Ervaring werken bij Sogeti Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste
Acties:
  • 389.849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Voor mijn richting(consultancy) krijg ik precies diezelfde testen, maar misschien dat er in de testen wel verschil zit qua vragen..

Ik ga nog een keer de gemiddelde oefeningen van van Fibonicci, en dan zie ik wel..

test inmiddels gemaakt,helaas te weinig op de tijd gelet, dus helaasy te snel soms.. tijdsdruk viel best wel mee dus. had soms meer dan een minuut de tijd... oh, en hoefde geen stroomdiagrammen gelukkig...
Vanavond of morgen uitgebreid verslag..

[ Voor 60% gewijzigd door darkkingll op 23-03-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Laatst online: 26-06 22:22
darkkingll schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:41:
Voor mijn richting(consultancy) krijg ik precies diezelfde testen, maar misschien dat er in de testen wel verschil zit qua vragen..

Ik ga nog een keer de gemiddelde oefeningen van van Fibonicci, en dan zie ik wel..

test inmiddels gemaakt,helaas te weinig op de tijd gelet, dus helaasy te snel soms.. tijdsdruk viel best wel mee dus. had soms meer dan een minuut de tijd... oh, en hoefde geen stroomdiagrammen gelukkig...
Vanavond of morgen uitgebreid verslag..
Oké, beter toch. Krijg je niet na de test te horen of je het al dan niet hebt gehaald? Dat staat namelijk in de mail die ik van Sogeti had gekregen. Waren de cijferreeksen erg lastig? Wat moest je in plaats van de stroomdiagrammen maken?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Nope, horen we straks centraal...
Ik had logisch redeneren als extra..
Oh, we zijn trouwens met maar 5 man vandaag... dus dat is wel relaxed..

Sommige reeksen(de lateren) waren zeer pittig

[ Voor 14% gewijzigd door darkkingll op 23-03-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:18:
Nope, horen we straks centraal...
Ik had logisch redeneren als extra..
Oh, we zijn trouwens met maar 5 man vandaag... dus dat is wel relaxed..

Sommige reeksen(de lateren) waren zeer pittig
Dus naar verwachting wat dat betreft. Inderdaad prettig dat het maar een kleine groep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Helaas,
Ze vonden dat ik eerst maar bij een vaste werkgever aan de slag moest, omdat ik niet precies wist waar ik me in wou specialiceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:12:
Helaas,
Ze vonden dat ik eerst maar bij een vaste werkgever aan de slag moest, omdat ik niet precies wist waar ik me in wou specialiceren...
Jammer voor je. Maar je had de test wel gehaald?
In ieder geval succes gewenst bij de volgende sollicitatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

alexander1685 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:39:
[...]

In de e-mail die ik van Sogeti kreeg, staat dat ik de volgende vier tests ga krijgen: cijferreeksen, figuurreeksen, stroomdiagrammen en verbale analogieën. Ik denk dat ze verschillende combinaties van vier tests afnemen, al naar gelang de desbetreffende vacature.
Waar denk je dat "verbale analogieën" voor staat dan?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
MrWilliams schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:42:
[...]

Waar denk je dat "verbale analogieën" voor staat dan?
Logisch redeneren is niet hetzelfde als verbale analogieën, hoewel logisch redeneren overal wel onderdeel van is.
Syllogismen zijn echter geen verbale analogieën, volgens mij geeft dit antwoord op je "vraag". Overigens wordt dit onderscheid door Sogeti zelf gebruikt, aangezien de meeste psychologische tests dat onderscheid gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Meister Sachs op 23-03-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
bij deze dan het uitgebreide verhaal.(voor alexander)
Als eerste word je lekker gemaakt met wat Sogeti doet en jou te bieden heeft. Vervolgens krijg je die test, waar best lastige vragen bij zaten, maar die opzich prima binnen de tijd te doen is. Ik vond voornamelijk de cijferreeksen lastig, maar had daar beter op gescoord dan op analogieën... Overal moet je zo'n 60% behalen(ik zat, op 1 na, overal rond de 70%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
darkkingll schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:16:
bij deze dan het uitgebreide verhaal.(voor alexander)
Als eerste word je lekker gemaakt met wat Sogeti doet en jou te bieden heeft. Vervolgens krijg je die test, waar best lastige vragen bij zaten, maar die opzich prima binnen de tijd te doen is. Ik vond voornamelijk de cijferreeksen lastig, maar had daar beter op gescoord dan op analogieën... Overal moet je zo'n 60% behalen(ik zat, op 1 na, overal rond de 70%)
Hm, de test wordt vooraf gegaan door een presentatie dus. Ben benieuwd... "Als eerste word je lekker gemaakt..." schrijf je. Dat klinkt enigszins verbitterd, ik kan me natuurlijk goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Nou ja, ik probeer zoveel mogelijk te oefenen, hoewel het maken van, onder andere, de zoveelste cijferreeks wel vervelend begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
alexander1685 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:23:
[...]

Hm, de test wordt vooraf gegaan door een presentatie dus. Ben benieuwd... "Als eerste word je lekker gemaakt..." schrijf je. Dat klinkt enigszins verbitterd, ik kan me natuurlijk goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Nou ja, ik probeer zoveel mogelijk te oefenen, hoewel het maken van, onder andere, de zoveelste cijferreeks wel vervelend begint te worden.
nouja, tis ook wel zo opzich.. van alles over het Ohio traject, YoungSogeti etc, evenementen en feesten enzovoorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
darkkingll schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:15:
[...]

nouja, tis ook wel zo opzich.. van alles over het Ohio traject, YoungSogeti etc, evenementen en feesten enzovoorts...
Dat is niet lekker maken, dat zijn gewoon feiten. Ik vind het wel jammer dat je het als lekker maken ziet. Je doet het nu voorkomen dat je een worst bent voorgehouden en dat ze die zelf later hebben weggehaald. Terwijl jij degene bent geweest die de worst niet hebt gepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

alexander1685 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:47:
[...]

Logisch redeneren is niet hetzelfde als verbale analogieën, hoewel logisch redeneren overal wel onderdeel van is.
Syllogismen zijn echter geen verbale analogieën, volgens mij geeft dit antwoord op je "vraag". Overigens wordt dit onderscheid door Sogeti zelf gebruikt, aangezien de meeste psychologische tests dat onderscheid gebruiken.
Ik snap niet wat je zegt. Dus om antwoord te geven op mijn eigen vraag: :)

Voorbeeld: koud staat tot warm als geel staat tot ... (en dan vier keuzes: groen, paars, rood, oranje)

Dat zijn volgens mij verbale analogieën. Ik wist niet meer precies hoe t heette dus ik noemde het taalvaardigheid/associatie. Ik vond dit persoonlijk ook het meest vage deel van de test. Bij mij springt dan mijn associatieve deel aan en ga ik doordenken. Niet de bedoeling. Echter, ik beschouw deze dingen meer als beleving dan als feit.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
MrWilliams schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:32:
[...]

Ik snap niet wat je zegt. Dus om antwoord te geven op mijn eigen vraag: :)

Voorbeeld: koud staat tot warm als geel staat tot ... (en dan vier keuzes: groen, paars, rood, oranje)

Dat zijn volgens mij verbale analogieën. Ik wist niet meer precies hoe t heette dus ik noemde het taalvaardigheid/associatie. Ik vond dit persoonlijk ook het meest vage deel van de test. Bij mij springt dan mijn associatieve deel aan en ga ik doordenken. Niet de bedoeling. Echter, ik beschouw deze dingen meer als beleving dan als feit.
Dan zal ik het nogmaals uitleggen, want je beantwoordt je eigen vraag niet goed :P : verbale analogieën zijn geen syllogismen. Een psychologische test maakt onderscheid tussen logisch redeneren aan de ene kant en verbale analogieën aan de andere kant. Logisch redeneren wordt dikwijls getest op basis van syllogismen. Een syllogisme is bv. "Alle mensen zijn sterfelijk" en "Socrates is een mens", dus conclusie: "Socrates is sterfelijk". Zie je het verschil tussen jouw en mijn voorbeeld? Dit zijn strikt genomen de vaste onderdelen van een logische redenering in de vorm van een syllogisme. In het geval van verbale analogieën worden ook geen premissen getest, maar de "overeenkomst" tussen begrippen. Wat jij boven aanhaalt als voorbeeld is inderdaad een verbale analogie, maar nogmaals: dat is dus geen syllogisme. Ik ben het helemaal met je eens dat bij verbale analogieën logisch redeneren belangrijk is. Waar niet bij? Maar dat is nu eenmaal het onderscheid dat Sogeti maakt, aangezien zij zich baseren op psychologische tests die deze twee onderscheiden. Tja, ik weet anders ook niet meer hoe ik het moet uitleggen, volgens mij hebben we een beetje langs elkaar heen geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

alexander1685 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:47:
[...]

