Ik heb even een vraag aan de sogetisten onder ons.
Ik ben momenteel werkzaam bij de ict afdeling van een niet-ict bedrijf. Inmiddels ben ik zo'n 5 jaar in dienst, en begin ik zo onderhand wat rond te kijken naar ander werk. Hoewel ik het bedrijf waar ik voor nog steeds een erg leuk bedrijf vindt ben ik de uitdaging in het werk wel zo'n beetje kwijt aan het raken en heb ik geen groeimogelijkheden en weinig opleidingsmogelijkheden.
Ik heb van een ex-sogetist gehoord dar sogeti een wat prettigere/informelere werksfeer heeft dan de meeste detacheerders, dus vandaar dat ik hier even mijn vragen spui
Ik hou mij nu vooral bezig met het ontwikkelen van software met Oracle en PHP, het omzetten van functionele specificaties in technische specificaties/(database)architecturen en voor een klein deel met beheer werkzaamheden, waarbij ik bij moet zeggen dat bij het echte ontwikkel werk en het opzetten/uitdenken van architecturen mijn hart ligt
Ik ben er in ieder geval al uit dat ik wel graag naar een bedrijf wil waar ICT echt de "core-business" is en geen ondersteunende afdeling. In eerste instantie dacht ik mij te oriënteren op bedrijven die wat met PHP doen, maar dan kom je al heel snel uit op hele kleine bureautjes, terwijl ik meer op zoek ben naar een groter/professionelere organisatie. Daarnaast wordt er in de PHP wereld voor zo ver ik kan zien ook niet heel royaal betaald en zou ik er waarschijnlijk op achteruit gaan qua salaris (Ik zit nu op +/- 3300 bruto, geen mobiliteitstoeslag, 35 vakantiedagen).
Nu ben ik er niet op gebrand om iets met PHP te doen, ik zou ook best andere talen zoals Java willen leren (ooit wel tijdens mijn HBO opleiding gehad, maar daarna niets meer mee gedaan).
Misschien een beetje lange inleiding

maar wat ik mij dus af vroeg, is of jullie het idee hebben dat ik bij Sogeti zou passen. Kan je bij Sogeti aan de bak als ze je eerst moeten opleiden om bijvoorbeeld wat met Java te kunnen doen? Kan je vaak ik de buurt aan de slag, of laten ze je ook rustig elke dag van Utrecht naar Groningen rijden? (ik heb nu 3 kwartier reistijd, en dat is wel erg prettig

). En hoe is de work-life balance bij Sogeti? (Op dit moment hoef ik vrijwel nooit meer dan 40 uur per week te werken)