Sleutelstuk is natuurlijk "normscore onder HB/WO afgestudeerden. Je moet in die groep dus kennelijk bij de 40 of 60% van de bovenkant van de groep zitten. "normscore" is dus opgesteld over de gehele groep. Beoordeling van persoon tot persoon in deze lijkt mij dan ook geen logische conclusie.
Sorry, ik ben niet geheel consequent geweest in mijn vorige bericht.
Bij mijn weten moet je bij de beste 40% zitten. Dus een score van > 60 percentiel.
Deze toets is door een x aantal (zeg 1000) mensen gemaakt. Hier is een score uitgekomen. Hier moet je dus bij de beste 40% zitten. (Mocht ik onzin vertellen, verbeter me ajb!).
Heb ook wel eens opgevangen dat minder scores gecompenseerd kunnen worden, maar hoe dat exact zit durf ik je niet te zeggen.
Sorry voor mijn onduidelijke post eerder vandaag.
Bij mijn weten moet je bij de beste 40% zitten. Dus een score van > 60 percentiel.
Deze toets is door een x aantal (zeg 1000) mensen gemaakt. Hier is een score uitgekomen. Hier moet je dus bij de beste 40% zitten. (Mocht ik onzin vertellen, verbeter me ajb!).
Heb ook wel eens opgevangen dat minder scores gecompenseerd kunnen worden, maar hoe dat exact zit durf ik je niet te zeggen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Erg interessant wat ik hier allemaal kan lezen, heb overmorgen de testen, dus ik had hier echt veel aan.
Misschien gaat het wel lukken.
In ieder geval bedankt, aan allen!
Misschien gaat het wel lukken.
In ieder geval bedankt, aan allen!
Verwijderd
Hoi,
Ik heb belangstelling om als young professional aan de slag te gaan bij Sogeti, ik heb binnenkort een selectiedag. Nu had ik een vraagje naar aanleiding van het nieuwe lease tarief dat er wellicht gaat komen van 20%. Naar mijn mening wordt de BMW 116i zo een aantrekkelijk alternatief. Ik vraag me alleen af wat je precies kwijt bent aan eigen bijdrage als je een BMW 116i met Business pakket en cruise control zou willen leasen. Zou een Sogetist dit wellicht voor mij kunnen opzoeken?
Bedankt en misschien tot over een paar maanden!
Ik heb belangstelling om als young professional aan de slag te gaan bij Sogeti, ik heb binnenkort een selectiedag. Nu had ik een vraagje naar aanleiding van het nieuwe lease tarief dat er wellicht gaat komen van 20%. Naar mijn mening wordt de BMW 116i zo een aantrekkelijk alternatief. Ik vraag me alleen af wat je precies kwijt bent aan eigen bijdrage als je een BMW 116i met Business pakket en cruise control zou willen leasen. Zou een Sogetist dit wellicht voor mij kunnen opzoeken?
Bedankt en misschien tot over een paar maanden!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 18:15 ]
Dus, ff kort door de bocht, je belangstelling hangt min of meer af van de lease auto en bijbehorende kosten?
Op 't moment dat je proeftijd in gaat krijg je toegang tot het intranet waar je deze info kunt opzoeken..
Pas 2 maand later, na je proeftijd, mag je 'm ook daadwerkelijk bestellen..
Dus tijd zat om alles op te zoeken en alle zaken goed af te wegen.
Op 't moment dat je proeftijd in gaat krijg je toegang tot het intranet waar je deze info kunt opzoeken..
Pas 2 maand later, na je proeftijd, mag je 'm ook daadwerkelijk bestellen..
Dus tijd zat om alles op te zoeken en alle zaken goed af te wegen.
[ Voor 18% gewijzigd door Nnoitra op 20-05-2008 19:54 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Aha. Ik heb gister ook met een unit manager gesproken die mij heeft uitgenodigd om ook langs te komen voor die introductie en dus ook de test te gaan maken.BM schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:16:
Sorry, ik ben niet geheel consequent geweest in mijn vorige bericht.
Echter ben ik al bezig met MCSE en heb ik MCSA al. Maar over 3 weken dus de laatste twee examens dus heb me hooft al best vol zitten. Ik weet niet hoe zwaar die test is. Maar als ik het zo een beetje hoor is het dan beter om deze week niet meer met MCSE bezig te zijn en echt voor die test te gaan anders zou je em nog wel eens niet kunnen halen. Of zie ik dit verkeerd ?
Want kom je daar met een te lage score uit is het voorbij ook al had je het werk wel aan gekund ?
En nog een vraag. Hoe ervaren de mensen het die al een tijdje bij klanten zitten ? Want ik hoor van sommige dat het dan jij in je eentje is. Je zit dan tijdelijk bij een bedrijf maar je hoort er daardoor dus niet echt bij. Of is het hier meestal het geval dat je wel met Sogeti collega's bij een bedrijf zit ? Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die bij de kleinere bedrijfjes werken en niet bij dit soort grote jongens.
[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 21-05-2008 11:17 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik zit 'hier' sinds oktober samen met 1 sogetist en nog 5 anderen..Astennu schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:56:
En nog een vraag. Hoe ervaren de mensen het die al een tijdje bij klanten zitten ? Want ik hoor van sommige dat het dan jij in je eentje is. Je zit dan tijdelijk bij een bedrijf maar je hoort er daardoor dus niet echt bij. Of is het hier meestal het geval dat je wel met Sogeti collega's bij een bedrijf zit ? Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die bij de kleinere bedrijfjes werken en niet bij dit soort grote jongens.
Gaat perfect, erg gezellig, leuke sfeer..
De kans dat je in je eentje komt te zitten lijkt mij niet echt heel groot, zeker niet als je als YP binnenkomt. Dan kom je meestal wel in een project groep / team terecht. Alleen al vanwege de begeleiding in het begin.
Verder ligt het natuurlijk ook een beetje aan jezelf, hoe open en communicatief je bent.
Ah oke. DuidelijkStinger_ schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:43:
[...]
Ik zit 'hier' sinds oktober samen met 1 sogetist en nog 5 anderen..
Gaat perfect, erg gezellig, leuke sfeer..
De kans dat je in je eentje komt te zitten lijkt mij niet echt heel groot, zeker niet als je als YP binnenkomt. Dan kom je meestal wel in een project groep / team terecht. Alleen al vanwege de begeleiding in het begin.
Verder ligt het natuurlijk ook een beetje aan jezelf, hoe open en communicatief je bent.
Edit:
Ik ga vrijdag naar Rotterdam ben benieuwd wat daar uit komt.
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 21-05-2008 22:59 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik blijf bij deze de hele tijd in een loop hangen dus volgens mij klopt hij niet. Of ik heb iets helemaal verkeerd begrepen:Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:55:
Wie kan mij uitleg geven over onderstaande diagram. Bij de rondjes (controlefiguren) staan de stipjes ook onder, boven of midden maar wat moet je er in dat geval mee doen en hoe komen ze bij deze uitkomst?
Heb maandag een sellectiedag bij Sogeti in Groningen voor de afdeling Software Control. Wie heeft er nog verdere tips?
[afbeelding]
Boven een rondje: Als je rondje boven is gaat hij naar beneden en andersom
Midden: Verandert de kleur is hij wit wordt hij zwart en andersom
Onder een rondje: Sta je links ga je naar rechts en andersom.
[ Voor 220% gewijzigd door Astennu op 22-05-2008 11:12 ]
Verwijderd
Ik had deze erg goed voorbereid alleen toen bleek ik een andere test te moeten doen...
Tip 1) als je tweemaal door eenzelfde blok loopt heffen ze elkaar op
Tip 2) bepaal eerst de route die je doorloopt, het is een onduidelijk diagram, maar
je gaat naar rechts, dus van (0,0) naar (3,0) dan naar beneden naar (3,3)
dan naar (0,3) dan naar (0,0) terug en dan ga je gewoon helemaal naar rechts,
de operaties die je doorloopt zijn dan
11101111
10010101
01011011
Negeer de rondjes verder en vereenvoudig dit, dat kan door te bedenken
dat een even aantal enen nul is en een oneven aantal enen een is, immers
2 maal eenzelfde operatie heft zichzelf op.
de "netto operatie" is dus simpelweg
1
0
1
oftewel links-rechts, boven-beneden wisselen.
ps. je zou een computer dit in principe 10,000 maal per seconde kunnen laten oplossen als je het algoritme maar weet. Slimheid is volgens sommige mensen snelheid, ik ben het daar niet altijd mee eens...
Tip 2) bepaal eerst de route die je doorloopt, het is een onduidelijk diagram, maar
11101111
10010101
01011011
1
0
1
ps. je zou een computer dit in principe 10,000 maal per seconde kunnen laten oplossen als je het algoritme maar weet. Slimheid is volgens sommige mensen snelheid, ik ben het daar niet altijd mee eens...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 12:38 ]
Ik snap er nog steeds helemaal niets van omdat je controle blokken dan totaal niet kloppen. Maar ik zal er vanavond eens rustig voor gaan zitten kijken of ik het dan wel zie.Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:57:
Ik had deze erg goed voorbereid alleen toen bleek ik een andere test te moeten doen...
11101111
10010101
01011011
1
0
1
Edit:
Wat ik nu heb gedaan is van 1,1 naar 1,3 dan naar 3,3 dan 3,1 door naar 2,1 dan 2,3 om vervolgens weer bij de 3.3 uit komen. Maar dan dus omdat ik daar voor de 2e keer ben toch de + kant kiezen ook al klopt de controle niet door naar 3,4 en dan naar 4,4 om bij het einde uit te komen met wel het juiste resultaat. Maar of het ook de juiste beredenering is weet ik niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 22-05-2008 13:19 ]
Verwijderd
Zo een controleblok controleert alleen maar, doet verder niets maar stuurt je alleen maar naar de + of - richting, ik heb het hier nog even uitgewerkt voor je:

http://i25.tinypic.com/dxke4k.gif
Ik zeg niet dat dit de beste methode is, je kan ook gewoon met 2 vingers op het scherm alle stappen volgen, je moet gewoon even oefenen en voor jezelf kijken wat het snelste is. 30 seconde lijkt me trouwens wel weinig voor deze, ik weet niet of ik dat zou kunnen, maar ik ben erg traag.

http://i25.tinypic.com/dxke4k.gif
Ik zeg niet dat dit de beste methode is, je kan ook gewoon met 2 vingers op het scherm alle stappen volgen, je moet gewoon even oefenen en voor jezelf kijken wat het snelste is. 30 seconde lijkt me trouwens wel weinig voor deze, ik weet niet of ik dat zou kunnen, maar ik ben erg traag.
Dan heb ik het dus nog niet goed gedaan omdat ik onderlangs ben gegaan
maar ik zal dit eens goed bekijken. Want ergens moet ik een denk fout gemaakt hebben.
En met die controle blokken ik weet dat die niets doen maar elke keer dat ik daar om klopt mijn plaatje niet dus moet ik door naar de -. Want alleen als hij overeen komt mag je door naar de +. Wat ik ook doe bij stap 8 heb ik een zwart vierkantje met het rondje rechts boven. Dus bij 8 moet je controleren vervolgens had je zwart met rondje links boven moeten hebben om er door te mogen dus - en dus kom ik er dan niet uit.
Maar goed zal er iemand anders ook nog even naar laten kijken. Ik zit me waarschijnlijk blind te starten op iets wat heel simpel is of zo
In ieder geval erg bedankt voor de extra uitleg !
Edit. Heb het probleem gevonden. Ik was zo dom bezig om bij de controle blokken niet op de rondjes te letten en dus welke eigenschap overeen moest komen. Nu klopt hij wel. Gewoon blind gestaard.
En met die controle blokken ik weet dat die niets doen maar elke keer dat ik daar om klopt mijn plaatje niet dus moet ik door naar de -. Want alleen als hij overeen komt mag je door naar de +. Wat ik ook doe bij stap 8 heb ik een zwart vierkantje met het rondje rechts boven. Dus bij 8 moet je controleren vervolgens had je zwart met rondje links boven moeten hebben om er door te mogen dus - en dus kom ik er dan niet uit.
Maar goed zal er iemand anders ook nog even naar laten kijken. Ik zit me waarschijnlijk blind te starten op iets wat heel simpel is of zo
In ieder geval erg bedankt voor de extra uitleg !
Edit. Heb het probleem gevonden. Ik was zo dom bezig om bij de controle blokken niet op de rondjes te letten en dus welke eigenschap overeen moest komen. Nu klopt hij wel. Gewoon blind gestaard.
[ Voor 104% gewijzigd door Astennu op 22-05-2008 16:01 ]
StartLoon is in België licht onderhandelbaar.Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:53:
weet er iemand van jullie me iets te vertellen over Sogeti in België?
- Gemiddeld zo'n 2050€ bruto als startloon denk ik, maar je kunt er dus lichtjes over onderhandelen(vakantiegeld NIET inbegrepen).
- Vakantiegeld = 92% van brutoloon.
- 13de maand.
- Maaltijdvergoeding van 4.32€ per gewerkte dag.
- Wagen + Tankkaart, ook voor privé, voor YP geen budget. Je kunt pas later in je carriere een keuze maken.
Nu krijg je normaal een Ford Fiesta met 2 opties : airco en voorruitverwarming.
De Meeste kosten worden betaald door de werkgever.
Verwijderd
Ik werk nu al weer een behoorlijke tijd voor Sogeti... Je kan merken dat het bedrijf hard aan het groeien is, want de persoonlijke aandacht van vroeger begint wel te verdwijnen. Ze roepen wel hard: onze medewerkers staan voorop, alleen in de praktijk kiest men toch voor het belang van klant. In mijn geval betekend dit nu ongemotiveerd nog een hele poos bij een klant blijven... Dat is dus Sogeti voor mij op dit moment...
De arbeidsvoorwaarden zijn redelijk, maar ze springen er niet meer uit. De bonusregeling is een lachtertje geworden... Toch maar eens rondkijken... De feesten en evenementen zijn goed geregeld, maar daar heb ik verder weinig mee...
De arbeidsvoorwaarden zijn redelijk, maar ze springen er niet meer uit. De bonusregeling is een lachtertje geworden... Toch maar eens rondkijken... De feesten en evenementen zijn goed geregeld, maar daar heb ik verder weinig mee...
Wij hebben hier in België maandelijks een "drink". Ook worden er 2 amuzante avonden ingelast per jaar, Eentje op het einde van het jaar, eentje in het begin van het jaar. Er zijn ook elke week wel ergens seminaries, evenementen, workshops en dergelijke, waar je dan gratis broodjes en drank kunt krijgen. "Buiten" de uren is de sfeer binnen Sogeti dus supertof. Je moet dan wel welwillend zijn om na de uren nog een praatje te gaan maken met collega's en naar de spreker(s) te luisteren. Maar als je dit niet doet, wordt je aanzien als een buitenstaander.
Maar tijdens de uren, vragen ze hier dan wel iets voor in de plaats. Het hoofddoel van de firma is nog altijd, dat je tijdens de werkuren, zoveel mogelijk opbrengt. Als je tussendoor een cursus wil volgen terwijl je op interview moet of als je bij de klant zit, dan moet je toch aandringen en je mannetje staan, anders wordt die cursus geweigerd of geannuleerd, ook al heeft de cursus betrekking op de job. Zo zit je soms bij de klant, maar je biedt plots geen meerwaarde meer en de cursus die dat dan zou kunnen verhelpen, die krijg je dan pas na je opdracht.
Dat is een beetje spijtig.
Qua startsalaris voor YP : Als je goed onderhandeld tijdens de solicitatiegesprekken, dan is het loon zeker marktconform.
Qua groeimogelijkheden en loonstijgingen? Hiervoor werk ik nog niet lang genoeg bij Sogeti om hier een oordeel over te vellen. Normaal krijg je als YP, de eerste 2 jaar na elke 6 maanden een evaluatie maar ze hebben hier de neiging van die uit te stellen. Zo zal ik pas na 9 maanden geëvalueerd worden ipv na 6 maand. Dit is als tester, de evaluatie voor programmeurs is uitgesteld tot oktober. Dit is een manier om het loon van nieuwe mensen niet te snel te laten stijgen zeker? Maar ja, dat moet je er nu éénmaal maar bijnemen.
Maar tijdens de uren, vragen ze hier dan wel iets voor in de plaats. Het hoofddoel van de firma is nog altijd, dat je tijdens de werkuren, zoveel mogelijk opbrengt. Als je tussendoor een cursus wil volgen terwijl je op interview moet of als je bij de klant zit, dan moet je toch aandringen en je mannetje staan, anders wordt die cursus geweigerd of geannuleerd, ook al heeft de cursus betrekking op de job. Zo zit je soms bij de klant, maar je biedt plots geen meerwaarde meer en de cursus die dat dan zou kunnen verhelpen, die krijg je dan pas na je opdracht.
Qua startsalaris voor YP : Als je goed onderhandeld tijdens de solicitatiegesprekken, dan is het loon zeker marktconform.
Qua groeimogelijkheden en loonstijgingen? Hiervoor werk ik nog niet lang genoeg bij Sogeti om hier een oordeel over te vellen. Normaal krijg je als YP, de eerste 2 jaar na elke 6 maanden een evaluatie maar ze hebben hier de neiging van die uit te stellen. Zo zal ik pas na 9 maanden geëvalueerd worden ipv na 6 maand. Dit is als tester, de evaluatie voor programmeurs is uitgesteld tot oktober. Dit is een manier om het loon van nieuwe mensen niet te snel te laten stijgen zeker? Maar ja, dat moet je er nu éénmaal maar bijnemen.
[ Voor 8% gewijzigd door makila op 25-05-2008 19:25 ]
Zodus... Weet iemand binnen Sogeti België, hoeveel verhoging je gemiddeld krijgt bij een evaluatie als YP bij sogeti? En wat als je YP af bent? Waaraan kun je je dan verwachten? Stijgt het loon snel? Of gaat dit eerder traag? Doorgroeimogelijkheden?
[ Voor 5% gewijzigd door makila op 23-05-2008 15:56 ]
Verwijderd
Hallo,
test gehaald, aanbod gekregen, nu even rekenen. Is er eigenlijk over het basissalaris te verhandelen?
test gehaald, aanbod gekregen, nu even rekenen. Is er eigenlijk over het basissalaris te verhandelen?
Heb jij de mening zoals hierboven vermeld ook bij je Unit manager aangekaart? Als jij hem zeer duidelijk maakt dat je het echt niet naar je zin hebt en je geeft dit bijtijds aan (niet een week voor einde contract) dan is mijn mening dat hier goed op gereageerd wordt zowel door UM als RM.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:08:
Ik werk nu al weer een behoorlijke tijd voor Sogeti... Je kan merken dat het bedrijf hard aan het groeien is, want de persoonlijke aandacht van vroeger begint wel te verdwijnen. Ze roepen wel hard: onze medewerkers staan voorop, alleen in de praktijk kiest men toch voor het belang van klant. In mijn geval betekend dit nu ongemotiveerd nog een hele poos bij een klant blijven... Dat is dus Sogeti voor mij op dit moment...
En als jij dus vindt dat de persoonlijke aandacht minder is dan vroeger zou ik je ook adviseren dit duidelijk aan te kaarten zodat jouw UM hier wat aan kan doen. Mijn mening is dat wat er gepretendeerd wordt nog steeds waar is, alleen als je meer dan 3000 collega's hebt dan is het overzicht sneller kwijt en zal je dus zelf dit aan moeten kaarten. Mocht je er nou niet uit kunnen komen met je UM (die er speciaal voor jou is en niet voor de klant (daar is de RM voor)) dan zou ik je adviseren de vertrouwenspersoon binnen jouw divisie aan te spreken en dit daar aan te kaarten.
Grtz een collega
Verwijderd
Ik mag donderdag op eerste gesprek komen bij Sogeti. Weet iemand hoe de procedure verloopt in België? Op de website las ik dat er twee verschillende procedures zijn: voor IT-pro's en voor mensen zonder ervaringen/opleidingen. Ik heb een middelbaar diploma toegepaste informatica en een professionele bachelor: maatschappelijk assistent.
Zal ik bij het eerste gesprek reeds enkele tests moeten afleggen of gaan ze vooral peilen naar mijn motivatie/profile? Ik ben toch wel een beetje nerveus maar mss maar goed ook
Wat bij de tests: wat mag ik hiervan verwachten? Ik heb wel een informatica diploma (middelbaar, 6jaar geleden) maar ik weet niet wat ze daarvan verwachten. Zal ik ook flow-charts moeten kunnen lezen, bepaalde programma's, ... of houden ze het puur op IQ-testen?
PS: Ik solliciteer voor Junior Test Engineer
PS2: Krijgen wij Belgen ook een opleiding in Ohio?
Zal ik bij het eerste gesprek reeds enkele tests moeten afleggen of gaan ze vooral peilen naar mijn motivatie/profile? Ik ben toch wel een beetje nerveus maar mss maar goed ook
Wat bij de tests: wat mag ik hiervan verwachten? Ik heb wel een informatica diploma (middelbaar, 6jaar geleden) maar ik weet niet wat ze daarvan verwachten. Zal ik ook flow-charts moeten kunnen lezen, bepaalde programma's, ... of houden ze het puur op IQ-testen?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 13:02 ]
Ah een toekomstige collega Tester. Ik zal eens een poging doen. Maar sla me niet dood als jouw procedure anders loopt. Deze procedure dateert van vorig jaar.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:59:
Ik mag donderdag op eerste gesprek komen bij Sogeti. Weet iemand hoe de procedure verloopt in België? Op de website las ik dat er twee verschillende procedures zijn: voor IT-pro's en voor mensen zonder ervaringen/opleidingen. Ik heb een middelbaar diploma toegepaste informatica en een professionele bachelor: maatschappelijk assistent.
Je krijgt eerst een inleidend, kennismakend interview, hier word je motivatie en profiel even bekeken en wordt er een introductie gegeven van hoe het bedrijf werkt. Naargelang hun planning krijg je diezelfde dag nog een test of wordt die test later ingepland.
De test bestond vorig jaar uit maximaal 25 vragen. Dit zijn multiple choice vragen. Als je fout antwoordt, dan worden de vragen makkelijker. Als je goed antwoordt, dan worden ze moeilijker. Dus als je het noorden kwijt bent, nadat je eerder alles goed kon oplossen, nou dan ben je dus vrij goed bezig. Als de test op voorhand stopt(dus bv al na vraag 13), dan is dit meestal zelfs een goed teken. Dus schrik dan niet als je plots vrij snel klaar bent(dat had ik dus voor
Je krijgt in feite een hele reeks testen over vraagstukken, logisch redeneren, vul verder aan enzovoorts. Dus min of meer IQ testen. Maar pas op, ze zijn niet zo makkelijk. Het niveau van die testen is tamelijk hoog. Dus zoiets als 1 4 7 10 13 ? vul aan, zo makkelijk wordt het niet. Je krijgt dan meer iets in de aard van 35 50 63 82 ? dan.
Het gemiddelde was vorig jaar 2.2/5 op die testen.
Als je die test slecht doet, dan ben je meteen out. Geen uitzonderingen.
Na de test kan het zijn dat je nog een gesprek krijgt met HR om over je loonsverwachtingen te praten.
Als alles goed is, krijg je nadien nog een 3de(of 4de gesprek) bij je Department Manager. Je hoeft hier geen zenuwen voor te hebben, als je uitgenodigd wordt voor dit laatste gesprek, dan ligt je contract reeds klaar.
Je kunt over je loon discussieren tijdens de voorgaande gesprekken. Op het laatste gesprek wordt dan het voorstel op tafel gegooid. Als je echt ontevreden bent over het bedrag, kun je nog altijd dit bespreken met de department manager, maar ik weet niet of dit tijdens het laatste gesprek nog van nut is. Normaal wordt dit bedrag reeds bepaald tijdens de voorgaande gesprekken variërend tussen 1800€ en 2100€. Dus het heeft echt wel zin om je eisen te stellen tijdens de eerste gesprekken.(vooral die met HR) De meeste YP krijgen een bedrag net boven 2000€ wat volgens mij marktconform is. Zeker als je weet dat je er een wagen bovenop krijgt, met gratis tankkaart, maaltijdvergoedingen van 4.34€ per gewerkte dag, dan nog eens 92% vakantiegeld en een 13de maand.
Helaas, voor Belgen geen opleiding in Ohio. Je krijgt opleidingen in een opleidingscentrum en intern. Deze opleidingen duren normaal tussen 1 en 2 maand. Nadien wordt er een opdracht voor jouw gezocht.
Je krijgt ook geen prestatiebonus en er is ook geen flex-pot zoals in NL.
Je wagen als YP ligt vast. Dit is eerst een voorlopige wagen en nadien een Ford Fiesta met opties air-co en voorruitverwarming. Die wagen heb je niet te kiezen. Pas na 2 jaar in dienst krijg je een lease-budget. Deze bedraagt 430€ exclusief brandstoffen.
Je Leasing-wagen krijg je normaal pas na de opleiding maar vorig jaar kreeg je die al meteen na de eerste dag. Hoe de regeling daarover dit jaar is, weet ik niet, maar dit kun je tijdens je laatste gesprek aanhalen.
Er staat voor Junior tester dat je drietalig moet zijn. Dit is niet echt nodig. Als je Engels en Nederlands zeer goed zijn, dan is dit reeds voldoende. Je moet het Frans "wel" begrijpen. Dus, je moet wel kunnen antwoorden als Sogeti of de klant, in het Frans iets aan je vragen, maar als je Frans niet echt goed is, is dit geen enkel probleem. Ik werk nu bijvoorbeeld bij een Waals bedrijf, en ze hebben hier geen enkel probleem dat ik antwoord in het Engels.
Dus voor tester : NL + Engels = Minstens Zeer goed, Frans = Minstens Voldoende kennis
[ Voor 12% gewijzigd door makila op 25-05-2008 16:12 ]
Verwijderd
Bedankt voor uw antwoord!
Ik hoop dat ik een toekomstige collega wordt. De test probeer ik nu zo goed mogelijk voor te bereiden. Ik heb donderdag om 16:30 een kennismakingsgesprek. Ik hoop echt dat die test een andere dag doorgaat, liefst in de vroege voormiddag zodat ik een beetje alerter ben
Mijn Frans is vooral schoolse kennis, heb ik ook in mijn CV aangeduid als goed.
Ik moet me aanmelden in de vestiging in Edegem, waarschijnlijk omdat ik in Antwerpen werk en woonachtig ben. Gaat de interne opleiding door in Brussel?
Ik hoop dat ik een toekomstige collega wordt. De test probeer ik nu zo goed mogelijk voor te bereiden. Ik heb donderdag om 16:30 een kennismakingsgesprek. Ik hoop echt dat die test een andere dag doorgaat, liefst in de vroege voormiddag zodat ik een beetje alerter ben
Ik moet me aanmelden in de vestiging in Edegem, waarschijnlijk omdat ik in Antwerpen werk en woonachtig ben. Gaat de interne opleiding door in Brussel?
Toen ik de test moest aflegde was ik enorm moe, ik had die nacht slecht geslapen van de spanning. Ik kon mijn ogen niet openhouden maar ik had gemerkt dat ik een half uurke te vroeg was. Weet je wat ik gedaan heb? Je gelooft het nooit, maar ik heb het alarm op mijn mobieltje een half uurke vooruit gezet en ik heb een half uurke liggen maffen in mijn wagenVerwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:00:

En jaja hoor, ik was nog geslaagd ook. En nog niet zo'n klein beetje, ik had ruim 70%.
Ik ben aangenomen als programmeur, maar ik ben nadien overgeschakeld naar het testen. Dus 100% zeker weet ik het niet maar vermoedelijk gaan de interne opleidingen door in Edegem omdat deze vestiging zich vooral op testen concentreert.
Als je op de "bench" zit(maw je hebt geen opdracht), dan mag je in principe kiezen waar je heen gaat. Maar als tester kun je het beste in Edegem op de "bench" gaan zitten omdat alle Test-Managers en Sales personen zich in Edegem bevinden.
Nu ik weet niet of managers van Sogeti uit België deze threads lezen. Maar als ze dat doen, mss dat die je ook wat verder kunnen helpen met je vragen.
[ Voor 11% gewijzigd door makila op 25-05-2008 19:10 ]
Normaal moeten ze nog even bekijken of je gemotiveerd genoeg bent en of je voldoet bij de eerste indruk he? Dus de test zal waarschijnlijk doorgaan, tijdens de 2de ronde, als je zover geraakt(normaal wel, ze hebben echt veel testers nodig).Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:00:
Je eerste gesprek is met Natalie Coffé. Das een toffe.
Heb afgelopen week een testdag gehad en mijn contract lag gisteren in de bus. Als ik teken ben ik aangenomen op functie: YP Project Management. Heb echter her en der nog wat twijfels over mijn rol in de opdrachten en wat ik kan verwachten als YP in de Leergang PM (LPM-D en LPM-C) wanneer er géén projecten zijn. Die twijfels zijn niet helemaal weg genomen in het gesprek. Zit zwaar in dubio, aangezien ik morgen moet beslissen en ik ook nog een ander aanbod heb liggen.
Iemand hier die ervaring heeft met de trajecten (YP) LPM?
Iemand hier die ervaring heeft met de trajecten (YP) LPM?
Verwijderd
het zal een chaotische week worden voor mij. Morgen een functioneringsgesprek op mijn huidige job (niet dat ik bang ben voor een slechte evaluatie), woensdag wordt mijn vriendin geopereerd aan haar hart, donderdag sollicitatie. Mijn vriendin verblijft 3dagen in Leuven, dus zal ik die drie dagen pendelen tussen Antwerpen-Leuven en dan nog eens naar Edegem voor die sollicitatie. Ik durde het gesprek niet meer uitstellen aangezien haar eerste voorstel al niet kon voor mij wegens mijn huidige job.
Duimen voor mij, op alle fronten!
Verwijderd
Hoi collegaDeV0uReR schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:51:
[...]
Heb jij de mening zoals hierboven vermeld ook bij je Unit manager aangekaart? Als jij hem zeer duidelijk maakt dat je het echt niet naar je zin hebt en je geeft dit bijtijds aan (niet een week voor einde contract) dan is mijn mening dat hier goed op gereageerd wordt zowel door UM als RM.
En als jij dus vindt dat de persoonlijke aandacht minder is dan vroeger zou ik je ook adviseren dit duidelijk aan te kaarten zodat jouw UM hier wat aan kan doen. Mijn mening is dat wat er gepretendeerd wordt nog steeds waar is, alleen als je meer dan 3000 collega's hebt dan is het overzicht sneller kwijt en zal je dus zelf dit aan moeten kaarten. Mocht je er nou niet uit kunnen komen met je UM (die er speciaal voor jou is en niet voor de klant (daar is de RM voor)) dan zou ik je adviseren de vertrouwenspersoon binnen jouw divisie aan te spreken en dit daar aan te kaarten.
Grtz een collega
Mijn UM is ook deels het probleem. Hij is bij de gehele situatie betrokken geweest, maar kiest voor de klant.. Ook al weten ze dat de gehele relatie met deze klant een aflopende zaak is... Ach, ik heb er van geleerd, dit zal mijn flexibiliteit beeinvloeden bij een volgende opdracht.. tot die tijd moet ik maar proberen mijzelf nog gemotiveerd te houden..
Heb je al eens met een vertrouwens persoon hierover gepraat? Misschien is een overplaatsing naar een andere unit mogelijk.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:16:
[...]
Hoi collega
Mijn UM is ook deels het probleem. Hij is bij de gehele situatie betrokken geweest, maar kiest voor de klant.. Ook al weten ze dat de gehele relatie met deze klant een aflopende zaak is... Ach, ik heb er van geleerd, dit zal mijn flexibiliteit beeinvloeden bij een volgende opdracht.. tot die tijd moet ik maar proberen mijzelf nog gemotiveerd te houden..
Verwijderd
Er is mij geen aanbieding gedaan ondanks de best redelijke scores tijdens de test. Volgens hun was ik te veel 'natuurkundige' en had ik te weinig affiniteit met software. Nja, jammer dan. Ik vind wel dat ze hun recruiters duidelijk moeten maken dat ze geen mensen gaan benaderen die een echt technische achtergrond hebben, want dan kan je dit verwachten. Dat had me ook twee keer heen en weer reizen en een hoop tijd gescheeld.....Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:50:
Nou, dat assessment heb ik uiteindelijk vrij eenvoudig gehaald, vond het ook niet heel moeilijk.
Percentielscore: 67-82-83-89
Opvallend dat het onderdeel waar ik tijdens oefeningen erg goed in was (verbale analogie), nu het minste scoorde. Vandaag krijg ik te horen of ze me een aanbieding doen, er zijn meer aankomende YP's met deze achtergrond dan ze nodig hebben. Spannend dus!
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 10:15 ]
In mijn unit zit iemand die afgestudeerd is als chemicus. M.a.w. het kan dus wel.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:14:
[...]
Er is mij geen aanbieding gedaan ondanks de best redelijke scores tijdens de test. Volgens hun was ik te veel 'natuurkundige' en had ik te weinig affiniteit met software. Nja, jammer dan. Ik vind wel dat ze hun recruiters duidelijk moeten maken dat ze geen mensen gaan benaderen die een echt technische achtergrond hebben, want dan kan je dit verwachten. Dat had me ook twee keer heen en weer reizen en een hoop tijd gescheeld.....
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Wat ik had begrepen bij de Intake. Zou je het ook nog een stapje hoger kunnen proberen. Dus bij de persoon die boven je UM staat.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:16:
[...]
Hoi collega
Wel vervelend natuurlijk. Maar volgens mij ontkom je dat soort dingen soms gewoon niet. Wel vervelend als het bv een jaar lang zo zal blijven.
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 27-05-2008 11:00 ]
Even een korte vraag:
Ik heb morgen een test in rotterdam alleen heb ik de vraag hoe hij wordt afgenomen? Is dat per papier of via de computer? en mag je kladblaadjes gebruiken? Kladblaadjes zouden mij enorm helpen met stroomdiagrammen.
Ik heb morgen een test in rotterdam alleen heb ik de vraag hoe hij wordt afgenomen? Is dat per papier of via de computer? en mag je kladblaadjes gebruiken? Kladblaadjes zouden mij enorm helpen met stroomdiagrammen.
Op computer. Kladblaadje krijg je, maar denk niet dat je genoeg tijd daarvoor hebt. succes iig
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb anders genoeg kladblaadjes volgekalkt tijdens de testtimow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:31:
Op computer. Kladblaadje krijg je, maar denk niet dat je genoeg tijd daarvoor hebt. succes iig
even voor de duidelijkheid voor kaasje; je krijgt per vraag een bepaalde tijd. Dus niet in z'n geheel of per onderdeel een bepaalde tijd.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Oh das minder. Dat had ik ook nergens uit begrepen.timow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:39:
even voor de duidelijkheid voor kaasje; je krijgt per vraag een bepaalde tijd. Dus niet in z'n geheel of per onderdeel een bepaalde tijd.

Voor de moeilijkere vragen krijg je wat meer tijd. Maar het is echt seconden werk. Probeert niet op de tijd te gaan letten want dan wordt je helemaal gek. Misschien is het ook slim om na een onderdeel even wat rust te nemen. Of bij als je 15 vragen gehad hebt.
Zorg dat je altijd iets invult ook al weer je het niet je krijgt geen strafpunten als het fout is. En als je de tijd laat aflopen krijg je een melding. Druk je niet op OK gaat hij ook niet naar de volgende vraag. Dus dan kun je heel even alles laten bezinken.
In ieder geval Succes !!
Zorg dat je altijd iets invult ook al weer je het niet je krijgt geen strafpunten als het fout is. En als je de tijd laat aflopen krijg je een melding. Druk je niet op OK gaat hij ook niet naar de volgende vraag. Dus dan kun je heel even alles laten bezinken.
In ieder geval Succes !!
Verwijderd
Het ultieme kennismakingsgesprek voor nu donderdag nadert. Ik heb me zoveel mogelijk proberen voor te bereiden: mijn motivatie, positieve - negatieve eigenschappen - cijferreeksen, taaloefeningen, stroomdiagrammen.
Ik weet niet of ik een test ga moeten doen, in de mail vermelde de vriendelijke dame enkel dat het om een kennismakingsgesprek zou gaan.
Ik heb helemaal nog geen werkervaring als junior test-engineer en al helemaal niet in de IT-wereld. Ik heb een diploma hoger onderwijs als maatschappelijk assistent. Ik heb een beeld over de job-inhoud maar echt concreet is dit nog niet. Zou iemand me kunnen helpen bij de concrete invullen voor een job als Junior test engineer?
Ik had begrepen dat er vooral gewerkt wordt volgens het TMap testaanpak. De uitleg die ik hierover gevonden heb blijft zeer vaag. Moet een Junior zelf bespreken met de opdrachtgever welke delen er worden getest? Welke test-software wordt er gebruikt, ... Kan iemand me meer duidelijkheid geven over de jobinhoud?
Ik weet niet of ik een test ga moeten doen, in de mail vermelde de vriendelijke dame enkel dat het om een kennismakingsgesprek zou gaan.
Ik heb helemaal nog geen werkervaring als junior test-engineer en al helemaal niet in de IT-wereld. Ik heb een diploma hoger onderwijs als maatschappelijk assistent. Ik heb een beeld over de job-inhoud maar echt concreet is dit nog niet. Zou iemand me kunnen helpen bij de concrete invullen voor een job als Junior test engineer?
Ik had begrepen dat er vooral gewerkt wordt volgens het TMap testaanpak. De uitleg die ik hierover gevonden heb blijft zeer vaag. Moet een Junior zelf bespreken met de opdrachtgever welke delen er worden getest? Welke test-software wordt er gebruikt, ... Kan iemand me meer duidelijkheid geven over de jobinhoud?
Verwijderd
Zo, ben aangenomen als technologie specialist bij DSE. 
Wel pittige tests
Ik heb een vraagje over het gebruik van een OV jaarkaart.
Stel deze kost € 3600.
Opgedeeld maanden kost dat € 300 per maand.
Als ik dat declareer wordt dan per maand 300 van de mobiliteitsvergoeding van 680 afgehaald?
Dus bruto gezien krijg ik dan nog 380 op mijn rekening gestort?
Dat begrijp ik niet: immers ik heb de OV kaart ZELF moeten betalen, van mijn eigen rekening.
Waar zit(en) mijn denkfout(en)?
Wel pittige tests
Stel deze kost € 3600.
Als ik dat declareer wordt dan per maand 300 van de mobiliteitsvergoeding van 680 afgehaald?
Dat begrijp ik niet: immers ik heb de OV kaart ZELF moeten betalen, van mijn eigen rekening.
Verwijderd
Dit bedrag kun je flexen. Dat betekent dat je ipv 680 bruto, 300 netto en 380 bruto krijgt. Je kunt ook de afstand die je hebt afgelegd uit laten keren (flexen) in km-vergoeding.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:37:
Stel deze kost € 3600.
Verwijderd
Ok, dan leg ik je toch nog een ander rekensommetje voor:
OV kaart: per maand zo'n € 300
Dus ik krijg per maand volgens jouw uitleg € 300 netto op rekening en 680 - 300 = 380 bruto
Stel dat ik nu een kilometer vergoeding neem (dus toch zoals je denk ik bedoelt met OV reist), en ik reis 100 kilometer enkele reis (NIET onrealistisch bij mij):
€ 0,19 (km vergoeding) * 106 km * 2 (retour) * 15 (dagen per maand) = € 604
Dat betekent dus dat ik 604 netto krijg en 76 bruto?
Is dat een geldige constructie?
OV kaart: per maand zo'n € 300
Dus ik krijg per maand volgens jouw uitleg € 300 netto op rekening en 680 - 300 = 380 bruto
Stel dat ik nu een kilometer vergoeding neem (dus toch zoals je denk ik bedoelt met OV reist), en ik reis 100 kilometer enkele reis (NIET onrealistisch bij mij):
€ 0,19 (km vergoeding) * 106 km * 2 (retour) * 15 (dagen per maand) = € 604
Dat betekent dus dat ik 604 netto krijg en 76 bruto?
Is dat een geldige constructie?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 21:17 ]
Dat is inderdaad een geldige constructie. Een maand heeft zelfs meer werkdagen, mei heeft er bijvoorbeeld 22....
Als je ver reist en geen lease-auto hebt (dus declareert) kun je wel tot 670 euro netto krijgen. Wat er gebeurt als je boven dit bedrag komt weet ik eigenlijk niet, maar ik vermoedt dat het gewoon doorgaat....
Let er overigens wel op dat het NIET hebben van een lease-auto, zeker als je wel gewoon je rijbewijs hebt, niet echt wenselijk is. Eén en ander is natuurlijk afhankelijk van je klus, maar bijv. waar ik zelf zit, is het gewoonweg NIET mogelijk om geen auto te hebben, al is het alleen maar vanwege de met OV onbereikbare plekken waar onze klanten zitten, en je wel geacht wordt daar binnen het uur te zijn als er iets omver valt....
Maargoed, het is natuurlijk afhankelijk van je klus, en wellicht ook je unit (ik zit zelf bij IS, en bij beheer heb je weleens wat spoedjes waar je echt voor on-site moet, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere units (bijv de software-kant) totaal niet geldt. Toch wordt het hebben/nemen van een lease-auto (of anders een eigen wagen) wel erg in dank afgenomen, je wordt gewoon flexibeler, en dus makkelijk weg te zetten....
Als je ver reist en geen lease-auto hebt (dus declareert) kun je wel tot 670 euro netto krijgen. Wat er gebeurt als je boven dit bedrag komt weet ik eigenlijk niet, maar ik vermoedt dat het gewoon doorgaat....
Let er overigens wel op dat het NIET hebben van een lease-auto, zeker als je wel gewoon je rijbewijs hebt, niet echt wenselijk is. Eén en ander is natuurlijk afhankelijk van je klus, maar bijv. waar ik zelf zit, is het gewoonweg NIET mogelijk om geen auto te hebben, al is het alleen maar vanwege de met OV onbereikbare plekken waar onze klanten zitten, en je wel geacht wordt daar binnen het uur te zijn als er iets omver valt....
Maargoed, het is natuurlijk afhankelijk van je klus, en wellicht ook je unit (ik zit zelf bij IS, en bij beheer heb je weleens wat spoedjes waar je echt voor on-site moet, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere units (bijv de software-kant) totaal niet geldt. Toch wordt het hebben/nemen van een lease-auto (of anders een eigen wagen) wel erg in dank afgenomen, je wordt gewoon flexibeler, en dus makkelijk weg te zetten....
[ Voor 57% gewijzigd door FreakNL op 27-05-2008 22:51 ]
Ik zit er wel over te denken om niet voor een lease auto te gaan maar gewoon zelf een auto te kopen.
Die bijtelling is me gewoon te hoog. En anders krijg je een kleine auto en als je veel op de weg zit is een grotere auto wel lekker. Dus dan een auto van 3 jaar oud kopen of zo. Want een nieuwe Lease bak met 25% bijtelling is niet leuk.
Of die nieuwe VW Blue motion en BMW met efficiënt Dynamincs moeten ook in aanmerking gaan komen voor die lagere bijtelling maar dat is helaas nog niet zo ver.
Die bijtelling is me gewoon te hoog. En anders krijg je een kleine auto en als je veel op de weg zit is een grotere auto wel lekker. Dus dan een auto van 3 jaar oud kopen of zo. Want een nieuwe Lease bak met 25% bijtelling is niet leuk.
Of die nieuwe VW Blue motion en BMW met efficiënt Dynamincs moeten ook in aanmerking gaan komen voor die lagere bijtelling maar dat is helaas nog niet zo ver.
Of er niet prive mee gaan rijden dan hoef je hem niet bij te tellen maar moet je wel een kilometer registratie bijhouden en mag je prive 500 km per jaar rijden.Astennu schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:53:
Ik zit er wel over te denken om niet voor een lease auto te gaan maar gewoon zelf een auto te kopen.
Mja die 500 km haal je makkelijk 
Als je er een maal een hebt ga je em ook gebruiken. Maar ik moet maar eens gaan rekenen. Want bij een eigen auto heb je ook onderhoud en zo. Dus even een goed lijstje gaan maken.
Als je er een maal een hebt ga je em ook gebruiken. Maar ik moet maar eens gaan rekenen. Want bij een eigen auto heb je ook onderhoud en zo. Dus even een goed lijstje gaan maken.
Prius ? Civic Hybrid?Astennu schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:53:
Dan heb je slechts 14% bijtelling.
wijze woorden
Of 4 jaar lang door het stof bijten en dan een leuke hybrid kiezen.
Prius ligt me niet zo. Vind het jammer dat de Peugeot 308 hybrid nog niet uit is.
Ga nu voor een Peugeot 207 feline, je moet wat.
Ben overigens aangenomen als YP een paar maanden terug
Prius ligt me niet zo. Vind het jammer dat de Peugeot 308 hybrid nog niet uit is.
Ga nu voor een Peugeot 207 feline, je moet wat.
Ben overigens aangenomen als YP een paar maanden terug
w00t
Verwijderd
Het is voor mij bijna zo ver. Om 16:30 mag ik naar Sogeti voor een kennismakingsgesprek. Ik ben eigenlijk wel best nerveus. Ik heb het sollicitatiegesprek al honderd keren in mijn hoofdafgespeeld maar waarschijnlijk verloopt het helemaal anders dan ik gepland heb 
Ik hoop eigenlijk wel dat ik aansluitend een test mag doen, ben erop voorbereid. Heeft iemand zo laat nog een test moeten doen of gebeuren die meestal in de voormiddag?
Ik hoop eigenlijk wel dat ik aansluitend een test mag doen, ben erop voorbereid. Heeft iemand zo laat nog een test moeten doen of gebeuren die meestal in de voormiddag?
Prius nooitZosas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:18:
[...]
Prius ? Civic Hybrid?
Dan heb je slechts 14% bijtelling.
En de zuinige diezels zijn tegenwoordig al zuiniger dan die Hybrids dus ja die mogen ook wel iets lagere bijtelling krijgen....
Ik werk dan wel niet bij Sogeti, maar in mijn SL (ServiceLine) zit ook een scheikundige.MrWilliams schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:30:
[...]
In mijn unit zit iemand die afgestudeerd is als chemicus. M.a.w. het kan dus wel.
Hij is zo'n beetje de beste consultant die we hebben.
Dus tja, ik heb mijn HBO IT-papiertje dan wel.
Maar net alsof je iets leert in die 4 jaar wat je daarna ook echt kunt gebruiken.
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
Verwijderd
Ondertussen heb ik mij even in de stroomdiagrammen (onderdeel van veel capaciteitentesten) verdiept. Dat is best te doen, maar wat mij direct opviel is dat je met het oplossen van zo'n stroomdiagram veel langer bezig bent dan met het oplossen van een cijferreeks waarbij je het juiste antwoord meestal vrij snel kunt uitrekenen.
Moeten er ook echt 25 stroomdiagrammen worden "opgelost" tijdens de test of zijn dat er op dit onderdeel minder? En hoeveel tijd staat er voor het oplossen van een stroomdiagram? Ik neem aan geen 20 seconden, dat is gekkenwerk.
Wie weet dit?
Moeten er ook echt 25 stroomdiagrammen worden "opgelost" tijdens de test of zijn dat er op dit onderdeel minder? En hoeveel tijd staat er voor het oplossen van een stroomdiagram? Ik neem aan geen 20 seconden, dat is gekkenwerk.
Wie weet dit?
Verwijderd
Ook de stroomdiagrammen zijn 25 stuks. Als je een kwart fout hebt, is je percentielscore nog 83. Je krijgt er iets meer tijd voor dan voor de overige onderdelen. Ik vond de tijdsdruk hier het grootst. Je mag zelf kiezen in welke volgorde je de tests doet, dus wellicht is het verstandig te beginnen met de stroomdiagrammen.
Verwijderd
Ok, thanks. Wel irritant, die stroomdiagrammen. Je kunt de vaardigheid in het uitlezen van de diagrammen vrijwel nergens oefenen, dit in tegenstelling tot de cijferreeksen, figuurreeksen en analogieën. Logisch dat je daar dan meer tijd voor nodig hebt tijdens de test zelf.
Verder is het zo dat je bij de andere testen in de seconden die je nog over hebt een bevestiging van jouw antwoord kunt zoeken; je kunt het antwoord (als je de logische volgorde eenmaal hebt achterhaald) vrij snel nog even checken. Bij het stroomdiagram moet je daarvoor het hele schema opnieuw doorlopen en het is maar de vraag of je daar dan nog de tijd voor hebt.
Wat ik mij verder nog afvroeg: die percentielscore, wordt die berekend op basis van de tests die andere sollicitanten bij Sogeti alleen hebben afgelegd of vindt die vergelijking plaats op basis van een algemeen bekend landelijk gemiddelde? In het eerste geval zou het betekenen dat Sogeti alleen de beste 40% van de personen die bij haar solliciteren wil aannemen. Dan wordt het nog knap lastig om daartoe te behoren, vrijwel iedereen die bij Sogeti solliciteert heeft immers al (op basis van cv vastgesteld) HBO / WO niveau. In het tweede geval zou het betekenen dat de test inderdaad alleen bedoeld is om te onderzoeken of een kandidaat HBO niveau heeft, er vanuit gaande dat circa 40% van de Nederlandse bevolking HBO niveau heeft.
Zelf lijkt mij de tweede situatie waarschijnlijker. Immers: toen men ooit met het afnemen van de tests begon waren er nog geen gegevens van andere sollicitanten bij Sogeti beschikbaar. Maar je vraagt je dan wel af waarom er nog zo veel sollicitanten tijdens de test van Sogeti afvallen.
Verder is het zo dat je bij de andere testen in de seconden die je nog over hebt een bevestiging van jouw antwoord kunt zoeken; je kunt het antwoord (als je de logische volgorde eenmaal hebt achterhaald) vrij snel nog even checken. Bij het stroomdiagram moet je daarvoor het hele schema opnieuw doorlopen en het is maar de vraag of je daar dan nog de tijd voor hebt.
Wat ik mij verder nog afvroeg: die percentielscore, wordt die berekend op basis van de tests die andere sollicitanten bij Sogeti alleen hebben afgelegd of vindt die vergelijking plaats op basis van een algemeen bekend landelijk gemiddelde? In het eerste geval zou het betekenen dat Sogeti alleen de beste 40% van de personen die bij haar solliciteren wil aannemen. Dan wordt het nog knap lastig om daartoe te behoren, vrijwel iedereen die bij Sogeti solliciteert heeft immers al (op basis van cv vastgesteld) HBO / WO niveau. In het tweede geval zou het betekenen dat de test inderdaad alleen bedoeld is om te onderzoeken of een kandidaat HBO niveau heeft, er vanuit gaande dat circa 40% van de Nederlandse bevolking HBO niveau heeft.
Zelf lijkt mij de tweede situatie waarschijnlijker. Immers: toen men ooit met het afnemen van de tests begon waren er nog geen gegevens van andere sollicitanten bij Sogeti beschikbaar. Maar je vraagt je dan wel af waarom er nog zo veel sollicitanten tijdens de test van Sogeti afvallen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 10:06 ]
Verwijderd
Nee zeker niet: je hebt de complete tijd nodig. Een 2e run (dus nog een keer het schema langs) gaat je gewoon niet lukken.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:49:
..
Mijn tip: doe het één keer en doe dat zorgvuldig!
Bovendien: laat je NIET opjagen als je een keer een antwoord te laat aanklikt.
De eerste!.Wat ik mij verder nog afvroeg: die percentielscore, wordt die berekend op basis van de tests die andere sollicitanten bij Sogeti alleen hebben afgelegd of vindt die vergelijking plaats op basis van een algemeen bekend landelijk gemiddelde?
Gebaseerd op het sogeti-slagings-gemiddelde.
Dus ook niet op het hele gemiddelde, maar diegene die slagen. (correct me if wrong).
Volgens mij juist op basis van een vooraf bepaalde groep 
Anders zou de te halen score dus veranderen met elke nieuwe Sogetist die in dienst komt? (komt dan steeds hoger te liggen).
Anders zou de te halen score dus veranderen met elke nieuwe Sogetist die in dienst komt? (komt dan steeds hoger te liggen).
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Ja, precies. Dat vond ik zelf ook al raar, je kunt de limiet niet blijven opschroeven. En het zou betekenen dat (op een gegeven moment zelfs minimaal, de limiet wordt immers steeds lastiger te bereiken) 60% van alle deelnemers aan de test gegarandeerd afvalt, dat staat wel erg haaks op het wervingsbeleid van Sogeti. Een aantal andere IT-detacheerders werken helemaal niet met tests (Logica bijvoorbeeld) en dan ben je op een gegeven moment niet meer bezig met het aantrekken van nieuw personeel, maar alleen nog maar met het wegjagen van potentiële werknemers naar de concurrent.
Een kwaliteitsdrempel is goed, maar je kunt de lat niet extreem hoog of steeds hoger gaan leggen.
Dat kost je als werkgever op een gegeven moment gewoon de kop, zeker in de huidige markt.
Een kwaliteitsdrempel is goed, maar je kunt de lat niet extreem hoog of steeds hoger gaan leggen.
Dat kost je als werkgever op een gegeven moment gewoon de kop, zeker in de huidige markt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 23:05 ]
Verwijderd
Tja, dat is wel precies zoals het me uitgelegd is na het afronden van de testen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:03:
Ja, precies. Dat vond ik zelf ook al raar, je kunt de limiet niet blijven opschroeven.
Dus dat ze de gemiddeldes contant herijken
Vorig jaar was dit gemiddeld minder dan 2.5/5 op de test in België. T'is niet omdat je geen 50% haalt op de test, dat je automatisch afvalt. Dat hangt dus van het gemiddelde af dat mensen halen op de test en hang ook af van het aantal mensen dat ze nodig hebben. Allee, ik kreeg toch die indruk toen ze over de resultaten praten tijdens mijn interview erna.
[ Voor 19% gewijzigd door makila op 31-05-2008 09:28 ]
Verwijderd
Ach, ik zie het ook wel. Als ik de test niet zou halen is dat natuurlijk jammer, maar vooral voor Sogeti.
Ik heb al twee andere aanbiedingen op zak
Ik heb al twee andere aanbiedingen op zak
Verwijderd
Denk het niet: sogeti wil alleen de top binnenhalen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:04:
Als ik de test niet zou halen is dat natuurlijk jammer, maar vooral voor Sogeti.
Als je de test niet haalt, is het dus juist niet jammer voor sogeti, maar zegt dat iets over jezelf
btw: ben je Jeroen L?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 12:56 ]
Verwijderd
Heb deze week een capaciteitentest bij sogeti.
- figurenreeksen
- cijferreeksen
- verbale analogiën
- stroomdiagrammen
Kan iemand mij zeggen hoeveel vragen er per onderdeel zijn en hoeveel tijd ik per vraag/onderdeel krijg?
Zijn de tests te vergelijken met die op intermediair of 123test.nl?
- figurenreeksen
- cijferreeksen
- verbale analogiën
- stroomdiagrammen
Kan iemand mij zeggen hoeveel vragen er per onderdeel zijn en hoeveel tijd ik per vraag/onderdeel krijg?
Dit is al meer malen besproken in dit topic. Ik zou je adviseren even het hele topic door te lezen en dan wordt alles duidelijkVerwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:54:
Heb deze week een capaciteitentest bij sogeti.
- figurenreeksen
- cijferreeksen
- verbale analogiën
- stroomdiagrammen
Verwijderd
Ik had nog wat vraagjes.
Wat is eigenlijk het verschil tussen die zg normbonus en resultaatbonus ? Stel ik ben nooit ziek en werk 40 uur per week, de normbonus geeft dan bruto 150 euro, dat is een maximum heb ik begrepen, wat is dan de resultaatbonus, stel ik doe excellent werk ?
Die eindejaarsbonus bij Sogeti, hoeveel is dat gemiddeld ?
Wat is eigenlijk het verschil tussen die zg normbonus en resultaatbonus ? Stel ik ben nooit ziek en werk 40 uur per week, de normbonus geeft dan bruto 150 euro, dat is een maximum heb ik begrepen, wat is dan de resultaatbonus, stel ik doe excellent werk ?
Die eindejaarsbonus bij Sogeti, hoeveel is dat gemiddeld ?
Verwijderd
Net brief in de bus gekregen met daarin de uitnodiging voor de 3 introductiedagen.
De eerste 2 (1 en 4 augustus) in vianen, de derde (5 augustus) in vianen EN in rotterdam.
Ik ben benieuwd wat daar allemaal aan de orde komt.
Ook of ik zeg maar op dag 4 aan de slag kan bij een klant. Heeft iemand daar ervaring mee?
De eerste 2 (1 en 4 augustus) in vianen, de derde (5 augustus) in vianen EN in rotterdam.
Ook of ik zeg maar op dag 4 aan de slag kan bij een klant. Heeft iemand daar ervaring mee?
Als ik het goed begrijp: de normbonus is het basis bonus bedrag dat je krijgt als je je productiviteitsdrempel in een maand haalt (vakantiedagen tellen mee). Op basis van het aantal uren wat je over die drempel heen zit ("bonusdragende uren") en het winstpercentage wordt daar de uiteindelijke "resultaatbonus" van berekend. In praktijk bij volle uren is het dacht ik 1,5 * normbonus.
Je jaarbonus wordt weer berekend over het geheel van je bonusdragende uren maal een jaarlijks bepaalde uitkeringsfactor. Dat was voor mij afgelopen jaar niet bijzonder hoog. Het is geen 13e maand zeg maar.
Je jaarbonus wordt weer berekend over het geheel van je bonusdragende uren maal een jaarlijks bepaalde uitkeringsfactor. Dat was voor mij afgelopen jaar niet bijzonder hoog. Het is geen 13e maand zeg maar.
Muntje opgooien. Als je Java spreekt en werkervaring hebt is die kans best aanwezig ja. Zo niet, dan mag je je waarschijnlijk melden in de opleidingsstraat.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:01:
[ Voor 23% gewijzigd door Bene op 04-06-2008 09:12 ]
Verwijderd
Ja en Ja. Ik ben professional, en heb 5 jaar java ervaring.Bene schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:09:
Muntje opgooien. Als je Java spreekt en werkervaring hebt is die kans best aanwezig ja. Zo niet, dan mag je je waarschijnlijk melden in de opleidingsstraat.
Spreek zo ongeveer alle belangrijke (oss) frameworks/standaarden wel.
Verwijderd
Sterker nog, je kunt zelfs 1 augustus al bij een klant langs moeten voor een intake, mocht er een gepaste klus zijn. Dat heeft meer prioriteit dan die introdagen. (waarschijnlijk start je dan wel pas na die dagen)Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:01:
Verwijderd
Ben geslaagd voor de test! Heb een aanbieding gekregen van Sogeti en hoop in Augustus van start te gaan. Bedankt voor de goede adviezen op dit forum!DeV0uReR schreef op maandag 02 juni 2008 @ 06:08:
[...]
Dit is al meer malen besproken in dit topic. Ik zou je adviseren even het hele topic door te lezen en dan wordt alles duidelijk
Verwijderd
Zijn er nog meer die in augustus op de introdagen voor DSE komen?
Zo ja, welke richting binnen DSE?
Hoe zit het eigenlijk met de dresscode aldaar? gewoon nette broek + overhemd?
Op de introdagen wordt een pak met das verwacht.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:04:
Zijn er nog meer die in augustus op de introdagen voor DSE komen?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Zou ik wel doen. Er zijn overigens niet alleen maar YP's. De tweede dag kun je nog wel kijken of je nog een das omdoet.
Ik heb die 1e 3 dagen in ieder geval gewoon in pak gelopen, net als eigenlijk alle anderen. Op kantoren is het verder niet echt nodig (tenzij je aangenomen bent als relatie-manager ofzo). Verder alleen tijdens intakes, of als het op kantoor bij de klant verwacht word.timow schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:57:
Zou ik wel doen. Er zijn overigens niet alleen maar YP's. De tweede dag kun je nog wel kijken of je nog een das omdoet.
Dat is mijn ervaring so far iig
Xbox
En hoe was je gesprek? Want ik merk op, dat je plots "verdwenen" bent.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:04:
het zal een chaotische week worden voor mij. Morgen een functioneringsgesprek op mijn huidige job (niet dat ik bang ben voor een slechte evaluatie), woensdag wordt mijn vriendin geopereerd aan haar hart, donderdag sollicitatie. Mijn vriendin verblijft 3dagen in Leuven, dus zal ik die drie dagen pendelen tussen Antwerpen-Leuven en dan nog eens naar Edegem voor die sollicitatie. Ik durde het gesprek niet meer uitstellen aangezien haar eerste voorstel al niet kon voor mij wegens mijn huidige job.
Ik zou me sowieso tijdens de introductiedagen en tijdens de basisopleiding (als je als YP start) netjes kleden. Dat is dus pak + stropdas. Idee erachter is dat je ook al tijdens de introductiedagen op intake bij de klant zou kunnen gaan. Als je dan in je spijkerbroek zit maakt dat niet zo'n beste indruk.BM schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:04:
[...]Ik heb die 1e 3 dagen in ieder geval gewoon in pak gelopen, net als eigenlijk alle anderen. Op kantoren is het verder niet echt nodig (tenzij je aangenomen bent als relatie-manager ofzo). Verder alleen tijdens intakes, of als het op kantoor bij de klant verwacht word.
Op het moment dat je ingezet bent bij de klant kan je je vrij snel aanpassen aan hun kledingstijl. Klant + 1 is dan een beetje het motto, oftewel zorg ervoor dat je ook qua kleding net even iets boven de rest uitstijgt.
Verwijderd
Hey ff een vraagje, hebben jullie tijdens de capaciteitentest ook een pak aan gedaan? ik heb deze week namelijk een capaciteitentest en weet niet of ik in pak zal gaan of gewoon een nette broek met een net overhemd aan zal trekken
Verwijderd
Heb destijds (paar maanden geleden) wel in pak met das mijn capaciteitentest gedaan. De andere 2 die er ook waren voor de test hadden ook pak met das. Dus is volgens mij wel redelijk gebruikelijk, aangezien de personen waar ik tijdens de test mee in aanraking kwam van Sogeti ook allemaal dressed waren.
Heb overigens destijds de aanbieding van Sogeti naast me neergelegd aangezien ik deze toch wat magertjes vond, maar dit terzijde.
In ieder geval veel succes voor degene die binnenkort gaan voor de test.
Heb overigens destijds de aanbieding van Sogeti naast me neergelegd aangezien ik deze toch wat magertjes vond, maar dit terzijde.
In ieder geval veel succes voor degene die binnenkort gaan voor de test.
Verwijderd
Yep, tijdens de capaciteitentest heb ik ook een pak gedragen, omdat daarna het sollicitatiegesprek volgde.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:49:
Hey ff een vraagje, hebben jullie tijdens de capaciteitentest ook een pak aan gedaan? ik heb deze week namelijk een capaciteitentest en weet niet of ik in pak zal gaan of gewoon een nette broek met een net overhemd aan zal trekken
Verwijderd
Top! bedankt voor jullie antwoord.
Dat wordt dus even een pak halen morgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 13:34 ]
Verwijderd
Hey,
Ik kom spijtig genoeg niet in aanmerking voor een job bij Sogeti. Het gesprek heeft een aantal positieve aspecten naar voor laten komen, aldus Sogeti maar ze kunnen geen gevolg geven aan mijn sollicitatie.
Ik had een mailtje teruggestuurd omdat ik graag wou weten waar mijn werkpunten liggen. Dit was het antwoord:
Deze beslissing is gebaseerd op jouw selectietest. Jij scoorde hiervoor 4 op 9. En de norm ligt bij ons op 6 op 9. Mijn indruk tijdens ons kennismakend gesprek was zeker en vast positief maar ik moet ook rekening houden met de objectieve maatstaven.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn sollicitatie niet helemaal verliep zoals ik hier heb gehoord. Ik heb slechts 1 soort tests moeten doen: die schema's. Ik kreeg hier 15 minuten om een boekje met schema's in te vullen op een invulblad. Ik heb het beginuur genoteerd (vb 15:00) en het einduur - 3 minuten om reserve te hebben (vb 15:12). Toen ik bijna mijn waarschuwingstijd had bereikt kwam zij binnen (15:12 ipv 15:15) en moest ik stoppen. Ik weet het, het is muggenziften maar wie weet heb ik punten verloren door te weinig oefeningen te maken? Ik durfde op dat moment ook niets te zeggen. feit is dat ik veel te laag scoorde. Wel spijtig dat ik slechts 1 soort test kreeg en niet zoals jullie verschillende. Iemand in België die ook maar 1 test kreeg? (voor functie junior test engineer).
Ik kom spijtig genoeg niet in aanmerking voor een job bij Sogeti. Het gesprek heeft een aantal positieve aspecten naar voor laten komen, aldus Sogeti maar ze kunnen geen gevolg geven aan mijn sollicitatie.
Ik had een mailtje teruggestuurd omdat ik graag wou weten waar mijn werkpunten liggen. Dit was het antwoord:
Deze beslissing is gebaseerd op jouw selectietest. Jij scoorde hiervoor 4 op 9. En de norm ligt bij ons op 6 op 9. Mijn indruk tijdens ons kennismakend gesprek was zeker en vast positief maar ik moet ook rekening houden met de objectieve maatstaven.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn sollicitatie niet helemaal verliep zoals ik hier heb gehoord. Ik heb slechts 1 soort tests moeten doen: die schema's. Ik kreeg hier 15 minuten om een boekje met schema's in te vullen op een invulblad. Ik heb het beginuur genoteerd (vb 15:00) en het einduur - 3 minuten om reserve te hebben (vb 15:12). Toen ik bijna mijn waarschuwingstijd had bereikt kwam zij binnen (15:12 ipv 15:15) en moest ik stoppen. Ik weet het, het is muggenziften maar wie weet heb ik punten verloren door te weinig oefeningen te maken? Ik durfde op dat moment ook niets te zeggen. feit is dat ik veel te laag scoorde. Wel spijtig dat ik slechts 1 soort test kreeg en niet zoals jullie verschillende. Iemand in België die ook maar 1 test kreeg? (voor functie junior test engineer).
Verwijderd
*knip spam* zie de WI policy en het algemeen beleid mbt werving
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 12-06-2008 11:30 ]
Jammer. T'is altijd tof om toekomstige nieuwe collega's te ontmoeten, maar ja ... meer geluk bij je volgende sollicitatie he?Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:29:
Hey,
Verwijderd
Ja ik vind het ook heel jammer. Ik had bijna kunnen smeken achter die job
Eigenlijk heb ik nog nooit moeten solliciteren. Mijn huidige job nu in de sociale sector kreeg ik omdat ik een uitstekende stage-evaluatie had. Ik had echt een goed gevoel bij het gesprek met Sogeti, ook van de test eigenlijk. Toen ik dan via mail las dat ik niet in aanmerking kwam was dit effe een zware dobber. Het voelt echt aan als een afwijzing. Maja dat is iets wat ik zal moeten leren. Momenteel ben ik nog in een sollicitatieprocedure voor een Amerikaans farmaseutisch bedrijf. Een volgend gesprek zou dan plaatsvinden met de big chief via video-verbinding. Het is een baan als Support Analist. Ik zou echt dolgraag in de ICT-sector beginnen. Ik blijf toch wel hoopvol en ik geef mezelf 3 maanden tijd om een job te vinden. Ik stuur ook maar 1 brief per keer en wacht op een antwoord. Zo behoud ik overzicht en zoek ik toch echt enkel naar de jobs die het best bij me passen.
Verwijderd
Is het misschien handig om een extra thread aan te maken? Zoals hier blijkt is de werkwijze bij Sogeti België een totaal andere dan die bij Sogeti Nederland.... Om verwarring en het vergelijken van appels en peren te voorkomen een draadje "Werken bij Sogeti België" ????
Helemaal nergens voor nodig, heb het toen der tijd zelf ook gedaan. Maar er zijn verhalen bekend dat er mensen zijn aangenomen die in korte broek met slippers zijn komen solliciteren. Om er nu direct speciaal een pak voor te gaan halen, lijkt me dan weer wat teveel van het goede.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:34:
Top! bedankt voor jullie antwoord.
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Helemaal niet te veel van het goede. Tijdens de introdagen en tijdens intakes dien je gewoon netjes in pak te komen.BenJoep schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Helemaal nergens voor nodig, heb het toen der tijd zelf ook gedaan. Maar er zijn verhalen bekend dat er mensen zijn aangenomen die in korte broek met slippers zijn komen solliciteren. Om er nu direct speciaal een pak voor te gaan halen, lijkt me dan weer wat teveel van het goede.
Zal je toch eerst aangenomen moeten worden, een pak kan je altijd nog na de sollicitatie kopen. Overigens vind ik het maar wat overdreven, heel het pakken-gedoe. Werk al meer dan 2,5 jaar bij sogeti, en heb mijn pak alleen gebruikt tijdens mijn intake en inderdaad bij de introdagen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:08:
[...]
Helemaal niet te veel van het goede. Tijdens de introdagen en tijdens intakes dien je gewoon netjes in pak te komen.
| I've got permission to color outside the lines |
Of je wel of niet elke dag een pak draagt (of moet dragen) hangt altijd nog wel van de divisie, klant en betrokkenheid bij de organisatie af. Je ziet dat er bij de meer 'procesgerichte' divisies (ESE, A&BS) meer een pakkencultuur heerst dan bij de technischere divisies (DSE, HT). Collega's voor Sogeti regelmatig presentaties geven of seminars bijwonen zullen ook meer in pak lopen, net als de hele managementlaag (unit management, relatie management, delivery management).BenJoep schreef op zondag 15 juni 2008 @ 02:12:
[...]
Overigens vind ik het maar wat overdreven, heel het pakken-gedoe. Werk al meer dan 2,5 jaar bij sogeti, en heb mijn pak alleen gebruikt tijdens mijn intake en inderdaad bij de introdagen.
Als je in een korte tijd een aantal intakes hebt zal je je pak ook vaker gebruiken.
En of het overdreven is? Mwah, denk dat het een beetje van je eigen instelling afhangt. Ik zal sowieso een pak aantrekken tijdens een sollicitatie. Bovendien is een pak altijd een goede investering. Je zal best nog wel andere gelegenheden krijgen om er een te dragen.
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn test gemaakt en gehaald. Heb nu een aanbod voor DSE, Portals & CMS.
Nu onder andere uitzoeken of ik een leasewagen neem of zelf een koopt. Is die Honda Hybrid wat?
Nu onder andere uitzoeken of ik een leasewagen neem of zelf een koopt. Is die Honda Hybrid wat?
Gefeliciteerd ! Ik ben 7 juli aan de beurtVerwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:03:
Ik heb vandaag mijn test gemaakt en gehaald. Heb nu een aanbod voor DSE, Portals & CMS.
Voor autoforums mag je --> die kant opNu onder andere uitzoeken of ik een leasewagen neem of zelf een koopt. Is die Honda Hybrid wat?
Deze plek is te koop.
ff klagen hoor.. ik ga in september 2008 beginnen met afstuderen van de opleiding bedrijfskundige Informatica. Ik ben al sinds november 2007 lid van de studentenunit van Sogeti en heb al wat gesprekken gehad over een afstudeer stage.. er was me vertelt dat iemand van A&BS contact met mij zou opnemen omdat ik iets met Architecture ging doen...
Ik heb zelf verschillende keren ge-emailed met de contactpersoon en de persoon die contact met mij zou opnemen.. maar reactie blijft uit. Alles loopt ontzettend traag... meer mensen hier last van?
Ik heb zelf verschillende keren ge-emailed met de contactpersoon en de persoon die contact met mij zou opnemen.. maar reactie blijft uit. Alles loopt ontzettend traag... meer mensen hier last van?
Misschien is het een idee om te bellen?Frenkpie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:04:
ff klagen hoor.. ik ga in september 2008 beginnen met afstuderen van de opleiding bedrijfskundige Informatica. Ik ben al sinds november 2007 lid van de studentenunit van Sogeti en heb al wat gesprekken gehad over een afstudeer stage.. er was me vertelt dat iemand van A&BS contact met mij zou opnemen omdat ik iets met Architecture ging doen...
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Bellen is ALTIJD beter dan mailen. Je kan mailen wat je wil, maar de meeste contactpersonen hebben toch geen tijd voor je als je alleen maar mailt.
Oh, en ty74, de Honda hybride is op dit moment in de aanbieding, erg voordelig dus. En hij rijd ook goed trouwens
Mijn ervaring bij Sogeti:
Ik werk sinds Januari binnen ESE als Young Professional/Uniface programmeur. Heb de basisopleiding gedaan, naar Ohio geweest en direct na de basisopleiding (eigenlijk nog tijdens) een opdracht gekregen waar ik tot nu toe zit.
Sogeti is een erg leuk bedrijf om te werken, vriendelijke mensen, veel groeimogelijkheden.
Als je veel geld wil verdienen dan kun je beter ergens anders heengaan, hoewel je wel erg veel dingen erbij krijgt (goede mobiliteitsvergoeding, hotelvergoeding, dinerkosten vergoeding, creditcard, ns business card, etc. etc.). Dus uiteindelijk krijg je veel meer dan alleen je loon, hoewel sommigen natuurlijk liever gewoon meer loon hebben, vind ik dit ook erg goed
Oh, en ty74, de Honda hybride is op dit moment in de aanbieding, erg voordelig dus. En hij rijd ook goed trouwens
Mijn ervaring bij Sogeti:
Ik werk sinds Januari binnen ESE als Young Professional/Uniface programmeur. Heb de basisopleiding gedaan, naar Ohio geweest en direct na de basisopleiding (eigenlijk nog tijdens) een opdracht gekregen waar ik tot nu toe zit.
Sogeti is een erg leuk bedrijf om te werken, vriendelijke mensen, veel groeimogelijkheden.
Als je veel geld wil verdienen dan kun je beter ergens anders heengaan, hoewel je wel erg veel dingen erbij krijgt (goede mobiliteitsvergoeding, hotelvergoeding, dinerkosten vergoeding, creditcard, ns business card, etc. etc.). Dus uiteindelijk krijg je veel meer dan alleen je loon, hoewel sommigen natuurlijk liever gewoon meer loon hebben, vind ik dit ook erg goed
Ik heb ook een aanbieding bij ESE. Kun je mij vertellen wat je daar precies doet (zonder inhoudelijk in te gaan op klanten).
Al verschillende keren gedaan.. "We maken er werk van ! Deze week hoor je iets"
Maargoed, toevallig werd ik gisteren gebeld, heb nu een afspraak gemaakt. Of deze post invloed heeft gehad weet ik niet haha, maar iig wel relaxed. Ben benieuwd wat de opdracht zal zijn.
Ik ben een paar weken geleden ook op gesprek geweest bij Sogeti België, maar dan voor de .NET academy. Eerst hebben ze Sogeti voorgesteld en daarna een test afgenomen over objectoriëntatie en .NET, maar van .NET ken ik eigenlijk niets omdat ik al vier jaar afgestudeerd ben en toen .NET juist werd "opgestart". Test had ik blijkbaar redelijk goed gedaan, maar ik heb zelf het aanbod afgeslagen. Ik heb gezegd dat testen me beter zou liggen. Weekje later afspraak gemaakt met branch manager testing en die heeft me een voorstel gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:29:
Hey,
-> resultaat: 3 september begin ik als (junior) test engineer (volgens mijn contract toch
ps: weet er iemand welke motor er in de ford fiesta zit (en of in september de nieuwe fiesta al beschikbaar is)?
Ik ben medior tester bij de Belastingdienst in Apeldoorn. Ik ben dus geen starter, maar een tester met 3 jaar ervaring die ambitie heeft richting testcoordinatie oid. Ik wil best wel eens een gesprek aangaan bij Sogeti, dit naar aanleiding van iemand die ik ken die daar werkt.
Er zijn echter brandende twee vragen die ik hier eerst eens wil stellen om te peilen of julie denken dat ik eruit zal komen als het op onderhandelingen aankomt...
Ik woon echter in Deventer, maar wil niet langer dan een uur heen en een uur terug reizen per dag, in de leaseauto dus. Maar heeft Sogeti veel klanten in een straal van 60 kilometer vanaf Deventer? (bijv. Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Enschede etc...)
Ten tweede zou ik graag 13 vakantiedagen bij willen kopen om zo op 40 uit te komen. Of kost je dat een vermogen?
Ten derde, op basis van 40 uur zou minimaal 3500 bruto per maand wel een vereiste zijn. (neem deze met korrel zout)
Hoe schatten julie mijn kansen in mocht het ooit zover komen?
Er zijn echter brandende twee vragen die ik hier eerst eens wil stellen om te peilen of julie denken dat ik eruit zal komen als het op onderhandelingen aankomt...
Ik woon echter in Deventer, maar wil niet langer dan een uur heen en een uur terug reizen per dag, in de leaseauto dus. Maar heeft Sogeti veel klanten in een straal van 60 kilometer vanaf Deventer? (bijv. Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Enschede etc...)
Ten tweede zou ik graag 13 vakantiedagen bij willen kopen om zo op 40 uit te komen. Of kost je dat een vermogen?
Ten derde, op basis van 40 uur zou minimaal 3500 bruto per maand wel een vereiste zijn. (neem deze met korrel zout)
Hoe schatten julie mijn kansen in mocht het ooit zover komen?
[ Voor 10% gewijzigd door sanderander op 08-08-2008 10:32 ]
Hey Sander,
Je kunt uren bijkopen; de eerste 100uur zijn zonder toestemming te kopen en zijn (voor zover ik weet) nog wel voordelig.
Qua afstand woon-werk durf ik geen uitspraken te doen, over je salaris ook niet.
Ik raad je aan, mocht je intresse hebben, om gewoon een (orienterend) gesprek te regelen en dan je vragen stellen..
Je kunt uren bijkopen; de eerste 100uur zijn zonder toestemming te kopen en zijn (voor zover ik weet) nog wel voordelig.
Qua afstand woon-werk durf ik geen uitspraken te doen, over je salaris ook niet.
Ik raad je aan, mocht je intresse hebben, om gewoon een (orienterend) gesprek te regelen en dan je vragen stellen..
@Stinger: Ik ga zeker een informatief gesprek regelen, maar wellicht hebben Sogeti-ers hier ervaring mee of iedeeen over. Ik probeer me alvast een beetje voor te bereiden.
Extra uren en salaris zal wel goedkomen, maar ik heb geen zin om dagelijk 4 uur te reizen.
Dus misschien zijn er anderen die bijvoorbeeld in Oost-Nederland wonen?
Ik ben gewoon even aan het rondsnuffelen hoor...
Extra uren en salaris zal wel goedkomen, maar ik heb geen zin om dagelijk 4 uur te reizen.
Dus misschien zijn er anderen die bijvoorbeeld in Oost-Nederland wonen?
Ik ben gewoon even aan het rondsnuffelen hoor...
[ Voor 7% gewijzigd door sanderander op 30-06-2008 16:08 ]