Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

MrWilliams schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:15:
Grappig dat een beeld van een organisatie zo verschillend kan zijn.
Inderdaad. Overigens vind ik een afdeling niet representatief voor een heel bedrijf. Aan de andere kant: salaris is een gevoelig onderwerp. Ik stel voor dat we dit onderwerp laten rusten. Er kunnen dingen fout gaan en zowel Sogeti als de werknemer kunnen daar een rol in spelen om dat op te lossen.

De nieuwe arbeidsvoorwaarde zijn (in concept) bekend. Er verandert zo op het eerste gezicht niet veel voor mij. De internetvergoeding lijkt me wel interessant (niet meer flexen!). Heeft iemand nog andere opvallende veranderingen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Sinds een aantal maanden heeft Sogeti inmiddels een soort klachten commissie of iig een systeem waar allerlei klachten zoals deze verzameld worden.

Het krokodillen systeem. Hierbij zijn er rode en groene krokodillen uit te delen. In een van de laatste OR-bulletins stond een artikel hier over. Ik ben zelf nog op zoek naar de plaats waar deze bij worden gehouden, maar naar mijn idee is de organisatie er iig mee bezig.

Om even in te gaan op de nieuwe veranderingen!
De docenten vergoeding gaat ook omhoog, wat ik zelf wel leuk vond. Op de brief stond alleen nog niet welk bedrag :P

[ Voor 22% gewijzigd door Mirrorshade op 03-01-2008 10:37 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187160

MrWilliams schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:15:

Ik hoor daarom graag (maar niet via dit topic) van je wat er precies verbeterd kan worden, zodat ik kan checken of er iets aan gedaan is/wordt. Zo niet, ga ik daar achteraan. Mits je een punt hebt natuurlijk. :)

Grappig dat een beeld van een organisatie zo verschillend kan zijn.
Zoals ik eerder schreef, ik werk al lang niet meer bij Sogeti....het valt me alleen op dat er zeer vervelende issues zijn die al speelden toen ik daar nog werkte en zo te zien nog steeds bestaan. Vandaar dat ik reageerde in dit topic.
Dus is het niet relevant om voor mij iets te gaan doen binnen Sogeti ( maar bedankt voor het aanbod iig ;) ),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

@Mirroshade: good for you :)
Ik ben wel benieuwd welke Sogetist achter de GoT-er zit. Soms zoek ik wel eens op Einstein o.b.v. de gegevens uit het profiel. Voor hetzelfde geldt zit de persoon in jouw opdracht of regio :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Ik weet het ook eigenlijk maar van 1 of 2 personen hier. (Wie is wie ) bied idd soms uitkomst ;)

Maar van die internet regeling ga ik ook gebruik van maken. Ik heb het declaratie proces al in gang gezet. Alleen nog even de factuur van januari en een kopie van bankrekening op zoeken.

Nu het nog half vakantie is bij de meeste bedrijven is er gelukkig wat tijd om bijvoorbeeld deze zaken te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:42

MicroWhale

The problem is choice

Anoniem: 187160 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:33:
[...]
Dus is het niet relevant om voor mij iets te gaan doen binnen Sogeti ( maar bedankt voor het aanbod iig ;) ),
Voor jou misschien niet, maar wellicht wel voor mensen die er nog wel werken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Ik dacht ik ga eens even kijken op de site van Sogeti en daar kwam ik de onderstaande opgave tegen.

http://werkenbij.sogeti.n...oomdiagram_voorbeed_1.jsp

Zijn er meer mensen die hier niet uitkomen? Overigens denk ik niet dat Sogeti het bedrijf voor mij zou zijn, maar goed dat is vooral gevoelsmatig.

spoiler:
Ik bedoel, hoe kan ik weten dat de kleur wordt veranderd door de stip in het midden? Dat de positie van het cirkeltje wordt verplaatst kon in nog wel beredeneren

[ Voor 20% gewijzigd door HawVer op 04-01-2008 21:08 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

MrWilliams schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:40:
Inderdaad: zolang intgod niks van zijn problemen kenbaar maakt, zal de financiële administratie denken dat ze haar werk goed heeft gedaan. Inclusief leiding. Dat is precies de reden waarom ik hem aanspoor om iets te ondernemen. Via zijn UM of direct op de FA. Overigens is hij wat mij betreft een uitzondering, want ik heb er verder nog niemand over gehoord.
Ik ben al drie maand lang aan het klagen, elke maand opnieuw iets wat niet klopt.

En ik moet niet alles nagaan - ik moet er vanuit kunnen gaan dat alles gewoon klopt.

Zitten jullie ook elke maand te kijken of de elektriciteit die uit het stopcontact komt wel klopt? Als de stroom uitvalt, is dat dan jouw fout? Want je had maar moeten kijken of je energieprovider zijn werk goed doet.
Als er een gat in de weg zit, bel je dan onmiddellijk met het Ministerie?

Je moet een bedrijf kunnen vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Missen is menselijk, maar zoveel missers duidt op amateurisme.

Nogmaals, ik zit elke maand mijn loon uit te pluizen en elke maand klopt het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

MrWilliams schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:00:
[...]
Mocht je ideeën hebben over het verbeteren van procedures of processen, laat het de betreffende mensen even weten of gooi iets in de ideeënbus.
Dude. Het laatste 20 pagina's tellende idee wat ik in de bus heb gestopt is "verdwenen". Via mijn UM de organisatie ingeschoten en vervolgens kwijtgeraakt/kwijtgemaakt.

Er wordt gewoon niets mee gedaan. Mensen klagen bijvoorbeeld al heel lang (lees: sinds ingebruikname van het scherm) over de volgende keuze op het intranet

- eigen bijdrage verlagen met 0 euro;
- eigen bijdrage niet verlagen.

Toch wordt er niets gewijzigd terwijl meerdere mensen hierover geklaagd hebben en meerdere mensen hier problemen door hebben gekregen. Maar veranderen? Neen hoor! Te moeilijk, kost interne uren en is dus niet productief en meer van dattum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

HawVer schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:05:
Zijn er meer mensen die hier niet uitkomen? Overigens denk ik niet dat Sogeti het bedrijf voor mij zou zijn, maar goed dat is vooral gevoelsmatig.

spoiler:
Ik bedoel, hoe kan ik weten dat de kleur wordt veranderd door de stip in het midden? Dat de positie van het cirkeltje wordt verplaatst kon in nog wel beredeneren
Volgens de redenering van Willem had je hierover een gesprek moeten aanknopen met je Unit Manager, had je het werk moeten controleren en aangeven dat het niet klopt, had je een mogelijke oplossing in de bus met ideetjes moeten droppen en had je het maar beter moeten uitzoeken. Nu heb je dus je kans gemist om centraal te staan!

Maar alle gekheid op een Sogetist: tijdens de echte opgaves krijg je dat vooraf gemeld. Het is alleen jammer maar wel typerend dat die broodnodige informatie nergens terug te vinden is bij het voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:21

FreakNL

Well do ya punk?

intGod schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:40:
[...]

....

Er wordt gewoon niets mee gedaan. Mensen klagen bijvoorbeeld al heel lang (lees: sinds ingebruikname van het scherm) over de volgende keuze op het intranet

- eigen bijdrage verlagen met 0 euro;
- eigen bijdrage niet verlagen.

Toch wordt er niets gewijzigd terwijl meerdere mensen hierover geklaagd hebben en meerdere mensen hier problemen door hebben gekregen. Maar veranderen? Neen hoor! Te moeilijk, kost interne uren en is dus niet productief en meer van dattum.
Wat een gezwam... Ik zit intern, dus veel Sogetisten om me heen, en heb nog nooit iemand horen klagen hierover. Misschien moeten mensen leren lezen, want er staat duidelijk onder:
Als je de keuze nee gemaakt hebt:
Je hebt gekozen om je leasebijdrage niet te verlagen. Je eigen netto leasebijdrage is dan 57,79 EUR.

Als je de keuze ja gemaakt hebt.
Je hebt gekozen om je eigen netto leasebijdrage minimaal te laten uitkomen op 0.00 EUR per maand. Om dit te realiseren zal er 57,79 EUR per maand uit je flex moeten worden onttrokken. Als je actuele flexsaldo echter lager is dan het vereiste saldo, zal je eigen netto leasebijdrage evenredig hoger zijn.
De bedragen zijn overigens persoonlijk, dus zullen bij iedereen anders zijn. Maar er staat toch duidelijk dat als je "Nee" kiest, de eigen bijdrage van je NETTO inkomen zal afgaan... En dat als je "Nee" kiest je moet zorgen dat je voldoende flexsaldo hebt, omdat het anders alsnog van je netto salaris zal afgaan...

Als je dit niet begrijpt is het *knip flame*

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik bedoel natuurlijk:

De bedragen zijn overigens persoonlijk, dus zullen bij iedereen anders zijn. Maar er staat toch duidelijk dat als je nee kiest, de eigen bijdrage van je NETTO inkomen zal afgaan... En dat als je "Ja" kiest je moet zorgen dat je voldoende flexsaldo hebt, omdat het anders alsnog van je netto salaris zal afgaan...

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 05-01-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Wie heeft een goede site met voorbeelden / oefeningen van Stroomdiagrammen?!

En hoe gaan de meeste mensen naar een Selectiedag? Strak in pak (wat ik van plan ben) of meer casual? ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Anoniem: 165438 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:49:
Wie heeft een goede site met voorbeelden / oefeningen van Stroomdiagrammen?!

En hoe gaan de meeste mensen naar een Selectie dag? Strak in pak (wat ik van plan ben) of meer casual? ff checken.
Als je een leuk pak hebt zou ik die aan trekken. Het is tenslotte een sollicitatie.

Verder heb ik niet geoefend voor de test. Ik heb het op mij aflaten komen.
Je krijgt voldoende tijd tijdens de test en van te voren krijg je nog een aantal oefen opgave die alles duidelijk moeten maken. Toen ik de test deed was het zo dat je de oefen opgave zo vaak mocht maken als jij zelf wilde.

suc6 met de test en sollicitatie :)

Verder in zijn algemeenheid, veel oefenen voor zo'n test vind ik zo ie zo een beetje fout. Je moet namelijk die test maken om te laten zien op wat voor denk niveau zit. Als iemand heel veel gaat oefenen en zo goed door de test komt omdat hij/zij een stroomdiagram goeroe is geworden. Dan kan het zijn dat die persoon zichzelf in de praktijk tegen komt omdat hij/zij het denk niveau niet aan kan tijdens zijn werkzaamheden.

[ Voor 2% gewijzigd door Mirrorshade op 06-01-2008 16:03 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt!

Ze adviseren je overigens wel jezelf een beetje voor te bereiden dus dat doe ik nu dan ook. Dat stroomschema snap ik helaas niet wat op de website staat. De info is vrij summier ook om het te kunnen volgen.

Hier de voorbeeldopgave.
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a124/rolph20/Afbeelding1-6.png

Even los van de uitleg op de site van Sogeti welke getoond wordt na het invullen van het correcte antwoord.

Ik zie dat het blokje kan wijzigen in kleur en in positie van het bolletje. Maar hoe weet ik nou welk effect het stopbordfiguur op dat blokje heeft? Het heeft te maken met de positie van de zwarte puntjes. Zoveel is duidelijk ;)
Overigens wordt het vergeleken met de Controlefiguur. Dus als het niet hetzelfde is als de controlefiguur gaat hij terug totdat hij wel overeen komt. Enige wat dus van belang is: wat nog wijzigt nadat hij daar doorheen is gekomen. Maar ja dan moet je dus wel weten wat voor effect dat ding heeft natuurlijk.

Er is vast wel iemand die het toe kan lichten? Heeft de uitleg links een betekenis? Of is het juist de bedoeling dat je zelf achterhaald wat het effect is??!??

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 165438 op 06-01-2008 16:17 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16-05 19:37
intGod schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:46:
[...]

Volgens de redenering van Willem had je hierover een gesprek moeten aanknopen met je Unit Manager, had je het werk moeten controleren en aangeven dat het niet klopt, had je een mogelijke oplossing in de bus met ideetjes moeten droppen en had je het maar beter moeten uitzoeken. Nu heb je dus je kans gemist om centraal te staan!

Maar alle gekheid op een Sogetist: tijdens de echte opgaves krijg je dat vooraf gemeld. Het is alleen jammer maar wel typerend dat die broodnodige informatie nergens terug te vinden is bij het voorbeeld.
:P Ok, duidelijk.
Anoniem: 165438 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:16:
Bedankt!

Ze adviseren je overigens wel jezelf een beetje voor te bereiden dus dat doe ik nu dan ook. Dat stroomschema snap ik helaas niet wat op de website staat. De info is vrij summier ook om het te kunnen volgen.

Hier de voorbeeldopgave.
[afbeelding]

Even los van de uitleg op de site van Sogeti welke getoond wordt na het invullen van het correcte antwoord.

Ik zie dat het blokje kan wijzigen in kleur en in positie van het bolletje. Maar hoe weet ik nou welk effect het stopbordfiguur op dat blokje heeft? Het heeft te maken met de positie van de zwarte puntjes. Zoveel is duidelijk ;)
Overigens wordt het vergeleken met de Controlefiguur. Dus als het niet hetzelfde is als de controlefiguur gaat hij terug totdat hij wel overeen komt. Enige wat dus van belang is: wat nog wijzigt nadat hij daar doorheen is gekomen. Maar ja dan moet je dus wel weten wat voor effect dat ding heeft natuurlijk.

Er is vast wel iemand die het toe kan lichten? Heeft de uitleg links een betekenis? Of is het juist de bedoeling dat je zelf achterhaald wat het effect is??!??
HawVer in "Ervaring werken bij Sogeti Deel 2" <- Dat was inderdaad ook mijn vraag. Voordat je een stroomdiagram kan doorlopen moet je wel weten wat welk object doet. Misschien is het wel de grap dat je moet aangeven dat er randvoorwaarden missen? In de IT krijg je zelden in 1 keer een volledig plaatje voorgeschoteld.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Maar dan is het vreemd dat ze dit als voorbeeldvraag neerzetten en daarna een uitleg geven over hoe je dat had moeten beredeneren.
Ik hoor het wel bij de uitleg welke er aan vooraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

Croga

The Unreasonable Man

Empathy schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:26:
Dan ga ik jou waarschijnlijk nog wel een hand geven ;)
Nog sterker: Dan *hebben* we elkaar de hand geschud waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:58
Ik heb een aanbieding van Sogeti gekregen om per 1 februari te starten als Young Professional in de functie van Information Analist. Sogeti lijkt mij een erg leuk bedrijf en de mogelijkheid om onbeperkt cursussen te volgen spreekt mij ook erg aan. De aanbieding is voor 40 uur per week, maar ik zit er aan te denken om een contract voor 32 uur te vragen en verder ongeveer 8 uur in de week te besteden aan cursussen in eigen tijd (na de start periode). Is er iemand die ervaring heeft met deeltijd werken bij Sogeti en is er iemand die weet hoe Sogeti aankijkt tegen parttime werken als YP? Wat voor effect heeft dit op je secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder de leaseauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik weet niet of het zomaar mogelijk is als YP, het is in ieder geval niet gebruikelijk...

Iets verderop in je carriere komt het wel wat meer voor bij Sogeti, maar dat is vooral bij de mensen van 50+ of mensen die net in de kinderen zitten...

Secundaire arbeidsvoorwaarden is makkelijk, alles keer 0,8 (in het geval van 32 uur)... Voor je lease-budget is dat bijzonder nadelig, omdat het wel gewoon 40.000km/4 jaar blijft, dus je auto blijft even duur, terwijl je leasebedrag sterk zakt. Vakantiedagen is ook minder, maargoed, dat vang je natuurlijk op doordat je meer vrij bent...

Al-met-al heb ik het idee dat Sogeti niet het bedrijf is om 32 uur te werken, zeker niet als YP... Wat overigens wel een optie is, en vaak een betere, is genoegen nemen met iets minder vrije dagen (denk bijvoorbeeld aan 36 uur, en dan elke twee weken een dag vrij) en deze vrije dagen kopen. Dat kost je wel geld, maar je behoudt je lease-budget, je vrije dagen, en je volledige salaris. Dit schijnt voordeliger te zijn, maar is wel iets wat je met je unit-manager (en later, de klant) moet regelen (omdat je slechts de 1e honderd uur zonder toestemming mag kopen).. Is allemaal niet zo makkelijk in de detachering....

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 12-01-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

De truuk is dat je bij Sogeti zowieso 12.5 vakantiedagen bij kunt kopen tegen je standaard uurloon. Dus zonder dat je secundairen er bij inschieten. Hiervoor heb je ook nog eens geen toestemming van je manager nodig.

Daarnaast kun je nog 27.5 vakantiedagen bijkopen waarvoor je wel toestemming nodig hebt en die wel van je secundairen af gaan.

Natuurlijk kun je altijd vragen of deeltijd werken mogelijk is. Maar aangezien het werk grotendeels uit detachering zal bestaan is dat niet gebruikelijk. Je flexibiliteit wordt daarmee minder en dus je inzetbaarheid. Door vakantiedagen bij te kopen kun je tussen opdrachten door minder werken of zelfs met je opdracht afspreken dat je hier of daar een week/weekend vrij neemt. Dat is een stuk flexibeler te doen dan simpelweg stellen dat je op Vrijdag niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippel
  • Laatst online: 05-05 07:58
Bedankt voor jullie antwoorden. Tussen 2 opdrachten in zo nu en dan een tijdje vrij plannen is natuurlijk ook een aardige optie. Ik ben benieuwd hoe verschillende YP hun werk ervaren. Hoe ziet een dagindeling er nou zo ongeveer uit. Hoe laat vertrek je van huis, hoe laat ben je weer thuis, hoeveel cursussen volg je per week/maand/jaar? Hoeveel tijd ben je daar nog mee bezig in eigen tijd (incl. zelfstudie)? Is het ook mogelijk om op verzoek een deel van je werktijd te gebruiken voor zelfstudie? Ik snap dat dat voor iedereen weer anders is, maar ben gewoon benieuwd om een beetje een beeld te krijgen van mijn eventuele toekomst. Daarnaast de vraag hoeveel je precies leert tijdens de basiscursus, is dit voldoende om goed beslagen ten ijs te komen bij de eerste opdracht? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is inderdaad zeer lastig te beantwoorden, zeker op het gebied van klussen die je krijgt.. Je moet daar ook wat geluk bij hebben, krijg je een klus ver weg, of juist dichtbij?

Op het gebied van cursussen, ook dat hangt volledig van jezelf al, hoe snel wil je gaan? Ik besteed gemiddeld zo'n 5 uur doordeweek en dan nog een uurtje of 2 a 3 in het weekend aan mijn scholing, maar ik ken er genoeg die veel minder daaraan doen. Maar dan stijg je dus ook niet al te snel in je functieniveau....

Vrij krijgen om te leren/studeren is er niet echt bij geloof ik, of het moet direct toepasbaar zijn/nodig zijn op je klus... (en dan nog is het meestal in de avond, als je een extra cursus krijgt bijvoorbeeld)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240756

Werk zelf nu een half jaar bij Sogeti als test engineer, zelf Bedrijfskunde gestudeerd.
Er werd veel moois beloofd over het werk als tester enz enz.
Maar het is gewoon zwaar ruk !
Ga met tegenzin naar mijn werk, het is zo demotiverend (en ik zit op een groot test-project wat veel prestige heeft en bla die bla).
Ligt misschien wel aan de opdracht, ik zit bij een groot pensioen en verzekering bedrijf in Amsterdam dat echt suf is.

Voor de rest is het wel super dat je onbeperkt opleidingen kan volgen, het bedrijf heeft uitstraling en organiseert veel leuke seminars.
Er hangt wel een sfeertje dat alles wordt doorverteld wat je zegt in de wandelgangen , dus je moet wel een beetje oppassen met wat je zegt.
Verder is het een heel erg commercieel bedrijf, zolang jij maar bij een opdrachtgever neergeparkeerd bent en dikke euro's oplevert zijn zij blij. (Als beginnend tester betaald een opdrachtgever zo'n 65 euro voor je per uur).

De basisopleiding van testen stelde niet zoveel voor (ik verwachte er wel veel van).
Ohio is wel een leuke ervaring, maar daar heb je natuurlijk ook een amortisatie-regeling voor, ze halen het geld uiteindelijke toch wel terug met de winst die ze op jouw maken bij een opdrachtgever.
Je kan wel als je eenmaal bij Software Control zit, overstappen naar een andere divisie.
Dit heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk was er een ander bedrijf dat me veel meer bood, leukere opdrachten (meer afwisseling, meer taken) en ook een leukere lease-car, laptop enz.

Bij Sogeti begin je in schaal P3 als Young professional.
Dan heb je nou niet echt veel afwisseling in je werk bij een opdrachtgever, vooral niet bij een grote.
Jij hebt je taakje, en anderen hebben die van hun.
Van andere collega's met wie ik de basisopleiding heb gedaan hoor ik dat ze bij een groot telecom bedrijf zich de hele dag dood vervelen en zitten te internetten en te hyven.
Een ander is weer de hele dag bezig met dingen overtypen in een Excel bestand (en dat met een afgeronde studie he).

Het salaris is omhoog gegaan naar 2150, en je krijgt die mobiliteitstoeslag (voor een Golf, A3, Leon enz moet je bijbetalen).
Het klinkt allemaal heel mooi, en als je toch bij Sogeti aan de slag wil ga dan bij een andere divisie!
Bij Software Control zijn ze zelfs zo desperate voor mensen dat ze mensen met bijv. onafgeronde Beeldende Kunsten/ kabeltrekkers/ verkoper in een computer winkel /etc. dezelfde baan aanbieden als iemand die Bedrijfskundige Informatica heeft afgerond.

Zo, dat was mijn verhaal :)

Heb je nog vragen , stel ze dan.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

waarom ben je als tester begonnen?

Er zit hiernaast een senior architect die dezelfde vooropleiding heeft gedaan, die is als javaan begonnen. Wellicht eens met je UM praten over een overstap naar een andere divisie. Er zijn zat mogelijkheden. Hier kun je zelf op aansturen. Welk werk kun je nog meer per direct uitvoeren? En wat kun je over een paar maanden (welke cursussen ben je aan het volgen)?
Je hebt misschien verwachtingen van je werkgever, maar je zult zelf heel duidelijk moeten aangeven waar je naar toe wilt en hier ook naartoe moeten gaan werken. Stel met je UM een plan op en zorg dat je jezelf en hem daaraan houdt. Simpelweg zeggen dat de opdracht ruk is werkt niet.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 18:51
Anoniem: 240756 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:41:
.....
Zo, dat was mijn verhaal :)

Heb je nog vragen , stel ze dan.

Gr.
Misschien wil je teveel te snel. Ik doel niet zozeer op het financiele gedeelte, maar meer qua werk.
Detacheren heeft voor- en nadelen.
Voordeel is dat je een diversiteit aan functies kan bekleden, maar dit moet je zien over meerdere jaren.
Nadeel is dat het inderdaad prestatie gericht is, maar begrijp dan wel: als jij niet werkt, hebben ze geen inkomen en wel kosten. Sogeti is een commercieel bedrijf en er moet wel geld verdient worden.
Dit heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk was er een ander bedrijf dat me veel meer bood, leukere opdrachten (meer afwisseling, meer taken) en ook een leukere lease-car, laptop enz.
Wat is nu je reden van vertrek? Geld of meer uitdaging?
Bij detacheren is de garantie op een leuk project nooit groot. Ook bij je toekomstige werkgever kunnen ze je mooie projecten beloven, maar waarmaken is een tweede.

Je bent en blijft afhankelijk van de ontwikkelingen van de markt. Ik heb voor Sogeti bij een ander detacheerbedrijf gewerkt, en daar werd aanzienlijk minder rekening gehouden met je wensen die je had aan een opdracht.

Ik werk inmiddels 8 jaar in de ICT-dienstverlening (lees detachering). Ik heb diverse functies gehad: van helpdesk tot projectleider. En hier ben ik juist blij om; iedere stap omhoog in mijn carriere heb ik te danken aan de diversiteit aan functies die ik heb vervuld.
Bij Software Control zijn ze zelfs zo desperate voor mensen dat ze mensen met bijv. onafgeronde Beeldende Kunsten/ kabeltrekkers/ verkoper in een computer winkel /etc. dezelfde baan aanbieden als iemand die Bedrijfskundige Informatica heeft afgerond.
Wat had je dan verwacht? je komt net uit je opleiding... een topjob op hoog management niveau? Geloof me, dan is hele andere koek dan in de boeken staat beschreven. Ga eerst even onderaan de ladder beginnen en werk je dan omhoog. Wat je wel zult zien is dat je met je papieren een snellere groei zal meemaken dan de "kabeltrekkers"

Ik wens je in ieder geval succes bij je nieuwe werkgever en hoop dat je daar wel een opdracht zal krijgen waarin je je prettig voelt.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Syl,
Wat jij verteld is jouw ervaring. Je kunt soms gewoon slecht terecht komen, dat is het risico van detachering. Ik zit ook bij dat grote telecom bedrijf, en ja.. ook ik verveel me wel eens. Maar meestal heb ik genoeg te doen; ik zit niet vast aan 1 project, maar ik werk aan meerdere. Enkele zelfs zelfstandig!
Je kunt idd wel overstappen; het gras bij de buren lijkt immers altijd groener? Maar wie garandeert jouw dat het daar daadwerkelijk beter is? Je kunt bij eenzelfde opdracht terecht komen; qua loon zul je er ook niet gigantisch op vooruit gaan; lease-regelingen verschillen zijn over het algemeen ook niet zo groot hoor..

Wat betreft het aannemen van mensen met onafgeronde opleidingen; als ik me niet vergis ben jij ook nog aan de studie, 1ste of 2de jaars BI? ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Ik ben nu 31 jaar en werk al 13 jaar in de IT. Ik heb dan ook een x aantal werkgevers achter de rug om het zo maar te zeggen. Ik heb in deel 1 en in dit deel wat ervaringen van anderen doorgenomen. En geloof mij alsjeblieft, het is vervelend, maar zeker niet slecht. Wacht maar tot je een slechte werkgever hebt gehad, dan zul je begrijpen wat ik daar mee bedoel. Ik heb ook wel eens wat vragen gehad over mijn salaris en die heeft mijn UM perfect voor mij uitgezocht. Echt alle problemen die ik heb, pakt mijn UM voor mij op. Ik vind het dan ook heel naar dat er nog collegae zijn die wel problemen hebben. Natuurlijk kan niet alles goed gaan. Maar ik ben van mening dat alles binnen een redelijke termijn te corrigeren valt. En daar hoort jouw UM zeker een grote rol in te spelen. Daar is hij/zij voor. Maar goed, dat is mijn mening wat betreft een UM. Die hoort er voor jou te zijn.
Wat betreft het werk inhoudelijk, een slechte/saaie/duffe/somme opdracht kun je Sogeti niet kwalijk nemen lijkt mij. Volgens mij wordt je echt wel overgeplaatst als je te kennen geeft ongelukkig te zijn met je huidige opdracht. Sogeti heeft er niets aan als jij niets leert. Sogeti heeft er niets aan als jij ongelukkig bent en dat ook gaat uitstralen. Persoonlijk heb ik tweemaal aangegeven dat ik een andere opdracht wil. Dit is door de RM aangekaart bij de klant waarop ik een andere opdracht / functie kreeg. De tweede keer was ik iets botter en dit begreep mijn UM. Het is nergens voor nodig ongelukkig te zijn en werk beneden jouw niveau uit te voeren. Je moet wel veel zelf doen. Het is maar wat je er zelf van maakt. Voor de duidelijkheid, ik kan mij wel voorstellen dat eeh YP in een testomgeving niet op veel verandering hoeft te rekenen. Maar dan zou je gewoon een andere richting op moeten of inderdaad een andere werkgever moeten opzoeken. Sogeti heeft haar eigen manier van testen, packaging etcetera. Kun jij je daar niet in vinden, dan moet je iets anders gaan doen of het ergens anders gaan proberen. En dat moet kunnen zonder wederzijds verwijt. Om maar terug te komen op interne aangelegenheden, dit moet je eens goed oppakken. Spreek jouw manager er op aan ook al is de beste man of vrouw nog zo aardig. Zij moeten dat gewoon regelen. Desnoods via managers onder mekaar. Het is jouw goed recht om een ander aan te spreken, zeker als het invloed heeft op jou!

Mocht iemand bij Sogeti willen werken... Deze werknemer heeft niets anders dan lof voor het administratieve loopwerk van Sogeti. Ik heb wel eens een maand met iets problemen gehad. Maar dat is goed opgelost met een degelijke verklaring en excuses. Niet iedereen post hier inderdaad. Dit geldt voor negatieve en positieve ervaringen!

EDIT:

Wat betreft opleidingen, ik volg wat ik kan volgen. Een cursus CCNP ofzo kun je wel vergeten. Maar intern is veel mogelijk. Ook een vervolg studie WO of HBO, no problemo... Dat vind ik persoonlijk erg fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Die Bruine op 15-01-2008 17:24 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:13
Anoniem: 240756 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:41:

1)
Er hangt wel een sfeertje dat alles wordt doorverteld wat je zegt in de wandelgangen , dus je moet wel een beetje oppassen met wat je zegt.

2)
Van andere collega's met wie ik de basisopleiding heb gedaan hoor ik dat ze bij een groot telecom bedrijf zich de hele dag dood vervelen en zitten te internetten en te hyven.

3)
Het klinkt allemaal heel mooi, en als je toch bij Sogeti aan de slag wil ga dan bij een andere divisie!
1) Tip voor jezelf mischien?
2) Ik weet over wie je het hebt. Het ligt waarschijnlijk aan de inzet van die persoon zelf. Als tester heb je genoeg te doen! Bijvoorbeeld inlezen, voorwerk of skillporten.
3) Niemand heeft je gedwongen je handtekening te zetten, je bent daar zelf verantwoordelijk voor.
Stinger_ schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:55:

Wat betreft het aannemen van mensen met onafgeronde opleidingen; als ik me niet vergis ben jij ook nog aan de studie, 1ste of 2de jaars BI? ;)
;) My thought also...

[ Voor 26% gewijzigd door mcsluis op 16-01-2008 17:30 . Reden: taaltechnisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoJaVa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb de intentie om per 1-3 bij Sogeti High Tech te gaan beginnen als YP. Zijn er YP's met ervaringen op deze afdeling? Hoe is het met de opdrachten op het moment? Veel bank-zitters of niet?

Welke regio zitten de opdrachten? Vooral EHV e.o? of ook meer richting randstand?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Die Bruine schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:22:
Wat betreft opleidingen, ik volg wat ik kan volgen. Een cursus CCNP ofzo kun je wel vergeten. Maar intern is veel mogelijk. Ook een vervolg studie WO of HBO, no problemo... Dat vind ik persoonlijk erg fijn.
Hmmz, hoe bedoel je dat? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
NoJaVa schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:54:
Ik heb de intentie om per 1-3 bij Sogeti High Tech te gaan beginnen als YP. Zijn er YP's met ervaringen op deze afdeling? Hoe is het met de opdrachten op het moment? Veel bank-zitters of niet?

Welke regio zitten de opdrachten? Vooral EHV e.o? of ook meer richting randstand?

Gr.
Als er geen werk op het gebied van HT zou zijn, zou jij niet de mogelijkheid hebben gehad om te solliciteren naar deze functie en een aanbod hebben gekregen. Detachering blijft natuurlijk altijd onzeker. Echter de baas wil je liever ook niet op de bank hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Die Bruine schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:22:
Wat betreft opleidingen, ik volg wat ik kan volgen. Een cursus CCNP ofzo kun je wel vergeten.
Waarom dat? Kan me niet voorstellen dat dat boven het budget ligt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAC.Apple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 17:33
NoJaVa schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:54:

Gr.
Even High Tech promoten: er zit welgeteld 1 iemand op de bank als ik het goed heb, maar die is ook net begonnen en komt om in de intake gesprekken :)

Opdrachten liggen veel in omgeving EHV inderdaad hoewel je nu hier een daar opdrachten ziet opduiken in de omgeving Utrecht, maar ook Delft e.o.

Als je meer wil weten contact me maar.

M1 or not to M1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoJaVa
Nou dat is mooi! ik heb nog wat contact gehad, en ga per 1-3 beginnen bij de club!

'k heb er zin an.

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfling
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-04-2022
Beste Iedereen,

Ik heb volgende week vrijdag een uitnodiging voor de selectiedag in Rotterdam. Sogeti werd voorgesteld door een vriendin van mij die ook bij Sogeti werkt.

Ik word mogelijk geplaats bij IS of Software Control als YP als ik de selectiedag haal.

Mijn vraag:
1) Wat kan je verwachten aan werkzaamheden bij Infrastructuur Service?
2) Wat kan je verwachten aan werkzaamheden bij Software Control?
3) Kan je jouw werk goed combineren met een studie die door Sogeti word vergoed (een dt. HBO Studie)?

Alvast bedankt voor jullie meningen.

[ Voor 144% gewijzigd door Morfling op 18-01-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
Ik zie dat ik weer eens onduidelijk was :+ . Natuurlijk gaat het niet voor elke cursus op, maar zoiets als je CCNP halen. Dat gaat net zo goed met boeken en een goede opdracht. Dus mocht je interesse uit gaan naar bv Cisco, dan zullen zij ook wel de moeite doen om je zo een opdracht te geven. Je moet er natuurlijk wel wat mee hebben. Wat betreft avondstudies, deze vallen gewoon onder de amortisatie regeling. Natuurlijk vergt het jouw privé tijd. Maar toch wel prettig dat Sogeti daar niet moelijk over doet (naar mijn weten) en het allemaal voor jou betaalt. Er zijn nogal wat bedrijven die daar niet aan doen. Snap ik overigens niet want het is voor een werkgever fiscaal allemaal interessant.

1: IS : In den beginne... Tja als beheerder, troubleshooter, medewerker projecten. Noem het maar op. En dit is mogelijk als Windows/Linux/Unix/Networking medewerker/specialist. Maar het zou ook zomaar als Citrix of Terminal service specialist zijn. Beetje afhankelijk, nou ja beetje, van jouw kennis.
3. Studie is aan jou. Avondstudie HBO is te doen hoor. Ik ga gewoon wat minder uit en geniet meer van de tijd die ik wel vrij heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Die Bruine op 21-01-2008 11:32 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoJaVa
Iemand een idee wanneer de starters van maart naar Ohio gaan? .... Het grote aftellen is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 31-05 16:47
NoJaVa schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:51:
Iemand een idee wanneer de starters van maart naar Ohio gaan? .... Het grote aftellen is begonnen.
Ik zal 1 feb beginnen bij de divisie IS als YP en ik ga 15-3-2008 naar Ohio. Dat is wat ik allemaal tot nu toe tehoren heb gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 22-01-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210685

Ik heb ook een aanbieding gekregen als YP en het salaris is inderdaad niet erg hoog maar voor mij nu (nog) niet het allerbelangrijkste. Ik kreeg wel de indruk dat je salaris wel snel omhoog kan gaan, klopt dit?
Je hebt 2x per jaar een beoordelingsgesprek begreep ik en je zal dan ook, als je gewoon je werk doet, ook iedere keer een salarisverhoging krijgen. Klopt dit en hoe snel gaat je salaris omhoog? Is dat na een jaar al een paar honderd euro of stukken minder? Ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

hhrulez,

Om te beginnen: Het startsalaris van een YP is behoorlijk hoog. Je begint met meer dan 2000 euro bruto per maand en dat is een behoorlijk salaris. Om dan te verwachten dat je na een jaar "een paar honderd euro" meer gaat verdienen is heel onwaarschijnlijk. Ik denk ook als je dat verwacht dat je niet helemaal door hebt hoe de arbeidsmarkt in elkaar steekt.

Binnen Sogeti wordt gewerkt met functie huizen. Binnen de functie huizen zijn functie niveaus beschreven en daar zijn salarisbanden aan gekoppeld. Aan de hand daarvan kun je redelijk zien hoe je salaris zich zal ontwikkelen.

Als YP begin je in principe (als je net van school komt) zonder enige vaardigheden. Je hebt weliswaar kennis maar die is nog niet in de praktijk getoetst. Als jij in de praktijk bewijst dat je vaardigheden boven het functie niveau zitten waar je op start dan kan het zijn dat je snel een functie niveau gepromoveerd wordt met bijbehorende waardering. Over het algemeen is het echter lastig om dat binnen het eerste jaar te bewijzen.

Heb geduld. Ga vooral op zoek naar opdrachten die je leuk vindt en waar je wat van kunt leren. De beloning komt dan vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250869

Wie kan mij uitleg geven over onderstaande diagram. Bij de rondjes (controlefiguren) staan de stipjes ook onder, boven of midden maar wat moet je er in dat geval mee doen en hoe komen ze bij deze uitkomst?

Heb maandag een sellectiedag bij Sogeti in Groningen voor de afdeling Software Control. Wie heeft er nog verdere tips?

Afbeeldingslocatie: http://www.jakob-jan.nl/images/stroomdiagram.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Anoniem: 250869 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:55:
Wie kan mij uitleg geven over onderstaande diagram. Bij de rondjes (controlefiguren) staan de stipjes ook onder, boven of midden maar wat moet je er in dat geval mee doen en hoe komen ze bij deze uitkomst?

Heb maandag een sellectiedag bij Sogeti in Groningen voor de afdeling Software Control. Wie heeft er nog verdere tips?

[afbeelding]
lees dit document maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt het is nu helemaal duidelijk dus dat moet wel lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben inmiddels ook aangenomen en ga vanaf 1 maart aan de slag bij de divisie Software Controle. Mijn uitkomsten op de cpaciteitentest lagen tussen de 89 en 97 dus dat was al met al ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57219

Hoeveel invloed heb je bij Sogeti eigenlijk over de regio waar je gedetacheerd wilt worden? Ik woon zelf in A'dam en zit liever niet dagelijks vanuit de randstad in de file naar Eindhoven :) Valt daar iets voor te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Anoniem: 57219 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:40:
Hoeveel invloed heb je bij Sogeti eigenlijk over de regio waar je gedetacheerd wilt worden? Ik woon zelf in A'dam en zit liever niet dagelijks vanuit de randstad in de file naar Eindhoven :) Valt daar iets voor te regelen?
Er geld zo ie zo een regel dat je maar max 1,5 uur mag reizen naar je opdracht. Daarnaast word er gekeken naar je persoonlijke situatie. Mocht je over de 1,5 uur reistijd heen gaan, dan wordt er in overleg met je unit manager naar een toepasselijke oplossing gezocht.

Maar aangezien de meeste opdrachten in de regio van de randstad liggen is er een zeer grote kans dat je daar gewoon aan de slag kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Hangt van het aanbod af, en in welke regio je woont.

Ik woon in Groningen, en woon nu ruim een half jaar in een hotel in het westen. Voordeel daarvan is dat er een financiele beloning tegenover staat, het nadeel is dat ik niet meer weet hoe mijn vriendin heet, en mijn vrienden weinig zie. Je sociale leven stort dus wel in 1 keer in elkaar.

Een andere collega woont in Adam en heeft een jaar lang een klus in Amersfoort. Ook in een hotel.

[ Voor 6% gewijzigd door mcsluis op 07-02-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
mcsluis schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:22:
[...]

Een andere collega woont in Adam en heeft een jaar lang een klus in Amersfoort. Ook in een hotel.
Dat ligt toch niet zo ver van elkaar om in een hotel te overnachten.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 18:51
mcsluis schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:22:
[...]

...

A'dam - Amersfoort is niet zo'n grote afstand... wel overdreven om daarvoor in in een hotel te overnachten.
A. je rijdt tegen de file in
B. je bent volgens mij binnen een uurtje in amersfoort... sterker nog 40 minuten is makkelijk haalbaar.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Stiekem best veel, zeker als het nog even duurt voordat je op de bank komt te zitten. Als je gebeld wordt, vragen ze meestal of je de afstand ziet zitten. Als je nee zegt, zoeken ze verder. Tenzij ze denken dat jij echt dè persoon bent en zelfs dan nog valt er over hotel, aangepaste werktijden te praten.

Je kunt ook zelf reageren op binnengekomen aanvragen. Dit werkt voor jou, planners en managers veel beter en heeft vaak sneller en beter resultaat dan dat je af gaat wachten. Bovendien kun je hiermee zoeken op locatie en voor jou uitdagende opdrachten. Je moet er wel snel bij, want iedereen weet dat je beschikbaar bent/komt en iedereen ziet die opdrachten! Zodra je weet dat je beschikbaar komt: als een gek zoeken en bellen. (dit ervaar ik meestal als een drukkere tijd dan in de opdrachten zelf :P)

Als je al wat langer op de bank zit, dan wordt veel minder gekeken naar locatie. Inzet wordt dan belangrijker. Afhankelijk van je expertise kun je snel of langzaam ingezet worden. Met de huidige markt is het meestal niet zo'n probleem om aan t werk te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door MicroWhale op 07-02-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Zosas schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:43:
[...]

A'dam - Amersfoort is niet zo'n grote afstand... wel overdreven om daarvoor in in een hotel te overnachten.
A. je rijdt tegen de file in
B. je bent volgens mij binnen een uurtje in amersfoort... sterker nog 40 minuten is makkelijk haalbaar.
Ik bedoelde Hoorn, foutief getypt. Die afstand is al wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251819

Ik ga ook per 1 maart aan de slag als YP bij SC in Den Bosch. Heb er erg veel zin in.
Kan iemand mij vertellen wanneer de eerst volgende trip naar Ohio is? Is dat vanaf 15 maart?
En is er een mogelijkheid om een hybride auto te leasen? (bv. de Honda Civic Hybrid?) Deze komt in de lease misschien net iets boven de 750 euro, maar scheelt weer veel in bijtelling.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ohio kan ik jen iet vertellen maar leasen is helemaal vrij.
Wat je te kort komt kun je tot een bepaalde hoogte uit je bruto salaris betalen dus doe er je voordeel mee. :-)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 251819 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:51:
En is er een mogelijkheid om een hybride auto te leasen? (bv. de Honda Civic Hybrid?) Deze komt in de lease misschien net iets boven de 750 euro, maar scheelt weer veel in bijtelling.
Alvast bedankt!
Nog sterker! Er zijn altijd twee "speciale aanbiedingen" van de mobiliteits afdeling. De Toyota Prius is er daar op dit moment één van en die kun je voor exact je budget leasen. Geen eigen bijdrage, lage bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi zo :) Dat wordt dus een Prius of een Civic. Scheelt al gauw 100 euri netto in de bijtelling iedere maand. Dank voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:24

timovd

Voorsprong door techniek

Idd. Een walvis Toyota is een stuk ruimer dan een Golf/Polo, maar wel netto een stuk goedkoper. Dit is dus best een serieuze optie. Ik kan de overheid niet inschatten, maar bedenk hoe de bijtellingen zijn over 4 jaar als je een andere kunt kiezen. De leaseprijzen, etc. kunnen nl. tussentijds veranderen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

In maart wordt mijn leaseauto geleverd waar ik een stukje eigen bijdrage voor moet betalen. Dit haal ik van mijn brutosalaris weg en stort ik in mijn flex. De EB haal ik dan weer uit de flex.

Nu heb je bij mijnflexkeuzes onderaan het stuk mijn bestedingsdoelen staan.
Hier heb je een keuze "wil je de eigen leasebijdrage verlagen ja/nee"

Hierop is mijn antwoord ja.

Je minimaal gewenste netto eigen bijdrage is €xx,xx. Hier heb ik mijn eigen bijdrage ingevuld.

Aan de kenners de volgende vraag: Heb ik het zo goed ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 19-05 16:27

Empathy

Extreme Audio

Croga schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:36:
[...]

Nog sterker! Er zijn altijd twee "speciale aanbiedingen" van de mobiliteits afdeling. De Toyota Prius is er daar op dit moment één van en die kun je voor exact je budget leasen. Geen eigen bijdrage, lage bijtelling :)
*wrong* De Prius is al een tijdje geen aanbieding meer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 230137 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:19:
In maart wordt mijn leaseauto geleverd waar ik een stukje eigen bijdrage voor moet betalen. Dit haal ik van mijn brutosalaris weg en stort ik in mijn flex. De EB haal ik dan weer uit de flex.

Nu heb je bij mijnflexkeuzes onderaan het stuk mijn bestedingsdoelen staan.
Hier heb je een keuze "wil je de eigen leasebijdrage verlagen ja/nee"

Hierop is mijn antwoord ja.

Je minimaal gewenste netto eigen bijdrage is €xx,xx. Hier heb ik mijn eigen bijdrage ingevuld.

Aan de kenners de volgende vraag: Heb ik het zo goed ingevuld?
Juist niet. Dat is fout, dan ga je juist je eigen bijdrage netto betalen. Dit kan handig zijn als je je bruto loon niet wilt verlagen ivm het verkrijgen van een hypotheek ofzo.. Normaal gesproken is het echter altijd beter om netto niets te betalen, en het gedeelte wat je auto meer kost dan het mobiliteitsbudget bruto te betalen..

Ik vulde flex met 60 euro. (mijn auto is 57,79 euro duurder dan het mobiliteitsbudget) Op deze manier is mijn bruto salaris 60 euro lager, maar ben ik voor de rest overal vanaf..

Als ik de andere keuze zou maken, zou ik bruto 60 euro meer verdienen, maar dan zou die 57,79 er netto afgaan (helemaal onder aan de streep van je salarisstrook derhalve).

Bij deze keuze hou je dus op het eind meer over... Voor de duidelijkheid, ik stort 60 euro omdat dat gewoon een mooi rond bedrag is, ik zou ook gewoon 57,79 kunnen storten natuurlijk :)

Overigens staat dit er allemaal duidelijk bij hoor, ook op het screenshot....

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 11-10-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Empathy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:31:
*wrong* De Prius is al een tijdje geen aanbieding meer.. :)
De aanbieding liep origineel tot eind 2007. Op dit moment is op Einstein echter te zien dat hij verlengd is tot 1 April 2008, net als de aanbieding op de 207. Het bestelformulier is niet aangepast maar op Einstein staat er wel duidelijk bij dat hij tot 1 April 2008 geld :)

Persoonlijk kan ik alleen niet leven met die "comfort" uitvoering dus voor mij wordt het toch de Honda. Ik vindt de rijkwaliteiten van de Honda iets minder maar de uitvoering is wel luxer (vooral MP3 ondersteuning vondt ik doorslaggevend)

[ Voor 21% gewijzigd door Croga op 10-02-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

FreakNL schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:55:
[...]

Juist niet. Dat is fout, dan ga je juist je eigen bijdrage netto betalen.
Overigens staat dit er allemaal duidelijk bij hoor, ook op het screenshot....
Bedankt voor je heldere en duidelijke reactie. Driewerf hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:24

timovd

Voorsprong door techniek

Croga schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:59:
[...]

De aanbieding liep origineel tot eind 2007. Op dit moment is op Einstein echter te zien dat hij verlengd is tot 1 April 2008, net als de aanbieding op de 207. Het bestelformulier is niet aangepast maar op Einstein staat er wel duidelijk bij dat hij tot 1 April 2008 geld :)

Persoonlijk kan ik alleen niet leven met die "comfort" uitvoering dus voor mij wordt het toch de Honda. Ik vindt de rijkwaliteiten van de Honda iets minder maar de uitvoering is wel luxer (vooral MP3 ondersteuning vondt ik doorslaggevend)
Hoe is de levertijd eigenlijk van die hybrides? Ik hoorde nl. dat de Prius een levertijd heeft van 5 maanden. Daarbij zijn ze tweedehands ook heel erg duur.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand op Einstein zien hoeveel de Honda Hybrid kost per maand op basis van 4 jaar / 160.000 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:48
Anoniem: 251819 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:34:
Kan iemand op Einstein zien hoeveel de Honda Hybrid kost per maand op basis van 4 jaar / 160.000 km?
Ik heb hem vorige week opgehaald. Ik ben 799 euro kwijt incl. brandstof, leren bekleding, 1200 euro velgen 16" + andere banden, bluetooth carkit, metallic lak, vervroegd inleveren en winterbandenregeling. Excl. brandstof was het 607 euro.

Even een leuke netto kosten vergelijking met een 5drs Peugeot 207 (incl. cruisecontrol, vervroegd inleveren en winterbanden) ;)

Peugeot 207
Cat. prijs: +- 23000 euro
Leasebedrag: +- 710 euro
Netto: (23000 * 25% / 12 * 0,42) + 0,58 * (710-670) = € 224,45

Honda Civic Hybrid (mijn uitvoering)
Cat. prijs: 26590 euro
Leasebedrag: 799 euro
Netto: (26590 * 14% / 12 * 0,42) + 0,58 * (799-670) = € 205,11

2 tientjes goedkoper dus voor veel meer luxe en fijnere auto (persoonlijk maargoed ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, de keuze is dan inderdaad zeer snel gemaakt :) Weet je wat de levertijd is?

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 251819 op 11-02-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

timow schreef op maandag 11 februari 2008 @ 07:16:
Hoe is de levertijd eigenlijk van die hybrides? Ik hoorde nl. dat de Prius een levertijd heeft van 5 maanden. Daarbij zijn ze tweedehands ook heel erg duur.
Volgens mijn lokale Honda en Toyota dealers is de levertijd heel erg afhankelijk van de kleur die je kiest. Blijkbaar heeft de fabriek de kleuren al voor een jaar van te voren bepaald dus als je een kleur kiest die veel besteld wordt kan de levertijd tot ongeveer een half jaar oplopen. Bestel je gewoon standaard wit dan kan het zijn dat de levertijd maar een week of 2 is.

Onze lokale Honda dealer besteld zelf ook een hele bak autos al op voorhand. Dit heeft als voordeel dat als ik er langs ga en zeg "ik wil kleur die, zo snel mogelijk" dan kan het zijn dat hij die een paar maanden terug al 1 in bestelling gezet heeft.

Och ja, dan rijd ik maar even in een voorloopauto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 251819 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:33:
Ja, de keuze is dan inderdaad zeer snel gemaakt :) Weet je wat de levertijd is?
Mijn Civic is zwart metallic met grijs leer, levertijd was toen 5 weken, maarja, voordat je order vanuit Sogeti bij ING is en vervolgens bij de dealer ben je al 3-4 weken verder, daarbij kwam mijn auto begin januari binnen, en moest ik dus tot 1 februari wachten totdat ie uitgeleverd kon worden (Sogeti regels :()...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Martijn schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:03:
[...]

Ik heb hem vorige week opgehaald. Ik ben 799 euro kwijt incl. brandstof, leren bekleding, 1200 euro velgen 16" + andere banden, bluetooth carkit, metallic lak, vervroegd inleveren en winterbandenregeling. Excl. brandstof was het 607 euro.

Even een leuke netto kosten vergelijking met een 5drs Peugeot 207 (incl. cruisecontrol, vervroegd inleveren en winterbanden) ;)

Peugeot 207
Cat. prijs: +- 23000 euro
Leasebedrag: +- 710 euro
Netto: (23000 * 25% / 12 * 0,42) + 0,58 * (710-670) = € 224,45

Honda Civic Hybrid (mijn uitvoering)
Cat. prijs: 26590 euro
Leasebedrag: 799 euro
Netto: (26590 * 14% / 12 * 0,42) + 0,58 * (799-670) = € 205,11

2 tientjes goedkoper dus voor veel meer luxe en fijnere auto (persoonlijk maargoed ;))
Je vergelijking is niet helemaal eerlijk, je moet uitgaan van de aanbieding van Sogeti, geen willekeurige leasemaatschappij prijs pakken. En wat jij vergeet:

Contractlooptijd:

Civic: 4 jaar
Peugeot: 2 jaar (Aanbieding einstein 207 90PK XS pack) (incl. voorloop, geintegreerde
bluetooth carkit, brandstof, winterbanden)

Kostenplaatje peugeot :

Bijtelling: (22.372 * 25% / 12 * 0,42) = €195
Extra leasekosten: Geen (De auto valt exact binnen het leasebedrag (3-Deurs (5 deurs is ook
geen gezicht))
Optie cruisecontrol: € 9,15 Bruto = € 6 netto. (P.M)

Totaal is dat € 201 per maand.

Overige voordelen:

* Normale velgen (heeft de hybrid niet, die heeft standaard afzichtelijke velgen)
* Niet minder luxe dan de civic (= geen voordeel, maar ok)
* Geen plastic goedkoop afgewerkt interieur
* Achterbank kan opgeklapt worden (Civic zit vast ivm met accu's)
* Standaard 16 inch velgen (scheelt weer 1200 euro t.o.v. van jouw samenstelling)
* Sogeti aanbieding heeft er ook een geintegreerde bluetooth carkit bij gedaan

Nadelen

* Geen stoelverwarming
* Geen 6cd wisselaar.

Voor mij wegen de voordelen van een 2 jarig contract met verhoudingsgewijs lage kosten op tegen de 14% bijtelling. Immers de civic is met zijn 14% nog duurder.

Dus een erg luxe wagen, precies binnen het leasebedrag en maar een looptijd van 2 jaar.

(hmm... lijk die citroën verkoper uit de reclame wel...)

[ Voor 10% gewijzigd door mcsluis op 13-02-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

mcsluis schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:13:
* Niet minder luxe dan de civic (= geen voordeel, maar ok)
Dus een erg luxe wagen, precies binnen het leasebedrag en maar een looptijd van 2 jaar.
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid even in allebei de autos gaan zitten. En dan vooral ook achterin.

De 207 is een maat kleiner dan de Civic. De Civic is qua formaat ongeveer de 307. Als je voor nagenoeg hetzelfde geld een auto van een maat groter kunt leasen dan zie ik daar toch wel voordelen in.....

• mcsluis
Croga schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:17:
[...]

Ik zou als ik jou was voor de zekerheid even in allebei de autos gaan zitten. En dan vooral ook achterin.

De 207 is een maat kleiner dan de Civic. De Civic is qua formaat ongeveer de 307. Als je voor nagenoeg hetzelfde geld een auto van een maat groter kunt leasen dan zie ik daar toch wel voordelen in.....
Ik heb de 207 in mijn bezit en idd, achterin is hij krap. Maar in mijn geval: geen kinderen, alleen een vriendin, en die zit naast mij.

Het blijft een persoonlijke keus. Ik wilde alleen even een paar andere punten aanhalen waardoor de vergelijking van Martijn niert opgaat.

• Martijn
mcsluis schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:04:
[...]

Ik heb de 207 in mijn bezit en idd, achterin is hij krap. Maar in mijn geval: geen kinderen, alleen een vriendin, en die zit naast mij.

Het blijft een persoonlijke keus. Ik wilde alleen even een paar andere punten aanhalen waardoor de vergelijking van Martijn niert opgaat.
Mja goed, is maar wat je zelf vind dan... Ik vind de Civic beduidend meer luxe hebben dan een Peugeot 207, leren bekleding etc, en zeker geen goedkoop afgewerkt dashboard. Verder zitten in de prijs die ik schets dus al die 16inch velgen, dus zeg dat het totaal even duur is als een Peugeot 207, goed.

In mijn geval, een achterbank klap ik nooit naar beneden, ik ga geen kasten bij de ikea op lopen halen met mijn lease auto ;), daarbij kan je ook met neergeklapte bank niks kwijt in een 207 ;). Verder ben ik in 3 jaar toch wel door de 160.000km heen, dus scheelt het al weer een jaar t.o.v. de 4 jaar contract ;).

Kleine edit: je gaat van een cat. prijs van 22372 uit, maar dit is zonder de metallic lak, oftewel er komt nog 500 euro cat. prijs = 5 euro per maand netto bij ;) beetje mierenneuken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn op 14-02-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Martijn schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:41:
[...]

Mja goed, is maar wat je zelf vind dan... Ik vind de Civic beduidend meer luxe hebben dan een Peugeot 207, leren bekleding etc, en zeker geen goedkoop afgewerkt dashboard. Verder zitten in de prijs die ik schets dus al die 16inch velgen, dus zeg dat het totaal even duur is als een Peugeot 207, goed.

In mijn geval, een achterbank klap ik nooit naar beneden, ik ga geen kasten bij de ikea op lopen halen met mijn lease auto ;), daarbij kan je ook met neergeklapte bank niks kwijt in een 207 ;). Verder ben ik in 3 jaar toch wel door de 160.000km heen, dus scheelt het al weer een jaar t.o.v. de 4 jaar contract ;).

Kleine edit: je gaat van een cat. prijs van 22372 uit, maar dit is zonder de metallic lak, oftewel er komt nog 500 euro cat. prijs = 5 euro per maand netto bij ;) beetje mierenneuken ;)
Nu we toch aan het mierenneuken zijn:

Mijn wagen heeft een fiscale waarde van 22372 (Incl alle opties die eerder zijn gepost en metallic lak dit is onderdeel van de Sogeti aanbieding)
Dit komt doordat categorie B auto's 600 euro overheidssubsidie krijgen. En jij met je categorie A waarschijnlijk nog meer. Dus die 22372 is echt mijn fiscale waarde.

Maar je hebt gelijk, de civic is op zich een mooie auto. Zeker met de velgen die jij eronder hebt gegooid. Heb eens even een foto'tje bekeken. Waar het mij om ging in mijn vorige post is dat de vergelijking ten alle tijde erg krom is.

Laten we het hier mij bij afsluiten, we komen er toch niet uit. Even goeie vrienden?? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 22:59
Ik hoop dat het onderwerp flexpot goed wordt uitgelegd tijdens de introductie, ik snap er nog steeds weinig van in combinatie met lease auto, bonus bijstorten etc.

Ook moet je zorgen voor een licht overschot in je flexpot i.v.m. een eventuele heffing vanuit je GSM kosten, anders wordt dit ook netto ingehouden?

En wanneer wordt die lijst met lease auto's nu eens bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik snap alleen niet helemaal wat de bovenstaande pagina te maken heeft met het werken bij Sogeti? Afgezien van het feit dat je die autos net als bij elk ICT dienstverlener ook bij Sogeti als keuze krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249844

Even een ander onderwerp:)

Ik heb een aanbieding bij Sogeti gehad voor de masterclass. Hartstikke leuk natuurlijk! Nu heb ik alleen een vraagje over het salaris dat je ontvangt tijdens de eerste 2 maanden. Ik heb begrepen dat je dan geen bonus ontvangt en geen mobiliteitsvergoeding, natuurlijk heel logisch. Maar kan iemand me vertellen wat je de eerste 2 maanden NETTO overhoudt? Zonder vakantiegeld en reisvergoedingen meegerekend..

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 249844 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:31:

Ik heb een aanbieding bij Sogeti gehad voor de masterclass. Hartstikke leuk natuurlijk! Nu heb ik alleen een vraagje over het salaris dat je ontvangt tijdens de eerste 2 maanden. Ik heb begrepen dat je dan geen bonus ontvangt en geen mobiliteitsvergoeding, natuurlijk heel logisch. Maar kan iemand me vertellen wat je de eerste 2 maanden NETTO overhoudt? Zonder vakantiegeld en reisvergoedingen meegerekend..

alvast bedankt!
Ik heb geen idee wat je die eerste twee maanden bruto krijgt, laat staat netto ;). Maar aangezien jij bruto wel weet (neem ik aan) verwijs ik je graag naar http://www.loonwijzer.nl/brutonetto. Daar krijg je een exact antwoord! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 249844 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:31:

alvast bedankt!
Netto ongeveer 1480 euro.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:37

Noper

That's a noper...

Een half jaar geleden stond ik voor de keuze om bij Sogeti te gaan werken en heb daar (mede door dit topic!) voor gekozen. Laat ik dus eens mijn ervaringen delen omdat ik weet dat veel belangstellenden hier komen kijken voordat ze in dienst treden (het blijven ICT'ers ;) )

Ik vind het een superbedrijf om voor te werken (punt)

Dat is ongeveer de samenvatting van het verhaal. Ik ben in dienst getreden als professional bij A&BS, maar nog wel in de talentunit. Geen ohio voor mij, dat is alleen voor de young professionals. Na de eerste 3 dagen intro kreeg ik direct een opdracht, deze bleek echter aardig geestdodend. Omdat het een korte opdracht was besloot ik er het beste van te maken, en dat is aardig gelukt. M.i. gaat het om je eigen houding en moet je zelf pro-actief zijn. Zo heb ik er uiteindelijk een leuke tijd van weten te maken, waarbij ik wel bij Sogeti heb aangegeven dat de opdracht niet aan mijn wensen voldeed. Dat Sogeti dit onderkende en iedereen op het project een extraatje stuurde was wel erg attent!

Na eventjes bankzitten kwam ik in een volgende opdracht die het tegenovergestelde was. Superprofessionele omgeving, uitdagend en zeer leerzaam. Wel op een aardige afstand, maar met 3 nachten p/w in een hotel is het goed te doen. Bovendien vind ik het een groot pluspunt dat dit mijn eigen keuze is geweest, Sogeti heeft mij nooit onder grote druk gezet om dit te accepteren.

Ik vind dat er veel mogelijk is bij Sogeti, je moet hierin echter je eigen verantwoordelijkheid pakken. Als de mogelijkheid wordt geboden dat de CEO bij je langskomt op kantoor, doe dat dan! Ik kan je vertellen dat het zeer leerzaam is en dat hij niet bijt! :) Ook in de financiële administratie is alles op orde, alhoewel ik in het begin veel grote uitgaven heb gehad die ik pas later kon declareren. Als je je een beetje verdiept in de regelingen heb je het snel door, en anders heb je altijd nog een unitmanager die je daarbij kan helpen.

Tot slot vind ik dat je snel kan groeien. Qua salaris en inschaling ben ik (nu) zeer tevreden, maar weer geldt dat ik daar zelf achteraan ben geweest. Omdat salarisonderhandelingen niet mijn sterkste punt zijn heb ik dit later recht moeten trekken :). Met goede beoordelingen van de klant is dit echter een stuk makkelijker dan wanneer je net in dienst komt. Bovendien vind ik het logisch dat je jezelf eerst moet bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hmmm mis wat incentives geloof ik ;-)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 22:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ga mee met ^^

Incl. vakantiegeld is het 1561

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246256

Mensen bekend met de afdeling Software Control en de functie van YP Test & Quality consultant? Ik ben bijna afgestudeerd aan de Avans Hogeschool aan de opleiding Integrale Veiligheid (afgeleide van bestuurskunde) en ben benaderd door een recruiter van Sogeti voor een kennismakingsgesprek. Dit is een ochtend in Rotterdam met een presentatie en capaciteitentest. Nu kreeg ik bij de voorbeelden van deze test al grote schrik van de stroomschema's e.d. Binnen mijn opleiding nooit met wiskunde cq statistiek te maken gehad!!

De recruiter zag wel aanknopingspunten mbt risicobeheersing binnen mijn vakgebied. Maar die zijn vooral gericht op maatschappelijke aspecten mbt veiligheid, echter dit gaat over software? Ik heb dan ook mijn twijfels of dit eigenlijk wel aansluit op mijn opleiding?

Misschien mensen die mij meer over deze functie kunnen vertellen? Wil best gaan naar het gesprek maar ben ook aan het afstuderen en wil liever niet mijn tijd verspillen indien het toch niks is voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
  • Laatst online: 29-05 16:11
Falcon schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:42:
[...]

Ik ga mee met ^^

Incl. vakantiegeld is het 1561
Ik heb ook een aanbieding gekregen en ben eigenlijk benieuwd wat ik na die 2 maanden krijg?

Ik bedoel er staat wel een heel leuk bedrag onderaan de aanbieding, maar kan ik dat bedrag door de BrutoNetto calculator heen halen of moet ik gewoon door blijven rekenen met het bedrag van 1561 incl. vakantie geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ControlFreak schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook een aanbieding gekregen en ben eigenlijk benieuwd wat ik na die 2 maanden krijg?

Ik bedoel er staat wel een heel leuk bedrag onderaan de aanbieding, maar kan ik dat bedrag door de BrutoNetto calculator heen halen of moet ik gewoon door blijven rekenen met het bedrag van 1561 incl. vakantie geld?
Ik neem aan dat je gewoon als Young Professional bent begonnen. Zonder norm-bedrag is incl vakantiegeld per maand het inderdaad 1561. Zonder is het 1480.

Voor meer info kun je mij ook even dm-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

[quoteWat een gezwam... Ik zit intern, dus veel Sogetisten om me heen, en heb nog nooit iemand horen klagen hierover. Misschien moeten mensen leren lezen, want er staat duidelijk onder:[/quote]

Tijdens een gesprek met de HRM van mijn divisie werd toegegeven dat die "eigen bijdrage" een fout is die veel mensen maken. Het wordt onderkend dat het een probleem is alleen niemand doet er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Falcon schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:55:
[...]

Ik neem aan dat je gewoon als Young Professional bent begonnen. Zonder norm-bedrag is incl vakantiegeld per maand het inderdaad 1561. Zonder is het 1480.

Voor meer info kun je mij ook even dm-en
Praten over netto heeft geen zin. Bijtellingen, spaarloon, etc. Dat is bij iedereen anders. Beter wordt er over bruto bedragen gepraat.
intGod schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:33:
[quoteWat een gezwam... Ik zit intern, dus veel Sogetisten om me heen, en heb nog nooit iemand horen klagen hierover. Misschien moeten mensen leren lezen, want er staat duidelijk onder:[/quote]

Tijdens een gesprek met de HRM van mijn divisie werd toegegeven dat die "eigen bijdrage" een fout is die veel mensen maken. Het wordt onderkend dat het een probleem is alleen niemand doet er wat aan.
Tja. Ik heb er zelf geen moeite mee gehad. Volgens mij (maar dat is dus echt imho) is het een beetje 'zoeken'.. Het is, wat mij betreft, duidelijk genoeg.

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 11-03-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
  • Laatst online: 29-05 16:11
FreakNL schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:38:
[...]

Praten over netto heeft geen zin. Bijtellingen, spaarloon, etc. Dat is bij iedereen anders. Beter wordt er over bruto bedragen gepraat.
Ok maar er is wel een verschil tussen 2050 bruto of 2900 bruto... met welk bedrag moet ik gaan rekenen... dat is mijn vraag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

ControlFreak schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:51:
[...]

Ok maar er is wel een verschil tussen 2050 bruto of 2900 bruto... met welk bedrag moet ik gaan rekenen... dat is mijn vraag... :)
Dat is waarschijnlijk het verschil tussen "bruto maandsalaris" en "totale beloning" (incl. leasebedrag, etc...). Met die eerste kun je van bruto naar netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

intGod schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:33:
Er wordt zeker wel wat aan gedaan. Het heeft alleen geen hoge prioriteit aangezien het, zoals al eerder gesteld, slechts een heel klein percentage is wat er moeite mee heeft. De meesten hebben er helemaal geen moeite mee.

Aangezien op dit moment alle Einstein applicaties vernieuwd worden gaat ook dit issue gegarandeert aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255241

Door mijn CV op monsterboard ben ik door Sogeti benaderd voor de kennismakingsdag.
Ik heb de testen gehaald en heb momenteel 2 aanbiedingen gekregen, één als testengineer bij divisie Software Control en na een tweede gesprek, als functioneel beheerder binnen de divisie ESE.

Ik ben echter erg aan het twijfelen. Ik heb namelijk net de studie technische bedrijfskunde (HBO) afgerond, en ik weet dan ook niet in hoeverre dit aansluit op de aangeboden functies.

Ik heb het idee dat de functie test engineer, vrij software technisch is, en dat je je voornamelijk bezig houd met het testen van software en systemen. Dit is in ieder geval niet wat ik zoek. Ik wil graag een bredere functie, waarin ik me niet alleen bezig houd met software.
Daarom heb ik vervolgens een gesprek gehad voor de functie; functioneel beheerder binnen de divisie ESE. Ik heb me laten vertellen dat je al het ware de schakel vormt, tussen de klant en de programmeurs..
Kan iemand me vertellen wat de dagelijkse bezigheden nu precies zijn van een functioneel beheerder binnen de divisie ESE? Dit is me namelijk niet helemaal duidelijk.

En zijn er meer mensen met een niet ICT achtergrond?

Alvast bedankt, Groeten Jopheij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Als functioneel beheerder zul je over het algemeen een uitgebreide kennis van een systeem moeten hebben, zowel hoe het technisch in elkaar zit als van de werking. Vervolgens zul je met gebruikers aan de slag gaan om te kijken welke functies er volgens hen verbeterd kunnen/moeten worden.

Afhankelijk van hoe groot de applicatie en organisatie is kan het zijn dat je zelf aanpassingen gaat doorvoeren. Het kan ook zijn dat je de aanpassingen alleen beschrijft en vervolgens de groep programmeurs vraagt de aanpassingen te maken (de technische beheerders) of het zelfs door geeft aan een projectgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
De functie functioneel beheerder is voor heel veel uitleg vatbaar.
Het kan zijn dat je in ee applicatie bezig bent maar het kan ook zomaar zijn dat je processen gaat inrichten over een aantal applicaties heen.

Ik werk zelf ook binnen ESE (ASM) als service coordinator en kan veel verschillende klussen doen en moet zeggen dat we elkaar altijd wel weten te vinden voor hulp enzo.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255668

Even een vraagje.

Ik ga woensdag de test doen bij Sogeti. Weet iemeand of deze test schriftelijk is of via de pc? En mag je er pen en papier bij gebruiken of moet alles uit het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Op de PC, en je krijgt pen en papier erbij als hulpmiddel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255668

FreakNL schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:51:
Op de PC, en je krijgt pen en papier erbij als hulpmiddel... :)
Thanks. Heb paar jaar geleden analytische test gedaan bij een bedrijf. Maar dat was nog met een papieren vragenlijst.

Hoop woensdag op een positieve uitslag. Zoals ik hier lees is de test wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Ik heb ook gesolliciteerd bij Sogeti en er ligt nu een aanbod voor me om te beginnen als Young Professional. Lijkt me op zich een geweldige kans. :) Alleen het basissalaris wat ik krijg aangeboden ligt bijna 300 euro onder wat ik nu krijg. Bovendien werk ik nu maar 38 uur en het aanbod geldt voor 40 uur.

Valt over dat bedrag nog te onderhandelen of het "take it or leave it"?

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 22:59
Gods Lonely Man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:20:
Ik heb ook gesolliciteerd bij Sogeti en er ligt nu een aanbod voor me om te beginnen als Young Professional. Lijkt me op zich een geweldige kans. :) Alleen het basissalaris wat ik krijg aangeboden ligt bijna 300 euro onder wat ik nu krijg. Bovendien werk ik nu maar 38 uur en het aanbod geldt voor 40 uur.

Valt over dat bedrag nog te onderhandelen of het "take it or leave it"?
Laat ik het zo zeggen, zou je de functie aannemen voor dit lagere bedrag?
Zo nee, geef dit dan aan bij je recruiter. Ik weet zeker dat er dan een eerlijk antwoord komt met een aanbieding welke wellicht interessanter kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Om eerlijk te zijn is mijn ervaring dat het inderdaad "Take it or leave it" is. Dit alleen bij YP (Software Control) trouwens! Volgens mij als je enige ervaring hebt in een bepaald vak is daar zeker over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Falcon schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:52:
Om eerlijk te zijn is mijn ervaring dat het inderdaad "Take it or leave it" is. Dit alleen bij YP (Software Control) trouwens! Volgens mij als je enige ervaring hebt in een bepaald vak is daar zeker over te praten.
Dat klopt. Daar staat tegenover dat je als YP het voordeel hebt dat je om de 6 maanden een functionele beoordeling krijgt. Bij goed presteren groeit je beloning dus snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

MrWilliams schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Dat klopt. Daar staat tegenover dat je als YP het voordeel hebt dat je om de 6 maanden een functionele beoordeling krijgt. Bij goed presteren groeit je beloning dus snel.
Ik ben throughout dit topic meestal positief over Sogeti, maar dit punt is niet waar, tenminste niet bij de divisie IS. Het wordt wel zo voorgespiegeld, maar bij "ons" maakt het geen verschil...

Ik ben in november 2006 begonnen met 5 andere IS-ers... Ik ben zelf zeer rap MCSE-er (met Security) geworden, en ook snel naar 2e-lijner gegroeid op mijn klus.. Er is echter ook iemand die nog steeds geen MCSA is en iemand die weliswaar bijna MCSE-er is, maar ook een hele tijd op de bank gezeten heeft, en hij heeft een klus van een halfjaar gehad heeft waar hij naar eigen zeggen alleen maar calls mocht routeren, en totaal niet technisch bezig was...

Toch hebben wij alle vijf tot tweemaal toe precies dezelfde verhoging gehad. Ik voel me niet meer dan hun, en gun ze zeker het allerbeste, maar ik weet dat ik bovenmatig presteer, dat is geen arrogantie, dat staat gewoon in mijn beoordelingen... Eén jongen is zelfs weggestuurd op zijn klus... Allemaal niet erg, en daar leer je gewoon van. Maar de verhalen zijn dus gewoon niet waar, als dat wel zo zou zijn had ik gewoonweg een hogere verhoging verdiend. Nogmaals, ik voel me niets meer dan hun, maar ik heb me wel het gevoel dat als ik geen reet uitgevoerd had afgelopen jaar ik precies dezelfde verhoging had gehad. Beetje zuur....Waar ik het dan wel voor doe? Persoonlijke en technische ontwikkeling, that's all... Voor het geld had ik ik het afgelopen anderhalfjaar net zo goed uit mijn neus kunnen gaan zitten eten, dat had geen verschil gemaakt... Jammer....

PS,
De verhoging an sich was ik wel gematigd tevreden over, dat is het probleem niet. Probleem is dat er geen verschil lijkt te zijn, of je nou bovenmatig of gewoonweg matig presteerd....

Sogeti blijft een geweldig bedrijf, en ik heb nog een paar halfjaarlijkse verhogingen te gaan. Maar ze moeten wel met pegels over de brug komen, anders ga ik toch stevig nadenken. Niets mis met laag beginnen, maar als je het dan boven verwachting doet, verwacht je wel iets terug. Het YP-salaris is geen vetpot, en ik wil ook leven... Maargoed, even kijken wat ze in mei (volgende financiele review voor mij) gaan zeggen.... En hoe zeer ze er ook op hameren dat het gras bij de buren altijd groener is, en je absoluut niet weg moet gaan omdat je daar spijt van krijgt, ben ik nog altijd niet getrouwd met Sogeti....

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 19-03-2008 20:08 ]

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste