling tot welke Sogeti kantoor je behoort?

@Avotar, jij ook hier... ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Donde schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:42:
Hoe zit het qua opdrachten/klanten in de regio Alkmaar/Hoorn/eo bij Sogeti?

En hoe is de verdeling tot welke Sogeti kantoor je behoort?

@Avotar, jij ook hier... ;)
Voordat we alle regio's gaan aflopen, gewoon eens nagaan hoeveel ICT gerelateerde bedrijven er zitten. :)Sogeti is geen buitenbeentje wat klantenbestand betreft.
Kantoor staat helemaal los van je inzet. Sogeti kent flexplekken dus je kan overal terecht. En ook overal ingezet worden.

---------------

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Mistraller schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:19:
[...]

Voordat we alle regio's gaan aflopen, gewoon eens nagaan hoeveel ICT gerelateerde bedrijven er zitten. :)Sogeti is geen buitenbeentje wat klantenbestand betreft.
Kantoor staat helemaal los van je inzet. Sogeti kent flexplekken dus je kan overal terecht. En ook overal ingezet worden.
Uiteraard staat het kantoor los van je inzet en zal ongetwijfeld flexwerken tot de mogelijkheden behoren. Maar laten we aan de andere kant wel zijn, elke ingezette gedetacheerde IT'er weet dat reizen deel van zijn werk is.. maar zal het tot een minimum willen beperken... Dus als je van te voren al weet dat een werkgever amper in een bepaalde regio zit, kun je daar conclusies aan verbinden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Mistraller schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:19:
[...]
Laat ik het anders stellen. Hoe wordt bepaald tot welke kantoor je behoort i.v.m. teammeetings, trainingen, etc..?

Als je in A’dam woont dan is kantoor Groningen wel ver voor een teammeeting na een werkdag... ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:38
Donde schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:54:
[...]

Laat ik het anders stellen. Hoe wordt bepaald tot welke kantoor je behoort i.v.m. teammeetings, trainingen, etc..?

Als je in A’dam woont dan is kantoor Groningen wel ver voor een teammeeting na een werkdag... ;)
Formeel gesproken heeft elke divisie bij sogeti een thuiskantoor. Dit kan je ook zien op sogeti.nl (contact). De kantoren zijn als volgt ingedeeld:

Hoofdkantoor Vianen (o.a. Infrastructuur Services en Managed Delivery)
Vestiging Diemen (Architectuur & Business Solutions en Salesdivisies)
Vestiging Rotterdam (Distributed Software Engineering)
Vestiging Den Bosch (Software Control)
Vestiging Groningen (geen)
Vestiging Amersfoort (Enterprise Software Engineering en High Tech)

Deze indeling wil echter nog wel eens veranderen, bijvoorbeeld wanneer divisiedirecteuren wisselen of wanneer er meer/andere kantoren bij komen.

Ik werk zelf bij SC. Ooit was mijn hoofdkantoor vestiging Rotterdam. Dit betekende voor mij dat mijn manager daar zat en dat ik mijn sollicitatie en testen daar gedaan heb. Verder merk ik er niet veel van. Je wordt ingedeeld in een unit, die vaak geografisch bepaald is (bij SC). Meetings in unitverband worden daardoor bijna altijd binnen je eigen geografische gebied georganiseerd. Cursussen worden op bijna alle locaties aangeboden, waarbij wel gezegd moet worden dat de locaties Vianen, Diemen, Rotterdam en Amersfoort een grotere 'cursusdichtheid' hebben dan Groningen of Den Bosch. Grote Sogeti bijeenkomsten worden vaak in Vianen of op een centrale externe locatie georganiseerd.

Momenteel zit ik inzet bij een klant in Amsterdam en woon zelf in Den Haag. Mijn geografisch inzetgebied is formeel 'randstad'. Ruim begrip dus. Het komt voor dat ik cursussen plan in Diemen (want dicht bij Amsterdam) maar dat mijn volgende inzet in Rotterdam is. Dan is het dus langer reizen naar mijn cursuslocatie.

Kortom, thuiskantoor vind ik minder belangrijk voor mijn dagelijkse werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom willen jullie overigens voor een schamele +-2200 euro/maand aan de gang? Begin dan lekker voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:12:
Waarom willen jullie overigens voor een schamele +-2200 euro/maand aan de gang? Begin dan lekker voor jezelf.
Voor jezelf beginnen is leuk als je al iets kunt en een netwerk hebt. Dat is meestal niet het geval als je net klaar bent met je opleiding. Verder is het niet alleen het salaris, maar ook de leaseauto, het uitgebreide aanbod van trainingen, en dat je je niet druk hoeft te maken over acquisitie en salarisadministratie.

Als je genoeg kennis en ervaring hebt om voor jezelf te beginnen dan verdien je ook bij Sogeti wel meer dan 2200 bruto per maand hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zitten jullie trouwens vast aan die auto als je na bijvoorbeeld 2 jaar vertrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:12:
Mensen die 2200 euro verdienen zijn juniors. Die hebben nog teveel te winnen bij de grote softwarehuizen (vooral op het gebied van ontwikkeling en groei) en veel te verliezen als zelfstandige (vooral op het gebied van geen klus kunnen vinden door gebrek aan specialisatie).

• Mistraller
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:34:
[...]

Zitten jullie trouwens vast aan die auto als je na bijvoorbeeld 2 jaar vertrekt?
Je kan de optie "Vervroegd inleveren" in je contract opnemen. Dat is een soort contractbreuk-verzekering.

Je betaalt er volgens mij 22 euro per maand voor. Het is een keus die je zelf maakt.

Ook kan je proberen om je leasecontract aan een collega over te doen (als je een interessante auto hebt lukt dat soms wel), of gewoon de boete betalen....

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 3 weken heb ik toelatingstest voor Sogeti. Maar ik betwijfel of ik daar heen wilt gaan. De reden is omdat ik vandaag oefentests heb gemaakt en ik er moeite mee heb... :/
De capaciteitentest is bedoeld voor slimme mensen die snel denken en snel doen.. dat ben ik dus duidelijk niet. Denk dat ik het ga afzeggen...

Wie van jullie zijn wel geslaagd in die test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarom zou je het op zijn minst niet gewoon proberen. Je kunt daarnaast er ook op voorbereiden. Iets meer inzet en ik zou geen problemen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Sorry hoor, maar met zo'n instelling wordt het inderdaad erg lastig (niet alleen zo'n testje)..
Gewoon er voor gaan en anders eerst een cursusje zelfvertrouwen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:22:
Over 3 weken heb ik toelatingstest voor Sogeti. Maar ik betwijfel of ik daar heen wilt gaan. De reden is omdat ik vandaag oefentests heb gemaakt en ik er moeite mee heb... :/
De capaciteitentest is bedoeld voor slimme mensen die snel denken en snel doen.. dat ben ik dus duidelijk niet. Denk dat ik het ga afzeggen...

Wie van jullie zijn wel geslaagd in die test?
Iedereen die bij Sogeti werkt is min of meer geslaagd voor die test :)

Mocht je besluiten niet te gaan vanwege de test dan kun je uberhaupt een job in de consultancy zo goed als op je buik schrijven... Ook bij de concurrenten van Sogeti zul je zo'n capaciteitentest moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey guys,

heb begin deze maand cap.test gemaakt en gehaald bij divisie A&BS (tegenwoordig DAS: Demand & Architecture Services) en vervolgens een positief gesprek gehad.

Nou op basis hiervan wouden ze mij een aanbieding doen, maar dit is even vanwege de huidige markt 'on-hold' gezet (momenteel te weinig opdrachten bij klanten, met risico dat ze in je investeren en je straks op de bank terechtkomt).

Belangrijk voorwaarde is dat je wel naar Randstad dient te verhuizen omdat daar de grote klanten zitten (geen probleem: afgelopen 5 jaar daar gewoond, sinds een kleine 3 maanden tijdelijk wonend ten zuiden van de Randstad).

Afijn, heeft iemand anders dit toevallig meegemaakt?

Het frappante is dat ik slechts een mondelinge toezegging heb dat ze mij t.z.t. wanneer de markt aantrekt een aanbieding zullen doen, dus het staat niet zwart op wit. Vandaar dat ik niet echt weet waar ik aan toe ben. Ik wil wel erg graag aan de slag bij Sogeti, lijkt me echt een fijne club.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:42:
Het frappante is dat ik slechts een mondelinge toezegging heb dat ze mij t.z.t. wanneer de markt aantrekt een aanbieding zullen doen, dus het staat niet zwart op wit. Vandaar dat ik niet echt weet waar ik aan toe ben.
Ja dat doen ze echt :)
Als je al een toezegging hebt, dan kun je ervan uitgaan dat je contactpersoon bij Sogeti er net zo van baalt als jij dat de aanbieding niet kan doorgaan. Ik heb min of meer hetzelfde meegemaakt (al kreeg ik het slechte nieuws een paar dagen voordat ik de test zou gaan doen) en mocht zelf weten of ik de test toch nog ging doen.

Dat heb ik gedaan en twee weken later kreeg ik alsnog een aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Canaria,

thx voor je snelle reactie.

Jij had dus het geluk dat je na 2 weken alsnog een aanbieding kreeg, maar dat geluk heb ik vooralsnog niet. Startdatum zou in mijn geval 01/12/10 zijn, maar dat feest gaat dus vooralsnog niet door. Vrouw van HR zei ook dat het tot nader order uitgesteld wordt, en over het nieuwe jaar getild wordt. Nou lekker, denk je een leuke club te joinen, krijg je dit.

Is dit van jou recentelijk of inmiddels jaren geleden? (bij welke divisie overigens, als ik vragen mag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb in augustus de test gedaan en gehaald en daarna een positief gesprek gehad. Ik woon zeg maar t verste weg van de randstad vandaan (bij het drielandenpunt). Mijn is ook een aanbod gedaan wat pas inging nadat ik verhuisd was naar de Randstad. Dit heb ik dan ook gedaan. Vanaf 10 november woon ik in hartje Rotterdam.

Ik heb een contract gekregen waar het duidelijk op sstaat dat ik na de verhuizing een vast contract krijg. Nu staat het nog op bepaalde tijd. Zodra ik het bewijs van inschrijving gemeente Rotterdam overleg, krijg ik een vast contract.

Het worden spannende tijden voor mij de komende paar maanden! :9~

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

@Alejandro_Sosa
Even kort door de bocht, dat is een verlies voor Sogeti, maar niet voor jou. Er zijn meer werkgevers. Als je minstens een maand later start kost je dat al een maandsalaris. Daarnaast heb je nog steeds geen garantie dat je volgend jaar wel wordt aangenomen.

Daarnaast moet je ook nog even verhuizen... is er wel een verhuisvergoeding bij?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Motrax
Door wijzigingen in de divisiestructuur van Sogeti loopt er het een en ander momenteel niet vlekkeloos. De divisie die in Diemen zit, verhuist bijv. naar Amersfoort. Ik heb de indruk dat ze nu een beetje de kat uit de boom kijken.
--> Inderdaad wat je zegt: ik heb geen zwart op wit garantie dat ik volgend jaar wel wordt aangenomen. Belachelijk eigenlijk.

Dat verhuizen maak ik me het minst zorgen over, piece of cake. Of er een verhuisvergoeding bij zit? Ik heb geen flauw idee. Ik mag hopen van wel, maar ja ik heb nooit een aanbieding onder mijn neus geschoven gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:11:
hey Canaria,

thx voor je snelle reactie.

Jij had dus het geluk dat je na 2 weken alsnog een aanbieding kreeg, maar dat geluk heb ik vooralsnog niet. Startdatum zou in mijn geval 01/12/10 zijn, maar dat feest gaat dus vooralsnog niet door. Vrouw van HR zei ook dat het tot nader order uitgesteld wordt, en over het nieuwe jaar getild wordt. Nou lekker, denk je een leuke club te joinen, krijg je dit.

Is dit van jou recentelijk of inmiddels jaren geleden? (bij welke divisie overigens, als ik vragen mag?)
Het was in maart dit jaar, bij het voormalige DSE :)
Sinds 1 oktober valt mijn unit onder de nieuwe divisie Solutions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Heeft iemand ook ervaring met het laks reageren van recruiters/contactpersonen die op de website vermeld staan?

3 weken geleden heb ik een sollicitatie opgestuurd samen met een CV. Vorige week uiteindelijk reactie dat een bepaald persoon contact met mij zou opnemen. Vrijdag gebeld, maar na lang overgaan telefoon ging niet naar de voicemail toe. Tevens gisteren maar weer een e-mail verstuurd om te vragen of ik nog contact kon verwachten van de betreffende contactpersoon.

Is er een vacature stop? Zo ja: waarom staan er dan nog wel vacatures op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Madje
Soms duurt t even voordat een recruiter op jouw sollicitatie reageert. Soms is de recruiter in kwestie net toevallig even op vakantie, en is er niemand anders om te reageren op jouw sollicitatie.
Ik zou zeggen: heb even geduld, maar blijf Sogeti zo nu en dan even bellen/mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zal je vertellen, ik was helemaal enthousiast over Sogeti, zo enthousiast dat ik alle andere bedrijven achter me liet.

Na die HBO-I event waarin ik werd geïnformeerd over Sogeti's StudentUnit was ik vastberaden om ervoor te gaan, ik hou van leren en je kunt duidelijk zien dat Sogeti een bedrijf is waarbij ze in mensen investeren (kennis en ervaring), dus heb ik een goed gevoel bij Sogeti. Ik ging meteen IQ testen boeken lenen om erin te duiken, om te oefenen voor de test. Dus ik heb me degelijk wel ingezet ervoor, als ik echt wil gaan slagen in iets dan doe ik alles eraan om te slagen.

Waarom ben ik niet verder gegaan? Ik ging dus die oefentoetsen maken en toen merkte ik dat ik niet op tijd kon antwoorden bij stroomdiagrammen en figuurreeksen. En ik ben superslecht met rekenen dus cijferreeksen ga ik zeker niet halen en analogieën is ook wel lastig...

Nog steeds heb ik een positieve beeld over Sogeti, en ik geloof dat je daar veel kunt leren en veel ervaring op kunt doen, vooral de StudentUnit is een toppe initiatief!

Anyway, nog een andere reden waarom ik wil afzeggen is omdat ik ook andere bedrijf heb waar ik op gesprek was gegaan en daar best positief uit kwam, moet nog 2e gesprek daar gaan, maar heb er wel vertrouwen in. Zij weten mij te overtuigen om daar te gaan afstuderen, wie weet ben ik makkelijk te overtuigen... Heb het nog niet afgezegd, Diane (een recruiter) zei dat ik erover moet nadenken, en haar uiterlijk maandag laat weten, ik kan altijd gaan om ervaring op te doen met IQ testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Madje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:08:
Heeft iemand ook ervaring met het laks reageren van recruiters/contactpersonen die op de website vermeld staan?

3 weken geleden heb ik een sollicitatie opgestuurd samen met een CV. Vorige week uiteindelijk reactie dat een bepaald persoon contact met mij zou opnemen. Vrijdag gebeld, maar na lang overgaan telefoon ging niet naar de voicemail toe. Tevens gisteren maar weer een e-mail verstuurd om te vragen of ik nog contact kon verwachten van de betreffende contactpersoon.

Is er een vacature stop? Zo ja: waarom staan er dan nog wel vacatures op de website?
Als er zo lang geen reactie komt wil ik wel even iemand gaan bellen. Ik heb toevallig van de week nog een CV gestuurd naar werving, en ik kreeg een dag later reactie. Je mag mij evt een DM sturen, dan zorg ik dat je teruggebeld wordt.
3 weken vind ik ongehoord, groot gelijk als je daarover je beklag doet.
Als je slecht scoort op een deelgebied, hoeft dat nog niet direct een afwijzing te betekenen volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 20-10-2010 23:23 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:21:

Als je slecht scoort op een deelgebied, hoeft dat nog niet direct een afwijzing te betekenen volgens mij.
Dat laatste klopt. Ik had bij de stroomdiagrammen maar iets van 35% goed, maar ik kon dat compenseren met de andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:23
Madje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:08:

Ik heb laatst ook gesolliciteerd, maar kreeg pas na exact 10 dagen reactie in plaats van de beloofde 5. Volgende week ga ik op gesprek in ieder geval.

Wat ik me met name afvraag is hoe de dagelijkse gang van zaken gaat, t.o.v. wat er vooraf beloofd wordt. Als ik op datum x start, zorg dat er een werkplek/opdracht voor je klaar staat, dat allerlei accounts geregeld zijn, dat iemand beschikbaar is om je even in te werken etc. Is de coaching verder actief of passief?

Begrijp me niet verkeerd, dingen regelen en eigen initiatief is geen probleem, maar in een goed bedrijf horen dit soort dingen ook goed geregeld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Hark_k schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:50:

Wat ik me met name afvraag is hoe de dagelijkse gang van zaken gaat, t.o.v. wat er vooraf beloofd wordt. Als ik op datum x start, zorg dat er een werkplek/opdracht voor je klaar staat, dat allerlei accounts geregeld zijn, dat iemand beschikbaar is om je even in te werken etc. Is de coaching verder actief of passief?
Een werkplek bij je werkgever zelf heb je niet nodig in de detachering...
Mocht je op kantoor komen te werken, dan natuurlijk wel, maar dan ga ik er vanuit dat dat wel geregeld is.

Zoiezo begint iedereen bij Sogeti met 2 of 3 dagen introductie. (Young) Professional en staf.
Daarin krijg je uitleg over van alles wat met het werken bij Sogeti te maken heeft.
Tijdens die dagen krijg je bijv ook je accounts (en ww's), je Sogeti-SIM-kaart. Informatie over de lease-regeling, de flex-regeling, over het invullen van je urenbon, over het aanmaken van je Sogeti-CV. Enz...

Al dat krijg je gewoon netjes aan het begin uitgelegd dus.

En mocht je als Young Professional starten, dan krijg je ook nog eens een 'wingman' toegewezen.
Da's een collega YP die net iets langer meeloopt en je dus een beetje kan begeleiden en vragen beantwoorden gedurende je eerste tijd in dienst.
Daarnaast kun je overigens altijd met vragen bij de Unitmanagers, Relatiemanageres, HRM collega's terecht. Dat soort lijntjes loopt aardig open en informeel bij Sogeti.

Als je vervolgens op een opdracht wordt ingezet...
Tja, dan is het altijd maar even afwachten of er daar direct een werkplek met goede accounts en begeleiding aanwezig is... het is wel een vereiste voor de opdrachten dat dat snel geregeld zou zijn.
Maar ja, dat is dan weer niet aan Sogeti, maar aan de klant...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier meldt zich een nieuwe Sogetist in spé! Ik zal per 1 november beginnen bij de divisie DAS als YP Project management ondersteuning en heb er enorm veel zin in! Zijn er hier nog meer mensen die per 1 november bij Sogeti of bij de divisie DAS gaan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@ Yanny

Welke tests je moet maken hangt af van de divisie waar je solliciteert en je kunt inderdaad de ene test compenseren met de andere. Als de recuiter je heeft uitgenodigd op basis van je CV zou ik het zeker proberen, wie niet waagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik solliciteerde voor studentenunit, en ik hoef alleen cijferreeksen, figuurreeksen, verbale analogieën en stroomdiagrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 07:32

RvL

@yanny

Ik zou de test gewoon gaan doen. Je kan op voorhand wel zeggen dat je het niet gaat halen, maar dat weet je pas zeker als je de uitslag van de test hebt gekregen.

Mijn test dreigde ook verkeerd af te lopen (verbale analogieën als ik me niet vergis), maar ben nu alweer ruim 2 jaar in dienst bij Sogeti High Tech.

Daarnaast is het belangrijk dat je uitdagingen juist niet uit de weg gaat, zeker niet als je in de IT wil want iedere opdracht heeft een uitdaging. Soms is dat op technisch gebied, de andere kant weer op politiek gebied. Dergelijke uitdagingen moet je niet uit de weg gaan, maar juist aangrijpen. In veel gevallen kom je er alleen maar sterker uit.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is nu dat ik naar een tweede gesprek ga bij een ander IT bedrijf, dus ik denk toch dat ik het ga afzeggen, om eerlijk te zijn als die ander bedrijf er niet geweest was, dan zou ik het zeker niet afzeggen wegens die capaciteitentest, ik bedoel, ik probeer altijd wel dingen ook al gaat het soms niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@assie1987
Nou ja zeg!
ik zou per 01 dec. starten bij DAS in dezelfde functie, maar het is even uitgesteld/on-hold gezet :s. Ik heb dus ook nog geen aanbieding gehad, in jan. 2011 is hopelijk meer bekend.

Jammer, maja voorlopig niks aan te doen.

Wanneer heb jij gesolliciteerd assie? En werd jij ook eerst on-hold gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alejandro_Sosa
Ik heb al een hele tijd terug gesolliciteerd, ergens eind augustus... Ik kreeg toen diezelfde dag direct een aanbieding om per 1 september te beginnen. Uiterlijk eind die week erna moest ik reageren op de aanbieding. Toen ik dat deed kreeg ik te horen dat ik niet per 1 september kon beginnen omdat de vluchten naar Ohio al definitief gemaakt waren. Per 1 oktober zou er geen basisopleiding starten dus door deze miscommunicatie kon ik pas per 1 november beginnen... Ik heb dus ook al ergens begin september mijn contract getekend, tijdje geleden dus al. Vandaar dus dat ik per 1 november zal beginnen. Ben dus niet echt on-hold gezet, maar heb wel twee maanden moeten wachten.

Overigens was er toen ik solliciteerde nog niks bekend over die divisiestructuur wijzigingen (althans, daar is mij toen niks over verteld). Ik hoorde dat gisterochtend pas toen ik een uitnodiging kreeg voor de introdagen.

Hoop voor je dat je zo snel mogelijk uitsluitsel krijgt van Sogeti!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@assie1987
Weet jij hoe lang jouw proeftijd is? En heb je nu een halfjaarcontract?
Ik heb vernomen dat het weleens voorkomt bij bedrijven dat ze een indiensttreding een maandje willen uitstellen als het ze gunstig uitkomt. Bij een startdatum van 01 dec. is dat natuurlijk wat makkelijker dan bij een startdatum van 01 nov (2 maanden uitstellen zou wat te gortig zijn). Het voor hun gunstige zit besloten in het voordeel van een bepaalde startdatum: je kunt iemand beter per januari in het nieuwe jaar laten starten dan in de laatste maand van dat jaar. En: de maand waarin je begint kan invloed hebben of je wel of niet in de tussentijd salarisverhoging krijgt, bijv. bij een halfjaarcontract.

--> Guys zit hier een kern van waarheid in/komt dit voor of is dit gebakken lucht?

@assie1987 -> je gaat iig een knaltijd tegemoet, met de reis naar USA als climax. Maak er het beste van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:28:
@assie1987
Weet jij hoe lang jouw proeftijd is? En heb je nu een halfjaarcontract?
Ik heb vernomen dat het weleens voorkomt bij bedrijven dat ze een indiensttreding een maandje willen uitstellen als het ze gunstig uitkomt. Bij een startdatum van 01 dec. is dat natuurlijk wat makkelijker dan bij een startdatum van 01 nov (2 maanden uitstellen zou wat te gortig zijn). Het voor hun gunstige zit besloten in het voordeel van een bepaalde startdatum: je kunt iemand beter per januari in het nieuwe jaar laten starten dan in de laatste maand van dat jaar. En: de maand waarin je begint kan invloed hebben of je wel of niet in de tussentijd salarisverhoging krijgt, bijv. bij een halfjaarcontract.

--> Guys zit hier een kern van waarheid in/komt dit voor of is dit gebakken lucht?

@assie1987 -> je gaat iig een knaltijd tegemoet, met de reis naar USA als climax. Maak er het beste van!
Normaliter heb je een vroegtijd van 2 maanden.
Dat startdata 1 á 2 maanden vooruit geschoven worden heeft weinig te maken met half jaarlijkse verhogingen; dat is gewoon een half dienstjaar (niet juni/juli zeg maar).
Tis meer dat de markt een beetje grillig is en november/december lastige maanden zijn om iemand in te zetten; het zijn juist de maanden dat alle potjes bij bedrijven aan het leeg raken zijn en de meeste projecten in een afrondingsfase zitten. Medio januari zijn de potjes weer gevuld, komen de projecten weer op gang en zijn er weer (meer) mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stinger_
Fair enough, zit wat in. Maar is het niet handiger om iemand in dec. 2010 te laten starten bij Sogeti, 6 weken training te geven (3 weken NL, 3 weken USA) en dan tegen die tijd - medio jan. - direct in te zetten bij een klant?
Als je vanaf jan. of later zelfs iemand in dienst neemt en 6 weken onder je hoede neemt, ben je als bedrijf ook niet flexibel bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
December is wel een klote maand om te starten; vanwege kerst / oud&nieuw vallen er dan nogal wat dagen af.. Plus dat er altijd mensen zijn die eind van het jaar nog een vakantie gepland hebben.
Trouwens, na 6 weken zit je nog niet bij een klant :) De gehele training duurt 2 maand.
Daarbij komt dat veel klanten iemand met ervaring preferen, dus die zullen per januari/februari ook als eerst ingezet worden. Dat zal er ook mee te maken hebben dat er per januari gestart wordt; dan komt de nieuwe lichting per maart 'op de markt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stinger_
Fair enough, een verklaring die hout snijdt. Hier spreekt een ware ervaringsdeskundige! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
...en ook voor ervaren professionals is het altijd spannend of je het volgende jaar ook mag blijven. Daarvan zijn er dus in Januari ook wat meer die ingezet moeten worden.

* Mistraller hoopt/verwacht er nog een jaartje aan vast te plakken...nu al bijna 2 jaar bij mijn huidige opdrachtgever *O*

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar al met al hoe waarschijnlijk is de kans dat Sogeti begin 2011 mensen die on-hold zijn gezet een aanbieding doet?
In principe reken ik er wel op; anders hadden ze mij gewoon afgewezen en niet on-hold gezet. Zo redeneer ik voor mezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Reken je maar rijk, maar als de projecten niet aantrekken, dan dumpen ze je per direct. Natuurlijk weet Sogeti nog niet of de markt voldoende aantrekt om jou aan te nemen. Maar dat gaan ze je niet vertellen.

Met andere woorden: jij maakt je eigen carrière. Als een werkgever daar niet aan meewerkt dan zijn er andere werkgevers waar dat wél kan. En Sogeti werkt op dit moment voor jou niet mee.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Net contact gehad met die persoon van recruitement. Blijkt dat ik tussen wal en schip was geraakt omdat in Sogeti interne verschuivingen plaats vonden?

Ze willen mij in portefeuille houden. Ze hebben voor oktober iets van 50 man aangetrokken bij Business Intelligence en hebben nu teveel man dus eigenlijk. Gelukkig heb ik nog meerdere job opportunities uitstaan dus ben er niet kapot van.

Misschien tot later! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Madje
Dus ze hadden teveel man aangetrokken voor okt. en een aantal hiervan wordt dus on-hold gezet (waarschijnlijk tot begin 2011) ?... Tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:16:
@Madje
Dus ze hadden teveel man aangetrokken voor okt. en een aantal hiervan wordt dus on-hold gezet (waarschijnlijk tot begin 2011) ?... Tja....
Niet doorgevraagd eigenlijk. Er is nu in ieder geval een vacature stop.

Ze proberen eerste de 50 man die ze in oktober hebben aangenomen van werk te voorzien. Wanneer ze dat gedaan hebben, gaan ze verder kijken waar ze mensen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alejandro_Sosa
Ik heb idd een proeftijd van twee maanden omdat het een vast contract is. En ik ben het idd met Motrax eens; jij maakt je eigen carriere. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw precieze situatie nu is, maar zeker in dit soort tijden moet je echt voor jezelf kiezen en om jezelf denken! Heb je bijvoorbeeld nog meer sollicitaties lopen of aanbiedingen liggen?

@ Madje
Dat tussen wal en schip geraakt in verband met de interne verschuivingen is mij ook (gedeeltelijk) gebeurd. Ik ben er namelijk nooit van op de hoogte gesteld dat dit was gebeurd, maar gelukkig had ik het contract al wel getekend! Had jij ook al je contract getekend of had je alleen nog een aanbieding gehad? Weet jij trouwens of die vacature stop alleen bij BI geldt of voor heel Sogeti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
@Assie1987

Nee ik heb geen contract getekend of ontvangen. Ik heb nooit een eerste gesprek gehad met iemand binnen Sogeti. :D

Vacaturestop is sowieso bij BI, ik kon uit haar verhaal niet afleiden dat dit ook voor andere Business Units ook zou gelden. Gelukkig heb ik nog wat lijntjes uit staan bij de concurrent en het dochter/moeder bedrijf van Sogeti. Dus geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:56
In BI kom je altijd goed terecht deze dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Assie1987
Ik ben zeker verder aan het zoeken, maar ik heb op dit moment niks concreets lopen qua aanbiedingen, maar ik heb gewoon een retegoed gevoel bij Sogeti. Het lijkt me gewoon een leuke club waar ik mezelf zie werken. Een club waar mensen werken met hart voor de zaak zonder een groteske spreadsheetcultuur a la Cap of Accenture.

Het blijkt maar: het is dus even kat-uit-de boom-kijken-periode voor Sogeti. Begin 2011 is alles hopelijk op zijn pootjes terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt nog niet eens een eerste gesprek gehad, maar je hebt er wel een retegoed gevoel bij? Dan heeft Sogeti haar marketing goed op orde :D

Even een cynische opmerking: voor een starter maakt het geen moer uit bij welke grote detacheerder je aan het werk gaat. De grote detacheerders zijn allemaal uitwisselbaar met minimale verschillen. Pas als je wat werkervaring hebt opgebouwd kom je er achter of je ergens thuis voelt, of je eigen carriere wilt doorzetten bij je huidige werkgever etc.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Motrax
Dat ben ik niet helemaal met je eens... Ik ben zelf bij diverse grote detacheerders geweest en moet zeggen dat er qua mijn gevoel bij deze bedrijven zeker wel grote verschillen waren. En ook qua aanbiedingen waren ze zeker niet uitwisselbaar met minimale verschillen. Of doelde jij meer op de werkzaamheden en opdrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Motrax
Nee: ik heb de cap.test gehaald + aansluitend een positief gesprek gehad met 2 unitmanagers van DAS (A&BS voorheen). Op basis hiervan zou ik een aanbieding krijgen om per 01 dec. te starten, maar da is dus on-hold gezet helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
@ Assie1987 > Als de recruiter van Sogeti sneller gebeld had, stond er waarschijnlijk een logo van Sogeti op mijn loonstrook en had ik dezelfde klussen gehad.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Krijg het idee dus dat er bij meerdere business units een vacature stop is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Madje
heb je de cap.test bij Cap al gemaakt (en wel/nie gehaald) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ben toevallig via Google op dit topic terecht gekomen.

Ik heb nu vrijdag selectietest bij Sogeti voor Junior Test Engineer. Weet iemand welke testen dat exact zijn en wat je allemaal moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:23:
@Madje
heb je de cap.test bij Cap al gemaakt (en wel/nie gehaald) ?
Bij Capgemini, Getronics PinkRoccade BAS (toendertijd) en Ordina gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
Voor alle units geldt nu een vacature stop.
De markt is nog niet stabiel genoeg om de nieuwe mensen direct kwijt te kunnen.
Of dit ook voor ervaren mensen geldt betwijfel ik eigenlijk. Mensen met veel ervaring waarvan verwacht werd dat ze die ook in de crisis wel in konden zetten werden wel aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:52:
Hey, ben toevallig via Google op dit topic terecht gekomen.

Ik heb nu vrijdag selectietest bij Sogeti voor Junior Test Engineer. Weet iemand welke testen dat exact zijn en wat je allemaal moet doen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
:z

www.werkenbijsogeti.nl => Capaciteitentest

of iets beter door dit topic lezen ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:57:
[...]

:z

www.werkenbijsogeti.nl => Capaciteitentest

of iets beter door dit topic lezen ;)
Thanks! FYI ik moet bij Sogeti in Belgïe gaan solliciteren, maar dat zal wel dezelfde test zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

3 januari mijn eerste dag bij Sogeti. Ik heb er in ieder geval veeeeel zin in!! Ben benieuwd wanneer ik dan naar Ohio kan...

Maarja zonder Ohio heb ik er ook ontzettend veel zin in. Kan haast niet wachten!!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Techno Overlord
Gefeliciteerd!! Dan gaan wij waarschijnlijk met dezelfde trip naar Ohio :-) Ik begin aanstaande maandag al maar de eerstvolgende trip naar Ohio is pas in januari...

Bij welke divisie ga je werken? En wat wordt je functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Groeten uit Ohio ;)

Wij YP's hebben net onze eerste week afgerond en ik zit nu aan de lunch bij Buffalo wild wings.

Yum yum. Nu halloween!
Pagina: 1 ... 9 ... 32 Laatste