Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 13:59
Sanderander,

Ik weer dat Sogeti in Amersfoort een aantal klanten heeft zitten. Bovendien is een van de kantoren van Sogeti gevestigd in Amersfoort. Sogeti voert op regelmatige basis testen klanten uit vanaf eigen kantoren, dus die optie bestaat sowieso (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of we in Amersfoort ook een testline hebben).

Maar wat Stinger_ ook al zei: ga gewoon eens een gesprek aan, en wees vooral eerlijk/duidelijk over je wensen en eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

goldcard schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:38:
Sanderander,

Ik weer dat Sogeti in Amersfoort een aantal klanten heeft zitten. Bovendien is een van de kantoren van Sogeti gevestigd in Amersfoort. Sogeti voert op regelmatige basis testen klanten uit vanaf eigen kantoren, dus die optie bestaat sowieso (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of we in Amersfoort ook een testline hebben).

Maar wat Stinger_ ook al zei: ga gewoon eens een gesprek aan, en wees vooral eerlijk/duidelijk over je wensen en eisen.
Thanks voor de info. En ik zal zeker eelijk zijn over mijn wensen, want ik zit goed waar ik zit, heb niks te verliezen, maar orienteren kan natuurlijk altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53
Ik heb maandag mijn "jobday" bij Sogeti. Nu kan ik de meeste testen goed voorbereiden, maar ik kan nergens oefenopdrachten vinden voor de stroomdiagrammen test. Ik denk dat het begin te snappen maar ik kan nergens voorbeelden vinden om mee te oefenen. Ik kan zo gauw ook niks vinden binnen de Sogeti topics. Weet iemand een site waar ik kan oefenen met stroomdiagrammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
bsmpower schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:25:
Ik heb maandag mijn "jobday" bij Sogeti. Nu kan ik de meeste testen goed voorbereiden, maar ik kan nergens oefenopdrachten vinden voor de stroomdiagrammen test. Ik denk dat het begin te snappen maar ik kan nergens voorbeelden vinden om mee te oefenen. Ik kan zo gauw ook niks vinden binnen de Sogeti topics. Weet iemand een site waar ik kan oefenen met stroomdiagrammen?
www.123test.nl volgens mij

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-05-2022
ook even de link naar topic over Sogeti België bijzetten

Werken bij Sogeti België - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

bsmpower schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:25:
Moest je niet alvast wat testen doen voordat je daar heen ging ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53
KeeZ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:03:
[...]

Moest je niet alvast wat testen doen voordat je daar heen ging ?
Nee alleen een vragenlijst waarbij je steeds keuze uit had uit 2 dingen. Best lastig. Dingen zoals: "harde werker" of "let op details"... Maak daar maar eens een keuze uit :-s.

Op 123test kan ik geen stroomdiagrammen vinden. Wel andere testen.

[ Voor 14% gewijzigd door bsmpower op 08-07-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Klein schopje ;)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Ter voorbereiding van mij sollicitatie vorig jaar heb ik ook de testen op Intermediair gedaan:
http://www.intermediair.nl/rubriek_index.jsp?rubriek=493578

Die zijn (vond ik tenminste) iets minder makkelijk dan de testen van 123 test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268602

Volgende week een introductiedag bij Sogeti. Ben benieuwd of ik de test goed maak, en wat ze me vervolgens gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Houd ons op de hoogte. Ben wel benieuwd wat Sogeti aan starters bied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:58:
Houd ons op de hoogte. Ben wel benieuwd wat Sogeti aan starters bied :)
Ik ben ook benieuwd wat ze me gaan bieden. Momenteel al 2 aanbiedingen van andere werkgevers mogen ontvangen, welke best interessant zijn. Gezien mijn ervaring en certificeringen ben ik (denk ik) geen starter meer.

Volgende week woensdag is het zover.... Dit weekend maar eens op het gemakje de tests voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
ik begin zoals het er nu uitziet op 1 september bij A&BS als Young Professional. Moet alleen nog even mn verhuizing afronden maar dat lijkt zo goed als rond te zijn ondertussen :)

Bij de capaciteitstest had ik tijdens het maken een beetje mijn twijfels over bepaalde onderdelen, maar de uitslag bleek toch behoorlijk hoog in mijn voordeel uit te vallen. Het vervolggesprek liep vervolgens ontzettend relax.. beetje gepraat over wat ik wil en wie ik ben.. Ook hebben we die persoonlijkheidstest doorgesproken. Volgens mij verbinden ze daar verder niet zoveel waarde aan, maar wordt het meer gebruikt als leidraad om jouw persoonlijkheid te bespreken. Gewoon beetje babbelen dus :)

Heb er in ieder geval zin in :)

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat voor salaris e.d. hebben ze je aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Frenkpie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:04:
ff klagen hoor.. ik ga in september 2008 beginnen met afstuderen van de opleiding bedrijfskundige Informatica. Ik ben al sinds november 2007 lid van de studentenunit van Sogeti en heb al wat gesprekken gehad over een afstudeer stage.. er was me vertelt dat iemand van A&BS contact met mij zou opnemen omdat ik iets met Architecture ging doen...

Ik heb zelf verschillende keren ge-emailed met de contactpersoon en de persoon die contact met mij zou opnemen.. maar reactie blijft uit. Alles loopt ontzettend traag... meer mensen hier last van?
Is dit jouw manier om iets gedaan te krijgen binnen Sogeti. Op deze manier blijf je altijd aan de gevolg kant staan. Wellicht is het eens handig om aan de oorzaak kant van jouw situatie te gaan staan.

Denk dat het voor jou eens handig is om persoonlijk af te spreken? Mail is en blijf een slecht medium voor dit soort afspraken.

Oorzaak Gevolg is een term die veel gebruikt wordt binnen NLP (Kenefco cursus van Sogeti)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 29-07-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo,

Vandaag heb ik de test gemaakt, samen met 3 anderen. 1 heeft het helaas niet gehaald. Alle drie kwamen voor YP behalve ik, ik ga als professional instromen. Uiteraard ben ik 1 van de 3 die het wel hebben gehaald >:)

De persoon met wie ik een gesprek zou hebben na de lunch was er helaas niet, dus dat gesprek is naar volgende week verschoven. De spanning loopt op :)

Als het allemaal goed gaat, en de aanbieding voldoet aan mijn verwachting dan zal ik per 1 oktober beginnen ivm een opzegtermijn bij mijn huidige baas... Misschien dat ik eerder kan beginnen als ik mijn vrije dagen allemaal op neem en in die tijd al begin bij Sogeti... :9

Volgende week weer een update van mij... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25

timovd

Voorsprong door techniek

Ga er maar vanuit dat je (pas) de eerste werkdag van de maand kan beginnen. Geniet dan nog even van je vrije dagen dus. Zelf ga ik een ruime maand vakantie houden.
Begin dit jaar heb ik bij ESE gesolliciteerd. Vanuit daar ben ik bij een recruiter van SC terecht gekomen. Het aanbod is gemiddeld (dankzij de netto vergoedingen). Uiteindelijk is Sogeti het niet geworden, ondanks dat ik het een leuk bedrijf vind.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat voor startsalaris boden zij jou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Als je alleen voor salaris komt, moet je niet bij Sogeti werken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je ontwijkt nog steeds mijn vraag. Dat menig het niet moet hebben van alleen het salaris snapt iedereen, maar dat wil niet zeggen dat dat niet belangrijk is.

Dus nogmaals; wat boden zij jou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 35475 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:57:
Je ontwijkt nog steeds mijn vraag. Dat menig het niet moet hebben van alleen het salaris snapt iedereen, maar dat wil niet zeggen dat dat niet belangrijk is.

Als je zo nieuwsgierig bent naar het startsalaris; solliciteer zou ik zeggen ipv iedereen hier te vragen naar het aanbod.

Het aanbod van Sogeti ligt marktconform. Afhankelijk van je vooropleiding, achtergrond, werkervaring kennis en kunde doen ze een marktconform aanbod. Mensen hier vragen puur naar het salaris zonder hun achtergrond is straks appels met peren vergelijken.

volgens mij is een marktconform salaris van een YP (met gericht HBO opleiding) denk ik ergens rond de 2k per maand. Vermoedelijk zal Sogeti een aanbod in die buurt doen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ontwijk niet "steeds" jouw vraag. Ik ga er ook geen antwoord op geven. En zeker niet op een forum.

[ Voor 0% gewijzigd door timovd op 31-07-2008 15:06 . Reden: Of zoals Zosas zegt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 18:57

joennie

Certified SCRUM Professional

@ Porto:
Hier is toch o.a. het onderwerp 'Wat verdient een ICT'er gemiddeld' voor?

Ik merk inderdaad wel wat ontwijkend gedrag op jou (directe) vraag. Het is bijna on-Nederlands om gelijk naar iemand z'n salaris(aanbod) te vragen, al gebeurt het steeds vaker O-)

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267519

Wat maakt dat nou uit dat iemand om je salaris vraagt.. ik bedoel.. het gaat maar om een startsalaris.. waar je hopelijk wel in groeit. ;)
En misschien denkt Porto wel; "de aanhouder wint" 8)

NB; bij Sylis krijgt een YP 2250 in een masterclass traject :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 17:25
Anoniem: 35475 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:57:

Een gevaarlijke vraag. Stel ze bieden hem 2200€ aan. Jij gaat solliciteren en om één of andere reden, geven ze jouw maar 2000€. En ze zeggen bij Sogeti dit is niet discussieerbaar. Of je bent 2 jaar in dienst en iemand post hier : Ik krijg 2000€ als startloon! En jij, die 2 jaar in dienst is verdiend maar 1900€ en tijdens je evaluatie werd je gezegd dat ze niet meer konden geven, want ze zitten wat krap in kas...ik zeg maar wat...Dan krijg je dus dikke ambras he? ;)

Nu ik heb m'n loon gepost in de andere thread, ik heb daar geen probleem mee, maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit niet willen doen, om bovenstaande problemen te vermijden

[ Voor 9% gewijzigd door makila op 01-08-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@makila ik ben niet van de straat maar ik snap wat je bedoelt :p
Maar euhh.. dat is toch niet jouw probleem, maar dat van Sogeti als ze met 2 maten meten? En als je weet wat ze een starter kunnen bieden (er vanuit gaande dat men dezelfde achtergrond/certificeringen heeft) en ze gaan eronder zitten, dan zit er toch iets niet goed?
Maar goed.. dat is een beetje mijn mening. Daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

'marktconform' is een eufemisme voor dat je net zo veel betaald wordt als de rest, maar als er niet wordt verteld wat de rest is, dan kan je mooi onderbetaald worden.

Daarnaast zo vaag doen over de achtergrond e.d., maar denk je dat Sogeti verschillende salarissen biedt voor HBO starters? Ik denk het niet...
makila schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:15:Een gevaarlijke vraag. Stel ze bieden hem 2200€ aan. Jij gaat solliciteren en om één of andere reden, geven ze jouw maar 2000€. En ze zeggen bij Sogeti dit is niet discussieerbaar. Of je bent 2 jaar in dienst en iemand post hier : Ik krijg 2000€ als startloon! En jij, die 2 jaar in dienst is verdiend maar 1900€ en tijdens je evaluatie werd je gezegd dat ze niet meer konden geven, want ze zitten wat krap in kas...ik zeg maar wat...Dan krijg je dus dikke ambras he? ;)

Nu ik heb m'n loon gepost in de andere thread, ik heb daar geen probleem mee, maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit niet willen doen, om bovenstaande problemen te vermijden
Ik weet dat het een voorbeeld is, maar als je 1900 verdiend en een starter zou 2200 krijgen, dan wordt de starter misschien wel 'marktconform' betaald, maar die 1900 met twee jaar ervaring is dat duidelijk niet. En klopt de bewering over 'Sogeti betaald marktconform' weer niet...

En ja, dit zal wel bij elk bedrijf gebeuren, maar als je niet meer over salaris kan praten, dan is er iets mis. Natuurlijk trekt het hier en daar scheve ogen, maar we leven in een tijd dat je ook salaris openlijk kan bespreken.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Motrax _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Motrax schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:26:
'marktconform' is een eufemisme voor dat je net zo veel betaald wordt als de rest, maar als er niet wordt verteld wat de rest is, dan kan je mooi onderbetaald worden.

Daarnaast zo vaag doen over de achtergrond e.d., maar denk je dat Sogeti verschillende salarissen biedt voor HBO starters? Ik denk het niet...

[...]
Ik weet dat het een voorbeeld is, maar als je 1900 verdiend en een starter zou 2200 krijgen, dan wordt de starter misschien wel 'marktconform' betaald, maar die 1900 met twee jaar ervaring is dat duidelijk niet. En klopt de bewering over 'Sogeti betaald marktconform' weer niet...

En ja, dit zal wel bij elk bedrijf gebeuren, maar als je niet meer over salaris kan praten, dan is er iets mis. Natuurlijk trekt het hier en daar scheve ogen, maar we leven in een tijd dat je ook salaris openlijk kan bespreken.
Ik vind je voorbeeld kort door de bocht: wat is de achtergrond van de 1900 euro persoon ivm de starter. 2 jaar werkervaring hoeft niet perse meer waard te zijn dat een gerichte studie.

Ik denk ook niet dat ze de een veel meer/minder betalen dat de rest. Ik denk dat elke starter hetzelfde aanbod zal krijgen. Daarnaast denk ik dat het aanbod marktconform zal zijn echter zou ik niet weten wat momenteel marktconform is.

Je kan bij elk bedrijf over salaris praten; de vraag is of je het zelf kan. Het is en blijft een (voor sommigen) lastig onderwerp om te bespreken met een werkgever. Echter door elke starter gewoon hetzelfde te bieden voorkom je scheve ogen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Zosas schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:29:
Je kan bij elk bedrijf over salaris praten; de vraag is of je het zelf kan. Het is en blijft een (voor sommigen) lastig onderwerp om te bespreken met een werkgever.
Tja, Ik krijg goede feedback van de klant maar veel loon bijkrijgen? Hola! Dat is een ander paar mouwen. Ik zou meteen veel meer kunnen vragen natuurlijk, maar of ik dat zou krijgen? ..

Ik probeer eerst door een certifikaatsexamen te geraken. Dan heb ik bij de volgende evaluatie genoeg redenen om over mijn loon te praten(Certifikaat/goede beoordeling klant/Meerwaarde..), en dan kan ik mss wel iets meer eisen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door makila op 01-08-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267519 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:05:
Wat maakt dat nou uit dat iemand om je salaris vraagt.. ik bedoel.. het gaat maar om een startsalaris.. waar je hopelijk wel in groeit. ;)
En misschien denkt Porto wel; "de aanhouder wint" 8)

NB; bij Sylis krijgt een YP 2250 in een masterclass traject :D
Klopt. Ik vind het reinste onzin dat je niet durft te vertellen wat je aangeboden startsalaris(vermeld wel even wat je hoogst genoten opleiding is en wat voor papieren/werkervaring je al hebt) is. "Marktconform" is geen antwoord op mijn vraag, gezien marktconform tussen de 1800 en 2300 zit.

Snap niet waarom men zo verdomd moeilijk doet over het bespreken van hun aanbod. Schaamte misschien? Of mogen ze het niet doorvertellen?
makila schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:15:
[...]

Een gevaarlijke vraag. Stel ze bieden hem 2200€ aan. Jij gaat solliciteren en om één of andere reden, geven ze jouw maar 2000€. En ze zeggen bij Sogeti dit is niet discussieerbaar. Of je bent 2 jaar in dienst en iemand post hier : Ik krijg 2000€ als startloon! En jij, die 2 jaar in dienst is verdiend maar 1900€ en tijdens je evaluatie werd je gezegd dat ze niet meer konden geven, want ze zitten wat krap in kas...ik zeg maar wat...Dan krijg je dus dikke ambras he? ;)

En terecht dat je dan gaat klagen. Zal lekker worden dat een starter meer krijgt dan een iemand die daar al 2 jaar werkt en meer gecertificeerd is dan die starter.

Inmiddels ben ik er al achtergekomen wat Sogeti aanbied aan zijn starters; € 1950,- & € 750 lease

Vraag mij trouwens af; is het verboden om bekend te maken wat een bedrijf jou heeft aangeboden? Je bent immers nog niet aangenomen en je hebt ook geen enkele vorm van contract ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Anoniem: 35475 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:10:
[...]

Inmiddels ben ik er al achtergekomen wat Sogeti aanbied aan zijn starters; € 1950,- & € 750 lease

Vraag mij trouwens af; is het verboden om bekend te maken wat een bedrijf jou heeft aangeboden? Je bent immers nog niet aangenomen en je hebt ook geen enkele vorm van contract ondertekend.
Ik heb ooit begrepen dat Sogeti het vakantiegeld in het maandsalaris meeneemt. Als ook het genoemde startsalaris van 1950 inclusief vakantiegeld is, komt het overeen met 1800 exclusief vakantiegeld. In dat geval loopt Sogeti toch een euro of 200 a 300 achter op de andere grote IT-dienstverleners Cap, AO, Logica.

Wat betreft je tweede vraag: ik zie niet waarom het verboden zou zijn. Een aanbod tot indiensttreding is niet te kenmerken als bedrijfsegheim en je hebt ook geen non-disclosure overeenkomst moeten tekenen om het aanbod te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
[...]
En terecht dat je dan gaat klagen. Zal lekker worden dat een starter meer krijgt dan een iemand die daar al 2 jaar werkt en meer gecertificeerd is dan die starter.

Hmmm...in de OP staat € 2175,- als startsalaris voor YP. En voor de leasevergoeding is het € 670,-.

Of de OP moet nog aangepast worden! :+

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donde schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:32:
[...]

Hmmm...in de OP staat € 2175,- als startsalaris voor YP. En voor de leasevergoeding is het € 670,-.

Of de OP moet nog aangepast worden! :+
2 HBO'ers aangesproken die vorig jaar zijn gestart daar bij Sogeti. Beide kregen eerder genoemde bedragen mee naar huis en een discussie was niet mogelijk.

Imho vind ik dat Sogeti ook achterloopt als t_captain gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Ik kreeg 2050€ aangeboden vorig jaar voor Sogeti België.(En heb dat ook aangenomen). Dit komt overeen met 1950€ in NL(omdat er meer belastingen afgaan in België)

Let wel op, dit is "zonder" vakantiegeld.

Dus in NL is dit "met" vakantiegeld erbij? Zo ja, dan lopen ze in Sogeti NL inderdaad achter op Sogeti BE

[ Voor 11% gewijzigd door makila op 01-08-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Salaris is niet de enige factor die meespeelt. De basisopleiding in Ohio, het grote gratis cursusaanbod zonder amortisatie, de platte organisatiestructuur, de non-jasje-dasje-sfeer, onbeperkt aantal privekilometers met de leaseauto zonder bijbetaling. En het startsalaris ligt dan misschien wat lager, maar als je goed werkt, trekt dat zich wel weer recht hoor.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
FirePuma142 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:48:
En het startsalaris ligt dan misschien wat lager, maar als je goed werkt, trekt dat zich wel weer recht hoor.
Ivm die beloftes dat je snel zal stijgen in loon. Eerst zelf zien op mijn eigen loonbriefke, dan geloven se ;)

Maar bon, loon alleen maakt de man niet :)

PS. In belgie krijgen we geen 3 weken Ohio, wat ik toch spijtig vind

[ Voor 67% gewijzigd door makila op 01-08-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FirePuma142 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:48:
Salaris is niet de enige factor die meespeelt. De basisopleiding in Ohio, het grote gratis cursusaanbod zonder amortisatie, de platte organisatiestructuur, de non-jasje-dasje-sfeer, onbeperkt aantal privekilometers met de leaseauto zonder bijbetaling. En het startsalaris ligt dan misschien wat lager, maar als je goed werkt, trekt dat zich wel weer recht hoor.
Wat zeker mag meetellen is het subjectieve: in het algemeen waren de Sogetisten die ik ben tegengekomen tevreden met Sogeti als werkgever.
Als ik echter als Logicaan naar Sogeti kijk, heb ik niet het gevoel dat het gras daar zoveel groener is.

Die opleiding in Ohio vind ik een vrij sterke pre, tenminste voor een YP.

Op sommige andere zaken moet je je niet verkijken. Een groot cursusaanbod (zonder amortisatie) is een algemeen voordeel van de grote IT-dienstverleners en niet specifiek van Sogeti. Cap behoort natuurlijk tot dezelfde groep als Sogeti dus dat zal vergelijkbaar zijn. Logica is m.i. ook vergelijkbaar met een eigen academy en een aktief scholingsbeleid. Van Ordina weet ik wat minder, maar die kunnen natuurlijk ook niet achterblijven.

Een platte organisatie heeft het voordeel korte en vaak informele lijnen. Het kan voor sommige werknemers ook een nadeel zijn: er zijn in platte organisaties betrekkelijk weinig management posities dus weinig promotiekansen in die richting.
Ik vraag me trouwens af of er nog IT-bedrijven zijn zonder korte lijnen en informele cultuur.

Wat betreft de leaseauto, een onbeperkt aantal prive-kilometers is vooral van belang als je heel veel prive rijdt. Voor de rest van de werknemers maakt het niets uit of ze 12.000 prive mogen rijden, of 15.000 of 20.000 of onbeperkt. Wat wel voor iedereen uitmaakt is bijvoorbeeld de grondslag voor de leasenorm. Stel dat je moet rekenen met 45.000 kilometer/jaar, dan is dezelfde auto veel duurder (en dus een hogere eigen bijdrage) dan als je met 30.000 kilometer/jaar mag rekenen. Plus wat andere zaken zoals de mate waarin je de auto mag kiezen die je wilt, vrije keuze van brandstof, 3 of 4 jarig contract etc. Als je het hele plaatje bekijkt zitten de grote namen volgens mij dicht bij elkaar.

En dat rechttrekken van salaris met de jaren: in mijn ervaring heb je gewoon bedrijven die beter betalen en bedrijven die minder goed betalen. De kans is groot dat een bedrijf met een hoog startsalaris tot de "goede betalers" behoort en dat verschil verdwijnt niet ineens als de werknemers een paar jaar ervaring hebben.
Een jaar of twee geleden heb ik samengewerkt met een Sogetist. Zijn profiel: software engineer, HBO + 4 jaar ervaring, functieniveau op de wip tussen medior en senior engineer en naar mijn inschatting een redelijk potentieel. Desondanks verdiende hij slechts 2400 euro. Op grond van deze ene onbetrouwbare meting zou mijn (zeer voorbarige) conclusie zijn dat het gat van 300 euro er na 4 jaar nog steeds zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
t_captain schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:48:
Een jaar of twee geleden heb ik samengewerkt met een Sogetist. Zijn profiel: software engineer, HBO + 4 jaar ervaring, functieniveau op de wip tussen medior en senior engineer en naar mijn inschatting een redelijk potentieel. Desondanks verdiende hij slechts 2400 euro. Op grond van deze ene onbetrouwbare meting zou mijn (zeer voorbarige) conclusie zijn dat het gat van 300 euro er na 4 jaar nog steeds zit.
Die indruk krijg ik ook. Er worden altijd loze beloftes gedaan van : Je zal snel meer verdienen als je goed werkt. Dit klopt volgens mij enkel, als je het lef hebt regelmatig op tafel te slaan. Of .. door te jobhoppen. Door altijd braafjes ja te knikken krijg je enkel de kruimels. Je moet niet alleen goed kunnen werken, maar ook vaak durven opkomen voor jezelf. Enkel om jouw te plezieren zal je baas je geen 50€ extra geven. Die kijkt ook naar zijn centen he?

Veel starters zien hun eerste bedrijf dan ook als sprinkplank om later over te stappen naar elders en dan meteen goed hun brood te verdienen. En ze hebben gelijk natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door makila op 01-08-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Vergeet niet:het is gewoon een leuke club om voor te werken.

Ik kan makkelijk bij de concurrent 200 a 300 euro meer per maand gaan verdienen, maar daar ga ik dus niet voor weg.

Het is een open cultuur, prima voorwaarden, goede bedrijfvoering (altijd zijn er opmerkingen hier en daar te plaatsen, maar dat is overal zo)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 00:15
Als YP (bij SC in ieder geval) krijg je in 2.5 jaar 5 loonsverhogingen, dus 1x per half jaar.
De eerste blijft meestal onder de €100, de overige 4 zitten er altijd boven. Tis ook weer afhankelijk van je prestaties etc, maar het kan best oplopen...

Zit er nu een jaar en so nog geen seconde spijt gehad om voor sogeti te kiezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 03-08-2008 14:35 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Stinger_ schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:30:
Als YP (bij SC in ieder geval) krijg je in 2.5 jaar 5 loonsverhogingen, dus 1x per half jaar.
De eerste blijft meestal onder de €100, de overige 4 zitten er altijd boven. Tis ook weer afhankelijk van je prestaties etc, maar het kan best oplopen...

Zit er nu een jaar en so nog geen seconde spijt gehad om voor sogeti te kiezen.
In België krijg je de eerste 2 jaar, 4 loonsverhogingen. De eerste loonsverhoging was minder dan 50€, dit vond ik toch erg laag en ben er niet zo tevreden van. Hopelijk dat de volgende verhogingen id een stuk hoger zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door makila op 03-08-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267443

Even een vraagje, dezelfde die ook ook over Cap gepost heb:

Ik heb de capaciteitentest bij Sogeti niet behaald, maar ondertussen bij Procam en Capgemini wel alle onderdelen voldoende afgesloten.

Zijn zulke testen bij Sogeti samen te voegen? Ik heb namelijk wel op alle onderdelen een voldoende score, echter op basis van 2x een test. De insteek en bedoeling van beide testen waren hetzelfde en beide gericht op HBO/WO niveau.

Ik heb wel eens eerder in een topic hier ergens gelezen dat je hiermee soms alsnog binnenkomt bij het bedrijf op basis van die samenvoeging van resultaten. Het blijft toch een moment opname vaak...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Anoniem: 267443 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:20:

Ik heb de capaciteitentest bij Sogeti niet behaald, maar ondertussen bij Procam en Capgemini wel alle onderdelen voldoende afgesloten.

Zijn zulke testen bij Sogeti samen te voegen? Ik heb namelijk wel op alle onderdelen een voldoende score, echter op basis van 2x een test. De insteek en bedoeling van beide testen waren hetzelfde en beide gericht op HBO/WO niveau.

Ik heb wel eens eerder in een topic hier ergens gelezen dat je hiermee soms alsnog binnenkomt bij het bedrijf op basis van die samenvoeging van resultaten. Het blijft toch een moment opname vaak...

Alvast bedankt!
Dit beslist Sogeti he? Bel ze eventjes op anders! Wij kunnen hierop geen antwoord geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn het aan het overleggen bij Software Control :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas kreeg ik een negatief antwoord. Tot een beetje raar omdat er dus personen zijn die het wel hebben mogen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Anoniem: 267443 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:53:
Helaas kreeg ik een negatief antwoord. Tot een beetje raar omdat er dus personen zijn die het wel hebben mogen doen....
Probeer volgend jaar nog eens! Je weet nooit. Om eerlijk te zijn heb ik 3x voor Sogeti gesolliciteerd in totaal(wel niet allemaal achtereen, daar zat telkens minstens 2 jaar tussen). 2x negatief, en de 3x keer positief 8)7

De eerste 2x heb ik wel nooit testen moeten afleggen, telkens na kennismakend gesprek, hand geschud en niet weerhouden. De 3x keer, na kennismakend gesprek, wel testen mogen afleggen, en ik was er ruim door[72% terwijl het gemiddelde 44% was] en ik werd aangenomen :)

Dus je ziet, de volhouder wint ;) Ik zit nu ook al reeds +6 maanden op project(na 2 maanden cursus + 2 maanden op de bank)

[ Voor 16% gewijzigd door makila op 08-08-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Laatst online: 02-06-2022
wat doe je zoal als je op "de bank zit"? Beetje cursussen enzo?

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
RoVe schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:14:
wat doe je zoal als je op "de bank zit"? Beetje cursussen enzo?
Zelfstudie en cursussen volgen. En wachten op een interview en dan jezelf trachten te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270724

ik begin per 1september bij divisie IS Linux/Unix als YP.

Wat ik trouwens niet begrijp van de vele posts omtrend het salaris hier. ALLES kan je vinden in eerdere threads in deze topic. Wanneer je puur alleen voor salaris gaat is Sogeti niet de werkgever voor jou. Tel je echter alle extra's bij elkaar op kom je zo rond 2900 euro bruto per maand uit ... wat marktconform is. En zeker niet elke werkgever heeft zulke uitgebreide secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik heb er in ieder geval zin in!

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 270724 op 11-08-2008 14:01 . Reden: salaris geneuzel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41

Croga

The Unreasonable Man

makila schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:13:
Zelfstudie en cursussen volgen. En wachten op een interview en dan jezelf trachten te verkopen.
En niet te vergeten: Heel veel op het intranet kijken welke aanvragen er van de klanten af komen en de relatiemanagers aanschrijven dat je die aanvragen graag invult.

Het grootste voordeel bij Sogeti is dat je nog enigszins controle hebt over welke opdracht je gaat doen. Alle aanvragen van klanten zijn zichtbaar op het intranet met de mogelijkheid om direct te reageren.

Op die manier zit ik nu op de opdracht van m'n leven terwijl de relatiemanager mij eerst niet mee wilde nemen in de aanbiedingen omdat hij bang was dat het te ver weg zou zijn voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Anoniem: 270724 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:51:
Wat ik trouwens niet begrijp van de vele posts omtrend het salaris hier. ALLES kan je vinden in eerdere threads in deze topic. Wanneer je puur alleen voor salaris gaat is Sogeti niet de werkgever voor jou. Tel je echter alle extra's bij elkaar op kom je zo rond 2900 euro bruto per maand uit ... wat marktconform is. En zeker niet elke werkgever heeft zulke uitgebreide secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik heb er in ieder geval zin in!
Ik ben wel benieuwd hoe je dat dan bij elkaar rekent...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 270724 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:51:
ik begin per 1september bij divisie IS Linux/Unix als YP.

Ik weet niet of alles bruto optellen wel de beste vergelijking oplevert.

En ik weet niet wat op deze manier marktconform is. Als je het hele arbeidsvoorwaardenpakket van een starter bij Logica optelt kom je op 3200 a 3300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) beetje laat, maar ik ben aangenomen bij Sogeti als Professional.. Contract heb ik getekend en gaat vandaag op de post.

Het aangeboden salaris was lager dan de 2 andere aanbiedingen bij andere werkgevers, maar het totaalpakket leek mij interessanter. Doorslaggevend zijn de opleidings- en groeimogelijkheden.

Ik begin op 1 oktober bij IS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Anoniem: 268602 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:48:
Doorslaggevend zijn de opleidings- en groeimogelijkheden.
Zolang ik op de bench zit, krijg ik zoveel cursussen als ik zelf wil. Maar als ik bij de klant zit, dan is het andere koek. Mijn manager is nogal goed in het cancellen van cursussen voor mij, omdat het niet goed uitkomt of omdat het niet past in het budget. En het probleem is dus, dat ik niet op de "bench" geraak! Tof zou je kunnen zeggen, maar ik vind van niet. Zo moet ik binnenkort "verplicht" examen afleggen over Tmap Next. (Yup, examen wordt verplicht opgelegd aan alle testers)

Het probleem is, dat de meeste testers hier dus wel degelijk een 2 maand durende cursus over Testen en Tmap Next hebben gehad. Ik heb wél geteld, door omstandigheden, 2.5 dagen spoedcursus gehad waaruit ik niks geleerd heb(het ging gewoon veel te snel!). Daarna kon ik al reeds bij een klant beginnen en natuurlijk is een klant belangrijker dan een cursus he?(Dan breng je dus veel op)

Dus ik weet niet hoe ik dit examen kan halen met mijn zeer beperkte kennis van Tmap Next. Alles zelf instuderen, is onbegonnen werk. Dat zijn toch +400 pagina's. (Ongeveer de helft van het boek moeten wij kennen) Niet dat ik lui ben, maar ik snap veel termen uit dat boek niet eens, omdat ik er nooit fatsoenlijk les over gekregen heb. Dan vraag je je mss af, hoe kan je dan een goede tester zijn? Tja...bij de huidige klant ben ik gewoon zeer creatief en inventief bezig en de praktijk kan je altijd op de werkvloer leren he? :) Trouwens TMAP is 80% gewoon pure theorie.

Wat zou ik doen? Dit met mijn manager toch even serieus bespreken? Probleem is dat ik geen flauw benul heb, welke onderdelen van Tmap belangrijk zijn. Kan iemand mij hiermee helpen?? Iemand die mss er reeds cursussen van gekregen heeft? Sogeti stelt dat maar uit, van mij cursus te geven, maar verplicht mij dan een examen af te leggen. Dat gaat toch nooit goed komen? En dat is dan niet goed voor mij en ook niet voor Sogeti.

[ Voor 23% gewijzigd door makila op 17-08-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

makila schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:23:
[...]

Zolang ik op de bench zit, krijg ik zoveel cursussen als ik zelf wil. Maar als ik bij de klant zit, dan is het andere koek. Mijn manager is nogal goed in het cancellen van cursussen voor mij, omdat het niet goed uitkomt of omdat het niet past in het budget. En het probleem is dus, dat ik niet op de "bench" geraak! Tof zou je kunnen zeggen, maar ik vind van niet. Zo moet ik binnenkort "verplicht" examen afleggen over Tmap Next. (Yup, examen wordt verplicht opgelegd aan alle testers)

Het probleem is, dat de meeste testers hier dus wel degelijk een 2 maand durende cursus over Testen en Tmap Next hebben gehad. Ik heb wél geteld, door omstandigheden, 2.5 dagen spoedcursus gehad waaruit ik niks geleerd heb(het ging gewoon veel te snel!). Daarna kon ik al reeds bij een klant beginnen en natuurlijk is een klant belangrijker dan een cursus he?(Dan breng je dus veel op)

Dus ik weet niet hoe ik dit examen kan halen met mijn zeer beperkte kennis van Tmap Next. Alles zelf instuderen, is onbegonnen werk. Dat zijn toch +400 pagina's. (Ongeveer de helft van het boek moeten wij kennen) Niet dat ik lui ben, maar ik snap veel termen uit dat boek niet eens, omdat ik er nooit fatsoenlijk les over gekregen heb. Dan vraag je je mss af, hoe kan je dan een goede tester zijn? Tja...bij de huidige klant ben ik gewoon zeer creatief en inventief bezig en de praktijk kan je altijd op de werkvloer leren he? :) Trouwens TMAP is 80% gewoon pure theorie.

Wat zou ik doen? Dit met mijn manager toch even serieus bespreken? Probleem is dat ik geen flauw benul heb, welke onderdelen van Tmap belangrijk zijn. Kan iemand mij hiermee helpen?? Iemand die mss er reeds cursussen van gekregen heeft? Sogeti stelt dat maar uit, van mij cursus te geven, maar verplicht mij dan een examen af te leggen. Dat gaat toch nooit goed komen? En dat is dan niet goed voor mij en ook niet voor Sogeti.
Ik zou dit verhaal precies zo vertellen zoals je nu hier doet. Ik neem aan dat jouw relatiemanager wel snapt dat hij je niet onvoorbereid naar een examen kan sturen. Daar heeft toch ook niemand iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

Anoniem: 267443 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:20:

Alvast bedankt!
Vroeger was het zo dat de tests van Sogeti en Cap nagenoeg gelijk waren, waardoor je gemakkelijk een test bij de ene kon doen en deze meenemen naar de andere. Tegenwoordig zijn de testen dusdanig verschillend dat we dat helaas niet meer kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Anoniem: 268602 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:41:
[...]

Ik zou dit verhaal precies zo vertellen zoals je nu hier doet. Ik neem aan dat jouw relatiemanager wel snapt dat hij je niet onvoorbereid naar een examen kan sturen. Daar heeft toch ook niemand iets aan?
De relatiemanager is het afgestapt(of ontslagen, ik weet het niet zeker). Dus dat wordt dan rechtstreeks een gesprek met de Branch Manager dan.

[ Voor 4% gewijzigd door makila op 18-08-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 13:59
makila schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:07:
[...]

De relatiemanager is het afgestapt(of ontslagen, ik weet het niet zeker). Dus dat wordt dan rechtstreeks een gesprek met de Branch Manager dan.
Makila, werk jij voor Sogeti NL of Sogeti BE? Want de verhalen over cancellen van cursussen en geen budget klinken mij voor Sogeti NL erg raar in de oren. Ik heb dit zelf iig nog nooit meegemaakt en ook van (directe) collega's nog nooit gehoord.

Voor TMap Next Foundation bestaat er overigens een leeswijzer. En zelfstudie kan alsnog erg goed werken hoor. Weet dat je in NL een oefenexamen moet afleggen voordat je bij/via EXIN het daadwerkelijke examen aflegt. Naast alleen dit oefenexamen krijg je ook nog uitleg over je antwoorden. Goede voorbereiding dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
goldcard schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:19:
[...]

Makila, werk jij voor Sogeti NL of Sogeti BE? Want de verhalen over cancellen van cursussen en geen budget klinken mij voor Sogeti NL erg raar in de oren. Ik heb dit zelf iig nog nooit meegemaakt en ook van (directe) collega's nog nooit gehoord.
Sogeti BE. Op zich vind ik het niet zo erg dat ze af en toe een cursus cancellen omdat het slecht uitkomt, maar ik verwacht wél als ik binnenkort een broodnodige cursus vraag die ik écht nodig heb om het examen Tmap tot een goed einde te brengen, dat ik die dan wel ga krijgen. Er is nog een verschil tussen iets cancellen dat je pas later nodig gaat hebben, of iets cancellen dat je dringend nodig hebt. Vooral over de TestOntwerpTechnieken(Hoofdstuk 14) zou ik toch een degelijke cursus mogen krijgen. Ik zie me nog wel de theorie met zelfstudie instuderen(Hoofdstukken 1-3 zitten er al vrij goed in), maar de praktijk zie ik niet echt zitten om dat zomaar volledig uit te spitten.

[ Voor 20% gewijzigd door makila op 19-08-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 268602 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:41:
Is dit niet iets wat je liever aan je unit manager over laat? Je relatiemanager heeft hier in principe weinig mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Croga schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:45:
[...]

Is dit niet iets wat je liever aan je unit manager over laat? Je relatiemanager heeft hier in principe weinig mee van doen.
Mijn excuses als ik relatiemanager en unit manager door elkaar haal, ik begin pas per 1 oktober bij Sogeti. Ik begrijp nu dat iedereen in een bepaalde unit valt waarboven een Unit manager zit waar je met al je vragen terecht kan.

Relatiemanager is dus een andere naam voor Account manager? Degene die de contacten met de klant onderhoud dus?

:P kan btw niet wachten tot het oktober is...

Ps. Zijn er hier nog mensen die toevallig op een opdracht in de regio Rotterdam zitten en die zitten te springen om een collega junior beheerder/senior servicedesk medewerker met pit en ambitie?? Het mooiste zou zijn dat ik namelijk op 1 oktober ook gelijk een opdracht heb en dus niet eerst op de bank hoef te zitten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT: Verhaal verwijderd, was mijn eigen fout :)

Nog 10 dagen.... :) dan beginnen! Kan niet wachten...

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 268602 op 21-09-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:04
Anoniem: 268602 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:44:
Per oktober begin ik bij Sogeti als specialist. Het contract is al getekend en mijn ontslag is al ingediend bij mijn huidige werkgever. Nu heeft mijn huidige werkgever een overzicht gemaakt van de kosten die meegenomen moeten worden naar Sogeti. Dit is bij Sogeti in de sollicitatie procedure al besproken en was geen enkel probleem.

Voor mijn huidige werkgever ben ik verhuist naar de randstad. Hiervoor zijn de verhuiskosten door mijn werkgever vergoed.

In het overzicht van mijn werkgever werd netjes het bedrag van de studie los van de verhuizing vermeld. Daarover is vervolgens onderhandeld aangezien nog niet het gehele studietraject was doorlopen. We zijn toen overeengekomen dat de helft van de studiekosten meegenomen moeten worden, maar de volledige verhuiskosten. Geen probleem dacht ik, want hiermee kom ik ruim onder het bedrag wat ik had gedacht mee te nemen naar Sogeti, en wat ik dus bij Sogeti heb aangegeven.

Nu is het overzicht netjes naar Sogeti verstuurd, en krijg ik een reactie terug dat de studiekosten wel overgenomen worden, maar de verhuiskosten niet.... :? Die moet ik zelf maar regelen met mijn werkgever.

Ik ga nu ditzelfde verhaal als reactie terug sturen naar Sogeti, maar misschien dat iemand van jullie hier nog tips heeft?

Ik heb/had heel veel zin om bij Sogeti aan de slag te gaan, maar dit neemt toch een klein beetje mijn zin weg...
Dit is denk ik erg specifiek. Normaliter worden studiekosten volgens mij wel overgenomen, maar verhuiskosten weet ik niet. Ik zou het even overleggen met je unit manager, moet je wel kunnen helpen denk ik.

Aan de andere kant, jouw huidige werkgever heeft toch geprofiteerd van het feit dat je verhuisd bent? Ondernemen is risico's nemen, dus ik vind eigenlijk niet dat ie dat zomaar op jou kan verhalen. Is dit vastgelegd toen hij die kosten voor je betaalde ten tijde van de verhuizing? Zoja, dan pech gehad en hopen dat Sogeti het betaald. Zo nee, pech voor de baas lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:12
Even een vraagje voor mensen die bij Sogeti werken.
Bij een aantal bedrijven zijn steeds de eerste 2 ziekte dagen voor eigen rekening en als je een maand ziek bent krijg je maar 70%.
En zijn dokters en tandarts afspraken voor eigen rekening.
Hoe zit dat bij Sogeti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106356

died_laughing schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:34:
Even een vraagje voor mensen die bij Sogeti werken.
Bij een aantal bedrijven zijn steeds de eerste 2 ziekte dagen voor eigen rekening en als je een maand ziek bent krijg je maar 70%.
En zijn dokters en tandarts afspraken voor eigen rekening.
Hoe zit dat bij Sogeti?
Ziektedagen gaan niet van je loon af, wel tellen ze niet mee als "productieve dagen" waar je normbonus op gebaseerd is. Je je krijgt als normbonus een variatie tussen 0 en 200% van je inleg, Het uiteindelijke percentage is gebaseerd op het aantal productieve uren en de waardering van een uur (dat kan verschillen per maand).

Dokters en tandartsen kun je het beste gewoon opvangen door dat 's ochtends te plannen en een uurtje langer door te werken, maar dat moet je met het bedrijf waar je je opdracht voor doet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm wanneer je via Sogeti een collectieve zorgverzekering afsluit, kan je de rekeningen welke niet worden gedekt betalen uit je flexloon. Wat je een voordeel oplevert van circa 40% dan wanneer je het zelf moet ophoesten.

Is meer een constatering, dan een vraag n.a.v. van de post van "died_laughing". Maar kan het mis hebben natuuurlijk. Kan moeilijk zeggen dat ik alwetend ben na 1 werkweek (ben Sogeti YP IS). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:53

FreakNL

Well do ya punk?

Huh? Dat is weer heel wat anders. Volgens mij was de vraag of een paar vrije uurtjes (ivm tandartsbezoek enzo) en ziektedagen van je basisloon afgaan. Bij Sogeti is dat niet zo (hoewel het wel ten koste kan gaan van je bonus), en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook heel raar zou vinden, freelancers uitgezonderd uiteraard....

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 07-09-2008 01:49 ]

Anoniem: 273933

Hoi,

Ik heb een paar vragen m.b.t. Sogeti. Ik heb van dit topic Deel 1 en Deel 2 grotendeels gelezen, maar vond daar nog geen volledig antwoord voor mij. Mocht ik het echter gemist hebben, dan sorry :).

Het is me toegezegd dat ik een aanbieding ga krijgen bij Sogeti als YP. De arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk het hier bekende riedeltje: 2.150 incl. vakantiegeld en 750 mobiliteitsvergoeding. Nu zit ik met de volgende vragen:
- Het is voor mij nog onduidelijk hoeveel 2.150 bruto, nu eigenlijk netto is. Ik heb de loonwijzer erop nageslagen en kom uit op 1.350 euro, inachtnemend het gebruik van een leaseauto. Elders in dit topic lees ik over bedragen van 1.450 en met vakantiegeld zelfs boven de 1.500. Doe ik iets fout in mijn berekening, of is er iets dat ik over het hoofd zie?
- Voor mobiliteit is er dus 750 euro. Wat gebeurt er met het restant bedrag, als ik een leaseauto uitzoek die inclusief verbruikskosten bijvoorbeeld op 600 uitkomt? Krijg je die 150 euro dan bij je brutosalaris op?
- Wat als ik kies voor een eigen auto, maar wel een mobiele werker ben. Hoe hoog is de mobiliteitsvergoeding dan? En krijg je dan ook een tankpas of kan je die van de mobiliteitsvergoeding afhalen en het restant zelf inzetten voor je eigen auto?

Alvast bedankt voor de reacties :).

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 273933 op 10-09-2008 23:03 . Reden: d's en t's... ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
Hoi :w
Nu zit ik met de volgende vragen:
- Het is voor mij nog onduidelijk hoeveel 2.150 bruto, nu eigenlijk netto is. Ik heb de loonwijzer erop nageslagen en kom uit op 1.350 euro, inachtnemend het gebruik van een leaseauto. Elders in dit topic lees ik over bedragen van 1.450 en met vakantiegeld zelfs boven de 1.500. Doe ik iets fout in mijn berekening, of is er iets dat ik over het hoofd zie?
Volgens mij zit je met die 1350 (ex vakantiegeld) wel redelijk in de richting, maar helemaal zeker ben ik hier niet van.
- Voor mobiliteit is er dus 750 euro. Wat gebeurt er met het restant bedrag, als ik een leaseauto uitzoek die inclusief verbruikskosten bijvoorbeeld op 600 uitkomt? Krijg je die 150 euro dan bij je brutosalaris op?
Jup, wat je overhoud word bij je brutosalaris uitgekeerd. Mocht je boven de 750 euro uitkomen kun je het bedrag uit je brutosalaris laten betalen (flexen).
- Wat als ik kies voor een eigen auto, maar wel een mobiele werker ben. Hoe hoog is de mobiliteitsvergoeding dan? En krijg je dan ook een tankpas of kan je die van de mobiliteitsvergoeding afhalen en het restant zelf inzetten voor je eigen auto?
Ik geloof dat de vergoeding de normale €0,19/km is. Deze word betaald uit je mobiliteitsbijdrage (die 750 euro dus). Ook hier geld dat het bedrag bruto afgeschreven, maar netto uitbetaald word.
Alvast bedankt voor de reacties :).
Graag gedaan. :)

Mocht ik onzin praten, verbeter me ajb, ik rijd zelf een leaseauto, dus ben nu exact op de hoogte hoe de regeling werkt bij een eigen auto :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Incl. vakantiegeld is het rond de 1560 euro netto in de maand (incl. onkostenvergoeding). Maar dan heb ik nog niet de maandelijkse resultaatbonus meegerekend. Dit hangt namelijk van je gewerkte uren af en met welke percentage gerekend wordt.

Maar dit is meestal rond de 130 euro bruto en dus zo'n 90 netto.

Daarnaast krijg je dus die 750 euro (incl. brandstof!) mob.vergoeding voor een leaseauto, kilometervergoeding of openbaarvervoer.

Daarnaast krijg je 30 euro (netto) vergoed van je internetverbinding thuis en krijg je een abbonement van vodafone (met maar 100 belminuten, maar intern bellen met sogeti en sogetisten onderling is gratis). Je mag daarnaast een telefoon van 175 euro uitzoeken.

De eerste 2 maanden ga je dus in opleiding. Als je in een hotel zit voor die periode ivm de afstand, dan krijg een hotelovernachtingsvergoeding en wordt bijna alles daarnaast vergoed. (ontbijt, avondeten tot 20 euro). Mocht je een taxi nemen in deze periode wordt deze ook vergoed.

Sogeti is een goede startersplek!

[ Voor 68% gewijzigd door Falcon op 11-09-2008 08:09 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens nog even iets heel anders. Sogeti bied een aantal collectieve zorgverzekeraars aan, maar ik kwam er dus gisteren achter dat zelfs met de collectievekorting dat deze duurder zijn dan als je bij de De Friesland gaat zitten.

Ik heb Sogeti gevraagd of het niet mooi zou zijn voor de werknemers om een collectiefcontract met de Friesland af te sluiten.

• makila
Falcon schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:00:
Incl. vakantiegeld is het rond de 1560 euro netto in de maand (incl. onkostenvergoeding). Maar dan heb ik nog niet de maandelijkse resultaatbonus meegerekend. Dit hangt namelijk van je gewerkte uren af en met welke percentage gerekend wordt.

Maar dit is meestal rond de 130 euro bruto en dus zo'n 90 netto.

Daarnaast krijg je dus die 750 euro (incl. brandstof!) mob.vergoeding voor een leaseauto, kilometervergoeding of openbaarvervoer.

Daarnaast krijg je 30 euro (netto) vergoed van je internetverbinding thuis en krijg je een abbonement van vodafone (met maar 100 belminuten, maar intern bellen met sogeti en sogetisten onderling is gratis). Je mag daarnaast een telefoon van 175 euro uitzoeken.

De eerste 2 maanden ga je dus in opleiding. Als je in een hotel zit voor die periode ivm de afstand, dan krijg een hotelovernachtingsvergoeding en wordt bijna alles daarnaast vergoed. (ontbijt, avondeten tot 20 euro). Mocht je een taxi nemen in deze periode wordt deze ook vergoed.

Sogeti is een goede startersplek!
Wat?! Jullie krijgen in NL een internetvergoeding en een telefoon + telefoonabo? Dat krijgen we allemaal niet bij Sogeti BE se. :? Ge kunt ook 2 landen niet vergelijken precies, al is het dezelfde firma.

[ Voor 3% gewijzigd door makila op 11-09-2008 08:52 ]

• BM
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
Telefoon abo wel inderdaad.
Internetkosten kunnen we flexen, dus dat word volgens mij niet direct door Sogeti betaald.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BM schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:31:
Telefoon abo wel inderdaad.
Internetkosten kunnen we flexen, dus dat word volgens mij niet direct door Sogeti betaald.
Een paar maanden terug was erop einstein/intranet een bericht dat dit veranderd is naar netto.

https://einstein.sogeti.n...nternet_netto_vergoed.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274077

IIk zit deze dag een beetje het forum door te kijken wat gaat over mijn oud werkgever Sogeti. En het gaat vooral over salarissen. Ik denk dat niks hierin vastligt en dat het meer gaat om je babbel. Kom zelfverzekerd over en probeer het balletje te leggen bij hun. Dus je moet het gesprek zo keren dat ze jouw willen hebben en niet jij hun...

Ik kon komen solliciteren de middag dat ze me belden, ik ben in de spanning vergeten me om te kleden. Ik liep in oude kleren met scheuren en daarbij zat mijn gezicht vol met smeer. Ze vonden het tof omdat ik als mezelf kwam en niet me eigen beter voordoe dan dat ik ben.
Tevens was het verplicht om tijdens de introductie in pak te komen toen.....

Ik ben daar begonnen als prof..MBO ICT 1 jaar werkervaring als 2de/3de lijns beheer en geen certificeringen. Mijn startsalaris E2200,- Ik ben zelfs de eerste keer niet door de test gekomen!!
Ik had 3 delen 95-98% en nederlandse blabla 50%. Ik mocht deze herkansen gelukkig omdat de rest rtoch wel erg goed was. Het vreemde vond ik toen de nederlande opgaven bestonden uit woorden die ik nog nooit gezien had, hoe moet ik dan weten wat ze betekenen? Tevens de manager wist het ook niet?!?

Maar voor beginners is dit een uitstekend bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Ik ben aangenomen, in die zin dat mij een bod gedaan wordt. Eerste gesprek was prettig, terugkom dag begon met een test, met vlag-en-wimpel gehaald, vervolgens de persoonlijkheidstest besproken in het tweede gesprek met twee unitmanagers, ook erg prettig, duidelijk een match! Dus hopelijk kan ik me me vinden in het bod, misschien moet ik nog onderhandelen, maar daar komen we wel uit.

Enige puntje, ik ga 32 uur werken, maar je leasebedrag zakt dan natuurlijk ook met 20%(toch?). Dat is met de huidige brandstofprijzen echt heel erg vervelend zeg, eigenlijk kan je bijna niks leasen voor 600,-, 4 jaar, 40.000 km inclusief brandstof. Dus daar moet ik nog even goed over nadenken. Want zelf rijden is te duur, maar om nou stad en land door te crossen in een Ford Ka of een Smart, schiet natuurlijk ook niet op. Ach eerst maar eens kijken welk bod er gadaan wordt, ik loop alweer vooruit op de zaken.

Dus ik ben sowiezo verheugd om bij Sogeti aan de slag te mogen, want ik heb niet voor niks gesolliciteerd! Oh ja, ik land wel in een talenunit, maar ben zelf geen starter meer.

[ Voor 13% gewijzigd door sanderander op 19-09-2008 15:26 ]

• t_captain
sanderander schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:24:
Ik ben aangenomen, in die zin dat mij een bod gedaan wordt. Eerste gesprek was prettig, terugkom dag begon met een test, met vlag-en-wimpel gehaald, vervolgens de persoonlijkheidstest besproken in het tweede gesprek met twee unitmanagers, ook erg prettig, duidelijk een match!
Dat gevoel van een "klik" tussen jou en een bedrijf is volgens mij de beste reden om ergens te gaan werken.
Enige puntje, ik ga 32 uur werken, maar je leasebedrag zakt dan natuurlijk ook met 20%(toch?). Dat is met de huidige brandstofprijzen echt heel erg vervelend zeg, eigenlijk kan je bijna niks leasen voor 600,-, 4 jaar, 40.000 km inclusief brandstof.
Het is in deze branche zeer gangbaar dat je leasenorm pro rato je deeltijdpercentage wordt berekend. Dat zal bij Sogeti waarschijnlijk niet anders zijn.

Het zou redelijk zijn als je ook je norm-kilometers iets mag verlagen (met 20% van de norm voor zakelijke kilometers). Dan hoef je bijvoorbeeld niet te leasen o.b.v. 40.000 km/jaar maar bijvoorbeeld 35.000 k/m jaar. Maar dat hangt van de leaseregeling af, en die zijn vaak niet zo flexibel.
Het alternatief is om de leasenorm te laten uitkeren als mobiliteitsvergoeding. 19 cent per zakelijke/woon-werk kilometer netto, de rest van het bedrag bruto. Ik weet van een ex-collega dat dat bij Sogeti wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

t_captain schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:39:
Het zou redelijk zijn als je ook je norm-kilometers iets mag verlagen (met 20% van de norm voor zakelijke kilometers). Dan hoef je bijvoorbeeld niet te leasen o.b.v. 40.000 km/jaar maar bijvoorbeeld 35.000 k/m jaar. Maar dat hangt van de leaseregeling af, en die zijn vaak niet zo flexibel.
Kijk, dat is eigenlijk ook logisch, je rijd tenslotte ook 20% minder. Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 23:09
sanderander schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:59:
[...]

Kijk, dat is eigenlijk ook logisch, je rijd tenslotte ook 20% minder. Weet iemand of dit mogelijk is?
* Nachtapotheker werkt idd ook bij Sogeti en dat is niet mogelijk helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Nachtapotheker schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:26:
[...]

* Nachtapotheker werkt idd ook bij Sogeti en dat is niet mogelijk helaas...
Ik werk contractueel 40 uur en neem iedere week 4 uur verlof op (36-urige werkweek).
Voordeel is: 100% pensioen, 100% leasevergoeding etc...
Nadeel is: vakantiedagen kopen

Als je het helemaal uitrekent is het net iets voordeliger.
Hoe dat staat tov 32 uur zou ik niet weten want dan moet je flink aantal uren kopen....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

Zosas schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:30:
[...]

Ik werk contractueel 40 uur en neem iedere week 4 uur verlof op (36-urige werkweek).
Voordeel is: 100% pensioen, 100% leasevergoeding etc...
Nadeel is: vakantiedagen kopen

Als je het helemaal uitrekent is het net iets voordeliger.
Hoe dat staat tov 32 uur zou ik niet weten want dan moet je flink aantal uren kopen....
hoe doe jij dat dan? Je moet dan 4*52=208 uur hebben voor je wekelijkse verlof en daarnaast ook nog vakantiedagen. Ga je gewoon wat minder op vakantie dan?
Je kan namelijk zo aan 320 uur komen (220 "krijgen" + 100 kopen)... 112 uur voor vakantie vind ik persoonlijk nogal weinig...

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106356

MrWilliams schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:02:
[...]
hoe doe jij dat dan? Je moet dan 4*52=208 uur hebben voor je wekelijkse verlof en daarnaast ook nog vakantiedagen. Ga je gewoon wat minder op vakantie dan?
Je kan namelijk zo aan 320 uur komen (220 "krijgen" + 100 kopen)... 112 uur voor vakantie vind ik persoonlijk nogal weinig...
Dan koop je toch gewoon 200 uur? Plus je vakantieweken kosten je maar 36 uur in jouw berekening, daar je er al 4 opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

Anoniem: 106356 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:32:
[...]

Dan koop je toch gewoon 200 uur? Plus je vakantieweken kosten je maar 36 uur in jouw berekening, daar je er al 4 opneemt.
klopt, maar 3 weken vakantie is vrij weinig op een heel jaar.

200 uur kopen? Lees de verlofregeling maar even, dat gaat niet zomaar...

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Maargoed, obv 32 uur krijg je dus een leasevergoeding van 600,- waarmee je een 4-jarige contract, 40.000km inclusief brandstof moet afsluiten denk ik?

• Valandil
MrWilliams schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:27:
[...]

klopt, maar 3 weken vakantie is vrij weinig op een heel jaar.

200 uur kopen? Lees de verlofregeling maar even, dat gaat niet zomaar...
Voor de 5 weken vakantie hoef ik natuurlijk geen verlof te kopen.
(52-5)*4= 188 uur. Uiteraard kan ik door sommige verplichte vrije dagen slechts 8 uur schrijven en kom ik 1 uur te kort waardoor ik op vrijdag 5 uur moet opnemen. Oftewel met 200 bijkopen uur ga je het wel redden.

In overleg met je UM kan je dit kopen. 100 uur kan sowieso de rest kan in overleg.
Daarnaast moet je ook een opdrachtgever hebben die 4x9 toestaat, maar dat is tegenwoordig meer dan normaal.

wijze woorden

Anoniem: 275415

Ik heb net mijn aanbieding opgestuurd gekregen om bij Sogeti te mogen komen werken. Hoewel mijn ervaringen tot nu toe erg goed zijn, en ik graag bij Sogeti aan de slag wil gaan, heb ik toch een aantal vragen over de aanbieding.

Ben ik de enige die het onacceptabel vindt dat ze tot een jaar na beeindiging van de arbeidsovereenkomst, een boete opsturen voor elke dag dat je bij een relatie komt te werken? Als de arbeidsovereenkomst beeindigd is, betekend dat toch automatisch dat deze bepaling niet meer geldt? Het is volgens mij onmogelijk om in een contract een bepaling op te nemen voor een periode die buiten de contractduur valt.

• t_captain
Anoniem: 275415 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:58:

Ben ik de enige die het onacceptabel vindt dat ze tot een jaar na beeindiging van de arbeidsovereenkomst, een boete opsturen voor elke dag dat je bij een relatie komt te werken? Als de arbeidsovereenkomst beeindigd is, betekend dat toch automatisch dat deze bepaling niet meer geldt? Het is volgens mij onmogelijk om in een contract een bepaling op te nemen voor een periode die buiten de contractduur valt.
Je hebt het over een relatiebeding en daaraan gekoppeld boetebeding. Deze clausule is in de detachering en consultancy gangbaar.

Het is contractueel inderdaad een vreemde eend in de bijt, namelijk een verplichting die nog een tijd na de afloop van je contract van kracht blijft. Maar op zich zijn dergelijke bedingen wel rechtsgeldig, tenzij ze onredelijk bezwarend zijn. Als er bijvoorbeeld staat "alle huidige en potentiele opdrachtgevers", dan kun je redelijkerwijs nergens meer aan de slag. Elk bedrijf waar software wordt gemaakt is namelijk een huidige of een potentiele klant van Sogeti. Dat is dus onredelijk bezwarend voor de werknemer en zo'n beding kun je dus bij de kantonrechter laten vernietigen.

In de praktijk heb je zo'n beding om te voorkomen dat je door de klant wordt weggekocht. Je zit bijvoorbeeld 3 maanden bij Philips via Sogeti, en Philips doet je onderhands een bod voor een rechtstreeks dienstverband om Sogeti er tussenuit te snijden. Dat Sogeti zich niet op die manier de kaas van het brood laat eten, spreekt voor zich.

Anoniem: 275415

Okee, bedankt voor het antwoord.

Er worden twee boetebedragen genoemd, die ik onmogelijk zou kunnen betalen, en waar ik dus eigenlijk helemaal geen zin in heb om voor te tekenen. Ik vraag me af of er niemand anders is geweest die dat dwars zit?

• Valandil
Anoniem: 275415 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:57:

Er worden twee boetebedragen genoemd, die ik onmogelijk zou kunnen betalen, en waar ik dus eigenlijk helemaal geen zin in heb om voor te tekenen. Ik vraag me af of er niemand anders is geweest die dat dwars zit?
Het is ook de bedoeling om mensen hier bewust van te maken.
Als mensen zich laten opleiden bij sogeti en vervolgens doet een opdrachtgever ze een aanbieding, dan lijkt Sogeti eerder een uitzendbureau waarbij je de mdw-ers over kan nemen... oftewel try before you buy.

Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Laat je ook weer niet er door afschrikken; iedere ict-dienstverlener heeft een dergelijk clausule in hun contract staan. Sogeti is gewoon een mooie club om voor te werken en via detachering kan je snel veel ervaring op doen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275485

Leuk 1e gesprek gehad, voelde goed qua klik. Volgende week naar Rotterdam voor de test en dan hopelijk naar huis met een aanbieding op zak.
Alleen... wat is reëel om te verwachten? Voor Cap bleek ik te duur namelijk. En aangezien ik lees dat Sogeti wat minder is qua financiële beloning... Al werd me op het eerste gesprek wel verteld dat, als de test goed uitpakt, het nog nooit op de financiën is stuk gelopen.
Heb nu een jaar of 10 allround ICT/systeem- en netwerkervaring (momenteel rond de 200 werkplekken), ben MCSA/MCSE gecertificeerd en wil graag 32/36 uur aan de slag. Heb momenteel 3200 bruto voor 32 uur, verder weinig extra's.

Ben benieuwd of een van de Sogetisten hier een indicatie kan geven, of dat ie bij voorbaat al bijna kan zeggen dat naar Rotterdam gaan weinig zin zal hebben, omdat het op de financiën af zal ketsen.

Groet, LTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 15:57
Anoniem: 275415 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:57:

Daarbij zijn dit soort regelingen niet wetsgeldig als ze een obstakel vormen voor je verdere ontwikkeling. Dit zou een belemmerende werking hebben op je carriere, en dat mag niet.
Dus als je een goede kans voorbij ziet komen die duidelijk een stap voorwaarts is in je carriere dan kan geen clausule je tegenhouden. Het is meer een afschrikmiddel en bewustwording dat 'jobhoppen' niet wordt gewaardeerd (en in feite ook niet netjes is en voor je CV ook niet echt bevorderlijk werkt).

Verder is mijn mening over Sogeti (na een jaar in dienst) dat het een bedrijf is met genoeg mogelijkheden. Je hebt erg veel invloed op je carrierepad en opdrachten zolang je je nek maar uitsteekt. Salaris en vergoedingen zijn niet de hoogste op de markt, maar dit wordt gecompenseerd door een erg prettige sfeer, leuke uitjes ;) en flexibiliteit richting de medewerkers.

@LTS; zelf heb ik ook over salaris onderhandeld, zonder veel resultaat. Als YP heb je daarover weinig in te brengen blijkbaar. Ik weet wel dat meer ervaren mensen erg gewild zijn, dus onderhandelen kan altijd. Maar als je al te duur voor Cap bent moet je een heel goed verhaal hebben om dat bij Sogeti wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi LeBr,

Precies, vandaar ook mijn vraag... Het is niet mijn bedoeling om als YP te beginnen, maar ik ben benieuwd naar wat ik ongeveer zou kunnen verwachten en welke onderhandelingsruimte er nog in zou zitten.
Ik wist dat ik een aardig salaris had, maar dat een grote jongen zoals Cap dat niet kan/wil evenaren/overtreffen had ik niet verwacht.
Dus mocht iemand wat financiële insights hebben over de beloning bij Sogeti, dan hou ik me aanbevolen!

LTS

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

LeBr schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:24:
Daarbij zijn dit soort regelingen niet wetsgeldig als ze een obstakel vormen voor je verdere ontwikkeling. Dit zou een belemmerende werking hebben op je carriere, en dat mag niet.
Dus als je een goede kans voorbij ziet komen die duidelijk een stap voorwaarts is in je carriere dan kan geen clausule je tegenhouden. Het is meer een afschrikmiddel en bewustwording dat 'jobhoppen' niet wordt gewaardeerd (en in feite ook niet netjes is en voor je CV ook niet echt bevorderlijk werkt).
Veel mensen denken dit echter....
Zolang de regeling voldoende beperkt is (in dit geval is het relatiebeding beperkt tot relaties waar je zelf via Sogeti gewerkt hebt) is de regeling volledig rechtsgeldig en zal ook als zodanig door een rechter bevestigd worden.

Je carriere wordt niet onredelijk beperkt omdat je zonder meer bij alle andere klanten in nederland aan het werk kunt. Zolang je er maar niet zelf via Sogeti mee in aanraking bent gekomen. Daarnaast is een jaar best een korte periode op je gehele carriere.

Het heeft overigens niets me jobhoppen te maken. Als jij een jaar lang voor Sogeti bij Achmea werkt en vervolgens weg gaat en een baan bij Logica accepteerd mag je voor Logica zonder meer bij Fortis ingezet worden.

• t_captain
Croga schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:36:
[...]

Veel mensen denken dit echter....
Zolang de regeling voldoende beperkt is (in dit geval is het relatiebeding beperkt tot relaties waar je zelf via Sogeti gewerkt hebt) is de regeling volledig rechtsgeldig en zal ook als zodanig door een rechter bevestigd worden.

Je carriere wordt niet onredelijk beperkt omdat je zonder meer bij alle andere klanten in nederland aan het werk kunt. Zolang je er maar niet zelf via Sogeti mee in aanraking bent gekomen. Daarnaast is een jaar best een korte periode op je gehele carriere.

Het heeft overigens niets me jobhoppen te maken. Als jij een jaar lang voor Sogeti bij Achmea werkt en vervolgens weg gaat en een baan bij Logica accepteerd mag je voor Logica zonder meer bij Fortis ingezet worden.
Precies :) Maar alleen het eerste jaar niet bij Achmea via Logica. Ik heb over dit onderwerp ook geschreven in het "jaarcontract en concurrentiebeding" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sanderander schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:24:
Ik ben aangenomen, in die zin dat mij een bod gedaan wordt. Eerste gesprek was prettig, terugkom dag begon met een test, met vlag-en-wimpel gehaald, vervolgens de persoonlijkheidstest besproken in het tweede gesprek met twee unitmanagers, ook erg prettig, duidelijk een match! Dus hopelijk kan ik me me vinden in het bod, misschien moet ik nog onderhandelen, maar daar komen we wel uit.

Enige puntje, ik ga 32 uur werken, maar je leasebedrag zakt dan natuurlijk ook met 20%(toch?). Dat is met de huidige brandstofprijzen echt heel erg vervelend zeg, eigenlijk kan je bijna niks leasen voor 600,-, 4 jaar, 40.000 km inclusief brandstof. Dus daar moet ik nog even goed over nadenken. Want zelf rijden is te duur, maar om nou stad en land door te crossen in een Ford Ka of een Smart, schiet natuurlijk ook niet op. Ach eerst maar eens kijken welk bod er gadaan wordt, ik loop alweer vooruit op de zaken.

Dus ik ben sowiezo verheugd om bij Sogeti aan de slag te mogen, want ik heb niet voor niks gesolliciteerd! Oh ja, ik land wel in een talenunit, maar ben zelf geen starter meer.
20% daling weet ik niet. Waarom vraag je dat zelf niet even aan je toekomstige unitmanager?
Mocht er idd sprake van zijn van 20% daling ,dan lijkt 600 euro niet veel, maar ook de meerkosten van een duurdere lease auto kan je flexen. Geeft je dan toch snel weer bruto 40% voordeel.

Ik type dit bericht trouwens vanuit Athens, Ohio USA (onderdeel van Sogeti YP intro programma), en het is hier fantastisch!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 270724 op 28-09-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: als ik het goed heb is de resultaatsbonus bruto?
En hoe ligt de verdeling van pensioenbijdrage (als je uitgaat van meedoen in de collectieve van Sogeti), is het 50-50 of 2/3-1/3, of nog anders?

@Sanderander: leuk bod gekregen? Ik ben benieuwd of je 32 uur gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Ja, ik heb een leuk bod gekregen, maar niet leuk genoeg. Ik moet trouwens wel zeggen dat er gedaan wordt alsof je leaseauto een enorm geschenk is, maar als je als senior voor 32 uur aan de slag gaat een een koekblikje als een 207 wilt rijden houdt je netto erg weinig over, dat is natuurlijk matig.. Je basissalaris, is matig, wordt opgeleukt met extra's , bonusregelingen en mobiliteitsvergoedingen. Ik vond het niet slecht, maar zeker ook niet goed.

Het toeval wil echter, dat ik bij mijn huidige werkgever tegelijkertijd een nog mooiere vacature voorbij zag komen waarvoor ik in aanmerking kwam en inmiddels ben aangenomen. Ik blijf dus zitten waar ik zit. Het was een close call moet ik zeggen, maar helaas voor Sogeti net in het nadeel van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sanderander: gefeliciteerd!
Zoals ik al zei, ik was benieuwd of die 32 uur gelukt waren.
Hier ook een matig bod. Inderdaad met alle extraatjes erbij opgeteld lijkt het een leuk maandsalaris, maar als puntje bij paaltje komt is je basissalaris datgene waar je echt op kunt/mag rekenen. Ik vond het in het lijstje ook een beetje vreemd staan dat het vakantiegeld voor het gemak ook maar bij de maandelijkse beloning gezet werd. Toen mij naar mijn maandsalaris gevraagd werd, vulde ik daar niet ook mijn vakantiegeld bij in...
Wij zijn er dus ook nog niet uit.

Inmiddels ben ik er achter dat het pensioen 50-50 is, redelijk duur pensioenfonds heeft Sogeti dan denk ik, als ik zie wat mijn pensioenbijdrage op dit moment is.
Leaseauto beschouw ik eigenlijk als een stuk noodzakelijk gereedschap, niet als extraatje. Net als telefoon en pc overigens.

LTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:53

FreakNL

Well do ya punk?

Dat vakantiegeld bij je maandelijkse beloning inbegrepen zit vind ik ook iets wat erg krom is bij Sogeti. Daar loop ik ook altijd tegenaan te schoppen.

Er is niets mis met een maandelijkse uitbetaling van je vakantiegeld, dat is bij meerdere bedrijven zo. Maar je moet dat niet gebruiken om het salarisbod op te leuken. Vakantiegeld is gewoon een wettelijk iets, daar moet je niet op die manieren mee spelen.

Als ik een bod van 2000 euro bruto krijg, verwacht ik gewoon dat dat zonder vakantiegeld of andere vage regelingen is, maar helaas werkt het niet zo bij Sogeti...

Hetzelfde geld trouwens ook voor verhogingen; Bijv, je krijgt een verhoging van 150 euro bruto. Klink heel leuk, maar ondertussen zit het vakantiegeld daar al in, plus dat er vaak ook nog een stukje in de bonus gestopt wordt. Op het eind van het verhaal is het dus eigenlijk maar een verhoging van 100 bruto op je basisloon, de rest zit verstopt in vakantiegeld (wat gewoon wettelijk bepaalt is, en bonus wat variabel is). Doe dan niet zo schijnheilig en zeg gewoon dat je 100 euro bruto verhoging krijgt, plus wat extra's... Heel krom, maar schijnbaar vind Sogeti dat gewoon normaal....
Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste