P8, dat je je dan zorgen maakt om de auto's in de pool...?
In de proeftijd krijg je eerst een huurauto. Je kan dan alleen een klasse kiezen. Prijzen zijn vergeleken met lease fors. Meestal is in de lease een klasse hoger te rijden voor hetzelfde geld. Er is geen mogelijkheid om een specifiek merk/model te krijgen.
Na de proeftijd krijg je de mogelijkheid te leasen. Omdat je in de proeftijd niet mag bestellen, moet je dus ca 2,5 maanden overbruggen met een voorloop auto. Deze is gewoon in de klasse die je besteld hebt, voor het bedrag dat je toekomstige leaseauto gaat kosten. Wordt geleverd door de leasemij, maar ook hier: Geen keuze qua merk/model. Na ca 4,5 maanden in dienst rij je dus je nieuwe auto.
Een alternatief is dan een poolauto. Je neemt het contract over van een collega, en rijd dus direct in je uiteindelijke leaseauto, tegen het leasebedrag wat jouw voorganger ook betaalde.
Een poolauto is echter gewoon een leasecontract, dus ook die mogelijkheid krijg je pas na de proeftijd. Sogeti kent voor zover ik weet geen pool zoals andere bedrijven die wel kennen. De auto's die bij ons in de pool staan, zijn gewoon wagens van mensen die van hun contract afwillen.
Dit soort zaken zijn overigens mij de meeste bedrijven wel ongeveer hetzelfde ingeregeld, en persoonlijk vind ik vragen over leaseauto's een specifiek topic erg vervuilend, want het voegt helemaal niks toe aan dit specifieke topic.
Je hebt immers gekozen voor Sogeti omdat het een top werkgever is, en niet omdat je een leasebak krijgt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Mistraller op 29-05-2010 00:59
]