Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Sogeti Belux(Belgie/Luxemburg), is een Consultancy bedrijf ontstaan uit een fusie van 3 bedrijven : Ariane II, Ariane IT en Gitek

Graag alle info ivm
1. Werksfeer
2. Beloning
3. Lease regeling
4. Opleidingsmogelijkheden

Enzovoorts..
In deze Thread

StartSalaris YP(Level 1):
Dit is variabel, gaande van 1800€ tot 2200€ bruto(exclusief vakantiegeld).
Afhankelijk van je diploma zal je meer of minder startsalaris krijgen.
Vakantiegeld is 92% van het brutoloon en wordt uitbetaald eind mei
Voorts 13de maand, +-90€ netto onkostenvergoeding, Groepsverzekering, Hospitalisatieverzekering, Wagen Ford Fiesta(Geen eigen kosten), gratis nationale Tankkaart

[ Voor 7% gewijzigd door makila op 27-10-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Euh een Ford Fiesta? Dat is toch wel heel erg triestig van wagen, niet? Bij ons krijgen ze op het laagste niveau een Golf TDI 105pk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
poing schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:58:
Euh een Ford Fiesta? Dat is toch wel heel erg triestig van wagen, niet? Bij ons krijgen ze op het laagste niveau een Golf TDI 105pk!
Tja, beter dan geen wagen he?
En daarbij dat valt wel mee. Er is airco in de wagen, dus tenzij je een autofreak bent, is het met een Ford Fiesta nog goed te doen. Tenzij je elke dag 4 uur op en af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-05-2022
...ga op 3 september starten als (junior) test engineer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:14:
Die test die je gekregen hebt voor .net. Welke soort vragen heb je gekregen?
En wat heb je als startloon gekregen?

Ik ga in september een paar dagen cursus Testautomatisering volgen, dit zal waarschijnlijk samen met jouw en je nieuwe collega's zijn. Dus wij gaan elkaar daar dan zeer zeker ontmoeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:35:
[...]

Die test die je gekregen hebt voor .net. Welke soort vragen heb je gekregen?
En wat heb je als startloon gekregen?

Ik ga in september een paar dagen cursus Testautomatisering volgen, dit zal waarschijnlijk samen met jouw en je nieuwe collega's zijn. Dus wij gaan elkaar daar dan zeer zeker ontmoeten ;)
Ik kan er echt geen voorbeeld meer van geven, het waren heel technische vragen, bvb van hoe dingen gedeclareerd moesten worden, waar variabelen bekend waren, dergelijke dingen.

startloon is een "iets meer dan gemiddeld" bij mij. Jij werkt er al? hoe is jou situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:02:
[...]

Ik kan er echt geen voorbeeld meer van geven, het waren heel technische vragen, bvb van hoe dingen gedeclareerd moesten worden, waar variabelen bekend waren, dergelijke dingen.

startloon is (changed to private) bij mij. Jij werkt er al? hoe is jou situatie?
Ik ben aangenomen als Java programmeur en dat waren toen eerder IQ vragen.(Maar dus ook nadien geswitched naar het testen net zoals jij)

Wel een mooi startloon. Daar is een Ford Fiesta bij als wagen?

Het startloon van mij was (changed to private), en na de eerste evaluatie heb je nog iets meer dan mij. Dus je mag zeker niet klagen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door makila op 25-10-2008 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
double post

[ Voor 97% gewijzigd door makila op 30-06-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Ik ben aangenomen als Java programmeur en dat waren toen eerder IQ vragen.(Maar dus ook nadien geswitched naar het testen net zoals jij)

Wel een mooi startloon. Daar is een Ford Fiesta bij als wagen?

Het startloon van mij was "te weinig" €("iets meer" na indexaanpassing), en zelfs na de eerste evaluatie heb je nog *tuut*€ meer dan mij. Dus je mag zeker niet klagen. :)
idd beginnen met de fiesta,

hoelang werk ja al bij sogeti dan, en ben je er tevreden van?

[ Voor 3% gewijzigd door camerys op 27-10-2008 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:29:
[...]

idd beginnen met de fiesta,

hoelang werk ja al bij sogeti dan, en ben je er tevreden van?
Sinds oktober vorig jaar.

Qua werksfeer ben ik tevreden. Na de uren, is er elke 6 weken een Branch/Test drink. Elke maand zijn er ook workshops en TMAP sessies. 2x per jaar is er een Sogeti avond. Soms kun je ook gratis naar 1 of ander pretpark met de familie.

De werksfeer tijdens de uren hangt dan weer grotendeels van de klant af he?

[ Voor 32% gewijzigd door makila op 27-10-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:14:
Waarom ben je niet als .Net programmeur begonnen bij Sogeti? Wat stond je niet aan in die functie?
Weet je al hoeveel evaluaties je jaarlijks krijgt? Wij krijgen er 2, dus ik veronderstel dat jij er ook 2 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:18:
[...]

Waarom ben je niet als .Net programmeur begonnen bij Sogeti? Wat stond je niet aan in die functie?
Weet je al hoeveel evaluaties je jaarlijks krijgt? Wij krijgen er 2, dus ik veronderstel dat jij er ook 2 krijgt?
ik wou geen job als programmeur, hele dag code rammen is me te eentonig.

ik krijg de eerste twee jaar een halfjaarlijkse evaluatie, daarna jaarlijks dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook bij Sogeti geweest in Edegem, voor functie als Junior Tester (Young Professional).
Heb mijn laatste gesprek pas eind juli omdat de beste man op vakantie is. Weet iemand of Sogeti ook dagvergoedingen of onkostenvergoedingen geeft. Heb namelijk een andere aanbieding op zak, maar het brutoloon ligt daar lager dan wat ik volgens deze post bij sogeti kan verwachten, maar als Sogeti deze vergoedingen niet biedt, dan komt het eigenlijk op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:53:
Ben ook bij Sogeti geweest in Edegem, voor functie als Junior Tester (Young Professional).
Heb mijn laatste gesprek pas eind juli omdat de beste man op vakantie is. Weet iemand of Sogeti ook dagvergoedingen of onkostenvergoedingen geeft. Heb namelijk een andere aanbieding op zak, maar het brutoloon ligt daar lager dan wat ik volgens deze post bij sogeti kan verwachten, maar als Sogeti deze vergoedingen niet biedt, dan komt het eigenlijk op hetzelfde neer.
sogeti heeft idd dagvergoeding van 4.60 (ongeveer) en ook parkeervergoeding (idem) als er geen gratis parking in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:57:
[...]

sogeti heeft idd dagvergoeding van 4.60 (ongeveer) en ook parkeervergoeding (idem) als er geen gratis parking in de buurt is.
Dag/maaltijdvergoeding is 4.32€ netto. Je krijgt inderdaad ook een parkeervergoeding van 4.32€ als je ergens moet zijn voor werkdoeleinden en je kunt je wagen niet gratis ergens kwijt. Als je nog andere onkosten hebt die gerelateerd zijn aan je werk, dan dien je die kosten gewoon in op je onkostennota. Normaal wordt daar geen probleem van gemaakt, zolang het maar voor werkdoeleinden is en zolang je er geen misbruik van maakt.(bv bellen naar je schoonmoeder en dat indienen is natuurlijk geen optie :), terwijl bellen naar de programmeur wordt wél terugbetaald indien het dringend is, je geen gratis telefoon in de buurt hebt en je je eigen GSM moet gebruiken)

Let wel op, alles wat op de onkostennota staat moet op voorhand goedgekeurd zijn door je Branch Manager en je krijgt die kosten pas terugbetaald vanaf de 10de werkdag na de eerste van de volgende maand.

[ Voor 55% gewijzigd door makila op 07-07-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Klopt het dat je in Belgie geen inkomstenbelasting hoeft te betalen over je lease-auto? Dat tikt dan toch weer lekker aan, evenal de netto dagvergoeding (is toch weer omgerekend zo'n 150 euro bruto maandsalaris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:07

DSK

boeiend...

makila schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:16:
[...]
Je krijgt inderdaad ook een parkeervergoeding van 4.32€ als je ergens moet zijn voor werkdoeleinden en je kunt je wagen niet gratis ergens kwijt.
gewoon even ter info: Als je in het centrum van Brussel wordt geplaatst zit je al heel snel aan €10-15 parkeerkosten per 8u (tot €30 op de drukke plaatsen) Hou hier rekening mee en vraag ook of dit mag ingegeven worden als onkosten. Dit loopt na een tijdje toch serieus op. Weet niet hoe het daar zit maar het is echt handig als openbaar vervoer ook wordt terugbetaald.

Zelf werk ik trouwens ook al consultant maar dan bij de concurrentie :)
Heb hier wel, bij de klant, "collega's" van Sogeti.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
DSK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:45:
[...]

gewoon even ter info: Als je in het centrum van Brussel wordt geplaatst zit je al heel snel aan €10-15 parkeerkosten per 8u (tot €30 op de drukke plaatsen) Hou hier rekening mee en vraag ook of dit mag ingegeven worden als onkosten. Dit loopt na een tijdje toch serieus op. Weet niet hoe het daar zit maar het is echt handig als openbaar vervoer ook wordt terugbetaald.

Zelf werk ik trouwens ook al consultant maar dan bij de concurrentie :)
Heb hier wel, bij de klant, "collega's" van Sogeti.
Neen Heus, ze verdienen +400€/dag aan jouw, ze zouden gek zijn je parkeerkosten niet terug te betalen. Dan gaat 95% van de werknemers de job naast zich neerleggen. Die 4.32€/dag forfetaire onkosten dat in het contract staat is om misbruik tegen te gaan. Maar als het echt veel meer kost dan dat, dan betalen ze het zeer zeker terug. Werknemers zijn ook niet gek, als ze 200€/netto per maand extra moeten ophoesten dan zeggen die ook : "zoek maar iemand anders voor die opdracht" ;)
Je hebt namelijk altijd het recht een opdracht te weigeren(Al wordt dit niet in dank afgenomen)

Natuurlijk zijn er werknemers die zich laten vangen en die vraag vergeten te stellen, de opdracht dan gaan aannemen, dan constateren dat de parkeerkosten enorm hoog zijn en dan zegt de manager natuurlijk zoiets in de aard van .. "ja sorry u hebt dit zo aanvaard". Dus altijd opletten op zo'n zaken, vooraleer je zomaar in het wilde weg opdrachten gaat aanvaarden he?

Ivm openbaar vervoer, dit wordt bij Sogeti voor 60% terugbetaald, geloof ik, al ben ik niet 100% zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door makila op 08-07-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Bigfoot schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:50:
Klopt het dat je in Belgie geen inkomstenbelasting hoeft te betalen over je lease-auto? Dat tikt dan toch weer lekker aan, evenal de netto dagvergoeding (is toch weer omgerekend zo'n 150 euro bruto maandsalaris)
Oh jawel hoor. Zo'n 50€/Maand(voor mijn lease-wagen) en op het einde van het jaar word ik ook nog eens belast op 7500 privé km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin binnenkort ook te werken binnen Sogeti als junior test engineer.

rol je als beginner gemakkelijk binnen bij nieuwe projecten? hoe zit het met de begeleiding die je krijgt als starter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
makila schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:58:
[...]

Oh jawel hoor. Zo'n 50€/Maand(voor mijn lease-wagen) en op het einde van het jaar word ik ook nog eens belast op 7500 privé km's.
En hoeveel betaal je daar dan voor? En hoe meer prive km je rijdt, hoe meer belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:31
Ik woon/werk ook in België, ik betaal geen eigenlijk bijdrage op m'n leasewagen, enkel de belastingen (wat neerkomt op ongeveer 50 € maandelijks dat van m'n bruto loon afgaat).
Er is een erg groot verschil tussen bedrijven over hoe ze de kost van de wagen wel of niet doorrekenen aan de werknemer.
Mijn werkgever doet het (gelukkig voor mij) op de allerbeste manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Normaal gezien betaal je maandelijks een forfait aan belastingen voor de prive km's met je wagen, dat wordt berekend door getal * fiscaal pk, waarbij "getal" jaarlijks geïndexeerd wordt en afhankelijk is van het feit dat je meer of minder dan 25km van je werk woond (maakt niet uit hoeveel).

Bij je belastingen geef je het forfait van 160 euro aan, die krijg je van de fiscus. Bovendien krijg je nog eens 160 euro cadeau in januari, verrekend met je loon :-)

Dus in jou geval 50 euro * 12 = 600 euro - 320 euro = 280 euro aan belastingen voor je bedrijfswagen :-) Niet veel eh...

[ Voor 11% gewijzigd door poing op 14-07-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:55:
Ik begin binnenkort ook te werken binnen Sogeti als junior test engineer.

rol je als beginner gemakkelijk binnen bij nieuwe projecten? hoe zit het met de begeleiding die je krijgt als starter?
Tegenwoordig zijn er veel te korten op de markt van testers. Dus dat valt goed mee. Je moet je natuurlijk wel goed kunnen verkopen. De begeleiding moet je deels zelf een beetje afdwingen. Als consultant moet je zelf je plan kunnen trekken bij Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
ik moet mijn online-cv invullen en heb een paar vraagjes:
- zou ik bij summary al iets zetten, heb eigenlijk totaal geen it-ervaring en wat kan je daar zoal zetten? (heb wel ervaring in het bankwezen, misschien interessant?)
- education: wat is de engelse en franse vertaling van "gegradueerde in de toegepaste informatica" of "bachelor toegepaste informatica"

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:43:
ik moet mijn online-cv invullen en heb een paar vraagjes:
- zou ik bij summary al iets zetten, heb eigenlijk totaal geen it-ervaring en wat kan je daar zoal zetten? (heb wel ervaring in het bankwezen, misschien interessant?)
- education: wat is de engelse en franse vertaling van "gegradueerde in de toegepaste informatica" of "bachelor toegepaste informatica"

alvast bedankt.
applied informatics & l'informatique appliqué

heb wel ervaring in het bankwezen, misschien interessant? --> Ja schrijf dat er maar bij.

PS. Je HR officer kan je helpen bij het invullen van je CV.

[ Voor 13% gewijzigd door makila op 08-08-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

poing schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:56:
Normaal gezien betaal je maandelijks een forfait aan belastingen voor de prive km's met je wagen, dat wordt berekend door getal * fiscaal pk, waarbij "getal" jaarlijks geïndexeerd wordt en afhankelijk is van het feit dat je meer of minder dan 25km van je werk woond (maakt niet uit hoeveel).

Bij je belastingen geef je het forfait van 160 euro aan, die krijg je van de fiscus. Bovendien krijg je nog eens 160 euro cadeau in januari, verrekend met je loon :-)

Dus in jou geval 50 euro * 12 = 600 euro - 320 euro = 280 euro aan belastingen voor je bedrijfswagen :-) Niet veel eh...
Sorry om zwaar off-topic te gaan, maar heb hieromtrent enkele vraagjes :

1) Wat is dat "getal" momenteel ? Dan ik bekijken of de forfait die via m'n loonbriefje wordt afgehouden niet overdreven is.
2) Die 160 € bij je belastingen, hoe geef je die op ? Welk nummer heeft dat ?
3) Wat bedoel je met 160 euro cadeau in januari ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:11:
[...]

applied informatics & l'informatique appliqué

heb wel ervaring in het bankwezen, misschien interessant? --> Ja schrijf dat er maar bij.

PS. Je HR officer kan je helpen bij het invullen van je CV.
heb zonet mijn online cv volledig ingevuld, nu kunnen ze mij bij Sogeti beginnen "verkopen".

weet jij trouwens met welke leasemaatschappij sogeti samenwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:19:
[...]

heb zonet mijn online cv volledig ingevuld, nu kunnen ze mij bij Sogeti beginnen "verkopen".

weet jij trouwens met welke leasemaatschappij sogeti samenwerkt?
ING Carlease voor het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:20:
[...]

ING Carlease voor het moment.
ben eigenlijk is benieuwd of de nieuwe fiesta er tegen september al is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:18:
[...]

ben eigenlijk is benieuwd of de nieuwe fiesta er tegen september al is :9
Het contract met mijn huidige (en eerste) klant is afgelopen op 31 augustus. Met wat geluk pik ik een cursuske mee in september(Als ik niet bij een nieuwe klant zit tegen dan, want de manager heeft al een interview geregeld en een klant heeft altijd voorrang op een cursus)

Wat is je echte naam? Als ik dan op cursus zou komen, dan weet ik meteen wie je bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:42:
[...]
Wat is je echte naam? Als ik dan op cursus zou komen, dan weet ik meteen wie je bent ;)
het is de weinig originele naam: "Jan", misschien beter jouw naam geven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:36:
[...]

het is de weinig originele naam: "Jan", misschien beter jouw naam geven O-)
Peter.

PS. Weet je al welke cursussen er gegeven gaan worden? Ik moet nog ergens een cursus te pakken krijgen over de TestOntwerptechnieken van Tmap Next.(Hoofdstuk 14 uit het Boek Tmap Next dat je normaal zal krijgen tijdens je opleiding). De theorie kan ik desnoods met zelfstudie zelf wel inblokken als het echt moet(Ik heb helaas door omstandigheden, geen opleidingtraject testen kunnen volgen), al zit ik er dan zeker een paar weken lang aan te blokken NA de uurtjes., maar aan de praktijk daar begin ik niet aan. Dat is van het goede te veel. Ik heb ook nog een leven buiten het werk, en om de praktijk eigenhandig uit te spitten, ... ,

[ Voor 102% gewijzigd door makila op 19-08-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Een klein vraagje.
Begin oktober start ik met de opleiding tot test engineer. Dit zal in Nederland zijn, waarschijnlijk Vianen. Zijn er nog mensen uit België daar de opleiding gevolgd hebben?

Zijn er bepaalde knelpunten op de weg waarmee ik rekening moet houden. Ik vertrek vanuit Belgisch Limburg, maar hoe zit het met files in Nederland?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:43:
[...]

Peter.

PS. Weet je al welke cursussen er gegeven gaan worden? Ik moet nog ergens een cursus te pakken krijgen over de TestOntwerptechnieken van Tmap Next.(Hoofdstuk 14 uit het Boek Tmap Next dat je normaal zal krijgen tijdens je opleiding). De theorie kan ik desnoods met zelfstudie zelf wel inblokken als het echt moet(Ik heb helaas door omstandigheden, geen opleidingtraject testen kunnen volgen), al zit ik er dan zeker een paar weken lang aan te blokken NA de uurtjes., maar aan de praktijk daar begin ik niet aan. Dat is van het goede te veel. Ik heb ook nog een leven buiten het werk, en om de praktijk eigenhandig uit te spitten, ... ,
ik heb eigenlijk nog geen info gekregen. Ik heb alleen mijn online-cv moeten invullen. Voor de rest weet ik nog niets.

• makila
camerys schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:13:
[...]

ik heb eigenlijk nog geen info gekregen. Ik heb alleen mijn online-cv moeten invullen. Voor de rest weet ik nog niets.
Zoals je in een ander topic kunt lezen, ben ik dus reeds verkocht aan een nieuwe klant. Dwz dat ze mij hoogswaarschijnlijk het Test traject *niet* laten volgen. Ik probeer nog iets te regelen ivm de testontwerptechnieken Van Tmap Next(ik heb gewoon geen zin van praktijkoefeningen zonder cursus erin te studeren, het is zowiezo al een stevige brok theorie), maar ik weet niet in hoeverre Sogeti mij daarin gaat volgen.

Ik vind nu wel dat ik een cursus verdiend heb ;) , even ruw geschat breng ik 30000€ netto op dit jaar .. en door omstandigheden is zowat elke cursus sinds januari die ik heb aangevraagd dit jaar uitgesteld/gecancelled.

[ Voor 6% gewijzigd door makila op 21-08-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:05:
[...]

Zoals je in een ander topic kunt lezen, ben ik dus reeds verkocht aan een nieuwe klant. Dwz dat ze mij hoogswaarschijnlijk het Test traject *niet* laten volgen. Ik probeer nog iets te regelen ivm de testontwerptechnieken Van Tmap Next(ik heb gewoon geen zin van praktijkoefeningen zonder cursus erin te studeren, het is zowiezo al een stevige brok theorie), maar ik weet niet in hoeverre Sogeti mij daarin gaat volgen.

Ik vind nu wel dat ik een cursus verdiend heb ;) , even ruw geschat breng ik 30000€ netto op dit jaar .. en door omstandigheden is zowat elke cursus sinds januari die ik heb aangevraagd dit jaar uitgesteld/gecancelled.
dat is echt wel rottig, is testen voor de rest een leuke bezigheid? Ik weet niet echt wat ik ervan moet verwachten, maar ik sta wel klaar om te starten (nog 1 weekje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:25:
[...]

dat is echt wel rottig, is testen voor de rest een leuke bezigheid? Ik weet niet echt wat ik ervan moet verwachten, maar ik sta wel klaar om te starten (nog 1 weekje...)
Testen is wel leuk. Na een paar maand een produkt testen, zie je echter altijd wel weer hetzelfde en dat word je dan wel beu. Dus wisselen van klant is best wel aan te raden(daarvoor zijn we consultants he?)

Testcases opstellen vind ik iets minder leuk. Ik pen niet zo graag Testen neer in excel. Gelukkig moet ik ook nog geen Testplannen opstellen. Maak mij later maar test automatisatie specialist.

[ Voor 4% gewijzigd door makila op 26-08-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
hey Camerys, kan je je je voorkeuren wijzigen zodat je Pm's kunt ontvangen? Ik kan je namelijk niet Pm'en(staat uit bij default) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
makila schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:33:
hey Camerys, kan je je je voorkeuren wijzigen zodat je Pm's kunt ontvangen? Ik kan je namelijk niet Pm'en(staat uit bij default) ;)
aangepast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Nog wat informatie over het startloon. Bij Sogeti Belgium wordt gekeken naar je opleidingsniveau. Zo zal een universitair een beter startsalaris krijgen dan iemand die een hogeschool diploma heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door makila op 25-10-2008 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Nou na 16 maanden als Test Consultant bij Sogeti bevalt het me wel. Ik begin alweer aan mijn 3de opdracht in januari. Mijn loon is op 16 maanden tijd 13.41% gestegen, waarvan 7.31% inflatieverhogingen en 6.10% reële verhogingen. Dit kan beter, maar ja, ik moet mijn eerste grote promotie nog krijgen. (Normaal eind volgend jaar) De werksfeer is prima al hangt het natuurlijk af van de werkgever en in mindere mate van Sogeti zelf. De feestjes bij Sogeti s'avonds mogen er echter wel zijn. Ook moesten we allemaal gecertifieerd geraken in Tmap Next. Volgende maand weet ik, of ik het gehaald heb, maar ik weet nu al, dat ongeveer 50% herexamen zal hebben.

Op naar het volgende jaar zou ik zo zeggen. :) En hopelijk overleven we de huidige economische crisis zonder kleerscheuren.

[ Voor 6% gewijzigd door makila op 27-12-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Het gaat naar omstandigheden redelijk met Sogeti. Er zijn in totaal zo'n 20 collega's ontslagen sinds het uitbreken van de crisis, maar de overgrote meerderheid van de mensen die hun C4 kregen waren collega's met een negatieve evaluatie. Echter waren er ook een 5-tal Junior's bij. Voor hen is het natuurlijk wél een zure appel om door te bijten.

Er is geen echte aanwervingsstop maar ze nemen enkel nog mensen aan, waarvan ze zeker een project voor vinden. Er is wél een loonstop. Waarschijnlijk gaat die nog duren tot eind dit jaar.

[ Voor 48% gewijzigd door makila op 25-05-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Geen Belgen die werken bij Sogeti België op dit forum? Want ondanks dat ik maar heel af en toe hier iets post in dit topic, ben ik toch precies tegen mezelf aan het praten. ;)

Update situatie bij Sogeti België. De lonen zijn nog steeds bevroren(sinds november '08 dus vanaf nu, een volledig jaar), en daar komt niet meteen verandering in. Het doel van Sogeti is om zoveel mogelijk man aan boord te houden. Sinds februari dit jaar, toen er een kleine ontslagronde volgde, is er niemand meer ontslagen. Het nadeel is wel, dat men op al de andere onderdelen serieus aan het saneren is. Ik had gehoopt dat de loonstop zou opgeheven worden in januari(2010), maar dit zal helaas niet gaan gebeuren. In tegendeel met de jaarlijkse indexaanpassing zouden we er wel eens een 10-tal euro kunnen op achteruit gaan!

Ondertussen mogen er ook géén nieuwe wagens meer besteld worden. Normaal moest ik na 2 jaar een nieuwe wagen krijgen omdat dit mijn aanloopwagen is(eerste wagen), maar dat is ondertussen al verlengd met een extra 1.5 jaar(!). Ook wordt er kort op de man gespeeld. Hiermee bedoel ik, dat als je op de bench zit, dat men je zal pushen om je overige verlof op te nemen en indien er een project voorradig is, dan word je ook min of meer verplicht dit project aan te nemen. Er wordt nu echt streng gekeken naar de inzetbaarheidsgraad. Voorts worden er in november en december nieuwe interne opleidingen georganiseerd BUITEN de uren(en natuurlijk onbetaald). Je hoeft die niet te volgen, maar ja .. dan mag je dit tijdens je volgende evaluatie aanhoren. Kortom, je bent in feite wél verplicht hierop in te gaan.

Al bij al zijn het géén prettige tijden en er is helaas ook weinig beterschap in zicht. Het positieve bij Sogeti is, dat men niet snel mensen ontslaat. Op dat vlak, houden ze rekening met de medewerkers. Maar er wordt wel op alles en nog wat gesnoeid, promotie of verhogingen zijn op dit moment een mythe, en echt leuk is de sfeer momenteel niet. Het personeelsfeest is afgelast, maar gelukkig hebben ze wél besloten om de kerstdrink te laten doorgaan. :)

Kortom 2009 was een rotjaar. Het enige positieve eraan is dat wij ons job behouden hebben. Ik hoop op een verbetering in 2010 maar dat lijkt er de eerste maanden toch niet echt in te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door makila op 02-11-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Update.

Er worden opnieuw sporadisch Junior's aangenomen dus dat is positief te noemen. :) Helaas kregen we de deflatie van -0.43% op ons loonbriefje te zien deze maand. Dat viel toch wat tegen. Sommigen onder ons krijgen vanaf januari, tijdelijk 50€ netto aan onkostenvergoeding. Normaal kregen we een wagen van cat II, maar door de crisis willen ze die niet geven. Er is onderhandeld dat we hiervoor dan 50€ bijkrijgen totdat we een nieuwe wagen krijgen en ondertussen rijden we verder rond in een wagen van cat I. De salarisstop is nog steeds van kracht. Dat is al zo sinds november 2008 en ik hoop dat dit niet al te lang meer duurt en dat ik bij mijn evaluatie in oktober toch iets ga bijkrijgen. Want anders zal het 3 jaar duren(in totaal) voor er weer een salarisverhoging inzit en dat vind ik té veel van het goede...heu slechte.

Ik heb zo de indruk dat in Nederland de meeste grote detacheerders weer stilaan salarisaanpassingen doen of aangekondigd hebben. In België blijft het overal echter stil in de detacheringswereld en wordt over dit onderwerp heel erg gezwegen. Van de mensen die ik gesproken heb en evaluatie gekregen hebben de laatste tijd, kregen ze inderdaad nog steeds niets erbij. Vreemd. Misschien klagen de Belgen minder? ;)
makila schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:09:
Nou na 16 maanden als Test Consultant bij Sogeti bevalt het me wel. Ik begin alweer aan mijn 3de opdracht in januari. Mijn loon is op 16 maanden tijd 13.41% gestegen, waarvan 7.31% inflatieverhogingen en 6.10% reële verhogingen. Dit kan beter, maar ja, ik moet mijn eerste grote promotie nog krijgen. (Normaal eind volgend jaar)
Ik heb mijn promotie vorig jaar niet gekregen. Ik hoop dit jaar in oktober toch promotie af te dwingen.

[ Voor 48% gewijzigd door makila op 04-02-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook wel jammer van de deflatie. Van die 50 € vergoeding had ik nog niets vernomen. Dit is dan geldig voor mensen die 2 jaar in dienst zijn? Ik ben komende maand 2 jaar in dienst. Wellicht dus ook nog niet bij de gelukkigen :) Hoelang ben jij al werkzaam bij Sogeti Makila?
Wat betreft andere detacheerbedrijven: sommigen inderdaad ook nog een stop maar andere maken toch wel een uitzondering voor goede krachten zo blijkt. Ik hoop dat Sogeti hier een voorbeeld aan neemt. Het is toch jammer telkens goede feedback te krijgen maar er keer op keer niet voor beloond te worden. Tijd brengt raad ... !
Gisteren heb ik de testborrel gemist wegens ziekte. Misschien is er iemand wel geweest; zijn er interessante dingen aan bod gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:43:
Ik vind het ook wel jammer van de deflatie. Van die 50 € vergoeding had ik nog niets vernomen. Dit is dan geldig voor mensen die 2 jaar in dienst zijn? Ik ben komende maand 2 jaar in dienst. Wellicht dus ook nog niet bij de gelukkigen :) Hoelang ben jij al werkzaam bij Sogeti Makila?
Wat betreft andere detacheerbedrijven: sommigen inderdaad ook nog een stop maar andere maken toch wel een uitzondering voor goede krachten zo blijkt. Ik hoop dat Sogeti hier een voorbeeld aan neemt. Het is toch jammer telkens goede feedback te krijgen maar er keer op keer niet voor beloond te worden. Tijd brengt raad ... !
Gisteren heb ik de testborrel gemist wegens ziekte. Misschien is er iemand wel geweest; zijn er interessante dingen aan bod gekomen?
Ik ben nu 2.5 jaar in dienst. De bench is Ok en de winstverwachtingen zijn opnieuw naar boven bijgesteld. Maar mensen worden inderdaad niet (meer) beloond. Ivm de salarisstop zwijgt men gewoon. Eerst zeiden ze dat deze tot eind 2009 zou duren en nu dat het 2010 is horen wij er gewoon niets meer van. Er is helemaal géén communicatie hieromtrend en dat vind ik spijtig. Stilzwijgend verlengd noemen ze dat.

[ Voor 3% gewijzigd door makila op 19-02-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mowie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
@makila

AUB niet stoppen krijg veel info van je . Ik zelf ben nu werkzaam in England en ohja ik ben geen Belg maar en Nederlander :) .

Ben van plan om binnenkort in Belgie te gaan werken als Heldeskmedewerk , zelf heb ik al 3 jaar ervaring bij HP.
is wel oftopic maar is het overal verplicht om Frans te kunnen spreken in Belgie , ben alleen van plan om in de Vlaamse streek te werken zoals Antwerpen of Gent ?

Kan je hier iets meer over vertellen ??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:56
Verplicht? Het is helemaal niet verplicht om Frans te spreken, juist zoals er geen verplichting is om Nederlands te kunnen. Wat je wel gaat hebben is dat je veel makkelijker een job vind als je de 2 landstalen + Engels spreekt.

En dat komt dan van een Belg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Mowie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:41:
@makila

AUB niet stoppen krijg veel info van je . Ik zelf ben nu werkzaam in England en ohja ik ben geen Belg maar en Nederlander :) .

Ben van plan om binnenkort in Belgie te gaan werken als Heldeskmedewerk , zelf heb ik al 3 jaar ervaring bij HP.
is wel oftopic maar is het overal verplicht om Frans te kunnen spreken in Belgie , ben alleen van plan om in de Vlaamse streek te werken zoals Antwerpen of Gent ?

Kan je hier iets meer over vertellen ??

alvast bedankt
Bij Sogeti eist men in vacatures dat mijn perfekt 3-talig is. NL + FR+ EN
Ik weet niet hoe het bij de andere afdeling aan toe gaat, maar in het testen is NL en EN het belangrijkste. Het is belangrijk dat je je plan kunt trekken in het FR maar het hoeft niet perfekt te zijn. De meeste testers zijn Nederlandstalig.

En ja we zoeken ook altijd goeie helpdesk medewerkers. Helpdesk is niet zo erg goed betaald bij ons, maar je krijgt normaal gezien wel een firmawagen.

Ondertussen lijkt de crisis bij ons eindelijk helemaal voorbij. De bench is nét zoals bij de concurrentie nu bijna volledig leeg en er worden weer enorme winsten gemaakt. Als we echter durven spreken over het salaris dan is het plots nog wél crisis. *Typisch* :? We zullen wel zien wat het geeft bij de jaarlijkse evaluaties in september en oktober, ..

Het wordt spannend om te zien, wat ze gaan doen. Ons laten gaan naar de concurrentie en de Medior's en Senior's vervangen door goedkopere schoolverlaters? Of ons "iets" bijgeven en zich ook op de markt van hogere profielen begeven. Welke beslissing ze nemen is moeilijk te zeggen. Er is een grote vraag naar ervaren mensen, maar anderzijds zijn wij natuurlijk ook weer duurder hé?

Ik zal teleurgesteld zijn als ze de beslissing zouden nemen ons niets bij te geven. In dat geval ga ik toch even aan de overkant het gras eens verkennen. De loonstop met als excuus crisis kan niet blijven duren, en al zeker niet nu dat de Bench echt leeg is! Maar we zullen wel zien. Nog een kleine 6 maanden en dan is het "doomsday" :)

[ Voor 40% gewijzigd door makila op 04-04-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
waaw, een oude topic teruggevonden.

Ik ben inderdaad september 2008 begonnen als test-engineer samen met 10 collega's. Na een maand kwamen daar nog eens 8 nieuwe collega's bij en daarna nog 1. Allemaal goed en wel maar er geraakten er maar enkelen verkocht waardoor er velen op de bench belanden en ook collega's die terugkwamen uit opdrachten niet meer verkocht geraakten. Begin 2009 zijn dan enkelen met wie ik begonnen ben ontslagen (vlak voor hun proefperiode erop zat). Ikzelf heb nog tot eind april op de bench gezeten (bijna 8 maanden!). En ik moet eerlijk zijn: ik ben daar zot geworden. Niets om handen hebben, niet weten wat je te wachten staat, nergens gehoor krijgen. Communicatie is een verschrikkelijk punt binnen Sogeti. De beloofde loonsverhogingen kwamen er niet. Ik heb dan een opdracht gekregen bij een grote telecomspeler, oersaaie opdracht, maar ik was van de bench. Dat was het belangrijkste. Na twee maanden (en enkele dagen) was deze opdracht afgelopen. Ik heb dan gesproken met HR en gevraagd wat de toekomst bracht (het was begin juli). Ik zou zeker nog tot september op de bench zitten (in de zomer is het altijd rustig) en waarschijnlijk daarna nog wel enkele maanden (het was nog altijd crisis). Ik heb toen 1 dag terug op de bench gezeten en ik ben weer zot geworden. Ik heb op 4 dagen tijd gesolliciteerd, op gesprek geweest, een aanbod gekregen, mijn ontslag gegeven, mijn auto binnengebracht en op mijn nieuwe job begonnen.

Sogeti is een verloren jaar uit mijn leven geweest, ik hoor nog regelmatig van "ons" groepje waar we mee gestart zijn, ongeveer de helft is nu weg bij sogeti, deels ontslagen, deels zelf ontslag genomen. Ik ben er zeker van dat diegenen die nu weg zijn bij sogeti het nu veel beter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Hey Camerys,

Goed om te horen dat je het nu veel beter hebt! Je kwam ook op een slecht moment Sogeti binnen hé? De Sales doet zijn best, de Manager is best een goeie kerel. Maar als je inderdaad maanden op de bench terecht komt zonder effectief iets voor handen, dan kan ik het mij wel voorstellen, dat je zot wordt. Communicatie is inderdaad een zwak punt binnen Sogeti. Maar dat is ook iets dat je zelf in de hand hebt. Ik sla regelmatig op tafel en ik heb regelmatig gesprekken met de Sales en de Manager.

Ik kan niet zeggen dat Sogeti tot nu toe een verloren investering geweest is voor mij. Ik kwam binnen op een goed moment en ik had mijn eerste klanten nog zo voor het uitkiezen. De eerste 3 opdrachten waren enorm leerrijk voor mij. De laatste tijd blijf ik evenwel ter plaatse trappelen(ook dankzij de crisis), bij de 4de opdracht heb ik nu toch het onderste uit de kan reeds gezien. Ik zit er nu ook al een jaar(wel met benchperiodes ertussen maar de klant roept mij telkens opnieuw op voor nieuwe taken) en het wordt tijd voor een nieuwe opdracht want het moet nu toch ook eens vooruitgaan. Als je niks nieuw meer bij leert, dan is het tijd voor iets vernieuwends hé?

Qua salaris kan ik kort zijn. Je hebt daarin gelijk. Beloftes ivm salaris zijn niet waar gemaakt en daarin is men serieus té kort geschoten. Hopelijk komt binnenkort alles opnieuw in een stroomversnelling, want anders vertrek ik toch ook voor het jaar ten einde is. Ik moet ook verder met mijn carriere hé?

[ Voor 20% gewijzigd door makila op 11-04-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:59
Ik ben samen met camerys begonnen bij sogeti en ik moet hem inderdaad gelijk geven. De situaties is momenteel niet echt makelijk bij sogeti en is die eigenlijk ook nog nooit geweest. Als je belooft word dat je elk half jaar een evaluatie krijgt, eventueel gekoppeld aan opslag en je habt na 1.5 jaar nog steeds niks gekregen begint dat wel te wegen. Persoonlijk ben ik het excuus crisis een beetje beu.

Ik zit bovendien op een opdracht die me niet echt aanstaat, maar waar ik nog vast zit tot april volgend jaar. Ik hoop nog steeds dat er binnenkort een loonsverhoging in zit, maar ik vrees dat dit ijdele hoop is. Ik denk niet dat ik het hier nog een jaar ga volhouden zonder aanzienlijke verbetering. Ik ben al eens aan het lijntje gehouden met loze beloftes en excuses op mijn vorige job en ben niet van plan daarnog lang genoegen mee te nemen.

Sogeti heeft volgens mij redelijke slechte begeleiding voor zijn Junior profielen. Ik ben er zeker van dat iemand met enkele jaren ervaring die bij Sogeti start er financieel beter voorstaat dan iemand met evenveel ervaring, maar als junior begonnen bij Sogeti. En als een beetje tussen de regels kan lezen geeft het management dat ook toe.

ps. makila, waar zit jij tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Invictus66 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:04:
ps. makila, waar zit jij tegenwoordig?
Bij de Federale overheid, dienst Economie. En het zit daar raar ineen. Er is bijvoorbeeld nieuw budget voor mij vrij gemaakt voor 30 werkdagen. Maar dit zijn dan géén 30 werkdagen meteen achter elkaar. Dit kan 5 dagen bench zijn, dan 1 maand bij de klant, dan 2 weken bench, enzovoorts. En dit is zo al een jaartje bezig. Dus nu weet je meteen wie ik ben(als je het nog niet wist :)) Ik leer niet echt veel meer bij, met deze opdracht. Daarvoor leerde ik héél véél bij bij Proximus. Maar helaas stak de crisis daar een stokje voor. :(

Tsja opslag .. volgens mij is het 99% zeker dat die er niet komt dit jaar. Ik wil wel graag bij de concurrentie gaan kijken, maar ja iedereen weet ondertussen al wél dat ik van alle Juniors één van de hoogste brutoloon heb bij Sogeti.(Nu ja Junior, ik noem mezelf reeds Medior maar goed, de Manager beslist *geeuw*..) Ik kan dus niet echt véél meer krijgen voorlopig bij de concurrenten.(Mede door de crisis, de nood is nog niet hoog genoeg). Ik blijf dus nog eventjes tot de marktwaarde voor Medior's weer stijgt.

Maar hoe dan ook .. hoe kan Sogeti veronderstellen dat wij zullen blijven? Als er géén opslag gaat zijn eind dit jaar, dan vrees ik dat de meesten elders zullen beginnen solliciteren en als ze ergens de kans krijgen, ook daadwerkelijk weg zullen zijn ...

[ Voor 44% gewijzigd door makila op 17-04-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb meer en meer de indruk dat Sogeti ook niet wil investeren in een langere termijnstrategie voor zijn testers. Hoeveel ervaren mensen zijn de laatste twee jaar niet vertrokken?
Ik denk wel dat er hier en daar een wil is maar het blijft voorlopig vooral op papier.
Het is natuurlijk de bedoeling om mensen bij een klant te plaatsen het lijkt er op dat Sogeti vooral mikt op het invullen van de 'lagere profielen' en de meer ervaren mensen laat gaan. (al dan niet ongewild)
Ik zit zelf iets langer bij Sogeti en van opslag merk ik ook niet veel meer! :-)
Maar wat mij vooral tegensteekt is het gebrek aan perspectief. Je wordt bij een klant gedumpt en pas als je weer op de bench zit wordt er eens over je nagedacht. (zo lijkt het toch)
In Nederland wordt je veel meer begeleid, zijn er cursussen aan de lopende band en kun je echt naar een doel toewerken (als je dat wil).
Maar natuurlijk zijn zij veel groter.
En misschien is het bij de concurrentie wel hetzelfde!? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook enorm benieuwd naar wat komen zal. Op zich ben ik wel tevreden : ik doe mijn job graag en de economische crisis tja .... daar moesten we doorheen. Logisch dat Sogeti door de crisis geen extra's heeft kunnen voorzien. Elders ging het vaak minder goed. Maar inmiddels lijkt het wel dat deze zwarte periode voorbij is. Ikzelf heb onze concullega's alvast aan de lijn gehad. De headhunters zijn dus weer aan de slag. Heb ze even op hun lauweren doen rusten omdat ook ik mijn evaluatie wil afwachten. Deze zou al verleden maand hebben plaats moeten vinden, ik wacht nog op een concrete afspraak. Nu --- denk ik dat er wel enkelen hierop wachten .... Hopelijk doet Sogeti iets (zelfs méér dan zomaar iets) voor de medewerkers en investeren ze verder in de toekomst! Het zou zonde zijn ons te laten gaan en wederom andere profielen aan te nemen die toch ook geld kosten?! Graag wil ik Sogetist blijven maar natuurlijk niet ten kostte van wat elders wel kan. We shall see. Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
De markt zit nog in woelig water. Er worden inderdaad weer mensen aangeworven, maar momenteel zijn dit vooral goedkope werkkrachten(schoolverlaters) en Senior profielen(Specialisten en Managers). Medior's(2-5 jaar ervaring) hebben ze (nog) niet echt nodig, daarvan zijn er momenteel voldoende want dit zijn immers de werknemers die ze in slechte tijden gehouden hebben. Men neemt liever Junior's aan. Deze mensen zijn nu door de crisis véééél goedkoper(Medior's zijn in betere tijden tegen een hoger startloon kunnen beginnen) en mits een deftige trainingen kunnen ze perfect dezelfde job doen bij de klant dan een Medior die méér moet kosten.

En hiervan wordt dan ook geprofiteerd om de 'trouwe' medewerkers niks bij te geven. Medior's geraken immers (nog) niet weg. De concurrenten willen medior's (nog) niet 'inpikken' van Sogeti.(Kom maar eens langs naar de testdrinks, bijna niemand gaat weg of kan weg omdat de markt dit nog niet toelaat!). Aanwerven met een "minimaal aan kosten" is op dit ogenblik, jammer genoeg de huidige (korte?) termijnvisie.

Nu begint zich dat op lange termijn wél te wreken. Mensen blijven niet content als ze merken dat er weer aanwervingen komen, maar dat er anderzijds géén enkele ruimte is om de huidige medewerkers een centje bij te geven. Op het ogenblik dat Medior's weer nodig zijn op de markt, gaat er zo een leegloop komen.

Ik heb dat men daar 'terecht' bang voor is, en dat men tot het besluit zal komen, dat salarisverhogingen op korte termijn wéér nodig zullen zijn. We zullen dus nog wél zien. :) Mijn evaluatie is in oktober en op die paar maanden komt het er nu ook niet meer op aan.

[ Voor 11% gewijzigd door makila op 27-05-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Men neemt liever Junior's aan. Deze mensen zijn nu door de crisis véééél goedkoper(Medior's zijn in betere tijden tegen een hoger startloon kunnen beginnen)
Dat zou ik niet durven beweren. Veel lager kunnen ze volgens mij niet gaan. Ik hoop alleen dat ze geleerd hebben uit het verleden. Toen ik begonnen ben (sept 2008) kreeg een junior een hoger startloon dan enkele maanden tot een jaar eerder. Moeilijk te verantwoorden voor een bedrijf dat iemand met een jaar ervaring minder verdiend dan een nieuweling met een gelijkwaardige opleiding.

'k zal op de drink eens moeten polsen naar de nieuwelingen hun loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
'k zal op de drink eens moeten polsen naar de nieuwelingen hun loon.
probeer ook eens te polsen naar mensen die opslag hebben gekregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
camerys schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:37:
[...]
probeer ook eens te polsen naar mensen die opslag hebben gekregen 8)7
Vorig jaar niemand. Dat werd door iedereen vrij goed aanvaard. Het was immers crisis en wij zijn allemaal redelijke mensen hé. Er moest bespaard worden. Dit jaar? Tot nu toe niemand denk ik, maar ik verwacht hier en daar wel salarisverhogingen dit jaar anders gaan we een leegloop krijgen. Bij Sogeti is er géén crisis meer en dan is een salarisstop voor gans 2010 echt onaanvaardbaar vind ik. We zullen dus wel zien, in hoeverre Sogeti de werknemers volgt in die redenering. Het jaar is nog mààr half dus er kan nog véél gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door makila op 10-06-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camerys
Dit jaar? Tot nu toe niemand denk ik,
ik denk het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
  • Laatst online: 02-09 11:56
Wat geeft men tegenwoordig aan starters bij Sogeti Belgie bruto?
hoeveel verlofdagen krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Uiteindelijk speelt het voor mij weinig rol of iemand anders nu al 'iets' heeft bijgekregen of niet. Om eerlijk te zijn: Enkel mijn eigen portefeuille is van belang.
bulbanos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:18:
Wat geeft men tegenwoordig aan starters bij Sogeti Belgie bruto?
hoeveel verlofdagen krijg je?
20 + 3 sogeti dagen. Het huidige brutoloon van een Junior: Geen idee. Ik schat tussen 1800-2200€ bruto(maar ik ben dus helemaal niet zeker), afhankelijk van de functie + uw onderhandelingsskills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Om eerlijk te zijn: Enkel mijn eigen portefeuille is van belang.
Kan best zijn, maar wat als die van je collega gevuld word en de jouwe leeg blijft?
20 + 3 sogeti dagen. Het huidige brutoloon van een Junior: Geen idee. Ik schat tussen 1800-2200€ bruto(maar ik ben dus helemaal niet zeker), afhankelijk van de functie + uw onderhandelingsskills.
+ afhankelijk van het diploma bv. junior tester met IT diploma (bachelor) krijgt meer dan non-it bachelor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Invictus66 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:11:
Kan best zijn, maar wat als die van je collega gevuld word en de jouwe leeg blijft?
In feite moet Sogeti niet rond de pot draaien. Er is dit jaar gewoon budgetruimte, en al zeker in het testen(!), dus ik verwacht gewoon een (lichte?) salarisverhoging. We zullen wel zien tegen eind dit jaar of Sogeti de belofte(s) waarmaakt en/of een verhoging geeft en op basis daarvan trek ik gewoon mijn conclusies voor het verdere verloop van mijn carrière.

[ Voor 12% gewijzigd door makila op 18-06-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik mag morgen mijn diploma Bachelor ICT gaan afhalen en begin juli start ik bij sogeti als junior testing engineer.
Wat mag ik mijn verwachten op vlak vaan verloning (Bruto)?

Mij werd ook verteld dat ik over een firmawagen zou beschikken van Cat1 (De laagste/starter klasse).
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke wagens zitten hier in het gamma?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:38

sebasd

loopt op espresso

Hoe kun je nu weten dat je ergens per 1 juli aan het werk gaat, maar niet hoeveel je gaat verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 01:42:
Hallo,

ik mag morgen mijn diploma Bachelor ICT gaan afhalen en begin juli start ik bij sogeti als junior testing engineer.
Wat mag ik mijn verwachten op vlak vaan verloning (Bruto)?

Mij werd ook verteld dat ik over een firmawagen zou beschikken van Cat1 (De laagste/starter klasse).
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke wagens zitten hier in het gamma?

Mvg
Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar ik verwacht zo'n €2000.

Je eerste wagen mag je niet kiezen. Dit is normaal gezien een ford fiesta en in sommige gevallen een Clio. Ik heb nog geen nieuwe fiesta's (nieuw model) gezien bij Sogeti, ik verwacht eigenlijk dat je een occassie zult krijgen. Bijna niemand heeft het voorbije jaar een nieuwe wagen gekregen (Crisis). Er worden momenteel redelijk veel Juniors aangeworven bij Sogeti, dus ik verwacht dat er auto's zullen worden doorgeschoven en dat de mensen die meer dan 2 jaar ervaring hebben een nieuwe (duurdere) zullen krijgen.

ps. Ik sluit mij natuurlijk aan bij sebasd. Als je 1 Juli bij Sogeti begint, veronderstel ik dat je toch al een contract hebt? Of op zijn minst toch al enkele concrete afspraken hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invictus66 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:09:
[...]

Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar ik verwacht zo'n €2000.

Je eerste wagen mag je niet kiezen. Dit is normaal gezien een ford fiesta en in sommige gevallen een Clio. Ik heb nog geen nieuwe fiesta's (nieuw model) gezien bij Sogeti, ik verwacht eigenlijk dat je een occassie zult krijgen. Bijna niemand heeft het voorbije jaar een nieuwe wagen gekregen (Crisis). Er worden momenteel redelijk veel Juniors aangeworven bij Sogeti, dus ik verwacht dat er auto's zullen worden doorgeschoven en dat de mensen die meer dan 2 jaar ervaring hebben een nieuwe (duurdere) zullen krijgen.

ps. Ik sluit mij natuurlijk aan bij sebasd. Als je 1 Juli bij Sogeti begint, veronderstel ik dat je toch al een contract hebt? Of op zijn minst toch al enkele concrete afspraken hebt gemaakt.
Ikzelf start op 8 juli, morgen krijg ik mijn loonsvoorstel en worden er afspraken gemaakt. We zien wel wat er uit de bus komt :). Ik post iets als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:52:
[...]

Ikzelf start op 8 juli, morgen krijg ik mijn loonsvoorstel en worden er afspraken gemaakt. We zien wel wat er uit de bus komt :). Ik post iets als ik meer weet.
Morgen start je, ik hoop dat je ondertussen al iets meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Invictus66 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:27:
[...]

Morgen start je, ik hoop dat je ondertussen al iets meer weet?
Ik heb géén nieuwe gast gezien vandaag én ik zat toch echt wel op de Bench. Misschien komen ze er later eens mee langs ;) Of misschien wordt hij pas later aangenomen want de Manager en ook zijn vervanger zijn op verlof. In ieder geval het blijft ineens verdacht stil rond het 'groentje'. :)

[ Voor 8% gewijzigd door makila op 08-07-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
Die BI&Sharepoint academy. Wat voor iets is dat? Is er opeens zoveel meer BI vraag? En hoeveel man zoekt men daar eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
bulbanos schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:09:
Die BI&Sharepoint academy. Wat voor iets is dat? Is er opeens zoveel meer BI vraag? En hoeveel man zoekt men daar eigenlijk voor?
Beschrijving op Sogeti website

Meer weet ik er eigenlijk ook niet over, meestal zijn die academies voor zo'n 10 personen

ps. moest je interesse hebben, denk even aan de coöptatiebonus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
nee, dat zou inleveren betekenen volgens wat ik hier lees :(
Maar met dat ik mijn markt wat volg, viel mij op dat Sogeti als enige zoiets lanceert voor BI.

[ Voor 10% gewijzigd door bulbanos op 09-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball454
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-03 07:19
Voor de geïnteresseerden.
Ik ben ook op 8 juli begonnen bij Sogeti als junior test engineer.
We zijn met een groepje van 6 starters en de sfeer zit er goed in.

De loonsvoorwaarden liggen tussen €1900 & €2100 bruto. Afhankelijk van bachelor/master, IT diploma/ander diploma.
Er zijn nog altijd 20+3 sogeti dagen verlof. En verder algemene dingen.
auto'tjes categorie 1 --> clio/fiesta beloofd maar momenteel zeeeer kleine Toyota Aygo, but it does the job.

Centralzero is één van mijn collega's :)

Nog vragen? laat het gerust weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Fireball454 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:34:
Voor de geïnteresseerden.
Ik ben ook op 8 juli begonnen bij Sogeti als junior test engineer.
We zijn met een groepje van 6 starters en de sfeer zit er goed in.

De loonsvoorwaarden liggen tussen €1900 & €2100 bruto. Afhankelijk van bachelor/master, IT diploma/ander diploma.
Er zijn nog altijd 20+3 sogeti dagen verlof. En verder algemene dingen.
auto'tjes categorie 1 --> clio/fiesta beloofd maar momenteel zeeeer kleine Toyota Aygo, but it does the job.

Centralzero is één van mijn collega's :)

Nog vragen? laat het gerust weten.
Ik hoop voor jullie dat die Toyota Aygo een tijdelijke wagen is? Krijgen jullie nu nieuwe Ford Fiesta's of krijgen jullie de wagens van de medewerkers die de firma ondertussen verlaten hebben? Het startsalaris is nog altijd goed te noemen. Wél jammer dat medewerkers die in 2007 of 2008 zijn aangeworven (In 2009 waren er géén aanwervingen) gemiddeld ook nog maar aan 1900-2100€ zitten, dankzij de loonstop. (Die nog steeds van kracht is).

Het valt dan ook niet te verwonderen dat een aantal collega's vrij recentelijk naar de overkant zijn overgelopen. :| Ik vind dat vrij normaal, want mensen willen toch ook loon naar werken hé? Door de crisis zijn de salarisverhoudingen tussen medewerkers dus jammer genoeg een beetje krom getrokken. Maar goed, de tijden worden wéér beter, dus ik hoop dat er eind dit jaar een verhoging inzit om alles weer recht te trekken. :)

Ik hoop dat je het gezellig vindt hier bij Sogeti. De eerste jaren zal je vooral leren omgaan met het testvak en daarna kan je eventueel een richting kiezen waarin je wil verder gaan. En Oh ja bijna nog vergeten! Goed studeren voor het Tmap Examen hé? (Als je het nog niet wist, je bent verplicht een certificaat Tmap Next Foundation te behalen, succes daarmee! ;))

[ Voor 25% gewijzigd door makila op 15-07-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball454
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-03 07:19
makila schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:30:
[...]

Ik hoop voor jullie dat die Toyota Aygo een tijdelijke wagen is? Krijgen jullie nu nieuwe Ford Fiesta's of krijgen jullie de wagens van de medewerkers die de firma ondertussen verlaten hebben? Het startsalaris is nog altijd goed te noemen. Wél jammer dat medewerkers die in 2007 of 2008 zijn aangeworven (In 2009 waren er géén aanwervingen) gemiddeld ook nog maar aan 1900-2100€ zitten, dankzij de loonstop. (Die nog steeds van kracht is).

Het valt dan ook niet te verwonderen dat een aantal collega's vrij recentelijk naar de overkant zijn overgelopen. :| Ik vind dat vrij normaal, want mensen willen toch ook loon naar werken hé? Door de crisis zijn de salarisverhoudingen tussen medewerkers dus jammer genoeg een beetje krom getrokken. Maar goed, de tijden worden wéér beter, dus ik hoop dat er eind dit jaar een verhoging inzit om alles weer recht te trekken. :)

Ik hoop dat je het gezellig vindt hier bij Sogeti. De eerste jaren zal je vooral leren omgaan met het testvak en daarna kan je eventueel een richting kiezen waarin je wil verder gaan. En Oh ja bijna nog vergeten! Goed studeren voor het Tmap Examen hé? (Als je het nog niet wist, je bent verplicht een certificaat Tmap Next Foundation te behalen, succes daarmee! ;))
Jup de auto is tijdelijk, we krijgen normaal later nog een clio of fiesta. Ben nu volop bezig met Tmap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie vertellen dat er een - weliswaar beperkt - budget voor opslag is voorzien in het testing-departement voor 2010. Heb zelf recentelijk een evaluatie achter de rug.
Aangezien de 2 vorige evaluaties door de loonstop op niets uitdraaiden had ik gehoopt op meer. Natuurlijk: alle beetjes helpen. Maar ook bij mij staat de kier wat wijder open voor anderen.
De concullega's hebben ook bij mij al aangeklopt: hun aanbod doet een mens nadenken. Het is een noemenswaardig verschil ... Ik hoop dat Sogeti terug investeert in zijn huidige mensen, lonen aanpast aan de huidige situatie en zo mensen houdt ipv kwijtraakt. Ik vrees dat ze voor enkele(n) al te laat zijn hiervoor ...

Voor de nieuwelingen: welkom en veel succes met TMap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 01:51:
Ik kan jullie vertellen dat er een - weliswaar beperkt - budget voor opslag is voorzien in het testing-departement voor 2010.
Toch? Goed om te weten, want mijn evaluatie komt er straks dus aan. :) Nu ja ze beginnen langzaam serieus onder druk te komen. Deze week kregen we een email dat we bijna aan 100 testers zitten (dat cijfer is al JAREN een doel en ze zitten er zogezegd telkens nét niet aan!) en dat de vraag groter wordt dan het aanbod en blah blah. Maw ze zijn medewerkers aan het verliezen in het testen. Dus het is misschien wel logisch dat ze 'voorzichtig' hier en daar opnieuw salarisverhogingen geven in het Testen. :) Ik hoop alleen dat het niet té weinig en té laat zal zijn voor velen. Maar okay, dat zien we dan wel zeker? 8)

[ Voor 7% gewijzigd door makila op 18-07-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 01:51:
Ik kan jullie vertellen dat er een - weliswaar beperkt - budget voor opslag is voorzien in het testing-departement voor 2010.
Dat er een beperkt budget voor opslag voor handen is wist ik al. Ik weet alleen niet goed wat ik hier onder moet verstaan. Ik werk binnenkort 2 jaar bij sogeti en mijn eerste opslag moet wegens de crisis dus nog komen.

Het beloven van een budget werkt wel om de mensen nog even te laten blijven tot hun evaluatie, maar ik ben een beetje bang dat ze met een beperkt budget gewoon belachelijk laag bedoelen. Ik heb zelf een tijdje geleden mijn beklag gedaan bij het management, als ze me toen gezegd hadden dat de lonen nog steeds vast stonden en dat ik dus niks moest verwachten, had ik nu waarschijnlijk al een andere job (of was ik er op zijn minst actief naar aan het zoeken).

Wat is zo ongeveer het bedrag dat ze voorstellen (bij een positieve evaluatie)?
Als ze van plan zijn af te komen met een zoethoudertje van €50 bruto opslag, kunnen ze beter hun mond houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2j evaluatie an sich was opperbest. De bijhorende opslag was iets hoger dan 100 € bruto.
Ik hoor dit bedrag (errond) ook terugkeren bij anderen. Ze ronden allicht af op een rond getal.
"EN je krijgt er nog 50 € netto bij terwijl je wacht op de cat. 2 wagen" hoor je dan vallen bij HR. Bepaal zelf maar of het een zoethoudertje is.

Ik denk dat velen hun ontevredenheid al hebben laten blijken. Ook ik tijdens de evaluatie zelf. Dit werkt niet echt motiverend en na je 2j kom je in het systeem van jaarlijkse evaluatie terecht ... Maar het is wat het is.

Wie weet: bij jullie evaluatie al wel beterschap (door de vele vertrekken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:38:
Mijn 2j evaluatie an sich was opperbest. De bijhorende opslag was iets hoger dan 100 € bruto.
Ik hoor dit bedrag (errond) ook terugkeren bij anderen. Ze ronden allicht af op een rond getal.
"EN je krijgt er nog 50 € netto bij terwijl je wacht op de cat. 2 wagen" hoor je dan vallen bij HR. Bepaal zelf maar of het een zoethoudertje is.

Ik denk dat velen hun ontevredenheid al hebben laten blijken. Ook ik tijdens de evaluatie zelf. Dit werkt niet echt motiverend en na je 2j kom je in het systeem van jaarlijkse evaluatie terecht ... Maar het is wat het is.

Wie weet: bij jullie evaluatie al wel beterschap (door de vele vertrekken?)
Die 50€ netto krijg ik al een jaar, ik ben dan ook reeds 3 jaar in dienst. Normaal gezien ging men in een wachtrij terechtkomen en als er Juniors aangeworven werden, dan gingen ze normaal gezien onze wagens krijgen. Ik geloof daar dus niks van. Volgens mij ga ik pas in november 2011 een nieuwe wagen mogen bestellen (4 jaar termijn). Maar goed, zolang het bolt, bolt het hé? Ondertussen krijgen we toch 50€ netto erbij.

Kreeg je evaluatie van de Operations Manager? En moest je nadien nog naar de Department Manager om alles af te handelen? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn evaluatie ging door bij de Operations Manager zonder meer.
Er is inderdaad ook gesproken over de wachtlijst. Ik heb ze ook gezien dus ze bestaat wel :) Ik zou slechts enkele maanden moeten wachten voordat ik een auto zou kunnen bestellen. Vermits jij reeds 3 jaar in dienst bent lijkt het mij logisch dat jij helemaal bovenaan staat. Misschien moet je hier eens naar informeren? Tenzij je de 50 € liever hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:33:
Mijn evaluatie ging door bij de Operations Manager zonder meer.
Er is inderdaad ook gesproken over de wachtlijst. Ik heb ze ook gezien dus ze bestaat wel :) Ik zou slechts enkele maanden moeten wachten voordat ik een auto zou kunnen bestellen. Vermits jij reeds 3 jaar in dienst bent lijkt het mij logisch dat jij helemaal bovenaan staat. Misschien moet je hier eens naar informeren? Tenzij je de 50 € liever hebt natuurlijk.
Dringend is het niet. In oktober heb ik evaluatie dus dan zal het wel opnieuw aan bod komen hé? :) Is het het beste zelf achter de evaluatie te vragen? Of kreeg je spontaan een uitnodiging??

Ik zie de evaluatie al voor mij.
Manager : We hebben goed nieuws voor je! U mag een nieuwe wagen bestellen! Die 50€ nemen we dus weg.
Ik : En mijn opslag?
Manager : Uw opslag? Dat is die nieuwe wagen hé! :+ Véél geluk!

[ Voor 14% gewijzigd door makila op 25-08-2010 22:47 ]

Verwijderd

Ik heb er zelf wel wat achter gezeten ja. Ze lopen zo al uit: ook deze maal ruim 2 maanden later. Maar met de terugwerkende kracht kan dat nog wel.
Hopelijk krijg je wat beter nieuws dan dat hé! 't Zou toch *** zijn.

• makila
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:52:
Hopelijk krijg je wat beter nieuws dan dat hé! 't Zou toch *** zijn.
Bovenstaande is als grapje bedoelt hé? Maar, je weet maar nooit natuurlijk. ;)

• Invictus66
Mijn evaluatie lijkt eraan te komen. Momenteel wordt er een afspraak gemaakt met mijn directe chef op het werk. Andere collega's die gelijk met mijn begonnen zijn ook reeds gecontacteerd door de HR (voor de gegevens van hun directe chef).

Het lijkt er dus op dat ze redelijk op tijd zijn. Ik hoop er echt op dat er iets (lees: veel) meer dan die €100 uit de bus komt (al vrees ik ervoor). Ik heb de indruk dat de testing afdeling binnen Sogeti op het goede spoor zit, maar als de portemonee niet mee wil...
Ik heb ondertussen al eens contact gehad met de concurentie, financieel is dit toch een behoorlijke sprong vooruit, waarbij de €100 bruto opslag in het niet valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Invictus66 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:12:
financieel is dit toch een behoorlijke sprong vooruit, waarbij de €100 bruto opslag in het niet valt.
En? Ondertussen al evaluatie gehad?

[ Voor 59% gewijzigd door makila op 23-10-2010 08:42 ]

• makila
Ik moet jullie allemaal mededelen dat ik Sogeti verlaat vanaf 1 januari. Ik kan elders enkele honderden euro's méér verdienen. Bovendien is het een véél kleiner bedrijf, zodat de Sales zich ook méér persoonlijk met mij kan bezighouden om mij op een deftig project te zetten. Bij Sogeti liep dit niet goed, waardoor ik méér achteruit dan vooruit ging, en dat was uiteindelijk dé druppel.

Ik wens de collega's die nog steeds bij Sogeti werken, véél succes! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
makila schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:39:
[...]

En? Ondertussen al evaluatie gehad?
Wel een beetje een late reactie, maar ik kan hier misschien toch eens iets positief posten.
Ik heb inderdaad evaluatie gekregen en een redelijke opslag gekregen. Niet super maar toch veel beter dan wat ik verwacht had (aangezien er officieel nog steeds een loonstop is). Het bod van de concurentie was nog steeds beter,maar niet voldoende om te veranderen voor mij.
makila schreef op donderdag 16 december 2010 @ 07:52:
Ik moet jullie allemaal mededelen dat ik Sogeti verlaat vanaf 1 januari. Ik kan elders enkele honderden euro's méér verdienen. Bovendien is het een véél kleiner bedrijf, zodat de Sales zich ook méér persoonlijk met mij kan bezighouden om mij op een deftig project te zetten. Bij Sogeti liep dit niet goed, waardoor ik méér achteruit dan vooruit ging, en dat was uiteindelijk dé druppel.

Ik wens de collega's die nog steeds bij Sogeti werken, véél succes! ;w
Nog maar eentje die weg gaat, veel succes bij de concurrentie.

Nog een nieuwtje: De starters krijgen tegenwoordig een Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een voorstel gekregen van sogeti. Ik twijfel nog een beetje om bij mijn huidig werk ontslag te nemen.
Wat zijn de echte pro's om bij sogeti te beginnen? en wat zijn de contra's? dit gaat over een job als .netter
Pagina: 1