Werk zelf nu een half jaar bij Sogeti als test engineer, zelf Bedrijfskunde gestudeerd.
Er werd veel moois beloofd over het werk als tester enz enz.
Maar het is gewoon zwaar ruk !
Ga met tegenzin naar mijn werk, het is zo demotiverend (en ik zit op een groot test-project wat veel prestige heeft en bla die bla).
Ligt misschien wel aan de opdracht, ik zit bij een groot pensioen en verzekering bedrijf in Amsterdam dat echt suf is.
Voor de rest is het wel super dat je onbeperkt opleidingen kan volgen, het bedrijf heeft uitstraling en organiseert veel leuke seminars.
Er hangt wel een sfeertje dat alles wordt doorverteld wat je zegt in de wandelgangen , dus je moet wel een beetje oppassen met wat je zegt.
Verder is het een heel erg commercieel bedrijf, zolang jij maar bij een opdrachtgever neergeparkeerd bent en dikke euro's oplevert zijn zij blij. (Als beginnend tester betaald een opdrachtgever zo'n 65 euro voor je per uur).
De basisopleiding van testen stelde niet zoveel voor (ik verwachte er wel veel van).
Ohio is wel een leuke ervaring, maar daar heb je natuurlijk ook een amortisatie-regeling voor, ze halen het geld uiteindelijke toch wel terug met de winst die ze op jouw maken bij een opdrachtgever.
Je kan wel als je eenmaal bij Software Control zit, overstappen naar een andere divisie.
Dit heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk was er een ander bedrijf dat me veel meer bood, leukere opdrachten (meer afwisseling, meer taken) en ook een leukere lease-car, laptop enz.
Bij Sogeti begin je in schaal P3 als Young professional.
Dan heb je nou niet echt veel afwisseling in je werk bij een opdrachtgever, vooral niet bij een grote.
Jij hebt je taakje, en anderen hebben die van hun.
Van andere collega's met wie ik de basisopleiding heb gedaan hoor ik dat ze bij een groot telecom bedrijf zich de hele dag dood vervelen en zitten te internetten en te hyven.
Een ander is weer de hele dag bezig met dingen overtypen in een Excel bestand (en dat met een afgeronde studie he).
Het salaris is omhoog gegaan naar 2150, en je krijgt die mobiliteitstoeslag (voor een Golf, A3, Leon enz moet je bijbetalen).
Het klinkt allemaal heel mooi, en als je toch bij Sogeti aan de slag wil ga dan bij een andere divisie!
Bij Software Control zijn ze zelfs zo desperate voor mensen dat ze mensen met bijv. onafgeronde Beeldende Kunsten/ kabeltrekkers/ verkoper in een computer winkel /etc. dezelfde baan aanbieden als iemand die Bedrijfskundige Informatica heeft afgerond.
Zo, dat was mijn verhaal
Heb je nog vragen , stel ze dan.
Gr.