Dan zal ik het nogmaals uitleggen, want je beantwoordt je eigen vraag niet goed :P : verbale analogieën zijn geen syllogismen. Een psychologische test maakt onderscheid tussen logisch redeneren aan de ene kant en verbale analogieën aan de andere kant. Logisch redeneren wordt dikwijls getest op basis van syllogismen. Een syllogisme is bv. "Alle mensen zijn sterfelijk" en "Socrates is een mens", dus conclusie: "Socrates is sterfelijk". Zie je het verschil tussen jouw en mijn voorbeeld? Dit zijn strikt genomen de vaste onderdelen van een logische redenering in de vorm van een syllogisme. In het geval van verbale analogieën worden ook geen premissen getest, maar de "overeenkomst" tussen begrippen. Wat jij boven aanhaalt als voorbeeld is inderdaad een verbale analogie, maar nogmaals: dat is dus geen syllogisme. Ik ben het helemaal met je eens dat bij verbale analogieën logisch redeneren belangrijk is. Waar niet bij? Maar dat is nu eenmaal het onderscheid dat Sogeti maakt, aangezien zij zich baseren op psychologische tests die deze twee onderscheiden. Tja, ik weet anders ook niet meer hoe ik het moet uitleggen, volgens mij hebben we een beetje langs elkaar heen geschreven.
Met dat laatste ben ik het volledig eensch :P

Marreuh, weet je al wanneer jij aan de beurt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Jazeker, 30 maart, dus ik ben al vanaf het moment dat ik dat weet erg zenuwachtig... Probeer elke dag wat te oefenen, hoewel ik op het internet nog geen type stroomdiagrammen heb kunnen ontdekken die Sogeti gebruikt. Maar goed, het principe zal wel hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401329

Beste mensen,

Ik was her en der aan het googlen en kwam dit forum tegen.

2 weken geleden heb ik ook de capaciteitentest gedaan en gehaald! Ik heb ook een aanbieding gekregen bij DAS.

Mbt capaciteitentest het volgende hamer je niet dood op de testjes die op internet staan. Oefenen is natuurlijk goed maar verdiepen in de methodes is denk ik verstandiger. Zelf heb ik een boek over assesments gebruikt waar in uitgelegd wordt welke strategieen je kan gebruiken.

Op de dag van de capaciteitentest zelf gooi het los! Zenuwachtig doen op dat moment kan je alleen maar in een negatieve sfeer brengen. Ik had zelf zoiets ik heb mij voorbereidt met oefentesten en weet de strategieen om bijvoorbeeld een cijferreeks en syllogisme op te lossen!

De test van sogeti vond ik zelf iets pittiger vanwege de tijdbalk. Maar kwam op het einde er juist achter dat ik heel erg veel tijd over had!

Succes ermee en wellicht tot snel nieuwe collega's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Anoniem: 401329 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:30:
Beste mensen,

Ik was her en der aan het googlen en kwam dit forum tegen.

2 weken geleden heb ik ook de capaciteitentest gedaan en gehaald! Ik heb ook een aanbieding gekregen bij DAS.

Mbt capaciteitentest het volgende hamer je niet dood op de testjes die op internet staan. Oefenen is natuurlijk goed maar verdiepen in de methodes is denk ik verstandiger. Zelf heb ik een boek over assesments gebruikt waar in uitgelegd wordt welke strategieen je kan gebruiken.

Op de dag van de capaciteitentest zelf gooi het los! Zenuwachtig doen op dat moment kan je alleen maar in een negatieve sfeer brengen. Ik had zelf zoiets ik heb mij voorbereidt met oefentesten en weet de strategieen om bijvoorbeeld een cijferreeks en syllogisme op te lossen!

De test van sogeti vond ik zelf iets pittiger vanwege de tijdbalk. Maar kwam op het einde er juist achter dat ik heel erg veel tijd over had!

Succes ermee en wellicht tot snel nieuwe collega's!
Gefeliciteerd! Ik heb zelf het idee dat ik de meeste regeltjes bij de cijferreeksen wel doorheb. Hetzelfde geldt voor de andere tests. Ik vond inderdaad de oefentests van Sogeti ook pittiger vanwege het tijdslimiet. Ik gebruik zelf een boek van Bloemers. Erg handig boek, alleen houdt Bloemers bij sommige tips juist geen rekening met de mogelijkheid dat een tijdslimiet bij het testen wordt gehanteerd. Moest je ook stroomdiagrammen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 27-06 16:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij ben jij ondertussen de meest voorbereide kandidaat voor deze test Alexander. Komt vast goed en meer kun je gewoon niet doen. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Ik hoop het! Maar je hebt inderdaad gelijk, meer valt er ook niet te doen, anders zou zo'n test ook weinig zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401329

Hoi Alexander,

Ik had mij wel voorbereidt op de stroomdiagrammen (dat stond in de startmail). Maar op de dag zelf kreeg ik die niet (die is kennelijk geen onderdeel van DAS!).

Als jij dus ook voor DAS hebt gesolliciteerd is de kans zeer groot dat jij die ook niet hoef te doen, anders even nabellen voor de zekerheid!

Klopt dat er in het boek geen rekening mee wordt gehouden met tijdslimiet maar dat kun je zelf wel in je achterhoofd houden bij het oefenen (lang leve de stopwatchapp!). Je zult dan zien dat je eerder klaar bent dan je denkt!

Succes ermee! Wanneer mag je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Ik heb mij ook wel voorbereid op de stroomdiagrammen, in zoverre dat ik mij erin heb verdiept via een boek over assessments. Ik heb echter geen exacte versies van de stroomdiagrammen kunnen vinden die Sogeti gebruikt. En dat vond ik wel jammer, maar ja, het zelfde principe wordt eigenlijk in figurenreeksen gebruikt: namelijk het toepassen van regeltjes en tegelijkertijd de verschillende, picturale, veranderingen goed kunnen onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 15:52
alexander1685 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:23:
Ik heb mij ook wel voorbereid op de stroomdiagrammen, in zoverre dat ik mij erin heb verdiept via een boek over assessments. Ik heb echter geen exacte versies van de stroomdiagrammen kunnen vinden die Sogeti gebruikt. En dat vond ik wel jammer, maar ja, het zelfde principe wordt eigenlijk in figurenreeksen gebruikt: namelijk het toepassen van regeltjes en tegelijkertijd de verschillende, picturale, veranderingen goed kunnen onthouden.
Vergeet je ook niet voor te bereiden op een aansluitend gesprek :+
Je test halen is een ding, vervolgens ga je nog een sollicitatiegesprek in.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 27-06 16:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De versies die beschreven staan in het boek wat jij hebt Alexander, zijn precies zo in de test die ik in 2008 heb gedaan.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Heb de test gehaald, maar helaas niet het sollicitatiegesprek. Ik was niet 'overtuigend' genoeg, ik ben natuurlijk erg teleurgesteld. We waren overigens met zeven mensen. Uitzonderlijk was dat iedereen de test heeft gehaald, dus ik had ook behoorlijk met wat concurrentie te maken. Nou ja, op naar de volgende sollicitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-01 06:30
Ik ben verheugd te melden dat ik morgen mijn 1e dag heb @ Sogeti. Ik begin met 3 dagen introductie in Vianen. Ik hoop dat ik me kan redden in de IT wereld (als Tester) met mijn bedrijfskundige achtergrond.

Tot morgen, Ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:23
Als je een beetje logisch na kunt denken en enige affiniteit met ICT hebt, dan moet dat wel goed komen.
Als je ook nog een beetje de technische kant beheerst, dan is dat een heel mooi 'extraatje' voor sommige klussen :)

Welkom & suc6!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
alexander1685 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:02:
Heb de test gehaald, maar helaas niet het sollicitatiegesprek. Ik was niet 'overtuigend' genoeg, ik ben natuurlijk erg teleurgesteld. We waren overigens met zeven mensen. Uitzonderlijk was dat iedereen de test heeft gehaald, dus ik had ook behoorlijk met wat concurrentie te maken. Nou ja, op naar de volgende sollicitatie.
Dat is inderdaad uitzonderlijk, van de 5 hier hebben maar 2 hem gehaald...
Jammer dat je hem niet bent geworden, nouja, lekker verder solliciteren, ben ik ook mee bezig, en ik mag nu binnenkort bij Centrix op gesprek, voor in principe een klus die veel dichter bij huis is, dus dat is ook niet verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 18:16
Op companyrating zie ik vooral veel geklaag over het lage salaris. Is dit ook de ervaring van de mensen hier op tweakers die bij Sogeti werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-06 13:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn vrouw heeft er een aanbod gekregen als tester niveau 3 maar het salaris is inderdaad niet erg best. Zij zou (universitair opgeleid met een jaar werkervaring) beginnen op 1800 euro bruto voor 40 uur en dat is nogal matig - zelfs voor een startende HBO-er is het aan de lage kant.
Je hebt dan wel de relatief royale mobiliteitsregeling waarbij je kosten worden afgetrokken van het basisbedrag van ~800 euro en je de rest als brutoloon uitgekeerd krijgt, dus als je geen of een erg goedkope leaseauto neemt compenseert dat behoorlijk; je kan dan een paar honderd euro extra gestort krijgen.
Daarnaast schijn je de eerste 3 jaar redelijk snel te kunnen groeien, met elk halfjaar 100-150 euro bruto. Als je erg goed bent zou je dus na zo'n 3 jaar op 2500 bruto kunnen zitten en dat is op zich niet slecht. Verder kun je nog een prestatiebonus van max. 100 euro per maand halen als je je doelstellingen haalt.

Ergerlijker is het feit dat Sogeti je direct opzadelt met een studieschuld van 10k die over een periode van 24 maanden wordt afgeschreven. Ga je binnen 2 jaar weg dan moet je voor elke maand die je minder dan 24 maanden hebt gewerkt 417 euro netto terugbetalen. Dat is niet misselijk.
Die 10k heeft geen enkele relatie met de werkelijke kosten van de opleiding die ze je geven (die duurt 2 maanden dus 10k is dan een collegegeld waar Harvard en MIT nog een puntje aan kunnen zuigen) en is puur een stok achter de deur om je binnenboord te houden.

Enerzijds begrijp ik het wel omdat ze ook mensen aannemen die geen enkele ervaring in het werkveld hebben en de kans op uitval dus groot is maar anderzijds voelt het wel erg dubbelop. Ik zou zeggen óf een marktconform salaris en een studieschuld, of een laag salaris en geen studieschuld. Je investeert immers als starter daar ook al in jezelf door een relatief laag salaris te accepteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 12-04-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
Daniel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:38:
Die 10k heeft geen enkele relatie met de werkelijke kosten van de opleiding die ze je geven (die duurt 2 maanden dus 10k is dan een collegegeld waar Harvard en MIT nog een puntje aan kunnen zuigen) en is puur een stok achter de deur om je binnenboord te houden.
In die twee maanden ga je wel voor drie weken naar The University of Ohio. Met dat alleen al kom je al aardig dicht in de buurt van de 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 16:26
_Max_ schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:07:
Op companyrating zie ik vooral veel geklaag over het lage salaris. Is dit ook de ervaring van de mensen hier op tweakers die bij Sogeti werken?
Mensen klagen het liefst over dat punt wat ze het slechtst ervaren van het hele pakket. Dus, geklaag over salaris kan twee dingen betekenen:

1. het salaris is echt laag
2. er is niets anders te klagen (en meer geld is natuurlijk altijd welkom)

Mijn gevoel zegt dat het bij Sogeti een beetje van allebei is. In mijn loopbaan ben ik op verschillende plekken en tijden in contact gekomen met Sogetisten. Het viel me op dat ze in het algemeen erg positief waren over hun werkgever, gevoelsmatig was dit bij Sogetisten sterker dan bij werknemers van andere grote IT-bedrijven.
Aan de andere kant heb ik eens gehoord van een Sogetist waarmee ik samenwerkte in een project hoeveel hij verdiende. Ik kan me herinneren dat ik het bedrag aardig laag vond. Als je de bonus voor declarabele uren (iets van 150 euro per maand meen ik) niet meetelde dan zou deze werknemer bij andere grote detacheerders tot 300 a 400 euro meer kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Koos Werkloos schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:42:
[...]

In die twee maanden ga je wel voor drie weken naar The University of Ohio. Met dat alleen al kom je al aardig dicht in de buurt van de 10k.
Mwoh, dat betwijfel ik...je zit niet direct in een 5-sterren hotel dus kan me niet voorstellen dat dat duurder is dan 3k, daar komen dan natuurlijk nog de kosten van de opleiding zelf bij maar het lijkt mij schromelijk overdreven om daar 10k voor te rekenen. Prima dat Sogeti 10k opleidingskosten claimed maar laat dat dan gecombineerd worden met een marktconform startsalaris. Maar het salaris is op zichzelf ook al aan de lage kant. Als starter moet je feitelijk het eerste jaar een derde van je salaris apart houden om bij onverhoopt voortijdig vertrek je studieschuld af te kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:46

FreakNL

Well do ya punk?

@ _Max_

Salaris is redelijk marktconform. Meer ook niet. Het is niet riant. Zou dus iets meer kunnen zijn, maar wie wil er nou niet meer verdienen? Bovendien valt er altijd te praten. En ik vind salaris niet het enige punt wat belangrijk is in je werk.

@Daniel
Even over die prestatiebonus. Ik denk dat je normbonus bedoelt? Daar heb je zelf niet 100% invloed op. Deels is het je eigen prestatie, maar deels ook afhankelijk van het bedrijfsresultaat. Die max 100 euro per maand (zal 200% zijn in het geval van je vrouw) kom je dus alleen aan als je zelf 100% ingezet bent en het bedrijf goed draait. De laatste maanden (lees: 2 jaar) kom je ongeveer op 100%, meer niet. Als je niet ziek bent, that is. Dat zou dus voor je vrouw 50 euro betekenen

@t_captain
Die 150 euro is voor iedereen anders. Je kan dus niet zomaar een bedrag noemen. Sommige mensen hebben meer erin zitten, sommigen minder. Het zit ergens tussen de 4% en 6% van je basissalaris in. Bij diegene die jij kent was het dus toevallig 150, bij Daniel zijn vrouw zou het 50 zijn. Voor mij is het weer anders...

Over die 10k. Tja. Ik heb er toen totaal geen probleem van gemaakt. Ik werk ook alweer bijna 5 jaar bij Sogeti, dus ik heb die schuld allang afgelost. Maar sowieso ga je (lijkt mij) toch ergens werken met de intentie om daar iets langer te blijven dan een paar maanden? En mocht je het na een jaar helemaal zat zijn, die 5k wordt heus wel door je volgende werkgever overgenomen... En Ohio is natuurlijk wel duurder dan 3k. Eens even kijken;

- Vliegtrip heen- en weer
- Ontbijt + lunch x 21 dagen
- Overnachten x 21 dagen (toegeven, dat is op campus, dus dat zal niet duur zijn)

Maar vooral:

3 externe coaches/consultants tot je beschikking, waarvan 2 fulltime. Die zullen dat heus niet voor niets doen. Natuurlijk wordt dat gedeelte verdeeld over alle mensen waar je mee in Ohio bent, maar dan nog. Ik denk dat 3k wat weinig is. 10k misschien wat veel.

Ik kan het iedereen, maar zeker starters, aanraden om bij Sogeti te gaan werken. Ohio is sowieso fantastisch, en echt wel een ervaring op zich. Maar Sogeti is ook gewoon een bedrijf waar je goeie kansen kunt krijgen terwijl je nog niet heel ervaren bent. En de financien. Tja. Dat houdt, zeker in het begin niet over. Uiteindelijk trekt het allemaal wel een beetje bij (mits goede prestaties), maar dan nog zijn het geen gouden bergen. Ik weet trouwens niet of dat bij andere detacheerders veel beter is hoor.... Ik hoor in mijn omgeving mensen net zo hard klagen over Ordina/Logica/Atos/etc...

Dus; Is geld het allerbelangrijkst in je carriere? Dan misschien beter niet naar Sogeti. Buiten dat is het prima bij Sogeti!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106356

FreakNL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:00:
Over die 10k. Tja. Ik heb er toen totaal geen probleem van gemaakt. Ik werk ook alweer bijna 5 jaar bij Sogeti, dus ik heb die schuld allang afgelost. Maar sowieso ga je (lijkt mij) toch ergens werken met de intentie om daar iets langer te blijven dan een paar maanden? En mocht je het na een jaar helemaal zat zijn, die 5k wordt heus wel door je volgende werkgever overgenomen... En Ohio is natuurlijk wel duurder dan 3k. Eens even kijken;

- Vliegtrip heen- en weer
- Ontbijt + lunch x 21 dagen
- Overnachten x 21 dagen (toegeven, dat is op campus, dus dat zal niet duur zijn)

Maar vooral:

3 externe coaches/consultants tot je beschikking, waarvan 2 fulltime. Die zullen dat heus niet voor niets doen. Natuurlijk wordt dat gedeelte verdeeld over alle mensen waar je mee in Ohio bent, maar dan nog. Ik denk dat 3k wat weinig is. 10k misschien wat veel.
En natuurlijk 2 maanden investering van loon, terwijl je niet facturabel bent (of kunt zijn). Dan zit je al op de helft van die 10k.

Maar goed, over die 10k zou ik me niet zo druk maken, mocht je eerder dan 2 jaar (en later dan 2 maand) weggaan, dan wordt dat (voor zover het uberhaupt in rekening wordt gebracht) inderdaad echt wel overgenomen door een volgende werkgever. Zo'n spannend bedrag is het wat dat betreft niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je erg goed bent zou je dus na zo'n 3 jaar op 2500 bruto kunnen zitten en dat is op zich niet slecht. Verder kun je nog een prestatiebonus van max. 100 euro per maand halen als je je doelstellingen haalt.
Ik heb in drie jaar en drie maanden, inclusief een periode van 10 maanden salarisbevriezing de 3000 in basis gehaald; en dat is prima marktconform. Mijn pad betreft tester - testcoordinator - testmanager. Let wel, dit is met altijd de maximale verhoging tijdens het groeipad en de laatste zelfs dubbel.

Buiten de beloning is Sogeti serieus fijn om voor te werken, je bent geen nummertje of declarabele urenschrijver. Als je genoeg potentie en inzet toont gaat er een wereld voor je open. Pilot-klussen op senior consultant niveau bij de klant, beantwoorden aan calls for paper van bijvoorbeeld de Dutch Testing Conference van morgen, waar ik een kaart voor heb gekregen. Interne cursussen, externe cursussen, cursussen aan de Open Uni, onbeperkt certificeren in TMap, ISTQB, Prince, ITIL, etc.

Bij ziekte, persoonlijke problemen, familieaangelegenheden is geen brug te ver voor Sogeti om met je mee te denken/werken. Wil je 36 uur werken? Geen probleem. In de vorm 4 keer 9? In overleg met de klant (en de meesten vinden dat prima) geen probleem. Simpel gezegd, ik ga hier niet meer weg.

[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 12-04-2011 22:27 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Ik verbaas me erover dat jullie zo makkelijk zeggen dat een nieuwe werkgever de studieschuld wel even overneemt. Nou heb ik zelf wel meegemaakt dat iemand wegging bij een bedrijf en zijn nieuwe werkgever zijn studieschuld overnam. Maar ik denk niet dat dat een vanzelfsprekendheid is, want je moet dan wel een duidelijk voordeel hebben boven andere kandidaten zonder studieschuld en dat zal lang niet altijd lukken.

Bovendien moet je ook goed uitzoeken hoe de fiscus zal aankijken tegen de overname van je studieschuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Daniel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:26:
[...]

Mwoh, dat betwijfel ik...je zit niet direct in een 5-sterren hotel dus kan me niet voorstellen dat dat duurder is dan 3k, daar komen dan natuurlijk nog de kosten van de opleiding zelf bij maar het lijkt mij schromelijk overdreven om daar 10k voor te rekenen.
De gemiddelde Microsoft / Cisco / VMware / .... cursus kost ook tussen de 2000 en 3000 euro per week. Dat vind ik pas veel, maar dat is nu eenmaal de realiteit. En daar zit dan geen transatlantische vlucht + 3 weken hotel + .... bij inbegrepen.

Ik begrijp die commotie niet, Opleidingen binnen en bedrijf worden vaak aan financiële voorwaarden gekoppeld. Je ben niet verplicht om er te gaan werken hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FreakNL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:00:

@t_captain
Die 150 euro is voor iedereen anders. Je kan dus niet zomaar een bedrag noemen. Sommige mensen hebben meer erin zitten, sommigen minder. Het zit ergens tussen de 4% en 6% van je basissalaris in. Bij diegene die jij kent was het dus toevallig 150, bij Daniel zijn vrouw zou het 50 zijn. Voor mij is het weer anders...
Het was geen algemeen bedrag maar het bedrag dat ik vab de betreffende Sogetist hoorde. Al met al kwam het erop neer dat hij inclusief variabele beloning enkele honderden euro's minder verdiende dan ik inschatte dat hij bij mijn toenmalige werkgever (een grote geel-zwarte concurrent van Sogeti) aan vast inkomen zou verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
KerberosX schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:47:
[...]

De gemiddelde Microsoft / Cisco / VMware / .... cursus kost ook tussen de 2000 en 3000 euro per week. Dat vind ik pas veel, maar dat is nu eenmaal de realiteit. En daar zit dan geen transatlantische vlucht + 3 weken hotel + .... bij inbegrepen.

Ik begrijp die commotie niet, Opleidingen binnen en bedrijf worden vaak aan financiële voorwaarden gekoppeld. Je ben niet verplicht om er te gaan werken hoor |:(
Gelukkig ik niet nee ;)
De positieve geluiden over de werksituatie zelf van Sogetisten zijn natuurlijk ook erg belangrijk, je moet je werk in de basis gewoon leuk vinden anders hou je het nooit vol, wat je salaris ook is. Ja, als je 2 ton gaat verdienen kun je misschien leven met een rotbaan, maar zelfs dan lijkt het me niet leuk.

Maar goed, waarom doe ik dan zo moeilijk over die studiekosten...ik redeneer even als werkgever en dan begrijp ik niet zo goed waarom je nieuwelingen min of meer dwingt minimaal 2 jaar te blijven. Sogeti trekt ook 'branchevreemde' mensen als YP's, oftewel met een relatief geringe affiniteit met ICT. Het recruitmentproces van 'een aanbieding in een dag' biedt daarnaast de potentiële YP vrij weinig mogelijkheden om zich er daadwerkelijk van te overtuigen dat het werk bij Sogeti uiteindelijk geschikt is - en andersom zijn de checks vanuit Sogeti ook nogal beperkt. De kans op uitval omdat het werk tegenvalt of iemand er simpelweg niet goed in blijkt te zijn is daarom vrij groot. Ik vraag me af wat dan het belang van de werkgever is om iemand die niet gemotiveerd is toch financieel te prikkelen aan boord te blijven omdat er ook na een jaar nog een studieschuld van 5k.

Als een latere werkgever je bijzonder graag wil hebben valt daar mogelijk wel wat mee te doen, maar dat is niet erg gebruikelijk - als het al gedaan wordt gaat dat meestal direct ten koste van je nieuwe arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Ze kijken naar je cv en motivatiebrief, je hebt een capaciteitentest, een persoonlijkheidstest en twee gesprekken. Dan kunnen ze daaraan wel een redelijk goed beeld krijgen of je geschikt bent voor de functie, al zullen ze natuurlijk nooit 100% zekerheid hebben.

Die studiekosten zijn een investering en dan wil Sogeti natuurlijk niet dat je vertrekt voordat ze die investering hebben terugverdiend. Ik begrijp je argument wel van dat er young professionals kunnen zijn die het werk niet goed aankunnen en dat het dan niet in het belang is van Sogeti om ze door middel van een studoekostenregeling binnenboord te houden. Maar moet Sogeti vanwege die paar gevallen de hele studiekostenregeling dan maar overboord gooien waardoor iedereen er zomaar zonder financiële gevolgen mee kan stoppen? Stel je voor, ik word aangenomen door Sogeti en ga mee naar Ohio en terug op Schiphol zeg ik tegen Sogeti: "bedankt voor de trip naar Ohio, maar ik stop er nu mee. Toedeledoki!".

[ Voor 10% gewijzigd door Koos Werkloos op 13-04-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:46

FreakNL

Well do ya punk?

Daniel,

Het gaat natuurlijk om de situatie die Koos Werkloos hierboven schetst. Daar is die 10k studiekosten regeling voor. Of voor de baanhoppers die binnen een half jaar naar een concurrent willen overstappen.

Niet voor de mensen die er na een halfjaar achterkomen dat ze doodongelukkig zijn in de ICT. Want dan wordt het natuurlijk gewoon kwijtgescholden. Dat is ook Sogeti....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Laatst online: 26-06 20:03
.
Daarnaast schijn je de eerste 3 jaar redelijk snel te kunnen groeien, met elk halfjaar 100-150 euro bruto. Als je erg goed bent zou je dus na zo'n 3 jaar op 2500 bruto kunnen zitten en dat is op zich niet slecht.
Hier zou ik voorzichtig mee zijn en niet als gegeven beschouwen. Ik heb er gewerkt tijdens de crisis en kreeg er in die 2 jaar in totaal zo'n 200 euro bij. En ik kreeg de hoogst mogelijke beoordeling (A), draaide enorm veel declarabele uren en groeide in functie. Helaas werden de beloofde verhogingen tegengehouden door de crisis. Voor mij een reden om ergens anders te gaan kijken.

Ik heb, behalve het salaris, veel goede ervaringen met Sogeti. Een zeer attente werkgever. Als de crisis er niet was geweest, zou ik er waarschijnlijk nog werken. Ik wil alleen dat mijn vriendin minder kan gaan werken zodra wij een kind krijgen. En dat werd wel erg krap met het salaris van Sogeti.

Daarnaast merk ik nu dat ik veel beter pas binnen een kleine organisatie. Maar dat is persoonlijk en heeft niets met Sogeti te maken maar alles met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Daniel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:50:
[...]
De positieve geluiden over de werksituatie zelf van Sogetisten zijn natuurlijk ook erg belangrijk, je moet je werk in de basis gewoon leuk vinden anders hou je het nooit vol
Mijn (werk)ervaringen met Sogeti heb ik op papier gezet en zijn ook geplaatst via de site http://www.werkenbijsogeti.nl/ Dit is overigens de directe link: http://werkenbijsogeti.po...jarig-huwelijk-met-sogeti

Ik heb het gewoon al bijna 5 jaar heel erg naar m'n zin bij Sogeti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 16:40

Arfman

Drome!

Stinger_ schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:15:
Als je een beetje logisch na kunt denken en enige affiniteit met ICT hebt, dan moet dat wel goed komen.
Als je ook nog een beetje de technische kant beheerst, dan is dat een heel mooi 'extraatje' voor sommige klussen :)
Dat is ook precies de reden waarom externe inhuur vrijwel altijd een geweldig succes is (ik ben een klant zegmaar). "Enige affiniteit met ICT" zorgt er namelijk niet voor dat de klus geklaard wordt in mijn optiek, maar echt hardcore ICT-nerds treffen wij niet vaak aan bij dergelijke grote partijen, no offense.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Echte "hardcore ict nerds" zul je, denk ik, ook niet snel als tester tegen gaan komen.
Maar er zijn d'r genoeg die prima een beetje code kunnen lezen, sql-queries snappen & kunnen bouwen, architectuur plaatjes begrijpen en met de beheer kant van MS pakketten (iis, exchange, etc) kunnen werken, etc etc..
Zo zit ik op een klus waar je het zonder enige technische IT kennis heel erg moeilijk hebt / gaat krijgen.

En, ik spreek voor mezelf, no offense taken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 16:40

Arfman

Drome!

Stinger_ schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:41:
Echte "hardcore ict nerds" zul je, denk ik, ook niet snel als tester tegen gaan komen.
Maar er zijn d'r genoeg die prima een beetje code kunnen lezen, sql-queries snappen & kunnen bouwen, architectuur plaatjes begrijpen en met de beheer kant van MS pakketten (iis, exchange, etc) kunnen werken, etc etc..
Zo zit ik op een klus waar je het zonder enige technische IT kennis heel erg moeilijk hebt / gaat krijgen.

En, ik spreek voor mezelf, no offense taken :)
Maar wie had het alleen over testers dan? ;)

Ik heb het over mensen die je inhuurt om good-old-fashioned Windows servers in te richten, Hyper-V/VMware omgevingen opzetten, dat soort dingen. Dan heb je echt meer nodig dan 'een beetje affiniteit'.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ik. En ik dacht jij ook :p

Die reactie van mij was op Edwin83, die als tester aan de slag ging..

Test is voor zover ik weet een van de weinige, zo niet de enige, 'afdeling' waar je met alleen "logisch na kunnen denken" & "enige ict affiniteit" binnen kunt komen.
Voor andere zaken, zoals "Windows servers" & "Hyper-V/VMware" heb je inderdaad toch wel enige voorkennis nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 18:53

Jan Laros

Aerschtuner

Daniel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:50:
[...]

.....

Als een latere werkgever je bijzonder graag wil hebben valt daar mogelijk wel wat mee te doen, maar dat is niet erg gebruikelijk - als het al gedaan wordt gaat dat meestal direct ten koste van je nieuwe arbeidsvoorwaarden.
Wij hebben diverse mensen aangenomen de afgelopen tijd die nog een 'studieschuld' hadden. Zelfs eentje die al drie jaar in dienst was ná de door zijn oude werkgever aangeboden opleiding, maar nog steeds ~4k aan studieschuld had staan. Ook beursbezoek van ~3k werd gewoon een verklaring van studieschuld voor getekend.

Als wij die mensen goed genoeg achten om bij ons te komen werken en we achten de opgedane kennis bij de oude opleidingen nuttig/toepasbaar in projecten, dan nemen wij die schuld over. En dat heeft geen invloed op de arbeidsvoorwaarden. In mindere mate wel op het beschikbare opleidingsbudget, maar dat is altijd onderhandelbaar.

Ik heb in het begin van mijn carrière als SAP-consultant een studieschuldverklaring van 12K (over drie jaar afschrijven) getekend. Ik ben toen na anderhalf jaar mijn oude manager gevolgd naar de werkgever waar ik nu nog steeds werk en die schuld werd zonder blikken of blozen overgenomen, zonder invloed op opleidingsbudget of wat dan ook. Het kan dus prima :).

Ik vind 10K voor een drieweekse opleiding in Ohio overigens niet overdreven veel geld. Een weekje koffie roeren bij SAP in Den Bosch kost ook zomaar 3200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
t_captain schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:04:
[...]

Het was geen algemeen bedrag maar het bedrag dat ik vab de betreffende Sogetist hoorde. Al met al kwam het erop neer dat hij inclusief variabele beloning enkele honderden euro's minder verdiende dan ik inschatte dat hij bij mijn toenmalige werkgever (een grote geel-zwarte concurrent van Sogeti) aan vast inkomen zou verdienen.
Je bedoelt Logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat is inderdaad de grote geel-zwarte concurrent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb 3 jaar werkervaring in de ict bij een kleine dienstverlener. Ik krijg nu alleen geen mogelijkheid tot het volgen van een opleiding. Wat mij vooral aanspreekt is dus het volgen van opleidingen. Ik heb vooral netwerk ervaring en dat gaat van hypotheken routers tot linux firewalls tot cisco. Ook doe ik nu veel alleen en ik werk graag in een team. Mijn hoogst genoten opleiding is mbo wegens omstandigheden nooit hbo gedaan. Heeft Sogeti functies in unix/linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:14

@r!k

It is I, Leclerq

UlyssesNL schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:25:
Ik heb 3 jaar werkervaring in de ict bij een kleine dienstverlener. Ik krijg nu alleen geen mogelijkheid tot het volgen van een opleiding. Wat mij vooral aanspreekt is dus het volgen van opleidingen. Ik heb vooral netwerk ervaring en dat gaat van hypotheken routers tot linux firewalls tot cisco. Ook doe ik nu veel alleen en ik werk graag in een team. Mijn hoogst genoten opleiding is mbo wegens omstandigheden nooit hbo gedaan. Heeft Sogeti functies in unix/linux?
Ja, Sogeti heeft ook functies voor Unix/linux beheerders.

Of er op dit moment concreet vraag naar is dat weet ik niet, daarvoor kun je het beste gewoon even contact met ze opnemen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL85
  • Laatst online: 07-06 23:22
Zijn er meer mensen welke op 1 juli gaan starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
@r!k schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:58:
[...]

Ja, Sogeti heeft ook functies voor Unix/linux beheerders.

Of er op dit moment concreet vraag naar is dat weet ik niet, daarvoor kun je het beste gewoon even contact met ze opnemen.
Ik denk dat je juist met linux een heel eind komt bij een sollicitatie. (Ben zelf ook vooral op gebied van linux aan het werk de laatste jaren, en ondertussen bezig met LPIC2)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zou gewoon eens hier kijken http://www.werkenbijsogeti.nl/vacatures/ :)
Grootste vraag is naar testers volgens mij maar als je goede resultaten neerzet bij je testen en gesprekken kan je vast ook binnenkomen als wat anders. In ieder geval succes.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb even een vraag aan de sogetisten onder ons.
Ik ben momenteel werkzaam bij de ict afdeling van een niet-ict bedrijf. Inmiddels ben ik zo'n 5 jaar in dienst, en begin ik zo onderhand wat rond te kijken naar ander werk. Hoewel ik het bedrijf waar ik voor nog steeds een erg leuk bedrijf vindt ben ik de uitdaging in het werk wel zo'n beetje kwijt aan het raken en heb ik geen groeimogelijkheden en weinig opleidingsmogelijkheden.

Ik heb van een ex-sogetist gehoord dar sogeti een wat prettigere/informelere werksfeer heeft dan de meeste detacheerders, dus vandaar dat ik hier even mijn vragen spui :)

Ik hou mij nu vooral bezig met het ontwikkelen van software met Oracle en PHP, het omzetten van functionele specificaties in technische specificaties/(database)architecturen en voor een klein deel met beheer werkzaamheden, waarbij ik bij moet zeggen dat bij het echte ontwikkel werk en het opzetten/uitdenken van architecturen mijn hart ligt :)

Ik ben er in ieder geval al uit dat ik wel graag naar een bedrijf wil waar ICT echt de "core-business" is en geen ondersteunende afdeling. In eerste instantie dacht ik mij te oriënteren op bedrijven die wat met PHP doen, maar dan kom je al heel snel uit op hele kleine bureautjes, terwijl ik meer op zoek ben naar een groter/professionelere organisatie. Daarnaast wordt er in de PHP wereld voor zo ver ik kan zien ook niet heel royaal betaald en zou ik er waarschijnlijk op achteruit gaan qua salaris (Ik zit nu op +/- 3300 bruto, geen mobiliteitstoeslag, 35 vakantiedagen).

Nu ben ik er niet op gebrand om iets met PHP te doen, ik zou ook best andere talen zoals Java willen leren (ooit wel tijdens mijn HBO opleiding gehad, maar daarna niets meer mee gedaan).

Misschien een beetje lange inleiding :) maar wat ik mij dus af vroeg, is of jullie het idee hebben dat ik bij Sogeti zou passen. Kan je bij Sogeti aan de bak als ze je eerst moeten opleiden om bijvoorbeeld wat met Java te kunnen doen? Kan je vaak ik de buurt aan de slag, of laten ze je ook rustig elke dag van Utrecht naar Groningen rijden? (ik heb nu 3 kwartier reistijd, en dat is wel erg prettig :)). En hoe is de work-life balance bij Sogeti? (Op dit moment hoef ik vrijwel nooit meer dan 40 uur per week te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je bent database ontwikkelaar. Dan kun je richting de webapplicaties gaan (database + business logic + presentation logic = web applicatie). Maar je kunt ook andere kanten op. Denk aan business applicaties en ECM etc. Oracle is een zee gewaardeerde skill in die hoek.

Binnen het Cap/Sogeti cluster zitten die business applicaties eerder bij Cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
Je krijgt er 27,5 vakantiedagen o.b.v. 40 uur per week, en als je ooit bij een klant over moet werken krijg je natuurlijk extra betaald. En je krijgt een mobiliteitsvergoeding voor leaseauto of ander vervoer. Reistijd valt weinig over te zeggen, soms kun je in je eigen woonplaats een opdracht krijgen, al moet je een uurtje enkele reis wel acceptabel vinden. Achtergrond (qua ontwikkeltalen e.d.) is denk ik minder belangrijk dan motivatie en dat van de informele sfeer klopt wel. Maar op het moment is het wel een beetje afhankelijk van vacatures bij klanten en in hoeverre je opleiding in een bepaalde richting nodig hebt of je er gelijk aan de slag kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409385

Ik moet binnenkort de capaciteitentest afleggen voor een sollicitatie, maar ik kan amper oefeningen vinden voor de stroomdiagrammen en juist daar heb ik moeite mee. De andere 3 testen lukken wel, maar deze voor geen meter.

Weet iemand of nog websites waar je kunt oefenen en/of het rampzalig is als je één van de vier testen niet haalt? Ik wil namelijk heel graag komen werken bij Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 409385 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:47:
Ik moet binnenkort de capaciteitentest afleggen voor een sollicitatie, maar ik kan amper oefeningen vinden voor de stroomdiagrammen en juist daar heb ik moeite mee. De andere 3 testen lukken wel, maar deze voor geen meter.

Weet iemand of nog websites waar je kunt oefenen en/of het rampzalig is als je één van de vier testen niet haalt? Ik wil namelijk heel graag komen werken bij Sogeti.
Als je even door het topic gebladerd had, dan had je geweten dat er amper oefeningen zijn voor de stroomdiagrammen. Echt oefenen is er dus niet bij.

Om je gerust te stellen: ik scoorde iets van 40% op de stroomdiagrammen. Omdat ik de andere 3 onderdelen wel boven de 80 % had werd dat mooi tegen elkaar weggestreept. Je mag dus compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Anoniem: 409385 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:47:

Ik zou gewoon heel goed oefenen op die andere onderdelen zodat je kan compenseren (want dat mag). Iedereen heeft moeite met stroomdiagrammen, ook degenen die wel door de capaciteitentest zijn gekomen. Eigenlijk vind ik die stroomdiagrammen niet zo lastig, het is vooral de tijdsdruk die het je moeilijk maakt. En halverwege kwijt raken waar je mee bezig was, en je kan weer opnieuw beginnen...

Wat ik je wel als tip wil meegeven: de acht antwoorden die je onder ziet staan zijn de acht mogelijk verschillende figuren die er zijn. Dus je kan zo de stand van het figuur bijhouden tijdens de opgave, door na elke verandering op het antwoord te klikken dat weergeeft hoe de figuur er op dat moment uitziet (het antwoord is dan nog niet definitief). Ondertussen hou je met een potlood op het scherm bij waar je bent in het stroomdiagram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411200

Ik ben aangenomen bij Sogeti en als ik teken, kan ik 1 juli beginnen. Als iemand vragen heeft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Vragen die huidige Sogetisten niet (al) zouden kunnen beantwoorden??
Doel van je post?

Maar mocht je tekenen; welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 10:31
Stinger_ schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:06:
Vragen die huidige Sogetisten niet (al) zouden kunnen beantwoorden??
Doel van je post?
....
De discussie hiervoor ging over de capaciteitentest. Ik denk dat Snoepgoed daarop doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ok, maar (heel veel) capaciteitentest vragen zijn hier tot dusverre al door Sogetisten beantwoord.. Wil hij de hier aanwezig zijnde Sogetisten ontlasten en die taak overnemen? ;)
Het stellen van vragen hoeft imho niet af te hangen van aangemelde 'vraag beantwoord' vrijwilligers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273648

Ook ik ben aangenomen bij Sogeti als Young Professional, maar begin pas op 1 augustus. Nog meer mensen hier die dan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 25-06 19:08

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Hallo Sogeties,

Ben afgelopen week benaderd door Sogeti na me CV op de nvb te hebben geplaatst,
zo nieuwschierig als ik was heb ik dit gehele topic doorgelezen.
maar zo zijn er een aantal vragen ontstaan.

ik verdien nu in de supermarkt 2100 euro bruto.+ rijskosten vergoeding. (10cent/km)
dus ik vind het standaard salaris bij sogeti nogal erg laag met z'n 1800 euro.
daarmee ben ik eens gaan rekenen met alles dat ik voorbij heb zien komen in dit topic.

1800 euro bruto
700 euro bruto mobiliteitsbudget
leeg flexpotje.

ik heb een eigen auto dus een leasebak hoef/wil ik niet.
dus als ik 2000km p/m naar de klant moet rijden. dan krijg ik daar 318 euro rijskosten vergoeding voor.
deze wordt dan van het mobiliteitsbudget afgehaald en netto uitbetaald.

verder wil ik een deeltijd opleiding afronden, kosten: 200 p/m, deze kan ik declareren uit het flexpotje?
dus ik doe de overige 200 van de 318 in het flexpotje zodat ik hier geen belasting over hoef te betalen.
de overige 118 euro gebruik ik nergens voor en wordt dus bij die 1800 euro gestort tot een totaal van 1918 bruto p/m?

klopt dit of snap ik er echt geen drol van?

Solicitatie ronde:
ik ben uitgenodigd voor een gesprek, is dit dan ook meteen de beruchte test. of is het alleen een inleidend gesprekje om een keer die test te maken?

voor de test ben ik niet bang, de meeste tests op internet doorloop ik met 0 fouten, al ben ik wel bang dat ik er te lang over doe...
hoe groot is de tijdsdruk dus zijn er hier mensen die daardoor vragen niet hebben kunnen maken of daardoor fouten zijn gaan maken?

dat waren de vragen tot nu toe,

Ik vind het in ieder geval erg leuk dat ik door sogeti ben benaderd. en vind het heel fijn dat ze zelf ook een hoop opleidingen te bieden hebben.
en de geen stropdassen cultuur spreek me ook erg aan!
en nu wachten op het gesprek volgende week maandag. neem aan dat een pak niet nodig is?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 21:22
Smuggler schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:46:
Hallo Sogeties,

Ben afgelopen week benaderd door Sogeti na me CV op de nvb te hebben geplaatst,
zo nieuwschierig als ik was heb ik dit gehele topic doorgelezen.
maar zo zijn er een aantal vragen ontstaan.

ik verdien nu in de supermarkt 2100 euro bruto.+ rijskosten vergoeding. (10cent/km)
dus ik vind het standaard salaris bij sogeti nogal erg laag met z'n 1800 euro.
daarmee ben ik eens gaan rekenen met alles dat ik voorbij heb zien komen in dit topic.

1800 euro bruto
700 euro bruto mobiliteitsbudget
leeg flexpotje.

ik heb een eigen auto dus een leasebak hoef/wil ik niet.
dus als ik 2000km p/m naar de klant moet rijden. dan krijg ik daar 318 euro rijskosten vergoeding voor.
deze wordt dan van het mobiliteitsbudget afgehaald en netto uitbetaald.
2000km per maand kan krap zijn, het kan ook veel zijn. Dat is de onzekerheid in detachering.
Dan nog is het de vraag of jij je eigen auto kan onderhouden van 19cent per km, maar dat terzijde.
Financieel ga je er sowieso wel wat op vooruit, daarnaast is de werkervaring heel belangrijk natuurlijk als je door wil groeien in de ICT. Dat lukt natuurlijk niet met alleen maar 'winkelmedewerker' op je CV :)
verder wil ik een deeltijd opleiding afronden, kosten: 200 p/m, deze kan ik declareren uit het flexpotje?
dus ik doe de overige 200 van de 318 in het flexpotje zodat ik hier geen belasting over hoef te betalen.
de overige 118 euro gebruik ik nergens voor en wordt dus bij die 1800 euro gestort tot een totaal van 1918 bruto p/m?

klopt dit of snap ik er echt geen drol van?
Geen idee of het mogelijk is, we hebben wel in het declaratieprogramma een optie: Opleidings- en ontplooiingskosten (FLEX). Dus mogelijk dat het wel zou kunnen.
Solicitatie ronde:
ik ben uitgenodigd voor een gesprek, is dit dan ook meteen de beruchte test. of is het alleen een inleidend gesprekje om een keer die test te maken?

voor de test ben ik niet bang, de meeste tests op internet doorloop ik met 0 fouten, al ben ik wel bang dat ik er te lang over doe...
hoe groot is de tijdsdruk dus zijn er hier mensen die daardoor vragen niet hebben kunnen maken of daardoor fouten zijn gaan maken?
Het eerste gesprek was bij een oriënterend gesprek. Lijkt mij sterk dat ze er direct een sollicitatie van maken.
De tijdsdruk voor de opdrachten vond ik zelf best hoog, maar dat verschilt van persoon tot persoon. Ik heb ongetwijfeld een paar opgaven niet goed ingevuld door de tijdsdruk.
dat waren de vragen tot nu toe,

Ik vind het in ieder geval erg leuk dat ik door sogeti ben benaderd. en vind het heel fijn dat ze zelf ook een hoop opleidingen te bieden hebben.
en de geen stropdassen cultuur spreek me ook erg aan!
en nu wachten op het gesprek volgende week maandag. neem aan dat een pak niet nodig is?
Ik ben wel in pak gegaan voor de sollicitatie, voor de orientatieronde niet, want toen had ik nog geen pak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Ossi schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:54:
2000km per maand kan krap zijn, het kan ook veel zijn. Dat is de onzekerheid in detachering.
Dan nog is het de vraag of jij je eigen auto kan onderhouden van 19cent per km, maar dat terzijde.
Financieel ga je er sowieso wel wat op vooruit, daarnaast is de werkervaring heel belangrijk natuurlijk als je door wil groeien in de ICT. Dat lukt natuurlijk niet met alleen maar 'winkelmedewerker' op je CV :)
de dieselkosten zijn 7 cent per kilometer, dus dan heb ik nog 12cent per kilometer voor onderhoud. lijkt tot nu toe dus wel goedkoper in mijn geval, juist bij heel veel kilometers.
Geen idee of het mogelijk is, we hebben wel in het declaratieprogramma een optie: Opleidings- en ontplooiingskosten (FLEX). Dus mogelijk dat het wel zou kunnen.
Hoe gaat dat dan in z'n werk in de praktijk?
Het eerste gesprek was bij een oriënterend gesprek. Lijkt mij sterk dat ze er direct een sollicitatie van maken.
De tijdsdruk voor de opdrachten vond ik zelf best hoog, maar dat verschilt van persoon tot persoon. Ik heb ongetwijfeld een paar opgaven niet goed ingevuld door de tijdsdruk.
en bij het orienterend gesprek wordt indien nodig een gevgolg afspraak gemaakt?
[...]

Ik ben wel in pak gegaan voor de sollicitatie, voor de orientatieronde niet, want toen had ik nog geen pak :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Smuggler schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:12:
[...]

de dieselkosten zijn 7 cent per kilometer, dus dan heb ik nog 12cent per kilometer voor onderhoud. lijkt tot nu toe dus wel goedkoper in mijn geval, juist bij heel veel kilometers.
Ja,
je kan altijd nog later besluiten om een lease-auto te nemen...

Vanaf het moment dat je een aanvraagformulier voor een voorloopauto instuurt (de toekomstige leasebak hoeft dan nog niet besteld te zijn, al zit je dan wel vast aan een leasemaatschappij), kan je er een dag of wat later al in rondrijden.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Solicitatie ronde:
Dit is alleen een inleidend gesprek. Op basis daarvan krijg je te horen of je door gaat naar de test.
Die is niet heel erg hoog, maar bij de stroomdiagrammen kan je daar wel last van krijgen.
Het is gewoon een sollicitatiegesprek, dus ik zou wel in pak komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

...

Solicitatie ronde:
Ik zou de persoon die je uitgenodigd heeft vragen wat je die dag kan verwachten. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou ik ben intelligent genoeg voor Sogeti, nu nog een afstudeeropdracht :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

heb vandaag mijn inleidend gesprek gehad, en kan woensdag in rotterdam terug komen voor de test.
hoop dat ik woensdag een leuke update kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Smuggler schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:37:
heb vandaag mijn inleidend gesprek gehad, en kan woensdag in rotterdam terug komen voor de test.
hoop dat ik woensdag een leuke update kan geven :)
En mocht je nog onzeker zijn over wat het aanbod dat je krijgt voor je gaat betekenen: Vraag even een voorbeeld loonstrookje. (evt. met & zonder lease auto) Kleine moeite voor ze en dan weet je precies wat het aanbod inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

dankje voor de tip :),
me vriendin is nu allemaal stroomdiagrammen aan het maken, zodat ik flink kan oefenen daarop :) maar eerst nog even naar me oude baan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Smuggler op 27-06-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die stroomdiagrammen had ik foutloos gelukkig, rest ging ook wel aardig maar was nog redelijk pittig. Als je eenmaal die stroomdiagrammen door hebt is het niet lastig meer, je moet gewoon met je pen op het scherm bijhouden waar je bent en met je huis telkens selecteren wat het op dat moment is. Met die tactiek had ik tijd genoeg en wist ik precies hoe en wat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Is de manier van de stroomdiagrammen steeds hetzelfde?
dus boven is van boven en beneden wisselen, midden is de kleur, en onder links en rechts, of is dit telkens verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is telkens hetzelfde, enige wat veranderd is dat ze groter worden en er meer cirkels in komen die je meerdere keren moet doorlopen voordat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje voor diegenen die al naar Ohio zijn geweest:
# Is het handig om je eigen laptop mee te nemen of krijg je er daar eentje te leen?
# Hoeveel uurtjes per dag ben je daar in de colleges?
# Verblijf je daar in een 'dormatory'? Ik neem aan met zijn tweeen per kamer?
# Beschik je daar over een wasmachine, keuken, enz? Wat wel en wat niet. :)

Als iemand de bovenstaande vragen kan beantwoorden, graag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Laatst online: 26-06 20:03
# Is het handig om je eigen laptop mee te nemen of krijg je er daar eentje te leen?

Je krijgt daar de beschikking over een laptop

# Hoeveel uurtjes per dag ben je daar in de colleges?

Colleges niet veel. Met de projecten en opdrachten hangt af van hoe jij en jouw groep het doet. Maar reken wel op minimaal 8 uur. Maar ik heb ook gevallen van 16 uur gezien

# Verblijf je daar in een 'dormatory'? Ik neem aan met zijn tweeen per kamer?

Ja, met 2 man op de kamer

# Beschik je daar over een wasmachine, keuken, enz? Wat wel en wat niet.

Een bed, bureau en koelkast. Naast de badkamer die je met een andere kamer (dus nog 2 man) deelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:37

RvL

Laptop krijg je als ik me niet vergis. Ik had in ieder geval geen eigen laptop en had 'm dus ook niet bij ;)

Veel. Het zijn ook niet zo zeer colleges, maar meer projectmatig werk. Verwacht niet dat je om 4 uur in de kroeg zal zitten ;)

Wij verbleven destijds (2008) in een dormitory. Ik ben de naam even kwijt waar wij zaten, maar dat was een weinig inspirerend gebouw waar we inderdaad met 2 man op een kamer sliepen en de badkamer deelde met de aangrenzende kamer. De kamers an sich moet je je ook niet heel veel van voorstellen. Een keuken heb je niet, wel zijn er gemeenschappelijke wasmachines te gebruiken. Eten doe je in (een van de) universiteitskantines en ook daar moet je je niet al teveel van voorstellen.

Nu klinkt dit allemaal negatief, maar dat is het mijn inziens zeker niet. Ja, je kan lange dagen maken maar het is ook wel een mooie ervaring. En als je een gezellige groep hebt kun je heel veel plezier hebben. Het is wat dat betreft een echt studentendorp. Sterker nog, zonder uni zou er niet veel dorp zijn :)

Ik zou ook zeker in het weekend eens naar Washington of New York gaan. Het is even rijden maar zeer zeker de moeite waard. Huur een auto, dat was destijds t.o.v. Nederland erg goedkoop. Wij waren toen voor een full size car, een Chevrolet Impala van 5m17, $200 kwijt. We waren met z'n vijfen dus dat was $40 per man voor het hele weekend. De dollar stond toen wel wat lager als nu, dat dan weer wel.

Oh en nog een tip: veel zaken zullen goedkoper zijn in de VS zoals electronica, sierraden en aanverwanten maar let goed op hoeveel je mee neemt. Ze hebben je door bij de Nederlandse douane en als ze je er uitpikken kon het alsnog wel eens een duur grapje worden ;)

offtopic:
En nog een tip: neem bij het lokale Mexicaanse restaurant niet de Special of the Day. Dat zijn the leftovers of yesterday. Man, wat ben ik daar ziek van geweest (en met mij nog een man of 5) :r :r

[ Voor 6% gewijzigd door RvL op 29-06-2011 14:08 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Weer een sogetist erbij.
vandaag de capaciteitentest afgelegt en geslaagd!

begin datum 1 september vanwege mijn vakanties en opzeg termijn bij me huidige baan.

tot daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02

sebasd

loopt op espresso

RvL schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:06:
Wij verbleven destijds (2008) in een dormitory. Ik ben de naam even kwijt waar wij zaten, maar dat was een weinig inspirerend gebouw waar we inderdaad met 2 man op een kamer sliepen en de badkamer deelde met de aangrenzende kamer. De kamers an sich moet je je ook niet heel veel van voorstellen. Een keuken heb je niet, wel zijn er gemeenschappelijke wasmachines te gebruiken. Eten doe je in (een van de) universiteitskantines en ook daar moet je je niet al teveel van voorstellen.
Bromley Hall nog steeds? http://maps.google.nl/map...PA&cbp=12,265.57,,0,-4.44
Ik zou ook zeker in het weekend eens naar Washington of New York gaan. Het is even rijden maar zeer zeker de moeite waard. Huur een auto, dat was destijds t.o.v. Nederland erg goedkoop. Wij waren toen voor een full size car, een Chevrolet Impala van 5m17, $200 kwijt. We waren met z'n vijfen dus dat was $40 per man voor het hele weekend. De dollar stond toen wel wat lager als nu, dat dan weer wel.
Zeker doen, wij zijn toen (vijf jaar geleden ofzo) een weekend naar New York en een dag naar Niagara Falls gegaan. Dat laatste was niet echt boeiend, maar als je met een groepje gaat wordt het toch altijd wel gezellig en het hele idee van een road trip is vaak ook niet de bestemming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:37

RvL

Ja inderdaad, Bromley Hall. Volgens mij is dat pand een jaar of 30 geleden geïmporteerd vanuit een verlaten stad ergens diep in de toenmalige Sovjetunie en sindsdien is er aan het interieur niet heel veel meer veranderd. Maar ach, we waren er gemiddeld alleen maar om te slapen ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 15:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bromley Hall ben je dan ook alleen maar om te slapen. Ik vond de Ohio trip echt fucking amazing! Ook naar New York geweest enzo maar het allerleukste is gewoon party'en met de locals van de Universiteit. Ik ben gewoon meerdere malen beland op een afterparty in een studenthuis vol vrouwen. Zodra ze horen dat je uit Emsterdem komt (The Netherlands of Holland kent maar de helft) heb je gelijk een streepje voor... :D

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Techno Overlord schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:43:Zodra ze horen dat je uit Emsterdem komt (The Netherlands of Holland kent maar de helft) heb je gelijk een streepje voor... :D
Verwachten ze waarschijnlijk meteen dat je een pond wiet bij je hebt ;)

Hoe het kan dat mensen niet eens de andere landen uit de NATO kennen, blijft me een raadsel. Zeker als het studenten betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. :D Hoe zit het trouwens met die kamers? Er blijken vier soorten kamers te zijn. Kijk hier maar: http://www.facilities.ohi...ing/rs/halls/pictures.htm onder "West Green", welke krijgen wij? Ze zien er trouwens heel donker/somber uit. Krijg je twee aparte bedden of een bunk bed?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 411200 op 30-06-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Je moet, op die pagina, in de drop down lijst de "West Green Bromley Suite Double" selecteren; dat waren ruim 3,5 jaar geleden de default kamers (met 2 bedden) :)
http://www.facilities.ohi...lan.php?hall=BROM&floor=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273648

Dank voor alle informatie die ik hier vindt over Ohio enzo, maar kan iemand aangeven in welke trainingsweek je eigenlijk vertrekt? En kan het zijn dat je de enige bent uit Nederland of ga je altijd met een groep?

Ik begin op 1 augustus overigens.... net gisteren mijn contract ontvangen van Personeelszaken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Volgens mij is Sogeti NL de enige dit dit doet; dus je gaat altijd met een Sogeti NL groep die kant op :)
De vertrek datum is volgens mij ook niet een vaste week in het opleidingstraject; het kan de 3e,4e of 5e week zijn.. Je krijgt het snel genoeg te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKBakker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 07:23
Beste mensen, met interesse heb ik vandaag gekeken naar de topics over Sogeti, ik zit er over te denken om hier te solliciteren voor YP. Ik heb een niet technische WO achtergrond maar wel affiniteit met ICT. Misschien dat jullie voor mij een vraag kunnen beantwoorden. Laat ik ten eerste de negatieve reacties voor zijn; ik wil niet ergens werken puur en alleen om het salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden, opleidingsmogelijkheden en sfeer e.d. tellen allemaal mee. Maar ik lees hier wel heel verschillende verhalen over het salaris als starter bij Sogeti, variërend van 1800 - 2300 euro ongeveer (1800 vorig jaar op het forum en 2300 grofweg pre-crisis). Omdat het nagenoeg onmogelijk is om voor 1800 bruto een beetje normaal te kunnen wonen en leven in de randstad vroeg ik mij af wat het huidige salaris is als YP bij Sogeti.

Ik heb ook verschillende verhalen gelezen over de eerste twee maanden, dit interesseert mij niet zo heel erg, dit is wel te overbruggen.Het gaat mij vooral om de periode erna.

Mvg

[ Voor 4% gewijzigd door HKBakker op 12-07-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

ben afgelopen maand aangenomen en begin in september als YP.
mijn startsalaris ligt idd op 1800 euro op dit moment. iig de eerste 2 maanden.
maar ik heb geen leaseauto erbij genomen dus zal mijn bruto op 2510 euro uitkomen. (na 2 maanden).
daarvan moet ik dan wel weer mijn auto bekostigen.

heb toevallig gister nog uitgerekend hoeveel ik netto uiteindelijk overhoud waar ik alles dan van moet betalen (dus inclu alles dat ik kan declaren zit daar ook al in uitbetaald)
en ik kwam uit op 2100 netto. (na 2 maanden). (dit is een schatting natuurlijk maar wel zo exact mogelijk berekend).
misschien dat anderen dit kunnen bevestigen..

ik heb ook nog een vraag ik begin 1 september.. wanneer kan ik mijn eerste salaris verwachten? 15 september of 15 oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:14

@r!k

It is I, Leclerq

15 september.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 15:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben 1 januari begonnen en ik kreeg ook gelijk 15 januari me eerste loon...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Smuggler schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 06:06:
maar ik heb geen leaseauto erbij genomen dus zal mijn bruto op 2510 euro uitkomen. (na 2 maanden).

heb toevallig gister nog uitgerekend hoeveel ik netto uiteindelijk overhoud waar ik alles dan van moet betalen (dus inclu alles dat ik kan declaren zit daar ook al in uitbetaald)
en ik kwam uit op 2100 netto. (na 2 maanden). (dit is een schatting natuurlijk maar wel zo exact mogelijk berekend).

ik heb ook nog een vraag ik begin 1 september.. wanneer kan ik mijn eerste salaris verwachten? 15 september of 15 oktober?
Na 2 maanden bruto 2510 en dan kom op je op netto 2100 uit? Dat is wel je zelf rijk rekenen ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33
Smuggler schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 06:06:

Ik heb even gekeken voor je. Ik verdiende 1900 euro netto toen ik nog geen lease auto had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 20:58

GG85

.......

Als niet ICT-er (embedded systems hardwareman) was is zojuist verrast om na het plaatsen van mijn cv op MB een uitnodiging in de mail te krijgen voor een orientatiegesprek bij Sogeti omdat ze denken een baan voor me als Hardware Engineer te hebben.
Zijn er hier mensen die ervaring met de high-tech (elektronica) hoek van Sogeti hebben (standplaats waarsch Amersfoort) en hoe ziet dat orientatiegesprek eruit? Verkapte solli en dus jasje, dasje en in vol ornaat er naartoe of gewoon net casual en kijken wat ze bieden?
Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste