Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275485

Nieuw bod gekregen, al wat leuker, maar inderdaad weer incl. vakantiegeld medegedeeld.
Blijf ik raar vinden. Herken dat wel van de uitzendbranche, is Sogeti dan toch een veredeld uitzendbureau?

Overigens goed om te weten dat ze dat bij verhogingen ook doorvoeren.

Nog maar eens hard nadenken.

LTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270724

Detacheerder ... ;)

Ik heb het al eens eerder geschreven: wanneer je puur kijkt naar salaris is Sogeti niet de best betaalde werkgever, maar hoe belangrijk is dat nu werkelijk?

Wanneer je gaat voor sfeer, professionele organisatie, begeleiding, persoonlijke aanpak, aandacht voor je prive leven, etc. dan is er -- in mijn opinie -- geen betere werkgever dan Sogeti. Ik werk hier nu ruim een maand en heb 4 jaar lang dat soort "blaat" moeten aanhoren van een collega Sogetist. Want tja dat soort promo praat en idealistische verhalen klonk gewoon te mooi. In de werkelijkheid werkt het dus gewoon echt zo. Het is moeilijk dat extreem goede gevoel te verwoorden, maar wordt het wel door alle 50 collega's waar we nu mee in Ohio zitten (waar wederom ALLES tot in de puntjes geregeld is) gedeeld.

Krijgen we beloont voor het aanbrengen van nieuwe collega's? Yup. Wil echt die bonus wel weggeven hoor, om een punt te maken dat Sogeti een mega fijn bedrijf is. Startsalaris is marktconform mijn inziens, zeker niet de hoogste, maar ook wanneer je laat zien wat je waard bent krijg je daar ook naar beloond op halfjaarlijkse evaluaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 18:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 270724 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 02:00:
Detacheerder ... ;)

Ik heb het al eens eerder geschreven: wanneer je puur kijkt naar salaris is Sogeti niet de best betaalde werkgever, maar hoe belangrijk is dat nu werkelijk?

Wanneer je gaat voor sfeer, professionele organisatie, begeleiding, persoonlijke aanpak, aandacht voor je prive leven, etc. dan is er -- in mijn opinie -- geen betere werkgever dan Sogeti. Ik werk hier nu ruim een maand en heb 4 jaar lang dat soort "blaat" moeten aanhoren van een collega Sogetist. Want tja dat soort promo praat en idealistische verhalen klonk gewoon te mooi. In de werkelijkheid werkt het dus gewoon echt zo. Het is moeilijk dat extreem goede gevoel te verwoorden, maar wordt het wel door alle 50 collega's waar we nu mee in Ohio zitten (waar wederom ALLES tot in de puntjes geregeld is) gedeeld.

Krijgen we beloont voor het aanbrengen van nieuwe collega's? Yup. Wil echt die bonus wel weggeven hoor, om een punt te maken dat Sogeti een mega fijn bedrijf is. Startsalaris is marktconform mijn inziens, zeker niet de hoogste, maar ook wanneer je laat zien wat je waard bent krijg je daar ook naar beloond op halfjaarlijkse evaluaties.
Copy that! Sinds 1 januari in dienst en ik kan dit alleen maar be-amen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, ik snap jullie reacties ook wel hoor, maar ik vind het (persoonlijk) wel een groot verschil of je als starter binnenkomt of als ervaren kracht.
Ik ben nu eenmaal (op basis van mijn huidige salaris) verplichtingen aangegaan, waar ik nog steeds aan moet voldoen als ik van baan verander.
En ALS ik inga op het bod van Sogeti, dan kies ik ervoor om een stap terug te doen financieel, juist omdat de dingen die jullie noemen me bij Sogeti aanspreken. Maar helemaal terug naar af wil/kan ik niet. Moet de hypotheek enzo ook nog kunnen blijven betalen he?

@Zosas: kun jij me iets meer vertellen over het kopen van uren? Jouw aanpak staat me wel aan, hahaha.
Hoeveel kost een uur?

LTS

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 275485 op 07-10-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 17:25
Anoniem: 270724 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 02:00:
Startsalaris is marktconform mijn inziens, zeker niet de hoogste, maar ook wanneer je laat zien wat je waard bent krijg je daar ook naar beloond op halfjaarlijkse evaluaties.
4x een verhoging om de 6 maanden in de eerste 2 jaar juist? Hoeveel bedragen die verhogingen ongeveer op voorwaarde dat je zeer positieve feedback krijgt van klanten?

PS. Ik werk voor Sogeti BE sinds oktober vorig jaar en volgend jaar in oktober(2 jaar in dienst dan), wil ik de 2 bedrijven/bedrijfstakken onderling vergelijken met elkaar qua beloning/sfeer/carrieremogelijkheden. Vandaar deze vragen. In België heb je 3x opslag per jaar. 2x tijdens evaluaties(de 6-maandelijkse en jaarlijkse evaluatie) en dan nog een keer op 31 januari van elke jaar(Dit is een "index"-verhoging, iets dat in NL niet bestaat denk ik)

[ Voor 63% gewijzigd door makila op 07-10-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277061

Hoi Allemaal!

Ik begin per 1 november als young professional functioneel beheerder.
Ik heb er heel veel zin in, goede gesprekken gehad en alles netjes geregeld.
Het bedrijf spreekt me heel erg aan, de dynamiek en de persoonlijke touch.
Maandag 3 november heb ik 3 dagen introductie in Vianen nog meer mensen??
Daarna zien we wel, toevallig toekomstige collega functioneel beheerders hier?

Heb nog wel een vraagje, de huur (voorloop) auto krijg je die voordat je begint of na je intro,
en moet je die zelf ergens ophalen of komen ze deze brengen?

Alvast bedankt en wie weet tot ziens.

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 21:04
Anoniem: 277061 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:43:
Hoi Allemaal!

Ik begin per 1 november als young professional functioneel beheerder.
Ik heb er heel veel zin in, goede gesprekken gehad en alles netjes geregeld.
Het bedrijf spreekt me heel erg aan, de dynamiek en de persoonlijke touch.
Maandag 3 november heb ik 3 dagen introductie in Vianen nog meer mensen??
Daarna zien we wel, toevallig toekomstige collega functioneel beheerders hier?

Heb nog wel een vraagje, de huur (voorloop) auto krijg je die voordat je begint of na je intro,
en moet je die zelf ergens ophalen of komen ze deze brengen?

Alvast bedankt en wie weet tot ziens.

Gerard
Ik doe 3 November met je mee ;)
Was al in augustus aangenomen als YP voor de divisie IS
Maar ivm opzegtermijn en geen plek in oktober begin ik pas 3 November
Wat betreft de huur (voorloop) auto kan ik je niets zeggen aangezien ik mijn eigen auto rij.

[ Voor 12% gewijzigd door PortoNL op 13-10-2008 11:51 ]

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor de periode van 2 maanden Young Professional kun je ervoor kiezen om een huurauto te nemen. Deze staat klaar op de eerste Introductieavond in Vianen. Of er moet wat fout zijn gegaan met de levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:59:
Voor de periode van 2 maanden Young Professional kun je ervoor kiezen om een huurauto te nemen. Deze staat klaar op de eerste Introductieavond in Vianen. Of er moet wat fout zijn gegaan met de levering :)
Ik heb de introductie overdag maar dat maakt niet uit neem ik aan??
bedankt voor de info, dan kan ik heen beter de trein pakken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:59
Vorig jaar was het niet 'standaard' dat je tijdens je intro-periode een huur auto kreeg..
Toen was het zo dat je alleen voor een huur auto in aanmerking kwam wanneer je:
- niet in een hotel kon of wou verblijven
- en je zelf geen auto had / openbaar vervoer geen optie was.
Kortom; dat een huur auto goedkoper was dan de hotel rekening.

Zou het voor de zekerheid maar even bij je unitmanager checken.

De voorloop auto (tot je gekozen lease auto er is) krijg je pas na die 2 maand.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger_ schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:39:
Vorig jaar was het niet 'standaard' dat je tijdens je intro-periode een huur auto kreeg..
Toen was het zo dat je alleen voor een huur auto in aanmerking kwam wanneer je:
- niet in een hotel kon of wou verblijven
- en je zelf geen auto had / openbaar vervoer geen optie was.
Kortom; dat een huur auto goedkoper was dan de hotel rekening.

Zou het voor de zekerheid maar even bij je unitmanager checken.

De voorloop auto (tot je gekozen lease auto er is) krijg je pas na die 2 maand.
Hmm, inderdaad maar even een mailtje wegdoen,
ik heb namelijk een formulier gekregen wat ik terug moest sturen waarop ik aan kon geven waarop ik aan kon geven op welke manier ik mijn woon-werk verkeer wil regelen vanaf dienstverband voor de duur van mijn proeftijd. Hieruit maak ik op dat ik indien ik gekozen heb voor een huurato ik deze toch voor mijn proeftijd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 277061 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:46:
[...]

Hmm, inderdaad maar even een mailtje wegdoen,
ik heb namelijk een formulier gekregen wat ik terug moest sturen waarop ik aan kon geven waarop ik aan kon geven op welke manier ik mijn woon-werk verkeer wil regelen vanaf dienstverband voor de duur van mijn proeftijd. Hieruit maak ik op dat ik indien ik gekozen heb voor een huurato ik deze toch voor mijn proeftijd krijg.
Alleen kost je dit rond de 600 a 700 euro bruto van je loon in die 2 maanden volgens mij. Je unitmanager kan je inderdaad even raadplegen. Want volgens mij is het ten alle tijde goedkoper om even in hotel te zitten. Alleen al omdat je hotel + avond diner vergoed wordt (maximaal 22 euro volgens mij) + dat een hotelovernachting vergoeding van 30 euro bruto per nacht krijgt. Daarnaast worden de treinkaartjes, buskaarten en taxikaarten volledig vergoed.

Alleen drankjes en andere zaken die je besteld aan de bar in het restaurant worden niet vergoed. Standaard mag je deze ook niet op de rekening zetten van je kamer. Wel kun je dit doen door even dit af te spreken met de receptie van het hotel (vander Valk). Zo betaal je aan de einde van de week je drankjes in 1 keer af. Zit je ook niet te kloten met kleingeld of met je pinpas.

Maar goed dit was een 3 kwartjaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is mij niet helemaal duidelijk vanwaar die hoge kosten ingehouden van je brutoloon?
Bedoel je daarmee eigen bijdrage en fiscale waarde?? Het is zo ie zo de bedoeling dat ik
na mijn proeftijd een auto ga leasen. Wel alvast bedankt voor de tips, het is alleen nog beetje onduidelijk wat je bedoelt met die 600/700 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 275485 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:10:
Hahaha, ik snap jullie reacties ook wel hoor, maar ik vind het (persoonlijk) wel een groot verschil of je als starter binnenkomt of als ervaren kracht.
Ik ben nu eenmaal (op basis van mijn huidige salaris) verplichtingen aangegaan, waar ik nog steeds aan moet voldoen als ik van baan verander.
En ALS ik inga op het bod van Sogeti, dan kies ik ervoor om een stap terug te doen financieel, juist omdat de dingen die jullie noemen me bij Sogeti aanspreken. Maar helemaal terug naar af wil/kan ik niet. Moet de hypotheek enzo ook nog kunnen blijven betalen he?

@Zosas: kun jij me iets meer vertellen over het kopen van uren? Jouw aanpak staat me wel aan, hahaha.
Hoeveel kost een uur?

LTS
Hoeveel een uur kost hangt natuurlijk af wat je salaris is.
Het voordeel van uren kopen is dat je dus wel alle andere voordelen houdt: 100% leasevergoeding, pensioenpremie etc. Echter is het kopen van uren wel dusdanig qua bedrag dat het echt tientjes werk wordt.
Ik heb uren gekocht zodat ik 36 uur kan werken (dat uurtje extra op een dag overleven we ook wel).

Je kan dit uiteraard vragen bij de Unitmanager of recruiter waarmee je gesproken hebt.

Ik begrijp dat je niet graag consessies doet qua financiële vergoeding, maar zeker als ervaren medewerker neem ik aan dat je een keuze maakt waar ook andere aspecten een rol spelen. (functie, opleidingsmogelijkheden, doorgroeimogelijkheden)

Gezien de huidige kredietcrisis wereldwijd vraag ik me af tot hoever bedrijven uberhaupt nog flinke salarissen willen geven.

Het is eerder al hier voorbij gekomen. Sogeti is geen waanzinnige betaler, maar zeker ook geen slechte! Je moet kijken naar het totaalpakket en niet blind staren op het basisloon. Daarnaast kan ik met recht zeggen het is een warm bedrijf! Ik werk hier nu ruim een jaar en heb geen moment spijt gehad van mijn overstap.

Het gras bij de buurman is altijd groener, maar ik ben tevreden en heb het naar mijn zin!
Anoniem: 277061 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:08:
Het is mij niet helemaal duidelijk vanwaar die hoge kosten ingehouden van je brutoloon?
Bedoel je daarmee eigen bijdrage en fiscale waarde?? Het is zo ie zo de bedoeling dat ik
na mijn proeftijd een auto ga leasen. Wel alvast bedankt voor de tips, het is alleen nog beetje onduidelijk wat je bedoelt met die 600/700 €.
Fiscale bijtelling en een eigen bijdrage en dat bij elkaar over een periode van 2 maanden is denk ik wel 600 euro (oftewel 300 p/m). Daarentegen moet je jezelf afvragen of je uberhaupt een auto wilt in het begin. Mocht je nl. naar Ohio gaan als YP staat er een auto voor de deur te niksen terwijl jij er wel voor moet betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Valandil op 13-10-2008 15:34 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké het is me helemaal duidelijk, ik zal er nog eens over nadenken.

Het Ohio traject is voor mij niet van toepassing (evt. volgend jaar)
maar ik weet nu in ieder geval wat de kosten zijn.

Ik vind het prettig om te lezen dat de meesten het zo goed naar hun zin hebben bij sogeti.
Mijn eerste indruk tijdens mijn gesprekken is ook erg positief dus ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Zosas, die 36 uur wil ik ook. Mijn U-manager gaf aan dat het voor hem helemaal geen probleem is, als het bij de klant kan, kan het wat hem betreft ook.
Ik wil ook best concessies doen, maar zoals gezegd niet helemaal "terug naar af" (= iets meer dan YP), mijn hypotheek moet ook betaald worden. Ik kan wel proberen of de bank ook een stapje terug wil doen qua hoofdsom, maar ik denk dat ze daar niet intrappen.
Totaalpakket is inderdaad interessant, maar telt niet voor alles mee qua sociale dingen.

Maar ik ga de stap wel wagen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Allemaal,

Zijn er nog mensen die 3 november naar de introductie in vianen gaan,
en uit de richting den bosch komen. Ik krijg daar namelijk mijn auto pas.

Groetjes Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148364

Heeft iemand ervaring met de brandstofberekening van Sogeti, ik heb een hybride besteld, gunstige bijtelling natuurlijk, maar nu moet ik 275 euro bruto optellen terwijl dat volgens directlease slechts 200 euro is. Als ik rekening hou met voldoende flex etc gaat dat ding me 260 netto kosten (ondanks dat ik dik boven die 750 euro zit) , het is dan wel een 31k auto met alles erop en eraan maar toch...waarom is dat 275 euro voor een hybride (40k per jaar), ik rij zakelijk misschien maar 25k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Anoniem: 148364 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:46:
Heeft iemand ervaring met de brandstofberekening van Sogeti, ik heb een hybride besteld, gunstige bijtelling natuurlijk, maar nu moet ik 275 euro bruto optellen terwijl dat volgens directlease slechts 200 euro is. Als ik rekening hou met voldoende flex etc gaat dat ding me 260 netto kosten (ondanks dat ik dik boven die 750 euro zit) , het is dan wel een 31k auto met alles erop en eraan maar toch...waarom is dat 275 euro voor een hybride (40k per jaar), ik rij zakelijk misschien maar 25k per jaar.
In alle leaseregelingen waarvan ik heb gehoord moet je altijd rekenen met een nominaal aantal kilometers, zowel voor de berekening van de leaseprijs als de brandstofcomponent. Of je er nu 25000 rijdt of 70000, de norm bij Cap en Sogeti is 40000 km/jaar.

Het kan dat Sogeti van een ander gemiddeld brandstofverbruik uitgaat dan DirectLease.

Als ik even snel reken met 40.000 km/jaar, verbruik 1:20 (vrij optimistisch bij zakelijk gebruik incl de nodige snelwegkilometers) en een gemiddelde literprijs van 1,60 euro over de komende 4 jaar, dan kom ik op 267 euro aan brandstof. Zo gek is hun berekening dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:01

FreakNL

Well do ya punk?

Sogeti stopt voorlopig met het aannemen van nieuwe mensen. Dit topic zal dus voorlopig alleen dienen voor onderlinge discussies van Sogetisten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
FreakNL schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:52:
Sogeti stopt voorlopig met het aannemen van nieuwe mensen. Dit topic zal dus voorlopig alleen dienen voor onderlinge discussies van Sogetisten :+
Officieel nog niks van gehoord hier in België, maar als ik de "Bench" bekijk, is er hier ook wel een stop denk ik. Ik zit voor oktober en november ook "part-time" op de "bench". Of moet ik zeggen : "part-time" bij de klant, dat klinkt beter :) Hier voelen we het dus ook wel vrij serieus.

[ Voor 3% gewijzigd door makila op 31-10-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279250

Vraagje: volgens de Intermediair kun je gratis een MBA volgen bij Sogeti, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

FreakNL schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:52:
:o

Dat kan een paar dingen betekenen:
- Sogeti was te succesvol met het werfen en aannemen van mensen
- Een of meerdere grote klanten hebben werk voor Sogeti niet door laten gaan
- Of over de gehele linie is er minder werk binnen gekomen.

Nu maar hopen dat het bij een stop blijft en niet verder afzakt naar ontslagen :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 03-07 15:41
Motrax schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:52:
[...]
:o

Dat kan een paar dingen betekenen:
- Sogeti was te succesvol met het werfen en aannemen van mensen
- Een of meerdere grote klanten hebben werk voor Sogeti niet door laten gaan
- Of over de gehele linie is er minder werk binnen gekomen.

Nu maar hopen dat het bij een stop blijft en niet verder afzakt naar ontslagen :X
Ik spreek niet voor Sogeti maar ik ken Sogeti goed. Ik denk dat geen van je 3 suggesties het geval is.
Sogeti is vrij goed door de laatste crisis gekomen en dat willen ze weer gaan doen.
Dit betekend vooraf rekening houden met minder werk en zoveel mogelijk voorkomen van ontslagen.
Door nu te stoppen met nieuwe mensen aannemen voorkomen ze in ieder geval een deel van de ontslagen mocht het zover komen. Het risico van te vroeg stoppen met werven is wel dat je misschien de mensen niet hebt om in te zetten wanneer er nieuwe opdrachten voorbij komen waardoor je extra winst misloopt.
Persoonlijk, als Sogetist, ben ik erg blij dat Sogeti gaat voor voorzichtigheid.

Gaan we volgend jaar naar Ponypark Slagharen met een optreden van Dries Roelvink ipv de Efteling met een optreden van Marco Borsato 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat wordt dan nog spannend! Ik begin per 1 december.
Eerste 2 dagen staan al ingepland, daarna nog blanco. Zal het een drukke maand worden, of wordt het bankzitten? Zou ik wel balen vinden, in mijn proeftijd bankzitten. Je wilt toch laten zien wat je kunt he?

Verder ben ik wel benieuwd naar wat ik kan verwachten. 2 dagen introductie, ik krijg als het goed is een huurauto gedurende de proeftijd, alleen weet ik nog niet hoe en wat. Lijkt me onhandig om met mijn eigen auto heen te gaan en met de huurauto terug, dus misschien de eerste keer maar met openbaar vervoer?
Ben ook al wel aan het kijken wat ik qua lease zal gaan doen, maar ben daar nog niet helemaal uit...
Ook even afwachten wat de leaseaanbiedingen zijn in 2009...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Je hoeft je niet druk te maken als je in december/januari op de bank zit. Alle grote klanten zijn projecten in dec aan het afronden en nemen dan niemand nieuw meer aan en in januari zijn ze allemaal bezig met de budgetten dus in feb zijn er weer volop klussen. Zo ging het in iedergeval bij mij toen ik 2 jaar geleden overstapte. Je zult er nooit uit gekickt worden omdat een relatiemanager geen klus voor je kon vinden de eerste 2 maanden. Sure, je moet zelf ook kijken maar wat niet op het planbord staat kun jij ook niet ruiken.
Waarschijnlijk mag je 6 weken je cv lopen tunen en online cursussen doen.

Kijk voor een auto eerst even op het digitale prikbord en bel zsm even met mobility over je huur-auto, wel zo handig om dat even goed geregeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

[b][message=30990343,noline]
Ook even afwachten wat de leaseaanbiedingen zijn in 2009...
Ik zou voor de 20% bijtelling gaan op de BMW 1, Audi A3 of Volvo C30 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zomervakantie en December zijn voor detachering in het algemeen erg rustige maanden als het gaat om het plaatsen van mensen. Daar hoef je je inderdaad niet druk om te maken.

Als stelregel is het ook niet verstandig om van een project af te rollen in die tijd als je geen nieuwe bevestigde rol hebt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Motrax schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:56:
Zomervakantie en December zijn voor detachering in het algemeen erg rustige maanden als het gaat om het plaatsen van mensen. Daar hoef je je inderdaad niet druk om te maken.

Als stelregel is het ook niet verstandig om van een project af te rollen in die tijd als je geen nieuwe bevestigde rol hebt.
Ik kan dat beamen. Ik ben vorig jaar aangenomen. Oktober - januari zat ik gewoon te niksen. Dan pas hadden ze een project voor mij. De zomerperiode heb ik dan overleeft en ik heb gewerkt van eind januari tot eind oktober, maar sindsdien zit ik opnieuw op de bench. Ik heb dan een beetje pech gehad in november bij een interview(4 kandidaten, 2 collega's van de firma gekozen, maar ik was er niet bij) en nu zal ik waarschijnlijk moeten wachten tot januari want nu valt het gewoon volledig stil. Er komen nu welgeteld 0 aanvragen binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door makila op 29-11-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
makila schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:24:
[...]

Ik kan dat beamen. Ik ben vorig jaar aangenomen. Oktober - januari zat ik gewoon te niksen. Dan pas hadden ze een project voor mij. De zomerperiode heb ik dan overleeft en ik heb gewerkt van eind januari tot eind oktober, maar sindsdien zit ik opnieuw op de bench. Ik heb dan een beetje pech gehad in november bij een interview(4 kandidaten, 2 collega's van de firma gekozen, maar ik was er niet bij) en nu zal ik waarschijnlijk moeten wachten tot januari want nu valt het gewoon volledig stil. Er komen nu welgeteld 0 aanvragen binnen.
Dat ligt er een beetje aan wat je doet. Ik kom per 1/1 ook op de "bench" maar mijn cv gaat maandag al naar een potentiele nieuwe opdracht...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe werkt dat 'benchen'? Zit je dan echt thuis? Of moet je naar kantoor en zo ja, maakt het nog uit naar welke vestiging? Kun je dan opleidingen doen?
Benchen is wel balen voor je resultaatsbonus.

Leuk trouwens, ik las op 'MijnPagina's' dat mijn lease-auto eind januari voor zijn APK moet. Ik heb a.s. maandag pas mijn 1e introductiedag. Welke leaseauto zouden ze het over hebben? Ik dacht met een huurauto te beginnen in de proeftijd....

@Zosas: zou je me willen pm'en? Ik ben benieuwd naar jouw constructie van de 36-urige werkweek bij een 40-urig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
Anoniem: 275485 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:22:
Hoe werkt dat 'benchen'? Zit je dan echt thuis? Of moet je naar kantoor en zo ja, maakt het nog uit naar welke vestiging? Kun je dan opleidingen doen?
Benchen is wel balen voor je resultaatsbonus.

Leuk trouwens, ik las op 'MijnPagina's' dat mijn lease-auto eind januari voor zijn APK moet. Ik heb a.s. maandag pas mijn 1e introductiedag. Welke leaseauto zouden ze het over hebben? Ik dacht met een huurauto te beginnen in de proeftijd....

@Zosas: zou je me willen pm'en? Ik ben benieuwd naar jouw constructie van de 36-urige werkweek bij een 40-urig contract.
Reken er maar op dat je in de huidige periode aan de slag moet als je in de beschikbaarheid zit. Niet dat daar iets mis mee is uiteraard. Zorgen dat je opleidingsnivo up-to-date is, werkzaamheden op kantoren, en indien mogelijk zgn "stage-inzet" bij reeds lopende opdrachten indien de klant in kwestie dat goed vind. Daar leer je veel van, je besteedt je tijd nuttig (je wordt immers betaald).

Ik wordt in januari vader en ben ook bezig met een deeltijd regeling. Ik werk inmiddels 3 jaar bij Sogeti, (daarvoor 5 jaar Getronics) en weet dus inmiddels redelijk wat van het bedrijf.
Deeltijd werken (ik ga naar 32 uur) is voor mij op drie manieren in te vullen.
1) Ik ga verlof bijkopen. Met ruimte tot 400 uur is dat prima op te vullen, zeker als je bedenkt dat ik maandag als papadag heb gekozen, en er zijn nogal wat wettelijke vrije dagen op maandag.
2) Ik ga ouderschapsverlof opnemen. De regelingen worden dan (ex pensioen) gekort met 20% (Hiervoor moet je minimaal 1 jaar in dienst zijn bij een werkgever)
3) contractueel 32 uur werken.

Optie 1 is de meest simpele (alles blijft 100%), maar het nadeel is dat er niets is vastgelegd. Als je dus wordt ingezet bij een klant die jou 40 uur wil hebben, of 5 dagen aanwezigheid wenst, dan heb je dus geen recht op die extra verlofdag. Deze optie kan ik dus alleen kiezen als ik in een langlopende opdracht zit, waarbij de klant instemt met 4x8.
Optie 2 is wat ik waarschijnlijk ga doen, het staat dan immers op papier. Alle regelingen (Verlof, mobiliteit, onkostenvergoedingen) worden met 20% gekort. Uitgezonderd de pensioenopbouw.
Optie 3 is me wat definitief, hierbij vervalt tevens het recht op hogere pensioenopbouw.

Het lastigste in financiële zin is uiteraard de auto. Ik rijd een wagen van 30k, lease 829. De bijtelling blijft, de mob.vergoeding daalt. Mijn eigen bijdrage wordt dus een stuk hoger, al kan die wel geflexed. Omdat het één en ander dan wel van een lager loon afgaat, drukt het procentueel zwaarder op het loon. Al zal het wel zo zijn dat mijn vrouw op mijn vrije dag de auto meeneemt. We hebben er maar eentje, dus dan is wel zo eerlijk dat we meer gaan betalen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mistraller, gefeliciteerd! Papa worden is super!
Ik ga van een 32-uur contract bij mijn huidige (tot 1 december) werkgever naar 40-uur bij Sogeti. Deeltijd was op papier niet mogelijk, maar in de praktijk met verlofuren kopen wel: indien de opdrachtgever het goed vindt, vindt de UM het ook goed. Dat wil ik dus gaan doen. Ik wil graag 4x9 werken.
Dat moet ik inderdaad bij iedere nieuwe opdrachtgever weer 'bevechten'. Mijn papadag zal op een of andere manier toch ook gerealiseerd moeten worden (3 kids en vrouw die op basis van mijn oude werkschema ook een planning van werk/studie heeft gemaakt).
Wat is jullie ervaring met de opdrachtgevers, zijn die vaak wel 'in' voor 36 uur verdeeld over 4 dagen?

Het is ook niet zo dat ik niet aan de slag wil hoor. Ik ben gewoon benieuwd hoe benchen (ongeacht welke periode van het jaar) in zijn werk gaat. Ik sta voor 2 opdrachten op 'interview' en voor nog 3 anderen ben ik aangemeld. Interesse is er dus wel, gelukkig, hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 275485 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:10:
Mistraller, gefeliciteerd! Papa worden is super!
Ik ga van een 32-uur contract bij mijn huidige (tot 1 december) werkgever naar 40-uur bij Sogeti. Deeltijd was op papier niet mogelijk, maar in de praktijk met verlofuren kopen wel: indien de opdrachtgever het goed vindt, vindt de UM het ook goed. Dat wil ik dus gaan doen. Ik wil graag 4x9 werken.
Dat moet ik inderdaad bij iedere nieuwe opdrachtgever weer 'bevechten'. Mijn papadag zal op een of andere manier toch ook gerealiseerd moeten worden (3 kids en vrouw die op basis van mijn oude werkschema ook een planning van werk/studie heeft gemaakt).
Wat is jullie ervaring met de opdrachtgevers, zijn die vaak wel 'in' voor 36 uur verdeeld over 4 dagen?

Het is ook niet zo dat ik niet aan de slag wil hoor. Ik ben gewoon benieuwd hoe benchen (ongeacht welke periode van het jaar) in zijn werk gaat. Ik sta voor 2 opdrachten op 'interview' en voor nog 3 anderen ben ik aangemeld. Interesse is er dus wel, gelukkig, hahaha.
In mijn huidige opdracht is het niet bespreekbaar (alleen 4,5 dag aanwezigheid zou kunnen). 4x9 zie ik niet te zitten, want ik zal toch 's morgens een kleine naar de opvang moeten brengen. Stel dat je dan met langere reistijd zit, dan is het bijna niet te combineren. Ik heb met verschillende collega's gesproken die het wel met verlof af hebben gekund, maar ik weet niet hoe de komende periode zich zal voltrekken. Mijn ervaring leert dat je in deze tijden beter wat zekerheid kan creëeren. Als een inzet niet doorgaat enkel vanwege de wens voor 4x9 terwijl deze nergens is vastgelegd in je arbeidsovereenkomst, dan heb je wel wat uit te leggen denk ik.

Voor wat betreft op de bank zitten ("beschikbaarheid" heet dat in normale termen binnen Sogeti); als professional heb je iets meer vrijheden, en mocht je tot voor kort voor de kortere periodes wel thuis blijven. Persoonlijk vind ik dat je wel wat moet doen met die tijd, en heb ik in een periode veel met linux zitten klooien, en heb dit middels een LPI-101 certificering aangetoond. Kwestie van geven en nemen. In de huidige situatie is thuiszitten er niet zonder meer bij. Als je beschikbaar bent, spreek je met de UM af welke opdracht je gaat doen. Stel dat je expert bent in het een of ander, dan kan je verwachten dat je een cursus gaat doen voor andere beschikbaren, of dat je bijspringt bij andere klussen. Dit is inmiddels gecommuniceerd binnen alle divisies. Wat mij betreft een goede zaak.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, die zekerheid die je noemt had ik van de ene kant graag gehad, maar was (nu?) niet mogelijk, daarnaast heeft het de genoemde voordelen van volledige leasevergoeding, sociale dingen etc. en ik wilde wel graag switchen (zie eerder in dit topic). Full-time (tijdelijk) zou op zich geen ramp zijn, ik zou het wel jammer vinden als ik mijn papadag structureel zou moeten missen, dus ga er wel steeds voor om 4x9 bespreekbaar te maken. Voor het schema van mijn vrouw zou het wel lastiger worden, en dan moet er dus meer beroep gedaan worden op opvang, terwijl we dat nu goed geregeld hadden/hebben. Hopen dus op medewerking van de klanten waar ik terecht kom. Daarnast hangt het ook een beetje af van de reistijd: 2 uur van huis=liever 4x9, fietsafstand van huis mag best 5x8 (al heeft ook dan 4x9 de voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik vind persoonlijk dat opdrachtgevers niet moeilijk moeten doen om 4x9.
Veel van hun eigen medewerkers werken ook maar 4 dagen (of soms minder). Ik heb nu het voordeel dat ik bij een opdrachtgever werk waar zowat al het personeel 4x9 werkt (hier is 5x8 een uitzondering).

Maargoed, mijn opdracht komt ten einde en inderdaad nergens staat vast dat ik 4x9 werk.
Ik zie hier de schone taak aan de relatiemanager omdat vooraf te communiceren met de opdrachtgever zodat die niet verbaast staat te kijken. Zoals je ook aangeeft, geldt ook voor mij dat het hele thuisrooster (werkende vrouw en 2 kinderen met creche) niet even per opdracht omgezet kan worden.

Zeker anno nu, met de huidige techniek, fileleed etc. is het zaak dat mensen zich bewust gaan worden van resultaatgericht werken en niet een aanwezigheidsplicht.

Oftewel: kaart het aan bij je RM als hij je aanbiedt!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Berichtje van partner van LTS.

Ik weet niet zo goed wat ik van het geheel moet denken: mijn partner (LTS dus) is aangeboden voor een opdracht, maar heeft zelf voorkeur voor een andere (eigenlijk 2, maar voor de 2e wordt hij niet aangeboden...). Voor de (niet voorkeur)opdracht staat morgen een gesprek bij de opdrachtgever (gisteren de pre-intake gehad met de RM na afloop van de 1e introductiedag). Pas als die opdracht niet door zou gaan, mag de voorkeursopdracht besproken worden (die staat overigens ook op 'interview'). Verder werd door UM verteld dat mijn partner deze (niet voorkeur)opdracht eerst maar voor voltijds binnen moest halen, dan kon er later alsnog over 4x9 gesproken worden.
Ik zelf vind dat niet leuk om te horen. Ons thuisrooster is ook niet steeds maar om te gooien (ik werk en ga naar school, 2 kinderen op school en een baby thuis).
Overigens vond ik het ook verbazend om te horen dat een laptop geen standaard uitrusting is. Dat was zelfs zo bij zijn vorige werkgever, en dat was niet eens een automatiseringsbedrijf!!
Het lijkt me dat juist voor remote werken zo'n ding erg makkelijk is????

Het is mij nog niet helemaal duidelijk naar wie de wensen gecomminuceerd dienen te worden: je eigen UM of de RM van de betreffende opdracht.

Ik hoop dat mijn gevoel nog wat bijdraait, want de juichende stemming overheerst nu bij mij in elk geval niet, zeg maar....(en mijn partner heb ik ook wel eens positiever zien reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Een laptop krijg je zodra je deze nodig hebt, je UM zal daar zijn akkoord voor moeten geven.
In de praktijk hebben klanten helemaal geen zin in thuiswerkende externen dus voor het meerendeel van de Sogetisten is een laptop overbodig. Daarnaast ken ik geen enkele klant die het toestaat dat je een niet-klant-eigen laptop op hun netwerk aansluit. Persoonlijk ben ik blij dat ik niet een dergelijk dood gewicht hoef mee te slepen en dat de klant verantwoordelijk is voor het leveren van een fatsoenlijke Arbo-verantwoorde werkplek :)

Over de reactie van de RM, RM's zijn er om zoveel mogelijk plaatsingen binnen te slepen.
Het kan zijn dat de andere opdracht bij een klant is die veel hogere eisen stelt aan bijvoorbeeld uitstraling, ervaring of wat maar de voorkeur van de maand is. Misschien is het voor de RM makkelijker om iemand anders bij de andere klant te kunnen plaatsen. Een goede RM gaat niet alleen af op de wensen van de medewerker maar weegt goed af tegen de kansen op plaatsing: we hebben er niets aan als de klant kiest voor een concurrent.
Aan de andere kant heb je je eigen UM, die is er voor jou belangen en die kun je zeker bellen als jij niet blij bent met de gang van zaken. De UM zal over het algemeen de RM bellen en vragen hoe de vork in de steel zit. Je UM is ook de persoon die je persoonlijke ontwikkeling bewaakt (daar hoort ook een gezonde work-life balance bij) dus hij of zij is je aanspreekpunt in deze situatie. Maar ga er niet bijvoorbaat vanuit dat de RM geen goede reden heeft om jou hier aan te bieden in plaats van ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een keer een 'inbraakje' van partner van LTS..

Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gegaan is met de diverse Mmen. Hij heeft gisteren in elk geval de RM van de (niet voorkeur)opdracht gesproken en moet morgen dus naar de klant zelf.
Hoe werken die aanbiedingen dan? Bij je inzet dan he, bedoel ik. Daar stond hij er nu bij 5 aangeboden, waarvan hij er zelf dus een had aangegeven passend te vinden, de andere 4 waren aangedragen door anderen. Wie biedt je aan? Je UM of zoeken de RM's naar passende personen?
De UM had in elk geval aangegeven dat 4x9 niet nu ter sprake gebracht moest worden, maar pas als ie al aan het werk was in het project. Mij (en mijn partner ook trouwens) lijkt juist de intake HET moment om dit soort dingen te bespreken.

En ik vind het ook raar dat hij niet zijn eigen voorkeur mag volgen. Als er nou geen andere optie zou zijn, zou ik zeggen ok, maar er is blijkbaar een (andere) RM die hem wil spreken voor een opdracht die in elk geval op het eerste oog meer zijn voorkeur heeft. Maar daar mag hij nog niet mee gaan praten?

Straks maar eens horen hoe het vandaag gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Die laptop, ik vind het ook prima dat we er standaard geen krijgen. Een laptop is een zeer grote kostenpost. Ik heb er bij mijn vorige werkgever 5 jaar lang van "genoten" in totaal heb ik hem denk ik max een half jaar echt zakelijk gebruikt, en verder lag ie in de tas, of soms op de bank voor wat internet. Een laptop is gereedschap. Geen beloning. Dan liever een goede internet vergoeding, en die is er gelukkig.

Over die 4x9 afspraken zit het kort gezegd als volgt in mekaar: Als je dat op basis van verlof doet, dan geldt dat je contract dus gewoon 40 uur is. Verlof (=Vakantie) zal je altijd met de klant moeten afspreken. Ook als je dus 1 dag in de week vrij wilt. Er zijn voldoende functies te vinden waar het niet gewenst is. Zoals de opdracht waar ik nu zit; hier is 4x9 of 4x8 gewoon niet gewenst. Conservatief, maar het is zo. Het achterliggende idee is dat men dan voor 0,2FTE een ander moet zoeken. En dat kost teveel geld.
Als het wettelijk is vastgelegd door contract, ouderschapsverlof of andersoortig verlof dan is het niet anders, maar je bent er zelf bij als je een 40 urig contract tekent. Je kan dan geen rechten ontlenen om deeltijd te werken.

In de huidige tijden is elke inzet natuurlijk mooi meegenomen, want december/januari is gewoon de slechtste periode in het jaar, en daar komt de kredietcrisis nog eens bij. Als een inzet dan afketst omdat een wensenlijstje van een medewerker niet aansluit, dan kost dat dus erg veel geld.

Over intakes; De eigen voorkeur speelt mee, maar bedenk dat er veel meer zaken mee kunnen spelen. Een klant die in hoge nood zit, of een hoger tarief dat voor een medewerker gevraagd kan worden. Op basis van de gegevens op Einstein kan je vaak niet genoeg zien over de inzet. Zo zit ik nu op een P7 inzet, terwijl ik P6 ben. En de opdracht is gewoon prima te doen. En er ligt veel meer uitdaging in deze klus dan dat ik in eerste instantie had gelezen op einstein. Een RM heeft veel meer inside information.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 02-12-2008 21:45 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Het op intake gaan bij een opdrachtgever werkt conform een heel simpel principe en staat los van nood en tarief:
wie het eerst komt wie het eerst maalt.

De opdrachtgever die meldt dat hij een medewerker op intake wilt, daarvoor wordt de medewerker exclusief gereserveerd voor deze klant. Voorwaarde is dat de intake binnen een bepaalde periode moet plaats vinden evenals de beslissing. Verstrijkt de periode, dan is de exclusiviteit weg en kan de medewerker weer op intake bij andere opdrachtgevers.

Het is inderdaad jammer dat 4x9 niet vooraf met de klanten wordt besproken; mijns inzien heb je als relatiemanager een moeilijkere taak om het achteraf te verkopen aan je klant, dan vooraf en staat de klant straks voor een verrassing. Daarentegen als de klant je echt graag wilt hebben, vinden het soms weer niet bezwaarlijk.

Verder kan de opdracht niet echt de voorkeur zijn van LTS, maar als er een match is, dan is er een match en ga je op intake. Klinkt heel erg hard, maar zo werkt dit nou eenmaal. Dit heb je deels zelf in de hand: kennis, kunde, ambitie en opdrachtsvoorkeuren goed bijhouden.

Huidige markt omstandigheden spelen natuurlijk ook niet in het voordeel en is het logisch dat men van ons verwacht dat we wat flexibeler opstellen t.a.v. nieuwe opdrachten. In het uiterste geval kan LTS altijd ouderschapsverlof (is een recht) of zijn contract laten omzetten. (36 of 32 uur). Neemt niet weg dat dit geen ideale start is.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan beter een eigen usernaam aanvragen, hahahaha.
Maar nog even een berichtje van partner van LTS.

Gisteren is wat meer besproken over hoe en wat met aanmelden bij opdrachten. Inderdaad wie het eerst komt, die het eerst maalt. Dus als je zelf een voorkeur hebt, daar hard achteraan gaan, zodat die als eerste mag 'malen' zeg maar.
Het schijnt wel zo te zijn dat een aanbieding maar een bepaalde tijd (paar dagen?) mag blijven staan, maar dat loopt geloof ik niet helemaal soepel, want sommige opdrachten staan al sinds half november in zijn lijstje, maar er gebeurt verder niks mee.
Het is niet zo dat de opdracht waar LTS vandaag voor op intake gaat hem niet leuk lijkt, maar de andere vond ie leuker. Uiteraard heb je in de huidige markt niet veel te kiezen, dus inderdaad: match=match. Ik verwacht ook niet dat ie het laat stuklopen op 4x9. Kan ik me tenminste niet voorstellen van hem. Sowieso wil ie graag aan de slag. Alleen loopt mijn hele schema dan de komende maanden compleet in de shit, hahahaha.

Het is even wennen, de detacheringswereld, als je die niet gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 275485 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:26:
Ik kan beter een eigen usernaam aanvragen, hahahaha.
Maar nog even een berichtje van partner van LTS.

Gisteren is wat meer besproken over hoe en wat met aanmelden bij opdrachten. Inderdaad wie het eerst komt, die het eerst maalt. Dus als je zelf een voorkeur hebt, daar hard achteraan gaan, zodat die als eerste mag 'malen' zeg maar.
Het schijnt wel zo te zijn dat een aanbieding maar een bepaalde tijd (paar dagen?) mag blijven staan, maar dat loopt geloof ik niet helemaal soepel, want sommige opdrachten staan al sinds half november in zijn lijstje, maar er gebeurt verder niks mee.
Het is niet zo dat de opdracht waar LTS vandaag voor op intake gaat hem niet leuk lijkt, maar de andere vond ie leuker. Uiteraard heb je in de huidige markt niet veel te kiezen, dus inderdaad: match=match. Ik verwacht ook niet dat ie het laat stuklopen op 4x9. Kan ik me tenminste niet voorstellen van hem. Sowieso wil ie graag aan de slag. Alleen loopt mijn hele schema dan de komende maanden compleet in de shit, hahahaha.

Het is even wennen, de detacheringswereld, als je die niet gewend bent.
Maak je niet teveel zorgen, meestal loopt dit wel goed. Ik kan me goed voorstellen dat bij de klant er ook interne mensen zijn die 4 dagen (of minder) werken. De wens van LTS is dus niet vreemd: 4 dagen alleen dan een uurtje extra op de dag.

Zaak is wel dat LTS achter de Relatiemanager zijn broek blijft gaan om dit bij de klant te regelen om verrassingen te voorkomen. Daarnaast moet de intake ook wel tot een succes komen.

Persoonlijk vind ik detacheren een mooie wereld: veel opdrachten, veel verschillende klanten en veel ervaring opdoen in een korte tijd. Wel wordt er wat meer verwacht van een medewerker in de detachering omdat je veelal afhankelijk bent van de wensen en eisen van de klanten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Zosas schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:09:
In het uiterste geval kan LTS altijd ouderschapsverlof (is een recht) of zijn contract laten omzetten. (36 of 32 uur). Neemt niet weg dat dit geen ideale start is.
Dit kan dus niet, want het recht op ouderschapsverlof kan pas uitgeoefend worden indien de medewerker een jaar bij een werkgever in dienst is. (wettelijk bepaald)

Verder is er bij indiensttreding bepaald dat een part-time contractsduur niet mogelijk was, tenminste dat lees ik hierboven. Dus ik weet niet of je dat dan nu ineens wel kan omzetten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 09:46
Ik werk in een grote eindgebruikersorganisatie, na eerst voor detacheerders gewerkt te hebben. Voor een externe rekenen we 1.05 fte, omdat we zelf 38u p/w werken. Voor regulier beheerwerk door externen is 4*9 of thuiswerken not-done, ook al is dit de normaalste zaak van de wereld voor de internen. Voor managementfuncties of in projecten is het in overleg wel mogelijk, maar dan wordt het doorgaans al bij het aanbieden van het cv meegenomen. Achteraf kan je dit niet meer te sprake brengen. Als eindgebruikersorganisatie huur je Sogeti in en geen individue.

Het aantal bankzitters bij elke detacheerder stijgt ontzettend. Sogeti is er alles aan gelegen om de bank leger te krijgen en dit soort wensen sneuvelen dan helaas als eerste. Interessante opdrachten om de hoek worden ook een utopie. Opdrachten worden vaak bij meerdere partijen uitgezet, dus zelfs al ben je de enige die wordt aangeboden, dan nog heb je geen garantie tot succes. Meestal komen de cv's al binnen een werkdag binnen, hebben we de mensen een dag later op gesprek, een week later beginnen ze.

Sorry, maar zo hard wordt het spel wel gespeeld. Mijn advies zou dan ook zijn om te gaan kijken naar een functie bij een eindgebruikersorganisatie, waar jouw eisen en wensen gewoon deel uitmaken van het arbeidsvoorwaardelijk pakket.

Mema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Mema schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:00:
[...]Sorry, maar zo hard wordt het spel wel gespeeld. Mijn advies zou dan ook zijn om te gaan kijken naar een functie bij een eindgebruikersorganisatie, waar jouw eisen en wensen gewoon deel uitmaken van het arbeidsvoorwaardelijk pakket.
Ik sluit me aan bij dit advies.

Als zaken zoals parttime/ouderschapsverlof en reistijd een erg belangrijke rol spelen, dan lijkt het me inderdaad verstandig om de detachering/consultancy/accountancy etc achter je te laten en "bij de klant" te gaan werken.

Ten eerste omdat je reistijden wat meer voorspelbaar zijn (steeds dezelfde plek), ten tweede omdat steeds meer bedrijven aan (gedeeltelijk) thuiswerken doen, maar meestal alleen voor het vaste personeel. Ten derde omdat je vaak maar een 38- of zelfs 36-urige werkweek hebt. Dat levert 12-25 ATV dagen per jaar op. Als je die dagen slim inzet dan heb je veel minder ouderschapsverlof nodig.

Tegenover deze voordelen van werken "bij de klant" staat m.n. het grote voordeel van IT dienstverleners: snellere professionele groei. En nog een aantal andere zaken, leaseauto, afwisseling etc.
Je moet voor jezelf beoordelen of jouw keuze detachering/vaste werkplek nog bij je persoonlijke omstandigheden past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
t_captain schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:59:
[...]

...
Ik dus niet.

Bij 4x9 betaal je ook voor 36 uur en niet voor 40, dus waar zit het bezwaar in. Zeker in het opvullen van resourceproblemen op afdelingen is het veel makkelijkere meedraaien in het rooster.

Thuiswerken is net als bij interne: gewoon resultaatverplicht. (ik praat vanuit mgt/pl functies).
Ik denk door je "externe" gewoon te laten participeren als interne mensen, dat ze van veel meer toegevoegde waarde zijn dan ze in het "externe hoekje" te zetten.

Je huurt gewoon professionals in op basis van hun kennis, kunde en goede inzet. Hierin kan je als opdrachtgever best gewoon in meegaan als het aankomt op mogelijkheden voor thuiswerken of 4x9.
Een externe die je verplicht om 5 keer per week 4 uur reistijd moet ondergaan, niet mag thuiswerken of 4x9 kan je net als een interne na verloop van tijd afschrijven (we blijven mensen). Kan je weer opzoek naar een nieuwe externe, inwerken, kennis verlies etc... dat is zonde van je tijd en geld.

Ik huur liever mensen in op basis van resultaatverplichting en niet aanwezigheidsverplichting.

Maargoed, vaak werkt het merendeel 40 uur (5x8) dus is het meestal geen issue.
Door duidelijk te communiceren zijn zaken gewoon bespreekbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Valandil op 07-12-2008 18:16 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
t_captain schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:59:
[...]

Als zaken zoals parttime/ouderschapsverlof en reistijd een erg belangrijke rol spelen, dan lijkt het me inderdaad verstandig om de detachering/consultancy/accountancy etc achter je te laten en "bij de klant" te gaan werken.

Ten eerste omdat je reistijden wat meer voorspelbaar zijn (steeds dezelfde plek), ten tweede omdat steeds meer bedrijven aan (gedeeltelijk) thuiswerken doen, maar meestal alleen voor het vaste personeel. Ten derde omdat je vaak maar een 38- of zelfs 36-urige werkweek hebt. Dat levert 12-25 ATV dagen per jaar op. Als je die dagen slim inzet dan heb je veel minder ouderschapsverlof nodig.

Tegenover deze voordelen van werken "bij de klant" staat m.n. het grote voordeel van IT dienstverleners: snellere professionele groei. En nog een aantal andere zaken, leaseauto, afwisseling etc.
Je moet voor jezelf beoordelen of jouw keuze detachering/vaste werkplek nog bij je persoonlijke omstandigheden past.
Dat kan je prima combineren, maar je moet wel zorgen dat je je afspraken gewoon hard maakt. Dat geldt bij elk bedrijf of het nou wel of geen detachering is. Bij Sogeti is er een veelheid aan mogelijkheden, maar je moet ze wel bespreekbaar maken. Je kan (zeker in de komende periode) van geen enkel bedrijf verwachten dat jouw wensen ingewilligd worden als dit keihard omzet kost.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals het er nu uitziet is het geen bankzitten voor mij (YESSS!)
Vorige week op intake geweest en de klus gekregen. Wel voor fulltime, tenzij ik er nog wat uren afgekletst kan krijgen, die ik kan snipperen, maar ik denk dat dat (mede gezien de inhoud van de klus) nog wel eens moeilijk kan worden. Op zich geen man overboord, maar wel lastiger met opvang regelen voor de kinderen.
Ik moet er ook 'inkomen', hoe de detachering werkt. Wat kaart je wanneer aan? Hoe stel je je op?
Uiteraard hou je rekening met de huidige markt/omstandigheden, en niet te vergeten het feit dat ik nog in mijn proeftijd zit.
Morgen dus mijn eerste echte werkdag als Sogetist.

Even over de knikkers: hoe werkt het nou eigenlijk met die resultaatbonus? Als ik het goed heb, ga ik die deze maand dus al niet meer halen, omdat ik de eerste week beschikbaarheid heb gehad en dus never nooit niet meer aan 134 uren 'bonusdragend' ga komen.
En Zosas, die 4 uur in de week die jij snippert, tellen die ook niet mee bij de bonusdragende uren?
En ik heb nog eens zitten tellen, maar hoe kom je in 's hemelsnaam aan 200% van je normbonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 275485 schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:07:

Even over de knikkers: hoe werkt het nou eigenlijk met die resultaatbonus? Als ik het goed heb, ga ik die deze maand dus al niet meer halen, omdat ik de eerste week beschikbaarheid heb gehad en dus never nooit niet meer aan 134 uren 'bonusdragend' ga komen.
En Zosas, die 4 uur in de week die jij snippert, tellen die ook niet mee bij de bonusdragende uren?
En ik heb nog eens zitten tellen, maar hoe kom je in 's hemelsnaam aan 200% van je normbonus?
Succes!

Bonus voor december red je inderdaad niet meer. Alle productieve uren, alsmede alle reguliere verlofuren (ook de aangekochtte uren dus) tellen mee in de bonusregeling. Alle uren in je urenbon met een geldzakje ervoor tellen mee. Je kan eens naar de urenbon applicatie op einstein kijken, dat wijst zichzelf.

200% haal je alleen in tijden dat er flinke overwinst geboekt wordt. Dat heb ik dit jaar in elk geval niet meegemaakt, maar normaliter zit je wel ruim boven de 150% als je volledig declarabel bent ingezet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En hoe groot is die bonus dan? En deze bonus is gebaseerd op 100% productief, of 90% enz?

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Motrax schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:19:
En hoe groot is die bonus dan? En deze bonus is gebaseerd op 100% productief, of 90% enz?
Eenieder heeft een bepaalde "normbonus". Ik ben destijds gestart met 100 euro. Alle productieve uren boven de 80% van de te werken uren van die maand tellen mee.
Voor deze maand: te werken uren in december:168, 80% regel is dus 134 uren (Drempelwaarde)
Alle declarabele uren boven deze 134 tellen dan mee. Stel dat je dus 1 dag ziek bent, en verder de hele maand declarabel bent, dan pak je dus 26 bonus uren. Het bonuspercentage wat verder maandelijks door de directie wordt vastgesteld is van belang. Stel dat dit 4% is dan is het dus 26x4=104% x normbonus = €104
Die dag ziek kost je dus 8x4=32%xnormbonus=32 euro.
De afgelopen jaren was het bonusbedrag wel hoger dan 4% overigens.

Bij een salarisverhoging krijg je vaak een deel in je normbonus, omdat er een streefpercentage voor flexibel loon is. Je mag ook vrijwillig meer loon in de bonuspot stoppen. Zolang je maar een percentage boven de 100% kan halen is dat dus gunstig.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Die bonus is een stukje variabel inkomen dat in hoogte verschilt per persoon.
Wanneer je in dienst komt gaat er maar een beetje in maar elke loonsverhoging die je krijgt gaat er een deel naar je basissalaris en een deel naar je variabele potje.

Wanneer je voldoet aan de minimale uren inzet krijg je het variabele potje uitgekeerd.
Afhankelijk van hoe goed Sogeti 'gedraait' heeft wordt een bonuspercentage bepaald.
Stel je heb 100 euro in je variabele potje & het bonuspercentage zit op 150% dan krijg je 150 euro bij je bruto inkomen op. Dit mechanisme beloond mensen die op een klus zitten en niet ziek zijn.
Vakantiedagen zijn gewoon bonusdragende uren dus vakantieopnemen heeft geen invloed op je bonus.

Er zijn mensen die dit geen fijn systeem vinden maar ik vind het een prima middel om ziekteverzuim tegen te gaan en bankzitters extra te stimuleren om op een nieuwe klus te komen.
Tevens maakt het bankzitters iets goedkoper en dat scheelt in economisch zwaardere tijden.
Ik heb er zelf voor gekozen zelfs extra geld in mijn variabele potje te stoppen. Wanneer je zeker bent van een klus voor langere termijn kan dit erg interessant zijn. Aan de andere kant ben ik dubbel-niet-blij wanneer ik een flinke griep te pakken heb. Je kunt overigens wel extra geld in het potje stoppen maar nooit verlagen, ik zou het beter vinden om één maal per jaar zelf de grootte van je potje te bepalen met bijvoorbeeld een minimum en maximum percentage van je loon.

[ Voor 0% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 08-12-2008 11:30 . Reden: Altijd d's en t's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 275485 schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:07:
Zoals het er nu uitziet is het geen bankzitten voor mij (YESSS!)
Vorige week op intake geweest en de klus gekregen. Wel voor fulltime, tenzij ik er nog wat uren afgekletst kan krijgen, die ik kan snipperen, maar ik denk dat dat (mede gezien de inhoud van de klus) nog wel eens moeilijk kan worden. Op zich geen man overboord, maar wel lastiger met opvang regelen voor de kinderen.
Ik moet er ook 'inkomen', hoe de detachering werkt. Wat kaart je wanneer aan? Hoe stel je je op?
Uiteraard hou je rekening met de huidige markt/omstandigheden, en niet te vergeten het feit dat ik nog in mijn proeftijd zit.

En Zosas, die 4 uur in de week die jij snippert, tellen die ook niet mee bij de bonusdragende uren?En ik heb nog eens zitten tellen, maar hoe kom je in 's hemelsnaam aan 200% van je normbonus?
Ja, verlof is bonusdragend
Maar reken het wel goed uit.

Je kan bijvoorbeeld voor cursus op een werkdag 8 uur schrijven (1 tekort, dus op je vrije dag kost het je 5 uur verlof ipv 4) of een feestdag betekent dat je een dag minder hebt gewerkt. Ook hier rekent men 8 uur terwijl je 9 moet maken; dus op je vrije dag 5 uur verlof ipv 4.

Dus simpele rekensom:
52 weken - 5 weken vakantie = 47 weken.
47 x 4 uur = 188 uur.

Hier ga je het dus niet mee redden. Doordeweeks een keer ziek? max 8 uur schrijven, dus moet je extra verlofuur schrijven op je vrije dag. Rond de 188 af op 200 en dan heb je een buffer.

Of je gaat kijken welke feestdagen vallen op je vrije dag en dan is het weer mooi meegenomen...maargoed, dat is dus even uitzoeken en je kan niet in de toekomst kijken en voorspellen wat er allemaal gaat gebeuren.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebeurt er nog wel iets anders 'leuks' met mijn gewerkte uren van december 2008? Voor de resultaatsbonus doen ze niet mee, maar ik neem aan dat ze op een andere manier wel nog bijdragen aan produktief willen zijn? Anders zou iemand die gaat voor een bonus en die de eerste week ziek is, wel kunnen denken: de rest van de maand laat ik het ook maar waaien, voor de bonus hoef ik me niet uit te sloven.. Let wel, da's niet mijn insteek, maar iemand die ik vertelde over de bonusregeling opperde dat. Ik zei dat ik me niet voor kon stellen dat de bonusregeling zo zou werken, dus vandaar mijn vraag.

En nu ik jullie toch 'heb': hoe weet je of je bovenschalig bent? De hoogte van de verhogingen van normbonus hangen geloof ik ook samen met als dan niet bovenschalig zijn.
Ik weet mijn salaris (owja joh??) en mijn functieniveau, maar hoe die schalen en %-variabiliteit nou precies zitten....
Salarisschalenhuis, of hoe heet dat, is me echt niet helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Anoniem: 275485 schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:06:
Gebeurt er nog wel iets anders 'leuks' met mijn gewerkte uren van december 2008? Voor de resultaatsbonus doen ze niet mee, maar ik neem aan dat ze op een andere manier wel nog bijdragen aan produktief willen zijn? Anders zou iemand die gaat voor een bonus en die de eerste week ziek is, wel kunnen denken: de rest van de maand laat ik het ook maar waaien, voor de bonus hoef ik me niet uit te sloven.. Let wel, da's niet mijn insteek, maar iemand die ik vertelde over de bonusregeling opperde dat. Ik zei dat ik me niet voor kon stellen dat de bonusregeling zo zou werken, dus vandaar mijn vraag.
Ze tellen volgens mij wel gewoon mee voor je eindejaaruitkering
En nu ik jullie toch 'heb': hoe weet je of je bovenschalig bent? De hoogte van de verhogingen van normbonus hangen geloof ik ook samen met als dan niet bovenschalig zijn.
Ik weet mijn salaris (owja joh??) en mijn functieniveau, maar hoe die schalen en %-variabiliteit nou precies zitten....
Salarisschalenhuis, of hoe heet dat, is me echt niet helder.
Op einstein staat een excelsheet waarin de bandbreedte per functieniveau aangegeven staat, daar zou je wel wat mee moeten kunnen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje over de leaseprijs van een auto, ben namelijk een leek op dit gebied.
Op het moment rijd ik een poolauto (proeftijd). Vorige maand was het leasebedrag van deze auto ongeveer 747 euro. Kijk ik net op mijnAuto, staat er bij leasebedrag 756,70. Huh?
Is het normaal dat die bedragen ineens anders worden? Je zou toch verwachten dat zo'n bedrag gedurende de leaseperiode hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:44

sebasd

loopt op espresso

Anoniem: 275485 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:45:
Op het moment rijd ik een poolauto (proeftijd). Vorige maand was het leasebedrag van deze auto ongeveer 747 euro. Kijk ik net op mijnAuto, staat er bij leasebedrag 756,70. Huh?
Is het normaal dat die bedragen ineens anders worden? Je zou toch verwachten dat zo'n bedrag gedurende de leaseperiode hetzelfde blijft.
Bel even met Mobiliteit, die geven je vast meer duidelijkheid dan wat gokwerk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 275485 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:45:
Goed lezen ;)

Er zijn aanpassingen gedaan in de secundaire arbeidvoorwaarden.
Zo is bijvoorbeeld de mobiliteitsvergoeding aangepast (in postieve zin), echter zijn ook de leaseprijzen aangepast in negatieve zin. Oftewel je vergoeding is hoger, maar ook je leasprijs. Per saldo ga je er in ieder geval op vooruit.

PS: stond in de OR bullitin van 23-12 (via mail ontvangen)

[ Voor 4% gewijzigd door Valandil op 08-01-2009 20:40 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Zosas, yep, nog even nagezocht en er staat inderdaad dat de leaseprijzen met 20 euro verhoogd worden.
Raar dat mijn autootje dan maar 10 euro duurder is geworden (of lees ik nu weer ergens snel overheen?).
Maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden dat 'ineens' een auto duurder wordt, terwijl je wel een contract hebt.
Maar zoals je zegt: per saldo ga je er wel op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 275485 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:28:
@Zosas, yep, nog even nagezocht en er staat inderdaad dat de leaseprijzen met 20 euro verhoogd worden.
Raar dat mijn autootje dan maar 10 euro duurder is geworden (of lees ik nu weer ergens snel overheen?).
Maar ik blijf het wel een beetje vreemd vinden dat 'ineens' een auto duurder wordt, terwijl je wel een contract hebt.
Maar zoals je zegt: per saldo ga je er wel op vooruit.
Eens, het is allicht te verklaren. Maargoed, per saldo ga je er op vooruit, en daar worden we allemaal vrolijk van.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik zou het toch ff navragen, want zover ik nu kan zien is mijn leaseprijs gewoon gelijk gebleven, terwijl leasebedrag volgens mij met 40 euro omhoog gegaan is (770 -> 810).

Wel handig, want in plaats van bij te betalen, houd ik ineens geld over :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Vanuit Sogeti is er altijd 80 euro berekend als 'lease bijdrage' je kunt hier feitelijk niets mee, maar het geeft aan wat Sogeti investeert in de lease auto naast de mobiliteits bijdrage die je krijgt uitgekeerd. Dit is echter een budget neutrale investering.

We krijgen allemaal een hogere mobiliteits bijdrage, waardoor je een duurdere auto kunt lease, of waardoor je meer geld overhoud van je huidige contract.

Daarnaast wordt de bovengenoemde 80 euro verhoogd naar 100 euro. Omdat dit wederom om een budget neutrale 'lease bijdrage' gaat, zal zowel jouw lease prijs als mobiliteits bijdrage worden verhoogd. Je merkt hier echter niets van in je portemonnee, behalve dat je in je flex wat cijfertjes ziet veranderen.

Let op, het gaat hier dus om 2 verschillende zaken. De lease bijdrage (100 euro) en de mobiliteits bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
G-RaX schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:45:
Vanuit Sogeti is er altijd 80 euro berekend als 'lease bijdrage' je kunt hier feitelijk niets mee, maar het geeft aan wat Sogeti investeert in de lease auto naast de mobiliteits bijdrage die je krijgt uitgekeerd. Dit is echter een budget neutrale investering.

We krijgen allemaal een hogere mobiliteits bijdrage, waardoor je een duurdere auto kunt lease, of waardoor je meer geld overhoud van je huidige contract.

Daarnaast wordt de bovengenoemde 80 euro verhoogd naar 100 euro. Omdat dit wederom om een budget neutrale 'lease bijdrage' gaat, zal zowel jouw lease prijs als mobiliteits bijdrage worden verhoogd. Je merkt hier echter niets van in je portemonnee, behalve dat je in je flex wat cijfertjes ziet veranderen.

Let op, het gaat hier dus om 2 verschillende zaken. De lease bijdrage (100 euro) en de mobiliteits bijdrage.
Lease bijdrage en mobiliteitsbijdrage zijn toch vorig jaar al een keer op 1 hoop geschoffeld?

Feit is dat ik nu het volgende bij mijnFlexkeuzes heb staan:
code:
1
De eigen (netto) bijdrage voor je lease-auto (=leaseprijs minus mobiliteitsvergoeding) bedraagt -22,63 EUR per maand (= 787,37 - 810,00 ).

Waar dat voorheen dit was
code:
1
De eigen (netto) bijdrage voor je lease-auto (=leaseprijs minus mobiliteitsvergoeding) bedraagt 17,37 EUR per maand (= 787,37 - 770,00 ).

Waar komt die 40 euro dan ineens vandaan?

Of zit ik echt uit m'n nek te kletsen? :X

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die 40 euro komt voort uit het feit dat iedereen er 40 euro op vooruit gegaan is...

Het wordt hier boven nogal ingewikkeld uitgelegd, maar in het kort komt het er gewoon op neer dat per 1 januari;

-De mobiliteitsvergoeding met 60 euro is gestegen
-Alle lease-auto's 20 euro duurder geworden zijn

Onder de streep gaat iedereen er dus 40 euro op vooruit :)

/disclaimer:
Alle bedragen genoemd in deze post zijn BRUTO.

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 13-01-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

FreakNL schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:14:
Die 40 euro komt voort uit het feit dat iedereen er 40 euro op vooruit gegaan is...

Het wordt hier boven nogal ingewikkeld uitgelegd, maar in het kort komt het er gewoon op neer dat per 1 januari;

-De mobiliteitsvergoeding met 60 euro is gestegen
-Alle lease-auto's 20 euro duurder geworden zijn

Onder de streep gaat iedereen er dus 40 euro op vooruit :)

/disclaimer:
Alle bedragen genoemd in deze post zijn BRUTO.
Toevoeging om mijn verhaal weer duidelijker te maken:

Lease bijdrage is van 80 naar 100 euro (dat is die 20 euro)
Mobiliteits bijdrage is met 40 euro verhoogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-07 17:48

RvL

Om precies te zijn is de mobiliteitsvergoeding met €60 verhoogd (€750 naar €810, zoals FreakNL al zei)

Daarnaast zijn de verbruikskosten met €20,- gestegen.

Je houdt dus €40,- over van de totale verhoging van de mobiliteitsvergoeding. Maar officieel gezien is hij met €60 verhoogd ;)

[ Voor 31% gewijzigd door RvL op 14-01-2009 12:00 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz, het digitale loonstrookje is nog niet te raadplegen, anders kon ik vergelijken met vorige maand, maar ook bij ons lijkt de recessie te zijn toegeslagen.
Vergeleken met vorige maand ruim120 euro netto minder overgemaakt gekregen.
Ik ben erg benieuwd waar dat aan ligt.... Ik kan zelf namelijk niks bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-07 17:48

RvL

Misschien ziek geweest? Ziek = geen bonus.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, niet ziek geweest.
Ik ben pas sinds december 2008 in dienst, dus vorige maand was mijn 1e loonstrook van Sogeti. Veel standaarder dan die kan haast niet (geen bonus, overwerk ofzo). Gewoon mijn basissalaris.
Voor deze maand had ik dus ongeveer hetzelfde verwacht: pas 2e maand, dus ook nog geen resultaatsbonus, weer geen overwerk of iets dergelijks. Wel zou ik iets meer overhouden aan de mobiliteitsvergoeding (zelfde auto en hogere vergoeding) dus waarom er dan netto zo'n stuk minder betaald is, snap ik niet.
Het enige dat ik kan bedenken is spaarloon: dat is in december niet ingehouden, omdat mijn vorige werkgever het jaarbedrag voor 2008 had volgestort. Maar dat kan toch niet zo'n groot verschil geven?
Temeer daar je altijd las/hoorde dat je salaris netto omhoog zou gaan vanwege het verdwijnen van de werknemersbijdrage aan de WW-pot.

Wie weet is het wel helemaal helder zodra we de loonstrook kunnen bekijken, maar helaas is dat nog niet zo.
Gisteren stond er wel een mijnSalarisspecificatie, maar nu is die zelfs weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

LTS eventuele bonussen worden pas twee maanden later verwerkt in je loon. De bonus van december komt dus in Februari bij je loon. Dat scheelt al.
En wellicht zit er ook nog een verschil van 8% vakantiegeld tussen jouw berekening en de "echte" berekening.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MrWilliams: precies omdat de (eventuele) bonus pas na 2 maanden uitgekeerd wordt, snap(te) ik niet waarom het nettoloon van december en januari zo verschilde. Het zijn mijn proeftijdmaanden, waar eigenlijk niks anders dan salaris betaald zou moeten worden.
Maar inmiddels heb ik online mijn strookje kunnen bekijken en er is pensioen ingehouden i.t.t. vorige maand. Ik was in de veronderstelling dat dat pas na de proeftijd in zou gaan, maar zo te zien dus niet.
Op het strookje: -pensioen, +restant mobiliteitsvergoeding. Die WWpremie niet meer, spaarloon is ook niet ingehouden. Resulteert in ongeveer 120 euro netto minder dan vorig jaar/vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

RvL schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:58:
Om precies te zijn is de mobiliteitsvergoeding met €60 verhoogd (€750 naar €810, zoals FreakNL al zei)

Daarnaast zijn de verbruikskosten met €20,- gestegen.

Je houdt dus €40,- over van de totale verhoging van de mobiliteitsvergoeding. Maar officieel gezien is hij met €60 verhoogd ;)
Om precies te zijn... wil ik je toch nog even vragen de AVW 2009 op Einstein te lezen ;) ... officieel gezien is de mobiliteitsvergoeding met 40 euro verhoogd en de leasebijdrage met 20 euro, onofficieel 60 euro - 20 euro.

Fijne nutteloze discussie, maar ik wil het graag wel correct gecommuniceerd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
Het is wel errug rustig hier :>

Discussies over Atos, Logica, Ordina enz zijn volop aan de gang hier op tweakers maar over Sogeti wordt er niets gezegd. Is dit een teken van dat Sogeti het goed doet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
lazrambo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:17:

Discussies over Atos, Logica, Ordina enz zijn volop aan de gang hier op tweakers maar over Sogeti wordt er niets gezegd. Is dit een teken van dat Sogeti het goed doet :Y)
Of juist niet. Misschien zijn alle tweakers die bij Sogeti werkten, allemaal afgedankt he? En dan hebben ze niets meer te vertellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Laatst online: 05-07 22:21
lazrambo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:17:

Lijkt me stug gezien de huidige economische situatie......en Sogeti is groot in testen, dat is iets wat je aan het eind van je keten pas beeindigd ;)

(Of ze zijn natuurlijk "netter" in het wegwerken van mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

descon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:32:
[...]

(Of ze zijn natuurlijk "netter" in het wegwerken van mensen)
Misschien laten ze de toelatingstoetsen opnieuw doen. Maar dan wat moeilijker.
Lijkt me stug gezien de huidige economische situatie......en Sogeti is groot in testen, dat is iets wat je aan het eind van je keten pas beeindigd ;)
Naar mijn weten laat Sogeti zijn mensen nu gratis software ontwikkelen om de bankzitters toch nog nuttig te laten zijn?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 16-04-2009 17:42 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gelukkig is Sogeti één van de weinige ICT detacheerders die de broek ophouden zonder mensen "af te danken".
Mijn opdracht is onlangs verlengd tot 31/12. Bij een bank nog wel. Zegt IMHO iets in het vertrouwen dat onze klanten in Sogeti hebben :).

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, helemaal koek en ei is het natuurlijk ook weer niet. Ik denk dat we het bij Sogeti vooral langer kunnen volhouden. Maar ook hier zitten er veel mensen op de bank, en zijn er ook nog relatief veel mensen ingezet op interne opdrachten, wat niet direct (of helemaal niet) geld oplevert.

Als het in Q3 en Q4 nog steeds ruk is met de economie, verwacht ik niet dat Sogeti nog aan sanering in het personeelsbestand kan ontkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar mijn weten is Sogeti bezig met het ontwikkelen van gratis software met de mensen die op de bank zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

Anoniem: 294759 schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:03:
Naar mijn weten is Sogeti bezig met het ontwikkelen van gratis software met de mensen die op de bank zitten?
en waar heb je dat vandaan? Sogeti is een ICT dienstverlener, geen softwarehuis.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Laatst online: 05-07 22:21
MrWilliams schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:31:
[...]

en waar heb je dat vandaan? Sogeti is een ICT dienstverlener, geen softwarehuis.
Zal dan waarschijnlijk voor intern gebruik zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 10:05
Ohh, maar dat is heel wat anders dan gratis software ontwikkelen. Het artikel beschrijft dat Sogeti op dit moment beschikbare medewerkers aan het 'omscholen' en opleiden is om met verschillende nieuwe software tools overweg te kunnen. Bij inzetten bij de klant wordt deze software vervolgens kostenloos meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-07 11:02

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Vanavond gaan er 100 Sogeti collega's met aanhang karten bij Coronel Kartracing in Huizen.

Ik ben erbij, nog meer tweakende Sogetisten die ook gaan?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106356

Cybpraetorian schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:19:
Vanavond gaan er 100 Sogeti collega's met aanhang karten bij Coronel Kartracing in Huizen.

Ik ben erbij, nog meer tweakende Sogetisten die ook gaan?
Yeah. Maar je kunt toch gewoon de lijst ff checken wie er allemaal gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 14:00

Empathy

Extreme Audio

Anoniem: 106356 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:34:
[...]

Yeah. Maar je kunt toch gewoon de lijst ff checken wie er allemaal gaan? :)
Daar staat natuurlijk niet bij wie er een Tweaker is he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Empathy schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:37:
[...]

juistum :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106356

Empathy schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:37:
[...]

Want dat was natuurlijk zeer significant ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
En Vapo, ben je gisteren 1ste geworden :)

*kick*

Weten jullie hoe het precies werkt met het kopen van verlofuren? En hoezo kun je de eerste 100 uur relatief goedkoop kopen, als je dat maar tussen 1-12 van het voorgaande jaar en 30-11 van het lopende jaar doet?
Ben nog steeds full-time aan het werk, en het valt me niet tegen, hahahaha, al blijft de wens van 4x9 wel bestaan (en daar moet je dus wel uren voor kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Uren kopen kan gewoon via Einstein. Heb ik vorig jaar ook gedaan, snel en simpel.

Je kunt alleen niet in december 2009 nog uren kopen voor 2009, dat zal wel iets met adminstratie te maken hebben. Je kunt wel in december 2009 uren voor januari 2010 kopen.

Dat de eerste 100 uur goedkoper is is dacht ik een belastingtechnisch voordeel, maar daar kan HRM je denk ik wel meer over vertellen.

Het betalen van die uren gaat trouwens gespreid over een jaar, dus wordt niet ineens het hele bedrag op een enkel maandsalaris ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

FreakNL schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:34:
Nou ja, helemaal koek en ei is het natuurlijk ook weer niet. Ik denk dat we het bij Sogeti vooral langer kunnen volhouden. Maar ook hier zitten er veel mensen op de bank, en zijn er ook nog relatief veel mensen ingezet op interne opdrachten, wat niet direct (of helemaal niet) geld oplevert.

Als het in Q3 en Q4 nog steeds ruk is met de economie, verwacht ik niet dat Sogeti nog aan sanering in het personeelsbestand kan ontkomen....
Dat was april. En nu is het oktober. :*)

De interne opdrachten die volgens jouw niet direct (of helemaal niet) geld oplevert, hebben wel degelijk meegeholpen met de kostenbesparing waardoor de directie het woordje 'reorganisatie' niet in de mond hoefde te nemen. 8)
Samen, de jongens en meisjes in het veld en de jongens en meisjes op de bank, hebben we er voor gezorgd dat Sogeti als 1 van de weinige bedrijven sterk uit de recessie komt. _/-\o_

Er zijn in de tussentijd geen mensen bij Sogeti ontslagen.
Het opperhoofd heeft onlangs bekend gemaakt dat er weer salaris verhogingen komen. :9~
Zij het eerst voor de YP's en daarna de P's, MGT en Staff.
De Bonus is deze maand weer lekker. :9~

*knip werving*

Wel mij mailen en niet ObiTwanKenobi :P

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 09-10-2009 20:54 . Reden: Ook dames zaten op de bank.... en werken in het veld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
N97 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:53:
[...]

Dat was april. En nu is het oktober. :*)

De interne opdrachten die volgens jouw niet direct (of helemaal niet) geld oplevert, hebben wel degelijk meegeholpen met de kostenbesparing waardoor de directie het woordje 'reorganisatie' niet in de mond hoefde te nemen. 8)
Samen, de jongens in het veld en de jongens op de bank, hebben we er voor gezorgd dat Sogeti als 1 van de weinige bedrijven sterk uit de recessie komt. _/-\o_

Er zijn in de tussentijd geen mensen bij Sogeti ontslagen.
Het opperhoofd heeft onlangs bekend gemaakt dat er weer salaris verhogingen komen. :9~
Zij het eerst voor de YP's en daarna de P's, MGT en Staff.
De Bonus is deze maand weer lekker. :9~
En volgens mij gaan we weer mensen werven.
Dus mochten er Tweakers zijn die bij Sogeti willen gaan werken. Stuur mij een berichtje dan stuur ik je CV wel door. Levert het voor mij ook wat op :P
Vergeet de dames in het veld en op de bank niet te vermelden... O-)

Over weer werven van personeel denk ik dat je iets op de maat vooruit loopt.
Weliswaar is voor specialistisch kennis werving nodig, maar volgens mij ligt de focus nog steeds op het terugbrengen van het aantal beschikbare medewerkers.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTwanKenobi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07-2010
*knip werving*

[ Voor 88% gewijzigd door Rukapul op 09-10-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik heb ook een tijd op de bank gezeten in Groningen, maar door terug lopende beschikbaarheid in het westen ben ik sinds vorige week ingezet in Den Haag. Dat ging erg vlotjes. Hoop wel dat het niet te lang duurt, vanmorgen 3.5 uur over gedaan, maar vanavond is het 15 minuten naar het hotel :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ook ik ben blij dat het allemaal de goede kant op lijkt te gaan, maar je moet niet zo naief zijn om te denken dat er niet gesaneerd is :) Dat is namelijk (op zeer kleine schaal) wel gebeurd... Maar of die mensen uberhaupt (in bijv. goede tijden) in dienst gebleven waren is moeilijk te zeggen...

Enfin, we zien wel wat er in de nabije toekomst allemaal staat te gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322948

Sogeti lijkt me een leuke bedrijf.
Ik ga volgende week zeker bij ze langs op het careerevent.

Maar ik wil natuurlijk niet onvoorbereid daar langs komen.

Dus ik had enkele vragen:

1) woonplaats, is het mogelijk om in de buurt van Eindhoven te blijven wonen? Of zul je echt moeten verhuizen?
2) Ik heb een opleiding informatie management (WO) welke mogelijkheden zijn er om als YP te beginnen en op welke locaties zitten deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Anoniem: 322948 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:31:

1) woonplaats, is het mogelijk om in de buurt van Eindhoven te blijven wonen? Of zul je echt moeten verhuizen?
2) Ik heb een opleiding informatie management (WO) welke mogelijkheden zijn er om als YP te beginnen en op welke locaties zitten deze?
1) Ja hoor, ook al zitten de meeste klanten wel in de Randstad, er zijn ook genoeg klanten in de regio Eindhoven. Genoeg collega's die in die regio wonen.

2) Geen idee wat die studie precies inhoudt, maar kijk eens naar wat de divisie A&BS (Architectuur & Business Solutions) doet. Ik denk dat dat het beste zou aansluiten. Divisies zijn niet regio-afhankelijk ingedeeld, alleen heeft elke divisie wel een bepaald hoofdkantoor. Daar heb je echter als je bij een klant in opdracht zit weinig tot niets mee te maken.

Houd er nog wel rekening mee dat de werving, en zeker die van YP's, momenteel nog zo goed als stil ligt. Het trekt wel weer aan, maar op welke termijn dat zal zijn weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door sebasd op 20-10-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322948

Bedankt voor de snelle reactie!
Maar ze staan op de careerbeurs dus dan vragen we dat wel of ze nog mensen zoeken.
Ik ga A&BS klinkt wel een beetje na wat ik gedaan heb.

Volgens mij is het net zoiets als bestuurlijk informatiekunde, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het gaat om het snijvlak tussen business en IT

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 322948 op 20-10-2009 17:49 . Reden: te snel verstuurd ]

Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste