Geen idee hoe het zit bij de overheid maar bij alle klanten waar ik zit, betalen ze gewoon mijnMartinspire schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:33:
[...]
Maar hoezo zijn de opdrachten die Sogeti regelt dan niet inclusief brandstof voor de medewerker? Stel je zit bij de overheid en je woont 50km van de opdracht af. Dan rekent de overheid toch gewoon 50x0,19 als reiskostenvergoeding voor Sogeti? Stel ik ga daar zonder Sogeti in dienst, dan krijg je dat toch ook? Lijkt me raar als ze dat niet meerekenen en de reiskosten op zak van Sogeti of medewerker moeten komen.
Zoals ik al zei is dan de 710 mobiliteitsvergoeding een redelijke wassen neus. Want dat is dus auto + brandstof die je grotendeels voor de baas verbruikt en waarbij je ook nog eens veel teveel benzine/diesel aan het aftikken bent ook. Dan kun je een a-segment leasen waarbij auto + brandstof + bijtelling rond de 710 zit (en speel je kiet) en alles wat je erboven wilt is voor jou. Dus of je nou P3 of P7 bent, altijd betaal je er veel voor bij. Ok, bijtelling betaal je hoe dan ook, maar als je die los van de 710 ziet dan zit je nog maar met een b-segment.
En nu wordt het mobiliteitsbudget wel bij mn YP salaris opgeteld, maar daar hou je dus eigenlijk geen fluit aan over.
Stel ik laat het uitbetalen en pak dezelfde auto met ongeveer dezelfde uitvoering en voorwaarden maar doe het private lease dan betaal ik bv 520 voor de auto + 74 voor de benzine per maand. Ga ik hem leasen dan ben ik het hele leasebedrag kwijt, moet ik 204 bijtelling betalen + 148 extra voor brandstof (omdat die buiten het budget valt).
Nou blijft er minder over als ik het laat uitbetalen, dus dan leg ik alsnog bij, maar het toont aan dat je helemaal niks wint met leasen via Sogeti. Zelfs een auto kopen op afbetaling lijkt goedkoper
uurtarief * aantal uur dat ik gewerkt heb. er wordt niets met afstand gedaan.
Je werkt voor sogeti, niet voor de overheid.
En dan nog beetje vreemd, als je bij de overheid zit dan krijg je 19 cent, extra en als je bij tomtom zit krijg je niets...
En de overheid betaald sogeti volgens mij toch echt niets. ze nemen een dienst af en dat is incl alles en dat per uur.
De YP regeling is sowieso kut afgelopen 5 jaar. en wordt steeds slechter heb ik het idee als het op vervoer aankomt.
En ja, een auto kopen op afbetalen is goedkoper als je niet teveel prive rijdt. (niet meer dan 400 a 500km per maand prive).
Dat doe ik al jaren, mijn eigen auto rijdt ik alleen zakelijk.
En de lease auto gebruiken voor de prive ritjes.
En ken meerdere collega's die dat doen.
Zeker nu de bijtelling standaard 22% is ipv het vroegere 14% is de rekensom makkelijk gemaakt.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber