Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255668

Vandaag de test gedaan. Ver boven gemiddeld gescoord :) Was wel vrij pittig trouwens.

Ook meteen een aanbod gekregen. Het zier er allemaal erg aanlokkelijk uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106356

Toch hebben wij alle vijf tot tweemaal toe precies dezelfde verhoging gehad. Ik voel me niet meer dan hun, en gun ze zeker het allerbeste, maar ik weet dat ik bovenmatig presteer, dat is geen arrogantie, dat staat gewoon in mijn beoordelingen... Eén jongen is zelfs weggestuurd op zijn klus... Allemaal niet erg, en daar leer je gewoon van. Maar de verhalen zijn dus gewoon niet waar, als dat wel zo zou zijn had ik gewoonweg een hogere verhoging verdiend. Nogmaals, ik voel me niets meer dan hun, maar ik heb me wel het gevoel dat als ik geen reet uitgevoerd had afgelopen jaar ik precies dezelfde verhoging had gehad. Beetje zuur....Waar ik het dan wel voor doe? Persoonlijke en technische ontwikkeling, that's all... Voor het geld had ik ik het afgelopen anderhalfjaar net zo goed uit mijn neus kunnen gaan zitten eten, dat had geen verschil gemaakt... Jammer....
En heb je dat ook al bij je unitmanager aangegeven? Zeker omdat er met verschil in groeipaden gewerkt wordt, (goed, beter, best) kun je wel hard maken dat je in een hoger pad hoort lijkt me dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255668 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:07:
Vandaag de test gedaan. Ver boven gemiddeld gescoord :) Was wel vrij pittig trouwens.

Ook meteen een aanbod gekregen. Het zier er allemaal erg aanlokkelijk uit. ;)
Gefeliciteerd ;-)

Welke divisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 106356 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:11:
[...]

En heb je dat ook al bij je unitmanager aangegeven? Zeker omdat er met verschil in groeipaden gewerkt wordt, (goed, beter, best) kun je wel hard maken dat je in een hoger pad hoort lijkt me dan toch?
Nope, want ik wil ook niet te snel zeuren. Zoals ik al zei, met de verhoging an sich was ik gematigd tevreden. En ik hoorde uiteraard pas later dat de andere jongen hetzelfde bedrag hadden gehad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 20:20

Croga

The Unreasonable Man

FreakNL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:14:
Nope, want ik wil ook niet te snel zeuren. Zoals ik al zei, met de verhoging an sich was ik gematigd tevreden. En ik hoorde uiteraard pas later dat de andere jongen hetzelfde bedrag hadden gehad......
tsja... als je het ergens niet mee eens bent en verder je mond houdt kan niemand er wat aan veranderen uiteraard. Herinner je je de intro nog? Eigen verantwoordelijkheid nemen betekend ook dat als je ergens niet tevreden mee bent, je dat moet melden. Dat je pas later hoorde dat een ander hetzelfde kreeg doet niet terzake, als je het er niet mee eens bent, meld je dat.

Meld je het niet dat is er maar één die je de schuld kunt geven van je ontevredenheid, en dat ben je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253848

Hoe lang duurt het worst-case voor je in opdracht zit? Hoe lang zit je dus op de bank? Wat als je je hele proeftijd aan het zoeken bent en nog niet in opdracht zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255668

Anoniem: 106356 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:12:
[...]

Gefeliciteerd ;-)

Welke divisie?

Bij SC als tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Croga schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:52:
[...]

..

Meld je het niet dat is er maar één die je de schuld kunt geven van je ontevredenheid, en dat ben je zelf.
Verschil is alleen dat ik niet ontevreden ben.... Kan over ieder wissewasje wel gaan zeuren bij mijn UM.... Eerst de volgende stap maar eens afwachten, kan altijd nog gaan klagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212514

Ook mijn contract is vandaag de deur uit gegaan als YP bij IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196108

Anoniem: 253848 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:56:
Hoe lang duurt het worst-case voor je in opdracht zit? Hoe lang zit je dus op de bank? Wat als je je hele proeftijd aan het zoeken bent en nog niet in opdracht zit?
Daar zou ik me niet druk over maken, jij gaat hard aan de slag om een leuke klus te vinden, Sogeti doet dat ook voor jou. Ze rekenen je niet af op het feit hoe lang je op de bank zit (heb zelf 5 weken op de bang gezeten, was net voor nieuwjaar :( ) Sogeti heeft ook ontzettend interessante interne klussen (vind ik dan) waar je ook op ingezet kunt worden - dan is het probleem ook voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 15:52
Teveel factoren spelen een rol om een dergelijk schatting te maken, maar je hoeft je geen zorgen te maken als je in je proeftijd nog geen klus hebt gevonden.
Ze nemen je aan voor de lange termijn en niet korte termijn...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Falcon schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:52:
Om eerlijk te zijn is mijn ervaring dat het inderdaad "Take it or leave it" is. Dit alleen bij YP (Software Control) trouwens! Volgens mij als je enige ervaring hebt in een bepaald vak is daar zeker over te praten.
Het wat "Take it or leave it" blijkbaar. Vooral omdat ze veel geld in je investeren qua opleiding. Ik heb het aanbod echter wel gewoon aangenomen. Ondanks dat ik qua salaris achteruit, wordt wel wat gecompenseerd met de bonussen e.d., blijft het een heel goed aanbod.

Ik heb er zin in. :*)

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Croga schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:52:
[...]

tsja... als je het ergens niet mee eens bent en verder je mond houdt kan niemand er wat aan veranderen uiteraard. Herinner je je de intro nog? Eigen verantwoordelijkheid nemen betekend ook dat als je ergens niet tevreden mee bent, je dat moet melden. Dat je pas later hoorde dat een ander hetzelfde kreeg doet niet terzake, als je het er niet mee eens bent, meld je dat.

Tot op zeker hoogte ben ik het met je eens. Als het goed is investeert een UM een hoop tijd in jou als werknemer, en houdt zichzelf op de hoogte van het doen en laten van een werknemer (zeker rond de tijd van functieonele beoordelingen. Hieruit kan een UM opmaken hoe een werknemer zich ontplooit en een keuze maken voor de salarisverhoging. Het zou dan niet nodig moeten zijn dat een werknemer argumenten in de strijd moet gooien om aan te tonen in hoeverre hij/zij gegroeid is. Deze argumenten zouden in principe gelijk moeten zijn aan de beslispunten waarop een UM de salarisruimte bepaald.

Ikzelf ben nu 7 maanden in dienst, en heb deze periode alleen maar opdrachten uitgevoerd buiten mijn eigen regio waarbij ik onafgebroken in hotels evrblijf. Daarna pak ik zoveel mogelijk meetings mee en als de regio het toelaat nog een cursusje. Dit allemaal vanuit het oogpunt te laten zien dat je bereidt bent te investeren. Ik hoop dit dan in de volgende financiele beoordeling terug te zien. Ik hoop ook dat collega's die elke dag hun ding doen, zich niet willen ontplooien en verre klussen weigeren, hier ook op worden beoordeeld. Ik zou het persoonlijk erg zuur vinden als deze collega's en ik dezelfde loonverhoging krijgen. Want afgezien van je persoonlijke ontwikkeling (die je natuurlijk ook niet moet onderschatten), zou je graag ook waarderind van de baas krijgen. Dit kan bijvoorbeeld geuit worden in een hoger groeipad beoordeling die gelijk staat aan een grotere salarisruimte.

Ik kan mij de frustratie zeer goed voorstellen als je voor je gevoel niet beloond wordt voor de investeringen die je doet in jezelf en in de organisatie. Ik begrijp ook dat het niet makkelijk is om salaris onderhandelingen aan te gaan. Daarom vind ik het kort door de bocht dat de schuld bij de persoon zelf ligt. Eigen initiaf wordt gewaard binnen de organisatie, het zou echter geen argument moeten zijn om een salaris op te beoordelen. Die zou op inzet en groei moeten worden beoordeeld, hetgeen aantoonbare feiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gods Lonely Man schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:23:
[...]

Het wat "Take it or leave it" blijkbaar. Vooral omdat ze veel geld in je investeren qua opleiding. Ik heb het aanbod echter wel gewoon aangenomen. Ondanks dat ik qua salaris achteruit, wordt wel wat gecompenseerd met de bonussen e.d., blijft het een heel goed aanbod.

Ik heb er zin in. :*)
Ik dacht dus hetzelfde. Wanneer begin je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hier wil ik nog aan toevoegen dat ik enigzins verbluft was met het feit dat de memo (met daarop je salarisverhoging) als uitgeprint en wel in de envelop zit, zodra je "financiele review" begint.... Daar valt dus niet veel over te onderhandelen... Zoals gezegd, ik wacht de volgende stijgingen wel af, het is nu te vroeg om te piepen..

[ Voor 67% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

@FreakNL:

Er valt misschien niet over de verhoging in de envelop te onderhandelen. Echter, als je aangeeft daar absoluut niet tevreden mee te zijn wordt er een ander proces opgestart waarin je samen met je UM gaat kijken wat er aan je ontevredenheid gedaan kan worden.
Als je ontevreden bent, is het wellicht beter om niet de FB af te wachten en dit gewoon meteen met je UM te bespreken. Het is ook in zijn belang om een tevreden medewerker te hebben/houden.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
FreakNL schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:39:
[...]

Hier wil ik nog aan toevoegen dat ik enigzins verbluft was met het feit dat de memo (met daarop je salarisverhoging) als uitgeprint en wel in de envelop zit, zodra je "financiele review" begint.... Daar valt dus niet veel over te onderhandelen... Zoals gezegd, ik wacht de volgende stijgingen wel af, het is nu te vroeg om te piepen..
Idd, dat was ik ook vergeten te vermelden. Het is van te voren al bepaald en vastgelegd op papier. In hoeverre er dan ruimte is voor argumenten is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Anoniem: 212514 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:10:Ik dacht dus hetzelfde. Wanneer begin je?
In juni pas. Wegens de opzegtermijn van mijn huidige baan.

[ Voor 5% gewijzigd door Gods Lonely Man op 21-03-2008 13:28 ]

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreakNL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:14:

Dit lijkt me niet te snel zeuren hoor. Je kunt toch gewoon ter sprake brengen dat jij vindt dat je meer inzet hebt getoond, meer hebt bereikt en dus iets meer zou moeten verdienen. Of jouw UM dat met je eens is, hoor je dan vanzelf.

Ik zou er niet vanuit gaan dat je UM precies weet wat jij allemaal doet. Met 50 man per UM lijkt me dat wat optimistisch. (met 20 werkdagen per maand is dat nog geen halve dag werk per maand per werknemer...)

Tevens geldt inderdaad dat je je moet laten horen. Want waarom zou Sogeti jou meer gaan betalen als jij ook wel tevreden bent met wat je nu krijgt. Het blijft natuurlijk wel gewoon een commercieel bedrijf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcsluis schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:42:
[...]

Idd, dat was ik ook vergeten te vermelden. Het is van te voren al bepaald en vastgelegd op papier. In hoeverre er dan ruimte is voor argumenten is maar de vraag.
Ik heb begepen dat de YP's de eerste twee jaar een vastgestelde salarisstijging hebben, dat daar weinig aan te onderhandelen valt - heb ik het mis, of is het echte onderhandelen pas van toepassing na twee jaar? Vind het namelijk financieel jammer dat ik werk doe dat qua functieniveau 2x zo hoog is als mijn eigen fuctieschaal, en niet (gevoelsmatig) de (financiële) waardering voor krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreakNL schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:39:

Och, soms krijg je die ook gewoon thuisgestuurd. ;)

En het is mogelijk dat je er nog een correctie op krijgt, wanneer blijkt dat het niet helemaal overeenkomt met jouw werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196108 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:38:
Ik heb begepen dat de YP's de eerste twee jaar een vastgestelde salarisstijging hebben, dat daar weinig aan te onderhandelen valt - heb ik het mis, of is het echte onderhandelen pas van toepassing na twee jaar? Vind het namelijk financieel jammer dat ik werk doe dat qua functieniveau 2x zo hoog is als mijn eigen fuctieschaal, en niet (gevoelsmatig) de (financiële) waardering voor krijg...
Maar natuurlijk nog wel afhankelijk van je goed/beter/best indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Misschien overheen gelezen, maar heeft iemand al de Sogeti-test gedaan op http://hiredorfired.nl/? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn hier nog mensen die per 1 mei beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 35475 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:51:
Misschien overheen gelezen, maar heeft iemand al de Sogeti-test gedaan op http://hiredorfired.nl/? :+
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/9998/hiredeo7.th.png

Mooie dame. Ze gaat spontaan strippen als je wordt aangenomen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

mcsluis schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:48:
Ikzelf ben nu 7 maanden in dienst, en heb deze periode alleen maar opdrachten uitgevoerd buiten mijn eigen regio waarbij ik onafgebroken in hotels evrblijf. Daarna pak ik zoveel mogelijk meetings mee en als de regio het toelaat nog een cursusje. Dit allemaal vanuit het oogpunt te laten zien dat je bereidt bent te investeren. Ik hoop dit dan in de volgende financiele beoordeling terug te zien. Ik hoop ook dat collega's die elke dag hun ding doen, zich niet willen ontplooien en verre klussen weigeren, hier ook op worden beoordeeld. Ik zou het persoonlijk erg zuur vinden als deze collega's en ik dezelfde loonverhoging krijgen. Want afgezien van je persoonlijke ontwikkeling (die je natuurlijk ook niet moet onderschatten), zou je graag ook waarderind van de baas krijgen. Dit kan bijvoorbeeld geuit worden in een hoger groeipad beoordeling die gelijk staat aan een grotere salarisruimte.
Je moet je alleen wel heel goed realiseren dat er een bijna direct verband bestaat tussen jouw salaris en je inzetbaarheid/uurtarief.

Je kunt wel buiten je eigen regio opdrachten gaan doen, maar als die er niet voor zorgen dat je beter of duurder inzetbaar bent heeft dat, als het goed is, geen effect op je salaris.
Je kunt wel naar alle meetings gaan maar als dit niet zorgt voor een betere inzetbaarheid of een hoger uurtarief zal het geen invloed hebben op je salaris (hoewel meetings naar mijn mening altijd invloed hebben op je inzetbaarheid omdat contact met collegas zorgt voor betere kansen)

Dit soort zaken hebben, naar mijn mening, nooit een directe invloed op je salaris. Initiatief tonen en duidelijk maken dat je enthousiast bent kan wel invloed hebben op de hoeveelheid tijd en moeite die je UM bereid is te steken in je groeipad aangezien je UM dan ook al weet dat jij de aangeboden mogelijkheden op gaat pakken. Maar om nou te stellen dat je recht hebt op meer salaris omdat je bereid bent in een hotel te gaan zitten gaat mijns inziens een beetje te ver.

Sogeti is een people-business, naar mijn ervaring veel meer dan bij onze concurenten, maar uiteindelijk gaat het nogsteeds om de getalletjes onder de streep. En dat betekend altijd dat je salaris in verband staat met je uurtarief en niet met de hoeveelheid meetings die je bezoekt of de afstand die je naar je opdracht aflegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrankGuthrie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:15:
[...]

[afbeelding]

Mooie dame. Ze gaat spontaan strippen als je wordt aangenomen.
Kan je na gaan wat dat zegt over het bedrijf :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Croga schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:58:
[...]
Je moet je alleen wel heel goed realiseren dat er een bijna direct verband bestaat tussen jouw salaris en je inzetbaarheid/uurtarief.
Dat is misschien een beetje zwart/wit. Natuurlijk zit er verband tussen, maar je moet dit ook weer niet zien als iets lijdends.
Mijn tarief is het afgelopen jaar met € 20,- gestegen, maar reken maar niet dat daardoor bij mijn FG reden was om mijn salaris ook omhoog te klappen. Beredenering daarbij is dat er rekening gehouden wordt met het feit dat na die opdracht je tarief ook nog zou kunnen terugzakken naar het vorig niveau.
Op dat moment wil je ook niet dat je salaris weer naar beneden wordt bijgesteld, en als het een een-op-een relatie zou hebben, dan zou je dat ook moeten accepteren.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:19

Wallie

Herr

Anoniem: 35475 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:13:
[...]

Kan je na gaan wat dat zegt over het bedrijf :')
Haha, ik lach me kapot, wat een mutz :+ En ze had geen dubbelfrisss... :|

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Pedro!! Dubbelfris, ja!"

ontopic:

Weet iemand of Sogeti aan Linux doet? Zo ja; wat dan precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

thamoosio schreef op zondag 23 maart 2008 @ 08:13:
Mijn tarief is het afgelopen jaar met € 20,- gestegen
....
na die opdracht je tarief ook nog zou kunnen terugzakken naar het vorig niveau.
Dan is je tarief dus niet structureel gestegen. Dan is er gewoon een klant gevonden die meer betaald.

Uiteraard was mijn stelling een beetje zwart/wit. Voor de rest van de stelling was meer uitleg niet nodig. Uiteindelijk is er wel degelijk een verband, alleen niet zo direct als wanneer je freelance zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 13:10
Ik heb ook net mijn aanbieding geaccepteerd. Begin als YP bij DSE (Microsoft .NET)

nu maar afwachten of het me gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gefeliciteerd. Per wanneer begin je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
1 mei 2008 ga ik beginnen... :)

[ Voor 11% gewijzigd door ControlFreak op 26-03-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224660

Anoniem: 35475 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:10
Weet iemand of Sogeti aan Linux doet? Zo ja; wat dan precies? :)
Bij IS is er een unit die zich bezig houdt met alle aspecten op het gebied van Unix en Linux.
Architectuur, consultancy, implementatie, beheer enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zien we elkaar denk ik wel op de intro dagen in Vianen op 5 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
Anoniem: 212514 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:42:
[...]

Dan zien we elkaar denk ik wel op de intro dagen in Vianen op 5 mei.
Dat neem ik dan ook maar aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224660 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 06:50:
[...]

Bij IS is er een unit die zich bezig houdt met alle aspecten op het gebied van Unix en Linux.
Architectuur, consultancy, implementatie, beheer enz.
Hmm, zeer interessant :)

Misschien stuur ik mijn c.v. wel op naar Sogeti. Volgens de wulpse dame ben ik zeer geschikt (of gaat ze daarom niet strippen? :') ).

Zijn er toevallig mensen die werkzaam zijn met Unix/Linux-gerelateerde zaken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet meteen op mezelf doelend zou ik je CV doorsturen via een kennis / medetweaker die al bij Sogeti werkt - afgezien van de gadget die binnengehaald wordt bij het aanbrengen van je CV zijn de meeste mensen niet te beroerd om de bonus te delen die gegeven wordt wanneer je werkelijk in dienst treedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Vorige week m'n lease-prius besteld. Vandaag de voorloop auto binnen.. Drie kraaien wat voor voorloopert ;)
Inderdaad: Een Prius :D

Gezien mijn flexibele locatie heb ik hem ergens anders laten afleveren waardoor ik er dus pas vanavond in kan rijden maar ik ben erg benieuwd :)

Iemand nog een mooie Hyundai Coupe hebben? Is altijd van een oud vrouwtje geweest, heeft altijd binnen gestaan en is nooit hard mee gereden... of zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 09:22

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Croga schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:00:
Vorige week m'n lease-prius besteld. Vandaag de voorloop auto binnen.. Drie kraaien wat voor voorloopert ;)
Inderdaad: Een Prius :D

Gezien mijn flexibele locatie heb ik hem ergens anders laten afleveren waardoor ik er dus pas vanavond in kan rijden maar ik ben erg benieuwd :)

Iemand nog een mooie Hyundai Coupe hebben? Is altijd van een oud vrouwtje geweest, heeft altijd binnen gestaan en is nooit hard mee gereden... of zo....
Opzich logisch dat je een Prius of Honda Civic krijgt, want anders moet je voor de maanden wanneer je nog niet je leaseauto hebt 25% bijtelling betalen. En da wil je niet denk ik :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Falcon schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:16:
Opzich logisch dat je een Prius of Honda Civic krijgt, want anders moet je voor de maanden wanneer je nog niet je leaseauto hebt 25% bijtelling betalen. En da wil je niet denk ik :)
Zit wat in. Ik had alleen niet gedacht dat ze hybrids in de pool zouden hebben zitten. Zeker niet in de hoeveelheden die nodig zijn om al die bestellingen te dekken :)

Daarnaast hadden ze me ook wel die ene andere auto mogen geven die maar 14% bijtelling heeft ;) (volgens de website van ING carlease voldoet de BMW 520 Business Edition ook aan de normen......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
Croga schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:43:
[...]

Zit wat in. Ik had alleen niet gedacht dat ze hybrids in de pool zouden hebben zitten. Zeker niet in de hoeveelheden die nodig zijn om al die bestellingen te dekken :)

Daarnaast hadden ze me ook wel die ene andere auto mogen geven die maar 14% bijtelling heeft ;) (volgens de website van ING carlease voldoet de BMW 520 Business Edition ook aan de normen......)
ik zou daar maar eens goed naar kijken, voordat je die bmw besteld ;) het gaat namelijk niet om de a,b,c,d normering, maar om de uitstoot van co2 per kilometer....

lekker logisch die labels en nog een andere normering voor bijtelling, heeft misschien te maken met het feit dat er veel meer auto's zijn met een a label dan die aan de co2 uitstoot voldoen. Heerlijk die nederlandse overheid |:(

Er zijn momenteel 6 auto's die aan die norm voldoen te weten:
honda civic hybride
toyota prius hybride
citroen c1, toyota aygo, peugoet 107 (eigenlijk hetzelfde autootje alleen met andere logo)
en de smart diesel
That's all for the moment...
u mag kiezen ;(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

-Jaap-io schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:30:
ik zou daar maar eens goed naar kijken, voordat je die bmw besteld ;) het gaat namelijk niet om de a,b,c,d normering, maar om de uitstoot van co2 per kilometer....
Ik weet, echter stelde de INGCarlease website dat ook de BMW 520i Business Edition en de BMW 520d Business Edition aan deze normen voldoet....

Ik gok eerder op een foutje van de website dan wat anders maar het zag er wel heel grappig uit.

Ennehhh... ik heb al gekozen ;) In de uitvoering zoals ik hem graag wilde hebben (vooral: met MP3 ondersteuning en leuke velgen) is de Prius nagenoeg net zo duur als de Civic (aangezien de Civic een stuk duurder wordt als je die lelijke CDs er niet onder wilt hebben). De Prius is echter een enorm stuk groter en rijd over de lange afstanden wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babyviper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04-2024
Dat is niet zo best, geen project in je proeftijd betekent dat je niet chargeable bent en ze je nergens kwijt kunnen. De kans is vrij groot dat je contract niet zal worden verlengd. Dit is wel eens vaker gebeurd bij Sogeti, dus houd er rekening mee en begin maar alvast met het zoeken naar een nieuwe job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

babyviper schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:08:
Dat is niet zo best, geen project in je proeftijd betekent dat je niet chargeable bent en ze je nergens kwijt kunnen. De kans is vrij groot dat je contract niet zal worden verlengd. Dit is wel eens vaker gebeurd bij Sogeti, dus houd er rekening mee en begin maar alvast met het zoeken naar een nieuwe job!
tsja.... ik werd tijdens m'n proefperiode ziek waarbij van te voren duidelijk was dat het meer dan een maand zou duren.... Geen enkel probleem, gewoon omgezet naar vast contract.

Het moet wel heel gek lopen wil je tijdens je proeftijd ontslagen worden. "geen project" is nooit een reden om iemand zijn contract op te zeggen tijdens zijn proeftijd tenzij het gebrek aan project duidelijk te wijten is aan die persoon zelf (geen eigen inzet getoond, projecten geweigerd, dat soort dingen).

Bij Sogeti worden mensen niet aangenomen om maar zo snel mogelijk op een project te zetten. Mensen worden aangenomen om wie ze zijn en omdat ze kennis hebben waar de markt op zit te wachten. Soms zijn de beslissingstrajecten bij de klanten echter langer dan de proeftijd. En dan moet je daar gewoon rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babyviper
Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:16:
[...]

.............Bij Sogeti worden mensen niet aangenomen om maar zo snel mogelijk op een project te zetten. Mensen worden aangenomen om wie ze zijn en omdat ze kennis hebben waar de markt op zit te wachten. Soms zijn de beslissingstrajecten bij de klanten echter langer dan de proeftijd. En dan moet je daar gewoon rekening mee houden.
En toch is het zo dat het wel eens gebeurd....... daar is uiteindelijk ook een proeftijd voor. En geen plaatsing is zeker wel een reden om het contract na de proeftijd te beindigen. Vrij logisch op zich ook, wordt je geplaatst verdien je geld voor je werkgever en zo niet dan kost je enkel geld. Voor bepaalde hotskills kun je meestal wel geplaatst worden, maar voor zeker niche specialismen kan dit soms vrij problematisch zijn.

Je geeft jezelf als voorbeeld dat je zelfs na een maand ziekte door je proeftijd bent gekomen. Ik ken persoonlijk een viertal mensen die niet door hun proeftijd zijn gekomen met als enkele reden dat ze niet geplaatst kunnen worden (en ze hebben zelf zeker wel proactief gezocht naar projecten). Maar dat is vrij logisch ook, zo werkt dat met consultancies en daar is sogeti zeker niet de enige in. Heb je een niche specialisme en kun je niet geplaatst worden hou er dan zeker rekening mee dat je contract niet verlengd gaat worden. Bescherm jezelf en denk voorruit zodat je niet voor verassingen komt te staan. Creeer een win-win situatie voor jezelf, kom je door je proeftijd heen prima, zo niet dan heb je een backup klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Er is natuurlijk wel een behoorlijk verschil tussen "geen opdracht binnen de proeftijd" en "niet geplaatst kunnen worden". Uiteraard wordt je proeftijd niet verlengd als je helemaal niet plaatsbaar bent. Echter vindt ik wel dat op dat moment degene die die persoon aangenomen heeft een hele dikke blunder in de selectieprocedure gemaakt heeft.

Daarnaast denk ik dat als de persoon "niet inzetbaar" is door een niche specialisme, het wellicht slim is voor die persoon om eens na te gaan denken over zijn inzetbaarheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babyviper
Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:09:
Er is natuurlijk wel een behoorlijk verschil tussen "geen opdracht binnen de proeftijd" en "niet geplaatst kunnen worden". Uiteraard wordt je proeftijd niet verlengd als je helemaal niet plaatsbaar bent. Echter vindt ik wel dat op dat moment degene die die persoon aangenomen heeft een hele dikke blunder in de selectieprocedure gemaakt heeft.......
Inderdaad :). Maar fouten zijn menselijk en het gebeurd gelukkig niet regelmatig maar het gebeurd. Dus er blind op vertrouwen dat je proeftijd wordt verlengd zou ik nooit doen. Nogmaals houd altijd rekening met de mogelijkheid en zorg voor een backup.

Vind het trouwens wel komisch om te zien dat mensen zich in deze thread meer druk maken over welke auto ze gaan rijden dan over welk werk ze gaan doen........ Waarschijnlijk een hoop starters....... Vaak is ook de eerste vraag die een starter mij stelt tijdens of voor een solicatie wat voor auto hij of zij kan rijden..... hehe.
Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:09:
Daarnaast denk ik dat als de persoon "niet inzetbaar" is door een niche specialisme, het wellicht slim is voor die persoon om eens na te gaan denken over zijn inzetbaarheid.....
Voor alle specialismen (zelfs niche specialismen) is werk te vinden. Maar als je bij een organisatie zit die een blunder maakt tijdens de solicitatie procedure die jouw specialismen verkeerd ingeschat heeft met de core business van de organisatie dan kun je zelf weinig doen met betrekking tot je eigen inzetbaarheid. Daarom is het altijd van groot belang om tijdens je solicitatie procedure met een technisch persoon te spreken die een goed beeld voor jou als professional kan geven met wat jij allemaal binnen de organisatie kan doen. Dit geld voornamelijk voor ervaren personeel. Starters kun je overal wel kwijt.

Neem deze tip van deze recruiter aan en ga er nooit vanuit dat je je proeftijd zomaar doorkomt. Houd altijd rekening met allerlei factoren en vooral bij consultancies/detacheerders is chargeability van uitermate groot belang. Niet alleen voor of je wel of niet door je proeftijd heen komt maar ook voor je eigen persoonlijke groei binnen de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 16:26
Croga schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:43:
[...]

Hierover is wel eens eerder verwarring geweest (zie forum over leaseregelingen). Er zijn twee verschillende normen:

1. A-label
2. 14% bijtelling

De eerste norm bekijkt het brandstofverbruik (of misschien de CO2 emissie, maar daar zit een evenredigheid dus dat maakt niet zoveel uit) en vergelijkt dat met de andere auto's in dezelfde klasse. Fors lager dan gemiddeld -> A label. Ongeveer gemiddeld: C label enzovoorts.
Volgens die norm scoren de efficient dynamics modellen van BMW een A label. Dat geeft een BPM-korting van 1000,-. A en B geven korting, C is neutraal, hoger is extra BPM toeslag.

De tweede norm is een keiharde CO2 emissienorm: 90 gr/km in de ECE meetcyclus voor een diesel, of 110 gr/km voor een benzine. Er is maar een kort lijstje van auto's die hieraan voldoen, en op die lijst staan geen auto's in de klasse van de BMW 5. De grootste is de Prius meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

t_captain schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:57:
De tweede norm is een keiharde CO2 emissienorm: 90 gr/km in de ECE meetcyclus voor een diesel, of 110 gr/km voor een benzine. Er is maar een kort lijstje van auto's die hieraan voldoen, en op die lijst staan geen auto's in de klasse van de BMW 5. De grootste is de Prius meen ik.
Zoals al eerder gesteld: Ik heb op die site gezocht naar alle autos die aan de emissie normen voldoen en daar kwamen ook de 520s van BMW tevoorschijn.
Zoals ook al gezegd: Ik denk dat dit een foutje is op de site (wellicht was de uitstoot van de autos niet bekend of zo en hebben ze dan maar 0 ingevuld, ik weet het niet ;))

De Prius is inderdaad de grootste die onder de 14% regeling valt.Qua prijs ligt de Honda net iets gunstiger en ik vindt persoonlijk dat de Honda ook iets "sportiever" aanvoelt en oogt. De Prius rijd iets relaxter en dat heeft voor mij uiteindelijk de doorslag gegeven; tenslotte is het toch zo'n 40'000 kilometer per jaar wat je er in door moet brengen, al snel een uurtje of 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303

Ik ben sinds 1 januari in dienst bij Sogeti en heb het er erg naar mijn zin. Deels komt dit omdat ik een leuke klus aan het uitvoeren ben bij de KPN maar de manier waarop zaken geregeld zijn bij Sogeti wegen natuurlijk ook mee.

De kennismakingsdagen waren een verademing, alles was perfect geregeld. Goede introductie, superleuke collega's, auto stond klaar. De open cultuur en de manier waarop opbouwende kritiek wordt gewaardeerd vind ik erg fijn. Nog niet zoveel meetings bijgewoond want ik ben ook nog druk met andere zaken zoals studie, maar ook dit was perfect geregeld.

Klus zoeken ging erg soepel, na 2 weken was ik aan de slag en ik heb hier zelf invloed op uit kunnen oefenen. (Je moet dan wel actief contact zoeken met de account manager en niet bang zijn om flink te trappen totdat je een leuke klus hebt.) Het contact met m'n UM is ook erg prettig, hij komt regelmatig langs en helpt zodra ik iets niet weet te vinden binnen Sogeti.

Kortom: aanrader.

Ohja: Fiat Bravo. (Auto's zijn ook bij Sogeti een hot topic :+)
Anoniem: 35475 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:51:
Ik haalde het telkens niet, snap er niks van.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 74303 op 04-04-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36141

Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:29:
[...]

Zoals al eerder gesteld: Ik heb op die site gezocht naar alle autos die aan de emissie normen voldoen en daar kwamen ook de 520s van BMW tevoorschijn.
Heb je alleen op 1 april gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
  • Laatst online: 07-04-2021
Ola,

Ik heb een x aantal reacties gelezen maar ik zit met een aantal vragen.
Afgelopen donderdag heb ik mijn test en gesprek gehad en dat is allemaal positief verlopen. Vandaag vond ik de aanbieding in de bus (YP) en ik was daar eerlijk gezegd niet erg onder de indruk van. Ik rond in juni mijn deeltijd heao af maar heb nu al 3 jaar werkervaring. Mijn huidige salaris opbasis van een 36 urige werkweek zit rond de 2400 (daar hou ik 1650 van over). Het werk lijkt me overigens wel 10 keer leuker dan wat ik nu doe.

Maargoed een paar vragen:
- Wat kost een beetje lease auto?
- Die 750 euro aan mobiliteitstoeslag mag je die netto aanwenden voor een lease auto of hou je daar zo'n 400 euro van over waar je een auto voor kan leasen?
- Komt er boven op de kosten voor een lease auto ook nog een extra belasting bijtelling op je loon?
- Hoe wordt de benzine betaald voor je loon
- Heeft iemand geprobeerd over deze aanbieding te onderhandelen en wat is daar uit gekomen?

Ik vind het niet erg om een stapje terug te doen maar ik denk dat ik wel iets meer in huis heb dan iemand die net van de voltijd hbo komt. Ik heb een hypotheek op te brengen en volgens mij ga ik niet veel over houden van die 1915 bruto. Ik moet toch minstens 1500 netto nodig om rond te komen.

Dank voor de reacties.

There is no difference between extreme oppositions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965

Ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeeropdracht na jaaaren (8e jaar..) dit te hebben laten liggen. Het onderwerp is tesprocesverbetering en daarbij pas ik TMap en TPI toe. Wel heb ik in de afgelopen 4 jaar relevente werkervaring opgedaan (testafdeling) en de afstudeeropdracht doe ik bij het bedrijf. Eind vorig jaar hadden we bij de opleiding een recruiter van Sogeti en ik legde mijn 'probleem' voor over het lang bezig zijn. Zij gaf aan het geen probleem is en dat het juist goed is dat ik in de tussentijd relevante werkervering heb opgedaan. Ik zou zelfs geen starter meer zijn volgens haar..

Toch ben ik benieuwd naar wat jullie denken. Klopt het wat de dame heeft gezegd? Ik vind Sogeti toch wel mijn volgende stap als ik dat moch bepalen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

GuuZ1982 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:20:
- Wat kost een beetje lease auto?
Wat vindt jij "een beetje auto"?
Die 750 euro aan mobiliteitstoeslag mag je die netto aanwenden voor een lease auto of hou je daar zo'n 400 euro van over waar je een auto voor kan leasen?
Die 750 euro is mobiliteitstoeslag. Die kan netto aangewend worden voor het leasebedrag of bruto uitbetaald worden als loon. Maar er zijn nog veel meer opties in....
- Komt er boven op de kosten voor een lease auto ook nog een extra belasting bijtelling op je loon?
naast de lease kosten krijg je, uiteraard, ook nog een bijtelling voor de belasting. Die kun je overigens ook weer voor een deel bruto laten verwerken.
- Hoe wordt de benzine betaald voor je loon
Buiten de lease prijs wordt er een brandsotf vergoeding berekend. Deze is gebaseerd op het verwachte verbruik. Hierdoor is deze stabiel in plaats van afhankelijk te zijn van je gereden kilometers. Hij is wel afhankelijk van de auto die je kiest (te verwachten verbruik van de auto en soort brandstof).
- Heeft iemand geprobeerd over deze aanbieding te onderhandelen en wat is daar uit gekomen?
De ervaring is dat over het YP programma niet of nauwelijks onderhandelt kan worden.

Wat de mobiliteit betreft: Als je voor een auto kiest waarbij de totale lease kosten (lease plus brandstof) onder de mobiliteitsvergoeding komt dan krijg je het overige bedrag gewoon uitbetaald. Op die manier kun je bijvoorbeeld een Citroen C2 of Renault Clio rijden en toch nog extra uitbetaald krijgen. Ga er even van uit dat je een vrij kale middenklasser (Astra, C4) kunt leasen binnen het lease bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-06 17:09
Croga schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:50:

naast de lease kosten krijg je, uiteraard, ook nog een bijtelling voor de belasting. Die kun je overigens ook weer voor een deel bruto laten verwerken.

[...]
Fiscale bijtelling is per definitie bruto, je auto wordt gewoon omgezet in 'loon' waar je nog geen belasting over betaald hebt, je betaald dus altijd je belastingschaal * bijtelling voor je auto netto. Je kunt dat bedrag niet ook nog eens flexen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:02:
[...]

Fiscale bijtelling is per definitie bruto, je auto wordt gewoon omgezet in 'loon' waar je nog geen belasting over betaald hebt, je betaald dus altijd je belastingschaal * bijtelling voor je auto netto. Je kunt dat bedrag niet ook nog eens flexen... ;)
Inderdaad. Alleen indien je leaseprijs (leasebedrag + brandstoftoeslag) hoger is dan 750 euro, kun je het verschil vanuit je brutoloon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
Anoniem: 106356 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:49:
[...]

Inderdaad. Alleen indien je leaseprijs (leasebedrag + brandstoftoeslag) hoger is dan 750 euro, kun je het verschil vanuit je brutoloon betalen.
Daarvoor was je flexloon toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...niet alleen daarvoor - je kunt er ook hele leuke andere dingen mee kopen (een extra leuke telefoon voor als de vergoeding van 175 euro niet genoeg is, een navigatiesysteem, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224660

babyviper schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:48:

Neem deze tip van deze recruiter aan en ga er nooit vanuit dat je je proeftijd zomaar doorkomt. Houd altijd rekening met allerlei factoren en vooral bij consultancies/detacheerders is chargeability van uitermate groot belang. Niet alleen voor of je wel of niet door je proeftijd heen komt maar ook voor je eigen persoonlijke groei binnen de organisatie.
Even een paar dingen die me van het hart moeten.
Volgens mij ben je niet werkzaam bij Sogeti. Als je dat wel was, dan wist je dat mensen alleen in uitzonderlijke gevallen niet door hun proeftijd komen. In de afgelopen jaren is dat bij mijn weten slechts 2 keer voorgekomen.

Je geeft ook blijk van onwetendheid (neem ik je niet kwalijk!) over de wijze waarop Sogeti met de medewerkers omgaat. Als je dit wel had geweten, kwam je niet met termen als chargeability in de proeftijd. Natuurlijk probeert Sogeti zo snel mogelijk een inzet (en dus geld) te regelen, maar wanneer dit niet binnen de twee maanden zou lukken, is dit niet toe te rekenen aan de medewerker, tenzij deze het proces frustreert.

Als laatste vind ik het niet zo netjes dat je je als recruiter profileert "die weet hoe het werkt". Dit forum is niet het juiste medium om aan je mensen te komen.

Verder een goed weekend toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babyviper
*

[ Voor 100% gewijzigd door babyviper op 14-04-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258801

Een aantal vragen van iemand die rond aan het kijken is (geen haast) :-)

Korte schets van mijn persoon: inmiddels de nodige serieuze werkervaring, werkzaam als projectmanager bij mijn tweede ICT werkgever (derde werkgever in totaal)
gespecialiseerd in ERP en bijkomend in het managen van koppelingen tussen ERP en niche applicaties.

Functiespecifieke vraag:
Wat ik mij afvraag is of iemand zich herkent in bovenstaand profiel en werkzaam is in een dergelijke functie bij Sogeti en wat kan vertellen over functie-inhoud, grootte van teams welke aangestuurd worden.
Ben je in de projecten zowel verantwoordelijk voor de development als implementatiekant of valt dit onder verschillende disciplines/divisies?

Regiovraag:
Mijn voorkeursregio zou Noord-Brabant zijn en Limburg is ook geen probleem. Incidenteel regio Utrecht is bespreekbaar.
Zijn er voldoende aansprekende opdrachtgevers in deze regio? Er wordt hier namelijk veel gesproken over een focus op de randstad?
Reden van overstap zou voor mij in twee zaken liggen: werken in de regio en een diverser/groter aanbod van aansprekende opdrachtgevers (de genoemde top 200 bedrijven waarvan Sogeti spreekt op hun website spreken mij zeer aan)

Arbeidsvoorwaarden:
Iemand een indicatie voor een ambitieuze Projectmanager met de nodige Consultancy/ERP-ervaring?
Edit: ik ken de tarieven van Sogeti niet, maar doorgaans word ik weggezet voor bedragen tussen de 132,50 en 153 euro. Dit speelt uiteraard mee in de ruimte die een werkgever heeft om een passend salaris te bieden..

Auto:
Op dit moment rijd ik volledig privé. Zakelijke kilometers uiteraard te declareren, hiertoe worden ook de woonhuis - kantoor kilometers gerekend. Hoe gaat Sogeti hier mee om?
(ben doorgaans niet zo gecharmeerd van de lease-policies en rijd liever met een Belgisch kenteken rond..)

Alvast bedankt voor de moeite :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 258801 op 14-04-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258801 schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:25:
Een aantal vragen van iemand die rond aan het kijken is (geen haast) :-)

Korte schets van mijn persoon: inmiddels de nodige serieuze werkervaring, werkzaam als projectmanager bij mijn tweede ICT werkgever (derde werkgever in totaal)
gespecialiseerd in ERP en bijkomend in het managen van koppelingen tussen ERP en niche applicaties.

Functiespecifieke vraag:
Wat ik mij afvraag is of iemand zich herkent in bovenstaand profiel en werkzaam is in een dergelijke functie bij Sogeti en wat kan vertellen over functie-inhoud, grootte van teams welke aangestuurd worden.
Ben je in de projecten zowel verantwoordelijk voor de development als implementatiekant of valt dit onder verschillende disciplines/divisies?

Regiovraag:
Mijn voorkeursregio zou Noord-Brabant zijn en Limburg is ook geen probleem. Incidenteel regio Utrecht is bespreekbaar.
Zijn er voldoende aansprekende opdrachtgevers in deze regio? Er wordt hier namelijk veel gesproken over een focus op de randstad?
Reden van overstap zou voor mij in twee zaken liggen: werken in de regio en een diverser/groter aanbod van aansprekende opdrachtgevers (de genoemde top 200 bedrijven waarvan Sogeti spreekt op hun website spreken mij zeer aan)

Arbeidsvoorwaarden:
Iemand een indicatie voor een ambitieuze Projectmanager met de nodige Consultancy/ERP-ervaring?
Edit: ik ken de tarieven van Sogeti niet, maar doorgaans word ik weggezet voor bedragen tussen de 132,50 en 153 euro. Dit speelt uiteraard mee in de ruimte die een werkgever heeft om een passend salaris te bieden..

Auto:
Op dit moment rijd ik volledig privé. Zakelijke kilometers uiteraard te declareren, hiertoe worden ook de woonhuis - kantoor kilometers gerekend. Hoe gaat Sogeti hier mee om?
(ben doorgaans niet zo gecharmeerd van de lease-policies en rijd liever met een Belgisch kenteken rond..)

Alvast bedankt voor de moeite :-)
Ervaring is altijd prima natuurlijk, zeker als je ERP ervaring hebt, daar Sogeti graag in die richting verder wil groeien. ERP valt onder de A&BS divisie, waar ook procesmanagement, implementatie en architectuur e.d. onder valt.

ERP is juist redelijk groot in de regio Brabant, daar zitten een aantal grote SAP klanten. De randstad uiteraard ook, maar hey, daar is van alles wel iets.

Leasen mag je zelf weten, je kunt de bijdrage ook gebruiken om een eigen auto van te bekostigen.

Je uurtarief kan ik niks over zeggen, afhankelijk van je eigen ervaring, en de klant waar je terecht zou komen. Maar als je wilt weten wat ze bieden, zou ik gewoon je CV opsturen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141965 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:47:
Ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeeropdracht na jaaaren (8e jaar..) dit te hebben laten liggen. Het onderwerp is tesprocesverbetering en daarbij pas ik TMap en TPI toe. Wel heb ik in de afgelopen 4 jaar relevente werkervaring opgedaan (testafdeling) en de afstudeeropdracht doe ik bij het bedrijf. Eind vorig jaar hadden we bij de opleiding een recruiter van Sogeti en ik legde mijn 'probleem' voor over het lang bezig zijn. Zij gaf aan het geen probleem is en dat het juist goed is dat ik in de tussentijd relevante werkervering heb opgedaan. Ik zou zelfs geen starter meer zijn volgens haar..

Toch ben ik benieuwd naar wat jullie denken. Klopt het wat de dame heeft gezegd? Ik vind Sogeti toch wel mijn volgende stap als ik dat moch bepalen... :)
Is er iemand die hier nog antwoord op had..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tydhd2
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08-2022
Anoniem: 141965 schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:35:
[...]

Is er iemand die hier nog antwoord op had..:)
Je kan mij een pm bericht sturen.... Dan geef ik gelijk antwoord op je vraag...Dit soort opmerkingen wordt op Tweakers.net gezien als verkapte werving/spam. Geef gewoon publiek antwoord, dan is er niets aan de hand en hebben meer mensen wat aan je antwoord :)

groet tydhd2

[ Voor 26% gewijzigd door SmartDoDo op 22-04-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

tydhd2 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:17:
[...]

Je kan mij een pm bericht sturen.... Dan geef ik gelijk antwoord op je vraag...

groet tydhd2
Waarom niet meteen hier op het forum?!?!?
(persoonlijk werven via dit forum mag niet )

Ik zal dan meteen antwoord geven!
Die 4 jaar kan jij zeker mee tellen als relevante werk ervaring. Dit heeft tot als gevolg dat je niet als Young Professional hoeft te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij staat dat bij jou uit. Ik zie het icoon niet om jou een pm te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mirrorshade schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:39:
[...]

Waarom niet meteen hier op het forum?!?!? (requite via dit forum mag niet )

Die 4 jaar kan jij zeker mee tellen als relevante werk ervaring. Dit heeft tot als gevolg dat je niet als Young Professional hoeft te starten.
Is het geen probleem dat ik in die 4 jaar nog geen hbo had (ook al is het een hbo niveau functie)? Oftwel wordt onder relevante werkervaring verstaan werken terwijl je al een hbo opleiding hebt afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Kijk het verschil zit hem niet zo zeer in de tijdsperiode, of je het tijdens je studie of na je studie hebt gedaan, maar eerder in het niveau van het werk en de opgeleverde resultaten.

4 jaar werkervaring in een supermarkt ( ook al ben je doorgegroeid naar teamleider) is andere werk ervaring dan fulltime mee draaien als een ict professional op hbo-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mirrorshade schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:03:
Kijk het verschil zit hem niet zo zeer in de tijdsperiode, of je het tijdens je studie of na je studie hebt gedaan, maar eerder in het niveau van het werk en de opgeleverde resultaten.

4 jaar werkervaring in een supermarkt ( ook al ben je doorgegroeid naar teamleider) is andere werk ervaring dan fulltime mee draaien als een ict professional op hbo-niveau.
Oke, even lekker afstuderen dus en dan maar eens aankloppen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Mirrorshade schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:39:
[...]

Waarom niet meteen hier op het forum?!?!?
(persoonlijk werven via dit forum mag niet )

Tydhd2 is blijkbaar zelf recruiter. (Einstein). Denk dat Tydhd2 wel mag werven via forum, aangezien het onderdeel van de functie is.

Of bedoelde jij vanuit tweakers mag het niet?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wervende teksten schrijven in dit topic vind ik zelf wel gaan, we zijn tenslotte Sogetisten die antwoorden geven op vragen van geïnteresseerden. Om via dit forum mensen op persoonlijke naam werven vind ik te ver gaan, maar ik weet niet precies wat de GOT-regels hier over zeggen.

Ik zal in ieder geval niemand zelf uitnodigen voor een DM-sessie, initiatief zal van de geïnteresseerde uit moeten gaan. (als ik al DM aan zou hebben staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192078

Ook ik ben benaderd door Sogeti, voor een baan bij HighTech. Over een paar weken de test en dan maar eens kijken wat ze bieden. Ik heb een natuurkundige achtergrond, maar dat vonden ze blijkbaar prima. Of ik toehap weet ik nog niet; er zijn nog wat meer aanbiedingen waar ik ook 200 per maand meer verdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 141965 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:42:
Is het geen probleem dat ik in die 4 jaar nog geen hbo had (ook al is het een hbo niveau functie)? Oftwel wordt onder relevante werkervaring verstaan werken terwijl je al een hbo opleiding hebt afgerond?
Ik heb nog steeds geen HBO papiertje en zal dat ook nooit gaan krijgen..... Werkervaring is werkervaring. Als het ervaring is die je helpt bij wat je voor Sogeti gaat doen dan telt het mee voor je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hi_flyer: belangrijkste zal zijn dat je een leuke baan gaat hebben.

Zijn van de beide baanaanbiedingen de secundaire arbeidsvoorwaarden ook gelijk? Daar kan nl. nog een hoop verschil in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

mcsluis schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:31:
[...]

Tydhd2 is blijkbaar zelf recruiter. (Einstein). Denk dat Tydhd2 wel mag werven via forum, aangezien het onderdeel van de functie is.

Of bedoelde jij vanuit tweakers mag het niet?....
vanuit tweakers niet.... verder moedig ik requitment alleen maar aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Kan iemand mij vertellen wat een VW Tiguan 1.4 TSI Sport & Style in de lease doet bij jullie? Wat betaal je voor zo'n auto aan eigen bijdrage?

Er mag ook via DM gereageerd worden voor dat het een leasetopic wordt!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heyo,

Heb ff een vraagje aan de mensen die het solliticatie traject al een keer hebben doorlopen.
Opzich lijkt me Sogeti echt een leuk bedrijf om te werken en hoor van mensen om mij heen
dat het wel één van de leukere grote ICT bedrijven is.

Ik loop zelf tegen een klein dingetje aan waar overal gevraagd wordt om een HBO/WO diploma.
Opzich heb ik zelf een 3-4 jaar goede werkervaring en zeker wel HBO denknivo.

Is dit echt een pré?! of wordt hier heel luchtig over gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woohooo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:16:
Heyo,

Heb ff een vraagje aan de mensen die het solliticatie traject al een keer hebben doorlopen.
Opzich lijkt me Sogeti echt een leuk bedrijf om te werken en hoor van mensen om mij heen

Ik loop zelf tegen een klein dingetje aan waar overal gevraagd wordt om een HBO/WO diploma.

Dat was het altijd wel in principe. Er zijn echter wel meer mensen met MBO aangenomen, het ligt geloof ik ook een beetje aan de functie waar je voor solliciteert.

Gewoon proberen, plus je moet de test halen natuurlijk. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261139

Net een orienterend gesprek gehad voor een functie als senior java engineer bij DSE.
Ziet er allemaal erg interessant uit...

Is hier een dergelijke java persoon waarmee ik van gedachten kan wisselen over o.a. het werken bij sogeti en de technische inhoud?
(ik zit in regio midden/noord)

Liefst msn of DM :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 261139 op 07-05-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Heyo,

dit is geen pré als je kunt aantonen dat je die kennis/ervaring hebt. De test is hier één onderdeel van.
Niet geschoten is altijd mis, dus gewoon solliciteren en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Anoniem: 261139 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:52:
Net een orienterend gesprek gehad voor een functie als senior java engineer bij DSE.
Ziet er allemaal erg interessant uit...

Is hier een dergelijke java persoon waarmee ik van gedachten kan wisselen over o.a. het werken bij sogeti?
(ik zit in regio midden/noord)

Liefst msn of DM :)
Heb je die vraag ook al gesteld aan de mensen waarmee je het gesprek hebt gehad? Zij kunnen je vast helpen aan een mdw. die uit midden/noord komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 07:29

BM

Moderator Spielerij
Heyo,

Ikzelf ben niet in het bezit van een HBO diploma, en ben zonder al te veel problemen aangenomen. (had wel aantal jaar werkervaring, dat scheelt natuurlijk)
Zoals hierboven ook al gezegt is, zal een en ander natuurlijk afhangen hoe je de testen maakt. Heb gedurende de tijd dat ik bij Sogeti zit eigenlijk geen last gehad van het feit dat ik geen HBO heb, en anderen wel (buiten het feit dat ik het zelf soms wat vervelend vind).

Het is wel de norm dat mensen HBO/WO gediplomeerd zijn, maar als jij kunt aantonen dat je de kennis en kunde bezit, zou ik niet weten waarom je het niet zou proberen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
Ik werk nu sinds augustus vorig jaar bij Sogeti met veel plezier. Ook ik ben aangenomen zonder MBO of HBO diploma maar puur op mijn werkervaring, mij als persoon, de Sogeti toelatingstests en de certificeringen die ik heb behaald. Ook ik heb tot nog toe geen verschil gemerkt tussen mij en collega's die gelijk met mij zijn gestart die wel hun HBO papiertje op zak hebben.

Ik ben echter nog wel van plan om deeltijd mijn HBO te gaan behalen maar heb dit pas vorige maand aangekaart. Sogeti vereist dit niet maar is wel bereid de opleiding te bekostigen mits deze natuurlijk aansluit op het vakgebied.

Dus als je van mening bent dat je de brains & balls hebt maar niet het papier is het zeker de moeite waard om het in ieder geval te proberen!

edit: ik ben ingestroomd als YP btw.

[ Voor 3% gewijzigd door DeV0uReR op 07-05-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrWilliams schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 07:39:
[...]

Heb je die vraag ook al gesteld aan de mensen waarmee je het gesprek hebt gehad? Zij kunnen je vast helpen aan een mdw. die uit midden/noord komt.
Goed idee! Zojuist gesteld aan de unitmanager. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begrijp ik goed dat elke YP het zelfde startsalaris heeft? Zo ja, hoe hoog is dat startsalaris (bruto, kaal)? Dit omdat een ander bedrijf mij als starter zo'n 2300 geeft, plus een eindejaarsuitkering van 6,3% en verder vrij goede secundaire arbeidsvoorwaarden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Startsalaris is kaal net onder de 2000 euro bruto.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
Radagast2005 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:31:
Startsalaris is kaal net onder de 2000 euro bruto.
Oh, dat valt wel tegen. Ik heb volgende week woensdag een gesprekje in Rotterdam.
Ik heb zo'n 4 jaar ervaring op de helpdesk, waaronder het laatste jaar ook full backup voor het systeembeheer, ben tevens inmiddels in het bezit van MCSA:messaging certificering en doorlerende voor MCSE. Wat zou ik ongeveer mogen verwachten. Hoop toch niet onder de 2000 euro. :|

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
lentheman1 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:05:
[...]

Oh, dat valt wel tegen. Ik heb volgende week woensdag een gesprekje in Rotterdam.
Ik heb zo'n 4 jaar ervaring op de helpdesk, waaronder het laatste jaar ook full backup voor het systeembeheer, ben tevens inmiddels in het bezit van MCSA:messaging certificering en doorlerende voor MCSE. Wat zou ik ongeveer mogen verwachten. Hoop toch niet onder de 2000 euro. :|
Hallo Lenteman,

je zult je dan af moeten vragen of je nog wel YP bent (zo ja ga je naar Ohio, zo nee dan ga je na 3 dagen intro direct aan de slag). Als dat wel zo is dan valt er weinig te onderhandelen over salaris, maar met jouw ervaring zou je ook direct aan de slag kunnen volgens mij en dan liggen de salarissen anders. Ik zou dit in jouw geval opnemen met de Unit Manager/Recruiter waar je het gesprek mee hebt gehad/gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen heb ik mijn assessment, het zal me benieuwen hoe dat gaat verlopen. Met name die stroomdiagrammen zijn niet mijn sterkste kant. Veel materiaal om te oefenen is er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 27-06 15:52
Anoniem: 192078 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:20:
Morgen heb ik mijn assessment, het zal me benieuwen hoe dat gaat verlopen. Met name die stroomdiagrammen zijn niet mijn sterkste kant. Veel materiaal om te oefenen is er niet...
Succes vandaag!

Er is wel materiaal: http://www.123test.nl

Het gaat erom dat je je hersenen weer even traint om met diverse testen te werken.
In principe maakt dan de exact inhoud van de test niet uit, maar meer het feit dat je jezelf weer even geprikkeld hebt.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, dat assessment heb ik uiteindelijk vrij eenvoudig gehaald, vond het ook niet heel moeilijk.
Percentielscore: 67-82-83-89
Opvallend dat het onderdeel waar ik tijdens oefeningen erg goed in was (verbale analogie), nu het minste scoorde. Vandaag krijg ik te horen of ze me een aanbieding doen, er zijn meer aankomende YP's met deze achtergrond dan ze nodig hebben. Spannend dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 192078 op 16-05-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262194

Ik heb een aantal vraagjes over de capaciteitentest!

1. Hoeveel vragen worden er per onderdeel aan je voorgelegd? Zijn dit meerkeuze of open vragen?

2. Hoeveel tijd heb je ongeveer per vraag of onderdeel om deze te beantwoorden? Krijg je elke vraag individueel voorgelegd met bijv. 30 seconden de tijd om deze te beantwoorden of krijg je een complete lijst ineens op het scherm te zien waarvoor dan bijv. 10 minuten staan, zodat je zelf kunt bepalen hoeveel tijd je aan elke vraag besteed?

3. Wie weet hoeveel vragen je minimaal goed moet beantwoorden om een bepaald onderdeel te halen? Is een score van 60% (bijv. minimaal 12 van de 20 vragen goed) voldoende of ligt de lat hoger?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFKHFK
  • Laatst online: 26-10-2020
Anoniem: 262194 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:36:
Ik heb een aantal vraagjes over de capaciteitentest!

1. Hoeveel vragen worden er per onderdeel aan je voorgelegd? Zijn dit meerkeuze of open vragen?

2. Hoeveel tijd heb je ongeveer per vraag of onderdeel om deze te beantwoorden? Krijg je elke vraag individueel voorgelegd met bijv. 30 seconden de tijd om deze te beantwoorden of krijg je een complete lijst ineens op het scherm te zien waarvoor dan bijv. 10 minuten staan, zodat je zelf kunt bepalen hoeveel tijd je aan elke vraag besteed?

3. Wie weet hoeveel vragen je minimaal goed moet beantwoorden om een bepaald onderdeel te halen? Is een score van 60% (bijv. minimaal 12 van de 20 vragen goed) voldoende of ligt de lat hoger?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
1. Per onderdeel krijg je 20 vragen voorgelegd. Dit zijn allemaal meerkeuzevragen, er zijn géén open vragen.
2. Je krijgt tijd per vraag, niet per onderdeel. De 20 vragen zijn onderverdeeld in categorieën. Je begint met de makkelijkste natuurlijk, waar je (correct me if I'm wrong) 20 seconden voor krijgt, wat uiteindelijk, naarmate de moeilijkheid toeneemt, oploopt tot 45 seconden per vraag. Tip: vul altijd wat in, ook al weet je het niet. Ik geloof dat niet ingevulde vragen fout zijn, dus zet er altijd iets neer als een gok.
3. Dat weet ik niet precies. Ik geloof dat het iets van 60-65% is.

Succes :7 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HFKHFK schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:48:
[...]

1. Per onderdeel krijg je 20 vragen voorgelegd. Dit zijn allemaal meerkeuzevragen, er zijn géén open vragen.
Ik had er 25 per onderdeel.
2. Je krijgt tijd per vraag, niet per onderdeel. De 20 vragen zijn onderverdeeld in categorieën. Je begint met de makkelijkste natuurlijk, waar je (correct me if I'm wrong) 20 seconden voor krijgt, wat uiteindelijk, naarmate de moeilijkheid toeneemt, oploopt tot 45 seconden per vraag. Tip: vul altijd wat in, ook al weet je het niet. Ik geloof dat niet ingevulde vragen fout zijn, dus zet er altijd iets neer als een gok.
Tijden per vraag hangt ook van de categorie af. Sommige categorieen hebben eind-vragen waar je zo'n 90 sec over na kunt denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFKHFK
  • Laatst online: 26-10-2020
Anoniem: 261139 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:18:
[...]

Ik had er 25 per onderdeel.

[...]

Tijden per vraag hangt ook van de categorie af. Sommige categorieen hebben eind-vragen waar je zo'n 90 sec over na kunt denken.
Als jij 't zegt geloof ik 't graag :). Het is nu drie maanden geleden dat ik de test heb gedaan, ik moest al vrij diep graven voor deze antwoorden :o :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 07:29

BM

Moderator Spielerij
Nog een kleine aanvulling. Volgens mij is het niet zo dat je een bepaald percentage van de vragen goed moet hebben. Je moet qua score bij de beste 60% zitten. Geloof dat er een normscore opgesteld is onder HBO/WO afgestudeerden, en je moet bij de beste 40% van deze groep zitten. Klinkt lastig, zal in de praktijk wel meevallen. Het viel mij in ieder geval 100% mee.

Succes met je sollicitatie!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de beste 40% of 60%? Dat klinkt alsof de norm eigenlijk van persoon tot persoon verschilt. Ik heb gesolliciteerd als Professional, stel dat ze mij op basis van mijn werkervaring nu heel graag willen hebben - geldt die norm van 40% of 60% dan nog steeds?

Ik heb al eerder in dit topic gelezen dat slechte scores ook "gecompenseerd konden worden met werkervaring". Ik krijg de indruk dat ze tegenover bepaalde kandidaten flexibeler zijn dan tegenover anderen.

Interessant.
Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste