Ervaring werken bij Sogeti Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste
Acties:
  • 389.799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380324

Da's ook raar... Tegen mij werd gezegd dat ik niet per 1 oktober kon beginnen omdat er dan geen basisopleiding zou starten...

Nou goed, maakt allemaal niks meer uit. Ik ga nu maandag beginnen en heb er enorm veel zin in!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359847

@assie1987
hey assie hoe waren je 2 eerste dagen bij de club?

Kun je ff rondvragen binnen DAS (bijv. recruitment) hoe het zit met de opdrachten eind 2010/begin 2011 en de vacaturestop...? Komt de stoomtrein binnenkort weer op gang of is dat een grote zwarte vlek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:58
Anoniem: 359847 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:52:
@assie1987
hey assie hoe waren je 2 eerste dagen bij de club?

Kun je ff rondvragen binnen DAS (bijv. recruitment) hoe het zit met de opdrachten eind 2010/begin 2011 en de vacaturestop...? Komt de stoomtrein binnenkort weer op gang of is dat een grote zwarte vlek?
Die grote zwarte vlek noemen ze dan ook wel koffiedik kijken. Niemand weet hoe de economie zich ontwikkelt, ook Sogeti niet. Als het matigjes blijft gaan, zullen er niet ineens superveel aanvragen uit de lucht komen vallen, dat moge duidelijk zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
Qua opdrachten is het eind van elk jaar prut; alle potjes zijn leeg of beginnen snel leeg te raken. Daarbij worden er in december weinig tot geen nieuwe projecten / klussen gestart.
Begin / medio januari begint het weer wat te lopen, maar hoeveel en hoe snel; dat blijft afwachten.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier weer even een berichtje van mijn kant!

Heb er nu anderhalve week op zitten en vind het geweldig!! Inderdaad wat Stinger_ en Mistraller ook al zeggen, het is afwachten hoeveel opdrachten er binnen gaan stromen in januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mijn opdracht is in elk geval weer verlengd...tot eind maart 2011!

---------------

@assie1987
Hoeveel mensen zijn samen met jou begonnen per 01/11 bij DAS?

Trouwens, groei je vanuit je PMO-functie straks door naar een Jr. Consultant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275485

Partner van LTS hier.
@Mistraller, ik zie nu dat je in de unit van LTS zit!! Lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 10:51
Madje schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:01:
Net contact gehad met die persoon van recruitement. Blijkt dat ik tussen wal en schip was geraakt omdat in Sogeti interne verschuivingen plaats vonden?

Ze willen mij in portefeuille houden. Ze hebben voor oktober iets van 50 man aangetrokken bij Business Intelligence en hebben nu teveel man dus eigenlijk. Gelukkig heb ik nog meerdere job opportunities uitstaan dus ben er niet kapot van.

Misschien tot later! :w
hmm 50 man aangetrokken :S. Ben ik net te laat afgestudeerd? Ik heb net als Alejandro_Sosa een erg positief beeld bij Sogeti en zou graag als Business Intelligence Young Professional aan de slag willen. Ik dacht dat de interesse voor BI wel meeviel maar 50 man in één maand aannemen is niet niks! Ik denk ook dat het onderdeel Young Professional op de site van Sogeti erg goed in elkaar zit (op een enkele typfout na) en veel mensen aanspreekt.

Even afwachten maar wat de recruiter mij binnenkort gaat vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RezzZ
ze hebben nu voor alle divisies echt een vacaturestop... tis koffiedik kijken wat begin 2011 gaat brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:06

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Anoniem: 380324 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:18:
@ Techno Overlord
Gefeliciteerd!! Dan gaan wij waarschijnlijk met dezelfde trip naar Ohio :-) Ik begin aanstaande maandag al maar de eerstvolgende trip naar Ohio is pas in januari...

Bij welke divisie ga je werken? En wat wordt je functie?
Ik word YP Infrastructuur Services. 15 januari naar Ohio. Heb er een bevestiging van gekregen per mail van de unitmanager. Ik heb echt heel veel zin om aan de slag te gaan!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 10:51
@Alejandro_Sosa
dat is erg balen! vis ik net achter het net..... iemand nog tips voor soortgelijke organisaties? goed voor starters die graag willen groeien in BI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 16:34
Ja, opnieuw proberen eind januari/begin februari.

December/Januari zijn de minder gunstige maanden voor detacheerders.
Klanten hebben geen budget meer of ze zijn nog aan hetb uitpluizen waar ze het komende jaar budget voor reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Alejandro_Sosa
Poe, volgens mij was er nog een ander meisje. Maar ook zij had haar contract al in september getekend en dat is ook door bepaalde redenen uitgesteld naar november...
Als ik het tot nu toe goed heb begrepen groei je niet echt uit tot junior consultant vanuit PMO. Wel zijn er een heleboel andere opties zeker aangezien ik in een soortement van talentenunit zit, wat inhoudt dat ik nu in de basisopleiding niet alleen projectmanagement meekrijg, maar ook procesmanagement, implementatie enzo (eigenlijk alles uit de divisie DAS).

@Techno Overlord
Weet je zeker dat jou 15 januari is verteld? Ons is namelijk verteld dat we 22 januari zouden vertrekken, een week later dus en ik kan me niet voorstellen dat er twee groepen zouden gaan in januari...

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Anoniem: 380324 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:04:
@ Alejandro_Sosa
Poe, volgens mij was er nog een ander meisje. Maar ook zij had haar contract al in september getekend en dat is ook door bepaalde redenen uitgesteld naar november...
Als ik het tot nu toe goed heb begrepen groei je niet echt uit tot junior consultant vanuit PMO. Wel zijn er een heleboel andere opties zeker aangezien ik in een soortement van talentenunit zit, wat inhoudt dat ik nu in de basisopleiding niet alleen projectmanagement meekrijg, maar ook procesmanagement, implementatie enzo (eigenlijk alles uit de divisie DAS).

@Techno Overlord
Weet je zeker dat jou 15 januari is verteld? Ons is namelijk verteld dat we 22 januari zouden vertrekken, een week later dus en ik kan me niet voorstellen dat er twee groepen zouden gaan in januari...
Nou t kan ook 22 januari zijn. De unitmanager zei dat t ongeveer rond die datum zou plaatsvinden. Dus weekje eerder of later, I don't care. Kom helemaal goed. Ben al flink aan de spaar voor Ohio... :Y)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
In ieder geval goed media nieuws voor Sogeti: http://www.nu.nl/economie...jven-minder-tevreden.html

Ervaren de mensen van Sogeti dit ook zo?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Er zijn natuurlijk altijd zaken die beter kunnen, maar over 't algemeen ben ik wel tevreden.
(Al heeft dat ook erg veel te maken met mijn huidige opdracht :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
Ik neem aan dat dat cijfer uit het medewerkers tevredenheids onderzoek komt, welke vorig jaar 7.5 was, dus het zou wel eens kunnen kloppen. Ik weet niet meer welk cijfer ik gegeven heb, maar het zal niet meer dan een half punt afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:58
Techno Overlord schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:07:
3 januari mijn eerste dag bij Sogeti. Ik heb er in ieder geval veeeeel zin in!! Ben benieuwd wanneer ik dan naar Ohio kan...

Maarja zonder Ohio heb ik er ook ontzettend veel zin in. Kan haast niet wachten!!
Ohio is echt fantastisch, erg leerzaam maar ook keihard werken!

Maak er wat van daar, is echt iets wat je maar een keer in je hele leven mee zal maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11
Donde schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:42:
In ieder geval goed media nieuws voor Sogeti: http://www.nu.nl/economie...jven-minder-tevreden.html

Ervaren de mensen van Sogeti dit ook zo?
Logisch... het is overal crisis

en vooral in ICT is er veel detachering, dus die merken het harder, dus moeten meer maatregelen nemen, dus ten koste van werknemers, dus werknemers minder tevreden...

sowieso klink "minder tevreden" niet hetzelfde als "ontevreden" :)
oftewel (als ik dan oa voor mezelf spreek), het kan altijd beter, maar slecht is het niet
en dat zal op veel plekken wel zo gelden

Leeg - Sinds 20180907

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
heeft iemand zijn Sogeti relatiebeding bij de hand? Ben even benieuwd naar de inhoud daarvan......

Is het een standaard beding dat je niet naar klanten mag als je weg zou gaan of zit er ook iets in over het niet mogen meenemen van collegas als je weg gaat?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
miel schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:20:
heeft iemand zijn Sogeti relatiebeding bij de hand? Ben even benieuwd naar de inhoud daarvan......

Is het een standaard beding dat je niet naar klanten mag als je weg zou gaan of zit er ook iets in over het niet mogen meenemen van collegas als je weg gaat?
Hee leuk! Een ex-Uphantist op tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:29

BM

Moderator Spielerij
Stinger_ schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:54:
Er zijn natuurlijk altijd zaken die beter kunnen, maar over 't algemeen ben ik wel tevreden.
(Al heeft dat ook erg veel te maken met mijn huidige opdracht :) )
Idem. Zijn absoluut wel dingen die beter kunnen, maar ik zit er nog altijd (nu ruim 4 jaar) prima. Ook omdat ik nu gewoon bij een leuke klant zit. Toen ik tussen eind april en begin augustus geen opdracht had riep ik heel wat anders :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388155

De trip naar Ohio is geweldig, heb die een paar jaar geleden meegemaakt. De nieuwe collega's onderling zijn ook super.

Het enige wat jammer is dat Sogeti zich naar buiten toe als professionele organisatie wil profileren, maar als je daar doorheen prikt zie je heel veel gebreken. Zelfs een van de begeleiders destijds die net om de hoek kwam kijken (J. H*knip*) dacht dat hij de baas over mensen kon spelen waardoor iedereen hem ontweek. Daar ook het salaris onder de maat is, de opdrachten wel tegenvielen zijn we in goed overleg uit elkaar gegaan.

Ik denk dat een kritisch geluid wel op zijn plaats is, naast alleen de positieve geluiden die hier geplaatst worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 19-12-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31
Anoniem: 388155 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:34:
Ik denk dat een kritisch geluid wel op zijn plaats is, naast alleen de positieve geluiden die hier geplaatst worden.
Uiteraard is een kritische noot op zijn plaats. Natuurlijk zijn er bij Sogeti zaken niet of minder goed geregeld. Het feit dat je echter mensen bij naam hier noemt vind ik van weinig klasse getuigen. Niet alleen de nieuwe collega's worden tijdens het Ohio traject op de proef gesteld, ook voor de begeleiders is het hard werken. Jammer dat jij geen goede klik met Sogeti gehad hebt, maar het bij naam noemen van mensen is niet bepaald collegiaal, iets dat bij Sogeti wel erg belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 10:40
Techno Overlord schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:07:
3 januari mijn eerste dag bij Sogeti. Ik heb er in ieder geval veeeeel zin in!! Ben benieuwd wanneer ik dan naar Ohio kan...

Maarja zonder Ohio heb ik er ook ontzettend veel zin in. Kan haast niet wachten!!
Ik begin ook maandag, heb er ook veel zin in. Ben zelf ook wel erg benieuwd wanneer de trip naar Ohio is, daar heb ik nog niets over gehoord.

Zelf ga ik als Junior Test Engineer aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 21:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mochten jullie vragen hebben over hoe iets werkt bij Sogeti, bied ik mij aan als Webcare Wingman :*).

Ondertussen 3 jaar Sogeti-ervaring bij Software Control. Dus vraag maar raak via DM.

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon op 01-01-2011 16:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Falcon schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:43:
Mochten jullie vragen hebben over hoe iets werkt bij Sogeti, bied ik mij aan als Webcare Wingman :*).

Ondertussen 3 jaar Sogeti-ervaring bij Software Control. Dus vraag maar raak via DM.
Dat vind ik nou weer geen goed idee.

Het is hier een openbaar forum, dus de vragen kunnen openbaar.

Dat er aanbrengpremie wordt betaald weten we met z'n allen, ik kan geen andere reden bedenken dan dat je daarom via DM contact wil leggen?

Vanuit communicatie wordt er volgens mij zoieso niets gepost in dit soort topics, om discussie niet ten voordele of ten nadele te beïnvloeden. Ik neem tenminste aan dat jij geen nevenactiviteit voor de afdeling communications doet. ;)

Oh ja, (per 1/2/2011 mijn eerste jubileum, 5jr)

[ Voor 20% gewijzigd door Mistraller op 02-01-2011 16:27 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:43

@r!k

It is I, Leclerq

Mistraller schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:22:

Oh ja, (per 1/2/2011 mijn eerste jubileum, 5jr)
Feli, dat is ook de datum van mijn 4 jarig jubileum *O*

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
@r!k schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:34:
[...]

Feli, dat is ook de datum van mijn 4 jarig jubileum *O*
Bijna loonsverhoging ;) *O*

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Heb net aanbieding bij HT gehadom te beginnen per 1 februari. Maar noem me nou dom, van die aanbieding, en hoeveel je netto overhoudt eet ik helemaal geen kaas. Allemaal getallen overal..

Kan iemand me hier helpen?
  • basisloon (incl vakantiegeld) 2500
  • bonus 200
  • mobiliteits vergoeding 800
  • pensioenvoorziening 100
Hoeveel hou ik nou over als ik geen leaseauto wil? Wat als ik het wel wil? Ongeveer dan...
Of moet ik de 2.500 als brutto loon zien en de rest als een leuk incidenteel extraatje?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
Darkvater schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:14:
Heb net aanbieding bij HT gehadom te beginnen per 1 februari. Maar noem me nou dom, van die aanbieding, en hoeveel je netto overhoudt eet ik helemaal geen kaas. Allemaal getallen overal..

• bonus 200
Hoeveel hou ik nou over als ik geen leaseauto wil? Wat als ik het wel wil? Ongeveer dan...
Of moet ik de 2.500 als brutto loon zien en de rest als een leuk incidenteel extraatje?
Je kan ook om een bruto/netto berekening vragen. Dat kunnen ze voor je opstellen.
Met en/of zonder leaseauto... :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Darkvater schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:14:

• bonus 200
Als je geen leaseauto wil, dan krijg je 720 (geen 800) bruto voor jezelf, die je dan bij die 2500 op kan tellen, of waarmee je op een andere manier mobiliteit kan regelen.
De bonus is een richtlijn, gaat het slecht of ben je niet ingezet, dan krijg je hem niet, zit alles mee, dan kun je het dubbele (400) krijgen.
Pensioen wordt als het goed is ook weer ingelegd als premie, met evt. eigen bijdrage.
Samen maakt dat 2500 + 720 + 200 = 3420 (3220-3620 bruto afhankelijk van de bonus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Zosas schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:17:
Je kan ook om een bruto/netto berekening vragen. Dat kunnen ze voor je opstellen.
Met en/of zonder leaseauto... :)
Dat is wel handig ja. Maar ja, dan is de vraag welke auto, prive/niet prive; wordt niet veel duidelijker ;p
henrid schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:26:
Pensioen wordt als het goed is ook weer ingelegd als premie, met evt. eigen bijdrage.
Samen maakt dat 2500 + 720 + 200 = 3420 (3220-3620 bruto afhankelijk van de bonus).
Van dat bedrag betaal je dus je reiskosten (bruto), etc. right?

Ik probeer uit te rekenen hoeveel ik er op achteruit zou gaan. Bij mijn vorige werkgever had ik 3000 brutto zonder poespas. D'er is mij al verteld dat ze dit niet gaan halen, dus die 3220 is wel te positief voorgeschoteld ;)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Van dat bedrag betaal je dus je reiskosten (bruto), etc. right?
Als je die mobiliteitsvergoeding uit laat betalen i.p.v. gebruikt voor een leaseauto, dan krijg je 720 bruto bij je salaris, en is het natuurlijk aan jou om er wat dan ook mee te doen. Als je privé rijdt voor woon-werk-verkeer, dan kun je de kilometers declareren à 19 cent. Je kan ook via een regeling met het OV reizen van dat geld, waarbij je dit uit de bruto vergoeding kan declareren, dus zonder loonheffing. Ik heb bijvoorbeeld een NS-jaarkaart van 3500 Euro, waarna er nog 12*720-3500=5140/12=428 bruto aan salaris overblijft.
Voor andere opties met leasen zal een collega vast wel meer kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Darkvater schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Dat is wel handig ja. Maar ja, dan is de vraag welke auto, prive/niet prive; wordt niet veel duidelijker ;p
Daar kan alleen jij antwoord op geven.
Je kan bijvoorbeeld vragen een berekening te maken met bijvoorbeeld een Skoda Fabia\Toyota Prius\VW Golf oid. Alleen is het aan jou om te bepalen of je deze alleen zakelijk of ook prive gaat rijden.

Heb je al een auto, dan kan je ook kiezen vanuit je mobiliteitsvergoeding 19cent per km uit te laten keren. Wat overblijft krijg je bruto bij je inkomen.

Het is hoe je het zelf inricht.
Vergeet ook de andere arbeidsvoorwaarden niet:
- 27 vakantiedagen
- onbeperkt opleidingen volgen
- internetvergoeding (max 30 euro)
- werken bij de beste ICT-werkgever van NL (2 jaar achter elkaar prijs gewonnen :) )
- Flex regeling
- Pensioenregeling
- Telefoonvergoeding
....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
- 27 vakantiedagen
220 uur = 27,5 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Zosas schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:53:
[...]

....
- onbeperkt opleidingen volgen
....
Dit is wel enige nuancering waard naar mijn mening. Op het volgen van de opleidingen welke door de Sogeti Academie worden aangeboden zit inderdaad geen beperking. Je mag alles doen wat je leuk/nuttig vind. Wel is het zo dat er per opleiding / leergang bepaalde prerequisites bepaald zijn.
Over het volgen van opleidingen die niet door Sogeti aangeboden worden wordt erg moeilijk gedaan.

Het is uiteraard afhankelijk van het werkveld waar jij je in bevind maar wanneer je voornamelijk met techniek (infrastructure) bezig bent is het noodzakelijk dat je van tijd tot tijd een opleiding moet volgen van Microsoft, Cisco, VMware, Citrix, etc om je kennis op pijl te houden.
Het ontbreken hiervan is wat bij betreft het enige wat niet goed geregeld is bij Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06 16:08
Wat is jullie achtergrond qua opleiding? Ben al een tijdje op zoek naar werk, op dit moment ben ik coördinator bij een overheidsinstelling. Dit weekend kwam mijn zwager naar mij toe met de vacature YP Software Tester. Eén van de vereisten is een opleiding gevolgd op HBO-niveau of WO-niveau. Verder verlangen zij, vanzelfsprekend, affiniteit met ICT. Betekent dit dat het vooral van belang is dat je kunt aantonen dat je over een analytisch vermogen beschikt? Een opleiding gevolgd op bovenstaande niveaus kan namelijk van alles zijn.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 09:26
Als het gesprek goed verloopt en jij die test haalt is er echt geen probleem. Het gaat inderdaad om het niveau. Ik ken een laborant (HBO studie) die is omgeschoold tot netwerkspecialist. Zo zijn er ook MBO-ers en HAVO-ers met de nodige ervaring die de test hebben gehaald. No problemo. Die recruiter moet vertrouwen in jou hebben en dat zal hij/zij laten bevestigen door de uitkomst van de test.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Bedankt voor de informatie. Ik heb trouwens Psychologie en Geschiedenis aan de Rijksuniversiteit van Groningen gestudeerd. Nu is omgaan met computers niet echt een probleem, daar heb ik me altijd mee bezig moeten houden (wie niet). Maar ik heb geen formele ICT-opleiding gehad. Volgens mijn zwager is dat voor deze vacature, behalve dus affiniteit, niet van belang. Hij zelf heeft gewerkt bij ConstruSteel ERP Business Software, via dat bedrijf kent hij iemand van Sogeti. De test waar jullie het over hebben, die is de meer uitgebreide versie van de online-test? Die functioneert als een soort voorbereiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 09:26
Ja, net als de online test. Nee, niet als voorbereiding maar om te zien wat jij in huis hebt. Haal je de test, dan zul je waarschijnlijk ook in staat zijn om een goede ICT-er te worden. Tenminste, zo wordt het uitgelegd door Sogeti. En ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Als Young Professional krijg je vaak de kans om je te ontwikkelen. Zelf kies je neem ik aan voor iets waar jij enige affiniteit mee hebt. Wat je dan ook kiest, je hebt de potentie om er goed in te worden.
Er zit nogal wat verschil tussen een packager, database guru of netwerkspecialist. Dat is imho afhankelijk van jouw affiniteit met.... Consultants, architecten, projectleiders etcetera, die zijn allemaal één pot nat :+ . Daar kom je vanzelf wel :o

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Haha, dan ga ik dat ieder geval zeker doen. Nogmaals, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 16-05 22:39
Die Bruine schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:47:
Ja, net als de online test. Nee, niet als voorbereiding maar om te zien wat jij in huis hebt. Haal je de test, dan zul je waarschijnlijk ook in staat zijn om een goede ICT-er te worden. Tenminste, zo wordt het uitgelegd door Sogeti. En ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Als Young Professional krijg je vaak de kans om je te ontwikkelen. Zelf kies je neem ik aan voor iets waar jij enige affiniteit mee hebt. Wat je dan ook kiest, je hebt de potentie om er goed in te worden.
Er zit nogal wat verschil tussen een packager, database guru of netwerkspecialist. Dat is imho afhankelijk van jouw affiniteit met.... Consultants, architecten, projectleiders etcetera, die zijn allemaal één pot nat :+ . Daar kom je vanzelf wel :o
Hmm, en laat ik nou net op consultancy hebben gesolliciteerd...
Nouja, Ik ben uitgenodigd voor een wervingsdag, dus ik ben benieuwd. Wat mij over de telefoon werd verteld klonk in ieder geval al heel erg goed. En zij waren erg enthousiast over mijn CV, dus dat is ook al top. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik zou me als ik jou was wel goed voorbereiden op de test. Hij is niet bepaald makkelijk.

Verder heb ik zelf het idee dat ze bij Software Control(waar de testers zitten) jan-en-alleman aannemen... Zelfs automonteurs die niet eens een HBO opleiding hebben gevolgd komen er voor in aanmerking. Zolang je de test haalt, je affiniteit met ict hebt en de gesprekken natuurlijk lekker verlopen...

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Techno Overlord schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:25:
Ik zou me als ik jou was wel goed voorbereiden op de test. Hij is niet bepaald makkelijk.
net even die 3 vragen van de sogeti website gedaan, en vooral dat met die stroomdiagrammen is inderdaad erg pittig.. Gelukkig zit er een uitgebreide uitleg bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Ik wacht trouwens nog steeds op een bericht van de recruiter. Ik zou aan het begin van vorige week bericht krijgen. Deze maandag opgebeld, bleek dat de recruiter nog geen bericht heeft gehad van de regiomanager. Heeft ze opnieuw mijn brief en CV doorgestuurd, tenminste dat werd mij verteld. Tot op heden nog steeds geen bericht gehad. Ik zit erover te denken om nog eens te bellen, of zou dat opdringerig overkomen?

@Techno Overlord: dat moge zo wezen, maar misschien dat je je kunt voorstellen dat iemand met een opleiding op WO- of HBO-niveau wellicht voor andere dingen ingezet kan worden dan een automonteur zonder HBO-opleiding (met alle respect voor automonteurs overigens). Zo zit er ook meer dan genoeg verschil tussen mensen die een ICT- of IT-opleiding hebben gedaan. Zegt ook niet alles. 'Analyse van informatie' (vrij vertaald uit vacatures van Sogeti...) is volgens mij in een opleiding op WO-niveau sowieso een belangrijke voorwaarde. Of analytisch vermogen bij iedereen echter in voldoende mate aanwezig is, is natuurlijk een andere vraag...

[ Voor 20% gewijzigd door Meister Sachs op 10-03-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Als je eenmaal doorhebt hoe die stroomdiagrammen werken, zijn ze eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Cijferreeksen vond ikzelf het moeilijkste, mede door de tijdslimiet die op elke vraag zit. Die tijdslimiet wordt bij elke vraag langer, maar elke vraag wordt dan vanzelfsprekend ook weer moeilijker. Proper preperation prevents poor performance.. ;)

@alex: Wat ik bedoel is dat t lijkt alsof bij SC mensen met de meest uiteenlopende achtergronden worden geplaatst...échte it'ers kunnen ze beter op Infrastructuur zetten en bi'ers op Demand & Architecture. Voor SC hoef je niet persé een i(c)t'er te zijn.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
@Techno Overlord: dat is ook precies wat ik bedoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@alexander1685: Gewoon bellen. Sogeti is echt actief bezig om mensen te scoren, dus opdringerheid zou je juist vanuit Sogeti moeten verwachten. Met andere woorden het is te zot voor woorden dat jij nu moet bellen.

Ik zeg doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Falcon schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:54:
@alexander1685: Gewoon bellen. Sogeti is echt actief bezig om mensen te scoren, dus opdringerheid zou je juist vanuit Sogeti moeten verwachten. Met andere woorden het is te zot voor woorden dat jij nu moet bellen.

Ik zeg doen! :P
Oké, vandaag maar weer eens aan de telefoon hangen! ;) Moet nog wel even de juiste gelegenheid vinden, ik heb namelijk allemaal van die pottenkijkers om me heen.

Update: na drie uur even gebeld. Ik kreeg mw. Knip aan de telefoon. Ten eerste bleek dat ze mijn voicemail had ingesproken. Nooit gezien, want ik gebruik nooit voicemail op m'n mobiele telefoon. Die zal ik vanavond maar even instellen, in geval iemand eveneens van de voicemail gebruik wil maken. Ten tweede kreeg ik van haar te horen dat zij zich sinds 1 maart met andere zaken bezighoudt. Zij vertelde mij dan ook dat ze mijn informatie heeft doorgestuurd naar diegene die zich wél bezighoudt met de afdeling waarop de desbetreffende vacature betrekking heeft. Nu moet ik daar dus op wachten. :( Ik weet het, geduld is een schone zaak, maar ik wil nu toch wel eens duidelijkheid hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door SmartDoDo op 11-03-2011 17:12 . Reden: Namen noemen is niet nodig en vaak ook niet gewenst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
alexander1685 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:31:
[...]

Oké, vandaag maar weer eens aan de telefoon hangen! ;) Moet nog wel even de juiste gelegenheid vinden, ik heb namelijk allemaal van die pottenkijkers om me heen.

Update: na drie uur even gebeld. Ik kreeg mw. Knip aan de telefoon. Ten eerste bleek dat ze mijn voicemail had ingesproken. Nooit gezien, want ik gebruik nooit voicemail op m'n mobiele telefoon. Die zal ik vanavond maar even instellen, in geval iemand eveneens van de voicemail gebruik wil maken. Ten tweede kreeg ik van haar te horen dat zij zich sinds 1 maart met andere zaken bezighoudt. Zij vertelde mij dan ook dat ze mijn informatie heeft doorgestuurd naar diegene die zich wél bezighoudt met de afdeling waarop de desbetreffende vacature betrekking heeft. Nu moet ik daar dus op wachten. :( Ik weet het, geduld is een schone zaak, maar ik wil nu toch wel eens duidelijkheid hebben.
Welke vacature betreft dit? (en ook, welke divisie?)

[ Voor 0% gewijzigd door SmartDoDo op 11-03-2011 17:13 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Het gaat om de vacature YP Software Tester. Om welke divisie het gaat, weet ik eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Test is divisie Software Control (SC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

even inhakend op "echte IT'r" ... die zitten het best op hun plek bij Sogeti divisies: "IS Unix" of HT. "IS Windows" is goed te doen wanneer je ook wat minder affiniteit hebt met computers, maar natuurlijk wordt het MSCA traject dan wel uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Rhy schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:12:
even inhakend op "echte IT'r" ... die zitten het best op hun plek bij Sogeti divisies: "IS Unix" of HT. "IS Windows" is goed te doen wanneer je ook wat minder affiniteit hebt met computers, maar natuurlijk wordt het MSCA traject dan wel uitdagend.
Ongetwijfeld, maar als 'echte IT'r' is affiniteit met computers toch wel een pré, neem ik aan tenminste. Of heb je het dan over affiniteit met computers in enge zin? Aangezien IT natuurlijk erg breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Vandaag nogmaals contact opgenomen met Sogeti. Volgens de werkneemster was er waarschijnlijk iets fout gegaan. Duh! Het goede nieuws is wel dat ik binnen 5 minuten al werd teruggebeld. Opdringerig zijn werpt dus in sommige gevallen wel vruchten af. :P Ik ben uitgenodigd voor een werving- en selectiedag. Ben er dus nog niet, maar in ieder geval wel één stap verder in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Signaaltje heeft blijkbaar geholpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Falcon schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:29:
Signaaltje heeft blijkbaar geholpen. ;)
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Ik heb inmiddels al wat tests doorgekeken. Cijferreeksen lijkt me het lastigste, aangezien daar de meeste tijd mee gemoeid gaat. Het valt me trouwens wel op dat vaak dezelfde rekenregels worden gehanteerd. De rest valt mee. Zoals Techno Overlord zegt, als je de regels van die stroomdiagrammen doorhebt, dan zijn ze niet echt moeilijk. Gewoon goed lezen. Verbale analogieën vallen me eveneens mee, kwestie van deductief of inductief nadenken. Hetzelfde geldt trouwens voor logisch redeneren, maar die wordt bij YP kennelijk niet afgenomen. In de mail die ik kreeg, staat dat de tests cijferreeksen, figurenreeksen, stroomdiagrammen en verbale analogieën worden afgenomen.

Wat waren trouwens jullie ervaringen bij het maken van de tests? Vonden jullie dat er genoeg tijd was om alles naar behoren te kunnen maken? Hadden jullie het gevoel dat het oefenen van cijferreeksen, het maken van de cijferreeksen op de selectiedag sneller ging? Tja, ik ben toch enigszins zenuwachtig. Dat is iets waar ik altijd last van heb gehad, op de middelbare school, op de universiteit, het maakt niet uit waar. Ik weet in ieder geval wel dat het oefenen met testmateriaal je meer vertrouwen kan geven op de testdag zelf. Sommige mensen kunnen zo makkelijk zijn in dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
alexander1685 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:27:
Ik heb inmiddels al wat tests doorgekeken. Cijferreeksen lijkt me het lastigste, aangezien daar de meeste tijd mee gemoeid gaat. Het valt me trouwens wel op dat vaak dezelfde rekenregels worden gehanteerd. De rest valt mee. Zoals Techno Overlord zegt, als je de regels van die stroomdiagrammen doorhebt, dan zijn ze niet echt moeilijk. Gewoon goed lezen. Verbale analogieën vallen me eveneens mee, kwestie van deductief of inductief nadenken. Hetzelfde geldt trouwens voor logisch redeneren, maar die wordt bij YP kennelijk niet afgenomen. In de mail die ik kreeg, staat dat de tests cijferreeksen, figurenreeksen, stroomdiagrammen en verbale analogieën worden afgenomen.

Wat waren trouwens jullie ervaringen bij het maken van de tests? Vonden jullie dat er genoeg tijd was om alles naar behoren te kunnen maken? Hadden jullie het gevoel dat het oefenen van cijferreeksen, het maken van de cijferreeksen op de selectiedag sneller ging? Tja, ik ben toch enigszins zenuwachtig. Dat is iets waar ik altijd last van heb gehad, op de middelbare school, op de universiteit, het maakt niet uit waar. Ik weet in ieder geval wel dat het oefenen met testmateriaal je meer vertrouwen kan geven op de testdag zelf. Sommige mensen kunnen zo makkelijk zijn in dit soort dingen.
Beste alexander,

Ik werk nu 5 jaar voor Sogeti. De test is dus alweer een tijdje geleden. Maar de gemiddelde HBO beta-student moet er doorheen komen. Ik scoorde op alle beta gedeelten hoog, lees 80 to 90%. Ik vond alleen het lees-gedeelte lastig... ik weet niet of dat er nu nog inzit. Daar had ik 65% op geloof ik... maar het moet te doen zijn hoor. Oefenen helpt je sowieso. En tijd heb je genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
alexander1685 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:27:

Ik weet niet of het nog zo is, maar toen ik de tests deed kon je een zwak onderdeel compenseren met een goed onderdeel. Volgens mij had ik op de stroomdiagrammen maar 38% ofzo, maar omdat ik op de rest wel netjes 80 of 90 procent had ben ik er gewoon door gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Ik heb ondertussen al een paar tests geprobeerd, het valt me nog mee. Maar goed, ik probeer zoveel mogelijk te oefenen om vertrouwd te raken met het testmateriaal. Gisteren een test van cijferreeksen gedaan op intermediair.nl, die bestond uit 20 vragen. Had uiteindelijk 3 fout, voor iemand die nooit dergelijke tests maakt, vond ik dat een redelijk resultaat. Toch vraag ik me af of deze test wel een goede weerspiegeling is van de test die op de selectiedagen worden gebruikt. Ik kan me voorstellen dat die nog wat pittiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Ik had al wat rond zitten neuzen in die thread, maar toch bedankt. Zal eens kijken naar dat boek van Bloemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In iedergeval niet onderschatten die test. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Probeer anders deze website. Daar staan verschillende moelijkheidsgraaden. Die van intermediar.nl of 123test.nl vind ik niet representatief voor de moeilijkheidsgraad van de vragen die je op de daadwerkelijke test bij Sogeti gaat krijgen.

Ik had zelf tijdens het maken toch wel moeite met de tijd. Vraag 1 heb je (bijvoorbeeld) 10 seconden de tijd en dat loopt steeds verder op naarmate de moeilijkheidsgraad van de vragen ook hoger wordt. Vooral bij de laatste paar vragen kreeg ik last van de tijdspanne.

Bij de stroomdiagrammen moet je zo te werk gaan dat wanneer je ergens middenin de puzzel zit en je raakt "de weg kwijt", je beter door kan gaan met waar je gebleven was ipv opnieuw te beginnen want dan haal je de vraag sowieso niet.

Overigens dacht ik vlak nadat ik de tests had afgerond, dat ik gefaald had. Dit kwam omdat ik soms heb moeten gokken bij de laatste vraag omdat ik er niet uitkwam en bij sommige vragen geen antwoord heb gegeven omdat ik net een nanoseconde te laat was.

Bij de evaluatie bleek dat ik daarentegen juist heel goed gescoord had en bij de figuurreeksen zelfs zo goed dat ik in de top10 was beland van hoogste scores ooit gehaald op dat onderdeel. :Y)

Succes met voorbereiden! :)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Nee, dat doe ik zeker niet. Daarvoor heb ik te veel ervaring met het maken van tentamens op de universiteit. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
@Techno Overlord: bedankt voor de link! Ziet er uitgebreid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
hmm, jammer dat je die oefentoetsen van sogeti, die ze zelf aanleveren, niet over mag doen..
Dat logisch redeneren is wel makkelijk, Ik heb alleen problemen met die stroomdiagrammen(zal ik nog even oefenen) en de 2 andere onderdelen zijn soms makkelijk, maar soms ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:14:
hmm, jammer dat je die oefentoetsen van sogeti, die ze zelf aanleveren, niet over mag doen..
Dat logisch redeneren is wel makkelijk, Ik heb alleen problemen met die stroomdiagrammen(zal ik nog even oefenen) en de 2 andere onderdelen zijn soms makkelijk, maar soms ook niet...
Op welke dag moet jij die tests maken? Ik ga 30 maart naar Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:29
Als je een beetje logisch na kan denken, dan zijn die tests goed te doen.

En een tip voor de stroomdiagrammen: niemand houdt jou tegen om met je vinger de monitor aan te raken en de stappen te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Inmiddels in het bezit van 'psychologisch onderzoek' van Bloemers. Bijzonder handig boek. Mocht je dit boek nog niet gebruiken, darkkingII, dan kan ik je dit ten zeerste aanraden. Met dank aan Falcon! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
alexander1685 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:20:
[...]

Op welke dag moet jij die tests maken? Ik ga 30 maart naar Amersfoort.
23 maart, maar wel Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:20:
[...]

23 maart, maar wel Amersfoort.
Oké, dus je bent al bijna aan de beurt. Veel succes gewenst! Laat even weten hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

De oefenopgaves zijn niet lastig, de test is dat wel. Het is niet vanzelfsprekend dat iedereen 'm haalt. Dus je hebt reden om zenuwachtig te zijn of zijn geweest. ;) Die stroomdiagrammen bijvoorbeeld? Je krijgt wat combinaties voor je kiezen dat je echt wel flink achter je oren moet krabben (en die tijd heb je niet). Dus oefen inderdaad zoveel je kan, want je hebt er zeker baat bij.

Wanneer je 'm dan haalt en de gesprekrondes door komt, dan heb je als YP een fijn vooruitzicht. Sogeti zorgt namelijk goed voor haar medewerkers.

@Alexander ... je was niet opdringerig, je toonde initiatief omdat je gemotiveerd bent, en daar houden ze van.

[ Voor 35% gewijzigd door Rhy op 19-03-2011 22:15 . Reden: stroomdiagrammen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Rhy schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:09:
De oefenopgaves zijn niet lastig, de test is dat wel. Het is niet vanzelfsprekend dat iedereen 'm haalt. Dus je hebt reden om zenuwachtig te zijn of zijn geweest. ;) Die stroomdiagrammen bijvoorbeeld? Je krijgt wat combinaties voor je kiezen dat je echt wel flink achter je oren moet krabben (en die tijd heb je niet). Dus oefen inderdaad zoveel je kan, want je hebt er zeker baat bij.

Wanneer je 'm dan haalt en de gesprekrondes door komt, dan heb je als YP een fijn vooruitzicht. Sogeti zorgt namelijk goed voor haar medewerkers.

@Alexander ... je was niet opdringerig, je toonde initiatief omdat je gemotiveerd bent, en daar houden ze van.
nou, ben benieuwd, en Alexander, ik zal het zeker even laten weten...

Oh, en net die cijferreeks gemaakt op intermediar, was 10 minuten sneller dan het gemiddelde en had 4 punten meer(18 ipv 13.6 )
Dus OF ik wist de antwoorden nog, OF ik ben er in de tussentijd een stuk beter in geworden(1e keer had ik 12/20)
Dat oefenen werkt dus zeer goed.
Ik merk alleen dat ik tijdens de oefentoetsen van Sogetti zelf steeds te weinig tijd heb...

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 20-03-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:57:
[...]

nou, ben benieuwd, en Alexander, ik zal het zeker even laten weten...

Oh, en net die cijferreeks gemaakt op intermediar, was 10 minuten sneller dan het gemiddelde en had 4 punten meer(18 ipv 13.6 )
Dus OF ik wist de antwoorden nog, OF ik ben er in de tussentijd een stuk beter in geworden(1e keer had ik 12/20)
Dat oefenen werkt dus zeer goed.
Ik merk alleen dat ik tijdens de oefentoetsen van Sogetti zelf steeds te weinig tijd heb...
Ik denk toch dat dat vooral met leereffecten te maken heeft. Je hebt immers die vragen van intermediair al gemaakt. Ik denk dat het beter is dat je zoveel mogelijk nieuwe tests maakt. Wat uiteraard wel heel belangrijk is, is dat je goed kijkt naar je foute antwoorden en hoe nu precies de oplossing in elkaar steekt. Daar kun je natuurlijk wel degelijk je voordeel mee halen. Ik begrijp je overigens wel, hoor. Ik heb zelf ook al een keer een test opnieuw gemaakt. Tja, je doet het dan wat beter en dat geeft weer wat meer zelfvertrouwen. Heb je al gekeken op die andere websites die in deze topic zijn genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
mwah, heb al op 3 websites de tests gedaan + de "officiële" test, waarbij ik vaak te weinig tijd had, en dus maar 4 ofzo v/d 10 goed had..
http://www.fibonicci.com/nl/cijferreeksen/
is trouwens ewen goede, van de gemiddelde moeilijkheid heb ik zo'n 75% goed, maar dat zal ik niet redden binnen die 20 sec. o.i.d. die je gegeven word per vraag..

[ Voor 42% gewijzigd door darkkingll op 20-03-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:59:
mwah, heb al op 3 websites de tests gedaan + de "officiële" test, waarbij ik vaak te weinig tijd had, en dus maar 4 ofzo v/d 10 goed had..
http://www.fibonicci.com/nl/cijferreeksen/
is trouwens ewen goede, van de gemiddelde moeilijkheid heb ik zo'n 75% goed, maar dat zal ik niet redden binnen die 20 sec. o.i.d. die je gegeven word per vraag..
Gewoon door blijven oefenen en je niet laten ontmoedigen. Bovendien, de uiteindelijke testsituatie is niet te vergelijken met de situatie thuis. Bovendien, zoals andere mensen al hebben aangegeven, je hoeft niet op elk onderdeel een 10 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
alexander1685 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:06:
[...]

Gewoon door blijven oefenen en je niet laten ontmoedigen. Bovendien, de uiteindelijke testsituatie is niet te vergelijken met de situatie thuis. Bovendien, zoals andere mensen al hebben aangegeven, je hoeft niet op elk onderdeel een 10 te halen.
Dat klopt gelukkig..
Nouja, ik zie ook wel wat ik ervan bak.. Zou wel tof zijn als ik bij Sogeti aan de slag mag, maa raan de andere kant; dan moet ik verhuizen naar de randstad, en dat vind ik wel weer minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:10:
[...]

Dat klopt gelukkig..
Nouja, ik zie ook wel wat ik ervan bak.. Zou wel tof zijn als ik bij Sogeti aan de slag mag, maa raan de andere kant; dan moet ik verhuizen naar de randstad, en dat vind ik wel weer minder..
Op een gegeven moment ben je door het aanbod van tests op internet ook wel heen. Ik moet zelf nog de tests van 123test.nl en die van fibonicci.com maken, maar goed, ik heb ook nog wel wat meer tijd. Het lijkt me veel belangrijker dat je in ieder geval weet welke rekenregels er worden toegepast. Als je die immers niet allemaal begrijpt, kun je wel honderd cijferreeksen maken, maar dan zal het resultaat niet beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

*heel diep nadenk* tijd geleden dat ik die test gemaakt heb (2008). 4 onderdelen toch? Want kan me er maar 3 herinneren :/

1) die cijferreeksen waren peanuts ... niet zo lastig als de 'fibonicci.com moeilijk test'.
2) de stroomdiagrammen eindigde met een onmogelijke reeks van complexe combinaties (zoals ik eerder aangaf), maar 75% was appeltje-eitje (met vooraf oefenen)
3) die figuurtjes met die kleurtjes ... daar snapte ik echt helemaal niets van, maar blijkbaar goed genoeg gemaakt.
4) ... ehhh forgot :o

Dus denk dat je voorbereiding admirabel is. Nu maar hopen dat je je zenuwen onder controle houdt. Hehe. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Rhy op 20-03-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Rhy schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:53:
*heel diep nadenk* tijd geleden dat ik die test gemaakt heb (2008). 4 onderdelen toch? Want kan me er maar 3 herinneren :/

1) die cijferreeksen waren peanuts ... niet zo lastig als de 'fibonicci.com moeilijk test'.
2) de stroomdiagrammen eindigde met een onmogelijke reeks van complexe combinaties (zoals ik eerder aangaf), maar 75% was appeltje-eitje (met vooraf oefenen)
3) die figuurtjes met die kleurtjes ... daar snapte ik echt helemaal niets van, maar blijkbaar goed genoeg gemaakt.
4) ... ehhh forgot :o

Dus denk dat je voorbereiding admirabel is. Nu maar hopen dat je je zenuwen onder controle houdt. Hehe. :9
Zeg dat wel, Rhy! Maar je woorden zijn wel enigszins geruststellend. Op dit moment probeer ik, op basis van het boek van Bloemers, zo veel mogelijk die rekenregels te onthouden. Breuken lijken me wat dat betreft nog het meest lastige. Wat betreft die andere drie onderdelen: analogieën, figurenreeksen en stroomdiagrammen, die gaan me stukken gemakkelijker af. Ik zeg niet dat ze makkelijk zijn, maar ik ben er in ieder geval meer bedreven in. Tja, het is wat met deze maatschappij, presteren, presteren en nog eens presteren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Zojuist wat oefeningen van fibonicci.com gedaan. De 'moeilijke test' is inderdaad moeilijk, sommige reeksen zijn wel erg vergezocht. De andere twee moeilijkheidsgraden zijn wel prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
alexander1685 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:55:
Zojuist wat oefeningen van fibonicci.com gedaan. De 'moeilijke test' is inderdaad moeilijk, sommige reeksen zijn wel erg vergezocht. De andere twee moeilijkheidsgraden zijn wel prima te doen.
Ja inderdaad, Ik hoop dus dat het te vergelijken is met de gemiddelde van Fibonicci, Daarvan had ik 75% goed.
Het is alleen jammer dat je hem niet met tijd kan doen, dan kan je daar wat meer op trainen. Dat kan voor zover ik weet alleen met de oefentoets van sogeti, en die mag je helaas maar 1 keer maken..
Rhy, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Ja inderdaad, Ik hoop dus dat het te vergelijken is met de gemiddelde van Fibonicci, Daarvan had ik 75% goed.
Het is alleen jammer dat je hem niet met tijd kan doen, dan kan je daar wat meer op trainen. Dat kan voor zover ik weet alleen met de oefentoets van sogeti, en die mag je helaas maar 1 keer maken..
Rhy, thanks :)
Dat is inderdaad wel wat jammer, maar volgens mij heb ik de 'gemiddelde' test van fibonicci.com redelijk snel gemaakt. Ik was van plan om vanavond de oefentest van Sogeti te doen, of anders morgen. Ik wil nog wat oefenen, zeker omdat zoals jezelf al aangeeft deze test wel aan tijd gebonden is en maar 1 keer gemaakt kan worden. Bij de 'moeilijke' test van Fibonicci kunnen de meeste reeksen overigens relatief snel worden gemaakt met het zetten van boogjes, maar ja, of je daar weer de tijd voor hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
ben bang van niet.. Die gemiddelde test deed ik trouwens in iets van 6 minuten(zo uit mijn hoofd).. Ik ga nu de laatste oefentoets maken van Sogeti zelf, en dan stop ik eerst weer met oefenen; Ik moet ook nogt voor school bezig(deeltijd BI)
Dat was analogieen; 2 herkende ik, rest was of gok, of zag ik gewoon. Tís wel een andere methode als ik gewend was, namelijk in tabelvorm i.p.v. Melk staat tot... als Suiker staat tot...

[ Voor 69% gewijzigd door darkkingll op 21-03-2011 11:57 . Reden: test klaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:52:
ben bang van niet.. Die gemiddelde test deed ik trouwens in iets van 6 minuten(zo uit mijn hoofd).. Ik ga nu de laatste oefentoets maken van Sogeti zelf, en dan stop ik eerst weer met oefenen; Ik moet ook nogt voor school bezig(deeltijd BI)
Dat was analogieen; 2 herkende ik, rest was of gok, of zag ik gewoon. Tís wel een andere methode als ik gewend was, namelijk in tabelvorm i.p.v. Melk staat tot... als Suiker staat tot...
Oké, dus je hebt de 4 oefentests van Sogeti niet in 1 keer achter elkaar gemaakt? Dat probeer ik wel te doen om een beetje de testsituatie van 30 maart te simuleren. Maar ja, dat zal wel weer anders zijn dan verwacht. Voor die oefentest cijferreeksen van Sogeti staat 5 minuten (ben al op de testpagina geweest om de korte vragenlijst in te vullen, vandaar), maar hoeveel reeksen zijn dat in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb mijn test in augustus 2010 gemaakt. Van elk onderdeel (analogien, cijferreeksen, stroomdiagrammen, figuurreeksen) moet je 4x een test doen. 4x analogien, 4x cijferreeksen enz. De moeilijkheidsgraad wordt steeds hoger en binnen elke test wordt per vraag ook de moeijlijkheidsgraad steeds hoger. De tijd die je krijgt wordt vanzelfspreken ook steeds meer.

Als je de test niet haalt mag je gelijk gaan. Ik maakte de test met 5 andere en ik en één andere jongen hadden t gehaald. De anderen konden direct naar huis. Na de gehaalde test heb je een lunch met de unitmanager en de recruiter. Daarna volgt het eigenlijke sollicitatiegesprek.

Bereid je gewoon heel goed voor, ook op het gesprek. Bereid je bijvoorbeeld voor op vragen die gaan over wat jij in een bepaalde situatie zou doen. Ik kreeg bijvoorbeeld oa de volgende vraag: Je moet voor morgen een bepaalde taak verrichten, je hebt nog ongeveer 4 uur de tijd terwijl de taak eigenlijk 5 uur duurt. Dan komt de directeur van het bedrijf waar je werkt naar binnen en die vraagt je nog of je even naar zijn laptop kan kijken. Dat kost je ongeveer 2 uur de tijd. Wat doe je in die situatie?

Proper preperation prefents poor performance! ;)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

darkkingll schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:10:
[...]

Dat klopt gelukkig..
Waarom moet je naar de randstad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ohja, ik heb ook moeten verhuizen. Woon nu in hartje Rotterdam. 200km van me hometown. Met de leaseauto elk weekend op en neer. Bevalt mij in ieder gevaal zeer goed tot nu toe. Voor sommige divisies moet je nou eenmaal verhuizen. Voor Software Control niet maar voor Demand & Architecture Services en Infrastructure Services wel.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Techno Overlord schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:48:
Ohja, ik heb ook moeten verhuizen. Woon nu in hartje Rotterdam. 200km van me hometown. Met de leaseauto elk weekend op en neer. Bevalt mij in ieder gevaal zeer goed tot nu toe. Voor sommige divisies moet je nou eenmaal verhuizen. Voor Software Control niet maar voor Demand & Architecture Services en Infrastructure Services wel.
Een jongen die bij mij in de basisopleiding startte verhuisde naar Gouda. Kreeg hij klussen in Den Bosch en daarna Eindhoven, terwijl hij uit Nuenen kwam.... Daar had hij niet voor hoeven verhuizen...

Dat hele verhuis gedoe is een beetje overtrokken*, ken genoeg mensen bij IS die niet in de randstad wonen.. Ben er toentertijd ook niet mee akkoord gegaan. Ben later wel uit mezelf naar R'dam gaan verhuizen, maar dat had niet alleen met Sogeti te maken. Ik hou er niet van om een iets te tekenen wat mij dwingt te verhuizen...

* Behalve als je uit Friesland of Noord-Groningen komt ofzo, dan is het misschien wel logisch....

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 21-03-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aan de andere kant, wat is daar nu weer logisch aan. Ik vind dat Sogeti zich daar ook weleens wat beter op de markt mag gaan zetten. Er zitten in het Noorden ook simpelweg heelveel en grootte bedrijven.

Zie maar naar Atos Origin, Centric en nog een aantal grootte bedrijven die daar toch een flinke afzet markt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:29

BM

Moderator Spielerij
Techno Overlord schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:28:
Ik heb mijn test in augustus 2010 gemaakt. Van elk onderdeel (analogien, cijferreeksen, stroomdiagrammen, figuurreeksen) moet je 4x een test doen. 4x analogien, 4x cijferreeksen enz. De moeilijkheidsgraad wordt steeds hoger en binnen elke test wordt per vraag ook de moeijlijkheidsgraad steeds hoger. De tijd die je krijgt wordt vanzelfspreken ook steeds meer.

Als je de test niet haalt mag je gelijk gaan. Ik maakte de test met 5 andere en ik en één andere jongen hadden t gehaald. De anderen konden direct naar huis. Na de gehaalde test heb je een lunch met de unitmanager en de recruiter. Daarna volgt het eigenlijke sollicitatiegesprek.
Volgens mij is het he-le-maal zo zwart-zit als je het daar schetst. Als je aantoonbaar werkervaring hebt, of bepaalde hele sterke punten kun je er volgens mij wat zwakke testresultaten mee wegpoetsen. Maar in de basis heb je wel gelijk.
Bereid je gewoon heel goed voor, ook op het gesprek. Bereid je bijvoorbeeld voor op vragen die gaan over wat jij in een bepaalde situatie zou doen. Ik kreeg bijvoorbeeld oa de volgende vraag: Je moet voor morgen een bepaalde taak verrichten, je hebt nog ongeveer 4 uur de tijd terwijl de taak eigenlijk 5 uur duurt. Dan komt de directeur van het bedrijf waar je werkt naar binnen en die vraagt je nog of je even naar zijn laptop kan kijken. Dat kost je ongeveer 2 uur de tijd. Wat doe je in die situatie?

Proper preperation prefvents poor performance! ;)
Hmmz, dat heb ik een kleine 5 jaar terug niet gehad :) Na de test inderdaad een lunch met je potentiele unit-manager en een recruiter, maar ben niet echt 'doorgezaagt' daarna. Wel een persoonlijkheidstest (geen idee wat de officiele naam is, kwam zo'n circel met cijfertjes uit :p Resultaten kwamen akelig goed overeen met zoals ik mezelf ook zag, dus was een prima test.

Een en ander hangt wellicht ook af van de functie waarop je solliciteert. Als ontwikkelaar kom je wellicht weg met 'iets' minder communicatieve skills, terwijl je op andere functie weer weg zult komen met wat minder inzicht in cijferreeksen.

Dat laatste is een vermoeden, geen idee of dat klopt!

Maar bevalt me na een krappe 5 jaar nog meer dan prima bij Sogeti. Leuke toko nog steeds :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Techno Overlord schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:48:
Verhuizen voor IS? Nooit eerder van gehoord...Maar goed, misschien is dat voor starters anders. (Ik zat al 5,5 jaar bij Getronics toen ik overstapte)
Ben wel benieuwd waar je vandaan komt, want ik heb in mijn looptijd bij Sogeti (5jaar) in elk geval al 2 langere opdrachten in het zuiden des lands gehad. (En dan bedoel ik dus Heerlen en Landgraaf, ECHT zuidelijk dus)
De overige 4 jaar zit ik al in de regio Oss/Den Bosch, 15 minuutjes van huis.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Falcon schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:45:
Aan de andere kant, wat is daar nu weer logisch aan. Ik vind dat Sogeti zich daar ook weleens wat beter op de markt mag gaan zetten. Er zitten in het Noorden ook simpelweg heelveel en grootte bedrijven.

Zie maar naar Atos Origin, Centric en nog een aantal grootte bedrijven die daar toch een flinke afzet markt hebben.
Klopt, Atos heeft in Groningen zelfs 3 grote kantoorgebouwen..
En ik woon helemaal bovenin Groningen. Vandaar hun wens dat ik dan verhuis.
Gister trouwens een gesprek gehad bij Call2, maar die bieden slechts 1500,- bruto, terwijl ik bij hun per direct zou moeten verhuizen.. (hotel word niet vergoed..)

Ik hoop dat ik de test morgen dan haal, dat zou heel mooi zijn. maar ik heb zo mijn twijfels, gezien de tijdslimiet..
overigens, ik heb gesolliciteerd op Business Solutions. Meer richting de BI kant dus. (processen e.d.)

[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 22-03-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:54:
[...]

Klopt, Atos heeft in Groningen zelfs 3 grote kantoorgebouwen..
En ik woon helemaal bovenin Groningen. Vandaar hun wens dat ik dan verhuis.
Gister trouwens een gesprek gehad bij Call2, maar die bieden slechts 1500,- bruto, terwijl ik bij hun per direct zou moeten verhuizen.. (hotel word niet vergoed..)

Ik hoop dat ik de test morgen dan haal, dat zou heel mooi zijn. maar ik heb zo mijn twijfels, gezien de tijdslimiet..
overigens, ik heb gesolliciteerd op Business Solutions. Meer richting de BI kant dus. (processen e.d.)
Ik denk dat kalm blijven en je zoveel mogelijk op de opdrachten concentreren, i.p.v. op de tijdslimiet, al een stap in de goede richting is. Ik weet dat dit lastig kan zijn, heb zelf af en toe de neiging teveel te letten op die tijdsbalk die in een tergend tempo opvult. Voor morgen, nogmaals succes gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

Over die test: Die is met opzet zo gemaakt dat je in tijdnood komt, puur om te zien hoe je hiermee omgaat.

Bovenstaande opmerking zegt overigens niets over dat je dan relaxt kan doen of juist gestresst. Het is allemaal niet zo zwart-wit, ook niet bij een opdrachtgever, ook niet bij die test. Gewoon maken en zien hoe je het hebt gedaan.

Als het nog niet genoemd was: Het vierde aspect is taalvaardigheid/associatie. Hier moet je bij drie woorden het vierde woord (meerkeuze) kiezen. (tenminste dit was vier jaar terug zo)

[ Voor 3% gewijzigd door MicroWhale op 22-03-2011 14:27 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
MrWilliams schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:26:
Over die test: Die is met opzet zo gemaakt dat je in tijdnood komt, puur om te zien hoe je hiermee omgaat.

Bovenstaande opmerking zegt overigens niets over dat je dan relaxt kan doen of juist gestresst. Het is allemaal niet zo zwart-wit, ook niet bij een opdrachtgever, ook niet bij die test. Gewoon maken en zien hoe je het hebt gedaan.

Als het nog niet genoemd was: Het vierde aspect is taalvaardigheid/associatie. Hier moet je bij drie woorden het vierde woord (meerkeuze) kiezen. (tenminste dit was vier jaar terug zo)
In de e-mail die ik van Sogeti kreeg, staat dat ik de volgende vier tests ga krijgen: cijferreeksen, figuurreeksen, stroomdiagrammen en verbale analogieën. Ik denk dat ze verschillende combinaties van vier tests afnemen, al naar gelang de desbetreffende vacature.

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste